Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Zevende land meldt zich voor Januzaj: ‘We willen graag met hem praten’

Laatste update:

Adnan Januzaj is de laatste tijd een van meest veelbesproken spelers in Engeland. Het toptalent van Manchester United besliste afgelopen zaterdag in zijn eentje de competitiewedstrijd tegen Sunderland: in het Stadium of Light werd het 1-2 door twee doelpunten van de jonge aanvallende middenvelder. Januzaj heeft nog niet bepaald voor welk land hij als international uit wil komen, maar kan inmiddels kiezen uit liefst zeven verschillende nationale elftallen.

/

Januzaj mag in actie komen voor België, zijn vader ziet hem liever in Albanië spelen, Engeland doet een poging om hem speelgerechtigd te krijgen en ook Turkije, Servië en Kosovo zijn opties voor de aanvallende middenvelder. Ook Kroatië wil zich echter mengen in het rijtje kanshebbers. Ivo Susak, de bondscoach van Kroatië Onder-21, bevestigt dat donderdag aan Sportske Novosti.

“Eén van de mensen in de technische staf van Albanië heeft me verteld dat de moeder van Adnan van Kroatische afkomst is”, legt Susak uit. “Dus ja, natuurlijk zijn wij dan geïnteresseerd in hem. Hij heeft enorm veel potentieel, maar we weten zelf ook wel dat het een enorme strijd zal zijn om hem voor ons te winnen. Voor zover we weten, heeft hij geen Kroatische identiteitspapieren. Dat is wel erg belangrijk. We willen graag met hem praten, we willen graag een gesprek regelen.”

Ik acht het ... dat Adnan Januzaj voor Kroatië kiest

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
10 oktober 2013 om 13:58

Wow zei je niet toen jou land Adnan ook wou/wil he.

10 oktober 2013 om 14:09

Tsss... Moet je ook al "wow" roepen als België een Belg wil oproepen, die geboren is in België, opgegroeid is in België, heeft leren voetballen in België en een Belgisch paspoort heeft?

10 oktober 2013 om 14:11

klein verschil is wel dat hij in belgie geboren is en er tot zijn 16de heeft gewoond, er zijn (voetbal)opleiding heeft genoten,....

maar ja, kom nog maar weer eens af met dezelfde discussie...

10 oktober 2013 om 14:12

" Een Belg wilt oproepen " haha.. maar wanneer hij voor zijn vaderland zal kiezen is het opeens " ga terug naar je eigen land " maar nu is het opeens een Belg? Wat een logica man.

Laat hem voor z'n eigen land spelen klaar en dat is Albanie.

10 oktober 2013 om 14:15

Zeg, het wordt nu wel hoog tijd dat je de definitie van het woord "vaderland" eens opzoekt. Je misbruikt dat woord nu al dagen in allerhande topics. Zijn vaderland is België.

10 oktober 2013 om 14:15

@stungunner

Wat boeit het waar hij geboren is? Mijn ouders zijn van Armeense afkomst ze waren onderweg naar Belgie en mijn moeder moest bevallen van mij ik was bijna geboren in Duitsland maar mijn moeder beviel toen niet en toen geraakte zij in Belgie toen werd zij bevallen.. het maakt niet uit waar je geboren word het kan zomaar in een park, in een dierentuin van Afghanistan waar je ouders op vakantie zijn.. het maakt niet uit je bent wat je ouders zijn.

10 oktober 2013 om 14:16

Als hij geboren is in België dan is zijn eigen land toch echt België. Beetje trieste reacties, maar wellicht heb ik een geschiedenis tussen jullie 2 gemist ofzo.

10 oktober 2013 om 14:17

Stakkevdb

"het begrip thuisland heeft in de loop der tijd meerdere betekenissen gekregen.
Het oorspronkelijke begrip komt het meest overeen met begrippen als "land van herkomst",

Land van herkomst wat zijn zijn ouders? Juist Kroat en Albanees.. geen Belg.

10 oktober 2013 om 14:19

Sammerens

Er zijn zoveel mensen die geboren zijn in een vliegtuig dat wist je toch? Nou wat voor afkomst hebben zij dan? Wat maakt het uit waar je geboren bent jezus. Het draait om van waar je die huidskleur hebt van waar je die taal spreekt van waar je familie komt en niet waar je onterecht geboren bent .

10 oktober 2013 om 14:20

Hij is geboren in Belgie en daar opgegroeid dan is het gewoon een Belg zeker als je daar tot je 16de hebt gewoond. Desondanks heb ik wel het gevoel dat hij weleens voor Engeland zou kunnen kiezen.

10 oktober 2013 om 14:24

Mkhitaryan je legt ons woorden in de mond. Er is niemand die zegt dat wanneer hij kiest voor Albanie hij maar uit Belgie zou moeten vertrekken. Hebben we dat met pakweg Carcela zo gedaan toch?

10 oktober 2013 om 14:27

Als hij voor Engeland wil kiezen moet hij wachten tot 2018 (5 jaar na zijn 18de verjaardag).
Dat zijn potentieel twee wereldbekers en een Europees kampioenschap.
Het lijkt me sterk dat hij dat gaat doen.

10 oktober 2013 om 14:28

ik zou ook mijn afkomst van me ouders nooit ontkennen maar ik ben in nederland opgegroeid. ik heb hier buiten gespeeld en ben hier naar school geweest en mijn familie en vrienden zijn in dit land. ik ben gewend aan de weer en natuur van dit land en ik zou voor nederland kiezen.

10 oktober 2013 om 14:28

Ons woorden in de mond?

Haha, weet je waarom dat niet bij Carcela lukte omdat hij van dag 1 al aangaf niet willen te spelen voor Belgie.

10 oktober 2013 om 14:31

@ stakkevdb: de definitie van het begrip 'vaderland' is, zoals je zou kunnen verwachten, het land waar zijn vader vandaan komt. Dat is Albanië. Neemt niet weg dat mij het logisch en waarschijnlijk lijkt dat hij voor België kiest. Dat is zijn geboorteland. Ohnee wacht, dat is Kosovo, wat destijds Servisch grondgebied was... Laten we zeggen dat hij het grootste gedeelte van zijn leven in België heeft doorgebracht, dus zal hij daarvoor kiezen.

10 oktober 2013 om 14:34

ja, je legt ons woorden in de mond, neem er een woordenboek bij als je het niet begrijpt.

En jouw antwoord over Carcela is naast de kwestie, het gaat er niet om dat hij voor Marokko heeft gekozen, het gaat erom dat geen enkele Belg toen heeft gezegd dat hij dan maar terug naar Marokko moest gaa, wat jij beweerde.

10 oktober 2013 om 14:35

Ten eerste is de officiële betekenis van een vaderland het land waarin je geboren bent.

En ten 2de worden er inderdaad dagelijks honderden kinderen geboren in vliegtuigen . Dit komt een paar keer per jaar voor. Als dit gebeurd dan zijn daar wettelijke richtlijnen voor om te bepalen welke nationaliteit het kind krijgt en dit verschilt per land.

10 oktober 2013 om 14:37

@mkhitaryan Vanaf dag 1? Vandaar dat hij jeugdinterlands en vriendschappelijke matchen voor de duivels heeft gespeeld?

Het wordt nu wel heel erg zielig met je.

10 oktober 2013 om 14:37

@yusufcesin

Dat is mooi en verdient heel wat respect. Ik ben blij hetgene te lezen dat ik ook wel merk in het dagelijkse leven, nl dat er heel wat mensen met vreemde roots zich toch belg of Nederlander voelen en daarbij ook trots zijn op hun vreemde afkomst.

Maar volgens mensen als Mkhitaryan bestaan jullie niet, en moet elke Belg of Nederlander met vreemde roots zich enkel en alleen Marokkaan, Turks, Armeens, Kosovaars, ... voelen.

10 oktober 2013 om 14:53

De meerderheid blijkt hier zelfs nog te dom om een woordenboek vast te nemen en "vaderland" op te zoeken. Dan houdt het op natuurlijk...

10 oktober 2013 om 17:22

@ Mkhitaryan

Aub, stil, je praat enkel en alleen onzin.

10 oktober 2013 om 19:06

Mkhitaryan

"het draait om van waar je die huidskleur hebt van waar je die taal spreekt van waar je familie komt en niet waar je onterecht geboren bent"

Dus nu stel jij dat integratie onmogelijk is? Vanaf dat je ouders een bepaalde nationaliteit hebben kun je je nergens anders meer integreren en kun je bv geen Belg meer zijn? Een rare redenering als je het mij vraagt, maar goed ieder zijn mening.

Verkoop ook geen onzin aub, Carcela heeft zelfs 2 vriendschappelijk interlands voor Belgie gespeeld en heeft ook in de media letterlijk gezegd dat hij daarvoor had gekozen, pas na die 2 interlands is hij dan toch van gedachten veranderd. Bij Carcela(en Chadli toen ook) was er juist een nog veel grotere soap rond dan met Bakkali nu het geval was.

10 oktober 2013 om 21:06

"in een dierentuin van Afghanistan waar je ouders op vakantie zijn"..

Hahahaha, dit is met afstand de meest komische tekst die ik dit jaar op VZ heb gelezen, echt hilarisch!!

11 oktober 2013 om 14:30

Klopt, daarom worden ze ook hier in NL nooit serieus gezien.

11 oktober 2013 om 09:02

Ik vind ook dat ze hem gewoon met rust moeten laten

Misschien heeft hij ooit naar een Nederlandse wedstrijd gekeken? LvG! Bellen!

10 oktober 2013 om 13:58

Hij schijnt groot geworden te zijn door elke dag een boterham met pindakaas te eten.
Ik zou hem bellen als ik Louis was.

10 oktober 2013 om 14:48

Die hangt gewoon de telefoon op hoor als die Louis van Gaal hem belt. Denk dat hij geen deel uit gaat maken van de kleuterklas van Louis.

Ik heb gehoord dat zijn achter achter achter grootvader van Nederlandse komaf is.
Hup, uitnodigen voor het Nederlands elftal!

10 oktober 2013 om 13:47

Ik heb gehoord dat hij een Franse bulldog heeft. Komaan Frankrijk, bellen!

10 oktober 2013 om 13:56

En hij heeft ook een hotdog gegeten met zijn vriendin die een nicht heeft uit Amerika.. Amerika gaat volgende week bellen.

10 oktober 2013 om 13:56

Hij heeft ook twee J's in zijn naam. Die derde mag ie bij zijn debuut voor het Nederlands elftal komen ophalen in Volendam.

10 oktober 2013 om 14:38

Even serieus, het schijnt dat ook Italië achter hem aanzit: ''tijdens een vakantie aan het Gardameer heeft Januzaj een drol gelegd in een Italiaans toilet. Dit is aanleiding voor de Italiaanse voetbalbond om de mogelijkheid te onderzoeken of hij hierdoor voor Italië kan gaan spelen.'' Aldus Gazetta Dello Sport.

Ronduit belachelijk dit! Speelt 1 wedstrijd voor United waar hij 2 keer scoort, en dan krijg je dit.....

10 oktober 2013 om 14:03

Het is niet van 1wedstrijd. Adnan deed in de voorbereiding al goed. Het verbaasd me dat Moyes hem niet gelijk in de basis heeft gezet.

10 oktober 2013 om 18:23

Inderdaad waar gaat het heen met de wereld. Dit soort gastjes spelen 2 leuke wedstrijdjes en meteen zijn het de nieuwe sterren. Laat ze eerst maar eens 2 seizoen wat bewijzen.

10 oktober 2013 om 14:47

Zelfde met Bakkali toch? Twee goede wedstrijden tegen degradatiekandidaten en hij is een hot item. Laat die jongens eerst gewoon lekker normaal voetballen, de rest komt vanzelf.

Verder ben ik van mening dat "vaderland" staat voor waar je geboren en getogen bent dit ongeacht de afkomst van je ouders.
Als je ouders Turks zijn, maar je bent in NL geboren en hier opgegroeid dan ben je in mijn ogen een Nederlander...

10 oktober 2013 om 14:53

Ben je de tweeluik tegen Zulte Waregem vergeten?

Hoe is het in godsnaam mogelijk dat die jongen voor 7 landen uit kan komen?
Ik begrijp dat je 2, 3 en misschien 4 nationaliteiten hebt (geboorteland/ouders beiden ander land en het land waar je nu voetbald) maar 7..? Gekkehuis

10 oktober 2013 om 13:44

Hij is een Belg. Woont in Engeland. Dus over een paar jaar kan die de Engelse nationaliteit hebben. Hij is geboren in Kosovo. Dat was destijds Servisch grondgebied maar wonen erg veel etnische Albanezen waar hij er kennelijk ook 1 van was. Zijn moeder is Kroatisch. Dan heb je al 6 landen wanneer Kosovo die status ook krijgt. Waar Turkije dan vandaag komt weet ik eigenlijk niet.

10 oktober 2013 om 14:00

Ik ben zelf geen turks maar Vriend er wonen 20duizen kosovaren van turkse afkomst in kosovo en hij is er ook 1van als je niks weet moet je op google naar turks in kosovo kijken.

10 oktober 2013 om 14:06

Zijn opa was turks

10 oktober 2013 om 14:15

Aan je taalgebruik te lezen ben je wel Turks, no offense
20duizend vind ik opzich niet veel, maar het zou misschien iets kunnen verklaren. Bedankt voor de info.

10 oktober 2013 om 14:21

@romanriquelme. 70 van de kosovaren is etnisch albanees. Dat is toch wel een stukje meer dan de 20 duizend Turken waar jij het over hebt. Dat is dus procentueel te verwaarlozen. Dan wonen er in Nederland relatief nog een stuk meer mensen van Turkse afkomst. Snap ook niet echt goed wat je met je bericht wil zeggen overigens.

@kaka-cr7. Ok ,wist ik niet . Dat verklaard het dan

10 oktober 2013 om 15:11

@ rink

Het is no offence.. Als je iemand gaat wijzen op zijn taalgebruik, zorg dan tenminste dat je zelf niet de analfabeet uithangt..

En dat komend van een Turk..

10 oktober 2013 om 16:54

@bjk
Eigenlijk is zowel offense als offence goed.
Het ene is Brits en het andere is Amerikaans.

Groet van een betweter

10 oktober 2013 om 17:22

Bago, 92% van de Kosovaren zijn etnisch Albanees..

11 oktober 2013 om 14:35

Aangezien je taalgebruik ben je wel Turks? Klopt, was vergeten dat alleen op de wereld Turken hier rare taalgebruik hebben. En dan nog no offence zegge... Ahaahah lachwekkend dit

11 oktober 2013 om 23:40

Manchester United winger Adnan Januzaj made the headlines this weekend following his brace against Sunderland.

Januzaj, who is of Kosovan descent, was born in Belgium and is eligible to play for several other countries including Belgium, Albania and Turkey.

The 18-year-old winger would be able to play for Turkey due to having Turkish grandparents. Januzaj also has relatives living in Turkey. (En ik ben een marokkaan)

11 oktober 2013 om 23:43

Niks mee te maken ik ben zelf ook geen turks maar lees dit stukje maar even. Manchester United winger Adnan Januzaj made the headlines this weekend following his brace against Sunderland.
Januzaj, who is of Kosovan descent, was born in Belgium and is eligible to play for several other countries including Belgium, Albania and Turkey.

The 18-year-old winger would be able to play for Turkey due to having Turkish grandparents. Januzaj also has relatives living in Turkey.

11 oktober 2013 om 23:45

The 18-year-old winger would be able to play for Turkey due to having Turkish grandparents. Januzaj also has relatives living in Turkey.

Dit is echt ongelooflijk, 7 landen waar je voor zou kunnen spelen! Ik heb echt medelijden met "dat jongetje". Al dat getouwtrek aan hem terwijl hij eerst nog maar 'echt' moet doorbreken.

10 oktober 2013 om 14:19

Het neemt inderdaad trieste vormen aan. Echter heeft hij zelfs België al resoluut in de wachtkamer gezet, dus al die andere landen kunnen hoogstwaarschijnlijk eenzelfde behandeling verwachten. Zo'n Kroatie is natuurlijk helemaal kansloos, net als wat andere landen op die lijst.

10 oktober 2013 om 14:42

Ik zou als ik hem was gewoon voor geen enkel land spelen. Geen van de mogelijke landen maakt namelijk kans om ooit de wereldtitel te winnen, dus kan hij zich beter op clubvoetbal richten, zoals hij nu doet.

10 oktober 2013 om 17:18

De grootste heldenstatus in jouw land bereik je door te schitteren in de nationale ploeg. Tevens een prachtig podium om jezelf in de kijken te spelen bij topclubs, als is dat bij Januzaj op dit moment natuurlijk niet van toepassing.

Ik denk dat je trouwens ook niet moet onderschatten hoeveel spelen voor je nationale ploeg je kan brengen, ook in je maatschappelijke carrière.

Laat die jongen nu maar een paar wedstrijden op goed niveau zoals hij zelf zegt. Wat ik het ergste vnd, is dat veel mensen het niet vanuit het standpunt van Januzaj bekijken. Nu komt er irritatie tegenover Januzaj terwijl deze jongen er zelf weinig aan kon doen.

Deze jongen is 18, laten we dat vooral niet vergeten en dit is geen makkelijke keuze.

Waarom Turkije zich ook heeft gemeld is mij een raadsel. Dat Servië, Albanië en Kroatië geïnteresseerd zijn is logisch, maar voor zover ik weet heeft deze jongen totaal geen affiniteit met Turkije.

10 oktober 2013 om 13:40

Hij schijnt Istanbul een geweldige stad te vinden.

10 oktober 2013 om 13:47

oh, dus alleen daar om wil hij voor Turkije spelen.

10 oktober 2013 om 13:59

Zeg ik niet.

10 oktober 2013 om 13:48

Hij eet graag kebab, vandaar.

10 oktober 2013 om 14:12

Kosovaarse turk (20duizend turken in kosovo)

10 oktober 2013 om 15:46

In Kosovo wonen er turken zoals in NL bv, maar het zijn zeker geen 20000.
En komt er nog bij dat Januzaj helemaal niks met die turken te maken heeft, maja ik weet zelf niet vanwaar al die onzin komt.
Hij zal een keuze kaan maken tussen Belgie en Albanie, aangezien Kosovo nog niet erkend is door de Fifa.

10 oktober 2013 om 14:15

Dan hoeft nederland ook niet met surinamers te voetballen dat zijn ook geen nederlanders of met anti's

10 oktober 2013 om 15:54

Nederlandse Antillen zijn gewoon gemeenten van Nederland.

10 oktober 2013 om 18:31

Volgens mij omdat Albanië vroeger tot de Ottomaanse Rijk behoorde.

11 oktober 2013 om 00:25

Zijn opa is Turks of heeft Turkse roots. Misschien is dat ver te zoeken, maar voor een voetbalbond is dat aanleiding om een uitnodiging te sturen

11 oktober 2013 om 14:29

Zijn grootvader is Turks en een grote deel van zijn familie woont daar.

11 oktober 2013 om 23:47

The 18-year-old winger would be able to play for Turkey due to having Turkish grandparents. Januzaj also has relatives living in Turkey. Nu duidelijk beste bambino

Dit is echt belachelijk aan het worden. Lijkt wel de transfermarkt.. Straks gaan ze hem nog tekengeld bieden ook.

10 oktober 2013 om 13:40

Hahaha zie het al gebeuren. Maar even serieus dit is belachelijk hij moet snel zijn keuze maken.

10 oktober 2013 om 13:52

dat is het mooiste...hij moet helemaal niks.
Als hij nog even wil wachten met kiezen dan doet hij dat toch lekker. Kan hij alleen geen a-interlands spelen in de tussentijd

10 oktober 2013 om 13:58

Ik zou zo snel mogelijk een keuse maken en zoveel mogelijk interlands spelen. Wie weet kan hij een record aantal wedstrijden spelen.

10 oktober 2013 om 14:35

Of een record voor zoveel mogelijk landen zou wel geinig zijn.. Om de interland een nieuw land kiezen. Moet niet gekker worden

Je moet je hart volgen jongen! je moet voetballen voor het land wat het meest in je hart zit! hoop uiteraard dat het geen Albanië word! DIe je zie je bijna nooit spelen...

10 oktober 2013 om 13:38

Ik denk dat je hart bedoeld, want nu krijgt het een andere betekenis...

10 oktober 2013 om 17:42

je heb gelijk sorry typfoutje!

10 oktober 2013 om 14:08

Ik hoop juist dat het wel Albanie wordt. Hebben die tenminste ook een keer een echte held.
De beste tot nu toe was volgens mij die bikkel van Lazio Roma. Maar de meeste helden zijn sierlijke aanvallers natuurlijk en dat kunnen zij wel gebruiken.

Misschien nog een achterneef uit Irak? Of een oom uit Denemarken?? Wat een bullshit dit gedoe..

Best leuk als hij nu zegt dat hij gewoon geen international wil worden, om zich puur en alleen op zijn club te focussen!

Deze man is met recht een wereldburger haha! Maar ik hoop dat hij kiest voor het land waar hij zelf het meeste gevoel bij heeft, wat waarschijnlijk België of Albanie zal zijn.

Wat een hype zeg. Verder maakt het weinig uit waar hij voor kiest. Met geen van die landen ga je ooit prijzen pakken.

10 oktober 2013 om 14:21

België en vooruit, Engeland, zijn wel landen die gewoon kans maken op prijzen. België heeft op dit moment toch wel een gouden generatie.

jezus... en zometeen komt nederland er ook nog bij xD

10 oktober 2013 om 14:04

Als dat zou kunnen.

Hoe is dit mogelijk? Ik snap dat mensen 2 nationaliteiten hebben of 3, 4 kan ook nog. Maar 7? Weet iemand hoe dit kan?

10 oktober 2013 om 13:47

Hij is geboren is Belgie. Zijn vader is Albanees. Zijn moeder komt uit kosovo, dat is geen fifa erkende staat dus kan hij daarom ook voor Servie uitkomen. Hij voetbalt nu geloof ik 3 jaar in Engeland, dus als hij voor engeland uit wilt komen duurt dat nog minimaal 2 jaar. Waar in hemelsnaam Turkije vandaan komt zou ik ook nietweten.

10 oktober 2013 om 13:59

Hij kan pas in 2018 voor Engeland spelen. De 5 jaar regel gaat pas in vanaf de 18de verjaardag.

10 oktober 2013 om 14:37

vroeger waren de balkanlanden van turkije, van bulgarije macedonie jugoslavie tot hongarije. Er zijn nog heel veel turken in dat land achter gebleven.

10 oktober 2013 om 13:53

Heeft gedeeltelijk te maken met de complexe geschiedenis van voormalig Joegoslavië, dat is een aantal maal flink veranderd. Ten tijden van de geboorte van Januzaj bestond Joegoslavië nog, al had het toen al niet meer de grootte van weleer. Inmiddels is Joegoslavië geen land meer, en zijn er een aantal autonome republieken ontstaan. Blijkbaar heeft hij daarmee recht op meerdere nationaliteiten.

Zo kan het lettelijk en figuurlijk een wereldspeler worden.

10 oktober 2013 om 15:33

Dat wordt hij ook. Hij wordt beter dan Johan Cruijff.

Echt te idioot voor woorden dit. Hebben die Kroaten zelf geen trots dan?

Misschien kan hij per opbod geveild worden?

10 oktober 2013 om 14:03

Het is geen Storage Wars...

10 oktober 2013 om 14:10

Want ik meende het ook serieus...

10 oktober 2013 om 14:14

Jij ook al ja?

Heel europa wilt die jongen in haar selectie. Denk dat we binnen een paar dagen de volgende land kunnen verwachten

Ik verwacht dat de keuze zal vallen op Belgie of Albanie. En sportief gezien is Belgie dan natuurlijk de beste keus. Echter weet je het nooit bij zo'n keuze spelen natuurlijk veel meer dingen.

tja Belgie lijkt me .dat land kan wat winnen.albanie speel je nooit een eindronde voor Kososvo geld hetzelfde,engeland lijkt hij me geen papieren voor te hebben. Maar wel bizar 7 landen is die gozer een toverbal? (heel veel lagen met verschillende smaken, voor de mensen die het weer verkeerd opvatten)

Oma uit land a, opa uit land b moeder in land c, andere kant precies hetzelfde met vader en dan hij zelf in weer een ander land.

Het kan precies, maar vreemd blijft het wel, zeker in die tijd.
Als ik hem was zou ik gewoon voor mijn geboorteland gaan, al heb ik geen idee welk land dat is.

Wauw een 2 weken geleden had niemand ooit van hem gehoord, give the guy a break.

10 oktober 2013 om 13:54

Nou jij niet, maar iedereen die jeugdvoetbal volgt weet al jaren dat het een van de grootste talenten is.

Geboren in Belgie, 1, land afkomst vader , 2. land afkomst moeder, 3.

De rest naar mijn idee niet eens een optie mogen zijn.

10 oktober 2013 om 14:23

Nog simpeler. Geboren in België, dat maakt hem een Belg.

10 oktober 2013 om 14:32

Mijn mening daarin is ook wat strakker hoor.
Maar ALS je dan meerdere opties hebt, dan zijn het deze.
en niet omdat die toevallig een buurman had, met een konijn, die wel eens in een ander land geknipt is....

10 oktober 2013 om 15:06

Martins Indi is geboren in Portugal, maakt hem dat Portugees? Hij zal vast opgegroeid zijn in Belgïe, maar op 16 jarige leeftijd ben je niet op gaan houden met opgroeien, misschien dat hij dus voor Engeland wil uitkomen?

10 oktober 2013 om 15:26

Denk even na, Martins Indi was 3 maanden oud toen hij in Nederland kwam. Ben je in feite gewoon half geboren in Nederland om het zwart wit te zeggen.

We hoeven toch voor volstrekte logica niet zo moeilijk te doen? Wat een domme vragen.

Die Januzaj is in België geboren en getogen, dat maakt hem Belg, of zijn vader nou een lama is of zijn moeder een schotel.

“eén van de mensen in de technische staf van Albanië heeft me verteld dat de moeder van Adnan van Kroatische afkomst is”
Die raakt zijn baan kwijt. Dombo.

Wat zou het toch lekker zijn als je al nooit hoeft af te vragen welke nationaliteit je hebt. Zo van, godnondeju, ik ben een Hollander en dat is dat.

Maar nee, dit en dat en weet niet wat. Kan die kerel gewoon niet even zeggen, ik voel me een .... vul in op de puntjes. Ben je van dat gezeik af, want elk land om hem heen met een kans, profileert zich als een aasgier zonder geweten.

10 oktober 2013 om 14:11

De Hollandse nationaliteit bestaat niet.
Dat is puur een westelijk provinciegedoetje.

10 oktober 2013 om 14:16

Fijn voor je bijdrage..

Zal ik er Nederlander van maken, ben je dan tevreden? Terwijl je dondersgoed al snapt wat ik bedoel.

10 oktober 2013 om 14:38

wat is een westelijk provinciegedoetje?

Je nationaliteit heb je naar mijn mening niet te kiezen.
En je kan je een nederlander of een belg of wat dan ook voelen, maar het werkt gewoon niet zo.

Jan in z'n naam, kan geen toeval zijn, bellen Louis!

10 oktober 2013 om 15:43

Ja dit niveau begint het jammer genoeg wel te worden.
Zo dadelijk meld Duitsland zich nog omdat zijn ouders vroeger een Duitse herder hadden.

De jongen is geboren in Belgie dus voor dat land moet hij vind ik dan ook kiezen.
Dat media hem in verbinding met het Engelse team brengen vind ik al onzin omdat hij er net 2 jaar woont. Nu komen al landen waar hij echt niets mee te maken heeft behalve dat zijn ouders er vandaan komen.
Wat volgt? Dat landen aan komen lopen omdat hij er wel eens op vakantie is geweest?

Ik hoorde dat hij een keer door Luxemburg is gereden misschien kan hij daar ook wel voor uit komen??

Vreselijk voor die jongen hij speelt een paar wedstrijden gelijk een hype en zoveel nieuws over hem heen.

10 oktober 2013 om 14:56

Op basis waarvan bepaal jij nu dat Kosovo "zijn land" is?

10 oktober 2013 om 15:57

Tuurlijk weet ik dat wel, maar dan zeg ik: ja, en? Hij is Adnan, hij is niet zijn vader en niet zijn moeder. Zijn moeder is trouwens van Kroatisch-Turkse afkomst, dus je kan jouw verhaal even goed nog een generatie doortrekken. Of nog wat verder: we zijn allemaal van Afrikaanse afkomst. Zijn eerste nationaliteit is Belg. En dan nog, niemand van ons heeft hier ook maar iets zinnig te vertellen over wat Adnan zelf als "zijn land" beschouwt, mocht dat al een ander land zijn dan zijn vaderland België.

10 oktober 2013 om 16:21

Jij met je bloed altijd... Alsof landsgrenzen op een kaart in je bloed zitten. Van een conservatieve en bekrompen visie op de wereld gesproken...

10 oktober 2013 om 17:30

Als ik in Somalië was geboren en daar 90% van mijn leven had gespendeerd, dan was ik inderdaad een Somaliër ja. Wat anders?

10 oktober 2013 om 18:03

Ik woon a heel mijn leven in Nederland, maar ik ben geen Nederlander.
Ik ben een Engelsman die opgegroeid is in Nederland, maar volgens jou is dat dus een conservatieve en bekrompen visie op de wereld...dan weten we dat ook weer

Ik heb gehoord dat zn vader half marokkaans is dus de Marokkaanse bond gaat zich ook mengen in deze soap.

Wat erger me ik dood aan zulke landen.. vooral aan Belgie, met alle respect maar wat willen ze doen? FC Allochtonen maken of wat? Ga is met je eigen natuurlijke roots prijzen winnen hoog komen in de rang.. en niet ieder talent die in Belgie geboren is gelijk er op gaan.

10 oktober 2013 om 14:12

Deze knaap is gewoon geboren in België, heeft er lang gevoetbald totdat hij in 2011 naar Manchester ging.
Het geeft niet hoor dat jij niet op de hoogte bent hier van maar laat je onzin berichten dan achterwegen...

10 oktober 2013 om 14:17

je bent echt een onnozelaar eerste klas man. Vooral Belgie? Hij is in Belgie geboren. Kroatie, Servie, Turkije, Engeland hebben absoluut niks met hem, maar het is volgens jou toch vooral Belgie waar jij je aan ergert....

Heb je ooit eens een slechte moules-frites gegeten ofzo?

10 oktober 2013 om 14:20

Stungunner

Vooral Belgie omdat jullie de meeste allochtonen hebben ( Onterecht! ) Jullie elftal bestaat 80% uit allochtonen en ja dan word kom je ver op een toernooi of op de ranglijst en dan is het danken aan de " Belgen " terwijl het allemaal allochtonen zijn.. speel is met jullie eigen natuurlijke roots? Puur Belg is zien hoever jullie dan komen.

10 oktober 2013 om 14:25

wat ben jij een echte vuile racist man. niet normaal. Ik hoop echt dat je beseft hoe racistisch jouw uitlatingen zijn.

10 oktober 2013 om 14:25

Jouw reacties zijn echt stompzinnig.
Het is een Belg, dus natuurlijk wil België hem in het nationale team.

Ga lekker ergens anders heen met je oertijd ideeën. Straks mogen donkere spelers niet meer voor Europese landen uitkomen, want van oorsprong zijn we toch echt blank.

10 oktober 2013 om 14:42

Waarom reageer je nog op zulke gekken? je weet zelf toch ook wel dat die Mkhitaryan onzin uitkraamt...

10 oktober 2013 om 16:59

Hoe kom je in vredes naam aan 80 procent.

10 oktober 2013 om 17:19

80% allochtonen?? De Bruyne, Hazard, Courtouis, Vertonghen, Vermaelen, Alderweireld,... oei ik zit blijkbaar al aan 6 blanke basisspelers ...

10 oktober 2013 om 20:04

Maak je niet kwaad. Armenen zijn ubernationalisten. Alles moet wijken voor de Armeense bloedband.

Daar bestaat het enge grensdenken nog.
Wel ironisch aangezien de Armeense diaspora bijna niet moet onderdoen aan de Joodse.

10 oktober 2013 om 14:22

Wat een onnozel nationalistisch gezwets. Tjonge jonge. Kom jij hier ook al af met je 'zuivere Belgen', ja? Welkom in de 21ste eeuw zou ik zeggen.

10 oktober 2013 om 14:23

Wat heb jij toch een droevig wereldbeeld. Omdat jij geen band hebt met België heeft niemand die niet een raszuivere Belg is geen band met België.
Ben zelf ook een half. En via mijn groutouders nog eens een derde land. Ik voel me perfect Belg net zoals ik me perfect Iers kan voelen.

En "met alle respect" schrijven en dan een hoop racistische nonsens uitkramen toont juist bijzonder weinig respect.

10 oktober 2013 om 14:58

Als je vroeger wat beter had opgelet op school dan zou je weten dat we allemaal uit Afrika afkomstig zijn. Al de rest is racistisch gezwets.

10 oktober 2013 om 16:21

Deze onzin is eigenlijk niet de moeite waard om op te reageren maar op een of andere manier kon ik het niet laten.

Ff de feiten. De zogenaamde allochtonen die momenteel in de selectie zitten bij Belgie zijn:

- Chadli. Geboren in Luik en tot zeker zijn 18de opgegroeid in Belgie en vertrokken naar
Agovv
- Dembele. Geboren in Luik en zeker tot zijn 18de opgegroeid in Belgie en vertrokken naar
Willem 11
- Kompany. Geboren in Ukkel en tot zijn 20ste in Belgie gewoond en vertrokken naar Hsv
- Lukaku Geboren in Antwerpen en tot zijn 18 in Belgie gewoon en vertrokken naar Chelsea

Of wel wel allemaal Belgische jongens lijkt mij. Maar als we dan de selectie van Armenie er ff bij pakken kom ik de volgende spelers tegen:

- Marcos Pizzelli. Geboren in Piracicaba, Brazilië. Speelde tot zijn 22ste in Brazilie en vertrok
toen naar Armenië. Speelde 2jaar later voor het Armeens elftal.
- Aras Özbiliz. Geboren in Istanbul, Turkije. Opgegroeid in Hoorn (nederland) en op zijn 22ste
naar Rusland vertrokken.
- Yura Movsisyan. Geboren in Baku, Azerbaijani. Opgegroeid in America en op zijn 23ste
vertrokken naar Denemarken en vervolgens naar Rusland. Wilde
aanvankelijk voor America uit komen maar werd hier niet voor opgeroepen
en koos toen voor Armenie.
- Artyom Khachaturov. Geboren in Bender, Moldavië. Heel zijn leven in Moldavië gewoond en
zelf voor Jong Moldavie gespeeld.
- Aghvan Papikyan. Geboren in Lodz, Polen. Als speler ook begonnen Bij Lodz en vervolgens
uitgeleend aan 2 clubs in Rusland (hierbij wel toegegeven dat hij niet de
Poolse nationaliteit heeft)

Daarnaast waren de van de laatste 10 bondscoaches er maar 3 van Armeense komaf en van de laatste 10 Belgische bondscoaches waren er dit er 9 (alleen Dick Advocaat is hier even tussendoor komen fietsen).

Trek hier zelf maar je conclusies uit zou ik zeggen.

Zou toch niet moeten mogen kunnen dat een speler voor 7 verschillende nationale ploegen mag uitkomen. Dan is er echt iets mis gegaan lijkt me.

7 paspoorten?! Haha en dan klagen hier sommigen op ons Marokkanen als we er 2 hebben?! Wij kozen er niet voor om hier geboren te worden he! Maar als deze jongen een Marokkaan was las je hier reacties als "deze K..marokkaan terug naar Marokko"!. Marokkaan is precies = slecht?! Haters! En Belgie wordt echt te veel allochtonen hoor, hahah! Zal Filipke daar blij mee zijn? Ik denk alleszins van niet! Maar jah met een Pieter of een Jantje kan je geen WK winnen he, je hebt Mohameds, Nacers , Marouanes, Zakarias nodig!

10 oktober 2013 om 14:19

steek het niet weer op ons dat we er de Marokkanen weer zouden bijgehaald hebben, want jij bent de eerste die het hier doet.

En kleine nuance, hij heeft geen 7 paspoorten. Bij mijn weten heeft hij enkel een Belgisch, Kosovaars en Albanees paspoort.

Hij zou van die andere landen een paspoort kunnen krijgen wellicht mocht hij dat willen.

10 oktober 2013 om 16:35

Nee, maar de laatste dagen ging het wel vaak over "marokkanen". En ik ben niet de eerste die dat erbij haalt, check andere reacties!

10 oktober 2013 om 20:12

Kijk, als je zelf het niet leuk vindt om vergeleken te worden met criminele Marokkaanse Belgen/nederlanders, moet je ook niet telkens de rascistische 'autochtonen' aanhalen. Er zijn veel autochtonen die Marokkaanse Belgen/nederlanders gewoon verwelkomen, of ze nu kunnen voetballen of niet.

Wat een circus.. Ik ken hem natuurlijk niet, maar gezien zijn achtergrond zou hij toch wel kiezen voor België of Albanië neem ik aan? Dat lijken me de enige serieuze opties

10 oktober 2013 om 14:26

wat is er mis met servie? die hebben ook grote namen? en een van de beste jeugd elftal onlangs europees kamioen u19 en u21 ook vaak meegedaan in grote toernooien?
grote namen als Vidic Ivanovic Subotic Tosic Kolorov en dan nog Djuricic Matic en Tadic?
kan je in mijn ogen beter voor Servie dan Albanie kiezen

10 oktober 2013 om 14:36

Goran ik wil geen oude koeien uit de sloot halen maar zijn ouders zijn in de jaren 90 als moslims Kosovo ontvlucht. De familie zal dus niet zo'n goede band met Servië hebben.

Scoort ie ff 2 doelpunten is ie direct felbegeerd. Belachelijk. Ik zie wel een trend: het 'vastleggen' van jonge spelers door nationale voetbalbonden (bakkali, etc).

Voor zover ik weet heeft Turkije niet eens een poging gedaan om hem in te lijven, wat natuurlijk erg dom is.. Want stel dat hij de voorde hand liggende landen weigert, maakt Turkije zeker in de race met Servie en Kroatie gewoon veel kans. Mensen uit Kosovo hebben ook een sterke binding met Turkije

Sla je slag TFF !! Ze slapen zeker joh ze kennen deze gast waarschijnlijk niet eens , wat een dombos

Hij heeft er niks aan om op invitatie van Turkije of Albanie in te gaan. Schat deze 2 landen niet tot zijn niveau. België, Servië en Kroatië passen het best bij zijn roods. Engeland moet maar eens betere talentjes uit eigen land gaan opleiden. Een zielige poging van zo'n grote voetbalnatie!

10 oktober 2013 om 14:56

Want een jongen uit Kosovo gaat voor Kroatie of Servie spelen...... Geloof je dat zelf

Laat die jongen lekker met rust

Als hij zoveel nationaliteiten heeft, is hij in principe toch gewoon nederlands?

Hahaha dit gaat echt nergens meer over.. Landenteams doen ook transfers tegenwoordig.. De duitser Ozil, de belg Fellaini, de kroaat Eduardo, de Zwitser Inler, de Nederlander Affelay etc..

Het internationale voetbal gaat echt naar de klote zo..

10 oktober 2013 om 16:27

Alleen Eduardo is een soort van transfer want deze jongen is geboren in Brazilie en daar opgegroeid.

Fellaini is gewoon geboren in Belgie
Affelay is gewoon geboren in Nederland.
Inler is geweoon geboren in Zwitserland
en Ozil is gewoon geboren in Duistland.

10 oktober 2013 om 17:19

geef het op jong roelreusel, voor velen is blijkbaar enkel het bloed belangrijk, niet het land waar ze zijn geboren

Blood en honour...tiens, waar kennen we dat nog van?

Hoezo turkije nou weer?

Die jongen zou wel gek worden van al die landen.

Ik vind dat hij alleen voor wereld-elftallen in aanmerking moet komen, waarin hij dan namens 7 landen deelneemt.

Hoe is het mogelijk dat je voor 7 landen kan uitkomen, absurd gewoon.

Ik zou helemaal gek worden als Januzaj zijnde, al die landen die maar aan je trekken de hele tijd.
Verschrikkelijk dat je moet kiezen uit 7 landen waar je 6 landen van moet teleurstellen...

Pfff....al die landen..."wil je alsjeblieft voor ons spelen".....echt triest......hoe desperate ben je....? ik zou niet eens praten met die andere landen.....genante vertoning. Kroatie, Albanie heel logisch. Is ie dan geboren in Engeland...? kan t nergens in t stuk vinden... Zoniet vrij genant....maar ja, je moet toch wat als je zo weinig talent voortbrengt....

10 oktober 2013 om 15:59

Nee, hij is niet in Engeland geboren, woont daar nog maar twee jaar. Hij is geboren in België, is daar opgegroeid en heeft tot zijn 16e voor clubs als FC Brussels en Anderlecht gespeeld.

Ik vraag me af wat Nederlanders zouden zeggen als de Engelsen plots Aké zouden willen ompraten om voor hen te gaan spelen.

10 oktober 2013 om 16:53

Zo is het
Zou ook belachelijk zijn als Engeland Ake zou vragen
Januzaj moet gewoon voor Belgie spelen, of als hij dat graag wil voor Albanie
Verder niks andere landen moeten niet lopen zeuren

Engeland probeerde ook al kenji Gorre over te halen die was toen net 12 ofzo
Echt droevig dat landen dat doen, net zoals Costa nu ineens voor Spanje gaat spelen, gewoon zielig dat de wereldkampioen dat doet

In Nl word al schande gesproken over Douglas terwijl die een Nl gezin heeft, en Spanje roept gewoon Costa op moet je nagaan
Ook Frankrijk probeerde al Hazard binnen te halen en dan Portugal met al die brazilianen. Die wonen allemaal allang weer in Brazilie.

Word tijd dat de fifa er eens wat aan gaat doen, Marokko en Turkije hebben zelfs mensen in dienst om uit te zoeken of westerse spelers toevallig nog een paspoort hebben. Beetje patriottisme erin en dan word opleiden gratis.z

Wat zou het toch mooi zijn als deze landen hun verantwoording nemen en gewoon deze jongen de kans geven het land te kiezen waar hij voor wil uitkomen. Hopelijk kiest hij dan gewoon het land waar zijn hart ligt. Dat is toch wat iedereen uiteindelijk het liefste wil.

Toch was het vroeger makkelijker...... Ook ik ben geboren met 2 nationaliteiten ( Belgische vader , Nederlandse moeder). Rond mijn achttiende kreeg ik een oproep om zowel Nederland als België te dienen als dienstplichtige. toen ik voor Nederland koos, verviel mijn Belgische nationaliteit automatisch en werd mijn Belgische pas ingenomen.

Ik snap ook niet dat al die landen, zoveel druk op zo'n jong mannetje uitoefenen, dit is een beslissing voor hem en eventueel zijn familie. Moeilijk zat zou ik zeggen en dan kijkt ook nog de hele wereld over zijn schouders mee.

Welk land hij kiest boeit me niet echt, maar ik hoop dat hij nog lang bij Man U voetbalt.

Gewoon kiezen voor Belgie. Die gaan een gouden toekomst tegemoet.

10 oktober 2013 om 16:42

Dat lijk mij ook.

Kroatië moet zich niet mengen met dit.. Veel teveel onzin dit

Succes Januzaj! Zeven landen is teveel en de druk die zo'n jongen meekrijgt is op deze leeftijd ook niet goed. Sportief gezien zijn Engeland, Kroatie en Belgie ideaal maar ik heb ook gelezen dat zijn vader liever heeft dat ie speelt voor Albanie. Ik vind wel goed dat Januzaj heeft besloten om zich nu hier niet mee bezig te houden maar met Manchester United, alleen over een jaar of twee moet ie een keuze hebben gemaakt.

Ik weet niet hoe het met de meesten van jullie zit..... maar dit soort van berichten begint me eigenlijk te irriteren. Of het nu, zoals de laatste jaren vaak op voetbalsites te lezen vanlt, om spelers met Marokkaanse roots gaat, of Turkse roots gaat, nu om Januzaj met diverse optie's gaat of welke andere speler van waar vandaan dan ook.....

Er telt maar 1 ding. Waar ligt je hart?. Op het moment dat een speler moet gaan nadenken daarover, beginnen bij mij al de wenkbrauwen te frontsen.... immers, wat nadenken?.
Je hart weet het al bijna heel je leven en dan is de vraag stellen bijna hem gelijk beantwoorden.
Wat je hart je ingeeft, daarover hoef je niet na te denken. Ten minste dat vind ik.

En niemand kan me wijsmaken, dat een speler op het moment dat de vraag gesteld wordt mbt het nationale elftal van een land, dat dan pas de vraag begint te leven. Dat is bullshit!. Veel van hen, zoniet bijna al dat soort spelers hebben in de jaren voorafgaand al diverse jeugdinterlands gespeeld voor een land. En ook al in die periode denken ze na over wat dat voor hen betekent en begint al bij hun zelf het idee te leven wat als......

Dus.... op het moment dat echt de keuze gemaakt moet worden is het niet zo, dat ze ermee overvallen worden.

Kies en schep duidelijkheid. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor de volgers.

En misschien is het ook wel iets voor de Fifa om eens duidelijkheid te verschaffen wbt deze situatie met spelers die voor meerdere landen zouden kunnen uitkomen. Misschien moeten de regels wel strikter en duidelijker, zodat de spekulatie's minder worden.

Wat mij betreft zou het uitgangspunt moeten zijn waar ben je geboren en getogen. Dat zou leidend moeten zijn en pas in byzondere gevallen/omstandigheden daarvan afwijken. Maar dan alleen als men fysiek niet zou kunnen uitkomen voor het land waar men geboren/getogen is.
Het hele gedoe van ouders/voorouders.... is leuk voor de sentimenten, die erbij loskomen......maar op basis daarvan heb je alleen nog maar veel meer problemen. Dan zouden misschien wel veel meer spelers op basis van voorouders elders aan de slag kunnen....en dat is belachelijk.

\ergens moet de grens getrokken worden en moeten de regels duidelijker en scherper worden.....een schone taak voor de Fifa denk ik zo.

Wel ironisch wetende dat 20 jaar geleden deze jongen voor Belgie of voor Joegaslavië zou spelen
(Ik reken Turkije er bewust niet bij want ik zie niet echt een Echte link/verband met het land en dit supertalent)

Ik zou overal oefen interlands mee gaan spelen. Eentje bij elk. Schrijft ie nog geschiedenis ook!

Wat een lastige situatie voor zo'n jongen. Zo jong en dan al een allesbepalende beslissing moeten maken. Ik zou of voor België of voor Kroatië of voor Engeland kiezen

Aangezien zijn grootvader Turks is en grote deel van zijn familie daar woont, is er een serieuze kans dat hij voor Turkije nog kan kiezen. Mits hij niet voor België gaat kiezen natuurlijk. Ik geloof ook dat zijn moeder Serviër is dus Kroatië maakt geen kans

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren