Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Jong Twente wint al twee maanden niet, 440 bezoekers in Grolsch Veste

Laatste update:
/

Jong FC Twente weet maar niet te winnen in de Jupiler League. De ploeg van Jan Zoutman zegevierde op 18 augustus (Achilles’29, 2-3) voor het laatst en kwam maandagavond niet verder dan een doelpuntloos gelijkspel tegen Helmond Sport. De Tukkers blijven op de achttiende plaats staan, terwijl de Brabanders naar de tiende plek klimmen.

Er waren welgeteld 441 supporters in De Grolsch Veste aanwezig en zij zagen Twente worstelen, vooral met zichzelf. In het eerste halfuur had de thuisploeg, met onder anderen Peter Wisgerhof, Robbert Schilder en Cuco Martina in de basis, namelijk het meeste balbezit maar kwam men niet tot serieuze kansen. De beste mogelijkheid in de eerste helft was nog voor Helmond, maar Mark Janssen mikte na een scrimmage net naast. In de tweede helft was het niet veel beter.

Pas in de slotfase werd er weer doelgevaar gesticht, maar Kevin Visser liet na om geklungel van Wisgerhof af te straffen en mikte de bal links naast het doel. Hierdoor bleef het bij een brilstand in Enschede. Helmond speelt zondag opnieuw een uitwedstrijd, tegen Telstar. Twente neemt het volgende week maandag op tegen koploper FC Dordrecht.

Denk jij dat FC Twente in het linkerrijtje eindigt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hier had helmond sport natuurlijk moeten winnen. Het toeschouwers aantal is echt om te huilen.. moet de knvb wat aan doen

7 oktober 2013 om 21:59

Helmond Sport moeten winnen? Welke wedstrijd heb jij gekeken? Ze hebben één kans gehad.

7 oktober 2013 om 22:07

Ik bedoel natuurlijk op papier. Maar het was idd een drama wedstrijd! Heeft kuijpers trouwens gespeeld bij Helmond sport?

7 oktober 2013 om 22:03

Inderdaad, de knvb moet maar toeschouwers gaan opleiden om deze op de wedstrijden af te sturen waar ernstig toeschouwersgebrek dreigt.

7 oktober 2013 om 22:22

Laat van Gaal ze maar selecteren dan gaat het zeker goed komen!

7 oktober 2013 om 23:29

Nee, de Knvb heeft zich bemoeit met de seizoenskaart verkoop. Twente had dit zelf heel anders gedaan, waardoor seizoenskaarthouders van het eerste ook naar de beloften zouden kunnen (remind me of i'm wrong)

8 oktober 2013 om 00:14

Ik hoop dat ze willems selecteren die kunnen ze goed gebruiken op de tribune

8 oktober 2013 om 00:16

Vind je 5,- al te veel?
In welke wereld leef jij?

8 oktober 2013 om 01:30

Als een competitie interessant genoeg is dan kome de toeschouwers van zelf

8 oktober 2013 om 06:55

we moeten Juichen!

maar inderdaad... zijn nou niet bepaald spectaculaire wedstrijden waarbij ik denk, laat ik maar eens naar een wedstrijdje gaan :P maarja moet dan zelf ook paar uurtjes reizen

helaas een erg slechte wedstrijd van beide ploegen, zonde van de maandagavond om hier naar te kijken.. hopelijk gaat het zondag wat beter

Geweldige wedstrijd met een fantastische ambiance!

7 oktober 2013 om 22:16

Ach bij het eerste elftal zit het wel vol
Dat kunnen ook niet alle clubs zeggen toch? zelfs niet tegen Feyenoord

7 oktober 2013 om 23:08

Heeft geen zin. Mensen moet er uit eigen iniatief heengaan. De prijzen laag houden en enkele acties zijn de enige dingen die je kunt proberen, maar als het niet leeft dan leeft het niet.

7 oktober 2013 om 23:13

Zullen er dan wel meer zijn maar neemt niet weg dat het op een werkdag zou zijn. Vrijdag oke maar maandag das een rot werkdag voor de meeste.

7 oktober 2013 om 22:36

Bij Vitesse komen in top wedstrijden niet meer dan 18.000 mensen. Dat is nog veel slechter, daar mogen ze zich wel schamen.

7 oktober 2013 om 22:38

Ben je serieus of niet?
Ik weet het niet zeker, aangezien je voor Vitesse bent.

7 oktober 2013 om 22:49

Als er maar ergens een drama sfeer is, is het wel bij Vitesse

7 oktober 2013 om 22:50

Vitesse supporters zijn toch wel de laatsten hier die zich uit moeten laten over de ambiance bij een andere club. Daarnaast vraag ik me af waarom er überhaupt bezoekersaantallen in dit artikel worden aangekaart, die zijn in de JL toch nooit denderend.

7 oktober 2013 om 23:01

Die zijn inderdaad niet denderend maar alsnog is het gemiddelde iets meer dan 3.000 fans.

440 man staat er bij de meeste hoofdklassers ook te kijken.

8 oktober 2013 om 03:55

Vergeet er niet bij de vermelden dat het gemiddelde sinds het seizoen 2011/2012 (gem. 4100 toeschouwers p/w) elk jaar weer stijgt.

8 oktober 2013 om 08:41

Wanneer we het over de JL hebben ja, maar dat Gelredome zit ook gewoon tijdens wedstrijden van het eerste altijd maar halfvol. Daarnaast vertekend dit een heel verkeerd beeld van de Grolsch Veste/fc Twente in het algemeen, want Twente heeft een uitstekende bezetting van het stadion en heeft met Feyenoord sowieso de beste sfeer/ambiance van Nederland

8 oktober 2013 om 09:26

Maar 440 toeschouwers is wel heel erg matig. Het is niet alleen bij Twente zo, bij Jong PSV is het niet anders.
Het is allemaal gewoon niet zo interessant voor de meeste volgers. Voorheen kon je gewoon naar de beloften kijken en was het gratis, ook waren de wedstrijden leuker om naar te kijken. Nu moet er voor betaald worden en speelt het beloften team voor spek en bonen mee. In alle opzichten is het sportief gezien waardeloos. Straks wordt het kouder en zit er helemaal geen hond meer in het stadion.

7 oktober 2013 om 23:09

Laat hem toch lekker een grapje maken, mag dat ook al niet meer als je voor Vitesse bent?

8 oktober 2013 om 02:07

@ go arnhem,

Ja dat moet jij als vitessenaar zeggen, waar bij het in de eredivisie tegen Feyenoord en Twente nog niet eens vol zat, dus die ambiance is bij Vitesse ook ver te zoeken.

Deze wedstrijd hadden ze moeten winnen. Twente valt me trouwens vies tegen, veel te laag tempo en nauwelijks creativiteit.

7 oktober 2013 om 22:14

Terwijl ze best goed begonnen aan de JL..

Wat een kut voetbal om te janken. Amateur wedstrijden zijn nog leuker om te zien. Snap wel dat die stadions leeg zijn.

Tis hartstikke leuk hoor die talenten, maar 441 supporters? das een laagterecord in een wedstrijd waar toeschouwers mogen komen denk ik;;

8 oktober 2013 om 13:38

Volgens mij hadden de beloften van PSV er vorige week of de week ervoor 350 toeschouwers. Dus een laagterecord zal het niet zijn. Ik hoorde dat voor seizoenkaarthouders de kaartjes 5 euro kosten. Dan zou je toch verwachten dat er bij topclubs i.i.g wel een 2 duizend man komen kijken. Ze kunnen misschien beter voor volgend seizoen de seizoenkaarten heel iets duurder maken en dan de toeschouwers gratis toegang geven tot de wedstrijden van de beloftes.

Ze kunnen niet promoveren, kunnen ze wel degraderen?

7 oktober 2013 om 22:26

Nee, ook niet. Geldt voor zowel jong Twente, jong Ajax, jong PSV als Achilles. Volgens mij kan dat pas na 3 jaar (correct me if I'm wrong).

7 oktober 2013 om 22:40

you're right.
vind het alleen raar dat we over drie jaar (zoals het er nu uitziet) een erg rare competitie krijgen.

8 oktober 2013 om 01:36

Dan kan ik niet wachten dat we drie jaar verder zijn en alle jonge teams eruit liggen waardoor je weer een serieuze competitie krijgt waarin iedereen kan promoveren of degraderen

8 oktober 2013 om 04:36

Dat klopt, het pilot loopt voor de komende drie jaar. Maar voor Achilles zitten er wel bepaalde criteria bij, zo moeten zij in de komende drie jaar een wat professionelere organisatie en geldstroom neerzetten. De club moet immers aantonen dat het van promotie niet slechter, maar juist beter is geworden.

De beloften teams zijn gewoon een tijdelijke opvulling, tot de verplichte promotie ingaat in 2016. De amateurclubs moeten echter wel nog toestemming geven, maar volgens mij gaat de Knvb de duimschroeven in de komende jaren sowieso wat strakker aandraaien omtrent dit punt en dat juich ik alleen maar toe.

Je wil wel het 'ajax van de amateurs' (ijsselmeervogels) zijn, maar durft het niet aan om te promoveren om drogredenen. Dat moet gewoon gestraft worden met puntenaftrek. Uiteindelijk zul je zien dat ook de topamateurs veel gedegener en gerichter gaan opleiden. Een goed voorbeeld voor veel topklasse clubs is HHC Hardenberg, die hebben met een bepaalde visie en na het horen van toekomstige Knvb plannen, een zeer degelijke jeugdopleiding neergezet en plukken daar nu met veel eigen spelers de vruchten van (3e in de topklasse zaterdag met goed voetbal).

Toch ben ik ook tegen de beloften teams hoor. Ze voegen gewoon helemaal niets toe en dat is ook wel gebleken. Er spelen opeens ongeïntereseerde (ex-)internationals in de Jupiler League om wedstrijdritme op te doen, terwijl de talenten gewoon op de bank zitten. Dat is niet wat ons, fans in de Jupiler League, aan het begin van het seizoen was voorgeschoteld. Sterker nog, wij zielige fans van somber voetbal zouden het creme de la creme van het Nederlandse jeugdvoetbal mogen aanschouwen. Yeah right! Weg met die beloften...

8 oktober 2013 om 07:57

Hoezo moet een club verplicht worden om prof te worden? Als een club amateur wilt blijven dan moet dat toch gewoon kunnen? Als Ijselmeervogels niet wilt, willen ze niet (vorig jaar het amateurvoetbal niet gevolgd trouwens, draaide toen niet best)

Rest ben ik wel met je eens, die belofte teams horen niet in de JL. 441 supporters is schandalig, JL onwaardig (bij de topklasse zitten er meer). En ja dat mag ik gewoon zeggen als Vitessesupporter, want ook al zit het stadion niet vol, 18 000 is gewoon een net aantal.

8 oktober 2013 om 09:46

@analyse

Slechte analyse van je als je het mij vraagt.

Hoe kun jede schuld nu bij de beloftenteams leggen als oorspronkelijke JL clubs tegen deze jongens volledig in de eigen 16 gaan hangen?

Ik weet niet of je het hebt gezien, maar het is tenenkrommend.
Het ontbreekt Twente aan creativiteit, je ziet dat ze er niet tegen gewapend zijn. Dat is jammer, maar een leerproces. Helmond Sport in dit voorbeeld daarentegen, speelt alsof ze uit tegen de nr.1 moeten.... alles op eigen helft!

Sorry maar ik heb er geen respect voor. Als je het mij vraagt moet het respect dan toch gaan naar de jongens die proberen er een wedstrijd van te maken!

tja we moesten toch zonodig met jeugd elftallen werken?
Je voorkomt er alleen een doorstroming van talenten mee naar het eerste

Ik vind het toch wel zorgelijk dat er zo weinig supporters op een duel van een JL club afkomen. Aan het begin van het seizoen had ik veel verwacht van de beloftenteams van Psv, Ajax en Twente, maar nu blijkt dat geen van de drie ploegen boven in meedoet.

Bij de drie ploegen heb je te maken met veranderende spelersselecties, waardoor er geen vastigheden in de ploeg komen. Denk dat de een van de verklaringen is voor de slechte prestaties.

8 oktober 2013 om 01:34

Dat had iedereen je van te voren wel kunnen vertellen. Die teams bestaan uit spelers die af en toe met het eerste mee mogen doen en met 1 e elftal spelers die ritme op mogen doen. Iedereen kon weten dat deze teams elke keer van samenstelling zouden veranderen.

8 oktober 2013 om 13:44

Ik denk dat die ploegen vooral ervaring en fysieke kracht tekort komen. Je ziet dat ze in de duels ondergesneeuwd worden. In de beloften competitie en eredivisie word er vooral tactisch meer van je verwacht terwijl in de JL meer 1 tegen 1 word gespeeld. man tegen man en kom je veel meer in de duels. Daar hebben jonge spelers moeite mee. Ik zie alle wedstrijden van de Graafschap en om een voorbeeld te geven toen Calvete bij de Graafschap kwam kon je al zien dat hij heel goed kon voetballen, technische en tactisch maar hij werd heel makkelijk van de bal afgezet kon fysiek absoluut nog niet mee. Na de winterstop kon je de verbetering al zien. De slimheid en kracht waren toegenomen en aan het eind van het seizoen was het 1 van de beteren. Dit zie ik bij heel veel jonge spelers die bij de Graafschap komen hetzij van de jeugd of van buitenaf. Als je daar 2 spelers in je elftal van hebt hebben ze tijd om te groeien on de vleugel van de oudere spelers. Bij de beloftenteams heb je er meteen 9 van in het elftal staan en dat zie je aan de prestaties. Het zou mij dan ook niets verbazen als de beloften teams aan het eind van het seizoen zich met de top kunnen meten. Het kan echt snel gaan met de ontwikkeling van jonge spelers.

Super slecht voetbal van beide teams. Jong Twente bakt er ook niks van. Slak Westerhof kan beter naar de amateurs gaan en ook veel andere spelers komen nooit in Twente 1 dat kun je zowel zien.

Velen zullen eindigen bij Go Ahead, Cambuur en bij de topklasse amateurs.

Jammer maar zo gaat het. Is die Zoutman wel een goede trainer? Komt ook van de amateurs.
Iets te laag niveau.

Hoe verneuk je een competitie van andere clubs.... ziehier!

Die JL tegenwoordig ook.. :l Voor mij persoonlijk niks meer aan!

- Twee jaar geleden kon je nog leuk de JL samenvattingen kijken op vrijdagavond.
- Een jaar later kon het alleen op zaterdag. Doordat je zelf op het voetbalveld bent en alle uitslagen al langs heb horen komen, kijk je er nog nauwelijks naar.
- Nu zijn de wedstrijden over de gekste dagen en tijden verspreid. Met beloftenteams, wat het nou niet bepaald eerlijker maakt. En voor samenvattingen moet je zelfs al een betaalzender aanschaffen.

Totaal onaantrekkelijk voor een neutrale toeschouwer zoals ik. Het wordt er allemaal niet beter op...

7 oktober 2013 om 22:41

Jij hebt gelijk en ongelijk tussen in is da

7 oktober 2013 om 23:19

Toch wil ik wel weten waarom het oneerlijk is geworden doordat de beloftenteams mee doen... ben het verder totaal met je eens!

8 oktober 2013 om 02:19

Sowieso is het opmerkelijk dat er teams meedoen die niet kunnen promoveren of degraderen. Wat is het nut van het meespelen in een competitie dan? En waarom het oneerlijk is? Op vrijdagavond staat er bij Jong Ajax een zwakker elftal dan op maandagavond, spelers mogen namelijk niet in 1 weekend voor beide teams uitkomen. Jongens die op zondag beschikbaar moeten zijn om eventueel plaatst te nemen op de bank bij Ajax kunnen op maandag wel meedoen met Jong Ajax als ze niet hebben meegespeeld. Waar ze op de vrijdagavond nooit in het veld hadden gestaan.

8 oktober 2013 om 11:16

Lijkt me noujuist een soort van voordeel voor de kampioenkandidaten dat ze niet kunnen promoveren.. + Als je als club degradeert in een competitie waar dit soort teams aan mee doen, dan behoor je, met alle respect gewoon niet thuis in die competitie. En tja, dat ze die maandag weer andere spelers kunnen oproepen... Waarom lig je er wakker van? Die jeugdteampjes staan er allemaal slecht voor en winnen nauwelijks..

8 oktober 2013 om 14:06

@robb. Ik heb de beloften van Ajax al weleens met een team zien spelen waar mijn club ( de Graafschap) het heel lastig tegen zouden hebben. Bijvoorbeeld het team waar ze de eerste wedstrijd tegen Telstar mee speelden. Toen wonnen ze met 2 vingers in de neus. De week erop tegen Top Oss verloren ze met 2-0 met 9 andere spelers. Het zal maar de wedstrijd zijn waar je de periodetitel kunt winnen of kampioen kan worden. Het niveau van de beloftenteams is totaal geen issue. Ook al waren ze geweldig goed geweest en hadden we er met 5-0 van verloren had ik het nog prima gevonden. Het punt is dat de tegenstand voor iedereen ongeveer gelijk moet zijn.

Dit was de opstelling van jong Ajax tegen Telstar:

Cillessen; Ligeon, Veltman, Denswil, Tete; Bazoer, De Sa, Serero; Hoesen, Klaassen, Andersen.

10 oktober 2013 om 09:52

Wat het oneerlijker maakt is dat ze de ene wedstrijd met bijvoorbeeld Veltman, Cillessen, Denswil, Klaassen, Serero en Andersen speelden en die bijvoorbeeld afgelopen weekend er allemaal niet bij zijn, omdat ze bij Ajax 1 zitten. Dit kan de andere clubs belangrijke punt kosten.

De poll slaat nergens op: denk je dat Fc Twente in het linker rijtje eindigt? Vz dit artikel gaat over JONG Fc Twente.
Maar 440 zoveel mensen komen gemiddeld kijken naar een amateurwedstrijd! Nog zo'n teken dat de JL voor geen poep loopt.

Wat een drama en nietszeggende wedstrijd. Droevig. Ook veel spelers van Twente (wisgerhof) laten zo weinig zien. Ze kunnen een voorbeeld nemen aan de spirit in Duisland van de 2de en 3 de liga.

Het niveau van de eredivisie is al drama, ik durf gewoon niet te kijken naar de Jupiler league..

7 oktober 2013 om 23:42

Als je fan bent van PSV ga je een keer naar Jong PSV kijken lijkt me (of je moet ver van Eindhoven wonen)

8 oktober 2013 om 01:05

Woon zelf momenteel in Brighton, Engeland. Dus ziet niet heel vaak in het stadion

8 oktober 2013 om 10:27

Nee, dan is het logisch. Maar ik vind persoonlijk dat een PSV fan die in eindhoven woont best wel 1 of 2 wedstrijden in het seizoen van Jong PSV mag bekijken. Die jongens hebben ook steun en motivatie nodig.

Jong ajax en jong psv trekken ook geen toeschouwers. Experiment lijkt volkomen te mislukken.

440 man
Helmond neemt ook niet veel fans mee dan zeg

8 oktober 2013 om 07:32

tuurlijk niet, wie gaat er nou op een maandagavond afreizen naar enschede om het 2e van twente te zien??

toen we enkele jaren geleden voor de beker tegen twente moesten, waren er wel 600 fans bij, omdat het dan tenminste ergens om gaat!

8 oktober 2013 om 11:35

Leon ten Voorde twitterde gisteren een bericht dat er 6 of 8 supporters van Helmond waren. Het waren er 8 als hij de buschauffeur en steward mee mocht rekenen.

Duur grappie om een stadion voor 30k man open te hebben, met alle rompslomp, voor 441 toeschouwers. Ook leuk voor die jongens trouwens......

Houd toch a.u.b snel op met deze onzin, aan deze hele onzin heeft werkelijk niemand wat aan.

8 oktober 2013 om 00:23

Daarom willen we het fbk stadion ook. Voor de beloften en de vrouwen

8 oktober 2013 om 09:30

Vooral doen, maar ook dan komt er nog geen hond.

Nu jomg Twente , Psv en Ajax meedoen in de Jupiler league is de lol er wel af en kan deze competitie niet meer serieus worden genomen!

440?..hmmm, nog 2 x zoveel als bij Jong Psv.
Maffe is dat je wanneer je naar de periodestand op Tt830 kijkt, daar de 3 Beloftenteams opgenomen zijn. Terwijl ze helemaal geen periodetitel kunnen behalen....opname heeft geen relevantie!
Knvb moet met deze lachwekkende onzin van Beloftenteams waar een 40 jarige als Wisgerhof beloftevol moet zijn, zsm staken. Weg, weg, weg julli!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren