Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Mathijsen wil naar het WK: ‘Het laatste toernooi waar ik bij kan zijn’

Laatste update:

Joris Mathijsen legde de voorbije weken prima prestaties op de mat. Dat is nodig ook, want de mandekker van Feyenoord wil met het Nederlands elftal naar het WK in Brazilië. Zondag speelde de verdediger tegen sc Heerenveen opnieuw een prima partij, door de onzichtbare Alfred Finnbogason in toom te houden. Feyenoord won uiteindelijk met 1-2.

/

“Deelname aan het WK kan ik maar op een manier afdwingen en dat is door hier goed te presteren”, zegt Mathijsen tegen FOX Sports. “Er zijn niet veel momenten meer om het bij Oranje te laten zien, dus ik moet het hier laten zien. Ik hoop dat ik mee mag naar het WK. Dat wordt dan waarschijnlijk het laatste toernooi waar ik bij kan zijn, dus het is een soort doelstelling.”

Tegen sc Heerenveen zag Mathijsen dat Feyenoord een uitstekende eerste helft speelde. De Rotterdammers vergaten echter de 0-3 te maken, waardoor het in de tweede helft (na de 1-2 van de Friezen) nog spannend werd. “Maar gelukkig hebben we de drie punten meegenomen naar Rotterdam”, klinkt het.

Trainer Ronald Koeman is zeer tevreden met het optreden van Mathijsen. "'Hij haalt gewoon een heel hoog niveau. Hij heeft alles al meegemaakt en dat is een meerwaarde voor je elftal. Als hij dit niveau weet vast te houden, komt hij absoluut in aanmerking voor het WK", aldus Koeman tegen de NOS.

Zou jij Joris Mathijsen meenemen naar Brazilië?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
8 december 2013 om 15:32

Co adriaanse zou hem ckr meenemen net als douglas maar k denk dat virgil van dijk beter is. K zou hem meenemen dan matijsen

8 december 2013 om 15:36

Virgil van dijk is de meest overschatte verdediger, die man kan niet eens fatsoenlijk opbouwen. Iedereen die van dijk roept kijkt nooit wedstrijden van celtic en hebben 1 mooie slijding in de samenvatting gezien tegen barca. Van dijk is echt geen oranje niveau

8 december 2013 om 15:50

Eens! Zeer overschatte speler in de media op dit moment. Als we willen voetballen, moeten de verdedigers kunnen opbouwen.

8 december 2013 om 16:30

Ja want nigel de jong vind hem ook goed. Die heeft daar geen kijk op als verdedigende middenvelder. Daarbij als je een centraal duo heb hoeft er maar 1 op te kunnen bouwen.

8 december 2013 om 17:04

Je bedoelt: de meest onderschatte verdediger van Nederland. Die gast is 10 X beter dan de Vrij!

8 december 2013 om 16:59

Kom toch op man Veltman is toch fysiek niet sterker dan Mathijsen? Hij doet het dit seizoen gewoon erg goed. van Gaal moet niet alleen maar die jonge Mickey mouse league spelers oproepen maar ook spelers met wat ervaring.

Beter dan de Vrij en BMI

Voor de nodige ervaring is het niet verkeerd, maar op dit moment staan Vlaar, Veltman, De Vrij en BMI voor hem in de pikorde

8 december 2013 om 15:35

Sorry, maar Mathijsen is een linksbenige centrale verdediger. Evenals BMI. Vlaar kan ook op die positie uit de voeten. Maar Veltman en De Vrij? Louis ziet hen puur als opties voor de RCV, dus in dat opzicht zouden zij niet hoger in de pikorde kunnen staan dan Joris.

8 december 2013 om 16:15

Is allemaal gekkigheid wat jij verkondigt. Iedereen snapt dat louis 3-4-3 gaat spelen op het WK met opkomende backs en 1 cv. Dan is Mathijsen geen kanshebber. Zelfs nathan rutjes staat dan boven Mathijsen in de pikorde

8 december 2013 om 16:25

Beste loopfiets,
Dat Louis van plan is om 3-4-3 te gaan spelen op 't WK lijkt me sterk. Ten eerste zou dat pure zelfmoord zijn en daarnaast heb ik niemand, laat staan Louis zelf, daar ooit over horen reppen. Waar jij die info vandaan haalt, is me dan ook een groot raadsel. Nathan Rutjes? Ik kan me niet heugen onze grote, excentriek geknipte vriend en voormalig Sparta middenvelder ooit in de defensie te hebben zien acteren, maar goed..

8 december 2013 om 16:29

Dat jij van dit alles niet op de hoogte bent getuigt van een behoorlijk gebrek aan voetbalkennis, wat ervoor zorgt dat ik jou onmogelijk serieus kan nemen.

8 december 2013 om 17:41

Nou, ik denk niet dat Ben de enige is die zich achter de oren krabt over jouw opmerking mbt 343.. Ík krab me ook namelijk en ik durf wel te beweren dat echt wel verstand van het spelletje heb, maar als jij ergens een bron hebt waar LvG aangeeft 343 te willen gaan spelen, geef het ff aan, dan zal ik mijn excuses bij je aanbieden. Zolang je niets aangeeft geloof ik er geen reet van en twijfel ik aan jóuw voetbalkennis en kunnen wij jou beter niet serieus nemen..

Hij doet het de laatste tijd weer wat beter maar ik denk dat er betere opties zijn.

Nee gewoon niet. Denswil, Bmi, Veltman en Vlaar moeten het worden.

8 december 2013 om 15:54

Denswil is en talent, maar heeft nog niet veel bewezen.
Komt waarschijnlijk in aanmerking na het WK om zich te bewijzen voor een selectering.
Ik denk dat Matthijsen nog steeds een kans maakt, om geselecteerd te worden.
PSV verdedigers zijn niet in goede doen.
BMI is multifunctioneel, kan ook als Lb.
Ik zou hem meenemen, als zekerheidje als back-up, maar dat zou ik ook doen met Kuyt.
Je krijgt 90 min om je te bewijzen en je moet er al staan, want het WK is geen vakantie.
Matthijsen en Kuyt weten dat met hun ervaring.

8 december 2013 om 15:55

liever Rekik dan Denswil maar Stefano ontwikkeld zich ook heel goed

8 december 2013 om 16:18

Die rekik die gisteren telkens Vitesse spelers vrij liet inschieten door op vier meter van de man te dekken?

8 december 2013 om 16:29

Je moet nu niet Rekik gaan verwarren met Rekik, loopfiets

8 december 2013 om 16:34

Je hebt gelijk, dom van me

8 december 2013 om 17:00

Moeten de tegenstanders van Oranje bang gaan worden van Denswil Bmi Veltman en Vlaar? Europa weet niet eens wie dat zijn man!!

8 december 2013 om 17:17

Dat wist europa ook niet van Litmanen, george, kluivert, davids en seedorf in 94 maar een half jaar later ineens wel!

Ik zou het een aanfluiting vinden als Nederland met Mathijsen komt aanzetten. Feyenoord is op momenten eigenlijk al te hoog gegrepen voor deze oude man laat staan dat hij mee kan draaien op een WK. Daarnaast verwacht ik ook niet dat Van Gaal hem zal oproepen. Van Gaal houdt van jonge spelers dus voor Mathijsen is het gewoon voorbij. Hij zou na dit seizoen eigenlijk moeten stoppen.

8 december 2013 om 15:38

Doet op dit moment niet veel onder dan Veltman, Indi, de Vrij of Vlaar. Prima optie als reserve. Hij heeft 120 minuten gespeeld in de WK-Finale en was altijd de directe tegenstander van Messi in zijn tijd bij Malaga. Dan heb je ten minste een ervaren persoon achter de hand die de jonge basis verdedigers (mentaal) kan helpen op zo'n toernooi, en bij blessures kan Louis hem er nog altijd inzetten.

8 december 2013 om 15:44

Inderdaad. Gewoon meenemen in de Ooijer rol die prima speelde tegen Brazilie

8 december 2013 om 15:46

Wil je daar Veltman even uit het rijtje met die matige verdedigers halen? Veltman is zowel voetballend als verdedigend een van de beste, misschien wel de beste, verdediger van de eredivisie op dit moment

8 december 2013 om 15:56

hahaha Matig zeker omdat ze voor Feyenoord spelen of gespeeld hebben......

8 december 2013 om 16:02

Het is dat je voor Ajax bent, dat je dat zegt. Iedereen moet ophouden wat betreft clubvoorkeur in oranje. Op het wk gaat het om Nederland, niet om Ajax Feyenoord of Psv. Veltman heeft nou paar goede wedstrijden gespeeld en zeker een goede indruk achter gelaten. Maar laten we niet doen alsof hij het al jaren doet, hij kan immers ook een terugval krijgen, wat veel van de jonge gasten btw krijgen. Als die fout tegen Colombia laatst wel werd afgestraft, zouden veel mensen weer anders over hem praten.

Daarom ben ik gwn blij met Louis, hij selecteert spelers die in vorm zijn en die fit zijn, dus spelers krijgen weliswaar snel een kans, maar kunnen ook snel weer ernaast staan. Wat wij als supporters moeten doen is onze clubvoorkeur aan de kant schuiven als we die hebben en ophouden met spelers teveel ophemelen en/of neerhalen.

8 december 2013 om 16:04

Daar zeg je het zelf al "uit de Eredivisie". Je snapt toch zelf ook wel dat die titel vrij weinig voorstelt. Hij heeft 1 leuke helft tegen Barcelona gespeeld, maar verder toch weinig duels op hoog niveau. Wat doe je als hij zo'n fout maakt tijdens het WK als tegen Barcelona door volkomen onnodig rood te pakken? Dan is het weer een verdediger van niks.

Als je Mathijssen meeneemt kan hij dit soort slimmigheden overbrengen. Hij hoeft niet in de basis te staan om belangrijk te zijn. Ooijer deed het ook nog prima 1 wedstrijd toen het nodig was. Stel je zet daar een onervaren gozer neer, die gaat geheid neer en kan dan jaren niet opgeroepen worden omdat iedereen hem afslacht (vlaar, Seedorf).

8 december 2013 om 16:33

Als we eerlijk zijn spelen De Vrij, Rekik, Veltman en Bruma nu allemaal ongeveer even goed. De een de ene wedstrijd wat beter dan de ander en zo wisselt dat zich steeds af. Waar moet je dan naar kijken voor een WK? Dat is ervaring. En als we dat bekijken zien we dat Rekik en Veltman dit seizoen pas voor het eerst spelen en Bruma een paar seizoen op de bank heeft gezeten bij topploegen. De Vrij speelt al 4 jaar in de Eredivisie en heeft het sindsdien altijd geweldig gedaan, dan moet je simpelweg gewoon voor hem kiezen. Hij is jonger dan Veltman en heeft al 3 seizoenen meer ervaring in de benen. Als ze dan kwalitatief gelijkwaardig zijn, moet je gewoon voor De Vrij kiezen.

8 december 2013 om 16:04

Is de best spelende verdediger op de Nederlandse velden op dit moment. Heeft al een aantal wedstrijden geen fout meer gemaakt. Opbouwend goed, onderschept goed en heeft een prima tackle. Deze oude man houdt het beter vol als stam en ooijer op die leeftijd. Daarnaast is hij ook lekker irritant. Haalt tegenstanders goed uitde wedstrijd

8 december 2013 om 16:31

Mee eens, Mathijsen is te oud en kan het niveau niet meer aan. Met Veltman, Indi, Vlaar, Douglas, Van Dijk hebben we nog achter de hand dan deze middel maat met een vreselijke gedrag. Lens, Willems en Depay zitten ook niet op hem te wachten in de kleedkamer.

8 december 2013 om 19:14

Kijk jij uberhaubt wel wedstrijden van Feyenoord, maar sinds hij weer in de basis staat vindt ik hem echt goed. Ik heb hem eigenlijk nog nooit zo goed zien spelen in zijn Feyenoordtijd.

Van Gaal zal het wel niet doen, maar deze man speelt zeer sterk de laatste tijd, misschien wel de beste mandekker van Nederland op dit moment.

Beetje wishful thinking dit. Speelt naar eredivisie maatstaven de laatste weken heel behoorlijk, maar kan eigenlijk al lang niet meer mee op wereldniveau.
Ik zeg eigenlijk omdat we in 2010 ook met Ooijer in het centrum gestart zijn tegen Brazilië en dat ook niet desastreus mis gegaan is.
Het is in ieder geval goed dat Mathijsen de ambitie nog heeft, zal zijn spel en motivatie ten goede komen.

8 december 2013 om 16:06

Speelt beter en stabieler dan alle talenten. Alleen veltman haalt misschien hetzelfde niveau maar dienheeft minder ervaring..

hij kan wel meereizen naar het wk!

om vervolgens alle wedstrijden op de tribune te bekijken, ook leuk toch?!
kan hij de spelers aanmoedigen etc.

maar nee, zijn tijd voor oranje is gewoon voorbij

Ja laten we Mathijssen mee nemen. En als we toch bezig zijn ook Anthony Lurling en Sander Duits.

8 december 2013 om 15:36

En om het probleem op de linksbackpositie op te lossen moeten we Michel Breuer meenemen, die kan Ronaldo en Neymar met zijn kwaliteiten een moeilijke middag bezorgen.

8 december 2013 om 15:38

En van Beukering als Backup voor RvP

8 december 2013 om 15:58

centraal in de verdediging Beugelsdijk ??

8 december 2013 om 16:02

Nee Wilfred Bouma, heeft de zoektocht naar ene nieuwe club nog niet opgegeven en die kan ook nog eens linksback.

8 december 2013 om 16:21

Sjaak Polak als creativeling op het middenveld

8 december 2013 om 15:36

Iets meer respect voor Mathijsen is wel op zijn plaats. Mathijsen is natuurlijk van een hele andere categorie dan Lurling en Duits.

8 december 2013 om 15:39

Mathijssen laat elke wedstrijd gaatjes vallen en heeft gewoon geen snelheid meer. Dus van mij hoeft hij niet mee en zo goed is hij ook niet meer.

8 december 2013 om 15:43

@ down

Inderdaad, Mathijssen is een fantastische speler en Lurling en Duits die kunnen er niets van. Dat ziet toch iedereen.

8 december 2013 om 15:50

Een speler die bij Hsv, Malaga en jarenlang bij het Nederlands Elftal gespeeld heeft is gewoon van een andere categorie dan die twee die jij opnoemt. Kan je wel lekker bijdehand en kinderachtig gaan lopen doen, maar je praat gewoon onzin, aandachtszoeker.

8 december 2013 om 17:41

@ down

Je vijandigheid is nergens voor nodig, blijf lekker met de beentjes op de grond. Volgens mij ga je eraan voorbij dat alle spelers een ontwikkeling mee maken.
Dat je ooit goed genoeg was voor die clubs en Oranje, betekent niet dat je dat nog steeds bent. We hebben het hier niet over de Mathijssen van jaren terug, we hebben het over de Mathijssen die nu bij Feyenoord speelt. En die Mathijssen is niet meer goed genoeg voor Oranje. Dat er een tijd was waarin dit anders was veranderd daar niks aan.

8 december 2013 om 21:25

Ik heb het er over dat je Mathijsen geen respect geeft. Zelfs nu is hij een grotere speler dan die twee. Je probeert hier alleen duimpjes te scoren want inhoudelijk voegt je reactie niets toe. Maar goed, dat is typisch voetbalzone. Ook ik zeg dat Mathijsen niet goed genoeg is voor de basis, dat is ook helemaal niet mijn punt, of hij goed genoeg is of niet.

8 december 2013 om 19:15

Haha

Van Gaal moest toch door selecteren?
Kun je niet meer iemand als Mathijssen mee nemen.
Is al op leeftijd en speelt niet meer in de top. Als hij nog in de top speelde oké maar niet met zijn leeftijd in de Eredivisie.

8 december 2013 om 15:40

Veltman is nu al velen malen beter dan hem. Is ook niet zo sloom als die slak van een Mathijsen en dan hoeft de hele verdediging niet achter uit te lopen omdat Joris niet in een hoge lijn kan spelen.

8 december 2013 om 15:41

Bruma word idd gehypt, maakt veel te veel fouten. Veltman, laat gewoon wekelijks zien erg goed in vorm te zijn.

8 december 2013 om 16:20

Ja, Mathijssen zie je gewoon aan elke beweging op het veld, dat hij te traag word, maar boeiw mij niet als jullie daar tevreden mee zijn. Laat hem dan nog maar een jaartje staan, word het alleen maar makkelijker. En Btw, ja Veltman laat dat wekelijks zien ook in de jupiler league.

8 december 2013 om 17:23

Enkele is 2 ?
Veltman speelt al 7 van de 8 dat hij mee kon doen in Ajax 1.
Mathijsen is nooit goed genoeg geweest

8 december 2013 om 15:42

Haha Mathijsen beter ? Nee joh, vergane glorie heet dat. Over gehyped gesproken; Feyenoord wint een paar wedstrijdjes dus Mathijsen is zogenaamd in vorm. Hij is zelfs voor de bank te slecht bij Oranje

Doe mij maar 4 uit het rijtje Veltman, Vlaar, Bruma, De Vrij, Heitinga, Martins Indi, desnoods Rekik of Denswil.

8 december 2013 om 16:02

Veltman speelt een paar leuke potjes en is de beste verdediger van Nederland. What's the difference?

Bruma is niet goed genoeg, Rekik heeft leiding nodig en het wordt voor hem dus lastig naast een andere speler met weinig ervaring, Heitinga speelt nooit en is dus geen optie en De Vrij ben ik niet meer zo van overtuigd.

Een basisplaats zou ik Joris niet meer geven als ik Louis was, maar een soort Ooijer-rol lijkt me geen heel raar idee.

8 december 2013 om 16:10

Als Veltman speelt is zoveel rust aan de bal, geen enkele verdediger heeft dat in Nederland. Zoals ik al zei, is Mathijssen veel te traag. Voor de eredivisie is hij oke, maar voor International niet meer. Was bij Feyenoord Twente en als de aanvallers van Twente beetje druk op hem zette, ging het al helemaal mis. Vandaag stond hij behoorlijk goed te verdedigen, maar als hij werd opgejaagd, zag je de paniek weer. Dus nee dank je.

8 december 2013 om 16:32

@ Stefandefree
Het lijkt mij ook geen heel raar idee als je De Vrij, Veltman, Vlaar en Martins Indi meeneemt als centrumverdedigers naar Brazilie. En dus Mathijsen thuis laat. Heitinga gaat trouwens wel spelen als hij binnenkort wordt verhuurd, en dan wel aan een Serie A club, andere koek dan de Eredivisie.

En wat is nou ervaring precies waard? Heb je Varane weleens gezien? Hoeveel ervaring had die precies voordat ie bij Madrid in de basis kwam? Het gaat om de kwaliteiten en de vorm die iemand heeft. Mathijsen heeft tov van andere verdedigers alleen een voordeel als linkspoot, maar heeft een zwaar mankement in snelheid (niet onbelangrijk in opkomende duels met Spanje, Brazilie, Chili). Daarnaast vind ik Mathijsen een onsportief mannetje, iets wat niet past bij iemand in een Oranje shirt.

8 december 2013 om 16:43

Misschien dat je zelf wat glazen op moet zetten, ik zeg namelijk 'als hij binnenkort wordt verhuurd'

En de kans dat hij gaat spelen is wel erg groot ja, als je het nieuws een beetje heb gevolgd rondom Heitinga, wilt hij weg, heeft Fiorentina interesse en kan het dus zomaar gebeuren dat hij zal spelen na de winterstop....

8 december 2013 om 17:03

Veltman heeft een paar leuke wedstrijden gespeeld in de Eredivisie. De Eredivisie dus, zo´n beetje de 50e competitie van de wereld qua niveau. Over hypen gesproken. Bruma..dito...er zal wel een reden zijn dat hij het bij Chelsea en HSV niet redde, en hij maakt ook veel fouten. Rekik± dito, Denswill± dito, en die maakt tot nu toe in die paar Internationale wedstrijden die hij heeft gespeeld grove cruciale fouten. Heitinga, die speelt al 1,5 jaar geen wedstrijden meer.

Mathijssen wordt niet gehyped na een paar goede wedstrijden, die wordt genoemd omdat hij al ruim 10 jaar in de Internationale (sub)top speelt en dus heel meer ervaring heeft met de trucjes van spitsen van Internationaal topniveau

8 december 2013 om 17:27

Maar het naar die 10 jaar niet meer kan belopen.
O
verigens heeft Denswil vorige maand in het CL elftal van de week gestaan iets wat joris nog nooit is gelukt.
Weet je hoe dat komt omdat joris nog nooit het niveau heeft gehad van een europese suptopper.

Als ervaren speler erbij op de bank lijkt mij wel wat. Voor de basis is Joris niet goed genoeg meer.

8 december 2013 om 16:20

Net zoiets als Ooijer 4 jaar geleden en 2 jaar gelden de bedoeling was met Bouma, dat vind ik een prima idee. Heeft zich toch wel bewezen naar mijn mening in het Nederlands elftal, alleen voor de basis komt hij inderdaad iets te kort, maar is niet erg, hij heeft ongeveer 6 jaar een vaste plek gehad, niet slecht toch?

Overigens aan de overige leden, iets meer respect voor Joris is hier wel op zijn plaats. Speelde 120 minuten ijzersterk tegen Spanje en heeft spelers als Messi en Negredo in toom weten te houden, zie dat maar is na te doen.

8 december 2013 om 16:27

Inderdaad Mathijsen moet gewoon mee. Hij laat zich niet gek maken en dat heb je nodig op een Wk.

Het beste voorbeeld was vorige week in de spelerstunnel: Mathijsen oud en wijs genoeg weet Bruma helemaal uit de wedstrijd te halen door hem in de spelerstunnel even aan te spreken. Daar uit blijkt dat Bruma nog niet klaar is voor een WK. En niet alleen Bruma, dat geldt namelijk ook voor Rekik, Veltman Van Dijk en Denswil. Wellicht ook voor De Vrij, daar is het voor mij fifty-fifty, omdat hij toch al 4 jaar ervaring heeft in de Eredivisie.

8 december 2013 om 16:34

Ja dat is ook zo, heb hieronder een selectie gepost, en twijfel heel erg. Mathijsen is mentaal ijzersterk, dat weet je niet zeker bij die jonge gasten.

Vorige week was inderdaad heel slim en geniepig, dat is wat je ook nodig hebt. Bruma werd helemaal gek en dat zijn toch de verdiensten van Mathijsen. Bruma acht ik er ook nog niet klaar voor, net als Denswil. De andere zie ik wel meegaan. Heitinga gaat sowieso niet mee en Douglas denk ik ook niet. De Vrij komt er wel bovenop, die jongen heeft heel veel talent.

8 december 2013 om 16:42

Het is dat Heitinga niet speelt en daardoor totaal niet op niveau is. Ik ken zijn niveau niet, maar mocht hij een heel seizoen gespeeld hebben dan was hij voor mij ook meegegaan. Veltman en Rekik zijn inderdaad mentaal wel iets sterker dan Denswil en Bruma, maar ik acht ze nog niet rijp genoeg voor het WK. Kijk bijvoorbeeld naar De Vrij hoe hij zich heeft teruggevochten na zijn moeilijke periode aan het begin van dit seizoen. Hij speelde de laatste weken ook gewoon erg goed en hij heeft zeker nog een voorsprong op Veltman. Daarbovenop komt dan nog die 3 seizoenen extra ervaring in de Eredivisie.

Daarnaast moet Vlaar ook gewoon mee, heeft ervaring en kwaliteit. Hij speelt gewoon wekelijks in de Premier League en is daar aanvoerder.
Bij jouw selectie zou ik De Guzman meenemen ipv Siem de Jong en persoonlijk kies ik liever voor Clasie ipv Fer, omdat er in Clasie veel meer voetbal zit. Ook hij speelt de laatste 2 maanden fantastisch en is op dit moment gewoon de beste middenvelder uit de Eredivisie.

8 december 2013 om 16:50

De Vrij gaat denk ik ook wel mee, maar bij Louis twijfel ik gewoon. Hij heeft inderdaad genoeg ervaring.

Vlaar vergeet ik steeds, is niet handig .

Clasie heb ik persoonlijk niet veel mee, niet lullig of provecerend bedoeld, maar ik heb er niks mee. Zijn spel kan me niet echt boeien, maar is zonder meer een goede voetballer die in de vorm van zijn leven is, maar Fer is bij Norwich ook uitermate belangrijk, dus vind ik moeilijk. De Guzman en De Jong twijfel ik ook mee, ik vind 23 man met dit talent wel heel erg moeilijk eigenlijk. De Guzman heeft een geweldige trap maar De Jong is een uitstekende kopper. Maar jouw mening kan ik ook begrijpen.

8 december 2013 om 17:00

Ik snap wat je bedoelt met Fer. Hij is ongelooflijk sterk en heeft een uithoudingsvermogen om U tegen te zeggen, maar als verdedigende middenvelder is hij ongeschikt. Bij Norwich speelt hij zelfs op 10. Je moet 2 verdedigende middenvelders meenemen en Nigel de Jong is natuurlijk zeker. Daarna is Clasie gewoon de beste optie. Heeft zijn fysiek niet mee, maar als je goed op hem let zie je dat hij ook nauwelijks fysieke duels verliest. Dat komt vooral, omdat hij zo fel is en er altijd kort op zit, maar zijn timing is ook erg goed. Vandaag had hij 1 heel slecht timemoment bij een uitgooi van Nordfelt, maar het grootste deel van zijn kopduels wint hij zelfs terwijl hij maar 1,69 is. Voetballend staat hij natuurlijk buiten kijf en dat is bij Van Gaal erg belangrijk. Hij heeft al een aantal keer aangegeven dat hij het heel erg in Clasie ziet zitten, omdat hij als een van de enige verdedigende middenvelders altijd de goede oplossing heeft. Hij speelt bijna altijd naar voren en dat vindt Van Gaal erg belangrijk.

Fer zou je dan wel kunnen meenemen als centrale middenvelder voor de positie van Strootman. Als back-up voor Strootman gaat het denk ik tussen De Guzman en Fer. Dan zou je inderdaad misschien beter voor Fer kunnen kiezen, omdat hij ook vaker bij aanvallen betrokken is.

Sorry Joris, jouw tijd is geweest. Zelfs in zijn toptijd overtuigde hij mij niet als LCV in Oranje. Denswil is in potentie een topper en heeft de snelheid om een fout te corrigeren. Dat we geen topverdedigers gaan meenemen naar Brazil is duidelijk maar laten we er dan voor zorgen dat we toch een beetje uit de voeten kunnen daar. Dat betekent dus naast Veltman sterke en snelle verdedigers meenemen.

8 december 2013 om 15:43

gewoon jonge spelers meenemen, voor de ervaring lijkt me de beste optie. Waarom Mathijssen meenemen, als je genoeg andere spelers die hetzelfde niveau hebben en nog jong zijn? Mathijssen is gewoon te traag.

Hij verdient het! Rots in branding laatste weken

Begint erop te lijken dat Louis het nog maar moet doen ook.
Al die zogenaamde talenten vallen door de mand.
Matthijsen heeft veel ervaring , Vlaar is te log en Douglas krijgt toch geen kans.

Heitinga, Mathijsen en Kuyt : allen in mijn optiek een gepasseerd station. Een nieuwe generatie spelers staat klaar en verdiend de kans te krijgen. Laten we lekker met Van Aanholt, Blind, Indi, Vlaar, Veltman, De Vrij, Rekik, Denswil, Janmaat en Van der Wiel naar het WK gaan, ofwel de toekomstige generatie voetballers in Oranje.

Op korte termijn zeker niet het beste concept voor succes, maar voor die spelers een unieke en zeer belangrijke ervaring die ze zich verder helpt ontwikkelen. Ik zie liever een jong Oranje wat nu nog tekort komt en er in 2016 staat dan een oud Oranje wat misschien iets verder komt maar waardoor er in 2016 nog steeds niks staat.

8 december 2013 om 15:49

Heb nog liever dat ze Gio en Van Nistelrooy uit hun pensioen halen dan dat Mathijssen en Kuyt mee gaan.

Ik denk dat je de beste kans maakt als je zoveel mogelijk Ajacieden selecteert voor de verdediging en middenveld. Die weten ten minste wat voor spelletje er gespeeld moet worden.

Keepers: Stekelenburg, Cilissen, Vermeer
Verdedigers: van der Wiel, van Rhijn, Veltman, Heitinga, Denswil, van der Heijden, Emanuelson, Blind
Middenveld: N. de Jong, vd Vaart, Sneijder, Strootman, Duarte, Klaassen
Aanval: Van Persie, Huntelaar, Robben, Lens, Depay, Narsingh

De verdedigers zitten toch allemaal op hetzelfde niveau dus dan kan je beter alle spelers selecteren die een spelletje gewend zijn bij diezelfde club. Het spelletje wat van Gaal ook tot in zijn tenen beheerst.

Ik weet ook wel dat sommige spelers beter zijn dan deze hier maar die kennen het Ajax spelletje niet en het Ajax spel is het wapen wat Nederland moet gebruiken. Ik begrijp dat Ajax haters deze logica niet kunnen doorgronden maar ja daar zijn het Ajax-haters voor en die kunnen niet normaal reageren.

8 december 2013 om 16:08

Het ergste is nog dat ik denk dat jij dit echt meent.......

Maar ja, ik als Ajax-hater, want dat ben je als je niet meedoet aan de verafgoding van alles wat onze godenzonen doen en vindt dat niet elke Nederlander die ook maar in de buurt van de Arena wordt gezien voor het Nederlands elftal geselecteerd dient te worden, ik snap de logica duidelijk niet.

8 december 2013 om 16:26

Je kunt veel zeggen, maar zo slecht is die selectie nog niet eens. Een paar wijzigingen en het kan er prima mee door.

Vorm ipv Vermeer, Janmaat ipv Van Rhijn, BMI ipv Heitinga, Clasie ipv Duarte
Dan kan je nog eventueel Anita (speelt prima) en van Aanholt selecteren. Een type Klaassen heeft Nederland in de persoon van Siem de Jong, een scorende middenvelder. Ik vind dat een van de twee mee zou moeten gaan, waarbij Klaassen mijn voorkeur zou hebben als hij deze vorm vasthoudt.

Voor de rest is het, to be honest, een prima selectie hoor…

8 december 2013 om 16:35

Nou het Ajax-spel is een extra wapen wat Ajax heeft. Je kan lullen wat je wilt maar dat is gewoon zo. Dankzij dat is Ajax 3x op rij kampioen geworden.

Er zijn een hele sloot keepers, verdedigers en middenvelders die allemaal rond hetzelfde niveau zweven dus waarom zou je uit die hele sloot van spelers een selectie maken waar iedereen iets anders gewend is.

Als het niveau toch dicht bij elkaar zit daar zonder uitschieters dan ben je toch eigenlijk dom als je niet zo denkt? Van Gaal vindt dat hij die spelers te kort bij zich heeft. Ik zie geen nadelen hierbij eerlijk gezegd. Selecteer gewoon die spelers zoals hierboven en je hebt een erg groot deel van de selectie waarvoor het spelletje wat van Gaal wil spelen gesneden koek is.

Ik zeg dit alleen maar omdat ik geen uitschieters kan vinden achterin en op het middenveld. Clasie, de Fer, de Guzman, Janmaat, de Vrij, Bmi, van der Wiel, van Rhijn, van der Heijden, Bruma, Rekik, Veltman, Denswil, Duarte, Klaassen, Emanuelson, Heitinga. Ja ik vind t allemaal niet zo bijzonder (nog). Selecteer dan juist die spelers die wel met dat extra wapen om kunnen gaan.

8 december 2013 om 16:37

Het is zeker een aardige groep spelers, maar niet de beste groep spelers.

8 december 2013 om 16:58

Mijn punt is dat je juist van die spelers die niet zoveel van elkaar verschillen de spelers selecteert die het Ajax spel kunnen spelen. Omdat je daar altijd op terug kan vallen. Want hoe dan ook er wordt heel veel middelmaat geselecteerd. En met die grote groep middelmaat moet je dan in een kort tijdsbestek een systeem gaan laten spelen waarmee we door moeten op het WK. De ene helft van die middelmaat die hebben niks om op terug te vallen. De andere helft heeft dat wel en daar bovenop kunnen Sneijder, vd Vaart, N de Jong, daar ook mee overweg en is het van Gaals visie.

Ik denk dat je meer kans maakt om door te komen ipv door allemaal spelers te selecteren die eerst weer een tijd nodig hebben om met elkaar te kunnen spelen en te wennen aan het spel.

Denk niet dat dat zal gebeuren hoor maar ik vind het geen vreemde gedachte.

8 december 2013 om 16:26

Hahahaha, jij bent echt grappig. Vooral omdat je vermeer, van der heijden en klaassen op noemt. Dat zijn idd echt spelers die ons naar een overwinning op Spanje loodsen

Ik begin in een heel lichtbruin vermoeden te krijgen, corrigieer me als ik fout zit, maar ik denk.... nogmaals ik kan er naast zitten... Dat jij voor ajax bent.

8 december 2013 om 16:50

Ik vind het Ajax systeem een extra wapen wat zich al meerdere malen bewezen heeft. Aangezien alle spelers van de achterhoede en grotendeels het middenveld toch middelmaat is waarom zou je dan niet gewoon alleen spelers selecteren die dat spelletje beheersen? Er zijn toch geen uitschieters?

Kom maar met een tegenargument waarom je het niet zou moeten doen. Of wie er daadwerkelijk beter zou zijn dan een speler die ik heb geselecteerd.

Van Rhijn gaat steeds beter spelen waar Janmaat steeds minder gaat spelen. Vlaar kan niks op links als rechtspoot. Als je het tegenover elkaar houdt vind ik mijn gedachte zo gek nog niet.

Cilissen
vd Wiel
Veltman
Denswil
Blind
N de Jong
Sneijder/vdv
Strootman
Robben
van Persie
Lens
8 december 2013 om 17:05

Janmaat gaat steeds minder spelen? Heb je hem vandaag nog zien spelen, hij was weer een van de betere bij Feyenoord. Hij wint gewoon werkelijk elk duel.

Ik snap je plan, maar dat kan alleen als die mensen ook voor de benodigde kwaliteit zorgen en dat gebeurt nu niet. Veltman en Denswil zijn gewoon nog niet klaar voor het WK. Met 1 seizoen in de benen kan je geen eindtoernooi spelen, dat zag je onder andere bij Willems. Vlaar en Martins Indi zal het duo worden, maar als je volgens jou filosofie wilt spelen kan je dan het best De Vrij opstellen. Is op dit moment verder dan de door jou genoemde verdedigers en is eigenlijk een Ajax verdediger. Hij heeft dan heel zijn leven voor Feyenoord gespeeld, maar speelt in de Ajax stijl.

8 december 2013 om 17:05

Omdat als we met die 19 jarigen in de verdediging gaan spelen tegen Spanje en vervolgens Brazilië het zomaar eens 6-0 kan worden. Die jongens hebben totaal geen ervaring en zeker in zo'n ver en groot voetbal-land valt het niet mee om dan heel Nederland met haar 17miljoen inwoners te vertegenwoordigen.
Tuurlijk, Ajax heeft van Barca gewonnen. Maar werkelijk alle omstandigheden zaten mee. Maar jij weet hopelijk ook dat als je nog 10x tegen barca speelt je 8x verliest en waarvan 6x een ongenadig hard pak slaag...
De kans dat het op het WK dus goed gaat met dit systeem is dus klein en waarom zullen we dat risico dan gaan lopen. Kijk naar Psv. 2 maanden terug riep iedereen dat Bruma en Rekik de onbetwiste defensie was voor op het Wk.. En nu... Juist ja, ze zakken door ijs, de druk is namelijk te groot geworden. Ditzelfde gaatn die broekies die jij de hemel in prijst binnen een jaar ook nog overkomen en kunnen we hun dus beter klaarstomen voor het EK 2018 en later..

PS: Van Rhijn gaat juist steeds slechter spelen en Janmaat steeds beter

Edit: EK 2016*

8 december 2013 om 17:15

Vd heijden is al 2 seizoenen een van de betere centrale verdedigers, zo gek is dat niet. Hij is verdedigend niet minder dan rekik, bruma, de vrij bv. Voetballend is hij beter dan alle opties, ook beter dan veltman.

8 december 2013 om 17:22

Bmi? Die zakt juist door het ijs man. Vlaar mja het kan maar hij komt zo dom over vind ik. De Vrij is een uitstralingsloze puistekop. Janmaat kan er mee door ja maar of hij uiteindelijk beter is dan een van Rhijn in vorm weet ik niet. Van der Wiel in vorm speelt sowieso. En 1 op 1 wisselen daar heb je meer aan van Rhijn denk ik.

En of ze nou klaar zijn of niet voor het WK dat geld voor iedere verdediger. Daarom heb ik dat hele stukje zitten typen. Het is allemaal middelmaat maar op mijn manier heb je tenminste nog ingebakken gewenning van een spelsysteem. De Ajax spelers spelen iig al jaren CL voetbal al. Kan je van de Feyenoorders niet zeggen. Denswil heeft al een aantal CL wedstrijden in de benen zitten.

Maar goed ik denk dat het een goed idee is maar niet dat het zal gebeuren. Ik heb geen hekel aan Janmaat en Clasie ofzo hoor maar ik kijk ff verder dan de 23 beste voetballers selecteren. In dit geval lijkt het me gewoon beter om hoofdzakelijk Ajacieden te selecteren omdat ie het spelletje wat van Gaal wilt spelen er al in hebben zitten. Omdat er geen spelers zijn waar hij niet om heen kan achterin. Selecteer dan de spelers die het systeem gewend zijn. Als het toch weinig uitmaakt.

8 december 2013 om 17:30

Veltman is dan 22, Denswil 21, vd Wiel 26, Blind 24. Die broekies die houden anders prima stand in de Champions League. Feyenoord speelt helemaal niet Europees al jaren.

Ik prijs niemand de hemel in hier. Volgens mij heb je mijn verhaal verkeerd begrepen. Ik vind juist dat het grotendeels bij Oranje middelmaat is en dat de ene niet veel beter is dan de ander. Dus selecteer dan juist die spelers die allemaal met het systeem om kunnen wat van Gaal voor ogen heeft.

Er is geen risico om dit te doen want je laat geen betere spelers thuis. Althans niet als je het afweegt om het systeem wat je wilt spelen.

PS Van Rhijn die heeft de weg weer naar boven gevonden. Normaal gesproken vind ik Janmaat de betere speler maar in mijn tactiek kies ik toch voor van Rhijn puur door het systeemvoordeel.

8 december 2013 om 18:25

Na "de ajax spelers spelen al jaren Cl" ben ik gestopt met lezen. Wij houden een discussie over hoofdzakelijk denswil en veltman

Zij hebben samen pas 12 eredivisie wedstrijdjes gespeeld en spelen vanaf dit seizoen pas in de CL. De Vrij en BMI hebben er samen 200 gespeeld.

verhouding is dus 1 op 10

Ik zeg niet dat ze dan gelijk in Oranje moeten maar jouw argumentatie slaat volkomen nergens op. Vooral omdat je in eerdere posts aangaf Vermeer naar het WK te willen nemen. Die speelt eerste divisie man!!

Dit is de beste formatie naar mijn inziens..

Krul
Janmaat
Van Dijk
Indi
Emanuelson
Strootman
De Jong
Robben
Sneijder
Lens
V. Persie
8 december 2013 om 18:46

Jouw formatie is alles behalve de beste. Je lijkt Bert van Marwijk wel met je 2 controleurs.

Ansjo heeft in zoverre gelijk dat Oranje het ajax voetbal moet spelen wil je een kans maken daar. Dat betekent dus vroeg druk zetten met dynamische middenvelders en backs. Ook de verdedigers moeten tegen de middenlijn aan kunnen spelen.

Cillessen beste keeper , wordt alleen beter en gaat niveau steek passeren
wiel heeft cl ervaring en heeft een strakke lage voorzet voor rvp
veltman veruit de beste verdediger, zowel verdedigend als aanvallend
douglas is sterk en snel en brazilie is zijn geboorteland.
blind. in bloedvorm

strootman onze cvm. van bommel 3.0
klaassen of propper. wie zich het beste ontpopt
vdv of sneijder

robben van persie . geen commentaar
depay indien hij zich volledig wil wegcijferen en niet zo vaak gaat schieten van afstand

Cilessen
Vdwiel
Veltman
douglas
Blind
davy K of P
strootman
sneijder/vdv
robben
rvp
depay
8 december 2013 om 21:08

Inderdaad. Als Ajax doorgaat in de CL kan Van Gaal niet meer om Veltman en Denswil heen. Ajax heeft de minste doelpunten tegen en het gaat eigenlijk steeds beter. Mathijssen is op z'n retour terwijl Denswil en Veltman met de week beter worden.

8 december 2013 om 17:06

Die weten wat voor spelletje er gespeeld moet worden...???? Waar heb je het in vredesnaam over? Wat voor spelletje moet er dan gespeeld worden??? Dat 4-3-3- systeem uit de jaren 70?? Mensen als Strootman, Robben, Van Persie....die weten momenteel wat voro spelletje er gespeeld moet worden in de Internationale top...toevallig net alle drie geen Ajaxieden.

8 december 2013 om 17:42

Het systeem wat van Gaal wilt spelen pipo. Ik heb het niet over maniertjes en truckjes. Ik heb het over het spel van de Hollandse school spelen. Aangezien achterin er weinig verschil zit tussen het niveau van de spelers zou ik dan vooral voor de spelers kiezen waar het al min of meer ingebakken zit. Helemaal omdat die spelers zo weinig bij elkaar zijn.

Natuurlijk spelen Strootman, van Persie en Robben. Die kunnen overal spelen. En toevallig spelen de meeste Ajacieden wel in de Champions League al jaren of topcompetities zoals N de Jong, vd Vaart, Sneijder, Emanuelson, vd Wiel, Huntelaar, Heitinga, Stekelenburg. Cilissen, Vermeer, van Rhijn, Veltman, Blind, Denswil, Klaassen, Duarte die doen ervaring op in de Champions League en doen het gewoon prima.

Kijk als jij liever middelmatige spelers zoals Fer, de Guzman, Clasie, Bruma, Willems selecteert zodat je mensen tevreden houdt omdat er dan van elke club wat spelers geselecteerd worden ipv een keuze maken voor spelers van hetzelfde niveau die allemaal weten wat er gevraagd wordt dan slaat dat toch nergens op? Het lijkt mij juist slim om juist een selectie te maken van spelers die allemaal hetzelfde systeem zijn gewend. Als het verschil toch niet groot is.

8 december 2013 om 18:56

Haha wat ben jij een pannenkoek zeg, een grote loser. Je bent zeker voor Ajax. Je hebt geen plaat maar een appartementencomplex voor je kop.

Alleen Van der Wiel en Blind en eventueel Veltman zullen van die verdedigers meegaan. BMI en Janmaat zakken door het ijs en dan roem je Van Rhijn juist? haha. En De Vrij een puistenkop noemen, zelf zal je wel een ongelofelijke rot kop hebben en weinig verdienen, die gast lacht je uit met je kansloos leventje.

Je gaat deze overbetaalde, achterbakse en vooral ook fysiek zeer matige verdediger toch niet meenemen naar het WK in plaats van een jong talent die meer speelt, sowieso niet slechter is en die de ervaring met het oog op de toekomst goed kan gebruiken?

8 december 2013 om 16:28

Mathijssen laat ook steken vallen, of is het bij Mathijssen wel zo als hij 3 goede wedstrijden speelt dat hij nooit fouten maakt en er altijd staat in belangrijke wedstrijden?

8 december 2013 om 16:51

Heb jij Feyenoord vandaag niet gezien dan? Finnbogason kon 2x bijna alleen op Mulder af wel degelijk fout van Joris.

8 december 2013 om 17:10

Dus precies wat ik zeg, 3 goede wedstrijden en hij maakt schijnbaar nooit fouten. Ik heb bijvoorbeeld Rekik en Veltman ook 3 wedstrijden op rij geen fout zien maken. Maar die maken dus blijkbaar structureel gewoon elke wedstrijd fouten.

8 december 2013 om 16:23

Dat achterbakse heb je juist nodig op een Wk.

Wat denk je als Veltman Bruma of Rekik op het WK staat en in de spelerstunnel komt Sergio Ramos op ze af om ze te provoceren zoals Mathijsen vorige week tegen Bruma. Je zag het, Bruma werd helemaal gek en werd uit de wedstrijd gespeeld. Mathijsen laat zich niet gek maken en dat heb je nodig op een WK.

Ik zou Matthijssen wel meenemend. De laatste wedstrijden maakt hij wel indruk

Mathijsen speelt de laatste wedstrijden echt ongelooflijk goed en is zeker de laatste tijd de beste centrale verdediger van Nederland. Op een WK heb je ervaring nodig en dat hebben alle andere jongens niet. Eigenlijk heeft alleen Vlaar dat. De Vrij en Martins Indi ook een klein beetje, maar alleen omdat ze al 3/4 jaar in de Eredivisie spelen. Eigenlijk kun je jongetjes zoals Veltman Denswil Rekik en Bruma (die toch wat minder omdat hij ook al wat ervaring heeft) niet meenemen, omdat ze simpelweg dit jaar pas voor het eerst spelen. Dat zag je op het EK met Willems. Spelers die 1 jaar in de Eredivisie spelen, kun je gewoon niet meenemen naar het WK. Buiten dat Van Dijk, De Vrij, Martins Indi, Rekik, Veltman en Bruma nu allemaal ongeveer op een eenzelfde niveau zitten qua kwaliteit moet je dus kijken naar ervaring en dat hebben De Vrij en Martins Indi van deze jongens het meest.

Daarom hebben we op de linksbuitenpositie eigenlijk ook een klein probleempje. Lens is daar gewoon basisklant, maar daarna is de spoeling dun. Depay doet het goed, maar is natuurlijk ook een jonkie. Daarnaast heb je Elia en John met ervaring, maar die spelen op dit moment gewoon niet goed. Dus dan moet je wel overwegen om zo'n jong iemand mee te nemen.

Mijn selectie:

Krul, Stekelenburg, Cillesen
Janmaat, Van der Wiel
Vlaar, de Vrij
Martins Indi, Mathijsen
Blind, Emanuelson/pieters
Nigel de Jong, Clasie
Strootman, de Guzman
Van der Vaart, Sneijder
Robben, Narsingh
Van Persie, Huntelaar
Lens, Depay

Dit lijkt in mijn ogen de meest logische selectie met de meeste kans. Je hebt spelers die het nu gewoon goed doen en op Depay na al langer op niveau spelen. Voor een WK kan je gewoon simpelweg geen spelers meenemen waarvan je niet zeker bent of ze hun niveau kunnen vasthouden, omdat ze pas 1 jaar in de Eredivisie hebben gespeeld. Kijk jongens als Clasie de Vrij en Martins Indi deden het aan het begin van het seizoen slecht daar is iedereen het over eens, maar ze spelen nu gewoon al weer op hun niveau en hebben daarvoor gewoon 2 a 3 geweldige seizoenen gespeeld. Dat moet je niet vergeten.
Hetzelfde geldt voor Blind. Heeft een aantal matige jaren achter de rug, maar nu speelt hij gewoon heel goed.

Mathijsen moet gewoon mee, hij heeft bewezen dat hij er altijd staat wanneer dat moet. Nee hij hoeft niet in de basis, maar als Martins Indi of Vlaar geblesseerd raakt of geschorst wordt, dan moet je iemand hebben die met die spanning om kan gaan en dan niet bezwijkt. Dat kunnen die jonkies die nu net een half seizoen in de Eredivisie spelen simpelweg gewoon niet.

Zie het als Ooijer en Van Bronckhorst 4 jaar geleden. Iedereen zei dat het niet meer kon, maar met name Van Bronckhorst speelde gewoon fantastisch en Ooijer vulde zijn taak perfect in tegen Brazilie toen hij er 5 minuten voor de wedstrijd opeens in moest.

8 december 2013 om 16:31

Denk je dat er veel mensen zijn die dat lange verhaal van jou lezen. Ik zou zeggen, vertel het wat beknopter. Dit is niet bepaald uitnodigend om te gaan lezen.

8 december 2013 om 16:36

Oke speciaal voor jou dan:

Ervaring is het belangrijkste op een WK, misschien nog wel belangrijker dan kwaliteit (natuurlijk niet als de verschillen zodanig groot zijn). Mathijsen laat zich niet gek maken en verdedigd gewoon fantastisch op dit moment. Mathijsen moet dus mee!

8 december 2013 om 16:47

Ervaring is belangrijk, dus kies jij voor Depay en Clasie waarvan de een nog nauwelijks ervaring heeft op eredivisieniveau, en waarvan de ander alleen eredivisie-ervaring heeft maar nog nooit tegen een topclub heeft gespeeld. Dan zou ik ipv Clasie Fer meenemen, die volgens Louis dan wel geen 6 is, maar die toch meer ervaring heeft. dat was toch zo belangrijk.

8 december 2013 om 17:00

internationale ervaring tegen Hongarije ja.

8 december 2013 om 17:09

Als je mijn verhaal leest zie je dat in voor de linksbuiten op dit moment gewoon geen andere optie zie, omdat de rest niet op niveau speelt of uberhaupt niet speelt.
Clasie speelt zijn 4e seizoen in de Eredivisie, dat is genoeg ervaring om als back-up voor Nigel de Jong mee te gaan. Clasie heeft het ook uitstekend gedaan in zijn interlands onder Van Gaal en bovendien is Van Gaal fan van Clasie. Fer heeft ongeveer evenveel ervaring. Heeft iets meer seizoenen gespeeld, maar is geen verdedigende middenvelder, daar kan hij gewoon niet staan.

En als je mijn verhaal nogmaals goed leest zie je dat ervaring het belangrijkst is maar wel in combinatie met de benodigde kwaliteit. Michael Breur kan je bijvoorbeeld niet meenemen, maar Mathijsen dan weer wel. Zo kan je Clasie ook gewoon meenemen, omdat hij een klein beetje ervaring heeft, maar wel de kwaliteit om mee te kunnen.

8 december 2013 om 20:12

Voorronde CL hahahaha wat een grap! Fer is al 10 stappen verder dan een Clasie! Clasie die komt Nederland niet eens uit! Is echt een Hollandse boerenvoetballer. Internationaal voegt hij niks toe of kan hij geen potten breken.

8 december 2013 om 17:17

En de beste linksback van nederland laat je thuis?

Mijn selectie:

Doel: Cillessen, Krul en Vorm.
Verdediging: Janmaat, Van der Wiel, Van Dijk, Martins Indi, Veltman, Rekik, Van Aanholt en Blind.
Middenveld: Nigel de Jong, Strootman, Fer, Van der Vaart, Sneijder en Siem de Jong.
Aanval: Depay, Narsingh, Huntelaar, Van Persie, Robben, Lens.

Ik denk (hoop) dat we hiermee gaan en er misschien een heel eind meekomen. Vlaar, De Vrij, De Guzman, Clasie en Bacuna kunnen ook in plaats van iemand anders, maar 23 man blijft weinig.

Mathijsen speelt de laatste tijd overigens erg goed en weet zijn tegenstanders vaak te frustreren en is een geniepig mannetje, kan je altijd gebruiken in geval van nood..

8 december 2013 om 17:16

Goede selectie hoor!
Ik twijfel alleen tussen Cillessen en Stekelenburg.
De Guzman moet in mijn ogen wel zeker boven Siem de Jong mee, die trouwens eigenlijk alleen als spits in aanmerking komt. Vlaar mag ook wel mee maar in plaats van wie weet ik zo niet.

8 december 2013 om 17:21

Ja, met dat probleem zit ik dus ook, er zijn 5 potentiële verdedigers voor het WK, dat maakt het voor mij gewoon heel lastig voor de keuze. Steek moet zichzelf eerst zien te herpakken bij Fulham, als dat hem lukt kan hij ook zeker mee, maar ik vind Cillessen in vorm ook een hele goede keeper. De Jong inderdaad alleen als spits, maar daarom wil ik hem mee als iemand die op meerdere posities uit de voeten kan, maar De Guzman is inderdaad ook zeer zeker een goede optie, Blijft moeilijk, een selectie samenstellen.

Een Wk ticket gaat wel ver, aangezien ik zelf ook liever een jongere speler die ervaring gun, maar dat Mathijsen in een grote vorm verkeerd mag duidelijk zijn. Speelt echt al een poosje zeer sterk, verliest geen enkel duel en is een verschrikking voor een aanvaller om tegen je te hebben. Iemand die slim en irritant kan zijn in de duels en zodoende de aanvaller volledig uit de wedstrijd kan spelen.
Een sprintduel moet hij niet meer aan hoeven gaan nee, maar dat lijkt me niet meer dan normaal. Mathijsen heeft andere kwaliteiten en als ik die twee bij psv week in week uit zie schutteren, mag Feyenoord heel blij zijn met een ervaren rot als Mathijsen in de selectie, die je moeiteloos kunt inpassen in je elftal.

8 december 2013 om 17:22

Precies. Het ziet er wellicht allemaal niet zo gelikt uit, maar Mathijssen tegen je hebben als spits is gewoon heel vervelend...en dat bewijst hij al ruim 10 jaar in de Internationale top....deze man weet wel wat voor trucjes een Ronaldo of een Messi uithaalt....

Geen probleem Joris! Koop je toch lekker een kaartje en geniet je van het WK op de tribune. Nee..jou tijd in Oranje is geweest.

8 december 2013 om 16:44

De Vrij en Indi zijn anders stukken minder dan joris, denk dat jij teveel naar de media luistert Arie. Mathijsen is de meest constante speler die Feyenoord heeft.

8 december 2013 om 16:46

Tijd voor een basisplek op het gehele WK gaat te ver, maar hij moet mee met de selectie. Brengt ervaring mee. Zie het als Ooijer 4 jaar geleden. Spelers als Bruma Rekik Veltman Denswil en Van Dijk kunnen op zon moment 5 minuten voor de wedstrijd niet invallen, Mathijsen wel.

Zeiden we overigens de vorige keer ook niet dat Van Bronckhorst op zijn retour was en we hem absoluut niet moesten meenemen? Hij was aanvoerder en misschien wel de beste speler uit de hele selectie. Speelde een fantastisch laatste toernooi van zijn carrière. En Ooijer sloot ook zijn carrière mooi af. Ervaring is gewoon het allerbelangrijkste op een WK

8 december 2013 om 19:17

Denswil deed het anders prima tegen Barcelona toen hij moest invallen en we met 10 man stonden. Jij zelf merkt het misschien niet maar anderen mensen zien dat je toch door een grote dikke Feyenoord bril kijkt. De Vrij voorkeur boven Veltman, Clasie boven Fer, Janmaat boven Vdw, Mathijsen boven Rekik/Denswil/ enz. Feit is gewoon dat de jongens van Ajax bewezen hebben dat ze met de druk om kunnen gaan en die van Feyenoord niet. Waar waren zij in Heerenveen vorig jaar ?

BRUMA EN REKIK! DE ALLERBESTE! als je snel naar huis wilt dan

Ik zou gewoon veel jeugd meenemen en geen Mathijssen meer. Dit jaar gaan we toch geen wereldkampioen worden en mogen al blij zijn als we de 2e ronde halen. Dus gewoon de toekomst meenemen en ervaring oplaten doen. Dat is de enige manier, wat de juiste is. Van Gaal heb ik ook een idee van, dat het hem weinig boeit als we de 2e ronde nog niet halen, dus dat probleem hebben we ook niet. Gewoon jonge groep met alleen oudere krachten die het aan kunnen als een RvP AR Rvdv en WS. Daarnaast de Steek voor de ervaring op doel en Vlaar en de Nogel de Jong en de rest allemaal jonge talenten mee.

8 december 2013 om 17:19

sorry maar we hebben het hier over een wk...niet over een of ander toernooitje om ervaring op te doen. Het volgende wk is pas over 4 jaar dus is het belachelijk om die insteek te hebben. Wie weet wat er in die tijd met die talenten die je nu ervaring op zou laten doen gebeurt in die tijd. En als ze zo goed zijn, gaan ze vanzelf naar een grote club en doen ze daar de komende jaren vanzelf ervaring genoeg op. Tegen die tijd zijn er weer nieuwe talenten, wil je dan die weer de kans geven? Alles moet gedaan worden om zo ver mogelijk te komen en Internationale ervaring is daarbij cruciaal. De beste en meest ervaren spelers moeten spelen, al zijn ze 50 jaar oud.

8 december 2013 om 17:37

Weet ook wel, dat het hier over een wk gaat, maar jij weet net zo goed, dat onze selectie niet goed genoeg is en dan is het helemaal niet raar, als je een keer een minder toernooit speelt, maar dan wel talenten laat wennen. En daarnaast, zoals ik al zei, heb ik het idee, dat Louis het al helemaal niet serieus neemt, dus dan kun je er heen daan met jeugd.

8 december 2013 om 20:23

Is geen zomerkamp waar je naar toe gaat! Is het WK in Brazilië!!! het hoogst haalbare in je carriere! Het land van Neymar, Ronaldo, Romario, Pele! En jij wilt daar spelen met jonge onervaren spelers om ervaring op te doen? Jij bent nog gekker als v Gaal!

9 december 2013 om 14:11

Ik schat de kansen niet superhoog in inderdaad, maar dat deed ik in 2010 ook niet. En ik denk dat we niet minder zijn dan in 2010, mits cruciale spelers in vorm zijn en dus niet geblesseerd raken. De afweging of een speler jong of oud is doet me helemaal niks. Of dat dan Mathijssen is, dat is dan wel weer de vraag, maar de beste moet spelen op een wk...ervaring opdoen doen ze maar in de komende vier jaar bij een topclub, het mag echt 0.0 invloed hebben op de beslissing....de beste speelt op een wk, of hij nu 18 of 40 is. We zijn trouwens toch niet het optreden van Willems 2 jaar geleden vergeten? Zo'n speler mag echt nooit meer opgesteld worden op een wk/ek

Ik wil ook wel naar het wk. Maar net als mathijssen ben ik niet goed genoeg.

Gezien de zeer matige concurrentie zou ik hem nog meenemen ook. Is het niet voor de basis, dan in ieder geval als back-up. Is wel de enige verdediger momenteel die we hebben met voldoende Internationale ervaring. Een WK is een WK, geen podium om jonge gasten te laten leren van hun fouten.

Kaartje kopen dan maar joris!

Ik begrijp dat hij mee wil, maar ik zou niet weten waarom hij mee moet.
Ervaring heeft hij wel wat, maar hij staat al 10 jaar ter discussie en vrijwel overal waar hij gespeeld heeft is hij bekritiseerd. Toeval ?

Ik heb het altijd een zeer beperkte verdediger gevonden, maar we hadden tot voor kort weinig beters of talentvollers.
Maar bij ajax lopen er 2 Veltman en Denswil, Feyenoord heeft BMI en dan heb je Van Dijk en Vlaar nog in Engeland en Schotland lopen. Dan heb heb je nog de voor mij twijfelgevallen De Vrij en Rekik.

Dus nee geen Mathijssen voor mij.

Mathijsen, jij blijft lekker thuis! Ik snap dat je mee wilt, maar NL zeurt al als Van Gaal Veltman opstelt. Deze speler is echt niet goed genoeg meer voor Oranje, maximaal als extra wissel bij veel blesuures

Misschien dat hij kan helpen bij de training met hesjes uitdelen en dergelijke. Al lijkt me deze gluiperd/ruziezoeker nou niet echt een sfeermaker.

Vlaar is aanvoerder in de Epl. Die moet dus mee.
Douglas speelt de sterren van de hemel in de top van rusland. Mindere com. dan vlaar , maar beter team. Douglas moet ook mee

Dan heb je nog 2 plekken voor de spelers uit de Ed of eventueel van Dijk uit de nog mindere schotse com.
Kortom een goed seizoen geeft ook mathijssen nog een kans.

8 december 2013 om 21:15

Vlaar mag dan wel bij Aston Villa spelen, maar bakte er met Nederland tegen Japan geen pepernoot van. Hij mocht blij zijn met Blind bij hem in de buurt anders was hij helemaal door de mand gezakt.

Net als van Gaal ben ik er nog niet uit welke 23 spelers mee moeten , er zijn gewoon veel twijfelgevallen. ,

Vind dat er gekeken moet worden welke types we nodig hebben en hoe gaan we spelen , in wat voor systeem , is er plaats voor Sneijder of vd vaart als derde middenvelder of laten we ze spelen als derde aanvaller naast Robben en van persie en kiezen we voor een box to box speler als derde middenvelder

er zijn nog zoveel onzekerheden , komt Heijtinga nog in beeld als die na de winterstop alles gaat spelen en hoe ontwikkelen de jeugdige CV zich of moeten we toch V van Dijk , Douglas Heijtinga rn Matthijsen erbij halen .

zou v Gaal er nog veel nieuwe en andere spelers er in maart bijhalen , ben benieuwd

Het is de enige verdediger met ervaring in de top van Europa en hij is nog steeds veruit de beste mandekker in de eredivisie, dus ik zou hem zeker meenemen. In de eerste instantie zou ik hem niet in de basis zetten, maar sowieso meenemen.

Geniaal ook die reactie van Ronald De Boer bij Studiovoetbal

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren