Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Basten: ‘Is Ajax goed genoeg om Milan te verslaan? Ik weet het niet’

Laatste update:

Marco van Basten durft niet te zeggen welke ploeg hij woensdagavond de grootste kans geeft om de volgende ronde van de Champions League te bereiken; Ajax of AC Milan. De Italianen hebben voor eigen publiek genoeg aan een punt, maar de Amsterdammers lijken beduidend beter in vorm te zijn.

/

Van Basten, die zich in de jaren tachtig bij Ajax al ontwikkelde tot een topspits en vervolgens furore maakte bij i Rossoneri, wijst wel op het feit dat de Italiaanse grootmacht meer ervaring heeft met het spelen van wedstrijden op topniveau. “Is Ajax goed genoeg om AC Milan te verslaan?”, vraagt de huidige oefenmeester van sc Heerenveen zich hardop af. “Ik weet het niet”, zegt Van Basten in gesprek met Voetbal International.

Een echte voorkeur voor een van zijn beide ex-clubs lijkt de 49-jarige trainer ook niet te hebben, al zou overwinteren in de Champions League een knappe prestatie zijn van het elftal van coach Frank de Boer. “Het zou op zich mooi zijn als Ajax dat met deze jonge ploeg zou realiseren. Aan de andere kant kan ik ook begrijpen dat de geslepenheid van de Italianen doorslaggevend kan zijn om uiteindelijk de volgende ronde te bereiken.”

Welke ploeg plaatst zich voor de volgende ronde van de Champions League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Common Ajax!! het achtste finale bereiken van de CL kan het nederlandse voetbal een boost geven!! als je van Barcelona en Milan weet te winnen zit er misschien zelfs meer in, niet elke ploeg is in staat om van Milan en Barcelona te winnen in zo,n korte tijd, wellicht is er iets moois in de maak.

10 december 2013 om 10:23

Ik denk eerder dat het Ajax enkel een financiele boost gaat geven. Het Nederlands voetbal zakt alleen nog maar verder af. Daar doet een club in de achtste finales van de Championsleague niets aan.

10 december 2013 om 10:28

Ik denk echter wel dat er sommige clubs anders tegen Ajax aan zijn gaan kijken na overwinnigen op Man city, Man utd en Barcelona in 2 jaar tijd, het geeft toch aanzien van de eredivisie, ik denk niet dat er belgische ploegen zijn die dit nu kunnen realiseren, ik zie bijv, niet een Anderlecht van Barcelona of Man utd winnen. Als ajax stappen wil maken in de process waarmee ze nu bezig zijn is zo,n financieele boost zeker welkom en ook het bereiken van eventueele achtste/kwart finale kan een bevestiging zijn dat we op de goede weg zijn naar de top, zo begon het ook bij Bayern munchen.

10 december 2013 om 10:36

Maar een boost geven is niet het aanzien vergroten van een competitie. Een boost is het opliften van het algeheel niveau van een club of competitie. Het gaat naar een hoger niveau. Aanzien is leuk maar je koopt er over het algemeen niets voor.

Toen Ajax van Barcelona won kreeg ik vanuit drie verschillende continenten smsjes en berichtjes op facebook met felicitaties van vrienden die daar wonen. Het wordt dus wereldwijd zeker gewaardeerd en opgemerkt als je van een grote tegenstander wint. Voor het moraal is het misschien goed voor kleinere clubs dat het mogelijk is om te winnen van een reus. Maar de kwaliteit gaat er niet van omhoog.

10 december 2013 om 12:04

Meer aanzien leidt tot meer aantrekkingskracht voor spelers en sponsors. Dat betekent dat goede spelers wellicht een seizoen langer willen blijven waardoor het niveau van Ajax om hoog gaat. Door aantrekkelijkheid voor sponsors krijgt de club meer financièle armslag waardoor er meer geld in de Eredivisie in omloop kan blijven, hetzij in transfers, hetzij in spelerssalarissen waardoor spelers nog langer kunnen blijven.

Voor de competitie kan het positieve gevolgen hebben in de zin dat de Eredivisie de 'competitie waar dat enorm goede Ajax in speelt' wordt. De Eredivisie krijgt naamsbekendheid en aantrekkelijkheid door goede prestaties van Ajax.

Dit is geen waarheid maar wel een patroon volgens welke het kan gaan verlopen

10 december 2013 om 12:50

Het zou natuurlijk kunnen maar neem nu FC Porto. Afgelopen tien jaar alles gewonnen wat er te winnen valt maar de competitie blijft onaantrekkelijk voor buitenstaanders. Voor Zuid-Amerikanen is het aantrekkelijk (spreken dezelfde taal, mooi weer, veel landgenoten) maar voor de mensen om naar te kijken is het geen bal aan.

Overigens hoop ik niet dat Ajax zijn geld dan uit gaat geven aan spelers in de eredivisie maar gewoon uit de jeugd haalt en daar nog meer in gaat investeren. Ajax moet Ajax op zichzelf worden zonder andere clubs. Alleen als er echt niets rondloopt moeten ze het van een andere club halen. Vaak zie je bij Ajax dat dat niet echt betere spelers zijn maar gelijk aan of minder dan wat er al in de jeugd rondloopt. Alleen moeten die spelers nog groeien.

Ik snap wat je bedoelt maar ik denk niet dat een hele competitie ervan omhoog gaat. Ajax kan het een boost geven zowel financieel als qua moraal maar de eredivisie niet in directe zin.

10 december 2013 om 14:18

Alles helft. En overwinteren in de CL helemaal. Krijg je heel veel punten voor. Laatste keer dat een Nederlandse club doorging was in 2007 toen PSV de kwart finale haalde. Ajax was er in 2011 heel dichtbij maar het was ze niet gegund door Uefa mafia!

10 december 2013 om 10:43

Het zou fantastisch zijn!
En ik denk wel dat het een boost kan geven (in tegenstelling tot el ninoo).

Hij heeft gelijk als hij zegt dat het Nederlands voetbal afglijd, maar Ajax is daar een positieve uitzondering op. En als andere clubs nu zien dat het mogelijk is, zullen zij waarschijnlijk ook weer geloof krijgen en de koers van Ajax en Cruijff volgen.

Zoals Cruijff zei (en daar gaat hij gelijk in krijgen), het is de bedoeling dat over 5 tot 10 jaar iedereen Ajax weer nadoet. Dat is altijd zo geweest en zal zo blijven ook denk ik.

Verder gaat heel Nederland morgen hopen op het beste neem ik aan.
Het zou in elk geval mega knap zijn als het lukt!
Zet hem op!

10 december 2013 om 11:35

Ik geloof wel dat het Ajax een boost kan geven, maar ik geloof er niet in dat het het hele Nederlandse voetbal omhoog kan tillen. Wat jij zegt is natuurlijk wel zo, dat als clubs inzien dat wat Ajax doet werkt ze het na willen gaan doen. Dat is alleen maar positief maar daar moeten ook de financiele middelen voor zijn bij andere clubs. Toppers als Stam, de Boer, Bergkamp en dergelijken liggen niet op straat te wachten op een club en al helemaal niet voor een appel en een ei.

Soms dacht ik wel eens dat het liefdewerk-oudpapier is wat De Boer en consorten doen. Je kunt je betere spelers natuurlijk nooit lang behouden met een gebrek aan financiele capiciteiten zoals bij Ajax ten opzichte van de rest van Europa. Het was ''a never ending story'' wat mij betreft omdat goede spelers op een steeds jongere leeftijd vertrokken en Ajax steeds opnieuw moest bouwen aan een elftal. Nu weet ik dat de Boer en consorten de jeugd ook in de breedte beter wil maken zodat er meer jongens aan de deur kloppen bij het eerste en er constante stroom van goede jeugd is. Vroeger zag ik dat niet. Nu is het duidelijk.

Maar een directe boost voor het Nederlands voetbal zie ik niet in ene omslaan en in 5 of 10 jaar ook niet. Kwaliteit komt met kapitaal en opleiden kost ook veel geld. Ik vraag me af of andere clubs het financieel kunnen ophoesten om zo'n bolwerk als Ajax neer te kunnen zetten.

Ik denk absoluut dat Ajax wel goed genoeg is om te winnen van Acm, maar de grote vraag is of de ploeg geslepen genoeg is om van ACM te winnen. We hebben al vaker gezien dat Nederlandse ploegen beter waren dan Italiaanse ploegen, om dan vervolgens toch met een kater van het veld af te gaan.

10 december 2013 om 10:24

Ben eerlijk gezegd ook bang dat dat gebeurt. Zeker als je ziet hoe kaka en balotelli het op de heupen kunnen krijgen.

10 december 2013 om 10:58

Ajax leeft op een wolkje nu.. normaal dat men verwacht dat mn kan doorgaan..

Maar realistisch gezien heeft Milan gewoon een betere ploeg... het zou de schuld zijn van Milan zelf dat ze verliezen....

10 december 2013 om 11:02

Het is een beetje het verschil tussen kunnen en moeten. Ajax kan doorgaan op een goede dag, Milan moet in principe doorgaan. Kijkend naar kwaliteit, slimheid en het thuisvoordeel, dan heeft Milan natuurlijk een grotere kans om te winnen.

10 december 2013 om 11:27

das lekker! als Ajax evt wint ( wat moeilijk is maar niet onmogelijk, zal mn van de vorm van Balo en Kaka afhangen. de rest van Milan is niets beter dan de Ajaxspelers m.i.)dan is het volgens jou alvast de schuld van Milan en niet de verdienste van Ajax...
Zo blijf je aan de gang. Barca was zonder Messi, Celtic stelt niets voor enz.
Maar wel bij loting roepen dat Ajax geen punt gaat halen en dat de andere ploegen veeeel beter zijn.
Als Ajax morgen doorgaat (zonder Duarte, Veltman, De Jong en Boilesen) is dat een uitstekende prestatie. Niets minder.

10 december 2013 om 11:38

Barcelona was al geplaatst.... en ok ajax mooie prestatie... zo een dingen
gebeuren wel eens in het voetbalwezen..

Ja, want Milan heeft gewoon meer kwaliteit.. simpel..

Maar als Ajax wint.. een dikke proficiat!

10 december 2013 om 18:27

Ik hoop dat die tweede helft tegen Barcelona de weerbaarheid bij Ajax heeft vergroot. Toen was het haast een en al eenrichtingsverkeer op het Ajax doel en hielden de jongens alsnog stand. Daar hebben ze geloof ik wel wat van geleerd.
Maar ook ik ben bang dat de Italiaanse geslepenheid nog weleens voor een domper kan zorgen. Maar ook hier zullen ze dan van hebben geleerd en nemen ze dat hopelijk in positieve zin mee in de El.

Mooi zo, het feit alleen al dat van Basten het niet zeker weet betekend dat hij ergens een kans ziet.
Bedankt Marco!

Tuurlijk zijn we dat wel.
Dit wordt een 0-1 puntertje van klaassen op aangeven van blind.

Denk dat het toch een heel moeilijk verhaal gaat worden voor ajax. Bijde ploegen mogen niet verliezen. Dit soort wedstrijden heeft ajax nog niet gespeeld. Leuk hoor die overwinning op Barca maar die had weinig meer te verliezen. Leuk hoor die overwinning op Man. City maar die hadden alles al verloren.

10 december 2013 om 10:27

Jij zegt dat Man. City alles al had verloren na 2 wedstrijden? Leuk hoor..

10 december 2013 om 10:34

volgens mij snap je het niet helemaal, je praat nu alsof barca en city niet eens wouden winnen. terwijl iedere club alles wil winnen in de cl. barca is in de eerste helft gewoon overklast door ajax en dat kunnen ze en moeten ze ook in milaan gezien de vorm waar beide clubs op het moment in steken.

10 december 2013 om 10:36

Ik wil alleeen maar zeggen dat er een andere spanning op de wedstrijd staat. Een spanning die de meeste bij ajax niet kennen en de spelers van Milan wel. Denk dat allen Siem de Jong, Blind en Poulsen deze spanning kennen.

10 december 2013 om 10:38

Dat ben ik met je eens, maar de spelers van Milaan hebben ook een extra druk door de slechte resultaten. ik verwacht dat de beginfase van de wedstrijd het belangrijkst is!

10 december 2013 om 12:51

Manchester City moest de 3e en 4e wedstrijd tegen Ajax, op dat moment konden ze zich dus nog wel degelijk plaatsen voor de KO-fase. Regelrechte onzin wat jij hier opschrijft. Bewijs overigens maar eens dat United niet volle bak ging, dat eeuwige gezeik om Europa League voetbal.. Het hele stadion zat vol en uiteindelijk heeft United nog moeten vechten om door te komen. De eerste wedstrijd onder Frank, uit in Milan, is misschien niet echt de maatstaaf, maar des al niettemin een goede prestatie. Zo ook de prestatie tegen Barcelona, waarbij de frustratie van Neymar, Fabregas en Mascherano wel aangeeft dat Barca niet wilde verliezen. Of laat Twente bij 2-1 achter ook Bjelland naar de spits vertrekken om iets te forceren?

Het is niet nodig om altijd zo negatief over Ajax te spreken, zeker niet als men in Twente nog steeds lovend spreekt over de paar wedstrijden in een poule met Tottenham, Werder en Inter. Soms is het best oke om de concurrent te feliciteren en gewoon je eigen haat opzij te zetten.

10 december 2013 om 13:07

City was inderdaad een verkeerd voorbeeld. Het enige wat ik wil zeggen is dat er een andere spanning op deze wedstrijd staat. Een spanning die die jongen gasten bij ajax nog nooit hebben meegemaakt, misschien Poulsen en Siem de Jong. Ajax doet het ontzettend goed voor het Nederlands voetbal. Niets meer dan lof daarvoor.

10 december 2013 om 14:04

Ajax speelde de 3e en 4e ronde tegen City. Die hadden dus alles nog in eigen hand.

eindelijk een realistische uitspraak. Marco kan het weten natuurlijk. Ajax speelt leuk in de eredivisie maar Cl is natuurlijk wat anders. Je kunt wel zeggen Ajax wint van Barca dus winnen ze ook van Milan. Maar Ajax verloor van Celtic waar Milan dik van won. We zien het morgen wel.

10 december 2013 om 10:27

Nac is inderdaad wat anders dan milan op het scherpst van de snede. Ajax kan het gaan doen maar balotelli en kaka moeten niet gaan swingen want dan ben je er geweest

10 december 2013 om 10:28

Marco zegt niks, hij is neutraal. Dus er is niks realistisch aan, overigens is de Seria A te vergelijken met onze "cal"competitie, het niveau is al jaren aan het verslechteren en zelfs Milan is geen Europese topclub meer waar andere clubs bang van worden, en wij in Amsterdam helemaal niet!

10 december 2013 om 11:16

Van Basten geeft gewoon een realistische reactie hoor. Als jij dat niet vindt leg dan uit wat er niet realistisch aan is. Eredivisie is trouwens totaal niet te vergelijken met Serie A. Serie A is nog altijd 5 klasses beter ook al is gaat het niveau omlaag. Jij bent degene die weer door slaat en niet realistisch bent. Ajax heeft veel vertrouwen en hebben uiteraard een kans maar ik schat de kansen op 70/30. Ze zullen na morgen wel weer met beide beentje op de grond staan net zoals PSV eerst.

10 december 2013 om 11:32

het zegt genoeg dat Milan morgen nog met Ajax om de tweede plaats moet knokken in deze groep. En laten we niet vergeten dat Milan een punt kado kreeg in Amsterdam anders hadden ze gewoon met 2 doelpunten verschil moeten winnen morgen. Het verschil tussen Milan en Ajax is niet zo groot en wordt mn gemaakt gemaakt door Balo en Kaka mits in vorm.
Toch denk en vrees ik dat de Italianen doorgaan.
De Serie a is natuurlijk sterker dan de Eredivisie maar 5 klasses verschil niet. En laten we het over de aantrekkelijkheid maar niet hebben..

10 december 2013 om 10:35

Ja en Milan speelt niet eens leuk in de Serie A, een Serie A die ook niet meer is wat het was, CL is wel wat anders he..

Zo kan je doorgaan, feit is gewoon dat Ajax kans maakt en juist dit soort reacties en gewoon de hele benadering laat zien dat er rekening word gehouden met Ajax, dat is toch mooi voor het kansloze Ajax wat zich nog niet hoeft te scheren..

dream on ajax
wordt een oefenwedstrijd voor milam geloof me maar!!!
veel te groot klasse verschil en dat zal je morgen gaan zien

10 december 2013 om 10:31

Ja klopt schat, barcelona mancity en milan thuis was ook een grote klasse verschil toch? -_-

10 december 2013 om 10:31

Oefenwedstrijd nog wel, dat Milan individueel meer kwaliteit heeft, absoluut! Maar als team maakt Ajax juist kans, voetballend kunnen ze het Milan wel lastig maken, dat Milan meer klasse heeft en vooral sluwer is lijkt me duidelijk..

Maar ik denk dat vooral jij goed moet gaan kijken, zie je nog wat echt voetbal..

10 december 2013 om 10:41

Vandaar dat Milan een negatief doelsaldo heeft in de Serie A, afgelopen weekend gelijk speelde tegen de nummer 17 uit diezelfde competitie en in de Arena in de laatste minuten een gelijk spel eruit kon slepen... Ja, wat een klasse hebben ze daar... Echt een paar klasses beter als Ajax.....

10 december 2013 om 11:26

Die nummer 17 zou met gemak met dezelfde cijfers van Nac, heracles en Ado winnen als ajax. Gewoon een stugge degelijke ploeg. Ajax was in de eerste wedstrijd grandioos, geen ontkennen aan maar in San Siro gaat het echt wel even anders hoor. Leuk hoor al dat vertrouwen maar Ajax onderschat Milan zo ongelooflijk dat dat ze nog wel parten gaat spelen.

10 december 2013 om 11:38

Nonsens! Alsof Livorno zo goed is wanneer ze constant het spel moeten maken, en Ajax onderschat Milan niet, jij overschat Milan volgens mij een beetje. Ajax maakt gewoon een goede kans, natuurlijk is Milan 1 a 2 klasse beter individueel, maar Ajax als team is absoluut sterker en sowieso beter in vorm. Milan speelt thuis en hoeft niet te winnen daarom zeg ik ook niet 50/50 maar 60/40, maar 40% kans is genoeg, de bal is toch rond..

10 december 2013 om 11:52

Dat teamgelul en vorm zegt helemaal niks. PSV verkeerde in een wereldvorm en ging wel even winnen... Milan was zelfs nog helemaal niet aan het seizoen begonnen!! Wie ging er door?? Nu hetzelfde verhaal ongeveer. Ajax in een wereldvorm en Milan heel erg uit vorm. We zullen zien wie er "weer" door gaat.

10 december 2013 om 12:18

Ja, maar welk team was verder? Ajax of PSV? Daarbij was PSV wel in bloedvorm, maar geen hecht team als Ajax. Ajax is vele malen beter ingespeeld en kan terugvallen op de tactiek, terwijl PSV het toen vooral moest hebben van opportunistisch spel. Er zijn grote verschillen tussen dat PSV en het Ajax van de laatste weken. Bij Ajax zitten veel meer zekerheden in het spel, veel meer controle. PSV speelde schitterend voetbal, mooier en leuker om naar te kijken dan Ajax van de laatste weken, maar legde duidelijk ook veel meer risico in het spel. Ajax kan een kans maken. We zijn zeker niet kansloos en de spelers van Ajax gaan hun best doen een zo goed mogelijk potje voetbal op de mat te leggen met als doel de overwinning. Na de wedstrijd weten we hoe realistisch dat doel was, maar we kunnen alleen maar winnen. (Europa League is toch al in the pocket)

10 december 2013 om 10:55

Je bent veel te negatief.. oefenwedstrijd voor Milan? laat me niet lachen..
Tuurlijk wordt het een lastig duel, daar bestaat geen twijfel over.
Maar Ajax draait laatste weken erg goed en Milan bakt er weinig van dit seizoen. Ik zie niet in waarom Ajax geen kans zou maken.

13 december 2013 om 10:36

Ja dat zagen we, echt een oefenwedstrijd voor Milan met 0 schoten op doel.
Haha wat een losers, ze hebben geluk gehad dat Ajax niet scoorde.
Wat een belachelijk stel prutsers is dat Milan. Iedereen heeft respect voor Ajax omdat ze ownden in Milan hahaha.

Kwa voetballend kwaliteit zou je gewoon zeggen dat AC Milaan deze wedstrijd gaat winnen en door gaat naar de volgende ronde alleen de bal is rond zoals ook tegen Barcelona te zien was.

10 december 2013 om 12:16

individueel heeft Milan een aantal wereldtoppers in huis...echter is het als ploeg zoekende en vecht het iedere wedstrijd tegen zichzelf...ajax maakt kans als ze als collectief (zoals tegen Barca) het beste eruit weten te halen...een groot gevaar zijn natuurlijk de uitlokkingen en de daarmee gemoeide kaarten...hopelijk laten de jeugdige spelers zich niet verleiden en spelen ze vrijuit.

Ik denk dat Ajax het niet gaat redden. Wel is de kans dat het dit jaar wel een keer lukt groter dan ooit. Maar ik wil ze wel is zien spelen tegen een Milan dat daadwerkelijk Moet winnen. Het zou zeer zeker mooi zijn voor Ajax als het wel goed uitpakt, maar als supporter van een concurrent zou ik het niet erg vinden als er een keertje weer wat tegenslag komt voor Ajax.

10 december 2013 om 12:23

Op nationaal vlak zou het inderdaad raar zijn als Twente supporter zou gaan klappen als Ajax het goed doet...maar internationaal is dat toch wel op te brengen (zolang het geen directe tegenstander is juich ik voor iedere NL club in CL en EL) want na jaren van droevenis lopen we de kans dat ook de landskampioen zich eerst moet plaatsen voor een CL ticket...het is fantastisch voor Ajax als het lkt maar ook erg mooi voor Nederland ansich.

of ben je als Nederland speelt enkel voor de Twente-spelers en hoop je dat de rest snel balverlies zal lijden?

Ajax heeft een hele grote kans om eens te overwinteren in de CL. Ik verwacht dat ze milaan vanaf het begin af aan vol onder druk gaan zetten, de Rossoneri's staan onder druk door de slechte resultaten in de competitie. In de beginfase van de wedstrijd kun je de wedstrijd pakken!

Ajax heeft afgelopen jaren al bewezen dat ze het kunnen met winst in San Siro, Old Trafford, in de Arena tegen City en Barca. Vorige maand bijna tegen Milan! Hoezo vanavond niet? 11 neuzen op 1 lijn en gaan

Ajax zal verliezen, ondanks de vorm crisis van Milan. Het zelfde scenario als met psv-milan

Denk dat Milan gewoon op de counter gaat spelen, zal me niets verbazen als het 0-0 blijft.
Hoop dat Ajax wint, maar zie het niet gebeuren

Als van basten nog trainer van Ajax was zou hij dan ook zo praten ? Beetje jammer maar goed is zeker nog boos om de pannenkoek affaire

Probleem voor Ajax is dat Milan genoeg heeft aan een gelijkspel en dat het een ploeg is die gewoon op de nul kan spelen en altijd wacht op het foutje van de tegenstander en die komt altijd en dan maakt een ploeg als Milan dat altijd af . Italiaanse ploegen spelen uit en thuis bijna altijd hetzelfde het kan ook een voordeel zijn misschien voor Ajax want als je het dicht houd kun je ook in de 80 ste minuut de 0-1 maken maar ik denk dat Milan voor deze jonge groep te geslepen is maar ik hou wel hoop.

10 december 2013 om 11:25

Ajax is zeker niet in het voordeel...maar ik denk als je hoog tempo houd en veel druk naar voren geeft (het spel dat Ajax van oudsher graag speelt) je best een kans hebt op de winst...de verdediging is niet je van het dus daar ligge echt wel kansen....maar je zal niet zonder risico kunnen spelen...hopelijk een mooie pot met als inzet alles of niets....overdonderen die Hap!

10 december 2013 om 12:15

Denk dat het op 0 spelen niet meer in deze ploeg zit, misschien aanvallend gezien :P Als je ziet dat Milan een negatief doelsaldo heeft in hun competitie kun je neit spreken van op 0 spelen.

Ajax kan het Milan heel moeilijk maken, voetballend gezien zijn ze de meerdere over Milan, helaas gaat voetbal, in deze kwestie, niet alleen om het voetbal maar ook de geslepenheid van spelers. Daarin denk ik dat Milan verder is dan Ajax. Hopelijk worden we nu niet met zn alle teleurgesteld, want zoals het nu gaat lijkt het een titanenstrijd te gaan worden.

Spannend!

Ik ben zo ontzettend benieuwd naar deze wedstrijd. Normaalgesproken wint Milan deze pot natuurlijk, maar de huidige vorm van beide elftallen laat toch mogelijkheden open voor Ajax. Ik heb wel vertrouwen in een tactische meesterzet van De Boer die Milan zal gaan verrassen, maar of dat genoeg is laat ik in het midden. Milan zal geslepener en meer ervaren zijn in het omgaan met deze situaties, dat zagen we al in het thuisduel, waar Balotelli heel geniepig nog een punt weet te redden zonder dat Milan daar echt recht op had.

Hopelijk kan Ajax inderdaad over enkele jaren de beurs af, ze zijn lekker bezig, maar staan nog niet waar ze moeten staan naar mijn mening.

Er is op voorhand geen winnaar aan te wijzen...milan heeft het thuisvoordeel en heeft veel ervaring in huis...echter zal Ajax vrijuit kunnen spelen gezien de positie waarin ze zitten en het Ajax spelletje ligt Milan niet zo...hoog temp en vroeg storen...veel druk op de Milan defensie houden...ajax is zeker niet kansloos tegen een wat kwakkelend Milan...zelfs uit niet.

Milan speelt zo ontzettend slecht de laatste tijd, heeft moeite met kleintjes, lijkt ook geen idee in het voetbal te zitten. Dus ik geef Ajax, in deze vorm, eigenlijk heel veel kans. Je moet alleen niet met hun spelletjes meedoen, maar gewoon net als tegen Barcelona, vol erop en afjagen die handel.

Het zal of een wedstrijd worden waar we afgaan, wat zeker niet erg is.
Of het wordt een gevalletje barca en we spelen goed voetbal.
En voor die jaloerse mensen die het allemaal al denken te weten.zet lekker je geluid uit en niet juichen he, als ajax scoort!

Als ze net zo spelen als tegen Barca hebben we zeker kans.
Zou wel wat wezen jammer dat het anders liep in adam anders hadden hun gemoeten en was het heel anders.
Nu gaan ze met zijn tienen achterin hangen en bola voor lastig.

Grappig dat in ieder topic de meeste mensen voor Ajax stemmen en dat ze zomaar eve makkelijk kunnen winnen.
Dromen mag altijd natuurlijk. Denken de meeste mensen hier werkelijk dat Milan dit uit handen gaat geven in eigen stadion ? Okee ze zijn in slechte doen, maar als het erom gaat, doet Milan wat het moet doen, winnen dus.
Die ajax supporters zullen na de wedstrijd van morgen weer met hun twee benen op de grond staan.

10 december 2013 om 12:10

Jij gaat van het andere uiterste uit en lijkt te hopen dat Ajax verliest...de kansen liggen in het voordeel van Milan maar ik acht Ajax niet kansloos...ik hoop op een vergelijkbare wedstrijd als die thuis tegen Barca...hoog tempo, veel druk naar voren en tja risico's achterin nemen gezien het erop of er onder is.

10 december 2013 om 12:17

Ik zeg niet dat hun geen kans maken, ik zeg gewoon dat die mensen hier niet moeten overdrijven dat ze zomaar eve makkelijk gaan winnen daar. Blijf tenminste realistisch ipv zomaar op ajax te stemmen. Moet er van lachen dat zoveel procent denkt dat ajax door gaat, maarja we zien het morgen wel.

10 december 2013 om 12:27

als ik de berichten hier lees van ajacieden hier staan ze er best positief maar ook realistisch in...niemand hier geeft aan dat het een makkie is of een walkover..echter zien we zeker kansen...zeker als je het niveau weet te halen dat je tegen Barca wist te halen. Ik maak niet op dat je Ajax enige kans toedicht (of gunt )

Ze laten zich weer van hun beste kant zien, maar ik verwacht ook niet anders van ajax ' supporters ' .
Psv supporters waren in dat geval toch veel realistischer, toen milan tegen psv moest

10 december 2013 om 12:12

dat was ook aan het begin van het seizoen...niemand wist op dat moment waar zijn club zou staan...nu zit Ajax in de lift met een goede reeks en doet Milan het bedroeft in eigen land...er zijn zeker kansen voor Ajax...en geef grif toe dat Milan de betere kaarten heeft...maar toch is Ajax niet kansloos.

Het valt ook moeilijk te zeggen wie er door zal gaan. AC Milan heeft het thuisvoordeel, maar ook een grotere druk omdat het normaal geacht wordt dat zij winnen, wat in het verleden niet altijd de praktijk is gebleven. Daarnaast is het nog steeds onduidelijk waar Ajax echt staat.

Ik hou mij vast aan de laatste zin van San Marco,.

Geef nou maar toe Marco. Je bent gewoon voor Ajax! Dat is logisch. Hij is een Nederlander en Ajax kan zeer goede zaken voor het Nederlands voetbal doen als ze doorgaan!
Daar kan zijn sc Heerenveen straks ook van profiteren. Die zijn wel eens als nummer twee van Nederland rechtstreeks de Champions League in gegaan en willen dat graag weer denk ik zo.

11 december 2013 om 00:19

En waar is die marco van jou groot geworden in europa?

ik hoop het ! En niet alleen omdat ik voor Ajax ben maar ook omdat ik het voetbal van milan en eigenlijk het hele italiaanse voetbal maar milan in het bijzonder niet om aan te gluren vind ! Maar dat is een persoonlijke mening ,. verder hoopt mijn supporters hart het ook natuurlijk !

Ach we kunnen hier van alles over zeggen...maar het is niet te voorspellen...milan is thuis natuurlijk favoriet...en zij moeten winnen.

Ik hoop dat Ajax vrij zal spelen...dan maken we een kans...op resultaat moeten we niet beginnen...want dan gaan ze hinken op 2 gedachten...dat is niet best.

Ajax kan gewoon verliezen..geen man overboard...en daarom lekker vrij gaan...dan maken we het meeste kans denk ik...

Overrompelen zoals tegen Barca....dat is de beste tactiek nu...

kom op zeg als ajaxfan kan je de moed al opgeven acmilan komt steeds meer in vorm en droogt ajax genadeloos af.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren