Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Schaars krabbelt terug: 'Het woord crisis is niet genoemd'

Laatste update:

Het is crisis bij PSV en aanvoerder Stijn Schaars nam dat woord zaterdag na het gelijkspel met sc Heerenveen in de mond. “Als dit geen crisis is bij PSV, dan is het dat nooit”, zei de middenvelder. Een aantal dagen later neemt Schaars de woorden terug. Hij zegt in gesprek met de NOS zelfs dat hij het woord ‘crisis’ nooit genoemd heeft.

/

“Ik heb het woord crisis niet genoemd, mij werd gevraagd of het crisis was. We moeten het allemaal ook niet groter maken dan het is”, laat de 29-jarige middenvelder optekenen. Na de wedstrijd tegen sc Heerenveen werd er veel gepraat bij PSV en dinsdag op de training trok trainer Phillip Cocu fel van leer tegen zijn spelers.

“We moeten nu naar elkaar toe kruipen, we hebben elkaar nodig. In de kleedkamer zijn ook wel dingen gezegd die hout snijden, maar dat blijft intern”, aldus Schaars. Voor PSV staan er weer twee belangrijke wedstrijden voor de deur: donderdag in de Europa League tegen Ludogorets en zondag in de competitie tegen Feyenoord.

Is het crisis bij PSV?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja, wil hij de man met ''personality'' uithangen om zijn woorden vervolgens terug te nemen. Beetje slap van Stijn.

26 november 2013 om 17:37

Gezien de situatie is het wel begrijpelijk... je speelt als team een drol van een wedstrijd en gelijk moet je de pers te woord staan.. ja dan zeg je wel eens wat waar je achteraf spijt van hebt.

26 november 2013 om 17:46

Ja, of PSV staat 8e in de Eredivisie, heeft geen van de laatste 5 eredivisie wedstrijden gewonnen, verliest net niet thuis van 10 man tegen Herenveen en is het spel al een tijd zo slecht als maar kan. Talent heeft PSV zeker, ze spelen op moment alleen nogal slecht, de resultaten vallen tegen en iedereen kijkt elkaar maar een beetje aan. Als Schaars terecht roept dat ''als dit geen crisis is bij Psv, dan is het dat nooit”, heeft hij gewoon gelijk; en is het slap om achteraf je woorden terug te nemen.

Of zegt een Zlatan nadat Zweden eruit ligt, ''nou, sorry jongens, maar ik ben eigenlijk toch niet god''?

26 november 2013 om 18:11

Als prof en aanvoerder moet je er altijd bij zijn met je hoofd, helemaal wanneer je een microfoon onder je neus gedrukt krijgt.

Als hij een beetje een man was, had hij gewoon gezegd dat dit inderdaad zijn woorden waren en dat hij hiermee het vuurtje probeert op te stoken in de slappe zielen die de kleedkamer bezetten.

PSV speelt onder Cocu nog dramatischer dan onder de voorgaande trainers.

Hehe, Stijntje! Draaikont! Je kan zo de politiek in.

Nee zonder dollen, ik snap wel wat Schaars bedoelt. volgens mij bedoelt hij dat hij het woord crisis niet als eerste genoemd heeft, maar dat dat door de journalist gedaan werd.

Heeft ie wel gezegd letterlijk als je nu nog niet van een crisis kan praten bij een club als PSV dan is het nooit crisis.
Slap ventje sta is achter je woorden kerel.
En niet alleen schaars alle voetballers z,n beetje zeg waar het op staat draai er niet Altijd omheen neem een voorbeeld aan Theo Janssen die zegt wat ie denkt en heeft schijt aan de gevolgen zo
Moet het ook zijn zolang je niemand kwetst

Het is wel degelijk crisis, en ik neem aan dat Schaars ook niet vanuit zichzelf zijn statement terugneemt. Maargoed we zien volgende week Zondag of het echt crisis zal worden, als we uit bij Feyenoord verliezen dan zullen ook andere spelers het woord crisis in de mond moeten nemen.

Zou stijn teruggefloten zijn? Ach crisis bij psv? Vind ik als supporter zeker niet. Je weet voordat het seizoen begint al dat het wisselvallig gaat worden met een jong elftal. En ik dacht dat het beleid daarop afgestemd is. Dus geef cocu wat tijd met deze groep!

26 november 2013 om 18:27

Iedereen dacht juist dat PSV begin van het seizoen heer en meester zou zijn door hun indrukwekkende combinaties en loop acties, vervelend dat het nu niet loopt.

26 november 2013 om 18:36

Klopt! In het begin speelde psv lekker onbevangen voetbal. Nu het niet loopt hebben velen het over een crisis. Daar geloof ik niet in.

26 november 2013 om 18:42

Inderdaad, ik zelf denk toch dat je een Wijnaldum mist! Ik vind Toivonen niet echt van toegevoegde waarde ofzo, totaal geen communicatie met de spelers om zich heen, ik denk toch echt dat Derksen gelijk heeft... Ookal haat ik het om hem gelijk te geven!

het woord crisis heb ik in een vorig bericht gebruik en dan zijn er allerij supprters die dat ontkennen. psv zit financieel en voetballend in een crisis daar kunne ze uit komen door met zen allen de koppies bij elkaar te gooien en er voor gaan. ,

26 november 2013 om 18:01

Psv zit zeker niet in een crisis. 5 punten achter op ajax en 6 op vitesse. Kun je de laatste 3 seizoenen nog herrineren? Hoeveel punten stond ajax toen niet achter en werd vervolgens toch kampioen. Laatste seizoen zelfs met 2 vingers in de neus.

26 november 2013 om 18:09

Volgrns mij 7 punten achter op Vitesse

26 november 2013 om 18:16

Ik acht het tactisch inzicht van de Boer iets beter dan dat van Cocu. ZIe PSV dus ook niet meer terug komen deze komp. Ook al valt de achterstand nog zo mee. Maar als PSV zijnde 5 wedstrijden achter elkaar niet wint is er wel degelijk sprake van Crisis.

26 november 2013 om 18:19

Over een paar weken kan je pas opmaken of het crisis is of niet. PSV heeft het moeilijkste programma, dus als ze Vitesse en/of Feyenoord verliezen kan het moeilijk worden. Ze moeten het nu laten zien dat het geen crisis is.

26 november 2013 om 18:20

Haha, excuses 7 punten . Nu geef ik de hoop op ;-)

Ach rik, psv is gewoon uit vorm. Zodra philip het licht ziet en maher op de plaats van die zweed zet zal het zeker beter gaan. Kampioen worden tja dat ga ik niet zeggen. Je kan niet verwachten dat zon jonge ploeg er meteen staat.

26 november 2013 om 18:27

Philip had dit al moeten bewijzen. Dat hij Toivonen nog steeds dat hij geen top coach is. Een top coach haalt die gast eruit en laat hem eruit. Philip durft in mijn ogen weinig risico tenemen.

Frank de Boer haalde na 1 week al die El Hamdoui uit de selectie. Dat is daadkracht en gewoon lef hebben. Als Cocu een top trainer was, had hij dit dus allang gedaan. Dan maar hard op de bek gaan, maar wel daad bij het woord voegen.

26 november 2013 om 18:28

Ja en??! Dus dat wil automatisch zeggen dat PSV hetzelfde gaat doen?

Natuurlijk is het wel crisis bij PSV en ze worden weer geen kampioen.

26 november 2013 om 18:47

Misschien past dit meer bij philip, als je niet op je bek gaat leer je niks en philip leert misschien wel iets langzamer dan frank de boer. Maar we weten de ins en outs over toivonen niet. Wie weet is cocu van bovenaf onder druk gezet om m in de etalage te zetten en zo nog wat te verdienen? Ik zeg overigens niet dat ik het daar mee eens ben. Het word echt tijd dat maher tot zn recht komt, anders is het pure kapitaalvernietiging. Talent is er bij psv genoeg. Het moet alleen nog goed op elkaar ingespeeld worden. En daar is naar mijn mening tijd voor nodig.

26 november 2013 om 18:53

Hoe kom je erbij dat PSV in een financieel crisis zit.

Er is ook geen crisis .. PSV is opgehemeld de eerste
paar weken van dit seizoen, nu zijn ze al ff terug op aarde

Ben zelf PSV supporter, maar PSV staat waar ze horen
te staan, dat is ook niet erg met zo'n jonge groep, eerst
zaaien en hopelijk later oogsten

Er is idd nooit crisis bij Psv. Dreigt er een aan te komen, trekken ze gewoon weer een blik staatsgelden open.

26 november 2013 om 17:42

Ow ja das een goeie .. zelf bedacht .. of 100 x
gelezen en in nieuw jasje gegoten ?

26 november 2013 om 17:53

Echt hè. Ongelofelijk. Je zou toch denken dat na twee jaar de grap oud is geworden.

26 november 2013 om 18:32

dan ben je toch echt een lul of een klein kind als je zo reageert loser dat je bent

26 november 2013 om 19:30

wauw he , hiermee heb je jezelf toch wel als allergrootste l de behanger ooit neergezet hier op vz.
Hoe triest kan iemand worden

Het is pas crisis als ome Harry zegt dat het crisis is!

Och och...kan er dan werkelijk helemaal niemand goed communiceren bij Psv? Waar zijn ze toch mee bezig? Er is 'niets' aan de hand en ze raken al weer helemaal van de leg. Niet zeggen dat je het hoofd coo moet houden...hou het hoofd gewoon eens cool en laat je niet gek maken.

Mijnheer Schaars...kijk maar eens op de website van de Nos...je neemt het woord crisis twee keer in de mond...en bevestig je heel duidelijk dat er een sportieve crisis is. Ik snap niet wat het nut is van het ontkennen...of dit moet een nieuwe tactiek zijn. Onrust veroorzaken om zo een gezamenlijke tegenstander, de boze buitenwereld, te creeren. Maar ik mag toch hopen dat Psv niet zo ver is gezonken dat ze dergelijke amateur-psychologie nodig hebben om zich op te laden voor een duel met Feyenoord in de Kuip

26 november 2013 om 18:08

Och klopper toch.

Waarschijnlijk heeft stijn het niet zo bedoelt en krabbelt ie nu terug. Kan gebeuren toch?

Je laatste zinnen slaan dus eigenlijk nergens op en zijn puur speculatie.

26 november 2013 om 18:22

Ach, ik kan me voorstellen dat je zulke uitspraken terugneemt om zo voor de buitenwereld meer een eenheid te lijken. Dat is het begin: zorgen voor gelijkgestemdheid (althans voor de buitenwacht). En van daaruit verder bouwen naar rust in het elftal. En zodoende resultaten boeken.
Cocu had deze uitspraak al eerder kunnen verwachten want voor de interland periode deed Schaars ook al een ferme oproep aan de spelers ij de camera.
Zondag potje verliezen van feyenoord en het woord crisis zal door anderen gebruikt worden.

26 november 2013 om 18:23

@solid

Grow up...of althans dat zou vooral Stijn Schaars moeten doen. "ik heb het woord crisis niet genoemd, mij werd gevraagd of het crisis was"...in zijn antwoord gebruikt hij 2 keer het woord crisis en bevestigd hij gewoon dat het een sportieve crisis is...het slaat nergens om dan te zeggen dat je het niet gezegd hebt.

26 november 2013 om 18:27

@rvandoor

Ik vind het werkelijk van een kinderlijk niveau dat je dit gaat ontkennen (schaars). Het is opgenomen en Iedereen kan het nazien. Schaars liegt gewoon. Waarom zou je dat doen? Nu maakt hij het veel groter dan het is. Wees dan gewoon een vent en zeg. Ik had dat niet moeten zeggen...of ik zei dat in de emotie van het moment. Ook niet sterk, maar ontkennen slaat nergens op.

26 november 2013 om 18:48

Volgens mij is er maar 1 die van de leg raakt en dat ben jij.
Heb niemand van psv gehoord die gekke dingen roept op schaars na dan.

In overdrijven en de boel opnaaien ben je een held.
Ben/word je echt zo vaak gepest?

26 november 2013 om 19:11

Volgens mij schrijf ik weinig vreemds/onwaarheden. Volgens mij schrijf ik zelfs dat er 'niets' aan de hand is. En voordat je dit weer verkeerd uit kan leggen: Ik zet 'niets' tussen aanhalingstekens, omdat het niet geweldig gaat...maar er feitelijk niet heel veel aan de hand is waar je als Psv van in paniek zou moeten raken.

Volgens mij zegt Sanders vandaag nog...aan de stoelpoten van trainer Phillip Cocu wordt niet gezaagd: Cocu krijgt ten minste tot de winterstop de tijd om zijn visie over te brengen op de jonge spelers-groep. Dit is slechts 4 wedstrijden, waaronder tegen Feyenoord (uit), Vitesse en Utrecht (uit)...hiermee communiceer je eigenlijk...cocu krijgt tot de winterstop de tijd om het tij te keren en dat is gezien het programma een flinke uitdaging.

Wat mij betreft had Sanders kunnen zeggen: "cocu krijgt minimaal dit seizoen de tijd, waarschijnlijk zelfs langer...wij zijn 180 graden gedraaid met ons beleid en zoiets heeft tijd nodig...we hebben niet voor niets 5 jaar uitgetrokken om met het nieuwe beleid weer aan de top van Nederland te komen."

Of iets in die trant.

"ben/word je echt zo vaak gepest?"

Is dit werkelijk het beste wat je kan brengen? Of kun je ook argumenten gebruiken?

Nee er is natuurlijk geen spraken van crisis, jullie hebben echter pas 5 wedstrijden op rij punten verspeeld.

Beetje het verhaal van psv dit seizoen.
Ze praten en praten, maar er wordt niets mee gedaan of ze trekken hun keutel terug.

Mij lijkt het niet verkeerd, dat de spelers elkaar eens goed de waarheid zeggen, maarja dat komt
het imago van PSV natuurlijk net altijd ten goede.

Als je als topclub zijnde meer verliespunten hebt dan behaalde punten mag je gerust spreken van een crisis stijn..

Door het bestuur op de vingers getikt. Cocu die op het trainingsveld maar wat aan het schreeuwen is en ze noemen dat geen crisis?

Gezien hun plaats is er een crisis. Maar, waar niet? Alle topclubs hebben dit gehad/hebben dit. Dat mag dan toch ook wel genoemd worden?

Ajax en Vitesse gaan om de titel strijden. Gezien de breedte die ajax heeft, gok ik op ajax. Liever geen Vitesse, die gaan in de CL weer dure punten verliezen voor de landen-lijst

Hele dag praten, ja ik weet word gevraagd dit dat, maar net als bij Ajax toen is het echt niet zo drama hoor, koppies bij elkaar en juist rustig blijven en ook niet de hele tijd de media te woord staan, je mag gerust weigeren hoor.. Focus je op voetbal en dan ook echt alleen voetbal, dat is het beste voorbeeld wat iemand als 'schaars kan geven imo.

hij moet zelf maar eens een wedstrijd foutloos te spelen dat mag je toch wel van een prof verwachten krijgen een behoorlijk hoog salaris en kunnen niet eens 90 min foutloos verdedigen triest

Goeie poll ook .... daar worden we veel wijzer van met zijn allen.....

On:
Gewoon keihard blijven werken dan komen de resultaten wel weer.is het niet zondag dan wel de week erop.
Winnen is de enigste remedie tegen het ontbreken aan zelfvertrouwen.
Het zou slim zijn als ze een tijdje een media stilte zouden inlassen om alles maar dan ook alles te richten op het voetbal zonder randzaken .

Tjonge, heb het hem foch echt zelf horen zeggen voor de camera zfg zaterdag!
.....had beter kunnen antwoorden in de trant van: 'ik heb idd gezegd dat het crisis is. Maar ik was 8n emotie. En sinds ons Open Ronde Tafelgesprek van gisteren is alle kou uit de lucht. We lachen weer met mekaar en Ola is zelfs de gangmaker, zeker toe hij zei: "ik ga binnenkort in de Beloftes spelen....haha"....waarna iedreen moest lachen, de trainer heel snel wegliep en met de jonge Vloet uit kleedkamer 2 aankwam, nee alles is weer koek, ei en ijs bij ons!'

Als jij voor 50 miljoen nieuwe spelers koopt in enkele jaren en met groots trom geroffel een oud ster als coach aantrekt EN HET Loopt Niet.

dan is het inderdaad crisis.

Dit team heeft een MAN nodig als coach en geen stil raar jongetje als cocu. Ik stel voor dat ze co adriaanse of verbeek ff bellen. Wellicht van gaal na het WK. Die trappen die jonge gassies wel ff op gang hoor.

26 november 2013 om 20:04

Die cocu heeft ook de uitstraling van een natte krant eerlijk gezegd. Als speler kon hij spreken met zijn akties maar nu is het gewoon een ouwehoer. Zo'n frank de boer lult niet als je er een microfoon onderhangt.. die cocu roept maar wat.

26 november 2013 om 20:19

Wat dacht jij bij jezelf : ik reageer maar even op mijn eigen onzin want niemand anders doet het.
Wel handig zo kan je jezelf een paar groene duimpjes geven.knap bedacht.

26 november 2013 om 20:33

Onzin? Waar zie jij onzin? Ah een psv fanboy met een balk in zijn oog. Daar hebben er meer in eindhoven last van. lekker laten door etteren die zooi!

26 november 2013 om 23:47

wacht ik geef je ook een duimpje

Die is teruggefloten door de leiding, kan gewoon niet anders.
Hoe kan je anders ineens 180 graden draaien met je mening?

Dit is voetbalzone he, wie zegt dat dit waar is wat hier staat. Hij kan van mening zijn veranderd maar niet overdrijven en ja het gaat niet goed met psv. Dat is duidelijk komen wel weer goede tijden aan, alleen dat heeft tijd nodig.

26 november 2013 om 21:19

Ja dat heeft tijd nodig. 10 jaar niks doen moet uiteindelijk wel werken toch?

26 november 2013 om 21:48

Hou toch op man!

Wat een flapdrol die Schaars, gewoon keihard ontkennen, het staat op film vriend.

Tuurlijk is het crisis bij Psv, daar hoeven we toch geen discussie over te voeren.

Crisis ..... dat is het al bijna 5 jaar ... in mijn portemonnee , das pas crisis.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren