Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Jong Ajax verleent FC Dordrecht dienst, ook Jong FC Twente wint

Laatste update:

FC Dordrecht heeft dit weekeinde uitstekende zaken gedaan in de Jupiler League. De koploper won zaterdag zelf met 4-3 van FC Eindhoven en op die manier werd achtervolger Sparta Rotterdam op een achterstand van zeven punten gezet. De Rotterdammers konden de marge weer verkleinen tot vier punten, maar dat lukte niet. Bij laagvlieger Jong Ajax, dat na zeven nederlagen weer eens won, kwam Sparta niet verder dan een 2-1.

/

Jong Ajax - Sparta Rotterdam 2-1
Met Lerin Duarte weer op het veld en ook spelers als Tobias Sana en Danny Hoesen in de basis opende Ajax na een minuut of twintig de score. De ploeg van trainer Alfons Groenendijk kreeg hulp van Sparta-keeper Khalid Sinouh, die de bal na een vrije trap van Lesley de Sa in zijn eigen doel stompte. Even daarvoor had Vincent Vermeij de score al kunnen openen voor de Amsterdammers, maar hij mikte via een Rotterdams been naast de goal van Sinouh.

Even later was het ook aan de andere kant raak door een fout van de keeper. Peter Leeuwenburgh maakte geen geweldige indruk bij hoge ballen en daar kon Mario Bilate van profiteren in minuut 27. Een kwartier voor tijd kwam Ajax weer op voorsprong en dat zou de laatste treffer van de wedstrijd zijn. De Sa slalomde door de verdediging en schoot raak via de onderkant van de lat: 2-1.

/

Jong FC Twente - Fortuna Sittard 3-2
Voor in totaal zo’n vijfhonderd toeschouwers kwam de thuisploeg goed uit de startblokken in De Grolsch Veste. Felitciano Zschusschen profiteerde van een slechte terugspeel van Kevin Kis en de in Breda geboren aanvaller tekende voor de 1-0. Niet veel later was het al 1-1, door een intikker van Patrick Amoah. De ploegen waren aan elkaar gewaagd, maar direct na rust nam FC Twente weer de leiding. Tim Hölscher schoot raak in de verre hoek. De volgende was weer voor Zschusschen, die mocht aanleggen van elf meter. Yoann de Boer had Cas Peters neergelegd. Diep in de tweede helft kreeg Dario Tanda van FC Twente nog een rode kaart, na gevaarlijk inkomen op Ramon Voorn. Tegen tien man kwamen de bezoekers in blessuretijd nog terug tot 3-2 (Aziz Khalouta), maar voor de gelijkmaker was er te weinig tijd.

MVV Maastricht - FC Volendam 1-2
MVV Maastricht had de zaken prima op orde tegen FC Volendam, maar door een slechte fase in de tweede helft gingen de bezoekers er met de zege vandoor. Nathan Rutjes zette MVV in de eerste helft op 1-0 met een heerlijk lobje en daarna kregen de Limburgers een aantal prima kansen op de tweede. Het tweede doelpunt viel echter niet. De tweede helft begon rommelig en daar ging FC Volendam het beste mee om. Eerst schoot Tom Overtoom een vrije trap binnen, even later tekende Soufiane Laghmouchi voor de 1-2. MVV viel zodoende in herhaling: vorige week stond met lange tijd met 0-1 voor tegen Jong PSV, maar ook toen kreeg de ploeg twee treffers in vier minuten tegen. Dat duel eindigde in 3-2.

FC Dordrecht wordt kampioen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een topmiddag, jong ajax eindelijk 3 punten binnen en fc dordt(mn plaatselijke fc) bijna niet meer in te halen voor de winterstop!!

17 november 2013 om 14:32

Super weekend voor Dordt

17 november 2013 om 15:16

Werd inderdaad tijd dat Jong Ajax na 7 wedstrijden weer eens zou winnen. Dordrecht zal er blij mee zijn.

17 november 2013 om 15:18

Wat een onzin dat je dan een gloryhunter ben als ie niet je plaatselijke club support. Ont: gelukkig dat duarte weer speel minuten maakt ik zie hem graag in plaats van serero in het eerste. Jammer dat deze wedstrijd niet op tv was had het graag gekeken zo'n weekend zonder club voetbal vind ik maar weinig aan.

17 november 2013 om 15:37

Inderdaad onzin. Ik heb ook niet zoveel met Dordt maar het zou toch leuk zijn als ik volgend jaar een paar eredivisie potjes kan kijken na 5 minuten fietsen. Puur eigenbelang en een beetje stadsbelang :-)

17 november 2013 om 16:52

Dankjewel dat jullie ons helpen met de periodetitel!!!

17 november 2013 om 16:55

Graag gedaan, alles voor een concurrent als psv

17 november 2013 om 18:34

Jong Psv/ajax/twente mogen toch niet promoveren? Ik neem aan dat ze ook geen periodetitel kunnen winnen

17 november 2013 om 22:07

Jong PSV kan gewoon de periode titel pakken, ze zullen dan dat bekertje en het geld wat je normaal bij een periode titel krijgt ontvangen. De plaats die je normaal gesproken dan zou krijgen voor deelname aan de nacompetitie, die plaats gaat dan niet naar Jong PSV maar naar de ploeg die na Jong PSV de meeste punten heeft.

17 november 2013 om 17:34

Alle ajax supporters lopen zo trots met de borst naar voren dat er goede jeugd aankomt
Dat blijkt niet uit de resultaten van Jong Ajax.

17 november 2013 om 17:41

De goede jeugd loopt ook in de a/b niet in jong ajax

17 november 2013 om 18:08

Inderdaad en daarnaast is Jong Ajax dus ook echt zeer jong. Vrij veel 17 en 18 jarige spelers die voor Jong Ajax spelen terwijl de leeftijds grens voor de 3 beloften teams 21 is.

En dan kun je veel talent hebben maar als je als 17 jarige opeens tegen teams moet met spelers die lichamelijk een stuk verder ontwikkelt zijn dan moet je daar toch wel flink aan wennen.

17 november 2013 om 23:15

Want jeugd speelt ook altijd in Jong Ajax?
Waarom denk je dat Hoesen etc in Jong-Ajax kunnen spelen?
Omdat het geen jeugdteam is. maar gewoon Ajax 2.

18 november 2013 om 08:53

Ik heb naar de stand gekeken van de a1 en b1, ik raak er niet onder de indruk van.
Mijn inziens is Feyenoord veel verder met de jeugd

18 november 2013 om 09:48

Ook gekeken naar de gemiddelde leeftijden van de teams? Want ik heb ergens gelezen dat bij ajax de beste jeugdspelers veelal door worden geschoven naar hogere teams waardoor ze meer weerstand krijgen. Als feyenoord dit niet doet zegt het eigenlijk totaal niks over de sterkte.

18 november 2013 om 13:06

wat is er hoger als de A1 en B1?
Ik zie geen bijzondere resultaten.
Bij elke club laten ze de betere spelers in hoger teams spelen.
Feyenoord heeft momenteel de beste jeugd rond lopen.
Dat zien we dan ook terug in de jeugd teams van oranje

18 november 2013 om 21:07

In de jeugdteams van Oranje zitten bewijs van spreken van de 11 4 ajacieden, 4 feyenoorders en de overige 3 zijn van andere clubs.
Check even de clubs waar ze vandaan komen.
Want ook Ajax is dominant aanwezig bij de Oranje-jeugd.

18 november 2013 om 21:57

je weet toch wel dat de Knvb niet objectief in zijn selectie.
De Knvb is nu eenmaal georiënteerd richting Ajax
Dat is algemeen bekend dus voor geen maatstaf

17 november 2013 om 21:30

Wat doet felitiano het goed bij jong twente.. Denk dat castanios beter moet gaan spelen, anders kom felitiano.zijn plek overnemen

17 november 2013 om 23:13

Iemand uit Dordt die niet voor Feyenoord is? ?
Nee inderdaad een prima middag, 1e helft vrij matig in mijn ogen, Leeuwenburg lijkt soms wel de 2e vermeer.
2e helft stukken beter tegen toch een betere tegenstander dan clubs waarvan we enkele weken geleden verloren.

17 november 2013 om 14:39

Poeh poeh, wat een gejank. Feit is dat Ajax meer dan 10 spelers kwijt is vanwege interlands, ook in de jeugd. Als je dat niet snapt reageer dan niet.
Er stonden meer jeugdspelers dan normaal met 2 spelers die terugkwamen van een blessure. Dat zou Sparta nog met twee vingers in de neus moeten winnen

17 november 2013 om 16:43

Andere B-elftallen als Barcelona hebben daar ook last van maar nu waren alleen de u-21 teams weg en al die jongere spelers waren gewoon nog beschikbaar.

Kwestie van je elftal zo inrichten dat je altijd genoeg spelers hebt, is een kwestie van tijd voor je dat hebt en dan is het nu gewoon doorbijten.

Je moet dus als Ajax als je een volwaardig B-eftal wil hebben gewoon meer contractspelers hebben, anders kan dit dus gewoon niet.

17 november 2013 om 17:06

Check your facts.. U 18 en u19 hadden ook gewoon wedstrijden de afgelopen dagen..

18 november 2013 om 13:08

Dat is toch een keus die Ajax zelf maakt, Ze moeten daar net zo zeuren bij Ajax je weet vooruit dat de eerste divisie gewoon speelt als oranje speeld

17 november 2013 om 14:40

Doe niet zo dom vriend, Duarte komt net terug van een blessure en Hoesen speelt vaak mee met het tweede dus dat is gewoon normaal. Jong Ajax is juist compleet uitgekleed door de interlands, spelers als van der Hoorn, Ligeon, van der Hart, El Hasnaoui, Bazoer, Lobotka, Gravenberch, Enoh en Meleg zijn er allemaal niet bij. Vermeij op het middenveld is een lachtertje, net als van den Boomen in de verdediging. De echte talenten deden vandaag niet eens mee, kun je nagaan wat een wanprestatie van Sparta dit is.

17 november 2013 om 18:50

Goeie zaak voor Jong Ajax die interlands zou ik zeggen Merijnafca. Met de spelers die jij opnoemde verloren ze alles.

17 november 2013 om 21:24

En de verloren 7 wedstrijden van Jajax waren ze ook uitgekleed door interlands? Niet dus.

18 november 2013 om 09:51

Minstens 2 dus verloren ze er 5 op de momenten dat ze niet volledig uitgekleed waren wat nog steeds geen schande is.

17 november 2013 om 14:41

Duarte is pas net fit verklaard en is nog niet 100 % in topvorm. Er spelen aan de andere kant ook een hoop A junioren mee. Er stond vandaag echt geen geweldig elftal aan de aftrap, als je als Sparta zijnde hier niet van kan winnen, ben je niet echt kampioenswaardig.

17 november 2013 om 14:44

Oei, volgens mij heeft hier iemand een zware middag. Duarte werd na 60 minuten gewisseld. Meerdere bronnen gaven aan dat Ajax in de tweede helft veel meer kansen kreeg tot de 2-1. Er stonden ook veel A-junioren in en zelfs toen Duarte eruit ging was Sparta op dat moment (zo zeggen bronnen) minder dan Ajax.
Sparta moet dus echt bij zichzelf te rade gaan waarom ze hier niet heeft gewonnen. Duarte deed eindelijk weer eens een keer mee, mooi om te zien. Hopelijk zit hij al bij de selectie tegen Heracles!

17 november 2013 om 14:44

Heerlijk die afgunst van je, Proost!!

17 november 2013 om 14:48

haha dikke maar dan ook dikke onzin. Jong Ajax speelde met drie A junioren in de verdediging dite niet eens op hun eigen plek speelde. Dit elftal moet gewoon te doen zijn voor Sparta en ze mogen in hun handjes knijpen dat Bazoer, Lobotka, Gravenberch. Ligeon, Sporkslede, Van Der Hart enz er niet bij waren

17 november 2013 om 14:55

Ben je nou zo bekrompen of weet je niet beter blakapim, duarte heeft een blessure gehad en daarom speelt hij in jong oranje om wedstrijdfit te worden.
sorry jong ajax

17 november 2013 om 15:03

In jong oranje nog wel

17 november 2013 om 17:32

Jong Oranje? Oow ja want Ajax staat bekend om zijn grootendeels Nederlandse jeugd. En ja ik weet Ajax heeft ook Nederlandse talenten maar om ze nou jong Oranje te noemen?

17 november 2013 om 17:36

als je nu goed lees heb ik het aangepast, had me vergist met typen

17 november 2013 om 17:56

Kinderachtig.. Hij heeft het aangepast en al had hij dat niet gedaan was het toch vrij duidelijk dat hij jong ajax bedoelde.

17 november 2013 om 15:05

En waarom ligt het altijd aan ajax ajax ajax?? Duarte staat er in die is net 3uur fit verklaard. En bij pisvee deed narsingh ook mee. Op moment als de a1 spelers mee moeten doen omdat het internetverplichting hebben slaat nergens op. En dan nog moet sparta dit makkelijk afmaken.

Volgens mij maar weet het niet zeker maar de a1spelers hebben gisteren ook moeten voetballen toch? Of spelen ze dan niet

17 november 2013 om 15:15

Ik denk dat eerder Sparta bij zichzelf te rade mag gaan waarom men hier vandaag verliest.
Ook jong Ajax heeft last van de interlandverplichtingen in de diverse leeftijdscategorieën.
Als ik goed geinformeerd ben stond hier wel een heel uitgekleed team namens jong Ajax.
Ik blijf het vreemd vinden dat men wedstrijden blijft organiseren tijdens interlandweekenden waar meerdere clubs in de eerste divisie last van hebben omdat men spelers moet afstaan maar ook voor de competitie moet opdraven.

17 november 2013 om 15:21

Wat een zielige reactie. Waar was jij al die keren dat Jong Ajax met een half elftal van A junioren moest aantreden?

17 november 2013 om 15:39

Ga janken man, zeikerd!

17 november 2013 om 15:40

Ik tel maar 2spelers die ook bij het eerste zitten ken de feiten houd anders gewoon je mond dicht.
Sparta moet zich schamen dat ze dit niet winnen of heeft Sparta ook veel spelers voor interlands?????

17 november 2013 om 15:54

Doe even belachelijk. Jong Ajax begon de competitie met Cillessen - Ligeon - Veltman - Denswil - Boilesen - Klaasen - Bazoer - Serero - De Sa - Hoesen - Andersen. Ondertussen is het merendeel doorgeschoven naar het eerste. Jullie hebben nog geluk gehad dus dat je niet tegen dat team moest spelen.

17 november 2013 om 15:55

Sparta had met zijn materiaal gewoon moeten winnen, dus niet zo zielig lopen doen. Denk je ook werkelijk dat de overwinning van Jong Ajax alleen op de naam Duarte komt.. beetje min achtien van je, is gewoon de credit van Jong Ajax.

17 november 2013 om 17:09

Jong Ajax was de beste jeugdteam voordat het 1e interlandperiode roet in het eten gooide en vanaf toen alles als een kaartenhuis neerstortte. Ajax heeft pas 1 winstpartij minder dan nummer 9 Excelsior dus het is duidelijk dat je de competitie niet volgt door te stellen dat Jong Ajax niks wint.

Duarte was inderdaad heel belangrijk vandaag, maar je doet het met het hele team. Narsingh was ook heel belangrijk voor Jong PSV toen hij na zijn blessure een aantal wedstrijden meedeed, maar het voornaamste was dat hij hun een winnende mentaliteit meegaf. Ze droegen het rode lantaarn en kijk waar ze nu zijn. Ze zijn zelfs blijven winnen zonder hem. Dat kan Duarte ook voor Jong Ajax betekenen.

17 november 2013 om 23:19

arrogante ajacieden?
Vent je weet geen eens wat arrogant is, want dat woordje gaat hier niet op.
Je kan wel populistisch het woordje arrogant gaan gebruiken zoals zo velen die geen verstand hebben van de betekenis van bepaalde woorden.
Dit was overigens een vrij normaal team.
Extreem jong en onervaren aangevuld met wat ervaring... by the way, het waren Hoesen en Duarte...geen Suarez en Eriksen die speelde.
Maak je niet zo belachelijk met je haat cali....

18 november 2013 om 09:09

Laat ze dat nu nog maar doen, als die gasten dalijk allemaal 15 wedstrijden in et eerste hebben gespeeld, mogen ze niet meer in Jong Ajax spelen (op de keeper na dan). Dan ga je zien hoeveel wedstrijden ze zullen winnen..

Jong Ajax wint is een keer voor de verandering... Alfons zou toch veel hoger moeten staan met de spelers die hij wekelijks tot zijn beschikking heeft. Echt een coach zonder uitstraling.

17 november 2013 om 14:34

Mwah... De selectie wisselt veel af en later in het seizoen kan hij wellicht geen beroep meer doen op spelers als Denswil, Veltman, Boilesen, Hoesen en Klaassen, omdat die dan teveel wedstrijden in het eerste gespeeld hebben om in aanmerking te komen voor het Jupiler League elftal.

17 november 2013 om 17:02

ingmar Ajax heeft bijna elke week de jongste selectie en heeft verreweg de meeste spelers gebruikt dit seizoen dus een beetje zoals het 1e team. Ik hoorde van een PSV supporter gisteren dat Jong PSV een record had door 5 verschillende keepers te hebben gebruikt, maar ik moest haar vertellen dat Ajax dat al eerder deed met Cillessen, Vermeer, van der Hart, Mous en Leeuwenburgh.

Ook moet je in ogenschouw nemen dat spelen op maandagen een heel groot voordeel is. PSV heeft daar bijvoorbeeld heel wijs gebruik van gemaakt. Ajax had daar eerder aan moeten denken toen de schema's werden opgesteld, maar bij ons tellen de resultaten veel minder mee. Het gaat onder Cruyff puur om de ontwikkeling van jeugdspelers.

Pff jong Ajax met een half A-elftal zeker, anders winnen ze nooit van Sparta.

Half is overdreven

17 november 2013 om 14:34

De Sa, Hoesen, Sana en Duarte. Verdediging bestond uit 3 A junioren. Van Den Boomen uit de A2 (!) speelde ook nog..

17 november 2013 om 14:43

Er is geen A2 of A1.. ze spelen in gemengde samenstelling. Maar inderdaad het waren veel jonge talenten aangevuld met Sana die afgevallen is van het eerste, Duarte die net terug komt van een blessure en Hoesen/ de Sa.

17 november 2013 om 14:44

Vd Boomen speelt in de A1, alleen afgelopen weekend speelde hij met de A2 mee. Shaquill Sno van de A2 viel wel in.

Wel competitievervalsing vind ik nou is het interlandweek en kan jong ajax natuurlijk de beste spelers opstellen.

17 november 2013 om 14:40

Wat een onkunde, kijk eens hoeveel spelers er weg zijn

17 november 2013 om 14:45

Hahaha.. juist niet vriend Je moet niet vergeten dat ajax nu spelers afstaat aan nationale jeugdelftallen, oranje onder 19 en onder 17 en uiteraard nationale ploegen, waardoor oa. Enoh er niet bij is.

Het waren voornamelijk jeugdspelers aangevuld met Hoesen, de Sa (ook nog steeds jonge talenten) en Sana, Duarte.

17 november 2013 om 15:42

Je hebt het niet eens gelezen want anders kom je niet met zo domme opmerking.

17 november 2013 om 15:59

Jij bent niet echt op de hoogte van stand van zaken rondom jong Ajax of je maakt een opmerking met een dikke knipoog waar wij intrappen... Denk het eerste..

Wat hebben al die keepers met hoge ballen? Een doelpunt van Lesley de Sa is natuurlijk ook mooi.

Haha, dit is echt een mooi resultaat. Juist op het moment dat de selectie uitgehold was door de interlandperiode en de kritiek van buitenaf en ergernis van binnenuit toenam omtrent deze proef wint Ajax van titelkandidaat Sparta. Eindelijk een goed resultaat. Hopelijk geeft dit vertrouwen voor de komende wedstrijden en kunnen we een reeks als Jong PSV neerzetten. We moeten laten zien dat we iets toevoegen aan de Jupiler League.

Mijn felicitaties aan jong Ajax, ook goed voor het zelfvertrouwen van de jonge taleten om weer eens te winnen. Ook leuk voor Ajax dat Duarte terug is, toch een goede middenvelder extra.

Ik blijf het belachelijk vinden dat FOX niks uitzend, op Dordrecht-Eindhoven na. Ik heb een klachtenbrief geschreven maar denk dat het weinig nut heeft. Maar wie niet waagt wie niet wint. .

17 november 2013 om 14:36

Slaat idd nergens op van FOX. Duarte was de uitblinker tegen Milan, die Muntari heeft veel vervelende overtredingen gemaakt (niet alleen vs Ajax). Leuk dat De Sa ook zijn doelpunt meepikt.

17 november 2013 om 14:46

Is inderdaad leuk voor de Sa, ik zie in hem wel iets voor de toekomst. Vind hem wel een leuk spelertje om naar te kijken. Overigens vind ik wel dat Ajax moet proberen Sana te lozen, als je die kerel toch geen kans geeft laat hem dan vertrekken. Ik vind hem trouwens ook te licht voor Ajax.

17 november 2013 om 23:23

Is ook bij jong-Ajax een last aan de schouders.
Loopt er bij als een vedette, begon vorig jaar leuk en sterk maar kakte daarna in.
Maar misschien dat het deels te maken heeft met dat hij opeens op rechts moest spelen.
Op links ging het veel beter.

18 november 2013 om 13:23

Ja, het liefst zie ik nu bij Ajax Bojan op links, Siem in de spits en op rechts De Sa of Schöne. Als Bojan nog niet kan spelen, zou ik Sana nog 1 kans geven op links en dan moet hij die met beide handen aangrijpen, anders zou ik hem ook proberen kwijt te raken.

17 november 2013 om 14:40

Ja, FOX is tot nu toe een aanfluiting. Alhoewel, wat hadden we ervan kunnen verwachten? Dit is hetzelfde concept als ze in het buitenland toepassen en daar is het wel succesvol. De abonnementskosten zijn in het buitenland zelfs hoger..

In Nederland komt zoiets echter moeizaam van de grond. Betaal tv is niet iets dat bij Nederland past, omdat als wij betalen we ook echt meerwaarde verwachten en niet alleen de basis.. Het moet het geld echt waar zijn. Eredivisie Live was goed, maar FOX verhoogde direct de abonnementskosten.. Dat is goed, het gaat om enkele euro's per maand, maar dan verwachten we in Nederland ook meer voor ons geld.

Ik ben benieuwd of FOX reageert op jouw klacht. Het lijkt mij dat het zo'n grote organisatie is die hier niet echt warm of koud van wordt, maar hopelijk zit ik ernaast...

17 november 2013 om 14:51

Ze hadden beter gewoon de weg van Eredivisie Live kunnen vervolgen, daar kreeg je waar voor je geld. Ik weet niet hoe duur het is in het buitenland, maar als ze daar hetzelfde krijgen zou ik het ronduit schandalig vinden.

Ik snap dat er daar geen Nederlands voetbal wordt uitgezonden, maar dan bedoel ik de andere competities.

Het probleem is, dat ik al niet heel veel verdien gezien mijn leeftijd. Dan moet er daar al om en nabij de €20,- per maand vanaf voor Foxsport. Heb ik er gerust voor over, maar ik wil dan wel waar voor mijn geld.

Als het heeft geholpen laat ik het wel weten, kunnen meerdere een klacht in gaan dienen.

17 november 2013 om 14:52

het word tijd dat iedereen zijn abonnement opzegt bij foxsport, denk dat dat een duidelijk signaal is aan fox, het is ronduit belachelijk dat dit soort wedstrijden niet worden uitgezonden in een eredivisie vrij weekend, aan ook graag de aandacht verleggen naar andere clubs, dus niet alleen jong ajax uitzenden want dat vind ik wel belachelijk

17 november 2013 om 15:00

Dat is het probleem, zorg maar eens dat iedereen zijn abonnement opzegt. Het heeft geen zin als slechts 1000 man dit doen, daar voelt Fox niks van. Het is een soort prisoners dilemma. Iedereen wil dat Fox boycotten en dus pijn doen, maar stiekem wil iedereen wel weer elk weekend voetbal kunnen kijken. Dat is eigenlijk jammer.

17 november 2013 om 15:03

Zo groot is FOX niet hoor, als die niet gaan luisteren naar de paar klantjes die ze nu hebben dan hebben ze amper bestaansrecht nog.

Het best bekeken programma deze week op het open kanaal: The simpsons en haalt nog geen 100k kijkers, En ter vergelijking op zondagavond kijken 3miljoen mensen naar de samenvattingen op de Nos, 10% ongeveer daarvan kijkt de wedstrijden live op zondag en werkelijk geen hond kijkt naar dat bagger programma op maandag van Fox.

Oftewel FOX heeft alle klanten nodig die ze nu hebben, want meer gaan ze niet krijgen.

17 november 2013 om 15:04

Brasil,

Ik ben dat gedeeltelijk met je eens. Alleen FOX zend zelfs tijdens jong Ajax-Sparta van die onzinnige zooi uit. Ik had graag deze wedstrijd gezien, puur vanwege mijn nieuwsgierigheid naar de Ajax talenten. Meestal moet ik werken of leren voor school tijdens hun wedstrijden.

17 november 2013 om 15:07

@jaapbakker
Je verwoord het perfect, kan niks anders zeggen. Helaas is het moeilijk om met weinig mensen een boycot te doen, dat interesseerd ze namelijk toch niks.

@freshzone
Fox is best groot hoor, vroeger al met Foxkids en nu met al die kanalen van ze. Murdoch heeft aardig wat geld over gehad voor deze competitie en om uitzendrechten in Nederland te krijgen. Maar dat programma met van Halst en van Peperstraten is echt 3x niks.

17 november 2013 om 15:09

ik heb geen fox maar zie wel iedere week live de wedstrijden

17 november 2013 om 15:13

Ik heb FOX (nog) wel, maar ik kan wedstrijden ook live kijken zonder TV.

Overigens vind ik Sport 1 net zo irritant. Hebben nog maar zo weinig competities en nog amper Bundesliga uitzenden en als ze uitzenden zijn het van die prut wedstrijden. Maar Sierd de Vos en Emiel Schelvis luister ik tenminste nog graag naar. Die flippo's van Fox zijn bloediiritant.

17 november 2013 om 15:20

Eurosport zend toch ook Bundesliga uit?

17 november 2013 om 15:27

Alleen Eurosport 2, maar die heb ik niet. Kan me niet op alles abboneren, zoveel geld heb ik nou ook weer niet .

17 november 2013 om 15:30

Er is wel een alternatief.......

Schaf een schotel aan en een ontvanger (bijv. een Dreambox) en sluit je aan bij iemand die via het netwerk card-sharing faciliteiten biedt.
Gooi vervolgens je dure tv en radio provider buiten.

Dit is natuurlijk wel een flinke investering maar dat kun je binnen anderhalf a twee jaar eruithalen.
En als de card-sharing aanbieder het een beetje goed ingeregeld heeft dan kun je van alle Nederlandstalige sport- en filmzenders genieten plus ook nog allerlei Duits, Italiaans, Spaans en Engelstalige sportzenders.

17 november 2013 om 15:46

Livestream???????
Kan je kijken wat je wilt kabeltje van de laptop naar de tv klaar is kees bak chips erbij en fles cola je merkt het verschil niet.

17 november 2013 om 16:15

Het is allemaal zo bedroevend.. Je ruilt het ene in voor het andere en alles is eigenlijk klote..

Het probleem is ook dat FOX die rechten voor een langere periode heeft gekocht.. Daar zijn we de komende jaren nog niet vanaf..

Enige oplossing is, maar dat is natuurlijk duurder, elke keer naar het stadion gaan of genoegen nemen met de samenvattingen die ik trouwens wel prettig vindt om te kijken. Net als inderdaad 3 miljoen andere mensen.

Nogmaals; Nederland is geen land voor betaal tv. Als wij betalen willen we ook echt op onze wenken bedient worden en niet het gevoel hebben te weinig te krijgen.

In Engeland betalen ze trouwens 19 dollar per maand; 22,70 euro.. Volgens mij is het in landen als Italië en Duitsland ook duur. Het gaat nergens meer over..

Nederland kan hier uiteindelijk wel een voordeel bij hebben. Als deze luchtbel klapt zullen de grootste clubs hier het meeste last van hebben. Bij ons is het verschil in de begroting enkele miljoenen, terwijl het in het buitenland om tientallen miljoenen gaat en de lasten van de clubs ook echt een stuk hoger liggen. Aan die TV gelden, sponsoringsbedragen die de afgelopen maanden ook weer het nieuws haalde met recordbrekende bedragen en ga zo maar door kunnen op een gegeven moment niet meer terug verdient worden door de bedrijven. Consumenten zijn het op een gegeven moment ook zat en het geld is een keer op.

17 november 2013 om 23:26

Fresh, denk dat vele zoals ik gewoon op een site als firstrow kijken, kwaliteit is vaak slecht... maar het bespaard je wel gewoon wat euro's.
Tevens heb ik de voorkeur voor Engels commentaar.
Vind dat veel beter klinken en ook is het leuk als buitenlanders wat leuks zeggen over onze spelers.
bv die Theo Reitsma .... als ik die hoor is mijn wedstrijd al verziekt... zo weinig emotie en intonatie legt die man in zijn verslag.

17 november 2013 om 23:28

Duurder? 20 p/m is 240 euro per jaar... en dan heb je alleen Eredivisie, Beker en volgens mij wat andere landen.
Een scc heb je al veel goedkoper.
bij Ajax op zuid betaal je 220 en zit je dus in het stadion bij het sfeervak.
Dat vind ik pas voetbal beleven ipv TV kijken.

18 november 2013 om 12:25

En uitwedstrijden dan? Die wil je toch ook wel een beetje fatsoenlijk kunnen zien? En vergeet niet dat een groot deel van de supporters van Ajax en Feyenoord uit heel Nederland komen. Als je bijvoorbeeld in Maastricht (zuiden) of Delfzijl (noorden) woont en een seizoenskaart van een deze clubs neemt, komt daar zomaar nog circa 17 (misschien wel meer) x €48 = €816 aan reiskosten bij. Iemand uit Eindhoven bijvoorbeeld €500. Dat is toch erg veel geld.

18 november 2013 om 13:26

Dan kijkt heel Nederland maar een paar weekendjes via die streams op internet, met een hele goeie kwaliteit.

ON: Leuke overwinning voor Jong Ajax met helaas een aantal blunders van beide doelmannen.

17 november 2013 om 15:21

Het verbaasd mij ook dat tijdens een eredivisieloos weekend niet de wedstrijden van de eerste divisie uitgezonden worden als deze dan toch zonodig dienen te spelen.
Het was juist een voorwaarde van FOX om van enkele clubs de beloftes de eerste divisie aan te vullen om deze aantrekkelijker te maken voor live uitzendingen!!
Ziehier, vandaag wederom geen eerste divisie voetbal op de buis tijdens een eredivisieloos weekend.
FOX belazerd de boel dus eigenlijk gewoon een klein beetje heel erg vind ik.

17 november 2013 om 15:26

Dat is helaas zeer zeker waar, maar zoals jaapbakker hier boven mij al zei, kun je met 1000 man vrij weinig doen. Je kan wel proberen iedereen zijn abbonement te laten opzeggen maar dat gaat helaas toch niet gebeuren. Wie weet de volgende keer meer geluk.

17 november 2013 om 18:43

Ik zou zeggen: maak een Facebook pagina aan. Zorg voor voldoende en haalbare verbeterpunten en klachten.

Als je dan naar de 5000 leden gaat wat op Facebook zeer snel kan gaan en alleen al dreigt met zijn alle per een nader te geven datum gaat opzeggen: het liefst een voetbalvrij weekend. Zullen ze dat toch merken en het misschien wel verbeteren.

Samen sta je sterker als alleen!
En ik zou absoluut meedoen als er zoiets word opgezet.

17 november 2013 om 21:21

Mooi om te lezen dat er ook mensen zijn die voor psv zijn en toch iets goeds kunnen zeggen over ajax.

17 november 2013 om 21:32

Ik ben een voetballiefhebber, kijk voor de sport dus vind het niet meer dan logisch. Helaas denkt inderdaad er niet zo over, maar ik wel .

Was vergeten hoe leuk en spannend het kan zijn een wedstrijd via de radio te volgen!
Lekker weer eens gewonnen, en dat nog wel met een heel jonge ploeg. Geen rode kaart ontvangen, ook wel fijn.. Ben benieuwd naar de samenvatting..

17 november 2013 om 14:37

Ja, ik wil die goal van De Sa weleens zien!

Knappe prestatie van Ajax hoor, Sparta is normaal gesproken toch een titelkandidaat, dan wel niet de titelfavoriet in de Jupiler League! En jullie hebben ons in een zetel geholpen voor de periodetitel, één puntje tegen Almere City moet toch te doen zijn! Bedankt en geniet van de overwinning

Gefeliciteerd Ajax met deze overwinning, nu heeft jong psv nog maar 1 punt nodig om periode kampioen te worden,

Afca_godenzoon laat die dikke middelvinger maar achterwege, jullie kunnen zelf ook flink provoceren

17 november 2013 om 15:52

Gefeliciteerd maar wat heeft een beloftenteam nou aan een periodetitel.
Meedoen om promotie mag niet en weet niet hoe dat zit met prijzengeld.
Als het een beetje tegenzit sta je dan nog met legen handen.

17 november 2013 om 16:18

het gaat hier om de sportieve eer, dat een beloften team zich kan meten met clubs die ook eredivisie ervaring hebben

17 november 2013 om 16:28

Met die sportieve eer heb je wel gelijk in maar teams met eredivisie ervaring dat valt ook wel mee.
Ben benieuwd welke teams je daar allemaal mee bedoelt ik kom niet verder dan VVV en Willem2.

17 november 2013 om 16:37

nou sorry hoor

sparta
de graafschap
excelsior
fc den bosch
mvv
Fortuna
helmond
Volendam

dit zijn er al 8 clubs

17 november 2013 om 16:59

hahahahahahaha Helmond Sport in 85 voor het laatst in de eredivisie.
Fortuna MVV Den Bosch spelen ook heel wat jaartjes niet in de eredivisie.
Volendam ook al 3jaar niet meer net als Sparta of zijn al die teams nog hetzelfde gebleven.
Telstar heeft ook ooit in de eredivisie gespeeld net als Dordrecht en Eindhoven.
De conclusie elke wedstrijd van de beloften is om tekijken of ze zich kunnen meten met de eredivisie.

17 november 2013 om 17:17

lach maar een lekker eindje weg wij winnen onze wedstrijden das het belangrijkste en we zijn gewoon de best beloften elftal.
dit is een unieke kans voor de jongens die nog niet in aanmerking komen voor het 1e elftal, om toch op een hoog niveau te spelen
het bulkt van het talent bij psv, ben erg blij dat dat psv deze weg is ingeslagen de jeugd heeft de toekomst ja ook bij psv!!!!!!
en in de jupiler leage zijn we na een slechte fase omhoog aan het klimmen, op na de volgende wedstrijd en weer een plekje klimmen op de ranglijst
Eendracht Maakt Macht, Forza PSV FOR Ever IN MY Heart

17 november 2013 om 17:27

Voor de beloften is het mooie kans leuk voor ze dat het goed gaat.
Maar je moet geen onzin verkopen dat Mvv,fortuna,helmond Sport en Den Bosch barste van de eredivisie ervaring dan zit je gewoon uit je nek telullen.
Hoop voor je dat ze het volhouden we zijn nog niet eens halverwege de competitie.
Prijzen worden pas aan het einde van het seizoen verdeeld en in jou geval alleen de sportieve eer suc7.

18 november 2013 om 10:04

@-brasil-

Met zulke uitspraken als in je laatste zin nemen mensen je niet al te snel serieus meer.

Mooie overwinning!! Alhoewel ik Sparta de promotie van harte gun, mooie club. Allemaal Nlders en een hoop talenten erin, zo zie ik het graag!

Groep 18 jarigen: Tete, van den Boomen, Anderson, Hendriks, Sno,
Groep 19 jarigen: Kuipers, de Bondt, Leeuwenburgh, Vermeij, Lazic
Groep 20 jarigen: de Sa,
Groep 21 en ouder: Sana(24), Duarte(23), Hoesen(22).

Niks competitievervalsing, gewoon een prima overwinning! Jammer dat het niet uitgezonden werdt.

17 november 2013 om 14:58

Sno is nog 17 zelfs..

Toch triest weer die beoordelingen van de spelers hier op Voetbalzone. De wedstrijd was nergens live te zien (behalve dan op de Toekomst), en toch wordt er weer door zoveel personen een beoordeling gegeven. Ik snap dit niet.

17 november 2013 om 15:05

Eens, het ergste is nog dat niet iedereen met een 6 begint, maar dat de winnaars op 6,5 beginnen en de verliezers op 5,5..

Jeetje, wint jong ajax een keer (wat ik op zich wel leuk voor ze vind) en dan is het net weer tegen Sparta. Leuk dat Unibet, maar dat doe ik dus niet meer haha.

Tijd voor een betere keeper bij Sparta!

17 november 2013 om 15:59

Wat een onzin, Sinouh is zowat de enige stabiele speler dit seizoen. Zonder hem had Sparta wel een paar plaatsen lager gestaan, maar door zijn goede reddingen verhult hij het dramatische spel dat al het hele seizoen wordt gespeeld.

Ik vind het enorm ergerlijk dat FOX Sports een wedstrijd als deze niet uitzend terwijl er totaal geen ander voetbal op tv vandaag. Waar betalen we nou eigenlijk voor? De vorige interland break, of twee interlandbreaks geleden zelfs, werd er wel volop Jupiler League voetbal uitgezonden tijdens, waarom nu niet? Ik kan me toen herinneren dat het Achilles - Jong Ajax was onder andere.

Geweldig voor Jong Ajax na al die weken.

Waar zijn de discutabele rode kaart en penalty tegen gebleven?
Dit is toch een wedstrijd van jong Ajax

Is dat Sinouh op de foto ?

Hopelijk pakt Willem II morgen 3 punten.

Nu is Jong psv bij winst volgende week zeker periode kampioen. Zelfs met gelijkspel maken ze nog veel kans.

Overig ben ik wel mee eens dat de competitie oneerlijk is.
Om het eerlijk te maken moet jong psv en psv ( zelfde geld voor ajax twente ) 2 aparte teams maken Alleen denk ik dat daarvoor de selecties te klein zijn. Ook moeten ze stoppen met de JL door laten gaan onder interlands.

Jong Ajax heeft nu noodgedwongen 50 verschillende spelers moeten gebruiken!! Knap dat ze dus winnen.

Mooie overwinning voor jong Ajax, hadden ze een keer nodig na al die nederlagen. En het is helemaal mooi dat het ook nog tegen een titelkandidaat is, goed voor het zelfvertrouwen.

terechte overwinning van Jong Ajax , wij bakte er echt totaal niks van vandaag , En dan blijven roepen dat we kampioen moeten worden met deze labiele selectie word het helaas weer niks.

Is het al bekend waarom de heer Van Boekel gisteren een penalty gaf? Man man man.

Ook de mannen van Jong Twente beginnen te draaien. Zschusschen is in vorm, misschien is het goed om hem eens bij de selectie van het eerste te halen voor op de bank. Daarbij heeft Andersen vandaag zijn tweede wedstrijd voor Jong Twente gespeeld (word gezien als een groot talent). En natuurlijk Tapia, het zal niet lang meer duren voordat hij bij het eerste aansluit. Deze jongen is nu zo'n 3 maanden in Enschede en speelt wekelijks goed! Groot talent!

Ik vind het toch zeer apart dat er meer dan 1000 stemmen uitgebracht zijn wat betreft de Ajax spelers terwijl deze wedstrijd helemaal niet uitgezonden is.

17 november 2013 om 23:32

Dat is altijd zo.
Bij Ajax topics, bij Feyenoord topics bij PSV topics en ga zo maar door.
Iedereen is sneller geneigd op zijn of haar eigen spelers een plusje te geven.

18 november 2013 om 00:43

Het is inderdaad niet alleen bij Ajax topics maar ook bij de andere clubs. Maar ik vraag me in deze af waar die mensen deze beoordeling op baseren als ze (de meeste) de wedstrijd niet gezien hebben simpelweg omdat deze niet is uitgezonden.

En nu maar hopen dat psv twente en ajax europees voortaan tegen de beloften van madrid man united enz moeten spelen. Is hartstikke leuk en goed voor de ontwikkeling van de talenten van de grote clubs. En leuk voor de supporters van psv ajax en twente, zien ze de toekomstige topspelers al.

17 november 2013 om 17:50

Ik erger me kapot.. Zo zonde dat de JL verziekt word door de beloftenteams! Ik merk dat ik de JL er niet serieus door kan nemen. Het mooie Sparta naar een jeugdcomplex en dan niet weten tegen welke spelers je speelt. De JL hoort een serieuze competitie te zijn waar iedereen kan promoveren, periodes kan pakken en degraderen. Het hoort geen speeltuin te zijn voor de grote clubs om talenten te kweken

17 november 2013 om 20:15

Jij leeft nog in 1994, de JL is al jaren in verval.
Door het meedoen van jong Ajax kijk ik uberhaubt naar de JL, daarnaast zijn er meer topics dan ooit op VZ over de JL dankzij die deelname. Ik zeg niet dat er niet aan gesleuteld moet worden, maar ze zijn nog geen half jaar bezig. Mag het een beetje tijd krijgen om een plek te vinden? Je doet alsof de JL zo goed bekeken werd voordat de jong elftallen meededen.

17 november 2013 om 20:27

Jij vind het leuk als Ajacied. Ik erger me als ik zie dat Ajax de ene week een 11tal op de been zie brengen dat eredivie waardig is en een week later ze zie spelen met een 11tal dat het wss in de beloften het nog zwaar heeft. Dit rekening ik Ajax niet aan. Die gebruiken het beloften team namelijk voor waar het bedoelt voor is. Spelers minuten laten maken na een blessure en talenten die minuten moeten maken maar te oud zijn voor de junioren. Ajax kan er verder ook weinig aandoen dat spelers opgeroepen worden waardoor ze soms met Atjes moeten spelen. Maar dit gaat wel tenkoste van de eerlijkheid van een serieuze competitie. Voor jou misschien niet maar wel voor Sparta, Dordt enz.Die clubs weten niet met welke spelers Ajax aankomt. De een speelt tegen een sterk Ajax, de ander tegen een zwak Ajax. Dat is mijn punt.

17 november 2013 om 21:28

Volgens mij begrijp je me niet echt. Jij zegt dat de JL verziekt word door beloftenteams, maar deze patient was daarvoor al doodziek.

17 november 2013 om 22:27

en wordt door deze oplossing nog zieker.
Maar kijk eens wat de oorzaken zijn. Een jarenlange gesloten competitie waardoor totale scheefgroei tussen clubs die er thuishoren en clubs die anders al weggezakt waren naar een lager nivo. Waarvoor weer andere clubs in de plaats zouden zijn gekomen. Een eisenpakket vanuit de knvb waar Nederland te klein voor is. En dat komt in een crisistijd hard tot uiting voor sommige clubs. En die vallen dan om. En dat was niet nodig geweest.
De oplossing zou moeten zijn proberen een gezonde voetbalpiramide op te zetten. Dus met verplichte promotie en degradatie, en clubs vrij laten of ze spelers betalen of niet, of weer semi profs gaan gebruiken. Dan komt iedere clubs sportief gezien op zij haar nivo terecht. En kan dan competatief ook het gevecht aan gaan met clubs van gelijk nivo.

18 november 2013 om 21:18

In Spanje kan het ook.
En kijk het niveau daar.
Man kom eens met feiten ipv dat onderbuik gevoel.
Het niveau steigt alleen maar, meer inkomsten, niet meer zelf betalen voor het uitzenden van wedstrjden.
Meer kijkers en dus ook weer aantrekkelijker voor sponsoren.
Het heeft alleen maar pluspunten.
Wat tubes al zei, de JL zou zijn gestorven zonder de beloften.
Het niveau was bedroevend slecht en niemand keek er naar.

17 november 2013 om 18:02

Dat gebeurt toch al? De eredivisie krijgt steeds meer jeugdspelers te huur van grote clubs. Kijk naar de chelsea enclave bij vitesse, Ajax met eerder Cuenca en nu Bojan van Barca, met gesprekken over meer barca spelers deze zomer. Bij PSV loopt Rekik en bij Feyenoord nu gelukkig niets meer, maar twee jaar geleden werd daar ook het een en ander van Manchester City gehuurd.

Niks tegen aldeze clubs (noem mijn eigen club er tussen), maar persoonlijk vind ik het een nare ontwikkeling dat de eredivisie zoveel van de grote competitie huurt. Net als dat ik het me goed kan voorstellen dat het voor fans van Jupiler clubs hard balen is dat de jeugdteams van Ajax, Twente en Psv meedoen.

17 november 2013 om 20:31

De clubs hebben wel een vast 11tal. Twente weet wat ze te wachten staat als ze naar Amsterdam of Arnhem gaan. Of zou jij het leuk vinden als Vitesse bv Terry ineens opstelt omdat die terugkomt van een blessure en eerst minuten moet maken voor hij weer bij Chelsea mag spelen?

17 november 2013 om 20:31

De clubs hebben wel een vast 11tal. Twente weet wat ze te wachten staat als ze naar Amsterdam of Arnhem gaan. Of zou jij het leuk vinden als Vitesse bv Terry ineens opstelt omdat die terugkomt van een blessure en eerst minuten moet maken voor hij weer bij Chelsea mag spelen?

Gewoon kappen met deze onzin.. Ik merk dat ik steeds minder graag naar JL kijk omdat ik me erger aan de beloftenteams. Er komt niemand kijken, maar hier hebben de

Klasse Jong FC Twente

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren