Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Persie jaagt op record: 'Het zou bijzonder zijn'

Laatste update:

Patrick Kluivert maakte veertig doelpunten voor het Nederlands elftal en is daarmee topscorer aller tijden. Zijn laatste doelpunt maakte hij op 11 oktober 2003 en vrijdagavond, precies tien jaar na dato, krijgt Robin van Persie de kans om de huidige assistent-bondscoach van Oranje te evenaren of zelfs te overtreffen. "Dat zou bijzonder zijn. Het is niet zo dat dit niets met me doet", zegt Van Persie.

/

De aanvoerder van het Nederlands elftal kampt met een teenblessure en is daardoor nog een vraagteken voor het duel van vrijdag met Hongarije. Mocht Van Persie kunnen spelen, dan gaat hij op recordjacht. De Rotterdammer heeft nog twee doelpunten nodig om zich tot Oranjes topscorer aller tijden te kronen en dat had hij jaren geleden toch ook niet kunnen denken.

Van Persie stond in het verleden niet bekend als een echte afmaker, maar is een killer geworden. "Vroeger genoot ik meer van een prachtig schot op de lat dan van een simpele intikker", geeft de spits van Manchester United toe in gesprek met het ANP. "Maar dat is niet goed: die bal moet ik er gewoon in. Kost wat kost. Dat ben ik gaan beseffen. Winnen, daar gaat het om."

Ik vond Patrick Kluivert een betere spits dan dat Robin van Persie nu is

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kluivert presteerde op groote toernooi e beter dan robin

10 oktober 2013 om 00:06

Klopt, wat was Kluivert een heerlijke spits!

10 oktober 2013 om 00:08

Precies, Van Persie en Oranje is nooit een gelukkig huwelijk geweest.

10 oktober 2013 om 00:35

@caima Idd, En ondanks dat wordt hij waarschijnlijk topscorer aller tijden. Dat is dan toch wel knap van hem.

10 oktober 2013 om 03:03

Niet bepaald. Hij scoort makkelijk tegen de mindere goden, maar ik kan me niet herinneren wanneer hij voor het laatst daadwerkelijk opstond als het ertoe deed, tegen een land van niveau.

10 oktober 2013 om 04:19

Tegen Duitsland op het EK als ik me niet vergis? Was de enige die nog iets kan brengen.

10 oktober 2013 om 08:24

Van Persie scoort ook alleen tegen de kleine landen. Duitsland (2012) en Frankrijk (2008).

10 oktober 2013 om 09:01

twee voorbeelden op acht jaar oranje is niet zo veel.

10 oktober 2013 om 13:49

Ik snap niet waarom mensen allemaal zeggen dat van Persie niet presteert in Oranje. Tijdens WK 2010 eiste Sneijder alle ballen op, gaf niks aan van Persie. Ondanks dat kwam van Persie volgens mij nog in de top 5 assistgevers van het toernooi, niks mis mee dus. Tijdens afgelopen EK presteerde het hele Nederlands elftal niks, dan is het voor een spits ook moeilijk voetballen. die is nog het meest afhankelijk van zijn team.
Tijdens EK 2008 was hij ook gewoon een van de beteren.

10 oktober 2013 om 03:55

Een mooie mijlpaal voor een fantastisch sierlijke voetballer. Deze vent is ontzettend hongerig naar prijzen geworden, dat blijkt ook wel aan zijn werklust op het veld bij United, let er bijvoorbeeld eens op hoeveel corners hij verdedigend wel niet onschadelijk maakt, en zelfs bij het Nederlands elftal zie je dit terug.

Helaas is hij nog nooit op een groot toernooi, of laat staan in een grote wedstrijd, voor oranje beslissend geweest.

10 oktober 2013 om 08:13

Ja, maar Kluivert had ook wel een vele malen beter elftal achter zich staan.

10 oktober 2013 om 12:45

@hendrie: En van Persie heeft een WK finale gespeeld iets wat Kluivert niet heeft gehad dus ja wat is een beter elftal?

Deze statistiek is niet zoveel zeggend want zet het eens af tegen het aantal duels wat er gespeeld is volgens mij heeft Kluivert het in een stuk minder duels gepresteerd en dus is zo'n statistiek leuk voor spelers die veel wedstrijden spelen.
Kijk naar Huntelaar als hij steeds gespeeld had had hij die statistiek ook al gehaald want ook zijn doelpuntgemiddelde is dacht ik beter per gespeelde minuut dan die van Persie.

Maar goed voor de stats tijdens de wedstrijden wat je in beeld voorbij ziet komen is het leuk als je naam daar een aantal jaar zal staan dat lijkt mij ook wel.

10 oktober 2013 om 12:52

Met die WK finale heb je een punt. Verder speelde heel ht team van Kluivert in de Europese top. Dat is nu beduidend niet het geval.

By the way, Kluivert scoorde in 79 duels 40 keer. Van Persie staat op dit moment ook op 79 duels en 38 treffers. De prestatie van Kluivert is op dit niveau dus iets knapper, maar eigenlijk te verwaarlozen.

Ja en toch vind ik hem vaak simpele kansen missen voor open doel... Ik heb nog geen een keer de Van Persie van Man United gezien in Oranje.

10 oktober 2013 om 00:07

heeft misschien ook te maken met de spelers achter hem. op de een of andere manier lukt het bij oranje minder goed om robin te bedienen zoals ze dat bij arsenal en manu kunnen.

10 oktober 2013 om 00:10

Gaan we die excuses zoeken voor het slechte spel en kansen missend op het EK WK afschuiven op de middenvelders. Is wat te makkelijk. Het spel die hij bij United laat zien zie ik in Oranje niet terug, spijtig genoeg.

10 oktober 2013 om 00:11

Verschil zit daar zeker, bij Arsenal presteerde hij het beste toen het team in dienst van hem speelde en dat gebeurde ook bij United.

Bij Oranje wil nog geen enkele bondscoach het team zo laten spelen dat hij het beste tot zijn recht komt terwijl ik denk dat een van Persie ons samen met Robben heel ver kan laten komen op een eindtoernooi.

10 oktober 2013 om 00:14

Is geen excuus. Van Persie heeft een speler om zich heen nodig terwijl bij Oranje vaak Sneijder op 10 staat die graag de ballen komt halen. Van Persie staat dus uiteindelijk op een eiland. Bij Man United en Arsenal had ie flankspelers die graag een voorzet geven. Wij hebben Robben op rechts die alleen maar naar binnen komt. Op links hadden we een tijdje Kuyt en soms ook Lens. Als je het zo bekijkt dan vind ik het logisch dat ie tegen de betere tegenstanders het moeilijk had.

10 oktober 2013 om 00:17

Nee dat is helemaal geen makkelijk excuus.

Ik zou als spits zijnde met een nummer 10 a la Sneijder op het afgelopen WK/EK in m'n rug dood ongelukkig worden. Hij schiet nagenoeg alles op doel. Anticipeert helemaal niet op de loopbewegingen van Van Persie.
Van Persie moet 80% van zijn kansen zelf creëeren en 20% wordt voor hem gecreëerd.

Dit is bij United en Arsenal andersom.

10 oktober 2013 om 00:23

Het grootste probleem is in Nederland dat we veel ego's hebben, maar die ego's hebben wel allemaal scorend vermogen. Zat afgelopen week naar WK 2010 te kijken, maar als je kijkt naar de doelpunten en de kritiek die we hebben gehad op van Persie, vind ik het raar dat we ubberhaupt kritiek hadden. Hij was heel belangrijk voor het team. Hij maakte gaten in de verdediging, door zijn loop lijnen, waardoor andere spelers naar het centrum konden, bijvoorbeeld Robben. Dit is geen excuus voor de kansen die hij mist, maar dit is wel onze speel styl

10 oktober 2013 om 00:26

Aan de bal vond ik hem dramatische, en de meest simpele kansen mist hij... Van Persie is de gene die keihard faalt, dat heeft niets te maken met andere spelers. Hij presteert matig, dat is gewoon zo.

10 oktober 2013 om 00:26

Hahaha doe normaal man. RVP had bij Arsenal Gervinho en Walcott naast hem. De 2 spelers met de slechtste voorzet in het hele profvoetbal. De goals die hij maakte kwamen zelden van een voorzet van de flankspelers hoor. Eerder door en goede combinatie of een goede diepe bal (vaak van Song) of een individuele actie. Het is onzin dat het van de flankspelers kwam. Een speler als Sneijder en vd Vaart geven veel betere ballen aan hem dan een Song of Arteta of Nasri aan hem gaven. RVP heeft zijn niveau echt gewoon te weiten aan zichzelf. Mist veel te veel kansen die hij bij Arsenal en Man u niet miste, zo simpel is het

10 oktober 2013 om 00:27

dat hij teveel kansen mist bij oranje mag wel duidelijk zijn. maar het is geen excuus om te zeggen dat zijn kwaliteiten niet volledig worden benut bij oranje.

10 oktober 2013 om 00:30

niet per se van de vlanken idd, maar van persie had uberhaupt veel aanvoer bij arsenal. bij oranje kreeg hij vanaf de as van het veld juist geen aanvoer want van bommel en de jong leveren de bal in aan sneijder en die gaat vaker voor de actie dan dat ie em afspeelt aan robin.

10 oktober 2013 om 00:32

@calma.. Wil wel eens zien als van Persie zou renderen met een Ronaldo naast zich. Misschien moet je die vergelijking eens trekken. In bijna heel Europa word van Persie gezien als misschien wel de beste uitvoering van een spits. Maar bij Real zal hij ook geen potten breken. Ronaldo zou namelijk ook niet snel een bal voorzetten of iets dergelijks. Van Persie zou wel zorgen dat de weg naar het doel vrij is voor mijnheer de Egoman.

10 oktober 2013 om 00:34

@ arsenalman

Van Persie had een top seizoen @ 2011/2012 en toen had Walcott 11 assists in 35 wedstrijden. Het zal misschien niet allemaal op Van Persie zijn maar wel veel.

10 oktober 2013 om 00:36

Ach, alsof die voorzetten van Robben zo lekker zijn. Ja als jij met links kan voorzetten lukt het wel, maar vaak lijkt het dan gewoon een doelpoging van Robben. United is veel beter aangepast aan wat van Persie moet hebben qua spelers om hem heen en wat ze doen. Dat bestaat niet binnen het Nederlandse elftal, omdat er meer ego rondloopt daar.

10 oktober 2013 om 00:36

dat middenveld van arsenal had/heeft uberhaupt veel assisterende speles. ( denk bijv aan ramsey wilshere song cesc cazorla etc).

10 oktober 2013 om 00:38

idd, zowel op de vlanken als in het centrum zitten er teveel ego's

10 oktober 2013 om 00:40

Dat komt omdat bij Arsenal en United het team om van Persie heen was gebouwd. Van Gaal is de eerste die dat is gaan doen bij Oranje. 8 goals in 7 kwalificatiepotten zegt genoeg denk ik...

10 oktober 2013 om 00:45

Waarom krijgen de middenvelders de schuld dat hij teveel kansen mist? Hij heeft vaak genoeg een op een gestaan en vaak genoeg goede ballen gekregen die hij mist, niet de middenvelders.

Zelfde geval bij Benzema. Iedereen probeert redenen te verzinnen waarom hij weinig scoort maar ook hij mist ze gewoon zelf.

Vooral in een lopend elftal waar iedereen voorin zwerft kan je zowel bij Nederland als bij Real niet de spelers de schuld geven.

Ze moeten de ballen er gewoon inschieten. Alles eromheen is gewoon bullshit.

We hebben RvP geprobeerd met Robben op links en Lens op rechts, we hebben RvP geprobeerd met Van der Vaart, Maher en Sneijder achter hem, wat moeten we nog meer proberen?

We hebben bijna geen spelers over om de schuld te geven.

Ik zou toch ten alle tijde met RvP spelen maar Huntelaar schoot ze er in wie dan ook om hem heen stond.

Het wordt tijd dat er gewoon kritisch naar RvP gekeken wordt in plaats van andere spelers af te kraken.

Ik snap sowieso al het punt niet. Als iemand in het Nederlands elftal belangrijk moet worden gemaakt is het Robben want hij verzaakt nooit op 2 momenten na.

Blijkbaar nemen mensen het hem dat niet in dank af

10 oktober 2013 om 00:48

@Arsenalman

Yeah right, en jij noemt jezelf Arsenal man?

Gervinho was niet eens een basisspeler. Dus van hem kwamen inderdaad de assists niet. Zoals jezelf al aangeeft vaak lange bal/combinatie. Song was de lange bal koning, Nasri de combinatie koning en Fabregas kon allebei.

Sneijder is een egoïst en van der Vaart speelde te weinig.

Sneijder heeft het WK2010 en EK2012 als de grootste egoïst op aarde gespeeld. In 2010 pakte het goed uit en in 2012 dramatisch.

Van
Persie haalt in oranje niet zijn niveau maar dat is echt grotendeels door het spul wat om hem heen loopt.

10 oktober 2013 om 00:50

nogmaals, het mag van persie sowieso aangerekend worden dat hij kansen mist. heeft idd niks met de andere spelers te maken. maar het valt ook gewoon op dat van persie kwa spel (acties en dreiging) en kwa kansen vaker in de gelegenheid wordt gebracht bij united en arsenal. dat is het enige wat je de rest van het NL elftal kunt aanrekenen.

10 oktober 2013 om 00:55

@ Larsoboy

Tegen welk topland heeft Huntelaar ooit gescoord dan?

Op het EK2012 had hij alleen maar balverlies.

10 oktober 2013 om 01:04

Huntelaar maakt tenminste wel zijn kansen af, iets wat van Persie slecht doet in Oranje.

10 oktober 2013 om 01:14

nou dat valt best wel mee als je kijkt in de statestieken, want van persie heeft er meer gescoord ( ookal speelde hij meer).

maar huntelaar is echt geen vooruitgang wat dat betreft. er wordt wel gezegd dat van persie tegen kleine landen scoort, maar ik heb huntelaar ook nog geen belangrijke goals zien maken tegen de toplanden.

10 oktober 2013 om 02:30

Laat ze maar.
Onnodig om hier discussie aan te gaan.
RVP is hier heilig. Ook staat hij alleen voor de doel
als hij niet scoort dan is het ineens een fout van de medespelers.
Bij oranje faalt hij gwn zwaar en klaar.
Overhyped speler.

10 oktober 2013 om 06:22

terwijl hij in oranje vaak betere spelers om zich heen heeft dan bij Manchester of Arsenal.altijd excuses zoeken . bah

Hij krijgt voldoende aanvoer, maar hij doet vaak geen ene jota met de ballen die hij krijgt.

10 oktober 2013 om 07:20

Wat heb jij belachelijke reacties zeg. Kluivert was en prima spits maar door zijn instelling was zijn carriere snel over. Beslissend voor oranje? Wie heeft er nou de finale van het WK gehaald? Face it, Van Persie wordt topscorer van Oranje en is daarmee de beste spits uit de geschiedenis van het nederlands elftal.

10 oktober 2013 om 07:34

Hoe kan je nou gehyped zijn als een jaar achter elkaar van zowel Arsenal/United - Premier Leaque topscorer bent?

10 oktober 2013 om 10:37

Dat die gasten geen voorzetten gaven wilt natuurlijk niet zeggen dat ze Van Persie niet bereikte. Er werd combinatie voetbal gespeeld en hij werd wel degelijk gezocht.

10 oktober 2013 om 12:48

@rbn_: Daarom is van Persie ook niet de juiste spits voor dit systeem maar heb je meer aan een pure afmaker in de vorm van Huntelaar.
Maar nu van Gaal echt voor van Persie kiest als 9 dan moet je wel je team daarop aanpassen om hem optimaal te laten renderen maar dat doet van Gaal niet en dus ziet je er half tussenin en dat gaat nooit een succes worden.

10 oktober 2013 om 00:31

Klopt liever een spits die er een maakt tegen Brazilië straks dan die er 20 maakt tegen San marino, andorra en estland, maar die hebben we helaas niet op dit moment

10 oktober 2013 om 00:40

@Calma,..

Gelijk heb je maar als van Persie Kluivert inderdaad achterhaalt of zelfs voorbij streeft, heeft niemand het er nog over dat wat jij noemt de van Persie van United, alleen maar over de doelpunten wordt er dan gesproken en Statistieken

ik gun het hem zeker. toch wel appart dat de topscorer van oranje 'slechts' 40 goals heeft. zeker als je realiseerd dat nederland met kluivert bergkamp van basten, van nistelrooy heel veel topspitsen had.

10 oktober 2013 om 00:11

Ja daar zat ik last ook aan te denken, maar zou er van de resultaten van vroeger niks meer aanwezig zijn. Er werd vroeger in de jaren 20 en 30 natuurlijk zonder probleem 5-5 of 8-4 gespeeld. Dan moet er daar toch ook eentje tussen zitten die meer heeft gescoord? Ach zal wel niet, maar vroeg het me gewoon af. Verder natuurlijk raar als je met dat soort wereld spitsen 'slechts' 40 doelpunten heeft, terwijl Klose er bij Duitsland 68 in heeft liggen.

10 oktober 2013 om 00:16

Vroeger speelden ze 4 a 5 wedstrijden per jaar als ze dat haalden. Verschil met Duitsland enzo is dat wij vaak veel scorende spelers hebben gehad. Door het totaal voetbal, kwamen/ komen er veel meer spelers voor het doel. Heb hier ooit ergens op tv een docu over gezien. Misschien dat hij nog wel op you tube staat. Daarin tegen hebben Nederlandse spitsen veel meer assist dan de Duitse bijvoorbeeld.

10 oktober 2013 om 00:19

Ik vergeet nooit die wk 98 toen kluiver t 1-1 binnen kopte tegen Brazilië

10 oktober 2013 om 00:23

Die tegen Argentinie was ook lekker binnen het kwartier.

10 oktober 2013 om 00:34

klopt dat heeft er ook wel mee te maken, maar als je kijkt naar landen als spanje, duitsland portugal en argeninie. daar hebben de topscoorders aanzienlijk meer gescoord.

10 oktober 2013 om 00:41

ja, maar rest van het team minder. Daar spelen ze op de spits bij ons meer op de verassing. Dat is denk ik ook juist de reden dat wij als Nederland en zo'n klein landje toch 3x wk finale hebben gehaald.

10 oktober 2013 om 00:47

zit wat in, maar landen als duitsland spanje en argentinie zijn mondiaal ook erg succesvol geweest en alledrie een wk gewonnen.

Maargoed. het ligt aan het eind van de dag ook wel een beetje aan de lichting waar je weinig invloed op hebt. argentinie heeft structureel talenten die dorbreken terwijl dat bij een land als spanje voorheen niet zo was.

10 oktober 2013 om 00:53

Klinkt misschien stom, maar dit komt nog uit een tijdperk van Cruyff en van Gaal bij Barcelona. Die hebben daar goed en veel aandacht aan dat wereld beroemde internaat gegeven. Daardoor zijn spelers als Gabri Xavi Iniesta Valdes en noem ze maar op toch doorgebroken. Kleine vergelijking wil Ajax nu doen. Spel inzicht meteen vanaf de jeugd een systeem hanteren. Spanje speelt ook meer ala Barcelona. Gecontroleerd en verzorgt

10 oktober 2013 om 00:56

er zit wel een kern van waarheid in. alleen moet je toch wel het geluk hebben dat zon xavi of gabri ook daadwerkelijk doorbreekt, fit en in vorm blijft.

ben het er overgens wel mee eens dat een deel van de huidige lichting bij barca mede mogelijk is door cruijf, van gaal en pep. alleen speelt geluk ook zon enorme factor.

10 oktober 2013 om 00:16

Worden tegenwoordig veel meer interlands gespeeld. Van Persie had veel meer goals kunnen maken als ie vanaf het begin in de spits had gestaan.

10 oktober 2013 om 00:28

Wou je van Nistelrooy toen op de bank zetten? Hij stond in de basis vaak aan de rechterkant en heeft er toen ook wel wat in geknalt. Maar idd, als hij eerder in de spits had gestaan, denk ik dat hij rond de 50 had gestaan nu.

10 oktober 2013 om 00:36

''maar idd, als hij eerder in de spits had gestaan, denk ik dat hij rond de 50 had gestaan nu.''

Dit bedoelde ik inderdaad.

10 oktober 2013 om 00:48

Als hij vanaf het begin in de spits had gestaan, had hij Overmars en van der Meijde op de vleugels gehad. (2004) En dan had hij behoorlijk wat bruikbare voorzetten hebben gehad.

Van Persie raakt geen pepernoot.

Van Persie moeten ze nooit meer oproepen. Speelde een ramp EK/WK.


10 oktober 2013 om 00:35

Inderdaad het is nou een mode om andere spelers de schuld te geven van het eigen falen van een speler.

10 oktober 2013 om 00:39

Staat een mooi filmpje op youtube over het WK van 2010. Bekijk het eens en dan zul je hopelijk tot de conclusie komen dat Van Persie niet eens zo slecht speelde.

10 oktober 2013 om 00:46

Ja hij was geen dragende kracht op het WK/Ek verzaakt hij miste hij veel kansen.

10 oktober 2013 om 01:01

Zelfs tegen de B Landen in de Kwalificatie wedstrijden valt hij echt tegen...

10 oktober 2013 om 03:12

En daarom is hij natuurlijk onze (toekomstige) topscoorder aller-tijden. Waar heb jij het eigenlijk over.

10 oktober 2013 om 06:25

Als je inderdaad dat filmpje bekijkt kom je tot de conclusie dat Robin gefaalt heeft

10 oktober 2013 om 12:27

Misschien moeten Ibacadbra en Calma hun aandacht verplaatsen naar Benzema ipv deze onzin uitkramen over de 2-voudig topscorer van de PL en bijna all-time topscorer van Oranje.

10 oktober 2013 om 00:42

Gaan we weer met jou. Weer een mega slechte en niet onderbouwde reactie. Ga eens weg.

10 oktober 2013 om 00:44


Het nadeel wat v. Persie bij Oranje heeft is dat de spelers om hem heen vaak alleen aan zichzelf denken zoals Robben en Lens en de persoon die achter hem speelt (de nr10) wisselt te vaak.
Het helpt ook niet dat v. Persie zich vaak terug laat zakken en hij en de nr10 elkaar dan in de weg lopen.

Men mag ook niet vergeten dat v. Persie pas de laatste 2 seizoenen echt aan de lopende band scoort bij zijn clubs.

Kluivert was een veel betere spits dan v. Persie en zijn Interland carriere was ook nog vrij kort.
Maar ik betwijfel of Kluivert het veel beter zou doen bij dit Oranje.

Huntelaar welke ook gewoon een goede nummer 9 is heeft ook de grootste moeite om in dit Oranje te scoren. Gewoon omdat de vleugels altijd naar binnen komen en de nr 10 ook wil scoren en dan lopen ze elkaar in de 16 in de weg.

In dienst van elkaar spelen is bij dit Oranje een vreemd woord. Er lopen gewoon te veel spelers rond die alleen aan zichzelf denken en de laatste paar bondscoaches lieten dit gewoon toe.
Ja op het WK kwamen we in de finale maar de mensen moeten die wedstrijden eens terug kijken. We hadden vrij veel mazzel in de kwart en halve finale.

10 oktober 2013 om 02:41

Het nadeel van RVP is dat hij slecht (bij oranje) is.
Nederlanders, altijd een excuus zoeken. Ga je ook zeggen dat wanneer hij de bal mist en in de lucht schiet ook door de andere spelers komt?
Overhyped speler. Enige wereld speler momenteel bij oranje is Arjen Robben.
Een speler die alleen presteert met een elftal om heen gebouwd is geen wereldspeler. Klaar.
Laat hij maar daar in PL veel scoren waar hij 100 kansen krijgt.

10 oktober 2013 om 11:15

Nou dan hebben we bijna geen wereldspelers meer, ik zal Pele, messi, ronaldo, cruijf, maradonna etc etc doorgeven dat het elftal om hun gebouwd was en dat Solo hun hierdoor geen wereldspeler vindt.

10 oktober 2013 om 07:31

Haha sukkel wat een reactie. Zeker en Huntelaar fanboy.

Robin is precies het soort speler waar ik van hou. "het gaat om winnen". Inderdaad. Het boeit einde van de rit niemand als je goed speelt en niks wint. "ze speelden goed, maar wonnen nooit iets". En dan heb je voor niets een prijzenkast gekocht!

Stel trieste figuren! Hij gaat onze topscorer aller tijden worden, is het niet vrijdag dan wel in de 1,2,3 wedstrijden erna.

Daarnaast geeft van Persie ons ten minste nog naam en is hij een van de weinigen die in het buitenland bij de top presteert.

Dat hij in het Nederlands elftal niet altijd zo opvalt als bij zijn clubs komt puur door de manier waarop hij gebruikt wordt.

Ik ben geen fan van Robin van Persie, maar je kan er niet omheen dat dit een wereldspits is.

Mensen wees blij met deze speler!!

10 oktober 2013 om 03:10

Precies. Ik heb geen idee waar iedereen het over heeft, maar dit topic gaat over onze toekomstige topscorer aller-tijden. Beetje respect voor deze geweldige spits is meer op z'n plaats. Het maakt mij niet zoveel uit of hij nou beter dan Kluivert is of niet, wat mij wel uitmaakt is dat hij bijna 40 goals voor ons heeft gescoord, en dat moeten we koesteren.

Niet vergeten dat Kluivert er veel meer had kunnen maken. Hij werd al vanaf zn 28ste niet meer opgeroepen.

Van Persie is al 30 en heeft nog veel interlands te gaan.

He wat vervelend al die berichten, hadden we het over kluivert als persoon of wat voor top voetballer hij wel niet was. Nederland -jugeslavie was het volgens mij scoorde die 5 x ofzo

10 oktober 2013 om 16:34

vier keer, die ene was een eigen goal

Kluivert was een betere spits, maar van Persie kan veel beter mee voetballen. Als ik een coach was en moest kiezen, zou ik v persie in mijn team willen.

Robin Van Persie is niet zo goed in Nederland in Engeland doet die het veel beter

ik neem aan dat niet alleen kwalificaties en toernooien meetellen maar ook vriendschappelijke zoals de komende tegen Japan?

Kluivert was een afmaker. V Persie een voetballer. Kluivert had een beter elftal om zich heen destijds, dan V Persie nu. V Persie en Robben zijn momenteel je beste spelers, die je misschien door de poulefase gaan helpen op het komend WK.

Jongens, dit slaat echt nergens op. We hebben het hier over Kluivert en van Persie, maar eigenlijk zou het over de enige echte BEB Bakhuys moeten gaan, hij is echt de beste spits die Nederland ooit heeft gehad. 23 wedstrijden gespeeld, 28 doelpunten. Bovendien mocht hij op z'n 28e al niet meer meedoen bij het Nederlands elftal. Beb Bakhuys is de legende jongens, laten we dat nooit vergeten.

kluivert was een geweldenaar in zijn topjaren maar mensen vergeten ook wel eens dat bijna de helft van zijn doelpunten in nietszeggende oefeninterlandpotjes zijn gemaakt.

dat robin geen spits is en geen killer maar gewoon een uitzonderlijke goede voetballer is al jaren bekend.

Hij had er nog zoveel meer uit kunnen halen want ik durf de vergelijking qua niveau v basten , gullit etc wel aan..qua voetballend vermogen dan..
nogmaals, robin is een gemaakte spits die de helft van zijn wedstrijden in oranje op de vleugel heeft gespeeld. iemand die pas 4 jaar echt in de psits speelt en dat nooit heeft gestaan in de jeugd die nu 2 jaar achter elkaar topscorer in engeland wordt.. dat geeft eigenlijk wel hoe goed hij eigenlijk is lijkt me

Het lijkt wel alsof de meesten van jullie Kluivert alweer vergeten zijn. Kluivert een afmaker? Van Persie de betere voetballer? Kluivert was een meesterlijke spits. Liet anderen ook scoren. Voetbalde juist veel mee. Sierlijk, compleet en krachtig. Had alles wat Van Persie ook heeft en nét dat beetje meer.

Maar ja, Van Persie heeft een betere instelling. Beiden grote spelers.

De meeste bezoekers hier hebben Kluivert nooit zien voetballen, je leest hier de grootst moegelijke onzin. Kluivert was een wereldvoetballer en een afmaker. Hij is gestopt met voetbal niet vanwege zijn instelling maar vanwege slechte knienen.
Hij is voor mij de beste spits die ik ooit in Oranje shirt heb gezien, maar ben blij dat RvP hem gaat opvolgen. Want ook RvP is wereldspeler, alleen in NL snapt men dat niet. Dat hebben beide spelers ook gemeen, held in het buitenland en pek en veren in eigen land.

Dat het systeem voor Van Persie niet ideaal is zal best. Niemand kan echter ontkennen dat Van Persie bij Oranje toch echt wel regelmatig grote kansen om zeep helpt. En om nou te zeggen dat United hem vaak instelling brengt met hun golvende aanvalsspel. Uhm, nee

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren