Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ajax snel tevreden na zege op Barça op halve kracht, arrogantie stak op’

Laatste update:

Met dank aan een even verrassende als knappe overwinning op Barcelona had Ajax nog kans op een plaats in de tweede ronde van de Champions League, maar het lukte de Amsterdammers woensdag niet om AC Milan te passeren. Volgens Willem van Hanegem zat er echter zeker meer in voor Ajax.

/

Het elftal van trainer Frank de Boer kwam, ondanks een rode kaart voor Riccardo Montolivo in de eerste helft, niet verder dan een 0-0 gelijkspel. Voor i Rossoneri was dat genoeg om de tweede plek in de groep veilig te stellen. Van Hanegem heeft het vermoeden dat de recente zege op Barcelona ervoor zorgde dat Ajax in Milaan matig speelde. “Het zou wel goed komen, dat zat er bij Ajax in”, schrijft de oud-international in zijn column in het Algemeen Dagblad.

“Snelle tevredenheid, na een overwinning op een op halve kracht spelend Barcelona, maakte blind. Er was even vergeten te anticiperen op het getreiter en gezuig waar ze in Italië patent op hebben”, vervolgt de Kromme. “Ik ben ervan overtuigd dat Ajax niet scherp genoeg aan die wedstrijd begon. Ze begonnen weer een beetje tevreden te worden en arrogantie stak op. Dat wordt afgestraft aan de top.”

Ben je het met Willem van Hanegem eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Idd willem, het was amsterdamse bluf, amsterdammers hebben gewoon een grote bek, zelfs de bakkers in amsterdam hebben een grote bek!

16 december 2013 om 11:29

Als je vaak de beste ben mag je af en toe welleens een grote bek hebben.

16 december 2013 om 11:31

Vind ik ook, niets op tegen trouwens

16 december 2013 om 11:43

Bescheidenheid siert de mens en wie een grote bek heeft zal alleen maar op n bek gaan.
De kop klopt precies. Arrogantie staat Ajax bekend om

16 december 2013 om 11:52

Juist steward, bescheidenheid siert de mens en een brutaal man heeft de halve wereld. Alle mooie wijsheden maar mensen verschillen. Generaliseren is prima hoor we kunnen ertegen. Legitimeert ons weer om Willem een gefrustreerde ouwe zeur te mogen noemen.

16 december 2013 om 12:03

Van te voren had Van Hanegem voorspelt dat Ajax kansloos zou zijn in Milaan.

Nu heeft Ajax ook in Milaan geheerst (zonder zichzelf te belonen) en is het weer arrogantie!

Je geheugen laat je in de steek beste Willem. Tijd om te stoppen met je collumns denk ik...

16 december 2013 om 12:09

Ach... korte termijn geheugen vs lange termijn geheugen..
Ik vond Cambuur gister daadwerkelijk sterker..

16 december 2013 om 12:21

@steward

Hahaha, meen je dat nou echt??
Ajax is inderdaad zo vaak op zijn bek gegaan, haha..
32 landstitels, 4 keer Cl/europa cup 1 en nog zoveel meer prijzen, noem maar op..
En jij zegt dat Ajax op zijn bek is gegaan/gaat..

Van Hanegem is seniel..

16 december 2013 om 12:42

Omdat Willem het zegt is het ook zo.

Ooohh Willem we zijn zo arrogant, het druipt van alle kanten ervan af.
Zucht

16 december 2013 om 13:03

Ajax heeft geheerst?? Waar bazeer jij dit op dan? Ajax heeft het meeste balbezit gehad, maar heeft slechts 1 echte kans (klaasen) gecreeert tegen 10 man. AC heeft dit gewoon toegelaten en heeft optimaal gebruik gemaakt van hun kwaliteit, of je dit nu wel of niet mooi/goed vindt.

16 december 2013 om 13:54

@steward

In Rotterdam hebben ze ook een grote ...... is dat dan geen arrogantie.
Vitesse staat op 1[terecht] maar lees de laatste dagen berichten hier bv dat Vitesse wisselspelers hgeeft die bij elke andere eredivisieclub in de basis zou staan is dat geen arogantie.psv heeft gisteren gewonnen heb je gezien hoe sommige spelers juichde is dat dan geen arrogantie.zo kan ik nog wel doorgaan elke club heeft een bepaalde arrogantie is niks mis mee en mensen maken het erger dan dat het is.

16 december 2013 om 16:20

Een gehavend Ajax dat tegen een volledig Milaan speelde.
Een Ajax dat nog veel gevaarlijker tegen Milaan was toen ze 11 tegen 11 speelden.

Trouwens, zelfs van Hanegem kan niet eens zo blind zijn ( zelfs in blinde haat niet) dat hij zoveel,onzin schrijft over Ajax. Hij wordt gewoon door AD geinstrueerd om dit soort artikels te schrijven want dat verkoopt gewoon veel beter in de havenstad.
Diep in zijn hart is Willem gewoon heeeeel erg onder de indruk van Ajax. Maar het is niet goed voor zijn imago om uit de kast te stappen met dit soort werkelijkheden.

16 december 2013 om 16:26

Jij vindt wel meer waarschijnlijk of het zo is, valt te betwijfelen.

16 december 2013 om 17:08

Ach die arme wim heeft er gewoon de pleuris in dat Cruijff inmiddels na Barcelona ook Ajax op een beter spoor heeft kunnen brengen, met de hulp van oud-ajacieden, maar dat zijn Feyenoord het welliswaar goed doet, maar daar toch nog wel een stukje onderbungelt. En in plaats van daar zelf iets aan te doen trapt ie liever tegen Ajax aan, omdat hij het zelf niet aandurft.

16 december 2013 om 17:19

Wel meer kansen hoor. Poulsen tegen de lat bijvoorbeeld. Of Fisher net naast. Het zat ajax gewoon niet mee.

16 december 2013 om 17:22

11 tegen 11 had Ajax gewonnen. Ze creëerden aan het begin al een paar kansen die er net zo goed in konden. Na de rode kaart zakte Milan terug en kreeg ajax idd haast geen kans meer. Ga ik te ver als ik zeg dat montolio express rood haalde zodat ze een excuus hadden om zo ver terug te zakken. Het is wel een feit dat hij de overtreding vlakbij een grensrechter maakte. Dat had hij ook wel door.

16 december 2013 om 21:42

Het balletje op de paal van poulsen was geen kans ...... Het schot gekeerd door abbiati (die trouwens wel overdreven goed keepte voor zijn doen) zo zijn er meerdere momenten geweest.

17 december 2013 om 00:59

Haha, en voor wie ben jij dan

16 december 2013 om 11:37

Ik vind dat zo'n onzin altijd, die zogenaamde arrogantie van Amsterdammers. Kijk serieus even naar de selectie. Er is juist misschien wel een gebrek aan. Blind, Veltman, Moisander, Klaassen, Serero, Schone, Sigi?? Niet bepaald jongens met een (te) grote mond. Frank de Boer, Spijkerman en Bergkamp ook niet bepaald.

Nee, dat zeggen dat arrogantie aan Amsterdammers/ajax kleeft is hetzelfde als zeggen dat iets 'typisch Nederlands' is. Onzin

16 december 2013 om 12:04

Er zijn gewoon zoveel Ajax-haters die elkaar napraten en elkaars gedrag goedkeuren dat de meerderheid niet meer normaal en objectiefs over Ajax kunnen zeggen. Net zoals dat 'lucky' Ajax van gister. Alsof Ajax altijd lucky is. Vorig seizoen zijn ze 12 punten door hun neus geboord. Thuis tegen Milan krijgen ze in de allerlaatste minuut een penalty tegen. Er zit niks mee de laatste jaren. Ze winnen eens een keer een kutwedstrijd en gelijk is het weer lucky Ajax. Een hoop trieste figuren hier.

16 december 2013 om 12:11

Ik denk ook dat Van Hanegem 2 zaken door elkaar haalt.
Voor de huidige spelersgroep van Ajax heb ik juist enige sympathie, juist omdat het een vrij normale groep nuchtere jongens is. De arrogantie komt van de fans en niet vanuit de spelersgroep.

16 december 2013 om 12:17

Hier heb je absoluut en punt qua spelers en technische staf. Het team van PSV bezit een aantal over het paard getilde typetjes en wij hebben onze Graziano, hij kan er niks aan doen, het is een Italiaan. Echter ben ik van mening dat er binnen de fans van Ajax wel een hoop typetjes zitten die zichzelf (voor wat weet ik niet) maar wat graag op de borst kloppen. Het zou al een hoop schelen als ik niet overal hoor want wij zijn ajax. Zeer hinderlijk en onnodig!

16 december 2013 om 13:13

Is natuurlijk ook maar een deel he. Ander voorbeeld: De meeste mensen die ik ken zijn voor Ajax maar vonden het bijvoorbeeld doodzonde dat het zo lang zo slecht ging met Feyenoord en dat het eigenlijk nog steeds niet echt top is. Dat is dus nog zo'n voorbeeld van een aanname die op vrij weinig is gestoeld.

Je zou kunnen zeggen dat Ajacieden arrogant zijn, Feyenoorders agressief en PSV-ers vrolijke Brabanders, maar als je op Studio Sport naar de groep doorgesnoven idioten kijkt die je bij iedere club ziet langskomen, dan kun je volgens mij beter zeggen dat iedere zogenaamd die-hard of hooligan arrogant en agressief is. En daar heeft iedere club er naar rato van hun supportersschare helaas een aantal van.

16 december 2013 om 13:33

Tuurlijk is dat zo. De grootste schreeuwers vallen altijd het meest op. Dit hoeft uiteraard niet te betekenen dat het betrekking heeft op de gehele populatie Ajax supporters.

16 december 2013 om 15:20

En meer dan de helft in de Arena is geen Amsterdammer, dus teksten zoals ''de arrogante amsterdammers'' vind ik ook onzin.
Het zijn liedjes,
''wzawzdb'' kan je op meerdere manieren intepreteren.
Ajax is gezien alle prijzen, de meest succesvolle.
Maar je kan het ook zien als ''ajax is voor ons de beste''
Net als bijvoorbeeld ''we kunnen winnen of verliezen, maar een betere club dan deze is er niet''
Het is hetzelfde principe.
Als verliest je cluppie van FC knudde, het blijft toch de mooiste, de beste etc.

16 december 2013 om 11:53

Vertrouwen werkt vaak positief op je team. Ajax speelde juist, in tegenstelling tot wat WvH zegt, de eerste helft goed. Liet zien niet bang te zijn voor Milan.
Alleen zoals bekend speelt Ajax gewoon makkelijker en beter tegen een voetballende tegenstander en wist het niet om te gaan met de handbaldefensie van Milan (na de rode kaart). Niks met bluf of arrogantie te maken naar mijn mening?

16 december 2013 om 15:17

Zelfs de baby's hebben een grote bek, ongekend toch.
Laatst vroeg een BOA in de trein van Bijlmer naar Centraal aan mij of hij mijn vervoersbewijs mocht zien... man wat aan arrogante vent was dat...


Leuk dat deze man met een mega grote bril en gekleurde mening even weet hoe het bij Ajax er aan toe gaat.
Hij kent de club ook van binnen en buiten he.

Ik word zo moe van deze kromme, tuurlijk zat er meer in maar ga me nou niet wijs maken dat Barcelona op halve kracht speelde, wat een onzin!! Man utd en Man City en Milan speelde zeker ook op halve kracht? rot toch op man, Ajax was ook gewoon de beste in Milan zoals ze dat ook in Amsterdam waren, het heeft niks met arrogantie te maken, valt die bal eens goed en ze winnen in Milan hoor je deze kromme nergens over zeuren.

16 december 2013 om 11:36

De tegenstander speelt altijd op halve kracht als ze van Ajax verliezen in de Champions League volgens sommige mensen.

En die Willem van Hanegem moet zich maar niet te veel met Ajax en Feyenoord bemoeien aangezien hij alleen maar negatief kan zijn over Ajax en bij Feyenoord ook niet echt objectief is.

16 december 2013 om 11:36

Ik ook, elk weekend is het weer hetzelfde verhaal. Alle andere clubs dan feyenoord moeten het ontgelden. Die man moet eens een keer kritisch naar zn eigen club kijken. Alsof daar alles koek en ei is.

16 december 2013 om 11:38

Deze man is lachwekkend. Niet serieus te nemen en niet meer van deze tijd. Hij is constant tegen van alles en nog wat aan het aanschoppen en schrijft heel veel maar zegt eigenlijk weinig tot niks goeds. Lekker thuis gaan zitten en niks meer schrijven want daar wordt niemand meer vrolijk van

16 december 2013 om 11:38

Milan van die 0-2 een paar jaar terug speelde wel op halve kracht ja, ik heb de wedstrijd niet gezien maar Utd nam de EL niet erg serieus en Man City had een slechte coach en stelde europees niks voor. Alle teams waren alsnog beter dan Ajax dus het was een knappe prestatie, maar niet overdrijven. Ik denk dat Milan ook nog wel 1-0/2-0 had gewonnen hoor uiteindelijk, als ze met 11 man hadden gespeeld..

16 december 2013 om 11:48

Haha ja tegen City lag het weer aan de coach en stelde zogenaamd niks voor Europees. Hahaha wat maak jij jezelf belachelijk zeg. De coach speelt toch niet of wel? Als je tegen spelers als Aguero speelt dan heeft Ajax het geweldig gedaan. Kom dan niet met die kansloze smoesjes aan man. Walgelijk.

16 december 2013 om 16:29

Nicator,
Ha ha, wat ben jij grappig kerel. Milaan dat probeerde te voetballen werd kapot gespeelt door Ajax. Alleen toen Milaan zich voor het doel ingraafde, konden ze er nog iets van. Dat wil zeggen verdedigen. Aanvallen bestond niet meer in hun vocabulair.
Als Milaan die wedstrijd had moeten winnen, had Ajax ze een dik pak rammel gegeven want ze waren een groot gatenkaas met ruimte tussen de linies.

16 december 2013 om 12:54

@caribbean
Nee , helaas geen onzin.
De resultaten tegen grootmachten vind ik ook heel erg meevallen. Ze hebben een x gewonnen van barcelona en milan, toen die al geplaatst waren ja. Of van Manu , maar met een uitslag die voor manu juist goed was.
Alleen de overwinning op een europees onervaren Man C leverde iets op. De 1 na laatste plek in de poule.... Een mager resultaat in al die jaren, als je het mij vraagt.

16 december 2013 om 13:35

Met de financiële mogelijkheden die Ajax heeft tov dergelijke grootmachten zijn de resultaten die Ajax geboekt heeft tegen deze ploegen juist erg goed. De goede resultaten tegen deze ploegen komen te vaak voor om het alleen maar aan het falen van de tegenstander toe te schrijven. Het doet een beetje lachwekkend aan om elk goed resultaat van Ajax te proberen te marginaliseren!

16 december 2013 om 15:23

Niet op hem reageren hij is anti Ajax, hij zal Ajax nooit objectief beoordelen.
Hij is er namelijk van overtuigd dat Ajax doping heeft gebruikt op 15 mei 2011, je weet wel de 30e titel tegen Fct.

16 december 2013 om 15:49

Het komt natuurlijk niet van mij dat ajax die wedstrijd met succes amfetamine heeft gebruikt. Oud-ajacieden geven zelf aan dat er veel doping is gebruikt bij ajax, Daarnaast heeft ajax 2 oud doping zondaars als trainer (F. de boer , stam). In wielrennen mag dit niet meer, omdat je hierdoor een dopingcultuur in deze sport houdt.

16 december 2013 om 16:40

Oh wat ben jij zielig. Er zitten veel losers tussen de Ajax haters, maar jij steekt zelfs daar ver boven uit met dit soort commentaar. Eerst begon ik me wat op te winden, maar dat sloeg snel over in medelijden voor figeren zoals jij.

Willem weer tevreden vandaag natuurlijk want hij krijgt hoogstwaarschijnlijk lekker betaalt voor elke hit op,zijn artikel in het AD. En dan kun je dat natuurlijk niet beter lukken in de havenstad als een artikel over het ongrijpbare Ajax waarin de ploeg weer eens gedregadeerd wordt tot een hoofdklasse ploeg.
Jammer genoeg kun je op papier nog zoveel schrijven. Feiten kun je er niet door veranderen. Alleen opinies.

16 december 2013 om 23:49

Amfetamine... dat geeft bepaalde bijwerkingen... en die zijn zichtbaar.
Die kenmerken zag ik dus totaal niet terug op het veld toen.

16 december 2013 om 12:34

Inderdaad. Helaas heeft Ajax op dit moment nog niet voldoende kwaliteit Milan ook echt af te maken wanneer ze op het hakblok liggen. Dat komt vanzelf wel. Als je ziet dat Ajax met individueel een stuk mindere spelers het grote ploegen al zo lastig kan maken ben ik optimistisch gestemd over de toekomst. Als Ajax er in slaagt de jeugdopleiding iets op te krikken en de spelers 1 a 2 jaar langer te behouden zijn ploegen als Milan over een tijdje geen enkel probleem meer.

Het team spraken vertrouwen over de wedstrijd uit en dat was, ook na afloop, ook compleet terecht. Ajax was veel beter dan Milan en heeft een zeer grote kans gehad om te winnen. Diegene die een gezond zelfvertrouwen met arrogantie verwarren zijn niet serieus te nemen.

16 december 2013 om 20:14

Mwoah ik snap wel wat hij bedoelt hoor, miste de echte vechtlust om een stunt te realiseren en voorafgaand hadden ze praatjes van ja het kan best etc. Ajax had lekker in underdog rol moeten gaan hangen

Niet mee eens. In de eerste helft na de rode kaart was er duidelijk onzekerheid en twijfel te zien. Hoe gebruik te maken van een overtal situatie tegen dit Milan? In de tweede helft gingen ze er vol voor maar Ajax miste kwaliteit, doortastendheid en geluk. De wil om te winnen was, in mijn ogen, duidelijk aanwezig.

16 december 2013 om 11:36

Ze speelden ook niet tegen FC Bal op dak, FC oetlul (vitesse) of Kuban (feyenoord) maar tegen AC Milaan. AC Milaan is niet zo sterk als de naam maar heeft toch klasse spelers en spelers met meer ervaring dan Ajax.
Zondag tegen Cambuur is gewoon lastig na een zware Clwedstrijd meerdere clubs hebben hjier last van ook Real Madrid.
Misschien is Willem dit vergeten.



16 december 2013 om 19:05

Kleine letter f?
Maak je niet zo druk man
Zucht

Wat is er dan afgestraft? Milan heeft geen kans gehad. Ajax heeft zichzelf bestraft en dat gebeurd niet alleen in de top.
Willem is nog niet tot een fatsoenlijke argumentatie in staat.

16 december 2013 om 16:47

Inderdaad Glory,
Eigenlijk heeft Ajax zich niet gestraft. Ze hebben zichzelf niet beloond.
We lijken in ieder geval nu wel verder. De afgelopen jaren werd de maand voor de onderbreking vaak een periode waar we veel punten hebben laten liggen. Ditmjaar weten we zelfsmin een wedstrijd, zoals tegen Cambuur, de punten te pakken.
Dat vinden onze geliefde anti-Ajax fans natuurlijk helemaal niet lief van ons.
Bah bah wat een spelbederf door die arrogante Amsterdammers.

Sorry Willem, maar ik vind dat je een beetje woorden in mond legt van de Ajacieden (net als velen hier overigens). Er was idd blijdschap na de zege op Barça, maar er werd steeds maar weer benadrukt dat ze er nog niet waren en dat Milan uit een lastige klus zou worden.

Ik vind de sticker met arrogantie altijd te snel opgeplakt.

Helemaal mee eens.. Arrogantie straalt van het veld af.

Hoezo begon Ajax niet goed aan de wedstrijd? Juist tegen 11 man speelde Ajax vrij aardig met kansen op doelpunten. Tegen de geslepen 10 van Milan had het onervaren Ajax het moeilijk ja, maar arrogantie? Waar heeft ie het over?

Hebben we een ploeg zonder echte irritante spelers, en jonge jongens die in mijn ogen erg bescheiden overkomen, en nog zijn we arrogant Willempie. Opsluiten die gek want hij word een gevaar voor zichzelf.

Tja, ik denk niet dat het met arrogantie te maken heeft Ome Willem! Zeker niet gezien de belangen die er op het spel stonden.
Italianen zijn gewoon zo sluw en misselijkmakend, maar wel erg professioneel hierin.

Het zou sowieso lastig worden een opening te vinden.
Was mooi geweest om op zn Italiaans te winnen daar, door een omhaal in de extra tijd van Klaassen.

Maar dat geluk heb je dan niet mee, terwijl die bij de Italianen meestal wel erin gaat.

Willem kan nooit normaal doen over Ajax, iedereen was lovend over Ajax en de frustratie van Barca spelers stralen ervan af. Hij en Gijp zijn samen grootste Ajax haters die je maar ken. Als ze Boskamp goeie meningen en zeer tevreden was over Ajax zegt al genoeg. Boskamp zegt ook alles, en zegt altijd de waarheden over wat hij vind.

16 december 2013 om 12:31

Roerend mee eens, ik kijk altijd graag naar Vi maar Grijp krijgt geen positieve zang uit zijn smoel over Ajax zeer triest. Ook om iedere kampioenschap had hij op/aan merkingen. Gelukkig zit Derksen er dan nog om even te in grijpen. En idd zelfs Boskoop echte Feyenoorder, vind ik vrij Objectief en kan positief over Ajax praten.

16 december 2013 om 17:11

Ik heb idd sympathie voor Boskamp. Hij is wel voor feynoord maar kan ook inzien als Ajax goed speelt. Daar ontbreekt het bij Rene en Willem enorm aan.

Toen ik de titel las, wist ik al wiens citaat het was.

On: Dit artikel bewijst maar, hoe goed je ook kunt voetballen, als je een gek bent, ben je een gek.

Ik denk dat hij wel gelijk heeft

16 december 2013 om 15:26

Ik denk dat hij geen gelijk heeft.
Lekker kort door de bocht.
Ik heb deze man in al zijn artikelen nooit iets positiefs horen zeggen.
Ja dan was het zo iets als Ajax speelde goed, maar Barca speelde op 10% kracht en speelde gewoon slecht.
Een dubbele boodschap.

Ajax heeft zich als makke lammetjes door Milan beet laten nemen. Ja hoor Willem....das idd Arrogantie!

Zo vermoeiend deze man. Alles wat met Ajax te maken heeft zeikt ie af.

Halve krachten spelend Barcelona???? Volgens mij konden niet beter, zoals de trainer van Barca dat later ook toe gaf,. Willem moet gewoon eens reeel worden en eens ophouden met zijn collums, want dat gaat nergens meer over. Volgens mij zeiden de Rotterdammers juist ook dat ze kampioen gingen worden en volgens mij is dit exact wat de Ajacieden ook zeggen. Niks met arrogantie te maken, maar gewoon het zien als hoop. En als Willem realistisch is, moet hij Ajax juist complimenteren en gewoon geen haat creeren en gewoon zoals een echte voetbal lief hebber leven, die elke Nederlandse club wat gunnen.

Ik werd al snel moe van deze man, maar hij heeft zichzelf weer weten te overtreffen. Willem, complimenten daarvoor!

Als Willem zijn gal kan spugen over de grote clubs, die sinds de vorige eeuw praktisch alle prijzen pakken, dan is zijn dag goed. Dan kan Willem heel even vergeten dat zijn favoriete club niets wint behalve dan de onbetekenisvolle Rinus Michels award.

.. willem gaat vanavond weer onder zijn fijne feyenoord laken liggen en zijn feyenoord kamertje en denkt dan goh stiekem had ik gewild dat feyenoord ajax was geweest!

Dat ze die man ook nog een column in het AD geven, kan me niet voorstellen dat iemand het leest. Week in week uit trapt hij weer open deuren in of komt hij weer aanzetten met de grootste onzin.

Misschien zit het hem dwars dat Ajax de enige ploeg is die de laatste jaren die nog iets betekend in Europa. Zonder Ajax zouden we nog verder afgegleden zijn. Iets waar we ze best dankbaar voor mogen zijn.

16 december 2013 om 12:34

Bedankt voor je sportieve reactie, kan ik wel waarderen! Alhoewel er ook wat inbreng van jouw club is geweest en AZ. Het meest frappante is dat zijn club, niet eens kwalificeert.

16 december 2013 om 14:58

Inbreng op het gebied van punten misschien. Kwa aanzien hebben we geen inbreng gehad.

Zodra ik de titel las,wist ik het de kromme was. Ajax heeft keihard gewerkt.
Doe je 010-bril een keer af Wimpje, je zet jezelf constant voor schut.
Ajax heeft de CL met een opgeheven hoofd verlaten, terwijl Feyenoord mag dromen van zo een CL-prestatie. Met alle respect.

Halve kracht, daar laat hij zien gewoon beter niks te kunnen zeggen over Ajax, na Psv (depay erbij halen laat alweer zien dat hij wat roept) nu Ajax, ik bedoel je kan een boek schrijven over je eigen club hou je daar mee bezig en niet met de twee clubs die alle prijzen en punten pakken en daarna komt Az shit moet je nagaan..

In beide gevallen heeft hij imo wel een punt, maar het zo zuur allemaal wat bij deze man vandaan komt puur uit afgunst dat zijn club gewoon niet in de buurt komt en voorlopig ook nog niet zal komen.

16 december 2013 om 13:01

Ook De Boer zei dat er een aantal spelers dachten op halvekracht de wedstrijd te kunnen spelen, Van Hanegem had dat dus toch goed gezien.

16 december 2013 om 15:26

Wanneer zei de Boer dat? Barca speelde niet op halve kracht. De Boer zei gister van zijn eigen spelers dat ze dachten het op halve kracht te kunnen doen.

Willem schat Ajax schijnbaar wel heel hoog in, met een iets andere instelling had Ajax dus gemakkelijk naar de finales van de CL gekomen volgens hem?

Willem heeft gelijk maar Willem moet niet zeuren. Lekker over Feyenoord oordelen in dat clubblad en geen commentaar geven op clubs die Nederland wel fatsoenlijk vertegenwoordigen.

16 december 2013 om 12:08

Ja dat "Amsterdam Hooligans" gekakel was erg representatief.

Dus ploeg wist zich geen raad met die dikke muur van Milan en miste kracht en ervaring om die te slopen. Ben je dan gelijk arrogant? Niemand bij Ajax die dacht dat ze de boel wel even gingen oprollen. Ze zijn er wel met de juiste instelling in de koppies heengegaan namelijk: "we maken een kans". Als je daar niet in geloofd kun je net zo goed thuis blijven denk ik, maar ben je dan gelijk arrogant? Willem doet een beschrijving die ik niet kan koppelen aan de wedstrijd. Een te laag tempo, maakt je niet arrogant. Aan de andere kant het blijft Willem "ik heb een hekel aan Ajax" van Hanegem, dus wat verwacht ik dan..

16 december 2013 om 12:06

Soms denk ik dat van Hanegem aan de bijnaam "de kromme" komt omdat zijn argumenten zo krom zijn dat ze kant noch wal raken. Dit artikel is daar weer een uitstekend voorbeeld van. Bovendien wordt het woord arrogant of arrogantie zo vaak door haters gebruikt dat het woord zijn betekenis begint te verliezen. Zelfvertrouwen, in een acceptabele mate, is altijd een positieve eigenschap. Arrogantie is jezelf verheven of hoger voelen dan anderen, een eigenschap die vaak juist voortvloeit uit onderliggende onzekerheid. Maar goed, haters bestaan nou eenmaal. Ajax heeft zichzelf gewoon tekort gedaan tegen Milan, eeuwig zonde. Dat staat verder los van enige arrogantie o.i.d.

Nog even en het was barca B zeker? Alsof ze niet eerste wilden worden in de poule. En ajax wat 4 spelers mistte was op volle sterkte toch? De frustratie droop eraf bij barca omdat ze scheel getikt werden 1ste helft.

Wat een flauwekul. Dit had niks met arrogantie te maken. Iedereen bij Ajax wist dat het lastig ging worden.

Het ontbrak Ajax aan een antwoord op het professionele gezuig van Milan. Als Balotelli zich steeds laat vallen, waarom gingen Van Rhijn, Blind en Denswil dan toch steeds bij hem staan? Kinderlijke onervarenheid.

Je kunt het De Boer verwijten dat hij hun niet beter had geinstrueerd hoe hiermee om te gaan. Ook een strijdplan tegen 10 man ontbrak, en het slotoffensief van hoge ballen waar Ajax totaal niet goed in is sloeg ook nergens op.

Het is dus meer een tactisch/mentaal verhaal dan onderschatting/arrogantie. Maar Willem kan het niet hebben dat Ajax succesvol is. Hij gedraagt zich als een kind van 8.

Willem praat lekker populair in het club-blad van Feyenoord, maar ergens heeft hij natuurlijk wel gelijk. Ajax is helemaal niet zo bijzonder momenteel. Speelden een goede wedstrijd tegen een ongemotiveerd en zeer verzwakt Barca, maar tegen Milan en Cambuur zag je waar Ajax in feite echt staat. En dat is niet al te best...

16 december 2013 om 15:30

Ja, eigenlijk had Cambuur ook nog gewonnen van Barca en Celtic... geweldige ploeg ook dat Cambuur.
Volgend jaar halve finale Cl.
Barca verloor daarna weer van een club, die die club dan ook meteen beter dan Barca?

Willem, wat ben je toch een enorme azijnpisser aan het worden! Hou je toch lekker bezig met dat cluppie uit Rotterdam-Zuid, daar valt nog genoeg over te schrijven toch?

Die man is werkelijk altijd negatief over andere clubs, of het nou Ajax, PSV of AZ is, ze kunnen het nooit goed doen. Kennelijk vergeet hij daarbij even dat zijn eigen cluppie al jaren niks meer presteert in Europa en het juist clubs als Ajax zijn die de broodnodige punten binnenhalen voor Nederland.

Gevalletje van "selectieve dementie"?

Beste Willem. Het is gewoon jammer voor het Nederlandse voetbal dat Ajax niet is doorgegaan vorige week. Heel Ajax heeft zich vorige week woensdag het vuur uit de sloffen gelopen om de 1-0 op het scorebord te krijgen, maar helaas is dat niet gelukt. Dit kan veel redenen hebben, de belangrijkste is mijn ogen dat Ajax de individuele kwaliteit mist voorin op Champions League niveau. Klaassen was de enige gevaarlijke aanvaller, maar helaas kreeg hij hem er ook niet in. Van verschillende aanvallers zoals Schöne en Fischer had je meer mogen verwachten in die wedstrijd. Hiernaast speelde Ajax tegen een goed verdedigende ploeg die niet voetbalde, waar elk balletje gelukkig voor viel. Maar dit betekend niet dat Ajax arrogant was, dachten dat het goaltje wel zou vallen tegen 10 man of dat ze AC Milan wel even zouden inpakken na Barcelona. Ik kan me niet voorstellen dat een "voetbal analist" zoals jij dit niet doorziet. Behandel eens in je columpje de treurige prestaties van de rest op Europees niveau, buiten AZ uiteraard, om je kapot te schamen werkelijk.

Ik denk niet zozeer dat het arrogantie was. Want Frank de Boer is best wel een down to earth trainer die weet hoe het wereldje in elkaar zit. Dat zal hij zijn ploeg ook wel overgebracht hebben. Het heeft naar mijn mening allemaal te maken met het feit dat een ploeg als Barcelona, zonder een aantal sterren dat wel, een stuk beter te bespelen is voor Ajax dan Milaan. Italianen geven niets om voetbal en daar telt alleen het resultaat. Dat zij dan ook nog na die rode kaart met 9 man gingen verdedigen hielp er allemaal niet bij.

Als je dan ook nog een geen aanvaller hebt met de kwaliteiten om eigenhandig een wedstrijd open te breken dan breekt dit je op. Met Suarez voorin had Ajax 100% gewonnen van dit Milaan.

Wauw, wat zijn al die Ajax-supporters op hun pik getrapt zeg. Ik vind Ajax en hun spelers ook altijd arrogant. Zelf hou ik er wel van, omdat ik dat bij mijn eigen clubbie mis. Jammer dat deze man als gek bestempeld wordt. Er is totaal geen respect voor oudvoetballers hier in Nederland. Alleen maar voor de man die zoveel onzin uitkraamt dat ik mij niet kan voorstellen dat hij zichzelf nog snapt. Ik noem geen namen. Als je deze tekst goed leest, geeft Willem Ajax indirect een compliment. Als 0-0 tegen Milan mogelijk is met die arrogantie waarvan Willem Ajax beticht, dan betekent dat dat als Ajax wat scherper was, Willem Ajax gewoon had zien winnen. Oftewel Willem schat Ajax nog hoger in dan dat ze nu staan. Europees gezien in ieder geval. En dan zijn er nog 2 punten, beetje off, maar ik erger mij er kapot aan.
1. Barcelona was matig. Een goed Barcelona zou Ajax 9 van de 10 keer verslaan. Dus stop alsjeblieft met die schouderklopjes en veertjes in een bepaald lichaamsdeel. Ja, je mag trots zijn, maar kom op heren (en dames).
2. Als Willem over 1 team negatief is, is dat toch echt over zijn clubbie. Regelmatig wordt Feyenoord aangepakt door Willem, overigens volkomen terecht. Misschien is het wel een azijnpisser, maar als je kritiek levert kom dan niet maar halve waarheden en een gekrenkt trotsje deze onzin verkondigen.

16 december 2013 om 12:22

Barcalona was ook niet op zijn best met Messi had Ajax ook wel verloren in de tweede helft. Maar het lachwekkende is altijd. Als Ajax wint in de CL ligt dat aan de tegenstander. Worden we kampioen komt dat omdat de rest zo slecht was. Maakt mij niet uit hoor we groeien er namelijk mee op. Maar Ajax heeft laten zien dat het niet op halve kracht door tegenstanders te verslaan is.

16 december 2013 om 12:26

Van Hanegem komt zelf met halve waarheden. Dit heeft namelijk niets met arrogantie te maken, maar met kwaliteit. Dat was er gewoon niet, anders hadden ze het wel slimmer uitgespeeld (vooral tegen 10 man) en de wedstrijd gewonnen. Het 1e kwartier, misschien half uur heb ik ze zien jagen, tikken en drukzetten. Na de rode kaart was dat weg en maakt De Boer n fout door Blind lback te laten staan ipv hem door te laten schuiven.

2e helft was niet veel beter door met 2 (Hoesen en Sightorsson) en daarna 3 (Vd Hoorn) centrumspitsen te spelen. Niemand die n pass kan geven vanaf de achterlijn. Van Rhijn liep te schutteren, Schone gaf geen pass en Fischer was weer onzichtbaar. Als Blind of Denswil dan doorschoof leverde dat ook geen gevaar op..

Heb de kromme hoog zitten qua voetbalkennis, maar Ajax van arrogantie betichten tegen Milan is onzin. Is tenminste mijn (hele) waarheid

16 december 2013 om 15:31

Tuurlijk zijn wij weer op ons pikkie getrapt, stel dat Sjaak Swart dit zou doen, en continue jullie slecht en arrogant noemt, een overwinning af doet als ''ze speelde op 10 '' etc.
Dan zou jij ook pissig worden, maar he het gaat over een Feyenoorder...daar moeten we het altijd mee eens zijn.
Overigens, Cruijff... is ook gewoon negatief en positief over bepaalde zaken binnen Ajax.
Maar hij bekijkt het tenminste zonder bril, hij is zeer positief over Feyenoord, maar durft ook kritiek te geven.
Ik heb Willem nog nooit Ajax een compliment zien geven, zonder 1 zin verder al dat compliment te doen afzwakken met ongegronde argumenten.

Ajax speelde inderdaad niet zo goed als tegen Barcelona, maar dat had niks te maken met arrogantie. In plaats van uit te gaan van eigen kracht, was Ajax wat onzeker en afwachtend in de richting van Milan. Wellicht was Ajax té beducht voor de streken van Milan en verlamde dat. Je kunt echter niet verder van de waarheid zitten als je dat afschuift op arrogantie. Ook word ik doodmoe van al die flapdrollen die de fantastische prestatie van Ajax tegen Barca bagatelliseren door te beweren dat Barca op halve kracht speelde. Ere wie ere toekomt.

Verder word ik sowieso doodmoe van het feit dat elk geluid dat uit Amsterdam komt, maar afgedaan wordt als arrogantie. Als je objectief kijkt is er niemand zo kritisch als de spelersgroep en de technische staf van Ajax zelf. Als ik benoem dat Feyenoord zelf maar wat graag rept over de goede jeugdopleiding en dat ze de beste supporters van Nederland hebben, is dat dan geen arrogantie? Het is getuigt simpelweg van domheid om altijd als een blind paard naar het begrip 'arrogantie' te grijpen als je kritiek wilt leveren op Ajax.

Ajax houdt de eer van Nederland tenminste nog een beetje hoog met knappe overwinningen in de CL. Ik vond ajax in Milan ook niet hooghartig spelen...eerder andersom

Van Hanegem wordt een beetje een zeur met een nare anti-sympathie tegen Ajax. Flauw.

Willem, de arrogantie staat niet op het veld, maar zit op de tribune (of voor teletekst)

16 december 2013 om 15:35

Die voor teletekst?
Net zoals bij jullie?
Overigens kijken er ook gewoon mensen via Fox.
Gelukkig hebben jullie maar 30.000 supporters... precies genoeg voor in het stadion.
Hou toch op, jullie hebben zat teletekst supporters.
Of denk je dat er 4.5 miljoen mensen in de Arena kunnen?

16 december 2013 om 16:01

Zeg ik dat het bij andere clubs anders is?
Zeg ik dat alle supporters in de Arena passen?

Het gaat om de arrogantie en als je een beetje begrijpend kunt lezen dan lees je dat ik niet op de spelers doel maar (een deel) van de supporters. Waarschijnlijk had je met jouw begrijpend lezen al gedacht dat ik alle supporter bedoelde?
Volgens mij kun je moeilijk ontkennen dat (een deel van) de Ajaxsupporters het best hoog in de bol hebben..

16 december 2013 om 17:33

Probeer nou niet leuk te doen met je 1e 2 zinnetjes, dat is namelijk wat je bedoelde, jij suggereert wel vaker dat 'wij' alleen maar teletekst en successupporters hebben.
Echter is dat onzin, wij hebben het aantal sinds 1900 opgebouwd.

We hebben ook supporters van een bepaalde club in Nederland die denken dat ze een topclub zijn na 5 jaar leuk boven in mee doen, terwijl wij al vele malen langer mee doen en nog geen eens mogen denken dat wij de grootste zijn, want ook dat uitspreken word tegenwoordig als arrogant bestempeld.

16 december 2013 om 18:47

Sorry hoor, maar ik denk dat je mensen door elkaar haalt.
Als jij mij in een ander topic kunt citeren over teletekstsupporters, successupporters of het benoemen van "topclubs", dan lees ik het graag.
Daarnaast: die eerste 2 zinnen staan er omdat jij ergens op doelt dat nergens beschreven staat.

Overigens: Arrogantie kweek je niet alleen omdat je zelf daadwerkelijk de grootste en meest succesvolle bent (dat valt immers niet te ontkennen), maar met name door het denigrerend opstellen t.o.v. anderen.

Willem weetje wat arrogant is steeds maar weer hebben over hoe alles beter mooier vroeger was.
We moeten nu eenmaal roeien met de riemen die er zijn......en die zijn gewoon minder dan vroeger.
Willem blaim de welvaart en de computer tijdperk.

Voetbalzone, als we zijn columns of meningen willen weten, lezen we zijn stukken wel. Het is elke keer alleen maar azijnzeiken, iets waar veel VZ lezers niet op zitten te wachten of niet boeiend vinden om te lezen. Het is altijd 100 Feyenoord met die man, en over al het andere negatief. Van mij hoeven stukken over hem echt niet meer op VZ te komen.

van Hanegem maakt zichzelf een beetje ongeloofwaardig als analiticus door altijd maar weer dezelfde ploegen op een positieve wijze te benaderen en andere ploegen op een negatieve wijze. Beetje jammer want als hij wat meer zijn objectiviteit laat spreken heeft de man natuurlijk veel verstand van voetbal...

We zullen als ajacieden eens moeten stoppen om te reageren op de kromme, die is het niet meer waard, want alles buiten feyenoord is niet goed, feyenoord is de club in nederland, alleen waar is de schaal, in r... o ja amsterdam

16 december 2013 om 20:12

Amsterdam heeft hem
Rotterdam heeft hem niet nodig

'''ik ben ervan overtuigd dat Ajax niet scherp genoeg aan die wedstrijd begon''

Volgens mij begon Ajax hartstikke scherp aan de wedstrijd wat resulteerde in 3 kansen waarvan 2 grote als je die corner meetelt. Dat het daarna minder werd dat klopt maar dat had niks met arrogantie te maken.

16 december 2013 om 17:16

Ja idd hahaha. Hij zegt nooit iets positiefs over Ajax. Zelfs na de overwinning op barca niet. Die man is gewoon gek. Waarom willen kranten etc zijn mening nog weten?

Willem heeft natuurlijk gelijk, en A damse bluf...., Ajax is minder goed als ze zelf denken, in Nederland komen ze vaak goed weg, zeker de afgelopen 3/4 seizoenen hebben ze geluk gehad, ook dat geeft Ajax niet toe.

Onverschilligheid is in het voetbal dodelijk, PSV heeft er ook veel last van...........

16 december 2013 om 15:38

Met geluk word je niet 3x achter elkaar op rij kampioen.
Met geluk speel je niet 4 seizoenen op rij Cl.
En als we geluk hadden had de scheids goed gefloten en werd Ajax met ruim 12 punten voorsprong kampioen.

Maar 'als als als' he!
En ja wat jij zegt is hetzelfde als 'als'
Want 'als' we geen geluk hadden, en daar heb je hem al.

ach willem is 100% anti ajax, kan zich beter met andere dingen bezig houden.
barca op halve kracht, en ajax dan? zonder aanvoerder zonder spits zonder linksback
zo'n wedstrijd als tegen cambuur heb je er altijd wel tussen zitten, zeker na de tegenslag van woensdag waar je gewoon de betere bent en moet winnen maar alle pech van de wereld hebt.

En als je het hele verslag van Willem leest valt het uiteindelijk toch wel weer mee. Jongens, laat je niet gek maken door wat VZ hier week in week uit plaatst. Lees het hele bericht. Hij heeft dit keer gewoon gelijk.

18 december 2013 om 20:55

Je zegt het goed,lees het hele bericht,jammer dat niemand dat doet.

Van de titel is al af te leiden dat de Column van Willem is.

Hahah van hanegem met zijn Feyenoord bril..
Niet meer serieus te nemen deze man!!!

Je bent op stoom Willem de laatste weken, helemaal waar!

Arrogantie weet ik niet, maar denk wel dat je met een andere (onbewuste wellicht) instelling speelt na de winstpartij tegen Barca en de daarop volgende wedstrijden. Daar begin je natuurlijk meer met de gedachte van we gaan geven wat we hebben en misschien kunnen we een mooi resultaat boeken, terwijl tegen Milan meer de gedachte leek te heersen van hier kunnen we winnen. Dat maakt dan toch een verschil in het spel en hoe je het uitvoert wanneer dingen niet lijken te lukken.

i.t.t. vele anderen hier ben ik het wel vaak eens met Willem, maar Barca op halve kracht ben ik niet mee eens. De wedstrijd ging voor Barca weliswaar nergens meer over en Messi deed niet mee , maar die spelers van Barca oogde anders behoorlijk gefrusteerd dus ze zaten dr wel mee.

Verder ben ik het wel eens , tegen Milan hadden ze dr meer uit moeten halen en zeker tegen 10 man , en tegen Cambuur kostte het gemakzucht je bijna 2 punten

Ajax dolf het onderspit tegen milan door gebrek aan aanvallende kwaliteit. Ze kwamen er niet vaak genoeg doorheen. Ook werden ze op slimmigheid afgetroefd. Dat is geen arrogantie maar kwaliteit tekort in aanvallend opzicht en ervaring tekort op dit niveau.

Van Hanegem moet gewoon niet zo zeuren. Halve kracht spelend Barcelona? Pique, Mascherano, Fabregas, Xavi, Iniesta, Pedro, Neymar en Song. Dat Valdes niet speelde wisten we al van te voren. Hij was al geblesseerd.

17 december 2013 om 19:34

Ja idd op halve kracht. Geen Busquets, alba,alves ,messi en Valdes. Dusja een verkapte b team.

Je kon ook overduidelijk zien dat Puyol er bijna een jaar eruit heeft gelegen. Want hij speelde wel erg slecht zeg

Als ik iemand niet serieus neem is het van Hanegem wel, die man word elk jaar gekker

Ik neem hem wel serieus, maar hij heeft niet altijd gelijk, nu ook niet.
Barcelona heeft die wedstrijd niet weggegeven, dat was duidelijk te merken aan de frustratie's.
Die avond was Ajax -vooral in de 1e helft - ongelofelijk goed.

Niemand won of wint zo maar even in Milaan, Barca niet, Celtic niet en Ajax ook niet.
Twee keer gelijk spelen is al een hele prestatie, en thuis had Ajax met 1-0 moeten winnen..

Er zal nooit een moment zijn waarop van Hanegem niks te zeiken heeft over Ajax, reden genoeg om dit artikel niet serieus te nemen...

Waarom klaagt Wvh altijd over ons? Vind hem een mooi mens maar als dat zo doorgaat dan word dat steeds minder. Kijk naar je eigen club

Och och wat een mannetje blijft het toch ook.. Eerst zeggen dat Ajax kansloos zal zijn en achteraf bleek dat totaal niet het geval en dan zijn we ineens weer arrogant. Op VZ zou hij puntenstraf krijgen vanwege provoceren en omdat hij Willem is heeft ie zelfs een collumn. Die man moet eens met pensioen gaan en lekker gaan golfen met de gebroeders vd kerkhof.

Wat maken jullie je toch druk om willem zeg,
Willem is vaak negatief en niet alleen op Ajax,eigenlijk zou je al zijn colums moeten lezen om tot deze conclusie te komen,helaas is ad een rotterdamse krant dus daarom kan ik het jullie niet kwalijk nemen dat jullie het moeten doen met quotes hier op vz.
Het is maar voetbal mensen.

16 december 2013 om 17:48

Als hij altijd negatief is,... is het dan niet nog meer terecht.
Misschien moet hij minder zeuren, het was vroeger echt niet beter hoor... het niveau was gewoon lager waardoor het toen nog wat leuk, echter tegenwoordig speel je tegen wereldteams die 20 x zoveel klasse en kapitaal op het veld hebben staan.
Dan kan hij wel klagen op ons(nederland), maar hij kan het ook gewoon accepteren en de positieve dingetjes er uit plukken.

Van Hanegem heeft helemaal gelijk. Na wat betere prestaties tegen Barcelona, kwam ineens de hele top van de fluwelen revolutie weer in actie! Die moesten even laten zien dat ze gelijk hadden! Nou, net niet! En v.w.b. Frank de Boer.... Een toptrainer, ook dit jaar wordt hij weer kampioen. Maar tegen AC toch wat kansjes laten liggen op tactisch vlak!

Van Hanegem is echt anti ajax. Hij bekijkt ajax altijd vanaf de negatieve kant. Het verrast mij dat zoveel mensen met de poll op ja hebben gedrukt.

16 december 2013 om 18:15

Ach,het is maar hoe je het wil zien.

16 december 2013 om 20:46

Ach, hoe anders kan het worden gezien?

Wat een totale onzin kraamt die ouwe zeur weer uit. Echt elke zin bevat een bewijs van totale bullshit van een man die maar wat op papier kalkt om zijn geld voor zijn flutcolumpjes te krijgen...ik denk eigenlijk dat hij zelf ook wel moet lachen dat zo veel onzin nog geplaatst wordt door een krant ook.....

“snelle tevredenheid, na een overwinning op een op halve kracht spelend Barcelona, maakte blind. Er was even vergeten te anticiperen op het getreiter en gezuig waar ze in Italië patent op hebben”, vervolgt de Kromme. “Ik ben ervan overtuigd dat Ajax niet scherp genoeg aan die wedstrijd begon. Ze begonnen weer een beetje tevreden te worden en arrogantie stak op. Dat wordt afgestraft aan de top.”

Allereerst: heeft Willem wellicht ook nog even naar Barca - Celtic gekeken...dan had hij kunnen zien wat Barca toch nog kan ook als het niet 100% gemotiveerd.

Ten tweede: Ik heb niemand van Ajax zien reageren op getreiter en gezuig...dit jonge team was er echt totaal immuum voor. Milan raakte wel gefrustreerd van het spel van Ajax, hetgeen leidde tot een vroege rode kaart

Ten derde: Ajax begon de eerste 20 minuten fabtastisch. Na 5 minuten stond het al bijna op 0-1 na een kopbal binnenkant paal en in de eerste 20 minuten werd er heel goed gespeeld. Het enige verwijt dat je ajax wellicht kunt maken is dat het na de rode kaart niet goed inging op de tactische wisselingen bij Milan.

Ach ja, Willem realiseerde zich waarschijnlijk een half uur voor de deadline dat hij nog een columpje moest schrijven, en heeft toen maar uit het blote hoofd wat onzin bij elkaar gezocht.

Van Hanegem ga je overwinning op FC Groningen vieren, doe normaal man.
Ajax is gewoon een jeugdig elftal en iedereen weet dat Ajax zichzelf niet heeft beloont.
Jammer voor Ajax, maar van Gaal is gewoon super jaloers.

Willem heeft nooit gelijk dus hierin ook weer niet,.....kromme uitlatingen,.....

Helemaal gelijk Willem. De arrogantie was inderdaad erg hoog hier in Amsterdam na de overwinning. Maar ja een gebeurtenis van eens in de zoveel jaar, dus ik kan begrijpen dat men zo overdreven blij is.

Maar je had al kunnen weten dat een Barca zonder Messi en hun backs al veeel stuk minder drive heeft. Puyol was tevens ook idioot uit vorm, maar dat is logisch als je bijna een jaar niet hebt gespeeld.

Jammer dat Ajax noet won van Milan. Het zat er wel in.. Tegen Milan speelde Ajax niet geweldig hoor. Steeds maar schieten van afstand en 9 van de 10 keer ging de bal hoog over. Of steeds maar die lange bal naar voren terwijl ze beter voor de combinatie konden gaan, Niet dat Milan geweldig speelde.. Maar Ajax had hier veel meer uit kunnen halen.

Maarja misschien volgend jaar

Supporter worden voor de club met de meeste succesen is kiezen voor de makkelijkste weg.
Denken dat je meer te zeggen heb omdat

16 december 2013 om 20:09

Denken dat je meer te zeggen hebt omdat jou club meer succes heeft dan die andere club(s) is arrogant

16 december 2013 om 20:34

Supporter van Ajax dat wordt je niet, dat ben je!
Je kiest niet voor successen, maar herkent simpelweg de schoonheid van het Ajax voetbal en daaruit volgen automatisch prijzen en aanzien in de wereld.

Dat figuren als jij er alles aan doen om dat te ontkennen of arrogant te noemen doet er niets aan af.

En over van Hangem: die man is zo ongekend dom, dat ik me echt verbaas dat er nog één krant is die hem toestaat een column daarin te schrijven. Wat overigens ook veel over die krant zegt (..)

16 december 2013 om 22:51

Dus zou het voor mij de makkelijkste weg zijn om nu voor Ajax te worden omdat deze club het beste voetbal speelt en de meeste prijzen wint.
Omdat ik dan toch een ander soort schoonheid zie in mijn club wil dan nog niet zeggen dat ik geen mening over voetbal mag hebben omdat mijn club minder succes heeft geboekt of, zoals jij het wil ,slechter voetbal speelt.
Ps beetje knullig van mij maar mijn reactie hierboven was een een reactie op #128
het was niet de bedoeling dat het hier terecht kwam.

Je geeft geen mening over voetbal in je laatste posts, maar een mening over Ajax supporters en karakteriseert die als arrogant. Dat gedrag is een soort penisnijd die niet past.
Ajax is de grootste en beste, zeker als je zoals nu kampioen bent. Dat mag men best uitspreken, het is een feit geen arrogantie.

En ja, je mag een mening over voetbal hebben, ook al heeft jouw club minder prijzen gewonnen, maar hou het dan ook bij voetbal.
Ps. Ik heb nergens gezegd dat jouw club slechter voetbal speelt.

18 december 2013 om 20:50

Kijk,waar het mij om gaat is dat sommige ajacieden nogal lange tenen hebben zeg maar.
Als een Feyenoorder hier wat over Ajax zegt of bijv een van Hanegem dan krijgen we meteen te horen hoe groot de prijzenkast wel niet is.met andere woorden je moet je muil houden want jou club heeft niks gepresteerd.kijk dat vind ik arrogant,hopelijk snap je nu een beetje wat ik bedoel.

18 december 2013 om 22:40

Yep, dat gebeurd, niet altijd handig maar dat heeft een reden denk ik.
Fans onderling moeten over elkaars club kunnen discusseren, no problem.

Maar er lopen vele mensen rond met een ziekelijke haat jegens Ajax die alleen is gebasseerd op afgunst. Ze halen alle prestaties onderuit met allerlei drog argumenten om hun gelijk te halen. Je kunt ook gewoon toegeven dat ondanks je eigen club prima prestaties kan leveren Ajax historische gezien en ook de laatste drie jaar weer de grootste van Nederland is en een grote bijdrage heeft geleverd aan de ontwikkeling van het Nederlands voetbal. Net als Feyenoord heeft gedaan.

En die haat wordt in stand gehouden door idioten die de naam Ajax niet kunnen uitspreken maar bijvoorbeeld 020 gebruiken, of een ad online die structureel allerlei negativiteit over Ajax prominent op hun hoofdpagina zet, of een van Raay die allemaal insinuerende zaken roept. Of een van Hanegem die altijd wel een reden vindt om Ajax af te zeiken en ga zo maar door.

Met andere woorden al die supporters van andere clubs voelen de onhoudbare drang om te moeten praten over Ajax. Vreemd als je er zo'n hekel aan hebt, vindt je ook niet?

En dat geeft precies het verschil weer met met Ajacieden als Cruyff, de Boer, Bergkamp en vele anderen.
Zij praten zelden of nooit over andere clubs. Als het wel gebeurd dan worden ze al snel weer teruggefloten en kijkt men weer naar hun eigen club. Zoals het hoort.

18 december 2013 om 22:46

Lees dan ook alles wat van Hanegem schrijft en niet de quotes hier op Vz en idioten vind je ook bij Ajax en niet alleen bij Feyenoord.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren