Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Gebroeders De Boer: 'PSV of Feyenoord? Waarom niet?'

Laatste update:

Frank de Boer gidste Ajax in de laatste drie seizoenen naar het kampioenschap en zijn broer Ronald werkt in de jeugdopleiding van de hoofdstedelingen. De twee broers behaalden ook als spelers vele successen met de Amsterdamse club en zijn onlosmakelijk verbonden aan Ajax. Toch sluiten zij een toekomstig dienstverband bij Feyenoord of PSV niet bij voorbaat uit.

/

Ronald Koeman werkte als trainer bij Ajax, PSV en nu Feyenoord en Ronald de Boer weet niet waarom hij dat niet zou kunnen doen. "Het klinkt hard voor de Ajax-fans, maar als er bij Ajax iemand zit die heel goed presteert en je krijgt de kans om een andere club te trainen en iedereen staat erachter, waarom niet?", zegt hij in NUsport. "Geweldige clubs: zeker Feyenoord, met het legioen: geweldig om daar op het allerhoogste niveau te acteren."

Zijn broer Frank sluit een samenwerking met een van de rivalen van Ajax ook niet uit, maar stelt dat hij eerder bij PSV zou werken dan bij Feyenoord. "Niet eens zozeer door míjn gevoel naar Feyenoord toe, maar eerder andersom. Dat wordt heel lastig", meent de kampioenenmaker van Ajax. De Boer stelt wel dat hij niet direct de overstap zal maken en dat hij na Ajax waarschijnlijk eerst naar het buitenland zal vertrekken.

Zie jij een van de gebroeders De Boer ooit bij Feyenoord of PSV werken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
14 november 2013 om 15:54

Ik denk dat je dit een beetje moet nuanceren. Waarschijnlijk is ze op een interview gevraagd of ze zichzelf als coach van een andere nederlandse topclub zouden zien oid

14 november 2013 om 16:29

Ik geloof niet dat we de beide Boertjes bij een andere Nederlandse topclub zullen zien, maar toch vind ik dit wel een slimme opmerking van hen. Misschien wordt de haat die feyenoord en PSV supporters hebben ten opzichte van Ajax zo wat minder.

14 november 2013 om 16:45

Moet zeggen dat ik echt geen hekel aan de boer heb. Ten cate of jol wel. Telkens gezeur als ze verloren hadden, dan was het de scheids dan weer het veld dan weer omdat ze bewijze van spreken niet naar sesamstraat mochten kijken. Nee als ajax verliest kijk de boer naar zijn eigenteam en ook ligt het aan wat anders zijk hij niet daar over maar zeg dat ze dan zelf beter moeten spelen. IK ben zelf een feyenoord fan en heb echt vaak een hekel aan bepaalde spelers en trainers van ajax gehad. Vooral de arogantie. Maar de boer heb dat niet. Ik vind wel dat hij verdient om naar een andere club te gaan

14 november 2013 om 16:48

Die haat zal nooit minder worden. Zeker niet vanuit feyenoorders. Ik zie veel Ajacieden sportieve rivaliteit uiten richting Feyenoord maar andersom is de haat zo ontzettend groot. Die zien liever hun eigen club verliezen mochten ze Ajax van de titel kunnen houden. Dat zegt al genoeg. Daar kunnen een frank of Ronald helemaal niks aan veranderen.

14 november 2013 om 17:00

De harde kern zag dat liever, ik niet makkelijk om iedereen over één kam te scheren.

Ik heb wel.respect voor ajax, presteren als enige leuk in de.champions league en dat is gewoon knap, ik zal niet uitbundig juichen natuurlijk maar ik.ben wel voor ze.

14 november 2013 om 17:13

Tja voor feyenoorders is het weer andersom...

14 november 2013 om 17:25

WTF. Ongelooflijk dit verhaal. Moet op een misverstand berusten!

14 november 2013 om 17:51

Beste Ajaxdude, deze Feyenoorder heeft anders helemaal niet zo veel last van die haat. Ik vind dat je bijzonder je best doet om je eigen club als de meest volwassene uit de verf te laten komen. (dat vind ik niet echt van sportieve rivaliteit getuigen.) Dat terwijl we weten dat zowel onder de Feyenoord- als onder de Ajax-supporters een groep complete randdebielen rondlopen die denken dat de Feyenoord-Ajax rivaliteit belangrijker en meer gerechtvaardigd is dan, laten we zeggen, het Israel-Palestina conflict.

Ikzelf zou het niet zo vervelend vinden als Frank de Boer trainer van Feyenoord zou worden. Raar wel, maar voor zover ik kan beoordelen is het een zeer getalenteerde trainer.

14 november 2013 om 18:20

Ajaxdude jammer dat jij er zo over denkt. Maar misschien zegt dit wel mee over jou dan over het merendeel van de Feyenoorders. Meerderheid van de Feyenoorders heeft ook alleen sportieve rivaliteit. En dat jij alle Feyenoorders over 1 kam scheert met de kleine groep Feyenoorders die destijds liever van Twente verloren dan Ajax kampioen zien worden maakt jou erg kortzichtig.

Frank de Boer is een goede trainer en mag van mij gewoon komen hoor.

14 november 2013 om 18:41

Precies, wat mij opvalt is dat er een tijdje best wel respectloos was, maar het gros heeft echt geen haat tegen elkaar, gezonde rivaliteit moet gewoon kunnen. De Boertjes bij feyenoord, Psv is geen eens een issue vanuit de Ajacieden, zouden veel Ajacieden misschien niet leuk vinden zoals veel feyenoorders dat ook niet toe zullen juichen. Echter weet je nooit de situaties, zie Koeman, en inderdaad voor een Ronald is het alweer anders dan Frank. Deze uitspraken zijn helemaal niet schokkend, de gebroeders zijn altijd eerlijk en dat waardeer ik juist!

14 november 2013 om 19:37

Ik ben een neutrale voetbalsupporter maar ken vrijwel aleen maar Ajax fans die Feyenoord haten en niet andersom

14 november 2013 om 19:52

Het was een interview in de NUsport.. Werd ze inderdaad gevraagd

14 november 2013 om 23:20

Het complete interview staat ook online.
Het was inderdaad een vraag dat als een een soortgelijke club langs zou komen of ze dan ook trainer van die club zouden zijn geworden.
Waarom het antwoord ja was.
Vervolgens zei in van de gebr. de Boertjes dat hij eerder naar PSV dan naar Feyenoord zou gaan.

14 november 2013 om 23:37

Ben het wel met je eens dat de haat richting ajax groter is bij feyenoord dan andersom maar ik niet iedereen is zo en bij ajax heb je ook zeker debielen die de reputatie van ajax verpest.

15 november 2013 om 06:47

Die zogenaamde sportieve rivaliteit de afgelopen jaren was regelmatig ook eerder een steek onder water. Zo van, leuk dat dat arme Feyenoord weer een beetje opkrabbelt en hoop dat we weer eens spannende duels krijgen zoals vroeger (kortom, ze zijn nu nog duidelijk de mindere).

Maar het klopt ook dat er regelmatig oprecht waardering werd uitgesproken en dat veel Ajacieden meer sympathie hebben voor Feyenoord dan voor PSV en de nieuwe 'topclubs'. Dat werd dan door Feyenoorders meestal ook gewaardeerd en vaak ook beantwoordt. Mooi om te zien. Sowieso is die onderlinge haat echt wel minder dan vroeger, van beide kanten. Debielen houd je altijd helaas.

15 november 2013 om 07:37

En door mensen als jou blijft die haat er! Dit zijn weer van die domme opmerkingen om reacties uit te lokken...

14 november 2013 om 16:00

Rustig blijven. Is waarschijnlijk uit z'n verband gerukt. En zelfs als dat zo is. So what. Cruijf heeft ook gedaan om daarna bij Ajax als de verlosser binnengehaald te worden.

14 november 2013 om 18:14

Dat zat heel anders, Cruijf ging uit wraak naar Feyenoord. Ik zie niet zo snel een dergelijk conflict ontstaan tussen de Boer en dit bestuur

14 november 2013 om 20:30

Waarom zou t uit zijn verband zijn gerukt? Mogen de boertjes dit niet vinden?

14 november 2013 om 16:07

Precies dit dacht ik ook.
Ze leren niet van hun fouten he?

14 november 2013 om 16:30

Geweldige clubs: zeker Feyenoord, met het legioen: geweldig om daar op het allerhoogste niveau te acteren."

Daar kun je niet omheen, ook niet als ajacied!

14 november 2013 om 18:47

Klopt, dat moet ik ook toegeven.

15 november 2013 om 00:26

Het verschil vind ik zitten tijdens de wedstrijden!!! Dan zie je op 1 middag de Feyenoorders loeren op een conflict tussen spelers of een drukzettende feyenoorder of een ajaxcied die een grove overtreding, een scheids die een fout maakt en de hele Kuip die tekeer mag en kan gaan en sowieso gaat. Die doen er alles aan om de haat (die bij een deel vh legioen diep zit) over te brengen op de spelers.

Bij Ajax moedigen ze met gezang hun team aan en is het meer zingen dan aanmoedigen, vind ik, daar weten ze ook vaak dat Ajax wel wint, ze hopen dan wel op mooi voetbal en vaak een grote uitslag. Feyenoord wint daar ook niet zo vaak.

De kuip lijkt me iets indrukwekkender om te spelen dan de arena al moet ik zeggen dat ik nooit een uitwedstrijd van Feyenoord in het uitvak in de Arena heb beleeft en dus de sfeer daar niet kon proeven.

De Boertjes bij Feyenoord... Waarom niet???

14 november 2013 om 16:44

precies dezelfde gedachte

Wtf!!!!! vern**kt gelijk je hele middag

14 november 2013 om 16:58

Idd dit is wel laatste wat je wil je horen van. Denk ook niet dat grote supporters groepen hem dit in dank zullen afnemen als het werkelijk zou gebeuren.

14 november 2013 om 17:06

Nou, volgens mij miszegt hij totaal niks. Als hij na avontuur in buitenland weer terug wil keren zijn psv en feyenoord opties. Schokkend zeg. Beide heren zijn a geen eigendom van de aiaxsupporters en hebben b al lang 3n breed bewezen rasajacieden te zijn. Gelukkig maar dat de broertjes de boer niet aan blinde en kinderachtige haat doen.

14 november 2013 om 17:13

als dat echt zo is is het heel triest met je gesteld want waar gaat het nou eigenlijk over?

Zou hij nooit van zijn leven voor Feyenoord of PSV kunnen werken omdat hij voor Ajax heeft gevoetbald dan? wat is dat voor een onzin. Mensen die hem voor dit soort uitspraken afvallen zijn niet meer dan kansloze debielen die je sowieso niet te serieus moet nemen.

Heeft Cruijff niet ook voor Feyenoord gespeeld? Zag men bij Ajax ook niet graag Hiddink komen in de directie? Zijn we niet blij dat Stam voor Ajax heeft gekozen toendertijd en er nu trainer is?

14 november 2013 om 17:14

Jezus man als dat je middag al verziekt.

15 november 2013 om 02:47

je moet het niet te letterlijk opvatten,ben eerlijk zie liever geen ajacieden als de boertjes bij psv of feyenoord

weet zeker dat ik niet de enige ben

14 november 2013 om 16:52

Frank had eerder al aangegeven dat de kans niet groot was

14 november 2013 om 17:30

Dat was ook mijn eerste gedachte

14 november 2013 om 18:20

WTF was ook mijn reactie, laat ze lekker bij Ajax blijven zou zelfs als PSV zijnde die twee lekker in Amsterdam laten. Er lopen genoeg trainers rond hoor. Plus al de Ajaciedjes zijn meteen pissed off. Alleen jammer dat er nu gedaan wordt of wij er op zitten te wachten zeg. Ik las een reactie dat Feyenoord zich heeft laten verliezen. Daarna sloopte we PSV en werd Ajax kampioen maar vooral altijd de negatieve kanten van het leven blijven bekijken, gisteren las ik nog dat Nederland het meest depressieve volk van Europa is. Nu weet ik waarom. Teveel Ajacieden. zelfs met succes noemen ze hun trainer nog een pannenkoek.

14 november 2013 om 19:23

@kenpachii27,

Er was een supporter die van Basten pannenkoek noemde na weer een jaar zonder enig succes... Jij maakt daar dus van. "teveel Ajacieden. zelfs met succes noemen ze hun trainer nog een pannenkoek."
Erg knap, die verdraaiing.

14 november 2013 om 19:51

Jullie sloopten PSV? ... Hoe noem jij die 10-0 dan toen Feyenoord verloor.
Die 3-0 of 3-1 noem jij slopen?

14 november 2013 om 19:52

Nou, ik denk dat ik bij ajax al heel wat witte zakdoekjes in het publiek gezien heb.
Maar dat geeft verder allemaal niet, want deze hele discussie hier in een wij tegen hun zaak geworden. Ik denk niet dat de Boer weg wil bij Ajax, die heeft het prima naar ze zin zo. En denk ook niet dat hij naar Feyenoord gaat. Deze discussie is als een storm in een glas water en dat komt allemaal omdat mensen haat hebben aan elkaar. De gene die roepen dat alleen Feyenoorders Ajax haten omdat Ajax 9 van de 10x lijkt te verslaan in de wedstrijden verdraaien de boel net zo hard als ik dat hier boven deed. Want dat zijn de zelfde figuren die roepen dat als je een kakkelak ziet dat je hem met ze alle dood moet schoppen. Die halfzachte pubers halen het bloed onder iedereen hun nagels vandaan en doen alsof er oorlog is uitgebroken. De Boer zeg alleen dat hij in de toekomst er naar wil kijken mocht het op zijn pad komen, meer niet. Ik verdedig hier de trainer van Ajax, ken je nagaan.

14 november 2013 om 23:21

Kenpachii wat ben jij triest zeg. ongekend.

14 november 2013 om 23:23

Witte zakdoekjes? waar?m
Jongetje toch, verspreid die onzin eens niet aub.

Hij zei inderdaad dat hij eerst naar een andere buitenlandse topclub wilt, en dan eventueel nog Feyenoord of PSV zou kunnen trainen, zijn voorkeur zou dan uitgaan naar Psv.

15 november 2013 om 13:34

hehehehe jij ken de definitie van triest niet helemaal. Feit is dat als het bij Ajax niet loopt staat meteen iedereen onder druk waaronder coach, spelers elftal managers zelfs de persoonlijke kranten jongen moet nog uitkijken voor ontslag. Nu gaat het de laatste jaren goed dus is er niks te klagen. Zo is het dan ook wel weer, maar men vergeet blijkbaar dat het zo gaat aangezien jullie allemaal een Ajax brilletje dragen. Zo herinner ik me prima hoe er gereageerd was op die 10-0 nederlaag, ook herinner ik me hoe leuk ze dat vonden in Eindhoven, je wil niet weten hoe hard ik gelachen heb toen ik al die beteuterde smoeltjes zag toen Feyenoord won en PSV geen kampioen werd. Er is een oud gezegde wat dat betreft Wie het laatst lacht toch. Nee er zijn heel veel trainers die het zwaar hebben gehad waaronder wouters Adriaanse van baste Koeman en dat kwam omdat het niet lekker liep, ga nu niet doen alsof jullie het type supporters zijn die altijd achter de coach staat want ik heb heel veel anders gezien, zelfs in jaren dat jullie kampioen werden en dat is triest!

14 november 2013 om 20:51

Wat de Boertjes beiden proberen te zeggen, ooit gaan ze naar het buitenland. Als ze daar klaar zijn, er zit een goede trainer bij Ajax en ze kunnen verder geen leuke functie krijgen, dan vinden ze het geen probleem om bij een feyenoord of psv te gaan werken. Verder geen probleem, ik begrijp die gedachten! Frank is een Held en Ronald ook!

15 november 2013 om 00:24

Ronald..

Waarom eigenlijk niet? Frankie zit nu al een aantal jaar bij Ajax en het lijkt me dat beter dat hij ook een keer een andere uitdaging zoekt. Eerst het buitenland en dan later bijv PSV of Feyenoord

14 november 2013 om 15:53

Als iedereen er achter staat, zou ik ook zeggen, waarom niet. Maar Frank de Boer spreekt zichzelf wel een beetje tegen zo, omdat hij ook gezegd heeft dat hij het geen probleem vind om de Ferguson van Ajax te worden.

14 november 2013 om 16:13

Helemaal mee eens. Feyenoord lekker laten degraderen. Of naar de filistijnen helpen.

Als je dit doet als Feyenoord, dan zijn je normen en waarden weg. Dan ben je inhoudsloos. Ik heb het over de gebroeders De Boer's. Dat zijn Ajacieden in hart en nieren met een Ajax filosofie. Verkoop dan het Feyenoord filosofie op EBay of marktplaats.

14 november 2013 om 16:29

Voetbal draait tegenwoordig alleen niet om emoties, zoals die van jou, maar om een logische afweging van feiten. Salaris, groeiperspectief etc.. Het getuigd juist van professionaliteit dat de De Boertjes een dergelijke optie niet op voorhand afwijzen.

14 november 2013 om 16:47

Nou om die 2 feiten die jij opnoemt hoeven ze het niet te doen. Denk dat ze bij Ajax het meeste kunnen groeien als trainer en met de club, en meer salaris krijg je nergens in Nederland denk ik.

14 november 2013 om 18:40

Het leuke van voetbal is toch juist emotie? De haat tussen Ajax en Feyenoord is toch, buiten de vechtpartijen om, mooi om te zien. Strijd op het veld om je te verantwoorden tegenover het publiek. Dan kan je als club wel professioneel en zakelijk denken, maar zonder fanatieke supporters zijn Ajax en Feyenoord ook niets meer. Dan zou je dit gewoon niet kunnen maken als Feyenoord zijnde.

14 november 2013 om 18:58

Vind de emotie persoonlijk ook erg mooi om te zien, maar van iemand die professional is verwacht Ik wel een andere kijk op dit soort dingen. De emotie zit meer bij supporters dan bij spelers. Cruijff en Gullit speelden ook bij verschillende topclub s in NL. Dus waarom zouden de De Boertjes dat niet kunnen? Ik zeg overigens niet dat het slim zou zijn om een De Boer trainer van Feyenoord te maken. Dit ivm emoties achterban...

14 november 2013 om 16:29

Capriolen, denk jij dat wij Ajacieden de beste coach uit de eredivisie graag naar een concurrent, of nog erger, een rivaal zien vertrekken?
Al zit hij 10 jaar bij Ajax, er hoort maar 1 club te zijn voor hem, en dat is Ajax.
Dan worden we straks met ons eigen spel bestreden, lijkt me ook niet echt de bedoeling.

14 november 2013 om 17:32

Ja? Is in het verleden genoeg gebeurd. Je hoeft ook niet te doen alsof Ajax zo speciaal is trouwens

Op de een of andere manier zie ik het toch niet gebeuren... Zou ook een raar gezicht zijn joh, Frank de Boer bij Feyenoord of Psv op de bank.
Denk inderdaad ook dat vooral Feyenoord niet op hem zit te wachten, puur om zijn Ajax verleden als speler en als trainer.

14 november 2013 om 15:55

Denk dat t misschien meer iets is voor wanneer hij 50-60 is ofzo. Leeftijd van Advocaat

14 november 2013 om 16:15

Dit zal waarschijnlijk meer op ronald gericht zijn. Als Koeman bondscoach wordt en iemand die goed presteert (frank) zit bij ajax, zou hij misschien wel 's volgend jaar trainer van feyenoord kunnen worden.

14 november 2013 om 16:17

Zeg nooit nooit, maar ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat Ronald volgend jaar (of ooit) trainer wordt van Feyenoord. En al zou hij dat zelf wel zien zitten, de achterban van Feyenoord ziet dat niet zitten denk ik. Ik vind het ook niet erg, laat ze maar lekker bij Ajax blijven. Bij ons verrichten ze prima tot zeer goed werk op dit moment.

14 november 2013 om 16:49

Want Koeman heeft geen verleden bij Ajax als speler en trainer? Geloof mij, als Frankie wil zal Feyenoord hem echt wel aanstellen als trainer.

14 november 2013 om 16:54

Jawel, maar Koeman heeft bijvoorbeeld ook een verleden als speler bij Psv. Bij de gebroeders de Boer ligt het net wat anders, dat zijn door en door Ajacieden.

14 november 2013 om 17:55

@denzor

Ronald is ook een beetje tukker

Het zou wel heel raar moeten lopen bij beide clubs als zij Frank of Ronald de boer als hoofdtrainer (ja hoofdtrainer, omdat ik ze niet (vooral frank) in een andere functie snel zie) aan zouden schaffen, passen toch eigenlijk meer in het meubilair van Ajax

Neemt iemand Koeman zijn verleden kwalijk? Nee. Dus zou niet inzien waarom het niet zou kunnen in de toekomst. Iets anders vind ik het direct overstappen naar een concurrent binnen Nederland, dat vind ik echt niet kunnen. Maar ik heb het gevoel dat beide heren zich net zo lief voor altijd aan Ajax willen binden.

14 november 2013 om 15:51

Koeman zei dit niet in de tijd dat hij al bij ajax werkzaam was, is niet door Ajax opgeleid en heeft bovendien als speler ook bij meerdere clubs gespeeld. De de Boertjes zijn toch echte Ajax-producten. Van mij mogen ze overal werken waar ze willen, maar toch vind ik de situatie wel wat anders dan met Koeman

14 november 2013 om 15:58

Bij Koeman is het anders. Fdb is een echte ajacied, Koeman meer een Groninger.

14 november 2013 om 16:28

Koeman komt uit Groningen en heeft daarna als speler voor alle topclubs gespeeld, dus hij heeft juist overal een verleden...

(oud)spelers en trainers staan er vaak net even wat anders in dan supporters al vraag ik me af of Van Bronckhorst en/of Van Gastel zo'n stap ook zouden maken

14 november 2013 om 16:24

veel supporters kunnen/willen niet op een normale manier nadenken en zich verplaatsen in de situatie van een speler of coach.
Altijd moord en brand als er iemand hun club verlaat, helemaal als ze naar een rivaal gaan.
Zwaar overdreven natuurlijk. Als dat een stap vooruit is, of een mooie kans zich voordoet, waarom niet. Logisch toch dat zo'n speler dan eerst aan zichzelf denkt en dan pas aan de club.
Andersom is het ook zo. Speelt de speler slecht, dan verkoopt de club hem rustig aan een concurrent als die er geld voor over heeft.

14 november 2013 om 21:11

Waarom niet????
Stam is tog ook naar Ajax gegaan terwijl hij psver is

Ik hoop persoonlijk dat dat nooit gaat gebeuren! Ajax legendes horen niet in de kuip of philips stadion als coaches.

Maar vanuit hun standpunt gezien zou ik zeggen waarom niet. Trainerservaring moet je overal kunnen op doen.

Het enige volwassen antwoord. Klasse.

Maakt het uit dan? Is juist een goed teken dat de clubs wat meer aan het verbroederen zijn lijkt me.
De haat van vroeger is er veel minder.

14 november 2013 om 16:12

De haat is minder, maar we lezen nog steeds van die zure teksten van van Hanegem etc. De haat is er nog steeds hoor, alleen is die er voornamelijk vanuit Rotterdam richting Amsterdam. De haat andersom in mijns inziens een stukje minder, maar zeker ook niet verdwenen.

14 november 2013 om 16:22

Vind het andersom juist groter. Haat naar feyenoord is groter kijk wat jullie bij ons uithalen moulijn... enzo.

14 november 2013 om 16:23

Mja, ook Rotterdam is al aan het bijtrekken hoor. Met van Hanegem noem je toevallig net zo'n zuurpruim van de oude stempel.

14 november 2013 om 16:33

Haat naar Amsterdam is naar mijn idee groter. En waarom? Ajax heeft meer successen de laatste jaren en ik heb het idee dat veel Ajacieden het Feyenoord wel gunnen dat het nu beter gaat, want aartsvijanden of niet, niemand vond het leuk hoe het een aantal jaar geleden ging met Feyenoord. Iedereen heeft er gebaat bij als de Klassieker de nummer 1 tegen de nummer 2 is in plaats van de nummer 3 tegen de nummer 13.

Ik merk trouwens dat ik nu wel heel erg voor mezelf praat, maar ik denk dat veel Ajacieden het zo ook zien(?).

14 november 2013 om 16:53

Naar mijn idee zijn het de afgelopen 5 jaar eerst de Ajacieden geweest die smadelijk konden lachen om de totale wanorde bij Feyenoord. Daarna is Feyenoord een nieuwe weg ingeslagen met o.a. veel eigen jeugd. In de opmars richting de top kreeg Feyenoord hierdoor juist veel sympathie, ook van Ajacieden die sowieso vaak prat gaan op eigen jeugd en dat vaak ook graag bij andere clubs zien.

Voor mij persoonlijk is Feyenoord een rivaal, net zo goed als PSV of welke club er dan ook de grootste sportieve concurrenten zijn. Persoonlijk heb ik een grotere aversie tegen FC Twente, omdat ik daar uit de regio kom en het van kleins af aan al over en weer gezeik is. Hield me vroeger niet zo bezig met voetbal, maar werd altijd uitgescholden als ik een Ajaxshirtje aan had in de gymlessen enzo. Dat soort dingen zullen in Amsterdam en Rotterdam zelf waarschijnlijk ook wat meer leven, maar veel Ajacieden en Feyenoorders komen niet eens uit de Randstad en hebben die strijd Amsterdam vs. Rotterdam geen eens.

14 november 2013 om 16:56

Natuurlijk vind je het in eerste instantie leuk dat het met de concurrent of in dit geval aartsrivaal slecht gaat, ik kon er ook om lachen. Maar op een gegeven moment is het genoeg en krijg je een soort van medelijden (ik tenminste). Daarnaast krijg ik ook wel respect voor Het Legion, toen Feyenoord 15e stond, en niet een week maar een langere periode, zaten er nog steeds 50.000 man in de Kuip.

idd! wat moeten we hier nou weer mee.

14 november 2013 om 16:51

Hij is zich al aan het indekken. Ook de gebroeders de Boer hebben ambities en willen ooit bij een topclub trainer zijn.

14 november 2013 om 17:00

Topclub? Wie?? Feyenoord die al een decennia geen europees voetbal meer heeft gespeeld?? Of psv die al 4jaar geen kampioen is geworden en op dit moment 8e staan met het makkelijkste programma gehad te hebben?? Nu zitten ze bij een topclub, althans voor nederlandse begrippen. Elke overstap in het binneland is een stap achteruit, maar dat hoef ik jou eigenlijk ook niet te vertellen.

14 november 2013 om 17:13

een decennia?! Afgezien van het feit dat Feyenoord vijf jaar geleden nog Europees speelde bestaat een decennia niet, of het is meerdere decennia of het is één decennium. Dus inhoudelijk of tekstueel, het is sowieso fout wat je schrijft.

14 november 2013 om 19:54

Ach hou toch op over een makkelijk programma ...
Iedereen speelt 2x tegen elkaar en heeft dus geen enkel voor of nadeel

Ik geloof mn ogen niet.. Had ik nooit van ze verwacht, zeker niet van Frank. Maar dat ze het 'niet uitsluiten' betekent natuurlijk niet dat ze het wel gaan doen. Laten we hopen van niet!

Haha ik zie het al voor me.. Zou heel vreemd zijn. Ik heb helemaal niks tegen de gebroeders de Boer, maar ik zie ze nooit Feyenoord trainen.

En je denkt dat PSV fans of Feyenoord fans op jou zitten te wachten? Absoluut niet! Ronald Koeman heeft dit wel kunnen doen omdat hij bij PSV en Ajax heeft gevoetbald en van hem is niet echt duidelijk waar zijn hart daadwerkelijk ligt.. Bij de Boertjes is dat wel duidelijk.. Ajax!

14 november 2013 om 15:55

Hier het stukje wat wel in het origneel staat maar niet in dit artikel staat.

*****frank de Boer: 'ik denk dat ik na Ajax eerst de stap naar het buitenland zou maken. En als Ajax, als ik terugkom, niet vrij is dan... zou ik eerder voor PSV dan voor Feyenoord kiezen. Niet eens zozeer door míjn gevoel naar Feyenoord toe, maar eerder andersom. Dat wordt heel lastig.'****

Weet niet hoe het bij PSV supporters zit maar wat Feyenoord betreft heeft hij wel gelijk denk ik, al weet je nooit hoe het er over 10 jaar of zo uit ziet

14 november 2013 om 16:43

Als ik voor mezelf mag spreken en een aantal vrienden die ook PSV supporter zijn zien we liever geen mensen binnen de club met een achtergrond van Ajax of Feyenoord. Dan kunnen ze nog zo goed zijn...

Verder maakt het niet uit wat voor achtergrond ze hebben.. Zie bijvoorbeeld Brands die van AZ komt en Kalezic (trainer jong Psv) die van De Graafschap komt etc .etc..

14 november 2013 om 16:58

"zien we liever geen mensen binnen de club met een achtergrond van Ajax of Feyenoord. Dan kunnen ze nog zo goed zijn..."

Pardon? even je eigen geschiedenis nalopen zou ik zeggen..

14 november 2013 om 18:38

Brands heeft bij Feyenoord gevoetbald...

14 november 2013 om 16:55

Ajoh man.. Niet overdrijven. Als de Boer echt naam heeft gemaakt in Europa en terugkomt naar Nederland dan willen jullie hem ook. Net als ik bijvoorbeeld Hiddink altijd graag had zien komen. Waarom niet? Als iemand de best beschikbare kandidaat is dan is het toch simpel? Zeker voor een Psv'er moet hiermee te leven zijn, omdat jullie club vroeger groot is geworden door mensen van o.a. Ajax en Feyenoord op te kopen.

Verder lagen de harten van o.a. Narsingh en Maher volgens mij ook meer in Amsterdam hoor en daar hebben jullie ook helemaal geen problemen mee.. Het hart van jullie defensie komt ook uit Rotterdam.. Lekker boeiend..

Het gaat erom dat de club er voordeel bij heeft als iemand erbij komt. De deur dichtgooien, omdat iemand voor een andere club gewerkt heeft is echt kansloos.

14 november 2013 om 16:52

Geloof mij maar dat ronald en frank echtwel clubliefde hebben hoor.. en het is niet zo zwart wit dat frank een trainer is van ajax verder niks, het zijn jongens van de club en zullen zolang ze kunnen kiezen altijd voor Ajax kiezen in nederland.

14 november 2013 om 17:14

Zou het? Zelfs Cruijf heeft voor Feyenoord gespeeld...

Ja natuurlijk, wie wilt nou niet trainer zijn van de mooiste club uit Nederland met het mooiste stadion van Nederland, beste sfeer van Nederland en de trouwste supporters van Nederland? Maar ik wil jou nooit als trainer van Feyenoord zien, sorry.

14 november 2013 om 16:36

Wat alle dingen die jij opnoemt zit de Boer al goed haha. Hij moet Nederland uit om het ergens beter te treffen

Verder erg naïef om een kampioenenmaker zo af te wijzen. Zo wordt het nooit druk op de Coolsingel haha

En nu even serieus. De Boertjes weten dat de toekomst, zeker in de voetballerij, raar kan lopen. Die houden dus alle opties open. Logisch. Als Feyenoorder zou je eigenlijk hetzelfde moeten doen, want die domme reacties als die van jou ''ik wil jou nooit als trainer van Feyenoord zien'' (omdat de Boer een Ajacied is) helpen je niet verder. Daarmee gooi je nu al deuren dicht voor mensen die in de toekomst wellicht veel voor jouw club kunnen betekenen.

Neem Johan Cruijff.. Die heeft jullie ook kampioen gemaakt.. Neem Koeman (alhoewel hij volgens mij niet eens door heeft dat er rivaliteit heerst tussen clubs) die jullie erbovenop heeft gekregen...

Mensen met een Ajax verleden bij voorbaat afwijzen helpt je club niet verder. Houdt opties open en kies de beste optie voor je club.

Frank de Boer is veels te goed voor Psv. Ik zie hem graag nog een lange tijd bij Ajax en dan een tijdje als bondscoach.

14 november 2013 om 15:53

Huh? Wtf?! :D

Dit is solliciteren naar ontslag.

hahahahaha..
Zijn ze levensmoe??
Frank en Ronald werken in de Kuip?! Ze mogen de toiletten nog niet schoonmaken.
En die 2 zitten hier ook echt niet op te wachten. Die menen dit echt niet.

14 november 2013 om 15:55

Beetje meer respect voor beide heren aub. Je zou in je handen mogen knijpen met de gebroeders de Boer bij je cluppie.

14 november 2013 om 16:01

Maak ik zelf wel uit. Wij hebben totaal niets aan die 2.

14 november 2013 om 16:36

Nee, want het gaat nu zo verschrikkelijk goed met Feyenoord. Kampioenschap, de beker...het kan niet op!

14 november 2013 om 16:39

Scf_zuid, ik betrap jou echt op zoveel domme opmerkingen hier op VZ. Je onderbouwt nul komma nul en vindt alleen jouw cluppie wat momenteel op de 6e plaats staat helemaal geweldig. Dat is je goed recht, maar je wordt niet serieus genomen hier door steeds zo zwart/wit te reageren...

14 november 2013 om 16:01

Ze mogen de toiletten nog niet schoonmaken idd, dat soort banen zijn voorbehouden aan personen zoals jij..

En nee ik denk ook niet dat ze het menen, dat is net zoiets als Raul die solliciteert naar een baan bij barca..

14 november 2013 om 20:35

Haha allemaal zo hard op jullie pikjes getrapt?
Wij hoeven die Boertjes niet, hoe erg ze ook gaan slijmen. En niet iedereen is zo marginaal als jij, met je " dat soort banen zijn voorbehouden aan personen zoals jij" je kent hem niet eens. Misschien is hij wel succesvol, weet jij veel. Hopeloos gokken noem ik dat.

14 november 2013 om 16:06

Blijven ademen en praat niet zo respectloos over mensen die meer bereikt hebben in hun leven als wat jij ooit zult doen.

Waarschijnlijk is dit uit z'n verband gerukt.

14 november 2013 om 17:20

Waar slaat het op dat hun meer met hun leven hebben bereikt? Alleen omdat ze profvoetballers zijn geweest? Beetje raar dat elke profvoetballer gelijk meer heeft bereikt. Misschien heeft die wel universitaire opleiding afgerond weet jij veel.. niet zo arrogant doen. Daar hebben de meeste een hekel aan.

14 november 2013 om 16:34

Maar jullie hebben verder ook geen clubiconen die eventueel in de toekomst coach zouden kunnen worden. Misschien Gio, maar daar houdt het wel bij op.

14 november 2013 om 16:40

Haha inderdaad. Ze hebben alleen zeurkous Van Hanegem die alleen maar zegt wat er niet goed is. Kan nog een voorbeeld nemen aan Cruijff

14 november 2013 om 16:49

Van Gastel, Gio en Lodewijks zijn nu assistenten. Daarvan zijn de eerste 2 de meest logische opvolgers van Koeman. Dus we hebben zeker wel clubiconen die trainer kunnen worden.

14 november 2013 om 16:53

Makaaij en Van Hooijdonk zijn ook bezig al zijn dat niet echt oer-Feyenoorders.

14 november 2013 om 17:01

En dat zijn ook twee halve zolen. Vooral die Van Hooijdonk

14 november 2013 om 17:13

Tomasson en Bosvelt komen hopelijk ook weer snel bij ons terug.

14 november 2013 om 20:58

Makaay een halve zool? Nu weet ik ook hoe serieus ik jou moet nemen haha. Van Hooijdonk kan ik inkomen, die heeft overal bonje gehad maar Makaay heeft bij zowel Deportivo als Bayern toch zeker wel heldenstatus bereikt. Ook bij Feyenoord deed hij het zeer goed.

Volgens mij was Frank de Boer als kind altijd Feyenoordsupporter, staat me iets van bij uit een interview eind jaren '90 ofzo.

Pff sta wel even te kijken van deze uitspraak..Maar neem het ze niet kwalijk. Zijn beide topclubs jn Nederland waar genoeg uitdaging in zit.

Ik hoop toch echt dat ze nooit bij Feyenoord komen te werken,en mag ook aannemen dat Feyenoord dit ook niet wil.

De gebroeders de Boer zijn wat mij betreft niet welkom bij Feyenoord. Dat zou net zoiets zijn als de Kromme die bij Ajax aan de slag gaat. Iconen horen bij hun club, en niet bij de rivalen.

14 november 2013 om 16:40

Van mij mag de kromme wel hoofdtrainer worden bij ajax. Denk alleen dat de ajacieden daar niet zo blij mee zullen zijn haha.

15 november 2013 om 00:18

Helemaal mee eens, gaat niet eens om hun kunde, Willems kunde, die staat ook buiten keif, iconen van een club horen daarbij. Weet zeker dat Willem er geen seconde over nadenkt, haha.

Pauper nou even een eind op. Had van in ieder geval Frank verwacht dat hij zou zeggen dat hij liever werkloos zou zijn..

Haha, ik zou er een heel raar gevoel bij krijgen als een van de De Boertjes bij Feyenoord komt. Op zich niet eens onwelkom hoor en ik denk niet eens dat er veel Feyenoorders zijn die een hekel aan hen hebben (zijn gewoon nuchtere gasten die goed konden voetballen maar helaas voor Ajax speelden). Maar zij zijn zo erg aan Ajax verbonden geweest altijd dat het toch een beetje vreemd zou voelen.

Bij Koeman was dat anders omdat hij ook nog als voetballer voor Feyenoord heeft gespeelt en sowieso al minder aan een van de top 3 clubs verbonden was qua persoonlijkheid.

14 november 2013 om 16:04

Meen je dit serieus? Ga je nou echt een wit voetje proberen te halen hier.
Die 2 zijn never nooit welkom. Als je dat niet snapt ben je geen Feyenoorder.

14 november 2013 om 16:09

Doe normaal joh opgefokt ventje. Waarom zo veel haat?

14 november 2013 om 16:17

Net als dat ik geen Ajacied ben omdat ik geen haat richting Feyenoord voel zeker? Doe normaal man en laat ieder lekker in zijn eigen waarde. Sommige mensen zijn niet zo oppervlakkig dat ze zich laten verblinden door een simpele emotie als haat, sommige mensen nuanceren. Ik zeg niet dat het een beter is dan een ander, maar jij bepaalt niet voor elke Feyenoorder wat hij wel en niet zou moeten vinden als ie fan wilt zijn.

Daarbij was de grootste Ajacied allertijde meer dan welkom bij Feyenoord, dus zeg nooit nooit.

14 november 2013 om 20:40

@jerome010

Gast, als jij hun wilt hebben ben je gewoon echt een nep Feyenoorder.
Dan snap jij het niet helemaal in je bovenkamertje.

Lekker boeiend. Dit is een wat, als en misschien antwoord.. Ze gooien de deur niet dicht, maar dat zegt niks..

Frank en Ronald de Boer lopen al langer mee in de voetballerij. Die weten ook dat, ondanks hun goede start in het vak bij Ajax, alles over 10 jaar weer anders kan zijn en ze misschien in een situatie komen waarin zij blij zijn bij Feyenoord of PSV aan de slag te kunnen. Neem nou Aad de Mos, die man had echt wel wat neergezet en bereikt als trainer, maar moest uiteindelijk ook bij Sparta aan de slag.

Je weet nooit hoe het leven gaat lopen. Er kan een moment komen dat Feyenoord of PSV voor Frank of Ronald de Boer een interessante werkgever kan zijn. Zo realistisch zijn ze wel. Het heeft voor hun geen enkele toegevoegde waarde om die deur nu al dicht te gooien, want zij weten ook niet hoe zij er over 10 of 20 jaar voorstaan in de voetballerij.

14 november 2013 om 16:11

Sluit ik me helemaal bij aan.

Ben ook blij dat zij tenminste niet meegaan in dat kinderachtige gezeik wat je vaak bij andere clubs ziet. Die dan ineens spreken over "die club in Amsterdam".

Gewoon normaal doen.

14 november 2013 om 17:17

Idd, ben het een keer met je eens
De Boertjes zijn nog jong en hebben een heel leven voor zich. Waarom zouden ze al de deur compleet dichttimmeren?

14 november 2013 om 17:21

Ik ben ook blij dat iemand als Jaap Stam nu bij Ajax trainer is. Ik had Hiddink in het verleden ook graag zien komen. Johan Cruijff heeft Feyenoord kampioen gemaakt. Leo Beenhakker heeft ook bij Ajax gewerkt. Het kan allemaal wel en zeker bij de Boertjes die altijd respectvol zijn tegenover o.a. PSV en Feyenoord. Het zijn gewone mensen die, ondanks hun band met Ajax, objectief zijn over concurrerende clubs. Ik vind dat juist iets positiefs en zou niet begrijpen waarom zij niet ooit bij PSV of Feyenoord aan de slag kunnen gaan.

Daarbij geven ze duidelijk aan dat Ajax hun eerste opties is, dus voor mij zit het sowieso goed. Als ze terugkomen naar Nederland is Ajax hun eerste optie en als zij niet bij Ajax aan de slag kunnen betekend dat dat Ajax op dat moment al een uitstekende trainer heeft Bij Ajax zit het dus goed als de Boertjes bij andere clubs tekenen

Lijkt op een bepaalde manier van indekken. Het indekken dat ze waren vergeten als spelers toen ze plots naar Barcelona wilden. Wie had ooit gedacht toen dat ze ooit in het buitenland zouden spelen die twee nuchtere Hollandse boertjes, hahaha

Dit is weer een voorbeeld van volslagen verkeerd gebracht bericht. De Boer gaat voorlopig nog helemaal nergens heen. Hoogstwaarschijnlijk za hij na Ajax een keer een grote club in het buitenland gaan trainen en als hij terug naar NL komt waarom dan geen PSV of Feyenoord.

Wat een reacties zeg. Waarom moeten al die Feyenoord supporters allemaal afgeven op de broertjes De Boer? Zij zeggen toch niks fouts over Feyenoord en vinden het Legioen mooi. Dan kunnen jullie wat meer respect voor hen opbrengen.

Volgens mij is dit gewoon bedoeld als een compliment naar PSV en Feyenoord, tenminste zo lees ik het..natuurlijk ligt het niet voor de hand, maar dit antwoord geven is een stuk volwassener dan 'nee' zeggen en de andere clubs de grond in boren.

14 november 2013 om 16:17

Het is meer uit eigenbelang ook. Zij weten ook niet hoe hun situatie is over 10 of 20 jaar. Wellicht moeten ze dan wel blij zijn met een club als PSV of Feyenoord, omdat ze in de tussentijd enkele keren hopeloos gefaald hebben. Alles kan, zo realistisch zijn ze ook. Het heeft voor hun geen enkele toegevoegde waarde om hier met nee op te antwoorden.

Kijk Aad de Mos. Die was vroeger ook een geweldige trainer, maar moest later genoegen nemen et een functie als interim bij Sparta. Het kan raar lopen dus en de Boertjes weten dat ook door ervaring.

14 november 2013 om 16:19

Als Frank het voor het geld wilde doen, waarom zit ie nu dan niet in Manchester bij City op de bank? Natuurlijk is geld een belangrijke drijfveer, voor welke profvoetballer niet, maar kan het niet zo zijn dat die jongens gewoon gek op het spelletje zijn en er zo lang mogelijk in willen werken en daarom dus eventueel zouden overwegen zo'n stap te maken? Voor het geld kunnen ze altijd weer naar Qatar, daar betalen ze vele malen meer dan in Rotterdam of Eindhoven.

14 november 2013 om 16:23

Net zoals de Boertjes alle mogelijkheden open houden zou het voor Feyenoord(ers) ook handig zijn om opties open te houden. Het voegt niks toe om die deur nu al dicht te gooien, omdat de toekomst in de voetballerij niet te voorspellen is. Over 20 jaar kan ''het voetballandschap'' er heel anders uitzien.

Daarbij wil ik niet lullig doen, maar zolang het ''opleiden van eigen trainers'' nog niks heeft opgeleverd kan het alle kanten op. Vroeger kocht Feyenoord Vlemincks ofzo voor een half miljoen met het doel hem later door te schuiven.. Nu is dat de bedoeling met de assistenten.. Allemaal goede plannen hoor en ik kijk wel wat ermee gebeurt als Koeman vertrekt, maar voorlopig is het doorschuiven van trainers nog niet waargemaakt..

Edit:
Lachwekkend wat je zegt over geld. Ja, de Boertjes zijn naar Barcelona gegaan om een onprettige manier, maar moeten we ze dat echt kwalijk nemen? Elke speler van Ajax zou dolgraag naar Barcelona willen en daar heel veel voor over hebben. Daarbij hadden ze afspraken met de directie die zich daar niet aan hielt. Het verhaal heeft meerdere kanten, dus om de Boertjes neer te zetten als geldwolven gaat te ver.

Waarschijnlijk is dit inderdaad totaal uit zijn verband gehaald. En het is ook niet onlogisch dat ze, als ze ooit vanuit het buitenland terug willen naar Nederland en Ajax bezet is, aan de slag gaan bij PSV of Feyenoord. Een trainer hoeft wat mij betreft helemaal geen clubhart te hebben ofzo, als hij maar kennis van zaken bezit en weet hoe met mensen om te gaan. Wat het eerste betreft zit dat bij Frank wel goed, wat het laatste betreft kan hij vanuit mijn perceptie nog wel wat leren. Ik als PSV-supporter zou hem in ieder geval gewoon verwelkomen, mocht hij ooit terugkomen uit het buitenland en ons verder kunnen helpen.

JA tis ff raar om Ajax fanaat dit te lezen.. maar deel de mening dat dat gewoon moet kunnen. Als zij t als uitdaging zien, om ooit bij Feyenoord of PSV te werken als trainer, dan waarom ook niet. Het echte sport dieren, willen gewoon succes behalen en als ze denken dat daar of elders(buitenland) te kunnen bereiken, is t hun goed recht. Zie t ook niet 1,2,3 gebeuren...maar zoals ik hier boven las , na wat buitenlandse avonturen, zouden ze nog weleens wat anders in Nederland willen. Welke t ook mag zijn, je bent iig verzekerd van een goede trainer, die t onderste uit de kan kan halen.
Wie weet wat de toekomst brengt...gelukkig zitten ze beide gewoon lekker nog bij ons aller Ajax en wat mij betreft blijven ze lekker de eerst 5/6 komende seizoenen. Hebben ze een decennia hier gezeten, is de jeugd op de rails, en gaat ieder weer verder.

Ik vind dit opmerkelijk omdat ik dacht dat ze teveel een Ajax hart zouden hebben. Ronald Koeman heeft bijvoorbeeld bij alle 3 de clubs gespeeld, De Boertjes alleen maar voor Ajax. Mooie compliment over Feyenoord en het Legioen maar toch vind ik ze niet bij Feyenoord passen.

14 november 2013 om 16:38

Een beetje zoals Leo Beenhakker ook ooit voor Ajax gewerkt heeft misschien? Past ook niet, maarja.. Het brood moet op de plank en het zijn beide mooie clubs.

Sorry hoor, maar ik vind dit wel een beetje not done. Dan blijft er van de hele term 'clubcultuur' niks meer over. De ex-ajacieden zijn juist teruggehaald om dat gevoel terug te brengen. Van die amsterdamse bluf of weet ik veel.
Ik vind het juist zo mooi dat ze bij Feyenoord veel ex-feyenoorders in dienst hebben nu en dat ze bij PSV hetzelfde proberen.

Houwe zo!

Haha stel je voor: Cocu en FdB bij PSV

14 november 2013 om 16:35

Cocu bakt er niet veel van, nee beter zou zijn De Boer en Gio ofzo.

14 november 2013 om 17:09

Cocu doet het juist goed! Alleen is het jammer dat er geen resultaat is, maar dat komt wel weer. Je ziet een duidelijke lijn in het spel, en het spel van PSV is dan ook niet makkelijk te bespelen.

14 november 2013 om 17:36

Die lijn zag je zondag toen ze verloren van nac

Walgelijk al die Ajacieden en Feyenoorders die hier bij elkaar in de kont kruipen.
We zijn aartsrivalen! Waar is die rivaliteit? Makke lammetjes allemaal pff...

14 november 2013 om 16:36

Stoere praat joh!

Gelukkig zijn er nog wel supporters hier die normaal met elkaar kunnen communiceren en discussieren over gedane uitspraken door trainers/voetballers of wat dan ook.
Dat niet iedereen dezelfde mening heeft als die jij hebt, wil nog niet zeggen dat men bij elkaar in de kont kruipt. Aansteller!

14 november 2013 om 16:43

Ja, en door mensen als jou, die bijna oproepen elkaar uit te schelden en te beledigen, is de Klassieker al enkele jaren een saaie bedoeling. Doe normaal man. Rivaliteit mag, maar respect voor elkaar moet er ook zijn. Rivaliteit is er ook, maar we kunnen wel normaal tegen elkaar doen en elkaar iets gunnen. Een Feyenoorder is geen slecht mens, omdat hij voor Feyenoord is. Een Ajacied is geen slecht mens, omdat hij voor Ajax is. We zijn allemaal mensen die normaal met elkaar om (moeten) kunnen gaan en dat doen we ook.

14 november 2013 om 16:44

Kakkerlak, ga eens terug in je hol

14 november 2013 om 16:51

Is goed neus.

Ghehehe alsjeblieft niet goede trainers hoor maar niks voor feyenoord lekker bij ajax blijven of naar een andere club maar in ieder geval niet naar feyenoord maar dit zal ook nooit gebeuren.

14 november 2013 om 16:44

Johan Cruijff vertrok ook naar Feyenoord.. Leo Beenhakker heeft ook voor Ajax gewerkt.. Op basis van wat sluit jij dit uit?

Ik kan dit niet geloven.

Ik mag toch hopen dat dit nooit gaat gebeuren, ik vind Frank en Ronald de Boer echte Ajacieden. Ik gun ze alle sportieve succes in de wereld, maar liever niet bij PSV of Feyenoord. Dat zou mijn beeld van de De Boers toch wel wat doen veranderen in negatieve zin. Ik weet dat Cruijff ook ooit naar Feyenoord is gegaan maar dat was toch anders. Hij maakte die beslissing uit rancune jegens de Ajax directie en uiteindelijk wist iedereen dat zijn hart toch wel bij Ajax lag. Dat heeft hij later ook wel ruimschoots bewezen. Dan heb je ook nog Ronald Koeman, maar die heeft vrijwel alle clubs getraind in Nederland die ook maar enigzins meededen in de bovenste helft van de ranglijst. Eerlijk gezegd vraag ik me af bij welke Nederlandse club het hart van Koeman ligt. Ik betwijfel ten zeerste dat dit bij Ajax is. Waarschijnlijk is Barcelona de enige club waar hij enig clubgevoel bij heeft.

Dat werk niet, zoal wij dat hier zeggen.

Klinkt misschien hard zegt hij. Zeg maar gerust dat hij hiermee een aardschok teweeg brengt. Ik snap hier echt helemaaaaaal niks van, uberhaupt niet dat het in hun hoofden opkomt, laat staan dat ze het uitspreken. Je zou haast denken dat hier een gedachte achter zit en dat ze ajax zsm gaan verlaten. Daar zou ik echt intens verdrietig van worden.

Het voelt alsof je vriendin (die je nog altijd erg leuk vindt) zegt; ach vreemd gaan is niks mis mee, sterker nog dat ben ik in de toekomst van plan. Het leven zit vol verrassingen wat dat betreft.

14 november 2013 om 16:47

Haha ik begrijp je ietwat emotionele verhaal. Maar ik denk dat het een beetje is verdraaid en/of uit z'n verband is gerukt. Wat mij betreft hoeven we ons bij Ajax geen zorgen te maken (op korte termijn iig).

14 november 2013 om 16:47

Zo moet je het niet zien. Hij houdt alle opties open. Aad de Mos was vroeger ook een geweldige trainer, maar moest uiteindelijk genoegen nemen met een interim baan bij Sparta.. Het kan raar lopen in de voetballerij en dat weten de Boertjes, dus heeft het geen zin voor ze om die deuren nu dicht te gooien. Het is echt een wat, als, dan, misschien antwoord.

Daarbij, als de Boertjes werkloos zijn zullen zij altijd als eerst naar Ajax willen van alle Nederlandse clubs. Als zij dan uiteindelijk terecht komen bij Feyenoord of Psv, dan houdt dat in dat Ajax op dat moment een betere trainer in huis heeft

Rare uitspraken, zeker van Frank had ik dit niet verwacht. Ik vind echte haat tussen clubs ook overdreven en niet goed, maar een beetje gezonde rivaliteit kan geen kwaad lijkt me. Dit laatste houdt naar mijn mening ook in dat je niet zomaar bij een rivaal aan de slag gaat.

14 november 2013 om 16:50

Wie zegt er dat hij zomaar bij een rivaal aan de slag gaat? Ik zie dit als een uitspraak zonder waarde, puur bedoelt om nu geen deuren dicht te gooien.

De Boer weet ook niet hoe hij er over 20 jaar op staat in de voetbalwereld. Misschien moet hij dan hartstikke blij zijn dat een club als Feyenoord of PSV hem benadert. Zo'n Aad de Mos was vroeger ook een goede trainer en uiteindelijk was hij bij Sparta aangesteld als interim trainer.. Het kan gewoon heel erg raar lopen, dus de Boertjes houden voor de toekomst logischerwijs alle opties open.

Ten eerste: frank en ronald zijn financieel al volkomen onafhankelijk
dus als ze morgen en helemaal over 20 jaar werkeloos woorden hebben ze geen centje pijn.

Ten tweede: frank en ronald kunnen dus doen wat ze willen en leuk vinden.

Ik denk dan ook dat de volgende halte Spanje wordt. Frank zal nog wel een paar jaartjes bij ajax blijven maar
dan lopen in Spanje een paar interessante contracten af. Bij Barca bv, maar ook bij Real en Atletico.

Vervolgens bondscoach
en dan........gaan ze lekker op hun rug liggen en golfen en misschien nog een beetje adviseren. Ik zie in hun geen v Gaal of Advocaat.

Ik snap niet hij dat nu zegt. Nu hij nog trainer van Ajax is. Ronald kan ik begrijpen. Maar dit hoort ie niet te zeggen. En zodra Frank klaar is bij Ajax is hij echt te goed en te duur
Voor Feyenoord.

Waarom ook eigenlijk niet. Ajax legende Cruijff heeft toch ook voor Feyenoord gevoetbald? Als het voor een van de twee, of beide, een uitdaging is die zij willen nemen, moeten ze dat ook lekker doen. Het slimste lijkt me dan wel om dat na een buitenlands avontuur te doen.

Ik zie Ronald de Boer nog wel eens een keer bij Twente werken. Gewoon voorgevoel

Wat een achterlijk bericht dit.

Waarom niet?

Je bent een Ajacied of je bent het niet je heb hart voor de club toch Frank?
En nu ga jij ons vertellen dat jij graag in Eindhoven op de bank zit of in Rotterdam terwijl je na een Europese club ook gewoon weer terug bij Ajax kan komen.
Ongelofelijk dat hij dit zegt ze populariteit keldert hier keihard mee vooral bij mij.

410 Mag een mooi spandoek maken dit kan niet het past totaal niet bij het hele verhaal.


14 november 2013 om 17:05

Overdrijven is ook een vak..

Hij geeft aan het liefst terug te keren bij Ajax na een Europese periode. Als dat geen optie is houd dat dus in dat Ajax op dat moment een betere trainer heeft dan de Boer, dus dan hebben wij als Ajacieden niks te klagen. Daarbij wil de Boer wel aan het werk blijven, dus houdt hij voor de rest alle opties open.

14 november 2013 om 17:29

Nee ik overdrijf niet ik geef gewoon mijn mening wat ik ervan zou vinden als hij in De Toekomst gaat tekenen bij Feyenoord of Psv.

Persoonlijk vind ik het niet kunnen gezien het hele plaatje, 3x kampioen de revolutie binnen Ajax en de nieuwe weg die is ingeslagen.

En waarom moet je dit nu naar buiten toe communiceren tegen die tijd zou ik het misschien ook wel minder erg vinden omdat daar dan misschien Bergkamp of Seedorf zit wie weet.

Ik hoop natuurlijk dat dit nooit zal gebeuren...met geen van beide...maar mocht het ooit zo zijn...dan is dat maar zo.

Frank heeft nu veel betekend voor Ajax, en dat vergeet ik nooit...zolang ze maar met respect voor Ajax blijven praten is het in orde...niet een van Gaal die omdat ie gekrenkt is opeens alles negatief doet tegen Ajax.

Verder zie ik een aantal Ajacieden, en veel Feyenoorders die moord en brand schreeuwen...tegen jullie...doe even normaal zeg!

Juist door figuren als jullie zit er een ongehoord diepe haat, die veel gevaar met zich meebrengt.
Mijn zwager is een Feyenoorder...en so what? Sommige vrienden zijn voor Psv...en dat moet gewoon kunnen.,

We moeten eens leren respect voor elkaar op te kunnen brengen...daarmee verlies je niet je eigen identiteit hoor...in tegendeel!!

Moedig je club op een gezonde manier aan, en laat alle randzaken gewoon achterwegen!

Rivaliteit moet blijven bestaan, maar wel gezonde rivaliteit. Als frank de boer trainer zou willen worden van Feyenoord zou ik dat alleen maar toejuichen. Verademing als trainer en voorbeeld binnen een hele organisatie voor iedereen.

Ronald mag wel bij ons komen, als hij net zo traint als zijn broer.
Hij heeft al een historie bij Twente, dus waarom niet?
Zie het toch niet gebeuren, maar het idee is goed.

Frank de boer wordt door ajaxieden als een echte ajaxied benoemd. Maar zijn jullie vergeten dat de gebroeders een rechtzaak heeft aangespannen tegen ajax? Veel ajax liefde heb je dan. Ze willen een transfer naar een andere club als spelers, mocht niet van ajax en toen hebben ze een rechtzaak aangespanen tegen Ajax. Dus daarom kunnen ze net zo goed naar Feyenoord of Ajax gaan. Ook heeft frank de boer keer dooping genomen.

Ik denk eerder dat het legioen er niet op zit te wachten... Maar ach, de grootste Ajacied en Nederlandse voetballer heeft er gespeeld, dus alles kan... Ik zie Frank er alleen niet zo snel heen gaan...

Dit is toch ook wel normaal, kijk naar andere toptrainers hebben ook bij rivalen gezeten. Natuurlijk is het niet leuk om te horen want ik zou het ook niet leuk vinden als Hiddink naar ajax ging bijvoorbeeld, maar zou het wel snappen.

Geweldig. Die de bier is compleet de weg kwijt. Alsof hij ooit bij Feyenoord aan de slag zou kunnen. Ik denk dat het ze in Rotterdam niet eens in hun opkomt. Die mag al na 1 minuut de stad uitvluchten.

Wtf? Hin moeten heel snel ophouden met zulke uitspraken! Koeman is altijd een kakkerlak geweest! Als frank ooit voor feyenoord zal werken hoop ik echt dattie de tering krijg! Dit is en blijft onze frank!!!!! Ze mochten willen in dat lelijke 010 dat ze frankie hadden!

14 november 2013 om 17:16

Haha nee bedankt, wij hoeven Frankie niet.

Dit zeg je gewoon niet als je werkzaam bent bij Ajax. Sterker nog, in een tijd waarin prominente Feyenoord en PSV mensen in de media hun haat voor Ajax mooi laten zien maakt me dit artikel erg boos. Ik ben eigenlijk ook niet zo verrast want het duo ging ook eind jaren negentig heel naar weg bij Ajax. Ze zien de club waarschijnlijk gewoon als een werkplek en niet meer. Is hun recht, maar houd wat rekening met de trouwe fans die dit anders zien zeker zo lang je nog werkzaam bent in Amsterdam.

Wat is hier mis mee?
Ik zie gelukkig genoeg mensen reageren, zowel Ajax-als Feyenoordsupporters, die inzien dat het een beetje uit zn verband gerukt wordt en allemaal niet zo schokkend is.

Tegen die andere mensen zou ik iets heel simpels willen zeggen: Doe niet zo bekrompen, als jij in de andere van de twee steden geboren zou zijn was je hoogstwaarschijnlijk ook voor de andere club

Sommige mensen zullen het nooit snappen.
spelers/trainers kennen ' momentele clubliefde'
hun hart blijft voor altijd aan 1 club verbonden. maar om stappen te maken in je carriere dien je soms je ' trots' even aan de kant te zette.

so be it! en zoals vele al zeiden, Johan cruijf heeft Fey kampioen gemaakt, geen haan die eroom kraait.
Andre Hazes was ook een geboren amsterdammer en een Feyenoord fan.

afz ajacied!

de haat naar amsterdam is groter dan andersom ,tuurlijk haten ajaxfans de feyenoorders maar dat kom omdat ze de 2 grooste zijn in club en stad,ook hebben de feyenoordaanhang vaak huis gehouden in amsterdam. op rellen gebied daarom word feyenoord gehaat.nogmaals in rotterdam haten ze Amsterdammers in amsterdam is dat niet zo maar dus wel onder de ajaxaanhang

14 november 2013 om 17:33

Vaak huis gehouden in amsterdam?? leg eens uit...

OT: mag hopen dat dit nooit gaat gebeuren.

heb allemaal in onderlinge duels te maken ivm rellen .dat begon al in de meer.vroeger was het anders toen kon je zo overstappen naar elkaar.

Als ze naar PSV gaan zou ik dat nog wel begrijpen maar naar 010 dan zijn het voor mij echt ratten, denk niet dat dat ooit zat gaan gebeuren trouwens. En hij zit zo te zien nu al te slijmen bij dat "legioen" gatverdamme valt me van hem tegen hoor.

Eigenlijk snap ik best wel dat de gebroeders de Boer dit zeggen. Stel nou dat Ajax ooit fantastisch presteert onder een andere trainer en zij trainer kunnen worden bij een andere Nederlandse topclub, moeten ze dit dan weigeren en werkloos thuis zitten?

14 november 2013 om 18:56

als het ze gevraagd word in een intervieuw dan moet je wel antwoord geven toch?

ik weet niet of het uit een intervieuw komt maarja.

komt erop neer dat hun voetbal zien oals het hoort zonder "haat"

Ik zie het probleem niet het is hun baan stel F D Boer wordt ontslagen en krijgt een aanbod van feyenoord of PSV dan mag hij dat gewoon doen.
Ik bedoel René trost is trainer geweest van mvv nou en!!
Ze zin nog altijd geen bezit maar hebben een contract.

Dat is mijn menig

Misschien wordt de boer wel zo'n goede trainer, dat hij na Ajax naar het buitenland gaat en nooit meer terug komt omdat elke europese topclub hem wil hebben..

Voetbalzone winkelt selectief. Ronald de Boer heeft er minder problemen mee, Frank de Boer sluit af met: En als Ajax, als ik terugkom, niet vrij is dan... zou ik eerder voor PSV dan voor Feyenoord kiezen. Niet eens zozeer door mijn gevoel naar Feyenoord toe, maar eerder andersom. Dat wordt heel lastig. Het ligt te gevoelig. Dat moet je niet eens willen.
Kortom, het gaat nooit gebeuren

Maakt voor de gloryhunters niet uit hoor die gaan lekker cityhoppen.

Buiten dat ik het nooit zie gebeuren vind ik dit ook weer stemmingmakkerij, 1 allinea van een interview (die we waarschijnlijk opgesplitst in 80 artikelen hier op vz gaan zien) en zwaar uit zijn verband word getrokken.
Maar als unibet hier een quote op zet weet ik wat ik doe.
Ronald zie ik het stokje overnemen van Frank wanneer die over een seizoen of 3 naar een topclub gaat.

Frankie Frankie blijf maar lekker daar

Geachte deheertjes de Boer. Bij deze een vriendelijk verzoek van een rasFeyenoorder; BLIJF WEG UIT ROTTERDAM! Jullie zijn NIET welkom!

14 november 2013 om 18:33

Spreek voor jezelf. Ook al is Frank de Boer een echte ras-Ajacied, je kunt niet ontkennen dat het een geweldige vakman is die het goed voor elkaar heeft in Amsterdam. Als hij ooit terug wil keren naar Nederland is hij wat mij betreft welkom bij Feyenoord.

Hoe hard hebben wij Feyenoord-supporters de afgelopen jaren wel niet regelmatig om Co Adriaanse lopen roepen? Aan die man is toch ook wel duidelijk te merken dat hij een voorkeur voor Ajax heeft. Dat interesseert mij dus helemaal niks. Als iemand zeer vakbekwaam is en zich vol overgave in wil zetten voor Feyenoord is hij wat mij betreft van harte welkom.

14 november 2013 om 18:54

sorry hoor maar fdb zou voor zowel psv als feyenoord een meer dan prima trainer zijn..

nee bedankt, laat ze maar lekker zitten waar ze zitten!:

Frank blijft z,n levenlang bij Ajax, tenzij Barcelona hem een aanbieding doet. Mocht Frank toch weg gaan bij Ajax ,en na een buitenlands avontuur terug willen keren naar Nederland, dan is de kans groter dat Frank de Boer het Nederlands elftal gaat doen, dan dat hij PSV of Feijenoord gaat trainen.

Offtopic :: Cruzeiro !! Kampioen van de Braziliaanse Serie A 2013 !!! Gefeliciteerd !! Typisch Voetbalzone om hier geen melding van te maken !! Gisteren de beslissende wedstrijd gewonnen in en tegen Vitoria !
Met 16 punten en 4 wedstrijden voor het eind kampioen !!! Een vermelding waard !!! Cruzeiro Para Sempre !!! Zeroooooo !!

Als ze nu zweren dat ze NOOIT maar dan ook echt NOOIT na PSV of Feyenoord zouden vertrekken en dr komt bij wijze van een rijke oliesjeik bij 1 van die clubs met een heel goed ambitieus plan en die bovendien een salaris betaald waar je geen nee tegen kan zeggen, en ze vertrekken uiteindelijk toch, dan barst de hell helemaal los onder de Ajax aanhang.. ze dekken zichzelf alleen maar in nu

een van de weinige ajax trainers die ik een toffe kerel vind!

maar op dit moment niet nodig wij hebben cocu en vertrouwen erop dat het goed komt!

Het zal heel raar zijn, maar ondanks dat ze nu ajax trainen, waarom niet bij feyenoord of psv, Het is werk, voor de supporters is het andere koek, maar zelf cruiff heeft bij feyenoord gespeeld.
Ik zelf zou ze eigenlijk liever dan bij feyenoord zien dan bij psv, maar dat is mijn mening.
Denk wel eraan, dat ze op een vraag hebben geantwoord en raar is het niet.

haha humor dit.
Echter liefde moet van twee kanten komen dus dus geen boertjes bij de boeren.

Frank, kom maar jonge. Frank is een van de weinige trainers in de wereld die zijn team modern voetbal laat spelen. Met modern voetbal bedoel ik overheesing op het middenveld, driekhoekjes, veel beweging en veel druk op de tegenstander. Zoals Guardiola, Low en Bosq altijd hun elftallen laten voetballen.

Misschien wordt Feyenoord dan ooit nog kampioen als Frank daar gaat trainen.

Ga allemaal lekker even huilen om een uitspraak. Alleen hersenlozen maken zich druk om zoiets. Wat maakt het uit, ze zeggen niets verkeerd toch? Ajax en Feyenoord zijn allebei mooie clubs. En ieder weldenkend mens zou het mooi vinden om voor 1 van deze clubs uit te komen.

Ik zou dat toch wel heel vreemd vinden. Ik kan me het helemaal niet voorstellen en zou het ook wel heel pijnlijk vinden.

Als Anton Janssen zou zeggen dat hij best bij Vitesse aan de slag zou gaan, zou ik niet echt blij zijn met die uitspraak. Zoiets zeg je toch niet?

Heerlijk die De Boertjes. Goudeerlijk. Cruyff maakte Feyenoord in 1984 kampioen. Frank is de volgende Ajacied die dat gaat doen.

Als psv fan heb ik eigenlijk nooit een hekel gehad aan een van beiden. Zie dr graag een de technische staf van Psv aanvullen. Maarja, vraag me af in welke context dit was gesteld.

Het zou wel mooi zijn om 20 jaar Ajax kennis los te laten op een Feijenoord elftal en te zien welke veranderingen dit brengt en hoe ver ze komen in de eredivisie.
Het maakt het volgen van de eredivisie alleen maar leuker en interessanter.
als je een beetje open minded bent dan moet het idee alleen al toch wel kriebelen
Ik zou de Boer wel bij Feijenoord aan de gang willen zien.

Die mensen hebben niet dat haatgevoel zoals wij dat hebben. Als ze zo'n stap zouden zetten dan doen ze ons daar wel een beetje pijn mee. Maar zo denken hun niet. Spelers ook niet trouwens

Maar Ondanks dat wat ze gezegd hebben wil dat niet zeggen dat ze Ajax niet in hun hart hebben.

Haha, net of die clubs op hen zitten te wachten. Ze hebben met zijn tweeen Feyenoord zoveel afstraffingen gegeven, ook in de Kuip, dat dat nooit zal gebeuren. Bij PSV zou dat misschien kunnen maar zie eerlijk gezegd ook niet waarom PSV fans deze Ajax heren zouden willen. Leuke vriendelijke boodschap maar ze zijn geen Koeman.

De kans dat Feyenoord bij 1 van hen uitkomt lijkt me niet groot, zie eerder Kuyt nog naar Rotterdam terugkeren, maar zij beloven tenminste niks.

edit: in feite doen de Boertjes zelfs het tegenovergestelde van Kuyt. Niet naar de aanhang doen alsof je binnen het land enkel bij je ouwe club trouw je werk zult doen. Ze geven vroegtijdig aan desnoods hun (trainers)carrière bij de rivaal te vervolgen.

Kan niet anders dan dat dit zwaar uit zijn verband gerukte uitspraken zijn, iig van Frank. Ronald zie ik er wel voor aan, maar Frank is teveel Ajacied.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren