Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV stuit op Roda: Ajax en Feyenoord loten amateurs

Laatste update:

PSV heeft van de zes clubs die bij de loting voor de derde ronde van de KNVB Beker een beschermde status genoten het zwaarst geloot. De ploeg van Phillip Cocu neemt het in eigen huis op tegen Roda JC Kerkrade, net als PSV een ploeg uit de Eredivisie. Ajax, Feyenoord, Vitesse en FC Utrecht spelen tegen amateurs; bekerhouder AZ krijgt bezoek van eerstedivisionist Achilles'29.

/

In de derde ronde konden clubs die Europees voetbal spelen of speelden niet aan elkaar gekoppeld worden en Ajax, Feyenoord, Vitesse en FC Utrecht kwamen er het gunstigst van af. De drie eerstgenoemde ploegen spelen bovendien thuis: Ajax speelt tegen ASWH, Feyenoord tegen Hoek en Vitesse tegen Noordwijk. FC Utrecht moet op bezoek bij Kozakken Boys.

PSV en AZ, vorig jaar de bekerfinalisten, spelen ook allebei thuis: PSV tegen Roda en AZ tegen Achilles'29. Andere interessante wedstrijden zijn SC Heerenveen - VVV-Venlo, SC Cambuur - NAC Breda en Excelsior'31 - Heracles Almelo (derby). De wedstrijden in de derde ronde van het bekertoernooi worden op 29, 30 en 31 oktober gespeeld.

De volledige loting:

Vitesse - Noordwijk
AZ - Achilles'29
Kozakken Boys - FC Utrecht
Feyenoord - Hoek
PSV - Roda JC Kerkrade

Ajax - ASWH
FC Eindhoven - NEC
Excelsior - Go Ahead Eagles
SC Cambuur - NAC Breda
PEC Zwolle - Wilhelmina'08

SC Heerenveen - VVV-Venlo
Excelsior'31 - Heracles Almelo
MVV - ADO Den Haag
FC Emmen - IJsselmeervogels
FC Groningen - Capelle
JVC Cuijk - EVV

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jammer dat de amateurs deze ronde weinig kans krijgen om een extra ronde overeind te blijven

27 september 2013 om 01:35

Cuijk of EVV hebben toch een prima kans om de volgende ronde te bereiken
Het was inderdaad leuker voor hen geweest als ze allemaal een thuiswedstrijd tegen een mindere JL ploeg hadden geloot maar ze moeten het er mee doen.

27 september 2013 om 01:50

Ijsselmeervogels kan et gewoon winnen tegen emmen hoor

27 september 2013 om 10:44

de vogels gaan winnen van fc emmen let maar op

27 september 2013 om 11:34

@appelsapman

Net als dat Emmen het gewoon kan winnen van Vitesse of AZ. Er bestaat in de beker altijd een kans, maar die is wel vrij klein.

27 september 2013 om 12:12

Amateurclubs winnen in de beker over het algemeen redelijk vaak van jupilerleague clubs dus het is zeker mogelijk. Maar Emmen is natuurlijk gewoon favoriet.

27 september 2013 om 09:14

Ashw heeft toch een grote kans lijkt me.... OT: het wordt de toppers niet moeilijk gemaakt idd!!

27 september 2013 om 09:45

Ik denk eerder dat deze amateurclubs het gewoon een hele mooi loting vinden. Ze spelen bijna allemaal tegen mooie clubs, daar doen ze het vroeg of laat toch voor, niet om de halve finale te halen.

Prima loting voor mijn Club Groningen ( no offence ). Op naar de Kuip , ook al is dat nog een lange weg.

26 september 2013 om 23:58

Groningen speelt niet tegen Feyenoord.

27 september 2013 om 00:00

Finale is in de Kuip

27 september 2013 om 00:02

Alsjeblieft stop met voetbal kijken! Hij heeft het over de bekerfinale, ga jij maar gauw badminton ofzo spelen!

27 september 2013 om 00:02

Bekerfinale wordt in de Kuip gespeeld

27 september 2013 om 00:02

Nee, maar de finale vind daar wel plaats

27 september 2013 om 00:04

Ik denk dat het gewoon een reactie was met wat sarcasme erin.

27 september 2013 om 00:10

Hahahahahaha badminton duimpje omhoog verdiend dat

27 september 2013 om 00:24

@psvmadness

Is toch overduidelijk sarcamse

27 september 2013 om 01:08

Heey badminton is een leuke sport!! Beter rugby dan haha. Maar je punt is duidelijk!

27 september 2013 om 09:39

@ mrkos
Onderschat Capelle niet heh....daar lopen spelers die eredivisie ervaring hebben.

Ado voor de 10e x achter elkaar uit, echt ongelofelijk weer dit.

27 september 2013 om 00:07

Nac heeft daar ook zo'n handje van, toch?

Pech

27 september 2013 om 00:58

Een beetje uitdaging kan geen kwaad toch?

27 september 2013 om 20:26

zo kom je dan ook ergens! haha. en je stadion slijt niet zo hard:-)

Altijd jammer dat die amateurs dan uit loten. Wel netjes geloot, behalve psv-roda dan.

27 september 2013 om 00:16

Je kunt het ook anders bekijken. Die amateurs zijn op voorhand toch 99% kansloos, dan kun je liever nog een wedstrijdje in de Kuip of Arena spelen. Dan heb je dat toch maar mooi even meegemaakt als amateur.

27 september 2013 om 00:23

Da's ook weer waar!

27 september 2013 om 00:47

Mij lijkt het leuker om je eigen sportparkje overladen zien worden door supporters. Bovendien levert dat ook nog wat leuke inkomsten op voor de kleine clubs.

27 september 2013 om 01:05

En nu voor de lokale busmaatschappij toch Maar ik geef je wel gelijk hoor het heeft wel zijn charme op een klein veld met fanatieke supporters

27 september 2013 om 09:35

Zal ik je vertellen dat Harkemase Boys afgelopen dinsdag zelden iets heeft verdiend? Alle verkopen die op die dag en avond plaatsvonden gingen richting NEC.
Dus liever als amateurclub in een ArenA voetballen.

27 september 2013 om 10:46

Aan de andere kant lijkt het mij als speler toch geweldig om in De Kuip te spelen.

27 september 2013 om 00:52

Ach, als je het voetbal op de Nederlandse velden ziet dan zijn het toch eigenlijk allemaal amateurs.

27 september 2013 om 01:58

Volgens mij delen de clubs in deze fase de recette nog, dus voor een amateurclub is het ideaal als ze in de Arena of kuip spelen. De helft van de recette van een wedstrijd daar is een boel geld voor een amateurclub.

27 september 2013 om 09:53

Kozakken boys heeft wel een thuis wedstrijd tegen Fc Utrecht

ik zie genoeg mogelijkheden om amateurs de volgende ronde zien te halen

27 september 2013 om 00:08

In de steden amsterdam en rotterdam vooral he?

27 september 2013 om 00:15

Ik zie er eigenlijk maar 1...

JVC Cuijk - Evv

En dan misschien nog Emmen - Ijsselmeervogels maar die pak ik alleen op naam, voor de rest volg ik het amateur-voetbal niet echt.

Weer een hoop toppers dus die week.

26 september 2013 om 23:59

Hoezo?

27 september 2013 om 00:02

PSV heeft het altijd moeilijk tegen Roda, vooor in kerkrade. Volgens mij heeft Roda PSV best vaak uit de beker gegooid..

27 september 2013 om 00:09

Ik denk dat PSV in Eindhoven vrij eenvoudig zal winnen van dit Roda.

27 september 2013 om 00:14

Is een eredivisie club dus van onderschatting is geen spraken. Waarschijnlijk spelen we daarom ook om kwart voor 9, die tijd is al beter dan zo vroeg. En hier komen meer supporters op af dan Aswh thuis.

27 september 2013 om 01:15

Roda heeft echt geen slechte ploeg. Het leuke aan Roda is dat ze onvoorspelbaar zijn. Ze kunnen nog verliezen met een 3-0 voorsprong of ze winnen in eens na een slechte reeks van een topper. Ik gok op een mooie pot in ieder geval

27 september 2013 om 14:36

0-5 wordt dit . Roda rolt psv met gemak op.

Kan iemand mij uitleggen wat het nut is van de beschermde status als je als PSV-zijnde toch Roda JC kan loten in de beker?

Pittige loting voor mijn club zeg, maar niet onmogelijk natuurlijk. Het is en blijft bekervoetbal. Wel toevallig dat Roda-PSV een paar dagen voor PSV-Roda is. Dit was twee jaar geleden ook al met Roda-Ajax...

26 september 2013 om 23:59

Roda was de nummer 16 van vorig seizoen. Hoe beschermd wil je het hebben?

27 september 2013 om 00:02

Wat boeit vorig seizoen? Ik vind een Eredivisieclub loten nu niet echt bescherming als je het mij vraagt. Daarnaast vind ik de bescherming van Feyenoord, Utrecht en Vitesse belachelijk voor die ene Europese ronde die ze gespeeld hebben! Maar ja, dat is mijn mening.

27 september 2013 om 00:06

Ah, bescherming betekent dus alleen amateurs ofzo?
Lekker dan. Dan wordt het plannen in plaats van loten.

Ik vind bescherming uberhaupt onzin, voor welke club dan ook.

27 september 2013 om 00:07

De beschermde status slaat sowieso nergens op, het lot hoort te bepalen wie tegen elkaar speelt, al zijn de laatste 4 clubs die overblijven Fc eindhoven, Capelle, Noordwijk en Achilles. Maar de Knvb heeft natuurlijk liever een Feyenoord - Ajax of een Ajax - Psv als finale, meer kijkers en beter voor het Europees voetbal. Helemaal eerlijk vind ik het niet.

27 september 2013 om 00:08

Nee, maar was Roda - PSV niet mogelijk bijvoorbeeld? Ik meende te zien dat uit die koker uit of thuis kon worden getrokken. Dan vind ik het wel raar!

Over dat tweede geef ik je wel gelijk. Ik vind dat het bekertoernooi los moet staan van Europees voetbal. Veel leuker wanneer iedere club evenveel kansen heeft om elkaar te loten.

27 september 2013 om 00:13

Krijg je alleen als je iets hebt gepresteerd en niet voor 2 lucky goals tegen Sparta in de laatste 10 minuten

27 september 2013 om 00:14

Bij de beschermde clubs werd eerst bepaald of ze thuis of uit speelden en vervolgens de tegenstander. Het had dus best gekund dat Psv uit speelde tegen Roda. Hopelijk wordt de beschermde status snel afgestraft ookal hebben we er zelf ook profijt van.

27 september 2013 om 00:16

De beschermstatus slaat nergens op
Dat heb je alleen in Nederland pffff wat een amateurs ebn PSV is nog niet gewonnen van onze trots

27 september 2013 om 00:19

frnl, daar doel ik toch helemaal niet op? Ik doelde op de loting van Psv. Ik vind hem behoorlijk zwaar voor een ploeg met een zogenaamde beschermde status. Ik impliceer nergens dat ik vind dat Roda ook zo'n status moet hebben, dus waarom jij met deze rare reactie komt is mij een raadsel.

27 september 2013 om 00:22

De 6 beschermde ploegen kunnen enkel elkaar niet loten, that's it.

Daarom zijn ze ook nu nog alle 6 beschermd.

27 september 2013 om 03:41

Ik werd zo boos toen Sparta verloor, van 0-1 naar 2-1 in tien minuten uit twee vrij trappen. Al me geld op Sparta gezet dat ze zouden promoveren. Geld maakt me niet uit, maar ik wil de Rotterdamsche Derby zien...

27 september 2013 om 03:48

@frnl die twee goals waren niet zo lucky. Eentje pure kwaliteit en eentje pure slimheid. Bovendien had Roda nooit 16e mogen eindigen, ware het niet dat de Knvb scheidsrechters hier het een en ander aan hebben veranderd. Maargoed, ontopic, die status slaat natuurlijk helemaal nergens op!

27 september 2013 om 02:07

Was dit niet ook al 3 jaar geleden met Psv, toen bij het Tyton-Reis ongeluk. En de andere wedstrijd was extreem mistig. Volgens mij won PSV toen 2 keer met 3-1.

27 september 2013 om 02:14

Klopt als een bus! Ik was toen aanwezig en ik kon de 1-1 van Roda niet eens zien zo erg was de mist! Opvallend dat er voor de derde keer in 4 jaar een tweeluik met een topclub plaatsvindt.

27 september 2013 om 02:17

Dat was competitie, geen beker.

27 september 2013 om 02:19

Ah sorry, ik begreep je reactie niet goed. Dus verwijder maar vz.

27 september 2013 om 02:32

@miln, sorry hoor maar loop je nu al te zeiken dat je cluppie in de derde ronde een ere divisionist heeft geloot.? wat denk je van heerenveen - twente de vorige ronde.. man kom eens uit die ivoren toren.. Beker voetbal moet gewoon zijn zonder beschermde status niks meer of minder.. veel leuker, en zeker als de eufa regel ingaat dat de runner up niet automatisch geplaatst is voor eufa.. zucht.. vind die hele beschermde status al geen reet voorstellen en zeker niet nu we in Europa geen reet meer voorstellen, waarom hebben utrecht en Feyenoord een beschermde status nodig? zijn allang uitgeschakeld in Europa..

27 september 2013 om 07:25

Zoals al eerder gezegd hier is dat toch niet zo moeilijk? Het gaat erom dat ze niet tegen elkáár kunnen loten. Dat kan dus alleen als je ze allemaal beschermt.

27 september 2013 om 12:15

Ik zeur niet, snapte alleen die beschermde status niet helemaal.

27 september 2013 om 12:16

Ik ben voor Roda JC voor de informatie.

Hoezo gemanipuleerde loting. Dit kan geen toeval meer zijn.

27 september 2013 om 00:00

Je kan live mee kijken!

27 september 2013 om 00:00

Want?

Die onzin altijd. Waarom zou dit niet kunnen?

27 september 2013 om 00:25

@ Wilkie

Wat zou een 'waarschijnlijkere' loting dat kunnen zijn volgens jou?

27 september 2013 om 00:09

Pas nou op, je moet zo'n ploeg niet onderschatten.

27 september 2013 om 09:00

Het is een leuke ploeg hoor dat Wilhelmina 08, ik woon er 10 minuutjes vandaan. Maar PEC hoeft zich geen zorgen te maken haha!

Waarom niet allemaal op 1 grote hoop...
Beschermde status is nergens voor nodig!

Van Geel had er een lekker tempo in zitten..

Echt jammer voor die amateurs die altijd tegen de toppers uit de Eredivisie moeten. geef ze gewoon een eerlijke kans, want ze zijn nagenoeg kansloos. Vooral als ze uit moeten.

Meest interessante wedstrijd is toch wel PSV - Roda JC.

27 september 2013 om 00:01

Snap niet waarom ze niet Amateurs teams eerst thuis laten spelen, zo is er toch gene drol aan. Amateur teams die thuis spelen in de beker heeft zijn charmes.

27 september 2013 om 00:09

In de vorige ronde hebben alle amateurteams thuis gespeeld (goed voor de clubkas etc)

Stuitend de loting, laat de amateur teams dan thuis spelen, want dit gaat weer nergens over... Zo is de beker toernooi veel leuker, kan ene amateur team boven zichzelf uitstijgen met het publiek erachter krijg je een echte beker wedstrijden. Nou krijg je lege stadion van de Eredivisie Clubs.

Wilhelmina naar Zwolle, dat gaan ze niet redden. Kut, hoopte zo op een thuisduel

27 september 2013 om 00:02

Had men lekker in Weert kunnen spelen, wat een triest bedoeling is dat Knvb.

27 september 2013 om 00:08

Gelukkig hoeft PEC niet helemaal naar Weert, al zou ik het geen slecht idee vinden dat amateurclubs automatisch thuis spelen tegen profclubs voor de beker. Maar het is nu eenmaal zoals het is.

27 september 2013 om 01:41

Waarschijnlijk gaan jullie het niet redden maar je weet het maar nooit.
Maar Zwolle is hartstikke gezellig dus ik zou er gewoon een gezellig daggie van maken. In ieder geval welkom in Zwolle. Als jullie nu een paar van die lekkere vlaaien mee nemen dan zorgen wij voor een biertje.

27 september 2013 om 03:53

Laat ons Limburgers het bier ook maar regelen want ja ... Bavaria, Amstel, Heineken bahbah. Grolsch valt dan nog enigszins mee, maar drink liever een brand, alfa of hertog jan

Leuk voor Hoek en Aswh dat ze 1 keer in de Arena en de Kuip mogen spelen.. Maar voor Hoek en Aswh word het natuurlijk een dikke afstraffing.

Wij tegen Roda JC thuis. op 27 oktober is het Roda JC - Psv.

Ja, wij spelen thuis dus van Roda hoor je eigenlijk te winnen maar het blijft een bekerwedstrijd met die gekke Fledderus. Dijkhuizen geschorst. Hopelijk is de motivatie nu wat meer dan tegen Telstar.

27 september 2013 om 00:04

Is toch leuker dat de Amateur teams thuis kunnen spelen voor een volle publiek...

27 september 2013 om 10:58

Denk dat Hendrik Ido Ambacht en Aswh wel blij zijn dat ze naar Amsterdam moeten in dit geval ;-)

27 september 2013 om 00:05

Dijkhuizen is er gewoon bij, hij is geschorst voor de eerst twee volgende wedstrijden van Roda JC gezien hij direct rood heeft gekregen. PSV hoort ook gewoon thuis van Roda JC te winnen zeker een thuiswedstrijd.

27 september 2013 om 00:06

Ohja natuurlijk my bad.

Topclubs allemaal thuis. Lang leve de Knvb.

Wilhelmina '08 heeft nog altijd de grootste prestatie neergezet, die club heeft geen jeugd meer, bungelen onderaan de *3de klasse en winnen van een topklasser haha

27 september 2013 om 00:05

Haha lachen dit een blamage van de ploeg uit Friesland.

27 september 2013 om 00:12

@ hasanturan1

// bungelen onderaan de *3de klasse en winnen van een topklasser haha \\

Zij staan bovenaan in de 2e klasse. Jij bent dus slecht geïnformeerd. Niettemin natuurlijk nog steeds een blamage van Sneek.

27 september 2013 om 00:22

Serieus, geen jeugd meer? Wist ik niet. Vroeger was het iig beter, some wel 1200 toeschouwers bij thuiswedstrijden.

27 september 2013 om 15:17

Nee de jeugd bij Wilhelmina is nog maar in schaars. De meeste spelers zijn overgestapt naar andere clubs uit Weert. Jammer om te zien, maar de club is kapot aan het gaan. Maar het 1e elftal is nog altijd van hoog niveau. Ze hebben een sterk team, maar PEC is toch zeker een paar maten te groot!

27 september 2013 om 00:42

Je hebt de verkeerde Wilhelmina voor je, die uit den Bosch. Die bungelen idd onderaan in de 3e klasse

Tuurlijk KNVB... De grote clubs lekker makkelijk.

Utrecht, Vitesse en Feyenoord spelen niet eens meer Europees...
En ohja, NAC natuurlijk weer uit en dat toevallig tegen een eredivisie club. 2

27 september 2013 om 00:06

Precies dit! Belachelijk dat deze drie clubs bescherming krijgen terwijl ze gewoon geen Europees voetbal meer spelen dit seizoen! Snap er niets van!

27 september 2013 om 00:07

Precies, wat een rare opzet van de Knvb... De teams spelen inderdaad geen Europees voetbal... Ik ben ene voorstander dat de Amateur dien je thuis te laten spelen.

27 september 2013 om 00:08

Ja snapte er ook niet veel van dat wij, Utrecht en Vitesse nog die beschermende status krijgen.

27 september 2013 om 00:15

Toch is het best logisch: als je dat niet zou doen, zijn psv, ajax en az ook niet meer beschermd omdat ze dan vitesse, utrecht of Feyenoord zouden kunnen loten.

met een beetje normale uitslagen zitten er in de volgende ronden nog 14 eredivisie clubs 1 eerste divisie en een amateur club

ik wil een reaktie plaatsen, maar word gelijk weer verwijderd?

Ik doe een keer een prognose voor komende beker-wedstrijden

Vitesse - Noordwijk 5-1
AZ - Achilles'29 5-0
Kozakken Boys - FC Utrecht 2-3
Feyenoord - Hoek 5-1
PSV - Roda JC Kerkrade 3-1

Ajax - Aswh 6-1
FC Eindhoven - NEC 0-0 NEC met penals
Excelsior - Go Ahead Eagles 2-1
SC Cambuur - NAC Breda 0-1
PEC Zwolle - Wilhelmina'08 6-0

SC Heerenveen - VVV-Venlo 4-2
Excelsior'31 - Heracles Almelo 0-4
MVV - ADO Den Haag 3-2
FC Emmen - Ijsselmeervogels 1-1 Ijselmeervogels met Penals
FC Groningen - Capelle 4-1
JVC Cuijk - EVV 2-1

27 september 2013 om 00:11

Je zal er meer goed hebben dan Johan Derksen.

27 september 2013 om 01:47

Ik denk dat PEC - Wilhelmina 3-0 zal worden maar verder heb je waarschijnlijk alles goed

27 september 2013 om 01:53

hopen dat je 100% goed hebt

27 september 2013 om 07:47

Amen!

Misschien EVV nog door? Vorige ronde 0-1 voor de mannen uit Echt tegen De Treffers uit.

gewoon weer een schandalige loting

gewoon alles in 1 bak en loten maar, dat is juuist het mooie van de beker

dat iedereen elkaar kan trekken, dan maar een feyenooord-psv of az-a ajax in de 2e ronde

zoals ze nou weer bezig zijn met clubs bevoordelen is een lachertje

want als ik het goed had begrepen word ook in de volgende ronde die 6 clubs nog bevoordeeld als ze zich plaatsen

27 september 2013 om 00:27

Ik heb de loting niet gezien Harrygr.

Hadden sommige ploegen een beschermde status? Zo ja welke ploegen waren dat dan?

27 september 2013 om 00:45

Ik heb de loting niet gezien, maar weet wel dat sommige ploegen die hadden. Zal waarschijnlijk om Ajax, Feyenoord, Psv, Az, Vitesse en Utrecht zijn gegaan

27 september 2013 om 08:37

Ok thanks! Jammer dat ze dit zo doen. Maarja alles voor het meeste geld binnen harken.

Jaaa eindelijk eens een leuke loting voor mijn plaatselijke clubje MVV niet tegen AZ uit of Ajax uit zoals we laatste jaren hadden, maar een thuiswedstrijd (dat is sowieso al fijn want dat vergroot de kans op doorgaan namelijk) en dan ook nog een die niet onmogelijk is, super loting

Slechte manier van loten gewoon alles in een pot en dan de balletjes met de hand er uit halen
Pfff de Europees spelende clubs
😡👎👎knvb👎👎😡

27 september 2013 om 00:15

Deze manier van loten bedenkt de K N V B niet in haar eentje, maar gaat in samenspraak met de clubs.

27 september 2013 om 14:50

In samenspraak met FOX is meer logisch.

Jammer weer geen Roda-MVV/ MVV - Roda..

Maar Ado thuis is ook lekkah!

Oja dit wil er nog aan toevoegen het moeten zijn zoals in Duitsland amateurs spelen altijd thuis😄ðŸ‘ÂðŸ‘ÂðŸ‘ÂðŸ‘ÂðŸÂºðŸÂºðŸÂºDVB

Mooie loting voor hoek!

Roda is meestal toch geen makkelijke club voor ons. Gelukkig is het thuis, dat scheelt al heel wat. Volgende ronde moet zeker mogelijk zijn.

Lekkere loting voor mijn club cappele thuis
Maar we moeten ze niet onderschatten

Ik blijf het toch stuitend vinden dat Europese clubs nog niet tegen elkaar kunnen spelen, dit is gewoon een voorkeursbehandeling van de Knvb. Hup, gewoon allemaal die koker in en eerlijk loten zoals het hoort.

27 september 2013 om 00:24

de bond heeft een lange neus

ajax moet in de beker blijven

ajax heeft ook makkelijk programma de laatste speelrondes al altijd gehad valt vooral niet op

het is geen toeval ajax moeilijk met volendam amateurtje thuis

27 september 2013 om 00:28

Ja het viel mij ook al op

Vanaf de tweede seizoenshelft als ze die inhaalslag iedere keer maken dan is het makkelijker dan bij de rest. Zeg maar vanaf wedstrijd 18 zon beetje...

27 september 2013 om 00:36

Vanaf speelronde 30:
Ajax Nec
Vitesse ajax enigste moeilijke
Ajax ado Den Haag
Heracles Almelo ajax
ajax FC txwente

Psv:
PSV FC Groningen
SC Heerenveen psv
Psv Feyenoord
PEC Zwolle psv
2014 psv nac Breda

feyenoord ? herenveen zwolle uit?
Ajax fc Twente moeilijk maar thuis

27 september 2013 om 12:44

@pietro105

Ajax speelt de laatste ronde niet tegen Twente thuis maar tegen Nec.

En voor het geval je loopt te zeuren, de eerste 5 uitwedstrijden van Ajax zijn tegen AZ, SC Heerenveen, FC Groningen, PSV en FC Twente ... Over 34 wedstrijden moet de moeilijke start van Ajax ergens compenseert worden.

27 september 2013 om 12:51

Jaja in andere woorden dan heb je de moeilijkste gehad zodat je einde van het seizoen het niet hoef te doen jij snapt het gewoon niet

Het is al jaren zo

27 september 2013 om 15:22

Tuurlijk ajax heeft altijd makkelijkere loting, vandaar dat ze vorig jaar er 14 op rij ongeslagen bleven. Daar zaten ook helemaal geen zeges op Psv, Twente en feyenoord bij

Ik heb eens uitgerekend wat de kans is dat je, als Feyenoord(!!) Zijnde, v Geel dus, 5 van de 6 maal 'thuis' loot....die kans is 0.06!
Dat kan dus gewoon niet.
Maar ja, als zo'n belanghebbende Zelf loot uit 2 steeds dezelfde balletjes, weet je welk balletje hij steeds pakt. Dat is geen loten, dat is manipulatie

27 september 2013 om 00:33

// Dat is geen loten, dat is manipulatie \\

Het is een grote schande. Ik ga er vanuit dat Geert Wilders hier Kamervragen over gaat stellen.

27 september 2013 om 14:47

Misschien eens een motie van wantrouwen indienen bij de Knvb!

27 september 2013 om 01:37

Wiskundig wonder. Elke keer als je een balletje trekt is de kans 50%. Als je van jouw theorie uitgaat, ga er dan even vanuit dat elke keer een unieke keer is. Dat betekent dat élke volgorde die kans heeft

27 september 2013 om 01:51

Je mag je afvragen of bepaalde clubs een beschermde status moeten hebben maar verder is het toch een vrij normale loting? Maar je hebt altijd personen die denken in complottheorieën . Gewoon geen aandacht aan schenken.

O wat was dit een slechte loting zeg. Mvg moet uit een pot met twee kokers uit of thuis pakken. Mvg begin maar. En wel goed schudden. Want we moeten natuurlijk wel laten zien dat dit allemaal eerlijk gaat. Mvg w8 net zolang tot feyenoord uit de koker koker komt. En begint pas daarna de kokers met thuis en uit hard te schudden. Goed gedaan knvb! De uefa kan nog veel van jullie leren.

Ah heerlijk! Excelsior '31 - Heracles.
Geen oefenduel maar een echte bekerwedstrijd, derby! Ik ga erbij zijn en genieten van Excelsior '31! Hopelijk herhalen ze hun kunststukje tegen Willem II nog eens. :D

27 september 2013 om 09:37

Mooi hè, kun je op fietstie doen

27 september 2013 om 16:48

Haha, lopend zelfs nog wel! :-)

Beschermde status is gewoon onzin.

Beschermde status is in het leven geroepen omdat die clubs normaal veel meer wedstrijden spelen als de rest. Dus zo stom is het nog geeneens bedacht. Van te voren kan je ook niet weten of een club vroeg uitgeschakeld word. Dus snap de ophef niet zo over die beschermde status is al jaren zo

27 september 2013 om 01:39

Er is dan ook al jaren kritiek op. Vind het persoonlijk ook nergens op slaan. Dat is nou eenmaal de beker, als topclub strijdt je op vele vlakken, deal with it. Ik vind het echt zo'n onzin

Ik ben het helemaal eens met eerdere reacties. Beschermde status voor al uitgeschakelde "europese spelende clubs" slaat helemaal nergens op. Uitschakeling wordt vervolgens beloond met een beschermede positie bij de loting. Wie bedenkt dit toch!

Daarnaast een loting, mede door de beschermede status van de zgn. topclubs, die niets uitdagends oplevert. En we zakken weer verder af.

27 september 2013 om 02:06

Verander je perspectief dan valt het allemaal wel mee, het is niet de Europese uitschakeling die beloond word, maar de positie op de ranglijst van vorig jaar.
Maar ook ik vind het prettig wanneer iedereen elkaar kan loten, zodat er meer op krakers als Heerenveen tegen Twente kan worden afgestemd (zeker als je eigen cluppie is uitgeschakeld.)

27 september 2013 om 07:29

@crema: hoe wil jij dan de wél europees nog spelende clubs beschermen, alsze gewoon tegen drie van de andere zes kunnen loten?

op naar emmen laten we hopen dat ijsselmeervogels hun beker record verbreekt halve finale here we come

Kozakken Boys! Op naar Werkendam en Theo Lucius! :P

27 september 2013 om 07:41

En Danny Buijs niet te vergeten! Pas maar op, Ajax won pas van ons na verlenging, dus als Utrecht niet goed speelt, heb je kansen dat je verliest! Zal wel niet maar zou wel leuk zijn.

gewoon net zo gaan loten als in engeland of duitsland,

daar ligt alles in 1 bak en is er een vrije loting, zo maken ook kleinere clubs kans om verder te kunnen komen in de beker als alleen de eerste 2/3 ronden.

Voor het eerst in tijden dat ik minder ver hoef te reizen om me club in actie te zien. Haha

psv treft met roda een kut tegenstander...

Jammer, het was een uitgelezen kans om de teams die een wanprestatie hebben geleverd in Europa zoals Vitesse, Feyenoord en Utrecht aan elkaar te koppelen.

Leuke wedstrijd PSV - Roda! Normaal gesproken moet dit in eigen huis te doen zijn.

Waardeloze loting. Draai die wedstrijden toch lekker om en laat de amateurs thuis spelen. Er zou eigenlijk een systeem moeten komen dat clubs die ons Europees voor joker zetten tegen elkaar moeten of alleen maar uitwedstrijden krijgen. Nu hebben clubs als Feyenoord, Vitesse en Utrecht het voordeel van minder wedstrijden en met een goede loting meer kans op een nieuw ticket dat ze niet verdienen.

27 september 2013 om 10:56

Europees voetbal verdien je door het seizoen ervoor beter te presteren dan anderen.

Moeten we nu ook Ajax straffen omdat ze tegen een Barcelona op halve kracht kansloos met 4-0 naar huis worden gestuurd. Kunnen ze in de beker gelijk tegen Psv want die verliezen thuis tegen Ludogorets en dat moet natuurlijk direct bestraft worden....

Ik zie liever een beker toernooi zonder beschermde status. Gewoon het lot laten bepalen en de sterkste aan het eind van de rit is de terechte winnaar.

Vind het eigenlijk wel jammer dat wedstrijden van amateurclubs tegen profclubs niet worden gespeeld op de velden van de amateurs.

27 september 2013 om 09:22

Helemaal mee eens. Heb je weer zo'n groot sfeerloos stadion waar 5000 man zitten. Beter een vol sportpark.

Kom op FC Utrecht! Kozakken Boys moet toch lekker kunnen

Opvallend dat de amateurploegen op 1 wedstrijd na elkaar niet loten. Je zou zeggen dat bij random loting in 9 van de 10 gevallen er meer amateurclubs elkaar zouden hebben geloot...
Het is natuurlijk lucaratiever voor FOX dat de eredivisieploegen doorstomen naar volgende rondes, wanneer het er echt om gaat....

De Knvb kan niet eens een fatsoenlijke competitie organiseren, dus waarom verwacht men dat wel bij de beker?

Ijsselmeervogels moet te doen zijn. Persoonlijk had ik liever een thuiswedstrijd tegen Groningen geloot.

Ik snap niet dat er zo veel mensen zo verbaasd zijn over de clubs met beschermde status, het is toch logisch dat de knvb dit doet. De ploegen die europees spelen moeten gewoon zo veel mogelijk punten halen in hun wedstrijden, anders kan het zo maar eens zijn dat we over een aantal jaar geen eens championsleauge meer spelen. Dan kunnen zij dus beter maar niet al te zwaar loten voor de beker want ze hebben het al moeilijk genoeg blijkt.

Niet zo zeuren, uiteindelijk moet je ze allemaal winnen. Zelf al loot je Twente de eerste ronde...

27 september 2013 om 11:50

ik snap dat wel alleen in nederland is er een dergelijke belachelijke regeling van kracht. ze zouden eens een voorbeeld moeten nemen aan engeland. daar spelen man u en liverpool in een vrij vroeg stadium tegen elkaar voor de legue cup. de beschermde status zou sowieso niet moeten gelden voor clubs die het verprutst hebben in europa. psv heeft dan roda geloot ik als roda fan weet donders goed dat winnen in eindhoven bijna onmogelijk is. opvallend is dat alle clubs die de zogenaamde "beschermde status" hebben, ofwel thuis spelen ofwel tegen amateurs. ik snap ook best dat men bij de knvb liever niet ziet dat ajax-psv en feyenoord in een vroeg stadium tegen elkaar spelen. ik vraag me dan wel af wat het nut van een loting is als het op zo'n manier beïnvloed kan worden.

het maakt toch niet uit of een amateur club op een wonderbaarlijke wijze europa zou in gaan. die vliegen er helaas net zo snel uit als een eredivisie club.

27 september 2013 om 11:52

Deze reactie moest natuurlijk als nieuwe reactie worden geplaatst.

27 september 2013 om 12:39

En dat wil Nederland natuurlijk niet hebben. Nederland is al ver gezakt in de coefficientenranglijst dan wil je toch geen amateur of eerste divisionist het Europa insturen. Wij moeten niet vergelijken met Engeland - ze hebben een veel grotere competitie met verschillende leagues en veel rondes; dus het is onmogelik voor een amateurclub een League Cup of FA Cup te winnen.

Leuk voor Aswh, mijn oude club tegen Ajax moet.
Gaan ze natuurlijk niet redden, maar wel leuk voor de boys.

PSV heeft wel het lastigst geloot, maar om de beker te winnen, moet je van iedereen kunnen winnen.

27 september 2013 om 16:23

Ja idd leuk voor ze. is ook mijn oude club haha

Vind wel jammer voor ze dat ze niet thuis spelen (zelfde voor Hoek)
Is toch altijd wel leuker als dat soort ploegen thuis spelen in de beker tegen een Eredivisie club.

27 september 2013 om 19:32

Ja, dat is het charme van het bekervoetbal. Amateur clubs moeten thuis spelen.

Ik heb bij Aswh samen gevoetbald met Marten de Roon ( nu SC Heerenveen ).
Zat ook bij hem in de klas op school. Maar heb niet langer dan 5 jaar daar gevoetbald.

27 september 2013 om 20:26

Haha meen je niet?
Ik heb ook met Marten de Roon samen gespeeld 2/jaar dacht ik.

Ja ik heb er 4 jaar gevoetbald.

Ze zouden gewoon moeten zorgen dat als er een wedstrijd Ajax-ASWH is dat ploegen zoals Aswh gewoon thuis spelen.

kan iemand mij vertellen waarom die belachelijke regel dit seizoen is ingevoerd dat teams die europees spelen niet tegen elkaar gelootkunnen worden?
slaat toch helemaal nergens op?! alleen maar om de grote clubs weer voor te trekken..

27 september 2013 om 15:25

Inderdaad is het niet beter als ze tegen elkaar spelen omdat ze beiden een europese wedstrijd achter de rug hebben.

Bij aswh is van dommelen de sterspeler die kreeg ook tijdje terug profcontract aangeboden in finland komt van bvv barendrecht

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren