Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Met Oranje naar het WK is nog steeds mijn droom'

Laatste update:

Douglas heeft de hoop op deelname aan het WK in zijn geboorteland Brazilië nog niet opgegeven. De voormalig verdediger van FC Twente mag nu ruim een jaar voor het Nederlands elftal uitkomen, maar Louis van Gaal liet hem nog niet debuteren. Douglas lijkt niet in beeld te zijn bij de bondscoach, maar hij doet er bij Dinamo Moskou alles aan om daar verandering in te brengen.

/

De 25-jarige mandekker vindt het opmerkelijk dat er niet over hem wordt gesproken, nu hij wekelijks speelt in een competitie die sterker is dan de Eredivisie. "Maar het was en is nog steeds mijn droom om voor Oranje te spelen tijdens het WK", zegt Douglas in Voetbal International. "Lange tijd werd er geroepen dat ik in het Nederlands elftal moet. Eigenlijk is het dus wel een beetje vreemd dat het nu helemaal stil is."

Douglas zat een jaar geleden wel bij de selectie van Oranje voor de WK-kwalificatiewedstrijden tegen Andorra (3-0 winst, red.) en Roemenië (4-1 winst), maar hij kwam toen niet in actie. De verdediger zegt destijds wel een goed gesprek te hebben gehad met Van Gaal, die tevreden was over het spel van Douglas tijdens de trainingen. De bondscoach maakte woensdag zijn voorselectie bekend voor de oefenduels met Japan en Colombia en de naam van Douglas ontbreekt in de lijst.

Douglas hoort in het Nederlands elftal

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij verdient een kans

31 oktober 2013 om 11:18

Zeker, wil hem wel eens centraal zien met Van Dijk of Vlaar.

31 oktober 2013 om 11:30

Als je een centraal duo hebt met Douglas en Van Dijk en daarvoor Nigel de Jong dan ben ik benieuwd wie de opbouw moet gaan verzorgen. Onze aanvoerder zal niet blij zijn met al die kogels die zijn kan op gaan komen.

31 oktober 2013 om 11:35

Dat lijkt me geen probleem te gaan worden, als Nederland nou eindelijk is een degelijke verdediging kan hebben dan boeit de opbouw mij niet zo veel, desnoods komt Strootman de bal maar ophalen.

31 oktober 2013 om 12:00

van Dijk kan toch best aardig opbouwen? ik vind tenminste van wel.

31 oktober 2013 om 12:03

Precies.. Verdedigen is echt een pre! Leuk dat we opkomende backs hebben en meevoetballende verdedigers. Maar zoals aangetoond win je daar geen oorlog mee. Laat de verdediging verdedigen dat is nog steeds het zorgenkindje. Met het middenveld en aanval moet het wel goed komen.

31 oktober 2013 om 12:12

@jespervv

Douglas kan prima opbouwen, wordt zwaar onderschat in Nederland. Afgelopen seizoen in de Europa League de speler met de meeste succesvolle korte én lange passes.

In Rusland is zijn 'pass success percentage' 86 procent, dat is hoger dan Vertonghen bij de Spurs, Vlaar bij Villa of De Vrij bij Feyenoord.

31 oktober 2013 om 12:49

Hij is sowieso het uitproberen waard! Samen met van Dijk en Rekik. Ook zou ik als van Gaal zijnde Emanuelson op de LB positie eens uitproberen. Willems komt te kort evenals Blind. Ik zie liever een degelijke voetballer dan een van hun.. Van der Wiel zou ik er zeker bijhalen in deze vorm. Doet het goed tot redelijk in Frankrijk. Verhaegh mag thuisblijven samen met de Vrij. Tenzij hij weer in vorm komt.

Dit is mijn ideale verdedigingslinie voor aankomend wereld kampioenschap

RB: Van der Wiel, Janmaat
CV: Bmi, Vlaar, Rekik, van Dijk of Douglas
LB: Blind of Willems, Emanuelson

31 oktober 2013 om 13:45

@riche Ik moet eerlijk bekennen dat ik de Russische competitie niet volg maar wat ik van hem (vooral in het laatste jaar) bij Twente heb gezien was opbouwend zwak. Het is wel een sloper die een spits uit kan schakelen maar daar moet dan wel een voetballer langs staat (type de boer, blind). Wat ik de laatste tijd van Van Dijk gezien heb (@semajaxbarca) is verdedigend een dikke voldoende maar om nou te zeggen dat Celtic opbouwt van achteruit?

@chelsea075 Als we alleen verdedigers op gaan stellen die een spits uit kunnen schakelen dan moeten we heel ons systeem om gaat gooien (totaalvoetbal gedachte). Als je niet opbouwt van achteruit heb je ook niets aan buitenspelers. Dan kun je beter een spits van meer dan 2 meter opstellen en een 5 mans middenveld met alleen maar lopers/box2box spelers. Als we daar prijzen mee gaan winnen vindt ik het allemaal oke, maar we moeten niet verzorgd opbouwend willen spelen en dan alleen maar slopers opstellen.

1 november 2013 om 09:30

@jespervv

Ik heb Douglas jarenlang soms wel 2 x in de week zien voetballen, dat hij in zijn eerste seizoen opbouwend niet geweldig was is correct maar de laatste 2-3 seizoen was ook dit deel prima in orde, hij verzorgde niet voor niets bij Twente de opbouw. Ook uit zijn statistieken blijkt dat dit klopt.

Blijkbaar is het lastig om van het stempel af te komen dat je niet kunt opbouwen, het tegendeel is echter waar.

31 oktober 2013 om 11:19

Waarom dan ik vond hem in zijn laatse jaar in nl nou niet echt een geweldenaar

31 oktober 2013 om 11:22

Vond jij Fer vorig jaar goed bij Twente? ZIt er ook gewoon bij. Douglas is 1 van de beste CV die we kunnen oproepen.

31 oktober 2013 om 11:27

Ik vond strootman in zijn tijd bij PSV ook een irritant overgewaardeerd ventje. Nog geen jaar later snap ik volledig waarom hij een zekerheidje is voor van gaal en was die 20 miljoen misschien nog niet te veel. Er kan veel veranderen in korte tijd. En heb jij Douglas zien spelen pasgeleden, precies, ik ook niet. Wellicht verdient ie echt een kans.

31 oktober 2013 om 11:35

ik vond strootman niet overgewaardeerd maar je hebt wel gelijk dat er in een jaar veel kan verandere. Masr ik vond hem bij twente juist acheruit gaan ipv groeien

31 oktober 2013 om 11:40

In zijn laatste jaar niet nee, maar in het kampioensjaar van Twente was hij fantastisch. Verreweg de beste centrale verdediger in Nederland op dat moment. Een centraal duo met twee beesten als Douglas en Vlaar of Bruma spreekt mij wel aan. Het zijn niet de beste voetballers maar verdedigend staat er wel echt wat. Of gaan we met die kleine De Vrij straks Ibrahimovic en Falcao afstoppen?

31 oktober 2013 om 12:20

Het is toch nu wel duidelijk dat je ontwikkeling stil blijft staan in de eredivisie!! Douglas doet het nu super in Rusland.

31 oktober 2013 om 13:03

Strootman was wekelijks de beste man bij Psv. Veel mensen die tegen PSV waren, zagen echter alleen de mindere dingen.

Douglas is een beest en een soort verdediger die we in Nederland niet echt hebben. Zou hem sowieso een kans geven net als Van Dijk, maar Van Gaal kijkt vooral naar de Eredivisie.

31 oktober 2013 om 11:24

Hele charme van het interlandvoetbal verdwijnt als je hem opstelt, dus niet oproepen.

31 oktober 2013 om 11:46

hij is helaas voor hem voorbij gestreeft door rekik bruma en hendriks daarnaast heb je ook nog vlaar ik denk dat hij een fout heeft gemaakt om voor nederland te kiezen hier lopen veel te veel goeie verdedigers rond terwijl ze in brasil wel een paar lunnen gebruiken

31 oktober 2013 om 11:49

Houd alsjeblieft op met het ophemelen van spelers van Psv. Prima dat je fan bent, maar een opmerking als: Hendriks is Douglas voorbijgestreefd is ronduit een belediging voor Douglas

31 oktober 2013 om 12:12

Hahahahaha voorbij gestreefd door Hendrix? Heb hem afgelopen 2 wedstrijden zien spelen. Deze jongen kan nog niet eens een bal over 5 meter naar een medespeler spelen. Hendrix is bij jou wel heel erg overschat. Net als die matige linksback van jullie.

31 oktober 2013 om 12:19

Brazilië geen goede verdedigers?

31 oktober 2013 om 12:24

Geen van 3e is beter dan douglas!
Ze hebben het in ieder geval nog niet laten zien!

31 oktober 2013 om 13:06

Mee eens, net als Van Dijk. Met onderstaande opstelling zie ik NL gewoon een heel eind komen op het WK.

Stekelenburg
V/d Wiel
Van Dijk
Douglas
Emanuelson
De Jong
Strootman
Robben
Sneijder
Lens
Van Persie

Ja dat is ook nog steeds mijn droom..

31 oktober 2013 om 12:01

Douglas in zijn hoogtij dagen (toen Twente nog in de CL) zou een aanwinst geweest zijn voor het Nederlands elftal, met name gezien de dunne spoeling toentertijd.

Tegenwoordig liggen de kaarten anders. Douglas presteerde in zijn laatste 2 jaar in de eredivisie niet goed genoeg om een plek af tew dwingen in Oranje. Daarnaast staan er een hoop talentvolle Nederlandse verdedigers met meer potentie op de deur te kloppen: Martins Indi, Rekik, Bruma, v Dijk, De Vrij, Denswil, en in mindere mate Veltman, Hendrikx, Ake. Daarachter staan ervaren rotten zoals Heitinga, Vlaar, Mathijssen. Ik zie geen plaats voor Douglas meer in de eerste groep talenten meer, misschien wel als speler met ervaring in de tweede groep centrale verdedigers.

31 oktober 2013 om 12:41

Geen van deze verdedigers is zo goed als Douglas in zijn goeie jaren bij ons. Die dekt soms 3 man tegelijk, niet te kloppen in de lucht en ook nog eens erg snel.

Misschien dat van Dijk in de buurt kan komen en Rekik ook. Maar Bruma is zwaar overschat, de Vrij is veel te soft, Martins Indi veel te onzeker, Denswil mag de veters van Douglas nu nog niet strikken en Veltman, Hendrikx en Ake die mag je niet eens noemen hier.

Mathijsen, Heitinga is geweest en Vlaar is te houterig en traag.

Als Douglas weer op zijn oude niveau is, is dat veruit onze beste mandekker

31 oktober 2013 om 14:12

Aldus jou mening, ik ben het met @chriseriksen eens.
Douglas heeft 1 goed jaar gehad en zo rond de EK hadden we een gat achterin.
Heitinga, mathijsen en vlaar en dat was het, nu zijn er talenten als Indi, Denswil, van dijk, de vrij en bruma.
Die zijn echt niet minder dan douglas.

Nouja ten eerste zal ik zeggen dat ik de Russische competitie niet volg. Echter als ik het niveau van de eredivisie zie en de Cv's van het Nederlands elftal dan zou hij ook een kans moeten krijgen als hij daar wekelijks speelt. Volgens mij word iedereen die een bal kan raken als CV opgeroepen dus kan hij er ook wel bij. Slechter dan wat we nu hebben kan toch haast niet

Die droom gaat niet uitkomen. Wat moet Nederland nou met een verdediger die zo slecht is dat hij niet voor zijn eerste keus kan uitkomen? Hij is helemaal geen echte Nederlander. Als hij goed genoeg was geweest zou hij gewoon voor Brazilië kiezen. Ik hoop dat de Hollanders dit inzien en dit matige verdedigertje de deur wijzen.

31 oktober 2013 om 11:20

Wat bazel jij nou, hij heeft een Nederlandse vrouw en de inburgerings-cursus gewoon netjes afgerond. Heeft 6 jaar in Nederland gevoetbald en hij praat meer met een dialect dan een inwoner van Hengelo.

31 oktober 2013 om 11:40

En dan nog iets, Douglas verdient echt een kans, zulke slopers zul je nodig gaan hebben op het Wk.

Het Twentse dialect verdwijnt langzamerhand in Hengelo, jammer genoeg...

31 oktober 2013 om 11:21

Concurreren met De Vrij, Indi en Bruma enz is wel even wat anders dan met Luiz Alex Silva enz. Brazilie heeft zoveel meer kwaliteit. Ik zou dan ook voor NL kiezen. 10000procent meer kans.

31 oktober 2013 om 11:25

Maar zou hij ook voor Nederland kiezen als hij goed genoeg voor Brazilië was? Is het zo erg met het Nederlandse elftal gesteld dat ze de afdankertjes van Brazilië nu gaan opstellen?

31 oktober 2013 om 11:28

Ik gok van wel. Aangezien hij een Nederlandse vrouw heeft en het leven hier iets beter is dan in Brazilië. Hij is compleet vernederlandst

31 oktober 2013 om 11:32

Kerel wil je gaan ontkennen dan dat Nederland kwalitatief minder is dan Brazilië en ook veel minder topspelers beschikbaar heeft. Wij zijn blij dat we achter Sneijder van der vaart als topspeler hebben en achter van persie straks huntelaar. Brazilië kan op vrijwel elke positie drie wereldspelers neerzetten. Zo is het nu eenmaal.

31 oktober 2013 om 11:33

FIFA moet gewoon een nieuwe regel invoeren: Je mag uitkomen voor een land, als jij of een van je ouders er geboren is. Dus in theorie kan je kiezen uit Max drie landen

31 oktober 2013 om 11:36

@ Bayern4life: Douglas heeft niets te kiezen, omdat hij zijn Braziliaanse paspoort heeft moeten inleveren. Hij is in de eerste plaats Nederlander geworden omdat hij dezelfde nationaliteit wilde hebben als zijn vrouw en dochter. Het Nederlands Elftal kwam pas later in beeld, al beweert elke criticus van Douglas doodleuk dat het andersom is, om punten te kunnen scoren bij het (soms wel erg PVV-achtige) voetbalpubliek.

Hij heeft daarvoor keurig de normale procedure doorlopen die voor iedereen geld die de Nederlandse nationaliteit wil verwerven. Niet een versnelde procedure zoals die gold voor Salomon Kalou bijvoorbeeld.

Overigens kun je Douglas niet als afdankertje beschouwen van Brazilië, omdat hij pas op late leeftijd in clubverband is gaan voetballen.

31 oktober 2013 om 11:38

@irossoneri070: Wat een onzinvoorstel. Weet je wel dat bijvoorbeeld Ola John, Martins Indi en De Guzman dan ook zouden afvallen voor Oranje?

31 oktober 2013 om 11:48

Als je die regel invoert, was Nederland misschien nu 30 40e op de wereld. Kijk naar al die "buitenlanders" die nu in het Nederlands elftal spelen. Seedorf had niet voor Nederland gespeeld. BMI en de Guzman van deze tijd niet. Zo kunnen we wel even doorgaan.

31 oktober 2013 om 12:06

Dat geldt overigens niet alleen voor Nederland. Wat denk je van Engeland, Frankrijk, Duitsland, België etc, etc.

31 oktober 2013 om 12:14

Precies. Op die manier worden de Afrikaanse landen ook wat beter. Dan heb je ipv 5-6 super landen, 20-30 landen ong even goed. Is toch veel leuker om naar te kijken.
En @rik22 Al die spelers van vroeger waren in toemalige kolonieen geboren. Suriname,Indo,Antillen.

31 oktober 2013 om 12:27

Seedorf is in Paramaribo geboren en die hadden eigenlijk geen recht meer op pardon regel om naar Nederland te gaan. Nadat Suriname was afgestoten hadden alle Surinames het recht om naar Nederland te gaan.

31 oktober 2013 om 12:40

@ irossoneri

Slaat nergens op... Mn beide ouders zijn hier niet geboren en ik ook niet.. Maar ik woon hier al sinds ik 1 ben dus ik zou ook niet voor nl uit mogen komen?

31 oktober 2013 om 12:50

Wat sjonnie zegt!

31 oktober 2013 om 12:59

@sjonnie

Ik vind van wel Sjonnie. Omdat je hier al zo lang woont. Maar Douglas woont hier 6 jaar, krijgt zijn paspoort en gaat zijn zakken vullen in Moskou. Dat is toch wel iets anders.

31 oktober 2013 om 13:34

@ Bayern4life: Ach ja, er werd ook eerst over Douglas gezegd dat hij het Nederlandse paspoort wou hebben om een transfer naar Engeland makkelijker te maken(EU-burger). Dat omdat hij geen international was van Brazilië.

Maar de grap is dat dat voor Rusland niet uitmaakt (NL of BRA - paspoort).

Weer een mythe die naar de kloten is.

31 oktober 2013 om 12:16

En Klose is geen echte Duitser, zoals een paar meer in het Duitse team van Poolse afkomst zijn. Spreek je je zelf wel even tegen.

31 oktober 2013 om 12:26

Nee hoor. Klose zelf zegt dat hij niet Pools of Duits is maar een Europeaan. Hij leeft en voetbalt al sinds hij 8 is in Duitsland. Dat is wel iets anders dan 5 jaartjes in NL voetballen. Zijn vader komt uit een oud Duits ras alhoewel zijn vader geloof ik wel in Polen is geboren. Allemaal na te lezen op Wikipedia als je bent geïnteresseerd.

31 oktober 2013 om 12:28

Oke, dochter van Douglas komt uit een oud Braziliaans Nederlands ras, dus is Douglas net zo Nederlands als zijn dochter. En hij voelt zich Duitser. Dat Duitse ras stamt uit de 19e eeuw. Dus kunnen wij ook de Vlamingen oproepen, omdat die vroeger ook bij Nederland hoorde. Beetje onzin he.

31 oktober 2013 om 12:44

Leven die Vlamingen al sinds hun achtste in Nederland?

Kinderachtig dat je 1 van mijn argumenten eruit pakt en dat gaat overdrijven en omdraaien terwijl je mijn andere argumenten(wat Klose zelf zegt, vanaf zijn 8ste in Duitsland) negeert.

Douglas is 25 en heeft wat? 5 of 6 jaartjes daarvan in NL gewoond?

31 oktober 2013 om 12:52

Douglas en Klose is dan hetzelfde alleen maak jij een verschil in jaren. Douglas heeft geen Braziliaans paspoort meer. Heeft gekozen voor nederland op een normale manier. Dat Klose al vanaf zijn 8e in Duitsland speelde moet geen enkel verschil uitmaken met die van Douglas, wat ik probeerde te zeggen is als wij de regeltjes exact hetzelfde doen, we ook van alles van buiten kunnen halen. Maar dat kan niet en bij Douglas is niks uitzonderlijks gedaan. Hij heeft zich moeten inburgeren en gewoon netjes naar school geweest. Maar bemoei je aub gewoon met Duitse voetbal. Want schijnbaar zit je hier alleen herrie te trappen en verder heb je er weinig verstand van.

31 oktober 2013 om 12:58

@bayern4life: Heb inderdaad even de wikipedia van Klose opgezocht.

Ik citeer:
Klose spreekt thuis met name Silezisch of Pools met zijn ouders en ook met zijn kinderen.

En dat zogenaamde oud Duits ras:
Opper-Silezië (provincie) De provincie ontstond in 1919 door opsplitsing van de Pruisische provincie Silezië in Opper- en Neder-Silezië. Het voormalige Pruisische Regierungsbezirk Oppeln samen met een deel van Kattowitz vormde hierbij de nieuwe provincie Opper-Silezië. In 1919 bestond de bevolking van ruim 1,9 miljoen inwoners uit 60% Duitstaligen, 30% tweetalige Sileziërs en 10% Poolstaligen) en was grotendeels katholiek (88%)

Sowieso.. Ras? Weer even wikipedia erbij gehaalt:
Het begrip menselijk ras veronderstelt dat de mens op basis van uiterlijke en genetische kenmerken in grote en duidelijk omschreven groepen kan ondergebracht worden.

Heeft niks met landgrenzen te maken dus. Op basis van een ras kan dus iedereen voor elk land uit komen..
Als je al kan spreken van verschillende rassen.. Dit bestaat naar mijn idee niet eens.

31 oktober 2013 om 15:21

@bayern4life en in het duits nationaal team spelen geen spelers van buitenlandse afkomst ozil en khedira klinken echt duits ja kom lekker boeiend allemaal wat iedereen ook zegt mensen die zeggen dat hendrix of een bruma beter is dan ben je echt geestelijk ziek in je hoofd en heb je duidelijk geen voetbal verstand beste opties die we nu hebben kwa verdediging zinn douglas , vandijk , rekik laat aardige dingen zien , van der wiel , van rhijn , janmaat , buttner , bmi en miss bruma nog vandijk douglas van der wiel en buttner spelen en trainen allemaal bij goede clubs dus dat zijn veruit de beste opties waarom van gaal ze niet selecteert is mijn een raadsel hij wilt voor ze eigen ego alleen een wk mee maken als we ons daar allemaal druk om moeten maken kom op mensen het is van gaal

31 oktober 2013 om 16:09

@bayern4life
Sidney Sam - Özil - Boateng - Klose - Khedira - Podolski zijn dan wel weer rasechte Duitsers zeker. Ga toch weg.. Die zag je zeker ook allemaal liever bij Polen / Tunesië / Turkije/ Nigeria voetballen, right.. Douglas mag gewoon voor oranje uitkomen. Welkom in real life.

Gewoon oproepen. Slechte dan wat we nu hebben, kan het toch niet en we hebben achterin toch een beest nodig, zoals Douglas.

Speel liever met 10 man dan met zon buitenlander in de ploeg. Mss kan ie naar Spanje verhuizen en Pique opvolgen over 5 jaar

31 oktober 2013 om 11:23

Helemaal met jou eens. Als zijn hart nou echt voor Nederland zou kloppen. Maar dat denk ik niet.

Als hij goed genoeg was geweest zou hij gewoon uitkomen voor Brazilië. Als Nederland de afdankertjes van Brazilië gaat opstellen wordt het wel heel erg.

31 oktober 2013 om 11:42

Doe nou niet zo achterlijk. Kijk welke cv's er oa beschikbaar zijn voor Brazilie, Dante, Luiz, Silva. Die zijn allemaal van wereldniveau, toch logisch dat die man niet opgeroepen word. Denk dat we Douglas er best bij kunnen hebben, ookal is het als wissel. Liever hem dan de Vrij of Bruma.

31 oktober 2013 om 11:47

Ik wil dan ook niet voor Nederland uitkomen. Voor Duitsland wel maar helaas ben ik niet goed genoeg.

31 oktober 2013 om 11:52

En Luuk en Siem de Jong zijn geboren in Zwitserland. Maher in Marokko.
Die hadden zeker ook nooit een paspoort mogen krijgen?

Wat iemand bij een land voelt kun jij denk ik weinig over zeggen. Hij begon al met inburgering voordat er ooit is gesproken over het Nederlands elftal. Het paspoort is daarbij ook niet vanwege het voetbal, maar vanwege zijn leven (met vrouw, kind etc).

31 oktober 2013 om 11:55

Ben je in NL geboren? woon je er al je hele leven?
Zo ja: vanwaar de liefde voor Duitsland?

31 oktober 2013 om 11:58

Nee maar ozil en gomez zijn ook geen probleem zeker. Ik bedoel niet als afdankertjes van andere landen, maar gewoon de keuze voor een land. Douglas is Nederlander geworden voor zijn familie; dat hij zijn carrière daarbij zou kunnen helpen is een tweede. Er zijn zoveel voorbeelden die het puur en alleen voor hun carrière doen, Douglas doet het voor zn gezin en dan wordt het een probleem omdat hij niet geen wereldspeler is.

31 oktober 2013 om 12:03

Ik denk dat er weinig voetballers van buitenlandse afkomst zijn die zoveel gevoel bij Nederland hebben als Douglas, of denk je dat Maher de moeite heeft genomen om Het Achterhuis van Anne Frank te lezen en dat boerenkool zijn lievelingseten is?

31 oktober 2013 om 12:04

@niekhengelo
Ik ben in Duitsland geboren en opgegroeid maar ben half Nederlands.

31 oktober 2013 om 12:37

Bayern4life: Om in je eigen woorden te spreken: Je bent gewoon een Duitser!!
Zwart-wit gezien ben je net zo Duits als dat Douglas Braziliaan is.
Een afdankertje van onze oosterburen.

31 oktober 2013 om 12:40

Als we hem mogen volgen, kunnen we zelfs nog voor Spanje voetballen en voor de Duitsers. Als je ons volkslied hoort, hebben we de koning van his spanje geert en zijn we van Duitse bloed. Bedoel, zo legt hij het uit waarom Klose in het nationale team van Duitsland zit.

31 oktober 2013 om 12:52

Ja ik ben ook gewoon een Duitser ja! En een aanwinst voor deze website!

31 oktober 2013 om 11:30

Walgelijke vent ben jij, zeg. Douglas is gewoon een Nederlander. Hij is hier misschien niet geboren, nou en? Hij wilt graag voor Nederland uitkomen, voelt zich verbonden met Nederland. Dat is toch mooi?

31 oktober 2013 om 11:32

Wat zeg jij dan? Rasist. Zonder de buitenlanders hadden jullie helemaal niks voorgesteld.
Vermeer, Willems, Martens Indi, Van Rhijn, Van Der Wiel, Maher, Fer, De Guzman, De Jong, Lens, Narsingh, Van Persie zijn ook allemaal buitenlanders. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de echt grote jongens die van grote waarde zijn geweest voor het nederlands elftal.
Seedorf, Davids, Winter, Kluivert, Bogarde, Van Bronckhorst, Reiziger, Rijkaard, Gullit

31 oktober 2013 om 11:35

Zijn dat buitenlandrs dan die je opnoemt? Allemaal geboren in Nederland of een kolonie.

31 oktober 2013 om 11:41

Van Persie buitenlands?! Naar mijn weten is hij gewoon geboren in Rotterdam..

31 oktober 2013 om 11:45

Hier geboren = Nederlander zo simpel is het. Niet zo heel raar dat je liever geen spelers in Oranje ziet die toevallig 6 jaar in Nederland hebben gevoetbald.

31 oktober 2013 om 11:47

Grappig dat jij alle donkere/getinte spelers buitenlanders noemt. Is dat niet precies racisme?

31 oktober 2013 om 11:59

Geloof dat niemand van die jongens die ik heb opgenoemd zich een nederlander voelt.
@ Ritalin Was dat maar zo.
Geloof me ik ben in nederland geboren en getogen. Heb er gestudeerd.maar wordt nog steeds geweigerd in een discotheek omdat ik word gezien als een buitenlander. Word nog steeds raar aangekeken als ik in een bibliotheek kom( Er is al meerdere keren tegen mij gezegd dat het bijna alleen maar nederlandse boeken zijn dus daar heb ik niet veel aan omdat ik niet kan lezen.
Zit bij de duurste sportschool van de stad. Alle eerste woorden waren. De kosten zijn 59 euro per maand kun je dat wel betalen.

31 oktober 2013 om 12:02

@ritalin Kijk nou even naar wat Jansen Joenite hier boven zegt: "en Luuk en Siem de Jong zijn geboren in Zwitserland. Maher in Marokko.
Die hadden zeker ook nooit een paspoort mogen krijgen?"
Die jongens mogen dus ook niet in het Nederlands elftal?

31 oktober 2013 om 12:02

@ Tilburg AFC vraag jij een aan die jongens wat zij zijn. Dan zullen ze jouw vertellen dat zij Antiliaans, Surinaams, Marokkaans,canadees of Moluks zijn.

31 oktober 2013 om 12:09

Klopt dat zullen ze zeggen. Met daarachter / Nederlanders of het overgrote gedeelte bedoeld het zo..

31 oktober 2013 om 12:22

een paspoort krijgen is heel iets anders dan uitkomen voor een NATIONAAL elftal

Man wat is die Douglas een zeur. Die loopt alleen maar te zeuren dat hij zo graag bij Oranje wil. Kerel accepteer nou maar gewoon dat je niet goed genoeg bent! Als je goed genoeg was dan was je in de laatste tijd allang geselecteerd. Doe maar lekker foebele in Moskou met je muts op.

31 oktober 2013 om 11:54

Wat was de vraagstelling van de journalist eigenlijk?

Je gaat komende periode 2 oefeninterlands krijgen.
Dit is de mogelijkheid om jongens als van Dijk en Douglas te proberen.

Ik denk niet dat het zo gek is dat het stil is geworden. Hij speelt nu weliswaar in de basis, in een competitie die misschien wel wat sterker is dan de eredivisie, maar die in Nederland niet zoveel aanzien heeft als grotere competities en daarbij is het niveau van Dinamo Moskou zelf ook bedenkelijk. Daarbij werd al in zijn laatste jaar bij Twente door weinig mensen geroepen dat hij in Oranje moest, vooral vanwege zijn waardeloze vorm. Zonder vorm houd je bij Douglas alleen fysiek over, en voor verdedigers van het NL elftal gelden nog wat meer eisen (niet dat alle nu geselecteerde verdedigers daaraan voldoen). De roep om Douglas was er eigenlijk alleen toen hij bij Twente toen goed presteerde en voordat hij daadwerkelijk nederlander werd, dus zo gek is het allemaal niet.

31 oktober 2013 om 11:26

De roep om Douglas kwam overal vandaan. Kan nog herinneren dat de Heer Derksen en van Gelder, voor het EK een pleidooi hadden, om hem sowieso te testen. Niet alleen vanuit Twente dus. Vorig jaar is dit jaar niet en heb laatste toevallig een wedstrijd gezien. Speelde sterk en is zeker niet minder dan de Vrij en BMI

31 oktober 2013 om 11:54

@ Rik22

Ik zeg helemaal niet dat de vraag om Douglas alleen van Twente vandaan kwam, het gaat erom dat die roep het laatste jaar toen hij bij Twente zat al veel minder was omdat hij uit vorm was. En je zegt het zelf al, voor het EK werd er door meer mensen geroepen, dat is dus al twee seizoenen geleden. Bovendien, inderdaad vorig jaar is dit jaar niet, maar ik geef dit aan als reden waarom het rond Douglas en het NL elftal stil is geworden, niet of hij nu een kans moet krijgen.

Vind ik overigens niet, beter van Dijk oproepen, die heeft ook goeie fysiek en is wellicht een groter talent.

31 oktober 2013 om 12:00

Vorig jaar heeft hij een rot seizoen gespeeld, maar heb dit jaar toevallig 1 wedstrijd gezien, waar hij echt wel sterk speelde. Kwa ervaring zou ik hem meenemen, maar ook als Beul. Ik zou ook een van Dijk meenemen, vind die 2 sowieso beter, dan een de Vrij en Bmi. En dan 1 van die 2 opstellen en een Rekik ernaast. Krijg je het een beetje zoals Frank en Jaap. Jaap het beest en Frank de stilist. Nu hebben we 2 van die nep stilisten achterin staan.

31 oktober 2013 om 11:27

Kijk maar eens naar de selectie van Dinamo, die hebben goede spelers hoor.

Ik zou Douglas meenemen, niet als eerste keuze maar voor het geval je een grote sterke verdediger in wilt brengen. Misschien zie ik Vlaar en Rekik wel het liefst samen in de basis, maar er kan nog zoveel veranderen in een half jaar.

31 oktober 2013 om 11:56

Ik geloof graag dat ze 'goede' spelers hebben, maar het is geen Cska of Zenit, oftewel geen top van Rusland. Ik bedoel dus dat hij wel kan zeggen ik speel in een betere competitie, maar het gaat er ook om hoe goed dat team is waar je in speelt.

31 oktober 2013 om 12:01

Verkijk je daar niet op, Dinamo heeft afgelopen zomer het halve elftal van Anzhi overgenomen en doet niets onder voor Cska, Zenit is op dit moment een klasse apart in de Premjer Liga maar Dinamo speelt gewoon om de 2e plek dit seizoen.

31 oktober 2013 om 12:09

@ Riche

Ja dat is waar, van dat overnemen. Staan alleen 7e ofzo nu toch? Maar goed dan zijn ze misschien inderdaad beter dan ik dacht, alleen bedoelde meer dat Douglas zegt zo van ik speel nu toch in een betere competitie, maar het team is natuurlijk ook belangrijk.

31 oktober 2013 om 12:18

Ze staan 6e op 1 punt van plek 4.

31 oktober 2013 om 11:56

Wat een kulargument, dat het aanzien van de russische competitie minder is.
Hoe denk je dan dat Van Gaal bij Verhaegh en Lens is gekomen?

31 oktober 2013 om 12:13

Over kulargumenten gesproken, Verhaegh speelt in de Bundesliga en Lens speelde in de eredivisie toen hij opgeroepen werd, dus beetje rare voorbeelden. Is het aanzien van de russische competitie niet minder dan andere grotere competities in Europa dan? Je speelt jezelf toch meer in de kijker als je in West-Europa voetbalt, of ben je het daar ook niet mee eens?

31 oktober 2013 om 12:34

Sorry, ik lees ook nu dat dat niet duidelijk was. Maar dat betreft reactie op "het niveau van Dinamo Moskou zelf ook bedenkelijk".
Zo vind ik het niveau van Augsburg ook wel bedenkelijk.

31 oktober 2013 om 17:12

Heeft Oekraïne dan zoveel aanzien in Nederland? Volgens mij niet hoor. En toch wordt ene Jeremain Lens ook opgeroepen. Dat Lens in de Eredivisie speelde toen hij opgeroepen werd is totale onzin, want spelers zoals Leroy Fer speelden toen ook in de Eredivisie. Ik zie Douglas vaak spelen en hij doet het er gewoon hartstikke goed. Als Lens een kans krijgt in Oranje, moet Van Gaal consequent zijn en Douglas ook een kans geven.

31 oktober 2013 om 19:47

Oke, je redenatie is echt helemaal krom. Hoezo is het onzin dat Lens werd opgeroepen toen hij in de eredivisie speelde, omdat Fer toen ook in de eredivisie speelde? Is Fer de nieuwe maatstaf voor Oranje-spelers ofzo? Heeft er toch niks mee te maken? En sowieso is het geen onzin, want hij werd daadwerkelijk toen opgeroepen en niet pas toen hij in Oekranie speelde en je weet zelf ook dat een bondscoach spelers in beeld blijft houden die eenmaal opgeroepen zijn en van Gaal heeft vaak zijn vertrouwen in Lens uitgesproken, toen hij nog in de eredivisie speelde. Je laatste zin slaat dus ook kant noch wal want omdat Lens nu in Oekranie speelt en nog steeds opgeroepen wordt moet Douglas ook opgeroepen worden? Onzin.

31 oktober 2013 om 20:03

Zeg ik dat Fer de nieuwe maatstaf is? Het heeft er wel degelijk iets mee te maken, want zo kun je van elke speler zeggen dat hij in beeld is gebleven doordat hij in de Eredivisie gespeeld heeft. Waar mij het om gaat is dat de Russische competitie in jouw ogen niet veel aanzien heeft, maar dat heeft de Oekraïense competitie toch ook niet in Nederland? Of kan jij mij vertellen hoe Lens op dit moment presteert bij Kiev? Daarnaast noem jij het niveau van Dinamo Moskou bedenkelijk, maar Dinamo schat ik net iets hoger in dan een Norwich City of FC Augsburg. Op basis daarvan vind ik dat Douglas een kans verdiend bij het Nederlands Elftal.

Natuurlijk moet deze man naar het WK !
Heeft in Nl alles gewonnen wat er te winnen valt, heeft veel internationale ervaring en heeft CL ervaring. Er is geen Nederlandse verdediger die dat kan zeggen.
Speelt in een grotere competitie dan de ED, maar doordat hij nooit geselecteerd werd is zijn ontwikkeling stop gezet en zijn motivatie verdwenen. In Rusland bloeit hij weer op en moet echt mee.

Cillissen
Janmaat/Wiel
Vlaar
Douglas
Emanuelson
De Jong
Sneijder
Strootman
Robben
V Persie
Lens
31 oktober 2013 om 11:48

Dirk Marcellis kan dat wel zeggen. Volgens mij moet je selecteren op kwaliteit en niet op een CV.

31 oktober 2013 om 12:09

Waarom wordt Kuyt dan in godsnaam opgeroepen...

31 oktober 2013 om 12:11

Kuyt doet het anders aardig in Turkije hoor..

Doet ie het goed in Rusland? Ik vergeet hem steeds, maar we hebben hem natuurlijk ook nog. Louis; Roep deze jongen gewoon op voor de oefeninterlands. Ben benieuwd hoe hij het zal doen..

31 oktober 2013 om 11:31

Ondanks dat hij transfervrij met een blessure daar is gekomen , toch een basisplaats te pakken in de subtop van Rusland.

31 oktober 2013 om 11:37

Ja, maar dat mag je dan wel verwachten van iemand die in Oranje wil voetballen. Denk dat Douglas naast Vlaar een goed duo zal zijn. Krijgen onze talenten wat meer de tijd. Vind het nog te gevaarlijk om Rekik/bmi of Denswil in het centrum te laten spelen op het WK.

31 oktober 2013 om 11:49

Die basisplaats is sws een voorwaarde waar aan Douglas moet voldoen om mee te kunnen. Maar subtop Rusland is op moment een hoger niveau dan de top vd ED.
Vlaar is de enige CV met een basisplek in een topcompetitie.

31 oktober 2013 om 11:46

Hij doet het prima in Rusland, wekelijks één van de beteren in een team dat meespeelt om de plaatsen 2-6 in de Premjer-Liga. Speelt wekelijks samen met Vladimir Granat in het centrum en houdt verdedigers als Leandro Fernández en Christopher Samba op de bank.

Dinamo is best een goed team aan het worden, hebben afgelopen zomer 6 spelers van Anzhi overgenomen en ongeveer 60 miljoen geïnvesteerd in de selectie.

31 oktober 2013 om 17:13

Ik vind dat Douglas een prima indruk maakt. Ik had verwacht dat hij zwaarder zou krijgen, maar hij heeft toch de aanvoerder Leandro Fernandez uit de basis gespeeld en ook Chris Samba.

Hij heeft de tijd nog voor het WK om zich te onderscheiden, maar heb geen idee hoe zijn prestatie's in Moskou zijn.

Een ''goede'' Douglas zou centraal toch niet verkeerd staan met Vlaar/v Dijk.

Is toch ook helemaal geen Nederlander, zelfde verhaal als diego costa laat ze lekker voor brazilië spelen.

Hij moe mee, al was het maar omdat hij Portugees spreekt en dus e dames van lichte zeden kan regelen in Rio.

No thanks, ik hoef geen genaturaliseerde spelers in mijn Nederlands elftal. Het heeft het Nederlands elftal voor een reden, niet het elftal waar je bij mag spelen als je een tijdje in Nederland woont.

Klopt, hoort ook sowieso in de selectie thuis. Maar van Gaal is koppig en zal toch blijven werken met bijv de Vrij/bmi. En dat terwijl deze laten zien het niveau niet aan te kunnen. Echt jammer, van Nederland heeft betere verdedigers.

Dan had je niet naar Dinamo Moskou moeten vertrekken….nu is hij volledig uit beeld

31 oktober 2013 om 12:00

Omdat Van Gaal niet verder kijkt dan de Eredivisie en de grote competities?
Waar speelt Lens dan?

31 oktober 2013 om 12:12

Bij jou ja. Niet bij Louis. Zou van de gekke zijn als Louis Douglas compleet vergeet omdat ie in Rusland speelt.

31 oktober 2013 om 12:19

Volgens mij, snap je echt niet wat de bedoeling van Bondscoach is!!!! Van Gaal zou Douglas vergeten??? Hij is nu lekker aan het cashen in Rusland, maar dat maakt niks uit voor je interland carrière. Frank de Boer speelde ook in een zandbak, maar werd ook gewoon opgeroepen.

31 oktober 2013 om 17:14

Dat werd bij Lens ook geroepen, maar volgens mij is hij nog steeds een basisspeler bij Oranje.

Ik vind dat hij zeker een kans verdiend, omdat m.i. van Gaal nog enorm lijkt te twijfelen aan met name de verdediging.

Vanuit dat oogpunt vind ik het van van Gaal onbegrijpelijk dat Douglas niet is opgeroepen voor de 2 oefeninterlands van november.

Zo'n ongelooflijke jankerd hoeven we er niet bij te hebben. Wat kan die vent verongelijkt reageren bij elke beslissing van de scheidsrechter zeg. Daarnaast is hij overschat. Alleen in zijn eerste seizoen bij Twente was ie goed, daarna vond ik hem niet meer uitblinken. In ieder geval niet het niveau NL-elftal.

31 oktober 2013 om 11:58

Sorry maar Douglas is met voorsprong de beste Nederlandse verdediger die we hebben, alles wat nu wordt opgeroepen mag de veters van Douglas nog niet strikken.

Bij Twente stond hij inderdaad de laatste twee jaar stil in zijn ontwikkeling maar was nog steeds 1 van de beste spelers en een jankert is hij al helemaal niet, een jongen als De Vrij mocht willen dat hij de passie van Douglas had.

Noem mij nog eens een Nederlandse verdediger die in de laatste vijf jaar is genomineerd voor het CL elftal van het jaar?

1 november 2013 om 12:43

Volg jij hem nu nog op de voet dan? In zijn laatste jaren stond ie inderdaad stil in zijn ontwikkeling, wat maakt hem zo goed dan?

Even serieus, die man kon zo ontzettend verongelijkt reageren als iets niet naar zijn zin ging. Ik vergeet die jankkop echt nooit meer.

Met Bruma, Rekik, Vlaar hebben we genoeg gasten waar zeker toekomst in zit. Vlaar vind ik zelf helemaal klaar voor het WK.

Ik heb het gevoel dat Van Gaal gevoelsmatig eerder voor de geboren Nederlandse verdedigers gaat. De enige manier was mijns inziens geweest dat Douglas in een Europese topcompetitie terecht was gekomen en daar wekelijks uitblonk. Ook al is de Russische competitie beter als die van Nederland, je bent daar behoorlijk anoniem, zeker bij een subtopclub. Dan kan hij het daar nog zo goed doen, ik verwacht niet dat dat ervoor zorgt dat Van Gaal niet meer om hem heen kan. Helaas voor hem...

31 oktober 2013 om 12:09

Ik ben bang dat je gelijk hebt, blijkbaar maakt het voor Van Gaal niet uit of je wekelijks tegen spitsen van het niveau Hulk, Kerzhakov en Arshavin of tegen Luc Castaignos of Siem de Jong speelt.

Ik snap de discussie nooit echt helemaal. Een "echte" Nederlander zijn. Mensen die in Nederland geboren zijn of zo lang in Nederland wonen dat zij zich Nederlander voelen zijn wat mij betreft evenveel Nederlander dan dat ik dat ben. Snap nooit waarom mensen elkaar zo graag willen uitsluiten.

31 oktober 2013 om 12:13

Goed punt. Mocht Douglas opgeroepen worden en het winnende doelpunt maken in de finale, zul je nog weinig mensen horen zeggen dat het geen 'echte' Nederlander is...

31 oktober 2013 om 12:15

Hier wil ik me volledig bij aansluiten. Wie zijn wij om te bepalen dat Douglas zich geen echte Nederlander voelt. Misschien doet hij het wel omdat hij dan makkelijker in Engeland terecht kan komen. Misschien doet hij het ook wel omdat hij hier praktisch volwassen is geworden, zijn grote liefde heeft gevonden en zijn dochter heeft opgevoed.

31 oktober 2013 om 12:21

De aanname dat hij zich heeft laten naturaliseren tot Nederlander om makkelijk in Engeland aan de slag te kunnen is onjuist. Het feit dat hij duurzaam samenleeft met een Nederlandse vrouw is al voldoende voor een werkvergunning.

31 oktober 2013 om 23:41

Volledig mee eens. Ik heb ook een paar vrienden die in het buitenland geboren zijn en die zich ook meer een Nederlander voelen. Sommige zijn ook geneutraliseerd tot Nederlander. Dus n mijn ogen zijn het dan ook Nederlanders. Een vriendin van mij komt eigenlijk uit Rwanda (afrika), maar ze zegt keihard tegen iedereen dat ze zich geen Rwandese voelt maar een Nederlander.
Daarnaast is Douglas ook één van de weinige buitenlandse voetballers die de Nederlandse taal wel wilde leren. Daarnaast komt er nog eens bij dat ie een Nederlandse partner heeft en een dochter heeft die hij hier in Nederland heeft opgevoed. Ik vind hem nog steeds meer body hebben dan De Vrij en hij is daarnaast ook lang. Is ook een must have om te hebben als je achterhoede al niet al te lang is.

Toch zeer handig om op het wk ook een paar fysieke beesten achterin te hebben

Hij heeft wel alles wat een goede sterke voorstopper moet hebben natuurlijk. In potentie is Douglas gewoon een beest. snelheid, (kop)kracht, hard in de duels, er staat wel echt iemand.
Heb alleen geen flauw idee hoe hij het wekelijks doet daar in Rusland. Zou niet slecht zijn als van Gaal hem eens op wat banden van wedstrijden gaat bekijken en dan een keuze maakt om of Douglas of van Dijk mee te nemen. Maar goed de weg nar het WK is nog lang en er kan nog veel gebeuren met spelers die wel of geen vorm te pakken hebben tegen die tijd.

31 oktober 2013 om 13:06

Ik kijk het ook niet, maar als ik de Russische kranten mag geloven doet hij het prima, moet ook wel natuurlijk, want als je Leandro Fernández en Christopher Samba uit de basis kunt spelen doe je het gewoon goed.

31 oktober 2013 om 13:19

Want je leest wel de Russische kranten? Lastig taaltje voor zover ik weet, hehe. Hopelijk is het waar, want de potentie is er bij Douglas, nu nog wekelijks presteren.

31 oktober 2013 om 13:42

Haha, Veel Russische hebben een Engelstalige uitgave

31 oktober 2013 om 17:23

Het klopt wat Wandering zegt. Douglas doet het er hartstikke goed en is nauwelijks op fouten te betrappen en dat zegt heel veel als je tegen fysiek sterke spitsen speelt zoals Hulk of Doumbia.

Is geen (voetbal) Nederlander, maar een (voetbal)braziliaan in mijn optiek en hoeft daarom sowieso niet opgeroepen te worden. Verder speelde hij de laatste 2 seizoenen bij Twente ook niet eens goed genoeg om opgeroepen te worden. Dus dromen mag, maar ik hoop dat het daar bij blijft.

Iedereen krijgt een kans waarom Douglas niet? Douglas met Vlaar achterin is een trage maar solide verdediging. Mijn voorkeur gaat naar BMI en Douglas achterin.

31 oktober 2013 om 12:22

Douglas traag?

Vind hem niet minder dan de Vrij. Geef hem een kans.

vind niet dat het nl elftal zoveel beter verdedigers heeft dan douglas..

Vergeet vd Vaart niet. Die is ook een kwart Spaans?

Is toch al veel verder dan De vrij.

Douglas verdient zeker een kans. Daarnaast zou ik Van Dijk graag eens aan het werk zien in Oranje. Vond hem bij Groningen nog veel foutjes maken en af en toe wat nonchalant ogen, maar hij heeft in een korte tijd al een groei doorgemaakt bij Celtic.

Hij heeft de pech dat spelers als Van Dijk en Bruma nu echt aan het doorbreken zijn. De Douglas van 2 jaar terug (fysiek sterk, alert) is zeker welkom in Oranje !

Oranje kan genoeg potentiële centrumverdedigers opnoemen, maar niemand is hiervan nog écht onomstreden.
Rcv: Vlaar - Douglas - Van Dijk - Bruma - De Vrij
Lcv: Martins Indi - Rekik - Denswill - Mathijsen - Nuytinck

Dus Douglas blijf vooral presteren in Rusland en je kans ga je echt krijgen !

Van Dijk - Vlaar, Bruma - Vlaar, Van Dijk - Rekik, Bruma - Vlaar, Bruma - Rekik. Dit zijn voor mij De opties, zeg het maar.

31 oktober 2013 om 17:24

Bruma vind ik een zelfde type speler als De Vrij eerlijk gezegd. Vaak nonchalant waardoor hij ook van die domme fouten maakt. Het enige wat hij heeft is meer uitstraling. Van Dijk vind ik een goede speler en Rekik ook wel, maar voor Vlaar hoeft Douglas niet onder te doen.

31 oktober 2013 om 17:34

Bruma is ook veel meer kerel dan De Vrij, zie je ook aan de meedogenloosheid. Maar 'to be far': ik hoef Douglas ook niet in Oranje. Van Dijk vind ik sowieso beter trouwens.

31 oktober 2013 om 17:44

Ik vind Bruma eerder nonchalant dan meedogenloos. Als ik aan meedogenloos denk, dan denk ik aan spelers zoals Vidic, Ferdinand, Terry, Ramos, Thiago Silva etc. Ik zeg niet dat Douglas bij die categorie spelers hoort, maar Douglas is wel meedogenloos.

31 oktober 2013 om 17:52

Oké, in de wedstrijden die ik heb gezien van PSV schuwt Bruma geen enkel duel (net als Rekik). De nonchalance is wel een probleem inderdaad.

Persoonlijk vind ik dat hij Niet in het Nederlands elftal hoort te spelen laten we het Nederlands elftal Nederlands houden en niet door spelers die om wat voor redenen dan zich maar hebben laten naturaliseren hij is en blijft een Braziliaan maar daar komt hij niet voor in aanmerking

31 oktober 2013 om 15:40

Douglas in vorm is een aanwinst voor het Nederlands elftal ! Onverslaanbaar in de lucht en zeer snel ! Maar wr zien wel wie in vorm is na het seizoen,een kans in een oefeninterland zijn zr wel verplicht als die goed speelt dat is tog wat v.gaal wil

Hij moet samen met Virgil van Dijk in het centrum

Laat hem zichzelf maar neutraliseren tot Rus, die kunnen wel een CV gebruiken.
Ik zou het een schande vinden als we een Douglas nodig zouden hebben.

We staan overal ter wereld bekend als opleideidingsland maar wij moeten dan Douglas neutraliseren.
De Fifa zou dit ook moeten verbieden anders komen de de grootste talenten straks uit voor Qatar ofzo.

31 oktober 2013 om 15:28

Nederland heeft hem als het ware ook opgeleid. Toen hij bij Twente kwam had hij eigenlijk nog maar nauwelijks clubervaring.
En Douglas is niet geneutraliseerd om het voetbal, maar om zijn leven als echtgenoot van een Nederlandse moeder en vader van een Nederlands kind.

31 oktober 2013 om 15:47

Hij was 20 toen hij naar nederland kwam dan kan je nooit international worden voor dat land dat slaat nergens op, vind ik.

31 oktober 2013 om 16:00

En hij speelt sinds zijn 16de clubvoetbal. Is ie toch de al de helft van zijn carriere in Nederland aan het voetballen geweest!

1 november 2013 om 08:33

Ja kan wel wezen maar hij ademt al vanaf ze geboorte en dat heeft hij 20jr in brazlie gedaan.

31 oktober 2013 om 17:20

Waarom is dat een schande? Omdat hij zich goed aangepast heeft aan de Nederlandse normen en waarden en daarom een Nederlandse paspoort heeft gekregen? En dan maar wijzen naar al die racistische Russen...

Als die jongen zich een Nederlander voelt, is dat zijn goed recht. Nederland heeft ervoor gezorgd dat Douglas van zijn hobby een baan kan maken, net zoals met Diego Costa bij Spanje. Wie zijn wij om te bepalen wie een echte Nederlander is en wie niet?

1 november 2013 om 08:32

Heeft niks met racisme te maken.
Het gaat het voetbal nog verder kapot maken.
Je ziet het steeds meer gebeuren, qatar zal in eigen land goed voor de dag willen komen die gaan straks gewoon wat spelers qatarees maken.

En die jongen voelt zich geen nederlander, die jongen is brazilaan en wil een wk meemaken.

En een schande is het omdat wij al bijna 100jr een zeer goed elftal kunnen laten gehaald en spelen als klein landje zelfs 3 wk finales en 1 ek gewonnen wij hebben geen geneutraliseerde spelers nodig.

Moet je eens kijken wat we allemaal hebben achterin.
devrij, rekik, deswil, vlaar, Bmi, heitinga, van dijk.
Waarom zouden we deze man nodig hebben?

1 november 2013 om 09:05

Omdat De Vrij, Rekik en Denswil er nog niet klaar voor zijn terwijl Heitinga geen haar beter is dan Douglas. Dan hou je van Dijk, Vlaar, BMI en Douglas over en dat zijn voldoende spelers die je kan selecteren. Bovendien vind ik het maar kort door de bocht om te stellen dat hij zich geen Nederlander voelt. Volgens mij heeft hij zich keurig aangepast aan de normen en waarden en spreekt hij prima Nederlands.

20x beter en liever dan de vrij want een verdediger staat er om ballen te veroveren en spelers af te stoppen niet om op te bouwen laat dat
Lekker aan een middenvelder over afpakken en inleveren meer hoeft ie niet te doen. Groter en sterker vind je ze niet volgens mij.

Kan iemand mij vertellen hoe hij het daar doet?

Douglas verdient zeker een kans. Ik zie hem vaak in actie en hij is nauwelijks op fouten te betrappen. Bovendien is Douglas, in tegenstelling tot De Vrij, een echte kerel. Dat is toch wat er bij Nederland op dit moment ontbreekt. Nederland heeft veel spelers die op kunnen bouwen, maar een verdediger a la Stam is er niet meer. Met Douglas erbij, of een Virgil van Dijk, heb je tenminste iemand die een beetje kan bikkelen.

31 oktober 2013 om 17:37

Met je laatste opmerking doe je de aanvoerder van Aston Villa tekort.

31 oktober 2013 om 17:42

We heben het hier wel over Aston Villa, wat met alle respect gewoon een Engelse middenmoter is.

31 oktober 2013 om 17:49

Niet minder dan een Dinamo Moskou, of laat ik zeggen: verschil is nihil. Vlaar heeft daarbij natuurlijk ook een schat aan ervaring, dus alleen daarom al hoort hij in de basis. Dat heeft hij de laatste interlands trouwens ook afgedwongen.

31 oktober 2013 om 18:10

Dat hij het afgedwongen heeft, ben ik met je eens. Maar ervaring? Dat verschilt niet zo heel veel. Vlaar speelt nu twee jaar goed bij Engeland, ook al doet de ranglijst van vorig jaar dat anders vermoeden, maar de meeste jaren heeft hij ook gewoon in de Eredivisie gespeeld, waarbij hij twee jaar in de lappenmand gelegen heeft.

Douglas heeft met Twente in de Champions League en Europa League gespeeld. Daarin hield hij zich keurig staande.

31 oktober 2013 om 19:14

Ik ben minder te spreken over Douglas, vind het daarbij niet eens meer een vraagstuk wie van deze twee beter is. Dat hij nu pas twee jaar in Engeland speelt, wilt ook niet zeggen dat hij pas twee jaar ervaring heeft. Bij Feyenoord werd hij aanvoerder en haalde hij het Nederlands Elftal.

1 november 2013 om 09:41

Vlaar heeft nauwelijks internationale wedstrijden gespeeld (behalve zijn interlands) daar waar Douglas jarenlang heeft uitgeblonken in de Europa League en de Champions League.

Verdedigend vind ik Vlaar redelijk, opbouwend goed genoeg. Het probleem is zijn snelheid. Douglas kan ontzettend goed een spits uitschakelen en met zijn snelheid ook nog eens fouten van anderen corrigeren, daarnaast is hij opbouwend beter dan (blijkbaar) gedacht wordt.

Douglas en Vlaar zou dus een goed centrum zijn maar van deze twee vind ik Douglas de betere verdediger.

Tja Douglas is gewoon medogenloos ,iets wat we bij Oranje missen.

Maar ik ben gewoon geen voorstander van genaturaliseerde spelers.
Zijn oorsprong ligt in Bazilie en ik twijfel dan ook aan zijn intenties.

Voor Brazilie wordt hij gewoon niet opgeroepen. Heb het idee dat hij een wk mee wilt maken ten koste van alles. Wie weet ligt zij hart nog bij Brazilie maar zegt zijn verstand dat hij bij Nederland meer kans maakt op een eindtoernooi.

Ik hoef geen Braziliaan in het NL elftal. Dat hebben we helemaal niet nodig. Zoveel beter dan wat wij hebben is hij niet.

1 november 2013 om 17:20

Hij heeft alleen een Nederlands paspoort, dus wat is het probleem?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren