Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV loopt zich in Groningen stuk op onpasseerbare Bizot

Laatste update:

PSV heeft voor de tweede keer dit seizoen een nederlaag geleden in de Eredivisie. De Eindhovenaren kregen genoeg kansen tegen FC Groningen, maar mede dankzij de uitblinkende keeper Marco Bizot bleven de punten in het hoge noorden. De thuisploeg won dankzij een treffer van Filip Kostic met 1-0. De koppositie blijft daardoor in het bezit van FC Twente, dat zaterdag remiseerde met Ajax (1-1).

/

Winnen bij FC Groningen is niet bijzonder veel ploegen gegeven, maar PSV toonde zondag aan niet onder de indruk te zijn. Hoewel de thuisploeg via Nick van der Velden even van zich afbeet in de beginfase, had PSV de touwtjes stevig in handen. Dat resulteerde in kleine kansjes voor Memphis Depay en Zakaria Bakkali en toen PSV doordrukte vielen er ook grote kansen te noteren. Doelman Bizot groeide uit tot de held van de eerste helft.

De sluitpost keerde een inzet van Depay, hield de rebound van ex-Groningen-spits Tim Matavz tegen en even later had hij ook een geweldige redding in huis op de inzet van Ola Toivonen. De heldenstatus van Bizot werd na rust alleen maar groter. Na een slippertje in de defensie van de thuisploeg kon Depay uithalen, maar met een stijlvolle zweefduik tikte Bizot de bal uit het doel. Toen het direct daarna aan de andere kant wél raak was (Kostic scoorde) gingen de felicitaties dan ook niet alleen uit naar de doelpuntenmaker, maar ook naar de keeper.

/

PSV ging op zoek naar de gelijkmaker en FC Groningen loerde op de counter, in de wetenschap dat Bizot de wedstrijd van zijn leven keepte. De doelman had overigens ook het nodige geluk. Zo mocht Depay van zestien meter aanleggen voor een vrije trap en de nieuwbakken international zette laag in. Via de muur verdween de bal rakelings naast de voor hem verkeerde kant van de paal, terwijl Bizot in het midden van het doel al op zijn knieën zat.

In de slotfase zaten de toeschouwers in Groningen met de handen samengeknepen op de tribune, maar echt grote kansen kreeg PSV eigenlijk niet meer. De ploeg van coach Phillip Cocu probeerde het met name van afstand, maar pogingen van onder anderen Oscar Hiljemark (die Stijn Schaars kwam aflossen) en Jetro Willems belandden in de tweede ring. Voor PSV was het de tweede nederlaag van het seizoen, nadat het eerder al verloor van AZ (2-1).

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Echt een knotsgekke competitie.

20 oktober 2013 om 16:24

Mooie wedstrijd en goed maar vooral ook fel gespeeld door Groningen. Het tempo deed me erg aan het Engelse voetbal denken.

20 oktober 2013 om 16:27

psv heeft vooral zich zelf te kort gedaan, belachelijk hoeveel kansen je kan missen.

20 oktober 2013 om 16:29

Groningen had ook een aantal kansen gemist na de 1-0. Ze hielden psv ook in de wedstrijd.

20 oktober 2013 om 16:31

Kansen!? welke kansen? Keeper inschieten en terug speelballen geven op de keeper bedoel je, want dit was zeer zwak. Geen fatsoenlijk schot op goal gezien.

20 oktober 2013 om 16:33

Inderdaad wat was Matavz dramatisch, je wist gewoon al dat het balverlies was a s de bal bij hem kwam.

20 oktober 2013 om 16:38

@ welniet

Dan raad ik je aan nog eens de wedstrijd te bekijken, vooral de eerste helft werden veel kansen om zeep geholpen.
Met name Depay had er 2 moeten maken.

20 oktober 2013 om 16:44

Precies, dit stuk is door een PSV fan geschreven schat ik

20 oktober 2013 om 16:45

@renaldino

Dat zijn inderdaad potentiële kansen, maar hoe ze genomen worden? Geen enkele keer de hoek gezocht en alles recht op de keeper. Er zat zelfs nog niets een vaart achter die schoten. Heb jij Bizot zien duiken op een goed schot? ik niet. Allemaal slapen ballen... Een oma van 80 nam ze nog harder.

20 oktober 2013 om 16:45

Dubbel post

20 oktober 2013 om 17:24

Bizot was vandaag foutloos. En PSV had eigenlijk verdiend te winnen wanneer je naar de verhoudingen kijkt. Maar met verhoudingen won je geen wedstrijden. PSV scoorde niet en dus heeft Groningen verdiend gewonnen.

Maar Bakkali..... Een keer overspelen op een goed moment had niet misstaan deze wedstrijd. Hij overspeelde ieder keer zijn actie en anticipeerde nooit op bewegingen van zijn ploeggenoten.

20 oktober 2013 om 17:53

@entombed
Niet mee eens. Groningen had al een paar keer de kans om de wedstrijd te beslissen. De laatste 20 minuten liepen ze veel te veel naar achteren waardoor PSV druk kon zetten maar met name in de eerste helft leunde PSV op de lange bal naar voren omdat Groningen juist druk zette. De eerste helft liet Groningen ook het betere spel zien.
Op basis van de druk in de laatste 20 minuten zou ik een gelijkspel verdiend vinden maar winst voor PSV was zeker niet terecht geweest

20 oktober 2013 om 17:58

goed idee

20 oktober 2013 om 20:17

Het ligt niet aan Matavz of de keeper. Er moet gewoon beter getraind worden op afwerken. Een goeie pass en goeie afwerking is alles wat ze bij PSV nodig hebben. Dit kan alleen nog wel erg lang duren.

Maar ik denk dat Cocu dit ook weet en volgend jaar doet PSV zeker mee om het kampioenschap.

21 oktober 2013 om 09:50

Idd, psv had zeker niet de beste kansen over de gehele wedstrijd gezien

20 oktober 2013 om 16:33

Iedereen kan van elkaar winnen

20 oktober 2013 om 17:06

Er is gewoon geen enkel goed team meer in de Eredivisie, niet eens in de buurt daarvan. Het niveau is dit jaar tot ongekende diepte gezonken.

20 oktober 2013 om 17:20

Een dramatisch slechte competitie. PSV geeft het altijd weg, Ajax die doet het zelfde en de rest heeft het niveau niet om het deze twee nepperds het hele jaar door moeilijk te maken.

20 oktober 2013 om 17:45

Ai maar skik hebt! En dat hebben we in Nederland, knotsgekke competitie! Niet zo zeuren over het niveau, het is altijd nog beter dan heel veel andere landen op de echte toppers na. Zo zwaar hebben we het allemaal niet hier in Nederland.

20 oktober 2013 om 22:27

Ach gut toch. Vindt je het vervelend dat jouw cluppie niet eens kampioen kan worden? En als je nu met het argument komt "ik ben niet voor een nederlandse club" dan moet je je wel heel diep schamen dat toch naar die "dramatisch slechte" competitie kijkt. Ondanks dat het niveau verre dan dat van bijvoorbeeld Engeland of Spanje is, is het namelijk wel ontzettend leuk om naar te kijken.

21 oktober 2013 om 00:03

Nee, gewoon nee. NO! Leuk om naar te kijken? Misschien leuk om die stand iedere week te zien veranderen maar het voetbal is verschrikkelijk slecht. En ja ik support geen enkele Nederlandse club. Wel als ze Europees spelen. Maar in de Eredivisie kan het me geen moer schelen wie kampioen word.

De nivellering van de Eredivisie is een feit.

20 oktober 2013 om 16:23

Dat is al 10 jaar zo!

20 oktober 2013 om 16:31

Je klets uit je nek. De nivellering heeft zich jaren geleden ingezet, maar is nu pas compleet. Ajax en Psv, de absolute nummers één en twee van Nederland, wonnen gezamenlijk nooit eerder slechts één uit tien uitduels.

Overigens wordt één van deze twee toch weer kampioen. Op gegeven moment worden er een paar wedstrijden op rij gewonnen en gaat het weer lopen.

20 oktober 2013 om 16:40

@doncoxxx

Sorry hoor...maar ben het niet met je eens betreft Ajax. Ajax heeft ook gewoon zware uitwedstrijden gehad en is gewoon echt uit vorm. Dat kan...en dat alles wat dichter bij elkaar zit is ook omdat er pas 10 duels gespeeld zijn. Geloof me...na 30 duels is er echt wel een gaatje met de rest.

20 oktober 2013 om 16:40

Sluit me bij je aan.
Ajax en Psv maken deze competitie tot nu toe spannend door zoveel punten te verspillen.
Ik zou me geld wel eerder op ajax zetten, die hebben over het algemeen minder moeite om kansen af te maken, en zijn na de winterstop vaak in betere doen dan er voor

20 oktober 2013 om 16:51

@klopper1900
Klopt! Ajax heeft echt een serie erg zware uitwedstrijden al weggestreept nu. Na de winterstop blijven Feyenoord, Vitesse en Utrecht over als zware wedstrijden, de rest moet te doen zijn. De schaal blijft in Amsterdam op deze manier hoor.

20 oktober 2013 om 16:55

@klopper1900, Hoe zeer het mij doet om te zeggen. Ajax is ook uitgehold qua kwaliteit. Eriksen heeft een hoop gecamoufleerd de afgelopen drie seizoenen.

Ik geloof best dat Ajax op den duur beter gaat draaien en aan het eind van de rit weer kampioen wordt, maar dat komt omdat de rest ook elk jaar minder wordt. Ook Ajax kan niet ongestraft haar topspelers verkopen, en spelers als Duarte en vd Hoorn terugkopen, zolang er nog een gat in de opleiding zit. Ik vind dat Ajax aan haar stand verplicht is na 10 wedstrijden minimaal op 24 punten te staan.

20 oktober 2013 om 16:55

dubbelpost

20 oktober 2013 om 17:20

Helemaal met je eens, afgelopen jaren hebben Eriksen en Vertongen die kampioenschappen binnen gehaald. Nu hebben we geen een speler meer die dat niveau heeft. Maar na 10 wedstrijden en geen team wat meer dan 20 punten heeft is schandalig.

En we zijn allemaal wel blij met de boer, maar hij is nog geen jaartje overtuigend begonnen.

20 oktober 2013 om 17:34

Gast, eriksen was ook zo wisselvallig als de pest. Wat een onzin kraam je uit zeg

20 oktober 2013 om 17:36

De boer moet ieder jaar opnieuw beginnen pik, maar krijgt het wel ieder jaar voor elkaar om het tot een team te maken dat voor elkaar vecht en de punten pakt

20 oktober 2013 om 22:43

Niemand pakt dit jaar echt de punten, hoor pik!
En een psv moet fit jaat toch ook opnieuw beginnen?
Eriksen was verreweg de beste Ajax spelers die 3 jaar.

20 oktober 2013 om 16:27

Wat een lage niveau in de eredivisie, ik heb in de 10 competitie wedstrijden tot nu toe nog geen enkele topwedstrijd gezien tussen 2 topploegen het niveau zakt verder weg, ik zou zeggen blijf het maar een fantastische competitie vinden jullie merken het wel op de europese ranglijst.

20 oktober 2013 om 16:31

Je kan het ook anders zien. Middenmotors en degradatiekandidaten die steeds vaker boven zichzelf uitstijgen.

20 oktober 2013 om 16:31

wat wou je er aan doen dan ? het is nou eenmaal oneerlijke concurentie in europa door tv gelden enzo ik dacht dat de nummer laats in engeland al 80 miljoen krijgt moet je nagaan . ze moeten gewoon alle comp evenveel geld geven nu krijg je in de cl dat er 3 of 4 ploegen binnekort gewoon onoverwinlijk worden

20 oktober 2013 om 16:32

Wanneer het goed gaat is het 'wij', wanneer het slecht gaat is het 'jullie', he? Of is dit een gebrek aan inburgering?

20 oktober 2013 om 16:42

@ Carribbean.

De jaren ervoor won je ook niet zomaar "effe" van Groningen, dus het is onzin wat je zegt.

20 oktober 2013 om 16:44

Tja nutteloos dat je dat eruit haalt alleen door jullie, andersom is het hetzelfde, wanneer het een crimineel is, is het een buitenlander, wanneer het een succes is sporter/acteur whatever is het wel een Nederlander..

En ja de eredivisie is veel zwakker geworden maar het blijft een leuke interessante competitie waar toch veel goede spelers uit voortkomen, en dat is al heel wat voor een land met 16 miljoen inwoners en dus veel minder geld als de grotere landen eq competities..

20 oktober 2013 om 16:56

Klopt als n bus

20 oktober 2013 om 16:56

@ Doncoxxx

Wat een rare reactie, dus als iemand uit de Carribbean de eredivisie jullie competitie noemt is hij slecht ingeburgerd?
Misschien komt hij Jamaica en volgt hij de PL op de voet, misschien is het een van de vele Nederlanders die een buitenlandse competitie volgen en absoluut niets hebben met de eredivisie.

Zelf volg ik alleen Twente en kan de rest mij ook vrij weinig boeien, komt misschien als een verassing, maar hier wordt kwalitatief heel slecht gevoetbald, dus als je goed voetbal wil zien ben je wel verplicht om buitenlandse wedstrijden te gaan volgen, dan is het voor veel mensen haast vanzelfsprekend om een voorkeur te krijgen voor een club/competitie en is de wij/ jullie redelijk verklaarbaar.

20 oktober 2013 om 16:39

Omdat Psv uit bij groningen verliest?
City verloor ook laatst van Villa.
BVB ook van deweek bij Bmg.

Dat gebeurd overal

20 oktober 2013 om 16:51

Misschien moet je naar de stand kijken. Neem even mee dat Ajax en PSV samen slecht één van de tien uitwedstrijden hebben gewonnen. Goed, nu is Ajax uit in Eindhoven, Enschede, Alkmaar, Heerenveen en Groningen geweest, maar nul uit vijf blijft slecht.

Neem even mee dat Ajax en PSV ongeveer 80 procent van de landstitels halen in de laatste 30 jaar.

20 oktober 2013 om 17:29

Ik denk dat de meesten nog te jong zijn om te beseffen dat het vroeger idd veel en veel beter was. Als Psv of Ajax vroeger in goede doen tegen bijvoorbeeld een Groningen speelde, was het niet de vraag of Psv ging winnen, maar met hoeveel goals verschil. Wat je al aangeeft, de statistieken spreken voor zich.

20 oktober 2013 om 17:57

@deeveedee
Wat een onzin zeg. Ik kan me herinneren dat PSV samen met Ajax om de titel speelde en PSV in de een na laatste ronde volledig weggespeeld werd... 4-1 werd het en Ploegsma zei later in de VI dat hij sinds 10 jaar weer met maagklachten huiswaarts ging. Dit is maar een voorbeeld maar PSV wint niet 'gewoon'. Maar even in Groningen

20 oktober 2013 om 18:59

@deeveedee als je wat roept moet je het wel op feiten baseren en niet populistisch naar statistieken verwijzen in de hoop dat niemand dit controleerd. Leuk om het verleden te romantiseren maar ook vroeger was winnen niet vanzelfsprekend in de hel van het Noorden. In 50 % van de wedstrijden ging PSV niet met alle punten naar huis.

Aantal wedstrijden 37
Wedstrijden gewonnen 11
Wedstrijden gelijk 8
Wedstrijden verloren 18

In deze 37 wedstrijden vielen er 40 doelpunten vóór en 50 tegen. De grootste overwinning is de 4-0 in de thuiswedstrijd tegen PSV op 02-05-1982. De grootste nederlaag is de 1-6 in de thuiswedstrijd tegen PSV op 20-10-1985.

20-10-2013 1-0
26-08-2012 1-3
19-02-2012 3-0
15-05-2011 0-0
30-08-2009 0-2
21-02-2009 0-1
26-12-2007 2-1
09-12-2006 0-2
01-02-2006 2-3
18-09-2005 1-0
17-03-2005 0-1
25-01-2004 0-2
29-05-2003 0-0
18-08-2001 2-2
01-10-2000 0-1
16-11-1997 1-1
11-05-1997 0-1
24-03-1996 1-0
02-04-1995 3-2
15-08-1993 1-2
28-03-1993 0-1
26-04-1992 0-3
09-06-1991 4-1
25-02-1990 0-0
15-05-1989 1-2
23-04-1988 2-0
10-05-1987 0-2
20-10-1985 1-6
10-02-1985 0-1
30-10-1983 1-4
09-03-1983 2-0
31-10-1982 2-2
02-05-1982 4-0
08-06-1981 2-0
12-05-1974 1-2
13-08-1972 1-1
07-11-1971 1-1

21 oktober 2013 om 09:50

Het is eerder andersom, inde grote competities winnen de toploegen ook niet vaak uit. Hier was dat wel jaren het geval, maar dat word steeds moeilijker.

20 oktober 2013 om 17:07

Zeg maar gerust ondergang van de Eredivisie. Komt meer door de zwakte van Ajax en PSV dan door de plotselinge kracht van de ploegen daaronder.

Verdiende overwinning volledig op het conto van Bizot. Hier doet PSV zich toch tekort, als zij één van de honderd procent kansen hadden afgemaakt dan was het een heel andere wedstrijd geworden.

20 oktober 2013 om 16:24

heb nog nooit een zo slecht psv gezien

20 oktober 2013 om 16:55

Psv eredivisie onwaardig

20 oktober 2013 om 19:15

Vreemd, Cocu vond dat PSV een vd beste wedstrijden vh seizoen van Psv.

20 oktober 2013 om 16:27

Als de keeper de beste man is kun je meestal toch niet echt van een verdiende overwinning spreken.. Groningen heeft er voor gevochten en hadden misschien wel een punt verdiend, maar 3 punten is wel wat veel van het goede, maar inderdaad PSV blijft elke wedstrijd weer opgelegde kansen missen.

20 oktober 2013 om 16:52

Ik vind wel dat Groningen heeft gestreden voor de overwinning en kan het daarom ook moeilijk echt onverdiend noemen...echter had Psv deze wedstrijd wel echt meer verdiend dan een nederlaag. Minimaal wel een gelijkspel.

20 oktober 2013 om 16:28

Als de overwinning volledig op het conto komt van Bizot, en PSV doet zichzelf tekort, hoe kun je dan spreken van een verdiende overwinning?

Groningen heeft hard gewerkt, meer passie op de mat gelegd, maar dat maakt het voor mij niet verdiend..

20 oktober 2013 om 16:29

Leuk he! wat een prima uitslag. Ik ben er blij mee.

20 oktober 2013 om 17:20

Was het nou een overtreding bij de goal?

Tja wat kunnen we hier nou over zeggen, had bij rust al 0-3 moeten staan. Ondanks dat een paar spelers echt slecht waren. Tyton is een een bron van onrust, Maher was wederom draamaaatisch en Matavz heeft alleen maar balverlies geleden. Verdediging stond opzich best aardig, Brenet speelde ook redelijk maar laat zijn man bij de goal wel helemaal vrij staan. Buitenspelers aardig, maar geen overzicht. Bakkali moet echt leren over te spelen. Al met al geen hele goed wedstrijd, maar PSV had zeker niet hoeven te verliezen. Ze creëren genoeg maar ze missen gewoon veel te veel en dat heeft ze nu toch al aardig wat punten gekost.

Hendrix trouwens een lichtpuntje bij Psv. Houdt zich weer goed staand en bleef maar gaan, ging voorop in de strijd, daar gaat PSV nog veel plezier aan beleven.

20 oktober 2013 om 16:25

Ik blijf me afvragen waarom Maher niet gewoon op tien wordt gezet, daar speelt hij veel beter. Hij is niet een nummer 8 zoals hij nu wordt gebruikt. Maar ja met Wijnaldum en Toivonen heb je al twee van zulke spelers die graag in het strafschop gebied komen.

20 oktober 2013 om 16:29

Het gemis van Wijnaldum is nu wel duidelijk te zien.
Hij is tenminste een speler die wel kan scoren.

20 oktober 2013 om 16:29

Ik blijf me afvragen waarom Maher niet gewoon een keer op de bank wordt gezet. Een van de beste wedstrijden van dit seizoen van PSV was die tegen Ajax en toen stond niet geheel toevallig Maher er niet in. Maher heeft genoeg kansen gehad, nu is het gewoon tijd voor een middenveld met Hiljemark, Schaars en Toivonen.

20 oktober 2013 om 16:29

Stel die toivonen dan gewoon niet op, vind die gozer echt niks. Maher word gewoon compleet verkeerd gebruikt, dan had je hem net zogoed niet kunnen halen. En helemaal nu wijnaldum geblesseerd is, kan je hem tenminste proberen op 10.

20 oktober 2013 om 16:35

Ik vond Toivonen vandaag 3 klasses beter dan Maher en Toivonen speelde helemaal niet zo goed. Bij Maher komen zelfs de simpelste ballen niet aan dus dat ligt echt niet aan de positie waar hij speelt hoor.

20 oktober 2013 om 16:36

Ja maar Hiljemark, Schaars en Maher is ook een goed middenveld. Het is een kwestie van de juiste poppetjes op de juiste plekken. Hiljemark als Cvm, Schaars als spelverdeler en dan dus een technische speler op 10.

20 oktober 2013 om 16:43

Adonai. Dat is gewoon tactiek, als blijkt dat hij niet op Ram/lam uit de voet kan is het een grote miskoop. Volgens mij mist hij nog de nodige kwaliteit, Overmars is hier veel afgemaakt. Maar volgens mij heeft hij het juist uitstekend gezien, Duarte voegt bv. wel direct wat toe bij ajax. En is voor veel minder gekocht.

20 oktober 2013 om 16:45

@stanafca

Dat hele Ram/lam bij PSV is een mythe, zowel Wijnaldum als Toivonen spelen voor Maher en eisen alle ballen op.

20 oktober 2013 om 16:48

Maher nu afschrijven slaat ook nergens op. Die jongen mist nu ook gewoon vertrouwen, misschien gaat het wel opeens heel goed als zijn eerste goal maakt. Kijk naar Wijnaldum, daarbij heeft het ook even geduurd voor hij zijn draai had gevonden.

En het is altijd afwachten hoe een aankoop uitpakt, Duarte was dan misschien een goede aankoop maar aan vd Hoorn heeft Ajax ook nog niet echt plezier beleefd he.

20 oktober 2013 om 16:51

@stanafca

Maher is ook drie jaar jonger als Duarte. Ik denk sowieso dat Maher over drie jaar een stuk verder in zijn ontwikkeling is dan Duarte nu.

Het is gewoon even wennen voor dat jochie. En misschien is hij ook wel een beetje overschat, maar hij liet zo nu en dan leuke dingen zien bij AZ. Hij kan toch niet alles verleerd zijn?

20 oktober 2013 om 16:55

en wat dacht je van Locadia in de spits ik ben geen PSV supporter maar ik stoor me gewoon aan Matavz. komt door zijn lichaamstaal denk ik , hij komt sloom over en het lijkt wel alsof het hem niet boeit...

20 oktober 2013 om 18:17

@adonai

Volgens mij speelt PSV toch echt zo. Wat jij zegt kan ook het geval zijn, maar dan klopt er iets niet in het team of Maher doet er te weinig mee, kwaliteit dus. Voor 8 miljoen zou je verwachten dat iemand er meteen staat, daarom ook goed dat ajax hem niet heeft gehaald voor dat bedrag.

Overmars en Co hebben ingezien dat Maher een groot talent is, maar dat hij er ook niet meteen zou staan. Waarom zou je Andersen, Meleg, Klaassen etc. dan geen kansen geven?

@j040

Verschil is dat van der Hoorn bewust niet gekocht is al basisspeler. Tuurlijk als hij er klaar voor is, kan hij basis staan maar hij is er nog niet klaar voor. Dat geldt ook voor Duarte, eigenlijk moet hij Siem de Jong volgend jaar opvolgen als dynamische middenvelder. Maar het is soms ook wel lekker om met twee dynamische middenvelders te spelen.

@darkeagle

Klopt, en meer dan twee zo duur (waarbij ik de doorverkooppercentage's nog niet meereken). Duarte is een beetje een laatbloeier maar heeft ook nog veel potentie, Maher moet eerst maar eens wat op NL top niveau laten zien.

20 oktober 2013 om 18:24

Nou van der Hoorn is echt niet gekocht als stad in van Veltman hoor..

20 oktober 2013 om 20:55

Zo slecht was Maher niet hoor. Iedereen wil gewoon elkaar napraten. Maher heeft wel goede steekpassen gemaakt. Alleen moet hij meer dominant zijn en de bal meer opeisen zodat hij kan meer steekpassen maken. Het lijkt alsof hij bang is om dominant te zijn. Bij AZ was hij de ster - het spel draaide om hem. Daarom kon hij uitblinken.
PSV moet meer trainen op combinatiespel en uitspelen van kansen. Vooral de buitenspelers moeten ook leren voorzetten en niet alleen maar voor eigen succes spelen.

Wow wat is de niveau van de Eredivisie toch laag, gisteren was Twente - Ajax al niet om aan te zien. Groningen en Psv kunnen geen eens een volle 90 minuten voetballen.

20 oktober 2013 om 16:33

Dat het niveau laag is, is niks nieuws. Loopt veel talent rond dus laten we hopen dat over 4/5 jaar het niveau weer wat beter is.

20 oktober 2013 om 16:46

Ja en over 3 jaar zijn de echte talenten alweer pleite en begint het opbouwen weer. Tijd om te oogsten krijg je als nl-club tegenwoordig gewoon niet meer.

20 oktober 2013 om 16:49

Talent? Wat wij in Nederland talent noemen, noemen ze gewoon redelijke spelers in de andere competities.

20 oktober 2013 om 20:32

Nee hoor, dat noem je nog steeds een talent.

20 oktober 2013 om 16:44

groningen - psv was anders een hele leuke pot om te kijken in tegen stelling tot twente - psv.

20 oktober 2013 om 19:17

Omdat PSV verliest?
Ben het met je eens dat Twente-Ajax niet om aan te gluren was maar vriend en vijand zagen een prima wedstrijd vanmiddag.

Niet helemaal een terechte overwinning. Psv had toch minimaal wel een punt verdiend. Vond Hendrix erg sterk spelen. Groningen met veel passie, kunst en vliegwerk knap 3 punten binnengehaald.

Lekkerrrrr!!! Groningen goed gedaan! Houd de schade beperkt voor ajax.

20 oktober 2013 om 16:32

Sterker nog. Ajax en Twente hebben van de topploegen het minste schade geleden, want ze kunnen wel weer een lastige wedstrijd uit het programma wegstrepen.

20 oktober 2013 om 16:44

Nog sterker; ajax heeft Groningen, Heerenveen, AZ, Twente en PSV al uit gehad en de nr. 3 (zwolle) en Feyenoord thuis. Vitesse, Groningen zijn de grote winnaars en Ajax heeft ook prima gedaan.

Jammer maar Groningen had vandaageen goede dag en dan win je niet zomaar! Vond PSV ook zo slecht niet op Maher en Matavz na. Vanaf volgende wedstrijd gewoon locadia er in ie straalt al veel meer uit.

20 oktober 2013 om 16:35

Als dit een goede dag was van Groningen, wil ik niet weten hoe een slechte dag eruit ziet. Na de eerste helft had de wedstrijd al lang gespeeld moeten zijn. De winst kwam bepaald niet door het goede spel van Groningen, maar had alles te maken met een falend PSV dat eerst de kansen niet benutte en daarna keihard in het mes liep dat Groningen achter de rug hield. Toen het niveau van PSV nog verder omlaag ging, wisten de noorderlingen totaal geen raad met de kansen die ze kregen en mochten ze van geluk spreken dat de aanval van PSV hopeloos wegzakte.

20 oktober 2013 om 17:37

Een slechte dag hadden we op bezoek bij Twente. Slecht is een understatement.

20 oktober 2013 om 19:20

Gefrustreerd Fier en Koen? Als ik me niet vergis kon PSV de eerste helft weinig anders dan een lange pass van achteruit geven omdat Groningen er goed op zat. Bij tijden kwam PSV er niet aan in de 1e helft. Groningen voetbalde ook een stuk beter dan Psv. Na de 1-0 kwam PSV sterk opzetten omdat Groningen verder terugzakte.

Frustratie is een ellende he...

20 oktober 2013 om 19:56

Alles behalve dat, Martinus. Sterker nog, ik kon een vreugdesprongetje niet onderdrukken toen Groningen scoorde. Maar we moeten met ze allen wel realistisch blijven natuurlijk. Hoe zeer ik Groningen de overwinning ook gun, er is totaal geen reden om naast de schoenen te lopen over het vertoonde spel.

20 oktober 2013 om 20:53

Oke, ben het met je eens dat men niet naast de schoenen moet gaan wandelen ,bt het vertoonde spel want briljant was het niet. Er zat echter van alles in en slecht was het allerminst. PSV legde meer individuele acties op de mat maar Groningen liet bij tijden prima combinaties zien. Er is dan ook geen enkele reden om daar negatief over te doen. Ik heb Groningen vaak genoeg afgekraakt maar daar vandaag geen reden toe. Ook de vorige pot tegen AZ was goed, beter dan tegen PSV vanmiddag, hopelijk kunnen ze dit doortrekken in uitwedstrijden

Met het vertrouwen dat Ajax na de winterstop echt op gang gaat komen onder leiding van gouden Frank is het natuurlijk lekker meegenomen als de achterstand minimaal is.

Top FC Groningen!

20 oktober 2013 om 16:33

Jep, en Ajax heeft nu op Vitesse na ook het hele linkerrijtje gehad geloof ik. Nu komen de wedstrijden tegen Roda, Nac, Rkc, Nec enz. Voetballend lijkt het nog niet op veel, maar Ajax staat er op papier ineens weer heel goed voor.
Al bewijst deze wedstrijd toch ook weer dat er deze competitie niets zeker is.

20 oktober 2013 om 17:02

Als Ajax zo hopeloos @ uitwedstrijden blijven voetballen dan gaan ze die zogenaamde mindere wedstrijdjes ook niet winnen.

20 oktober 2013 om 17:54

Klopt, maar de uitwedstrijden waren dan ook tegen AZ, Psv, Heerenveen, Twente en Groningen. Dat zijn niet direct de makkelijkste potjes natuurlijk. Dat er daar niet één van gewonnen is en dat vooral PSV Ajax genadeloos op de pijnbank heeft kunnen leggen is niet heel vertrouwenwekkend, maar het zijn toch nog altijd wedstrijden die je liever gehad dan voor de boeg hebt en als je desondanks maar op 1 punt van de leider staat sta je er op papier (zoals ik al zei) ineens toch nog lekker voor.

Ongelooflijk onnodig. Geen woorden meer voor dit gezeik, iedere wedstrijd hetzelfde; honderd miljoen kansen missen, slordig in de eindpass en een geweldige spelende keeper tegen je. Als supporter is het om gek van te worden. Laten we hopen dat het volgende week beter gaat...

20 oktober 2013 om 16:28

Nou laat ik jou zeggen dat je de hoop niet moet opgeven, maar elke keer is het wel hetzelfde liedje met Psv zeg. Een leek van een Matavz in de spits, Brenet die een legioen aan fouten blijft maken en buiten spelers die totaal geen oog hebben voor andere spelers en Bakkali spant daarmee de kroon. Als ik één conclusie kan trekken, Psv heeft relatief lichter programma gehad en als het zo door blijft gaan zie ik ze geen kampioen worden..

20 oktober 2013 om 16:31

PSV heeft AZ uit, Twente uit en Ajax thuis gehad. Dat is niet echt een licht programma hoor.

20 oktober 2013 om 16:36

Na tien wedstrijden zul je wel één of twee keer tegen een team uit het linkerrijtje gespeeld hebben ja... Maar bijvoorbeeld Ajax heeft die teams állemaal al gehad (op Vitesse na), dat is toch echt wel een verschil.

Daarentegen heeft PSV bij tijd en wijlen in ieder geval eens indruk gemaakt, kunnen weinig andere teams zeggen. Helaas voor hen ligt de onderlat wel vrij laag..

20 oktober 2013 om 16:36

Klopt, waarbij Az nederlaag, gelijkspel Twente en winst op Ajax, maar ik heb veel vrees voor Heerenveen en Vitesse. Daarbij Feyenoord is voor Psv ook altijd lastig. Maargoed zo nu en dan een dipje kan, maar had dit dipje niet zo snel verwacht. Ik hoop iniedergeval dat Narsingh snel terug is want, dan krijgt de spits weer ballen.

20 oktober 2013 om 16:39

Als je vergelijkt met Ajax : Heerenveen , PSV , Twente , AZ en Groningen uit. En al Feyenoord thuis dan heeft PSV het inderdaad iets makkelijker gehad.

Wat een competitie, echt alles is mogelijk. PSV moet zich nu toch wel enigszins zorgen maken. 7 teams staan nu binnen 2 punten van de koploper. Twente en Ajax hebben een makkelijk programma voor de boeg terwijl PSV in december nog tegen Feyenoord, Vitesse en Heerenveen moet. Het spel was erg slordig en gehaast, kan de jonge leeftijd zijn van veel spelers maar een Toivonen had hier gewoon moeten scoren. Er is echt nog veel werk voor Cocu

Welkom in de eredivisie waar je het verschil niet meer ziet tussen een groningen en een psv

20 oktober 2013 om 16:33

Net alsof dit nieuw is, sinds 2005 heeft PSV nu 4x verloren bij Groningen. PSV heeft het nog nooit echt makkelijk gehad in Groningen.

20 oktober 2013 om 17:13

Na 10 wedstrijden in de Eredivisie heeft niet 1 ploeg een winstpercentage van boven de 50%. Is natuurlijk te gek voor woorden.

Hoe kan het toch altijd zo zijn dat PSV die uitwedstrijden gewoon niet weet te winnen.. Wordt er echt schijtziek van!

En ook vooral de manier waarop.. Als je als keeper zijnde van PSV niet eens goed kunt uittrappen.. Wat doe je dan bij Psv?
En Maher.. nja laat maar..

20 oktober 2013 om 16:27

Vlak voordat ik bij Maher een minnetje wou plaatsen zag ik zijn gemiddelde nog even omhoog gaan. Soms vraag ik me af of mensen spelers waarderen met hun verstand of hun hart.

Thanks Groningen!

Nu staat Twente lekker alleen bovenaan met een redelijk makkelijk programma tot de winterstop. Wedstrijd niet gezien dus kan er ook niet veel over zeggen.

20 oktober 2013 om 17:08

Het is vooral na de winterstop waar voor Twente meestal de problemen liggen

20 oktober 2013 om 21:35

@tubes

Echter speelt PSV en Ajax nog europees. Twente hoeft zich alleen maar te focussen op de competitie. Dat was in andere jaren anders.

PSV heeft zijn kans verprutst. Ze hadden 1e kunnen staan. Maar ik vind het alles behalve erg!

Zwak optreden van Blom.

20 oktober 2013 om 16:27

Beide kanten op...maar Blom was erg matig vandaag.

20 oktober 2013 om 16:30

Inderdaad floot de ene keer wel voor lichte overtredingen de andere keer niet en deelde een beetje willekeurig kaarten uit. Maar goed aan Blom lag het niet vandaag.

20 oktober 2013 om 16:35

Nee, ik vond Psv ook helemaal niet zo slecht hoor. Alleen je moet die bal er wel inschieten. Ajax heeft dat probleem ook regelmatig en dat is erg frustrerend. Ach, wonden likken en weer doorgaan.

Het enige wat ik echt niet begrijp is dat Matavz elke keer weer de kans krijgt. Waarom niet Locadia minuten laten maken?

20 oktober 2013 om 16:39

Nou ja Locadia laat het als basisspeler ook nog niet echt zien. Heeft geloof ik 7x ofzo als invaller gescoord in de eredivisie, maar nog geen een keer als basisspeler. Maar goed veel slechter als Matavz vandaag was kan inderdaad niet.

20 oktober 2013 om 16:46

@j040

Daar heb je ook wel gelijk in...maar Fischer scoort ook nauwelijks de laatste weken. Die moet ook gewoon vlieguren blijven maken. Hij was in het begin van het seizoen zelfs qua spel erg matig...daar begint hij nu een beetje uit te komen...en dat komt doordat je zo'n speler ook een beetje de tijd geeft om door een vormdip heen te komen. Dat zelfde zou wat mij betreft gelden voor Locadia, die echt een killer is en het niet zomaar verleerd kan zijn. Dus geef zo'n jongen wat tijd en kies voor een manier van spelen. En dat hoeft helemaal niet per se 433 of zo. Maar maak een duidelijke keuze.

Dit geldt trouwens ook voor Toivonen. Ik snap niet dat Psv hem laat spelen...ze zijn juist een nieuwe weg ingeslagen, wat ze verassend goed hebben gedaan. Maak dan een keuze...en kies voor het nieuwe Psv en maak duidelijk wat je wel en niet accepteert. Maar dat is mijn mening.

20 oktober 2013 om 16:50

Tja wie moet PSV dan op de plek van Toivonen zetten? Park en Wijnaldum zijn geblesseerd en Maher heeft in het shirt van PSV nog geen pepernoot geraakt.

20 oktober 2013 om 16:55

@j040

Ik zou echt hebben gekozen voor Maher. Hiljemark op de plek naast Schaars en laat ze het maar bewijzen. Maher kan het voetballen niet ineens helemaal verleerd zijn. Toivonen heeft zich de laatste tijd echt niet netjes opgesteld tegenover Psv. Dat moet je in mijn ogen niet belonen. Dat is ook verkeerd signaal naar andere spelers toe.

Wat echt een gemis is voor Psv is dat Rekik en Wijnaldum geblesseerd zijn. Die worden echt gemist. Tot die tijd zou ik altijd Maher op '10' laten spelen. Dan maar punten verliezen. De Boer heeft dit ook gedaan met El Hamdaoui en Sulejmani.

20 oktober 2013 om 17:02

Wat heeft Toivonen verkeerd gedaan? Ik vind dat hij zich prima heeft opgesteld hoor. Dat hij niet naar Norwich wil kan kun je hem niet echt kwalijk nemen vind ik. PSV had hem gewoon vorige zomer moeten verkopen toen ze veel geld hem voor konden krijgen. En waarschijnlijk gaat hij nu zijn contract met een jaar verlengen zodat PSV toch nog geld voor hem kan krijgen. Ik vind zijn situatie niet te vergelijken met die van El Hamdaoui en Sulejmani, El Hamdaoui had ruzie met de Boer en Sulejmani woog 96 kilo.

En ik geloof ook niet dat Maher opeens niks meer kan, maar die jongen mist nu gewoon vertrouwen en ik vind dat hij inmiddels wel genoeg kansen in de basis heeft gehad en het nu eerst maar met invalbeurten moet gaan laten zien.
Ik vind overigens dat Hendrix de plaats van Rekik goed invult hoor, hij was niet voor de eerste keer een van de beste aan de kant van Psv.

20 oktober 2013 om 17:25

Over Toivonen ga ik af op wat de Psv-watcher van VI aangaf hoe hij zich in de kleedkamer/binnen de groep/op de training manifesteerde. Bij zijn eerste inval beurten maakte hij een zeer ongemotiveerde indruk.

Het is natuurlijk helemaal zijn goed recht om niet naar Norwich te willen. En daar heb ik geen kwaad woord over. Maar als club kun je heel duidelijk stelling nemen: Bijtekenen of naar Jong Psv. Dat heeft Ajax ook duidelijk gedaan met Sulejmani, die toen echt niet 96 kilo woog. Zelfs Eriksen en Alderweireld hebben meerdere malen aangegeven dat ze zouden bijtekenen, als de 'droomclub' niet zou komen. Dan moet je dat als club ook doorzetten...als je dat tenminste aangeeft.

Hendrix vult het inderdaad goed in...maar ik vind Rekik echt een beest. Ik zou bij terugkomst eigenlijk zelf met Hendrix en Rekik gaan spelen, maar ik ben gewoon totaal geen fan van Bruma.

Met 11 verliespunten toch nog bovenaan staan, heel apart.

PSV legio kansen 0 punten

Je mag zeggen wat je wil over de Ajax opleiding, maar qua keepers is en blijft men in de Toekomst ongenadig.

Ik had dit wel zien aankomen eigenlijk. PSV heeft natuurlijk net zoals Ajax veel internationals die veel hebben moeten reizen en om dan tegen een tegenstander aan te treden dat nog ongeslagen is thuis lijkt is natuurlijk heel lastig.

Al met al verdiende overwinning van Groningen dat thuis heel erg sterk is.

20 oktober 2013 om 16:30

Wat word ik flauw van het argument internationals, iedere topclub heeft internationals, hell zelfs Twente heeft 9 spelers die afgelopen week voor hun land werden opgeroepen.

Edit als je international bent, betekent het dat je beter bent als de rest, moet je dat ook kunnen waarmaken.

20 oktober 2013 om 16:44

Tja, maar Twente speelde tegen een ploeg die ook veel internationals heeft. Twente heeft voor de winterstop in ieder geval nog het voordeel dat het niet europees en geen beker meer voetbalt. PSV en Ajax moeten dus de schade beperkt weten te houden en na uitschakeling de punten weer gaan halen.

20 oktober 2013 om 16:44

Vandaar ook mijn punt over het uit of thuis spelen. Want als je uit speelt moet je weer reizen snap je?

Die paar uurtjes in de bus tellen wel degelijk mee.

Mag ik trouwens vragen wie die 9 spelers van Twente zijn en of ze een rol hebben gespeeld tegen Ajax zaterdag?

20 oktober 2013 om 16:46

@ Steef71, ook dat inderdaad. Goed punt over de andere extra wedstrijden.

20 oktober 2013 om 17:04

@ scrumpti0uz

Rosales 2 wedstrijden, + reis halve wereld, Guiterrez, 0 min reis halve wereld, Bjelland 2x 90 min, Bengtson, 1 wedstrijd, terug met blessure, Koppers mee naar Georgie, niet gespeeld, terug met blessure, Promes 2 wedstrijden, Castaignos, 2 wedstrijden, Ebecilio 2 wedstrijden en Tadic 2 wedstrijden

Stonden allemaal in de basis tegen Ajax

PSV heeft er alles aan gedaan om te winnen veel druk maar mocht niet helpen.
PSV mist ook 5 basis spelers omdat die geblesseerd zijn dat is toch best veel.

Nog 1 punt wat een schande dat fox sport de goal mist omdat ze liggen te slapen.

20 oktober 2013 om 16:30

Daar kan fox geloof ik niets aan doen, dat is de schuld van de regie.

Het klopt dat PSV veel basisspelers mist: gini, rekik, narsingh, zoet, park, stuk voor stuk allen belangrijke spelers. Dat heeft/gaat PSV misschien nog wel punten kosten, gelukkig zijn narsingh, zoet en rekik weer bijna fit

dankje bizot en kostic en de rest van groningen

Geweldige prestatie van FC Groningen! Wat speelde Bizot en Botteghin een sterke wedstrijd.

Wat een bizarre competitie weer. Er is geen enkele ploeg die meer dan de helft van haar wedstrijden heeft gewonnen. Iedereen laat overal punten liggen en er is geen peil op te trekken.

Psv vooral van zich zelf verloren.
Begint nu toch wel erg lachwekkend te worden hoeveel kansen we om zeep helpen.
Ik zeg in de winter stop een echte killer halen, Matavz en Locadia missen teveel.
Depay wel is waar de gevaarlijkste man, maar hij gaat te vaak zelf.
In mijn ogen zijn Twente en Ajax de favorieten, Psv verliest vooral van zich zelf.

Al met al geen slecht weekend. Punt in gelopen op psv en Twente niet laten uitlopen in een rechtstreeks uitduel. Psv is er nog niet aan toe om de titel voor zich op eisen op dit moment (niemand overigens).

20 oktober 2013 om 16:28

En AZ, Heerenveen, Groningen, PSV en Twente uit al gehad!! Zijn doorgaans allemaal extreem lastige wedstrijden voor Ajax. Dus we doen het niet eens zo slecht vind ik dan.

Verder vond ik PSV erg matig vandaag. Groningen erg fel en sterk in de duel, erg goede wedstrijd van het Groningse kamp. Mooie overwinning!

20 oktober 2013 om 16:47

Psv heeft nu ook Groningen - Az - Twente uit gehad en Aja thuis, toch denk ik dat ajax (helaas) aan het langste eind gaat trekken

Gefeliciteerd grun niet helemaal verdiend maar goed uitgespeeld.

gefliciteerd Groningen, goed gedaan. Psv afgetroefd terwijl ze toch sterk waren.

Elke wedstrijd dat ik PSV zie spelen ben ik blij dat Ajax Maher niet gehaald heeft.

Voor de neutrale supporter een geweldige wedstrijd. Had alles wat een goede wedstrijd nodig had & een groot compliment voor Groningen en de Over-mijn-lijk mentaliteit die ze hadden. Gewoon blijven knokken tot de laatste minuut. Al vond ik wel dat ze bepaalde duels veel te fel inkomen, maar al met al een mooie wedstrijd

Groningen was effectiever. PSV had meer kansen, en had minstens een paar van die kansen af moeten maken. Depay beste man aan PSV zijde, bizot man of the match. Zonder hem had Groningen denk ik wel verloren, die man heeft een goede wedstrijd gekeept. Bakkali moet nog duidelijk z'n echte vorm weer hervinden, zou nu de voorkeur geven aan Jozefzoon. Locadia in de spits, Matavz heeft weer niet overtuigd. Groningen niet geheel verdiend gewonnen, Maar PSV heeft deze nederlaag aan zichzelf te wijten

Wat is dit joh. Kijk is naar de stand. Als Heerenveen de nog in te halen wedstrijd tegen ADO wint heb je 1 club op 19 punten, 4 clubs op 18 punten en 3 clubs op 17 punten. Gaat helemaal nergens over.

Verder goede prestatie van Groningen, terechte overwinning!

20 oktober 2013 om 16:29

Ik ben er wel blij mij...kan Ajax in de tweede competitiehelft afstand nemen

Verder natuurlijk geen hele grote verassing dat je bij Groningen punten kan verliezen, al had psv meer verdiend vandaag.

20 oktober 2013 om 16:32

Haha, ja daar heb je gelijk in! Echt ongelofelijk wat een zware uit wedstrijden wij al gehad hebben. Az, Twente, Psv, Groningen en Heerenveen uit zijn stuk voor stuk hele zware wedstrijden voor Ajax. We staan er dus niet eens slecht voor!

20 oktober 2013 om 16:37

Ajax staat er uitstekend voor. Niet in vorm zijn, zware uitwedstrijden spelen en wel gewoon op 1 punt van de koploper staan. Prima uitgangspositie.

20 oktober 2013 om 16:32

Tuurlijk is de winst verdiend als de ene ploeg meer zuivere goals maakt dan de ander. Het zijn de goals die tellen aan het eind van de rit.

Voortaan je medespelers ook wat gunnen Bakkali.
2de helft was psv niet meer zoveel beter en daarom vind ik deze nederlaag meer dan terecht.

Je weet dat PSV niet wint als ze op achterstand komen. PSV is kampioen. Kampioen de tegenstanders in de wedstrijd helpen zodra ze buiten het eigen stadion spelen. Prutsers.

Tegen AZ grote delen van de wedstrijd compleet gelijkwaardig, nul punten. Tegen Groningen lang (veel) beter, nul punten. Dan is het nu al doeidoei titel, want de concurrenten belonen zichzelf veel rijkelijker in soortgelijke situaties.

Schrijf maar op: de schaal gaat weer niet naar Eindhoven. Waar kan ik geld in gaan leggen?

Groningen gefeliciteerd met de drie punten, die op basis van een veel hogere efficiëntie en een dosis doorzettingsvermogen zijn binnengeharkt. Al had PSV deze wedstrijd doorgespeeld tot 2050, die bal was er alsnog niet in gegaan.

20 oktober 2013 om 16:33

Unibet, Bwin, 888sport

Verder is er niks aan de hand toch? Dat Psv dit seizoen weer geen kampioen wordt heb ik aan het begin al gezegd en dat had je zelf ook al in kunnen vullen. Psv heeft een behoorlijke omslag gemaakt en veel spelers van de hand gedaan. Helemaal niet raar dat zo'n jong team tijd nodig heeft om echt constant te worden op Eredivisie niveau. Helemaal niets om je voor te schamen. Vond Psv vandaag helemaal niet zo onaardig spelen...alleen moet je kansen die je krijgt wel afronden.

Wat mij betreft moet Cocu gewoon voor Locadia kiezen. Die moet nu ervaring opdoen/minuten maken met het oog op de toekomst.

20 oktober 2013 om 16:39

Nee, je hebt helemaal gelijk. Maar ik vind niet dat de concurrentie van zo'n niveau is dat PSV daar voetballend voor onderdoet.
Het is weer het Rutten-verhaaltje zoals altijd, blijkbaar is de mentale hardheid van de spelers ook nu weer minder dan bij de concurrenten. Ik heb weer niet het gevoel dat alles uit de (desondanks matige) kwaliteit van de selectie gehaald wordt. Niet voor het eerst.

Ik zou met dit niveau bijna gaan zeggen dat we geen CL-deelnemer meer verdienen. Maar goed, hopelijk staat één van de ploegen nog eens op verder in het seizoen. Zal waarschijnlijk wel Twente of Ajax zijn.

En inderdaad heeft Matavz zijn kans nu wel verspeeld. Al vind ik dat Cocu het spelsysteem ook wel zo opstelt dat je niks aan hem hebt. Desnoods ga je 4-4-2 spelen met Matavz en Locadia om meer stootkracht voorin te krijgen. Want de verdediging en het middenveld zijn dit jaar niet meer het probleem, maar de aanval.

20 oktober 2013 om 16:49

Ajax gaat gewoon weer opstaan...daar zijn ze al mee bezig wat mij betreft. Ik ben het helemaal met je eens over 4-4-2, niet dat je zo moet spelen, maar wel dat dit best een optie is. Echter lijkt Cocu geen echte keuze te maken over de manier waarop hij wil spelen. Maar ach, Cocu is ook pas net begonnen dus fouten maken mag.

Laten we heel eerlijk zijn...de Boer is een prima trainer...maar Ajax en De Boer hebben natuurlijk wel wat geluk gehad dat de kampioenschappen binnen gehaald werden, waardoor er rust kwam binnen de club. Dat heb je soms ook een beetje nodig.

20 oktober 2013 om 16:53

Klopt, PSV maakt het Ajax de laatste jaren wel heel makkelijk door domme puntverliezen. Wat overigens de kampioenschappen er niet minder verdiend op maakt.

Ik denk serieus dat Ajax voor het eerst in hun historie nummer vier op een rij gaat pakken. Op een gegeven moment ga je er veel meer in geloven als je steeds aan de goede kant van de medaille staat. Bij PSV lijkt het tegenovergestelde wel het geval de laatste jaren.

Maar goed, dat PSV hier met nul punten weggaat is gewoon eigen schuld dikke bult. Zoveel kansen missen, dan vraag je er gewoon om.

20 oktober 2013 om 16:59

Die kampioenschappen waren ook verdiend...maar als bestuur en club...en in dit geval de groep Cruijff heb je daar niet direct invloed op. Daarmee hebben de kampioenschappen een zeer positief op de club gehad.

Ik denk ook dat Ajax voor de 4e keer op rij kampioen gaat worden. Zware uitwedstrijden, niet in vorm zijn en maar 1 punt achterstand hebben zijn natuurlijk gunstige voortekenen, al blijft de bal rond (open deurtje).

Gelukkig kijk ik geen wedstrijden van PSV meer. Zolang PSV zo speelt en geen spelers van niveau zijn heeft het geen zin om naar dit ploeg te kijken. Elke keer maar weer kansen missen goals weggeven zonder reden en gewoon als kleuters spelen dit is gewoon niet de PSV die ik gewend ben. Ik irriteer me elke keer maar weer mateloos aan deze ploeg en word alleen maar boos en krijg alleen maar hoofdpijn van dus.

Totdat PSV een normale ploeg op de been kan krijgen ga ik niet meer naar deze kleuter klas kijken die wedstrijd na wedstrijd slechter gaan spelen. Laatste reactie van mij over PSV tot er een normale ploeg staat. Ik ga zeker veel haat reacties krijgen maar ja er komt tijd dat genoeg is genoeg.

20 oktober 2013 om 16:33

Hahahaha alsjeblieft doe je psv logo weg hoor als je je club niet eens volgt..

20 oktober 2013 om 16:33

mooi ik dacht dat we het nooit meer mee gingen maken tot ooooooooooooooooooooooooooooit

20 oktober 2013 om 16:34

Kan me het wel voorstellen, in de tijd dat ik PSV volg is het kwalitatief nog nooit zo pover geweest. Misschien was recentelijk alleen het PSV uit het seizoen 2008/2009 kwalitatief slechter. Liever zie ik sterke topploegen met minder verrassingen, en dat we in Europa niet als een gieter af zouden gaan steeds.

Maar goed, uiteraard kan het nooit kwaad om ook in kwalitatief erbarmelijke tijden achter de ploeg te blijven staan. Je bent niet alleen Psv'er voor de successen. Juist de mindere tijden zorgen ervoor dat je meer geniet van de successen. En ooit komen die echt wel weer.

20 oktober 2013 om 16:42

Tuurlijk moet je achter je ploeg blijven staan!
Ik zie ook liever een beter Ajax maar ik schreeuw nog elke wedstrijd de longen uit mn lijf!
Zie elk seizoen weer psv supporters de selectie afkraken na een verliespartij of gelijkspel..

20 oktober 2013 om 16:48

Kritisch zijn kan nooit kwaad . Zeker niet als daar goede reden toe is.
Maar inderdaad, als echte fan sta je ook in slechte tijden achter je ploeg!

Maar ik kan me van sommige mensen wel de frustratie voorstellen. Van overtuigende halve finale CL-ploeg naar structurele net-niet ploeg in de Mickey Mouse divisie, dat is meer dan drie klasses verschil. Hiermee wil ik het overigens niet goedpraten dat ze de club de rug toekeren.

20 oktober 2013 om 16:35

De reacties roep je zo wel op je af ja. Wat een vreselijke nep supporter ben je toch en dat zeg ik niet eens als Psver. Volgens mij Moet psv het met de jeugd doen, geld is er niet echt, daar zullen nooit namen van formaat vandaan komen. Dat is bij Ajax niet anders en ik ben trots op onze jeugdspelers. Je kunt beter een andere club gaan zoeken denk ik.

20 oktober 2013 om 16:35

Geen haat, ik begrijp het gevoel wel. Vind het mooi om te zien hoe fanatiek supporters soms achter een club blijven staan, als het slecht gaat, bv bij feyenoord. Als casual (tv)fan ligt dat net wat anders. Zolang je jezelf dan ook maar niet als die hard supporter profileert als het wel goed gaat.

20 oktober 2013 om 16:39

Het ga je goed . Wat een opluchting

20 oktober 2013 om 16:45

Tot PSV een normale ploeg op de been brengt??? Dan moeten ze er nog wel een paar kopen zo hier en daar ..... 't is trouwens best een pestend met de bus van Groningen naar Eindhoven ....sterkte

Eerst naar Heracles-Nec gekeken en nu deze wedstrijd. De eredivisie begint wel heel triest te worden hoor. Dit is echt wel het dieptepunt. Kan me niet herinneren dat ik zo verschrikkelijk veel domme fouten heb gezien op 1 middag. Echt niet om aan te gleuren onze competitie.

20 oktober 2013 om 16:30

Wat een klote zondag middag heb jij gehad dan haha! Na de eerste helft heracles-nec had ik er geen zin meer in en ben ik zelf maar een balletje gaan trappen!

20 oktober 2013 om 19:25

Was een topwedstrijd waar alles in zat. Als je dit niet kan waarderen ben je mij kwijt

20 oktober 2013 om 22:14

Wist niet dat ik je had. Ga eerst maar eens dag voor een eredivisie duel een Pl wedstrijd kijken en dan dit. En oordeel dan weer.

Mooi! Bij deze is degene die kampioen wordt, kampioen geworden omdat de rest punten heeft laten liggen Hahaha, dat vind ik zo'n onzin, kampioen is kampioen! Die heeft meer punten dan de rest gehaald.

Bakkali is weinig meer van over. Ze kennen hem nu en pakken hem wat harder aan, totaal geen overzicht trouwens. Maher grootste miskoop van het jaar, 8 miljoen en het lijkt nergens op. Brenet, Hendrix komen ook flink tekort. Die tyton is ook echt een waardeloze keeper voor de NL top, totaal geen voetballend vermogen.

20 oktober 2013 om 16:33

Bakkali moet oppassen dat hij niet een 2e Mertens wordt ipv Robben.
Het lijkt alsof ze zijn trucje door beginnen te krijgen.

Maher heeft mij echt niet laten zien waarom hij 5 klassen beter is dan Eriksen.

20 oktober 2013 om 16:51

Snap die kritiek op Bakkali niet zo goed. Die jongen is zó jong en heeft nog maar een paar wedstrijden op niveau in de benen. Niemand kan toch verwachten dat hij al op stabiel niveau speelt, laat staan op zijn top. Eerst heeft heel Nederland lopen zeuren dat PSV nooit jeugdspelers inpast en nu is iedereen genadeloos wanneer ze het wél doen. Nog steeds kan je aan alles zien dat die jongen fantastische potentie heeft en gewoon nog veel ervaring moet opdoen om het eruit te laten komen. Hoop dat hij die kans blijft krijgen.

Geen touw aan vast te knopen aan die eredivisie.

De zoveelste wedstrijd die "topcoach" Cocu niet weet te winnen.

Zeer matig van dit PSV. Wat een prutsers met zoveel kansen.

Forza Groningen! Jammer dat ik er niet bij kon zijn vandaag. Dit moeten ze elke week laten zien. Hopen dat dit seizoen eindelijk weer Europees voetbal behaald kan worden, ben echt craving naar weer een gekke uitwedstrijd zoals tegen Fiorentina.

weekje afronden inlassen e geen overbodige luxe .wekelijks een karrevracht aan kansen uitspelen en dan zo matig afwerken is schreeuwen om problemen.
En laat ondertussen die dooie mummie maar weer achter daar in groningen ,
Zonodig nog slechter dan die berg die we daar ook al vandaan haalden en die kon al helemaal niks.

Het is maar te hopen dat narsing rekik zoet en wijnaldum snel aan sluiten en dan moet de boel maar eens omgegooid worden

20 oktober 2013 om 23:32

Al nagedacht over Zeefuik?? Buitenkansje.

Deze nederlaag zag ik al aankomen. PSV heeft elk jaar wel iets waarom het gewoon niet wil. Dit jaar is het weer een gebrek aan scorend vermogen. Wat zal volgend seizoen weer het probleem zijn? Ik vind Matavz een groot drama, die gast kan echt helemaal niet scoren. Wanneer die scoort is dat een wonder maar daar is ook alles mee gezegd. Locadia moet de vaste spits worden en wanneer hij het ook niet kan dan maar Matavz verkopen en een goede spits kopen. Ik vind Maher ook een drama, die is bij AZ misschien wel veel groter gemaakt dan hij werkelijk is. Oké, hij is jong maar als je talent hebt dan moet je het ook in tijden waarin je minder in vorm bent, ook iets laten zien. De trainer zal wel weer de schuld krijgen zoals altijd het geval is. PSV is wat mij betreft een gevallen topclub.

Bizot man van de wedstrijd. Die bakkali moet eens leren afspelen zeg. Ik snap niet dat Cocu hem niet harder aanpakt. Maher krijgt het ook maar niet op de rails. Die moet veel meer op 10 spelen. En Locadia voor matavz alsjeblieft! Gelukkig is Narsingh bijna terug!

Zoet
Brenet
Bruma
Karim
Willems
Hiljemark
Schaars
Narsingh
Maher
Dempay
Locadia
20 oktober 2013 om 16:48

*depay

Deze opstelling ziet er erg goed uit alleen gaan Wijnaldum en Toivonen nooit op de bank gezet worden.

20 oktober 2013 om 17:25

Spelfoutje!

Denk het ook niet, Wijnaldum anders maybe voor Hiljemark. Maar vind dat hij zo ontzettend traag handelt. Hij heeft de handelingssnelheid voor een FC Utrecht (zeg ik als supporter) maar is wel aanvoerder van de club die kampioen wil worden.

Wat een toptalent die zivkovic , echt jammer dat hij vorig jaar nog niet naar ajax wilde. Is een goudhaantje voor elke club in de toekomst.

Stand uitwedstrijden :

1 FC Twente 4-9
2 Vitesse 6-8
3 PEC 5-7
4 Roda 5-7
5 Heracles 5-6
6 Heerenveen 5-5
7 PSV 5-5
8 NAC 5-5
9 Feyenoord 5-5
10 FC Groningen 5-4
11 Go Ahead 5-4
12 Ajax 5-3
13 AZ 5-3
14 ADO 5-3
15 NEC 5-3
16 RKC 5-1
17 Cambuur 5-1
18 Utrecht 5-1

Hier de verklaring waarom er voorlopig geen een titelkandidaat bovenuit steekt, in eigen huis doen ze wat verwacht wordt maar buitenhuis is het bedroevend.

20 oktober 2013 om 16:49

Uitwedstrijden ajax: AZ, Heerenveen, Groningen, Twente, Psv. Neem niet weg dat het slecht is, maar ajax staat er dus vrij goed voor qua programma.

20 oktober 2013 om 17:03

Dat weet ik, maar het programma verklaart ook waarom Ajax er nog niet bovenuit steekt. Als Ajax werkelijk een klasse beter was geweest als de concurrentie op dit moment had het er minimaal 1 gewonnen. Wat voor Ajax scheelt is dat ze tot op heden thuis gewoon keurig aan de plicht voldoen. Ik vind persoonlijk dat Ajax er het beste voorstaat van alle titelkandidaten, ik zou het ook zeer verrassend vinden als we dit jaar niet als winterkampioen de winterstop ingaan. De komende 8 duels moeten gewoon minimaal 22 punten zijn.

Ajax staat er gewoon beter voor als in de afgelopen 3 seizoenen, en dat is enorm positief.

20 oktober 2013 om 17:32

@advedzo

Minimaal 21 punten. Tegen Vitesse kun je ook best verliezen.

20 oktober 2013 om 18:04

Thuis verliezen ? dat lijkt me niet acceptabel. Al helemaal niet tegen Vitesse wat ik als minder dan Feyenoord, PSV en Twente beschouw.

20 oktober 2013 om 17:01

Geinig lijstje van je....
Dit zegt misschien ook iets over de arbitrage bij de 'grote' clubs thuis. Niet normaal soms, vooral in de Kuip en in Eindhoven

20 oktober 2013 om 17:31

Oh gast, ga je nou doen alsof grote clubs altijd thuisvoordeel hebben?

Onvoorstelbaar dit zeg. De concurrentie laat allemaal punten liggen, dit had het weekend van Feyenoord moeten worden, maar wij moeten zo nodig alle kansen verprutsen...

20 oktober 2013 om 16:47

@fr_jurre, dat zelfde kun je zeggen van PSV hoor. Kansen genoeg, alleen Bakkali die 3 keer een bal niet afspeelt en een Bizot die de wedstrijd van zijn leven keept staan een overwinning in de weg. PSV speelde verder gewoon goed als je bekijkt dat ze 5 basisspelers missen. Met de breedte zit het bij PSV wel goed. Bij Twente, Ajax, Feyenoord en Vitesse is dat maar de vraag.

Heerlijke overwinning.. Groningen thuis wordt weer een begrip.. en nu gauw aan de bier.. want volgende week kan het zomaar weer anders zijn.. maar wel lekker dit echt wel..

Gefeliciteerd Groningen. Ik als Groningse PSV er heb me weer eens kapot geergerd aan PSV. Egoisten die kansen verprutsen. Het is gewoon middenmoot dit PSV. Met alle respect maar kwalitatief stelt Groningen weinig voor en toch winnen ze.

Bakkali word gewoon gehyped dat niveau van begin van het seizoen heeft hij al weken niet meer gehaald. Verder word het ajax wel heel makkelijk gemaakt zo feyenoord is niet constant genoeg psv ook niet. Fc twente is het ook niet en ajax heeft altijd geluk dus zal ajax wel weer kampioen worden.

20 oktober 2013 om 16:52

Geluk? Ga je nu al excusses zoeken? Hahahaha mooie is dat de cijfers je tegenspreken, ajax is bv. vorig jaar het meest benadeeld van de titelkandidaten. En toch kampioen geworden met een leuke voorsprong.

Ik durf het nog niet te zeggen, ajax staat er redelijk goed voor, veel lastige uitwedstrijden gehad.

20 oktober 2013 om 17:41

Wat is definitie van benadelen? En hoe kom je aan deze cijfers? Ajacieden stellen zich vaak zo aan zeg. "ooohhhh we zijn benadeeld"

20 oktober 2013 om 18:08

@stretfordend

Scheids tegen hebben, meeste punten verloren door arbitrale dwalingen. Aanstellen? Waar haal je dat nou weer vandaan? Ik klaag nergens over, ondanks dat zijn we alsnog kampioen geworden

Wat een typische zaalvoetballer die Bakkali zeg. Leuk op de vierkante meter maar voor de rest een blind paard. Nog nooit een pass van meer dan 3 meter zien geven. Als hij 'm al geeft. Maar ach, who cares? Mickey Mouse of niet. Het is elke week verrassend en daarom leuk.

Negen van de tien keer win je zo'n wedstrijd. Vandaag helaas niet. Die Godot keepte erg goed en stond steeds op de goede plek. En als ze dan aan de ene kant er niet in gaan, dan treedt een oude voetbalwet in werking.
Drie punten te weinig voor PSV vandaag. Ze waren veel beter dan Groningen, maar de bal wou er gewoon niet in. Jammer, volgende week beter!

20 oktober 2013 om 16:57

Dit gebeurt PSV veel te vaak. Zeker wel drie of vier keer per seizoen. Terwijl ze zelden wedstrijden winnen waarin ze de echt onderliggende partij zijn, iets wat een echte kampioenskandidaat moet kunnen.

Vandaag was wel echt overdreven, maar dit is iets structureels. Blijkbaar worden die jonkies veel te weinig op mentaliteit getraind. Voetballen kunnen de meesten namelijk wel. Toch is het al wedstrijden op rij zeer, zeer pover. Moeite met RKC door het missen van kansen, AZ verloren in een gelijke wedstrijd, niet overtuigd tegen Heracles en Twente, en nu vandaag weer. Als er niet snel iets verandert, wordt dit PSV niet meer dan vierde of vijfde.

20 oktober 2013 om 18:04

Gelukkig dan maar dat de concurrentie het ook niet goed doet. Tweede met maar een puntje afstand op de koploper.
Straks met Zoet, Wijnaldum, Park en Narsingh erbij zal het vast wel weer verbeteren. Memphis en vooral Bakkali staan te veel voor zichzelf te voetballen. Dan is het beter als er straks gelijkwaardige of zelfs betere spelers er weer bij zijn.

20 oktober 2013 om 18:46

Ik zou niet weten in welke lastige wedstrijden PSV gaat compenseren voor de puntverliezen tegen bijvoorbeeld Heracles en Cambuur. Zelfs op papier makkelijke wedstrijden als RKC en Loedogorets thuis zijn al geen vanzelfsprekendheid meer. Hopelijk komt er inderdaad snel een stijgende lijn in, want de laatste weken is het toch maar heel matig allemaal.

20 oktober 2013 om 19:28

Onzin, 1e helft was Groningen voetballend veel beter en kon PSV alleen maar de langs bal van achteren hanteren.

Komt Ajax goed mee weg, de schade blijft zo beperkt en de competitie ongemeen spannend!

20 oktober 2013 om 16:58

Nou, gezien het uitprogramma dat Ajax al gehad heeft kunnen ze wat mij betreft de schaal voor de vierde keer op rij alvast weer naar Amsterdam gaan opsturen. De concurrenten pakken sowieso niet meer punten in die wedstrijden.

20 oktober 2013 om 17:00

@jaxfan32, sterker nog, Ajax is de morele winnaar van dit weekend

20 oktober 2013 om 18:28

@cyprioot en dat na zo'n belabberde wedstrijd

20 oktober 2013 om 20:24

Kun je nagaan hoe belabberd het nivo van de eredivisie is

Ben er bang voor dat ik nooit zal gaan wennen aan dit slechtste PSV ooit. Vanaf minuut 1 heb ik me dood zitten ergeren aan de gemakzuchtige lamlendigheid die van deze ploeg inclusief trainer afstraalt. Zodra ze een stadion binnen lopen waar het publiek van zich laat horen, staat het gehele zooitje ongeregeld op hun benen te trillen.

Spelers als Depay, Bakkali en Willems lopen rond alsof ze thuis al een prijzenkast vol hebben. Maher loopt met z'n ziel onder zijn arm en kan er werkelijk helemaal niets meer van. En dan hebben we nog een keeper die er weinig tot niets van kan. Man, wat was die Tyton slecht.

10 wedstrijden gespeeld en 12 verliespunten. In het verleden zou iedere trainer bij PSV met deze cijfers ter discussie hebben gestaan. Maar ja, tijden zijn veranderd en dat is in het veld terug te zien.

Toch wil ik Groningen natuurlijk feliciteren met deze mooie overwinning. Een mooi resultaat tegen het o zo arrogante Psv.

20 oktober 2013 om 17:36

Sorry hoor, maar wat een onzin...het slechtse Psv ooit...psv speelde best aardig/prima en heeft om die reden ook behoorlijk wat kansen gehad...dat je dan alles mist/er niet in krijgt gebeurd wel eens. Cocu was over het spel dik tevreden en ik kan hem volledig volgen wat dat betreft.

20 oktober 2013 om 23:09

Kom op Klopper, wel realistisch blijven! Geloof me, ik kan me in mijn leven geen slechter PSV herinneren dan het huidige. En ik begrijp je blijheid i.v.m. het puntverlies van Psv. Maar je slaat echt door als je gaat roepen dat PSV prima speelde, net zoals Cocu dat doet.

En al die kansen vallen ook best mee. Inderdaad een aantal individuele opvliegingen met een slechte afronding. Maar als team een foetsoenlijk uitgespeelde kans heb ik niet gezien.

Blijkbaar ben ik te veeleisend en moet ik maar eens genoegen gaan nemen met dit JL. Voetbal.

20 oktober 2013 om 23:34

@patpsv

Vorog seizoen alleen al heeft Psv echt nog wel slechter gespeeld dan vandaag. Normaal win je zo'n wedstrijd ook gewoon. Je hebt echt meer dan genoeg 100% kansen gehad om te scoren, of het nu uitgespeeld was of niet. Van deze kansen mag je er wel minimaal 1 inschieten.

Ik snap niet helemaal waar je mijn 'blijheid' vandaan haalt. Volgens mij reageer ik vrij normaal en niet provocerend. Of wel? Dat zou dan echt niet de bedoeling zijn. Ik ben ook wel de eerste die heeft geroepen dat Psv geen kampioen wordt dit jaar en dat is ook geen schande...maar het was vandaag echt niet heel slecht en zeker niet het slechtste Psv aller tijden, dat is echt onzin. Kijk de wedstrijd nog maar eens terug.

Je bent zeker veeleisend en dat is alleen maar goed maar nu sla je een klein beetje door. Niet nodig.

Totaal onnodig dat PSV dit verliest. Maar als je veel kansen krijgt en ze niet scoort dan moet je ook kijken wat je voorin hebt lopen. Bakkali ontpopt zich vooralsnog niet als doelpunten maker, Depay speelde vandaag erg goed (althans 1e helft) maar is ook geen afmaker, zo bleek ook vandaag. Dat is allemaal niet erg zolang je dan maar wel een spits hebt die 1 op 2 loopt. En daar heeft PSV een groot probleem want ik vind Matavz tekort schieten. Niet alleen is zijn doelpunten gemiddelde te laag voor een club als Psv, maar het is ook geen speler die als aanspeelpunt kan fungeren. Met een beetje spits had PSV echt wel gescoord vandaag, die had het ook afgedwongen. En dan klagen wij Ajacieden wel eens over Sigthorsson, maar hij heeft er wel nu al 6 inliggen dit seizoen, Matavz 1 (wel tegen Ajax) ...

20 oktober 2013 om 18:23

@cyprioot
Ik ben het volledig met je eens. Sigthorsson is echt een veel betere spits dan Matavz en Locadia. Matavz is brandhout. Afschrijven maar. Ik vind het prima dat PSV nu voor eigen jeugd gaat. Maar een spits hebben we niet. Ik zeg Finbogasson.

21 oktober 2013 om 04:21

Sightorsson wordt m.i. veel te weinig in stelling gebracht. Zowel Fischer als Andersen hebben de neiging naar binnen te trekken, terwijl Ijskonijn gebaat is bij voorzetten vanaf de zijkant. Daarom zou ik De Sa zoveel mogelijk laten spelen en de backs de opdracht geven de bal gewoon zo veel mogelijk voor te slingeren. Mocht de voorzet mislukken dan kan Ajax door het hoog en vroeg druk zetten de bal snel veroveren en de tegenstander vast zetten rond de eigen zestien.

21 oktober 2013 om 08:28

@ajaxfan32, ik ben het met je eens, maar wat ik wil zeggen is dat Sigthorsson ondanks het gebrek aan aanvoer dit seizoen toch 1 op 2 loopt en Matavz loopt 1 op 8 oid. Dus Sigthorsson functioneert aanzienlijk beter, ook al heeft hij zijn makkes, en ik denk dat PSV met een meer overtuigende centrumspits wel 1 of 2 keer gescoord had gisteren.

Mooi deze winst voor Groningen. Ik ben blij dat ook psv punten laat liggen. Dan is het wat minder erg dat Feyenoord punten heeft laten liggen.

Bizot me neefje van westfriezen hahah!

Ik heb lopen schreeuwen op de tribune, niet normaal! Ontzettend genoten vanmiddag. Een wonder dat de bal er niet in ging maar wat voelt dit lekker! Groningen had een moeilijk programma met Ajax, AZ en PSV op rij maar we hebben er 7 punten aan overgehouden! Heerlijk

20 oktober 2013 om 17:36

mwoah we moeten volgende week tegen Vitesse uit.. dan pas is de moeilijke reeks afgelopen zul je zien dat we in de reeks daarna veel punten verliezen, dat dan weer wel.. want Grunn heeft haast nog nooit een wedstrijd gewonnen als het de week daarvoor won van een "topclub" kijk de statistieken er maar op na.. maar daarom ook zo blij met deze punten, volgende week kan het zomaar weer anders zijn volgens de statistieken en mijn gevoel. als ze maar inzet tonen en strijden voor elke meter dan ben ik een gelukkige supporter zoals vandaag, en mochten ze dan verliezen dan heb ik er vrede mee.. Farmer till i Die

20 oktober 2013 om 17:43

Groningen verliest erg vaak inderdaad na een winstpartij. Desalniettemin ben ik er weer bij volgende week.

Ik mis hierboven een beetje de credits voor Groningen. Ja, PSV heeft een aantal kansen zelf om zeep geholpen, maar dat gebeurt wel onder druk van Groningen. Groningen heeft geen moment laf lopen spelen. Veel steals gezien van Groningen zijde, ze zaten er lekker fel op zonder gemeen te worden. Ook Groningen had meer moeten scoren, in de tweede helft heeft ook Groningen meerdere kansen gehad onder meer via Zivcovic (na een kansarme eerste helft voor FC Groningen). Een keeper is ook een voetballer en Bizot was de beste man van het hele veld. PSV had misschien een punt kunnen pakken, maar dan moet je niet zo lopen te prutsen. Groningen scoort, PSV niet en dan verdien je geen punten. De dag dat de hoogte van het budget de wedstrijd gaat bepalen stop ik met voetbal kijken. Overigens werd het vorig jaar ook 3-0 voor Groningen tegen Psv. Dus zo wonderbaarlijk is het nu ook weer niet. Forza Groningen.

20 oktober 2013 om 17:39

Groningen heeft uitstekend gedaan! Zo goed?

Groningen heeft het ook wel verdiend, puur op basis van vechtlust/instelling...maar eerlijk is eerlijk, Psv verdiende vandaag echt meer dan een nederlaag. Maar je hebt gelijk Groningen heeft naar de mogelijkheden gespeeld en gevochten als leeuwen. Die hebben het maximale eruit gehaald.

PSV had hier gewoon moeten winnen.
Maar als je ze niet maakt krijg je de deksel op de dak.

PSV is te wisselvallig. Geen verandering t.o.v. vorige jaren.
Komt deels jong elftal, maar dan nog...
Geen kampioens kandiaat i.i.g.

20 oktober 2013 om 19:30

PSV is nooit goed genoeg geweest om ' gewoon' in Groningen te winnen

20 oktober 2013 om 22:52

Niemand is zeker van een winst partij in groningen, beetje onzinnige uitspraak vind je niet?

Eindelijk is een Groningen gezien die gestreden heeft, wat een topprestatie heerlijk. Nu met een goed gevoel naar huis(treintje)

Mooie wedstrijd kansen over en weer.
PSV had meer kansen alleen maken niks af ook dankzij Bizot.
Al met al een verdiende overwinning van FC Groningen, waren feller in de duels en speelden het goed uit.
Alleen snap niet wat Chery in de basis doet die man doet vrij weinig, luie voetballer zie liever Adorjan op zijn positie.
En hieraiej heeft een prima wedstrijd gespeeld, jammer dat hij eruit moest voor Lindgren het zakte direct in kon je zien.

Al met al een mooie wedstrijd en blij met de 3 punten!

Bizot
Magnasco
Bottegin
Kappelhof
Wijnaldum
Kieftenbeld
Adorjan
Hieraiej
v/d Veldern
Zivkovic
Kodtic

Die 5,1 van Depay slaat nergens op. In de eerste helft maakt hij elke tegenstander gek.

20 oktober 2013 om 22:53

Dat wel, maar z'n rendement was wel 0,0.
Leuk dat je iedereen gek maakt, maar als je de bal ook nog eens tussen de palen schiet of goed aflegt heb je meer plezier van z'n acties.
Denkt soms dat hij Messi/ronaldo is.

20 oktober 2013 om 23:46

Dat deed hij ook wel. Maar dan moet Toivonen die bal er wel inschieten. Dat is Depay z'n schuld niet.

1e helft was Groningen voetballend bete en hanteerde PSV gedwongen de lange pass. Op basis van de laatste 20 minuten was een gelijkspel verdiend geweest

Cocu een bril nodig? Man Psv kon nog niet 4x de bal rond spelen en er leek geen lijn in te zitten.
Ook de verdienste door een feller Groningen! Alleen bevliegingen van Depay/bakkalli maar niks geen uitgespeelde kansen..en de meeste schoten recht door het midden. Normaal vind ik Cocu een prima kerel maar deze uitspraken gaan nergens over net zoals de kop van dit artikel geeft een vertekend beeld en doen ze Groningen te kort mee. Maar ja fuck it wij hebben de punten en een mooie middag. Waar we zeker niet een gestolen overwinning hebben gehaald..oke Psv kon zeker een punt pakken maar er word gedaan of Psv met speels gemak 3 punten konden pakken..
Eind eerste helft droop de frustratie van de Psv spelers ervan af iedereen keek elkaar aan en ze zaten er totaal niet in. Begon al in het positie spel tijdens de warming up ging ook alles fout en zat gen bezieling in.

20 oktober 2013 om 22:56

Begon al in het positie spel tijdens de warming up ging ook alles fout en zat gen bezieling in.

Jij hebt het helemaal door, kom op zeg zet je bril eens af.
Jullie hebben gewonnen maar voor rust hadden ze al met 0-2/1-3 voor moeten staan.

20 oktober 2013 om 23:49

Mee eens hoor. Ik ben een neutrale toeschouwer. (zie je ook aan m'n reactie hierboven over Depay). Maar het aantal echte kansen van PSV viel wel mee. En PSV verloor veel duels. Groningen vocht echt voor de overwinning en heeft de overwinning echt verdiend. Ze hebben niet heel veel kansen gehad. Maar ze hebben zelf de overwinning over de streep getrokken.

Leuke wedstrijd zeg! kon alle kanten op gaan.
En wat stond die Bizot fantastisch te keepen, echt geweldig!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren