Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: PSV wijst verzoek van Eindhovense Ajax-supporter af

Laatste update:

Er was de afgelopen week een hoop ophef over, maar als PSV en Ajax het zondagmiddag tijdens de topper in de Eredivisie tegen elkaar opnemen in het Philips Stadion, zullen er geen supporters van de Amsterdammers aanwezig zijn. Dat wil zeggen; tenzij Olaf Peeters alsnog zijn zin blijkt te krijgen.

/

De Eindhovenaar probeert op ludieke wijze om de enige Ajax-fan te zijn die plaats mag nemen in het uitvak. Het Eindhovens dagblad citeert uit de e-mail die Peeters naar PSV heeft gestuurd: “Ik woon al bijna 25 jaar in de mooie stad Eindhoven. Toch ben ik al heel lang Ajax-fan (ieder zijn tekortkomingen zullen jullie denken).”

“Nu lijkt me het wel een mooie stunt, nu het uitvak leeg zal blijven, dat we het uitvak vullen met één supporter, namelijk ondergetekende.” Peeters geeft daarbij aan dat hij desgewenst bereid is om zich reeds om negen uur ’s morgens bij het stadion te melden en dat hij niet te beroerd is om voor zijn entreekaartje te betalen.

Update 22 september 12.20 uur - PSV wijst verzoek van Eindhovense Ajax-supporter af
Het uitvak van het Phillips Stadion zal zondagmiddag definitief helemaal leeg zijn. Het verzoek van Eindhovenaar Olaf Peeters om bij wijze van ludieke, positieve berichtgeving alleen in het uitvak van Ajax te zitten, is afgewezen. Dat meldt het Eindhovens Dagblad. "Toestaan dat er toch een Ajax-fan - omdat die in Eindhoven woont, bij wijze van 'stunt' - in het uitvak mag zitten, is niet passend in de door onze burgemeester opgelegde vervoersvoorwaarden. Het uitvak zal daarom vandaag gesloten blijven, omdat dit geldt voor alle Ajacieden", meldt hoofd media van PSV Jeroen van den Berk.

Denk je dat Olaf Peeters zondag aanwezig mag zijn bij PSV-Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
22 september 2013 om 08:04

Leuk?
Hoe zouden die andere 1599 reageren denk je die niet mogen?

22 september 2013 om 08:28

Natuurlijk is dit leuk man. Ik ben het ook niet met de gang van zaken eens maar het vak is toch leeg. Waarom zou je die jongen het dan misgunnen?
Ik ben er ook in geslaagd om een kaartje te scoren voor vandaag. Soms moet je een beetje inventief zijn in het leven.

22 september 2013 om 09:03

Wat schiet psv er alleen mee op? 'Hij is desnoods bereid om voor zijn kaartje te betalen'.

22 september 2013 om 12:59

Beter 1 dan niets toch, negatieveling.

22 september 2013 om 14:15

Pas ludiek geweest als een groep Ajax supporters in PSV shirt heengaan en dan tijdens de wedstrijd van shirt verwisselde.

22 september 2013 om 14:19

@slechtekont
Kijk, daar is over nagedacht.

22 september 2013 om 10:15

als hij niet wordt afgeschoten door de Brabantse politie die op jacht zijn naar Ajax-supporters. Wat een overdreven gedoe allemaal zeg. Burgemeester Van Gijzel had zijn middelen toch beter kunnen inzetten en Peter Langhout een paar bussen laten sturen!

22 september 2013 om 12:22

Leuk voor hem, dan zit hij daar in z'n eentje tussen al de PSV hooligans die hem gaan bekogelen.

Respect voor Peeters! is een echte Ajacied!

22 september 2013 om 00:09

Hoezo ben je dan een echte Ajax supporter?

22 september 2013 om 00:15

Uhh.. anders ga je ook niet voor Ajax supporteren als je in het uitvak zit met een Ajax-shirt:D

22 september 2013 om 00:20

En dan ben je een echte hoor. Volgens mij is Olaf Peeters vooral een enorme fan van Olaf Peeters.

22 september 2013 om 00:23

Als dat al de criteria is voor een supporter...

22 september 2013 om 00:34

Zou jij in je eentje, helemaal alleen in het uitvak staan..? Denk het ook niet.

22 september 2013 om 00:36

Ik weet niet of dit een echte fan is. De grootste aanhang van Ajax zijn succesfans. "Eh pannenkoek" weet je nog met van basten. Feyenoordsupporters dat zijn pas echte fans! Algemeen bekend toch?

22 september 2013 om 00:46

nimo @, de grootste onzin van de net nieuwe dag

je mag best feyenoorder zijn, maar je lult een eind weg en er zit geen goeie argumenten in je verhaal. sterker nog.. niet serieus te nemen.

22 september 2013 om 02:11

Het is allemaal zo simpel: vertrouw nooit iemand die als argument aandraagt "algemeen bekend toch?", want die geeft alleen daarmee al aan dat hij zelf niet de moeite heeft genomen na te denken of iets uit te zoeken...

22 september 2013 om 03:06

@nimo waarom moet je nou weer Feyenoord erbij halen brengt alleen maar gezeik voor ons, heeft niks met het topic te maken

22 september 2013 om 03:55

Grappig dat jij mij verwijt dat ik geen argument gebruik in mijn verhaal. Ik verwijs door naar je eigen comments. Meer zeg ik niet.

22 september 2013 om 12:38

Echte fans... Fans die nr 1 staan bij de Uefa als het gaat om rellen bij Europese wedstrijden..

22 september 2013 om 12:41

@nino, Idd want als je boos word op een coach die met slecht spel een heel seizoen voor je clubje heeft verneukt dan ben je geen echte supporter? Vooral blijven aanmoedigen jongen, misschien worden ze ooit nog een keer kampioen. Pannenkoek.

22 september 2013 om 13:03

Liever met woorden iemand aanspreken, dan blikjes naar je eigen spelers toegooien.
Tja het is maar wat je 'supporteren' vind.
Nee bij Feyenoord zijn totaal geen succesfans, er zijn de afgelopen jaren meer dan genoeg weg gegaan bij feyenoord.
Ook toevallig dat er volgens een onderzoek opeens (toen Feyenoord opeens weer 2e werd)heel veel 'fans' bij zijn gekomen bij jou cluppie.
Ach blijf maar lekker opscheppen hoe 'awesome' en goed jullie wel niet zijn, want daar zijn de meningen ook over verdeeld.

22 september 2013 om 00:13

Echte supporters wonen in Eindhoven wil je zeggen ?

22 september 2013 om 00:20

Wil je zeggen alle Ajax fans komen uit Amsterdam ? Nou onze fans komen uit heel t land

22 september 2013 om 00:26

nee hij moet alleen voor zijn clubvoorkeur verhuizen...

22 september 2013 om 02:12

Wat is dat nou voor onzin. Ik woon momenteel in Nieuw Zeeland en zet m'n wekker voor elke wedstrijd. Geen echte supporter dus? Is dat even balen. Waar kan ik trouwens de criteria die jij gebruikt vinden, is daar een boekje van te vinden?

Een beetje meer respect voor de mede Ajaxfans is op z'n plaats Geldrop. Het gaat er niet om wie de beste supporter is, het gaat om het steunen van je club door dik en dun. Maakt niet uit waar je woont.

22 september 2013 om 02:17

Nee hoor, ik als Rotterdammer ben ook 100% Ajacied. Support is gelukkig niet plaatsgebonden

22 september 2013 om 03:03

@AFClucas

Sorry maar dit ziet er zo raar uit. Rotterdammer die voor Ajax is, ik ken ze niet haha maar ieder ze clubie he

22 september 2013 om 04:57

@afclucas Helemaal mee eens. Geboren en getogen in Rotterdam, maar Ajacied in hart en nieren. Dat support your local gedoe is zo'n BS.

22 september 2013 om 09:50

Jullie hebben helemaal gelijk.
Ik was 8 jaar en werd supporter van Ajax omdat mijn moeder voor Ajax was.
Dan ben ik dus ook geen echte

22 september 2013 om 10:31

Eindhoven,dat is toch België Noord??
Flauw grapje natuurlijk.
Wel ludiek, ik begrijp het alleen niet dat als je in Eindhoven supporter van Ajax bent.
Laatst was ik bij de wedstrijd van Telstar, was er gewoon helemaal geen uitpubliek mee gekomen van Omni world

22 september 2013 om 10:34

n ik klein was, was ik ook Ajax supporter . Tot ik een eigen smaak kreeg ,

22 september 2013 om 11:43

Waarom niet ? Ik woon vlakbij Breda, moet ik dan perse voor NAC zijn ? Ik ben ook al heel mijn leven supporter voor Ajax, en probeer jaarlijks een aantal wedstrijden te bezoeken, helaas is het wel een eindje rijden, dus kan ik niet elke week.

22 september 2013 om 12:30

Amstelveen en kachel elke thuiswestrijd van PSV heen en weer. Zometeen ook weer aanrijden :-). Wens iedereen in ieder geval een prettige wedstrijd en nog steeds jammer dat de Ajaxsupporters er niet bij zijn. Maar goed, kan het ook wel ergens begrijpen vanwege de gekken die zich niet in kunnen houden.

22 september 2013 om 13:11

Goh, jullie kunnen ook niet tegen een grapje zeg...

Voor de duidelijkheid: natuurlijk is supportersbeleid niet plaatsgebonden! Het zou eruit zien...

22 september 2013 om 13:12

Want alle Psv'ers komen uit Eindhoven wil je zeggen?

22 september 2013 om 14:40

precies, support your local.
Ja ik kom wel eens bij mijn lokale FC, maar puur omdat ik er zelf heb gespeeld en ze in de zondag topklasse spelen.
Mag ik dan niet voor Ajax zijn.
bijvoorbeeld dat hypocriete AZ met hun ''support your local''
wees blij dat er mensen van buitenaf komen want dat zorgt voor veel meer inkomsten.
Ajax, PSV en Feyenoord hebben natuurlijk met fans uit het hele land te maken, het zijn dat ook de grootste clubs van het land die ook europees het meest bereikt hebben.
Misschien willen mensen niet snappen dat mensen voor een club zijn geworden vanwege het voetbal, en ja vaak is dar succes meegeboeid.. naja so be it.
Ik zelf ben gewoon opgevoed met Ajax, me pa werkte in de haven van Amsterdam, met allemaal A'dammers, een paar 'echte' F-siders waren collega's ik mocht een keer mee naar een wedstrijd van Ajax in de F-side.
Tja als het je met de paplepel is ingegoten kan je sommige mensen echt niet successupporters noemen.

22 september 2013 om 11:14

Ik heb vroeger bij hem in de klas gezeten. Dit is totaal geen successupporter maar een echte Ajaxied. Altijd al geweest.

Zou een geweldige stunt zijn als dat gebeurd

Hartstikke leuk natuurlijk dat hij in het uitvak wilt zitten, maar dat wilt iedere Ajacied natuurlijk. Ook voor Ajacieden uit Eindhoven geldt de treincombi als ze naar de wedstrijd willen. En daarbij kun je het natuurlijk niet maken tegenover de andere fans...

Laat die schijtliolligheden maar achterwege, zou ik zeggen.

Zou wel lachen zijn als Ajax scoort en hij als enigste van de 33.000 supporters in Eindhoven zou gaan juichen lol

Ja idd maar er zijn meer en daar gaan ze niet aan beginnen. Laat anders alleen ouders met
Kinderen toe verzin wat. Of is dat ook een te groot risico ???
Komop

Nou van Gijzel, zou er nog een nachtje over slapen. Op zijn minst een peleton ME rondom het uitvak zetten met zo'n linke supporter.

Denk niet dat ze dat toe laten. Maar wel een leuke actie. Brabant zoekt in ieder geval al naar Amsterdammers die momenteel in de buurt van Eindhoven zouden zitten. Dit had allemaal voorkomen kunnen worden.

Eén ding is zeker morgen, hij is de twaalfde man morgen.

tja ik noem het na-aperij

aantal jaren geleden was al een keer iemand die alleen in het uitvak zat
weet zo niet meer bij welke wedstrijd en club

ik vind het trouwens erg vreemd waar die burgemeester van Eindhoven mee bezig is de clubs kunnen hier niets aan veranderen
zie ook in de eerste divisie waar uit supporters niet welkom zijn bij jong psv

22 september 2013 om 00:12

Dat was bij Willem II - Feyenoord

22 september 2013 om 00:23

Was inderdaad bij Willem II - Feyenoord maar dan toch liever een bomvol uitvak met een mooie sfeer dan 1 supporter en een buschauffeur zonder enige sfeer

22 september 2013 om 00:25

toen was het ludiek nu niet meer
en gewoon een volle bak met uit-supporters is idd het mooist

Ludieke actie, kan dit soort humor wel waarderen! Maar goed, je kan natuurlijk moeilijk voor hem een uitzondering maken...

Support your local club! Slaat nergens op dit, waarom krijgt dit publiciteit is gewoon een gek die een brief ingezonden heefy.

22 september 2013 om 00:14

Precies. Een levenslang landelijk stadionverbod lijkt me een gepaste straf. En dan komt hij er nog goed vanaf. Wat een schandelijke e-mail zeg..

22 september 2013 om 00:20

Zoals je kunt lezen woont hij niet zijn hele leven al in Eindhoven, dus dat support your local slaat helemaal nergens op (überhaupt mogen mensen toch lekker zelf weten welke club ze supporten??). Of moet iedereen iedere keer dat ze verhuizen fan worden van de lokale bvo?

22 september 2013 om 00:24

Verhuizen?

Als je geboren bent in Oss, blijf je je hele leven lang wonen in Oss. En ben je voor FC Oss. Het leven kan zo eenvoudig zijn.

22 september 2013 om 00:36

Waar ik woon hebben we geen Voetbal Team, ik moet dan maar stoppen met het kijken van voetbal denk ik

22 september 2013 om 00:38

Stoppen met kijken hoeft niet, maar dan kun je inderdaad geen supporter zijn.

22 september 2013 om 10:03

"als je geboren bent in Oss, blijf je je hele leven lang wonen in Oss. En ben je voor FC Oss."

Spannend leven heb je dan. Wat een hoop onzin is me dit toch weer zeg. Je support een club door verschillende factoren. Door de uitstraling die ze naar buiten hebben, al dan niet je ouders voor die club zijn (meestal wordt dit 1-op-1 overgenomen) en natuurlijk de plek waar je zelf woont. Zo zullen Rotterdammers sneller voor Feyenoord zijn. Echter kan die je ook gewoon niet aanstaan.

Ik zelf woon totaal niet in de buurt van de Arena. Maar ik vind het een mooie club door de uitstraling die het naar buiten heeft (De bluf die velen arrogantie noemen) en het feit dat ze altijd proberen te voetballen. Daarnaast ben ik op jonge leeftijd ooit eens overgehaald door de buren om voor Ajax te zijn. Mijn vader is voor Feyenoord bijvoorbeeld. Maar toch zitten we, ondanks dat het twee tot drie uur reizen is, beide vaak genoeg in de Arena of Kuip.

22 september 2013 om 11:14

@monahoedje:

Jammer dat de ironie je ontgaat. Zoek op Youtube eens naar "rotterdamse denker".

22 september 2013 om 14:47

Onheil, houd toch je mond man, je hebt niets nuttigs te melden met je Oss.
Ik ben geboren in Zaandam, heb gewoond in Beverwijk, waar ik overigens in het weekend nog vaak komt.
Maar heb een appartementje in Amsterdam.

Ach ach wat ga ik tegen jou basisprincipes in zeg.
Zaandam ligt gelukkig dichter bij Amsterdam, Beverwijk is in zijn geheel Ajax gezind dus dat scheelt ook weer, en over Amsterdam hoef ik niets te zeggen denk ik.
Of moet ik opeens voor Telstar zijn of Ado'20(een club waar ik overigens wel fan van ben)

Ik heb al 7 jaar een seizoenskaart, heb dus ook jaren meegemaakt waar we niets in gewonnen hebben, en toch ben ik gebleven.

22 september 2013 om 08:59

Dat is het domste wat ik ooit heb gehoord. Dus omdat je ergens uit de buurt komt moet je die club steunen!? Dus jouw clubliefde is gestoeld op de afstand tussen jou en het stadion? Omdat het blijkbaar teveel moeite is voor jou om naar een andere club te gaan om te supporten? En dan zeker roepen over anderen die wel meer dan 10 minuten willen reizen dat het nepsupporters zijn? Nee, vriendelijke Deveste, steun jij lekker je club die dan ook nog eens lokaal is maar laat anderen lekker vrij in hun keuze. Als iemand uit Heerenveen om het weekend op weg naar de Kuop wil ofzo dan moet die persoon dat toch lekker doen?!

Niet doen.
Er zijn genoeg debielen bij PSV die hem gaan provoceren en mocht PSV verliezen dan is hij zijn leven niet meer veilig.
Overigens zeg ik dit als PSV supporter, dus dit is niet bedoelt als provocatie.

22 september 2013 om 00:31

Wat voor supporter ben jij wel niet man... Een wolf in schaapskleren die ook nog eens onzin uitkraamt

22 september 2013 om 05:32

Of iemand die vaak genoeg in het stadion geweest is om te zien hoe supporters reageren als ze verliezen.
Of ben je vergeten hoe Psv'ers vorig jaar probeerden bij de Ajacieden te komen na de nederlaag tegen Ajax, toen dit niet lukte gingen ze stenen op de ME gooien en dit resulteerde in het sluiten van het supportershome.
Je kan als supporter nog steeds realistisch wezen hoor.

22 september 2013 om 12:26

Je weet toch wel hoe dat werkt, met die kinderachtige supportertjes die uit frustratie alles slopen. Dat is namelijk exact waarom Ajax supporters niet welkom zijn in Eindhoven. En terecht, want die politie inzet en schade is veel te duur.

22 september 2013 om 14:50

Ajax supporters die schade aanrichting in Eindhoven?
Just sayin' maar 'we' komen al jaren met de trein en komen niet in eindhoven behalve het stadion, de sluis naar het stadion en het perron/ op&uitstap gedeelte.
De enige die voor schade kunnen zorgen zijn de PSV supporters zelf.

Niet doen zou ten onrechte zijn en disrespectvol zijn richting de Ajax aanhang

Ik denk dat PSV wel akkoord gaat met het voorstel van Peeters. Tenslotte is het niet de club die de Ajax-supporters tart. Uit respect voor Ajax geeft PSV de vrijgekomen plaatsen ook niet vrij voor verkoop aan supporters van de Eindhovenaren. Leuk idee ook van deze jongen.

Grappige actie al zie ik het nut er niet echt van in.

Ik meende uit de 'kop' af te moeten leiden dat het om een supporter ging met een 'handicap'. De toegang tot het uitvak leent zich daar echter niet voor.

Wat blijven die Ajax supporters toch zeuren zeg.
Drie jaar terug speelde PSV in de arena ook zonder publiek.
Toen deden ze bij Ajax ook geen moeite.

22 september 2013 om 00:50

Toen deden ze een hele hoop moeite. Klein verschilletje was ook dat het 3 jaar terug, zo'n 20 uur van te voren bekend werd. Dit keer was het sinds begin augustus bekend. Tijd zat om een alternatief (buscombi bijvoorbeeld, net zoals een aantal dagen terug toen Jong Ajax tegen FC Eindhoven speelde. Die club schijnt uit dezelfde stad als PSV te komen) te regelen dus.

22 september 2013 om 00:58

Zo groot is Nederland niet.
Er was tijd genoeg.

22 september 2013 om 08:54

Ten eerste is het twee weken geleden bekend geworden, dus begin september. Ten tweede is het te gevaarlijk om bij FC Eindhoven een treincombi te doen, aangezien de supporters anders een klein uur moeten lopen van het station naar het stadion. Het Jan Louwers stadion ligt namelijk direct aan de snelweg. Bij het PSV stadion ligt het weer net iets anders. Daar is een treincombi de enige mogelijkheid, want daar kunnen ze gelijk van de trein het stadion in en is het onbegonnen werk om met bussen te komen op een veilige manier. Geen poep praten dus Robinhoajx, want wat je zegt slaat nergens op.

22 september 2013 om 09:27

Toen waren er 0 Ajax fans, piet!

22 september 2013 om 10:52

ach, als de gemiddelde uitsupporter zich als achterlijke gedraagt als ze een doelpunt tegen krijgen, dan word dat niet geregeld he.

kijk door de jaren heen wat er allemaal is gebeurt, dan moet je blij zijn dat er zo wie zo nog supporters mee mogen.
kom nu niet met die onzin in de trend van: tegenwoordig gebeurd er weinig, dit komt alleen maar omdat er tonnen euro's worden uitgegeven aan politie inzet.

ik geef ze groot gelijk in eindhoven, niet omdat ajax komt, maar dat moeten ze gewoon weg bij elke club doen die van die kansloze in hun supporters gare hebben zitten.

22 september 2013 om 14:55

steef.. geen poep lullen?
Hij verteld keiharde feiten.
Per bus bij een stadion komen hoort geen moeite te kosten.

@ ojeetje het is 'sowieso'
En wat is er de laatste jaren voor 'ergs' gebeurd.
En komt nou niet aan met dat ze een stokje over het uivak hebben gegooid.
Als het daadwerkelijk allemaal zo erg is als jullie doen lijken dan komen jullie toch lekker niet naar Ajax - Psv.
Scheelt ook een hoop kosten en geprovoceer.
Weet je wat, laten we uitsupporters gewoon helemaal afschaffen.
Scheelt miljoenen per jaar.
Maar nee dat mag en kan niet.
Want buiten het stadion is het de openbare orde, en daar is de staat en dus de gemeente voor verantwoordelijk.
En discriminatie mag niet, dus ook niet richting supporters.
normalisatie he... normalisatie!

Geen uitzonderingen op de regel maken. Nederland is een land met betuttelingsregeltjes. Het is alles of niets. In dit geval niets.

Of allemaal, of geen een.

22 september 2013 om 01:45

Ok , maar geef toe ,die gast heb wel balle.

22 september 2013 om 01:49

Dat weet ik zo net nog niet. Volgens mij is hij gewoon een onnozelaar die hier even mee in the picture wil komen. Als hij er iets van had begrepen, dan had hij daar helemaal niet willen zitten als alle Amsterdammers thuis moeten blijven.

22 september 2013 om 08:09

Ballen?
Die gozer wil aandacht en ziet met deze actie zijn kans schoon om dit te doen.
Gewoon weigeren, of al die Ajacieden erin of niemand en niet omdat er zo nodig ééntje aandacht tekort komt toelaten.

22 september 2013 om 08:27

Elke Ajax fan heeft een flinke tekortkoming anders wordt je niet voor Ajax....mooi hoor allemaal weer van die stoere spandoeken.."burgemeester tot zondag..." maar dan gewoon weer niet gaan...blijven toch niet meer dan schreeuwers...!

22 september 2013 om 08:31

Ze hebben anders al aardig hun zin gekregen met die spandoeken want de lokale driehoek is in Eindhoven behoorlijk zenuwachtig geworden en staat sinds gisterenmiddag al aardig op scherp.

22 september 2013 om 08:45

@feye-noord gast jij kletst ook maar met je tekortkoming kan merken dat de haat en frustratie diep bij je zitten wat een kortzichtig mannetje ben jij nu een beetje mans achter de pc zitten en stoere praat uitslaan maar kijkt elke wedstrijd van feyenoord in de samenvattingen

22 september 2013 om 10:49

25 jaar seizoenskaart vriend! Hoe vaak kom jij bij barca? Nooit geweest zeker!

22 september 2013 om 12:55

Haha, hoor deze man hier.
Als jij al 25 jaar een seizoenskaart hebt dan weet jij dat er achter de goal in de kuip ook alleen maar schuimbekkende idioten staan. Als er ergens een steekje los zit is het wel bij hen.

Loop niet zo zielig populair te doen.

22 september 2013 om 14:57

Zegt de brulsmurf die Feyenoord wedstrijdjes via teletekst kijkt.
Blijven toch brullers die feyenoorders, altijd een grote mond.
Tekortkomingen heb je als je het maasgebouw gaat bestormen en in het vervolg gaan janken over agenten met getrokken wapens.

Het is wel een ernstige beperking. Voor zulke types moet je soms gewoon een uitzondering maken.

Waar jullie het toch in gods naam over hebben.het gaat over 1 fan van ajax die in het uitvak wil staan.alles word er bij gehaald.local fan??!!.laat me niet lachen.
hoe hebben ze dat in engeland dan.laat die man lekker in het vak staan.hulde.

Laat hem binnen.. juicht er tenminste 1 als er gescoord word.

Maar werden r wel uitsupporters verwacht dan had hij dus eerst naar Asd gemoeten om met de trein naar Ehv te gaan. Dan na de wedstrijd terug naar Asd om weer terug naar huis,ehv, te gaan. Belachelijk !!!!

Wat een geinporum die Olaf Peeters. Ik ken nog wel een paar Ajaxfans die graag om 9 uur bij het stadion hadden gezeten om in het uitvak te worden toegelaten. Wie is hij dat hij denkt wel naar binnen te mogen? Omdat hij in Eindhoven woont?

Dit gaat toch nooit gebeuren. De enige Ajacied tegenover duizenden PSV-supporters. Hij zal constant geprovoceerd worden. Dat houdt die jongen nooit negentig minuten lang vol.

Triest hoor van de gemeente Eindhoven...

22 september 2013 om 12:27

Wat is er triest dan?

Ze doen er in Eindhoven echt alles aan om het Ajax moeilijk te maken he, zelfs 1 uitsupporter is te veel kennelijk, echt triest.

22 september 2013 om 12:29

Omdat ze alles kapot maken en veel politie inzet nodig hebben. Als je een groep relschoppers weg kan houden dan doe je dat gewoon als gemeente,

22 september 2013 om 14:59

welke reslschoppers?
Die mensen zouden per trein komen, dat kan dan niet...
Maar per bus kan er ook niets fout gaan.
Onder politieescorte.. die ook nog eens deels betaald zou worden door Amsterdam.
En tevens is dat de openbare orde dus is de staat verplicht om te helpen.
De belasting gaat er echt niet van omhoog dus ik snap het probleem niet.

22 september 2013 om 16:34

Gels uitgeven zodat die hooligans een wedstijdje kunnen zien? Dat slaat toch helemaal nergens op. Ze moeten zich maar eens gaan gedragen, dan er verder worden gekeken.

23 september 2013 om 16:49

Het geld wat Madrid uitgeeft, dat slaat pas nergens op!

22 september 2013 om 12:30

Zekers zo proberen ze als nog te winnen hoop dat ajax goed speelt en mooi wint dan heeft die burgermeester en psv zelf zich voor niks belachelijk gemaakt

22 september 2013 om 12:31

Dat zal wel meer te maken hebben dat als deze jongen in het uitvak plaats mag nemen de andere Ajax fans gaan klagen dat zij dan ook in het uitvak mogen. Kan dan misschien een juridisch staartje krijgen.

Tsjonge jonge echt een pusy club dat psv

Zegt alweer genoeg over het goede imago van psv... erg triest dit.

22 september 2013 om 12:29

Tsja geheel in lijn met de afgelopen week. Afijn deze gozer had ook met een busje moeten komen en busjes kunnen niet dichtbij het PSV-stadion komen he.

22 september 2013 om 13:07

Als het wel had gemogen, had je dan gezegd dat het oneerlijk is tov die andere 1000 supporters die ook een kaartje hadden?

Een afgang is Olaf bespaard gebleven. Waarsch. tot zijn eigen verdriet. Wat een dwaas.

Ik vind dat ze dan ook niet welkom zijn in de arena

22 september 2013 om 13:17

Ik vind dat jij moet leren lezen.

On: Sorry, maar terecht. Je kan er niet eentje in laten en de rest niet. Ach ajacieden denk maar zo, jefteddy kan er ook niet bij zijn.

Maar eh.. Het is toch gewoon de burgemeester die hier de shitstorm evt zou verdienen? Toch niet de club?

22 september 2013 om 12:37

Ja, maar je hebt hier te maken met mensen die een gemiddeld IQ hebben van een aap..

22 september 2013 om 13:45

Onderschat de gemiddelde aap niet

Klopt helemaal 3214001, erg makkelijk van de burgemeester als je het mij vraagt. Met een klein beetje moeite had je toch wel busvervoer kunnen realiseren lijkt me. Zou de verstandhouding ten goede komen. Nu krijg je het gedoe met mensen die het alsnog proberen, de politiemacht die je daarvoor moet gebruiken kun je ook inzetten om het busvervoer goed te laten verlopen.

ik zou zeggen als er nu geen uitsupporters mogen komen dan morgen ze ook niet naar amsterdam komen

22 september 2013 om 12:31

Daarmee zijn wij als Ajax dan net zo zielig... ik zeg: gewoon laten komen. Die 30 psv-ers die doorgaans naar uitwedstrijden gaan zal niet het probleem zijn...

22 september 2013 om 12:36

helemaal eens, dit is zo ontzettend oneerlijk.
ik zie niet in waarom dit soort dingen wel in engeland kunnen, maar niet in nederland.
schandelijk!!!

22 september 2013 om 13:27

Jullie vergeten voor de gemakkelijkheid maar dat Psv supporters een aantal jaren geleden ook niet welkom waren bij Ajax? Omdat er iets met het spoor was.

Vergeet eens niet in eigen keuken te kijken!

En doe aub niet zo simpel.

22 september 2013 om 13:30

maar deze man komt toch niet met de tram, dus spoor is geen excuus...

22 september 2013 om 13:48

Maar deze wedstrijd mocht alleen met een treincombi bezocht worden door Ajax supporters. Niet met de tram. Niet met de bus, niet met de auto, en dus ook niet met de fiets of te voet.

Burgemeester heeft dat beslist, en de rechter heeft hem gelijk gegeven.

Psv heeft hier geen inspraak in.

Alleen als ze deze ene supporter wel toelaten. zijn ze in overtreding.

22 september 2013 om 13:48

@biggles: dat word denk ik door niemand vergeten, echter was dat een geheel andere situatie. De nacht ervoor was er brand ontstaan in Utrecht, daardoor konden er geen treinen rijden. Er is toen door PSV en Eindhoven geprobeerd bussen te regelen, echter was daar geen tijd meer voor. Dit is al 2? weken bekend ? En ondanks meerdere opties die bij jullie burgemeester zijn aangedragen is het niet tot een oplossing gekomen. Ik verwijt PSV helemaal niets, en vind het grote onzin supporters van PSV te weren in Amsterdam. Echter vind ik jullie burgemeester, de ns en de Knvb enorme zakken hooi !

22 september 2013 om 13:57

@biggles ken je feiten makker.. Er was kort voorde wedstrijd een brand in een spoortunnel. Het psv-publiek was gewoon welkom, probleem was dat PSV geen vervoer geregeld kreeg op die korte tijd.. Dus je vergelijkt twee total verschillende dingen met elkaar.

22 september 2013 om 14:01

Ik had het ook graag anders gezien. Maar met een treincombi is er het minste risico. Is de veiligheid het meest te garanderen. Logisch dat een burgemeester daar aan vasthoud. een burgemeester is ook niet verantwoordelijk voor spoorwerkzaamheden in een andere gemeente.

Een burgemeester zijn verantwoordelijkheid is veiligheid. Vele burgemeesters van vele gemeentes gebruiken de treincombi als enige vervoer voor risicowedstrijden. zoals Psv-Ajax dat zeker is.

De rechter heeft hem daarin gelijk gegeven.

De NS was zeker ook niet te porren voor uitstel van die werkzaamheden.

Allemaal zeeer ongelukkig. Maar helaas niet anders.

En Limboroy, makker.

Ajax kon er destijds niets aan doen. De supporters konden er destijds niets aan doen. Nu kan Psv en haar supporters er niets aan doen. Vandaar de vergelijking!

Wel raar dat tijdens het maken van de kalender geen rekening wordt gehouden met dit soort zaken zoals werkzaamheden aan het spoor. Had dan vandaag Roda vs PSV gespeeld, die komen toch vanuit de andere kant. En dan als die werkzaamheden afgelopen zijn Ajax vs Psv. Dit slaat natuurlijk nergens op.

22 september 2013 om 13:06

Het was de taak van de NS om dit te melden, maar dat is niet gebeurd. Je kan wel een week vantevoren het programma omgooien, maar daar help je ook niemand mee: clubs moeten de kaartverkoop aanpassen, er moet plotsklaps extra materiaalinzet geregeld worden etc

Ik hoor hier steeds kreten als: vijand, provoceren, stenen gooien, cordon's ME. Is er dan niemand die denkt dat het een gezonde ontspanning is om naar een lekkere pot voetbal te kijken en mee te beleven?
Moet dit iedere keer verziekt en om zeep worden geholpen door een paar leeghoofden en een overspannen lokale driehoek die altijd de weg van de minste weerstand aandragen en zo het plezier van duizenden verstieren? Ik zou zeggen: zwaardere straffen uitdelen aan degenen die het verknallen, maar laat de echte voetbalfan met rust

22 september 2013 om 12:49

Vergeet niet dat personen die komen om te rellen dit ook vaak doen als vorm van ontspanning omdat ze thuis of op het werk onder een dermate spanning of stress staan dat het er op die manier uitkomt d.m.v. rellen.
Helaas is het voetbal hierin een meer dan ideale uitlaatklep vanwege de massale toeloop waardoor men vaak redelijk anoniem kan blijven.
Ik praat het zeker niet goed maar weet dat dit heel veel voorkomt.

Was op zich een ludieke actie geweest , maar PSV kan en wil niet voorbij aan de beslissing van de Burgervader. Een trieste beslissing, die een topwedstrijd op voorhand de nek om heeft gedraaid. Erg jammer, want bij deze wedstrijden horen supporters van beide clubs. Ik denk ook niet dat het toelaten van deze ene supporter bij de Ajacieden goed zou vallen, dus een goede beslissing van Psv dit verzoek af te wijzen. Verder wil ik nog reageren op de geluiden dat we in Amsterdam dan ook de Psv supporters zouden moeten weren, laten we dat nou aub niet doen. De Klassieker is al kapot gemaakt, in eerste instantie door de "relschoppers" zelf, die het kapot hebben gemaakt voor de goedwillende "supporters" en ten tweede door de Burgemeester. Dhr. Aboutaleb houd star vast aan de beslissing geen uitsupporters toe te laten, hopelijk word dit op termijn onder aanvoering van vd Laan een halt toe geroepen en laten de supporters van beide clubs zien dat het plaats kan vinden zonder noemenswaardige incidenten. Wellicht dat dit mogelijk is als de goedwillende eens massaal op gaan treden wanneer er door een paar van die mafkezen gerelt of gesloopt dreigt te gaan worden.

Jammer van deze beslissing en uiteraard jammer voor de wedstrijd, De Klassieker is al heel lang kapot noem het maar geen Klassieker meer.

Dat je nog geen eens fatsoenlijk supporters kan vervoeren naar een uitwedstrijd omdat er dan ongeregeldheden gebeuren geeft wel aan hoe ver heen we zijn als mensheid.

Heb toch sterk de indruk dat er andere redenen zijn om geen supporters toe te laten....

Vind het schandalig dat er geen ajacieden mogen zijn, terwijl dit eigenlijk best mogelijk is.

Het gevoel bekruipt mij dat ze het voordeel op deze manier willen halen in eindhoven... jammer

22 september 2013 om 14:02

precies, het was ook heel makkelijk mogelijk te maken om uitpubliek toe te laten.. Heb ik in andere topics ook al eens aangegeven..
Als je ziet hoeveel politie-inzet er gister beschikbaar was, dan had je dat vandaag ook kunnen doen. en dan in samenwerking met de burgemeester van amsterdam (die politie-inzet beschikbaar stelde) had je dit in goede banen kunnen leiden.

Uuuhm, dus moet ik nu echt concluderen dat zelfs als er maar 1 Ajacied op eigen vervoer uit Eindhoven bij de wedstrijd had willen zijn dat dat niet zou mogen van de burgemeester???

Wat is dit voor iets bespottelijks zeg?
Dit is toch gewoon lachwekkend?

Er wordt immers gewezen naar de burgemeester met 'is niet passend in de door onze burgemeester opgelegde vervoersvoorwaarden.'

Ja sorry maar dan ben je echt niet goed bij je hoofd als burgemeester zijnde hoor...

22 september 2013 om 13:50

Van Gijzel is ook niet goed bij zijn hoofd, neemt nauwelijks tot nooit een nuttige beslissing en loopt over de rug van andere. Ook veel Psv'ers vinden hem niks, ik heb familie in EHV wonen in die zijn hem ook spuugzat. Meneer van Gijzel kan alleen met de eer strijken, maar als het mis gaat is het nooit zijn schuld.

22 september 2013 om 13:51

Als je er 1 toelaat, dan moet je ze allemaal toelaten. Je kan en mag er voor 1 geen uitzondering maken. Anders kunnen de andere 1599 ook 1 voor 1 Eindhoven binnen lopen. En zeggen...ik kom alleen. Dat recht zouden ze dan wel hebben.

22 september 2013 om 14:01

Daar heb ik het niet eens over.
Gaat er mij alleen nu even puur om dat een burgemeester dus blijkbaar een regeling in werking heeft gezet waardoor zelfs supporters die nota bene in de stad wonen niet eens welkom zijn...

Kortom, hij verbiedt ook maar 1 supporter met eigen vervoer te komen...
Zelfs als ze misschien nog niet eens 1 kilometer moeten reizen...
Sterker nog, hij verbiedt gewoon iedere supporter en wat is de reden? Het zogenaamde gevaar?
Dat gevaar zal hij dan uitermate sterk moeten onderbouwen, iets wat hij nog niet gedaan heeft...

Ik snap je punt en daarin heb je gelijk, echter, hij wijst namelijk ieder alternatief van de hand, leuk en aardig maar enige verantwoording afleggen waarom zou misschien ook wel fijn zijn...

Lees maar eens het stukje in 'metronieuws'
Aangezien links hier niet werken zal je even google moeten gebruiken als je het wil lezen...

Er zijn ook al maarliefst 9 supportersgroepen niet welkom bij jong Psv?
Waarom? wederom dat zogenaamde gevaar?

Haha, die burgemeester is gewoon lachwekkend bezig joh, zelden zoiets gezien.
Dat kun je niet ontkennen lijkt me?

Toch vreemd de combi regeling
Je zal maar in Maastricht wonen en fan van fc Groningen zijn en Groningen moet naar mvv toe en er is een verplichte combi dan moet je eerst van Maastricht na Groningen dan met de bus weer na Maastricht om de wedstrijd te zien dan met d'r bus weer mee na Groningen en dan weer terug als je geen clubcard hebt van mvv waardeloze regeling die combi het voetbal is verziekt hierdoor

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren