Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bruma krijgt boete van PSV en biedt excuses aan

Laatste update:

Jeffrey Bruma kreeg zondag een rode kaart in de wedstrijd Feyenoord-PSV. Bij het verlaten van het veld werd er een fles in zijn richting gegooid vanuit het publiek en Bruma was zo teleurgesteld in wat er gebeurde, dat hij emotioneel reageerde: hij maakte een ‘rot op-gebaar’ naar de supporters in De Kuip door zijn vuist te ballen en zijn hand op zijn arm te leggen. Daarvoor biedt hij nu zijn excuses aan.

/

Direct na de wedstrijd zei Bruma geen spijt te hebben van zijn actie. Hij zei dat hij uitgescholden werd en reageerde; meer niet. Nu komt PSV met een officieel statement op de website, waarin het uitlegt dat Bruma wél spijt heeft. De verdediger heeft in de kleedkamer van zijn team excuses gemaakt voor zijn actie en heeft van de club een boete gekregen voor wat er zondag gebeurde.

Hij legt nu in een verklaring uit teleurgesteld te zijn. “Bij het verlaten van het veld had ik dat gebaar niet moeten doen, heb ik ook gezegd tegen mijn teamgenoten. Er werden veel dingen naar me geroepen en ook gegooid, het gebaar was richting die persoon die gooide en niet naar het hele vak. Maar dit is niet wat ik en PSV willen uitstralen. Mijn excuses aan de supporters.” PSV heeft Bruma ook een boete opgelegd; hoe hoog die boete is, maakt de club niet bekend.

Is het goed dat PSV Jeffrey Bruma beboet heeft?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou goed, dan is daarmee de zaak toch ook gesloten. Het stelde al niet zo heel veel voor, heeft excuses gemaakt en krijgt boete, goede zaak, klaar.

2 december 2013 om 11:59

Classongrass,

Hartstikke bedankt voor je provocerende reactie. Die jongen kreeg een kans, heeft het geprobeerd, maar het is niet gelukt. Dat hij vervolgens bij PSV tekent, heeft niets te maken met een gebrek aan respect voor 'de club.'

2 december 2013 om 11:59

Ik ruik jaloezie en afgunst. Hater.

2 december 2013 om 12:00

Deze jongens hebben geen respect voor de club en verdienen het gewoon om bekogeld te worden.

Jij vind het normaal als iemand bekogeld word?

Hiernaast snap ik je leedvermaak alleen respect moet wel van 2 kanten komen denk ik.

Zo vind ik het Feyenoord publiek ook altijd zeer respectvol naar spelers die de club verlaten hebben. Neem bijvoorbeeld Wijnaldum. Deze speler heeft Feyenoord veel geld opgeleverd (wat Feyenoord toen heel hard nodig had) en heeft uit eigen beweging zijn teken geld geschonken aan de jeugd van Feyenoord. Maar als deze jongen in de kuip komt kan hij niets goed doen.

2 december 2013 om 12:01

Ik citeer "deze jongens hebben geen respect voor de club en verdienen het gewoon om bekogeld te worden." Sorry hoor maar jij praat het goed dat iemand bekogeld wordt door flessen en weet ik veel wat? zeg er maar 1 ding over, Hersenloze amoebe..

2 december 2013 om 12:01

Wat ben je toch ook een mannetje zeg.

Bruma heeft helemaal niets fouts gedaan, hij is op jonge leeftijd vetrokken om zich te meten en te leren van spelers die in de beste competitie op de wereld spelen. Maar als jij de kans had om als jonge speler naar Chelsea of City te verkassen zou jij natuurlijk ''respect'' hebben voor je club en daar blijven, ondanks de sportieve malaise bij je eigen club.

Bruma komt er wel- en ik denk dat de meeste Feyenoorders hem liever zien falen dan een exponent van de eigen jeugdclub het goed zien doen. Ik vraag me eigen af bij welke partij er daadwerkelijk gebrek aan respect is...

2 december 2013 om 12:02

Ach ach... wat een haat!
Dit soort dingen horen gewoon niet thuis op zowel het veld als op de tribune.

2 december 2013 om 12:07

Wel goed van je dat je toegeeft dat PSV een concurrent is van Feyenoord. Hopelijk wordt het een mooie strijd dit jaar om de play-off plekken voor de EL.

2 december 2013 om 12:09

Classongrass wat ben jij een zielig figuur.... zij kozen voor een stap hogerop en geheel terecht met fans zoals jij.....

2 december 2013 om 12:13

@glasson Grass

Je spoort voor geen meter.
Dit soort mentaliteit maakt de samenleving kapot.
Ga je schamen met uitspraken als "verdienen het om bekogeld te worden"
Je bent gek in je paasei als je dat nog normaal en terecht vindt ook.

Zoals Djoekboks het zegt, hij maakt een keuze, is helaas niet gelukt en komt via een omweg in NL waar hem weer een kans wordt gegund na Hsv.
Je moet het allemaal niet moeilijker willen maken.
Die zinloze agressiviteit en territoriale drang is gewoon ziekelijk.
Lkre generatie komt er weer aan.

2 december 2013 om 12:15

Twente heeft geen recht van spreken, jullie worden toch weer 6e.. Niet erg hoor, maar weet je plaats.

2 december 2013 om 12:21

@classongrass, uit je reactie te lezen krijg ik het gevoel dat jij een type bent die altijd zegt dat de club is groter dan de speler. Maar besef wel dat je zonder voetballers geen club hebt, en zonder club kan je wel gewoon voetballen. Dus dankzij die voetballers kan jij genieten van je clubje Feyenoord, en dus niet dat die spelers dankzij Feyenoord kunnen voetballen.

2 december 2013 om 12:32

@classongrass

en dus vinden we het normaal om die spelers te bekogelen?
je mist een paar chromosomen of je hebt er een paar te veel als je dat dan een logisch gevolg vindt

2 december 2013 om 12:57

Gasten als jij moeten ze nooit meer in de buurt van een voetbalveld laten. Wat een idioot. Echt geen flauw benul van het feit dat het individuen zijn die ook hun eigen keuzes maken. Wij hebben dat te respecteren. Als we spelers zo gaan behandelen houden we niemand over straks.

Al die spelers die bij Feyenoord voetballen en niet uit de opleiding komen moeten ook als verraders gezien worden dan maar als ze bij hun oude clubs terugkeren. Zou wat zijn als we allemaal zo doen.

Jezus, wat een idioot!

2 december 2013 om 13:02

Maar ja dat vind jij.
Het zal de gemiddelde weldenkende normaal beschaafde nederlander zijn reet roesten wat jij vind.

2 december 2013 om 13:06

Hele opleiding genoten.. nou nou, dat valt ook nog wel mee.
Op z'n 15de was hij al vertrokken naar Engeland, dan zit je nog in de B!
Daarnaast was het ook bij Feyenoord geen garantie dat je door zou breken. Destijds was Feyenoord nog gewoon een koopclub waar talenten veel minder kans kregen dan nu.

Bruma heeft destijds een keuze gemaakt waarvan achteraf is gebleken dat hij niet goed is uitgepakt. Jammer maar helaas...

Maar om daar nu (7 jaar later) nog steeds over te gaan zeuren.. get a life man!

2 december 2013 om 13:25

Aah.. nu ben jij het slachtoffer?

2 december 2013 om 13:25

@classongrass , deze jongen is na mijn mening geen verrader, dat die zo vroeg bij feyenoord vertrok is dom en was puur voor het geld, nu hij terug is in nederland en voor PSV heeft getekend maakt hem nog niet zomaar een verrader, ten eerste had feyenoord hem niet nodig en als 2e had feyenoord gewoon niet het geld om deze jongen binnen te halen.
je kan pas van een verrader spreken als je direct naar een concurrent loopt.

2 december 2013 om 13:32

Wat voor primitieve reactie heb jij nou weer? Sinds waneer verdienen spelers het om bekogeld te worden?

2 december 2013 om 13:40

Jup, tuurlijk verdient een speler het om bekogeld te worden als ie er voor kiest bij feyenoord weg te gaan. Gokje: jouw IQ is 90?

2 december 2013 om 13:47

Anders moet je een keer naar ehv komen staan wij daar op het station klaar om jou te gaan bekogelen als je de trein uitstapt, moet kunnen toch?

2 december 2013 om 13:54

Inderdaad! Ik snap dat je als supporter het eeuwig zonde is als een speler voor de concurrent. Maar om nu een spandoek te maken met de talenten van feyenoord waarbij rekik, bruma en wijnaldum met een rode streep er door gestreept gaan?

2 december 2013 om 14:38

@classongrass

Op basis waarvan doet feyenoord structureel mee in de top? Op 1 2e en 3e plek na draait feyenoord de laatste 15 jaren structureel mee om plaats 4 tot 10 (haha 410 zo je wilt)... En ze spelen al 6 jaar minstens geen europees voetbal, maar dan moeten ze zich volgend seizoen zien te plaatsen. 2008 was de laatste keer en toen verloren ze alles in een makkelijke poule

Het zegt al genoeg dat men in Amsterdam blij is met winst voor feyenoord omdat die toch niet als echte bedreiging worden gezien.

Dus dat jij tegen svg5 zegt slaat ook al nergens op, twente is veel serieuzer dan feyenoord, net als eigenlijk elke haatzaaiing die je hier plaatst het slaat nergens op!....

2 december 2013 om 14:42

Structureel meedraaien in de top? Feyenoord doet al jaren niet meer mee man. Blaffen niet bijten dat is Feyenoord, ik schat Twente en PSV vele malen hoger in.

2 december 2013 om 15:09

Och jungske toch, wat zit het diep. Schrikbarend hoeveel upvotes je nog krijgt

2 december 2013 om 15:10

Lees mijn tekst eens ff jongen en je ziet dat ik juist deze uitspraak veroordeel. Ik citeerd glassongrass.

2 december 2013 om 15:27

Wat is dat nou weer voor instelling. JIj wilt je eigen ontwikkeling beperken op basis van Respect??????????????

2 december 2013 om 16:54

Grote bek op internet en flessen gooien van achter het hek. Dat zijn de feyenoordsupporters? Vroeger waren ze bij Feyenoord nog berucht, nu profileren ze zich als gefrustreerde zielige kereltjes. De echte harde kern van Feyenoord moet zich eens achter de oren krabben en gaan bedenken wat ze met dat soort gastjes gaan doen. Maken heel de reputatie kapot.

2 december 2013 om 17:07

Jij snapt echt niets van de wereld
Ik ben bij een bedrijf begonnen na mijn opleiding.
Ik heb daar het vak geleerd, cursussen gevolgd en een aantal jaren gewerkt.
Nu na 32 Jaar ben ik inmiddels al een paar keer van werkgever veranderd.
Dit waren allemaal concurrenten van elkaar.
Ben ik nou ook een verrader?
Had ik volgens jou gewoon bij de eerste werkgever moeten blijven, en geen stap hoger moeten maken?
In het voetbal koop en verkoop je spelers.
Vaak worden spelers ook aan de kant gezet ook al hebben ze alles gegeven voor de club ( kijk bijv naar Del Piero)
Daarnaast wordt hier wel heel makkelijk het woord haat gebruikt.
Tegenstander zijn van iemand of een club is geen haat.

Er wordt ook door velen hier gedaan of alle supporters hetzelfde zijn.
Ik fluit bijv Wijnaldum niet uit.
Ik blijf het een genot vinden om hem hier te zien spelen.
En je kan trots zijn dat Feijenoord hem heeft gemaakt tot wat hij is geworden.

Het was een domme actie van Bruma als reactie op een domme supporter.
Thats it
excuses aanvaard, en zeker ook omdat het uit frustratie gebeurde in de hitte van de strijd.
of zijn we allemaal ineens zo schijnheilig, en doen wij nooit iets fout?

2 december 2013 om 19:11

@ Class on gras

Hier spreekt weer een jaloerse asociale feyenoord supporter. Je naam moet je echt veranderen want klasse heb je niet. En kan het niet laten,maar weet je nog 10-0 !!!!

2 december 2013 om 21:05

Leuk hoor zo'n randje ,alleen jammer dat er onzin tussen staat .het ventje heeft zich gister gewoon misdragen en om nou te zeggen dat de meeste Feyenoorders hem willen zien mislukken?? , Alsof JIJ de wijsheid in pacht hebt om te weten wat ...hoeveel waren er gister??? 50.000 Rotterdammers van Bruma vinden ...hou op zeg ....

2 december 2013 om 21:19

Over welk hek heb je het ??? er staat geen hek ,,,,,onzin dus

3 december 2013 om 06:41

als je bij feyenoord speelt hoor je ten alle tijde trouw te blijven aan je club net als hhet legioen dan kun je de slechtste van allemaal zijn maar wel de legende!

2 december 2013 om 12:04

Voor Bruma zelf is het alleen niet klaar. Hij ziet er uit als een beest en gedraagt zich ook teveel zo in het veld, waardoor hij veel kaarten pakt en fouten maakt. Vind hem een enorm talent, maar iemand bij psv moet ervoor gaan zorgen dat hij wat rustiger wordt in zijn hoofd. Voor rekik geldt in mindere mate hetzelfde. Zal ook wel met (levens)ervaring te maken hebben.

2 december 2013 om 12:19

hij is gewoon een idioot om 2 keer in 1 week dubbel geel te pakken. Daar zou psv een boete voor moeten geven. En niet met en schijnheilig excucces komen die ongemeent zijn.

2 december 2013 om 12:27

Boete is overdreven, maar hij moet wel een beetje tot de orde worden geroepen. Hij en rekik zijn fysiek beresterk en hebben daardoor veel zelfvertrouwen, maar het kan ook te ver doorslaan. En dat is wat nu gebeurt met veel kaarten en fouten.

2 december 2013 om 12:07

Goede zaak????
Ik vind het absoluut geen goede zaak!

Dat verschrikkelijke gedrag van die feyenoorders bleh!!!! Zo ga je toch niet met exspelers om?!

Ik vond het walgelijk en schrijnend.
Ook destijds met leonardo bij Ajax…. Wat die jongen wel niet naar zijn hoofd kreeg. Of mensen als Fer, Wijnaldum etc….. Ik vind het verschrikkelijk. Die mensen kiezen logischerwijs voor hun carriere en dan zo onmenselijk behandeld worden!

Daarbij was bruma zn kaart niet terecht. Laat me voorop stellen dat ik geen fan of voorstander ben van Bruma of psv, maar recht is recht en krom is krom. Zoals Bruma behandelt is….ga je schamen feyenoord!

En ik denk dat Mathijssen in navolging van Bruma ook nog wel een schorsing van de club krijgt nu hij wederom zulke achterlijke gedragingen vertoond rondom een wedstrijd. Dat lijkt me niet meer dan logisch van feyenoord kant net als de supporters, die moeten ook hard gestraft worden na weer wangedrag te laten zien…. Maar vrees dat feyenoord het wederom niet aandurft…. Ze zijn uit dat bestuur allang blij dat ze niet meer onder begeleiding het maasgebouw hoeven te verlaten….. triest eigenlijk de verloedering

Gelukkig is het niet overal zo

2 december 2013 om 12:18

En zo kunnen we opknoopt wel een paar gedragingen van jouw favoriete club opnoemen. Het gebeurd overal en helaas is dit het niveau van de gem burger in deze maatschappij. Bruma had zich zo niet moeten laten gaan. Mooi leermoment voor hem. Vraag me alleen af wat Matthijssen gedaan heeft. Heb op de beelden alleen maar een doodnormale voetballer gezien die richting kleedkamer liep dus waarschijnlijk heb ik wat gemist. Ben wel benieuwd eigenlijk dus vertel. Jij had connecties in die tunnel die het gezien hebben of was je er zelf?

2 december 2013 om 12:35

hahahahahaah wat een haat en frustratie naar feyenoord toe, echt geweldig...

Kijk gerust even naar je eigen clubje voordat je dingen roept die je niet begrijpt/snapt en of het verhaal erachter niet kent. Als er 1 club is waar spelers worden uitgefloten door het eigen publiek is het bij Ajax wel, moet ik daar dan wat van gaan zeggen.

Snap ook niet wat je bedoelt met Mathijsen hoor, niets aan de hand, gefrustreerde "tieners" kunnen gewoon weinig hebben dat zag je ook op het veld, de meest belachelijke overtredingen werden er gemaakt door spelers van PSV en dan als er wat van gezegd wordt worden ze agressief....wat Koeman zei was dan ook terecht "ga vechten op het veld en niet erbuiten"

Eigenlijk triest dat er zoveel kleine pubertjes hier op vz zitten die alleen maar proberen te provoceren

Maar gelukkig zijn ze niet allemaal zo

2 december 2013 om 12:39

Het publiek in de Kuip doet er gewoon alles aan om de tegenstander uit zijn spel te halen. En vind je het heel vreemd dat zo'n jongen uitgefloten wordt? Feyenoord heeft hem 9 jaar lang opgeleid en op zijn 15 kiest hij ervoor om pleite te gaan naar Chelsea. Vervolgens keert hij terug naar Nederland om voor de concurrent te spelen. Ik wil het niet goed praten en doe er zelf ook niet aan mee, maar een beetje logisch is het ergens wel. Wie Feyenoord de rug toekeert kan dat gewoon verwachten.

2 december 2013 om 12:48

Uitfluiten en zingen "laat je club maar in de steek" heb ik geen problemen mee.
Je moet alleen niet met dingen gaan gooien.

2 december 2013 om 13:18

@hiddebaas:

Mathijssen kwam met agressie op Bruma afgelopen waarop hij reageerde en vervolgens mensen als Immers (wie anders zou je haast denken) zich er mee gingen bemoeien.
Schaars loste het wel goed op en had absoluut gelijk en Koeman kwam uiteindelijk ook wat rust brengen en hij heeft gelijk dat Mathijsen in het veld moet vechten en niet erbuiten.

2 december 2013 om 13:28

@justbecause

Met dat provoceer gedeelte doel je neem ik aan op jezelf?
Zoals ik al zei: ik ben geen partij maar recht is recht en krom is krom.
Dat jij die achterlijke wangedragingen goed probeert te praten vind ik schrijnend en zegt veel over jouw intellect.

In en in triest…. Sorry zeg dat niet gauw over mensen maar zulke gedragingen kunnen gewoon niet. Als je dat niet eerlijk durft te zeggen en alleen maar als een triesteling naar anderen wijst en dan een vormpje van kritiek gelijk als haatdragend of een aanval ziet…. Sorry hoor maar dan ben je zielig en kan je niet mee in de grote mensen wereld….

2 december 2013 om 13:29

je vedraait het weer, Mathijsen was boos op Bruma over een overtreding die hij gemaakt zou hebben, Mathijsen zal echt wel iets gezegd hebben om te provoceren, Bruma moet daar slimmer mee omgaan. Schaars reageert daar nogal al heftig op met woorden en Immers wijst hem gewoon terecht waarop Koeman tegen schaars zegt dat hij in het veld moet vechten en niet er buiten.....

2 december 2013 om 13:47

nee ik heb het tegen jouw, je verdraait verhalen en roept dingen die niet waar zijn, je doet net of het negatief dingen roepen tegen oud spelers alleen bij feyenoord gebeurd terwijl jouw club daar een schoolvoorbeeld in is. Veder zeg ik nergens maar dan ook nergens dat ik het goed praat, (weer vedraai je alles)

er is er maar 1 zielig en dat ben jij, hoe jij en vooral hoe vaak jij op feyenoord berichten reageert doet mij afvragen of jij wel een eigen leven hebt. je overdrijft gewoon ongelooflijke veel, je haalt er dingen bij die helemaal niets hiermee te maken. je probeert te illustreren dat feyenoord supporters belachelijk zijn, terwijl jouw club idem doet en misschien wel erger.

De manier hoe jij bijna altijd reageert op feyenoord topics is pas triest, de grote mensen wereld kan ik wel aan, het is het puberale gedrag van jouw soort wat mij vaak stoort, vaak negeer ik het soms niet.

2 december 2013 om 14:12

Ik heb niets tegen Feijenoord justbecause, ik heb een hekel aan dit soort gedragingen.
Op welke manier is Ajax volgens jou erger?

2 december 2013 om 14:13

@jerome010

Gelukkig kan jij wel normaal discussiëren dus de meest inhoudelijke reactie gaat naar jou.

Om eerlijk te zijn, ja dat vind ik raar. Die jongen kiest voor zijn ontwikkeling. Hij heeft nu al Champions League gevoetbald en speelt nu weer Europees. Dat had hij anders nooit gehaald want het is al bijna 2014 en in 2008 heeft feyenoord voor het laatst Europees gespeeld.
Hij heeft nu zelfs al interlands achter zn naam staan, gespeeld in de Premier League en de Bundesliga en daarbuiten speelt hij nu voor de op een na succesvolste club uit zijn vaderland. Dus ja ik vind het raar.

Ruben Schaken, Lamprou en Goossens uit deze selectie, maar recent ook jongens als Landzaat, De Cler, Biseswar, Mols, Sno, Charisteas (zelfs direct) nooit werden zij verguist. Ook later bij andere clubs niet. Wat te denken van bijvoorbeeld Johan Cruijff? Nog steeds de grootste held bij Ajax. Hoor je niemand over.

Maar andersom god oh god…. Zelfs Wim Jansen!! Sowieso zijn er van Feyenoord naar Ajax bijna geen spelers gegaan, maar die paar die gingen werden verguist en gehaat. Dat vind ik raar ja.

2 december 2013 om 14:20

@jerome010 (vervolg)

Sorry kwam een foutmelding in me reactie, hier het vervolg:

Zelfde geld voor die jongens als Fer, Castagnos, Wijnaldum etc. Die jongens konden allemaal een goede stap in de carrière zetten én daar bovenop ook nog eens hun cluppie feyenoord helpen met geld…. Maar nee hoor ze worden met pek en veren verjaagd door een aantal hersenloze.

Dat vind ik heel ernstig. En ook totaal niet logisch eigenlijk.
Het is ook zonde voor de club feijenoord.

Zou je willen uitleggen wat het dan precies is wat dit vreemde gedrag gerechtvaardigd volgens jou? Nogmaals geen haat richting feijenoord, noch richting psv…. Maar van dat achterlijke gedrag en van dit volk wil ik mij als voetballiefhebber, mens en Nederlander het liefst zo veel mogelijk distantiëren.
Voetbal is voor mij genieten van datgene wat er gebeurt op het veld (neem Ajax-Barca) en niet dit, ook niet dat catacombe gedrag en ook niet allerlei andere gedragingen en uitingen

2 december 2013 om 14:36

***op welke manier is Ajax volgens jou erger?***

moet ik nu serieus (ex)spelers gaan opnoemen die bij ajax in zowel het ajax shirt en als tegenstander zijn uitgefloten, als je die niet eens zelf kan invullen is dat een beetje selectief geheugenverlies.

Ga nou eens al je berichten nakijken man, alles is negatief en onder het mom mijn mening.

Vervolgens zeg je tegen jerome010 dat hij wel een normale discusie van voeren en ga je weer bijna schuimbekkend beginnen over personen die zouden zijn verguisd, als jij niet eens eerlijk kan zijn en kan zeggen dat bij Ajax het zelfde gebeurd is er toch geen normale discusie te voeren, want dat zou namenlijk de discusie kunnen zijn "waarom clubs in het algemeen hun spelers en oud spelers uitfluiten.

Als Ajax supporters niet eens het fatsoen hebben om tijdens een afscheidswedstrijd van v/d Sar zich te gedragen zegt dat wel genoeg over die personen, eigen spelers die worden uitgefloten omdat het niet het niveau van Ajax zou zijn, spelers die zelfs zeggen dat ze even klaar zijn met het Ajax publiek.....maak mij allemaal niet alles heeft een verhaal en een reden (goed of slecht) maar stop nou een keer met alles op feyenoord te betrekken en kijk eens naar het grotere geheel, dat is ook onderdeel van de grote mensen wereld

2 december 2013 om 14:52

Wat krijgen Lamprou, Biseswar, Schaken, Goossens etc allemaal over zich heen dan?
Of Johan Cruijff?

Kijk Charisteas kan je zeggen dat het lullig was omdat iedereen zich slap lachte, maar verder? Welke oud Ajacied is verguist?

Grotere "verraad" dan een verleden bij Ajax en Feyenoord hebben bestaat er niet, maar vanuit Amsterdam wordt daar veel volwassener mee omgesprongen. Misschien omdat wij de arrogantie hebben naar jezelf te kijken en niet de afgunst jegens een ander.

Ik zeg niet dat ze bij Ajax allemaal lieverdjes zijn, helemaal niet. Maar zo erg als in Rotterdam is het gelukkig niet. Iedere gek is er 1 te veel, maar feyenoord heeft er gewoon aardig wat.

Maar dat is denk ik ook mentaliteit. Als je in Rotterdam gaar stappen is het 9 van de 10 keer een agressieve sfeer, ga je in Amsterdam stappen is het 9 van de 10 keer leuk, gemoedelijk en gezellig.

Dat heeft niets met voetbal te maken maar is gewoon zo. Denk dat de meeste dat wel kunnen beamen. Ik denk dan ook dat dáár het grootste verschil zit.
Dehaat van Rotterdam naar Amsterdam is ook groter dan andersom.
Dat is ook een interessante kwestie. Die volgens mij vooral gezocht moet worden in dat Amsterdam de meeste dingen groter of succesvoller heeft.
(niet lullig bedoelt)

Maar psychologisch werkt dat denk ik zo.

2 december 2013 om 14:55

@sittard

Leer spellen en gooi geen rare totaal irrelevante beweringen of insinuaties op tafel! Tuurlijk heb ik dat niet gek!

Ik zeg toch ook niet dat jij palestina of de razzia's ondersteund?

Normaal doen aub

2 december 2013 om 15:09

Voor iemand die Feyenoord niet serieus neemt, houdt het je toch wel bezig he.

2 december 2013 om 15:12

Het was eerder Feyenoord die geen fatsoenlijk plan had, heb je ooit Rekiks verhaal gehoord waarom die wegging? Er bestaan simpelweg meer clubs dan Feyenoord om je carrière voort te zetten, en niet iedere speler is een hooliganfan zoals dat publiek in de Kuip

2 december 2013 om 15:18

***wat krijgen Lamprou, Biseswar, Schaken, Goossens etc allemaal over zich heen dan?
Of Johan Cruijff?***
had toch geen namen genoemd, maar Van Bronckhorst bij de afscheidswedstrijd werd continu uitgefloten, Blind in het begin werd constant uitgefloten, v/d Wiel idem zelfs zo erg dat hij erover twitterde (kon beter gelijk vertrekken daarna), en dan de grote Marokkaanse vriend van De Boer, zo kan ik er nog wel een paar noemen.

Begrijp gewoon niet hoe jij erbij komt dat Feyenoorders meer gekken heeft dan Ajax?? Bij Feyenoord heb je meer fanatieken vakken dan bij Ajax, de supporters zitten dcihter op het veld waardoor je in beeld de emoties sneller ziet, bij Ajax zitten ze weg gedouwd in 410, de F-side is al jaren minder aan het worden (al is het wel al weer wat beter). Ajax heeft de dit jaar weer eens zeer hun best gedaan om negatief bekend te staan in Europa, bij ajax zijn ze minstes net zoveel.

afgunst tegen feyenoord hebben de meeste ajax suporters wel zeker, als je zelfs t-shirts laat drukken met anti feyenoord/rotterdam dingen, dan zit het wel diep hoor.

over het stappen heb je gelijk in, maar daar ligt een heel ander probleem, waar ik hier niet over wil praten.

De haat is beide kanten op gewoon net zo erg, van beide kanten heb ik dingen gezien en gehoord, je moet echt niet denken dat dit van 1 kant komt, hoop niet dat je zo naïef bent.

2 december 2013 om 15:38

Nee zo naief ben ik zeker niet.
Ik zeg ook niet van een kant, maar het zit in rotterdam dieper. De haat is veel groter.
Net als dat de gehele gemeenschap en mentaliteit rondom agressiever is.

Dat heeft er zeker wel mee te maken want die sfeer hangt in de kuip ook altijd. Je hebt constant het idee van, er hoeft maar dit te gebeuren en de vlam slaat in de pan.

Van Bronckhorst heeft daarnaast niets met Ajax te maken, als ik iedere willekeurige tegenstander moet opnoemen die wordt uitgefloten door welke supporters dan ook....pffffoe heb je even?

Koeman bijvoorbeeld was gewoon goed onthaald bij Sjaak Swart zn verjaardag. En ik zeg toch verder nergens dat Ajacieden beter zijn of Feyenoorders of wat dan ook?
Ik vind alleen het gedrag verwerpelijk en als jij dat verdedigt of niet zo vind, dan zet ik daar mijn vraagtekens bij.

En dat De Klassieker nog zonder publiek is heeft alles met de feyenoord aanhang te maken volgens de burgervaders.

Wat Blind betreft bijvoorbeeld, een beetje aanpakken is soms alleen maar goed en je ziet het. Daley Blind is sterker geworden en beter. Maar je moet er ook even bij melden (net als de media dat zou moeten doen) dat Blind elke wedstrijd toegezongen wordt en toen ook werd.
Alsof dat in de kuip nooit gebeurt je af en toe even laten horen.... Vraag maar aan Lurling bijvoorbeeld.

Alleen bij Ajax is het vaak opbouwend want die jongens die zo aangemoedigd worden komen goed terecht zoals jouw Blind en Vd Wiel voorbeeld. Allen moet een fijn gevoel bij Ajax. Maar Lurling is kapot gemaakt. Michael Aerts die zelf om een wissel vroeg is kapot gemaakt etc.

2 december 2013 om 15:39

Klopt hoor Goodoldfredje.

Daarom vind ik het ook zo verwerpelijk. En dat bij feyenoord iedereen wegrent door niet bij te tekenen of vanaf hun 15e zegt genoeg....

2 december 2013 om 16:03

laat duidelijk zijn dat ik het uitfluiten van elke (ex)speler gewoon niet goed vind, soms zit er wel een verhaal achter waardoor ik de frustratie begrijpt (niet goedkeurt). maar is het niet raar dat wanneer ze bij Ajax spelers uitfluiten het anders is als bij Feyenoord (je kent de achterliggende verhalen niet, dat blijkt wel uit het feit dat je Lurling er bijvoorbeeld bij haalt)?

**daarom vind ik het ook zo verwerpelijk. En dat bij feyenoord iedereen wegrent door niet bij te tekenen of vanaf hun 15e zegt genoeg....****

Bruma en Rekik zijn toen gewoon terecht weggegaan, die tijd hadden jeugdspelers geen kans om in het eerste te komen door het wanbeleid wat mijn club toen had, dit is nu vele malen minder en jeugdspelers blijven makkelijk en proberen hun kans gewoon in Rotterdam te grijpen, vele jongens hebben de laatste jaren bijgetekend. dus wat je daarover zegt nu is complete onzin en zwaar overdreven.

Dat er geen uitsupporters mee mogen komt door beide kanten, die clown van een burgermeester van onze zijde moet je echt met een korreltje(vrachtwagen) zout nemen, die man spoort echt niet. gaat het niet uitleggen nu maar daar moet je maar even in geloven. maar om 1 voorbeeld te noemen, geen danceparade, want dat feest is te oud niet nieuw genoeg en soms zijn er kleine vechtpartijtjes, maar wel zomercareneval waar elke jaar wel een schiet of steekpartij is met dode?!

Dat de sfeer in de kuip agressief is krijg ik niet mee hoor en ik zit er toch elke thuiswedstrijd, in 410 is vorige week ook nog gevochten, moet ik nu zeggen dat daar altijd een agressieve sfeer heerst? dat zijn incidenten die zo nu en dan helaas wel eens voorkomen bij elke club.

Je heb een heel verkeerd beeld, je maakt alles groter dan het is en als je dat idee toch vasthoud kan je gewoon niet ontkennen dat er bij andere clubs (ook bij Ajax) de zelfde soort dingen gebeuren.

Weet niet of het op tv was te zien, maar er was een groot spandoek over varkenoord en welke talenten daar allemaal vandaan zijn gekomen (toch ook wel als eerbetoon), spelers als Wijnaldum en Fer werden daar ook gewoon genoemd, dus haat richting die spelers is maar bij een klein deel van al die 10 duizenden mensen.

2 december 2013 om 16:54

Sorry, maar als ik op jouw profiel reacties zie staan als “neuzen lopen altijd weg” (ik citeer)
Dan vraag ik mij af in welke hoedanigheid jij wel of niet normaal discussieert en in hoeverre je wel of niet een eerlijke genuanceerde mening hebt.

Ik hoop en ga uit van het beste, maar met dit soort uitspraken vraag ik mij dat wel af.
Ik ga Uit, thuis en Europees ook alles. Dus ik heb ook een grotere voorkeur voor Ajax. Maar termen als “neuzen” slaan nergens op, net als hooligan termen.
Was al een tijdje terug, maar daarin is je neutraliteit niet heel duidelijk te zien zeg maar.

Dus ook bij jou zit er haat richting Amsterdam op de een of andere manier??
Of toch hopelijk niet??

2 december 2013 om 20:59

och och och wat loop jij een onzin te verkondigen zeg zielig mannetje ''mathijssen kwam met agressie op Bruma afgelopen'' dit is helemaal niet waar Mathijssen kwam normaal verhaal halen bij bruma alleen doordat hij zo word uitgejoeld was hij gwn snel op zijn pik getrapt en werd agressief, en wat jij zegt van dat van koeman klopt ook van geen kanten. koeman heeft gezegd dat mathijssen een sportieve rustige jongen is die zijn zaakjes in het veld oplost en niet erbuiten. ken je feiten

2 december 2013 om 21:09

Heb jij dan misschien als enige het hele verhaal van het opstootje gezien en gehoord???

2 december 2013 om 22:13

Afca 020
Doe nou niet alsof Feyenoord de enige is die spelers uitfluit,zelfs Seedorf en Davids zijn ooit verschrikkelijk uitgefloten,ik noem er nu 2 maar de lijst is veel langer.
En debielen heb je overal,ook bij ajax.
Goed ik ben voor Feyenoord maar alles behalve een hooligan,zo zie ik er ook niet uit,ik bedoel hiermee te zeggen dat als ik in amsterdam of omstreken ga stappen kan ik niet zeggen dat ik voor die andere club ben want voordat je weet wordt je door 20 man in elkaar geslagen.
Ach ja dan heb je het verhaal nog wat er op de toekomst gebeurde......
Neeeh man het gebeurt overal ook bij jullie,helaas.

2 december 2013 om 12:35

Wijze woorden.

Tja, ik als Feyenoord supporter begrijp zo'n reactie wel. Je bent toch iemand die ooit in de jeugd hebt gespeeld en je krijgt een fles naar je hoofd geslingerd. Weliswaar niet raak, maar onrespectvol.

Als prof zijnde moet je proberen niet te reageren, maar dat is lastig. Het was beter geweest om desnoods cynisch te gaan klappen naar de supporters, maar zo'n gebaar is iets té.

Dus twee kanten van het verhaal, waarbij ik allebei de kanten begrijp.

2 december 2013 om 11:47

Ik geniet van woorden als onrespectvol, die maken mijn dag goed. Dus bij deze: bedankt.

Ik vind de boete wat ver gezocht. Ook al komt dan weer het standaardpraatje over de voorbeeldfunctie van voetballers, vind ik dat emotie en passie een belangrijke rol spelen in de topsport. Net als zo'n mini-ruzietje in de tunnels. Ga dat toch niet lopen opblazen, joh. De club draait slecht, je krijgt net de 1-1 om je oren en dan komt er zo'n oude veel-te-veel-verdienende pseudo-vedette op je af gerend over een trek- en duw-spelletje bij de corner. Niets minder dan gek dat je dan gefrustreerd reageert. Exact hetzelfde bij het gebaar richting de supporters.

2 december 2013 om 11:50

Graag gedaan.

Klopt, dat maak ik ook niet groter dan het is. Vooral omdat ik Mathijsen niet heb gezien, maar alleen Bruma als een dolle stier op Mathijsen af zie rennen. Mathijsen is slim genoeg om een relletje te veroorzaken zonder camera's en weg te wezen als de camera's er aan komen. Maar goed, dat is iets wat gebeurd. Klaar.

En het gebaar van Bruma, ik denk dat ik hetzelfde zou reageren als mij dit zou gebeuren.

2 december 2013 om 11:51

Dat is het kromme aan sommige feyenoordsupporters vind ik, ze zijn trots dat de opleiding spelers als Fer, Wijnaldum, Bruma en Rekik hebben voortgebracht, wordt graag over gepraat. Maar als ze dan terugkeren in de kuip krijgen ze ineens fluitconcerten en dit soort dingen. Heel krom.

2 december 2013 om 11:55

Klopt, maar we moeten zeker niet alle supporters over één kam gaan scheren. Natuurlijk is het standaard dat iedereen aan het zwaaien is, zoals de supporters met iedere rode kaart voor de tegenstander doen. Maar dat er een idioot tussen staat die een fles gooit, is absoluut niet goed te praten.

En over die fluitconcerten, je moet ook goed kijken waarom ze weg zijn gegaan en op welke manier. Bruma krijgt een fluitconcert omdat hij in het buitenland weinig presteerde en nu terug gaat naar Nederland naar een concurrent. Dan kan je op weinig respect rekenen. Rekik is een ander verhaal. Die is voor zo ver ik weet niet uitgefloten. Fer en Wijnaldum hebben destijds aangegeven geen ambitie meer te zien bij Feyenoord en naar een topclub in Nederland te willen. Ja, dat doet pijn bij supporters. Maar we moeten niet janken, want ze hebben samen tien miljoen opgeleverd.

2 december 2013 om 12:38

@classongrass, goh wat kan jij dom lullen zeg... Zou feyenoord aan het begin van het seizoen op bruma of rekik hebben zitten wachten terwijl je de vrij, martens indi en mathijsen in de selectie hebt? En zouen die spelers dat zelf eventueel ook niet zelf hebben kunnen zien? Maar ja ik heb je in eerdere reacties al zien goedpraten dat spelers bekogeld worden, sterker nog je oppert het... Dat geeft jou denkwijze volgens mij voldiende weer

Haha, deze jongeman heeft hier echt geen spijt van.......

2 december 2013 om 12:16

Zou ik ook niet hebben, gewoon politiek correct excuus aanbieden en de boete accepteren en klaar, gewoon voor jezelf houden.

2 december 2013 om 12:41

Precies, gewoon ff voor dr buiten wereld zeggen dat je spijt hebt, wany je hebt een 'voorbeeld'funtie, maar denk dat Bruma's reactie voor de camera een werkelijke weergave gaf van hoe hij er echt over denkt...

Als er mensen flessen naar je toe gooien dan is het logisch dat je reageert. Niet Bruma valt wat te verwijten in deze maar die tokkies die ik daar vaak op de eerste ring zie staan schelden en tieren.

2 december 2013 om 14:51

Tja, je hebt ook clubs waar ze kinderlijk met klapperjes zitten te ratelen.
Dan geef mij maar dat fanatieke tokkie-volk

2 december 2013 om 15:45

Ja inderdaad.. Een stel leeghoofden met een IQ van een stoeptegel die zich structureel misdragen. Nee daar moet je trots op zijn.

2 december 2013 om 21:16

Flessen in de Kuip ...ja hoor , wat een onzin . Ik zit in de Kuip net naast het luik ,er werd alleen massaal Laat je club maar in de steek gezongen , meer niet ... Gelukkig hebben ze in Alkmaar meerfatsoen he ??? Met een ex voorzotter die ik weet niet hoeveel mensen besodemieterd heeft . En een stadion voor een symbolisch bedrag kunnen kopen terwijl er mensen om een paar duizend euro door deze zelfde mijnheer hun huis uitgezet werden ... Nee dan heb je fatsoen ....

3 december 2013 om 09:44

Hahaha jij heb geen idee waar je over praat. Maar meneer de hypocriet, jouw club heeft ook jaren lang met Fortis op de borst gelopen. Je weet wel, dat bedrijf dat ook staatsteun nodig had om overeind te blijven omdat ze ook net als DSB ten onder gingen aan dezelfde praktijken.

En dat stadion is niet voor een symbolisch bedrag gekocht, dat is een constructie geweest met de gemeente waarbij de grond van De Hout ook voor een relatief laag bedrag hun kant op is gegaan. Grond die nu bebouwd is met nieuwe appartementen en een deel ervan was bestemd voor uitbreiding van het ziekenhuis. Als is het de vraag of dat laatste er komt.

Je moet trouwens niet het structurele wangedrag van een paar tokkies gaan goedpraten vanwege zakelijke beslissingen van een voorzitter. Zeker niet als jouw club ook in zee is gegaan met eenzelfde bedrijf.

2 december 2013 om 22:21

Flessen zijn verboden in het stadion.

Nou prima toch. En weer door.

Tjonge, deze reactie is weer door de mediatrainers van psv opgelegd bij Bruma. Natuurlijk gaat het altijd zo, maar hier meent hij geen donder van. Slap gelul gewoon, Bruma heeft zich gisteren van alle kanten laten kennen en laat voor mij al weken zien niet goed genoeg te zijn als international. Om maar eens een graadmeter te geven.

Die jongen laat zijn spierballen zien en krijgt een boete. Het moet niet gekker worden

2 december 2013 om 12:08

Misschien moet hij dat juist wat minder doen. Hij heeft nu 2 rode kaarten in 1 week gekregen, laat zich provoceren in de rust en benadeelt zn eigen team zwaar.

2 december 2013 om 12:18

Misschien moet de KNVB ook eens een onderzoek starten naar Mathijsen, verder is het niet slim om je zo te laten kennen, maar snap zijn reactie wel.

2 december 2013 om 13:29

Zijn reactie is gewoon dom net als zijn acties in het veld. Natuurlijk is hij geprovoceerd, maar je wordt betaald om je als volwassen professional te gedragen. Niet als een verongelijkt kind.

Ik snap Bruma wel. Gooien met flessen is ook totaal idoot.
Het statement geeft aan dat hij spijt heeft, maar in het echt is dit natuurlijk niet zo.
Alleen het middelvingertje ontbrak nog.

Ben benieuwd of Feyenoord ook een boete gaat krijgen voor het gooien van de fles. Willem II kreeg paar maanden geleden een boete van de Knvb omdat zij een bekertje bier in de richting van een verdediger van Jong PSV gooide. Ben benieuwd of Feyenoord dit ook gaat krijgen of dat de Knvb alleen kleine clubs pesten.

2 december 2013 om 12:19

Een duel zonder publiek lijkt me prima.

Het typerende aan een domme speler is de heersende gedachte dat wanneer iets slechts een reactie is op wat een ander doet, dat je gedrag dan verontschuldigd.
Laat Bruma wat foto's van zichzelf zien tijdens de wedstrijd en hij krabt zich hopelijk ook achter de oren.

2 december 2013 om 12:19

Ik betwijfel het.

2 december 2013 om 12:45

Het is inderdaad niet slim, maar heeft ook met ervaring te maken. Matthijsen deed dat heel slim in de spelerstunnel door meteen weg te lopen. Bruma is nog jong en onervaren, dat speelt in dit geval zeker mee vind ik.

2 december 2013 om 13:52

Ja heel slim van Mathijssen, die jongen heeft een zieke geest die doet alles voor de winst en gaat echt over lijken.. Vind het de meeste schijnheilige speler die ik ken altijd provoceren en als er dan iemand als Bruma voor je komt staan, wegrennen als een mietje.

2 december 2013 om 22:23

Alsof je bang wordt van Bruma. Wannebe Jaap Stam. Iq lager dan die van Lexie. Mathijssen is gewoon erg slim.

ik kan de reactie prima begrijpen, een in mijn ogen heeeeel makkelijk gegeven eerste gele kaart, en een onterechte penalty en 2de gele kaart. Vervolgens 50.000 man er overheen en een fles naar je hoofd..

Denk dat het menselijk is dat je reageert. Je moet wel veel controle hebben om dat niet te doen.

Dit soort dingen gebeuren nou eenmaal, maar ik vind dat het allemaal groter wordt gemaakt dan het is.

2 december 2013 om 11:52

Nogmaals, die eerste gele kaart is 100% terecht. Accepteer dat nou gewoon met je gekleurde bril. Boëtius is er langs en zou ruimte hebben voor een goede voorzet. Dat werd hem ontnomen, waardoor het gewoon geel is. Dus zit daar niet zo over te janken. Die tweede geel is misschien overdreven, maar die overtreding op Immers in de eerste helft vond ik ook een kaart waardig. Dus had hij het rustsignaal niet eens mogen halen.

2 december 2013 om 12:17

Nogmaals? heb je het al eerder vertelt aan me? of verwacht je dat ik alles lees wat jij schrijft?

Ik zeg niks verkeerd Ik vind het een makkelijk gegeven eerste gele kaart en een onterechte 2de gele kaart. Ik zeg niet dat hij hem niet kan geven, ik zeg dat het een makkelijk gegeven kaart is. Ik benoem geen andere situaties en ik zeg niet dat hij op een ander moment in de wedstrijd wel of geen geel had verdiend of wat dan ook. Dus reageer op wat ik schrijf svp.

Van een gekleurde bril of janken is geen sprake want beide clubs in kwestie kunnen me gestolen worden.

2 december 2013 om 12:53

Het woordje 'nogmaals' ging automatisch. Meer omdat ik het al eerder heb gezegd, maar uiteraard niet tegen jou. Dus ongepast in mijn reactie, mijn excuses.

Ik vind alleen dat het geen makkelijk gegeven kaart is, want hij is volkomen terecht. Ik reageer op wat je schrijft, want je schrijft alsof het een onverdiende rode kaart is. Als ik het lees zoals ik in eerste instantie deed, lees ik dus dat je vind dat Bruma 90 minuten vol had moeten maken. Als ik het de tweede keer lees, begrijp ik dat je over die twee gele kaarten wilt discussiëren en dat op basis van die twee gele kaarten hij geen rood had moeten krijgen. Dus een klein misverstand van mijn kant.

Maar goed, we hebben allebei onze mening gegeven en daarmee moeten we elkaar in onze waarde laten, toch? Even goede vrienden.

2 december 2013 om 13:56

daar sta je dan je onderbroek. Heel je reactie op shorty84 slaat nergens op en daarbij ga je er meteen vanuit dat hij een PSV supporter is waardoor je zelf door een gekleurde bril kijkt. Nou mogen wij van jou niet vinden dat die kaarten onterecht zijn omdat jij nogmaals aangeeft dat dit niet zo is. Dus kortom alles wat meneer martyn zegt moeten wij voor lief nemen en daar kan niet aan getwijfeld worden. Misschien moet je zelf niet liggen te janken en gewoon toegeven dat het goedkoop gefloten is en dat Makkelie aan kuipvrees lijdt. Ohja ik zeg dit vandaag nogmaals.

2 december 2013 om 14:18

Nee hoor, ik heb alsnog mijn mening kunnen geven dus mijn reactie slaat wel degelijk ergens op. Ik heb ook nergens in mijn reactie vermeld dat hij een PSV-supporter is, alleen dat hij niet moest janken over de kaarten.

Alles wat ik zeg hoef je niet voor lief te nemen, tenslotte is dit een voetbalsite waar we lekker kunnen discussiëren met zijn allen. Ik geef aan dat die situatie met Bruma in mijn optiek gewoon geel is en volgens de regels van de Knvb ook. Nu moet hij de wedstrijd ook aanvoelen en niet alleen maar volgens het boekje fluiten, maar de eerste gele kaart blijf ik bij dat die terecht is. En ik heb behoorlijk veel reacties gezien waarvan mensen zeggen dat het geel is. Dus je hoeft het van mij niet aan te nemen, je mag een eigen mening hebben

Ik lig niet te janken, want we hebben 3-1 gewonnen. Dus waarom zou ik? Er zijn een aantal situaties waarbij hij goedkoop heeft gefloten, maar in geen enkel geval, hoe Makkelie ook had gefloten, zou Feyenoord niet hebben gewonnen. Want PSV was bedroevend slecht. Ik heb even research gedaan (lees: naar je naam gekeken) en als ik jou was zou ik gaan huilen om het spel van Psv. Want het was weer bedroevend slecht. En als je spelers als Maher gaat napraten en aanknopingspunten hebt gezien, wens ik je succes dit seizoen.

Gefeliciteerd met je opmerking 'nogmaals'. Slaat kant noch wal in je laatste zin.

Die foto alleen al. Schandalig om zo tegenover een scheidsrechter te staan.

2 december 2013 om 12:01

Precies, als er zo'n foto van je wordt gemaakt tijdens de wedstrijd moet je niet meer zeuren over onterechte gele kaarten of penalty's, dan moet je je enkel gaan schamen dat je blijkbaar zo weinig controle over je emoties hebt.

2 december 2013 om 12:20

Ik vind dat geval met de scheids ook veel kwalijker dan een gebalde vuist maken.

2 december 2013 om 13:12

Volg jij voetbal of niet?

Als je goed kijkt dan is het Vink die tegenover hem staat dus heeft niks met gisteren te maken maar zijn ze hier op VZ heel goed om de zaak op te naaien.

Teletekstsupporters zijn jullie als je niet eens de scheidsrechters kent.

2 december 2013 om 13:22

Als ik goed kijk zie ik Bruma met een boos gezicht erg dichtbij Vink komen. Beste Fast-N-Loud, ik reageer op wat ik op een foto zie. Mocht het anders zijn, meld dit dan op een normale manier aub.

2 december 2013 om 14:11

Ja en wie floot gisteren?

Juist niet Vink know your facts!

2 december 2013 om 14:20

Zet je bril eens op. Dit is een foto waarbij overduidelijk Makkelie tegenover Bruma staat.

Know your facts!

2 december 2013 om 16:01

Reageer eens wat ik verder zeg. Dit is toch triest wat je nu aan het doen bent? Als iemand een wedstrijd niet heeft gezien, of iemand een naam verkeerd heeft dan geef je dat even aan en reageer je verder op een reactie. Dit is scoren om het scoren. Maakt je een kinderachtig persoon. Dus nogmaals: Bruma staat erg dicht op de scheidsrechter. Iets wat schandalig is. Zo hoor je niet tegenover iemand te staan. Je ziet 'm duidelijk naar voren leunen om te laten zien wie het baasje is. Ook erg kinderachtig overigens.

2 december 2013 om 17:39

Fast-N-Loud, voor zover je nog niet overtuigd was dat Makkelie op de foto staat, welke uitwedstrijd (want blauw shirt Bruma) van PSV heeft Vink dit jaar (want Bruma speelt pas dit seizoen voor Psv) gefloten? Juist, geen.

Goed van Psv, dit gedrag moet hij niet doen. Hij pakt 4x geel in 43 uur tijd dat is wel erg.

2 december 2013 om 12:47

Goed statement inderdaad. Ik wil nog wel even terugkomen op de eerste gele kaart van Bruma gister, die sloeg helemaal nergens op vind ik.

2 december 2013 om 12:54

Lees mijn reactie hierboven en zie waarom het in mijn optiek en in ogen van de scheidsrechter een gele kaart is.

2 december 2013 om 12:58

Zo kun je het inderdaad bekijken, goede uitleg. Ik vond het zwaar overdreven. Net zoals de tweede penalty, Pelle houdt Bruma net zoveel vast als andersom (beetje geval Van der Hoorn - Balotelli). Vond Makkelie gister echt werkelijk waar dramatisch fluiten. Psv werd benadeeld in enkele gevallen in mijn optiek, maar ook Feyenoord (rekik had best zijn tweede gele kaart mogen hebben, alhoewel ik zijn eerste geel weer niet terecht vond) Neemt niet weg dat de overwinning van Feyenoord meer dan terecht was.

Tjongejonge moet nu alles van PSV onder een vergrootglas gelegd worden..

Ik snap de reactie van Bruma wel.. Tenminste als ik een fles naar mijn hoofd krijg gegooid zou ik op z'n zachts gezegd ook niet vrolijk worden..

Verder vind ik dat Bruma wel enorm veel gele kaarten nodig heeft.. Niet alleen donderdag en gisteren maar al het hele seizoen..

Zijn verklaring klink als die van een gegijzelde die onder dwang een verklaring voorleest.
Wel goed van psv dat ze ingrepen.

Sowieso een beetje een opgefokt kereltje als je het mij vraagt. Tuurlijk word je makkelijk boos als je verliest en iedereen joelt je uit, maar als je al kijkt naar hoe hij tegenover de scheidsrechter staat... Vind ik een beetje te veel van het goede, alsof hij hem een klap voor z'n kop gaat geven. Beetje intimiderend, terwijl de scheids gewoon zijn werk doet (ongeacht goed of slecht).

Als er daadwerkelijk een fles naar hem werd gegooit mag Feyenoord ook wel een boete krijgen.

2 december 2013 om 12:05

Dan kan je alle clubs in Nederland elke week wel boetes geven. Bruma moet zich hier gewoon inhouden. Bij elke club worden er glazen, flessen en dat soort zooi van de tribunes gegooid.

2 december 2013 om 12:06

Dus omdat iedereen het doet moet het geaccepteerd worden?
Als iedereen van de brug springt ga je dan ook?

2 december 2013 om 12:13

Haha je leest iets wat er niet staat. Ik gooi zelf helemaal niks het veld op, zonde van het bier. Maar ik vind het absoluut krom om Feyenoord een boete te geven aangezien er een fles op het veld werd gegooid, waar dit elk wrrkrnd gebeurt. Wanneer je een speler nou raakt, is t wat anders.

2 december 2013 om 12:23

@wardzijden
je argument is kolder, zoals Sander6 aangeeft.
en vervolgens ga je erover heen met nog een zinlozer argument.
Ik begrijp je punt wel dat "handhaving" lastig gaat worden,maar dat betekent niet dat je het moet tolereren.
Dus inderdaad zoveel mogelijk beboeten waar het kan

2 december 2013 om 12:51

Overal waar het gebeurd een boete geven en de gooiers een stadionverbod.

2 december 2013 om 12:57

@ Wardzijden

Natuurlijk gebeurt het overal, maar hoe kan het in vredesnaam dat er een fles mee het stadion in gaat? Daar gaat het dus qua beveiliging al fout. Bij iedere wedstrijd word je gefouilleerd, maar als je ziet hoe ze dat doen slaat het nergens op. Daar moet de beveiliging voor op zijn flikker krijgen.

Je kan Feyenoord inderdaad geen boete geven, maar ik vind wel dat de beveiliging met betrekking tot het fouilleren wat strenger mag.

En als laatste ook nog, als je een speler raakt is het anders. De intentie is er, dat is al erg genoeg. Een sliding met gestrekt been op de bal wordt de speler ook niet geraakt, maar degene die de sliding maakt krijgt wel rood. Zo klaar als een klontje. Die man of vrouw die die fles heeft gegooid moet in dat vak gewoon aangepakt worden.

2 december 2013 om 15:46

Misschien wordt het niet helemaal duidelijk uit mijn verhaal, maar ik heb ook het liefst dat ze al die supporters aanpakken. Ik vind het alleen wel krom Feyenoord hier nu een boete voor te geven. Ik zat gisteren in het uitvak en als je ook ziet wat er vanuit daar naar beneden wordt gegooid, dan hoort psv ook een boete te krijgen. En dat kan je in principe door trekken naar alle clubs.

Zo lang je er niet structureel iets aan gaat doen, kan je Feyenoord hier echt geen boete voor geven.

Wat een drama deze jongen.
Eerst rood pakken tegen Ludogorets, dan rood tegen Feyenoord (ongeacht terecht of niet).
Dan jezelf misdragen in de tunnel nadat vorig jaar iets soortgelijks plaatsvond.
En dan ook nog zo'n gebaar naar de supporters.

Schorsing van 1 duel is minstens op z'n plaats.

2 december 2013 om 14:00

Die schorsing van 1 wedstrijd heeft hij sowieso al vanwege 2x geel.. Denk dat je bedoelt bovenop die schorsing nog 1 erbij.

Hahahaha die jongen meent geen woord van dat excuus

Zucht

"bij het verlaten van het veld had ik dat gebaar niet moeten doen..."

Gisteren zei Bruma nog geen spijt te hebben van het gebaar...lekker geloofwaardig weer. Deze man is echt te dom voor woorden. Na de ongelofelijk domme tweede gele kaart in de Europa League, doet in de kraker met Feyenoord precies hetzelfde. Ongelofelijk wat een onvermogen en wat dupeer je je team met dit soort acties.

Ook de manier waarop hij protesteerde tegen Makkelie (zie ook bovenstaande foto) en het incident in de gang zijn niet chique. Echter bedekt Psv dit weer met de standaard excuses en een boete. Slappe hap.

2 december 2013 om 12:13

Wat moet PSV dan doen? Zeggen dat hij gelijk heeft en dat Feyenoord, Makkelie, Mathijsen of wie dan ook de schuldige is? Uiteraard laat PSV hem zijn excuses aanbieden, want dat hoort erbij, ook al weet iedereen dat Bruma ze toch niet werkelijk meent.

PSV handelt in mijn ogen dus prima in deze zaak. Bruma echter laat zich 3x (rood, opstootje, opnieuw rood) kennen en komt niet echt professioneel over.

2 december 2013 om 12:43

@peerk

Misschien moet je als Psv zeggen...jij speelt dit jaar niet meer. Geen hele zware straf, maar wel een duidelijk signaal naar Bruma en ook alle andere spelers in je selectie/club. Dit willen we niet meer zien. Er was juist aan het begin wat rust gecreëerd, mede door de verkoop/het stoppen van Lens, Strootman, Mertens en Lens. Ook had Cocu dit aan kunnen zien komen...zeker na het incident in de rust moet je zo'n speler eigenlijk wisselen. Tevens heeft Cocu met Hendrix een optie dit dit prima over kan nemen.

Nu verval je in precies hetzelfde patroon als vorig seizoen, terwijl je juist een nieuwe weg ingeslagen bent...en dat geldt niet allen voor het voetballende deel, maar alles er omheen.

2 december 2013 om 13:58

Dat is wel een enorm rigoureuze beslissing. Dat we een belangrijke speler voor een jaar moeten schorsen, omdat hij een vervelend gebaar maakt naar supporters, is natuurlijk van de gekke. Jij hebt makkelijk praten omdat het niet gaat over een speler van Ajax.

2 december 2013 om 23:39

@buono, ik neem aan dat hij doelt op de rest van dit kalenderjaar, dus dat wil zeggen, hem tot de winterstop schorsen.

@klopper1900, dat vind ik een vrij strenge maatregel. Het is niet alsof hij iets heel ernstigs heeft gedaan. Hij heeft een verwerpelijk gebaar gemaakt naar de Feyenoord-supporters, die hem overigens ook de hele wedstrijd moesten hebben. Dat gedrag moet absoluut niet worden goedgekeurd, maar ik vind dit niet te vergelijken met bijv. een Pieters die een ruit inslaat en dus duidelijk fysiek geweld gebruikt om zijn frustratie te uiten.

Daarnaast zou PSV zichzelf ook duidelijk in de vingers snijden om een basisspeler te schorsen en is het logisch dat PSV dat niet doet, dat is iets wat Ajax ook niet zou doen. De enige keer dat het wel gebeurde was bij Suárez, maar dat was voor een iets andere actie en ook daarbij wist Ajax dat de schorsing vele malen hoger zou zijn dan de schorsing die zij oplegde.

Overigens terzijde, of een speler makkelijk op te vangen valt door een andere speler zou niet uit moeten maken hoe de club de speler straft.

2 december 2013 om 12:30

blijkbaar begrijp je niks van media tactieken
dit is het sociaalwenselijke antwoord van Bruma
en we lopen vervolgens weer allemaal door.

Ik vind het niet gek dat er gereageerd is door hem in de wedstrijd door de hectiek van de wedstrijd waar dubieuze gele kaarten vallen, er vervolgens wordt geprovoceerd en dan tenslotte nog een fles naar je hoofd wordt geslingerd.
alleen de "ijskoudsten" onder ons laten dat langs zich heen gaan.
helaas is Bruma ook maar een sterveling.

2 december 2013 om 12:48

@karel001

Leuk dat jij aanneemt dat ik daar niks van begrijp...maar media tactieken? Sorry, hier prikt iedereen toch direct doorheen? Kom kom.

Verder treurige laatste opmerking...helaas ook maar een sterveling...kom kom. Hij kan niet normaal doen in de rust, pakt een oerdomme tweede gele kaart en maakt vervolgens aan hand/armgebaar naar het publiek van de club waar hij vandaan komt. Zeker het incident in de tunnel is tekenend.

2 december 2013 om 14:25

uiteraard prikt iedereen hier doorheen.
maar toch is het sociaalwenselijker.
Het is beter dan alleen nog maar meer hetze en relletjes te veroorzaken.
Het gedrag hoort inderdaad niet bij een prof, maar een prof mag nog wel menselijk zijn.
Ik zou me zorgen maken als Bruma dit soort incidenten wekelijks had, maar dat is niet het geval.
..en we lopen weer verder...

Hij gaf gisteren aan geen spijt te hebben en dan zal hij nu ook niet hebben. Hij wordt gewoon van PSV uit gedwongen excuses te maken, en dat is overigens een goede keuze van Psv. Hoewel ik de reactie van Bruma goed begrijp (er wordt een fles naar je gegooid en je wordt de hele wedstrijd uitgefloten en uitgescholden) zou hij daar als profvoetballer toch boven moeten staan. De reactie, en ook die in de rust met Mathijsen laten echter zien dat hij nog maar een jong mannetje is die zich iets te graag uit de tent laat lokken, maar daarin zal hij de komende jaren nog wel groeien.

Wat ik niet snap is dat het de voetballer is die altijd zijn excuses aan moet bieden. Bruma maakt 1 gebaar wat niet slim is.

Dit komt voor uit duizenden gebaren, scheldpartijen en voorwerpen die naar zijn hoofd gegooid worden heel de wedstrijd door. Waarom word hiervoor door niemand afstand genomen en moet Bruma (in dit geval) zijn excuses aanbieden?

Hij is veel te makkelijk te provoceren. Ik mag toch hopen dat hij niet meegaat naar Brazilie, want het is een ongeleid projectiel.

2 december 2013 om 12:51

Wees maar niet bang hoor, ik denk niet dat hij bij de WK-selectie zal zitten. Zoals je al zegt is het een ongeleid projectiel en daarnaast komt hij ook gewoon kwaliteit tekort. Spelers als De Vrij, Denswil, Veltman etc etc zijn hem al voorbij en maken een grotere kans om mee naar Brazilië te mogen. Ik sta er overigens echt niet van te kijken hoe vaak die Bruma dom de fout in gaat. Dat deed hij namelijk al veelvuldig bij Hsv. Hij mocht niet voor niets zo makkelijk weg.

Mag niet geberuren, maar kan het wel begrijpen van een jonge jongen. 1000 gekke die je staan uit te schelden, gele kaarten die je nogal overdreven krijgt. (had op andere momenten wel geel moeten krijgen) en dan ook nog eens van het van het veld gestuurd worden. En dat was nit de eerste keer deze week.

het is gewoon een brood voetballer.. ken blijkbaar geen club liefde!
goed dat ze hem een boete hebben gegeven.. hoe hij ook tekeer ging tegen de scheids terwijl de fout bij hem zelf ligt

Voor mij had hij geen excuses hoeven aan te bieden aan dit klote publiek van Rotterdam. Als je alleen al die misselijkmakende kop van die mislukte Immers in de rust ziet die zic overal mee denkt te moeten bemoeien dan wordt jehelemaal niet goed en is dit niet de 2e keer dat Matthijssen zoiets flikt??? Volgende week weer een ederlaag en ze staan weer te janken.

Hij heeft nog steeds geen spijt, logisch ook zo werkt dat ook niet, oh jullie willen het nah dan heb ik nu toch maar wel spijt, dat het nu alsnog zo gezegd word is misschien logisch vanuit Psv zelf maar niemand die dit gelooft toch? Dus uiteindelijk vind ik laat die jongen lekker dit komt weer een beetje hypo over

Oftewel, hoe vergooi ik in 72 uur mijn kansen op deelname aan het WK.

2 december 2013 om 12:39

Hoe bedoel je overdrijven....

2 december 2013 om 12:52

Denk je dat zijn gedrag op het veld en in de tunnel van de Kuip onopgemerkt zullen blijven bij Van Gaal? Dit zal ongetwijfeld consequenties gaan hebben voor hem, want zijn gedrag is tekenend voor zijn onvolwassenheid. Ik denk dat Van Gaal dan eerder zal kiezen voor een jongen als Veltman of De Vrij.

2 december 2013 om 13:46

Ja tuurlijk. En er zijn geen andere Oranje spelers die wel eens wat akkefietjes hebben gehad he?? Mensen moeten niet zo overdrijven. Over een week is iedereen dit weer vergeten.

2 december 2013 om 14:01

Of men dit over een week vergeten is moet nog maar blijken. Dit zijn typische incidenten die mensen er bij blijven halen wanneer de crisis aanhoudt. En het is ook gewoon tekenend voor de huidige situatie bij Psv, want de frustratie droop er zwaar vanaf gedurende die wedstrijd.

Ik vraag me af of die supporter die gooide hem ook daadwerkelijk heeft geraakt want dan kunnen we concluderen dat deze burger een goede worp heeft. Daarnaast met wat gooide hij. Was het een leeg plasticflesje, tjah dan aanpakken wegens milieuvervuiling, een kroket, dan aanpakken want in Afrika hebben ze geen eens een kroket. Of was het een pepernoot, dan kunnen we de zeurpieten weer van stal halen. Ja beste mensen waar we ons in Nederland al druk om maken. Mijn idee, boete Bruma vanuit PSV en Feyenoord en stadionverbod voor de gooiende fan. Zaak opgelost en op naar het volgende voetbal weekend.

dat gelul over die kaarten ben ik meer dan zat rekik had allang rood kunnen hebben voor 2 overtredingen en bruma ook beetje heel hoge calimero gedrag.psv kan op het moment niet beter en dan gaan ze het afschuiven op de scheids maar ik hoor ze niet over rkc thuis of heerenveen thuis.gewoon je verlies nemen en volgende wedstrijd weer proberen de 3 punten te pakken.van mij had bruma geen boete hoeven hebben daar vind ik weer nergens op slaan elke speler en supporter heeft emotie maja bij psv willen ze even laten zien wie er de baas is.

Spijt? Hij moest excuus aanbieden van Psv, weet zeker dat het hem totaal niks interseert, ook al gooien ze iets na je, schelden ze je uit. Je bent prof en je moet daar maar tegen kunnen. Zo niet, ga je maar stoppen met voetbal en ga je iets anders doen. Knvb moet hem gewoon een schorsing opleggen wegens zijn gedrag ook in de rust in de tunnel. Joris komt er mee 'weg' want je ziet hem niks doen, toen de camera eraan kwam en Bruma juist wel. Denk iedereen Veltman graag op de WK ziet ipv Bruma?

2 december 2013 om 14:02

Veltman is nog jong en moet nog de nodige ervaring opdoen. Maar bij die jongen zie je iedere week weer dat hij stappen maakt en dat hij steeds beter in vorm komt. Als hij zich zo blijft ontwikkelen dan is een plaats in de selectie voor Brazilië echt niet ondenkbaar.

Ik ben diehard Feyenoorder. Maar wat schaam ik me voor sommige reacties van andere Feyenoorders.

De eerste gele kaart was zeer onterecht, de tweede... tja, kan je geven. Niet al te slim. Overall een overdreven rode kaart.

2 december 2013 om 14:05

1e kaart was terecht hoor, gewoon dom gedaan. Altijd geel ook al is het 1e seconden.

2 december 2013 om 14:09

Dat ben ik met je eens. Maar ik vond hem niet zwaar genoeg voor geel.

Het is toch ook te krom voor woorden he. Voetballers die continu hun excuses moeten aanbieden maar supporters mogen schelden en schreeuwen en gooien wat ze willen zonder dat er wat gebeurd. Ze krijgen van alles over zich heen en als ze dan eens reageren zijn ze de lul terwijl die kleine groep klote supporters die geen respect kunnen opbrengen voor een ander mens gewoon door kunnen gaan met hun idiote gedrag!

kreeg suarez niet achteraf een schorsing na een vergelijkbare actie een paar jaar terug tijdens feyenoord-ajax? deze man gun ik nog wel een extra schorsing. Lijkt me ook goed voor psv want dan eindigen ze de wedstrijd misschien weer eens met 11 man

Kansloos mannetje die bruma, opgegroeid bij feyenoord en je dan zo laten gaan. Typisch iemand die niet weet waar hij vandaan komt.

2 december 2013 om 13:27

@balgehakt1979

Jij doet je naam in ieder geval eer aan. Het is namelijk de omgekeerde wereld dat een speler zijn excuses aan moet bieden. Dit omdat hij enkel zijn gebalde vuist toont na veelvuldig voor alles te zijn uitgemaakt en bekogeld door een deel respectloze randdebielen die zich in het stadion bevonden. Het zou de club Feyenoord sieren op haar beurt zijn excuses hiervoor bij Bruma aan te bieden. De supporters bevinden zich immers in het stadion van de club die daarmee haar volledige verantwoordelijkheid dient te nemen. Sterker nog, wat mij betreft mag ook het in toom houden van je supporters onder fairplay vallen.

2 december 2013 om 13:47

Amen!!

Tja, dit zijn inderdaad weer van die geregisseerde statements. Weer voer voor de heren vanavond.

Vind de boete overdreven. Hij word uitgescholden en er word een fles naar hem gegooid,dan moet je als PSV zijnde toch begrijpen dat hij dit doet. En waar praten we over zeg,een gebalde vuist. Was idd een schandalige actie die op deze manier bestraft diende te worden

2 december 2013 om 12:53

Ik zou me als PSV meer druk maken om zijn reactie tegenover de scheidsrechters zoals hier op de foto is te zien.

2 december 2013 om 13:14

Kijk eens een wedstrijd zou ik zeggen want dit is niet van gisteren.

Teletekstsupporter noem ik je maar even als je niet eens ziet dat dit Vink is.

2 december 2013 om 13:49

Vink...........hoe kan iemand zichzelf voor lul zetten. Dit is Makkelie!!

nu kan jorgensen het misschien weer eens laten zien.
was een groot talent bij kopenhagen.

Gaat Feyenoord nu ook een boete krijgen,en verscherpte controles bij de ingangen ?
Als mensen al flesjes mee naar binnen kunnen nemen,dan is die fouillering aan het vak ook gewoon een drama.

En aan de reacties van de feyenoorders hier te lezen,zal Bruma genoeg naar zijn kop hebben gehad,woorden en voorwerpen,maar hij moet nu excuses maken,belachelijk.

Niet goed van beide kanten. Supporters moeten het dan gewoon houden bij woorden of lachen. En Bruma moet niet reageren. Maar dingen naar zijn hoofd gooien dat kan gewoon niet.
voor mij blijven ze toppers (bruma en Rekik) ondanks het feit dat ze een andere route hebben willen bewandelen.

Je kan niet als supporter van Feyenoord eerst een doek maken als tribute, met alle jeugd exponenten van de afgelopen jaren, om vervolgens 1 van die namen te bekogelen en de huid vol te schelden beetje jammer.

Ben blij dat hij zijn excuses heeft gemaakt. Hoofdstuk afgesloten!!!

Wat een laffe hond.... gister lopen blaten dat ie geen spijt heeft... en nu excuses maken, waar hijzelf dus totaal niet achter staat.. mans hoor.... lol wat een weggooier dat figuur

De grootste laffe hond is nog altijd Mathijssen,
vuile vieze schijnheil,onschuldig lopen doen als de camera dr is
Feyenoord moet niet stoer doen ant hoe dan ook die 10-0 die gewonnen werd door PSV poetsen jullie nooit meer weg
Blijft een zwarte bladzijde in de boeken van Feyenoord

2 december 2013 om 14:07

Kan wel zwarte bladzijde zijn, maar dat Feyenoord jullie 3-1 won vorige seizoen of daarop dat kosten PSV de kampioenschap.

2 december 2013 om 15:07

10, 10, 10

in 010 naar de 10de plek voor Psv.

Nu wel zijn excuses aanbieden.... Tsja, wat zullen die woorden zwaar wegen als je gisteren zijn commentaar gezien hebt.

PSv lijkt weer een speler in de selectie te hebben, die niet even stabiel is, zodra hij onder druk komt. Ik neem aan, dat Van Gaal nu genoeg weet !

Oh jee gaat toch niet een 2e Pieters worden die Bruma!!! Wat is er aan de hand met deze jongen? Pakt te pas en te onpas geel, en rood, benadeelt zijn ploeg diverse malen en doet ook buiten het veld gekke dingen. Tuurlijk krijg je van alles en nog wat naar je hoofd maar volgens mij moet je daar toch echt boven staan. En ja dan krijg je dat voorbeeldfunctie verhaal. Je weet het dat er in de Kuip geprobeerd wordt tegenstanders en arbiters te beinvloeden (vaak lukt dat ook nog helaas). Neem toch aan dat daar vooraf op is gewezen, dat daar aandacht aan is besteed. Leer jezelf eens beheersen jezus. Vond het al met al rotsfeer in en om het veld, geen woord meer aan vuil maken. Als ik Cocu was zou ik deze jongeman paar potten lekker laten banken, want op deze manier is hij voor het team geen toegevoegde waarde. Als ik van Gaal was zou ik me ook twee keer bedenken voordat ik uberhaupt een van de twee mee zou nemen naar WK, Rekik en Bruma, vaatjes buskruit en veels te veel kaarten.

Het had sws geen rood moeten zijn, pelle probeert omhaal het mislukt niemand protesteerd en ineens op de stip met rood

Ik zag laatste een filmpje van de wedstrijd tussen Galatasaray en Fenerbahce. Daar werden wel 100 flessen het veld opgegooid. Het stelt allemaal niks voor wat gisteren is gebeurd en niemand maakt zich er druk om. Alleen de media en al die zogenaamde beschaafde moraalridders op voetbalzone.

Die foto alleen al… Te opgefokt voor woorden zoals hij voor Makkelie staat, lijkt wel een stand-off tussen twee boksers voor de wedstrijd.

Toon je dan een kerel maar achteraf onder druk excuses aanbieden is hypocriet. Geen ruggengraat.

Ik kan me heel goed voorstellen dat deze jongens op jonge leeftijd voor het geld kiezen. Als de kans zich voordoet om naar een grote club te gaan en daarmee gelijk financieel binnen te zijn, waarom niet? Stel dat ze "respect" hebben voor de oude club en bedanken, wat als ze paar weken later hun plures afscheuren en nooit meer zo'n kans krijgen?

Ik snap best wel dat het op sportief gebied niet altijd de beste keuze is hoor, maar ik snap ze wel.

En nu zou feyenoord die mathijsen ook een keer een boete moeten opleggen.

2 december 2013 om 22:21

Op basis waarvan?speculaties????
hahahaha.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren