Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Denswil droomt van WK: ‘Er kan uitnodiging komen van meneer Van Gaal’

Laatste update:
/

Stefano Denswil breekt dit seizoen door in het eerste elftal van Ajax. Door het vertrek van Toby Alderweireld en de aanpassingsproblemen van Mike van der Hoorn gaf trainer Frank de Boer de twintigjarige verdediger een kans in het centrum. De linkspoot beschaamt dat vertrouwen vooralsnog niet. Denswil speelde dit seizoen al vijf competitiewedstrijden en stond in de Champions League oog in oog met Mario Balotelli en Lionel Messi.

De Nederlands jeugdinternational hoopt zijn huidige vorm vast te houden en droomt stiekem al van het WK in Brazilië. Denswil beseft in gesprek met Het Parool dat linksbenige verdedigers dun gezaaid zijn. “Oranje is een droom voor me. Er kan een uitnodiging komen van meneer Van Gaal, maar dan moet ik wel dit niveau vasthouden.” Het talent werd onlangs na de groepswedstrijd in de Champions League tegen Milan opgenomen in het Elftal van de Week van de UEFA.

Denswil liet zich in de Amsterdam ArenA niet intimideren door Mario Balotelli en maakte na negentig minuten zelfs de 1-0. Super Mario tekende in de vierde blessureminuut vanaf elf meter nog voor de gelijkmaker, maar de stopper was niet onder de indruk van de aanvaller. “Niemand is groter dan God, ook Balotelli niet. Ik hoef voor niemand bang te zijn”, aldus Denswil.

Denk jij dat Stefano Denswil meegaat naar het WK?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als Stefano Denswil zo door blijft gaan, dan zal het niet lang meer duren voordat hij wordt opgeroepen door Louis Van Gaal en ik sluit ook niet uit dat hij meegaat naar het Wk.

Om dan meteen alle wedstrijden op het WK te spelen, zal dan iets teveel van het goede zijn voor Denswil, maar stel dat hij het goed blijft doen en als hij dan wordt meegenomen naar het WK, dan zal dat de ultieme beloning zijn op een goed seizoen.

Voor de toekomst, vind ik, dat Nederland wel 'n uitstekende verdediging heeft. Ik zie het al voor me: echt een uitstekend verdedigingsduo, Karim Rekik en Stefano Denswil, maar we moeten Virgil van Dijk en Jeffrey Bruma ook niet vergeten.

Spelers als Stefan de Vrij en Bruno Martins Indi doen het op dit moment wat minder, maar die zijn nog jong en hebben nog genoeg tijd om zich te verbeteren, hetzelfde geld voor Rekik, Denswil, Van Dijk en Bruma, want die kunnen ook 'n terugval krijgen.

19 oktober 2013 om 11:03

Lijkt me sterk dat hij nu al meegaat, dat hij een talent is staat vast maar het WK komt nog te vroeg.
BMI, De Vrij, Bruma, Vlaar, Rekik en eventueel Heitinga zijn al verder in hun carriere en voor deze jongens lijkt mij dat ze meegaan naar het WK.

19 oktober 2013 om 11:09

Kijk maar uit wat je zegt, dit is over 4 jaar je vaste centrale verdediger

19 oktober 2013 om 11:10

Wel heitinga noemen maar geen van Dijk?

19 oktober 2013 om 11:10

Vlaar buiten beschouwing latend, speelt Denswil nu a wekelijksl op een hoger niveau dan de rest. Dus ik zie geen meerwaarde in die jongens die je opnoemt, als Denswil er klaar voor is, is ie er klaar voor. En geloof me, met zijn talent kan het erg snel gaan.

19 oktober 2013 om 11:12

Van Dijk had ik inderdaad ook moeten noemen. Denswil zie ik over 2 jaar zeker meegaan naar het EK, maar dit WK komt nog te vroeg denk ik, als hij het een heel seizoen volhoudt bij Ajax kan hij wel eens bij de selectie zitten.

19 oktober 2013 om 11:15

Overdrijf niet zo man, die gozer is pas dit seizoen komen kijken. Ja hij heeft veel talent en ja hij speelt goed, maar om hem nu al mee te nemen naar een wk gaat te ver. De vrij, indi, vlaar en bruma staan gewoon hoger in de pikorde. En hebben ook meer ervaring op oranje niveau. Laat die jongen maar lekker thuis, en kijken of hij over een jaartje nog zo goed speelt.

19 oktober 2013 om 11:18

Waarom is het voor denswil te vroeg en voor rekik niet? Die laat het nu bij psv zien maar hij heeft ook geen enorme staat van dienst. Bruma die heeft hiervoor telkens gefaald en is een leuke speler voor psv maar maakt absoluut geen onuitwisbare indruk. In de vorm die bmi nu heeft is ie gewoon minder dan denswil dus ik moet het nog maar zien.

19 oktober 2013 om 11:28

Komt pas net kijken en nu al zoveel beter dan de vrij en bruma

19 oktober 2013 om 11:33

BMI is gewoon weer in vorm dus vergelijk hem aub niet met Denswil heb je hem tegen Vitesse gezien ?? en de eerste 35 minuten tegen Turkije waren goed na zijn gele kaart begon hij te stuntelen .

19 oktober 2013 om 11:47

Leuke verdediger, maar voor dit soort jongens is er toch Jong Oranje?

19 oktober 2013 om 11:49

Hoezo komt het wk te vroeg? Als je goed bent ben je goed......die andere gasten zijn allemaal middelmatig

19 oktober 2013 om 11:49

Volgens mij spelen al deze jongens op het zelfde niveau als Denswil, alleen al wat langer. Dus wat bedoel je precies?

19 oktober 2013 om 11:58

BMI en de Vrij? kom op zeg als Denswil europees blijft spelen dan zal hij ze snel bijhalen. Die jongens van feijenoord ontwikkelen zich amper de laatste 2 jaar.

19 oktober 2013 om 12:04

Het WK komt te vroeg omdat deze jongen slechts 5 wedstrijden in de eredivisie heeft gespeeld. Daarin heeft hij een redelijk goede indruk achter gelaten maar ook niet meer dan dat. Laat hem lekker zijn wedstrijden in Jong Oranje spelen en als hij zich daar bewijst kan hij misschien een keer gaan meespelen in oefenwedstrijden of kwalificatiewedstrijden voor het EK.

19 oktober 2013 om 12:05

@psver38
Haha Bmi, De Vrij, Bruma & Rekik zijn verder in hun carriere? Wat hebben die gepresteerd dan?? BMI & De Vrij hebben wat ervaring bij het Nederlands Elftal verder hebben ze nooit Europees gespeeld, Bruma zat meer op de bank dan dat hij speelde bij Hsv, Rekik heeft nog nooit het eerste van Man City gezien... Denswil is een betere verdediger dan alle mensen die jij opgenoemd hebt... De enige die verder zijn dan Denswil zijn Vlaar & Heitinga

19 oktober 2013 om 12:23

@ Joowie13

Wees aub realistisch. Natuurlijk zijn Martins Indi, De Vrij, Bruma en Rekik iets verder in hun carriere maar dat is logisch. Vergeet niet dat Denswil nog maar 9! wedstrijden in het eerste van Ajax heeft gespeeld en 4 bij Jong Oranje.

Martins Indi: 78 bij Feijenoord, 8 Jong Oranje, 12 Grote Oranje.
De Vrij: 112 bij Feijenoord, 12 Jong Oranje, 8 Grote Oranje.
Bruma: 4 Chelsea, 11 Leicester City, 40 Hsv, 9 Psv, 19 Jong Oranje en 7 Grote Oranje.
Karim Rekik: 1 Manchester City, 8 Portsmouth, 5 Blackburn, 3 Psv.

Martins Indi, De Vrij en Bruma hebben dus veel meer wedstrijden gespeeld en zijn dus verder in hun carriere. Vergeet niet dat het bij Denswil nu lekker gaat maar er komen waarschijnlijk ook momenten dat het minder gaat en dan ben ik benieuwd of Denswil zich staande kan houden en hoe ie dan presteert.

Rekik heeft nog niet zoveel ervaring maar heeft al wel bij verschillende clubs gespeeld. City, Portsmouth, Blackburn en nu Psv. Hij heeft daardoor toch veel ervaring opgedaan.

19 oktober 2013 om 12:35

Definieer de term 'te vroeg' zo een waanzinnige onzin vind ik dat

19 oktober 2013 om 12:44

Omdat je niet op de waan van de dag mee moet gaan, maar voor spelers die zich op lange termijn bewezen hebben. Rekik is hetzelfde verhaal als Denswil, maar mijn voorkeur ligt bij de eerste. Kan beter verdedigen

19 oktober 2013 om 13:14

Ik durf niet te zeggen dat hij word opgeroepen zal wel een bak zijn..! Ik denk wel dat (als hij deze lijn doorzet) word geselecteerd voor oranje dit jaar !

19 oktober 2013 om 13:20

@mrpuma ik ben het met je eens

Sterker nog ik vind de vrij echt een waardelozen verdediger BMI gaat nog wel maar er zijn beteren zoals Rekik eigenlijk vind IK dat je denswill niet kan vergelijken met De vrij en bruma en BMI. Eigenlijk vind ik dat je moet kijken hoe ver BMI op die leeftijd was en het zelfde voor bruma en de vrij.

19 oktober 2013 om 13:59

Omdat van Dijk structureel genegeerd wordt terwijl hij volgens mij beter is dan welke cv dan ook. Zal je zien dat het Ajax-bloed van van Gaal weer gaat borrelen en de kans aangrijpt om deze Denswill te selecteren terwijl die jongen helemaal nog niets gepresteerd heeft. Een paar wedstrijden achterin bij Ajax waar weinig druk op staat.

Ronduit lachwekkend dat mensen deze jongen in Oranje willen. Niet serieus te nemen maar met van Gaal kan het ook zomaar.

19 oktober 2013 om 14:42

vergeet je wel even Rekik voor het gemak die vindt ik ondanks dezelfde leeftijd toch wel een stapje verder dan Denswil

19 oktober 2013 om 15:16

Heitinga zit bijna altijd op de bank dus ik denk niet dat hij een kans maakt om mee te gaan.

19 oktober 2013 om 15:28

Bruma en rekik noemen zet je psv bril eens af. Als stunter bruma kansen krijgt dan verdiend denswil zeker een kans.

19 oktober 2013 om 16:41

Over 4 jaar misschien ja. Niet aankomend WK al. Men vergeet dat Denswil pas een paar wedstrijden meedoet met het eerste

19 oktober 2013 om 11:08

Je bent niet goed in je hoofd. Dan zou ik nog liever BMI en Rekik meenemen. Snap niet dat mensen beweren dat Denswil heel goed is. Heb hem tot dusver mee zien doen met het niveau van Ajax, maar meer niet. En fysiek komt hij nog alles tekort.

19 oktober 2013 om 11:11

Wat heeft rekik dan meer bewezen dan denswil?

19 oktober 2013 om 11:17

Rekik moet je er niet bij halen, dat is een soortgelijk geval aan denswil. Bovendien heeft hij nog amper wat gespeeld voor PSV, dus kan je ook moeilijk oordelen.

19 oktober 2013 om 11:19

fysiek tekort? dan moet je eens wedstrijden uit de jeugd kijken!

19 oktober 2013 om 11:28

Denswil deed het tegen Milan en Barcelona anders ook niet verkeerd. Bruno Martins Indi en Rekik hebben niks meer bewezen dan Denswil tot nu toe. Of zijn Eredivisiewedstrijden en enkele interlands tegen landen als Hongarije voor hun ineens wel goede testcases?

19 oktober 2013 om 11:36

Jij heb gelijk rekik heeft niet meer bewezen, maar ook zeker niet minder. In oranje is maar plek voor 1 talentvolle verdediger die mee mag ruiken aan de Nederlandse elftal en ik begrijp van gaal dat hij voor rekik kiest en niet voor denswil, maar andersom zou ook niet heel gek zijn.

Ik zou het wel gek vinden als rekik of denswil in de basis zouden starten in de wk. De basis moet gewoon gaan tussen vlaar, de vrij, bmi en bruma, afhankelijk wie vanaf nu de beste indruk maakt.

Mijn voorkeur gaat uit naar vlaar en bruma. Twee beesten achterin.

19 oktober 2013 om 11:44

@ chyno

Bruma gaat ons in de problemen brengen hoor. Zeker in combinatie met Vlaar. Te weinig snelheid, te houterig.

19 oktober 2013 om 11:52

ja, dat zeg je meteen goed. Wedstrijden in de jeugd waar je tegen Jeugdspelers speelt. Geen wonder dat hij daar geen moeite mee heeft, elke verdediger van een topclub zou die makkelijk moeten kunnen stoppen.

19 oktober 2013 om 11:55

Hoe kan je voor zo'n leugenachtige reactie nog 5 thumbs up krijgen, je mattieboys? Haha, pretenderen dat Denswil fysiek te kort komt. Hij is welgeteld 1 cm. langer dan Denswil en een kilo of wat zwaarder. Wat een onzinnige reactie zeg. Ik snap dat je na Zanka en Marcelo met iets kleins al heel blij bent, maar misschien moet je wat objectiever zijn. Denswil is een van de grootste defensieve talenten van Nederland die geen haar onderdoet voor Rekik.

19 oktober 2013 om 12:13

@ De Toekomst. BMI heeft bijna 100 wedstrijden in de eredivisie gespeeld en 11 interlands. Denswil heeft 5 redelijke wedstrijden in de eredivisie gespeeld. Dat is toch wel een aanzienlijk verschil.
Hij speelde goed tegen Milan, maar slecht tegen Barcelona, daar stond hij te schutteren bij 2 doelpunten.
Denswil heeft ook geen wedstrijden gespeeld in de kwalificatie van het WK, is ook niet bekend met het spelen bij het NL elftal. Er is dus imo totaal geen reden om hem nu vlak voor een WK opeens bij de NL selectie te halen. Met Vlaar, Bruma, BMI en De Vrij/heitinga heb je nu genoeg verdedigers.

19 oktober 2013 om 12:17

Bruma te weinig snelheid? Wat een dikke onzin.

Hij rende Castaignos er volledig uit, met een achterstand zelfs.

19 oktober 2013 om 14:44

@bros23 je zegt het zelf al de jeugd ja maar tussen de volwassen spelers is het toch nog wat onder de maat.

Jeugd vergelijken met de eerste elftallen is nogal kolder aangezien er zoveel spelers zijn die er in de jeugd met kop en schouders boven uit steken en het dan uiteindelijk niet redden

@ Detoekomst Bruma is weer een andere positie die moet je er niet bij betrekken, bekijk het nou eens neutraal zonder die roze ajax bril.
Dan kom je gewoon tot de conclusie dat Rekik net een stapje verder is dan Denswil , dat geeft ook niets dat kan allemaal nog bij elkaar schuiven of hij kan zelfs beter worden.

Maar op dit moment vind ik Rekik beter.

19 oktober 2013 om 19:25

Pff, zijn fysiek is juist zijn grootste kracht! Jij hebt er geen kaas van gegeten, en wat heeft Rekik meer bewezen?

20 oktober 2013 om 00:26

Fysiek zijn kracht?? Kan me herinneren dat Denswil in de wedstrijd tegen Milan eens een keer gek wilde doen en wilde opbouwen. Ik als Psver vond het gewoon pijnlijk om te zien hoe doelloos hij na voren kwam en echt letterlijk zonder moeite werd afgestopt door Muntari als ik het goed heb.
Rekik is een beer, jij hebt er juist geen kaas van gegeten als je dat niet ziet.
En de grootste kracht van Rekik is dat hij verdedigend heel sterk en volwassen is. Hij weet van tevoren al waar de bal gaat komen, en anticipeert dan meestal heel goed.
Bruma ben ik geen fan van, is een jongere versie van Marcelo.

19 oktober 2013 om 11:30

Jup ik ben het met je eens eindelijk een keer iemand die zegt dat we heel veel potentie hebben in de verdediging. Maar ik denk dat hij alleen een keer bij de voorselectie wordt gehaald want op LCV hebben we nu veel goede opties maar als de Feyenoorders geen europees voetbal gaan spelen gaat Denswil ze misschien wel voorbij

19 oktober 2013 om 12:32

Europees voetbal spelen is een pre, maar moet ook niet overdreven worden. Janmaat heeft zich de afgelopen 2 seizoenen enorm ontwikkeld. Strootman heeft zich enorm ontwikkeld bij FC Utrecht en Sparta, om vervolgens bij PSV nou ook niet veel grote Europese wedstrijden te hebben gespeeld. De aanname die sommige maken dat Denswil de Vrij en BMI wel even voorbij gaat omdat hij Europees speelt is onzin. Die paar wedstrijden in de CL zijn een mooie ervaring voor hem, maar maken hem niet een betere voetballer.

19 oktober 2013 om 13:19

daar ben ik het met je eens op op den duur gat dat toch wel meespelen je raakt gewend aan veel wedstrijden spelen in 1 week mar hij is nog lang niet Bruno en de Vrij voorbij.

19 oktober 2013 om 11:54

Dan heb je een goed centraal duo, rechtsback zal ook niet zo'n zwak punt zijn met Janmaat en Van Rhijn en dan komt Brenet er nog aan. Maar de linksback positie zal toch een probleem worden. Maar hopen dat Jetro z'n oude vorm hervindt en dat dan toch goed door kan ontwikkelen bij een premier league club. Hij is ook toch pas maar 19 jaar, genoeg tijd om zich door te ontwikkelen...

19 oktober 2013 om 13:21

Ik denk dat Brenet op plek 5 staat van der Wiel en Janmaat gaan uitmaken wie er number 1# wordt en daar achter komen Verhaegh en van Rhijn. hun zijn ook allemaal beter dan Brenet. en op LB moeten we gewoon Bruno of Rekik opstellen

19 oktober 2013 om 14:53

Persoonlijk vind ik Van Anholt van Heerenveen beter dan Brenet en gelijk aan Van Rhijn en misschien Verhaegh

RB

1 Janmaat (zonder twijfel de beste die we hebben)

2 Vd Wiel ( net iets minder als Janmaat gelijk qua verdedigen maar aanvallend minder)

3 Van Rhijn, en Van Anholt (heerenveen) Gelijkwaardig.

4 Verhaegh (aanvallend iets minder als v Rhijn en Anholt)

5 Brenet

19 oktober 2013 om 15:09

2 mensen als 3de rb en dan de 4de weer iemand anders ?

Brenet moet nog lang niet denken aan het Nederlands elftal misschien wel nooit, en dat zeg ik als psv supporter.

Ontopic.

Het gaat spannend worden de komende jaren wie het centrale duo gaat worden. Rekik Denswil Bmi voor de Lcv. Denk dat we het al eens slechter hebben kunnen treffen. Denk dat Rekik het beste van de 3 gaat worden, maar dat is mijn mening maar

Sterk bezig dit seizoen, daarnaast heeft hij Toby doen vergeten in het centrum. Aan de andere kant wist ik eigenlijk al dat hij dit aan kont, want hij werd al een groot-talent genoemd in de Jeugd bij Ajax en dat laat hij ook zien tegen bijvoorbeeld: AC Milan.

Probeer nou eerst eens een seizoen goed te spelen, dan komt het moeilijke tweede seizoen. Dan pas verder kijken... en vanavond zou je eerst Castaignos van het scoren houden. Dat is je eerste test.... pfff.

19 oktober 2013 om 11:05

Inderdaad, volgens mij overschat deze jongen zichzelf een beetje. Ook al met zijn uitspraken dat Castaignos niet gaat scoren tegen hem. Eerst zien, dan geloven. Hij is nog niet goed genoeg voor het Nederlands Elftal, er zijn genoeg betere met meer ervaring op zijn positie.

19 oktober 2013 om 11:37

Hoezo is dat direct weer overschatten? Wat een typerend Nederlands zeikstukje zeg. Hij is een jongen met zelfvertrouwen die uitspreekt wat hij graag wil zien gebeuren in het veld. Maar wij willen blijkbaar alleen koorknaapjes zien die uitspreken dat bal op het dak 7 een altijd lastige tegenstander is.

19 oktober 2013 om 11:15

Je eerste test :'-)??! Hij heeft al tegen Messi en Balotelli gestaan in die paar wedstrijden! Dat heeft Martins Indi nog niet meegemaakt in 3 jaar Feyenoord :-p! Ik wil niets afdoen aan de kwaliteiten van Castagnos hoor, maar hij is nog geen Messi!

19 oktober 2013 om 11:23

Oh dus omdat ie tegenover Messi heeft gestaan, moeten we hem maar selecteren? Want zijn prestaties tegenover Messi waren zo goed, hij had Messi in zijn broekzak ? Of wandelde Messi gewoon door de verdediging heen... werd toch 4-0 ? Rare redenatie, en dat Castaignos geen Messi is, knap ! Vanavond gewoon weer een eerste test, Castaignos van het scoren houden, dan zie je wel weer verder.

19 oktober 2013 om 11:33

Ik zeg alleen dat spelen tegen Messi en Balotelli ook een test is, dus dat dit zeker niet zijn eerste test is. Tegen Messi en Balotelli heeft hij het zeker niet slecht gedaan en liep hij er alsof hij er al jaren speelde. Komt bij dat Rekik en Bruma ook voor het Nederlands elftal worden opgeroepen, die staan er nog niet veel langer. Hij moet zijn mond houden met betrekking tot Castagnos die nooit zou scoren enzovoort, maar hij is wel goed bezig, zonder hem te willen hypen of te zeggen dat hij de beste CV van Nederland is.

19 oktober 2013 om 11:43

Haha, inderdaad een rare redenatie.. Als ik me niet vergis maakte hij zelfs een fout door een kopbal verkeerd in te schatten waardoor er gescoord werd. Desondanks hij heeft zeker talent, maar zoals gewoonlijk word hij gelijk helemaal overhyped voordat hij constant heeft gepresteerd.

19 oktober 2013 om 11:59

Hoezo zou denswil dat niet morgen zeggen dan? Hij heeft met castaignos samen in de jeugdelftallen van oranje en misschien was dit als een lolletje bedoelt.

On topic. Is hij goed genoeg dan is hij oud genoeg, als hij weinig fouten maakt, fysiek sterk, voetballend goed begaafd waarom zou hij dan niet in aanmerking komen voor het wk?

19 oktober 2013 om 12:01

Als de wedstrijd tegenover Messi een test was, vrees ik dat de uitslag niet positief was...

19 oktober 2013 om 12:04

Denswil was na de wedstrijd een van de weinige lichtpuntjes

19 oktober 2013 om 22:57

@fvanasperen Ik zeg denswil gezakt. Ten eerste een Castaignos, ten tweede juist een fout van Denswil die alleen maar stond te kijken.

Alsjeblieft zeg, gaan we nu elke Nederlander die 4 leuke wedstrijden speelt als potentiele WK-kandidaat zien? Die jongen is nog lang niet klaar voor Oranje! Misschien over 2 jaar voor het EK, maar laat hem nu maar eerst eens vaste basisklant bij Ajax worden.

19 oktober 2013 om 11:04

Ja, zover is het al gekomen. Talenten worden veels te snel opgeroepen. Zelfde met Bruma.

En Denswil heeft al een vaste basisplaats

19 oktober 2013 om 11:15

wat een onzin, we hebben in oranje geen zekerheden achterin. Bovendien worden er alleen nog maar vriendschappelijke duels gespeeld tot aan de zomer. Waarom zou je deze jongen niet uitproberen?

19 oktober 2013 om 11:44

Omdat er op dit moment een sterkere verdediger rondloopt die ook nog niet is opgeroepen.. Van Dijk namelijk.

19 oktober 2013 om 12:49

Omdat het misschien een keer handig is om vast te houden aan een basiselftal dat zodoende op elkaar ingespeeld kan raken? Leuk die debuutjes voor willekeurige talentje die je zodoende 'international' kan noemen. Voegt alleen bijzonder weinig toe aan het niveau dat je in Oranje na moet streven.

19 oktober 2013 om 13:08

Vasthouden aan spelers die er niet met kop en schouders bovenuit steken lijkt mij niet handig. Zeker niet zo ver voor het toernooi. Je moet daar juist naar toe gaan bouwen de komende maanden. Door iedereen een faire kans te geven, zeker als ze zo dicht tegen elkaar aan zitten. Bruma, Rekik, de Vrij, Vlaar, Indi, van Dijk, Denswil. Iedereen heeft zijn voorkeur maar geen van deze spelers laat zich tot nu toe kennen als vaste man achterin. En dat heeft alles met de leeftijd te maken.

19 oktober 2013 om 11:11


Nou depay, rekik en vilhena kregen ook heel snel een uitnodiging. Waarom niet voor stefano dan? Ze spelen toch alleen maar vriendschappelijke wedstrijden tot aan het wk

19 oktober 2013 om 11:22

Van Gaal geeft Ajax spelers vaak rust tijdens interlandperiodes. Beter toch? Laat die jonge gasten van PSV en Feyenoord maar rennen en onze betere spelers zich goed doorontwikkelen bij Ajax. Spelers als Siem de Jong en Ricardo van Rhijn worden ook vaak niet opgeroepen, terwijl bij wijze van spreken Brenet een kans krijgt na 1,5 leuk duel en na veel positieve media-aandacht.

Zelfde geldt nu weer voor Denswil. Als Bruma zo snel een kans krijgt, waarom Densil dan niet ook een kans geven? Ik weet het antwoord niet, maar zie wel positieve gevolgen. Laat Denswil zichzelf lekker bij de club doorontwikkelen. Dan komt er vanzelf een moment dat een bondscoach niet om hem heen kan.

19 oktober 2013 om 11:25

Maar als je van Rhijn ziet spelen is het toch gewoon logisch dat ie niet opgeroepen wordt, komt gewoon tekort.

19 oktober 2013 om 11:29

Van rhijn speelt sinds een aantal wedstrijden gewoon weer goed hoor

En ja je hebt gelijk, ik zie hem liever ook niet gaan, maar het ging me er meer om dat hij volgens sommige er niet klaar voor was. Hij verdient wel een kans in een vriendschappelijke wedstrijd

19 oktober 2013 om 11:29

@ Lucunculus

Er zijn veel spelers die te kort komen voor het niveau dat ik bij Oranje wil zien, maar wel opgeroepen worden.

19 oktober 2013 om 12:34

@all_ajax. Inderdaad, die jongens mogen best even aan het grote werk snuffelen, maar voor alle vier lijkt me het WK nog te vroeg, ook voor Denswil.

19 oktober 2013 om 11:14

Onze bondscoach hanteert wel criteria; een jonge speler die het in de Eredivisie goed doet en hier lof voor krijgt van de media wordt al snel opgeroepen. Depay, Bruma, Cillessen..

19 oktober 2013 om 11:14

Tegelijk ook respectloos naar de basisspelers van Oranje toe. Spelen zij op zo'n laag niveau dat deze, pas doorgebroken speler na een handvol goede wedstrijden een plek bij Oranje verdient?

Ik hoop ook dat hij naar het WK mag, dat zou een fantastische ervaring voor zo'n jonge speler zijn. Maar op dit moment is hij denk ik niet klaar voor een plek in Oranje. De concurrentie in de achterhoede is erg groot, en hij komt sowieso kwaliteit(mede door zijn leeftijd) tekort voor Oranje.

Als hij dit seizoen zijn stempel kan drukken op de gewonnen prijzen dan kan Louis van Gaal zeker overwegen om hem mee te nemen naar Brazilië. Maar op dit moment is hij er gewoon niet klaar voor, want hij is net begonnen.

19 oktober 2013 om 11:18

Wanneer hij moet gaan concurreren met Rekik, Bruma, Vlaar, de Vrij en Indi moet dit toch wel kunnen? als dat de top is die we bij oranje hebben achterin moet hij wel een kans krijgen om wat te kunnen laten zien tot aan de zomer toe.

Ik vind dat de verdedigers in Nederland heel dicht tegen elkaar aan zitten. Iedere wedstrijd die deze jongens spelen zal bijdragen aan hun ontwikkeling.

19 oktober 2013 om 15:28

@iniesta8 De enige spelers die volgens van gaal verzekerd zijn van een basisplek zijn V. Persie Robben en Strootman.

19 oktober 2013 om 11:18

@jmtheman: Wij niet, dat doet Van Gaal.

Al ben ik groot fan van deze meneer, en blij dat er zo'n type verdediger opstaat bij Ajax, maar laten we asjeblieft niet weer beginnen met het hypen van spelers die net 3 wedstrijden het goed hebben gedaan in het eerste elftal. Of willen we een nieuwe Willems zoals op het EK?

19 oktober 2013 om 11:21

Ik ben geen fan van Willems maar we schrijven deze jonge jongen wel heel snel af met zijn allen. Hij is wel pas 20 jaar en moet nog veel leren (en afleren), maar hij heeft wel degelijk veel talent. Vergeet niet dat deze jongens in principe nog gewoon 10-12 jaar op niveau gaan voetballen de komende jaren.

Ik denk dat Denswill zeker meegaat naar Brazilië als hij zo doorgaat. Momenteel is hij niet minder als Bruno Martins Indi bijvoorbeeld, die ook nog linksback kan spelen. Het liefst zie ik hem daar met Rekik volgend jaar, maar misschien is dat wat vroeg.

Ja met van Gaal kan je zeker dromen van een wk! speel paar goede wedstrijden en je hebt al grote kans om geselecteerd te worden :P

Deze jongen speelt in de defensie van Ajax alsof hij al jaren ervaring heeft. Samen met Moisander speelt hij sterk achterin, heeft Alderwereild doen vergeten! Is Kop sterk, heeft kracht, voetbalt heel goed mee voor een verdediger, verdedigend natuurlijk fantastisch en is nog ontzettend jong. Op deze leeftijd gewoon meekunnen in de Champions League en al tegen Messi, Neymar en Balotelli spelen is natuurlijk geweldig voor deze jongen. Nu moet hij dit vasthouden!

In de jeugd van Ajax was het al bekend dat hij een groot talent is. Vorig jaar in zijn debuut tegen Vitesse liet hij al zien dat we met hem rekening moesten houden in de toekomst. Kan nu ook veel leren van onder anderen Jaap Stam.

Een uitnodiging is bij van Gaal zeker niet uitgesloten. Als al Depay, Vilhena en ook Bruma de kans kregen kan deze jongen niet achterblijven. Het WK betwijfel ik maar dat hangt natuurlijk van zijn vorm af en die van de concurrentie.

Deze jongen komt er wel, is het niet nu, dan op de ek, geduld denswil.

Goed gevoel over deze jongen. Samen met REKIK net wat meer klootzak dan onze andere verdedigers.

Iedereen behalve Vlaar lijkt wisselvallig te zijn dus dan kan je heel snel opvallen. Van Gaal kijkt denk ik wie het meest constant is geweest dit seizoen en wie het meest in vorm is. Als Denswil dus deze vorm en kan vasthouden dan kan ie inderdaad zomaar opgeroepen worden.

Ik vind zelf Vlaar een zekerheidje omdat hij één van de weinige is die internationale ervaring heeft en speelt. Dus dan vallen bijvoorbeeld Heitinga en Mathijsen al af.

Vlaar - Denswil
Van Dijk - Vlaar
Vlaar - Rekik
Vlaar - Martins Indi
De Vrij - Vlaar
Bruma - Vlaar

We gaan het uiteindelijk zien wie het beste was dit seizoen.

19 oktober 2013 om 11:32

En ook Vlaar kan ineens een blessure krijgen. Al is hij de laatste jaren minder vaak geblesseerd geweest volgens mij. Van de namen die jij naast hem zet hoop ik op Martins Indi, omdat die hem verdedigend gezien het meest aanvult. Opbouwend moet er dan wel een speler op het middenveld zijn die het spel verdeeld (strootman?).

19 oktober 2013 om 11:39

Ja natuurlijk maar Robben, Van Persie en Strootman zijn ook zekerheidjes maar die kunnen ook zomaar geblesseerd raken. Als dus Vlaar fit is dan is Vlaar voor mij een zekerheid.

Ik vind Martins Indi een held, al vanaf de wedstrijd tegen Dinamo Kiev. Komt gewoon door zijn geweldige uitstraling en daar houd ik van. Ik vind hem alleen matig dit seizoen en dat vind ik jammer. Ik denk namelijk dat ie heel ver kan komen maar dan moet zijn wisselvalligheid eruit.

Ik ben zelf heel benieuwd naar Rekik. Je zag aan alles dat ie gigantisch veel talent heeft en hij bleef heel rustig terwijl ie maar 18 is. Ik hoop dus door een Oranje bril dat Rekik fit blijft en sterk speelt. Ik denk dat het dan Rekik wordt.

Persoonlijk ben ik ook een hele grote fan van Denswil, maar je moet wel realistisch blijven. Dit is de reden waarom je nooit het WK gaat winnen. Waar je hier al bij wijzen van spreken na vier leuke wedstrijdjes kan worden opgeroepen moet jij bij Brazilie concurreren met Thiago Silva en David Luiz.

Sluit niet uit dat hij uiteindelijk meegaat naar het EK, want er zijn op Rekik na weinig linkspoten in de selectie.

Ik zou idd voor centrum Denswil/ van dijk gaan. Als backup rekik/bruma. Voorzie meer problemen op de backposities janmaat is nog redelijk, heeft veel inzet en kracht. Maar blind is echt te traag, het is te hopen dat Willems is normaal gaat doen en alles eruit gaat halen wat erin zit want hij heeft voldoende talent.

Rekik, Denswil, van Dijk en andere toptalenten moeten zich eerst nog bewijzen. Ja, ze spelen nu erg sterk maar dat maakt ze niet meteen internationals.. Wel denk en hoop ik dat deze jongens door blijven gaan en over een jaar of twee tot vier tot topverdedigers uitgroeien.
Overigens zijn we in Nederland te snel tevreden over spelers btw. Geef t wat tijd.

19 oktober 2013 om 21:47

Van Dijk moet zich nog bewijzen? Welke steen heb jij als dekbed gebruikt... De laatste jaren is van Dijk al bete dan Bmi, de Vrij en andere cv's met een Nederlandse nationaliteit. Het is schandalig dat die jongen nog nooit opgeroepen is.

Nederland heeft leuke verdedigers. De vraagstelling is al veranderd van 'wie moeten wij uberhaupt gaan opstellen' in 'welke jonge twintiger of zelfs tiener gaat er in de basis spelen en doen Mathijsen en Heitinga' nu al vergeten?

Het is potentieel aardige subtop, maar er loopt nog geen Terry of Kompany rond die er over enkele jaren staat. Dendwil en Rekik komen wel het dichtste bij in potentie. En BMI is ook al gewild en gevolgd door Milan, Arsenal enz.

19 oktober 2013 om 12:13

Terry heeft ook elk toernooi nog gefaald. Hij en Ferdinand zijn zo gehyped. Kompany was laatst ook nergens tegen Bayern en vorig jaar in de cl ook al matig. We moeten buitenlanders niet overdreven gaan ophemelen. Hebben ook maar twee armen en twee benen.

19 oktober 2013 om 12:47

Je hebt een punt. Maar neemt niet weg dat ik refereer aan de buitencatagorie, de messi's van de achterhoede waarbij je een redelijk goed gevoel hebt dat ze de spits effectief uitschakelen. Dan heb je het toch wel over deze namen, inclusief Thiago Silva, Carvalho, Thuram, Desailly, Vidic, Stam, etc...lahm,.. Nesta, Pepe. Dit zijn toch echte toppers (geweest).

19 oktober 2013 om 13:37

Ik vind dat allemaal maar zeer betrekkelijk. Gaat immers op een toernooi vaak om het totale teamverband. Hoe vaak haalde Duitsland wel niet de finale met huis-tuin-en-keuken verdedigers die zich weg konden cijferen. Frankrijk lag er in 2002 al in de eerste ronde uit ondanks Thuram, desailly, blanc... Italië 2010 zelfde verhaal ondanks types als cannavaro, buffon, nesta...argentinië 2002 ook exit voorronde ondanks Samuel, colloccini etc.....frisheid en onbevangenheid kunnen op een toernooi ook juist wapens zijn.

Misschien moeten we gewoon jong oranje gaan opstellen op het wk!

Denswil en Rekik zullen het centrum gaan vorm over een aantal jaar.

Zij hebben het beiden in zich om toppers te worden. Op dit moment hebben we geen toppers in huis. Elke verdediger heeft een flink gebrek, of dat nu Vlaar is, De Vrij, Indi, Bruma, Van Dijk, Vd Hoorn, Heitinga (waar is die gebleven?), ze komen allemaal duidelijk te kort voor het niveau dat vereist is.

19 oktober 2013 om 12:15

Zou dit centrum komende WK al graag zien. Denk dat van gaal dit ook niet zal schromen. Vlaar vond ik het laatste Ek niet overtuigend. Deze jongens kunnen gewoon beter voetballen.

19 oktober 2013 om 12:23

@ falcao

Ik heb daar zelf ook aan gedacht, maar ik kan me voorstellen dat het daar nog wat vroeg voor is. Beiden spelen nu voor het eerst in de basis, terwijl een aantal andere jongens wat verder zijn op dit moment. Dat neemt niet weg dat zij beiden veel meer talent hebben dan de bovengenoemde spelers. Echter, als beiden zich dit jaar kunnen blijven laten zien dan is Van Gaal de eerste die het aan zou durven maar vaak zie je op die leeftijd wat kleine blessures en terugslagen ontstaan.

19 oktober 2013 om 13:31

Zo hoop ik ook dat duarte er nog bij komt. Ook een rasvoetballer die tegen barca en Milan niet onder de indruk bleek van grote namen en gewoon altijd aanspeelbaar bleef.

19 oktober 2013 om 12:35

Nadeel is eigenlijk dat je dan 2 linkspoten in de verdediging hebt. Ik weet zeker dat je nu gaat lachen en ik hoop dat ik hiermee jouw dag geweldig ga maken maar ik denk dat De Vrij wel eens kan gaan verrassen.

De Vrij werd erg bekritiseerd maar ik zie wel dat ie veel talent heeft. Hij is voetballend heel goed en ik vind dat ie het spelletje ook prima leest. Wat De Vrij problemen zijn is dat ie soms nonchalant is en dat moet eruit. Fysiek moet ie ook nog stappen maken maar daar is ie mee bezig en hij is fysiek al een stukje sterker geworden.

Als De Vrij dus fysiek stappen gaat maken en hij ervoor gaat zorgen dat de nonchalante momenten uit zijn spel gaat dan is het denk ik een hele goede verdediger.

19 oktober 2013 om 12:46

@ rnb_

Dat is inderdaad een nadeel, maar neemt niet weg dat ik dat nu als de beste oplossing zie voor de toekomst. De Vrij is een goede voetballer, maar heeft niet de verdedigende kwaliteiten. Aan de bal prima, maar zo snel hij zich moet vastbijten in een tegenstander schiet hij te kort. Dat heeft ook met zijn karakter te maken. Hij heeft niet het karakter van iemand die er een keer flink onder schoffelt.

19 oktober 2013 om 12:50

Dat had Vlaar en Vertonghen eerst ook niet. Ik pakte laatst nog een keer foto's van Vlaar in zijn AZ periode en Vertonghen van zijn RKC periode en dat waren ook nog mannetjes. Uiteindelijk zijn dat echte mannen geworden. De Vrij trainde extra omdat ie weer dat ie daar stappen in moet maken. Op de training speelt ie elke dag tegen Pelle die beren sterk is. Ik denk zelf maar dat is natuurlijk altijd afwachten dat De Vrij sterker wordt en uiteindelijk ook fysiek spelers de baas kan zijn. Als dat gaat gebeuren dan is het een goede verdediger want hij kan al goed opbouwen en ik vind dat het een slimme speler is door het spel goed te lezen.

Maarja, het is altijd als. Dus we gaan het wel zien.

Denswil heeft het een paar wedstrijden goed gedaan klopt maar lijkt me nog steeds geen reden om hem mee te laten gaan naar Brazilie. Nederlands elftal trainers hebben daar wel vaker een handje van om talentjes op te roepen terwijl je juist de jongens die tegen de vaste kern aan zitten veel meer moeten gebruiken. Dat bravoure wat Denswil van zichelf heeft is prima en zouden meer spelers mogen hebben maar behalve scoren tegen Milan vind ik hem tot nu toe meer degelijk dan uitzonderlijk.

Ligt het aan mij, of vergeet iedereen Hendrix te noemen bij de talentvolle verdedigers? Hij is 2 jaar jonger dan Denswil en heeft het ook gewoon voortreffelijk(in mijn ogen zelfs beter dan Denswil) gedaan de afgelopen maanden.

19 oktober 2013 om 12:26

Klopt alleen ik ben benieuwd wat er met Hendrix precies gaat gebeuren. Ik las bijvoorbeeld dat PSV Rekik nog een keer wilt huren en dat snap ik niet. Volgend seizoen kan Hendrix het toch prima van Rekik overnemen? PSV heeft dan Bruma - Hendrix. Lijkt me ook een goed duo.

Ik denk dus dat Hendrix weinig wordt genoemd omdat Rekik waarschijnlijk zijn basisplek terug zal veroveren en dan komt Hendrix op de bank te zitten.

19 oktober 2013 om 12:45

In denk ook dat Rekik wel zijn basisplek terukkrijgt, maar vergeet niet dat zelfs al blijft Rekik nog 1 seizoen, dan is Hendrix daarna nog maar even oud als Denswil nu is en nog steeds jonger dan Bmi, De Vrij, Van Dijk, Bruma etc nu zijn. Terwijl hij dan wel al 2 seizoenen zijn wedstrijden heeft meegepakt in de eredivisie en heeft gespeeld in de Jupiler league(of hij wordt verhuurd komend seizoen).
Hij mag dus zeker genoemd worden als groot talent in mijn ogen.

19 oktober 2013 om 12:53

Klopt maar ik dacht zelf dat de discussie ging over wie naar het WK moet gaan. Als we puur naar talenten kijken dan hoort Hendrix er inderdaad tussen. Hetzelfde geldt eigenlijk voor Kongolo. Kongolo was met Ayoub onze beste man bij Oranje onder 19 en waarschijnlijk wordt ie volgend jaar basisspeler bij Feijenoord als Martins Indi weggaat.

19 oktober 2013 om 13:03

Bij het doorlezen van de reacties ging het vooral over de toekomst(na het Wk), dus vandaar dat ik daarover begon. Kongolo hoort er uiteraard tussen, ik maar hij speelt op dit moment niet dus dan vind ik het nog wel begrijpelijk dat hij niet wordt genoemd. Maar wel mooi om te zien dat het de komende jaren goed zit met de (centrale)verdedigers.

19 oktober 2013 om 12:30

Denswil is van een andere klasse dan Hendrix. Ik wil niet lullig doen hoor, maar dat is altijd al zo geweest in de jeugd.

19 oktober 2013 om 12:47

De jeugd waarbij ze nooit echt in dezelfde competitie hebben gespeeld omdat Denswil 2 jaar ouder was?
Daarbij was Denswil volgens mij altijd heel groot in de jeugd, vergeleken met andere spelers terwijl Hendrix altijd redelijk klein is geweest, maar zich toch makkelijk staande heeft gehouden. Om vervolgens 2 jaar jonger te zijn dan Denswil tijdens op het moment dat hij in de basis kwam te staan van een eredivisie topper.

Als Denswil echt van een andere klasse is dan Hendrix, dan had hij nu op een hoger niveau dan de Eredivisie moeten spelen.

19 oktober 2013 om 14:23

Bij PSV was de concurrentie op die positie met alle respect ook een stuk makkelijker dan bij Ajax. Vertonghen, Alderweireld, Moisander is wat anders dan Marcelo, Bouma en Derijck he als jij kijkt naar vorige seizoenen. Denswil is gewoon een veel completere speler dan Hendrix. Ik kan wel de verschillen opnoemen?

Hendrix is teveel eenbening. Denswil is bijna tweebenig. Denswil is veel sneller, atletischer en is ook beter in de lucht. Daarnaast heeft hij een beter schot en vrije trap. Opbouwend vind ik ze gelijkwaardig.

19 oktober 2013 om 16:56

Uiteraard was de concurrentie minder bij Psv, het is dan ook de verdediging die het 3 jaar voor ons heeft verneukt. De afgelopen jaren was Hendrix dan ook zo jong dat je van hem niet kon verwachten dat hij iemand uit de basis zou spelen.
Denswil is inderdaad completer, naar een andere klasse? Dat vind ik overdreven. Hendrix heeft nog 2 erg belangrijke jaren te gaan voordat hij op dezelfde leeftijd zit als Denswil, vandaar dat ik het moeilijk te vergelijken vind. Ze doen het op dit moment allebei erg goed, wat mooi is!

Over het 1 vs 2 benig, beter in de lucht en de trap geef ik je gelijk. Qua snelheid weet ik het zo nog niet, daarvoor heb ik te weinig wedstrijden van Denswil gezien en Park's goal vs Ajax helpt natuurlijk ook niet mee. Atletisch is maar net wat je onder atletisch verstaat, want je kan bewegelijk of opgepompt atletisch zijn. Het is maar net waar je het voordeel aan geeft. Hendrix is in mijn ogen wat bewegelijker, wat soms beter uitkomt, maar niet altijd. Daardoor vind ik Hendrix aanvallend dan ook sterker(als hij mee opkomt en naar de flank gaat voor een voorzet) en Denswl verdedigend.

Denswil heeft zeker een mooi schot in huis, maar voor vrije trappen hebben wij gelukkig Depay, dus dat is niet zo'n vereiste!

Maar zoals ik al zei, ik vind ze moeilijk te vergelijken door het verschil in lichaamsbouw en leeftijd. Hendrix zou in mijn ogen een goede CVM kunnen worden, maar gaat het ook zeker redden in het centrum bij Psv. Hij zal dan niet bij een Real Madrid terecht komen, maar goedgenoeg voor PSV wordt hij wel!

20 oktober 2013 om 00:21

Laat ik het misschien anders formuleren. De kans is best groot dat Hendrix een leuke voetballer gaat worden die het gewoon goed gaat doen bij PSV en dan een stap maakt naar het buitenland. Nu moet hij natuurlijk nog groeien in zijn spel, maar ik heb het meer over basiskwaliteiten die je wel hebt of niet.

Als Hendrix nu eenbenig is is die over 2 jaar echt niet tweebenig. Hetzelfde geldt voor z'n sprongkracht en luchtduels. Denswil heeft inderdaad door Park de schijn tegen, maar hij is voor een centrale verdediger gewoon snel.

Het enige wat ik Hendrix wel moet nageven is dat hij minder slaapmomentjes heeft. Denswil verliest nog weleens zijn concentratie. Dat komt doordat hij er in de jeugd teveel bovenuit stak.

19 oktober 2013 om 12:47

@ Deentje

Hendrikx heeft het in mijn ogen dus niet. Te soft in duels en aan de bal ook niet al te best. Natuurlijk is hij nog jong en hij kan dan ook gewoon een goede speler worden voor Psv, maar ik zie bij hem niet de potentie die ik bij Denswil en Rekik wel zie.

19 oktober 2013 om 12:52

Hij is voetballend juist enorm sterk en ondanks zijn 1.82m(en niet extreem breed) wint hij toch erg veel kopduels, wat hij vooral doet op inzet. Hij is in mijn ogen dan ook zeker niet te soft, anders zou je met zijn fysiek niet zoveel duels winnen.

19 oktober 2013 om 13:02

Voetballend sterk verdedigend minder in potentie tegenover de andere jongens (De vrij Denswil Rekik en zelfs Bruma)

Veltman en Hendrikx zijn te vergelijken met elkaar al vind ik zelfs Veltman verdedigend beter opgesteld staan.

Veltman is ook 1.82

19 oktober 2013 om 13:06

Excuses, ik zei 1.89, maar bedoelde 1.82. En dat is zeker niet groot voor een verdediger. Scheelt toch bijna 10 centimeter met de meeste verdedigers bij topclubs.

19 oktober 2013 om 13:08

@ Deentje

Lengte is niet hetgene waarover ik val. Zegt mij niet zoveel. Ik vind dat hij gewoon kwaliteit mist, zowel in de opbouw als in de duels. Ook zijn positionering (ook heel zwak punt van Bruma) is matig. Ik denk eerlijk gezegd zelfs dat hij voor PSV niet goed genoeg gaat worden en later ergens bij een club als NEC gaat spelen. Een beetje hetzelfde verhaal als toen met Marcellis, al werd die nog meer opgehemeld.

19 oktober 2013 om 13:11

Niet voor niets is PSV nu alweer bezig om Rekik langer proberen te huren. Als je heel veel vertrouwen in Hendrikx hebt dan zet je die volgend jaar erin.

19 oktober 2013 om 13:28

Je hebt gewoon minimaal 3 goede verdedigers nodig. Zanka en Koch komen tekort, dus dan kan je beter Rekik nog 1 jaar huren tot Hermansson op niveau is. Dat is beter dan iemand kopen.
Ik kan dan eigenlijk ook hetzelfde zeggen over Denswil bij Ajax: Als ze echt vertrouwen hadden, hadden ze VD Hoorn niet gehaald. Of Moisander vorig jaar. Dus die vlieger gaat niet altijd op.
Zijn positionering kan idd nog beter, maar dat is vaak bij jonger Verdedigers. Ook bij Denswil zag je dat tegen Psv. Vooral bij het doelpunt van Park was dat pijnlijk duidelijk. Maar dat verbeter je alleen door vaker tegen slimme/goede aanvallers te spelen.

19 oktober 2013 om 17:41

@ Deentje

Fout bij PSV was van Moisander. Niet van Denswil.
Vd Hoorn is rechtsbenig terwijl Denswil een linkspoot is. Met Moisander heb je de luxe omdat die zowel rechts als links goed is.
Ik vind Hendrix gewoon een erg matige speler en ik denk dat dit binnen nu en een jaar voor iedereen duidelijk zal zijn. De potentie die Denswil en Rekik in die paar wedstrijden hebben laten zien heeft Hendrix niet, bij lange na niet denk ik. Maar goed, de tijd zal het uitwijzen.

Dit vind ik nou echt de grote winst van Van Gaal als bondscoach. De motivatie en de drive van jonge talentvolle spelers neemt zo enorm toe. Dit kan alleen maar goed zijn voor de ontwikkeling van deze jongens.

Tegelijkertijd steekt dit me ook weer heel erg. Dat een jongen die nog geen 3 maanden in het eerste van Ajax speelt het idee heeft dat hij een uitnodiging gaat krijgen (en tegelijkertijd niet eens onrealistisch is) is eigenlijk in en intriest. Qua talent zit het wel goed in de verdediging, maar voor het WK zijn al die jongens nog niet klaar. Als je iets wilt bereiken moet je 7 goede wedstrijden op rij spelen. Dat gaat iemand die net komt kijken bij Ajax echt niet doen. Ook Bmi, De Vrij en Bruma hebben bewezen regelmatig steken te laten vallen (bruma bij zijn vorige clubs). Verder hebben Denswil en Rekik net 7 wedstrijden gespeeld op het hoogste niveau. Het is eigenlijk een concurrentiestrijd tussen deze jongens die om de 4e plek van CB gevoerd had moeten worden, en niet de 2e.

Laten we hopen dat op het WK het (in mijn ogen) prima middenveld en de geweldige aanval de jongens achterin kunnen dusdanig kunnen ontlasten, dat ze met wat minder druk kunnen voetballen achterin.

19 oktober 2013 om 14:03

Volgens mij blundert van Gaal al geruime tijd. Als ik zie wat er nu rondloopt ( alhoewel ik Vlaar prima vond) en dat Van Dijk genegeerd wordt dan verlies ik al mijn sympathie voor oranje en van Gaal. Als hij ook nog zo'n Denswill meeneemt die echt nog niets gepresteerd heeft dan hoop ik dat ze meteen in de 1e ronde eruit vliegen.

Best een aardige verdediging in potentie zeg ik zo.

Ik heb een aantal weken geleden hier ook al geroepen dat Rekik en Denswil samen in het centrum komt te spelen misschien niet dit WK maar het EK erop zou mooi zijn.

Met Van der wiel Van Rhijn en Janmaat zit die rechtback positie wel goed
In het centrum heb je De vrij Rekik Denswil Martins Indi en Bruma die gaan strijden voor RCV EN Lcv
Blind vind ik te matig voor Oranje dus zie liever Martins Indi daar spelen.

Het lichaam van Rekik Denswil en Martins Indi gaat ze Europese toppers maken ze kunnen namelijk ook prima voetballen.

Ik zou dan zelf zo gaan spelen

Cillesen

Vderwiel-Rekik-Denswil-Martins indi

De Jong-Sneijder-Strootman

Robben-Van Persie-Lens/depay

Vanwege een pop up van Fbto kon ik mijn opstelling niet maken

Al zou elke speler rond de 25 26 zijn stonden we in de wk finale

19 oktober 2013 om 13:04

wat betreft het cv duo heb je hartstikke gelijk, gister werd er nog gezegd dat ze te jong zijn maarja beter is er momenteel ook niet
vindt verder dat de backs het heel goed doen dus daar zou ik niets aan veranderen, net als dat ik niet zo'n fan ben van depay maar daar valt over te twisten

als van gaal denswill niet selecteerd kan ik hem echt niet meer serieus nemen, vooral niet als clasie, schaken en kuyt wel vaak worden opgeroepen

cillessen
janmaat
rekik
denswill
blind
N de jong
sneijder
strootman
robben
van persie
lens
19 oktober 2013 om 14:07

Beter is er niet? Hou toch op, wat heeft Denswill eigenlijk gepresteerd tot nog toe. Helemaal niks behalve een paar wedstrijden in de relatief veilige verdediging van Ajax. Te sneu voor woorden om die jongen in Oranje te willen hebben. Hij mag de veters van van Dijk nog niet strikken.
Gelukkig voor jullie zijn ze in Nederland heel goed in staat om Ajacieden te hypen en Oranje in te praten waar van Gaal ook maar al te graag aan me werkt.

19 oktober 2013 om 14:36

Hij staat al jaren bekend als een talent in de Ajax jeugd en daar komt nog eens bij dat niemand het meer over Alderwie?reld heeft.

Je bent een hypocriet als je vind dat Denswil geen talent heeft.

19 oktober 2013 om 15:20

dus omdat je pas sinds dit seizoen speelt kan je niet beter zijn dan de rest?
het feyenoord duo is echt niet beter. van dijk, rekik en denswill acht ik gelijkwaardig aan elkaar en bruma maakt wel erg veel fouten.

veilig verdediging? ajax heeft moeilijke weken achter de rug en toch heeft denswill altijd een voldoende gescoord en geeft hij leiding aan het centrum

19 oktober 2013 om 21:52

@nick95:
Dus..... Getypeerd worden als een Ajax-talent is goed genoeg voor Oranje? Hoop toch niet dat dat je boodschap is....

19 oktober 2013 om 21:57

@ajaxrick

Ja, de veilige Ajax verdediging. Hoe vaak wordt die verdediging nou echt op de proef gesteld...? Als je bij Groningen speelt moet je heel wat meer verdedigend werk opknappen dan bij Ajax en van Dijk deed dat zeer goed. Als je net bij Ajax een paar wedstrijden mee mag doen dan vak je qua ervaring volledig in het niet bij bijvoorbeeld van Dijk. Denswill ligt gewoon op alle vlakken achter... Het enige wat hij 'voor' heeft is dat hij gehyped wordt zoals vele Ajacieden.
Inmiddels heeft Castaignos overigens de 1-0 gescoord... Ja, die Castaignos die volgens Denswill geen doelpunt zou maken

19 oktober 2013 om 13:41

Ook mijn favoriete opstelling, waarbij blind misschien in bepaalde wedstrijden waar je zwaar dominant bent nog functioneler kan zijn dan Martins indi. Heb zo'n idee dat Janmaat voor het echte grote werk net te weinig is. Beetje als Jan kromkamp destijds. Met Maher,, duarte en van der vaart kun je op het middenveld nog variëren.

Mijn top 4 bestaat uit: Rekik, Vlaar, Denswil, BMI en Heitinga / de Vrij als vervangers. Als deze boys zich gaan ontwikkelen (behalve Vlaar) kan Nederland eindelijk weer eens bouwen op een topverdediging!

19 oktober 2013 om 13:06

ik vindt juist dat vlaar zich relatief laat nog heel goed ontwikkeld, is echt een grote jongen (letterlijk) en oogt redelijk meedogenloos

19 oktober 2013 om 13:40

Maar daardoor ook log en niet wendbaar. De turken konden met balletjes over de verdediging al 100 % kansen creeren dat moet je met toplanden niet hebben want dat wordt genadeloos afgestraft. En met de jonkies redden we het ook niet , dan wordt het de mannen tegen de jongens. Eigenlijk wordt het vrij kansloos op het wk wat betreft onze verdediging.

Als hij zo door blijft gaan, dan zal het niet lang meer duren voordat hij wordt opgeroepen door van Gaal en ik sluit ook niet uit dat hij meegaat naar het Wk. Om dan meteen alle wedstrijden op het WK te spelen, zal dan iets teveel van het goede zijn voor Denswil, maar stel dat hij het goed blijft doen en als hij dan wordt meegenomen naar het WK, dan zal dat de ultieme beloning zijn op een goed seizoen.

Als je op dit moment je verdedigingsduo zou moeten kiezen zou het Denswil - Rekik zijn. Vlaar en Bruma zijn net ietsje te beperkt. If they're good enough, they're old enough. Ik zou ook Aké verkiezen boven Heitinga. Spelers van zo'n klasse kunnen altijd iets extra toevoegen. Zo'n jong verdedigingsduo is geen probleem, zolang je er een dubbele buffer (De Jong en Strootman) voor zet net als op het WK in Zuid-Afrika.

Hoe kan je nu over een Denswill in Oranje praten terwijl van Dijk beter is dan wie dan ook op die positie. Niet serieus te nemen dit daar deze jongen nog niets gepresteerd heeft en niet in de schaduw van van Dijk kan staan. Lekker doorgaan met het hypen van de Ajacieden en van Gaal hapt ongetwijfeld toe.

Oke, aardig spelertje en kan in de toekomst wel wat worden. Maar komop, een handje vol wedstrijden in de eredivisie spelen en dan al opgeroepen worden? Laten we even niet overdrijven, we hebben het wel over oranje.

Alh hij zo doorgaat is hij straks de nieuwe Jan
Vertonghen

Komt denk ik iets te vroeg voor hem, maar als hij zich zo blijft ontwikkelen is hij er bij het volgende tournooi zeker bij en misschien al dit Wk maar komt al vrij snel.
Samen met Rekik (psv) verwacht ik ons centrale duo voor de komende jaren.

Het WK komt nog te vroeg voor hem.
Het EK heeft hij waarschijnlijk wel kansen maar hij zal op moeten boksen tegen De Vrij, Bmi, Bruma, Rekik, Vlaar en van Dijk. De meeste van die spelers zullen dan al in de Europese topcompetities spelen dus het zal niet eenvoudig worden. Laten we zien hoe hij, maar ook een Kongolo, vd Hoorn en bijv. Hendrix zich gaan ontwikkelen. Er zijn meer toptalenten die eraan komen.

Douglas, Viergever, Donk, Nuytinck en Heitinga zijn afgeschreven.

Denswill had een grote mond en zojuist heeft Castaignos de 1-0 gescoord... Lekker de Ajacieden blijven hypen jongens, goed voor het Nederlandse voetbal en van Gaal trapt er wel in!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren