Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax wil salaris doorgebroken talenten 'aanpassen aan de nieuwe situatie'

Laatste update:

Ajax is met Stefano Denswil in gesprek over een nieuw contract en wil ook om de tafel met de andere talenten die dit seizoen definitief zijn doorgebroken. De betreffende spelers liggen al voor langere tijd vast, maar de meesten tekenden hun contracten in een periode dat ze nog niet in het eerste elftal speelden. Ajax wil de doorbraak van deze talenten nu belonen.

/

Marc Overmars noemt in gesprek met Voetbal International geen namen, maar lijkt het in ieder geval over Joël Veltman en Davy Klaassen te hebben. Laatstgenoemde ligt nog tot medio 2016 vast bij Ajax en Veltman zelfs tot de zomer van 2017. "We willen hun salaris aanpassen aan hun nieuwe situatie", legt Overmars uit.

"De jonge spelers die het goed doen, moeten op financieel gebied op hetzelfde niveau komen te zitten", vindt de directeur voetbalzaken. "We willen sowieso dat de salarissen binnen de selectie een beetje bij elkaar in de buurt blijven: anders krijg je scheve gezichten in de kleedkamer."

Het is goed dat Ajax de doorgebroken jongelingen direct wil belonen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Die jeugd van Ajax ze beginnen 1 voor 1 te knallen. Ik vind Ajax beter draaien zonder de jong. Een belangrijke speler voor Ajax maar hoe het nu gaat kan niet beter

9 december 2013 om 22:37

Ik ook, haalt het snelheid uit het spel bij Ajax op het middenveld.

9 december 2013 om 22:39

Haha, precies dat dacht ik Siem is ongelofelijk sloom! maar niet te vergeten dat hij wel belangrijke doelpunten heeft gemaakt voor Ajax ook in de Champions League is dus vaak ook niet te missen, alhoewel nu op dit moment doet dit Ajax het natuurlijk prime zonder Siem. Ik zou het zo laten staan maar ben bang dat Frank Siem gewoon gaat laten staan, alleen omdat hij aanvoerder is.

9 december 2013 om 22:44

Hoezo is hij dan vaak niet te missen? Als je zonder De Jong wint van Barcelona is hij blijkbaar gewoon te missen lijkt mij?

9 december 2013 om 23:03

Op het middenveld is er op dit moment eigenlijk geen plek nee, maar op 9 is hij denk ik de beste optie die we hebben op dit moment.

9 december 2013 om 23:08

Klopt, hij is meer balvast dan Hoesen, Hoesen heeft misschien wat meer flair, Maar de jong kan je onmogelijk op de bank houden.
Siem leest het spelletje beter dan Danny en qua leiderschap is de Jong natuurlijk ook heel belangrijk voor dit jonge team.

10 december 2013 om 12:18

Van aanvoerder naar leuke speler voor op de bank dat allemaal in een maandje of 2

10 december 2013 om 13:05

Wat een gelul. De Jong was net als de rest van de selectie uit vorm en geblesseerd. Hij is van onschatbare waarde op en buiten het veld, heeft 3 (!) titels gepakt, topwedstrijden gespeeld en veel Europese ervaring.

Daarnaast is hij ook nog eens multifunctioneel. Hoop dat De Boer m in de spits zet na zijn comeback.

9 december 2013 om 22:37

Je hebt helemaal gelijk. Hoop ook dat Frank Davy laat staan, met alle respect naar Siem. Al ben ik niet helemaal zeker want Siem is gewoon de aanvoerder van Ajax zal wel raar zijn om je aanvoerder op de bank te laten neem ik aan.

9 december 2013 om 22:41

Ja, ik heb dat ook gezien... De Jong op 10 is niet meer de Jong van voor z'n blessure... Hopenlijk komt hij weer op niveau. Echter Klaassen is in potentie 10x beter dan de Jong, dus in die zin moet die blijven spelen... Echter ligt een terugslag voor hem ook op de loer, elke jonge speler kan daar last van krijgen... Voor komende periode zou de Jong in de spits een goede optie zijn... Het is trouwens een erg goede zaak dat Ajax haar salarishuis wil nivelleren. De basissalarissen moeten bij elkaar liggen en de dienstjaren het verschil...

9 december 2013 om 23:28

Thulani ook snel bijtekenen aub

9 december 2013 om 23:44

Is ook al bezig.

Bron : AS

Slimme zet en terecht ze dienen er nu te staan dan ook een redelijk salaris.

9 december 2013 om 22:48

Geloof me, Klaassen en Veltman verdienen al tegen de 5 ton p/j.
Ze hebben allen al alle jeugdcontracten gehad.
Overigens geld dat voor meer spelers zo, het salaris bij Ajax ligt nog steeds hoog, maar minder hoog dan voorgaande jaren waar een Suarez 1.7 miljoen verdiende, een Stekelenburg 1.8 miljoen etc.
Nu is het gewoon maximaal 1 miljoen met misschien een uitzondering daar gelaten.

9 december 2013 om 22:59

Klaassen en Veltman verdienen 5 ton?? Hoe kom je aan die info??

9 december 2013 om 23:07

Nou, geloof jij mij nou maar dat zij absoluut niet zulke bedragen verdienen of in totaal verdient hebben! En ja, ik weet dat!

9 december 2013 om 23:10

Gertje ik wil je het wel in een privebericht uitleggen.
Het is namelijk 4 ton. wat ze verdienen.

Geloof me ik weet het 100% beter dan jou.
Wil je meer info, stuur maar een PM, Alejandro idem dito voor jou.
Ik ga echter niet alles hier op VZ plaatsen want ik gun mensen wel wat privacy.

9 december 2013 om 23:16

Het salaris van Davy Klaassen is absoluut geen 5 ton. Dat ligt rond de 3 ton en daar ben ik heel zeker van.

9 december 2013 om 23:57

Van Davy ja, Bedoel ook meer Veltman.(4t)
Die heeft zijn contract eerder verlengd.
Die zit ook langer aan Ajax vast.
Maar mijn info omtrent de andere ajacied is 100 correct.
Daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken.(jv)

10 december 2013 om 01:13

Veltman zit nu absoluut niet aan de 4 ton. Ik weet voor de 100 procent zeker dat hij € 367,345 euro en 34 centjes verdient exclusief winstpremie en daar moet dan de afdracht aan het pensioenfonds, de waskosten van de wedstrijd- en trainingsspullen en de kosten van de verplichte gang naar de clubkapper nog vanaf. Eventuele tatoos zijn ook voor eigen rekening.

10 december 2013 om 09:17

Grappig ik weet het ook 100%.
Ik heb het namelijk van de persoon die meer betrokken is bij hem dan jij denkt.

10 december 2013 om 09:28

Ndisdenaam, doe niet zo geheimzinnig man. Als je echt alles weet, waarom zeg je het dan niet gewoon? Of ga je straks vertellenne dat het een vriend van je is en hij daarmee de relatie met Veltman op het spel zet omdat jij het hebt doorgegeven? Hou toch op man.

10 december 2013 om 13:20

Ik ken hem ja, evenals zijn familie.
Aangezien zijn familie/zijn pa zijn financiele zaakjes regelt heb ik daar meer vertrouwen in dan wat er op het internet staat.
Tevens heeft hij een contract bij Nike getekend, eerst was dit Adidas.
Zo genoeg?
Ja ik doe geheimzinnig want ik ga niet alles prijs geven.

Helemaal gelijk in. Maar nu hopen, dat iedereen bij tekent. Er valt veel voor Ajax nu te halen.

Voordeel daarvan is dat ze straks langer vastliggen en de vraagprijs omhoog schiet. Een EV van 100 miljoen komt inzicht

9 december 2013 om 23:37

Jazeker een voordeel. In verhouding relatief weinig extra geld. (stel 3 ton, en na verhoging 5 ton), Maar je kan een speler langer houden en meer vragen. Ook zal een ajax speler minder snel denken dat ze elders het 3 of 4 dubbele kunnen verdienen ofso. Hooguit het dubbele (ergens een miljoen ofso).

9 december 2013 om 23:58

Hopelijk blijven de spelers lekker lang, geld verdienen kan altijd nog.
Ik denk ook wel dat de spelers heus wel weten dat ze elders het drie a viervoudige kunnen verdienen dan bij Ajax.

10 december 2013 om 00:37

Ja, maar een kleine salarisverhoging houdt de spelers tijdelijk zoet

10 december 2013 om 09:18

De spelers zouden ook gewoon moeten snappen dat Ajax ook een stapje vooruit wilt... dat kan alleen als ze allen wat langer blijven...al is het maar een jaar.

Helder Veltman Denswil en Klaassen zijn nu al zo goed die horen bij het eerste nu.

Dit geeft spelers als Klaassen en Veltman alleen maar meer vertrouwen en motivatie. Dus ja ik vind dit een goede zet.

Heel slim. De groep moet samen 1 zijn en zo voorkom je toch onbewuste gedachtes, gedrag en trekjes binnen de kleedkamer.

Goed dat Marc Ovemars zich ervan bewust en actief is op dit soort zaken.

De Jong gewoon in de spits zetten. Heeft al vaak bewezen daar van toegevoegde waarde te zijn. Kan een bal vast houden en is ideaal voor vleugelspelers al Bojan en Fischer, die veel naar binnen komen.

Cillesen
van Rhijn
Veltman
Denswil
Boilesen
Klaassen
Blind
Serero
Bojan
de Jong
Fischer
9 december 2013 om 22:50

Moisander voor Denswil... dat zou je nou wel moeten weten.
Moisander is even wat sterker en gaat meer vooruit, Denswil is wat traagjes en kiest te vaak voor het balletje breed.

9 december 2013 om 23:51

Dus jij hebt de wijsheid in pacht? Ik zie meer toekomst in Denswil dan in Moisander. Denswil is nu al verdedigend sterker en kan alleen nog maar beter worden.

9 december 2013 om 23:56

Voor de toekomst wel ja, maar voor nu kies ik toch voor dat centrum.
Volgend jaar zou ik wel met dan centrum willen spelen.
Ik kies op het moment ook voor de vorm van de dag.

9 december 2013 om 22:54

Ik zou ook graag Ligeon zien in plaats van Van Rhijn, hij maakt me iets teveel fouten de laatste tijd.

9 december 2013 om 23:11

Van Rhijn speelde afgelopen weekend een erg goede pot anders.
Je moet hem dan niet op juist dit moment gaan wisselen.
imo.

9 december 2013 om 23:57

@ NDisdenaam Haha, juist dit weekend vond je Van Rhijn goed spelen? Als je de wedstrijd terug kijkt zie je dat hij in bijna alle mogelijkheden om een voorzet te geven voor een andere optie koos. Ook als een voorzet het beste was.

10 december 2013 om 09:19

Wist niet dat een wedstrijd alleen uit voorzetten bestaat..
Ik zat gewoon in de arena, zijn voorzetten let ik geen eens meer op, maar ik ga hem ook niet alleen afrekenen op zijn voorzetten.

Ik ben geen Ajacied maar ik zou als Ajacied zijnde niet bang zijn dat een Davy Klaassen in deze vorm op de bank moet plaatsnemen zodra Siem de Jong weer terugkomt van zijn blessure.
Denk dat De Jong dan eerder in aanmerking voor de spitspositie aangezien Hoesen ook niet altijd kan overtuigen en Sigthorsson (indien fit) ook niet altijd een garantie is voor doelpunten.
Het middenveld met Serero - Blind - Klaassen staat tot dusver ijzersterk, natuurlijk zal er ook straks een moment komen dat het wat minder gaat maar dan komt vanzelf deze huidige vorm weer terug of zelfs een paar niveau's hoger...

Heel goed! Verdienen ze ook. En al die top talenten een lekker dik contract geven. Ajax is echt op de goed weg! Respect voor dit beleid.

De beweegredenen van Overmars ("anders krijg je scheve gezichten in de kleedkamer." zijn terecht. Immers, in zijn tijd als speler rommelde het in de selectie van Ajax vanwege een scheef salarishuis, dus hij weet dat als geen ander. Goede zet, dus!

Maar om Klaassen direct voor De Jong te plaatsen, zoals sommigen hier inmiddels doen, vind ik iets te ver gaan. De Jong heeft een aantal keurige seizoenen bij Ajax achter de rug en heeft de club reeds driemaal naar een kampioenschap geloodst. Dan lijkt het me voorbarig en opportuun om hem te passeren simpelweg omdat Klaassen drie keer een goede pot speelt. Dat mag wel iets meer in verhouding worden benaderd. Hetzelfde geldt voor Serero: hij speelt goed de laatste tijd, maar in potentie vind ik Duarte een betere speler (bovendien een linkspoot) op die plek.

Cillissen
Van Rhijn
Veltman
Moisander
Ligeon
Blind
Klaassen
Duarte
Schøne
De Jong
Bojan
10 december 2013 om 04:46

Eerst zeg je dat de staat van dienst van De Jong voor Ajax groter is en die daarom moet spelen ten opzichte van Klaasen.

En bij Serero zet je wel Duarte voor Serero.
Serero speelt al wat meer jaartjes voor Ajax, inderdaad niet op hetzelfde niveau als De Jong maar heeft zeker meer bewezen in Ajax 1.

Gelukkig ben je geen trainer van Ajax 1 want rechtlijnig ben je geenszins.

10 december 2013 om 15:00

Om één of andere reden is mijn opstelling omgewisseld, dat corrigeer ik zo, maar:

waar staat dat ik zeg dat De Jong moet spelen in plaats van Klaassen?

En Serero heeft 16 wedstrijden (3 goals) in de eredivisie gespeeld voor dit seizoen begon, terwijl Duarte reeds 71 eredivisieduels (12 goals) erop had zitten. Nu bij Ajax heeft Duarte nog niet echt kunnen laten zien wat hij kan, maar in potentie vind ik hem cmpleter dan Serero. Dat is wat ik bedoel, iedereen oordeelt over een moment en niet over een langere termijn.

10 december 2013 om 09:09

Echt dit meen je serieus? Om te beginnen verander je al de klassieke 4-3-3, wat al overtuigd van non inzicht. Maargoed, dat wil ik je nog wel vergeven aangezien we die buitenspelers toch missen.

Dan je opstelling. Man o man, zoals Pdeb ook al aangeeft kom je eerst met een betoog dat je Siem niet zomaar mag vergeten en dat hij wellicht wel meer recht heeft op een plekje dan Davy. Ja heb je wellicht wel een kern van waarheid te pakken, maar in je opstelling laat je Siem geheel achterwege. Dan speel je in jou opstelling eindelijk met een echte nummer '10', waar Ajax in geen jaren meer mee heeft gespeeld en dan zet je Schone op die positie. Begrijp me niet verkeerd, ik vind Schone een hele belangrijke speler en ik zie hem graag de rest van het seizoen op de rechtsbuiten. En ook heeft Schone zeker een neusje voor de goal. Maar er is maar 1 echt nummer '10' bij Ajax en dat is Klaassen. Weinig middenvelders die zoveel kunnen (gaan) scoren. Dus als je al met een 10 speelt moet je absoluut Klaassen daar neerzitten. In dat geval heeft je betoog voor Siem vs. Klaassen ook meer betekenis, aangezien je dan Siem op de rechtshalf kan zetten.

Tot slot schat ik persoon Duarte zeker niet hoger in dan Serero en ondanks zijn tekort aan fysiek werkt hij hard en heeft hij veel pit. Maargoed, het schijnt dat wij allebei niet de trainers van Ajax zijn.

Nog even voor de volledig jouw opstelling met de nodige aanpassing met mijn visie. Laat duidelijk zijn dat ik hier absoluut niet mee eens ben, maar graag reageer Hoor graag jou betoog...

Cillesen
vRhijn
Veltman
Moisander
Boilesen
Blind
Siem
Serero
Klaassen
Bojan
Fischer
10 december 2013 om 15:10

Mijn bedoeling was een 4-3-3 te maken maar om een of andere reden is er 4-1-2-1-2 van geworden. Corrigeer ik zo. Maar ik heb nooit gezegd dat Klaassen ipv De Jong moet spelen; echter, als het gaat om de positie van tien, of valse spits vind ik De Jong nog altijd een optie met meer zekerheid. Laat ik dan gemakshalve de opstelling pakken alsof iedereen fit zou zijn. Maar morgen tegen Milan ontbreken Veltman, Boilesen, Duarte, De Jong en (waarschijnlijk) Bojan.

Bij Ajax gaat met name de nauwkeurigheid en directheid van de balcirculatie de laatste tijd veel beter. En dan denk ik dat je met een linkspoot als linkshalf het nog net iets beter kan krijgen, daar de passing van Duarte nauwkeuriger is dan die van Serero.

En ik ben geen voetbaltrainer bij Ajax, maar wel bij Wisla Krakow -19 (tweede in de junioren liga, groep D)

Cillissen
Van Rhijn
Veltman
Moisander
Boilesen
Klaassen
Blind
Duarte
Schøne
De Jong
Bojan

Een prima zaak als ze de kern van het elftal voor langere periode vast weten te leggen. Mochten er kapitaalkrachtige clubs komen met interesse, dan kan Ajax hogere transfersommen vragen of de spelers langer binden.

Heerlijk hoe het gaat nu bij "Ons aller Ajax"

10 december 2013 om 00:10

En toen was het woensdagavond, maar zolang de wedstrijd niet gespeeld is, hebben ze nog kans.
Maar toegegeven, het gaat goed, maar het kan zo zijn, dat ze weer even een dipje hebben.
Hebben veel clubs.
Kijken of Vermeer nog weggaat, met heel veel geluk, kan hij nog een selectie halen van het NL elftal, als er geblesseerden zijn.

Kan me toch een partij genieten van dit Ajax zeg, het beleid is geweldig en de spelers die doorbreken zijn een genot om naar te kijken. Ik hoop dat deze lichting jongens. Veltman, Fischer, Denswil, Klaassen, Andersen etc. tot hun 23/24/25 blijven en daarna direct de stap maken naar een club als Napoli, Dortmund, Spurs. Teams waar ze wel bij zouden kunnen passen uiteindelijk. Het is goed om de salarissen bij elkaar te houden om zoals in de tekst staat scheve gezichten te voorkomen. Maar als dit team lang bij elkaar blijft wordt het een geweldige periode met lekker voetbal en hopelijk mooie Europese wedstrijden, Laat Barca 2-1 maar het begin zijn van al het mooie wat nog gaat komen, en het liefst woensdag al!

10 december 2013 om 00:23

@090oko

Dit hebben jongens als Overmars en vd Sar van dichtbij meegemaakt met Davids en Reiziger. In die tijd lagen de salarissen echt belachelijk ver uit elkaar.

Het is inderdaad genieten van het beleid bij Ajax. De meesten van deze jongens liggen al voor langer vast (2015-2017) en dat gaat gewoon nog langer worden. Ze zullen een stap maken in salaris en ik verwacht dat Ajax dit truucje vaker gaat uithalen. Het salaris opschroeven en bijtekenen. Ajax zal er denk ik op gaan mikken om jongens rond hun 23e te kunnen verkopen met bij voorkeur nog een contract voor 2 of zelfs 3 jaar. Het zou mij ook helemaal niks verbazen als echt bepalende spelers die Ajax veel waard zijn bij te laten tekenen en de € 1,1 miljoen barrière te laten doorbreken. Zeg maar uitzonderingen bevestigen de regel.

Zoals je al zegt...genieten.

Ajax zou wel moeten om aansluiting te vinden met de concurrent, en dan maar hopen dan de spelers langer blijven zodat ze kunnen bouwen.

10 december 2013 om 00:28

Welke concurrent?

Ajax betaald volgens mij nog steeds als een van de besten in de Eredivisie. Als je die paar euro's meer wil verdienen bij Psv of Vitesse ga je lekker daarheen. Je moet volgens het nieuwe hart ook wel echt voor Ajax willen voetballen en daar toekomst in zien. Zo niet jammer.

Dit is gewoon weer een heel goed voorbeeld van hoe goed Ajax bezig is met het bouwen aan de toekomst. Klasse van Ajax.

10 december 2013 om 01:12

Bij Vitesse gaat dat echt wel meer om een paar euro's, daar krijgt de belofte al goed betaald, misschien wel te goed !! Maar tegenwoordig draait het voetbal alleen maar om het geld, en dan pas komt de club, en als je dan telkens mee draai in de top, dan komen de spelers vanzelf naar Vitesse.

Wat er op Papendal staat speelt ook een grote rol, want een goede accommodatie is belangrijk voor een spelers. Als het aan Jordania had gelegen dan waren er nog 2 verdiepingen boven op gekomen, maar dat mocht niet van de gemeente.

Ajax is zeker goed bezig, maar Vitesse is ook voor de toekomst goed bezig, maar voordat Vitesse daar de vruchten van plukt ben je een paar jaar verder. Vroeger was de jeugd goed bij Vitesse, maar dat komt weer terug en ik denk zelfs beter. En als de jeugd goed is heb je geld in handen.

De jeugd is de toekomst

10 december 2013 om 12:30

@vitessky

Hoe naïef kun je zijn? Denk jij nou werkelijk dat voetballertjes liever naar Vitesse komen, dan naar Ajax of Feyenoord? Ja, misschien in en rondom Arnhem...maar heel veel verder is de reikwijdte niet.

Tevens kom je er echt niet alleen met een goede hypermoderne accommodatie en wat leuk talent. Het grootste probleem is Vitesse zelf en de manier waarop de selectie op pijl wordt gehouden. Dat is niet een gezonde situatie.

Vitesse leent/huurt spelers vantopclubs betaald hoge salarissen en heeft nog niet mega veel geinvesteerd...maar kan toch al volgens Financial Fair Play niet echt meer investeren. Spelersals Piazon, daar verdien je geen stuiver aan en de bezoekers aantallen en merchandise zorgen er ook niet voor dat Vitesse echt stappen kan maken. Natuurlijk zal er op termijn wel iets aan ruimte kunnen komen, maar het zijn geen enorme stappen. Daarnaast lig je als Vitesse lichtjaren achter op opleidingen van Feyenoord en Ajax...die de reputatie en uitstraling hebben die je wilt...daar gaat Vitesse never nooit in de buurt komen.

Als je dan tevens kijkt naar wat Ajax aan het doen is, dan wordt dat gat alleen maar groter. Ajax koopt/haalt toptalenten naar Amsterdam, leidt ze op...spelen CL, wat een berg geld oplevert, hebben enorme talenten die een berg geld opleveren en zullen op termijn van de beurs gaan en de Arena gaan kopen, waardoor Ajax een enorme stap gaat maken. Dat kun je met een club als Vitesse gewoon niet.

10 december 2013 om 15:14

Hoe naïef kun je zijn om te denken dat alleen voetballertjes naar Ajax of Feyenoord gaan, en wie praat er over spelers uit Nederland? ik niet of wou je zeggen dat Ajax alleen uit Amsterdammers bestaat !!!

Jij praat alleen over het heden, ik praat over de toekomst en die ziet er goed uit bij Vitesse, en als je niet weet wat er allemaal speelt bij Vitesse dan kan je beter niks zeggen en je eigen club de veren in de kont steken, want volgens mij is het alleen bij Ajax goed en bij de rest slecht.

Wat nou als Ajax geen inkomsten meer krijg uit de CL dan moeten ze het alleen hebben van de jeugd, dan komen de miljoenen niet zo hard binnen als ze nu hebben, en dan hebben ze een probleem, oh nee ze hebben toch miljoenen op de bank, maar die zijn dan al op als ze het stadion kopen en van de beurs af gaan.

10 december 2013 om 15:40

@vitessky

Ben jij nou echt zo simpel?

Ik zeg nergens dat Ajax alleen maar Amsterdammers heeft...als je goed leest, lijkt het eerder op het tegendeel.

Van oudsher heb je talenten uit heel Nederland die naar Ajax en Feyenoord komen, niet naar Vitesse...dat concentreert zich vooral rondom Arnhem. In Nederland zal Vitesse moeilijk opkunnen tegen Ajax en Feyenoord qua aantrekkingskracht en reputatie om jeugdspeler ook werkelijk door te laten breken en bij goede/geweldige club terecht te laten komen. Internationaal stelt Vitesse al helemaal geen drol voor, als club en als jeugdopleiding. Daar moeten ze het naast Ajax ook opnemen tegen andere clubs als Anderlecht, Barcelona etc. ook allemaal clubs die een goede reputatie hebben op het gebied van jeugdopleiding en een uitstekende scoutingsapparaat hebben.

Natuurlijk kan er wel wat verbetering in zitten bij Vitesse, maar als je werkelijk denkt dat Vitesse binnen 5 jaar een eigen selectie neer kan zetten die ook kampioen gaan worden, dan moet je echt heel snel wakker worden...want ik denk zelfs dat dit ze nooit zal lukken. Ondertussen bouwen Ajax en Feyenoord ook gewoon door aan hun jeugdopleiding, reputatie en scoutingsapparaat...die staan ook allerminst stil. Tevens proberen Twente en PSV zich ook meer en meer op eigen jeugd en jong talent te gaan richten...nog meer concurrentie.

Nee, ik geloof best dat Vitesse degelijk bezig is met iets te proberen op te bouwen. Echter denk ik dat het echt een stuk lastiger zal zijn, dan jij nu aanneemt.

Je laatste aline slaat helemaal nergens op. Ajax is niet afhankelijk van de CL. En Ajax gaat al helemaal niet al het vermogen investeren om het stadion te kopen of van de beurs te gaan. Volgens mij heb je niet echt opgelet de laatste jaren, maar Ajax is structureel heel erg goed bezig om een enorm sterke speler te worden.

10 december 2013 om 16:30

Ach, een speler kijkt toch ook naar de springplank van de club, en als Vitesse mee blijft draaien in de top komen de spelers vanzelf. Arnhem ligt dan ook nog eens centraal dus ik zie daar het punt niet.

Je zegt het zelf al, van oudsher, ik kijk dan wel door een geel/zwarte bril, maar ik denk dat er een topclub bij komt in Nederland, maar de tijd zou het leren !!

Ajax heeft toch ook niet zijn kampioen-elftal zelf helemaal opgeleid, hebben toch ook spelers gekocht om het elftal te versterken, nou dat gaan ze ook bij Vitesse doen. Ze gaan bij Vitesse de regels gebruiken die ze ook bij Barca gebruiken. 5-3-3 oftewel 5 spelers uit eigen jeugd, 3 spelers kopen ze die beter zijn dan de jeugd en 3 spelers kopen ze van CL-niveau en wat er op de bank komt te zitten moet met zonde moeite aan kunnen haken bij de eerste 11.

Ik let zeker niet op wat er gebeurd bij Ajax, want Ajax is niet mijn club, let alleen op wat er gebeurd bij Vitesse, en in mijn ogen zit dat goed.

10 december 2013 om 16:53

@vitessky

Daar zit 'm nou net het probleem denk ik bij Vitesse. Ze hebben erg veel gehuurde spelers in de selectie. Waardoor het elk jaar maar weer af wachten is wat er voor terugkomt en vooral of dat ook klikt in de groep.

Wel heeft Vitesse een goede basis van spelers en een uitstekende trainer. Echter vraag ik mij van de laatste ook wel af hoe lang hij werkelijk bij Vitesse blijft.

Je krijgt echt niet zomaar 5 eigen jeugdspelers van niveau in het eerste team. Ik denk dat je nu al een uitzonderlijk niveau van eigen jeugdspelers hebt met Velthuizen (matig), Janssen (top, maar duidelijk op zijn retour) en Propper (toppertje in wording.

Zet dat eens voor het gemak naast Ajax.
Van Rhijn, Veltman, Denswil, Ligeon, Blind, Klaassen, Serero (half), De Jong, Fischer. En dan noem ik nog niet eens Moisander (Ajax-opleiding)...en of Boilesen (geblesseerd).

Zie je het verschil? Het is namelijk niet alleen dat je moet opleiden...je moet je talenten ook daadwerkelijk de kans geven. Het is allemaal wat complexer dan het neerzetten van een mooi faciliteitencomplex. Maar hou jij je vooral lekker bezig met Vitesse

Ik vindt het fantastisch hoe het op dot moment gaat bij Ajax. Jonge spelers scouten en klaarstomen voor het eerste elftal. Wat ik alleen een beetje mis is een spits die het goede spel kan belonen met een goal of een actie, en dat mist Ajax vindt ik. In de jeugd hebben we volgens mij Walian en Karlsson die die belofte moeten gaan waarmaken, maar ben bij Ajax altijd een beetje bang dat ze dan achteraf van het niveau Castillion zijn, die ook erg geprezen werd. kan iemand mij iets meer vertellen over de potentie van deze twee spelers?

10 december 2013 om 10:35

Walian is een doelpuntenmachine, is niet de typische ajaxspits, maar meer een type v Nistelrooy, staat altijd op de goede plek en kan met zijn net 16 jaar fysiek makkelijk de Cv's van de A1(!) of A2 tegenstanders aan.. Hij moet technisch nog hier en daar wat bijschaven en moet leren met zn rug naar het doel van de tegenstander te voetballen, maar in beide punten maakt hij wel stappen en met zijn leeftijd heeft hij daar nog wel ff de tijd voor. Maar Karlsson kan mij tot nog toe niet overtuigen helaas, mist vooral (handelings)snelheid, technisch kan hij redelijk mee, maar voor een jongen van 1.90 vind ik hem erg matig met de kop, had er meer van verwacht eerlijk gezegd, maar wat niet is kan hopelijk nog komen.

Verder vergeet je misschien wel het grootste aanvallende talent (van de bovenbouw) Kishna. Die speelt tegenwoordig vaker als spits dan als linksbuiten, waar hij vooral speelde voor zijn zware blessures en legt ook de ene na de andere erin (6 in de laatste 3 wedstrijden). Hij is erg compleet en is een type Rvp..

De Jong gewoon op 9, die jongen hoort in de basis, zijn rust, ervaring en passie hoort in de basis. Alleen niet meer op het middenveld..

Siem op negen maakt Ajax nog sterker dat weet ik zeker siggie verkopen en een leuke jonge spits halen die nu topscorer is in de Jupiler league

10 december 2013 om 10:41

Wellicht is die Pool wat voor Jong Ajax, maar ik denk dat Kishna, mits hij z'n contract verlengt, dit seizoen al naar Jong gaat en volgend seizoen een van de spitsen is in het eerste.

Tevens moet Siem eerst maar afwachten hoe Bojan het gaat doen op 9, doet die het goed (en Klaassen ook) dan heeft echt een harde dobber om een basisplaats terug te veroveren.

Ik ben blij met al die jonge gasten bij de nederlandse clubs. Ajax is goed bezig, Feyenoord ook en ook in PSV heb ik het volste vertrouwen voor de toekomst. Ook die ploeg barst van het talent, dat hebben ze in het begin wel bewezen. Zo wordt het nederlands elftal uiteindelijk ook sterker.

10 december 2013 om 07:26

Heerlijke speler om naar te kijken die Klaassen, Veltman doet t uitstekend en Denswil is ook een groot talent. Ze zullen allemaal een dip krijgen maar t is goed voor Ajax dat ze de contracten verlengen. Maar ik snap nie waarom jullie de jong in de spits willen hebben.. Ik denk dat jullie nog ene Bojan hebben die misbruikt wordt als rechtsbuiten en veel beter is als spits.

10 december 2013 om 10:45

Het punt is een beetje dat Siem als aanvoerder een basisplaats hoort te hebben (puur op basis van zijn status als aanvoerder) en dat men Klaassen graag in het elftal houd. Dan blijft er voor Siem alleen nog de spitspositie over..

Persoonlijk zie ik ook liever Bojan in de spits en Klaassen op het middenveld. Dán maar zonder Siem, al is hij de aanvoerder, laat hem maar bewijzen dat hij beter is dan deze 2..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren