Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Montolivo vond rode kaart zware straf: 'Het was een normale ingreep'

Laatste update:

Riccardo Montolivo beging woensdagavond een schandalige overtreding op Christian Poulsen en ontving voor die overtreding een directe rode kaart. Een logische en terechte beslissing van scheidsrechter Howard Webb, zo leek het, maar bij AC Milan denkt men daar toch anders over. Montolivo vindt zelf dat hij niet weggestuurd had moeten worden: "Het was een normale ingreep."

/

Montolivo kon na ruim twintig minuten spelen het veld verlaten, na een nare tackle op het been van Poulsen. "Mijn ingreep was op het randje, maar er was duidelijk geen opzet in het spel", zo verdedigt Montolivo zichzelf op de website van Milan. "Ik ging voor de bal. Het was een normale ingreep. Het maakte me verdrietig dat ik de rode kaart kreeg."

Met tien tegen elf kroop Milan nog meer terug naar achteren: Ajax moest het spel maken in het San Siro. "Het was een harde wedstrijd, die beïnvloed werd door mijn rode kaart, maar gelukkig brachten we in het vervolg wat extra's", vertelt Montolivo. De wedstrijd tussen Milan en Ajax eindigde in een 0-0 gelijkspel en daardoor bekerden de Italianen door.

De rode kaart voor Riccardo Montolivo was terecht

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nog zo'n hersenloze knaap... hoe kun je dit geen rood vinden? Sorry maar daar begrijp ik helemaal niets van. Zelfs na het terugzien van de beelden nog ontkennen dat het rood is :S

12 december 2013 om 16:40

Ik snap daar ook niets van, ik geloof best dat de intentie niet was om hem te blesseren, maar als hij toch de beelden terugziet dan staat hij vol op de enkel en is het gewoon een duidelijke rode kaart.

12 december 2013 om 16:45

Volledig met jullie eens, maar wat me ook verbaasd zijn die mensen die bij deze poll 'oneens' stemmen. Ik bedoel wat voor een overtreding moet je volgens hun dan maken om rood te krijgen?

12 december 2013 om 16:48

mensen die "oneens" drukken bij de poll zijn Ajax haters of doen het gewoon voor de lol om tegendraads te zijn, simpel as that.

12 december 2013 om 16:54

Ja en dat is 'm nou juist. Hoogstwaarschijnlijk heeft hij de beelden nog niet terug gezien. Op basis van die beelden geloof ik namelijk niet dat hij tot deze conclusie komt.

In het veld kan je je eigen overtreding niet altijd even goed waarnemen. Al hoewel hij hier wel heel erg te laat was.

12 december 2013 om 16:55

Hij heeft de beelden echt wel teruggekeken. 100% zeker weten doe ik het niet, maar 99,99% toch wel

12 december 2013 om 17:05

Ja dat blijft gissen. Ik denk zelf dat, toen hij met deze reactie kwam het nog niet gezien had. Als je de beelden ziet en je ziet iemands enkel helemaal dubbel klappen dan zegt elke bij z'n verstand zijnde voetballer (die een ronde door is ondanks zijn rode kaart) toch niet dat het een normale ingreep is.

12 december 2013 om 17:20

Zelfs als hij de beelden niet heeft gezien was hij er toch gewoon zelf bij. Je voelt het echt wel hoor als je voet op iemand zijn enkel komt.

12 december 2013 om 17:46

Het verschil tussen een rode en gele kaart hoef je echt niet altijd te voelen. Je eigen acties beoordelen is moeilijk.

12 december 2013 om 17:49

Ik klikte er per ongeluk op haha. Natuurlijk ben ik het eens met de stelling.

12 december 2013 om 20:11

ik haat ajax niet ....ik walg van die vereniging .van mij had ie nog wa harder gemogen die tackel en het been op hoofdhoogte !!!

12 december 2013 om 20:35

Doe even normaal joh!

12 december 2013 om 21:20

We zullen jou eens even zo'n tackle bezorgen, plus nog eentje op hoofdhoogte, kijken of je het dan nog steeds zo leuk vindt... Achterlijke idioot.

12 december 2013 om 21:31

Ah walg je van Ajax? Denk niet dat daar iemand van wakker ligt. Je bent zelf supporter van een club zonder bestaansrecht. Ik hoorde laatst iemand van de UEFA roepen hoe geweldig de CL is, maar dat je soms ploegen krijgt die er niet horen. Hij noemde Willem II. Hij vond het voor de charme van CL voetbal een smet dat Willem II ooit heeft meegedaan. En daar heeft hij natuurlijk gelijk in. Altijd leeg stadion en een stad die niet bruist

13 december 2013 om 11:43

Er zal nooit een poll komen waar ergens 100 eens of oneens is! Als je poll zou maken over Klaassen die beter is dan Messi dan zal Messi ook niet 100 score krijgen dus maak je niet te druk daar over!

13 december 2013 om 11:49

Dan moet je niet Willem || de schuld geven, maar de clubs die toen destijds gefaald hebben! Hun hoorde gewoon hoger te staan als Willem ||! En blijkbaar lig jij er behoorlijk wakker van, anders kom je niet met deze opmerkingen! Jij zit nu al een klein kind terug te vuren omdat hij jou blijkbaar geraakt heeft met zijn vuur!

12 december 2013 om 17:45

Alle vitessenaren zijn het anders 100% met hem eens.

12 december 2013 om 21:28

Al die 5000? Of alle 100 uit supporters die in jullie uitvakken zitten?

12 december 2013 om 19:12

Voor deze reactie van Montolivo moet hij nog 3 wedstrijden extra schorsing krijgen, speler met het IQ van een trekhaak, psychisch niet helemaal lekker die gozer .. Had altijd een aardig positief beeld van hem maar dat is totaal omgedraaid na gisteren.

Zijn dit soort enkelbrekers tegenwoordig normale ingrepen in Italië ? :s

12 december 2013 om 16:41

In Italië wordt dit niet altijd met rood gestraft inderdaad. Geel meestal. Het was verder wel een vieze overtreding ja. Vond het verrassend dat Montolivo zoiets deed. Hem zie ik hem juist helemaal niet voor aan.

12 december 2013 om 16:46

hij deed vorige wedstrijd ook al van die dingen dat ik dacht:

deed je dat bij Fiorentina ook al? voor mijn gevoel was het bij fiorentina een mooiere speler (qua voetbal) dan nu bij milan.

12 december 2013 om 19:01

@freddy4
Dat idee had ik namelijk ook al. Hij heeft dat niveau trouwens ook nog steeds niet terug gevonden. Hij had zijn beste vorm bij Fiorentina (op zijn laatste jaar na), maar het lijkt wel of hij nog steeds zoekende is.
Toch zeer jammer, want ik had echt veel verwacht van deze Montolivo. Op dit moment vind ik hem niet meer dan een sub-topper, die niet Milan waardig is (net als meerdere spelers die rondlopen bij Milan).

Wat die rode kaart betreft, is het schandalig dat hij vindt dat het overdreven was. Ik weet natuurlijk niet of hij de beelden teruggezien heeft, maar mocht dat wel zo zijn dan is dat wel zorgwekkend.

Totaal niet serieus te nemen als hij dat een normale ingreep vind.
Was misschien niet opzettelijk (al denk ik van wel), maar het was gewoon een hele smerige overtreding.

Juist, de speler raken als de bal al lang weg is, en dan ook nog op zo'n manier is heel normaal. Schei uit man, gewoon terecht rood.

Ze zijn een beetje op hun achterhoofd gevallen in Milaan. Straks gaan ze ook nog beweren dat ze de betere ploeg waren en aanvallend voetbal op de mat legden...

12 december 2013 om 19:07

Na gisteren ben ik echt een Allegri hater geworden. Ik heb Milan zeer zeer hoog zitten als club en ik heb ze altijd graag zien spelen, maar onder deze trainer is het alleen maar slechter gegaan qua prestaties en spel.
Als je zag hoe Allegri langs de zijlijn stond te schreeuwen als een overspannen dwaas kan ik wel begrijpen dat de spelers helemaal opgefokt in het veld staan.
Ik zou als trainer ook nooit het gedrag goedkeuren, met name het gedrag van Muntari(!).

Die rode kaart was terecht, daar valt simpelweg niet over te discussiëren. Dat Montolivo het overdreven vindt is al zorgwekkend te noemen. Misschien heeft hij niet de beelden teruggezien en zag hij de ernst niet van zijn overtreding. Dan kan ik het nog begrijpen, al lijkt het mij duidelijk dat iedereen hier rood voor zou trekken. Zoiets hoort niet op het veld thuis, net als die trap van Balotelli op de kuit van Blind.

Kijk de beelden dan gewoon terug jo pinda! Als je over zoiets niet kunt toegeven dat je te laat was & het een forse overtreding vond dan klopt er iets echt niet in die bovenkamer van je, schaam je hoor!

12 december 2013 om 16:40

Zijn smoelwerk vind ik overigens wel bij deze uitspraak passen, altijd die schijnheilige grijns op z'n bakkes.

12 december 2013 om 18:05

Precies, echt zo'n rattenkop zoals die Maniche bijvoorbeeld ook heeft. Wat hebben ze daar allemaal geslikt joh, dat ze dit goedkeuren en zeggen dat ze een goede wedstrijd hebben gespeeld. Niet normaal...

12 december 2013 om 21:40

Ja echt zo. Ik walg van zulke spelers man.
Maar ik snap simpelweg niet dat hij gewoon zegt: Ja, ik zat fout & het was een terechte rode kaart, sorry. Nee hoor meneer durft nog te ontkennen ook nog, moet niet gekker worden jo!

Dat je het nog voor elkaar krijgt om je nog te verdedigen voor deze schandalige charge. Typisch zo'n vieze Italiaanse overtreding. Poulsen heeft geluk gehad, want hij had zomaar zijn enkel kunnen breken bij deze aanslag van Montolivo.

Wat een vent die Montolivo. Helemaal spuugzat word je er van. Ook die teamgenoten die het ook geen rood vonden. Walgelijk gewoon

Dat meen je niet dat die dit als een normale ingreep ziet?

12 december 2013 om 16:48

Moet je ze eens zien als zo'n 'normale ingreep' hen overkomt.. Te hypocriet voor woorden! Van mij mogen ze hem in Italië elke wedstrijd zo aanpakken, kijken hoe hij erbij strompelt aan het eind van het seizoen!

12 december 2013 om 17:01

Inderdaad, mochten ze is een paar matchen na elkaar zo een aanslag op zijn enkels doen wil ik nog wel is zien hoe lang die nog kan spelen.

Een normale ingreep zegt hij dan ,dan ben ik benieuwd wat hij geen normale ingreep vind.

12 december 2013 om 17:55

Als hij dit tegen hem krijgt dan rolt hij eerst over de zijlijn om het vervolgens uit te schreeuwen, als er dan rood is gegeven vervolgens weer vrolijk opstaan.
Hebben ze daar allemaal een plaat voor hun kop of wat?

Wauw dit zegt genoeg over Montolivo...

In Italie is dit een normale ingreep. In de rest van de wereld walgen we van zulke overtredingen en wordt je er linea recta uit gestuurd

12 december 2013 om 16:58

Prettig om te weten dat enkels breken in Italië normaal is. Handig voor op vakantie.

12 december 2013 om 18:14

Nu ga ik nooit meer een balletje te trappen als ik op vakantie ben in Italie

12 december 2013 om 17:20

Nou in engeland kunnen ze er ook wat van. Al is het daar meer lompheid...

12 december 2013 om 19:54

Vandaar dat spelers in italië zo vaak op de grond liggen te rollen, dus toch geen toneel!?

12 december 2013 om 20:11

Wellicht een combinatie. Soms terecht, soms onterecht. het komt erop neer dat men in Italie de hele dag op de grond ligt bij voetbal, ofwel na een grove overtreding, ofwel bij toneel

Nu ik ff goed heb kunnen nadenken vond ik de laatste 15 minuten van Ajax een schande. Hoe kunnen we zo de weg kwijt raken. We bleven niet koel, we kregen teveel ruimte. Frank de Boer stuurt Van der Hoorn als stormram waarmee je Sigtorson nutteloos maakt. Ooh wat jammer. Als we gewoon bleven voetballen en de vleugels(wat een ruimte was daar) zochten hadden we meer kans.

Kun je nagaan wat een randdebiel die Montolivo is dat hij dit een normale ingreep vind , ik wil er niet eens aan denken wat hij dan een abnormale ingreep vind dan moet het been er volgens mij afliggen ,wat een mafkees zeg en ook die onbenul van een trainer zie vond de overtreding en de rode kaart ook al dubieus .

Normaal? Even een busje die kant op graag.

12 december 2013 om 16:46

Om hem naar Liverpool te sturen? Graag.

12 december 2013 om 16:50

Heeft Suárez ook een vriendje.

12 december 2013 om 16:52

Liverpool is een te goede/mooi club voor zo'n prutser

12 december 2013 om 16:55

Denzor91

Prutser?

12 december 2013 om 16:57

Vond hem bij Fiorentina goed spelen, maar wat ik van hem bij Milan heb gezien is niet boven gemiddeld ofzo. Misschien heb ik de verkeerde wedstrijden gezien, maartoch.

En na deze uitspraak neem ik hem al helemaal niet meer serieus.

12 december 2013 om 17:02

Zo goed is Montolivo echt niet. Hij is misschien wel gehaald als een soort vervanger van Pirlo maar hij is lang niet van dat niveau. Toen hij jong was liet hij bij Fiorentina fraaie dingen zien, maar zelfs al in zijn laatste jaren daar was hij geen absoluut geen wonder meer en ook bij Milan is hij zo goed niet. Het is een degelijke middenvelder, niet meer dan dat.

12 december 2013 om 19:10

@frank_lfc
Ik zou niet blij zijn met een Montolivo in de vorm van de afgelopen tijd.
Zou Montolivo zijn vorm in zijn Fiorentina tijd nog hebben, dan had ik nog wel begrip voor je reactie.
Hij is echt geen aanwinst voor Liverpool, neem dat maar van mij aan.

Haha ja joh, doodnormaal. Voor Italiaanse maatstaven misschien. Het heeft ze echter geen windeieren gelegd.

12 december 2013 om 16:43

Wat een blinde halve zool zeg.

12 december 2013 om 18:24

Blind is hij denk ik niet, met die 'mooie' kikker ogen van hem. Echter wel een halve zool inderdaad.

Ik als Milan fan geef gewoon toe dat dit een smerige overtreding was. Misschien (zoals hij zegt )was het niet zijn intentie maar ja dat geldt dan ter zijde. Dus terecht rood

Wat denkt die verrekte oogbal wel niet, het was een donkerrode kaart, en hij mag blij zijn als hij geen 4 wedstrijden krijgt. Dat Poulsen verder speelde was een wonder. Daarbij mogen ze in hun handjes wrijven dat Balotelli geen rood kreeg, en ze niet verloren hebben.

Haha Montolivo! Ook zo'n beperkte speler op het middenveld van Milan! Je kon al verwachten dat die het geen rood vond, zijn reactie net na de overtreding zei eigenlijk al alles. Totaal geen idee wat de werkelijkheid is. Daar waar Milan vroeger een team vol legendes was, is het nu een armzalig zooitje acteurs en benenbrekers.

Totaal geen Ajax fan maar sinds gister een Milan hater. Ik gun jullie Bayern in de volgende ronde van harte!

12 december 2013 om 16:46

Ik ook haha

Is er hier iemand die de Italiaanse competitie nauwlettend volgt? Ik begin namelijk te geloven dat ze daar andere standaarden hanteren? Zijn wij nou gek dat wij dat allemaal diep - en diep rood vinden? Of straffen wij gewoon zwaarder dan in de rest van Europa? Een andere optie is dat die Italianen allemaal knettergek zijn geworden. Blijf het een schandalige doodschop vinden.

12 december 2013 om 16:47

Wij straffen in Nederland wel zwaarder/sneller dan in Engeland en Italië, maar dit is gewoon overal rood. Dus ik snap niet wat Bonera en Montolivo bezielt om te zeggen dat het geen rood is.

12 december 2013 om 16:56

Nou in Italie is dit ook gewoon rood hoor, en in Italie zijn ze zeker niet soepeler als in Nederland wat betreft kaarten, vooral met geel wordt gestrooid alsof het pepernoten zijn in Sinterklaas tijd

12 december 2013 om 16:51

Ik volg de Serie A al bijna 3 jaar lang, elke week zoveel mogelijk wedstrijden ik mag gerust zeggen dat het er daar wel wat harder aan toe gaat. Voor deze overtreding zou er in een competitie wedstrijd ook wel een rood worden gegeven, maar voor een iets lichtere variant wordt het afgestraft met een gele kaart. Ik vind het juist wel mooi dat er ook nog veel fysiek spel is in de Serie A. Het is dan ook zeker niet zo dat er elke week zo'n 'lompe' overtreding wordt gemaakt, maar een schouderduw mag daar bijvoorbeeld harder dan in Nederland.
Over dit incident, ik had niet verwacht dat Montolivo zo iets zou doen. Dat leek mij toch meer een actie voor Muntari of Balotelli...

Was gewoon een pure rode kaart. Montolivo bij Milan vind ik sowieso een andere Montolivo dan bij Fiorentina.

Die gozer heeft echt een plaat voor ze kop. Schuin van achteren dat is gewoon rood, in Italië krijgt hij er zeker geel voor of wat. Maar het is een dikverdiende rode kaart, als was het beter geweest voor het spel van Ajax als hij een gele kaart had gekregen. Milan had anders niet haar opstelling veranderd.

Haast al die Italianen zijn smerige viespeuken. De Italianen zijn de nieuwe Duitsers. Ik ben op het punt gekomen dat ik kan genieten van de Duitsers en een hekel krijg aan de Italianen.

12 december 2013 om 16:48

Zo ver was ik al lang, Duits voetbal is zeker de moeite waard om te kijken. Daarentegen is de Italiaanse competitie saai door de half gevulde stadions en het saaie voetbal (op Juve en Fiorentina en soms Napoli na).

12 december 2013 om 16:52

En kan je nog steeds nagaan dat de Serie A de tweede competitie ter wereld is... Gaat nergens over toch? Enige wat ze kunnen is counteren (uitgezonders Roma, Napoli en Juventus) om vervolgens met 11 man op eigen helft te staan. Smerige tackles maken etc.

Ergens is het dusdanig schandalig dat Montolivo samen met alle Italianen niet inziet dat dit bijna paars ipv rood was, dat het bijna grappig is..

12 december 2013 om 16:53

Haha, de middenmoters en laagvliegers kunnen anders ook mooi spel op de mat leggen. Als een Sassuolo (promovendus) in Nederland zou spelen dan deden ze mee voor de titel. Ik vind dit een vooroordeel van jou. Alleen Milan en Chievo vind ik altijd bijzonder slecht voetballen. Lazio is dit jaar ook niet veel soeps, maar clubs als Parma, Torino of Udinese kunnen je ook nog aardig verassen met het aanvallende spel.

12 december 2013 om 16:53

Waar is dat op gebaseerd? Engelse en Duitse competitie vind ik persoonlijk zeker beter.

12 december 2013 om 16:54

Ik heb een klein vooroordeel, geef ik toe. Ik vind het alleen al niet leuk om te kijken omdat er zoveel half gevulde stadions zijn, met een lompe renbaan er om heen, ziet er niet uit. Daarnaast ga ik echt niet Torino - Sassuolo kijken bijvoorbeeld

12 december 2013 om 16:59

De Engelse competitie en Duitse competitie zijn misschien wel een tikkeltje beter daar geef ik je gelijk in. Maar je zegt dat ze saai spel op de mat leggen en dat is zeker niet waar. De middenmoters en laagvliegers worden door de meeste mensen onderschat. Die kunnen bij wijze van spreken net zo goed in een Duitse of Engelse competitie spelen zonder dat ze degraderen. De Duitse en Engelse league hebben alleen meer topclubs dan in Italie. Dat maakt het veel spannender voor wie de koppositie kan pakken. Gelukkig zit Italië in een opmars.

12 december 2013 om 17:02

Fiorentina zit wel altijd behoorlijk vol bijvoorbeeld. Dat de stadions half leeg zijn vind ik persoonlijk ook jammer. Manchester United zou ook geen San Siro of Stadio Olimpico kunnen vullen. Die renbanen er langs zijn ook niet erg elegant. Gelukkig is Udinese bezig met een nieuw stadion en heeft Juventus sinds 2011 een nieuw stadion zonder renbaan. Ook AS Roma en Inter zijn bezig met plannen voor een nieuw kleiner stadion zonder renbaan. Dus ook dat probleem gaat hopelijk weg.

12 december 2013 om 17:02

Ik moet zeggen dat het wel wat beter wordt wat betreft het aanvallend voetbal. Maar dat komt mijns inziens door Juventus, Fiorentina en Napoli. Juventus is al twee of drie jaar wat aanvallender aan het spelen, Fiorentina sinds vorig jaar wat ik weet en Napoli ook sinds twee jaar. Inter en Ac stellen beide niets meer voor op dit moment en spelen ook slecht.

Edit: ik vergeet dit seizoen Roma, doen het heel goed. Al zit er de laatste weken een beetje de klad in.

12 december 2013 om 17:06

Denzor,

Normaliter kan ik precies vertellen wat mijn bronnen zijn en waarom iets zo is, maar dit keer helaas niet.

Ik heb het laatst gelezen in ik geloof de VI, maar dat kan ook eind vorig seizoen / begin dit seizoen geweest zijn. Uit mijn hoofd was dit de volgorde:
- Premier League Engeland
- Serie A Italië
- Primera Division Spanje
- Bundesliga Duitsland

Het moge duidelijk zijn dat de Serie A hier niets meer tussen te zoeken heeft! Over de volgorde Engeland - Spanje - Duitsland laat ik me liever niet uit.

12 december 2013 om 17:08

@ buffon,

Ik denk dat je je wat dat betreft enorm vergist. Old Trafford zit 9/10 keer vol! En ik heb net even gezocht, het San Siro stadion heeft 4.000 zitplaatsen meer..

12 december 2013 om 17:44

@Buffon-juve hoe kom je er bij dat United geen San Siro zou kunnen vullen? Heb je ook echte statistieken en feiten of lul je maar gewoon wat als een idioot?

12 december 2013 om 18:16

@Buffon-juve

Als jij serieus denkt dat een promovendus in de serie A in nederland mee zou doen voor het kampioenschap dan ben je al niet serieus te nemen.

On: Niet te geloven dat hij dit durft te zeggen. Wat een smerige speler.

Belachelijk dat AC Milan nog gaat klagen over deze rode kaart. Het was een donkerrode kaart. Montolivo maakte een harde overtreding, de bal was allang weg en het was een wonder dat de enkel van Poulsen niet gebroken was. De intentie doet er nu niet toe, het was een smerige overtreding en dus terecht rood.

Persoonlijk vint ik geen zware overtreding. Coward Webb wilde Nederlanders een dienst bewijzen na zijn blunders in de WK-finale. Poulsen stond namelijk ook al na drie minuten vrolijk te huppelen op het veld, dus wij Italianen kunnen concluderen dat Poulsen hem die kaart gewoon vies heeft aangesmeerd.

12 december 2013 om 16:50

Coward Webb? Geen zware overtreding? Ze zijn in Milaan duidelijk niet de enige die op hun achterhoofd gevallen zijn. Deze overtreding is smerig, zeer smerig! Hij zal het dan wel niet met opzet gedaan hebben, maar de enkel van Poulsen vouwde gewoon dubbel! Het is een wonder dat hij uberhaupt verder kon spelen..

Huppelen of niet, aansmeren of niet, Poulsen maakt die smerige charge niet en bovendien kan hij helemaal niet uit zichzelf zijn enkel dusdanig dubbel vouwen! Vreemd.. iedereen ter wereld vindt het een smerige overtreding en terechte rode kaart, behalve Italianen.. Zelfs in Engeland zouden ze zich hiervoor schamen!

En over vies en aansmeren gesproken... Bolatelli, 93e minuut, Ajax - Milan? Juist!

12 december 2013 om 16:58

Ik vond het ook geen zware overtreding. Ik vond het een schandalige overtreding. Jij hebt vast niet gekeken of wel? Poulsen overdreef misschien wel wat maar, dit had niks met voetballen te maken. Bal was allang weg en hij ging vol voor de enkel van Poulsen. Hij had zijn enkel kunnen breken met een beetje pech. Overigens ook dom om het recht voor de ogen van de grensrechter te doen.

12 december 2013 om 17:06

Dus wat jij eigenlijk zegt is: een rode kaart mag alleen gegeven worden als het slachtoffer de wedstrijd uitgeschopt wordt?

12 december 2013 om 17:36

Wij Italianen? Ik laat jouw stukje aan 2 Italiaanse vrienden van me lezen en zij vragen of je aub niet deze onzin namens de Italianen wilt uitkramen. grazie mille!

12 december 2013 om 19:24

Ongelofelijk.... Ik vind het echt knap hoe sommige mensen zoveel onzin in zo'n stukje tekst kunnen stoppen.
Mag ik vragen wat jij dan wel een rode kaart vindt? Vond je die trap van Balotelli op de kuit van Blind ook geen (rode) kaart waard?

Dat Poulsen na die overtreding nog rondloopt is al bijzonder te noemen, hij had net zo goed zijn enkel kunnen breken. Het spijt me, maar als je dat niet eens kan inzien, dan zegt dat al heel veel over jouw denkniveau en inzicht. Het gaat om de ernst van de overtreding en/of de intentie ervan.

12 december 2013 om 19:27

Blinde Vink!

12 december 2013 om 19:56

dwaas!!

Ik snap niet dat hij dit kan zeggen. Hij heeft achteraf de beelden vast wel gezien, Poulsen mag van geluk spreken dat hij zijn enkel niet gebroken heeft door die achterbakse Montolivo. Ik snap niet wat hij verstaat onder ''normaal''. Zware overtreding is dan bij iemand wat breken. Zit ie goed bij elkaar met de Jong in het elftal.

4 westrijden extra en een maatschappelijke stage na zo'n reactie, wat een schandalige opmerking. Bij een soortgelijke overtreding heb ik mijn enkel gebroken, daarna nooit meer de oude geworden.

Dat het per ongeluk was maakt het nog niet goed.. Opzet of niet dit was gewoon rood, geen discussie mogelijk.

Ik kan hier wel om lachen, zolang je het zelf maar gelooft.

12 december 2013 om 17:15

Dat doen alle Italianen toch

Ik vind Montolivo een goede voetballer en zat nog doodleuk te vertellen 1 minuut voor deze overtreding dat hij zoiets nooit zou doen..

Dit is natuurlijk donker rood, schandalige overtreding..

Dat hij zo'n overtreding maakt is al dom, maar dan ook nog ontkennen dat het een terechte rode kaart was. Ongelofelijk! Hij weet donders goed dat dit een rode kaart was. Wees gewoon een vent. Geef het toe en biedt je excuses aan voor deze schandalige actie.

12 december 2013 om 19:31

Dit is toch de zoveelste bevestiging dat Milan vervreemd is geraakt van voetbal? Italiaanse media was lovend en Milanese spelers zingen in koor dat dit geen rood was... Het is topclub onwaardig wat mij betreft..

"het was een normale ingreep."

Een normale ingreep om te verdedigen?
Nee
Een normale ingreep om iemand zijn been te breken?
Ja

Schandalig dit geef gewoon je fout toe nu wordt je niet eens serieus meer genomen.

Was wat te laat, maar geel was ook genoeg geweest

12 december 2013 om 17:04

Was wat te laat, je zegt het precies goed, te laat, maar beland wel ff goed op de enkel van Poulsen gewoon rood en minimaal 3 wedstrijden. Misschien dat het dan wil inzien.

Had dan niks gezegd, rood was terecht

Met zo´n lelijk gezicht verbaast deze uitspraak me ook niet. Dit was een enkelbreker, donkerrood, maar goed, gezien het ´´spel´´ van Milan, dat anti-voetbal denken ze er zeker anders over.

Gezien de grote achterstand in de serie A zien we dit zooitje volgend seizoen niet in de CL, een verademing voor het toernooi.

Geef mij Juve maar dat tenminste wilt voetballen en niet constant op de grond ligt en vieze tikjes uitdeelt.

12 december 2013 om 19:31

Ik blijf erbij. Milan is sinds de komst van Allegri qua spel en prestaties alleen maar achteruit gegaan. Natuurlijk heeft het niet de mogelijkheden meer om echt topspelers aan te trekken en hanteren ze een ander beleid, maar dan nog. Allegri is een laffe trainer en een zeer slechte tacticus. Dat is al vaker gebleken en daarom ook niet raar dat er al tijdenlang geruchten rondgaan dat er binnenkort iemand anders zijn takenpakket overneemt.
Ik heb het echt te doen met de Milan supporters, want niemand wilt zich associëren met het zooitje wat gisteren op het veld stond en al helemaal niet met het vertoonde gedrag van sommige spelers (muntari oa).

Ik vind Montolivo altijd al een belachelijk vieze voetballer, doet alles om vals te spelen. Vieze overtredingen, duiken en is verschrikkelijk schijnheilig. Irritante voetballer dus.

12 december 2013 om 17:06

Uhm, welke speler niet van Milan? Konden gisteren praktisch allemaal. Maar ja allemaal beetje besmet met Balotelli virus

Voetballers moeten zich eens inbeelden bij dat het bij hun gebeurd, kijken of ze dan nog zo praten.

te laat komen, plus het feit dat je de man gewoon (vies) raakt is rood, niet meer niet minder.. 2 tot 4 wedstrijden schorsen en klaar.

Ik heb de herhaling maar een keer bekeken, en dat was genoeg om te concluderen dat dit gewoon rood was. Ook al is het je intentie om de bal te spelen, wat ik zelf moeilijk kan geloven, is dit altijd rood. Montolivo is ook niet dat type voetballer die zulke fouten maakt normaal gesproken.

het was zeker rood, vaak zien scheidsrechters dat soort overtredingen niet.. Webb zag het ook niet het gebeurde voor de neus van de grensrechter.. die overtreding was een beetje ongelukkig en dom maar pakte uiteindelijk goed voor Milan

wie doet de beroordelingen?

een 7.6 voor cillissen die geen bal heeft gehad.
En een 6.1 voor abbiati die geen fout heeft gemaakt.

Apart

12 december 2013 om 17:52

Tijd rekken 30min lang miss daarom

Het is wel grappig, ik weet namelijk zeker dat indien een dergelijke overtreding tegen hun is dat ze met zijn allen staan de wapperen voor de scheids. Schijnheilige, smerige mannetjes daar bij Milan. Je zou toch hopen op een Bayern en dan flink aan de reet. Ik had altijd sympathie voor Milan maar met de spelers en de trekjes die ze nu toch al een tijd vertonen is dat volledig verdwenen.

12 december 2013 om 19:35

Mijn sympathie is al verdwenen sinds Kluivert er weg is.
Nee in de tijd van van Basten, Gullit en Rijkaard was het geweldig om als jonge jongen deze geweldenaren te bekijken. Iedere week weer briljante aanvallen en fenomenale goals. De passionele strijd tegen Maradona's Napoli vond ik echt schitterend.
Jaren daarna bleven er altijd wel een paar aansprekende Nederlanders bij deze club.

Hoe anders is het nu. Anti voetbal van de bovenste plank. Knap hoe ze stand hebben gehouden, zo hoort het misschien met een man minder ook. Echter als het elf tegen elf is dan komt er ook niks fatsoenlijks op de mat. Behoudens een af en toe briljant moment van Balotelli en in mindere mate Kaka is Milan geen hoogvlieger meer. Het is dan ook de laatste keer geweest dat ze het toch hebben gered op ervaring.

Ik heb geen rancune want in tegenstelling tot sommige meningen van anderen vind ik wel dat Ajax er alles aan gedaan heeft.
Als je dan bedenkt dat je in Schotland beter was dan Celtic en pure pech had met die strafschop in de Arena is het wel teleurstellend dat Ajax eruit ligt.
Misschien kunnen ze in de EL league nog een paar rondjes winnen.

Milan gaat er 100% zeker direct uit. Althans ik hoop het!

Voor elke speler van AC Milan die zo'n idiote opmerking maakt een wedstrijd schorsing erbij. Hoe kun je dit nou geen rood vinden? Kijken wat Montolivo er van vindt als iemand hem zo'n schop geeft.

als dit normaal is wil ik het ook wel even 5 keer bij hem doen op een dag
dan zit je volgende week zeker voor altijd in een rolstoel

voor zulke opmerkingen moet hij extra geschorst worden allemaal hoog in hun bol die antivoetballers stelletje gekkies

Uiteraard gewoon rood, ik vind het vooral jammer dat wij Italianen nu weer enorm gehaat worden hier op vz door de uitspraken van deze dwaas, maar goed.

12 december 2013 om 18:08

Het is alleen altijd jammer dat een stel (in dit geval Montolivo en Balotelli) het verpesten voor de rest. Natuurlijk stampen niet alle Italianen zo hun tegenstanders, maar als het een paar. Keer gebeurt, is een beeld snel gevormd door de buitenwereld.

Wat is dit nou voor belachelijke onzin? De kans dat Poulsen zijn voetbalcarrière voorbij zou zijn door deze tackle was ongeveer net zo groot als de kans dat Milan zou winnen gisteren.

Wat een mafkees, maar dit toont wel aan dat de Italianen tegenwoordig simpelweg gewend zijn om de scheids in hun voordeel te hebben.
Doe je werk eens goed Fifa en scheidsrechters! Gewoon kaarten uitdelen als dat nodig is en ook altijd, niet bij Milan ineens niet!

Montolivio is een eng nek ,maar ballotelli had ook Blind het ziekenhuis in kunnen trappen.
Ik snap wel dat nigel de jong daar op ze plek is.

Belachelijk dat iemand zo iets zegt... Schandalige overtreding waar naar mijn mening toch minimaal 3 duels schorsing op mag staan, geen intentie om de bal te spelen en doelgericht op de enkel. En dan zeggen dat het een normale ingreep was, bah.
Het laat maar weer goed de miezerigheid van AC Milaan zien van dit seizoen. Het spel van Balotelli die om de paar minuten ging liggen, de ballenjongens die de bal niet gaven en om nog maar over de overtreding(en) van Balotelli op Blind te zwijgen, Het had 9 tegen 11 mogen zijn.
Niet om goed te praten wat Ajax gedaan heeft, 11 tegen 10 moet je beter benutten dan dit. Abbiati heeft overigens erg goed gekeept, helaas voor Ajax. Maar het is toch triest om te zien dat Milaan met zulk spel nog door gaat ook...

Nou, eens kijken hoe normaal hij zoiets vindt als hij hem op de enkel krijgt.
Heel achterbaks zoals hij nu doet.

Wat een belachelijke idioot, ik schaam me dood dat domkoppen als Bonera en Montolivo voor Milan spelen. Zo snel mogelijk weg doen hij bakt er ook al tijden helemaal niks van. Gewoon een middenveld met De Jong-Poli-Honda straks. Hij had Poulsens enkel kunnen breken. Het maakt niet uit dat Poulsen een engnek is zoiets doe je bij niemand. Minstens 7 wedstrijden.

12 december 2013 om 18:31

Balotelli en Muntari zijn niet veel intelligenter hoor dan Bonera en Montolivo. Als de scheidsrechter consequent was, hadden zij net zo goed met rood van het veld gestuurd kunnen worden. Balo had in ieder geval rood verdiend na die smerige actie tegen Blind. En Muntari had ook wel een keer of 5 geel kunnen hebben. Verder wel een realistische reactie van iemand die voor Milan is. Het word tijd dat daar wat veranderd. Het is een club met vergane glorie. Voor jullie is het te hopen dat jullie Manchester United loten. Tegen de rest van de groepswinnaars maken jullie geen schijn van kans vrees ik. Tegen Chelsea hebben jullie misschien ook nog 20-30% kans. Het word tijd dat de spelopvatting wat veranderd word en er wat meer spelvreugde in komt. Ik vond Milan altijd best een mooie club. Maar, daar is de laatste jaren niks van over gebleven. Met als dieptepunt gisteren tegen Ajax.

Profsporters die hun fouten niet durven toe te geven en geen excuus durven te maken zijn amateurs. Dus wat is Montolivo?

Ik neem Montolivo weinig kwalijk aangezien hij blijkbaar een gebrek aan hersencellen heeft. Anders zou hij wel beter weten natuurlijk.

Als deze overtreding begaan zou zijn door Poulsen op Montolivo dan was de wereld te klein geweest voor de 11 in het veld aanwezigen van AC Milan om bij de scheidsrechter te vragen voor een rode kaart. Montolivo bewijst zelf maar weer eens dat het voetbal steeds verder afzinkt........ Iemand op zo'n dergelijke wijze proberen te blesseren *in het normale leven zou dat mishandeling kunnen zijn* is niet normaal. Stel je jezelf voor dat iedereen in het dagelijkse leven op zo'n manier met een ander om zou gaan, bijvoorbeeld tijdens een avond stappen, dan zouden er op maandagochtend veel mensen naar hun werkgever kunnen bellen met de mededeling dat ze mishandeld zijn...........

Is het misschien een ideetje om zulke uitspraken te bestraffen met 10 extra duels schorsen. Wat denkt die pippo wel niet, dat de hele wereld blind is.

Ik snap hem ook wel. Gewoon eerst een been zien breken en dan pas rood krijgen. Niet die slappe hap waarbij ze willen ver komen dat spelers met zware blessures het veld af lopen. Klinkt logisch...

Dan moet hij toch echt ff zijn chroompies laten nakijken door een psycholoog.
Het was donkerrood en had zomaar zijn been kunnen breken.
Nee het zou hem meer sieren om zich te verontschuldiggen viezerik is het.

Die montolivo heeft gewoon een vuile overtreding gemaakt. Kan soms gebeuren maar dat kan rood alsnog een gevolg zijn. Maar toch kon ajax de man-meer-situatie niet goed benutten.

Allegri moet gewoon weg als zag hoe Allegri deed kan gewoon niet hij hoort niet bij milan!

Als je denkt dat dit geen rood is, dan hoor je niet meer op het voetbalveld thuis. Dat betekent namelijk dat je totaal geen besef van je daden hebt en dat je dit in de toekomst gewoon opnieuw en opnieuw doet.
Dat je te laat komt bij een interceptie, dat kan natuurlijk gewoon. Aanvaard dan gewoon de straf.

Deze man die zegt min of meer dat je geen rood verdient als het je intentie niet is om iemand te schoppen. Dan kan je beter geen scheidsrechter meer neerzetten. De meeste (zwaardere) overtredingen komen voort uit een te late interceptie.

Deze reacties gewoon meenemen in het vaststellen van de schorsing. Wedstrijdje of 3 dus inmiddels dacht ik zo? Dwaas.

Het klinkt misschien raar, maar achteraf was het misschien wel beter als Milan verloor. Waarom? Dan zouden ze namelijk af zijn van de trainer die van de een europese topclub een suptopper heeft gemaakt en als die zo doorgaat zitten ze dadelijk op het niveau middenmoot en dat zou zonde zijn voor zo'n traditieclub.

Nou sorry hoor maar als ie op zijn voet stond was het een gele kaart. Het was een late ingreep. Maar Webb had het gezien als opzet. Maar dat was helemaal niet zo. En poulsen deed zelf ook vieze overtredingen. Ik vond die overtreding van ballotelli met blind op z'n kuit. Wel een rode kaart waard

Is maar goed dat hij voetballer is geworden aangezien hij het niet van zijn IQ moet hebben.

Oh wat hoop ik toch zo dat het (braafste jongetjes van de klas) Nederland Italie tegenkomt op het Wk...

Smullen!!!!

Zijn de mensen die dit geen rode kaart vonden wel helemaal goed bij hun paas ei?

Een walgelijke vertoning was het gister. Ik kan mij de frustraties van ajax supporters goed voorstellen. Dat die howard webb überhaupt nog wedstrijden mag fluiten is mij echt een raadsel. ballotelli is een clown, maar met webb ben je als neutrale supporter verzekerd van een avondje komische arbitrale dwalingen van de bovenste plank!!!

Ik kon er nog mee leven dat Montolivo rood kreeg, maar dan had Van Rhijn ook rood moeten krijgen
Maar Sommige mensen hier hebben een kastanje in hun kop zitten volgens mij.
Veel scheidsrechters geven hier gewoon geel voor, ( vooral omdat het zijn eerste overtreding was ) en zo'n overtreding zie je dagelijks in het voetbal. Die howard Webb is sowieso al een randdebiel van een scheidsrechter.. wel direct rood geven aan Montolivo maar wel geen rood trekken bij die schijnheilige overtreding van Van Rhijn op Balotelli, maarja daar zeggen die Hollanders natuurlijk niks over. En dan nog de hele ploeg uitmaken voor Vreselijke kut ploeg. dat bewijst het niveau hier op voetbalzone. Allemaal samenspannen dat kliekje Ajax supporters. Hun eigen ploeg valt niks te verwijten, het zijn altijd de andere he

maar het feit blijft Milan door Ajax niet door
denk daar maar is over na

Was gewoonweg direct rood, geen twijfel mogelijk. Dat hij achteraf dan nog komt wenen in de pers zegt veel over Montolivo.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren