Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Heb op Messi gestemd, maar zou dat niet doen als ik een extra kans krijg’

Laatste update:
/

De wereldvoetbalbond FIFA maakt over een maand bekend wie zich een jaar lang de beste voetballer mag noemen. Het podium bestaat uit Franck Ribéry, Cristiano Ronaldo en Lionel Messi, zo werd maandag bekendgemaakt. Thiago Silva, verdediger van Paris Saint-Germain, heeft op de aanvaller van Barcelona gestemd. De Braziliaan heeft daar nu toch wel spijt van.

“Ik stemde op Messi, maar toen was hij nog niet geblesseerd”, zegt Silva tegen Canal Plus. “Hij is op dit moment fysiek niet in orde. Als we naar de huidige vorm kijken, dan denk ik dat Ribéry de prijs meer verdient, net als Ronaldo. Ribéry heeft alles gewonnen wat er te winnen valt en we moeten niet vergeten wat Ronaldo de laatste tijd heeft gepresteerd. Hij heeft veel doelpunten gemaakt en zijn optredens voor Portugal waren spectaculair.”

“Als ik nog een kans had om te stemmen, dan zou ik vanwege de blessure van Messi mijn stem wijzigen”, besluit Silva, die zelf door de FIFPro is genomineerd voor een plek in het Elftal van het Jaar. Tijdens de gala van de Ballon d’Or, op 13 januari in Zürich, wordt tevens bekendgemaakt welke elf namen van dat team deel uitmaken.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij heeft het dus niet begrepen, het gaat over heel 2013 en niet 3 weken

9 december 2013 om 19:51

Volgens Silva en andere heeft Ronaldo 67 doelpunten in 3 weken gescoord en presteerde hij enkel de laatste weken, lachwekkend.

9 december 2013 om 19:57

Nou al scoor je 67 in drie weken verdien je die prijs sowieso. :P

9 december 2013 om 20:01

Het is mogelijk dat je op de basisschool nog niet zo ver bent om te rekenen, maar 67 doelpunten maken in 3 weken kan natuurlijk niet.

Ik zal jou maar niet vragen hoeveel prijzen Ronaldo dit jaar heeft gewonnen met zijn team want dan zeg je waarschijnlijk "een stuk of 60". Nee ik bespaar je de moeite, hij heeft er uitgerekend 0 gewonnen in 2013.

9 december 2013 om 20:12

Dit heeft helemaal niks met rekenen of wiskunde te maken...

9 december 2013 om 20:19

Als tegenwoordig spelers maximaal ongeveer 15-20 doelpunten individueel maken dan lijkt het mij logisch dat je er in 3 weken geen 67 in kan trappen. Heeft juist met Rekenen te maken snotjochie.

9 december 2013 om 20:20

De ballon d'or heeft niks te maken met wie er de meeste prijzen heeft gewonnen, maar wie er het best heeft gepresteerd. (Naar mijn mening Ronaldo)

9 december 2013 om 20:25

Guatamala ben jij nu serieus bezig of ben je gewoon super dom? Kan iemand hem het woordje sarcasme uitleggen?

Wat ik zeg is dat veel mensen o.a Thiago Silva zeggen dat Ronaldo alleen de laatste weken goed heeft gepresteerd bv. de wedstrijd tegen Zweden en dat klopt niet. Want als hij alleen (!!) tijdens zijn laatste weken goed had gepresteerd dan zou hij toch nooit 67 doelpunten halen in die korte tijd? Jij begrijpt er echt niets van, Ronaldo was gewoon heel het jaar 2013 top anders zou hij geen 67 doelpunten halen.

9 december 2013 om 20:28

Was Ronaldo inderdaad op zijn top dit seizoen? Waarom wordt er dan überhaupt gesproken over een concurrentiestrijd tussen Ronaldo en Messi als dit zijn top is. Leuk hoor, 67 doelpunten scoren in de wat minder belangrijke wedstrijden, maar Messi heeft Barcelona de titel geschonken terwijl Ronaldo er zelfs met rood af moest in de finale van de Copa.

9 december 2013 om 20:53

67? Echt knap.. Komt bijna in de buurt van die 92 van Messi vorig jaar, wat is dat dan als 67 al top is??

9 december 2013 om 20:57

Dus Ronaldo verdiend de Ballon d'or niet omdat Messi de La liga won en Ronaldo niet? Vorige kalenderjaar won Ronaldo de La liga en won Messi niets maar toch won Messi het. Dit bewijst je hypocrisie, je spreekt je eigen tegen. En Ronaldo heeft maar 55 wedstrijden gespeeld en 67 keer gescoord, Messi had 80 wedstrijden gespeeld en 91keer gescoord 25 wedstrijden meer dan Ronaldo gespeeld anders had Ronaldo er nog meer gescoord

9 december 2013 om 21:40

Als jij het als voetballer op kan brengen om 80 wedstrijden in een seizoen te spelen en dan nog eens zo te presteren dan lijkt het me dat Messi het toch wel verdient....... meer dan Ronaldo (bedoel hier mee niet aan te geven dat Ronaldo het niet zou verdienen)

9 december 2013 om 21:54

Pas sinds de laatste maanden zegge mensen alleen dat ronaldo moet winnen. Daarvoor was het duidelijk dat messi het zou winnen en madrid/ronaldo fanboys hielden hun mond dicht over ronaldo. Laten we nou eerlijk zijn, ronaldo is een serieuze kanshebber dankzij de blessures van messi.

9 december 2013 om 22:31

Maar voor de blessures van Messi was Ronaldo ook beter bezig? Trouwens Messi heeft in 2013 meer wedstrijden gespeeld dan doelpunten gemaakt terwijl Ronaldo al sinds januari altijd meer doelpunten had en nu zelfs 10-20 doelpunten meer dan zijn gespeelde wedstrijden. Dat Messi geblesseerd is is niet de schuld van Ronaldo, hij gaat niet voor Messi stoppen met spelen. Dan moet Barcelona hem maar niet overbelasten en vroegtijdig laten spelen, eindelijk van hun fouten geleerd.

9 december 2013 om 22:33

weet jij wel waar de gouden bal over gaat? het gouden bal gaat over 1 speler en niet de hele team.. dus waarom pak je heel real madrid erbij ?

9 december 2013 om 22:53

Lijkt me eerder logica dan wiskunde dan. Geen rekenen dus. Of je moet mij nu een bepaalde formule geven die voor mij kan uitrekenen wie hoeveel scoort per seizoen...

9 december 2013 om 23:08

Hahaha jij bent echt lachwekkend

10 december 2013 om 00:37

Weet je waar de goudenbal logisch om moet gaan? Over de speler die beter voetbalt...en niet over wie de meeste balen in de doel schiet.

10 december 2013 om 02:50

Nouhronaldo

Je noemt hem een hypocriet, maar zelf ben je een leugenaar. Messi had 69 wedstrijden gespeeld en niet 80.

Vorig jaar scoorde een fitte Messi 92 goals, zo'n 30 meer dan de fitte Ronaldo. Dit jaar scoort de fitte Ronaldo er 67 tot nu toe, zo'n 20 meer dan de geblesseerde Messi.

Het verschil was vorig jaar groter tussen die twee, dan dit jaar met een 5 keer geblesseerd geraakte Messi. Bizar he? Laat het ff inzinken.

10 december 2013 om 07:43

Ongelooflijk. Neem je die 67 serieus? Hallo sarcasme??? Echt waar ongelooflijk dit. Speciaal ingelogd om dit te zeggen, chapeau.

9 december 2013 om 19:51

Messi was rond Maart/april ofzo ookal een poos geblesseerd. Hij heeft gewoon gelijk, snap alleen niet waarom mensen Ribery er steeds bij halen simpel en alleen omdat hij alles gewonnen heeft met Bayern.

9 december 2013 om 19:54

Omdat, hij ook tot de laatste 3 behoord..

9 december 2013 om 22:32

Ja hehe wijsneus dat snap ik juist niet. Daar hoort Ibra gewoon bij.

10 december 2013 om 04:48

Dan moet je een keertje naar Ribery kijken. Hij zit daar echt niet bij omdat hij alles heeft gewonnen.

9 december 2013 om 19:52

Hou toch op man, alsof je zelf niet weet dat Ronaldo vanaf het begin (januari) gewoon de betere was van de 2. Tot de blessure van Messi had Ronaldo al een voorsprong.. Ik weet dat je een Ronaldo hater bent maar wees gewoon eerlijk en gun Ronaldo die gouden bal.

9 december 2013 om 19:57

Waarom moet hij Ronaldo die prijs gunnen? Dat is juist het mooie van een verkiezing. Je hebt de keuze om op verschillende mensen te stemmen. Zijn keuze zou dus geen Ronaldo zijn. Hij zal vast niet de enige zijn.

9 december 2013 om 19:53

Messi is al 4 keer geblesserd geweest dit seizoen.

9 december 2013 om 20:06

Ja des te knapper worden zijn prestaties dan, dus wat is je punt.

Messiiii Nr 1 !!!!!

9 december 2013 om 20:12

Welke prestaties van Messi in 2013?

9 december 2013 om 20:16

O sorry ik wist niet dat je stront in je ogen had elke keer als barca speelde, excuusss !!!

9 december 2013 om 20:22

Hij heeft Barcelona ondanks zijn blessures de titel geschonken. Ook was hij voor zijn blessures dit seizoen gewoon de topscorer van de Primera Division. Oh ja, zijn gemiddelde doelpunt per aantal minuten is ook nog steeds beter. Maar dat zal wel niet zo verrassend zijn.

Behalve als je poep in je ogen hebt kun je niet ontkennen dat Messi het ondanks alle blessureleed en een mindere jaar toch beter heeft gedaan dan Ronaldo.

9 december 2013 om 20:26

'Gemiddeld aantal doelpunten per minuut' is een geheel nieuw verschijnsel dat pas in het leven is geroepen toen Ronaldo Messi voorbijstreefde qua doelpunten per wedstrijd. Wat een non-argument, met zulke trieste excuses bewijs je echt niet je punt.

9 december 2013 om 20:31

Non-argument? Bewijs mij dan eens dat het in het leven geroepen is toen Ronaldo Messi zogenaamd voorbijstreefde qua doelpunten. Het is dit jaar maar weer gebleken dat Messi zelfs in een mindere jaar beter dan Ronaldo op zijn top is. Gefeliciteerd met de prijzen die Ronaldo voor jullie heeft gewonnen trouwens! Absoluut de beste ter wereld. Sarcasme-off.

9 december 2013 om 20:37

Messiiiii de beste van de wereld en Ja dus ook van Madrid !!

10 december 2013 om 00:42

Welke prestaties?
Barca langs PSG en Milan gedragen...en ik bedoel niet alleen de bal in de doel schieten. Argentinië naar de WK geholpen, goudenschoen. Spaanse kampioen.
Wat heeft ronaldo eigenlijk geprestreerd in 2013? want zelfs in het begin van dit seizoen had Messi al het dubbel van robaldos doelpunten.

10 december 2013 om 02:56

Stretfordend

Hij was de reden waarom Barcelona kampioen werd.
Messidepencia weet je wel. Verder de Gouden Schoen en een aantal bizarre records (nationaal en internationaal)

Trieste reactie. Niet van jou gewend (sarcasme voor als je em niet voelt).

10 december 2013 om 15:44

Messi heeft meer wedstrijden meer gespeeld dan zijn aantal gescoorde doelpunten. Ronaldo heeft een betere moyenne. En ook al heeft Ronaldo meer wedstrijden meer gespeeld Messi heeft maar 7 wedstrijden minder gespeeld en kan niet 7x een hattrick scoren om Ronaldo nog in te halen.

9 december 2013 om 19:55

Ze hebben bij de Fifa de idiote regel om ruim voor het einde van het jaar de mensen te laten stemmen. Nog erger is natuurlijk dat ze de stemming nog verlengt hadden tot na de play-offs zodat Ronaldo hem wint. Iemand die 0 prijzen heeft gewonnen in een jaar verdient de prijs natuurlijk niet, maar nu wint hij hem wel dankzij de Fifa, dankzij die verlenging.

9 december 2013 om 20:02

Hier was ik dus al bang voor he. Dat mensen zouden denken dat Christiano Ronaldo hem gaat winnen door de deadline voor het stemmen te verplaatsen. Wordt die jongen dan helemaal niets gegund? Extra tijd om te stemmen of niet, hij had sowieso deze prijs gepakt.

9 december 2013 om 20:06

Geef mij dan minstens 1 goede reden waarom Ronaldo hem verdient? Het zal waarschijnlijk niet om zijn 'goede prestaties' met zijn club gaan want hij heeft dit seizoen geen enkele prijs gewonnen.

9 december 2013 om 20:13

Het is toch een individuele prijs. Het gaan om de prestaties van één speler, niet om de prijzen.
Het is maar net wat hun het beste uitkomt. Messi won hem door zijn individuele prestaties en de andere keer won hij hem weer doordat ze alles hadden gewonnen. Dat terwijl er spelers beter waren dat jaar.
Sneijder had hem dus ook zeker moeten winnen, omdat hij alles had gewonnen en Nl naar de finale leidde?
Grote onzin die hele prijs, maar als iemand hem verdient is het Ronaldo. Geen twijfel over mogelijk.

9 december 2013 om 20:17

So what als hij geen prijzen heeft gewonnen? Messi won in het jaar dat robaldo de titel won alleen de copa en toch kreeg hij weer die goudenbal. Nu is het andersom en zeggen barca Lovers wat Ronaldo fans vorig jaar zeiden.

9 december 2013 om 20:23

Dat klopt helemaal. Messi won tenminste de Copa en scoorde er ook nog eens 30 meer dan Ronaldo. Cristiano heeft dit jaar geen enkele prijs gewonnen en heeft nog meer wedstrijden gespeeld ook.

9 december 2013 om 20:26

New sorry snijder moest helemaal niks winnen eto'o en Diego milito waren veel beter dat seizoen hou op met je landgenoten ophemelen

10 december 2013 om 08:25

Als we puur kijken naar prijzen, dan hoort Alaba hem eerder te krijgen dan Ronaldo. Beetje lomp om je daarop te focussen.

10 december 2013 om 09:42

Ronaldo werkt harder dan Messi om dit niveau te halen. Messi heeft meer talent. Maar Ronaldo is sterker en fitter dit jaar, dankzij dat harde werken. Vandaar dat ik vind dat Ronaldo de bal verdient.

9 december 2013 om 20:24

Inderdaad. En in 2013 was Ronaldo constanter. Hij verdient het dus.

9 december 2013 om 20:29

Dit is al de zoveelste aanvoerder die gestemd op basis van verkeerde gronden. Dit kan toch niet. Waarom laten wij deze kwestie over aan domme voetballers?

9 december 2013 om 21:38

Raar van silva ik dacjt dat ie op ibrahimovic zou stemmen

Ronaldo verdiend hem dit jaar. maar als messi niet geblesserd was had hij hem verdiend. Vorige seizoen Topscorder en Landstitel.

9 december 2013 om 20:13

topscoorder is voor de helft in 2012 geweest en telt dus niet mee voor de 2013 verkiezing.

Op zich best verrassend zijn keuze. Normaal kiest een groot deel voor een speler uit z’n eigen team (in zijn geval Zlatan) om de betreffende persoon vervolgens helemaal op te hemelen.

Ribery hoort uberhaupt niet in het rijdje ondanks dat hij alles gewonnen heeft.. Hij is gewoon niet zo goed als ronaldo en messi.. Op basis van dit jaar verdiend ronaldo de prijs.. En ik ben nog wel fan van messi

9 december 2013 om 19:58

Ik snap ook niet dat Ribery bij de laatste 3 hoort. Is het nou een individuele prijs of een teamprijs? Eigenlijk had ik liever Ibra nog bij de laatste 3 willen zien. Zo belangrijk voor PSG en jammer dat hij dan tegen Portugal moest maar hij had zeker kunnen kwalificeren met Zweden en is ook heel belangrijk voor Zweden.

9 december 2013 om 20:09

Inderdaad ibrahimovic was beter geweest..

10 december 2013 om 09:45

Reken er maar op dat Ribery er met de prijs vandoor gaat. Zorgt Platini wel voor. Net zoals de fifa ineens Frankrijk inpot 4 ipv pot 2 stopt. Corrupte bende is het. Bah

Die datum waarop de stemming sluit is natuurlijk ook belachelijk. Het gaat over 2013 dus laat men stemmen tot en met 31 December.

9 december 2013 om 19:57

Klopt helemaal. Helaas denken ze bij de Fifa er anders over en laten ze de mensen al stemmen tot net na de Play-offs zodat de 'waan van de dag' regeert. Het is weer zo corrupt als wat bij de Fifa maar helaas kan ik slechts naar de datum van de stemming wijzen als bewijs.

9 december 2013 om 20:03

Kan ook niet zo snel een andere reden bedenken aangezien het verwerken van alle resultaten en de voorbereiding van de presentatie in mijn ogen niet langer dan één dag hoeven te duren. Of er werken gewoon mensen die gewoon helemaal geen kaas gegeten hebben van hoe je als bedrijf fatsoenlijk functioneert.

Leo gaat hem gewoon pakken. Maak jullie niet druk. Calma!

Als leo dit wint ipv ronaldo verdient deze prijs echt een boycot

9 december 2013 om 20:05

Hoezo? Leo heeft Barcelona persoonlijk de titel geschonken. Ook was hij topscorer van de Primera Division en was hij voor zijn blessures dit seizoen de topscorer in de competitie. Zijn gemiddelde is ook nog steeds beter dan Ronaldo.

Hij was zelfs met zijn blessures belangrijker voor Barcelona dan Ronaldo dat voor Real Madrid was. Haha, een boycot? Het lijkt mij dat deze prijs eerder een boycot verdient als Ronaldo hem wint.

9 december 2013 om 20:15

Gast... Messi was met blessures helemaal niets dit jaar. Geef de prijs dan aan Iniesta als je zo tegen Ronnie bent. Messi heeft tegen geen enkele topclub en in geen enkele topwedstrijd thuis gegeven. Paar keer gescoord tegen de kleintjes uit de competitie. Nou poe poe...

9 december 2013 om 20:18

Leo heeft Barcelona niet persoonlijk de titel bezorgd, sterker nog in de wedstrijden tegen Real werd hij door Ronaldo afgetroefd. Zijn belangrijkste aandeel daarin kwam trouwens in eind 2012 waar hij volledig fit was en de een na de andere goal maakte.
Hij was dit seizoen ook niet de topscoorder of het moet een weekje zijn geweest, dat was namelijk Diego Costa.
En over het gemiddelde, Messi scoort minder dan 1 keer per wedstrijd dit kalenderjaar, waar Ronaldo een gemiddelde heeft van 1.18 en meer wedstrijden.

9 december 2013 om 20:21

Het gaat over 2013 niet seizoen 2012/13

In 2013
Ronaldo: 67 Goals-14 assists-56 Games
Messi: 45 Goals-16 assists-47 Games
Ribery: 22 Goals-20 assists-51 Games

en nu jij weer.

9 december 2013 om 20:25

Klopt. En wie heeft er dit jaar ook al weer de titel gewonnen? Oh ja, Messi natuurlijk! En wie heeft er een beter gemiddelde qua aantal doelpunten per aantal minuten? Ah natuurlijk, Lionel Messi.

Als je toch statistieken laat zien dan moet je ook alle belangrijke statistieken laten zien. Kinderachtig van je hoor!

9 december 2013 om 20:32

Speelminuten, aantal goals robben? Belangrijkheid goals robben? Volgens mij heeft hij er minstens 1 per finale gemaakt, of heb ik nu verkeerde feiten voor me? Als we echt alle statistieken zouden bekijken -.-.

Schaf deze hele prijs toch af.. Kost miljoenen en levert niks op... Alsof iemand beter gaat voetballen van deze prijs.

9 december 2013 om 20:34

En waarom kijken we überhaupt alleen maar naar hoeveelheid goals gemaakt -.-

9 december 2013 om 20:37

Doelpunten en assist tellen niet alleen, zoals dit stukje hier onder van me, tellen de momenten van de dag. Dan heeft Ronaldo nu een voorsprong, laat je een promo video van de beste momenten van beide spelers zien over het hele seizoen, dan zal het 50-50 zijn.

9 december 2013 om 20:40

Ronaldo heeft het beste gemiddelde qua doelpunten dus ik snap je punt niet vriend.

67/56 = 1.2
45/47 = 1.0

Het gaat toch over wat iemand over een kalender jaar individueel gepresteerd heeft? Ronaldo heeft het meeste gepresteerd dus verdiend hij om de prijs te winnen.

9 december 2013 om 20:44

Oke, dus een speler word voetballer van het jaar, op basis van doelpunten en assist? Grootste onzin wat er dus is. Zou Zidane hem nooit verdient hebben en een Gullit ook niet. Het gaat erom, wie het beste is in team verband en individueel!!!! Dus streep die doelpunten weg en kijk over een heel jaar (sorry op 1 of andere manier, kon ik die niet veranderen in mijn vorige bericht).

10 december 2013 om 03:06

Het gaat om de minuten die een speler maakt en niet in elke wedstrijd waarin hij deelneemt. Messi heeft 8 keer een wedstrijd niet afgemaakt en is 9 keer ingevallen. Ik kan het aantal minuten niet vinden op dit moment, dat doe ik later dan wel. Kijken of de ratio's dan nog gelijk zijn.

10 december 2013 om 10:45

Waarom laat jij ze dan niet zien als je zo'n betweter bent. Jij vindt Locadia ook een betere spits dan Pelle en Finbigasson? Wat een gekleurde mening gebaseerd op NON argumenten zeg. ..

En het feit dat hij in Frankrijk speelt heeft niets te maken met deze uitspraak

Zie het zo, "wie is de mol" won nooit de televiziering, omdat dat programma nu eenmaal in Januari word uitgezonden. Ik kan me begin dit jaar een periode herinneren, dat Messi bove Ronaldo uitstak. Laatste maanden stak Ronaldo er juist boven uit. Waarom ik wie de mol nu zeg, is puur gebasseerd, doordat wie is de mol in de tijd van de televiziering eindelijk reclame en kandidaten ging bekend maken, terwijl in de andere 8 nominaties wel een beter programma was dan de TV kantine of in die trend. Dus feitelijk word er op het laatste moment wel beinvloed, door de aandacht. Het gaat dus niet wie over het beste is over het hele jaar, maar over de laatste 2 maanden. Als ik dan al bij al optel, dan wint Ronaldo, met als goeie tweede. Alleen vergeet niet dat Messi in het eerste half jaar ondanks blessure wel bovenaan had gestaan, doordat hij toen ook in een heel erg dodelijke vorm was.

9 december 2013 om 20:13

Check je feiten, Ronaldo stond doen 5-10 doelpunten voor op Messi in het eerste half jaar. Ronaldo was gewoon beter dan Messi in 2013 deal with it, je hoeft het niet goed te praten met je 'laatste 2 maanden', alsof Ronaldo alleen toen scoorde.. Lachwekkend sommige barca fans..

9 december 2013 om 20:27

Ken je feiten en tel de doelpunten waar messie toen bij betrokken was en Ronaldo, dan stond messi nog voor. Dit is gewoon moment factor niks mis mee, maar niet reeel over het hele seizoen.

Het gaat niet om prijzen winnen maar om individuele prestaties, waarom snappen sommige mensen hier dat nou niet. Barça of Real bril, maakt niet uit. Ronaldo verdiend de prijs, zo duidelijk als een klontje.

Waarom begint men steeds weer over de teamprestaties van Bayern?
Die goudenbal is toch een persoonlijke prijs?
Ronaldo kan er toch weinig aan doen dat ie een berg over het paard getilde miljonairs om zich heen heeft staan, die geen team kunnen vormen?
Ik ben zeker geen Ronaldo-fan, maar dit jaar kan je toch gewoon niet om die man heen?
Ribery vind ik echt puur overschat, Robben is in datzelfde elftal minstens zo bepalend en deze maakt geen kans... maffia praktijken als Ronaldo m niet wint

Hier maakt Silva zichzelf wel belachelijk mee. Eerst klagen dat hij het zelf nooit zal winnen vamwege zijn positie op het veld, maar zelf wel meedoen aan deze vorm van corruptie...

zullen we eens naar belangrijkere dingen kijken? dit hele stem gedoe en gala kost miljoenen... laten ze die eens nuttig gaan gebruiken....

tis toch ook allang duidelijk waarom deze 3 spelers op het eindlijstje staan? als je reëel zou moeten kijken heeft robben namelijk net zoveel recht op nominatie als ribery. daarmee wil ik niet zeggen dat robben ehm moet winnen, maar dat dit lijstje sowieso nergens op slaat, dus tja, corrupte bende.

Het is me nog steeds een raadsel waarom die Ribery nou op het podium staat, het is een individuele prijs, je moet niet als argumenten gebruiken dat Bayern zo goed was dat jaar en daarom verdient hij hem. De keuze is gewoon heel makkelijk: Ronaldo, die heeft het best individueel gepresteerd dit jaar en daar komen Messi en Ribery niets eens in de buurt van dit jaar.

ik begrijp het als ronaldo of ribery de prijs wint en dat zou ook terecht zijn.

maar ik zie reacties over het hele jaar van ronaldo (terwijl die volgens mij eind vorig seizoen ook aantal wedstrijden niet speelde of scoorde en zeg aub als ik het mis heb),

niemand weet meer dat messi 19 wedstrijden achter elkaar scoorde. das dus niet waar of niet gebeurd...

nogmaals, ronaldo verdient hem, of ribery, maar tis niet alsof messi een jaar geblesseerd is geweest en helemaal niets heeft bereikt.

Wim klieft zegt. Ronaldo is dit jaar de beste, maar Messi en Zlatan hebben iets speciaals, over 100 jaar zijn ze nog kennend. Mooie gezegd

Ik zou persoonlijk stemmen op Ronaldo. De mensen hier zitten kinderachtig te zeuren over details, maar als je kijkt naar algemeen voetbal (niet alleen naar hoeveelheid goals of belangrijke wedstrijden) is Ronaldo een tikkeltje beter dan Messi.

10 december 2013 om 03:08

U just went full retard.

Ze moeten alle mensen laten stemmen, niet alleen de voetballers, journalisten, captains, coaches, etc. Het komt gewoon niet meer geloofwaardig over voor mij, die verkiezing. Ze hebben zogenaamd meer kennis over voetbal dan de 'normale volk', en mogen daarom ook stemmen. Belachelijk natuurlijk.

Laat iedereen stemmen, en schop die Blatter weg, tegelijk met zijn vriendjes!

10 december 2013 om 00:48

Nee a.u.b. niet, dat zou het alleen nog maar erger maken in mijn ogen. Zoveel mensen zijn incapabel om subjectief te stemmen. Vooral tieners lijken vaak in de ban te zijn van hun idolen/fanboy gedrag.
In mijn ogen kunnen ze overigens de stemmen van journalisten wel achterwege laten. Die voegen weinig waarde toe voor mij.

Constanter wat? Constanter de hele wedstrijden afwezig, eentje scoren en als een

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren