Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

ADO Den Haag houdt matig Vitesse van koppositie af

Laatste update:

Vitesse is er niet in geslaagd om de koppositie in de Eredivisie over te nemen van FC Twente. De ploeg van Peter Bosz had nog een duel tegoed, maar ging woensdagmiddag onderuit bij ADO Den Haag. Dankzij een schitterend doelpunt en een uitstekende voorbereidende actie bij de openingstreffer van Michiel Kramer was Mathias Gehrt de grote man bij de hofstedelingen, die met 2-1 wonnen en RKC Waalwijk passeerden op de ranglijst. ADO staat nu zestiende, terwijl Vitesse op de vijfde plek blijft staan. De achterstand op Twente blijft een punt bedragen.

/

De wedstrijd van woensdagmiddag was een inhaalwedstrijd, omdat het duel tussen ADO Den Haag en Vitesse in de zesde speelronde werd afgelast. Vanwege een defect afwateringssysteem was het veld in het Kyocera Stadion onbespeelbaar geraakt, maar de mat was woensdagmiddag niet veel beter. ADO en Vitesse verschenen op een heus knollenveld en goed voetbal was dan ook niet mogelijk. "Dit is levensgevaarlijk", zei Vitesse-coach Bosz nog tijdens de eerste helft tegen zijn collega Maurice Steijn. Scheidsrechter Eric Braamhaar zag echter geen reden om de wedstrijd te staken en ADO won dankzij goals van Kramer en Gehrt. Voor de ploeg uit de residentiestad betekende het de eerste thuiszege van dit seizoen.

Vitesse slaagde er dus niet in om koploper te worden en zal daarvan balen, maar de bezoekers speelden gewoon niet goed genoeg. ADO verdiende de drie punten meer en begon in een matig gevuld stadion met vooral schoolkinderen als toeschouwers goed. De thuisploeg kwam al na zes minuten op voorsprong, toen Gehrt doorbrak en het overzicht behield. De Deen vond op rechts Dion Malone, die met een lage voorzet Kramer in staat stelde om de score te openen. ADO bleef hierna de betere partij en Mike van Duinen hoopte de 2-0 te kunnen maken, maar Piet Velthuizen kwam op tijd uit zijn doel. De keeper zag Vitesse vervolgens uit het niets bijna op gelijke hoogte komen: een schot van Mike Havenaar raakte de paal, waarna Malone de rebound kon wegwerken. Aan de overkant kwam Gianni Zuiverloon weer dichtbij, maar zijn kopbal ging rakelings naast.

/

Beide ploegen leden veel balverlies, waardoor de wedstrijd op en neer golfde. Een kwartier voor rust had de gelijkmaker móéten vallen: Gino Coutinho kon een schot van Davy Pröpper niet controleren, waardoor Lucas Piazon de bal kreeg. Hij bood Havenaar een niet te missen kans, zo leek het, maar de spits verprutste de kans toch. Het was al de tweede keer dit seizoen dat Havenaar een lachwekkende misser op zijn naam schreef: eerder deed hij dit al tegen AZ. In de slotfase van de eerste helft had Van Duinen nog de 2-0 moeten maken, maar hij schoot op Velthuizen, en Kramer werd nog gevaarlijk bij een luchtduel. De aanvaller kwam daarbij lelijk neer op zijn schouder, maar Kramer kon na een behandeling wel gewoon terugkeren voor de tweede helft.

De aanvaller kreeg ook de eerste kans na rust. Velthuizen zag er niet goed uit bij een hoge bal, waardoor Kramer kon koppen, maar zijn inzet ging net over het doel. Even later werd de Rotterdammer opnieuw gevaarlijk, maar ditmaal leek de bal door het slechte veld wat op te stuiteren, waardoor Kramer bij de tweede paal niet binnen kon schieten. ADO was de betere ploeg, maar Vitesse kwam op gelijke hoogte, toen Pröpper scoorde met een knappe volley. Een goed resultaat leverde het Vitesse echter niet op, want twintig minuten voor tijd schoot Gehrt de winnende binnen: de bal kwam na een lange bal van achteruit toevallig voor zijn voeten, waarna hij Velthuizen kansloos liet met een schitterende knal van afstand.

De zege van ADO Den Haag is terecht

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Schandalig dat er op zo'n veld gevoetbald mag worden.. Drama wedstrijd maar ADO lijkt me de verdiende winnaar.

2 oktober 2013 om 17:30

Ja ADO meeste kansen, Vitesse wat je kan noemen nog voetballend beter. Dit is precies waar slechte clubs in de eredivisie op hopen. Lekker op een slechte mat de lange bal spelen en counteren.

2 oktober 2013 om 17:32

Ik vind Vitesse anders voetballend erg matig. Achteruit hangen en counteren is ook een beetje het Vitesse spel

2 oktober 2013 om 17:35

Ik ook, valt me vies tegen! Is dat trouwens Dzeko op de foto? Zomeraankoopje?

2 oktober 2013 om 17:42

Das ze broer, Dezeekoe.

on: heerlijk die puntjes!!! maar op een beter veld had ik het nog wel eens willen zien!

2 oktober 2013 om 18:00

@lahaya
Ik denk dat je het op een beter veld juist niet had willen zien :P

2 oktober 2013 om 18:09

Helemaal mee eens Rokuz!

Belachelijke titel van voetbalzone, ze doen net lijken of Vitesse een dramatische wedstrijd heeft gespeeld. Klopt geen zak van, ligt gewoon één en al aan het veld, moet ook gewoon in de titel staan, want dat is het verhaal van de wedstrijd. Niet een 'matig Vitesse'

2 oktober 2013 om 18:29

Oenieboy, ik snap dat je dit denkt vanwege de wedstrijd tegen Twente maar het zou je sieren om meer wedstrijden te bekijken van Vitesse. Onder Peter Bosz wordt er namelijk veel meer controlerend en aanvallend gespeeld dan op de counter.

OT: Tsja het is bekend van deze mat, maar zie er maar is wat aan te doen.

2 oktober 2013 om 20:27

Als Vitesse zo goed is dan zouden ze op ieder veld moeten kunnen winnen. ADO heeft gestreden voor wat het waard is en Vitesse was gewoon afgetroefd op alle fronten. Verdiende winst voor Ado.

2 oktober 2013 om 20:56

@xavifcb
nee dan hadden we er op zeker aan gegaan, voetballend is Vitesse gewoon beter. Alleen als het op het bikkelen aankomt tja dan zit je bij Den Haag goed!

2 oktober 2013 om 17:37

Ik had dit eigenlijk al een beetje verwacht XD elke keer wanneer er een ploeg de koppositie kan grijpen en dat komt een beetje in de media raken ze in paniek

3 oktober 2013 om 00:05

Precies ik was er ook al bang voor. Vorig seizoen was dit ook al drie keer zo toen Vitesse bovenaan kon komene verloren ze steeds! Ik begin me daar behoorlijk aan te ergeren.
Vorig jaar was dat tegen Heereveen die toen ook bijna onderaan stonden. Later lieten ze op crusiale momenten punten liggen tegen VVV en Roda JC en niet te vergeten tegen Nec.
Wat is dat toch? Je vraagt je dan gewoon af of ze wel kampioen Willlen worden!
Nu is het excuus weer het veld. Oooh gevaarlijk. Wat een gelul. Den Haag heeft toch net zo veel last van dat slechte knollen veld als Vitesse? Dus ik vind het geen enkel excuus voor het dramtisch spel van Vitesse! Ik baal weer enorm van deze wanprestatie tegen een staart club.
Natuurlijk was het veld wel heel erg slecht en ik vind het wel vrij vreemd dat Ado niet in staat is om voor een beter veld te zorgen. Wat ik wel vind is dat voortaan clubs met dit soort vreselijke velden uit de competitie genomen moeten worden. Want voor ieder team is het een ramp om hier een uit wedstrijd te komen spelen. Eredivisie clubs mogen wel voor een beter veld zorgen vind ik. Maar winnen had Vitesse desondanks gemoeten. Waardeloos gespeeld gewoon. Ik schaam me weer diep als Vitesse suporter. Valt vies tegen.

2 oktober 2013 om 17:39

Ik vind het nog schandaliger dat de supporters gewoon worden benadeeld.
Je betaald grof geld voor een jaarkaart en dan moet je een wedstrijd missen, omdat deze op een raar tijdstip wordt ingehaald op een doordeweekse dag.
Doe dit dan 's avonds rond een uurtje of 7.

2 oktober 2013 om 17:40

Als Bos ballen had gehad ,had hij gezegd dat hij hier niet ging voetballen op dit veld.
Neemt hij natuurlijk het risico dat Vitesse een reglementeerde 3-0 aan de broek krijgt,
Maar ik denk als je daar een procedure over start je in gelijk word gesteld,
Vitesse is een voetbal technische ploeg die het meeste hinder van een dergelijk veld heeft,
Ado is fysiek ,was dus in hun voordeel.
Spelers van vooral Vitesse zal veel last van vermoeidheid en herstel hebben wat ze meenemen in de wedstrijd naar komend weekend.

2 oktober 2013 om 21:42

Ik weet niet wie jij bij Ado fysiek vindt maar volgens mij zijn de spelers kleiner als de Vitesse spelers. Misschien Beugelsdij, maar Vitesse heeft er ook een of twee van.

2 oktober 2013 om 21:46

Ikzelf ben ook niet de grootste, maar fysiek sterker als menig andere voetballer die veel groter is.
Grote zegt niks,
Den Haag is nu eenmaal een fysieke ploeg die op het karakter speelt.
Ploegen als Vitesse zijn meer technisch, om die rede staan ze ook hoger in de ranglijst.

3 oktober 2013 om 00:18

Precies of je weigert hier op te spelen als je het echt gevaarlijk vind dan neem je ook verantwoordelijkheid voor de veiligheid van je spelers en speel je niet.
Maar als je wel gaat spelen dan moet je ook niet gaan lullen achteraf!
Ik vind het wel raar dat Ado in al de tijd die ze hebben gekregen om het veld te herstellen
daar niet in zijn geslaagd maar dan toch de wedstrijd laten door gaan.
Het zelfde geldt voor de verantwoordelijke personen die het veld moeten keuren die zijn ook nooit eens een kijkje gaan nemen hoe het er voor stond? Wat ik ook raar vind is dat Vitesse zelf niet voor die tijd is gaan kijken hoe het veld erbij lag en of er op kon worden gespeeld.
Want nu hebben ze zich dus gewoon laten verrassen en ze hebben Ado vertrouwd dat ze in staat waren om een goede grasmat te verzorgen. Het geen dus niet het geval bleek. Wat ik wel vind is dat het hele jaar
als deze wedstrijd telt alle andere uit clubs nu ook op deze grasmat moeten spelen tegen Ado
want anders is er sprake van competitie vervalsing. De omstandigheden moeten voor alle teams het zelfde zijn en Ado vond dit zelf een prima veld om op te spelen dus die moeten nu ook niet klagen dat het dit jaar gewoon dit veld gaat worden.

2 oktober 2013 om 17:50

Helemaal mee eens!

3 oktober 2013 om 08:56

@888ruben888

Ik zou vooraf niet zijn gaan kijken,zou een bepaalde motie van wantrouwen zijn geweest.
Alleen denk ik nu dat de Knvb een probleem zou kunnen gaan krijgen want ik kan me heel goed voorstellen dat Heerenveen komend weekend weigert daar te spelen.
Maar je heb gelijk.
Of je weigert te spelen, of je moet niet zeuren.
Uiteraard is het niet aan Ado,maar aan de gemeente om te zorgen dat de grasmat goed was. Maar Ado is wel eindverantwoordelijk.
Wellicht gaan de komende wedstrijden van Ado op een ander veld gespeeld worden.
Jammer voor de club en zeker voor zijn supporters.

Echt schandalig dat Vitesse gewoon geen 3 punten kreeg. ADO had op 14 september het veld in orde moeten hebben. Ik kan me herrinneren dat Vitesse vorig jaar dit ook moest en als ze het niet zouden regelen ze verlies kregen. Nu kreeg ADO de kans om vandaag een goede mat neer te leggen maar volgens mij was het veld nog slechter dan 2 weken geleden. Als voetballende ploeg kan je toch niet ballen in deze zandbak??

2 oktober 2013 om 17:31

@rokuz

Dan krijg je eerst een boete volgens mij, later puntaftrek.

2 oktober 2013 om 17:31

Die wedstrijd van Vitesse zou verplaatst moeten worden om een optreden. Wateroverlast, kun je (misschien) niks aan doen.

2 oktober 2013 om 17:35

Dat hockey gebeuren was al voor het seizoen, alleen was er iets met het afwateringssysteem niet goed. Dit is buiten Ado gedaan, maar door de gemeente. Ado staat hier compleet buiten van.

3 oktober 2013 om 00:35

Als Ado zelf geen veld heeft en er niets aan kan doen en het niet kan regelen dan moeten ze maar niet meer meedoen en uit de competitie worden genomen.

2 oktober 2013 om 19:28

Beginnen de smoesjes meer? Als je 0-4 gewonnen had zei je waarschijnlijk niets.

3 oktober 2013 om 00:43

Als spelers van ons geblesseerd waren geraakt op dit veld wel. Maar ok prima jullie vinden dit een goed prima bespeelbaar veld waar wij nu ook op hebben gespeeld.
Maar dan moeten jullie ook het hele jaar op dit veld spelen en ook alle andere uitteams hier ontvangen. Want zo niet dan moet de wedstrijd natuurlijk worden overgespeeld.
Er moeten wel voor alle teams de zelfde omstandigheden gelden anders is er sprake van competitie vervalsing. Dus hier gaan jullie het komende jaar alle thuis wedstrijden op spelen.
Succes en veel plezier ermee!

3 oktober 2013 om 23:05

Onzin, Kwaliteit van het veld is ook seizoensgebonden bij veel clubs, is dat dan ook competitie vervalsing?. En de scheidsrechter heeft trouwens zelf het veld ook goedgekeurd blijkbaar.

schandalig veld !
dat de knvb dit nog heeft door laten gaan..

Waardeloos veld, dat ten eerste.
Ik heb zelf alleen maar de laatste 20 minuten gezien, en 2 fantastische goals mogen zien!
Is de uitslag wat terecht? Kan iemand me dat vertellen die de hele wedstrijd gezien heeft?

2 oktober 2013 om 17:32

Uitslag is zeker terecht. Vitesse erg zwak. ADO naar de mogelijkheden gespeeld. Zeer zeer slecht veld en een matige wedstrijd.

2 oktober 2013 om 17:46

Bedankt! Het zou inderdaad verboden moeten worden om op zo'n veld te moeten voetballen. Kunnen beter ergens een weiland uitzoeken, dat lijkt me nog beter dan hier op te moeten spelen met ontzettend veel kans op blessures.

3 oktober 2013 om 00:59

Zeker weten ieder willekeurig weiland van boer Kreles in Nederland was een beter veld geweest om op te spelen dan deze zandbak met hier en daar een graspol.
Ik ben benieuwd of ander clubs hierop willen voetballen.

Ik heb net de laatste tien minuten even gekeken maar wat een verdomd slecht veld. Een schande voor de Knvb en ADO dat ze hierop hebben laten spelen. Hier is werkelijk geen normaal voetbal op mogelijk. Wat mij betreft krijgt ADO een flinke boete voor het wederom niet op orde hebben van het veld. Als het er nu al zo bij ligt, hoe heeft er op de officiële wedstrijddag wel niet bij gelegen?

Schaam je Braamhaar, Knvb en ADO om hierop te laten spelen, schaam je diep.

2 oktober 2013 om 17:33

Op de eigenlijke speeldag lag het veld er niet bij, maar dreef het richting het Prins Clausplein..

veld is inderdaad schandalig slecht, maar de club Ado kan hier nauwelijks iets aan doen, schuld ligt toch echt bij de aannemer die namens de gemeente de werkzaamheden heeft uitgevoerd, het veld is namelijk niet van Ado Den Haag.

Verder is dit een verdiende overwinning, maar op een normaal veld hadden we het denk ik niet van Vitesse gewonnen... maar ala!

2 oktober 2013 om 17:45

Dat het niet het veld is van ADO en zij het niet onderhouden, wil niet zeggen dat ze niks kunnen doen. Op z'n minst de gemeente daags voor de wedstrijd melden dat dit absoluut niet kan, dat zie je ver van te voren aankomen lijkt mij...niemand die denkt, 'goh. die geulen zullen morgen vast ineens weg zijn...', of je moet een enorme plaat voor je harses hebben.

Maar de Knvb zal nooit de Gemeente Den Haag beboeten, daar die niks met de Knvb te maken hebben, dus ADO zal de claim moeten krijgen en die weer indienen bij hun verzekering jegens de gemeente. Dit kun je niet onbestraft laten. Als er iemand een flinke blessure had opgelopen waren de rapen helemaal gaar.

2 oktober 2013 om 17:56

Dat er bij ons een aantal amateurs rondlopen dat ben ik direct met je eens!
Als er bij het vervangen van de onderlaag een aantal weken geleden een paar goede mensen, mensen met kennis hadden opgelet hadden we sowieso geen problemen met afvoer van de vele regen.

Zoals het er vandaag bij lag is inderdaad schandalig.

Ado is al bezig om een schadeclaim in te dienen bij de gemeente, wat de Knvb tegen Ado wil doen dat weet ik niet.

2 oktober 2013 om 21:46

Hoezo zouden we wat moeten doen? We hebben gewonnen. Als we elke keer winnen mag de gemeente dit altijd doen en andere gemeentes ook.

3 oktober 2013 om 00:50

Lekker makkelijk om de verantwoordelijkheid af te schuiven. In dat geval zijn jullie dus wilsonbekwaamd en niet in staat beslissingen te nemen en dus ook niet om deel te nemen aan de competitie waarbij er verantwoordelijkheid genomen moet worden voor het goed laten verlopen van de wedstrijden en de veiligheid van de spelers te kunnen waarborgen.

Ik dacht dat de site voetbalzone heet. Wat doet dit bericht hier? Heb geen voetbalwedstrijd op een voetbalveld gezien

ADO gefeliciteerd, hebben op inzet van Vitesse gewonnen. Wat ik alleen echt niet snap is dat men op dit veld laat spelen. Enige die hier beter van word is ADO omdat Vitesse hun spel niet kan spelen.. niet dat ik het veld de schuld wil geven maar zo'n veld is wel echt een schande!

2 oktober 2013 om 17:54

Mee eens, maar aan de andere kant heeft Vitesse ook een spits van 2 meter en had het als het een beetje wil om te winnen had gewoon zn spel aan moeten passen natuurlijk.

2 oktober 2013 om 20:13

Daar heb je ook gelijk in. Ze speelde op een gegeven moment wel de lange bal maar er zat weinig overtuiging in. Het is natuurlijk wel jammer voor een wedstrijd als je zo moet spelen want het komt bijna op geluk aan dat hij een keer goed valt en niet op kwaliteit..

Wedstrijd had nooit gespeeld mogen worden, dramatisch veld waardoor Vitesse niet hun eigen spel konden maken. Dramatisch dit

Vreselijk jammer om op zo'n veld te verliezen.

Dik verdiend! Eindelijk !

Ado verdiend gewonnen al was het een barslechte wedstrijd.
Ado heb tenminste strijd geleverd.

Ado verdient het om zich te kwalificeren voor de europa league dat hebben ze met deze zege op het sterke vitesse bewezen.

2 oktober 2013 om 17:31

Pff kom op man? Deze wedstrijd kun je nooit als graadmeter voor de rest van het seizoen neer leggen. Dan kan ADO beter naar de Engelse 4e Divisie, waar alleen maar kick and rush football gespeeld wordt. Dit is een onbespeeldbaar veld en dus geen graadmeter voor prestaties van een van beide clubs.

2 oktober 2013 om 17:36

sarca.... laat maar ..

on: tja wat moet je erover zeggen, ben blij dat er van beide clubs geen blessures zijn, ben blij met de 3 puntjes... maar verder..

3 oktober 2013 om 01:06

Haha denk je dat Europese teams op zo n veld willen spelen? Denk je dat de Fifa het ook goed keurt zoals de knvb?

En niet over het gras beginnen, dat is te makkelijk. Iedereen speelt wel eens op rot gras of in de sneeuw of met harde wind of wat dan ook. Hoort er allemaal bij en een goed team moet overal kunnen winnen.

2 oktober 2013 om 17:36

Wat klets je nou. Door dat schijtveld moet Vitesse vandaag spelen en aankomend weekend al weer tegen Feyenoord. ADO mag thuis weer op dat veld tegen Heerenveen dat ook een voetballende ploeg is. Hoezo voordeel halen uit deze situatie.

2 oktober 2013 om 17:50

Zo, gaan we de wetten van Europees instellen? Was gewoon Ado den haag hoor. 2x in de week is voor Vitesse vast wel wennen.

Gunstig resultaat, maar wat een knollenveld. Hoort dit op topniveau dit. Ado was trouwens wel een stuk beter, en het Vitesse spel is gelukkig niet beloond. Over het algemeen toch een saaie achteroverhangende ploeg.

2 oktober 2013 om 20:35

Bekijk meer wedstrijden van.Vitesse zou ik zeggen. Onder Bosz ,die bekend staat als een voetballende trainer, is het voetbal veel aantrekkelijker en aanvallender. Volgens mij is het Vitesse van vorig seizoen bij jou blijven hangen.

2 oktober 2013 om 22:33

Toch leuk komend van een Twente-supporter.
Volgens mij is Twente opgebouwd door Rutten die altijd countervoetbal speelt.
En is het kampioen geworden onder Steve McLaren, bij hem was de nul heilig en hij ook met de kont tegen de eigen zestien.

Dat Vitesse vorig jaar klote voetbal speelde onder Rutten betekent niet dat dat nu nog zo is. Ze spelen fris en aanvallend voetbal.
Net als Twente dat nu doet onder Alfred Schreuder

Deze wedstrijd had nieteens gespeeld mogen worden op zon veld, zwaar onterecht ik noem het competitievervalsing, De Knvb moet hier eens wat aan gaan doen want de velden bij de lokale amateurclub hier liggen er nog beter bij en dan is dit Eredivisie niveau? Belachelijk zeg!

De punten zijn lekker, al verwacht ik er niet veel van met Steijn als coach. Met een andere coach voor deze groep valt er veel meer te halen uit dit Den Haag.

2 oktober 2013 om 17:38

GJ Verbeek?...zou echt een Baas zijn..

on: puntjes zijn welkom, geen verdere blessures zijn puur mazzel !!
wat een schijt veld zeg!

2 oktober 2013 om 19:52

Verbeek zou fantastisch zijn. Verder hebben wij veel echte voetballers in het team en een coach met een speelstijl zoals John vd Brom twee seizoenen terug zou ze echt wel aan het voetballen krijgen.

Ik had dit niet verwacht. Vitesse leek het aardig op de rit te hebben de laatste tijd. Dat knollenveld is denk ik niet bevorderlijk geweest voor het voetbal dat Vitesse wil spelen. Leuk voor Twente dat ze komende vrijdag de 1e plaats alweer veilig kunnen stellen (mits ze een paar goals bij Cambuur weten te maken en ze zelf de 0 kunnen houden)

Kleine opmerking over het verslag residentiestad is dubbelop. Residentie is voldoende.

2 oktober 2013 om 21:49

Residentie stad, zo noemen ze zichzelf. Den Haag heeft geen eens stadsrechten.

Mag Vitesse nu nog protest indienen en dan alsnog 3 punten krijgen of opnieuw spelen? Weet iemand daar wat van?

2 oktober 2013 om 17:33

Natuurlijk niet.

2 oktober 2013 om 17:39

tuurlijk, en als Vitesse had gewonnen??
Dan had Ado zeker protest aan moeten tekenen?

2 oktober 2013 om 17:44

Nee, want het is de verantwoording van ADO den Haag dat het veld goed is.

2 oktober 2013 om 17:47

Nee van de gemeente Den Haag, het veld is niet va Ado Den Haag..

Maar goed ik snap wat je bedoelt, maar achteraf kan je toch geen protest indienen.
Bosz had dit vooraf kunnen doen, maar is akkoord gegaan om de wedstrijd te laten spelen dan moet je achteraf niet zeuren!

2 oktober 2013 om 17:51

Ik denk dat het eerder de schuld is van de gemeente, niet de verantwoording. ADO kan daarom schadevergoeding aanvragen oid, wat ze nu ook aan het doen zijn volgens mij.

Maar ik denk dat je ook wel gelijk hebt. Ze hadden het gewoon van te voren moeten zeggen dat ze niet op zo'n veld wilden beginnen.

2 oktober 2013 om 17:59

Toch ook wel schuld, in opdracht van de gemeente is een aannemer gestart met het vervangen/aanpassen van de ondergrond om het gereed te maken voor het kunstgras voor het ek of wk hockey.
Hierbij is gewoon geen goed toezicht gehouden, door iemand van de gemeente maar ik zou als club er toch ook wel een deskundig iemand naar laten kijken.

Ado is inderdaad bezig met een claim richting de gemeente, wellicht dat er vanuit de Knvb nog een boete oid richting Ado komt, maar dat weet ik niet.

2 oktober 2013 om 20:39

Straks in de winter liggen de velden ook niet goed bij, dus kom op niet zo mopperen en wees een sportieve verliezer.

3 oktober 2013 om 01:17

Als ik Vitesse was zou ik de juridische mogelijkheden bestuderen want het is duidelijk dat Ado die alle tijd heeft gekregen om het veld op orde te krijgen daar niet in is geslaagd en dit ook niet van te voren otijdig heeft gemeld en dus zwaar nalatig is geweest.

Competitievervalsing.

Ben geen fan van beide clubs, maar zo kan je niet normaal je eigen spel voetballen en wordt het recht tot je eigen spel spelen je ontnomen.

Helaas. Ado gevochten, lukte niks bij Vitesse

2 oktober 2013 om 17:34

Dat geldt uiteraard voor beide ploegen.

Op dit veld had nooit gevoetbald mogen worden in mijn ogen, hoe amateuristisch komt dit over als je als ploeg niet eens kan garanderen dat er een redelijke grasmat in je stadion ligt.

Het gaat hier gewoon over een middenmotor in de Eredivisie en niet over een achteraf veld ergens in Velzen bij Telstar, Bosz had totaal gelijk dat dit levensgevaarlijk was.

Gewoon zorgen voor een goed bespeelbare mat want dit neigt naar competitievervalsing, als je niet een normaal veld kan leveren als Eredivisie ploeg gewoon reglementair verliezen.

reinste competitievervalsing.. maargoed mijn club moet zelf de punten pakken!

2 oktober 2013 om 21:54

Dat jij voor Vitesse bent joh....je stad schaamt zich...

3 oktober 2013 om 01:25

En jij schaamt je niet voor het veld van je club. Ik ben zo verbaast dat alle Ado suporters dit een prima veld vinden. Maar NEC moet hier ook nog spelen hoor? Ik hoop dat ze jullie keihard aanpakken! Een Arnhemer. Ik zal een keer voor NEC zijn!

Het veld was echt dramatisch. Maar daar hebben beide clubs last van dus dat mag geen excuus zijn. Het enige wat nog slechter was dan het veld was Havenaar wat speelde die weer slecht zeg. Voor de rest was Vitesse gewoon zeer matig alleen Ado was dat ook de gelukkigste heeft gewonnen. Niet dat Vitesse hier hoorde te winnen voor dat een of andere simpele daar weer op gaat reageren alleen Ado verdiende ook niet te winnen. Blijf het toch jammer Vinden dat die van der Struijk en Havenaar weer op stelde. En zijn wissels begreep ik eerlijk gezegd ook niet zo behalve Kakuta erin te gooien alleen die liet ook niet veel zien. Ach ja en dit kan als Vitesse zijnde gewoon gebeuren zal nog wel vaker gebeuren gefeliciteerd aan de Ado fans in ieder geval.

Hoop alleen wel dat de volgende wedstrijd zowel voor Ado als de tegenstander niet op dit veld gespeeld word daar doe je niemand een plezier meer

2 oktober 2013 om 17:34

Ado kon er meer op inspelen dat is gewoon een feit

2 oktober 2013 om 17:36

Is dat een feit. Het lijkt mij sterk gezien de staat van het veld dat ADO hierop getraind heeft. Bovendien heeft Vitesse toch genoeg mensen in dienst om op de hoogte te zijn van de staat van het veld.

2 oktober 2013 om 18:24

Ja, vitesse heeft behalve havenaar vooral elegante voetballers zoals piazon en kakuta die niet op dit veld uit de voeten kunnen. Ado heeft veel vechtvoetballers die hier goed mee overweg kunnen. Op een biljartlaken had ik het nog willen zien, ik denk dat de punten dan naar arnhem waren gegaan

2 oktober 2013 om 21:56

Wie is een vechtvoetballer van Ado? Kashia en vd Struijk zijn grotere vechtvoetballers.

4 oktober 2013 om 12:17

beugelsdijk, van duinen, supusepa noem ze allemaal maar op

Ach ze moeten toch beide voetballen op dat slechte veld? Alleen is het voor een wat meer voetballende ploeg als Vitesse lastiger dan Ado. Lekker hotseknots voetbal, dat dan weer wel.

Welke vitesse supporter zei dat ze 1e zouden staan en dat ze ado wel even zouden oprollen?? Beetje voorbarig jalala

2 oktober 2013 om 18:01

Op een normaal veld had dit Vitesse Ado opgerold, maar Vitesse kon zijn spel niet spelen en als je dan zo'n ploeg als ado treft op zo'n veld dan kan je het moeilijk hebben, want het komt op vechtvoetbal neer en dat zit niet in Vitesse. Als er afgelopen zondag bij Nec zo'n veld lag dan had Vitesse dik en dik verloren !!!!

2 oktober 2013 om 20:38

Op een goed bespeelbare veld zou Vitesse dit hoogstwaarschijnlijk winnen. Vitesse is een voetballende ploeg en op dit veld was het vandaag niet mogelijk.

2 oktober 2013 om 22:26

Ik heb dat vermeld ja, maar als ik van te voren dit veld had gezien dan had ik gelijk gezegd, nou dat word een gelijk spelletje. Op een normaal bespeelbare veld had ado geen kans gehad, maar dat weet jij zelf ook.

Schitterende overwinning voor Ado, hahaha. Mooi hoe Van Duinen overal op liep. Maar ik heb ook nog wel gewoon goed voetbal gezien van bijvoorbeeld Gehrt. Vitesse moet zich schamen. Ze probeerden helemaal niks. Niet over de grond, niet door de lucht.
Van Havenaar kan je inmiddels een compilatie maken met z'n gemiste kansen, haha.

Hier ben ik opzich wel blij mee, had dit niet verwacht. Maar wat was dat een baggerveld.
Zo slecht veld heb ik nog nooit gezien in het betaald voetbal.

dan hadden ze toch uit een corner die bal er 2x in kunnen koppen ipv te janken over het veld?

Dik verdiende overwinning! Heerlijk en wat hadden we het nodig! Den Haag heeft Vitesse gewoon op inzet en strijdlust verslagen, kan Bosz wel gaan lopen zeiken bij Steijn (alsof die er wat aan kan doen) maar je had al kunnen weten dat dit veld niet best zou zijn. Maar de scheids keurt het goed dus niet ouwehoeren en lekker voetballen. Hopen dat Den Haag hetzelfde kan opbrengen tegen Heerenveen.

Come On The Hague! Nevah Surrendah!

be-lachelijk dat deze wedstrijd is doorgegaan. Puur door de druk van de Knvb moest deze wedstrijd vandaag worden gespeeld.

Wat een lachertje dat Vitesse. Voorlopig maar niet meer aan de titel denken. Jammer dat het zo wisselvallig blijft met die club. Had ze zo hoger ingeschat.

2 oktober 2013 om 17:53

Dat lachertje staat anders wel in punten gelijk met jouw club, die 3 keer op rij kampioen van de armoede is geworden, dus wie is er nou het lachertje?

2 oktober 2013 om 18:00

Hoezo een lachtertje? Speelde al sinds az uit heel erg leuk voetbal een aantal wedstrijden... Vitesse supporters en staf hebben t nooit over titel gehad, maar waarom niet in deze genivelleerde competitie?

Vermakelijke wedstrijd, beetje Engelse League Two, alleen hebben ze daar nog een beetje goed veld liggen..

Ongeacht dat Vitesse hier vandaag de tegenstander was en ook nog verliest, dit veld kan gewoon niet. Dit kun je niet verkopen als Eredivisie. En of nou Feyenoord, Ajax, Psv, RKC of Heerenveen de tegenstander zou zijn, dit slaat nergens op. Er is geen mogelijkheid tot combinatiespel en het is gewoon F voetbal. In Nigeria hebben ze nog betere velden... Ze hadden beter 2 weken geleden kunnen spelen.

Niet alleen het niveau van de eredivisie is dramatisch. De KNVB doet er nog een schepje bovenop door dit veld goed te keuren. Schan-da-lig ......

3 oktober 2013 om 01:44

En ze hadden twee weken de tijd om dit veld in orde te maken.

1. Fc Twente 15 (+16)
2. PSV 15 (+12)
3. Heerenveen 15 (+5)
4. Ajax 14 (+6)
5. Pec Zwolle 14 (+5)
6. Vitesse 14 (+4)
7. Feyenoord 13 (+4)
8. Az 13 (-1)

Heerlijke stand!!

2 oktober 2013 om 20:23

Ja? Jij bent gauw tevreden

Nee ik snap wat je bedoelt. Lekker spannend. Hopelijk blijft het zo tot een paar rondes voor het einde. Daarna mogen we wel uitlopen.

Och och wat is vitesse zielig. En wat een competitie vervalsing:s Laten we voorop stellen dat Ado het complex huurt en dat de gemeente den Haag het veld maait en behandeld. Naar mijn mening is Vitesse langzamerhand een beetje verwend geraakt met het luciferdoosje in Arnhem. Veldje naar buiten veldje naar binnen. Betaald de gemeente dat in en uitschuiven van dat veldje. Kosten zullen behoorlijk hoog zijn. Maar vergeet niet dat het veld bij ADO een probleem is waar ADO ook van baalt (nu vast wel even minder). Maar om hier nu over competitie vervalsing te gaan hebben, is gewoon belachelijk. Vitesse speelde gewoon niet goed genoeg. Als jullie kampioen willen worden maakt het geen reet uit op wat voor veld je speelt, je moet dan dat soort wedstrijden ook winnen. En misschien op papendal ook een knolleveld aanleggen kun je daar ook oefenen, zoals veel clubs ook een kunstgrasveld hebben.

2 oktober 2013 om 17:55

Op zich is dit niet de eerste keer dat het veld zo ontzettend slecht is. Je mag van een BVO wel verwachten/eisen dat ze een fatsoenlijk veld neer kunnen leggen, echter gaat competitievervalsing weer ver gaan. Dit is natuurlijk ook debet aan het uitvallen van de drainage niet al te lang geleden.

2 oktober 2013 om 17:57

Is jammer dat het altijd aan een ander ligt, maar ga die mensen maar eens aan het verstand brengen.

2 oktober 2013 om 18:07

Waar zeg ik dat het aan een ander ligt? Ik vind juist dat je zelf altijd moet zorgen dat je beter bent en wint. Ongeacht het veld, arbitrage etc.

Echter moet een club wel een behoorlijk veld neer kunnen leggen, toch?

P.s. Overigens vind ik de veiligheid van de spelers ook belangrijker dan dat elke team evenveel wedstrijden heeft gespeeld. Nu was daar hier volgens mij niet helemaal sprake van, maar je begrijpt mijn punt denk ik wel.

2 oktober 2013 om 18:09

Nee, doel op die zeurders over competitie vervalsing.

2 oktober 2013 om 18:10

Right

2 oktober 2013 om 19:28

Jank niet zo joh sjappie.

Feit is gewoon dat ado heeft gewonnen dankzij het veld.
Je kan wel heel blij en wijs praten dat je op "elk" veld moet winnen maar dat is pure onzin, dus doe niet stoer. Knollenveld aanleggen ja grappig joh, echt leuk man.

En nee wat heeft onze grasmat hiermee te maken ? Alle clubs hebben altijd normale grasmatten, ook clubs waar het veld niet naar buiten kan. Dat andere clubs het veld niet naar buiten en binnen kunnen doen boeit geen zak. Nutteloos argument dus.

Vitesse normale spelbeeld is het spel maken met combinatie voetbal en met bal aan de voet rennen, dat was nu onmogelijk en moesten ze op dom geluk de lang bal spelen.
Ado heeft de kwaliteit en spelers niet voor en die hadden anders ook veel de lange bal gespeeld of gewacht op counter dus hun tactiek veranderde nu niet veel.
Met andere woorden eerlijk is het niet, en op een normaal grasveld was de score sowieso anders geweest.

Btw niet alleen vitesse supporters zeggen dat het competitie vervalsing is en dat het niet door had mogen gaan, zoals je boven lees zeggen andere supporters dat ook. Alleen vitesse haters of ado supporters zien dat natuurlijk niet in. Wat toevallig.. maar goed veel plezier nog met vechten tegen degradatie

2 oktober 2013 om 22:05

Volgens mij ben jij diegene die jankt, wij zijn heel blij in Den Haag "sjappie".

3 oktober 2013 om 01:37

Die rik22 gast hierboven zit in meerdere berichten te janken over het feit dat mensen het hebben over competitie vervalsing.

Dus sjappie, misschien moet je beter lezen en nadenken voordat je ook grappig probeert te doen.

Wees maar blij met 3 punten ja, dit zijn hele bijzondere momenten die je niet vaker zal meemaken in dit seizoen.

3 oktober 2013 om 01:54

Wees dan maar ook blij dat je de rest van dit seizoen op dit veld zult spelen.

Niet het veld de schuld geven hoor. Beide ploegen moesten dat spelen, dus hou op met janken. Verdiend gewonnen van Ado, gefeliciteerd.

Buiten dat het voor beide teams dramatisch was om te voetballen kan men wie de bal kaatst hem terug verwachten. Winnen van aartsrivaal NEC en vervolgens verliezen bij degradatiekandidaat ADO. Voor mij heerst er een lekker gevoel. Vitesse niet bovenaan en ADO zet Vitesse weer met beide beentjes op de grond.

Tuurlijk verwacht ik nu weer reacties van mijn vrienden, maar een zwaluw maakt nog geen zomer en wie de bal kaatst kan m terug verwachten nu.

2 oktober 2013 om 17:51

Winnen van jullie is alleen maar mooi i.v.m. de rivaliteit. Qua prestaties zijn beide clubs (ado/nec), sja, een beetje hetzelfde. Volgens mij stonden ADO en NEC vanochtend nog allebei op 4 punten, en zijn jullie nu degene die lonely onderaan bungelen....even pas op de plaats maken daar in het Waalgebied en even de stand van de competitie erbij pakken.

I rest my case.

2 oktober 2013 om 18:13

Dat maakt me vrij weinig uit dat we nu (nog) laatste staan. Als ras echte Nijmegenaar en Nec'er moet Vitesse altijd verliezen ongeacht of het nou gunstig is voor NEC of niet.
Niet op je teentjes getrapt zijn jongen, verliezen van ADO is niet erg. (ha-ha-ha)

2 oktober 2013 om 18:24

Zullen we aan het einde van het seizoen, na een nog zoetere overwinning de Dome op jullie. Met, voor jullie, als resultaat die prachtige trofee van een 18e plaats, even de balans opmaken?

Rood Groen en Zwart; de kleuren van Hel, Gras en Dood... een perfecte combinatie... (Ha-Ha-Ha...)

Ach, er moet er een de beste zijn in Gelderland, he...

2 oktober 2013 om 19:42

Kampioen wordt vitesse toch niet dus dit verlies boeit niet heel veel, de overwinning op jou clubje is iets wat veel meer waarde heeft. Dus lach maar goed, wij lachen alleen nog altijd wat harder.

De pijn bij jou zit nog heel diep zo te zien, moet echt klote voor je zijn.. vergeet je antidepressie pillen niet. Mja geeft niet hoor, komt wel goed.. volgend jaar speel je tegen clubs van meer jullie niveau

2 oktober 2013 om 17:54

Ach gut. Ben je zo op je pik getrapt dan. Volgende keer wint NEC weer van Vitesse. Deal with it.
Maar ik snap dat je blij bent aangezien ADO afstand heeft gedaan van NEC op de ranglijst...

2 oktober 2013 om 17:57

Dat je een lekker gevoel overhoudt aan een overwinning van een directe concurrent voor degradatie zegt meer dan genoeg over jouw niveau. Wat ben je toch een triest geval...

2 oktober 2013 om 17:59

Cancellara

We wonnen afgelopen zondag ook van een degradatiekandidaat, je vergat dat er even bij te melden. Inmiddels stijf onderaan dat vreemdelingenlegioen.
We staan inderdaad weer met beide benen op de grond, maar gezweeft hebben we ook weer niet natuurlijk.

2 oktober 2013 om 17:59

Dag Cancellara,

Ik kaats de bal weer even terug. Dit verlies van Vitesse maakt wel dat de club NEC nog verder in de problemen zit, namelijk de laatste plek helemaal alleen voor NEC nu.

Verder wil ik je feliciteren met een 6e plek van Vitesse i.p.v. de 1e plek. Blijkbaar weegt dit zwaarder dan een NEC op een gedeeld laatste plek.

Een fijne dag gewenst verder.

2 oktober 2013 om 18:12

Dan kaats je hem toch lekker terug. NEC moet niet kijken naar wat teams als ADO en RKC doen, maar alleen naar zichzelf. Alleen zelf speel je je veilig of kom je terecht in de middenmoot.
Ik wou alleen maar even zeggen dat de overwinning van afgelopen zondag helemaal geen waarde meer heeft en dat vind ik wel lekker. En dan kan je mij een triest geval noemen, het maakt me allemaal niks uit jongens. Ik heb goed gegeten zojuist.

2 oktober 2013 om 18:35

Na zondag hoopte ik nog dat ODW dit seizoen zich zou gaan handhaven, puur uit sympathie voor de derby. Maar na deze uitspraken van je ga ik alleen maar hopen dat ODW degradeert, en die kans is gelukkig zeer groot.... :]

2 oktober 2013 om 18:47

Cancellara,
"nec moet niet kijken naar wat andere teams als ADO en RKC doen, maar alleen naar zichzelf" Wat ben jij als nec supporter dan aan het doen?
De overwinning van zondag heeft geen waarde meer zeg je maar je laat het tegenovergestelde zien. Het doet je zoveel pijn dat je Vitesse gaat volgen in de hoop dat ze verliezen.
Pipo's als jij noemen Vitesse Chelsea 2 maar ondertussen valt Chelsea bij jou onder je favoriete clubs. Lul jezelf niet zoveel tegen man.
Het is en blijft maar voetbal hoor (of iets wat erop lijkt). Neem een verlies als een kerel, niet als een jochie van 10 die het liefst bij zijn moeder op schoot kruipt om uit te huilen maar stoer wilt doen tegenover zijn zogenaamde vrienden.
En ja ik kon het niet laten om me er nu wel in te mengen irritant zielig blaag. Je eten is op dus gelukkig moet je zo naar bed. Wat zal jij goed slapen.........

2 oktober 2013 om 17:59

Ik heb me v.d.week niet gemengd in dat kleutergedoe tussen jou en je "vrienden" maar dat je nu nog je gram komt halen zegt alles over jou. Een zwaluw maakt nog geen zomer en wie de bal kaatst...... En ja ado zette Vitesse inderdaad met beide benen op de grond maar we hadden liever op gras gestaan.

2 oktober 2013 om 18:16

@ Cancellara

Nu heb je wel een grote bek, maar zondag durfde je niks te zeggen, maar weet je wat IK nou zo leuk vind, door de winst van Ado komen jullie nog verder te staan, niet met de plaats want die is gewoon 18e maar wel met punten hahahahaha !!!

2 oktober 2013 om 18:25

Ik heb een grote, brede mond inderdaad. Past een hoop in, daarnaast boeit mij het geen ene reet of we nu (!), op dit moment 18e staan. Mij gaat het er om waar we staan naar 34 wedstrijden en dat is gewoon in de middenmoot op de 14e plaats.

Dat jij niet naar jezelf (vitesse) wil of durft te kijken zegt meer over jou zielige redenaties dan mijne.

2 oktober 2013 om 18:44

plaats 14??? je maak een paard nog aan het lachen, maar Vitesse heeft in 1 week nec 2 keer genaaid LoL

2 oktober 2013 om 19:27

als buitenstaander zou ik me meer zorgen maken over je eigen club, thuis verliezen van de grote aartsrivaal waar iedere speler super gemotiveerd voor is waardoor er extra krachten loskomen verliezen die je niet mag verliezen; dan zie ik die jongens ook zomaar niet winnen van de clubs uit het rechterrijtje..vitesse kan koploper worden maar ze laten het net als vorig seizoen net voor de winterstop weer liggen lijkt haast geen toeval meer..

2 oktober 2013 om 18:26

irritante kerel ben jij, wie had gezegd dat vitesse nu ineens kampioen zou worden? niemand alleen de media, dit veld was gewoon verschrikkelijk en hier heeft vitesse simpelweg de voetballers niet voor. We mogen nog blij zijn als we hier blessurevrij uitkomen

2 oktober 2013 om 22:42

Ach ja, soms win je van een degradatie kandidaat als nec en dan verlies van een degradatiekandidaat als Ado.
In de eredivisie kan alles, zelfs spelen in een weiland zoals vandaag

Dit is bijna lachwekkend maar eigenlijk is het gewoon diep triest dat de wedstrijd op zo'n knollenveld gespeeld moet worden. De gemiddelde amateurvelden liggen er nog beter bij.
Ado legde er meer strijd in dan Vitesse deed. Dat deed nec ook v.d.week maar toen was Vitesse gewoon de beter voetballende ploeg. Op dit veld was dat gewoon niet mogelijk. Het valt me nog mee dat niemand er met een blessure vanaf is gegaan.

Ado supporters gefeliciteerd met deze 3 "gestolen" punten.

2 oktober 2013 om 17:58

ado kwam tegen feyenoord laatst toch ook op een mooi veld bijna terug van een 4-0 achterstand?
dus ze kunnen heus wel ballen hoor, ze hebben gewoon karakter.

2 oktober 2013 om 18:22

Tuurlijk kan ado wel voetballen maar Vitesse heeft toch echt een beter elftal als het op voetbal aankomt. Daar hoeven we niet omheen te draaien en dat is ook niet bijdehand bedoelt maar eerder een feit. Nu kwam het op strijd (karakter inzet of hoe je het ook wilt noemen) aan en dat heeft ado geleverd en op dit knollenveld 3 punten opgeleverd.
Achja het is wat het is. Ado gefeliciteerd en Vitesse gauw vergeten deze pot en op naar de volgende wedstrijd. En Knvb, schaam je kapot dat je 22 man op zo'n veld laat spelen. Onverantwoord ongeacht het resultaat.

@ cancelarra.

wie de bal kaatst kan hem normaal gesproken terug verwachten ja.
maar op dit veld blijft de bal onderweg liggen

ADO gefeliciteerd. Het veld was bagger en het voetbal wat Vitesse de laatste weken liet zien was onmogelijk. Toch moet je dan als team uit een ander vaatje kunnen tappen, dat konden ze niet en ADO wel. Die winnen dus verdiend op strijd en mentaliteit. Op naar Feyenoord..

2 oktober 2013 om 18:26

Top reactie!! Vitesse komt er wel, vecht voetbal ligt ze gewoon wat minder.

Het is te hopen dat de winter lang uitblijft voor Vitesse want als ik het goed begrijp kunnen ze niet meer voetballen als de ondergrond slechter is.

Tuurlijk, het veld was slecht, maar dat mag toch geen reden zijn om geen strijd te leveren zoals vitesse vandaag deed? ADO vocht toch ook voor iedere meter.. maarja aan de andere kant, wat wil je met een spits als havenaar die de simpelste kansen niet kan afmaken. ik ben een vitessenaar maar moet toch zeggen dat ado verdiend heeft gewonnen op basis van vechtlust.

2 oktober 2013 om 18:01

Wat denk je? dat de spelers op zo'n velt 100% gaan?

2 oktober 2013 om 18:09

waarom niet?

2 oktober 2013 om 18:14

overigens, velt.. niveau ligt weer lekker laag hier

2 oktober 2013 om 21:09

Als je de koppositie wilt overnemen dan moet je er voor de 100% voorgaan. Als ze dat niet kunnen opbrengen dan hebben ze straks in de winter wanneer de velden er slecht bijliggen een groot probleem.

Ach daar heb je C..... weer! Durfde je zondag niet te reageren?

Vitesse kan bij thuiswedstrijden wel het dak dicht doen en de verwarming op 38 zetten zodat ze lekker hun zaalvoetbal kunnen spelen. Alleen waarschijnlijk verliezen ze dan nog van de toppers.

2 oktober 2013 om 18:06

Daarom won Vitesse onlangs thuis van Twente?

2 oktober 2013 om 19:04

Twente is sub top -.-

2 oktober 2013 om 19:21

Dat zijn jouw woorden. Maar goed, daarom won Vitesse thuis van de "toppers" Ajax en Feyenoord en speelde gelijk thuis tegen Psv?

2 oktober 2013 om 19:32

Tuurlijk Twente is subtop? Dan is alles daaronder hoofdklasse leeghoofd!

2 oktober 2013 om 21:28

toen was twente nog niet zo goed als dat het nu is ondanks dat het zo kort geleden is.
raar maar waar

2 oktober 2013 om 21:33

Theo Janssen zou niet meer in dit fitte fc twente passen hij is naar vitesse gegaan om daar af te bouwen. En ja ook omdat het zijn liefde is en omdat hij daar woont bla bla. Neemt niet weg dat spelers kwalitatief iets minder mogen zijn bij vitesse dan bij twente. Veijonic is volgens mij ook een afdankertje uit de twentse opleiding (samen met heracles) Maar die stond vanmiddag tegen ado gewoon in de basis. Raikovic paste niet meer bij twente en die kregen jullie ook met een strik er om.

Zo zie je maar de ene week is Vitesse de topfavoriet voor het kampioenschap, en de andere week verliezen ze met 2-1 van Ado.

Ah dit vind ik leuk, heerlijke knokwedstrijd gezien waarbij ADO alles gaf om te winnen en Vitesse er met de kloten naar wapperde. Natuurlijk is het veld gewoon ronduit slecht, maar daar had ADO ook bij veel aanvallen last van, zo kon Gouriye geen enkele redelijke dribbel uitvoeren... Dus Vitesse, bedankt voor de punten en tot in Arnhem.

Schandalig veld waarbij ADO zeker meer voordeel had. Vitesse wil combineren met korte passes wat op dit veld totaal onmogelijk was. Vitesse had nooit aan de wedstrijd moeten beginnen en gewoon een vette klacht moeten indienen bij de Knvb. En of ADO nou de schuldige is of Den Haag, dat boeit in deze niet. Probleem is dat de Knvb de druk opvoerde om de wedstrijd toch door te laten gaan gewoon omdat ze anders weer een nieuwe datum moeten regelen. Schaam je diep Knvb!

Ik vind dit echt een grote schande, op dit veld was voetballen in principe vanaf het begin onmogelijk, dat ADO dan beter om kan gaan met de omstandigheden (lees: minder capaciteit heeft om technisch te voetballen) en de drie punten binnenhaalt komt erg dicht in de buurt van competitievervalsing. Dat kunstgras van Heracles, waar clubs het traditioneel lastig hebben, is al kwalijk, maar dit slaat echt alles. Deze wedstrijd had afgelast moeten worden, omdat ADO hier als thuisspelende club verantwoordelijk voor is had die club er voor op moeten draaien. Nu is Vitesse het slachtoffer van een onspeelbaar veld van de tegenstander.

We hadden ons beter moeten aanpassen. Als het voetballend niet lukt, dan de beuk erin. Ado gefeliciteerd!!!

Ik dacht dat hij vanavond zou worden gespeeld dus qua dat betreft jammer dat ik hem niet gezien heb. Wel dikke pret om eindelijk eens te winnen. Ik wist dat Kramer in de basis weleens van pas kon komen en die Deen, een gouden kerel!

Schandalig veld helaas voor Vitesse maar het maakt de competitie nog spannender dan dat die al was !

Kan iemand mij vertellen waarom er niet uitgeweken is naar een ander stadion?

Het veld is toch wel een grote boosdoener in deze stand. Vitesse is van het combinatiespel en dat was totaal onmogelijk. ADO heeft toch meer spelers waarmee je de lange bal kunt spelen en zij konden dus makkelijker de omschakeling maken. Je kon zien dat Vitesse zich niet lekker voelde met deze tactiek. Dus in dat opzicht heeft ADO het gewoon goed gedaan en verdient gewonnen.

Slecht of niet je moet gewoon voetballen en verliezen hoort erbij, positieve is dat ADO nu 3 punten los staat van de nummer laatst !

Gelijkspel was verdiend geweest op dit knollenveld.
Helaas is het huidige Vitesse het jaren '80 hotseknotse begoniavoetbal ontgroeid.
En dan sta je achteraf met lege handen.
Niks aan te doen, aankomende zondag tegen Feyenoord weer d'ran!

Jonge jonge mag vit van mij een keer winnen krijgen we dit die doen daar er ook echt alles aan op hun buurman dwars te zitten ;-).
Volgens mij moeten de technisch betere voetballers op zo een veld juist beter uit de voeten kunnen . En als je die lange jappanner voorin hebt staan en je kunt op die veld niet over de grond voetballen is het dom als je daar je tactiek niet op afstemt .typisch vit sup het ligt overal aan als ze verliezen behalve aan hun zelf.

2 oktober 2013 om 20:10

Neehoor, we hebben ook slecht gevoetbald. Ado kon beter omgaan met het knollenveld. Maar deze wedstrijd had nooit gespeeld mogen worden, toen ik bij het stadion aankwam dacht ik dat ik weer naar huis kon.

2 oktober 2013 om 21:19

Heeft niks te maken dat ADO beter met het knollenveld omgaat, maar dat juist ADO meer inzet en strijdlust heeft getoond. dik verdiende zege voor Ado!

2 oktober 2013 om 21:27

Naar mijn mening wel, Ado is meer van het fysieke vechtvoetbal, wij meer van het technische voetbal. Nou kan een veld natuurlijk altijd wat minder zijn, maar komop, wees eerlijk, dit kan toch niet.

wat een knollenveld, hier is de voetballende ploeg of die het daar van moet hebben natuurlijk in het nadeel. Vitesse had zijn kansen moeten maken. Eigenlijk had hier nooit op gevoetbald mogen worden. Indien je hier koeien los laat krijg je zelfs met de dierenpartij en Greenpeace problemen.
Laat Vitesse zijn kans maar pakken aan het einde van het seizoen om de bovenste plaats te bemachtigen. zondag vrolijk weer winnen van fc Pele.

Ik hoop dat Ado degradeert, als je zo'n veld tevoorschijn weet te toveren..
Ik denk dat het nog nooit is voorgekomen dat er zo'n slecht veld lag. Gok ook dat de scheids de wedstrijd niet mocht afkeuren van de Knvb want normaliter laat je dit natuurlijk nooit doorgaan.
Ado mag het stadion dan wel huren, het is wel ado's verantwoordelijkheid om een bespeelbaar veld te hebben.

2 oktober 2013 om 21:41

--Ado mag het stadion dan wel huren, het is wel ado's verantwoordelijkheid om een bespeelbaar veld te hebben.--

Niet als de gemeente beslist er een nieuwe mat in te leggen en dat proces uitbesteed...

Jammer ik kreeg de kans niet om dit potje te kijken.
Jammer , nu zal vitesse wel weer kampioenskandidaat af zijn.............

2 oktober 2013 om 20:36

Het was inderdaad wel leuk om te kijken. De sfeer viel me ook wel mee. Ik had een bijna-leeg stadion verwacht en doodstil publiek. Maar dat viel best mee. Kwam ook omdat ADO er nog het beste van maakte en flink wat energie in de wedstrijd stak, maar zo nu en dan ook nog goed voetbalde.

Had Ado voordeel door zo'n knollenveld? Ja.
Hebben ze gewonnen dankzij het veld? Nee. De eerste goal was prima positiespel en de andere goals gingen door de lucht. Niet dankzij hobbels in het veld of wat dan ook.
Was het competitievervalsing? Absoluut. Zonder meer.

En Bosz heeft reden tot klagen. Maar hij stond er al vanaf het begin bij met een gezicht als: 'dit wordt niks'. Da's een loser-houding! Wil je geloven dat je dan verliest? Ze speelden al vanaf het begin een verloren wedstrijd.

2 oktober 2013 om 21:01

@azet
Ik heb toch een paar keer gezien dat spelers de bal verkeer inschatten omdat de loop van de bal door door dit veld beïnvloed werd.
Op een normaal veld had Vitesse absoluut gewonnen.
Niet dat ik de uitslag vervelend vind,integendeel zelfs.
Het leek wel een akker,maar ja,den Haag heeft geen stadsrechten. Dus een dorp,dit was het knollenveld.
Als Bosz ballen had gehad ,had hij nooit aan deze wedstrijd begonnen.
Komend weekend zullen zijn spelers deze zware wedstrijd nog in de benen hebben.
Toch denk ik dat deze wedstrijd nog een staartje zal hebben.
Heerenveen zal zich beraden hoe ze hier mee om gaan komend weekend.

2 oktober 2013 om 23:26

Heb je gelijk in hoor. Het veld had natuurlijk wel invloed op het spel. Maar ik bedoel dat de doelpunten niet tot stand kwamen dankzij een polletje gras of een gat in het veld bijvoorbeeld.
Maar goed.. dan nog had deze wedstrijd nooit gespeeld mogen worden. Dat lijkt me duidelijk.
Maar als je dan zo'n wedstrijd gaat spelen als Vitesse zijnde, dan moet je er wel vol voor gaan. Je weet dat er dan andere dingen gevraagd worden. Dus dan moet je niet als een stel slappe wijven op het veld rondlopen.

3 oktober 2013 om 09:07

@azet chteraf moet Vitesse gewoon niet zeuren.
Ze hebben het goed keuren van het veld zelf geaccepteerd.
Bosz blijkt een trainer zonder ballen
Ik zie je vanavond in het Afas stadion
Met het mooiste gekozen veld van Nederland

Misschien kan de media en al die zogenaamde wannabee analisten die er een aardig centje mee verdienen op tv n deze fase van de competitie nu eindelijk eens stoppen om welke club dan ook te bestempelen als titelfavoriet.

Wat kunnen sommigen hier toch stomme reacties geven, die totaal nergens op slaan.
Vandaag ging het niet over voetbal, maar bij wie de bal het gelukkigst viel en dat was behoudens de 1ste goal 1 keer meer bij Ado.
Het is jammer dat we zo 3 punten verspelen, maar ik vind het belangrijker we zondag een goede pot kunnen neerleggen waarbij we de 3 pnt binnenhalen, dan bewijzen we dat we op de goede weg bezig zijn met echt voetbal.

De enige reden dat je veld mag afkeuren is als de bal niet rolt of gevaar voor devspelers oplevert beide was niet het geval , dus aanpassen kunstgrepen , aspergebed of biljartlaken met te hoog gras altijd argument van de verliezers . Zwak ADO vocht voor wat het waard was en Vitesse had nietbde geest dus verlies je .

Beetje offtopic, maar vind iemand degene op de foto niet op Jim Carey lijken?

Mensen die stellen dat ADO maar uit de competitie moet worden genomen snappen totaal niet waar ze het over hebben.

de club ADO probeert en WIL ook heel graag het veld goed te krijgen, maar dit is in onderhoud bij de gemeente, diezelfde gemeente die doodleuk tijdens de lopende competitie besluit om een ondergrond te leggen voor hockey. (dat heeft men al eerder gedaan, ruiterspelen, weet u nog?)

kortom, de club ADO kan hier net zo min wat aan doen als pak m beet Telstar of FC Twente (ik noem maar even wat namen.) Denkt iemand werkelijk dat men dit leuk vind of zo?????

natuurlijk niet! men baalt er verschrikkelijk van maar kan er niets aan doen!!

even je feiten weten dus.

en dan sommigen: ik hoop dat ADO degradeert.

dan ben je pas echt heel triest..... ik ga toch ook niet zeggen dat Vitesse in de Oekraine moet gaan spelen omdat hun eigenaar daar ergens vandaan komt of zo? wat een onzin!

het is sommigen dus blijkbaar ontgaan dat OOK ADO op dit veld moest spelen....... o ja....das waar ook.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren