Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: KNVB legt Havenaar schorsing van drie wedstrijden op

Laatste update:

De aanklager betaald voetbal van de KNVB wil Mike Havenaar een schorsing opleggen van vier wedstrijden. Zaterdag ging de Japans-Nederlandse aanvaller op de voet van Stijn Schaars staan in de wedstrijd Vitesse-PSV (2-6). Het voorval ontging scheidsrechter Bas Nijhuis, maar op videobeelden was de overtreding van Havenaar duidelijk waarneembaar.

/

De KNVB bevestigt dinsdag het schikkingsvoorstel van de aanklager. De actie van Havenaar kostte Schaars zaterdag de rest van de wedstrijd. Maandag werd bovendien duidelijk dat de middenvelder van PSV in de resterende duels van 2013 niet meer in actie kan komen voor zijn club: hij liep door de charge een haarscheurtje in zijn kuitbeen op. Schaars zei dinsdagochtend echter dat Havenaar van hem niet geschorst hoeft te worden.

“Ik ben niet boos op die jongen en voor mij hoeft hij ook niet achteraf geschorst te worden, maar hiertegen moet wel tijdens de wedstrijd worden opgetreden”, merkte de ervaren middenvelder op. Eerder zei Vitesse-trainer dat Havenaar geen kwaad in de zin had en dat Japanners zulke overtredingen niet (willen) maken. Nu moeten Havenaar en zijn club echter rekenen op een pittige schorsing. Vitesse is al zeven wedstrijden ongeslagen en staat bovenaan. Havenaar miste dit seizoen niet één wedstrijd en scoorde vijf keer.

Update 10 december 16.16 uur - Havenaar en Vitesse niet akkoord met voorstel van vier duels
Vitesse en Mike Havenaar gaan niet akkoord met het schikkingsvoorstel dat de aanklager betaald voetbal dinsdag deed. Op basis van televisiebeelden stelde hij een schikking van vier wedstrijden voor, nadat Stijn Schaars een flinke blessure opliep. Na de wedstrijd zei trainer Peter Bosz van Vitesse al dat hij Havenaar voor onschuldig hield en daar blijft de club bij. De zaak komt nu voor de tuchtcommissie, bevestigt de KNVB.

Update 13 december 10.52 uur - Havenaar blijft vier duels geschorst, Vitesse in beroep
De tuchtcommissie van de KNVB heeft zich gebogen over de zaak van Mike Havenaar en besloten dat de Japans-Nederlandse aanvaller vier duels geschorst moet blijven. Vitesse ging niet akkoord met het voorstel van de aanklager betaald voetbal en dus kwam de zaak voor. De Arnhemmers leggen zich ook niet neer bij het oordeel van de tuchtcommissie van de KNVB en gaan in beroep. Dat betekent dat Havenaar zondag de wedstrijd tegen NAC Breda gewoon kan spelen.

Update 18 december 10.40 uur - KNVB legt Havenaar schorsing van drie wedstrijden op
Mike Havenaar ontkomt niet aan een straf. De commissie van beroep van de KNVB heeft de aanvaller van Vitesse wegens 'ernstig gemeen spel' voor vier wedstrijden geschorst, waarvan één voorwaardelijk. De aanvaller uit Japan beging eerder deze maand in de uitwedstrijd tegen PSV (2-6) een flinke charge op Stijn Schaars, maar de overtreding werd toentertijd niet waargenomen.

Vier duels schorsing is...

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lekker voor hem. Wilde eigenlijk nog langer, maar 4 wedstrijden was het minimum. Heerlijk.

10 december 2013 om 15:11

Wat een treurige reactie weer. Tuurlijk moet Havenaar geschorst worden, maar 4 duels is wel erg lang. Zeker in vergelijking met wat bijvoorbeeld een Kramer deed.

10 december 2013 om 15:19

Uhm, de intentie van Kramer was nog belachelijker: een volle elleboog in een wedstrijd.
Maar als je de herhaling zag van Havenaar, zie je hem twijfelen en schopt hij Schaars bewust uit de wedstrijd. Ook is Schaars nu bijna 2 maanden geblesseerd. Ik vind 4 wedstrijden dan ook wel erg weinig!

Maarja, niet dat Vitesse veel gaat missen aan deze knul + in de winterstop komt er ongetwijfeld een betere spits!

10 december 2013 om 15:26

Ik vind dat je de blessure van Schaars er niet bij hoeft te halen. Ook al was hij helemaal niet geblesseerd geraakt, dan nog had hij geschorst moeten worden voor deze belachelijke overtreding.
Dan kan Peter Bosz wel vinden dat het een aardige jongen is, maar dat doet niks af aan deze overtreding.

De intentie van Kramer was minstens zo belachelijk, maar als op zichzelf staand geval, vind ik 4 wedstrijden terecht.

10 december 2013 om 15:43

@Le Connaisseur

Ik krijg het idee dat Havenaar wel de waarheid zegt dat hij Schaars probeert te blokken, als ik naar de beelden kijk. Echter blijft het een harde overtreding, die met rood bestraft had dienen te worden.

"ook is Schaars nu bijna 2 maanden geblesseerd. Ik vind 4 wedstrijden dan ook wel erg weinig!"

Dat blijf ik ook een lastige vinden...want dat is natuurlijk inderdaad krom. Aan de andere kant zijn er ook wel eens schandalig overtredingen, zoals die van Kramer, waarbij de speler niet langdurig geblesseerd raakt...moet Kramer dan ook maar niet geschorst worden? Blijft lastig.

Ik ben eigenlijk van mening dat de Knvb een lijst moet opstellen met daar aantallen aan vast, wordt het veel en veel duidelijker en eerlijker...krijg nu regelmatig het idee dat het pure willekeur is...

Lijst bijvoorbeeld:
Elleboog - 2 wedstrijden
- doelbewust - 3 wedstrijden extra
- bal niet in de buurt - 2 wedstrijden extra
Harde overtreding 1 wedstrijd
- doelbewust - 3 wedstrijden extra
- risico blessure - 2 extra wedstrijden
- bal niet in de buurt - 2 wedstrijden extra

Bijvoorbeeld...

10 december 2013 om 15:52

Dankje Klopper1900! Dit is m ijn hele punt!

10 december 2013 om 16:24

Verschil tussen Ajax, Feyenoord en Psv. PSV spelers dienen geen belastende verklaring in, terwijl de Ajax en Feyenoordspelers er alles aan doen om een speler van de tegenpartij te schorsen(hoesen, Castagnos,...)

10 december 2013 om 16:27

Heeft Kramer Cillesen ook zodanig geblesseerd, dat hij 6 weken buiten spel staat? Ik begrijp, dat je Kramer niet mag, omdat hij een Ajacied wat onaardig heeft bejegend, maar een gemene en overbodige schop met het risico van een ernstige blessure is toch echt veel erger dan je elleboog gebruiken. Havenaar moet net zo lang worden uitgesloten als Schaars niet kan spelen.

10 december 2013 om 16:39

hoe kan je nu objectief deze overtreding bekijken als je jezelf laat beinvloeden door de ernst van de blessure van Schaars? Dat staat er helemaal los van, net als excuses van Havenaar en de reactie na afloop van Schaars. Het gaat puur om de actie en in mijn intentie is dat de bal afschermen en niet opzettelijk iemand blesseren. 2 wedstrijden schorsing voor gevaarlijk spel/gevaarlijk inkomen zou meer op zijn plaats zijn..

10 december 2013 om 17:17

Toch net te geloven dat Finesse volhoudt dat het niet expres was. Hoe duidelijk moet het worden voordat een trainer zijn speler veroordeelt? Hij kijk verdomde naar Schaars zijn been als hij inkomt. Ben geen PSV-fan, vind Finesse een leuke ploeg, maar dit kan echt niet.

13 december 2013 om 10:57

juist ! en je laatste zin daar gaat het om nog ff mee doen voor de winterstop en dan hebben ze een ander en kan de schorsing in gaan

13 december 2013 om 11:14

@wielaart, een overtreding vanuit een actie waarbij de bal in de buurt is toch heel wat anders dan een keeper eerst een duw geven met daarna nog bewust een heerlijke elleboog.

Die elleboog heeft niets, maar dan ook echt helemaal niets met voetbal te maken, dus moet dat veel zwaarder bestraft worden.

Havenaar doet geen vlieg kwaad, is geloof ik ook z'n eerste echte overtreding in zijn hele tijd in de Eredivisie. Daarbij komt, dat hij geloof ik wel duizend keer zijn excuus heeft gemaakt bij Schaars en dat Schaars deze heeft geaccepteerd en de hele ophef over Havenaar ook veel te overdreven vind.

Ik vindt sowieso de Knvb met twee maten meet en helemaal het spoor kwijt is wat betreft sancties, ook de meeste scheidsrechters in Nederland snappen het niet helemaal meer.

13 december 2013 om 11:39

@wielaart

Je maakt jezelf volstrekt belachelijk. Bij Havenaar valt te twisten of hij het met opzet deed, het was in ieder geval een duel.
Als je naar Kramer kijkt dan zie je dat hij gewoon opzettelijk een elleboog geeft, want de bal was al weg. Ik zeg dit niet omdat Kramer het tegen Ajax deed, maar iedereen die een beetje ogen heeft kon toch zien dat Kramer gewoon bewust een elleboog gaf? Bij Havenaar was het ook zeker onhandig en misschien wel expres (is niet echt na te gaan) dus was de rode kaart terecht. Ik vind dat Kramer zeker wel 5 wedstrijden geschorst moet worden en Havenaar een wedstrijd of 3 ofzo.

18 december 2013 om 11:28

ooh dus het gaat niet om de intentie maar om hoe lang iemand er toevallig last van heeft? zou een mooie boel worden dan!

18 december 2013 om 11:30

knap dat jij hem zag twijfelen..

10 december 2013 om 15:23

Verder lijkt 4 wedstrijden me heel conform de normale gang van zaken bij de Knvb. Als je iemand voor 6 weken aan de kant schopt, dan mag daar best een stevige schorsing op staan. Havenaar had maar één doel met zijn actie en dat was Schaars blesseren. Zo gezien vind ik er wel iets voor te zeggen om hem zelfs nog langer te schorsen.

Maar goed, dit is redelijk in lijn met 'normale' schorsingen voor dit soort acties, dus ik heb er vrede mee. Voor PSV is het wel zuur, de zoveelste dragende speler die geblesseerd moet toekijken hoe het team verder de put in glijdt. Jammer dat het lef van het bestuur om met zo'n jonge ploeg de competitie in te gaan vooralsnog niet wordt beloond met resultaten.

10 december 2013 om 16:19

geen bewuste ? kom op zeg ..
hij gaat toch echt puur voor het been dat zich rechts van hem bevindt terwijl de bal links van hem is ? hoe wil je daar nou geen bewuste actie uithalen ?

10 december 2013 om 16:44

misschien kun jij beter gaan huilen om je zielige club. lompe overtreding maar meer dan 4 wedstrijden hiervoor? Die Zanka had er met rood en een pingel af gemoeten. Was het 0-8 geworden, stonden ze nu nog te janken voor het boerenvak

10 december 2013 om 16:59

Pffffff..

10 december 2013 om 17:17

Lekker aan het provoceren, Korenmarkt?

13 december 2013 om 13:32

Klets niet man die man deed dat niet met opzet

4 wedstrijden vind ik te veel. Hoeveel heeft Kramer gekregen n.a.v. zijn elleboog? Die had duidelijk echt de intentie om iemand te blesseren. Bij Havenaar heb ik dat idee in elk geval niet.

10 december 2013 om 15:08

Het voorstel is 4 wedstrijden tegen Kramer. Niet meer dan terecht lijkt mij zo. Duidelijke opzet in het spel. ADO is in beroep gegaan, schandalig dat dat überhaupt kan bij dit soort overtredingen...
Ik vond de overtreding van Havenaar ook minder erg overkomen dan de elleboogstoot.

10 december 2013 om 15:11

nou he. Bij kramer was het niet eens in een duel of zo. Die jongen had minstens 10 wedstrijden moeten krijgen. En dan zie je m met zn nare kop nog scoren ook afgelopen weekend. Snap ook niet dat de club hem niet geschorst heeft. Nou ja..snap het ook wel...aangezien hij bij ado speelt.

Bij havenaar was het nog in een duel en zou het nog onhandigheid kunnen zijn. Schorsing is op zn plek maar kramer hoort veel langer geschorst te worden

10 december 2013 om 18:15

4 wedstrijden te lang, Pelle kreeg dat nieteens voor zijn bewuste actie
Bovendien keek Havenaar nieteens naar Schaars en wou hij gewoon zijn lichaam ervoor zetten.

10 december 2013 om 19:36

Havenaar heeft misschien niet de intentie gehad....misschien wel....wie zal het zeggen.

Feit is dat hij de aanvoerder van PSV (die ook nog eens zeer belangrijk was die wedstrijd) bruut uit de wedstrijd schopt. Onbedoeld of niet. (ik zou het eigenlijk vreemd vinden als het onbedoeld is, de meeste topsporters weten exact wat ze doen).

Ik zou zeggen naast een schorsing volgens de regels ook zolang Schaars geblesseerd is, is de dader niet welkom op de Nederlandse sportvelden. 2 maanden dus of zoiets?

en dan nog is het minimaal want het neemt niet weg dat Vitesse met 3 punten weg loopt uit Eindhoven wat wel eens heel anders had kunnen zijn als de scheidsrechter had gezien wat hij had moeten zien.

13 december 2013 om 11:48

Als te scheids een penalty had gegeven was het ook al een andere wedstrijd. Met Als kan je helemaal niks. 4 wedstrijden is gewoon belachelijk veel voor deze overtreding en het zou schandalig zijn als dit door zou gaan , ik zou zeggen 2 wedstrijden en 1 voorwaardelijk. Of 2 voorwaardelijk voor het geval hij het nog een keer doet.

10 december 2013 om 20:45

EN wat dacht je van de twee gestrekte bene van Rekik. Ook die kreeg minder. Gewoon belachelijk. Vitesse wint met 6-2 van PSV maar ze zullen er weer voor moeten boeten.

Ik vind vier duels aan de hoge kant. Of er opzet in het spel was is niet te bewijzen maar dat geldt ook voor het uitsluiten er van. Alleen al voor de overtreding zou twee duels schorsing een gepaste straf zijn.

10 december 2013 om 15:22

Als je de herhaling even een paar keer kijkt zie je overduidelijk(!) dat het opzet was van deze 'lieve Japanner'.
Hij twijfelt, kijkt naar het been van Schaars en trapt er vol op. Eindstand een scheur in zijn kuitbeen. Ik schaar dit onder het opzettelijk blesseren van de tegenstander. Vier duels is een hoge straf als je kijkt naar het totale aantal wedstrijden, maar zeker niet onverdiend!

10 december 2013 om 15:26

Wat een onzin. Geen opzet in het spel, wel lompheid. Twee wedstrijden had de lading wel gedekt. De overtreding van Gudelj tegen Roda JC was vele malen viezer. Alleen daar was minder aandacht in de media voor.

10 december 2013 om 15:27

@ Le Connaisseur - Je hoeft mij niet te overtuigen dat het opzettelijk was, dat denk ik namelijk ook. Maar bij het bepalen van een strafmaat kun je jezelf niet laten leiden door vermoedens, gevoelens, ideeën of welke vorm van subjectiviteit dan ook. Om die reden vind ik dat aan de hand van een zeker variabel, namelijk het maken van een zeer grove overtreding, een schorsing van twee wedstrijden voldoende moet zijn.

10 december 2013 om 15:25

Sterker nog. De verklaring van Havenaar is te bevestigen aan de lichaamshouding op de beelden. Hij kijkt naar de speler en vervolgens naar de bal. Vind het een overdreven aantal wedstrijden.

Ik vraag me af of de aanklager hierbij ook het woord van Schaars in meeneemt. Vind het erg collegiaal van hem, maar wat voor een nut heeft het woord van een speler nog als het compleet word genegeerd?

10 december 2013 om 15:11

Het is inderdaad heel collegiaal, maar het doet niets af van de actie van Havenaar.
Schaars is heel netjes door dit te zeggen en heeft helemaal gelijk door te zeggen dat er in de wedstrijd tegen op moet worden getreden, dan pas heeft hij er wat aan.
4 duels schorsing vind ik geen rare beslissing, toch zie ik regelmatig overtredingen langs komen die van het zelfde kaliber zijn en daar word minder voor gegeven, bijvoorbeeld Kramer.
Maar goed, ondanks dat ik totaal geen fan ben van Havenaar zijn voetbalkunsten verwacht ik dat dit wel een aderlating is voor Vitesse.

Vind 4 wedstrijden wel veel, eerlijk gezegd. Tuurlijk, het was een harde overtreding, maar er zijn veel ergere gemaakt met minder als straf(Bijvoorbeeld die van Kramer, die nog de intentie had ook. Aan de andere kant is Schaars er wel 6 wedstrijden uit en kostte het PSV de wedstrijd. Beetje dubbel dus

10 december 2013 om 15:12

Die elleboog van Kramer is natuurlijk een smerige overtreding. Maar dit soort acties zijn nog vele malen erger. Schaars ligt er nu zes weken uit terwijl Cillessen en Veltman na die elleboogstoten gewoon de wedstrijd konden hervatten.

10 december 2013 om 15:14

Volgens mij is voetbal nog altijd een contactsport waarmee er (in)direct altijd risico is op een blessure. Het gedrag van Kramer is onsportief gedrag, daar zit een wereld van verschil in. Daarom meet de Knvb ook met twee maten. Er klopt geen fluit van het beleid in Zeist

10 december 2013 om 15:28

Sorry hoor maar Havenaar heeft totaal geen noodzaak daar zijn been neer te zetten om de bal af te schermen. Het is te prijzen dat hij zich verontschuldigd maar dat moet niet uitmaken in de strafmaat, gewoon een flinke schorsing dan zal hij wel twee keer nadenken in het vervolg voordat hij roekeloos zijn noppen in andermans been plant

10 december 2013 om 15:43

Dan nog steeds meet de Knvb met twee maten. Als een onsportieve, agressieve actie ook 4 wedstrijden oplevert en een duel aangaan ook 4 duels, dan slaat de knvb de plank gewoon mis.
De Knvb is absoluut niet evenredig in het sanctioneren van clubs en spelers. Daar gaat het mij om. Dat Havenaar geschorst wordt, sja, dat is jammer en ook nog begrijpelijk maar ik had er meer begrip voor gehad als Kramer bijvoorbeeld 8 wedstrijden had gehad (ik vind slaan of een stoot uitdelen erger dan in een duel iemand (per ongeluk) blesseren) en Havenaar 4 wedstrijden.
Nu is de strafmaat op beiden hetzelfde en dat is niet evenredig. Laat de Knvb hier eens iets aan doen.

10 december 2013 om 16:07

@merijnafca;

Merijn, een elleboog op het hoofd is wel degelijk erger dan een trap op het been. De reden hiervoor is als volgt: In het hoofd van de mens zitten de hersenen (wiki: De hersenen (plurale tantum), ook wel het brein genoemd, vormen het deel van het centrale zenuwstelsel dat zich in het hoofd bevindt. De hersenen vormen het waarnemende, aansturende, controlerende en informatieverwerkende orgaan). Met een beetje pech raak je iemand volledig ongelukkig op zijn hoofd. hiervan kan het gevolg hersenschade/-letsel zijn door bijvoorbeeld een hersenschudding of een schedelbasisfractuur. Het gevolg van een ongelukkige botsing met het been kan een beenbreuk zijn.

Ik durf dan ook te stellen dat een elleboog op het hoofd zoals Kramer die bij Cillissen gaf vele male grotere gevolgen kan hebben dan de ongelukkige trap van Havenaar op het been van Schaars. Dus ook als we naar de mogelijke gevolgen kijken staat de straf van Havenaar in geen verhouding tot de straf van Kramer. Dan hebben we opzet en wedstrijdsituatie nog niet meegewogen in de straf. Ook die wijzen in het voordeel van Havenaar.

10 december 2013 om 16:52

@ Tjass
Gaan we bijdehand doen? Ik ben niet achterlijk en ik weet heus wel dat je hersenschade op kunt lopen van gerichte klappen, maar volgens mij is er nog nooit iemand met blijvend hersenletsel in de voetbalwereld geweest als gevolg van een elleboog. Er zijn echter wel talloze benen gebroken.
En zoals ik eerder al zei: opzet en wedstrijdsituatie hoeven niet mee te tellen in de beoordeling van de overtreding zelf, het gaat puur om die actie en niet in de omstandigheden waaronder die actie werd uitgevoerd

10 december 2013 om 20:40

De Knvb wil juist Vitesse harder straffen en dat is ze weer eens gelukt.

13 december 2013 om 11:42

@jbullets

Helemaal mee eens ja! Volstrekt belachelijk dat in deze gevallen de zelfde straf wordt uitgedeeld. Van Havenaar weet je niet of het expres is, maar dat doet er niet toe wat betreft de terechte rode kaart. Qua schorsing doet dit er zeker toe, want hij is in ieder geval in duel. Kramer gaf gewoon een elleboog terwijl de bal al weg was, daar is niks duelleren aan.

10 december 2013 om 17:03

Volkomen met je eens! Vond de scheids sowieso een zaadpartij fluiten, na 7 minuten vergeet hij een overduidelijk pingel te geven + rode kaart voor een scoringskans.

Was een smerige overtreding van Havenaar, meer dan terecht.
Voor de Psv'ers die erover beginnen te zeuren dat deze beslissing de wedstrijd had kunnen beslissen, jullie hoorden toen al lang en breed een penalty tegen te hebben gekregen.

10 december 2013 om 16:17

Dan had Gudelj nog een wedstrijd extra moeten krijgen. Dat was een opzettelijke smerige overtreding.

10 december 2013 om 18:38

Klopt, dat was een een smerige (onbewuste) overtreding. Wat is je punt?

11 december 2013 om 15:13

Dat het belachelijk is dat je voor een onbewuste tackel vier wedstrijden krijgt en voor een bewuste gevaarlijke overtreding (gudelj) slechts drie wedstrijden.

Dit is toch niet te geloven. 4 duels?? Wat krijg ik toch een hekel aan de Knvb zeg..

10 december 2013 om 15:07

Zoek de schuld bij je eigen speler die de aanleiding geeft en eens niet bij de Knvb, zo makkelijk altijd naar anderen wijzen he. Havenaar maakt gewoon een schandelijke overtreding waardoor Schaars twee maanden niet kan voetballen. Dan kan het nog zo'n goede jongen zijn volgens Bosz maar dan verdien je gewoon een dikke schorsing

10 december 2013 om 16:03

Natuurlijk is de overtreding van Havenaar niet goed te keuren, maar 4 wedstrijden vind ik echt overdreven. Ik heb genoeg spelers ellebogen uit zien delen, die daar maar 1/2 wedstrijden voor kregen. Daarbij komt ook nog eens dat het niet alleen gaat om deze schorsing dat ik zon hekel aan de Knvb krijg. Vitesse werd bijvoorbeeld in eerder opzicht ook al genaaid met het verschrikkelijke veld in Den Haag bij Ado waar Vitesse gewoon op moest voetballen. Voor mij is het wel duidelijk, de Knvb doet er alles aan Vitesse dwars te zitten !

11 december 2013 om 05:31

Was dat op tv beelden beoordeeld of al in de wedstrijd met een kaart?
Kijk in België naar Ruytinck die geel krijgt voor een doodschop. Klaar. Of dat een schorsing voor hem oplevert weet ik niet. Hangt van eerdere kaarten af.
Als hij beoordeelt zou worden op tv beelden kon hij ook op de tribune brommen.

10 december 2013 om 15:09

Ja best mager inderdaad.

10 december 2013 om 16:50

Ik begrijp je volkomen ,een schorsing tot Schaars weer volkomen hersteld is zou veel beter zijn.

11 december 2013 om 14:41

Dat zou eigenlijk wel een hele goede straf zijn. Zo van zit jij maar lekker net zo lang als de gene die je een blessure mee naar huis geeft.

Vind ik een prima aantal wedstrijden. Bewust of niet valt niet te bewijzen maar het is gewoon een smerige overtreding met een behoorlijk gevolg voor Schaars. Zelf vind ik vanuit de beelden dat er geen sprake is van de bal afschermen.

Misschien aan de hoge kant. Ik geloof best dat ie het niet met opzet deed, maar als je dit wegwuift als aanklager zijnde krijg je honderd andere, vergelijkbare, zaken om je oren die dan ook een ander oordel hadden moeten hebben.

Als het bij 4 blijft, snap ik het. Maar zie hier geen voorwaardelijk instaan. Dus zal wel 3 wedstrijden brommen zijn en dan is het in mijn optiek te weinig.

Dit is wel heel erg overdreven, iedereen die Havenaar een beetje volgt weet dat hij nooit zo'n overtreding zou maken met opzet. Hij probeert duidelijk de bal af te schermen waar hij dan ook alleen oog voor had. Des ondanks blesseert hij Schaars wel behoorlijk maar lijkt mij een schorsing van 2 wedstrijden toch de max.

Had ik maar een baan bij Aanklager Betaald Voetbal, want ze geven maar wat ipv objectief te kijkwn Dit was zonder meer rood. Maar er is toch ook verschil tussen opzet en ongeluk? Ik schaar deze charge niet in het kader van opzettelijk toebrengen van letsel bij een tegenstander. Twee duels schorsen is genoeg, denk ik!

4 wedstrijden is te gek, dit slaat nergens op.

10 december 2013 om 15:08

Inderdaad. Schaars staat zes weken buitenspel door deze smerige overtreding, en dus is dit minimaal 6 wedstrijden.

10 december 2013 om 15:09

Die overtreding, die slaat nergens op. Schaars had zijn been kunnen breken man. Aanpakken dit soort aanslagen. Voor mijn part geven ze acht wedstrijden dan gebeurt dit niet weer. Schandelijk hoe Bosz hierop reageerde door Havenaar te beschermen. Veroordelen zo'n actie. Ik snap Bosz wel want het is zijn enige spits maar dit kan echt niet door de beugel

10 december 2013 om 18:17

Als een Ajaxspeler die overtreding had gemaakt had je waarschijnlijk gezegt dat 4 wedstrijden te veel is.

10 december 2013 om 21:01

Een Ajaxspeler kreeg 3 wedstrijden omdat hij een liedje zong.

Ontopic.. Het was gewoon een zware overtreding bewust of niet. Stein Schaars kreeg 6 weken.....

10 december 2013 om 15:13

Ach dit soort overtredingen gebeuren nou gewoon eenmaal in het voetbal, als je hier net zo "kwaad" over wordt als de overspannen Mulder moet je maar misschien naar een andere sport gaan kijken. Tafeltennis of zo.

10 december 2013 om 15:26

Mulder heeft juist helemaal gelijk. Dit soort acties vallen niet te vergoelijken, wat nu als Schaars zijn been breekt en zijn carriere is over? Dat was namelijk helemaal niet ondenkbaar. Misselijk word ik van mensen die dit met de mantel der liefde bedekken. Dit hoort juist niet in het voetbal thuis, mensen horen niet andermans benen te breken of daar een poging voor te doen. Bouaouzan kreeg een gevangenisstraf geloof ik omdat hij roekeloos inkwam op Kokmeijer, dit is ook gewoon roekeloos inkomen van Havenaar maar nu gaan we t goedpraten omdat het zo'n lieve jongen is. De hypocrisie is niet te geloven

10 december 2013 om 15:37

Het zou fijn zijn als Mulder eerst even moet blazen voordat hij aan tafel schuift en weer onzin begint te verkondigen op nationale televisie. Natuurlijk komt hij ongelukkig in en dat is vooral te verwijten aan zijn lompheid. Als je wel eens naar een wedstrijd van Vitesse kijkt weet je precies wat ik bedoel. Stijn gaf zelf ook aan dat hij niet vindt dat Havenaar geschorst moet worden wat er ook op duid dat hij gelooft in zijn onschuld. En voetbal is een mannensport en als je niet tegen dit soort overtredingen kunt moet je een ander vak zoeken met minder risico's. Waarschijnlijk heb jij zelf nooit gevoetbald anders weet jij ook een flinke trap er gewoon af en toe bij hoort. Of is Merijn in jouw geval een meisjes naam?

10 december 2013 om 16:16

Jij interpreteert Schaars verkeerd! Schaars zegt dat hij niet vindt dat Havenaar Achteraf geschorst moet worden aangezien hij daar niks aan heeft. Hij gaf duidelijk aan dat dit tijdens de wedstrijd gewoon zwaar bestraft moet worden.
En dat een trap erbij hoort is totale nonsens! Ik voetbal al 16 jaar en nog nooit iemand van mijn team heeft iemand anders een gebroken been geschopt. Hetzelfde is ons echter niet bespaart gebleven omdat er altijd idioten zijn die het normaal vinden om een gestrekt been op iemands standbeen te zetten. Verschuilen achter lompigheid is veel te makkelijk bij zo'n soort overtredingen.

4 is iets hoger dan ik dacht, ik schatter eerder 3+1 voorwaardelijk.

10 december 2013 om 16:19

Merijn, je doet alsof het bewezen is dat Havenaar opzet had om Schaars te blesseren. Na het zien van de beelden zijn de meningen nog steeds verdeeld.
Bij een verdeelde jury wordt niet veroordeeld. In dit geval dus geen bewijs van opzet.

10 december 2013 om 16:27

Als Nijhuis gefloten had wanneer hij had moeten fluiten 6minuut penalty Vitesse ,had dit gezeik niet gehoeven.

10 december 2013 om 16:44

Glazen bol, misschien had Tamata dan wel in zijn broek gepoept, velthuizen zijn nek gebroken tegen de doelpaal en havenaar zelf zo'n trap gehad.

10 december 2013 om 16:55

@ Hermess
Leer eens lezen jochie, ik heb het er juist over dat de intentie bij een zware overtreding als deze er niet toe doet. De speler in kwestie zal waarschijnlijk altijd zeggen dat het niet zijn opzet was, maar in een wedstrijd reageer je soms gewoon dom en doe je impulsieve dingen. Dat moet gewoon bestraft worden met een flinke schorsing, de intentie zul je namelijk nooit achterhalen

10 december 2013 om 16:58

@ Ladd
Beetje jammer die laatste opmerking, ik denk dat ik namelijk op hoger niveau heb gespeeld dan jij. En ja ik heb helaas ervaren dat er idiote overtredingen worden gemaakt, een jongen uit mijn team heeft een dubbele beenbreuk opgelopen en meerdere zenuwen beschadigd omdat iemand zo'n zelfde actie tegen hem gebruikte als Havenaar tegen Schaars. Die jongen is nog steeds bezig met revalideren terwijl dit al ruim 7 maanden terug gebeurd is en het is nog maar de vraag of hij ooit weer op niveau kan spelen

10 december 2013 om 16:58

support,

Dan was het nog steeds een grove overtreding van havenaar. Al was de penalty gegeven of niet.

Havenaar is hier de enige schuldige!

10 december 2013 om 17:46

Als je dit soort overtredingen maakt kan de speler zelf beter een andere sport gaan uit oefenen.

Hopelijk krijgt hij er straks 5 of 6 zou terecht zijn.

10 december 2013 om 19:18

Met een penalty in de 6e minuut was er een aftrap gekomen en het spel heel anders gelopen,snuggere.

10 december 2013 om 21:08

Helaas hebben we geen jury rechtspraak zou in velen gevallen beter zijn ( niet altijd) Maar we hebben de pure willekeur van de Knvb die zijn eigen voorkeuren heeft voor of tegen bepaalde clubs. Dat blijkt steeds weer overduidelijk.

10 december 2013 om 21:38

Als er een penatly was geweest in minuut 7 en het was 0-1 voor vitesse dan was daarna de wedstrijd toch anders gegaan. Als ergens een ingooi wel of niet door gaat krijg je toch ook weer een andere wedstrijd? Iedere gebeurtenis hangt samen met de andere dus je kunt nooit zeggen dat na zo n penatlty Havenaar Schaars weer op de zelfde manier gaat tegenkomen met de zelfde aktie. Juist niet. Alles zal dan ook anders gaan. Beetje zoals de quantem mechanica je kunt niet met zekerheid vast stellen waar de deeltjes zich bevinden het berust op toeval. Ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen.
Als jij om 7.00 besluit om een brood te gaan halen kom je daar de vrouw van je leven bv. tegen terwijl als je in de auto was gestapt had je bv iemand aangereden en was je je rijbewijs kwijt geweest. Een andere beslissing en je leven loopt anders. Dat is ook met voetbalwedstrijden zo.

11 december 2013 om 13:47

Wat een onzin!

Zijn jullie nu werkelijk allerlei excuses aan het verzinnen?

Feit blijft gewoon dat het een grove overtreding was. waardoor schaars geblesseerd raakte en Havenaar geschorst moet worden.

En dan gaan jullie beginnen over een niet gegeven strafschop. en als die wel gegeven werd Havenaar niet zo had in hoeven te komen.

Ga jullie schamen! De overtreding is gemaakt, Dat is een feit., veroordeel die nu maar. Als...bestaat indeze niet!

13 december 2013 om 13:42

Jochie? Je weet niet eens waar je je antwoord op mij moet posten.
echter, intentie is best te achterhalen. Een speler die tijdens het voorbijlopen een kaakslag geeft, heeft intentie hiertoe. Iemand die een been omhoog doet om iemand te blokken, heeft intentie hiertoe. Iemand die tijdens de loop zijn voet neerzet terwijl hij naar de bal kijkt en de tegenstander niet ziet, kan intentie hebben maar het is natuurlijk om je voet weer ergens neer te zetten. In dit geval valt intentie niet aan te tonen.

Ik kan best begrijpen dat er een schorsing komt voor de actie, maar 4 is wel veel. 2 is hooguit voldoende had die het vaker gedaan dan had ik gezegd 4, maar havenaar heeft nooit een grove overtreding begaan.

Vind trouwens sowieso dat er in Nederland vele malen eerder een schorsing komt na tv beelden dan in andere competities. Ook qua felheid en fysieke duels is de knvb soft geworden.

10 december 2013 om 15:14

Dat hij nooit een grove overtreding heeft begaan maakt niks uit in deze kwestie. Schaars kan een paar weken niet spelen en PSV heeft de wedstrijd verloren door deze doodschop. Misselijkmakend zijn die acties, bewust of niet gewoon hard aanpakken zodat iemand nadenkt voordat hij probeert andermans been in tweeen te trappen

10 december 2013 om 15:49

Waarom zegt iedereen dat deze actie bepalend is voor de wedstrijd.

Als je het over de hele wedstrijd bekijkt is elke actie die uitgevoerd wordt bepalend. Krijgt Vitesse in het begin een penalty al een andere wedstrijd. Maakt psv de kansen af krijg je ook een andere wedstrijd. Dus ik vind het onzin als je een moment noemt dan moet je ook andere momenten noemen.

10 december 2013 om 17:00

Als jij de betreffende wedstrijd gezien hebt dan weet je heel goed waarom de actie bepalend is voor de wedstrijd. PSV was vele malen beter in de eerste helft met Schaars in de hoofdrol, toen die uitviel en Toivonen erin kwam werd het helemaal niks meer. Dus een bepalende actie voor de wedstrijd die overtreding, of wil jij soms zeggen dat Vitesse ook maar recht had op een punt op basis van de wedstrijd tot het moment waar Schaars uitviel?

13 december 2013 om 13:44

Op dat punt had Vitesse al recht op 3 punten. Gewoon een veel betere en slimmere ploeg.

4 wedstrijden dus.
Ik vind het meer dan terecht. Dit was een smerige actie en het kan me niet boeien dat hij er niks aan kan doen! Dit hoort gewoon niet op de voetbalvelden thuis.
Dat Nijhuis en zn grensrechters en 4de man dit niet hebben gezien, dat is ongelovelijk.

Ik had 3 duels verwacht, of 4 duels waarvan 1 voorwaardelijk. Echter kan ik me inleven in deze straf, daar het misschien niet met opzet is, maar wel erg lomp, laat en niet richting bal is.

Ik vind 4 wedstrijden eerlijk gezegd wel wat overdreven, omdat ik denk dat het niet opzettelijk was. Maar aan de andere kant snap ik wel wat de Knvb hiermee wil bereiken. Of de overtreding nu opzettelijk was of niet, hij had Stijn Schaars wel een hele zware blessure kunnen bezorgen. De Knvb bestraft dit zwaar om ervoor te zorgen dat dit soort overtredingen niet meer worden gemaakt. DIt is ook voor de veiligheid van de spelers op het veld!

10 december 2013 om 15:12

Dus wat willen ze er mee bereiken dan? Je bereikt er niks mee!
Dit is geen geval van onsportiviteit maar een gevalletje te laat en verkeerd timen. Daar hoort geen schorsing op te staan.

De Knvb maakt pas een statement als ze Mathijssen, Bruma en Kramer een ellenlange schorsing geven. Dát is onsportief gedrag en dát moet je bestraffen. Dit is meelullen de wind.

10 december 2013 om 15:28

Wanneer je dit niet zou bestraffen zou elke overtreding in het vervolg 'onbewust' zijn. Ik geloof best dat dit gebeurde door een mindere motoriek in dit geval, maar dat neemt niet weg dat dit gewoon een zware overtreding was. Dus schorsing is in mijn ogen terecht, en dan is vier misschien inderdaad wel overdreven.

10 december 2013 om 15:45

Maar ook dan is de Knvb verkeerd bezig. Ze meten met twee maten.
Daarnaast is er echt wel een verschil in dueltackles als deze van Havenaar of een Ruytinx die iemand bijna door midden schopt. Daar zit voor mij het grote verschil. Dat er een straf staat op (flinke) overtredingen, daar hoor je mij niet over klagen, maar het meten met twee maten is rampzalig voor het voetbal.

10 december 2013 om 15:52

Ben ik met je eens! Er zou inderdaad onderscheid in gemaakt moeten worden! Maar dan zou ik Ruytinx eerder voor 6-8 wedstrijden schorsen.

10 december 2013 om 15:58

Ja en als Ruytinx dan 8 wedstrijden wordt geschorst, is de strafmaat voor Havenaar beter te relativeren. Nu slaat het gewoon kant noch wal.
Bouaouzan kreeg 12 wedstrijden (en een strafzaak bij de rechter vanwege de extremiteit ervan) en Kokmeijer kan nooit meer lopen. Dan is 4 wedstrijden hiervoor toch compleet buiten proportie...de Knvb ontbeert het aan ballen en consequentheid. Een voetbalbond zonder ballen...wat een wonder...

10 december 2013 om 17:03

Jbullets
Jij snapt er echt geen snars van he? Het gaat om de veiligheid van spelers op het veld, die moet gewaarborgd blijven. Acties als die van Bruma, Mathijssen en zelfs Kramer zijn niet direct gevaarlijk voor de carrieres van spelers, acties als die van Havenaar wel. Dan mag hij verkeerd timen en dan mag het een lieve jongen zijn, dit hoort gewoon niet op een voetbalveld thuis. Maar ik ben bang dat jij te weinig nog werkende hersencellen hebt om dat eens tot je door te laten dringen

10 december 2013 om 17:40

Misschien moet je even op je toon gaan passen, kerel. Dat jij geen onderscheid kunt maken tussen een sportieve overtreding of een onsportieve overtreding en daar dus geen verschil in ziet en dus ook zo wilt handelen, zegt meer over jouw manier van denken dan over die van mij.

Begrijpend lezen blijft ook moeilijk, als je beter had opgelet had je mijn reacties misschien beter kunnen begrijpen.

10 december 2013 om 19:36

Zoals ik al eerder zei jij bent niet serieus te nemen. Als je dit een sportieve overtreding noemt ben je echt de weg kwijt. Tip: reageer niet meer want je maakt jezelf belachelijk

10 december 2013 om 20:30

Ik heb het inderdaad erg ongelukkig verwoord met een sportieve en onsportieve overtreding. Wat ik eigenlijk bedoelde was het volgende:

Een speler als Bruma, Mathijssen die buiten het veld bonje krijgen, dat heeft niks met voetbal te maken. Daar komt geen sanctie op.
De overtreding van Ruytinx was een optelsom van meerdere overtredingen op Carcela. Het gedrag van Ruytinx erna was nog onsportiever. Hij krijgt nu een onderzoek tegen zich. (En ja het is de Kbvb dus Belgie maar het gaat om het punt).
Carcela geeft een volle vuistslag (of platte hand, kon dat niet goed zien) en krijgt ook 4 wedstrijden aan zijn broek.

De overtreding van Havenaar gebeurde doordat hij de bal wilde afblokken. Zij het dom, zij het onhandig, klungelig en zeer onnodig. 4 wedstrijden is een normale schorsingsmaat, Mits, let op Mits er met gelijke maten gemeten wordt.
De stoot van Kramer daarentegen gebeurt ook op het veld, sloeg werkelijk nergens op en is veel lager uitgevallen.
Nogmaals, ik snap best dat Havenaar de schorsing krijgt, maar de Knvb beoordeelt compleet op willekeur. Waar je sommige spelers echt met de woede en frustratie op de man ziet afkomen, volgen lagere straffen dan waar een ongeluk gebeurt. De intentie waarmee op een bal afgegaan wordt moet meetellen in de strafmaat. Dát zorgt namelijk voor een veiliger klimaat omdat spelers dan niet alleen op een actie maar ook op gedrag gestraft worden.

Nu hoop ik dat je mij begrijpt, want gedurende onze discussie is er, veelal door mijn toedoen, een enorme miscommunicatie ontstaan.

10 december 2013 om 22:21

Dan zijn we het gewoon eens. De Knvb is zo inconsequent als de pest, daar is geen discussie over mogelijk. Maar voor deze overtreding, waarbij een speler ernstig geblesseerd raakt, hoort gewoon een hoge schorsing te komen. Dat de willekeur regeert bij de Knvb was voor mij al geen issue meer omdat dat mij allang duidelijk was na meerdere situaties waarin met twee maten gemeten werd

Ik vind het weer overdreven en meten met twee maten. De slag van Kramer vind ik een heel stuk onsportiever dan deze 'overtreding' van Havenaar. Met alle respect voor Havenaar, maar we weten dat het een slungelige, lompe boer is in zijn motoriek. Als je het filmpje van de overtreding ziet, schiet Schaars de bal weg en eindigt op het been waar Havenaar op staat. Havenaar komt er aangerend en wil de bal blokken met zijn voet. Doordat Schaars iets sneller is, of Havenaar te langzaam, raakt Havenaar Schaars.

Ik zie hier absoluut geen intentie in om iemand te willen blesseren. Het is onhandig maar absoluut geen 4 duels waard. De Knvb wordt met het seizoen gestoorder. Stelletje infantiele debielen daar. Tijd dat clubs er is tegen in gaan, want elke mogelijkheid tot hoger beroep leidt bij de knvb automatisch tot een verhoging van de straf.

10 december 2013 om 15:16

Schaars ligt er zes weken uit, Cillessen kon na 10 minuten weer verder. Ik snap je redenering maar wat Havenaar doet is veel ernstiger, daarbij kunnen benen gebroken worden en carrieres verwoest. Een elleboog levert hooguit een hersenschudding of hoofdwond op

10 december 2013 om 15:18

De overtreding van Havenaar is gewoon een ongelukkige actie. Dit soort momenten heb je honderden keren per seizoen. Als Schaars door zijn enkel ging was hij ook geblesseerd en was het eigen schuld.

Begrijp me niet verkeerd, Havenaar heeft de motoriek van een koe en is daardoor vaak te laat met zijn acties. Het is lullig voor Schaars maar de Knvb slaat de plank gewoon mis.
En nogmaals, als je goed kijkt, zie je dat Havenaar echt niet expres zijn been op Schaars plant. Het is gewoon een ongelukkige samenkomst van hen. Jammer voor Schaars maar 4 duels is buiten alle proporties!

10 december 2013 om 15:21

Nogmaals: ook ongelukkig reacties worden bestraft als dit leidt tot ernstig gevaar voor de tegenstander.

10 december 2013 om 15:22

Het zal best dat het per ongeluk gaat en dat het niet bedoelt is maar het gebeurd wel. Hij schopt Schaars uit de wedstrijd en waarschijnlijk ook een paar weken van het veld. Dit soort overtredingen, bewust of niet, zijn een schande voor het voetbal en horen niet op de velden thuis. 4 duels is zelfs nog aan de magere kant, ik denk dat we in het vervolg bij elke schorsing de trainer horen over wat een lieve jongen het wel niet is die nooit een vlieg kwaad doet. Totaal onrelevant op het moment dat je zo'n doodschop uitdeelt

10 december 2013 om 15:31

Noem je dat blokken, Havenaar is lomp en ging als een Boer dat uit de zesdeklasse uitkomt vol voor de enkel. Wat krom is kan je niet recht praten.

10 december 2013 om 16:20

Lompigheid is veel te makkelijk, dit zijn hele gemene overtredingen met een grote kans op botbreuken en enkelletsel. Ik had gegokt op 3+1 maar dit is dus waarschijnlijk eens statement en terecht in mijn ogen.
Kramer mocht overigens wel een schorsing van 6+2 of 7 onvoorwaardelijk krijgen, dat sloeg helemaal nergens op.

10 december 2013 om 17:59

"met alle respect voor Havenaar, maar we weten dat het een slungelige, lompe boer is in zijn motoriek"
In dat geval is hij al fout als hij het veld opgaat.
Hij is dus volgens jouw door zijn motoriek een gevaar voor anderen zodra hij het veld opgaat. Dan is de keuze makkelijk : vakje ongeschikt aan kruisen en in een schaakteam van vitesse neerzetten.
Het feit dat hij een slechte motoriek heeft is juist extra belastend, hij moet het weten van zichzelf en daar rekening mee houden, in principe is elke actie van hem dus gevaarlijk aangezien hij zijn eigen motoriek niet kent.

Ik weet ik chargeer, maar dat doen de meeste van jullie ook, en jezelf verschuilen achter "per ongeluk" "slechte motoriek" "lieve jongen" is te belachelijk voor woorden.

Het was volgens jullie dus altijd bewust: of hij trapt bewust op het been van schaars en heeft zijn motoriek onder controle , of hij doet het onbewust omdat hij zijn motoriek niet onder controle heeft, in dat laatste geval hoort hij van zichzelf te weten dat hij die handicap heeft en dit soort duels niet aan te gaan.

2-4 had ik wel verwacht. 4 is aan de hoge kant. Al mogen sommige scheidsrechters ook wel 4 wedstrijden schorsing krijgen.

Jammer dat dit niet tijdens de wedstrijd is geconstateerd , had zeker de uitslag anders geweest.
Het is wel een beetje krom.
Als iets dergelijks in de wedstrijd word gezien is het rood en het team gedupeerd
En beïnvloed de uitslag.
In gevallen als deze heeft het team er geen last van.
Zou eens over nagedacht moeten worden

4 duels vind ik terecht, het leek opzettelijk. In de slomo is zijn blik gericht op het been en niet op de bal.

Vind vier wedstrijden niet meer dan terecht, sterker nog, als je dit op een amateur veld doet dan krijg je er waarschijnlijk meer voor!

Als een schijnkopstoot (niet geraakt) Pelle 3 wedstrijden oplevert, vind ik 4 wedstrijden voor zo'n smerige overtreding waaruit letsel is ontstaan mager!

10 december 2013 om 15:16

Als Schaars verkeerd uitstapte en door zijn enkel klapte, had hij ook verrekte banden...wat een tendentieus populistisch volk zit er hier op VZ. Eigen mening kan er niet meer gevormd worden, we volgen allemaal blind de media.

10 december 2013 om 15:19

@ Jbullets wat is dat voor een onzin? Schaars blesseerde zichzelf toch zeker niet? Dat kwam toch door die actie van Havenaar? die vergelijking raakt kant noch wal.
De media zijn juist op hand van Havenaar, Bosz die overal mag verkondigen wat een lieve jongen het wel niet is en bij VI nemen ze dat klakkeloos over. Het zal best zo zijn maar dat is geen maatstaf voor een schorsing. Een schandalige actie met grote gevolgen zowel in de wedstrijd als de komende weken voor PSV en dat moet gewoon bestraft worden

10 december 2013 om 15:50

Het punt wat ik hiermee wil maken is dat de strafmaat niet gelijk moet staan aan de ernst van de blessure. Rachid Bouaozan is toch ook maar 12 wedstrijden geschorst terwijl Kokmeijer nooit meer normaal kan lopen?

Er moet meer gekeken worden naar de situatie, het gedrag, het spelverloop en de foutieve actie van de speler(s).
Er wordt geregeerd in de waan van de dag bij de Knvb. Nogmaals: een schorsing op zich accepteer ik, daar is weinig tegen te doen. Het onevenredig straffen van clubs en spelers si mij een doorn in het oog! Daar gaat het mij om.

10 december 2013 om 16:02

Beste Jbullets,

Jouw betoog is begrijpelijk omdat...... je vanuit het perspectief van Vitesse praat. Je zou nooit zo emotioneel en principieel gereageerd hebben als het een schorsing betrof van iemand van SC Cambuur in een wedstrijd tegen laten we zeggen Pec.

Jouw retoriek van 'meten met twee maten' etc, is puur ingegeven omdat het om Vitesse gaat. Ik snap dat omdat je Vitesse supporter bent. Maar zie je kans om zo nu en dan die bril af te zetten zodat je kunt beseffen dat Geen Enkel geval hetzelfde is? Elke overtreding is verschillend, elke context is verschillend, en er zal zodoende altijd discussie zijn. Daar moet je je bij neer kunnen leggen, anders krijg je het nog zwaar.

10 december 2013 om 16:05

Stop nou eens met mij woorden in de schoenen te schuiven Suysiem. Je kent mij niet en je reactie raakt kant noch wal. Geen enkel geval is het zelfde maar de strafmaat bij de Knvb wordt compleet uit de duim gezogen. Heeft niks te maken met of het nou wel of niet om Vitesse gaat.
Het gaat om de onrecht die de Knvb clubs aan doet, en dan doel ik echt niet alleen op mijn club. Bij de knvb is sprake van complete willekeur en regeert men in de waan van de dag.

10 december 2013 om 16:15

Ik leg je helemaal geen woorden in de mond. Ik interpreteer jouw teksten op een bepaalde manier. Als je het daar niet mee eens bent, voel je vrij om daar tegenin te gaan.

Als jij zegt dat dit niks met Vitesse te maken heeft, waarom reageer je dan zo emotioneel, en waar was je al die keren dat er schorsingen werden opgelegd aan spelers van andere clubs? Ja, je haalt ze er nu bij omdat het je zo uitkomt, maar als Havenaar niet gestrafd was, was dit ook niet gebeurd.

Is niet erg hoor, het is juist mooi dat men emotioneel en betrokken is bij beslissingen die iemands club aangaan. Maar ik wil alleen maar zeggen dat dit soms een heldere blik vertroebeld. Hebben supporters van alle clubs last van. Ik ook. Maar ik waardeer altijd wel een kritische blik en opmerking van buiten.

Even afwachten welke straf Suk van de Knvb krijgt. Die kreeg een directe rode kaart tegen ajax en zal er wel met 1of 2 wedstrijdjes schorsing afkomen terwijl deze overtreding vele malen erger was als die van Havenaar,die mijn inziens niet in de gaten had dat Schaars in kwam, afgaande op tv beelden zie je hem alleen maar naar de bal kijken en niet of er een speler in de buurt kwam.

Terechte schorsing zo een Lompe voetballer hoort niet thuis op eredivisie niveau, maar in de zesde klasse amateurs hoort hij met zijn lompheid in zesde klasser.

Vier wedstrijden is een prima voorstel. Schaars had zijn been kunnen breken in een onnodig duel. Mocht Vitesse weigeren dan kan het zelfs verhoogd worden naar 5. Of eieren voor je geld kiezen of bluffen en een wedstrijd extra.

Helemaal terecht. Hij heeft Schaars geblesseerd geschopt. En ik snap totaal niet waarom ze bij VI zeggen dat het per ongeluk gebeurde. Hij keek zelfs nog waar hij z'n voet neerzette. Als Toivonen het had gedaan, was het een hele smerige overtreding geweest volgens hun.

Lompe overtreding, dus een lompe schorsing, niet meer dan terecht. Bewust of onbewust, dit kan gewoon niet.

Al die gasten die roepen dat het geen gemene overtreding was , zijn blind . Het was een bewuste actie . Zelfs Johan Derksen is blind om te zeggen dat het wel mee viel .

Of het nou de intentie was of niet....het was gewoon een overtreding waarmee je de enkel van Schaars kunt breken. PSV moet het nu 6 weken stellen zonder Schaars, door een 'ongelukje' van Havenaar. Dan vind ik dat Vitesse Havenaar ook wel even mag missen. Vier wedstrijden is dan ook gewoon terecht, niet zeuren. Vitesse zal wel in beroep gaan, maar dat zal denk ik weinig zin hebben.

Het was inderdaad een Schaarse overtreding maar 4 wedsrijden en nog niet eens 1 voorwaardelijk.

Zwaar gestraft maar dan moet Gio het de laatste 3 weken maar laten zien het wordt er niet minder op.

Nac thuis 3 punten Roda uit volgende ronde , en Heracles uit 3 punten,

Lekker naar Abu Dabai in de winterstop vervanger komt er wel we worden er niet minder op.

Aan de vrij lage kant natuurlijk.
Maar ja het is nou eenmaal een feit in nederland dat de dader er altijd beter vanaf komt dan het slachtoffer , zowel binnen als buiten de lijnen.
Eigenlijk moet er een regel komen dat dader pas weer mee mag doen als slachtoffer ook weer kan spelen.

10 december 2013 om 15:49

Dat zou een onzin regel zijn, wat doe je dan als de speler maar 1 wedstrijd mist. Of zoals die van Kramer waar Cillesen gewoon door kan spelen?

10 december 2013 om 19:18

De Kar bedoelt waarschijnlijk een regel die van toepassing is als er daadwerkelijk een langdurige blessure is veroorzaakt bij een tegenstander.

Zo gek is dat nog niet.

Gewoon een terecht aantal wedstrijden voor een overtreding van dit kaliber. Schaars had er nog vele malen langer uit kunnen liggen namelijk. Dat dat meevalt is gewoon geluk.

Depay kreeg voor een soortgelijke situatie tegen NAC een wedstrijd schorsing. Volgens mij niet eens direct rood. Twee maten.

Het wordt tijd dat onze voetbalbond situaties gaat beoordelen door het hoofd van een voetballer en niet via de ogen van een bobo in pak. Natuurlijk was er geen sprake van gemeen spel of wilde hij Schaars met opzet pijn doen. Het is een ongelukkige actie, wat mij betreft is er geen eens een schorsing nodig.

10 december 2013 om 15:33

Depay was echt niet zo erg hoor, echt een grote verschil hoe Havenaar als een dolle stier iemand de enkel probeert te breken. Depay wou de bal heroveren maar kwam te laat een 2 de gele kaart was wel degelijk op zijn plaats.

10 december 2013 om 15:43

Dolle stier? Serieus, wees even realistisch. Havenaar is van hout, kan hij niks aan doen met zijn lengte, maar het ziet er onhandig uit, allerminst wild of agressief.

Ik blijf erbij dat vrijspraak in dit geval het beste is.

10 december 2013 om 16:09

Als je goed kijkt, zie je dat Havenaar ook probeert de bal te veroveren. Je reactie slaat dus nergens op.

Te veel dus Vitesse moet in beroep gaan. Na de idiote beslissing om ADO-Vitesse er door te drukken nu weer een verkeerde beslissing van deze misselijkmakende organisatie.
Falkenburg plantte zijn knie enkele weken geleden in het gezicht van van Aanholt en je hoort er niemand meer over.
Willekeur van de Knvb.
Het is lullig voor Schaars maar hoe harder er in de media geschreeuwt wordt hoe gevoeliger ze worden. Bah!

Ach, voor Mike is het jammer om 4 wedstrijden langs de kant te staan, maar voor Vitesse maakt het niets uit. Piazon in de spits en kakuta op de plek van Piazon en je heb meer dreiging dan met Mike.

10 december 2013 om 16:09

Eerlijk gezegd ben ik wel blij dat Havenaar even niet mee doet. Geeft de club de ruimte te experimenteren met een andere, meer trefzekere spits. Heb bij Havenaar toch iedere wedstrijd een net-niet gevoel.

10 december 2013 om 16:57

Je hebt helemaal gelijk, en weet zeker dat er nog meer voetbal in het team komt als Kakuta op links komt en Piazon in de spits.

10 december 2013 om 17:37

Ik denk dat het elftal een heel stuk dynamischer gaat voetballen als Havenaar aan de kant zit. Veel ballen springen van z'n voet, aannames zijn slecht, afronden is niet zijn sterkste punt en zelfs ballen op de lijn weet hij te missen. Piazon in de spits, Kakuta of Qazaishvilli op linksbuiten, dikke prima lijkt me!

Meer dan terechte schorsing. Was een bewuste actie van Havenaar want de bal afschermen (zoals veel mensen beweren) doe je niet op deze manier. PSV speelde tot aan de blessure van Schaars erg goed en deze actie was het kantelpunt in de wedstrijd. Peter Bosz vind ik een nette en beschaafde trainer, maar zijn reactie bij studio voetbal zondag vond ik nogal vreemd. Als ik iemand een zaag geef in een wedstrijd en zeg tegen mn trainer: ja ik zou hem nooit bewust willen raken, je kent me. Dan houd je dat als trainer maar voor je, maar ga geen onzin lopen verkondigen en roepen dat je hem gelooft. Vrij ongeloofwaardig.

Schaars is 6 weken uit de roulatie, dus 4 wedstrijden schorsing vind ik dan nog mild. Het been van Schaars had wel kunnen breken door dit soort acties.

10 december 2013 om 16:37

Dan was de reserve keeper van PSV nu nog geschorst. Want Reis is nooit meer op niveau gekomen. Hoeveel wedstrijden heeft hij dan gekregen? Wat een onzin om de tijd van de blessure van Schaars te koppelen aan de hoogte van de strafmaat.

Wat mij betreft volledig terecht. 5 of 6 wedstrijden schorsing hadden overigens ook niet misstaan. Schaars ligt er nu 'maar' 6 weken uit maar dit hadden net zo goed 6 maanden kunnen zijn. Als je puur en alleen naar de overtreding kijk, lijkt het imo ook gewoon bewust. Zal het best een hele lieve gozer zijn, maar dat maakt natuurlijk geen reet uit.

10 december 2013 om 16:07

In principe moet er gewoon een regel komen voor dit soort overtredingen: inkomen met gestrekt ben op de kuit of knie (aldan niet bewust) 4/5 wedstrijden. Iets zoals dat, want nu komt het voor dat sommige spelers voor een veel mindere overtreding veel zwaarder bestraft worden (en andersom)

4 wedstrijden is wel terecht, opzet doet er niet toe. Schaars is geblesseerd en de overtreding was fout (al werd er misschien op de bal gemikt)
Kan die die 4 wedstrijden mooi gebruiken om te trainen om zijn tackles beter te plaatsen en timen!

Vitesse gaat in beroep is net bekend gemaakt.

10 december 2013 om 16:06

M.a.w. we zijn Havenaar 6 wedstrijden kwijt waarvan 1 voorwaardelijk. Zo gaat het altijd bij de Knvb. WIl je in beroep? Doe maar, krijg je er gelijk nog een wedstrijd bij. Het is compleet nutteloos hier tegen in beroep te gaan.

Zou ik ook niet zijn als je kijkt naar de schorsing voor die spelers van Ado dan is dit 2 wedstrijdjes.
Knvb moet eens vaste maatstaven gaan hanteren ipv zomaar iets te doen.

Logisch dat ze in beroep gaan. Nu kan Havenaar van het weekend nog spelen, en missen ze hem alleen maar de laatste wedstrijd voor de winterstop. In de winter komen er toch nog spitsen bij, dus dan zal Havenaar sowieso niet meer aan de bak komen (matige spits).

Nu Vitesse in beroep gaat hoop ik op 3 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk. In de tussentijd kan Gio best wel even in de spits staan en in januari komt er naar alle waarschijnlijkheid toch een nieuwe spits bij die het stokje van Havenaar moet overnemen.

Maar goed ik had op 3 gerekend dus dan valt 4 uiteindelijk nog wel mee, gezien de relatie tussen Vitesse en de Knvb (niet enorm goed). Gelukkig is Vitesse in beroep gegaan, dan kan Havenaar mooi spelen tegen Nac. Tegen Heracles doe je het dan gewoon zonder Havenaar en dan in de winter een spits erbij halen.

Dat worden er dus geen minder maar eerder meer, wat volkomen terecht is.

10 december 2013 om 17:00

Wat stel jij voor dan? Rest van het seizoen schorsen? Kom op zeg, deze speler heeft volgens mij een nagenoeg leeg strafblad.

In dit geval ben ik het wel met Derksen eens, die ook zei dat het eerder slungeligheid is dan opzet.
In tegenstelling tot Derksen vind ik wel dat hij mag worden geschorst, intentie of niet, je brengt wel iemand schade toe.

10 december 2013 om 21:28

Dat ligt eraan als er mensen met voetbal kennis naar kijken niet.

Wat een willekeurskorps die Knvb het is nauwelijks te bevatten.de een krijgt 4 wedstrijden, bewuste kopstoten of elleboog stoten 3. hahaha niet meer serieus te nemen dit.en Falkenburg krijgt helemaal niks met die actie op v Aanholt.

10 december 2013 om 21:44

Het vervelende is je kunt het alleen bevatten als je uit gaat van partijdigheid.

Rare actie van Vitesse, 4 wedstrijden is gewoon terecht. Schandalige overtreding van die Havenaar, en dat die Bosz dat achteraf loopt goed te praten is te gek voor woorden. Heb met stijgende verbazing naar hem zitten bij Studio Voetbal, en ik kon de reactie van Jan Mulder meer dan begrijpen. Zou het helemaal lekker vinden als hij er nog een wedstrijdje bij krijgt ook, dat Vitesse is toch al de hele tijd aan het miepen over hoe ze zogenaamd genaaid worden door de Knvb.

Niet akoord? Wat wil vitesse dan? Rest knvb niets anders dan straf te wijzigen in 4+1 onvoorwaardelijk. Anders gaat iedereen straks in beroep om eerstvolgende wedstrijden toch te kunnen spelen. Domme actie van vitesse

10 december 2013 om 16:48

Of niet! Dit werd gisteren in VI tv al aangekondigd. Er is in principe geen echte spits als vervanger. Door het beroep kan hij tegen NAC spelen en mist hij Roda en Heracles. In de winterstop komt er een nieuwe spits.

10 december 2013 om 16:58

Heel leip van Vitesse. Knvb moet rr dan gelijk 6 wedstrijdenschorsing van maken

10 december 2013 om 19:12

Zo ad ik het inderdaad nog niet bekeken. Dan is het inderdaad slim. Nu Havenaar laten spelen en in winterstop andere spits halen

10 december 2013 om 17:38

Slimme actie van Vitesse.
De straf wordt 'gewoon' teruggebracht naar 2 wedstrijden.
Onhandige actie en was rood. Maar niet meer dan 2 duels aan de kant.

Wat een gezeur steeds weer over de te geven straffen, wel of niet gezien door de scheidsrechter. Is er niet een regeling voor te stellen? Ik denk er dan aan om de blessure die daarbij door de tegenstander wordt opgelopen een belangrijke rol te laten spelen

Stel dat men bij een rode kaart, wel of niet direct gegeven en indien de tegenstander geen letsel heeft opgelopen, een minimum straf van 2 wedstrijden geeft.
Loopt de tegenstander wel een blessure op die hem vervolgens een x-aantal wedstrijden aan de kant houdt, dan zal de dader hetzelfde aantal wedstrijden niet mogen spelen.
Dit schept duidelijkheid en voorkomt het gezeur over partijdigheid bij de Knvb.

10 december 2013 om 16:52

Dit blijft altijd een moeilijke discussie. In de wedstrijd van PSV tegen Zwolle had Rekik rood moeten krijgen (ook hier gaf de scheids achteraf toe dat het diep rood was). Probleem, Vink had geel gegeven en dus kon er geen sanctie volgen. Was er geen geel gegeen, dan was hij op basis van de tv beelden ook geschorst en nu kwam hij er mee weg.

Ik vind dat voor zulke schandalige overtredingen hij pas weer mee mag doen als schaars ook weer mee kan doen.

Net zo hard straffen!

10 december 2013 om 19:10

Dan was de reserve keeper van PSV nu nog geschorst. Want Reis is nooit meer op niveau gekomen. Hoeveel wedstrijden heeft hij dan gekregen? Wat een onzin om de tijd van de blessure van Schaars te koppelen aan de hoogte van de strafmaat.

13 december 2013 om 13:07

Reis is na PSV nooit meer op niveau gekomen.

Dit van Havenaar was een 100% bewuste trap om hem geblesseerd te maken.
Dan verdiend hij een dikke straf

13 december 2013 om 14:03

volgens mij heb je nooit gevoetbald, anders kijk je wel anders tegen deze overtreding aan. Maar goed, er zijn toch ook andere mensen, die er net zo over denken als ik.

Nou gelijk maar 2 wedstrijden er bovenop zou ik zeggen!
Als je hier al tegen in beroep gaat

4 wedstrijden slechts? Onbegrijpelijk. Gudelj van AZ kreeg voor een veel minder zware overtreding maar liefst 3 wedstrijden onvoorwaardelijk.
Maar ga lekker in beroep. De ervaring leert dat er dan nog een wedstrijd bovenop komt.

gaan ze pedersen terug halen als mike havenaar wordt genaaid door de knvb?

10 december 2013 om 17:49

Mike havenaar heeft zichzelf genaaid en (bewust of onbewust) ook schaars. Ook heeft ie Vitesse genaaid door de overtreding en de te verwachte schorsing.

Havenaar is de boosdoener.

10 december 2013 om 18:02

Havenaar boosdoener? Whaha hij is de aardigste speler die in de eredivisie speelt! Dit was natuurlijk een domme actie, maar 4 wedstrijden schorsing is veel te veel! 3 wedstrijden maximaal!

10 december 2013 om 19:45

Ja, laten we mensen minder hard schorsen omdat ze zo aardig zijn. Volgens mij moet je nog altijd oordelen aan de hand van de overtreding. Wie de overtreding maakt, dat maakt niets uit.

Verder wel typisch dat je vier teveel vind maar drie genoeg.

En je kan Havenaar inderdaad de boosdoener noemen. Hij alleen is de veroorzaker niemand anders.

Natuurlijk moet je niet kijken naar de blessure van schaars, maar wel naar de ernst van de overtreding. Een elleboog zoals kramer deed kan niet, maar los van wat hoofdpijn en gebroken neuzen hebben ellebogen vaak niet opgeleverd. Met een overtreding zoals Havenaar die maakt kun je met gemak het seizoen van iemand beindigen. De kans op een ernstige blessure is veel groter. Hier kan en moet meer op gestraft worden. Niet nu alleen bij Havenaar bij alle soort gelijke aanslagen.

Was een zeer bewuste overtreding,4 duels is een passende straf. Nu Vitesse en Havenaar dit niet willen accepteren gewoon extra wedstrijd erbij.

Word tijd dat mensen hun anti-vitesse bril eens afzetten treurige boel hier natuurlijk is het een schorsing maar iedereen die de beelden bekijkt kan zien dat hij wil blokken en op het moment dat schaars voor de bal wil gaan is zijn blik gericht op de bal dus heeft hij de voet van schaars nooit zien aankomen.

10 december 2013 om 18:34

Wordt tijd dat mensen hun Vitesse bril eens afzetten en wat minder hoog van de toren blazen.
Zij zijn groot en wij zijn klein, iedereen is tegen ons blablabla.. Jullie doen net 2 jaar mee om de bovenste plaatsen. Iets meer realiteitszin, respect en nuance is wel op zijn plaats!
Het was gewoon een vieze overtreding - bewust of onbewust - en daar moet je voor geschorst worden. Het is niet de eerste keer dat voor zo'n overtredingen zware schorsingen gegeven worden! EN terecht want Schaars ligt er nu lange tijd uit!

10 december 2013 om 19:37

Havenaar heeft gewoon de situatie verkeerd ingeschat dat met zijn lompheid kwam tot deze grove overtreding. Je kan zoveel lullen als je wil de overtreding is gemaakt en daarvoor dient hij gestraft te worden.

Feit dat jij zegt dat hij Schaars wil blokken zegt al genoeg, hij wist dus dat hij in zou komen volgens jouw redenatie. Hoe anders dan met zijn voet zou Schaars bij een potje voetbal de bal proberen te krijgen. Zelfs hoe jij het schrijft is het een opzettelijke overtreding. Het resultaat was alleen iets anders dan Havenaar had gewenst. Maar dat komt meer vanwege zoals ik eerder schreef: verkeerde inschatting en lompheid.

Schorsing is natuurlijk terecht maar 4 wedstrijden is waanzin. Het is duidelijk dat Zeist in mei de schaal niet naar arnhem wil brengen, o.a. Het ADO uit schandaal en uitspraken van oostveen over Vitesse in het openbaar.

Waarom krijgt Havenaar 4 voor zijn lompheid terwijl hij de bal wil afschermen en Pelle maar 2 terwijl hij een bewuste kopstoot geeft? Anti-Vitesse Bond.

10 december 2013 om 19:33

Slecht voorbeeld, Pelle raakte zijn speler niet. Havenaar maakt opzettelijk een grove overtreding en de betreffende tegenspeler is circa 6 weken geblesseerd. Wat mij betreft hadden ze Havenaar net zolang geschorst als dat Schaars geblesseerd zal zijn.

10 december 2013 om 23:03

Wat een onzin zeg. Stand 0-0 en Mike Havenaar denkt Ik trap nu doe Schaars uit de wedstrijd.. Ja man denk het ook!

Belachelijk voorstel, ik blijf er ook nog steeds bij dat dit eerder geel (nou vooruit oranje) is dan rood. En als je er dan al achteraf (wat eigenlijk niet moet kunnen want er is al gefloten tegen de overtreding...) een schorsing van maakt dan zou dat 1 of 2 potjes moeten zijn. Nu wordt dit min of meer gelijk gesteld aan een bewuste elleboog of met 2 benen van achteren. Waanzin en terecht dat men in beroep gaat.

Gezien de blessure van Schaars komt Havenaar heel mooi weg met een schorsing van vier wedstrijden.
Dit soort overtredingen moeten harder aangepakt gaan worden.

13 december 2013 om 22:41

En bij andere clubs dan? Of alleen bij Vitesse? Kramer, Pelle etc etc ze kregen allemaal minder

Als sup van zo een club schaam je jezelf toch kapot. Dat vit hier nog tegen in Beroep durft te gaan. vit is goed bezig om de hele publieke opinie tegen zich in te krijgen .

10 december 2013 om 19:18

wel de nummer 1 van Gelderland, en Nederland. En waar staat Nec?

10 december 2013 om 19:18

Nee hoor. Ik zou me wel doodschamen voor de zinsopbouw, spelling en interpunctie in jouw post.

10 december 2013 om 19:32

@necnijm,ik zou me doodschamen indien we met 10 buitenlanders zouden spelen en indien we de trotelclub van nederland zouden zijn.ik zou naar schaken gaan kijken daar heb je geen lichamelijk contact,heb veel zwaardere overtredingen gezien in mijn leven,je reageert als een pussy

10 december 2013 om 20:03

Ik heb ook nog wel zwaardere overtredingen gezien die wel of niet zwaarder bestraft zijn maar daar gaat het hier niet om.
Het is een donkerrode kaart of hij het nu bewust of onbewust doet . Dan mag je blij zijn met 4 wedstrijden . Als de scheids op had gelet waren het 4 wedstrijden geweest en tegen Psv met 10 man.
Snap echt niet (en heeft niks met het Nec Vit verhaal te maken) dat een club daar dan nog tegen in beroep durft te gaan . En hoe Vit sup daar dan weer op reageren is toch ook niet nomaal . Ze zijn helemaal de weg kwijt daar in Arnhem. Het lijkt wel of ze daar in Arnhem allemaal last hebben van een soort goudkoorts. Ik zou zeggen ga gewoon lekker genieten van je clubje en blijf met 2 beentjes op de grond staan.

10 december 2013 om 20:25

@necnijm,nijhuis is een slechte scheids,je vergeet de niet gegeven penalty voor het gemak ,je vergeet dat Nijhuis Havenaar al voor de camera al veroordeeld,dat is not done.het was een overtreding simpel,bewust of onbewust.de scheids heeft het niet gezien simpel. heeft er daarna een mening over np,maar doe niet of Vitesse zich m,oet schamen over een overtreding in een contactsport.het hoort erbij,ps indien je niet kan schaken is bridgen misschien wat voor jouw?of hmmmm patience?
have a nice day

10 december 2013 om 20:34

Nee inderdaad, Vitesse supporters genieten nu totaal niet van hun clubje. Je bericht is werkelijk doordrenkt van haat jegens Vitesse. Zelf zou ik 4 wedstrijden helemaal prima vinden, er is nooit zekerheid of zo een doorgaans lieve jongen zoiets expres doet. Je moet ergens de lijn trekken.

10 december 2013 om 21:39

Dat genieten geloof ik graag maar dat van die beentjes en die grond dat lukt de meeste niet meer .

10 december 2013 om 21:59

@necnijmegen,sommigen zijn idd erg optimistisch,ik ben realist de club die aan het eind van het seizoen de meeste punten heeft is kampioen,en de club met de minste punten degradeert.echter de meeste reacties hier tegen Vitesse zijn ongenuanceerd en weinig doordacht,maar ik vind het prima we worden er alleen maar fanatieker door en gaan meer achter onze club staan.
Liever de meest impopulaire club dan een troetelclub.
met vriendelijke groet
uit Arnhem

twee wedstrijden te veel. max 2 is reeel. Je kon zien dat het niet bewust was !

Schorsing OK maar ik vind dit niets in vergelijking met wat Kramer deed (tot tweemaal toe zelfs), het verschil zit hem in de intentie. Kramer had de intentie Cillessen zwaar te blesseren aan het hoofd. Havenaar zet ongelukkig zijn been neer, dat was dusdanig lomp dat hij er wel een schorsing verdiend maar geen 4 wedstrijden.

Oke Knvb opnieuw alle beelden bekijken en Rekik opnieuw beoordelen gele kaart seponeren en een rode van maken en 6 wedstrijden, Kramer opnieuw beoordelen 6 wedstrijden Pelle was doelbewust een kopstoot proberen te geven ... 2 wedstrijden... wat maakt de bond zich belachelijk .... De wedstrijd tegen Den haag opnieuw laten spelen.. Kng3b (grote3) is het hier ...en dit zijn gewoon feiten.. Schaars komt zelf met een gestrekt been in tijdens dat duel. Geen opzet in het spel van havenaar.... ene grote lachwekkende grote clubactie ..indien hij 4 wedstrijden krijgt moet Vitesse bij elke overtreding die gemaakt wordt langs de velden gaan schreeuwen om gelijkwaardig te gaan straffen want ook al vind hier het merendeel dit terecht..... Vind het gewoon waanzin. Hopen dat Vitesse nu goed gaat shoppen met een spits die er 40 intrapt

10 december 2013 om 21:01

Ik heb zojuist de beelden nogmaals terug gekeken en daarop zie je geen gestrekt been van schaars. waar haal je dat vandaan. kijk maar eens goed.

10 december 2013 om 23:03

gestrekt been schaars???
Ach laat ook maar ik zie het al.
Nu is de tuchtcommisie aan zet dus dat worden er 5

De schorsing is terecht en dan als volgt uitvoeren drie wedstrijden direct en de laatste wedstrijd als hij weer tegen psv moet spelen in de eredivisie. Dit is het eerlijkste bij schorsingen op TV beelden.

Dit was te verwachten, waar andere spelers geen schorsing of een kortere schorsing zouden krijgen, willen ze Havenaar een langere schorsing geven. Ik zou zelf max 2 geven.

4 wedstrijden is inderdaad te veel 2 wedstrijden is genoeg maar die gaan pas in als Schaars weer zijn eerste wedstrijd speelt in de tussentijd mag hij ook niet voetballen

13 december 2013 om 14:16

Dan was de reserve keeper van PSV nu nog geschorst. Want Reis is nooit meer op niveau gekomen. Hoeveel wedstrijden heeft hij dan gekregen? Wat een onzin om de tijd van de blessure van Schaars te koppelen aan de hoogte van de strafmaat.

Ik heb zelf eens meegemaakt met volleybal dat ik op sprong bij het net en dat er een tegenstander met zijn been/voet onder het net doorkwam zodat ik op zijn voet terecht kwam bij het landen en mijn enkelband geheel door midden scheurde. De tegenstander wilde mij ook niet blesseren maar door onhandig inkomen ging deze onder het net door en blesseerde hij mij. Een ongelukkige botsing zonder enige opzet.
Ik zou daarom tegen iedereen die commentaar op de overtreding van Havenaar zeggen.probeer zelf eens een bal te blokken (want dat wil hij en niet een speler blesseren)zoals Havenaar probeerde en probeer dan je voet als die naar beneden gaat nog ergens anders neer te zetten. Je zal dan merken dat dit niet gaat. in de draai die je maakt.. Kortom het was een ongelukkige botsing. waarbij Schaars zich helaas blesseerde. Schaars zag dat Havenaar de draai inzetten maar probeerde toch nog bij de bal te komen waardoor zijn been onder de voet van Havenaar kwam, het had dus zelfs ook nog zo kunnen zijn dat bij het neerkomen van de voet de enkel van Havenaar was dubbel geklapt of dat Havenaar verkeerd was terecht gekomen.

10 december 2013 om 22:00

Eindelijk iemand die het snapt. De wetten voor de zwaarte kracht gelden voor iedereen.

10 december 2013 om 23:35

Toch mensen die het snappen,maar het gaat ze niet om Havenaar maar om Vitesse te bashen hier.
Dat is nou eenmaal zo.en dat zal alleen maar erger worden hoe meer Vitesse success zal hebben.

laten we eerst beginnen bij de scheidsrechter die het niet gezien heeft,\
Het is zijn fout , omdat hij het niet ziet,
kan nog een overtreding herinerren in 2010 op luc castagnios van feyenoord nu twente, kreeg rood , raakte hem niet maar als hij hem raakt breekt hij zijn benen ik denk dat 3 wedstrijden terrech zou zijn

dan kan hij tegen nac nog spelen waarschijnlijk ? zou slim zijn, dan mist hij maar 1 wedstrijd tot de winterstop ( en beker maar dat is niet heel bijzonder) in de winter komt een nieuwe spits en vitesse is uit de problemen.

Ook nu mijn club slachtoffer wordt van een arbitrale blunder (het was een zeer smerige en bewuste overtreding die -was het wel goed beoordeeld een wedstrijd of 6 schorsing zou moeten opleveren), vind ik nog steeds die hele aanklager nonsens.

Willekeur troef; er waren vast meer overtredingen die gemist zijn. Of allemaal opnieuw beoordelen, of geen van allen.

Het klopt niet dat de 4de ass. scheidsrechter mee mag oordelen/influisteren.
Als overtreding voor zijn voeten gebeurt, kan hij wel oordelen, als voorval zich voordoet aan overzijde kan hij het niet beoordelen. Dat is vals spelen.

gewoon accepteren. Wanneer gaat de regel eens in, dat je maar 1x in beroep kunt gaan!!!! Gewoon terecht 4 wedstrijden.

Raar dat het Vitesse nu wordt toegestaan om hem op te stellen. Hij wordt sowieso geschorst.
In de winterstop halen ze een nieuwe spits, dus in feite hoeven ze maar één wedstrijd hun spits te missen nu.
Het is voor Ajax en de andere achtervolgers te hopen dat Vitesse nog meer schorsingen en/of blessures krijgt, want dat basiselftal is toch wel erg goed. Over een heel seizoen moeten ze wat geluk hebben met de personele bezetting, want andere clubs zijn beduidend beter in de breedte.

13 december 2013 om 11:27

Tjah, zo werkt het nu eenmaal. Het kan niet missen dat Vitesse inderdaad in beroep gaat zodat ze de schorsing nog even kunnen rekken en in de winterstop een nieuwe spits aan kunnen trekken.

Vitesse is helaas in de breedte te zwak. Ajax zal naar mijn verwachting ook kampioen worden.

Havenaar de enige spits, zwakke vervanging centraal achterin en vd Struijk als vervanger zodra Leerdam of van Aanholt niet kan spelen. Zodra je op die posities iemand mist of zelfs 2 man dan heb je een groot probleem.

13 december 2013 om 15:21

@sammerens
Hoezo in de breedte te zwak?
Op de bank zitten: Kakuta, Hutchinson (wanneer hij weer fit is een van de beste verdedigers van de Eredivisie), Chanturia, Qazaishvili, Struijk, Mori etc. etc.
Wat denk je dat er straks in de winterstop gaat gebeuren? Veel te vroeg om Vitesse af te schrijven vanwege de breedte van de selectie.
Vitesse kan nog wel eens sterker voor de dag komen na de winterstop.

13 december 2013 om 16:21

Ik heb nog helemaal niets gezien van Hutchinson, en gezien zijn blessures moet ik het daar nog maar van zien. Wellicht weet jij meer en is het idd 1 van de beste verdedigers mits fit, maar zoals je zelf al zegt: wanneer hij weer fit is.

Struijk is gewoon zwak en zie ik liever niet spelen. Moet er niet aan denken dat Leerdam of van Aanholt een maand+ geblesseerd raakt. Voor Mori is het een beetje idem. Geen bijzondere verdediger.
Vandaar dat ik dat dus de pijnpunten noem, samen met de spitspositie. Havenaar is al beperkt, maar achter hem zit er niets.

Ik weet niet wat er in de winterstop gaat gebeuren. Jij ook niet. Ik hoop in ieder geval niet dat er nog meer huurlingen bij komen, tenzij 1 van enige naam voor de spitspositie als het niet anders kan.

Ik schrijf Vitesse verder ook niet af. Ik spreek alleen mijn verwachting uit dat Vitesse in de breedte niet sterk genoeg is om Ajax voor te blijven. Ik hoop vanzelfsprekend anders.

Gelukkig is hij geschorst, dan winnen we zeker van nac!

13 december 2013 om 11:20

Vitesse gaat in beroep, dus Havenaar speelt gewoon tegen Nac.

Gewoon accepteren tegen NAC kan je Havenaar makkelijk missen.

Waar komt de zaak te liggen als er in beroep wordt gegaan na uitspraak van de tuchtcommissie?

13 december 2013 om 11:20

Zaken worden in hoger beroep voorgelegd aan de commissie van beroep.

Logish dat Vitesse in beroep gaat. Schorsing van 4 wedstrijden is echt belachelijk!

Havenaar zal dus gewoon spelen tegen NAC overmorgen en mogelijk ook a.s. woensdag tegen Roda voor de beker. Tegen Heracles zal Chanturia in de spits staan en in de winter komt er een nieuwe spits. Problem solved.

13 december 2013 om 11:28

Chanturia ja? Ik zat eerder aan Piazon te denken.

13 december 2013 om 11:30

Bosz gaat niet schuiven met zijn opstelling. Bovendien is Piazon geen echte spits. Bosz heeft al aangegeven dat Chanturia momenteel zijn 2e spits is.

13 december 2013 om 11:32

Klopt. Toch hoop ik op de rentree van Kakuta op links en Piazon in de spits.

13 december 2013 om 11:45

Inderdaad, liever kakuta(messie van frankrijk) op links en piazon spits. Chanturia is totaal geen teamplayer en heeft echt wel een mindere techniek dan kakuta.

Zoals meerdere malen al aangegeven. Havenaar verdient een schorsing. Of het nou bewust is, of onbewust, het is een rode kaart. Echter als de scheidsrechter dit niet waargenomen heeft en als je later de beelden bekijkt, zie je gewoon dat het onbewust is. Totaal niet de intentie om Schaars te raken, maar wel om de bal te blokken. Als je kijkt naar overtredingen van bijvoorbeeld Kramer. Mag je Havenaar toch nooit 4 wedstrijden schorsing geven? Als zelfs een overtreding als Rekik niet eens behandeld wordt bij de tuchtcommissie, neigt dit toch naar willekeur. Jammer Knvb, je had jezelf toch wat beter aan kunnen schrijven op dit moment. Gezien het feit dat Vitesse in beroep gaat, zal er nog wel een wedstrijdje bij komen. Ik ben benieuwd. Gelukkig kan Havenaar gewoon meedoen tegen Nac. Hoewel hij misschien wat lomp en onbehouwen is. Hij sleurt en trekt wel telkens zijn tegenstanders mee, wat ervoor zorgt dat er ruimte ontstaat voor een Piazon of een Ibarra.

Dit verdiend meer dan een schorsing van 4 wedstrijden. Het lijkt wel of we allemaal maar gelijk gaan ontkennen na de wedstrijd. Waar zijn de echte mannen gebleven die gewoon zeggen dat het fout was van ze en zoiets niet had mogen gebeuren. Beetje hetzelfde als Montolivo van Milan tegen Poulsen. Het was mijn bedoeling niet en het was een hele normale instap beweging.
Kom op mensen deze mensen moeten gewoon meer dan 4 wedstrijden krijgen want er kunnen zeer ernstige dingen gebeuren bij zulke, moedwillige, overtredingen.

13 december 2013 om 12:20

Tuurlijk verdient Havenaar een schorsing, maar 4 wedstrijden is echt te idioot voor woorden! Denk je dat Montolivo 4 wedstrijden gaat krijgen? No way. Waarschijnlijk 1 wedstrijd, hooguit 2.

het is voor mij geen onderwerp van discussie of Havenaar nu 4 wedstrijden schorsing verdient of meer.
Wat ik wel vreemd vind, en dit heeft in principe niets met de zaak Havenaar te maken, dat is dat een speler, die duidelijk wel een schorsing verdient, zijn straf kan uitstellen tot nadat de Tuchtcommissie het beroep heeft behandeld. Als hij 1 wedstrijd had gekregen, dan heb ik daar begrip voor, maar voor meer dan 1 wedstrijd is dit onbegrijpelijk.

Ten eerste kan de club van de gestrafte speler hierdoor bewerkstelligen dat zij in de eerstvolgende mogelijk zeer belangrijke wedstrijd toch over die speler kunnen beschikken.
Ten tweede: stel dat de betreffende speler tijdens de winterstop aan een buitenlandse club wordt verkocht resp verhuurd, dan moet hij het aantal wedstrijden niet meer in de Nl competitie uitzitten. Ik krijg daar toch een vreemde smaak van in mijn mond.

Ergo, bij een uitgesproken straf van meer dan 1 wedstrijd, moet de straf direct ingaan.

13 december 2013 om 12:04

Toevallig dat een NAC supporter daar over begint als Havenaar toevallig tegen NAC wel mee kan doen.

En nog even over je tweede punt. De desbetreffende bond kan de schorsing doorgeven aan de fifa. Als de fifa de schorsing overneemt betekend dit dat de speler zijn schorsing ook bij zijn nieuwe competitie moet uitzitten.

13 december 2013 om 16:31

@-026-, toevallig dat een Vitesse-aanhanger het toevallig vindt dat een NAC-supporter heeft gereageerd. Toevallig had ik daar vooraf al rekening mee gehouden en vandaar dat ik bij "ten eerste en Ten tweede" bewust noch de naam van Havenaar, noch de naam van Vitesse heb genoemd. Voorts spreek ik over een "mogelijk zeer belangrijke wedstrijd" en dit doet zich het komende weekend ook niet voor. Denk jij nu werkelijk dat een NAC-supporter totaal de weg kwijt is en verwacht dat NAC in Arnhem zal winnen? Of Havenaar nu wel of niet zal meespelen is van geen enkel belang voor de uitslag.

En over de inhoud van jouw laatste alinea wil ik nog kwijt dat het mij totaal niet interesseert of die speler in het buitenland de straf gaat uitzitten. Van belang vind ik dat hij die eerste wedstrijd in Nederland niet uitzit. Nogmaals: niet omdat het nu om de speler Havenaar gaat. Immers omdat hij Japanner is, doet hij zulke dingen niet. Vraag dit maar aan jullie trainer!

Het verbaast niemand dat Vitesse in beroep gaat. Waren ze denk ik ook wel gegaan bij 2 wedstrijden. Ze willen een eventuele straf natuurlijk over de winterstop heen tillen omdat er dan naar verwachting een nieuwe spits is.

Schandalige houding van Vitesse, temeer omdat bekend is dat Schaars de komende weken niet meer kan spelen. Gewoon een ordinaire overtreding met bewust of onbewust letsel tot gevolg.
Wat is dat toch met die trainers die dit soort overtredingen bagatelliseren. Onlangs Van Basten al met de overtreding van Joey van den Berg in de wedstrijd tegen PSV waarover hij van mening was dat rood niet in het wedstrijdbeeld paste en de scheids bekritiseerde, vervolgens Bosz die zegt dat Havenaar een Japanner is en Japanners zulke dingen niet doen en dan nog maar te zwijgen over Allegri die de beslissing van Webb ter discussie stelt om Moltolivo rood te geven. De beelden liegen toch niet? Wat bezielt deze mannen? En zelf altijd maar tegen de vierde man aanzeiken wanneer een speler van hun een schouderduwtje krijgt.

13 december 2013 om 13:50

Vitesse is het echt wel eens dat Havenaar geschorst moet worden. Maar 4 wedstrijden is echt lachwekkend. Logisch dus dat men in beroep gaat. Maximaal 2 wedstrijden schorsing zou acceptabel zijn.

13 december 2013 om 14:14

Niemand bij Vitesse ontkend dat Havenaar een schorsing verdiend. Maar 4 wedstrijden is te veel.

1 omdat het geen opzet was.
2 omdat Havenaar helemaal geen ''strafblad'' heeft
3 omdat andere voor zelfde minder of niets kregen.

Dat Schaars geblesseerd raakt is heel vervelend. Maar maakt de ongelukkige actie van Havenaar niet ineens gemeen. Een week eerder maakt Rikik uit pure frustratie een veel gemenere overtreding tegen Feyenoord en daar hoor je nu niemand meer over!

Hoe zit het eigenlijk met die schorsing van Michiel Kramer?

Gewoon slim van Vitesse om weer in beroep te gaan.
In de winterstop komt de nieuwe spits en dan kan Havenaar even wat langer naar zijn vrouw en kind in Japan.
Schorsing van 4 wedstrijden is schandalig hoog maar de droef toeters die roepen dat het hoger moet zijn hebben boter op hun hoofd of zijn voor nec.
Waarom hoor ik de mensen hier niet over de verschrikkelijke overtreding van Bakkali (die wel bewust was) op die speler van Chernomorets Odessa. Vol op het been doorhalen terwijl deze speler de bal wegtrapt. Bakkali nu maar voor 10 Europese wedstrijden schorsen? Waarom hoor ik de droef toeters niet over het incident waar Maher die speler van Chernomorets bij de keel pakt? Ook een bewuste actie dus 12 Europese wedstrijden schorsen?
Deze scheidsrechter wist hoe hij met de situatie om moest gaan maar ene meneer Nijhuis heeft net zo veel boter op zijn hoofd als alle droef toeters hier.

Nijhuis geeft in eerste instantie een ingooi aan Vitesse en na afloop geeft hij ook nog aan dat zij (het arbitrale kwartet) het niet zo beoordeeld hebben tijdens de wedstrijd. Na alle commotie en het zien van de beelden veranderd zijn verklaring en geeft hij aan het niet gezien te hebben.
Nijhuis, je bent een eikel eerste klas en het schoonvegen van je straatje is je goed gelukt.
Nijhuis hoe zit het met het niet geven van de penalty? Nijhuis hoe zit het met het neerhalen van Piazon in de zestien door Zanka terwijl er geen bal in de buurt was (puur natrappen)?
Goh, waarom hoor ik daar toch niemand over.

Ik snap al die reacties wel want het gaat te goed met Vitesse en dan komt de afgunst en Jaloezie van een stelletje zielenpoten bovendrijven.

Nobody likes us but we don't care!

dat gezeur van Vitesse het is over duidelijk een bewuste overtreding de bal is links van hem,
en hij trapt bewust met zijn rechter voet naar schaars smerige overtreding in hoger beroep,
6 wedstrijden geven is dat gezeur in de toekomst ook afgelopen

13 december 2013 om 15:09

Zo overduidelijk dat er zoveel discussie is? JIJ vind het een bewuste overtreding. bv Johan Derksen al niet. Bij Vitesse geloven ze ook niet dat het een bewuste was, en zelfs Schaars denkt daar zo over.

Kortom overduidelijk is bullshit... Waar verschillende meningen zijn is iets niet overduidelijk. Anders waren we het wel met elkaar eens geweest ofniet?

13 december 2013 om 15:56

2 wedstrijden want overduidelijk het niet bewust is gedaan,kopstoot van Pelle dat is bewust die had 7wedstrijden moeten hebben.dit is willekeur en dan kun je niks anders dan beroep maken tegen deze ongeloofwaardige Knvb.waar is de schorsing van Falkenburg op v Aanholt in de wedstrijd GAE-VIT?

Fout in het systeem noemen wij dit eigenlijk. Straks heeft de Vitesse een nieuwe spits en maakt de schorsing dus helemaal niets uit. Een wedstrijd gewonnen door een fout van de scheids en vervolgens een minieme straf krijgen (heb het niet over de lengte, enkel over de tijd van de straf). Vitesse speelt het gewoon zoals elke club zou doen.

13 december 2013 om 15:00

Waarschijnlijk zelfs 3 wedstrijden die Havenaar nog mee kan doen. Overmorgen Nac, dan Roda voor de beker (a.s. woensdag) en nog Heracles (over 8 dagen). De uitspraak wordt zeer waarschijnlijk pas in de week daarop gedaan. Prima gespeeld dus door Vitesse, en terecht want een schorsing van 4 wedstrijden is sick.

13 december 2013 om 15:19

Je zou haast kunnen stellen dat wij benadeeld worden omdat waar vrijwel iedereen er mee wegkomt als een scheids iets over het hoofd ziet en Havenaar nu niet.

Prima om in beroep te gaan, volgens de regels mag je in beroep gaan. dus waarom zou men dit niet doen als men er een voordeel uit haalt. Of het nu drie vier of vrijf wedstrijden wordt, dat moet je gewoon accepteren. Tegen nac en roda gewoon met havenaar spelen.

13 december 2013 om 15:15

Als je Mike gelooft tot het eind in beroep gaan. De overtreding is een schorsing waard maar geen 4 wedstrijden.

Janssen werd vorig jaar ook al zo belachelijk hoog bestraft.... En als je dan ziet dat bv een Pelle met 3 wedsrijden wegkomt voor een bewuste kopstoot.

Niet met je laten sollen... Als een bewuste kopstoot 3 wedstrijden is, is dit ongelukkige moment er max 2.

13 december 2013 om 16:50

Helemaal mee eens. Een schorsing vind ik ook terecht, maar 4 wedstrijden is te hoog. En Vitesse geeft nu wel het sein naar buiten dat ze geloven in een ongeluk en geen opzet. Normaal laten ze het altijd lopen zo'n beroep, dus het zegt wel iets dat ze nu wel doorgaan. En aangezien er nu geen echte spits rondloopt is het uiteraard helemaal slim, nu kun je hem nog een paar wedstrijden gebruiken.

18 december 2013 om 10:56

Pelle had van mij ook meer mogen krijgen, maar hij raakte hem niet.
Havenaar heeft wel gewoon Stijn Schaars 6 weken geblesseerd getrapt en het had nog wel erger kunnen zijn. Ik vind 4 wedstrijden(is nu trouwens 3 geworden) dan ook gewoon terecht.

Toch een wedstrijdje er af gehaald door in beroep te gaan. Toch vind ik een schorsing van 3 wedstrijden alsnog te hoog, 1 of 2 wedstrijden zou meer op zijn plaats zijn.

Tuchtcommissie is totaal ongeloofwaardig dat ze Havenaar bestraffen. Havenaar kon Schaars onmogelijk ontwijken. Maar van de schorsing wordt een wedstrijd in voorwaardelijk omgezet, ze voelen dus nattigheid...

Komt toch weg met een wedstrijdje minder !
Mist hij dan meteen vanavond Roda uit? + dit weekend en na de winterstop?

Ik hoop dat Roda wint vanavond, en de overwinning toeschrijven aan ome Brood!
Na PSV ook Vitesse pakken zou een topprestatie zijn in de beker.

18 december 2013 om 11:05

Hij mist Roda uit vanavond ja. Maar jij vindt Havenaar dus goed? Is toch duidelijk de minste speler in het elftal van Vitesse?

18 december 2013 om 11:08

Ja, maar hij is wel de enige spits die er rondloopt. Jonathan Reis zit in Brazilië en die Pedersen is ook ergens verhuurd ofzo. Dus ze hebben geen echte spits op dit moment, waardoor een Piazon naar verwachting in de spits zal beginnen. Dit vind ik wel fijn voor Roda, want die Havenaar is wel de hele wedstrijd bezig met sleuren en dergelijke. Dat hij weinig scoort, komt ook omdat hij ruimte maakt voor zijn medespelers.

18 december 2013 om 11:31

Onjuist. Chanturia gaat in de spits spelen komende 2 wedstrijden. Piazon blijft op dezelfde positie spelen.

18 december 2013 om 17:35

Ah oke. Chanturia vind ik iemand met veel bewegingen, weinig rendement. Dus ik ben benieuwd.

3 wedstrijden is nog aan de hoge kant, maar goed. Gelukkig is Havenaar de zwakste schakel binnen Vitesse en missen we hem alleen vanavond voor de beker en zaterdag tegen Heracles. In de winterstop komt er een nieuwe spits. Dus in feite missen we hem 2 wedstrijden.

18 december 2013 om 11:10

Belachelijk juist. Dit zijn overtredingen waar minimaal 4 wedstrijden voor staan, zonder voorwaardelijk. Hadden er ook meer kunnen zijn. Schaars had de enkel wel kunnen vrbrijzelen en ga nu niet zeggen, dat het perongeluk ging, want dat zie je in de beelden, dat dat echt niet zo is.

18 december 2013 om 11:30

Lul niet zo dom. Kramer van ADO krijgt dezelfde straf als Havenaar voor een bewuste beuk in het gezicht nog wel. Helder blijven nadenken reservebankje.

18 december 2013 om 12:08

Lul jij niet zo dom. Reservebankje zegt toch helemaal niks over de belachelijk lage schorsing van Kramer. Maar dit was gewoon een hele nare overtreding en had hij van mij ook 4 wedstrijden voor mogen krijgen.

18 december 2013 om 12:22

Maar die 4 wedstrijden heeft hij dus niet gekregen, en terecht. Hadden er eigenlijk max. 2 moeten zijn.

18 december 2013 om 12:41

En hij heeft er ook niet maar 2 gekregen, dus wees verder gewoon asjeblieft een klein beetje stil.

18 december 2013 om 13:10

Haha, droeftoeter. :-}

18 december 2013 om 13:20

4 wedstrijden is niet meer dan normaal. Heb het niet over kramer, maar over die Japanner. Knvb had gewoon de straf moeten handhaven. Maar ach, als je nooit zelf zo'n overtreding tegen hebt gehad, kun je het ook niet snappen.

Mist hij nu dan Roda JC? Dat zou ik echt heerlijk vinden. Vitesse zit al lekker krap in de spitsen.

18 december 2013 om 11:16

Ik denk het wel ja; volgens vitesse.org gaan we nu met Chanturia in de spits spelen; ik ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken....

18 december 2013 om 16:33

Achja met Chanturia speel je met een wat meer beweeglijker speler in de spits dan Havenaar. Kan wellicht nog wel goed uitpakken gezien het gehele elftal uit vrij veel dynamische spelers bestaat (met uitzondering van Havenaar).

3 wedstrijden... Wat heb je daar nou aan. Die blinde scheids had hem natuurlijk tijdens de wedstrijd eruit moeten sturen (dit is nu pure competitie vervalsing van de Knvb). Persoonlijk vind ik de straf erg mild, gezien Havenaar Schaars bewust uit de wedstrijd schopt.

18 december 2013 om 11:43

Het was niet bewust en als we over competitievervalsing gaan praten om zaken die een scheids niet gezien heeft dan zijn we nog wel even bezig.

18 december 2013 om 17:34

Niet bewust? Daar kunnen we eeuwig over discussiëren. Maar als ik heel kritisch naar de beelden kijk, dan zet je nooit je voet zo richting een been van de tegenstander. Sterker nog, hij wilde hem naar eigen zeggen afschermen. Dat doe je met je lichaam, niet met je noppen vooruit. Dus ja, zeg het maar.

Wel apart dat dit eerder behandeld wordt dan gevalletje Michiel ''lee Towers'' Kramer.
Dat was echt iets bewust, dit geval met Havenaar valt over te discussieren.

Zou als Vitesse zijnde weer lekker in beroep gaan (als dat nog kan?).
2 wedstrijden voor Havenaar lijkt mij reëel,
5 voor Kramer ook.

Ach ja, zat er aan te komen. Kunnen we meteen zien hoe het gaat zonder Mikey.

Mooi dat hij ervoor geschorst wordt.
PSV heeft er alleen niks aan.

Ik had een schorsing van 3 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk eigenlijk genoeg gevonden. Maar een schorsing is terecht. Lieve jongen of niet het blijft een overtreding. Benieuwd hoe Gio het in gaat vullen in de spits. Ik zie liever Piazon in de spits en Kakuta op links, maar goed dat is mijn mening.

Vind het belachelijk dat zo'n smerige overtreding,nog met een duel word verlicht. Dit soort overtredingen moeten altijd minimaal 4 wedstrijden zijn,en in dit geval minimaal 5 wedstrijden.

18 december 2013 om 14:02

De kopstaat van Pelle altijd 2 wedstrijden meer moeten zijn 1 omdat hij aanvoerder is 2 omdat het zeer bewust is.

Het is een wedstrijd te lang,het is niet anders.

Schorsing voor ernstig gemeen spel. 4 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk.

Goede beslissing Knvb!

Alleen jammer dat ie er een speler mee geblesseerd heeft.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren