Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ik denk niet dat er in Nederland betere verdedigers dan Veltman zijn’

Laatste update:

De uitnodiging van Joël Veltman voor het Nederlands elftal heeft in voetbalminnend Nederland voor veel ophef gezorgd. De jonge verdediger van Ajax maakte in de laatste wedstrijden weliswaar een goede indruk, maar niemand had verwacht dat bondscoach Louis van Gaal een uitnodiging zou versturen. Veltman ontbrak immers ook in de voorselectie van Oranje.

/

Davy Klaassen is van mening dat de selectie van Veltman meer dan terecht is. “Voor een interlandweek kan je het niet beter doen”, vertelt de middenvelder van Ajax aan de Gelderlander. “Als je zag hoe hij speelde tegen Celtic, Vitesse en NEC, denk ik niet dat er in Nederland betere verdedigers zijn.”

Klaassen zelf is helemaal terug na een vervelende periode van blessureleed. De middenvelder zit echter niet met zijn gedachten bij het Nederlands elftal. “Natuurlijk wil ik ooit voor Oranje spelen, maar laat ik me eerst maar richten op Jong Oranje en proberen in de basis bij Ajax te blijven.”

‘Ik denk niet dat er in Nederland betere verdedigers dan Veltman zijn’

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Sorry hoor maar dit gaat echt iets te ver. Het is een medespeler maar om gelijk zo iets doms te roepen.

12 november 2013 om 10:20

Wie is beter dan volgens jou?

12 november 2013 om 10:26

bruma,rekik, vlaar, douglas, martins indi, de vrij, vd wiel ... ga maar door

12 november 2013 om 10:30

Bruma?

Op basis waarvan?

Ik snap er echt niks van dat mensen blijven roepen dat Bruma een goede verdediger is...heeft het ook bij andere teams nooit waargemaakt.. en om nou te zeggen dat hij bij PSV zo lekker staat te verdedigen.....

12 november 2013 om 10:32

Brumaen de vrij zeker niet.
En rekik misschien wel beter maar indi ook niet.
En de rest speelt niet in nederland.

12 november 2013 om 10:33

Van Gaal kijkt niet alleen naar verdedigers die op dit moment beter zijn, maar ook naar spelers die meer potentie hebben. Je kan veel over Veltman zeggen, maar niet dat die jongen geen potentie heeft.
Ik hoop wel dat van Gaal na deze 2 oefeninterlands eindelijk de groep gaan selecteren die hij daadwerkelijk mee wilt nemen naar Brazilië. Ik betwijfel of Veltman nu al bij die groep zal zitten. Door al die wisselingen op dit moment ontbreekt de structuur in het elftal, terwijl we die zeker nodig gaan hebben op het WK.

12 november 2013 om 10:33

Spelen die allemaal in Nederland?
Beter lezen meneertje

12 november 2013 om 10:41

@sander-psv:

Bruma is geblesseerd
Rekik is geblesseerd geweest

Bruno Martins Indi (geselecteerd)
Stefan de Vrij (geselecteerd)
Van der Wiel (geselecterd)
Vlaar (geselecteerd)

Of te wel? Waar heb je het over?

12 november 2013 om 10:45

@sander-psv Lezen! IN Nederland

Er vallen er dus al 3 af van je lijstje.

Bruma, Rekik...op basis waarvan, hebben die dit seizoen al 3 van zulke wedstrijden gespeeld zoals Veltman die speelt?
Martins Indi, de Vrij...martins Indi misschien, de Vrij is toch elke week wel te betrappen op een fout.

Maar goed, de 4 name veltman die overblijven zijn allemaal enorme talenten. Hopelijk kan deze groep binnen nu en 5/6 jaar aanhaken in de Europese top, dat zou geweldig zijn. Het wordt weer eens tijd dat er Nederlandse verdedigers in Europa de toon gaan zetten.

Ik vind het alweer een genot om te zien hoe Strootman nu bij Roma speelt, én hoe Roma speelt natuurlijk.

12 november 2013 om 10:50

Vlaar, Douglas, Martins Indi, De Vrij???? Ja die zijn echt slecht.

12 november 2013 om 10:51

Dat je voor een club als Ajax bent mag je zelf weten, maar als je serieus gaat roepen dat Indi en Bruma slechter zijn dan Veltman en bij Rekik misschien roept laat al zien dat jij zo erg blij bent dat er eindelijk weer een veldspeler geselecteerd wordt voor oranje! Wat een grap ben jij! De drie die ik noemde zijn zeker beter dan Veltman. De Vrij is nu niet in vorm, maar wanneer hij weer in vorm is, is hij ook beter dan Veltman!

12 november 2013 om 10:57

@sander-psv, anders noem je de hele verdedeging van PSV op, want ze presteren allemaal zo goed idd. Van der wiel is een rechtback en Douglas zie je nooit spelen, dus daar kan bijna niemand een uitspraak overdoen. De vrij, Vlaar en BMI zouden idd beter kunnen zijn, maar het zijn oefenwedstrijden, daarvoor hoef je niet je sterkste team op te stellen. Dus kan veltman op basis van de wedstrijden dat die goed speelde, terecht geselecteerd worden en dat is gebeurd.

12 november 2013 om 10:59

Sander-PSV,

Als je gewoon het artikel leest dan moet je weten dat het over verdedigers gaat in Nederland en aangezien Veltman ook nog een rechtsbenige centrale verdediger is, vallen Rekik, Vlaar, Douglas, Martins indi en Van der Wiel al af. Dan blijft er alleen nog maar Bruma over en daar ben ik het met jou eens.

12 november 2013 om 11:03

Haha, hij word geselecteerd voor het Nederlands elftal dus er mag vergeleken worden met verdedigers die buiten nederland voetballen, maar wel een nederlands paspoort hebben. Of selecteren we nu alleen mensen die in Nederland actief zijn?

12 november 2013 om 11:03

Rekik,vlaar, Indi, Aké, Van Dijk die zijn toch wel een stapje verder jammer dat deze jongen nu gelijk zo overhyped.. en dan straks als hij weer even weg zakt kan hij er niks van.

Doodzonde dit die jongen krijgt straks met enorm veel druk te maken omdat hij ineens de verlosser moet zijn..

Als je kijkt binnen de nederlandse Grenzen mag je van mij V/d heijden en Kashia er ook best bij zetten.

Jongetjes komt net kijken ik zie hem nog steeds als dat ventje die vorig jaar door janssen zo aan de kant gezet werd.

12 november 2013 om 11:03

Leeuwin verdiend eerder een kans die speelt al heel het seizoen goed net als Lachman.
Veltman speelt 2 wedstrijdjes leuk niet bijzonder en wordt opgeroepen slaat nergens op.

Natuurlijk gaan die twee hierboven nooit opgeroepen worden, maar Veltman ook niet meer Rekik en Bruma zullen er uiteindelijk bijkomen.

12 november 2013 om 11:15

Deze discussie zegt toch al genoeg over de kwaliteit van onze verdedigers.
er is niemand die echt top is.
Ze zijn natuurlijk wel erg jong dus misschien dat het in de toekomst nog wat kan worden, al heb ik daar mijn bedenkingen bij.

12 november 2013 om 11:19

Hahahaha echt waar nemen jullie jezelf serieus? Jezus alleen maar omdat het een Ajacied is..

12 november 2013 om 11:36

Beetgaar... wat jij vergeet is.. dat hij goed is in de opbouw allemaal leuk en aardig maar je moet opl kunnen verdedigen dat is je eerste taak als verdedigen. . De laaste wedstrijden deed hij dat uitstekend. Maaar ik heb ook gezien dat hij zondag tegen nec makkelijk aan de kant werd gezet dus stel hij gaat mee naar het wk stel he.. en hij komt daar een ibrahimovic tegen of een andere sterke spits dan kan je pas zien hoe goed hij werkelijk is.. in nl ben je al snel een goeie verdediger maar ver erbuiten.. en celtic telt voor mij niet mee

12 november 2013 om 11:37

hehe sander zegt het goed al die spelers zijn veel beter dan veltman die jongen zal de komende tijd laten zien dat ajax weer is lucht aan het verkopen is hij is te licht te klein en te slordig waar een paar gelukkige slidings al goed voor kunnen zijn hij zou bij ons niet eens in jong psv staan

12 november 2013 om 11:41

jan arie van der heijden is sws beter, speelt al meerdere seizoenen nu heel goed bij Vitesse, plus hij is links en kan opbouwen en heeft een geweldige trap waardoor hij aanvallers zo kan vrijspelen. Maar goed hij speelt bij Vitesse dus geen kans. Een Jan Arie in Ajax tenue in deze vorm had er wel bij gezeten.

Veltman is een talent maar nog lang niet zo ver als van der Heijden.

12 november 2013 om 11:42

Heeft Joel Veltman al 2 goede wedstrijden achter elkaar gespeeld dan? Laten we over een seizoen eens kijken hoe ver hij is. Over een paar weken gaan we ook nog zeggen dat hij het niveau van Barca al aan kan. Kom op mensen, een beetje relativeren.

12 november 2013 om 11:44

Wel eens aan Van der Heijden gedacht? Staat al anderhalf seizoen fantastisch te verdedigen bij Vitesse. Kan ook nog eens goed mee voetballen!

12 november 2013 om 11:46

Douglas speelt elke week in Moskou en doet het weer uitstekend.
Hij is natuurlijk onze beste verdediger met de meeste internationale ervaring maar wordt helaas door malloot v.gaal met opzet totaal genegeerd.

12 november 2013 om 11:47

In Nederland zegt ie koekenbakker.
Vlaar bruma indi hou
Op kerel.
De enige die beter kan worden of net zo Goed is rekik de rest is allemaal nix helemaal die de vrij wat een prutser. Indi is dan nog een redelijke verdediger.

12 november 2013 om 11:49

Hahaha wat mafkees ben jij kijk je wel naar voetbal

12 november 2013 om 11:51

@ Flokkeah

Vlaar is de enige die er bovenuit steekt. Rekik, Indi, van Dijk en zeker Ake niet. Ake is een groot talent, maar om te zeggen dat deze 17 jarige op dit moment verder is dan de 21 jarige veltman die al 19 wedstrijden heeft gespeeld gaat mij heel erg ver. Ake heeft nauwelijks minuten gemaakt en moet eerst nog maar eens zien dat hij uberhaupt meer speelminuten krijgt. Bij ajax krijg je altijd druk, dus maak je daar maar niet druk om.

Je weet dat Kashia een Georgiër is he? Van der Heijden vind ik ook een kandidaat voor de LcV positie en niet de Rcv.

12 november 2013 om 11:53

@geert1985
Je spreekt over het feit dat de Vrij elke week een foutje maakt, ik neem dan altijd als voorbeeld Frank de Boer, die had als bijnaam zelfs het foutje van de Boer.
Stefan de Vrij is nog maar 21jaar en al erg ervaren voor een speler van zijn leeftijd. Laat hem nog lekker ontwikkelen.

Veltman heeft 1 goede wedstrijd gespeeld tegen kwalitatief erg matige spitsen en meteen is het een wereld talent. Zullen we Veltman de kans geven te presteren over wat meer wedstrijden zodat we een goed beeld hebben van zijn potentie.

12 november 2013 om 11:55

Deze veltman is naar mij mening veelste ligt voor de Europese top.. simpel weg omdat hij te klein is.. opbouwen alleen is niet goed genoeg dat is ook het probleem elke verdediger in nl moet kunnen aanvallen.. ?! Het zijn verdedigers dat is hun eerste prioriteit. En als jij word weg gezet dan wordt het al moeilijk.

12 november 2013 om 11:55

@WKE-puppies
Bedankt voor je glazen bol en je erg goed onderbouwde post. Kijk je überhaupt wel eens naar Feyenoord?

12 november 2013 om 11:57

@beetgaat: Kom op zeg, na 1 goede wedstrijd hem de beste Nederlandse verdediger noemen gaat toch helemaal nergens over. Dat snap je toch hopelijk zelf ook wel?

12 november 2013 om 11:59

Hou toch allemaal op met die onzin over die Veltman. Hadden ik en de anderen die mijn mening delen dat Veltman absoluut niet goed genoeg is voor het Nederlands elftal jullie dit twee weken terug gevraagd had ook jij zoveel namen genoemd die beter zijn dan Veltman.

Rekik, Bruma, De Vrij, Martins Indi en Mathijsen zijn sowieso allemaal beter dan Veltman. Hoe kunnen mensen nou zeggen dat Veltman beter is dan bijvoorbeeld Bruma en Martins Indi? Hij heeft verdomme drie goede wedstrijden gespeeld! Drie! Van de drie die die überhaupt gespeeld heeft! Veltman is absoluut niet beter dan deze namen.

Verder zeg je dat de rest niet in Nederland speelt. Dus? Er mogen ook Nederlanders uit het buitenland in het Nederlands elftal spelen. Heb ik ook nog drie handen vol namen die beter zijn: Vlaar, Douglas, Heitinga, van Dijk, Nuytinck, Brouwers, Pieters, Van der Wiel, Boulahrouz, Maduro en Donk zijn stuk voor stuk beter dan Veltman. Ik kan me echt ergeren aan de mensen die Veltman beschermen.

Niemand kan er onderuit dat de namen die ik zojuist noemde minder zijn dan Veltman.

12 november 2013 om 12:12

PSV heeft 1 doelpunt minder tegen dan Ajax.

12 november 2013 om 13:32

In Nederland, ik denk dat hij op de eredivisie doelt.

12 november 2013 om 14:47

Goeie vergelijking man, tegen een spits als Ibrahimovic is iedere nederlandse verdediger kansloos...

12 november 2013 om 15:02

In NL, dus Wiel etc. tellen niet. Veltman is veel beter dan Bruma en co.

12 november 2013 om 15:04

Kijk naar het aantal tegendoelpunten vanaf de 1e basisplaats van Veltman. Meer hoef ik niet te zeggen.

12 november 2013 om 15:51

Bruma nee
Rekik wel
Bmi nee
Vlaar ja

12 november 2013 om 16:25

En op basis waarvan zeg je dat veltheer beter is dan bruma wat heeft veltheer bewezen

12 november 2013 om 23:07

Nooit geweten dat Vlaar, Douglas en vd Wiel nog in Nederland spelen...

12 november 2013 om 11:58

Leuk en lief van Davey, maar Veltman krijgt door de media-aandacht een enorme last op z'n schouders, waar hij hopelijk geen last van heeft. De verwachtingen in Nederland zijn nu oneerlijk hoog door de media en van Gaal. Veltman heeft drie prima wedstrijden gespeeld en zie ik op den duur zeker wedijveren voor een plaats in oranje met zijn concurrenten Rekik en Vlaar.

12 november 2013 om 10:23

Speelt toch niet in Nederland?

12 november 2013 om 10:33

Maar komt wel uit Nederland en kan ook voor het NL efltal worden opgeroepen.

12 november 2013 om 10:52

Ik word er moe van dat v.gaal zulke jongetjes oproept voor NL en niet v.dijk!! Wat is v.dijk minder dan? Alleen maar denken aan ajax.. Bah!

12 november 2013 om 10:59

Alleen maar denken aan Ajacieden is zulke enorme onzin. Tijdje geleden werd er volgens mij zelfs maar 1 opgeroepen. Dat van Gaal dus alleen naar Ajacieden oproept is gelul. Grappig ook dat Veltman nu wordt afgezeken omdat van Dijk niet word opgeroepen, logica?

12 november 2013 om 11:01

Slaat nergens op dat van Gaal alleen aan Ajax denkt, zoveel Ajacieden zijn er de laatste tijd niet geselecteerd (overigens ook terecht).

12 november 2013 om 11:04

@ggrunn

Eehm.... Er zijn welgeteld 4 spelers (waarvan d. Jong alleen maar omdat Kuyt afviel) van Ajax opgeroepen, val dus wel een beetje mee he?

12 november 2013 om 11:29

Heb het over mensen die alleen aan ajax denken niet hoeveel geselecteerd is! Volgens mij zeik ik veltman niet af? Dat maken jullie er van!

12 november 2013 om 11:53

@ggrunn

Niet veel.. andere kwaliteiten, van Dijk is fysiek sterker en is een betere verdediger als je terug gedrukt wordt. Veltman is voetballend beter en bv. sneller en positioneel goed, wat handiger is bij een aanvallende ploeg waarbij de CV continu rond de middellijn voetbalt en dus veel ruimte achter zich heeft. Ze hebben beide wat uiteenlopende kwaliteiten en zijn niet perse slechter of beter.

12 november 2013 om 12:00

Och, tuurlijk. Is een international van Schotland!

12 november 2013 om 10:35

Ik ben al een tijdje moe van die van Dijk-fanboys. Over een aantal jaar ziet men wellicht dat het niet meer is dan een middelmatige verdediger

12 november 2013 om 10:54

Helemaal met je eens. Die jongen is nu in vorm, omdat hij in een erg mattige comp zit, waar hij zich makkelijk overeind kan houden. Zou hij in Engeland of zelfs weer in Nederland, dan zal je zijn gebreken zien. Laatste wedstrijd tegen Ajax vond ik hem ook niet super. Vaak ballen inleveren en niet durven ingrijpen. Dus niet echt geschikt voor Oranje.

12 november 2013 om 10:58

In de champions league speelt hij gewoon top tegen clubs als barca en Milan en thuis tegen ajax. Hij heeft bij groningen gespeeld en daar was hij elke wedstrijd de beste en hield een heel matig team overeind! Dus wat je zegt is onzin! Veltman heeft veel gepresteerd met z'n paar optredens in de basis! V.dijk heeft toch al veel meer laten zien.

12 november 2013 om 11:03

@ggrunn, dat klopt wel deels wat je zegt over van Dijk. Ik vind ook dat hij minstens een oproep verdient. Maar hoezo moet men Veltman dan af gaan zeiken, die jongen kan er ook weinig aan doen dat hij wordt opgeroepen.
Ik denk dat van Gaal van Dijk niet oproept omdat hij wil opbouwen van achteruit en dat beheerst van Dijk niet. Hij is een echte verdediger met body (die we ook nodig hebben hoor).

12 november 2013 om 11:05

Van Dijk is verdedigend sterk, maar daar heb je alles al gezegt, opbouwend en alles steld het weinig voor.

12 november 2013 om 11:34

Ik zie persoonlijk toch liever een duo vlaar - v.dijk dan een duo veltman-de vrij bijvoorbeeld! Moeten weer kerels achterin staan!

12 november 2013 om 12:12

Ik zou voor een opbouwer gaan en een met body. Vul zelf maar in wie, ik zou het op dit moment niet weten. Misschien heb ik wel een lichte voorkeur voor Vlaar, aanvoerder van Aston Villa in een goede competitie.

12 november 2013 om 12:45

Lol van Dijk had heel Ajax in de zak!

12 november 2013 om 14:00

Toe eens even zeg, van Dijk kan prima opbouwen, geeft met gemak een pass over 40-50 meter.

12 november 2013 om 15:07

Joël toch ook?

12 november 2013 om 10:50

Virgil van Dijk? Nee!

Ajax heeft een betere keuze gemaakt door van der Hoorn te kiezen. Alhoewel misschien niemand rekening hield met de stormachtige ontwikkeling van Joel Veltman.

Virgil van Dijk speelt bij Celtic en hoeft daar niet te voetballen. Ballen tegenhouden en weer weg trappen. Het simpele Engelse kick & rush spelletje. Zou Virgil van Dijk getransfereerd zijn naar Ajax, Psv, Feyenoord, AZ, Vitesse of enig andere leuk voetballende ploeg in Nederland zou hij al zwaar bekritiseerd zijn vanwege zijn matige voetballende kwaliteiten.

Bij Celtic is hij op z'n plek, ballen afpakken en wegschieten, niets meer niets minder.

12 november 2013 om 11:08

Geert1985
Dus? Dat is toch de hoofdtaak van een verdediger? Stam, was ook al zo'n technische voetballende verdediger... Als 1 vd 2 toch voetballend mee kan is het prima. Mertesacker heeft ook alleen een inspeelpass, naast zijn verdedigende kwaliteiten, maar staat wel heel sterk samen met Koscielny en zo zijn er vast meer voorbeelden van sterke duo's waarvan de 1 eigenlijk helemaal niet sterk is aan de bal. Altijd die fabeltjes dat allebei de CV 's moeten kunnen voetballen.

12 november 2013 om 11:17

Klopt, dat is het ook (verdedigen de hoofdtaak van een verdidiger). Alleen verlangt een bondscoach als Louis van Gaal meer dan alleen verdedigen. Zit jij te wachten op kick & rush voetbal bij het Nederlands elftal?

Het vergelijken van Stam met Virgil van Dijk is het equivalent van een Ferrari 458 tegenover een Fiat Panda.

Mertesacker is natuurlijk wel een stuk vaardiger aan de bal dan Virgil van Dijk.

12 november 2013 om 14:02

Ga toch weg man, je kijkt zeker alleen de samenvattingen. Ik heb elke thuiswedstrijd van Van Dijk bij Groningen gezien en daar was hij al een beest. Hij zet in een nieuwe competitie met ander voetbal, dit alleen maar door, heel knap en een echte topper in wording met meer ervaring, meer body en meer lengte dan Veltman.

12 november 2013 om 15:26

Geert1985

Ik heb toch het gevoel dat jij niet veel wedstrijden van Van Dijk hebt gekeken. Van Dijk is opbouwend namelijk helemaal niet heel matig. Loopt altijd prima op met de bal, heeft een fantastische trap in de benen. Hij schiet dus niet alles blind naar voren maar legt een bal zo bij een medespeler op de stropdas. Absoluut geen verdediger die alleen geschikt is voor kick and rush. Ook heeft Van Dijk een fantastische uitstraling, een krachtig lichaam, behoorlijk veel snelheid. Ook kan hij fantastisch koppen.

Hij is ook niet voor niets al een paar keer man of the match geworden bij Celtic!
Ik wacht erop dat Virgil van Dijk binnen een paar jaar bij een club in Engeland speelt!

12 november 2013 om 11:19

Nee Joel Veltheer

Nou, ik denk het wel... Darryl Lachman misschien? Beer van een vent, staat bovenaan in de meeste klassementen en rent elke doorgebroken speler er uit... (sigthorsson, Ajax uit e.d.)

12 november 2013 om 10:20

Ik kijk niet helemaal objectief naar Zwolle t.o.v. andere clubs en/of spelers van andere clubs, maar vind Darryl het momenteel wel echt heel goed doen. Zondag speelde hij een ijzersterke wedstrijd, al was het aan slapen bij het doelpunt (die Promos loopt zo bij hem weg).

Echter is het anders voor en bij PEC voetballen dan bij Ajax, Psv, Feyenoord en helemaal bij het Nederlands elftal. Toch was deze jongen ongetwijfeld opgeroepen als hij bij een 'topploeg' speelde en daar het zelfde zal doen als hij bij PEC doet.

12 november 2013 om 10:32

@ Zwolle038

Verdedigen bij Feyenoord is momenteel niets anders dan verdedigen bij PEC Zwolle, de tegenstanders zijn hetzelfde. Ajax heeft daarentegen nog Europese tegenstanders.

Overigens was die tegengoal zondag vooral ook een fout van Broerse met die mispeer van hem (ach, kan gebeuren ).

12 november 2013 om 12:06

Ik denk dat Zwolle038 bedoeld dat er meer druk is bij clubs als Ajax, Psv en Feyenoord. Daar wordt van je verwacht dat je wedstrijden wint. Dat PEC het nu zo goed doet is natuurlijk geweldig en ik gun het ze van harte. Maar ook wanneer PEC nu op plaats 10-12 zou staan, zouden ze het 'goed' doen.

12 november 2013 om 10:25

Behalve Lachman, vind ik van Polen op rechtsback ook geen verkeerde en zit Zwolle sowieso goed in elkaar (achenteh is ook een prima speler). Maar om nu te opperen om een van de Zwollenaren in Oranje te krijgen... Zwolle is goed bezig, en dat is mooi om te zien, maar of ze dit structureel vol kunnen houden is nog maar de vraag.

12 november 2013 om 10:30

Van Polen? Nee sorry maar dat is echt een no-go voor Oranje en Achenteh ook niet, veel te veel foutieve inspeelpasses.

Lachman daarintegen laat het het hele seizoen al zien, die Veltman komt net kijken...

12 november 2013 om 10:39

Van Polen en Achenteh in Oranje is natuurlijk onzin (dat wordt hier ook niet beweerd). Maar wat betreft foutieve inspeelpasses doen ze het niet veel slechter dan de verdedigers van de 'top'clubs in Nederland.

@ teetje

Wanneer is structureel structureel? De club doet het al lange tijd heel goed, met vorig seizoen erbij.

12 november 2013 om 10:48

Ik zeg ook dat Zwolle goed bezig is, maar met structureel bedoel ik dus ieder jaar meedoen om de play-offs met af en toe een uitschieter naar boven.
Dus de middenmoot verlaten en in het rijtje komen met Heerenveen, Utrecht, Groningen

12 november 2013 om 11:05

ik denk dat Lachman overigens wel hogerop op kan k zou hem er graag bij hebben bij Vitesse.

12 november 2013 om 11:21

Haha sorry maar het niveau van voetbal daalt niet alleen.. Wat een reacties, en dat alleen maar om Veltman die 'net komt kijken' want alleen dat al laat zien dat iedereen maar wat roept als papegaaitjes..

te lachwekkend!

12 november 2013 om 10:30

Lachman speelt bij FC Zwolle. Met alle respect een club waar geen druk ligt, mede vanwege de prima prestaties. Ik vind Lachman ook een zeer sterke indruk maken, maar ik snap wel dat Veltman opgeroepen wordt. Speelt bij Ajax op een hoger niveau (champions league) en de druk ligt 10 keer hoger. Zelf vind ik dat Veltman er erg snel bij is, maar goed. Wie weet pakt het fantastisch uit. Ik vind Veltman positioneel erg sterk en hij heeft er ondanks zijn lengte (1.83) een prima kop op zitten.

12 november 2013 om 10:31

Geen geintjes, ik vind Lachman zeker een goede verdediger. Het is dat ajax ruim in de verdedigers zit maar anders had ajax hem mogen overwegen wat mij betreft, moet eerst op een hoger niveau het laten zien dus komt voor het NL elftal op dit moment niet in aanmerking.

12 november 2013 om 10:34

Op Europees niveau bedoel je? Want bij Feyenoord en Vitesse die geen Europees voetbal spelen speel je momenteel exact dezelfde wedstrijden tegen dezelfde tegenstanders als bij Pec.

12 november 2013 om 11:55

Niet alleen europa, maar ook de druk en de spelopvatting van een topclub. Zwolle doet het erg goed, maar er staat minder druk op, dat is op een WK wel anders.

12 november 2013 om 11:01

@ryanjared heb je ooit siggi weleens zien rennen? Sjaak swart rent hem er nog uit.

12 november 2013 om 11:18

Haha, ja daar heb je een punt... Maar dit was de laatste doorgebroken tegen Pec, vandaar het voorbeeld. (even voor het geheugen)

Mitchell te Vrede scoorde in 3 wedstrijden 3 keer, waarvan 2 in invalbeurten. Ik denk niet dat er een betere spits is in Nederland dan hij.

12 november 2013 om 10:21

Misschien niet in nederland maar in engeland wel.

12 november 2013 om 10:26

Dat lijkt me duidelijk inderdaad. Het verbaasd me dat hij niet is opgeroepen door Van Gaal. :P

12 november 2013 om 10:30

Ho, ho! Demouge!

12 november 2013 om 11:05

Grappig man. Vergeten dat jullie geliefde BMI ook werd opgeroepen na maar een paar wedstrijdjes goed te hebben gespeeld?

12 november 2013 om 11:30

Slecht op de hoogte vriend. BMI speelt al vanaf 2010 in het eerste van Feyenoord, in 2011/2012 speelde hij een zeer sterk seizoen in het centrum naast Vlaar, omdat De Vrij lang geblesseerd was.

12 november 2013 om 11:47

Wisselspeler Nelom? Of anders Boetius die 5 wedstrijden heeft gespeeld?

12 november 2013 om 11:49

Ja maar alsnog, Vilhena niet, Boetius niet.. Het is gewoon zeuren omdat het nu een Ajacied betreft, helemaal sommige laten dat zien met dit soort opmerkingen als die van jou of zogenaamde opties die het veel eerder hadden 'verdiend'

wat een niveau

12 november 2013 om 11:59

Lul toch niet man, heel het Nederlands elftal interesseert me niets. Het is gewoon raar dat een jongen die 3 wedstrijdjes heeft gespeeld in Oranje terecht komt. Die vlieger gaat voor BMI gewoon niet op, dat probeer ik uit te leggen.

En als je je er beter door zal voelen, wil ik best toegeven dat het belachelijk is dat Nelom en Schaken opgeroepen werden en dat Vilhena en Boetius (die overigens alleen in de voorselectie zat) er ook veel te snel bijzaten. Tevreden?

12 november 2013 om 18:51

Wat lullen jullie nou altijd met Boetius?

Boetius heeft namelijk nog nooit bij Oranje gezeten. Jullie haat en onvermogen zit zo diep dat jullie niet eens met goede argumenten kunnen komen.

Nelom hoorde er niet bij, maar je vergeet dat Blind, Willems en elke andere linksback op dat moment niet aanwezig konden zijn. Dat is nu wel wat anders.

12 november 2013 om 11:22

Achja Boeituis had anderhalve bal goed geraakt...

12 november 2013 om 18:52

Achja Boetius heeft nog nooit bij Oranje gezeten.

12 november 2013 om 21:11

Voorselectie dan

speelt 1 keer een goede wedstrijd en dan word dit geroepen, beetje raar is het niet ?

et is een goede verdediger maar is er nog lang niet

12 november 2013 om 10:28

Hij is er nog lang niet dat klopt.
Maar hij is niks minder dan bruma of de vrij.
En als hij door blijft spelen Zo als hij nu speelt dan is hij al beter dan de vrij en bruma.

12 november 2013 om 11:01

klopt hij is heel goed maar reken maar dat die zeker nog een terugval gaat krijgen, en het is altijd de vraag hoe het met hem is over 3-4 jaar

12 november 2013 om 11:06

Bruma en Willems en Narshing speelden ook alleen een goede wedstrijd en werden meteen opgeroepen. Willems heeft dit weekend weer laten zien dat Van Gaal gewoon maar wat doet,

12 november 2013 om 11:08

het gaat hier over veltman niet over willems narsingh en bruma

12 november 2013 om 11:56

Hij is er nog lang niet nee, en het gaat over Veltman ja, en dat is precies het probleem vdijk of wie dan ook daar gaat het niet over, Veltman is wel geselecteerd en de ophef over wel of niet terecht gaat nergens over.

12 november 2013 om 12:41

Narsingh was een seizoen lang de beste buitenspeler vd eredivisie toen hij werd opgeroepen, Willems deed het toen als 17 jarige heel goed in de eredivisie, maar werd vooral uit nood opgeroepen. Nu speelt hij in tegenstelling tot Buttner wel, en andere Lb's doen het ook niet bepaald goed.
Bruma kan je over zeggen wat je wilt, maar is de enige speler die alles heeft gespeeld bij Psv, en zijn hebben na Twente de minste tegendoelpunten terwijl ze verder heel veel blessures hebben gehad achterin.

12 november 2013 om 13:19

Narshing heeft tot aan zijn blessure niet eens alle wedstrijden als basis speler gespeeld, hij heeft alleen in Heerenveen echt weten te overtuigen en dat is toch al weer zeer lang geleden.

Bruma is er persoonlijk verantwoordelijk voor dat psv nu 8e staat. Hij heeft gefaald in Engeland en in Duitsland, het lijkt er op dat ook hij nu in Nederland gaat falen.

Krijgen we de discussie over van dijk of veltman zeker weer..

Wat heeft Veltman meer laten zien dan van dijk?

12 november 2013 om 10:23

Een mooie pass over 30 meter. Voetballend is veltman beter dan van Dijk. Verdedigend is van Dijk denk ik beter. Ik snap ook niet dat je hem niet meeneemt naar t WK. Hij kan erg handig zijn om sterke spitsen als Zlatan of Ronaldo in de lucht af te stoppen. Ook is hij snel en sterk op de grond. Kan belangrijk worden tegen teams als Argentinië met aguero en Messi. Tegen slechtere landen is hij van mindere waarde dan veltman aangezien hij het meer gewend is om verzorgd op te bouwen.

12 november 2013 om 10:33

Ik vind Van Dijk ook een goede verdediger die je in de gaten moet houden voor Oranje. Maar ik denk dat de rol die jij beschrijft op het WK beter ingevuld kan worden door Vlaar. Speelt in een hogere competitie en brengt een flink stuk ervaring mee in de voor de rest vrij onervaren poule van verdedigers.

12 november 2013 om 11:23

Nee joh we zijn we nu veel verder, iedereen is beter als veltman, want dat is een Ajacied. Lachman, zou zelfs wel een kans verdienen, haha ja echt lachen man hier op vz!

12 november 2013 om 21:38

En waarom verdient Veltman het meer dan Lachman? Het is werkelijk lachwekkend hoe jij je in dit topic profileert. Iedereen die het niet eens met de selectie van Veltman is anti-Ajax. Ik stel voor om, speciaal voor jou, calimero te herintroduceren.

12 november 2013 om 23:15

Ja sorry maar als je serieus vind dat Lachman uberhaupt een optie is dan heb je er echt de ballen verstand. En dat geloof ik niet, er kan maar 1 reden zijn vanwege de ophef en idiote suggesties als Lachman die het zelfs eerder zouden verdienen en dat is dat er alles behalve geprobeerd word om objectief te kijken. Iedereen heeft en bril op sowieso maar dit haha en jij maakt er anti ajax van, dit gaat om Ajax en is gewoon niet objectief.. Veltman is geselecteerd en dat is helemaal niet zo raar het enige wat er op te merken valt is dat hij ook imo vdijk dan ook allang had moeten testen/ laten wennen.

Wzawdb.. calimero haha laat me niet lachen

13 november 2013 om 10:28

Ik zeg niet dat Lachman het meer verdient, wederom slecht gelezen.

Er is inderdaad maar 1 reden voor de ophef, en die heeft werkelijk waar niets met Ajax te maken. Die reden is namelijk dat deze jongen 3 of 4 wedstrijdjes in en eerste elftal heeft gespeeld en er dus nog geen enkele reden is om hem op te roepen. En al was dat bij Heracles of Roda of Sunderland geweest, dat maakt geen bal uit.

Jij bent degene die alle kritiek terugvoert op Ajax-haat, ook al is de kritiek vooral gericht op het selectiebeleid en niet eens Veltman zelf. Dus inderdaad calimero-gedrag van jouw kant, kun je er nog een keer om lachen.

Blijf trouwens oefenen op die afkorting, je bent er bijna.

13 november 2013 om 12:00

De ophef was er niet bij andere spelers, legio voorbeelden, dus ja de ophef is dus echt wel gerelateerd aan Ajax.. Dus je kan het draaien hoe je wil haha het gezeur is gewoon triest..

Wzawzdb foutjes zijn menselijk he, maar jij bent vast perfect..

12 november 2013 om 11:48

Nou remedinho....V dijk speelt constanter en speelt elke wedstrijd eigenlijk zoals v Gaal eiste van om in aanmerking te komen.Maar is daar van afgestapt op zijn manier.Tuurlijk voor Veltman is dit een droom maar belachelìjk voor voetbalminnend nederland

Choo Chooooo: hypetrain coming!

Veltman moet op lange termijn nog laten zien of hij een stabiele factor is of niet. Van Dijk heeft de vormdipjes al gehad.

12 november 2013 om 10:25

Wanneer heeft hij die gehad?

En denk eens even hoe van gaal over voetbal denkt?
Met veel ruimte in de rug aanvallend voetbal met goede opbouw.
Dat heb ik celtic nooit zien doen en bij groningen heb ik het van dijk ook nooit zien doen omdat ik het daar maar een matige verdediger was.
En nu bij celtic kan ik hem niet plaatsen op 4 topwedstrijden na en thats it.

Waarschijnlijk wordt het hem gevraagd. Ik word trouwens nu wel een beetje moe van alle ophef die er over is. Iedereen heeft er zijn mening over, dat mag natuurlijk, maar er hoeven niet iedere dag twintig stukken geplaatst te worden waarin weer iemand anders een mening over de uitnodiging van Veltman heeft.

Niet meer dan terecht, in die zin dat het nog onduidelijk is wie het definitieve verdedigingsduo van het toekomstige Oranje gaat worden. Goed dat van Gaal verschillende combinaties uitprobeert en denkt aan de toekomst van Oranje.

Edit:

Als ik zeg 'niet meer dan terecht' heb ik het uiteraard over het selectiebeleid van Van Gaal en niet over de uitspraak van Klaassen.

Bruma, Rekik, BMI, De Vrij zijn allemaal (nog) beter en verder.

12 november 2013 om 10:27

Hahaha geweldig van het hele rijtje is alleen Rekik gelijkwaardig, maar speelt links en niet rechts. de Vrij speelt onzeker, komt er voetballend niet uit en heeft een slechte positionering. BMI speelt links en niet rechts heeft een draaicirkel van een kleine tank. En Bruma beter en verder? Kijk jij wel eens voetbal. Die jongen voegt niet eens iets toe bij Psv.

12 november 2013 om 10:28

Heb jij Celtic-thuis, NEC-uit gezien? Hij was veruit de beste verdediger van Ajax. Hij loste de kleine foutjes van Denswil en Boilesen moeiteloos op. Het klopt dat het maar enkele wedstrijden zijn, maar het is toch geweldig voor die jongen om wat ervaring op te doen bij Oranje.

Bruma vind ik echt tegenvallen, had ik meer van verwacht omdat hij van Chelsea/hsv komt. Daarnaast is Rekik een echte topper en het zal mij niets verbazen als hij meegaat naar het WK.

12 november 2013 om 10:59

Hahahah! Hilarisch dit. Vorige week was het Denswil die na twee potjes als bovennatuurlijk talent werd gezien. Zoals verwacht zakt hij door het ijs en dan hebben we een nieuw bovennatuurlijk talent nodig, bij voorkeur een Ajacied. Wat krijgen we? Een jonge jongen met twee aardige wedstrijden tegen een beukploeg wordt nu weer naar voren geschoven als de nieuwe de Boer, Koeman of Stam. Even oproepen voor NL en het feest is compleet.

Wat een onzin. In Amsterdam is er na Eriksen geen redelijk talent meer uit de jeugd gekomen en ze zijn de wanhoop nabij. Elke jonge speler die aardig speelt wordt als potentieel wereldtop beschouwd. Te lachwekkend voor woorden. Nu maar wachten tot deze jongen twee mindere wedstrijden speelt, zijn we ook weer van dat opportunistische gedrag af.

Even voor de duidelijkheid. Zowel Bruma, de Vrij, Indie, Viergever en Gouweleeuw zijn al een stuk verder in hun ontwikkeling. Hebben veel minuten gemaakt op hoog niveau en zijn relatief constant.

12 november 2013 om 10:32

Sorry hoor maar de Vrij beter????? Alleen Rekik is iemand die we nog vaak gaan tegenkomen van dat rijtje. De rest is te matig. Bruma valt vies tegen en de Vrij en Bmi.......

Veltman is er zelf ook nog niet en het is afwachten hoe hij zich verder ontwikkelen gaat.

12 november 2013 om 18:54

Tja want waarom zou jij ook toegeven dat De Vrij en Martins Indi gewoon goed spelen?

12 november 2013 om 10:41

Bruma maakt wekelijks fouten... Rekik is en wordt echter wel een goeie!
Snap wel dat de twee Feyenoorders opgeroepen worden, maar ze hebben nog weinig laten zien in Oranje.

Hij maakt nu wel een goede fase door maar om nu te zeggen hij is de beste verdediger is te ver gezocht, laat hem eerst maar een seizoen rijpen bij ajax en kijken of hij zijn sterke spel nog heeft want een dip komt altijd kijk maar naar van Rhijn

Misshien dat de kantinejuffrouw van derdeklasser vv Bal op het dak ook een mening heeft die op voetbalzone terecht moet komen. Veltman beleeft een zeer sterke periode, het NL elftal is verdedigend zwak, er komen oefeninterlands aan, van Gaal houdt van opbouwen van achetruit iets wat Veltman beheerst. De optelsom lijkt me simpel te maken. Waarom van Dijk niet? geen enkel idee alhoewel ik hem tegen Ajax verre van sterk vond spelen. Mensen die roepen dat hij het geweldig doet zullen wel wekelijks de ontzettend sterke Schotse competitie volgen. Dezelfde competitie waar bij het wegvallen van Glasgow niet eens gegokt kan worden op het kmapioenschap voor Celtic, want dat staat al vast.

als of nederland goede verdiging heeft. als of veltman verandering gaat brengen. heb echt medelijden met hun Zaterdag als ze worden vernederd. maar wens hun toch sucsses

Het lijkt net of die Klaassen onlangs een zoen van zijn voetbalcollega Veltman vol op de bek heeft gekreegen en nu maar heeft besloten als contraprestatie een aantal struisvogelveren in z'n kont te steken...

"ik vind jou goed. Vind je nu mij ook goed?"...

Wat een pubergedrag..

12 november 2013 om 11:11

Je doet alsof Klaassen speciaal de media heeft gebeld om zijn zegje te doen over Veltman.

Ook jij moet toch weten dat Klaassen gewoon zijn mening geeft op een vraag van een journalist die spelers opwacht na een training? Dus houd a.u.b. op met dat onzin van jou, want dat is pas pubergedrag.

12 november 2013 om 11:41

Knulletje, waar kom je nu weer afzakken met dat Klaassen de media zelf belt.

Het gaat namelijk over een volstrekt bevooroordeelde mening van een elftalgenoot in de Gelderlander die zijn ervaring voornamelijk in dat trieste Jong Ajax opdeed.

12 november 2013 om 12:00

'je doet net alsof' zeg ik toch?

Natuurlijk ben ik ook overtuigd dat Klaassen een beetje bevooroordeeld is, maar dat wilt nog niet zeggen dat jij zo als een puber mag reageren.

Als je niet eens bent met Klaassen dan mag je best jouw eigen mening geven over welke rechtsbenige centrale verdediger in Nederland jij dan wel beter vind. Is niet zo moeilijk hoor, om gewoon normaal te reageren.

12 november 2013 om 12:31

a. Klaassen heeft het over verdedigers, niet perse rechtsbenig dus
b. Ik denk dat je zelf zeker wel een drie- tot viertal betere centrum verdedigers kunt opnoemen, waarvan twee rechtsbenig
c. En dan heb ik het nog niet eens over (rechtsbenige) centrumverdedigers die in Engeland spelen (maar dat gaf Klaassen ook niet aan).

Het is niet alleen bevooroordeeld van Klasseen, maar hij heeft zelf een bepaald niet uitblinkende Veltman bij Jong Ajax meegemaakt.
Zegge en schrijve een uitstekende wedstrijd, gevolgd door een veel mindere en daarna weer een redelijk goed.

En om dan dit in de media te slingeren "er zijn geen betere in Nederland", nou ja...

12 november 2013 om 12:50

Natuurlijk heeft Klaassen niet over een rechtsbenige centrale verdediger. Hij hoeft toch niet helemaal in details te treden? We hebben het hier over de positie waar Veltman speelt en plaatsing voor het Nederlands Elftal. Ik en ook jij mag toch wel aannemen dat Van Gaal geen linksback op de positie van Bruma, Veltman of De Vrij gaat zetten?

Bij punt c geef jijzelf al aan dat Klaassen niet over het buitenland had. Dus een beetje overbodig om dat dan toch te noemen in een discussie dat over verdedigers gaat die in Nederland voetballen, want dat is totaal niet relevant.

Maar laten we hier over ophouden, want ik reageerde alleen maar over jouw kinderachtige gedrag, wat volgens jou profiel niet vreemd is.

12 november 2013 om 13:18

Inderdaad, laten we er maar over ophouden want jij bepaalt niet de norm wat kinderachtig is of niet.

Sterker nog, je laat je weer overkomen als een gefrustreerde supporter die vanwege een negatief gesteld bericht over een speler al begint in de eerste reactie met een kinderachtige en compleet niet ter zake doende veronderstelling.

En Klaassen heeft het over verdedigers, niet exclusief rechtsbenige centrum verdedigers.
De quote in de Gelderlander liet niets aan duidelijkheid te wensen over: "er zijn geen betere verdedigers in Nederland".
Anders had hij wel gezegd "er is op zijn positie geen betere in Nederland".
Dus hij is ongenuanceerd en jij bent speculatief dat Klaassen het had over rechtsbenige centrumverdedigers.

12 november 2013 om 17:29

@ oleaap, wat ben jij toch een verschrikkelijke simpele. ziel. Op dit moment is er IN Nederland geen enkele betere Nederlandse verdediger dan Veltman. Bruma speelt al 5 jaar verschrikkelijk matig. Rekik heeft 2 wedstrijdjes bij psv prima gespeeld, maar speelt nu verschrikkelijk onbehouwen. De Vrij en Martins Indi zitten ook niet in een bepaalde top-periode.

Veltman is momenteel gewoon de beste Nederlandse verdediger in Nederland.
Waarschijnlijk ben jij gewoon jaloers dat psv zulke talenten niet heeft rondlopen, Ga gewoon ff thuis in een hoekje uithuilen ipv hier onzin uit te kramen.

Nou als Klaassen het zegt...

Breuer! Wereld verdediger.

OK nu even serieus Veltman goed? Zeker weten maar er zijn op dit moment wel sterkere en meer ervaren verdedigers die bij mij persoonlijk wat meer aanspraak zouden moeten maken. Douglas van dijk waarom hun niet? De vrij foetsie die moet eens met iemand gaan praten over wat buitenspel nou inhoud en hij moet even met Veltman praten over hoe en wanneer een tackle in te zetten . Maar dat is mijn mening .

Overdrijven is ook een vak. Hij doet het nu prima maar daarvoor wasie echt geen toppertje in het veld hoor. Denswil begon ook geweldig en zakt nu ook weer terug. Prachtig voor Ajax dat Veltman het zo goed doet nu maar het gaat nu wel erg snel met het ophemelen.

12 november 2013 om 11:30

Hulde voor een erg realistische reactie. Potentie is er, maar hij hoort er nu nog niet thuis.

Veltman speelt een aantal wedstrijden goed en men denkt gelijk dat hij de beste verdediger in nederland is. Ik vind dat men pas mag oordelen wanneer veltman 1 seizoen heeft gespeeld bij ajax.

Verdedigend een klasbak. Kijk alleen maar eens hoe Veltman zich opstelt ten aanzien van de aanvallers van de tegenpartij. Een ander ding dat mij is opgevallen is de manier waarop Veltman de bal volgt. Terecht dat van Gaal hem zelf eens aan het werk wil zien. (Al dan niet alleen tijdens trainingen).

Het WK komt dichterbij. Rechtsbenige CV met potentie dient zich aan.
Samen met Blind de enige ajax spelers die het op dit moment verdienen om opgeroepen te worden.

Veltman is de beste verdediger in Nederland? Ok, de gekkigheid rijst nu wel de pan uit! Hij kan ooit de beste worden, maar is dat nu nog niet. Dat is zo logisch als wat. Zulke artikelen geven vleugels aan mensen die nog moeten leren vliegen.

Waarom wacht niemand met zijn oordeel tot hij een wedstrijd in Oranje heeft gespeeld? Iedereen loopt hier dadelijk weer de polonaise als die jongen het net zo goed doet als bij Ajax. Opportunistisch gezeik

Waarom moet een verdediger perse in de Eredivisie spelen? De Eredivisie is al op een lage niveau dan zou ik eerder spelers van andere competities oproepen.

Ik denk dat we na dit weekend rustig kunnen concluderen dat Johan Cruijff een beperkte voetballer was vergeleken bij Veltman. Geen twijfel over mogelijk, Joëlle Veltman is het grootste wat Nederland ooit op voetbalgebied heeft voortgebracht. Ik zou het eigenlijk nog verder willen doortrekken, na onze waterwerken en de Hollandse meesters is Joël Veltman Nederlands belangrijkste wapenfeit internationaal gezien. Echt, wat een zegen dat onze lieve heer de geweldige Veltman ons geschonken heeft, heel de wereld kijkt jaloers naar de oh zo briljante Veltman, wij zijn echt ontzettend gezegend in Nederland met de legendarische Joëlle Veltman.

Nederland heeft in ieder geval de komende jaren genoeg centrale verdedigers: De Vrij, Martins Indi, Rekik, Bruma, Denswil en Veltman. Mooi om te zien dat de traditionele topclubs over gaan op (jonge) Nederlandse spelers. Bij Feyenoord hoor je niemand meer over Vlaar, bij Ajax niemand meer over Alderweireld en Vertonghen en bij PSV was het de laatste jaren toch al een gatenkaas achterin.
In mijn ogen zijn ze, mits in vorm, alle zes goed genoeg voor het Nederlands Elftal en denk ik dat Veltman/rekik in de toekomst de beste combinatie is: kracht, snelheid, intelligentie, lengte, fysiek, techniek, inzicht... maar de spelers zijn nog jong en het is afwachten hoe ze zich gaan ontwikkelen.

On topic : leuke ervaring voor veltman

off topic ls veltman wordt opgeroepen is iedereen in rep en roer .. maar dat heb ik dus iedere keer wanneer Lvg, Dirk of Ruben erin zet..

12 november 2013 om 11:07

Het grappige is dat ze roepen dat de vrij bmi bruma beter zijn.
Terwijl die jongens alleen geselecteerd worden omdat er gebrek aan beter is.
Ik zie dan nog liever heitinga,bouhlarouz centraal dan die 2 clowns van feyenoord.
Links en rechts achterin word ook een drama.
Met blind,van rhijn of janmaat wie er ook staat het is het nederlands elftal onwaardig.
Aankomend WK word een absolute deceptie.

Zucht ik verlang naar de jaren met blind,koeman,de boer en stam!!

Sjongejonge weer die hele ophef. Van Gaal roept hem op voor een oefenwedstrijdje. Het is niet eens zeker of hij in de basis staat en of hij ooit snel weer terugkomt. Hij heeft gewoon laten zien dat hij goed kan verdedigen en nou wil Van Gaal hem even laten ruiken aan Oranje. That's it. Het is niet zo dat hij ineens de plek van Vlaar/de Vrij overneemt ofzo!

Mensen die vinden, dat hij te snel is opgeroepen, hebben niet echt kaas gegeten van interland voetbal. Je hebt tot aan het wk nog ongeveer5 a 6 wedstrijden. Dus is het niet vreemd dat Louis nu nog gaat kijken naar spelers en vanaf maart aan zijn team gaat werken. Dat Veltman het nu goed doet is een feit, dat hij al is opgeroepen is ook een feit. Louis heeft gewoon te weinig wedstrijden om spelers te bekijken en dan is te snel op roepen nooit te vroeg. En wat betreft "beste verdediger in Nederland" ben ik het er wel mee eens, want iedereen verdedigd slecht, dus ben je dat al snel.

Wat een ongelovelijke geouwe*oer over het uitnodigen van Veltman om eens in de keuken te komen kijken van het nationale elftal....als of hij geselecteerd is voor het WK zelf. Deze hetze, onder leiding van de immers altijd zwetsende Willempie van H., is nergens voor nodig...hij mag meetrainen en misschien een paar minuten pakken in een Oefen wedstrijdje.

Op dit moment hebben we gewoon geen goede ervaren CV van 26/27 jaar staan...bmi is geen wereld CV maar veel beter hebben we niet en ook Bruma en Rekik zijn er nog niet (waarvan ik hoop dat Rekik de echte top weet te halen...van Bruma denk ik dat een goede eredivisie CV het maximum is) ...net als Rekik is Veltman de CV van de toekomst voor het Nederlands elftal ...ondanks zijn leeftijd en ervaring is hij rustig aan de bal en houd goed overzicht...en de wedstrijden die hij speelt zijn nagenoeg foutloos te noemen dus is het niet gek als je hem eens mee laat trainen en misschien wat minuutjes geeft in een Oefenwedstrijdje.

Er lopen wel Nederlanders in t buitenland die beter zijn. Virgil van Dijk bv in Schotland, en Ron Vkaar en Heitinga nog steeds in het buitenland.

12 november 2013 om 10:56

met meer ervaring ben ik het eens maar op de CV positie vind ik ze niet alle 3 beter op basis van die ervaring. Heitinga vind ik een topspeler qua mentaliteit en inzet maar als CV iets minder...zie veel meer een CVM in hem...van Dijk heeft meer ervaring maar in de onderlingen wedstrijden heeft hij niet laten zien dat hij nu heel veel beter is dan Veltman..ron Vlaar is in mijn ogen wel verder...zowel fysiek als met ervaring...maar dit is een oefenpot en niet de selectie die naar het WK gaat...de jongens in zware competities weten wat het is om op dat niveau te trainen dus waarom die voor een oefenpotje laten opdraven? ...als je vlak voor het WK opeens met blessures zit heb je niets achter de hand...oefenpotjes zijn mooi om aan de breedte van je selectie te werken.

12 november 2013 om 10:57

Zet je van Dijk brilletje eens af en kijk Ajax - Celtic even opnieuw. Hij heeft een aantal keren bal weg gegeven, niet direkt ingrijpen, terwijl het wel kon. Van Dijk is een prima verdediger voor een comp zoals Schotland, maar zal in het Nederlands elftal echt door de mand vallen.

12 november 2013 om 12:00

wees maar niet bang, Veltman is een prima verdediger, maar die zal ook nog zn terugslag krijgen en zn fouten gaan maken. Ik vind alleen dat van Dijk meer eredivisie-ervaring heeft, en ook opgeroepen zou moeten worden. Kijken hoe ze zich beide manifesteren bij oranje.

12 november 2013 om 12:11

Misschien roept van Gaal hem nog wel op. Maar op basis van Ajax - Celtic hoeft hij niet te komen. Iedereen was enthiousiast maar hij speelde best belabberd. Celtic - Ajax was hij wel sterk. Alleen denk ik dat van Gaal hem niet oproept, omdat hij voetballend niet sterk was.

12 november 2013 om 14:51

rik22, kijk eens verder dan Ajax - Celtic en kijk Celtic - Barca en Milan - Celtic even. Bedankt.

Jezus 2 goede wedstrijden, gaat echt nergens over.

12 november 2013 om 10:58

Er worden zelfs spelers uitgenodigd voor poule fase die geen enkele goede wedstrijd dat seizoen kende...hoor ik je ook niet over....zowiezo de ophef om iemand te laten meetrainen en Mogelijk wat minuten te geven in een oefenpotje begrijp ik niet.

Hahaha, de mening van Davy Klaassen, wie? Wtf, who cares man. Als van Gaal dit nou gezegd had ok...

Tjonge jonge wat een voetbalkenners hier, al 80+ reacties en niemand noemt Beugelsdijk...schandalig.

on: selectie van Veltman is toch niet zo onlogisch, doet t gewoon goed de laatste weken, is nog jong, zijn oefeninterlands... prima toch!

Hoe kun je iemand die zo weinig wedstrijden heeft gespeeld op het hoogste niveau bestempelen als beste verdediger van Nederland. Opportunisme ten top.

Heel erg mooi dat er weer een goed verdedigend Nederlands talent doorbreekt, maar voordat je kunt oordelen hoe goed een talent echt is, moet hij toch echt eerst minimaal 1 of liever 2 seizoenen op het hoogste niveau spelen. Iedereen kan wel eens boven zichzelf uitstijgen, maar om gedurende langere tijd een constant hoog niveau laten zien is hele andere koek. Ik hoop dat Veltman dat gaat doen, want we kunnen goede verdedigers heel hard gebruiken in het Nederlands elftal, maar laat hem het eerst eens een langere periode laten zien.

12 november 2013 om 11:13

het gaat hier om de mening van een mede-speler...en meningen zijn vrij om te hebben...er is niemand bestempeld. Verder krijgt Veltman een kansje om mee te trainen en misschien, heel misschien een paar minuten in een oefenpotje...die juist goed zijn om de breedte van je elftal op peil te houden indien je vlak voor WK word verrast door een blessuregolf...laat hem meetrainen...als hij gehyped is valt hij vanzelf af...doet hij het net zo goed en is hij de rest van het seizoen stabiel heb je een prima backup.

Offtopic: hoe doet bazoer het eigenlijk? Ik kijk geen jong ajax vandaar. Speelt hij altijd op middenveld of ook soms in verdediging? Had hem wel eens in het eerste verwacht ik las vaak goede dingen over hem.

Gewaagde uitspraak en dit legt de druk er maar weer lekker op. Ik vond hem ook fantastisch tegen Celtic, maar je moet oppassen hiermee. Denswil blies ook al zo hoog van de toren in interviews en even later maakte hij wat cruciale fouten. Eerst maar eens dit volhouden. Hoe gaat het trouwens aflopen met Moisander? Zal hij weer basisspeler worden?

Een verzoek aan leden die nu net uit hun winterslaap 2012 ontwaken. raadpleeg eerst even je bronnen om te weten welke rechtsbenige centrale verdedigers nog in Nederland bevinden en geef dan pas je mening, want ik zie bijna niets anders dan namen zoals Vlaar, Rekik, Van der Wiel, Martins Indi, Douglas en Van Dijk voorbij komen.

Deze spelers hebben niets te maken met de Nederlandse competitie en/of positie waar Veltman speelt.

Ik denk dat Kashia en van der Heijden allebei beter zijn dan deze Veltman, die staan al 3 seizoenen als een muur te verdedigen

Als ik het goed zeg waren er veel Ajacieden die Denswil o zo goed vonden en mee moest naar het WK. Die bakt er niks meer van en nu ineens Veltman. Ik moet het maar nog zien.

pffff, ik word hier zo moe van. Die beste man speelt 2 goede wedstrijden van de 10/11 die hij gespeeld heeft en hij wordt door zijn ajax vriendjes gelijk de hemel in geprezen. Laat hem eerst eens 2 seizoenen goed spelen en dan zien we wel verder. Ook dat hij opgeroepen is voor oranje vind ik belachelijk.

Typisch Nederland.. Twee goede wedstrijden spelen en je bent goed genoeg om voor het Nederlands elftal uit te komen. Kan alleen in Nederland.

Vraag me af hoe Veltman zich houdt tegenover Neymar en Balotelli binnenkort in de Cl..

12 november 2013 om 11:15

dat geldt ook voor onze meest ervaren Cv's!! Bmi, Vlaar, Matthijssen...of wie dan ook geef ik weinig kans tegen deze spitsen in 1 tegen 1 situaties.

Is ook een beest die Veltman, hoeveel goals scoorde Fortuna een maand geleden ook alweer met hem in de basis? Was toch 3 stuks? Lag zeker aan die waardeloze keeper, ow wacht...

Is het standaard dat elk seizoen, week, maand er wel een artikel over een Ajax speler moet gaan, en is continue dezelfde kop, " is geen betere op de Nederlandse velden " pure middelmaat.

Haha het wordt steeds gekker. Belachelijke opmerking natuurlijk. Het is wachten op het bericht van een hoofdstedeling die zegt: "veltman hoort bij de absolute wereldtop". In Amsterdam zijn ze na twee overwinningen weer zo arrogant dat ze alle vormen van realiteitszin verliezen.

12 november 2013 om 11:27

Ik verwacht dat deze uitspraak gewoon uit zijn verband is gerukt, zoals wel vaker bij de Gelderlander gebeurd!!! Denk dat Klaasen heeft gezegt, dat hij het kan worden en dat je dat kon zien in die wedstrijden.

12 november 2013 om 11:31

Zegt de fan van de club waarin men afgelopen zondag naar een 2-2 gelijk spel in kuip vond dat ze een wereld wedstrijd hadden gespeeld. Ze hebben in de kuip 3,5 kans gecreëerd.

Veltman word wel heel hard aangepakt nu die jonge krijgt gewoon een uitnodiging voor een oefeninterland nog big deal.

Van Gaal heeft alle krediet verloren op het moment dat hij Ruben Schaken heeft opgeroepen,

12 november 2013 om 11:48

De relevantie van het 2-2 gelijkspel van Feyenoord-Az ontgaat me even, maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen. Als jij 3,5 kans hebt geteld vraag ik me af naar welke samenvatting jij hebt gekeken. Daarnaast kan ik mij nog een trainer herinneren die vond dat zijn team de tegenstander helemaal had weggespeeld na een 1-1 gelijkspel in Enschede. Ook in Glasgow was zijn team naar eigen zeggen heer en meester in een 2-1 verloren wedstrijd.

Op het moment dat Schaken geselecteerd werd was hij in bloedvorm en was er voor zijn positie weinig concurrentie. Apart dat Van Gaal dan bij jou alle krediet verliest terwijl je de selectie van Veltman no big deal noemt.

Gelukkig is de bondscoach niet beperkt tot Nederland. Verder is het een lachertje, twee wedstrijden goed spelen en dan bij Oranje gehaald worden.

Ik snap dat heel Nederland weer helemaal blij is dat er een verdediger een uitstekende partij speelde in de CL, maar gaat dit niet te ver? Denswil startte ook erg sterk maar is nu ook niet altijd even geweldig.

Ik snap de keuze dan ook niet dat hij nu al bij het 'grote' Oranje mag proeven en niet eerst naar Jong Oranje gaat. Vind dat Virgil van Dijk een kans verdiend, maar zo kan je eindeloos door gaan..

Van Gaal zal het wel beter weten.. ;-)

12 november 2013 om 11:29

WK is nog ver en volgen meer oefenpartijtjes...dus wat is je punt hier?

12 november 2013 om 11:31

Dat Veltman te jong is om bij het grote Oranje te zitten. Media is al helemaal blij als er iemand 1 goede wedstrijd speelt. Ik vind dat van Gaal nu zijn vaste 11 moet neerzetten om ze in te laten spelen in de oefenpartijen en niet nog steeds jonge spelers er bij laten komen die er nog niks te zoeken hebben.

12 november 2013 om 11:38

je bent goed of niet...heeft niets met leeftijd te maken...de beste moeten worden geselecteerd als het zover is en niet de oudste. het seizoen is nog lang en Veltman speelt nog Europees...verder wil v. Gaal klaarblijkelijk zien of hij in de training mee kan komen..that's all! Verder is er geen vaste elf want weinige presteren constant...dus laat Veltman maar bewijzen dat de afgelopen partijen een toevalpartijtjes waren en hij constant het seizoen weet uit te spelen...als ditlukt zie ik niet in waarom hij geen kans mag maken op een reserveplek...indien hij dat niet kan moet je hem gewoon niet selecteren....de beste spelen en niet de oudste....althans dat is wel mijn hoop.

12 november 2013 om 11:50

Denswil is wel geweldig. Alleen maakt Denswil af en toe nog stomme fouten en als hij die eruit kan halen dan zie ik in hem meer potentie dan in Veltman.

Langer, sneller, kan beter voetballen, sterker.

12 november 2013 om 12:00

niet met je eens, inzicht en rust aan de bal is Veltman beter en ook tactisch lost hij veel op...een beetje het verschil tussen boilesse en blind op links...boilesse is snel maar mist het inzicht en passing...ik zie op dit moment het liefst moisander en veltman als Cv's met Denswil op de bank...qua lengte doen ze niet veel voor elkaar onder dus is dat niet echt een issue.

Jan arie van der Heijden!

12 november 2013 om 11:58

Zeker op Lcv, doen!

doe niet zo kleinzielig...het betreft een stage...veltman mag meetrainen met de grote jongens en heel misschien een paar minuten spelen in een oefenpotje. Als hij zich vervolgens staande weet te houden tot aan het einde van het seizoen en na alle oefenpartijtjes de beste en meest contante jongeling mag noemen...waarom dan niet als backup houden indien je vlak voor het WK word verrast met blessures. Jongens als Rekik en van Dijk krijgen vast ook hun kans om zich te melden en minuten te maken...maar het ijkpunt zal met name liggen hoe een speler zich over een heel seizoen hefet weten te handhaven...alle Ajacieden hier zien het zoals het is...een stage en mogelijk wat minuutjes in een oefenpotje....terwijl de rest al denk dat v. Gaal hem voor WK heeft geselecteerd...niemand heeft het over wereldtop...iets wat we onder de verdedigers zowiezo al niet hebben...en niemand die arrogant doet...leuke kans voor een jonge speler om eens te proeven aan het echte werk na het leveren van een knappe prestatie...niet meer en niet minder...alle overige zijn overhaastige en domme conclusies die nergens op gebaseerd is.

Pfff een speler van ajax, die al jaren met veltman speelt zegt dat "zoals veltman in die wedstrijden speelde, er in nederland geen betere verdedigers zijn".

Breekt even de gekte uit op Vz.

Natuurlijk kijkt hij met een roze bril op, natuurlijk is hij bevooroordeeld.
Maar hij speelt nu 3 wedstrijden en hij speelt er 3 heel erg goed.

Ophemelen, daar wordt vaak over gezegd dat we dat in nederland te snel doen.
Maar je moet eens kijken hoe erg iemand de grond in getrapt wordt als hij "te vroeg" voor oranje wordt uitgenodigd omdat er 2 Cv's afhaken.

Misschien moet je, ook al ben je iemand die ophemelt of afkraakt, eerst gewoon eens kijken hoe die jongen zich staande houdt.
Maar nu al zeggen dat hij minder of beter is dan ..... dat slaat werkelijk nergens op.
Hij heeft pas 3 wedstrijden gespeeld, dus je kan niet zeggen dat hij beter is dan bijvoorbeeld De Vrij, maar je kan na die 3 wedstrijden ook zeker niet zeggen dat hij minder is.

Dat er zoveel mensen op eens stemmen, ajax bril afzetten!!

12 november 2013 om 11:54

Dat komt waarschijnlijk omdat iedereen met een anti-Ajax bril de realiteit kwijt lijkt te zijn en het groter maakt dan het is..een trainingstage voor een veelbelovende speler...die heeeeel misschien wat minuutjes mag maken in een oefenpotje....puur om te zien wat er rondloopt voor de breedte van de huidige selectie indien er onverholpen Cv's uitvallen vlak voor start Wk...als Veltman terugvalt en geen constant seizoen kan draaien of de trainingen bij NL elftal niet kan belopen zal hij heus niet meegaan (wat terecht is)...de anti-ajacieden maken het veel groter dan het is en niet de Ajacieden.

12 november 2013 om 12:09

Zoals al eerder gemeld, hebben veel mensen niet het besef wat een oefen interland inhoud. Dat van Gaal Veltman oproept heeft te maken met het afzeggen van 2 cv's. Maar ook met het goeie spel van Veltman. Dat hij hem wil testen is niks mis mee, nu kan het nog en straks moet je gaan bouwen aan een wk waardig team. En dat er nu 1 van Ajax is of 1 van Feyenoord heeft hier geen bal mee te maken.

12 november 2013 om 12:21

Geheel met je eens....de beste moeten op het WK spelen...en waar ze vandaan komen zal mij totaal koud laten....maar nu ook om voor de breedte gaan scannen want als je beoogde Cv's vlak voor WK zich afmelden heb je niets.

Vind dat je Van der Heijden / Van Dijk dan ook wel mag oproepen, die spelen al 3 seizoenen sterk. + vd Heijden kan goed opbouwen en is ook nog eens erg technisch, en van Dijk is een beer achterin.

12 november 2013 om 11:40

en wieweet gebeurt dat ook nog wel...veltman mag op stage...niet meer en niet minder.

12 november 2013 om 11:59

2 opties die vgaal zeker ook kan proberen maar Veltman ook, kom op he wat zeurt iedereen, we hebben het over vgaal

12 november 2013 om 12:42

Anthony

Veltman is ook erg sterk voetballend zowel met maar nog belangerijker ook zonder bal hij weet precies waar te staan of lopen.

Het enige wat mij enigszins zorgen baart is zijn geringe lengte en fysiek!

Veltman is een talent. Vind hem zeker niet slechter dan een bruma, Rekik, indi en al helemaal niet de vrij. Ik zou Ron Vlaar met veltman wel eens naast elkaar willen zien. Of indi.

Laten we nu lekker afwachten hoe het seizoen voor iedere (geschikte) CV (rechts) verloopt en pas de selectie en de geselecteerde speler afzeiken als dit aan de orde is...als Veltman blijft presteren zoals hij nu doet zie ik niet in waarom hij niet als backup op de lijst mag voor het Wk...als hij net als Denswil terugvalt hoord hij daar niet op te staan...tijd zal het leren...maar de beste (op dat moment) moeten mee en niet de oudste of meest ervaren.

Veltman heeft zeker talent alleen hij moet het op een langere termijn laten zien. Ben benieuwd of ie zo door kan blijven spelen of dat ie in een mindere fase komt. Het zou denk ik logisch zijn als ie wat terug valt want nu komt er veel meer druk bij hem kijken en alles komt onder een vergrootglas te liggen.

Ben wel blij dat er zoveel verdedigend talent is, laten we hopen dat er sowieso een paar naar de absolute top gaan.

De 5e CV maakt in principe niet zoveel uit, dus in dat opzicht kan je elke keer wel een talentje meenemen. Toch vind ik dit wel afbreuk geven aan de bijzonderheid om in het NL elftal te spelen. Als je na een paar wedstrijden al in het NL elftal kan komen, dan is dat slecht voor de uitstraling van het NL elftal.

En voordat iedereen begint over dat ik voor Feyenoord ben. Wat mij betreft horen Schaken en vooral Nelom ook niet in het NL elftal.

Vorig jaar tegen Vitesse en groningen voor de beker speelde veltman al zeer goed en als je de situatie met janssen terughaalt dan komt dat door twijfel wegens gebrek aan rugdekking en ervaring dit zal hem niet meer op die manier gebeuren.

Maar van mij mag hij lekker afbellen voor deze wedstrijdjes en fit blijven want hij komt net terug van een vervelende blessure en hij kan deze rustige weken juist gebruiken voor herstel.

Verder vind ik dat de toekomstige centrale verdedigers van het nederlandselftal Rekik,virgil,joel,denswill zullen zijn met als achter de hand Bruma die op mij een onzekere indruk maakt en voetballend vaak ook niet goed voor de dag komt.

Wat een onzin zeg, die jongen heeft net twee wedstrijdjes leuk mee gedaan. Jammer dat Ajax altijd zo wil opscheppen

12 november 2013 om 12:55

Als een club iets kan roepen als dit, dan is het Feyenoord:

Die hebben niet 1, maar 3 eigen talenten opgeleid en achterin! Dat is pas eigen jeugd hebben.

Wat een kulverhaal. Alsof een teamgenoot ooit iets negatiefs in de media durft te zeggen. Wat verheerlijking en al die trouwe gelovigen slikken het ook nog. Durft hij ook te zeggen dat sigtorson een matige spits is en er in de Eredivisie beteren rond lopen? Denk het niet.

Beste defensie is gewoon: VD Wiel - Veltman - Van Dijk - Blind

Messi is beter dan ronaldo

je moet altijd oppassen met zulke dingen bij feyenoord was toen de cabral hype, toen kregen we bij ajax sana , nou weer bakkali, en ze raken allemaal geen ene klote meer.
Je moet met al die talenten gewoon even een jaar wachten om ze helemaal op te hemelen of af te branden.

Duidelijk gevalletje "wij van WC eend". Hoe kan Klaassen nou alle verdedigers van Nederland beoordelen. Bezoekt ie alle trainingen?

Eens , het niveau is hier zo matig dat je niet veel hoef te doen om bij de betere verdedigers van NL te horen , als Veltman er niet bijhoort kan je ook wel stoppen met Bruma , Rekik , de Vrij en Indi

Wat een onzin weer, veltman heeft nog niks laten zien...., kan er zo 10 noemen waar veltman de veters niet eens van mag strikken.
Rekik, bmi, de vrij, mathijsen, bruma, van dijk, vd wiel, willems, douglas, boularush, pieters en kan nog wel even door gaan....

12 november 2013 om 20:45

Ik denk dat niemand de veters van jouw genoemde spelers wilt strikken.

Ik snap niet dat van gaal, v.d. hoorn nog niet heeft geselecteerd

Je kan iemand die 2 goede wedstrijden heeft gespeeld niet meteen beter noemen dan alle andere verdedigers in de Eredivisie.. Wat een onzin.

Zegt Dave Klaasen. Geweldig, komt zelf net kijken en doet een opportunistische uitspraak. Dat doen jongens nog.....

Zoveel jonge talenten zetten wel eens een goede serie neer. Moeten maar zien of t een blijvertje is. De komende twee flutinterlands zijn wel weer goed om te kijken hoe zo'n jongen ermee omgaat

Die jongen speelt een paar wedstrijden heel aardig en is gelijk de beste vn nl slaat nergens op

Waar hebben we dit meer gehoord?
O ja, PSV bijv. met zo'n Bakalli daar zagen sommige al een betere speler in dan Arjan Robben.
Het kan verkeren... het is te hopen dat je deze namen over enkele seizoenen nog tegen komt en niet in de vergetelheid beraken.

Hij speelt 2 wedstrijden redelijk en er is geen betere.. Typisch

Dat spelers al Veltman worden geselecteerd is de reden waarom het Nederlands elftal mij helemaal niets meer zegt. Als inwoner van Noord Nederland voel ik mij niet vertegenwoordigt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren