Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Gaal: 'Tegen Ajax speelde De Jong deze week niet goed'

Laatste update:
/

Nigel de Jong is terug in de selectie van het Nederlands elftal, maar heeft die uitverkiezing volgens Louis van Gaal niet te danken aan uitmuntend spel. De bondscoach lette afgelopen dinsdag speciaal op de controleur van AC Milan, die met zijn club een bezoek bracht aan de Amsterdam ArenA voor het Champions League-treffen met Ajax.

Wat Van Gaal daar zag van De Jong, beviel hem eigenlijk niet. “Tegen Ajax speelde hij deze week niet goed. Toen hij onder druk werd gezet, leed hij veel balverlies”, tekende NUsport op uit de mond van de oefenmeester, die echter niet over één nacht ijs is gegaan. Hij bekeek De Jong vaker en vindt dat de middenvelder hard op weg is zijn oude niveau te hervinden.

“Hij heeft een serie wedstrijden achter de rug waarin hij wel zijn vorm heeft laten zien. Maar dat ik hem selecteer heeft ook met de speelstijl van de tegenstanders te maken”, aldus Van Gaal. De keuzeheer is van plan om tegen Hongarije en Turkije met de punt naar achteren te spelen en beschouwt De Jong als een belangrijke kandidaat om aan die tactische variant invulling te geven.

Nigel de Jong moet altijd bij de selectie van Oranje zitten

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vond hem eigenlijk best aardig spelen tegen Ajax, maar ik ben dan ook geen van Gaal natuurlijk. Gelukkig maar.

Grappig, ik vond hem juist één van de betere aan Milan zijde. Speelde mooi voor z'n verdediging en onderschepte veel ballen.

4 oktober 2013 om 13:53

klopt,
maar Van Gaal geeft aan dat hij De Jong in balbezit niet goed genoeg vond. Hij zegt niets over de verdedigende taken die hij uitvoerde.
Hij liep veel gaten dicht afgelopen dinsdag.

4 oktober 2013 om 14:01

ja en van persie keept vast niet goed genoeg ?
als van gaal de jong selecteerd moet hij geen ozil gaan verwachten want de jong is gewoon een ballenafpakker
een hele goede en die hebben we nodig

4 oktober 2013 om 14:42

de jong moet ook puur stofzuigen op het middenveld! laat aanvallen maar aan de rest over

nigel de jong moet altijd in de basis staan, een van de weinige topspelers die we nog hebben en maakt de matige verdediging minder kwetsbaar

4 oktober 2013 om 15:12

@lukio,

Juist een speler als De Jong mag geen balverlies lijden op zijn positie en dat was hem, met name tegen Ajax, wel een aantal keren overkomen. Dat is waar Louis op doelt en dat zou jij als voetbal volger eigenlijk ook gewoon moeten snappen...

Want De Jong speelde verder gewoon een zeer goede pot, zoals Villian ook aangeeft, alleen was hij aan de bal wat zwakker dan je normaal van hem verwachten kan/mag.

4 oktober 2013 om 15:19

Als ik me goed kan herinneren had De Jong een passzuiverheid van 100

4 oktober 2013 om 16:30

klopt lukio, daarom wordt van persie niet als keeper opgesteld.

Van een controlerende middenvelder mag je verwachten dat hij ook in balbezit wat toevoegt. Normaliter kan De Jong dat ook wel, passes geven aan teamgenoten. Blijkbaar volgens Van Gaal deed hij dat afgelopen dinsdag niet goed. Hoef je he niet direct met ozil te vergelijken, maar gewoon een bal naar voren naar een teamgenoot is al heel wat.

Ik heb er overigens niet op gelet. Zag wel dat hij verdedigend veel gaten dicht liep.

4 oktober 2013 om 13:54

Ik vond hem ook matig. veel ballen die hij over de lijn roste of slide. Zal verdedigend best aardig hebben gestaan maar deed dat onnederlands. Ajax ontregelen alleen is voor mij matig.

4 oktober 2013 om 14:00

inderdaad...wat een gezever weer van die van gaal...nigel de jong speelde goed en zat overal tussen

4 oktober 2013 om 15:05

Laat ik voorop stellen dat ik Van Gaal een waardeloze bondscoach vind en zijn selectiebeleid een lachertje. Maar hij heeft een punt vwb De Jong. Die speelde met name in de 1e helft niet zo heel sterk. Maar hij herstelde zich prima en over de hele wedstrijd genomen scoorde hij al met al een ruime voldoende, En dit geschreven hebbende realiseer ik me ineens dat ik het dus eigenlijk wederom oneens ben met Van Faal. Gelukkig maar...

Ik vond Nigel toch echt de beste van het veld...

4 oktober 2013 om 14:31

Dat was hij ool, deed wat van hem gevraagd werd in perfectie... maar in Nederland is het belangrijker om als verdedigende middenvelder met pasjes te strooien.

4 oktober 2013 om 15:51

Ik vind eigenlijk dat van Gaal gewoon gelijk heeft. Voor zijn doen was dit niet de beste wedstrijd van de Jong. Hij was zoals altijd heerlijk fel en ontregelde daar mee erg veel aanvallen van Ajax. Hij was bovendien foutloos in de passing, al moet daar bij gezegd worden dat hij ook weinig risico legt in zijn passing. Maar daar staan dan ook andere spelers voor. Wat de Jong echter wel een paar keer had dat hij de bal onnodig verloor omdat hij er teveel mee liep. 1 keer leidde dit zelfs tot een grote kans voor Ajax. Dat waren gewoon slordigheden die hij in een goede wedstrijd niet heeft.

In de ogen van Louis speelde hij daarom geen goede wedstrijd. Ik kan me daar best in vinden. Het heeft er natuurlijk ook mee te maken hoe hoog je de lat legt. Ik vind de Jong een van de beste verdedigende middenvelders van Europa. De lat ligt voor hem dan ook beduidend hoger dan voor een Poulsen bijvoorbeeld.

4 oktober 2013 om 22:29

Vandaar dat ze er in Nederland meestal voor de winterstop uit liggen haha, wat een slap gelul. Je vergeet dat Ajax het ook niet slecht deed. Nigel kon de bal gewoon niet kwijt.

Wel grappig: het twitteraccount van Cattenacio.nl meldt in reactie op Van Gaal dat De Jong tegen Ajax een passzuiverheid van 100% had. Dat impliceert geen balverlies.

4 oktober 2013 om 13:58

Haha dat is dan wel weer mooi. Als hij hier al op zou reageren zal er wel iets komen van 'nee hij heeft zijn teamgenoten balverlies laten leiden door hun moeilijk aan te spelen.'

4 oktober 2013 om 13:58

Of het feit dat hij weinig passen gaf maar de bal vaak wegroste of al dribbelend verloor

Ik weet niet welke wedstrijd Van Gaal heeft gekeken, maar ik vond De Jong en Balotelli verreweg de beste aan de kant van Milan.

Met de verdediging die we momenteel hebben is Nigel de Jong zeker geen overbodige luxe

Van Gaal toch. Zeuren over De Jong terwijl hij een van de beste was. Depay uitnodigen zodat je kan laten zien dat je de baas bent.

4 oktober 2013 om 14:11

Depay heeft wel een fantastische vrije trap,

4 oktober 2013 om 14:21

Ja, en Sneijder en Van Persie ook. Ik neem aan dat deze twee spelers toch echt boven aan het lijstje staan van vrije trappen nemen. Leuk dat ie een goede vrije trap heeft, maar je moet meer kwaliteiten hebben op zijn positie.

Ik heb ook een goede vrijetrap, maar ben ook nooit verder gekomen dat de amateurs... :

4 oktober 2013 om 14:28

Wanneer hebben jou genoemde voor het laatst een knappe vrije trap laten zien?

4 oktober 2013 om 14:48

Dus volgens jou verdien je een selectieplek als je een goede vrije trap hebt? In dat geval, ik neem geweldige corners van de rechterkant, waar blijft mijn brief van de Knvb?

N. de Jong was samen met Balo en Montolivo die hun niveau haalde. Weet niet wat Van Gaal in de tussentijds heeft gedaan, maar niet in iedergeval deze wedstrijd.

De eerste helft was toch vrij slordig, de tweede helft deed De Jong het wel naar behoren.

Ok, ik heb duidelijk iets gemist, maar ik heb natuurlijk niet dezelfde objectieve en scherpe blik als onze bondscoach. Vond De Jong helemaal niet zo slecht.

Niet goed? Weet je wel hoeveel gevaarlijke ballen hij onderschept heeft en hoe hij de rust bewaarde op het middenveld.. Die van Gaal is echt al lang niet meer serieus te nemen.

Kan me nog wel een moment voor de geest halen dat hij door 2 man onder druk werd gezet en doodleuk even 2 seconden wacht, omdat hij de pass nog niet kon geven. Kan me geen moment herinneren dat hij dom balverlies leed, maar goed ik heb dan natuurlijk ook niet speciaal op hem zitten letten.

Van gaal begint langzamerhand beetje bij beetje zijn geloofwaardigheid te verliezen. Want sorry hoor als je de jong afgelopen dinsdag niet goed vond spelen heb je echt geen verstand hoor heb er ook speciaal op gelet en vond juist goed spelen. Maarja wie ben ik, heb niet hoger gespeeld als hoofdklasse en bankzitter topklasse.

Ik snap deze man echt niet. Ik weet niet hoe hij kijkt naar wedstrijden! Maar goed ieder zijn mening ik denk dat als je 10 mensen vraagt wat ze van de Jong vonden Dinsdag dan antwoorden er 9 goed en ja hoor meneer van gaal is die ene die het anders ziet

Nigel de jong speelde juist heel goed en mij viel op dat hij juist niet veel balverlies leedt en heel veel ballen onderschepte.

Van Gaal uit Oranje gooien voor het WK zal wel weer een natte droom zijn van mij. Hij is helemaal de weg kwijt.

4 oktober 2013 om 15:01

Ach, ik zou het bijna mooi vinden als we op het WK totaal kansloos afdruipen met van Gaal aan het roer. Puur om die kerel te zien falen.

4 oktober 2013 om 15:46

Neee aub niet weer een toernooi waar we er direct uitvliegen

4 oktober 2013 om 16:06

Dat gevoel heb ik ook. Hij verpest voor ons een mooi WK zo en we willen nu zelfs dat Nederland niks bereikt. Slechte zaak.

Wat ben ik blij als vgaal weer weg is zeg...ik vond Nigel juist een van de betere van het veld.

Ik vond hem ook niet echt denderend. Speelde weer lekker tegen zn verdediging aan en gaf de gebruikelijke breedtepass. Een middenveld met Strootman, vdvaart en de Guzman is veel dynamischer en dan kun je met de punt naar voren spelen. Dan heb je de Jong helemaal niet nodig

4 oktober 2013 om 14:52

Dat is ook precies de taak van de CVM : ballen afpakken en zo snel mogelijk inleveren bij de creatieve middenvelders.

4 oktober 2013 om 16:24

Als je als team druk zet hoef je niet een specifieke ballenafpakker te hebben en kun je voetballend betere spelers opstellen. de Jong kan best wel voetballen, maar het middenveld wat ik eerder noemde lijkt me het beste en ook nog is leuker om naar te kijken.

4 oktober 2013 om 18:10

@bricktamland

Tegen landen als Andora en San Marino kun je misschien druk zetten en dan kun je met de punt naar voren spelen.
Maar straks op het wk tegen Spanje, Duitsland, Brazilie, Argentinie, Italie,Frankrijk,Uruguay,Belgie etc... heb je De Jong zwaar nodig

Gelukkig neemt van Gaal hem nu onder handen, dan komt er eindelijk weer uit wat voor wereldtopper het is.

Snap niet dat van Gaal al die spelers selecteert om ze daarna publiekelijk af te vallen, waarom niet gewoon vertrouwen geven aan de jongens die er een beetje tussenin hangen?

Edit: Afgelopen dinsdag had Nigel de Jong een passzuiverheid van 100

Misschien een idee voor de knvb om Van Gaal op marktplaats te zetten?

vgaal weet dat iedereen hoopt op Nigel de Jong. Hij kan er niet omheen en selecteert hem. Het zit hem dwars dat hij nu iets doet wat het publiek wil dus hij moet er nog wel even bij zeggen dat de Jong dit zeker niet aan zijn laatste wedstrijd te danken heeft en dat het ook aan de tegenstander ligt. "jullie moeten niet denken dat deze jongen nu voortaan opgeroepen zal worden, ik maak nu slechts even een uitzondering" zo zie ik hem echt denken.

Haha wat een gast die van Gaal, hij was de beste man op het veld afgelopen dinsdag!

Goedkope manier van prikkelen. Wordt moe van Van Gaal.
De Jong speelde tegen PSV top en afgelopen dinsdag ook, altijd aanspeelbaar, goed spel verleggen naar andere kant.
Je hebt dit soort gasten nodig in Brasil

Deze man neem ik allang niet meer serieus. Er zit totaal geen plan of logica achter zijn selectiebeleid. Wanneer het WK plaatsvindt, heeft van Gaal helemaal nog geen basis team, wat hij heeft kunnen smeden. Nu is het zo iets van, hoe veel mensen kan ik laten debuteren? In 2016, als we kampioen zouden worden, durf ik je te wedden dat het allemaal door Louis mogelijk is...

Veel balverlies?! Hoe komt ie daar nou weer bij? De Jong heeft de bal echt wel veel vaker veroverd dan verloren. Ik kan echt moe worden van mensen in de voetbalwereld die dit soort loze claims kunnen maken zonder te worden gecorrigeerd. Een topcoach moet toch wel in staat zijn om een speler objectief te kunnen beoordelen in een wedstrijd? Blijkt dus tegen te vallen.

Ik heb veel respect voor de prestaties van Van Gaal, maar zijn selectiebeleid de laatste tijd valt totaal niet te verklaren. Gelukkig zit Nigel er weer bij, één van de weinige Nederlanders die de laatste tijd consistent op hoog niveau speelt.

De Jong was naar mijn mening de beste man van het veld aan dr kant van AC Milan. Ik verlies zo onderhand mijn plezier in Oranje, dit allemaal door van Gaal.

Ben serieus blij als het WK straks voorbij is.

Je wordt toch doodziek van die van Gaal..

Goede versterking voor Oranje, zeker tegen aanvallend ingestelde landen als Hongarije en Turkije.

De Jong speelde wel goed tegen Ajax.

Je hebt een De Jong en Strootman ook echt nodig op het komende wk. Rechts heb ik maar De Guzman neergezet, want wie anders? Verdediging staat nog voor geen meter. Vind Gouweleeuw ook wel een jongen met potentie, maar dat ziet Van Gaal volgens mij weer niet. Vlaar en De Vrij voegen niks toe, en komen te kort voor Oranje. Rekik hoort er ook bij, maar die is geblesseerd helaas. Ben benieuwd wie er links buiten zal gaan staan. Ik hoop Depay, beter dan Kuijt en Lens

Krul
van der Wiel
Bruma
Martins Indi
Willems
de Guzman
N. de Jong
Strootman
Robben
van Persie
Depay

Ik weet niet welke wedstrijd Van Gaal gezien heeft hoor, maar ik vond De Jong wéér een sterke indruk maken. Volgens Whoscored had hij zelfs een passnauwkeurigheid van 100% (http://www.whoscored.com/matches/776578/live/euro...

Ik begin die man steeds minder serieus te nemen ik weet niet welke wedstrijd hij heeft gekeken maar Nigel de Jong speelde een puike partij deed zo goed als niets fout ik denk dat hij even bij de Pealrl langs moet anders weet ik het niet hoor .

De jong hoort altijd bij de selectie te zitten maar hoort gewoon in bassis in oranje. Hoe kan je nou schaars opstellen wat een prutser is dat zeg.

Hoewel die het perfect doet bij PSV maar op wereld niveau komt ie stront tekort laten we eerlijk zijn.

De Jong speelde gewoon goed. En zelfs al speelde hij slecht, betekent dat hij dan niet wordt opgeroepen? Wat is dat nou weer voor beleid. Weken lang speelt hij goed, één week slechter en hij ligt er gelijk uit.

En ik dacht jl dinsdag juist: kijk dat missen we nou in oranje!

Dit is gewoon een stukje machtspolitiek van die van Gaal. Bah hij moet altijd ff laten zien wie de baas is en probeert tegelijkertijd als een redelijke coach over te komen. Ziek hoor. Gewoon selecteren die Nigel als je geen modderfiguur wilt slaan!

Pfff Louis, doe even normaal en neem Nigel gewoon op in je selectie. Je geloofwaardigheid daalt met het niet selecteren van Nigel../

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren