Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: 'Zonder dat ze het door hebben speelt de gemeente met vuur'

Laatste update:
/

Supporters van AZ zullen over een paar jaar wellicht naar Zaanstad moeten reizen om hun favoriete team te zien trainen. De club uit Alkmaar heeft een conflict met de gemeente en overweegt om zich binnen twee jaar met de trainingsaccommodatie, de opleiding en kantoren in Zaandam te vestigen, zo meldt Voetbal International maandag. De eerste gesprekken tussen AZ en Zaanstad zijn inmiddels achter de rug.

De gemeente van Alkmaar is akkoord gegaan met een nieuwe trainingsaccommodatie voor AZ in Alkmaar. De clubleiding is het echter niet eens met andere plannen van de gemeente. AZ wil een casino in het AFAS Stadion, maar het college van burgemeester en wethouders wil ook elders in Alkmaar een gokpaleis toestaan.

Volgens AZ is dat in strijd met eerder gedane toezeggingen voor het bestemmingsplan op het stadionterrein. “Bovendien werpt de gemeente zich nu plotseling op als concurrent van ons”, aldus directeur algemene zaken Toon Gerbrands. “En dat kan nooit de bedoeling zijn.” De bouw van een kolossale reclamemast pal naast het AFAS Stadion door de gemeente zorgt ook voor ergernis bij AZ.

Update 8 december 23.17 uur - 'Zonder dat ze het door hebben speelt de gemeente met vuur'
AZ zal nog voor het einde van dit kalenderjaar beslissen of het de toekomstige trainingsaccommodatie in Zaanstad zal laten ontwikkelen. De problemen met de gemeente Alkmaar blijken nog steeds niet opgelost te zijn. "Toen de gemeente zich op ging stellen als concurrent, was voor ons de grens bereikt", zegt algemeen directeur Toon Gerbrands bij RTV Noord-Holland. "Zonder dat ze het door hebben spelen ze met vuur. Iedereen denkt dat het wel zal meevallen, maar ik zeg van niet."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat gaat natuurlijk niet gebeuren

28 oktober 2013 om 21:38

Echt zo

29 oktober 2013 om 12:35

Leuk toch? Daar staat de naam AZ juist voor. De A voor de wedstrijden, en de Z voor de trainingen. Ze gaan van A tot Z

9 december 2013 om 07:41

Het zal wel meevallen.

AZ, komop doe ff normaal. Gemeente Alkmaar, komop doe ook ff normaal!

30 oktober 2013 om 00:00

Dit is niets nieuws. De gemeente Alkmaar ziet AZ al sinds de oprichting liever gaan dan komen, hoewel de supporters zeker de laatste jaren een vlekkeloze reputatie hebben. De huidige burgemeester heeft al helemaal niets met voetbal, die raakt al in paniek als Achilles'29 naar Alkmaar komt.

8 december 2013 om 23:32

Is dat niet dezelfde burgemeester die het niet toestaat dat er nog een wedstrijd na half 11 s'avonds gespeeld mag worden vanwege 'geluidsoverlast'? Waardoor AZ vooral in bekerwedstrijden thuis vroeger moet beginnen in verband met eventuele verlenging?

Zulke mensen kan je beter kwijt zijn, dat zijn juist ook nog eens de mietjes die met politieinzet beginnen te smijten terwijl iedereen weet dat dat bakken met geld kost.

8 december 2013 om 23:36

serieus? is dat echt zo? Want inderdaad als er een nette club met nette achterban in NL is dan is het AZ wel!
Die burgemeester vergeet blijkbaar dat AZ ook veel geld en aandacht genereert voor z'n gemeente.

8 december 2013 om 23:51

Bij thuiswedstrijden van AZ is al jaren geen politie-inzet, tenzij Ajax komt, die het leuk vinden om weerloze yuppententen 'binnen te vallen'. Soms wel bij internationale wedstrijden.

9 december 2013 om 08:00

Ach, met de AZ aankoop van het terrein van "de Hout" was de gemeente heel aardig. Ze werden nog aardiger om het bestemmings plan voor dat terrein later te veranderen. Zonder iets te doen kon AZ gewoon 25 miljoen winst bijschrijven, met dank aan de gemeente.

Ruzie om een kleine gokhal heel erg raar maar ja ik zo niet weten wrm AZ een gokhal in het stadion wil niemand heeft dat. Maar ik ga niet over het bestuur van AZ

28 oktober 2013 om 21:43

Bij PEC zit er ook een gokhal in het stadion...

28 oktober 2013 om 21:46

Bij FC Groningen ook..

28 oktober 2013 om 22:39

@jr050 wat zit er niet bij groningen in het stadion xd

28 oktober 2013 om 22:57

Bioscoop, een casino en een wok hahah gek hoor

9 december 2013 om 00:04

Onpartijdig, ik heb het idee dat er in het stadion van Groningen, zoals in eigenlijk ieder stadion, te weinig leuke dames zitten.

28 oktober 2013 om 21:48

Bij Roda ook een redelijk grote Fair Play van 3 verdiepingen

28 oktober 2013 om 21:54

haha mooi dit, al 3 clubs, zijn er nog meer?!

28 oktober 2013 om 22:21

Bij Agovv kon je in de kantine altijd een goed potje Texas Hold'em spelen met prima stakes

29 oktober 2013 om 10:30

In de Grolsch Veste staat ook een gokkast in het café waar dronken kerels op een gemiddelde avond toch zo 2 bankjes ingooien.

Leuk man een gokje wagen tijdens de rust of na de wedstrijd! Zou er als supporter helemaal voor zijn, maar het zal naar verwachting wel niet doorgaan.

9 december 2013 om 00:05

Tsja, in Nederland mag wedden op de wedstrijden niet. In Engeland kan je op echt heel veel dingen wedden, niet enkel wie wint of niet.

Ga gewoon samenwerken met dat casino, klaar is kees

28 oktober 2013 om 21:45

Inderdaad. Win-win situatie.

Dacht dat men in alkmaar al genoeg gegokt heeft!

30 oktober 2013 om 00:01

Mag ik vragen wat je hier precies mee bedoelt?

Een casino willen in tijd van crisis,lijkt mij wel logisch ja

28 oktober 2013 om 23:53

Crisis of geen crisis, gegokt wordt er altijd en overal. Dus een prima manier om de boel te kunnen financieren

8 december 2013 om 23:34

Holland Casino zit in zwaar weer. Is dus geen garantie meer..

Dirk Scheringa wou toen toch ook al een Casino in het stadion !!!

29 oktober 2013 om 01:07

Als het aan hem had gelegen zat er een heel winkelcentrum in mrt bioscoop en een casino

Dacht dat AZ een prachtige trainingsaccomodatie had; die gaan écht niet naar Zaanstad. Er worden gewoon spelletjes gespeeld!

28 oktober 2013 om 21:49

AZ heeft een mooi complex, maar het ''alkmaarse Milanello'' daar zou de bouw vorig jaar al van beginnen maar is nu al enorm vertraagd, dat is nu pas eind 2015 klaar in het meest gunstige geval.

En de uitbating van het stadion wilden ze 10 jaar terug al, de bouw van het nieuwe stadion is toen jaren vertraagd omdat de gemeente dat niet toestond (onder druk van winkeliers) dat er winkels bij zaten, Scheringa zag van winkels af om AZ maar te laten overleven............1 of 2 jaar langer in de hout had AZ namelijk niet overleefd qua financieringen.......

AZ is bezig met een supporters cafe te bouwen en er is sprake geweest dat er mogelijk meer horeca in komt. Dus een casino. Maar AZ heeft hier geen interesse in.
Dus is er iets gezegd dan,nou dan moeten we misschien maar uit Alkmaar gaan.
In die zelfde periode was er de discussie of de Zaanstreek niet meer betrokken moet worden omdat AZ een samen voegsel is van Alkmaar - Zaanstreek.
Tja, en dan word er van gemaakt dat AZ mogelijk naar Zaandam gaat.
Allemaal een beetje storm in een glas water.
Overigens i voor de bouw van het stadion ook een dergelijk akkefietje geweest.
De gemeente deed moeilijk over de bouw van het stadion, toen heeft Scheringa gedreigd om naar Heerhugowaard oid uit te willen wijken. De gemeente heeft toe snel ingestemd met de bouw zoals hij er nu is.

28 oktober 2013 om 21:51

Scheringa heeft gedreigd weg te gaan, maar voornamelijk hebben wij afgezien van de winkels, dat was namelijk het probleem wat de gemeente ermee had... er mochten geen winkels, een grote Ikea naast AZ (was o.a. het plan van Scheringa) omdat de binnenstad zou schaden.

Nu AZ weer financieel gezond is, wilt AZ alsnog dat extra appeltje voor de dorst, immers het verhuren van wat ruimte rondom het stadion levert je toch al snel tonnen op........en je parkeerterrein doet toch 13 van de 14 dagen vrij weinig, alleen op wedstrijddagen staat het vol kan je dat net zo goed verhuren.

Bizar, of je nou een conflict met de gemeente hebt, als club ga je toch niet weg uit de stad waar je vandaan komt. Alsof Ajax na een conflict met Van der Laan opeens in Haarlem gaat voetballen of Feyenoord met Aboutaleb in botsing komt en naar Dordrecht vertrekt. Belachelijk. Voor je het weet krijg je van die Amerikaanse toestanden van teams die van stad verhuizen en dan kan je het Nederlands voetbal voorgoed opdoeken.

28 oktober 2013 om 21:52

Je weet waar AZ voor staat?

28 oktober 2013 om 22:02

AZ komt eigenlijk uit de Zaanstreek en speelt in Alkmaar. Het is opgericht in Zaandam.

28 oktober 2013 om 22:59

Je weet dat het een fusie is van een club uit alkmaar en een club uit de zaanstreek? Vandaar de naam AZ - Alkmaar Zaanstreek....

29 oktober 2013 om 12:42

Ja dat weet ik.

28 oktober 2013 om 22:05

@aambij
AZ staat voor Alkmaar - Zaantreek
Dus stel dat AZ zou verhuizen is Zaandam helemaal niet gek
Dus ken je feiten

28 oktober 2013 om 23:33

Alkmaar zaanstreek maar wat zie je in europa leaugue en eredivisie az ALKMAAR!!

29 oktober 2013 om 07:19

@azgala

Doe niet zo simpel, natuurlijk staat er (nu) in de Europa League AZ Alkmaar. Ze zijn (nu) toch ook uit Alkmaar.

En het gaat om de opleiding, training en kantoren te verplaatsen naar Zaandam, niet het Stadion (als ik het artkel goed lees).

29 oktober 2013 om 10:16

Ik zie steeds minder AZ Alkmaar alleen nog op de shirts. Daar ben ik ook erg blij om. Want AZ Alkmaar klinkt voor geen meter. In het buitenland zie ik ook steeds vaker Alkmaar Zaanstreek terug komen.

29 oktober 2013 om 12:32

@steward

Het zou wel gek zijn want dat willen wij helemaal niet.

Jullie wilden lekker met die club in alkmaar zitten. Mooi, blijf daar.

29 oktober 2013 om 19:49

@zaankanter
Dan kom jij nooit in het stadion tijdens een wedstrijd kun je dan concluderen

29 oktober 2013 om 19:50

@afc
Spreek je voor jezelf of voor wie?

30 oktober 2013 om 00:03

Mag ik vragen wie 'wij' zijn in jouw post?

De stichting continuïteit die een gouden aandeel in de club heeft, is speciaal hiervoor opgericht met als leider Gerrit Valk. Die stichting is opgericht tijdens de aandelen afhandeling met de curatoren, zij beschermen de clubkleuren, cultuur en vooral de speelstad.

AZ is trouwens de enige (eredivisie)club in Nederland die 0.0 gemeentesteun heeft gekregen, sterker nog, het stadion is 2-3 jaar lang (minstens) uitgerekt door de gemeente, AZ wilde vanaf dag 1 er winkels in hebben om het stadion rendabel te maken, maar dat stond de gemeente Alkmaar niet toe onder protest van winkeliers in het centrum... toen besloot Scheringa (tijdelijk) van die exploitatie van winkels/casino etc. af te zien om maar te kunnen beginnen aan de bouw.

Nu het stadion alweer een aantal jaar oud is, AZ financieel weer gezond is, ziet AZ nog steeds brood in het exploiteren van het stadion. Niet gek, dat kan toch flink wat tonnen per jaar verdienen.................................die casino's etc hebben een ideale locatie net buiten Alkmaar, paar hectare parkeerterreinen van AZ (op niet speeldagen) en een ideale aansluiting met de A9/ring van Alkmaar en met mogelijkheden om eventueel uit te breiden richting de polder in... (voor de kenners die weten waar het AZ stadion ligt).

Altijd weer die rot (pvda, verassend) gemeente van Alkmaar die alleen maar tegenwerkt, ondertussen wel miljoenen weggooien aan de bierkade en kanaalkade en andere (dramatische en dure) verkeerdsprojecten in Alkmaar.

28 oktober 2013 om 22:01

'protest van winkeliers in het centrum'

Niet het centrum, Overstad om precies te zijn. De winkeliers daar vonden het oneerlijk dat in de Arcade alleen ketenwinkels zich mochten vestigen, en dat ze verbonden waren aan een bepaald stuk grond en een prijs. Klinkt logisch natuurlijk. De winkels in het stadion hadden namelijk minder eisen en zouden oneerlijke concurrentie vormen. Volgens mij hebben sommige winkels zelfs een keer een bezoek gehad van wat boze Ben-siders. Jammer genoeg moest dat toen met geweld gepaard gaan.

De Pvda had enkele kennissen bij die winkels in de Arcade zitten en besloot geen doorgang te geven voor winkels in het stadion, terwijl dit eerder wel beloofd was.

En wat betreft de infrastructuur heb je helemaal gelijk. De Kanaalkade en Bierkade éénrichtingsverkeer maken, maar wel de Friesebrug voor miljoenen renoveren terwijl dit alleen had gehoeven bij een eventuele tweebaansweg.

28 oktober 2013 om 22:04

Dat een aantal bensiders winkel bezochten, dat weet ik nog goed. ''van Til'' al zijn ramen waren toen gesloopt en het een en ander meegenomen omdat hij/hun de leider van de ''opstand'' tegen de plannen van AZ waren.

En de Pvda, zo blijkt nu wel overal in het nieuws, zijn net als alle andere politici gewoon een stelletje graaiers.......

Dat met oneerlijke concurrentie vind ik enigszins een kul argument, kleine winkeliers hebben altijd al last van grote winkelketens... sterker nog... winkels in het centrum hebben last van overstad........en dan gaat overstad klagen dat AZ (en andere winkels aan de rand van Alkmaar) het niet mogen.................de pot verwijt de ketel...

28 oktober 2013 om 22:06

Klopt, zelf ben ik een kleine winkelier in het centrum van Alkmaar. En een deel van mijn spullen wordt ook verkocht in Overstad. Ik zie liever vandaag dan morgen dat dat plat gaat. Studentenwoningen lijken me een goed alternatief voor dat gedrocht.

28 oktober 2013 om 22:07

@comred
Volgens mij hebben sommige winkels zelfs een keer een bezoek gehad van wat boze Ben-siders. Jammer genoeg moest dat toen met geweld gepaard gaan.

Hier heb ik nooit iets over gehoord, volgens mij zuig je dit uit je duim
Het AZ publiek staat bepaald niet bekend als agressief

28 oktober 2013 om 22:24

Steward, ik woon zelf vlakbij de ''van til'' winkel, en die is o.a. van buiten helemaal afgetuigd, maar goed dan spreek je ook rond de jaren 2004 / 2005 dat die dingen gebeurden, AZ lag op sterven toen door het continue uitstellen, onder andere nog een protestmars (samen met de toenmalige speler) door het centrum van Alkmaar gedaan....

Als Scheringa er toen niet was, was er niet een AZ, zo zwaar waren de kosten van het rondlopen in zo een oud stadion als de Hout.

28 oktober 2013 om 22:42

@steward
Ik zuig nooit wat uit mijn duim. Zoals jan1980 al verteld heeft, dit gebeurde dankzij wat overijverige Ben-siders. Ik hoorde erover trouwens (en dat heb ik alleen van horen zeggen) dat de Az'ers alleen even wilde praten met de eigenaar van dat pand toen. De eigenaar zag dit als een provocatie en schold die jongens uit en gooide iets naar hen. En dat was het moment dat het escaleerde zeg maar.

28 oktober 2013 om 23:09

@jan en Comred
Ik heb google en dehistorie van NHD er op nageslagen
Staat helemaal niks vermeld

28 oktober 2013 om 23:14

@ steward

Beide heren hebben gelijk, stop de discussie maar.

28 oktober 2013 om 23:40

@loggie
Vreemd dat er op internet helemaal niks te vinden is,ook niet in het archief van de krant

29 oktober 2013 om 07:27

Toch klopt het verhaal wel. Destijds was het algemeen bekend dat dit was gebeurd. Een van de weinige keren dat ik mij schaamde AZ supporter te zijn.

29 oktober 2013 om 12:36

Er staat normaal gesproken vrij weinig interessants in kranten, vooral het NHD hheeft/had altijd een vrij dramatische nieuwswaarde.

30 oktober 2013 om 00:06

Over het algemeen zijn de journalisten van kranten en tijdschriften de bron van het nieuws. Vervolgens wordt dat op internet verder verspreid.

Holland Casino draait met enorme verliezen en moet gaan snijden in de kosten. AZ en de gemeente Alkmaar willen een gokhal in deze moeilijke tijden starten. Kansloze zaak lijkt mij behalve voor projectontwikkelaars natuurlijk......... Die zijn meester in het verkopen van luchtkastelen.

28 oktober 2013 om 23:26

casino's als Holland Casino hebben hoge kosten omdat zij veel personeel hebben en daarnaast ook een "luxe casino" zijn. je moet bij casino's bij het AFAS stadion denken aan casino's waar voornamelijk op computers wordt gespeeld en deze zijn wel degelijk winstgevend vanaf een bepaald moment.

29 oktober 2013 om 09:34

Los van het feit of het wel rendabel is vind ik het een schande dat AZ een casino wil hebben in het stadion. Zeker in deze tijden vind ik dit ethisch niet verantwoord. Sowieso is gokken een verslavende bezigheid gebaseerd op hoop en in tijden dat mensen werkloos zijn kunnen mensen eenvoudig verslaafd raken aan gokken en hierdoor veel schulden krijgen, waarvan de gevolgen niet te overzien zijn.

Ik snap niet dat AZ (en de gemeente) dit op hun geweten willen hebben. Daarnaast vraag ik me af wie er in hemelsnaam naam een gokhal gaat in een stadion waar je op computers moet spelen zoals sommigen hier aangeven. Als je gokt wil je toch niet op een systeem spelen waarvan je niet eens weet of je niet genaaid wordt? Ik hou niet van gokken en ik vind het dan ook een van de donate dingen die AZ kan doen.

Dit is een truc om de gemeente onder druk te zetten. Het zou ook dom zijn van de gemeente om niet naar Az te luisteren. Alkmaar is behoorlijk aan het vergruizen. Az is belangrijk voor de gemeente. Aan de andere kant vergroot je wel je werkgebied en kan je een behoorlijke hak zetten tegenover Ajax.

28 oktober 2013 om 22:46

Natuurlijk, dit is een wedstrijdje blufpoker. AZ wil niet verhuizen en die gesprekken met Zaanstad vinden ook zeker niet plaats.

29 oktober 2013 om 10:18

Die gesprekken zijn er al geweest.

29 oktober 2013 om 12:39

Hoe zet je een behoorlijke hak tegenover Ajax?

De jeugdscouting zal niet veel veranderen waarschijnlijk.

Alleen wat trainingsvelden en de kantoren...

Om nou te zeggen dat het makkelijker bereikbaar is voor spelertjes uit zaanstad is ook flauwekul aangezien je zo in Amsterdam bent.

8 december 2013 om 23:53

Ajax een hak zetten

Is het in Alkmaar nou zo moeilijk om te accepteren dat AZ en Ajax vredig naast elkaar kunnen leven ? Al die opgehitste rivaliteit vanuit sommige AZ-ers is zwaar overdreven en eigenlijk ook onnodig. Veel Ajacieden in de omgeving hadden/hebben wel bepaalde sympathie voor AZ, en misgunnen de club niks. Zo zonde dat bepaalde figuren een soort burenruzie willen creëren.

Het vergroten van je werkgebied is overigens wel een goed argument om het te overwegen. Alhoewel ik betwijfel of dit niet ten koste gaat van de binding met de regio Alkmaar.

9 december 2013 om 16:12

Je begrijpt me niet, ik heb het over de jeugd niet over de supporters!.

Het stadion blijft daar dan staan in Alkmaar? Zeer onhandig dit.

28 oktober 2013 om 23:29

tal van ploegen hebben het stadion op een heel andere plek dan het trainingscomplex. denk hierbij aan Vitesse, PSV en veel clubs in het buitenland zoals die uit Milaan en Madrid.

Zou mooi zijn, Nederland heeft straks dan als eerste een stadion op wieltjes, want lijkt me dat het stadion dan ook dient te verhuizen naar Zaandam.

Maar serieus: AZ kan boos zijn, maar heeft meer aan een lijmpoging dan dit soort dreigementen.
Wat denkt AZ wel dat ze zijn, als ze concurrentie willen verbieden. Ik zou maar eens goed nadenken, voordat er straks geen enkele medewerking meer plaatsvindt en de wieltjes onder dat schitterende stadion geplaatst moeten gaan wlorden.

28 oktober 2013 om 23:08

Az mag geen concurrentie verbieden, maar winkeliers mochten dat wel? Wordt er dan niet met twee maten gemeten? En is het niet telkens in het nadeel van AZ?

29 oktober 2013 om 12:40

Je moet goed het woordje oneerlijke in je hoofd rond laten gaan de Toekomst.

Dan weet je waar het verschil ligt

Volgens mij ging alleen een deel van de jeugd naar Zaandam. En dat is juist goed voor AZ Want zoals al eerder vermeld: AZ moet de band met de Zaanstreek beter aanpakken. Zo komt er meer geld en meer support voor AZ!

28 oktober 2013 om 22:04

Ik zie dit als een goed iets overigens, dan kunnen we meer support krijgen in de Zaanstreek, iets waar eindelijk ook wat aandacht aan wordt besteedt. Die Facebookpagina is een begin. Het heet niet voor niets Alkmaar Zaanstreek.!

28 oktober 2013 om 22:14

Ben ik het helemaal met je eens!

AZ Gaat voor All-In met de trainingsaccomodatie

Storm in een glas water. Her nieuwe jeugdcomplex is bijna af en er staat een fraai stadion. Feit is wel dat de gemeente Alkmaar al sinds jaar en dag alleen de lusten maar niet de lasten van AZ wil hebben. Bij een kampioenschap staat die idioot van een burgemeester vooraan te springen en is AZ geweldige reclame voor zijn stad. Maar met geld komen ze nooit over de brug, AZ is de enige club in de Eredivisie die geen cent van de gemeente krijgt of heeft gehad!

Gerbrands roept dit alleen om de druk wat op te voeren. Zaanstad, laat me niet lachen. De Zaanstreek zit alleen in de naam vanwege de fusie maar daar gaat toch echt geen hond heen. Dan blijven er 500 supporters over.

28 oktober 2013 om 22:11

Dan onderschat je toch echt het aantal supporters dat in de Zaanstreek woont. Zaanstreek staat alleen in de naam omdat het zonder de Zaanstreek niet had bestaan.

28 oktober 2013 om 22:48

Nou, volgens mij is het aandeel Ajax supporters in Zaanstad toch wel een stuk groter. Ook niet zo gek gezien de ligging.

28 oktober 2013 om 22:49

Ja, en zonder Alkmaar had de Zaanstreek nooit betaald voetbal behad. Alle historie en prestaties liggen in Alkmaar en de naam is onlosmakelijk met de stad verbonden. Niet met Zaandam. Naar het aantal supporters is trouwens wel eens onderzoek geweest en dat viel juist tegen. Onder de rook van Amsterdam bovendien, daar zitten weinig supporters op te wachten.

29 oktober 2013 om 10:27

En zonder Zaanstreek had Alkmaar nu ook niks meer gehad. En vind je het gek dat veel mensen in de Zaanstreek op eens voor ajax waren? Sowieso al veel die tegen de fusie waren. Daarnaast de emigrerende Amsterdammers. En ja AZ profileert zich de laatste jaren als Alkmaarse clubs. En daar zijn de Zaankanters al helemaal niet blij mee.

29 oktober 2013 om 07:24

@david Loggie

Het gaat ook niet om het verplaatsen van de wedstrijden naar de Zaanstreek, alleen de opleiding, training en kantoren. Wedstrijden zullen in Alkmaar gespeeld worden/blijven.

In alkmaar alkmaar komt een hotel met een casino, gesponserd door chinezen , alkmaar heeft aan een lapje grond al miljoenen verdiend dus never dat ze dit terugdraaien.

Ik als Zaanse AZ supporter zeg: laat maar komen! Goed voor het promoten van AZ in de Zaanstreek ook. Dat gebeurt veel en veel te weinig op dit moment, het is 1 groot ajax bolwerk geworden hier. En dat mag natuurlijk niet met een club die de naam Alkmaar Zaanstreek draagt.

28 oktober 2013 om 22:09

Heb je zeker gelijk in. Juich het ook zeker toe! En dat komt natuurlijk door al die Amsterdammers hier. Zaanstad wordt door hun als neutraal terrein gezien.

29 oktober 2013 om 12:43

Zaanstad is Ajax terrein niks neutraals aan.

29 oktober 2013 om 16:55

Daar zit je helemaal fout. Dat Zaandam vol zit met trotsloze en niks van history beseffende mafkezen zit maakt van Zaandam nog geen ajax gebied.

28 oktober 2013 om 22:27

Je snapt dat het stadion niet op wieltjes staat hè..? En dat de bouw ervan Scheringa 60 miljoen minstens heeft gekost, ik snap dat we met de 8 miljoen van Maher en 10 miljoen van Altidore een aardig eind komen..........maar dat gaat niet gebeuren vriend. AZ is overigens geen eigenaar van het stadion, maar dat zijn (regionale) investeerders. En ik zie niet iemand 60 miljoen betalen voor een nieuw stadion in Zaanstad.

Het trainingscentrum wijkt overigens eerder van Alkmaar uit naar de Bergermeer dan dat het naar Zaanstad gaat En als dat niet lukt, gaat het nog eerder richting Heiloo of Heerhugowaard... Zaanstad ligt echt op optie 10 grofweg.

28 oktober 2013 om 22:42

Hij heeft het ook niet over het stadion toch?

Verklaar al het nieuws en de heren Steward en Verbeek in Zaandam eens als Zaandam pas grofweg op plaats 10 staat?

29 oktober 2013 om 00:02

Wat Zaankanter al zegt: het gaat hier helemaal niet om het verplaatsen van het stadion. Natuurlijk blijft dat in Alkmaar. Maar het zou helemaal niet gek zijn om het trainingscomplex in Zaandam te vestigen. Dat zou dan komen op het terrein van voormalig amateurvereniging PSCK (toevallig mijn oude club en op 5 minuten fietsen van mijn huis). Die club is een paar jaar geleden opgeheven maar de velden liggen daar nog steeds ongebruikt. Daar kun je heel makkelijk en goedkoop een trainingscomplex voor AZ van maken. Dat zou tegelijk fantastisch zijn om AZ weer helemaal terug te brengen in de Zaanstreek. Die connectie is door de jaren heen namelijk volledig verdwenen, waardoor kinderen het vanzelfsprekend zijn gaan vinden om Ajax als hun favoriete club te kiezen, in plaats van de club die de naam van de regio draagt en daar ook deels geworteld is.

29 oktober 2013 om 00:55

Dan zou ik me bijna willen gaan bemoeien met de opvoeding van je kinderen Maar succes met nog echte Waaghalzen van hen te maken!

29 oktober 2013 om 09:31

@ Alkmaarfan: Azwil een stuk of 8 velden voor haar jeugd, kantine, kantoren, fitnessruimte e.d. is dar zoveel ruimte?

Ik gun het Zaandam wel overigens en gezien het aantal talenten uit de omgeving van Zaandam is het ng niet eens zo verkeerd.

29 oktober 2013 om 11:33

@Fantje

Dat ligt er een beetje aan hoeveel ruimte ze nemen. Naast het complex is een scheidsrechtersvereniging die een gigantisch veld hebben wat ze vrijwel nooit gebruiken. Als ze dat erbij nemen hebben ze een hoop ruimte. Daarnaast had PSCK altijd een hele grote kantine met ook nog ruimte daarachter. Dus voor de kantoren moet denk ik wel ruimte zijn. Of het bij elkaar genoeg zal zijn weet ik niet maar je kunt er iig een groot trainingscomplex van maken.

29 oktober 2013 om 11:37

De overige clubs die daar zitten dienen dan te verhuizen dacht ik. Dat op kosten van de gemeente

29 oktober 2013 om 12:48

@alkmaarfan

Kinderen vinden het vanzelfsprekend geworden om Ajax als favoriete club te kiezen doordat AZ de connectie met Zaanstreek verloor?

Ik ken Niemand in de Zaanstreek die voor AZ is. Van opa's tot kindjes. Niemand.

Er is nooit een connectie met de Zaanstreek geweest behalve dan dat 1 van de 2 fuserende clubs een zaanse club was en dat ze zichzelf alkmaar zaanstreek noemen.

AZ heeft nooit echt geleefd in de zaanstreek.

29 oktober 2013 om 13:25

Daar heb je geen gelijk in. Waarschijnlijk is jouw kring van kennissen in de Zaanstreek beperkt. Het leeft hier wel degelijk.

29 oktober 2013 om 14:58

@afcasander

Dan ken jij de Zaanstreek duidelijk niet goed. Er zijn 2 clubs dominant in de Zaanstreek: Ajax en AZ. Daarbij heeft Ajax inderdaad de meerderheid maar is AZ overduidelijk de tweede club. Om een beeld te schetsen: ik was vorig jaar naar de bekerfinale samen met 8 vrienden uit de Zaanstreek die ook allemaal voor AZ zijn. Die connectie is er natuurlijk wel degelijk. De club heeft roots in de Zaanstreek en ook op de fanpage van AZ kun je de geschiedenis van de Zaanstreek terugvinden. Dus ga je eerste maar eens wat beter in de Zaanstreek verdiepen in plaats van zomaar dingen te roepen.

Zaandam is grotendeels ajacied, vraag me af of ze dat wel moeten willen bij az

28 oktober 2013 om 22:29

Dat zijn grotendeels hoppers, die zitten ook gewoon bij AZ op de tribune als het weer eens wat minder gaat in Amsterdam

28 oktober 2013 om 23:13

Dat je zoiets zegt met een smiley erachter.. Ik ben nou niet bepaald blij met dat type supporters..

28 oktober 2013 om 23:20

Nee, dat zijn wij ook niet. Maar het verklaart wel waarom er rond 1980 tegen de 20.000 mensen bij AZ zaten en soms maar 10.000 bij Ajax.

28 oktober 2013 om 23:50

Wat voor 'type' supporter? Iemand die niet in jouw straatje past? Ikzelf ben bijvoorbeeld Ajaxcied in hart en nieren en ben over de laatste 20 jaren bij iedere grote wedstrijd van Ajax geweest. Als Ajax daarentegen uit speelt ga ik graag bij Az een wedstrijdje meepikken, ze spelen leuk voetbal en de sfeer is gemoedelijk.

Ik word zo moe van al die jonge binkies die vinden dat je alleen supporter bent van een club als je compleet doorgesnoven als een malloot liederen staat te zingen in je blote barst bij -2 graden celsius.

Clubliefde kan ook in stilte beleden worden.

29 oktober 2013 om 00:27

Prachtig verwoord! Mensen luister naar deze man. Slaap lekker.

29 oktober 2013 om 08:02

@ eenopinie

Jij begrijpt mij niet helemaal. Ik heb het over mensen die makkelijk van club voorkeur wisselen. Jij mag als Ajacied natuurlijk bij AZ gaan kijken. Als ik op zondag opgebeld wordt door vrienden of ik mee wil naar ADO of Feyenoord dan ga ik ook graag mee. Het gaat er ook niet om hoe je je gedraagt tijdens Ajax wedstrijden. Wat mij betreft gaat het erom dat supporters niet van club voorkeur horen te veranderen afhankelijk van het sportieve succes van hun club. Jij mag als Ajacied natuurlijk naar andere clubs kijken, maar zoals je zelf aangeeft blijf je Ajacied. Een club hoort in je hart te zitten. En dan wissel je simpelweg niet van club. Toch is er een grote groep voetballiefhebbers die snel van favoriete club veranderd. Ook niks mis mee, maar noem jezelf, wat mij betreft, dan geen Ajacied, Feyenoorder of PSV'er. Je ben dan namelijk een neutrale fan met tijdelijke voorkeur.

29 oktober 2013 om 12:50

Je moet niet daar die Aztje luisteren de toekomst. Die lult behoorlijk veel onzin verneem ik uit de 1e reactie die ik van hem zie.

30 oktober 2013 om 00:08

Die compleet doorgesnoven jonge binkies zal je dan ook bij AZ niet vinden. Er wordt gewoon een biertje gedronken.

Een gokhal in je stadion zou je nu niet eens willen hebben. Afname bij Holland Casino is 35%. De een na de andere sluit tegenwoordig (dit jaar al landelijk 67 kleintjes gesloten). Als het kabinet straks ook nog het online gokken toestaat, kun je er donders opzeggen, dat het hele casino leven dicht gaat. Nu vraag me alleen nog af of AZ eigenaar is van het stadion. Want anders kan de gemeente de huur vangen. En AZ enkel sponsor en hoogstens wat supporters binnen halen.

28 oktober 2013 om 22:29

Dat het een gokhal betreft (volgens Derksen) verbaasd mij nogal, gezien er al zo eentje komt, AZ wilde in het initiele stadion plan altijd winkels, o.a. een Ikea ernaast willen hebben omdat toen de grond nog van AZ was, die is nu eigendom van een groep investeerders, die AZ door de opbouw hebben geholpen en die grond opgekocht hebben uit de failliete DSB inboedel.

Dus zij willen het exploiteren en ik kan mij voorstellen dat AZ nog steeds een graantje meepikt dmv. sponsoring, dan wel dat een paar parkeerplaatsen en weet ik wat nog eigendom zijn...

28 oktober 2013 om 22:41

Ik weet niet hoe het zit met een AH xxl in Alkmaar, maar als Zaanstreek club zijnde, zou ik daar de banden eens aanhalen. AH grote kruidenier uit Zaandam, lijkt me dat je daar toch wel een WIN WIN situatie van kunt maken. Bijvoorbeeld zoals de Grolsch dat heeft gedaan met Twente.

28 oktober 2013 om 22:44

Er zit een AH XL op nog geen 5 minuten rijden ervan af

28 oktober 2013 om 22:59

Oke, ja wist het niet. Maar misschien kun je daar wat mee. Kunt altijd eens in overleg ermee gaan.

Echt he, AZ blijft gewoon in Alkmaar

Is toch mooi man, 'n keer wat anders.
Jammer dat de gemeente Alkmaar weer eens niet meewerkt.

Een gokhal of een casino is heel iets anders hoor. Wij hebben een burgemeester die zeer vaag overkomt. Ja een Cda'er dus niet het zuiverste ras. Een glibber die van onze stad een dooie boel wil maken en denk ik het liefst met zwarte kousen voor de kachel zit en zijn gordijnen gesloten. Een glibber dus. Kijk hier niet vreemd van op. Het Waagplein bij bijna iedereen die Alkmaar kent een begrip in het uitgaansleven zit hij ook veel dwars. Als je zijn postzegel ziet heb je al gegeten en gedronken bah wat een engerd is die man hoop dat hij snel vertrekt en burgemeester wordt in een zwartekousenband streek daar kan hij zondags in stilte leven als je het leven noemt. Afspraken zijn gemaakt over het trainigscomplex en nu weer ergens onderuit willen komen grrrrrrrr wat een mentaliteit.

28 oktober 2013 om 23:18

Alkmaar is inderdaad veel te groot voor die droevige man. Hij moet lekker in Staphorst gaan zitten of een gehucht in Zeeland.

30 oktober 2013 om 00:13

Wel een beetje erg zwaar aangezet maar inderdaad, deze burgemeester maakt van Alkmaar een dode stad. Evenementen zoals het Bierfeest worden verplaatst naar de rand van de stad of het levenloze Canadaplein. AZ, dat voor een aanzienlijke Europese bekendheid van de stad zorgt, is hij kennelijk liever kwijt dan rijk.

David ben zelfs bang dat hij zijn zakken gevuld heeft met die nieuwe gokhal dat was/is helemaal niet nodig op die plaats dus het stinkt ook nog eens. Een plaag voor de Alkmaarders dat is deze man.

Hoort gewoon bij het spelletje ''zet de gemeente onder druk'', maar erg serieus zal AZ het denk ik niet gaan overwegen. Simpelweg om de achterban van AZ voornamelijk geconcentreerd zit in de gemeente in en rondom Alkmaar en niet meer zoveel in de Zaanstreek zoals vroeger. Ik denk ook niet dat die tijden meer terugkomen, in en rond Zaandam is de grote meerderheid voor Ajax en dat zal ook zo blijven. Voor AZ helemaal niet erg overigens, want de club is heel erg maatschappelijk betrokken in de streken rondom Alkmaar, en is daarin voor de omgeving en natuurlijk voor Alkmaar absoluut van waarde.

Een paar goede gesprekken met de gemeente voeren en er samen uitkomen, voor beide partijen denk ik het beste omdat geen van beide gebaat is bij een (gedeeltelijk) vertrek van AZ uit Alkmaar.

29 oktober 2013 om 09:36

echter onder de Az supporters leeft het juist weer om het aantal supporters in de Zaanstreek weer te vergroten, daar zijn tal van initiatieven voor genomen. Het loopt niet meteen storm, maar dat moet zich langzaam zo gaan vormen. Voor AZ zou het interessant kunnen azijn, achterland van Alkmaar en omgeving kent haar beperkingen, de Zaanstreek heeft een groot potentieel, niet alleen qua bezoekers maar ook wat betreft commercie.

29 oktober 2013 om 12:52

Het heeft in de zaanstreek nooit echt storm gelopen voor AZ.

29 oktober 2013 om 19:46

In de tijd van Wastora/jaren 80 wel hoor. Daarna kwam de klad erin. En kwamer er steeds mer Amsterdammers in de Zaan wonen.

AZ Zaanstad ole ole ole. Kon haast niet geloven toen ik dit hoorde bij via. Ze zitten al jaren met dat trainingscomplex in de weer bij de gemeente. Het stadion blijft wel in Alkmaar. Vreemde gang van zaken zeg.

Het werd inderdaad weleens tijd dat AZ zich weer associeert met zijn fusiegenoten. AZ moet de banden met de Zaanstreek verhogen net als Twente de banden met Twente heeft en niet alleen met Enschede. Alleen het stadion van AZ moet natuurlijk wel in Alkmaar blijven. Misschien dat AH zich dan aan die club zal verbinden, net zoals Nationale Nederlanden met ADO had moeten doen.

Enkele weken geleden stond in het dagblad van de Zaanstreek al dat een delegatie van AZ was gesignaleerd bij een bepaalde club in Zaanstad om te kijken naar een alternatieve trainingslocatie. Dit nieuwe bericht kan dus wel degelijk op waarheid berusten.

29 oktober 2013 om 12:54

Dat ze maar weg blijven, was al erg genoeg dat ze ons hele vrouwenelftal hadden kaalgeplukt en dan bij ons trainden waarmee ze de andere trainingen in de weg liepen/verstoorden.

Gelukkig hebben we nu een samenwerking met Ajax, dus zullen ze niet weer hier komen. (wat overigens ook niet mogelijk is)

29 oktober 2013 om 16:58

Wat een belachelijke reactie geef jij zeg.

30 oktober 2013 om 09:06

Belachelijke reactie?

Toen de dames van AZ bij ons trainden ging dat ten koste van iedereen die op dezelfde dagen training had.

Bij ons hoeft niemand ze erbij te hebben.

De gemeente Alkmaar is niet daadkrachtig. De heren daar hebben AZ al eerder in de weg gelopen waardoor de bouw van het stadion jaren vertraging heeft opgelopen.

Alkmaar is in enkele jaren tijd de rechtbank, regionale meldkamer en waarschijnlijk ook het ziekenhuis kwijt geraakt aan andere gemeentes of steden. Een Ikea hebben ze niet naar Alkmaar weten te krijgen en is een enorm winkelcentrum grotendeels leeg door regeltjes. Miljoenen kostende projekten (aflsuiting Kanaalkade) worden enkele jaren later weer teruggedraaid omdat het achteraf niet blijkt te werken, daar waar burgers en ondernemers de gemeente Alkmaar van te voren heeft gewaarschuwd.

Door de trage besluitvorming c.q. starrehoudig verliezen ze de realiteit uit het oog. Kost het de gemeente werkgelegenheid, geld en aanzien.

AZ, Alkmaar Zaanstad

Of Zaanstad Alkmaar, Zalkmaar (zal ik maar?)

Ik ben benieuwd wat ze allemaal voor plannen hebben, maar feit dat ze het nu plots nog iets dergelijks voor de jaarwisseling bekend willen maken zegt veel.
Als ze geen plannen hebben zullen ze toch niet staan te popelen om te zeggen van:
Nou we blijven toch in Alkmaar, we melden het maar vast meteen, om vervolgens weer een discussie met de ambtenaren van Alkmaar te beginnen, dan manoeuvreer je jezelf namelijk in een erg zwakke positie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren