Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

El Hamdaoui blinkt uit: 'Ik ben liefhebber van tiki-taca'

Laatste update:
/

Het basisdebuut van Mounir El Hamdaoui voor Málaga mocht er zijn. De aanvaller maakte zondagavond in het thuisduel met Rayo Vallecano (5-0 winst) drie doelpunten, bereidde de 2-0 van Francisco Portillo voor en kreeg in de slotfase een publiekswissel van Bernd Schuster. De laatste speler van Málaga die een hattrick maakte in een Primera División-duel was Salva Ballesta, tien jaar geleden tegen Barcelona. Dat duel eindigde eveneens in 5-0.

Zoals gebruikelijk in Spanje mocht El Hamdaoui de wedstrijdbal mee naar huis nemen, met de handtekeningen van zijn collega's erop. "Dit is een geweldig begin voor mij, ook omdat het in eigen huis was", vertelde de ex-speler van onder meer Ajax na afloop. "Ik ben ontzettend gelukkig. Hartelijk dank voor de felicitaties, ik heb zo ontzettend veel te vertellen. De ploeg speelde goed, de supporters waren geweldig, iedereen is blij en nu gaan we ons richten op de volgende wedstrijd."

"Van een wedstrijd als deze droom je", vervolgde El Hamdaoui, die dit seizoen gehuurd wordt van Fiorentina. "Zowel defensief als offensief speelden we uitstekend." Spelen in de Primera División ligt de Marokkaans international wel, zo denkt hij. "Dat past bij mijn speelstijl. Het is goed voor me, ik houd van tiki-taca, van goed voetbal. Ik denk dat ik mij goed zal aanpassen." Hij waagt zich echter niet aan voorspellingen. "Ik ben niet iemand die zegt dat hij x-doelpunten gaat maken. Ik wil het team helpen, hard werken op de trainingen en in de wedstrijden en als team winnen."









Mounir El Hamdaoui scoort minimaal tien keer in de Primera División

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Met alle toestanden/ randzaken die El Hamdaoui met zich meebrengt zou je soms vergeten dat hij eigenlijk ook best een leuk balletje kan trappen. Hoop dat hij zich dit keer tot het voetbal beperkt, dan kan hij het nog leuk gaan vinden in Spanje!

16 september 2013 om 10:55

beetje kort door de bocht, bij Az heeft hij zich gedragen en bij Fiorentina ook geen enkel probleem gehad. Martin Jol, van Gaal en de Coach van Fiorentina (even zijn naam kwijt) hebben goed met hem gewerkt. behalve de Boer. dus aan wie ligt het dan?

vind het ook niet echt tof voor hem dat hij door 1 incident met de boer nu als lastige jongen wordt gezien aangezien bij de meerderheid van de clubs hij gewoon professioneel was.

maar leuk dat hij een goede wedstrijd heeft gespeeld. hoop dat het hem motiveerd om het verleden te laten voor wat het is en verder te gaan met zijn toekomst. want ballen kan die wel.

16 september 2013 om 12:21

Bij AZ kwam hij ook regelnatig negatief in het nieuws, en werd hij al omschreven als moeilijke jongen...

16 september 2013 om 13:01

Maar de trainers konden altijd nog met hem omgaan en El Hamdaoui met de trainers. Dat was met Frank de Boer wel anders.

16 september 2013 om 19:08

De Ajacieden moeten eens accepteren dat de Boer gewoon zelf een groot ego heeft. Het is echt maximaal 50% de schuld van Meh. Maar goed, alle Ajacieden aanbidden de Boer, dus discussiëren heeft sowieso geen zin.

De pure voetballer Hamdaoui is de absolute top in Nederland. Er komt idd echter meer bij kijken......

16 september 2013 om 08:25

Ja. Zijn idioten gedrag langs de lijn. Maar het gezeik komt va zelf wel. Als de prestaties tegen gaan vallen.

16 september 2013 om 08:45

Je kan het van 2 kanten bekijken.

Pure gezeik van El Hamdaoui of van de Boer. Ik denk dat een goeie trainer om moet kunnen gaan met zulke spelers, helaas is dit een zwak punt van de Boer.

Niemand van ons weet wat er precies is gebeurd, dus ik denk dat wij El Hamdaoui niet als een absolute probleemspeler moeten zien. Jol kon bijv. wel goed omgaan met El Hamdaoui. Als deze Marokkaanse aanvaller vandaag de dag nog bij Ajax had gespeeld, had hij in zijn eentje voor meer gevaar in de aanval gezorgd, dan Siggy, Fischer en Sana bij elkaar.

16 september 2013 om 09:35

Dan vergeet je nog dat Van Gaal ook geen problemen met hem had in zijn tijd bij AZ. Dusjaa... men kan hem wel een probleemspeler noemen maar als de boer de enige trainer is waar het misgaat vraag ik mij af of Frank daar geen eigen bijdrage in heeft?

16 september 2013 om 09:39

De boer heeft zelf fouten toegegeven in het elhamdaoui zaak, maar ook mounir is zeker niet de makkelijkste. Volgens mij had hij ook problemen met verbeek (weet dit niet zeker). Ik denk dat beiden fout zaten

16 september 2013 om 10:04

@ Frank Rijkaard

Het verhaal geld helaas alleen niet voor Frank de Boer, Ronald Koeman, Gert-jan Verbeek en van Gaal hebben ook aangegeven dat El Hamdaoui een moeilijk persoon was om mee te werken. Zelfs ten tijde van de beruchte "ruzie" heeft Ronald Koeman zich nog uitgesproken over de kwestie.

Maar laten we hopen voor El Hamdaoui dat hij het nu bij voetballen kan laten. Want als hij zijn hoofdje op voetbal focussed kan hij best een aardig balletje trappen.

16 september 2013 om 10:08

@ Acmilan070

Vergeet je niet dat Koeman El Hamdaoui ook tijdelijk weggestuurd heeft. Eerst in de JC schaal had El Hamdaoui problemen met zijn wissel onder Koeman. Een aantal weken later misdroeg hij zich op de trianing en stapte hij van het veld af. En 2 weken daarna schopte hij bijna een teamgenoot het ziekenhuis in en toen heeft Koeman hem verbannen.

Ook een quote van Gert-Jan Verbeek over El Hamdaoui
“El Hamdaoui voelt zich snel aangevallen en in zijn trots gekrenkt”, zegt Verbeek op de website van AZ. “ook ik heb dit seizoen een aanvaring met hem gehad.”

Dus als Koeman, Gert-jan Verbeek en Frank de Boer alle 3 ruzie hebben gehad met El Hamdaoui. Aan wie gaat het dan op den duur liggen?

16 september 2013 om 10:59

@ahjacied: Stel je niet zo aan. In feite heeft hij alleen bij Ajax problemen gehad en niet bij AZ, Tottenham, Excelsior en Fiorentina.

16 september 2013 om 11:01

@De-lano: Koeman heeft El Hamdaoui nooit weggestuurd, hij heeft echter wel eens wissel gestaan omdat hij te laat was. Dat is wat anders. Koeman had El Hamdaoui maar wat graag naar Feyenoord gehaald dit jaar. Enige die echt problemen met hem heeft gehad is Frank de Boer, en dat zal echt niet alleen aan El Hamdaoui hebben gelegen.

16 september 2013 om 11:15

@De-lano

Als professionele trainer, moet je het beste uit de voetballers kunnen halen en met verschillende soorten voetballers kunnen omgaan. Het kan gebeuren dat een keer een speler het gezag van de trainer ondermijnt, dusdanig, dat een werkrelatie niet meer mogelijk is. Ook SAF heeft enkele spelers (stam/ Beckham) de deur uit gewezen (hoe graag hij ze ook mocht en hoe belangrijk ze ook voor de club waren). LvG had dat met Rivaldo/riquelme. Van Basten met Van Bommel. Maar niet iedere moeilijke jongen of elk fout gedrag is direct aanleiding voor een verbanning. SAF kon heel goed met moeilijke spelers samenwerken (keane/cantona/rooney). FdB weert/mijdt deze jongens per definitie.

Naar mijn mening was De Boer vanaf het begin niet geïnteresseerd in de speler Meh. Mounir had een moeilijke/mindere periode achter de rug, en De Boer slachtofferde hem direct in San Siro. Dat MeH zich snel persoonlijk aangevallen voelt, is een tekortkoming waarmee een professionele trainer goed moet kunnen omgaan. Hoe hou je OOK zo een speler gemotiveerd voor de club? Hoe geef je ook deze speler het gevoel dat hij belangrijk kan zijn voor de club? Vergeet niet, dat 1 maand voor die wedstrijd, iedereen nog wegliep met MeH in A'dam. De Boer maakte een soort zondebok van hem, en heeft dat naar MeH niet goed uitgelegd. Als je ziet dat een signaal door een 'gevoelige' jongen (die gewoon teveel van de bal houdt) anders (negatief) wordt opgepikt, dan laat je hem op een andere manier merken dat je het wel in hem ziet zitten.

Ik snap heel goed, dat voor veel mensen FdB inmiddels een belangrijke status heeft bereikt. Immers 3 titels op een rij, die win je niet zomaar. Je kunt je afvragen of de concurrentie wel voldeed, maar je moet het ook dan nog zien te doen. FdB heeft het toch voor mekaar gekregen. Toch neemt het niet weg, dat er naar mijn mening in de zaak van MeH De Boer als coach in professioneel opzicht (qua omgang met spelers) heeft gefaald.

Dan over Koeman, LvG en Gjv. Al deze trainers wisten met de persoonlijkheid van MeH om te gaan. Koeman in zijn eerste periode bij Ajax kon ook niet met de toen moeilijke situatie in de kleedkamer van Ajax omgaan (vdv, Ibra, Mido). Daar heeft hij van geleerd. Bij Az, waar Koeman het trouwens niet goed heeft gedaan, wist hij MeH wel te bespelen.

Tot slot, MeH heeft ook onder Co Adriaanse gevoetbald. Deze man is een superstrenge trainer.. en iedereen weet dat hij discipline heel belangrijk vindt. MeH bloeide echt op onder Co. Co wist dicht bij MeH te blijven, maar toch discipline van hem te eisen. Dit is een kwaliteit die FdB niet heeft. Hiermee zeg ik niet dat De Boer geen goede trainer is, maar dit is een aspect waar hij aan moet werken. Ik kan niet oordelen of hij zich op dit punt ook daadwerkelijk heeft ontwikkeld, aangezien hij (en Ajax) dit soort jongens mijd(t)en.

16 september 2013 om 11:22

Waar is dit voor nodig ? Koning open deur ?

16 september 2013 om 12:08

@ Azalkmaar2

El Hamdaoui veroorzaakte in 3 weken een aantal opstootjes, hij had ruzie met een team genoot, vervolgens ruzie met Arveladze, daarna kwam hij te laat in het stadion. Koeman heeft El Hamdaoui per direct uit de selectie verwijderd en El Hamdaoui mocht op de tribune plaats nemen. Koeman heeft intern El Hamdaoui toegesproken en in de media rustig gehouden. Maar zoek anders even de reacite van Kees Luijckx op na de actie van El Hamdaoui.

Is allemaal openlijk in de media geweest en de maatregelen zijn ook gewoon duidelijk uitgesproken in de media.

Ten tijde van de "ruzie" tussen El Hamdaoui en Frank de Boer werd Frank de Boer bijgestaan door onder andere Koeman (lees boven gedeelte) maar ook door ex trainer van El Hamdaoui: Gert-Jan Verbeek. Deze verklaarde tegenover de media dat hij ook een aanvaring heeft gehad met El Hamdaoui. Ook verklaarde hij in de media dat El Hamdaoui zichzelf heel snel aangevallen voelt.

Laten we de 3 trainers eens samen pakken. Gert-jan Verbeek staat bekend om zijn ijzeren discipline en werklustigheid. Ronald Koeman is ook iemand die niet de kantjes er vanaf loopt. En na 3 seizoenen Frank de Boer kunnen we wel concluderen dat deze ook 100% inzet eist van zijn spelers. Wel heel toevallig dat 3 trainers die 100% inzet eisen allemaal een aanvaring hebben gehad met El Hamdaoui? Naar mijn idee niet.

Maar zelfs alles bij elkaar, natuurlijk heeft Frank de Boer ook schuld aan de situatie rondom El Hamdaoui. Het mooie hier van is dat Frank de Boer hier over gewoon heel openlijk is. Deze heeft al meerdere malen in de media verteld dat hij dingen anders had willen en moeten doen. Hij erkent zijn fouten maar staat nog steeds achter zijn beslissing.

16 september 2013 om 12:33

@ Diegopeladona

- Alex Ferguson verkocht Beckham, Stam en Nistelrooy vanwege problemen in de groep.
- Guardiola verkocht Ibrahimovich vanwege problemen in de groep
- Hencykes zette Robben op de bank vanwege zijn egoisme
- Wenger koopt vrijwel nooit irritante/arrogante spelers

Alle "legendarische" trainers doen precies hetzelfde als Frank de Boer heeft gedaan met El Hamdaoui. Namelijk het groepsproces voorop stellen en niemand, maar dan ook niemand zichzelf daar boven uit laten gaan. De grootste namen worden geslachtofferd voor het groepsproces. En we kunnen toch op zijn minst zeggen dat het succes heeft opgeleverd. De beslissing op zichzelf kan je vergelijken met beslissingen van de grootste trainers ter wereld die de meeste prijzen/prestaties hebben neergezet.

Een wereldtrainer is juist iemand die een speler, hoe goed dan ook, per direct op de bank durft te zetten of durft te verkopen wanneer het ten koste gaat van het groepsgevoel.

- Je 2e alinea
De Boer en El Hamdaoui hadden vanaf het begin af aan geen klik. Dat was duidelijk en er is ook door de Boer een aantal fouten gemaakt. Hier komt hij zelf ook openlijk voor uit. El Hamdaoui werd direct geslachtofferd wat op zichzelf geen probleem zou moeten zijn. De communicatie rondom was wel verkeerd. Dat heeft Frank de Boer ook openlijk toegegeven. Maar wat mensen vergeten is dat na de eerste ruzie El Hamdaoui nog 2 keer een kans heeft gekregen van Frank de Boer. HIj werd weer bij de selectie gehaald, mocht zelfs weer spelen. Wederom botste het op elkaar. Wanneer je het als trainer 3x met een speler geprobeerd hebt en hij werkt nog steeds niet volgens de visie waar de andere selectie spelers wel mee werken moet je een beslissing nemen. En die heeft de Boer genomen.

- 3e alinea
Frank de Boer heeft ondertussen (terecht) respect opgebouwd. En een winnende coach heeft volgens velen gelijk wat natuurlijk niet altijd waar is. Maar in één ding heeft de Boer wel gelijk gekregen, het collectief staat voorop en iedereen werkt binnen het collectief. Waar clubs als PSV punten verspeelden omdat het geen collectief was won Ajax juist omdat het een collectief was. En voor een hecht collectief moeten er soms mensen geslachtofferd worden. Volgens jou heeft de Boer qua omgang gefaald met spelers. Dat is jou mening en dat is jou goed recht. En zeker inzake El Hamdaoui kan je zo een standpunt in nemen. Maar bekijk het eens van de andere kant. Jan Vertonghen voelde vertrouwen en groeide gigantisch. Eriksen kreeg vertrouwen en groeide fantastisch. Siem de Jong, Anita, Alderweireld, Daley Blind hebben zich allemaal ontwikkeld door het vele vertrouwen dat ze kregen van Frank de Boer. EN dat is de keerzijde van de medaille.

- 4e alinea
Koeman, Lvg, Gjv. Ze wisten met de persoonlijkheid van El Hamdaoui om te gaan. Maar ze hadden hem allemaal niet onder de duim. Waar Gert-Jan en Koeman ook allebei aanvaringen hebben gehad met El Hamdaoui maar deze niet slachtofferden, werd hij bij Ajax wel geslachtofferd.

- Slot alinea
Co Adriaanse wist dichtbij El Hamdaoui te blijven en toch discipline van hem te eisen. Frank de Boer heeft deze kwaliteit niet volgens jou. Een kleine correctie, Frank de Boer heeft dit niet gehad me El Hamdaoui. Met een hoop andere spelers in de selectie heeft Frank de Boer dit wel gehad. En een hoop van deze spelers hebben dan ook prima gepresteerd en mooie transfers gemaakt. Vd Wiel, Eriksen, Vertonghen, Alderweireld zijn allemaal naar respectievelijk betere clubs dan El Hamdaoui vertrokken. Deze zijn ook allemaal gegroeid onder Frank de Boer. Om natuurlijk nog niet te spreken over Anita, Blind, Siem de Jong.

El Hamdaoui is één voorbeeld waar Frank de Boer niet mee kan werken. Maar er zijn talloze voorbeelden van voetballers waar Frank de Boer wel heel goed mee kan werken. Spelers die zelfs met Frank de Boer weglopen. Dus in hoeverre weegt de situatie El Hamdaoui op tegen de andere spelers?

Frank de Boer heeft bewezen dat het collectief werkt, heeft prijzen gepakt, spelers zijn daadwerkelijk beter geworden, spelers hebben mooie transfers gemaakt, spelers zijn international geworden en ga zo maar door.

Terwijl El Hamdaoui met de staart tussen de benen vertrokken is bij Ajax, naar Fiorentina gegaan is en daar ook gefaald heeft. Nu bij Malaga heeft hij één wedstrijd gepresteerd.

Als Frank de Boer de rest van zijn carriere één speler slachtoffert om vervolgens andere spelers beter te maken, een collectief te creeren, prijzen te pakken, grote uitgaande transfers realiseert, een club financieel gezond maakt en ondertussen blijft presteren. So be it, dan is dat ene slachtoffer nuttig en zijn geld meer dan waard.

16 september 2013 om 13:40

@De-Lano
In jouw stuk bevestig je alle feiten die ik heb aangekaart. As FdB ook nog met makkelijke jongens niet weet om te gaan, dan hebben we een probleem. Maar om te stellen dat hij enkel met MeH het niet goed heeft opgelost is natuurlijk niet waar. De Boer wist niet het beste uit te halen uit Cvitanic, Sulejmani, Enoh, Aissati, Boerrigter en Janssen. Hij wist ze niet echt te bereiken. Dat een paar van deze spelers het toch nog redelijk heeft gedaan lag eerder aan hen dan aan De Boer.

Natuurlijk heeft De Boer door het winnen van de titel veel respect afgedwongen. De vraag is echter, had hij met Ajax er niet veeeel meer uit kunnen halen, als hij wel spelers als Meh, Aissati, Sulejmani en Cvitanic echt kon triggeren en motiveren het beste uit zichzelf te halen. De Boer hanteert op dit moment dezelfde coachingsstrategie als Koeman bij Az.

Om even terug te komen op de "grote trainers" die spelers verbannen.. Bij al deze spelers en trainers, was de klik er in beginsel wel. Nadat deze speler zich verheven voelde en het gezag van de trainer ondermijnde.. dan pas ging de trainer over tot verbanning. In de zaak van MeH vs De Boer, was het anders. De Boer mocht MeH niet. Of het nou zijn houding is, zijn humor, zijn loopje.. zijn trots.. zijn arrogantie?? weet niemand, maar zoals jij het correct zegt.. Het klikte niet. Maar als professionele trainer, moet je jouw eigen (allergie) even opzij zetten, om te begrijpen hoe die ander in elkaar steekt. Als ik docent ben, en ik geef les aan een klas, waar 1 van de studenten mij irriteert (de klik is er gewoon niet), moet ik deze jongen tijdens de examen/toets een lager cijfer geven (puur omdat ik hem niet mag)??

MeH kan heel goed in dienst van een elftal spelen. Alleen De Boer was niet geïnteresseerd in die jongen. Net zoals hij niet Geïnteresseerd was in Aissati (maar hij kon niet meer om hem heen) en niet geinteresseerd was in Cvitanic. Bij Sulejmani, heeft De Boer het geprobeerd (omdat die jongen Ajax bakken met geld heeft gekost.. en Ajax er wat voor terug wilde hebben) maar ook hem wist De Boer niet te bereiken.

Jongens als Anita, Eiksen, De Jong en Vertonghen zouden het zonder De Boer even goed hebben gedaan. Ze hebben een topmentaliteit.

Over vd Wiel.. ook zijn carrière heeft F. de Boer gedeeltelijk op een zijspoor gebracht.

De Boer heeft het zeker goed gedaan met de prijzen. Maar naar mijn mening kan hij niet over zijn eigen allergieën heen stappen in zijn omgang met bepaalde spelers. Dat hij ook goede dingen doen, betekent niet dat hij geen grote/grove fouten heeft begaan. Meer bedoel ik niet. Dus men hoeft hem niet in zijn fouten te verdedigen. Het zou mensen sieren als ze gewoon zeggen dat hij inderdaad hier heel kinderachtig heeft gehandeld (dat doe jij ook gelukkig) en dat hij hiervan lering moet trekken en dus dit soort taferelen in de toekomst moet vermijden (dat blijkt minder uit jouw tekst). Je probeert alsnog een beetje zijn fouten te rechtvaardigen (teambelang).. hoe kun je stellen dat het teambelang zonder MeH niet zou zijn bereikt? Ik denk dat hier ons twistpunt is.

Maar voor de rest zijn we het voor een groot deel eens

16 september 2013 om 15:21

je noemt een aantal spelers op waar de boer niet het beste uit kon halen? echter is de boer wel 3 keer op rij kampioen geworden dus je kan ook denken het glas is half vol..

16 september 2013 om 15:52

@voetbalfreak
Wat ik probeer duidelijk te maken is dat De Boer kennelijk op de 'ik mag je gehalte selecteert' en sommige spelers op de 'ik mag je niet gehalte' afwijst.

Aissati moest veeeeeeel meer zijn best doen, om een onderdeel van de groep te mogen vormen. Hij heeft haast nooit op zijn favoriete positie mogen spelen.. Ook Cvitanic heeft net als MeH geen Echte kans gekregen. Dat ligt naar mijn mening niet aan de kwaliteiten van deze spelers, maar aan de bereidwilligheid van De Boer om er iets van te maken. Als de 'ik mag je gehalte' die De Boer bij Sana en Bojan gelijk was aan die van Aissati, MeH en Cvitanic.. dan mochten ze beide, tot januari met het tweede spelen. Indien De Boer echt geen andere keuze zou hebben, dan zou hij wellicht 1 van deze 2 eens laten invallen. Let op.. maar dan moeten ze wel al die maanden zich op en top professioneel en gedisciplineerd hebben opgesteld in het tweede elftal. Dit is toch met twee maten meten? Dat ziet toch iedereen? Hij is de trainer.. en hij heeft het (redelijk) goed gedaan door 3x kampioen te geraken.. maar dat betekent niet dat hij alles goed heeft gedaan. Naar mijn mening heeft hij nog veel te verbeteren.. en zeker in zijn omgang met spelers die een andere mentaliteit/instelling hebben dan die van hem.

16 september 2013 om 16:33

Waar is je reactie voor nodig als je alles al weet? Koning onzinnige reacties?

16 september 2013 om 18:22

@ Diegopeladon

Allereerst, de Boer selecteert niet op het "ik mag je gehalte" of welk verschijnsel je verzonnen hebt. Is het je wel eens opgevallen dat Aissatti, El Hamdaoui, Sulejmani, Cvitanich, Theo Janssen allemaal geen topsportmentaliteit hebben? En is het je wel eens opgevallen dat Frank de Boer 110% inzet eist van zijn spelers?

Bij Ajax speel je een topsport, een topsport op het hoogste niveau van het vak. En een topsport po het hoogst niveau vereist een 100% topsport mentaliteit. En dat vraagt Frank de Boer dus van al zijn spelers. Geen enkele uitgezonderd. Spelers die dat niet op kunnen brengen vallen buiten de boot. Bij Frank de Boer staat het collectief voorop, werken voor elkaar, als team opereren en als team groeien. Iemand die zichzelf er buiten plaats door arrogantie, mindere inzet, onruststoker of wat dan ook zal moeten vertrekken. Puur om het teambelang te bewaren.

Zal ik ook nog even op de spelers op zichzelf in gaan.
- Theo Janssen rookte en dronk, dat was van tevoren bekend. Maar Theo had niet de mentaliteit om zijn conditie op te bouwen op om de 6 positie te kunnen spelen. Die liep te klagen dat hij alleen op de CAM positie wilde spelen.

- Sulejmani kwam elk jaar (veel) te zwaar terug van vakantie en mocht onder Martin Jol al trappen lopen. Onder de Boer heeft Sulejmani nog een hoop kansen gekregen maar uiteindelijk heeft hij nooit de topsportmentaliteit gehad.

- Aissatti is hetzelfde verhaal als Sulejmani op het te zwaar zijn na. Deze had onder Jol al een gebrek aan mentaliteit en karakter en onder Frank de Boer werd dit voortgezet. Tevens is je beeld over Aissatti fout, deze heeft een nieuw contract aangeboden gekregen voor 3 jaar met een salaris van 600.000 euro per jaar. Dit heeft Aissatti zelf afgeslagen.

- Boerrigter werd door de jeugdcoach van Twente al benoemd als een lastpak en een klein kind wanneer hij zijn zin niet kreeg. Ook toen Fisscher de voorkeur kreeg (terecht) was Boerrigter constant in de media bezig. Zelfs bij Celtic gaf hij nog interviews over hoe slecht zijn behandeling wel niet was geweest.

De uitzondering op de regels is Eyong Enoh. Deze word niet opgeroepen op het moment maar dat is vanwege 3 andere redenen. Allereerst zou Enoh vertrekken afgelopen zomer. De tweede reden is dat Poulsen verdedigend en coachend veel beter en belangrijker is. En de derde reden is dat Bazoer ongelofelijk veel potentie toont op de CVM positie.

Wederom, het "ik mag je gehalte" is makkelijk verzonnen maar reinste onzin. Frank de Boer selecteert op fitheid, mentaliteit en karakter. En hij heeft eindeloos vertrouwen in spelers, meer dan menig supporter lief is soms. De Boer wil naar een hoger niveau en dat kan alleen met een topsport mentaliteit. Zonder die mentaliteit kom je er niet en mensen zonder die mentaliteit.

De Boer wil tijd steken in mensen zoals Eriksen, Vertonghen, Alderweireld om ze naar een hoger niveau te brengen. En daar belanden ze dan ook omdat ze de mentaliteit hebben om te verbeteren en zichzelf weg te cijferen.

Terwijl mensen zonder die mentaliteit als Janssen (vitesse), Aissatti (turkije), Sulejmani (wissel), Boerrigter (wissel), Cvitantich (frankrijk), Ebecillio (rusland?) allemaal naar een mindere competitie en club zijn gegaan. En daar meestal nog wissel zitten ook.

In dat opzicht moet je als trainer keuzes maken. Frank de Boer kiest ervoor om met de potentiele topsporters met het juiste karakter te werken. En op alle fronten heeft hij gelijk gekregen. Mooie uitgaande transfers naar mooie clubs. Mooie resultaten in de competitie, financieel fantastisch zijn allemaal factoren waardoor hij gelijk heeft gekregen. Maar de belangrijkste factor die telt is simpel, de "afgedankte" spelers hebben voorlopig 3 stappen terug moeten doen ten opzichte van Ajax.

16 september 2013 om 20:29

@ De-Lano
De allergie van De Boer is een andere dan de door hem gewenste topsportmentaliteit. Naar mijn mening de mentaliteit van vele beperkte voetballers die het moeten hebben van hun inzet. Een Benzema zou bij FdB dezelfde behandeling krijgen als Meh. Simpelweg omdat De Boer niet met zijn mentaliteit om kan gaan.

Ook een Riquelme zou bij FdB in het tweede moeten spelen. Dit is precies wat ik bedoel met FdB kan het niet opbrengen (heeft kennelijk zelf de mentaliteit er niet voor) om mensen met een andere mentaliteit (dan wat jij de topsportmentaliteit noemt) te triggeren om het beste uit zichzelf te halen.

Over de afgedankte spelers en hun carriere:
Ik vind het niet gek dat bepaalde spelers die eigenlijk meerdere van hun belangrijkste jaren hebben vergooid bij Ajax, door een trainer met wie het kennelijk niet klikte.. dat zij hiervoor iets meer tijd nodig hebben om weer van het voetballen te genieten.

Cvitanich doet het meer dan goed in Frankrijk. Ik heb een Aissati onder Rutte en Hiddink gezien, die zoveel meer plezier en voetbal uitstraalde dan onder Fdb. Trainers hebben ontzettend veel invloed op de carriere van hun spelers en ook op de wijze hoe deze spelers voetbal beleven.

Ik wil ook even MeH dit jaar bij Malaga zien voetballen.. mocht hij een verdienstelijk seizoen spelen (en hij daar mag blijven spelen) dan vind ik dat niet echt een achteruitgang. Het is geen Ajax (grote kans op CL-voetbal) maar wel een hele mooie goed voetballende ploeg in een zeer mooie competitie.

Over Sulejmani kun je nu nog niet oordelen. Hij moet nog even een jaar zijn voetbalplezier hervinden.

Ebicilio heb ik bewust niet genoemd. Dat is een non-talent. Maar Ozibiliz doet het bijvoorbeeld niet slecht..

Nogmaals, FdB heeft op zijn manier bepaalde prestaties bereikt. Naar mijn mening heeft hij hiervoor bepaalde mensen met meer talent opgeofferd, puur omdat hij zelf niet over de kwaliteiten beschikte om deze mensen binnen een team in te passen. Jij vindt dat deze mensen niet over voldoende kwaliteiten beschikten.

16 september 2013 om 09:32

Sterker nog, hij heeft Ronaldo al ingehaald want die staat op 2 doelpunten.

Absoluut een goede speler, jammer dat Ajax hem niet heeft gewaardeerd.

16 september 2013 om 08:12

Jammer dat hij ondanks zijn geweldige kwaliteiten het bij elke club waar hij gespeeld heeft verpest heeft.

16 september 2013 om 13:05

Ajax heeft hem volgens mij niet gekocht omdat hij het bij de club daarvoor verpest had. Of koopt Ajax spelers die hebben gefaald bij mindere clubs?

16 september 2013 om 08:52

Ajax heeft hem wel gewaardeerd, alleen El Hamdaoui zat zelf vreemd te doen, zich opsluiten op de WC in de rust, ballen zonder reden wegschoppen, mediavriendjes inschakelen om de beste coach ter wereld aan het begin van diens carrière zwart te maken, noem het allemaal maar op.
Verder was het een heel redelijke speler.

16 september 2013 om 09:12

Beste coach ter wereld, laat me niet lachen.

16 september 2013 om 09:26

Beste coach ter wereld??
Een heel "redelijke" speler??

Jammer dat dat je laatste zin was anders was ik allang gestopt met lezen...

16 september 2013 om 10:01

Verzin maar een coach waarvan jij denkt dat die het beter gedaan zou hebben. Noem maar één coach die in 3 jaar tijd 100 miljoen gespaard heeft en tegelijkertijd gewoon kampioen blijft.
Mourinho was met de selectie van Ajax de afgelopen paar jaar echt geen kampioen geworden denk ik zo.

16 september 2013 om 11:25

Mourinho wint eventjes de CL met Porto, De Boer wordt elk jaar uitgeschakeld in de groepsfase.

16 september 2013 om 11:49

Dat is knap, maar in de finales wonnen ze van Olympic Lyon, Deportivo La Coruña en AS Monaco, AS Monaco dat even later in de 2e divisie speelde, Deportivo dat nu in de middenmoot van de 2e divisie speelt en Olympic Lyon, dat ook niet meer opgewassen is tegen de miljarden.

Frank de Boer zou dromen van dergelijke finalisten in zijn poule, maar helaas Milan, Real, Barcelona, City, Dortmund en nog een paar landskampioenen is wat Frank de Boer continu moet verslaan en dan praten we nog niet eens over de knipoogkroaten, de meerdere foutieve afgekeurde goals die Ajax maakte tegen Real en noem het allemaal maar op.

Overigens heeft Frank elk jaar Europees boven verwachting gepresteerd, dat kun je van Mourinho niet elk jaar zeggen.

16 september 2013 om 13:06

Porto won inderdaad van Lyon, Deportivo en Monaco. Ajax kan niet eens winnen van Steaua Boekarest.

16 september 2013 om 16:11

2-0... ?

16 september 2013 om 16:41

Mourinho won de eerste landstitel in 50 jaar voor Chelsea in zijn eerste seizoen daar.
Mourinho won ff lekker de treble in z'n tweede jaar bij Inter Milan.. 't jaar daarvoor won hij al de beker en de landstitel.
Dat zie ik de boer ammennooitniet doen..

Sorry maar als jij de Boer de beste trainer van de wereld vindt, dan moet je wel heeel erg hard op je hoofd gevallen zijn

16 september 2013 om 16:42

Ze werden wel mooi uitgeschakeld met een geweldige goal in de return.

16 september 2013 om 16:51

Ja, toen Chelsea (destijds!) binnen een paar jaar een miljard uitgegeven heeft en Inter al jaren kampioen was voordat Mourinho kwam en echt niet alleen het kampioenschap won.
De Boer werkt in veel moeilijkere omstandigheden, verkoopt jaarlijks voor 20m+ aan spelers en wordt desondanks iedere keer weer kampioen.
De Boer heeft nog nooit tegenvallend gepresteerd, Mourinho doet dat met regelmaat.
Mourinho is heel goed in het uitkiezen van de juiste club en het spelers naar zijn hand toe werken, maar als trainer is hij van een veel lager niveau als Frank de Boer.

Mourinho is dan ook erg respectvol richting Frank, want hij beseft ook wel dat hij met een supercoach te maken heeft die presteert onder zeer zware druk.

jammer. Dit gun ik hem niet, Vind nog steeds dat hij een paar tikkie takka's voor zijn oren verdient voor wat hij bij Ajax heeft geflikt. Maar zoals altijd zal het wel weer omdraaien en hij weer ouderwets gaan lopen dwarsliggen. Hij zegt in het interview ook dat hij wil werken voor het team,haha dat heeft hij nog nooit gedaan,alles moet altijd om meneer draaien.

16 september 2013 om 10:16

@ Forza12

Edit, reactie op verwijderde reactie?

Waar er 2 vechten hebben er 2 schuld. Het mooie van het verhaal is dat de Boer al openlijk in de media heeft aangegeven dat hij dingen fout heeft gedaan inzake El Hamdaoui. Er zijn al meerdere interviews geweest waar in de Boer heeft aangegeven dingen anders gedaan te had willen hebben.

Waar hoor je van EL Hamdaoui dat hij spijt heeft gehad van de ruzie met welke trainer dan ook? Gert-Jan Verbeek heeft openlijk in de media aangegeven aanvaringen met El Hamdaoui gehad te hebben. Ronald Koeman had ook ruzie met El Hamdaoui en heeft dat ook openlijk aangegeven in de media.

Dan heb je 3 trainers die ruzie hebben gehad met El Hamdaoui. Gaat het dan niet een klein beetje aan El Hamdaoui liggen? Of ligt het dan nog steeds volledig aan Frank de Boer?

In ieder geval kan je één ding zeggen, Frank de Boer durft voor zijn fouten uit te komen. Terwijl El Hamdaoui elke keer weg rent als hij in de probleempjes komt. Zie Tottenham, zie Ajax en zie Fiorentina.

De beste man kan geweldig voetballen..dat heeft altijd buiten kijf gestaan..
Maar dat ie van tikie- taka voetbal houd? Vondt m vaak toch een spits met oogkleppen ..niet altijd maar vaak wel...

16 september 2013 om 08:24

Hij houdt van tiki-taka om hem heen, als hij maar het eindstation is. Voetballer met een wereldtechniek, maar de mentaliteit van een kleuter.

Vind hem wel een speler waarvoor je naar het stadion komt. Mooi dat hij weer presteert, want het is zonde om zo'n speler op de bank te zetten. Kwaliteiten heeft hij meer dan genoeg, nu nog de instelling! Hopelijk gaan we nog veel van hem horen.

El Hamdaoui begint eigenlijk altijd goed bij een nieuwe club, maar daarna zakt hij altijd ver af. Ik denk daarom ook dat hij de eerste tien wedstrijden goed speelt maar dat er daarna weer wat gebeurd en dat hij de rest van het seizoen weer heel slecht is.

16 september 2013 om 08:26

Dat is nog niet voorgekomen, op wat baseer je dat dan? Bij ajax was hij gewoon goed bezig alleen de boer zag het niet in hem zitten.

16 september 2013 om 08:50

Waar baseer jij dan op dat het alleen aan Frank de Boer ligt
Hij was bij Ajax zeker goed maar dat hij niet bij Ajax is geslaagd ligt echt niet alleen aan Frank de boer hoor dat ligt grotendeels aan hem zelf als je denk dat je groter bent dan de club .
Maar ik blijf het wel erg jammer vinden dat hij wegging want hij is een heel goede speler.

16 september 2013 om 08:49

Bij Ajax is ie niet afgezakt hoor.

Speciale gevallen hebben wereldtrainers die elke speler zijn specifieke aanpak geeft. Met Schuster heeft hij die gevonden en zal MEH wel potten breken. voetballers met ego's zijn op elk niveau te vinden maar je moet er als coach mee kunnen omgaan en het omzetten in rendement.

16 september 2013 om 09:25

En dat concludeer jij na één wedstrijd??? Knap hoor!

16 september 2013 om 12:22

mounir speelde niet omdat hij zo goed is, maar omdat roque santa cruz rust kreeg; en jij doet net of schuster hem zo geweldig vind en daarom in de basis mocht beginnen..

Toch gek dat hij bij AZ nooit voor problemen heeft gezorgd. Behalve onder Koeman maar met hem had iedereen problemen. Zal het dan ook voor een deel aan de o zo geliefde Frankie liggen. Morton Olsen weet nog heel goed hoe opportunistisch Frankie kan zijn als het om zijn eigen hachie gaat.

Trainers met wie EHD wel goed heeft kunnen samen werken: Louis v Gaal, Verbeek. Koeman, Jol, Advocaat, Eric Gerets, Bernd Schuster.

Trainer waarmee het niet klikte? Frank de Boer.

16 september 2013 om 09:26

Hou op met je Bernd Schuster. Hij werkt net een maand onder deze trainer.

16 september 2013 om 10:49

Bernd Schutser heeft hem persoonlijk naar Malaga gehaald, en ziet t wel in hem zitten , hater !

16 september 2013 om 13:08

Frank de Boer had binnen een maand al ruzie met El Hamdaoui, hoor, dus hij doet het nu al beter dan De Boer.

16 september 2013 om 09:50

Toch beter je huiswerk maken voor je reageert. Maar ja zal wel uit hetzelfde cluppie komen

Het is ondertussen al twee seizoenen geleden van mounir bij ajax. Hij en de boer praten er zelf niet meer over, niet natrappen of gelijk halen. Waarom moeten de VZ leden dit wel doen?

16 september 2013 om 10:51

De boer heeft vorige week nog nagetrapt.. ik weetnie...

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=195972

16 september 2013 om 11:28

Dat is geen natrappen, de boer werd weer gevraagd over zijn beslissing en moest die weer uitleggen. Als iemand nu mounir vraagt zal hij ook erover praten, en zeker niet positief, maar ook dat is geen natrappen maar gewoon een uitleg over het hele probleem. De boer heeft zelf al eens aangegeven dat hij fouten heeft genaakt met de hele situatie, door onervarenheid en dat hij het achter zich heeft gelaten. .

Jack Van Gelder maakte gisteren een briljante opmerking hij zei El Hamdaoui heeft 3 keer gescoord Ronald geef het maar door aan je broer.

16 september 2013 om 09:46

Jack is zielig en heeft geen voetbal verstand. Wat hij wel goed kan is, dat hij mij in slaap kan brengen rond uur of 11.

het is maar rayo vallecano..die club gaat bij de onderste 5 eindigen..een kinderhand is al snel gevuld..

16 september 2013 om 10:52

Het was van Nistelrooy niet gelukt.
Sterker nog hij is de eerste Malaga speler in de afgelopen 10 jaar die een hattrick scoort.
Hou die zure reacties wat gevoed wordt uit haat voor je.

16 september 2013 om 12:18

gast wat maak je je druk? ik heb een hekel aan gasten die na 1 goede wedstrijden meteen gaan praten; mounir begon bij ajax tegen groningen ook met 2 goals en kijk waar dat geëindigd is?

16 september 2013 om 12:32

Waar hij geeindigd is is niet zijn fout he! Fouten komen langs 2 kanten niet vergeten! Maar moeten we altijd Frank De Boer erbij halen als een artikel over Mounir gaat? Kom op he, Ajacieden zijn jullie zo gevoelig? Haters? Kom op he! Ajacieden zijn net als kleine kinderen, altijd huilen! Gevoelig clubje

16 september 2013 om 13:21

@ voetbalfreak

Je moet je haat niet proberen te verdedigen met onzin.
De haat komt bij jou van alle kanten.
Elhamdaoui heeft goed gepresteerd bij Ajax.
Het is ook niet na 1 wedstrijd want meestal als hij speelt dan speelt hij goed.
Hij heeft bij Fiorentina de pech dat ze Gomez van Bayern Munchen gekocht hebben en aankopen moeten spelen zeker als ze zo duur zijn.

Je moet niet zo zeuren vanuit haatgevoelens, Elhamdaoui is altijd al een goede speler geweest en dat wordt hier maar weer eens bevestigd.
Wat ben je toch kleinzerig door die prestatie zo neer te halen met denigrerende opmerkingen over de tegenstander. Ik heb dat punt hard onderuit gehaald door te zeggen dat niemand in de afgelopen 10 jaar een hattrick gescoord heeft voor Malaga tegen deze zogenaamde zwakke tegenstanders.
Zelfs als Mounir 2 keer tegen Barcelona zal scoren dan kom je nog met je haat opmerkingen. Want daar draait het bij jou alleen maar om.

16 september 2013 om 14:07

je snapt het blijkbaar niet, ik zeg alleen dat je pas na een tiental wedstrijd kan gaan praten of het een geweldige aankoop is of niet, natuurlijk pakte mounir ook zijn goals mee in amsterdam maar een echt goed huwelijk is het daar nooit geworden of wil je zeggen van wel? daarbij waarom gaat fiorentina gomez halen terwijl ze el hamdaoui al hebben? hij is toch zo goed?!

16 september 2013 om 14:12

bestempel je mij nu als een ajacied? wat een giller is dat! feit is wel dat trainers als een verbeek, een koeman, een de boer problemen met hem hebben gehad? dus alleen frank de boer de zwarte piet toeschuiven is wel heel makkelijk..

16 september 2013 om 13:12

Sigthorsson heeft voor 3 goals 6 wedstrijden nodig. In de Eredivisie. Als 3 goals in 1 Primera Division wedstrijd een kinderhand nodig heeft, dan weet ik niet hoe klein de hand moet zijn wil Sigthorsson hem gevuld krijgen.

16 september 2013 om 13:26

@ Healer

Sightorsson is een mislukte spits die niet eens 2% van het talent van Elhamdaoui bezit.

16 september 2013 om 13:38

Helemaal mee eens. El Hamdaoui is beter dan Sigthorsson en Hoesen bij elkaar.

16 september 2013 om 14:09

ik weet niet waarom je die spits van ajax erbij haalt, wel is zo dat mounir meer techniek in zijn rechtervoet heeft dan sigthorsson met beide voeten

16 september 2013 om 15:32

Zelfs in zijn linkervoet waar hij mee gister scoorde

Mooi dat hij in z'n eerste wedstrijd direct succes heeft. Toch jammer dat het met Frank de Boer niet lekker liep, is toch een heerlijke voetballer.

Nu is Rayo Vallecano geen hoogvlieger, het is toch een aardige prestatie van El- Hamdaoui. Ik heb het altijd een vreselijk overschatte en arrogante speler gevonden, en dat vind ik nog steeds maar dit is wel een knappe prestatie

Als je een rekensom maakt , heeft hij meer gezeik en gezeur veroorzaakt dan Suarez ??? Dacht t niet ! En toch kruipen alle ajacieden in de kont van Suarez , maar owee als t over Mounir gaat ! Je zwetst ! Je bent een fluffer net als al die Ajacieden ! Weet je wat een fluffer is ?? Dat is meestal een dame die werkt in de porno industrie, zij moet tussen het schieten vd film door, het

16 september 2013 om 13:14

Ben het helemaal met je eens. Ik ben ook ongelooflijk blij dat Frank de Boer nooit met Suarez heeft hoeven samen te werken, want dat was geheid misgegaan. De Boer had Suarez ook in het tweede gezet en die had dan net zo veel opgeleverd als El Hamdaoui nu. De Boer had Ajax dan nog veel meer geld gekost dan die 5 miljoen plus salaris van El Hamdaoui die hij heeft doorgespoeld.

Hij is mede Ajacied ! Vandaar dat zielige en geen verstand van voetbal :

Goede speler, maar mijn inziens niet eentje die geschikt is voor "tika tikka' voetbal. Hij is niet bepaald sterk in de combinatie.

16 september 2013 om 13:16

Nee, dat kan je inderdaad veel beter doen met spelers die technisch gezien met kop en schouders boven El Hamdaoui uitsteken, zoals Sana en Sigthorsson.

16 september 2013 om 13:29

@afcaxx

Niet geschikt voor Tika Taka voetbal?? Laat me niet lachen.
Hij was bij Ajax de technisch meest onderlegde speler. Siem de Jong is zeker wel geschikt voor het Tika Taka voetbal? Wat een grap
De dooddoener dat Elhamdaoui teveel uit de spits trok is ook een dooddoener. Tikka Takka voetbal is inspelen en doorbewegen inclusief de spits.
Of bedoel je soms te zeggen dat Ajax de afgelopen jaren Tikka Taka voetbal gespeeld heeft?
Want als dat jouw mening is dan neem ik je niet serieus

16 september 2013 om 16:33

Jullie beide leggen mij dingen in de mond die ik niet heb gezegd. Zeg ik ergens iets over Ajax, of over Siem de Jong of Sigtorsson? Nee alleen over El Hamdaoui en het feit dat hij niet de meest sociale speler is.

Vond hem destijds bij AZ erg goed, jammer dat zijn carrière in de slop is geraakt.

Ik speel liever bij Malaga dan in Italië bij For nog iets, Hij moet het gwn zien al een nieuwe kans, met een lekker begin dat wel, Ik denk omdat hij zich daar thuis voelt, tegen Marokko aan hij ziet Marokko gwn liggen top toch

Beste Mensen,
Waarom probeert men elkaar nu nog na te trappen?

MeH doet het goed nu en wees blij voor hem.

Wat betreft FdB heeft het de afgelopen jaren goed resultaat neergezet in de NL competitie.
Vergeet niet dat de eredivisie is uitgegegroeid tot een van de zwakke competitie.

Ik herkende Ajax altijd als een multi culti elftal maar wat mij enorm is opgevallen dat bijna geen gekleurde speler meer in de basis speelt bij de Ajax van vandaag sinds FdB de roer heeft overgenomen. Hoe zou dat zo komen?

16 september 2013 om 16:36

Wellicht dat de komst van een legio zeer talentvolle denen daar iets mee te maken heeft?

Verder spelen Denswil, Vermeer en Van Rhijn toch ook? En wilde ze Elia en John halen? Ga geen dingen zoeken die er niet zijn, puur en alleen omdat hij niet overweg kon met El Hamdaoui toen hij net een week trainer was.

16 september 2013 om 16:51

Hij heeft gewoon gelijk hoor.. Vroeger zag je meer kleurlingen spelen als nu.

Nu zie je vooral van die types met blond haar en blauwe ogen bij Ajax, terwijl het vroeger een stuk meer gemixt was.

16 september 2013 om 17:35

Ja Ajax is erg scandinavisch getint op het moment. Maar dat is ook gewoon gebruik maken van de goede naam die Ajax daar heeft. Insinueren dat er een soort racistisch motief zou zijn is gewoon belachelijk.

Ik vind het geweldig voor deze jongen dat hij in zijn eerste optreden een dikke voldoende scoorde. Ik heb de wedstrijd niet gezien maar ik heb het gevoel dat we nog veel positiefs gaan horen vanuit malaga over Meh. Watbetreft de haters (veelal Ajaxieden) stop met dat eeuwige gelul over zijn relatie met FdB en Ajax, dit is oud en veel besproken B.s. Gun die jongen toch gewoon een leuke carrière.

Wat een gezeur allemaal. Mounir heeft gewoon goed gespeeld en ik hoop dat hij deze lijn kan doorzetten. Want of je het nu eens bent met hem of niet, toch kan je wel genieten van zijn doelpunten.
Laat de rest nu maar varen en dat hoofdstuk sluiten. Wie ook de schuldige is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren