Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Gaal: 'Arbiter was ongekend slecht, Turkse overtredingen niet bestraft'

Laatste update:
/

Louis van Gaal had dinsdagavond eigenlijk geen enkele aanleiding om ontevreden te zijn, maar was dat wel. De bondscoach was weliswaar vol lof over zijn spelers, maar plaatste een negatieve kanttekening bij het optreden van de leidsman. “Ondanks de scheidsrechter bleven we toch op de been”, klonk het na afloop van de 0-2 zege van Oranje in Istanbul.

De Portugees Olegario Benquerença presteerde in de ogen van Van Gaal namelijk onder de maat. Het dwong de keuzeheer ertoe om Bruno Martins Indi in de rust van het veld te halen, omdat hij in de eerste helft een (in de ogen van Van Gaal onterecht) gele kaart voorgehouden kreeg. Ook Daley Blind had hij om die reden willen wisselen. “De arbiter was van een ongekend slecht niveau. Turkse overtredingen werden niet bestraft”, foeterde hij.

Ook Robin van Persie bleef na de rust achter in de kleedkamer. Volgens Van Gaal was de spits het mikpunt van onsportief gedrag van de tegenstander. “Hij kreeg een aantal schoppen, waar niet tegen werd opgetreden, en kon niet meer verder”, zei hij in gesprek met NUsport. Over de prestaties van zijn spelers was de bondscoach echter tevreden: winnen in Turkije is immers niet al te veel landen gegeven.

“Alleen hadden we nog vaker moeten scoren”, ging hij verder. “Met name na de rust hebben we daar de ruimte voor gehad. Jammer dat dat niet is gelukt. We zijn duidelijk op de goede weg. In balbezit waren we heel goed en bovendien wisten we steeds de vrije man te vinden. Daar komt nog eens bij dat we heel gemakkelijk doelpunten kunnen maken.”

De scheidsrechter was slecht

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Van Gaal heeft gelijk, de scheids was echt om te huilen. Verder inderdaad een mooie en zeer makkelijke overwinning van ons Oranje. Turkije is echt heel erg slecht trouwens, niveau Estland. Vind het mooi dat al die Turken al dagen riepen dat ze ons wel even af zouden maken en dat het een heksenketel zou zijn, heb er werkelijk waar niks van gemerkt, behalve dat zielige gefluit tijdens het Wilhelmus, dat was echt misselijkmakend.

15 oktober 2013 om 23:20

Zeker heel respectloos om je aan dood te ergeren.. maar goed wij staan op het wk laat ze maar lekker fluiten voor de tv daar in Turkije!

15 oktober 2013 om 23:21

Turkije speelde gewoon goed hoor. Ze waren gewoon dreigend enzo. Tuurlijk gaan ze zeggen dat ze ons van de mat af gaan spelen. Je moet toch altijd achter je land staan.. dus begrijp je opmerking niet echt.

16 oktober 2013 om 00:27

Kijk iemand die het snapt

16 oktober 2013 om 00:39

@khan61 denk dat dit bedoeld was op een andere reactie? Je mag hopen maar moet wel gewoon realistisch blijven, arda is de enige turkse speler die iets te zoeken zou hebben in de basis van NL.

16 oktober 2013 om 08:30

Nuri Sahin ook hoor

15 oktober 2013 om 23:26

Turkije is zeker van niveau Estland. En het was meer een fluitket ipv heksenketel. Wat een zielige mensen om tijden volkslied te fluiten. Hopelijk doen ze dat op het wk ook zo bij de tegenstander. Oh nee. Ze doen niet mee op het wk. Ik ga lekker slapen nu. Ze toeteren namelijk niet op de straat.

15 oktober 2013 om 23:28

Jij laat je ook wel kennen hoor met deze reactie. Je kunt ook slechte winnaars hebben...

15 oktober 2013 om 23:32

Ik ben het helemaal met je eens. Het is schandalig dat er gefloten wordt tijdens het volkslied. Geloof mij dat heel veel Turken zoals ik hier keihard tegen zijn. Het is respectloos.

15 oktober 2013 om 23:58

Precies, respect geven is respect ontvangen. Het eisen van respect verdient geen respect.

16 oktober 2013 om 03:18

Wat een stelletje lamslullen zijn jullie zeg! Jullie geven niks om jullie volkslied, nu dat de Turken het gingen uitfluiten maken jullie er een vaderlandse gedoe van! Ik hoop dat jullie weer met NUL punten naar huis gaan!

16 oktober 2013 om 03:46

Ach, beter met 0 punten naar huis gaan dan thuis blijven..

Kansloze reactie zeg. Een fluitconcert onder het volkslied is gewoon respectloos, en het idee er achter ontgaat me ook volkomen.

16 oktober 2013 om 09:27

Bekijk het zo, wij kunnen tenminste met 0 punten naar huis gestuurd worden.

16 oktober 2013 om 09:33

Jij moet echt een keer je mondje dicht houden. Je praat alleen maar poep en probeert iedereen te proveceren. Face-it! Turkije heeft terecht verloren en gaat niet mee. En als je zo'n hekel hebt aan al die nederlanders wat doe je dan nog op een site als voetbalzone. Of sterker nog wat doe je nog in nederland!

15 oktober 2013 om 23:27

Nou nou, hebben we eindelijk een scheidsrechter die een wedstrijd niet doodfluit voor elk wissewasje, is het weer een slechte scheidsrechter die overtredingen onbestraft laat.

Geef mij Benquerença maar ipv een man als Higler die wel, al dan niet bewust, consequent elke wedstrijd dood fluit. Op het WK ga je ook scheidsrechters als deze tegenkomen en dan moet je er gewoon voor zorgen dat je je niet uit je spel laat halen door landen die erger kunnen zuigen en doen dan de Turken.

Geen topscheidsrechter, maar door hem heb ik me wel vermaakt...

15 oktober 2013 om 23:44

Die gozer was zo onberekenbaar, ene keer floot hij juist veelste snel en de andere keer floot hij bij een duidelijke overtreding weer niet. En hij gaf ook nog eens een paar keer geel waar dat totaal niet nodig was. Geef mij maar die scheids van tegen Hongarije, die laat tenminste wat toe op het veld, zoals elke engelsman.

15 oktober 2013 om 23:48

Hij floot zeker geen perfect wedstrijd, maar deze wedstrijd had ook een heel stuk saaier kunnen uitvallen als je bijvoorbeeld een strikte Spaanjaard of Italiaan had gehad. Mede door de scheids was het amusementsniveau nog van een acceptabel niveau.

Want zowel Nederland als Turkije speelden redelijk zwak.

16 oktober 2013 om 09:53

Het ging niet om het niet fluiten voor elk wissewasje, maar om het feit dat hij niet consequent floot. In de 1e helft beging een Turk een harde overtreding op Blind terwjil de bal al weg was, geen geel. Een paar minuten later geeft hij BMI een gele kaart in een duel wat nauwelijks een overtreding is. Enkele minuten na die gele kaart weer een harde overtreding van Turkije, weer geen geel.

Daarnaast geeft hij Nederland 3(!!!) x geel en Turkije 1x terwijl de Turken aan het schoppen waren. Hoe verklaar je dat?

16 oktober 2013 om 18:46

Ik hoef niks te verklaren, want ik ben die scheids niet. Enige wat ik wel zag en jij blijkbaar niet is dat die man sommige overtredingen helemaal niet gezien kan hebben door zijn looplijn, dus dan moet je zijn assistenten erop aanvallen aangezien zij het wel gezien zouden moeten hebben, niet de scheids zelf.

16 oktober 2013 om 08:39

Prima?! Of je provoceert, danwel hebt niet gekeken.
De man was bij vlagen dramatisch!

V Gaal die lacht...

Dat ik dat nog mocht meemaken!

On: Aagja Louis niet teveel aan ergeren, we hebben gewonnen en dat moesten we ook doen.

Gewoon lekker naar huis en focussen op clubvoetbal, we zijn er weer bij en daar gaat het om!

Ik vond de scheids aan beide kanten veel fouten maken. Maar waarom daar nu nog op zeuren je hebt gewoon 0-2 gewonnen. 3 punten pakken en wegwezen zo simpel is het. Om er nu weer een verhaal van te maken kom op zeg.

15 oktober 2013 om 23:24

Als je niets van je laat horen staat die scheids zo weer voor je neus en heb je wellicht weer nadeel van zo een koekenbakker. Juist als je een wedstrijd gewonnen hebt moet je ook kritisch zijn op de scheids, om zo zijn functioneren onder de loep te leggen. Deze scheids heeft trouwens wel vaker in het nadeel van Nlse ploegen gefloten en dit verbaasde me niks.

16 oktober 2013 om 00:06

Zeuren? Als je het interview gezien hebt weet je dat het gevraagd werd en dat hij er later aan toevoegde dat de scheids ook niet heel goed floot, op een nette manier.

16 oktober 2013 om 17:37

Tja ook altijd de scheids he. Ik noem het zeuren. Je wint de wedstrijd vrij eenvoudig pakt de 3 punten. En daarmee klaar. Maar menneer moet nog ff jammeren over de prestaties van de scheids.

Moet bij deze concluderen dat ik het voor het eerst met V.gaal eens ben. De scheids was een regelrecht drama, en de beste man zou bij deze voor de laatste keer op het veld horen te staan.

De scheids was zeer slecht mee eens maar we hadden vandaag ook geluk dat de Turken hun kansen niet afmaakten ze hadden er genoeg zeker aan het eind van de eerste helft!

16 oktober 2013 om 01:25

Ach zulke grote kansen waren dat niet tegen zeer technisch beperkte Turken. Een centrumverdediger van het NL elftal kan gerust af en toe een Turk laten lopen door het centrum, omdat hij de technische vaardigheden mist om de bal te controleren om het echt gevaarlijk te laten worden. Daar moet wel aan gewerkt worden natuurlijk door het NL elftal. Als je bijvoorbeeld Messi steeds zo laat lopen is de kans groot dat hij er een paar in schiet.

16 oktober 2013 om 01:40

Inderdaad. Er wordt vaak gesteld dat Turkse spelers technisch zouden zijn. Behalve een Özil of misschien types als sahin en emre merk ik er vaak weinig van. Hun aanvallers zijn vaak wild, ongecontroleerd en technisch zwak. Dat bleek vandaag ook weer.

16 oktober 2013 om 10:03

Kansen? Die ene echte kans die ze kregen sprong hopeloos van zijn voet af.

Turkije deed alles via hoge ballen, voetbal uit de jaren 60 speelde ze. Turkije heeft als voetbalnatie hopeloos gefaald. Als dit het beste is wat je hebt me een keuze uit 200 miljoen Turken....dan kun je in ieder geval stellen dat er geen voetbal opleiding bestaat in Turkije.

Ben benieuwd of hij nu ook een boete krijgt, zoals Koeman. Ik ben voornamelijk blij dat Robben heel is gebleven en van Persie alleen licht geblesseerd is.

Haha, die ouwe zeurkous vindt weer wat zout en een portie slakken. Scheids gaf overigens wel makelijk geel aan bmi en blind

15 oktober 2013 om 23:29

Dus eigenlijk heeft hij in dit geval gewoon gelijk?

16 oktober 2013 om 01:03

Hij heeft een punt stedford. Maar buiten het feit dat hij het ook niet kan noemen overdrijft hij het ook wat.

15 oktober 2013 om 23:30

Bmi was de kaart idd zwaar bestraft maar die van Blind was volkomen terecht!!! Met zijn noppen tegen de schenen van Topal! Maar eerlijk is eerlijk het was een drama scheidsrechter!!!

15 oktober 2013 om 23:43

Blind was gewoon eerder bij de bal, was meer een ongeluk ipv dat hij die speler echt wou raken. Hoogstens vrije trap voor het wat hard inkomen, maar in Engeland wordt terecht gewoon doorgespeeld en de gele kaart was dan ook bezopen.

Over de gele kaart van Indi ga ik het niet eens hebben. Belachelijk.

16 oktober 2013 om 08:43

Argento12, beide kaarten waren een lachertje! Blind raakt hem niet eens.
Kijk de beelden maar terug, dan zie je die turk al kermend kijken naar de scheidsrechter in de hoop een kaart aan te naaien en dat lukt. Dus matennaaier en slechte actie scehidsrechter. Bovendien moet hij vlak daarvoor al fluiten voor drie overtredingen in een actie tegen Clasie.
Portugese scheidsrechters zijn momenteel niet de besten, dat is wel weer gebleken.

15 oktober 2013 om 23:30

Als ie nou gemakkelijk geel aan beide kanten had gegeven had je waarschijnlijk niemand erover gehoord. Maar voordat Blind geel kreeg, had de kaart aan de andere kant moeten vallen na een charge op dezelfde Daley Blind. Daar bleef het bij een vermaning, en kreeg Blind na een stuk lichter vergijp wel de gele kaart voor geschoteld. Maar deze Portugees staat sowieso bekend als een verstrooide kaartengooier.

En terecht! Goed dat van Gaal dit niet zomaar van zijn kant laat gaan! Wat een drama zeg die scheids.. Telkens geel voor Nederland in de eerste helft terwijl Turkije overal mee wegkwam.. Hij leek wel bang te zijn voor de reactie van de supporters in die fluitketel, ronduit schandalig!!

Heb inderdaad ook zelden zo'n slechte scheidsrechter gezien, na die kaart van Indi ging het echt te ver. Hij had daarvoor al laten zien er niets van te kunnen. Echt een aanfluiting, letterlijk en figuurlijk.

De scheids was zeer zeker om te janken...
Wat een ongelofelijke thuisfluiter was die gast zeg!

In de eerste helft een speler die door gleed op Blind, was sowieso geel. 2 minuten later had blind hem te pakken voor een veel minder vergrijp. Was idd krom.

16 oktober 2013 om 08:44

Welk vergrijp? Hij raakt hem totaal niet!

16 oktober 2013 om 10:21

na 10 minuten ofzo. Die turk gleed door. Duidelijk geel. En totaal niet geraak?

De scheids was inderdaad dramatisch. Wat een ongelofelijk laffe thuisfluiter was dat. Snap niet dat de Uefa/fifa hier ook niet tegen optreedt...maar ach, voor de rest geen enkel probleem voor Nederland. Vond Turkije erg zwak vandaag.

Mensen die oneens stemmen op de Poll hebben echt niet naar de wedstrijd gekeken.

Was echt in het voordeel van Turkije, die gele kaart van Martins Indi was gewoon niet waard! Hij deed niks, hij is gewoon sterk en die turk gaat gewoon liggen omdat hij er niet bij kwam.

Gelukkig hebben we 0-2 gewonnen :D

Wat mij aangaat heeft v Gaal helemaal gelijk, de scheids was echt slecht en zeker wat overtredingen en kaarten aangaat ook partijdig in mijn ogen.

Hoe Robben getackeld werd, al die keren dat de bal net niet over de lijn was maar wel zo gefloten werd, de kaarten, de buitenspel momenten die hééééeel toevallig allemaal niet herhaald werden en noem het allemaal maar op.

Het leek wel alsof bepaalde individuen Turkije met hun 100m+ inwoners er dolgraag bij hadden op het WK, nou heb ik daar niets op tegen hoor, maar dan moeten ze het natuurlijk wel op een eerlijke manier verdienen en niet met behulp van een scheids.

Ik was gaandeweg de wedstrijd banger voor de scheids dan voor de tegenstander. Wat een drama die man. Hoe is het mogelijk dat zo'n man op dit niveau mag fluiten.

16 oktober 2013 om 01:19

Ja precies, af en toe was het echt te genant voor woorden. Van Turkije zelf hadden ze niet veel te duchten. In deze wedstrijden moet je gewoon geen blessures of schorsingen op lopen dat is het belangrijkste. De wedstrijd zelf was bijna niet meer serieus te nemen door de scheidsrechter. Ben blij dat Nederland zich heeft beheerst en geen onnodige schorsingen riskeerde door bijvoorbeeld te protesteren of opzichtig tijd te rekken.

Die grensrechter was dezelfde die ajax madrid vlagde met die 2 zuivere goals dus

16 oktober 2013 om 08:46

Nou, ook histeren had ik bij een aantal buitenspel gevallen weer grote twijfels. Het viel me namelijk ook op dat de turkse regie "vergat" om die situaties te herhalen, hoe zou dat komen?

Scheids was echt een Drama! Onbegrijpelijke beslissingen.

Zoveel reacties, maar niemand zegt ook maar een woordje over de handsbal van Janmaat. Daar kwam Nederland heel goed weg, want dat kon een keerpunt in de wedstrijd zijn.

16 oktober 2013 om 00:14

Welke handsbal?

16 oktober 2013 om 00:19

Eerste helft, corner Turkije, bal komt via een andere speler tegen de arm van Janmaat. Waarschijnlijk keken alle autochtone Nederlanders op dat moment even een andere kant op, want blijkbaar heeft niemand het gezien.

16 oktober 2013 om 09:56

Daar kan je niet eens een penalty voor geven. De bal wordt van richting veranderd op nog geen 5 cm van hem af. In zo'n korte tijdsbestek kan je je arm moeilijk weg halen. Geen penalty, zelfs geen discussie over mogelijk.

16 oktober 2013 om 11:27

Van richting veranderd? Kom op man, waarom moet je nou liegen. Arda kopt de bal met zijn schouder, de bal komt tegen de arm van Janmaat en hij wordt zeker niet van richting veranderd. Door wie gebeurt dat dan, een geest?

het ligt meestal aan de atmosfeer als je een scheidsrechter verkeerde beslingen ziet nemen.

16 oktober 2013 om 01:30

Ja, hij durft niet consequent te fluiten. Hij liet zich intimideren door het publiek. Alleen al om die reden heeft zo'n scheids helemaal niets te zoeken op het WK. De Fifa ziet dit optreden van de scheids ook. En denk niet dat hij een positieve beoordeling krijgt.

Dramascheids. Twee belachelijke gele kaarten en die stopper mocht maar blijven inhakken op Van Persie. Om nog maar te zwijgen over de onbestrafte overtredingen tijdens een van de vele gevaarlijke Orane-counters. En zijn assistent vlagde ook nog een paar keer een 1-tegen-1 situatie van Lens en Robben onterecht af.

En om naar de andere kant te kijken(dat geval met Janmaat): hij kan m geven, maar de hand gaat niet naar de bal(janmaat is er zich helemaal niet bewust van), dus kan je het aangeschoten(aangekopt) hands noemen.

16 oktober 2013 om 00:20

Kunne er geen klote van. Als je zoveel corners om zeep weet te helpen hoe wil je dan je zogenaamde overwicht belonen. Turkije hoort niet thuis in Brazilië volgend jaar!

16 oktober 2013 om 00:21

Ik wist niet dat er nog steeds zoiets als aangeschoten bestaat. Janmaat steekt zijn hand uit, bewust of onbewust, dat doet er niet toe en de bal raakt zijn hand. 100% strafschop. Ik gebruik het niet als een excuus, want Turkije verdiende het niet om te winnen, maar als je het gaat hebben over de scheidsrechter, moet je alles opnoemen en niet alleen de beslissingen die in je nadeel vielen.

16 oktober 2013 om 01:00

Het gaat of de hand een natuurlijke reactie maakt.
Dat zijn de regels. Onbewust doet er dus wel toe clutch.

16 oktober 2013 om 11:30

Ok, het is onbewust, maar zijn hand is uitgestoken en heeft daar niks te zoeken. Wat een moeite wordt er gedaan zeg om dit goed te praten.

Natuurlijk heeft hij groot gelijk. Het was een lachwekkende en beschamende vertoning. Ik mag niet hopen dat hij meegaat naar het Wk.

Ik kreeg bijna medelijden met de Turken, zowel de scheids als sommige Oranje klanten leken de Turken graag de helpende hand toe te steken. Door het gebrek aan kwaliteit lukte het zelfs toen nog niet. Het werd aandoenlijk.

Erwin Koeman krijgt er EUR 1000,- boete voor voor soortgelijke opmerkingen.

16 oktober 2013 om 01:08

Reken maar dat dit ook nog een staartje gaat krijgen voor van Gaal.
De Fifa accepteert nog minder dan de Knvb.

Het trieste is dat hij volkomen gelijk heeft alleen de Fifa ziet graag monddode coaches.

16 oktober 2013 om 03:16

Was dat niet omdat dat tijdens de wedstrijd gebeurde.

Helemaal mee eens met van Gaal. Zo zie je maar dat zo'n scheidsrechter niet geschikt is om zulke wedstrijden te fluiten. Gele kaarten sloegen nergens op. Ben blij dat ondanks het thuisfluiten Nederland heeft laten zien waarom Turkije weinig te zoeken heeft op een WK. Het is veel opportunisme en wilskracht maar er zit zo weinig technisch vernuft en creativiteit in. De enige reden dat ik graag wilde dat Turkije naar het WK ging is hun fanatisme in Nederland bijvoorbeeld, vind het wel leuk om te zien als ze een wedstrijd winnen op het EK en WK. Niet om het voetbal waar weinig lijn in zit. Er moeten daar echt dingen veranderen willen ze weer serieus mee doen op een eindtoernooi.

Wat een prutser was dat zeg.

Ja ik vond de gele kaarten ook vet overdreven. Je had hier en daar wel eventueel voor een overtreding kunnen fluiten. Maar hopsee geel hier geel daar. Robben had volgens mij 2 penalties moeten hebben en wij verdienden wel 2x geel.

Ik vind van Gaal vaak een drama in zijn reacties na de wedstrijd, maar ben het nu roerend eens met hem. Wat was deze scheidsrechter slecht. Zeker omgekocht door de Turken? ;-)
Maar goed.... zelfs met deze scheidsrechter winnen we redelijk simpel en lopen we verder geen schade op. Op naar de voorbereiding op het Wk!

Turkije speelde slecht verdiend verloren dat geef ik toe,
maar natuurlijk kun je gefluit en praatjes hebben van heksenketel hallo je staat toch voor je eigenland
dat geeft meer motivatie aan de fans dat nederland dat niet heeft kunnen wij ook niks aan doen
dus bekijk 2008 maar eens we kwamen in halve finale en waar was nederland ?
toen waren jullie wel stil idd toen waren die klepjes dicht.
kom niet zeggen dat Turkije het niveau van estland heeft want dan snap je totaal niet van voetbal
iedereen maakt wel eens foute soms speel je wedstrijd als team behoorlijk slecht de volgende keer speel je weer hoger als je niveau dat is eenmaal voetbal in plaats van sportief te reageren zijn er kneuzen tussen die het boel verklote wees blij dat nl door is en verder kan blijf niet als een wijf talke van turken dit turken dat anders heb ik zoveel te zeggen over nederland believe me !

deze keer geef ik hem gelijk, de scheidsrechter was denkelijk toch geintimideerd door de Turkse supporters, ik vond ze echt slecht. Als de Turkse spelers ook maar wat voelde lagen ze al op de grond en jammerde of er god wat erg was gebeurd. Dit had ik echt niet verwacht, de twee gele kaarten voor blind en m.indi waren niet terecht, ze deden niks verkeerd.

nou nou misschien was dat niet gele kaart maar dat wil niet zeggen dat ze niks verkeerds deden
m.indi duwde arde naar achteren met zijn arm dat is sws wel vrijetrap maar kaarten dat ligt aan scheids ene is strenger de ander weer niet.
dat van blind was ook trouwens vrijetrap hij kwam er hard in maar was geen kaart voor nodig.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren