Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Voorzitter Barcelona blij met verlies in Amsterdam: 'Dit werkt louterend'

Laatste update:

De nederlaag tegen Ajax is hard aangekomen in Barcelona. De Spaanse grootmacht was tot dinsdagavond ongenaakbaar, zowel in de eigen Primera División als in Europees verband. Voorzitter Sandro Rosell probeert de gemoederen echter tot bedaren te brengen en benadrukt dat er ook positieve kanten zitten aan de verliespartij (2-1) in Amsterdam.

/

"Het is voor niemand goed om alleen maar te winnen", verklaarde de preses vrijdag tijdens een bijeenkomst voor Catalaanse ondernemers. "Soms is het noodzakelijk om een wedstrijd te verliezen. Dat werkt louterend voor het team en voor de fans." Vooralsnog is er echter geen enkele reden tot paniek. Barcelona staat nog altijd ongeslagen bovenaan in Spanje en weet zich ook al verzekerd van overwintering in de Champions League.

Zondag krijgen los Azulgrana de gelegenheid om de uitglijder tegen Ajax meteen recht te zetten: dan wacht het lastig uitduel bij Athletic Bilbao. De ploeg zal het ook dan moeten stellen zonder sterspeler Lionel Messi, die naar verwachting nog zo'n zes weken nodig heeft om volledig te herstellen. Adriano en Dani Alves, die het duel met Ajax lieten schieten, zijn mogelijk wel weer van de partij.

Barcelona wint de Champions League

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zie niet vaak zoveel onzin bij elkaar. Waarom is het niet goed om altijd te winnen? Je kan het ook anders bekijken; doordat je altijd wint ga je boven jezelf uitstijgen en denk je dat niemand je de baas zal zijn.
Een keer een verlies kan gebeuren, maar louterend gaat iets te ver. Je moet spelers niet op wakker willen maken door te verliezen.

29 november 2013 om 13:32

Omdat je als je steeds wint er gemakzucht in het team kan komen en onderschatting van de tegenstander, als je af en toe een deksel op je neus krijgt weet je dat je er meer moet voor doen om weer een serie wedstrijden te winnen.. Tiss niet zo moeilijk hoor..

29 november 2013 om 14:13

Ja als je alles wint ga je tegenstanders onderschatten. Maar boeie, desondanks win je toch alles.

29 november 2013 om 13:34

"je kan het ook anders bekijken; doordat je altijd wint ga je boven jezelf uitstijgen en denk je dat niemand je de baas zal zijn." En daar zit em juist het gevaar. Je gaat tegenstanders onderschatten. Ik begrijp precies wat Rosell bedoelt hier. Bovendien heeft deze nederlaag geen schadelijke gevolgen, aangezien Barca toch al geplaatst was.

29 november 2013 om 13:39

Omdat je publiek te verwend raakt en zelfs om trainerswissel gaat vragen als je niet mooi genoeg speelt. Gemakzucht..

29 november 2013 om 13:59

Omdat winnen alleen leuk is als je weet wat verliezen is.

Omdat fouten en misstappen ook leerzaam zijn.

29 november 2013 om 14:08

Inderdaad, en ook omdat het je met beide benen op de grond zet en je gedachten van superieur zijn louterd / reinigt.

Iemand bij wie in het leven alles meezit, heeft doorgaands een zwakker karakter dan iemand die de klappen van het leven mee heeft gemaakt.

Zo ook met (voetbal)teams. Karakter vorm je door tegenslag.

29 november 2013 om 14:16

Uit welke biografie heb je dat gehaald?

Ja als Utrechter weet je inderdaad vaak genoeg wat verliezen is, snap je frustratie.

29 november 2013 om 14:30

totaal overbodige sneer naar iemand die niks verkeerds zegt.

is dat nou "ajaxstyle"? Nee toch, hoop ik.

29 november 2013 om 14:52

Dank je Michiel. Ik wilde er eerst zelf op ingaan, maar ik had daar toch geen zin in. Is toch zinloos.

29 november 2013 om 14:56

Wow wat een overbodige en onvriendelijke reactie zeg. Kun je uitleggen waarom je denkt dat dit nodig was?

29 november 2013 om 15:13

Wat een achterlijke reactie Ajaxstyle!

Filmfreak heeft gelijk.

Er is ook geen reden tot paniek. We zitten al bijna in december en Barcelona heeft nu pas haar eerste nederlaag geleden, hoeveel topclubs kunnen dat zeggen?

Zoals Sandro zegt, Blaugrana staat aan kop in de Primera Division (ongeslagen) en is zeker van overwintering in de Champions League. Ik begrijp niet waarom er een groot drama wordt gemaakt van 1 verlies, het gaat nog altijd goed met de club. Een verlies zat er aan te komen, dus geen reden tot moord en brand en al helemaal niet van een crisis.

29 november 2013 om 13:44

À.iniesta .. Een x verliezen is niet erg maar de manier hoe je verliest, als je als Barca. Tegen 10 van Ajax niet eens 1 x kan scoren dan is dat gewoon een schande

29 november 2013 om 13:55

Qua resultaten is er geen reden tot paniek, het spel laat echter wel te wensen over.
Het was gewoon dramatisch van Barca's kant vooral de eerste helft, de blessures en Ajax' goede spel zijn geen excuus.

Complete onzin dit. Hij baalt als een stekker dat barca verloren heeft en is dan blij dat hij heeft verloren

DIt barca gaat de CL niet winnen. Daarvoor zijn ze niet sterk genoeg. Zie maar de wedstrijd tegen ajax.

29 november 2013 om 13:38

Want de wedstrijd tegen Ajax zegt ook alles

Is ook geen schande voor Barcelona om van Ajax te verliezen, als ze nog 100 keer spelen verliest Barcelona 99 keer.

29 november 2013 om 13:42

Tuurlijk jongen... Ik heb genoten van Ajax maar als ze vaker tegen elkaar spelen dan denk ik niet dat Ajax altijd maar even zal winnen. Barcelona had een off day en Ajax steeg boven zichzelf uit.

29 november 2013 om 13:58

Ja….

Barca wint de CL? (poll).... denk dat dit Barca dit jaar niet heel ver gaat komen. Op dit moment zijn er imo simpelweg meer teams in betere vorm dan Barca.

29 november 2013 om 13:44

Op dit moment ja maar de knock-out fase is pas na de winterstop en dan zijn we weer een paar maanden verder

Tuurlijk is het goed om een keer te verliezen. En ook om te zien dat 11 ajacieden Barca onder druk zetten op de juiste momenten. Ik hoop dat meerdere ploegen dit voorbeeld gaan volgen. Verdedigers aan de bal laten en druk zetten op juiste moment. Vergt veel lef, want in eerste helft lag er ook veel ruimte achter de laatste linie van Ajax, maar door het goede pressen, kwam de bal daar maar moeizaam... Hele grote complimenten voor Ajax... En dat zegt een Feyenoorder...

Oh nee toch. Dan hebben de 'kenners' toch gelijk! Barcelona heeft met opzet verloren van Ajax! Ze wilden tegen 10 man van Ajax hun eerste verlies van het seizoen lijden zodat ze niet laconiek zouden worden....

29 november 2013 om 13:53

Joh, zit niet zo te zeiken. Er zijn er alitijd een paar die dat zeggen, maar verreweg de meesten, en ook Feyenoorders, geven jullie gewoon de complimenten dit keer. Ga dan niet blijven piepen om die paar mensen die roepen dat het anders was, want dan laat je je wel heel erg kennen.

Ik begrijp best dat Rosell dit zo zegt, als jij dat wat af laat doen aan de prachtige overwinning van Ajax doe je dat toch echt helemaal zelf.

29 november 2013 om 14:04

En voor die mensen die wel gewoon sportief kunnen reageren heb ik zeker respect. Ik was er eigenlijk ook wel klaar mee, maar ik heb dit bericht toch gebruikt om voor het laatst er een opmerking over te maken.

29 november 2013 om 14:11

Beetje treurig om zo het laatste woord te moeten hebben Lunny. Dat is helemaal niet nodig. Je moet daar boven staan. Op deze manier rakel je iets op waar niemandop zit te wachten en ook je 'tegenstander' helemaal niet over begint.

Rosell heeft natuurlijk gelijk, af en toe een tegenslag maakt een succesvol team beter. Niet voor niets ook dat hij dit zegt tegen Catalaanse ondernemers, die ongetwijfeld allemaal de crisis voelen.

Bovendien, als Barcelona toch moest verliezen, dan zal iedere Socio het met me eens zijn dat dat het best tegen Ajax kon gebeuren, het Ajax van Cruijff en De Boer.

Hoe kan je nou blij zijn met verliezen, maar het kan je wel motiveren om beter te spelen en te winnen.

29 november 2013 om 15:25

ze balen als een stekker, zijn kwaad op elkaar en weten nu dat het beter moet. Een soort wake up call, niets mis mee voor barca.

ajax gewoon verdiend gewonnen, en een wijze les voor barca dat het anders moet.

Nee real wint wel van alle kleine teams.
Iedere jaar denkt men real wint de cl maar dat gaat niet
Geburen zoals je zag tegen juve uit al beetje moeite hebben
Last staan Bayern of barca

SANDRO ROSELL! FUERA!!!! MET JE KUT BELEID!

Aan 1 kant moet je het wel begrijpen, een team als barca die alleen wint wint wint wint en dan opeens tegen Ajax gaan spelen, die spelen niet 100 procent hoor. Als barca nog niet zeker was van de volgende ronde, geloof me dan hadden ze Ajax kapot gespeeld laten we daar duidelijk over zijn. Barca moet gewoon elke wedstrijd vol voor gaan of het nou per Zwolle is of real madrid en dat heb niet alleen barca maar veel clubs die denken we gaan toch winnen nou Ajax heb jullie kapot gemaakt en hoe komt dat, omdat ze niet alles geven

Ik kan nu een pak Ajax-fans over me heen krijgen maar zo zwak als afgelopen dinsdag heb ik Barcelona de laatste vijf jaar niet weten spelen.

Ik had ook de indruk dat men niet al te zwaar tilde aan een eventuele nederlaag en dat men bij Barcelona Ajax op één of andere manier zijn stunt wel gunde.

De omstandigheden waren voor Ajax ook ideaal : een tegenstander die al gekwalificeerd is, een pak geblesseerden, een uitmatch voor de Catalanen, nog een mogelijkheid om een eventuele misstap m.b.t. de eerste stek nog recht te zetten en komend weekend een hele moeilijke zware uitwedstrijd in Bilbao.

Je kon Ajax zijnde Barcelona op geen beter moment treffen.

Ook moet gezegd dat dit Barcelona ondanks het nagenoeg foutloze parcours helemaal niet meer die onoverwinnelijkheid uitstraalt die er tot voor kort van uitging.

Het is allemaal net iets trager, iets minder vloeiend, wat moeizamer.

Wie Barcelona al een tijdje volgt, die zal wel begrijpen wat ik bedoel.

Maar dat hoeft uiteraard allemaal niet de rekening te maken van Ajax ; het blijft knap om te winnen van een club wiens budget 7 of 8 keer .dat van Ajax is.

29 november 2013 om 16:43

Daarom zeggen de spelers van Barcelona zelf dat ze zich geen raad wisten met de druk die Ajax op hun uitoefende.

Waarom dan alle gele kaarten? Dat waren er 5 voor Barcelona. Ze waren behoorlijk gefrustreerd.

Barcelona is m'n 2de club en inderdaad het gaat niet meer zo. Ze gaan te veel uit van een geniale ingeving van Messi. Ik merk het tijdens hun wedstrijden bijvoorbeeld met het druk zetten en vast zetten van de tegenstander dat is echt stukken minder. Ik denk dat het huidige team toe is aan vernieuwing.

Spelers zullen nu misschien even uit de wolken gehaald worden nadat ze voor het eerst dit seizoen hebben verloren, maar ik zie er nou verder niets positiefs in. Het is natuurlijk een prestatie dat er pas eind november de eerste nederlaag word geleden, maar als je zo zwak speeld is daar absoluut niets positiefs in te vinden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren