Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Nieuwe deal Cristiano Ronaldo kost Real Madrid 124,3 miljoen euro

Laatste update:

Cristiano Ronaldo mag zich sinds zondag de best betaalde speler van Real Madrid, de Primera División en heel de wereld noemen. De aanvaller gaf zijn fiat aan een nieuwe contractuele overeenkomst tot medio 2018, drie jaar langer dan de oorspronkelijke verbintenis. De Portugees international gaat jaarlijks zeventien miljoen euro netto per jaar toucheren, maar zijn Spaanse werkgever is vele malen meer kwijt.

/

Volgens Spaanse media is Real Madrid de komende vijf jaar 124,3 miljoen euro kwijt aan salaris en belastingen. Vooral de Spaanse belastingdienst heeft de mededeling over het nieuwe contract van Ronaldo hartelijk ontvangen. Tot medio 2015 blijft 24 procent van het brutosalaris van Ronaldo naar de belastingdienst gaan, maar door de nieuwe regelgeving in Spanje gaat vanaf 1 juli 2015 liefst 52 procent naar de schatkist.

Van de 35,3 miljoen euro die Real Madrid jaarlijks vanaf 1 juli 2015 aan Ronaldo zal uitkeren gaat 18,3 miljoen euro naar de fiscus. De nieuwe contractvoorwaarden worden ook toegepast op het restant van 2013/14 en het seizoen 2014/15. Naast zijn oorspronkelijke salaris van 10,7 miljoen euro netto (14 miljoen euro bruto) krijgt hij in totaal nog eens 14 miljoen euro netto (18,4 miljoen euro bruto) extra tot en met 30 juni 2015. Saillant: Real Madrid betaalde eerst jaarlijks maar 3,3 miljoen euro aan de fiscus inzake Ronaldo, maar gaat nu dus bijna zes keer zo veel betalen.

Kortom: de Spaanse belastingdienst houdt bijna 60 miljoen euro over aan de nieuwe deal en 65 miljoen euro gaat naar de bankrekening van Ronaldo. De ex-speler van Sporting Portugal en Manchester United gaat dagelijks 46.575 euro verdienen. Ter vergelijking: het maandloon van de gemiddelde Spaanse werknemer bedraagt 1.615 euro. De komst van Ronaldo kostte Real Madrid in de zomer van 2009 reeds 94 miljoen euro. Dat bedrag haalde de Spaanse topclub er in commercieel opzicht ruimschoots uit. Bovendien staat Ronaldo na 203 officiële duels voor los Merengues op 203 goals.

Cristiano Ronaldo is een dergelijke investering waard

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
16 september 2013 om 00:13

Hij mag dat verdienen niks belachelijk, vrij normaal voor deze speler.

16 september 2013 om 00:17

Het is abnormaal om dat 'vrij normaal' te noemen.

16 september 2013 om 00:22

Dus omdat hij goed kan voetballen is dat normaal dat hij zoveel krijgt? Dan vind ik dat een brandweerman het dubbele moet krijgen. Hij redt namelijk levens.

16 september 2013 om 00:26

Waarom? Deze gast werkt zich uit de neten en is op en top prof. Verbaas me dat hij niet meer krijgt.

16 september 2013 om 00:26

Niemand verdiend het om zoveel te verdienen!!!! Er gaan dagelijks duizenden mensen dood door honger en ziektes. En dan gaan we simpele voetballers zoveel miljoenen geven terwijl daar zoveel mensen mee geholpen kunnen worden. Dit is echt belachelijk! Net zo belachelijk als acteurs die 20 miljoen innen voor 1 film. En maar pronken met hun auto's en bling bling. Ze doen er amper wat voor!! De echte harde werkers die innen helemaal niks!

16 september 2013 om 00:35

@ajaxdude

Hoezo is dat weer belachelijk? Die voetballers verdienen gewoon veel omdat iedereen die op deze aardkloot rondloopt voetbal kijkt. Dit simpel spelletje is bijna voor elke man een hobby.

Als je het dan onredelijk vindt moet je hier maar niet naar kijken of geen shirtje van de club kopen of iets dergelijk. Deze voetballers kunnen er niks aan doen dat er veel vraag is hiernaar en weinig aanbod..

16 september 2013 om 00:37

Er is vorig jaar over heel de wereld(vooral door de VS, Europa en het Midden-Oosten) zo rond de 8 miljard dollar uitgegeven aan oorlog.

Leer eerst wat over geld in plaats van de mensen af te zeiken die er keihard voor hebben gewerkt boven het systeem uit te groeien die iedereen arm houdt.

16 september 2013 om 01:00

Weet je wat belachelijk is? Dat je zoveel belasting moet betalen. Ik heb een eigen bedrijf en de belastingdienst verdiend meer dan mij!

16 september 2013 om 01:18

Als al jullie moraalridders zo tegen dit soort hoge salarissen voor voetballers zijn, moeten jullie eerst stoppen me kaartjes kopen, wedstrijden kijken, shirtjes kopen en abonnees nemen. Na het doen van het opgenoemde heb je pas recht van spreken. Anders ben je een hypocriete moraalridder.

16 september 2013 om 01:37

wsl wekr je nog niet,maar ik hoop dat je beseft dat jij ooit meer da nwsl gewoon 2 jaar zal moeten werken om netto wat ie op1 dag verdient( 700 dagen mijn vriend)

16 september 2013 om 01:53

het is veel geld maar kijk wat je er voor terug krijgt.
Zonder Ronaldo kom je nooit in de buurt van la decima en een spaanse titel.

Die man is zo belangrijk het is ongelofelijk plus het is nog een goed rolmodel vooral voor de club.

16 september 2013 om 04:12

nooit in de vs geweest? gwn niemand kijkt voetbal en 1 die het kijkt dacht dat ibrahimovic een verdediger van barca is

16 september 2013 om 05:45

Denk je dat er minder mensen om zouden komen door honger en ziektes als Ronaldo minder zou verdienen? Beetje naïef en kortzichtig...

16 september 2013 om 07:19

Jij loopt echt slap te praten als een kip zonder kop. In Afrika sterven ze van de honger terwijl Ronaldo 17 miljoen krijgt. Geen enkele voetballer hoort zoveel te krijgen man ga toch weg.

16 september 2013 om 08:36

Eerst een ejgen bedrijf krijgen/kopen/oprichten (ik weet niet hoe je eraan komt) dan vervolgens klagen dat je veel belastin moet betalen, logisch. Maar ga andere geen individualisten noemen en zeker geen kapitalisten want jij bent met je eigen bedrijf een van de grootste kapitalisten op deze site. Of leef jij op water en brood en stort je alle inkomsten naar bankrekeningen van arme mensen?

16 september 2013 om 09:18

Die voetballers werken nog tenminste voor die achterlijke bedragen, als je een groot probleem in HEEL de wereld wil aanpakken (VS letterlijk en figuurlijk dik koploper). Moet je is die dikke mensen aanpakken en de rest die van de overheid leeft, een baan zoeken of je krijgt niks!

16 september 2013 om 10:04

@I am Link
ja, maar een brandweerman kun je vervangen door een andere brandweerman. Cristiano Ronaldo is niet te vervangen, daarom verdient ie zo veel en is hij veel belangrijker voor een bedrijf dan een "simpele" brandweerman

16 september 2013 om 12:01

@ Greenberry Die banen die wegbezuinigd zijn bedoel je? Denk niet dat je daar snel voor in aanmerking komt.

Ontopic: Terecht dat deze speler vanaf nu de best betaalde voetballer is. Echter ben ik het minder eens met de hoogte van het salaris, want 35,3 miljoen per jaar, dat gaat toch nergens meer over. Het wordt tijd dat de Fifa een salarisplafond vaststelt van 10 miljoen per jaar (bruto).

Het is toch vreemd dat je als Nederlander gewoon meebetaalt aan het salaris van CR7 door een crisis. Real Madrid leent immers bij de bank, de bank krijgt steun van de staat en de staat krijgt steun van Europa. Net zoals Fcutrecht000 zegt, ik heb ook meer respect voor olieclubs dan voor clubs als Real Madrid, Barcelona et cetera, waar er door schulden te maken dure spelers worden gehaald en er monstersalarissen worden betaald. Van mij mag echt iedere club met schulden worden opgekocht door een oliesjeik.

16 september 2013 om 12:02

@ Iniesta ...

Ieder mag toch een mening hebben over het belachelijke salaris wat hij verdiendt?

Vindt niet dat dat echt te maken heeft met al de dingen die jij aangaf.

Want ik kijk geen R. Madrid, ik koop geen shirtjes van Madrid, ik ga nooit naar eenw wedstrijd van Madrid, en in mijn abbo pakket zit geen spaanse voetbal.

Het zijn helaas de mensen bij de clubs die het voor het zeggen hebben die zo belachelijke bedragen spenderen.
Het is hun goed recht als het kan, maar geef daar de voetbal liefhebber niet de schuld van.

Want een PSG - Man. City - Chelsea - Monaco koopt die spelers echt niet door de boven genoemde criteria ...
et is gewoon een macht spel van "wie kan de meetse geld uitgeven, en het beste team bij elkaar kopen"

16 september 2013 om 13:13

ja hij mag het verdienen als real het zou kunnen betalen, maar dat doen ze natuurlijk niet , gewoon een belachelijk lening bij de bank waarna de rest van Europa Spanje weer een beetje geld geeft

16 september 2013 om 00:27

Achja in een land waar iedereen werkloos is en overeind wordt gehouden door landen als Nederland mag je dit toch belachelijk noemen? Ik heb nog meer respect voor olieclubs.

16 september 2013 om 00:33

Juist geweldig dat er straks 18 miljoen belasting betaalt gaat worden. En Madrid haalt zijn geld niet binnen via de staat, dat is namelijk niet nodig als je 530 miljoen omzet in een jaartje tijd.

16 september 2013 om 00:43

Dat de spaanse overheid meer belasting gaat ophalen is natuurlijk altijd goed. Maar bekijk deze link maar eens. http://m.loonwijzer.nl/home/salaris/vipsalarissen/politici

Je kunt mij niet wijsmaken dat wat ronaldo doet belangrijker is dan wat minstens 20 wereldleiders bij elkaar doen (en niet beginnen over wie goed of slecht is, puur de verantwoordelijkheid die wordt gedragen). Plus dat je met de huidige situatie in Spanje het als club volgens mij niet kunt maken om zulke salarissen uit te betalen.

16 september 2013 om 00:48

@rmadridCF, omzet zegt dus helemaal niks he.

Bakker Piet heeft jaarlijks een omzet van 100 euro. Maar hij heeft net een nieuwe broodmachine gekocht waardoor hij 110 euro aan het eind van het jaar kwijt is. Hij moet dan dus 10 euro lenen bij de bank.

Leuk he economie?




Overigens vind ik dat een onderneming met een omzet van 'slechts' 500 miljoen op jaarbasis, die een speler koopt van 100 miljoen echt riskant bezig is. Als een normaal bedrijf 20 van haar omzet in een nieuwe werknemer besteed wordt de verantwoordelijke bestuurder meteen op straat gezet.

16 september 2013 om 05:44

ja heu omzet...winst was maar rond de 30 m geloof ik dus half miljard aan kosten

16 september 2013 om 08:11

Onder kosten valt ook echt alles bij een voetbalclub, dus dat doen ze goed.

16 september 2013 om 08:14

@fcutrecht000 en wat nou als hij zijn oude broodmachine (özil) verkoopt? Een voetbalclub zit toch echt wat anders in elkaar dan de bakker om de hoek.

16 september 2013 om 09:20

Dan heb je een domme deal gedaan, want die oude broodmachine is nog steeds van goede kwaliteit.

En nu heb je een nieuwe, maar kost je dat zeker 50 miljoen

16 september 2013 om 13:15

ja omzet geen winst

16 september 2013 om 01:04

Of niet het is zeker berlachelijk, zo veel geld heeft heel afrika niet eens bij elkaar.

16 september 2013 om 11:22

Het is inderdaad een belachelijk bedrag maar beter dat Ronaldo dit bedrag ontvangt dan de grote bazen het in hun eigen zakken stoppen.

Ronaldo verdiend een dikke salaris, in mijn ogen hoort de beste voetballer van de wereld ooit het beste salaris van alle spelers te krijgen. Fenomeen mogen we jaar in jaar uit van deze geweldig genieten... Hala Madrid het ga je goed mijn held.

16 september 2013 om 00:15

Goed gezeg, je hebt hhelemaal gelijk!

16 september 2013 om 00:16

Goed gezegd, je hebt helemaal gelijk! *

16 september 2013 om 00:18

Precies de beste speler van de wereld mag dat verdienen, echt man hij mijn held mij dag is al goed als ik hem Live mag bewonderen in dat Maagdelijk wit ook nog is de grootste club van de wereld waar menigte tegen opkijkt, en de meeste een calimero complex hebben tegenover Real Madrid, alleen die naam al zo heilig.

16 september 2013 om 00:17

Ik kan hier uit afleiden dat je het eens bent met het bedrag?
Haha; hij verdient in 1 dag 30x zoveel als een normale Spanjaard in een maand...

Beetje onrealistisch vind je niet? Overigens fantastisch dat ze het grootste deel aan de Spaanse overheid moeten afstaan; bij belachelijke bedragen horen belachelijke belastingen.

16 september 2013 om 00:18

30x, hoe kom jij aan 50?

16 september 2013 om 00:19

Hij is dat waard, in mijn ogen gezien zijn prestatie zeer normaal...

16 september 2013 om 00:20

Vindt je, wat moet een soldaat dan wel niet verdienen?

16 september 2013 om 00:23

Je hebt gelijk, Ac_milan22
Maar goed, 50x of 30x... tis best veel

16 september 2013 om 00:23

Zolang wij die dure shirtjes, kaartjes, tv abonnementen etc.blijven betalen, blijven hun geld opleveren voor clubs en krijgen ze rijkelijk beloont.

16 september 2013 om 00:24

Exact, of een chirurg... en iemand die een land (goed) regeert. Tsjah, er zijn 100 beroepen 'belangrijker', 'risicovoller' en beter. Maar goed; het kan blijkbaar tegenwoordig op deze manier!

16 september 2013 om 00:24

Ronaldo is het waard, het is een Fenomeen een beest, een strijder is hij de man toont iedere wedstrijd de wil om te winnen wat ik bij andere Madrid mis, zou iedereen de wil van Ronaldo tonen hadden we al 2 C.L beker kunnen winnen.

16 september 2013 om 00:25

Inderdaad... het is absurd veel, maar zoals ik al zei... zolang ze ons entertainen en wij alles blijven betalen, blijven zei dit verdienen.

16 september 2013 om 00:28

Ronaldo is het waard????? Hij is een vent die dagelijks tegen een bal aan schopt!!!! Een verpleegster, arts enz en die zijn het waard!!

16 september 2013 om 00:29

Ik geniet iedere keer weer als ik deze fenomeen aan het werk zie... Hij verdiend meer respect vind ik... Hij verdiend het zeker, dan nog vind ik het te weinig wat hij nu krijgt.

16 september 2013 om 00:34

Ibacadabra
Je zit ons gewoon te trollen nu! Heb je ook een grote poster boven je bed hangen van je held? je fenomeen? Ik dacht dat alleen vrouwen zo gek op 'm konden zijn... maar goed.

16 september 2013 om 00:42

Ik ben weg van hem, maar dat betekent niet dat ik een GAY ben ofzo... Jij zal toch ook wel een held fenomeen hebben?

16 september 2013 om 01:01

Natuurlijk, maar mijn fenomeen hoeft niet zoveel geld te verdienen
Ik heb overigens niks over gay gezegd; daar doelde ik niet op!

16 september 2013 om 03:01

Ja idd tegen Villareal gezien, een top goal!!

16 september 2013 om 00:17

1 miljoen is toch ook een dik salaris? Ik weet hoe het werkt, er is vrije markt dus opzich kan er niets aan worden gedaan. Maar het begint er een beetje op te lijken dat clubs wereldvreemd worden. Wel allerlei goede doelen op de shirts dragen (begrijp me niet verkeerd, dat is uitstekend) maar aan de andere kant niet zien hoe scheef ze aan het groeien zijn qua salarishuis etc.

16 september 2013 om 00:18

En dan zeggen ze iets over mensen die Messi zijn kont likken. Jij likt Ronaldo zijn kont niet, jij woont in zijn kont. Amai...

Anyway, leuk dat hij blijft. Dan speelt hij tenminste een paar keer per seizoen tegen een betere voetballer. Wel vind ik de bedragen die ik lees, vooral de bedragen met betrekking tot Real Madrid, extreem hoog.

16 september 2013 om 00:21

Ik lik zijn kont omdat ik Ronaldo de beste van de wereld vind en hij dit salaris verdiend, respectloos hoe je tegen mij praat, laat je zelf heropvoeden in Siberië..

16 september 2013 om 00:23

Oké, dit is best wel grappig. Je doet nu alsof je iemand belangrijk bent. Ik hoef heus niet respectvol te zijn tegen een niemand.

16 september 2013 om 00:39

Zo volgens mij heb jij geen borstvoeding gehad van je moeder. Wees eens wat vriendelijker, voel je zelf ook wat beter.

16 september 2013 om 03:08

@ibacadabra

Je geeft gwn toe dat je graag konten likt, vieze mannetje ben jij!! En altijd maar Messi maar afkraken, guess what 5de Ballon D'or is bijna binnen.

16 september 2013 om 02:59

Messi doet het niet voor geld, hij wilt gwn lekker voetballen.

16 september 2013 om 03:44

Volgens mij geniet je een beetje te veel. Heb je ook allerlei filmpjes en posters van hem boven je bed voor je intieme momenten?
Ik denk je dat jij eerder dag en dag uit van hem geniet

16 september 2013 om 10:05

Ik snap dat hij voor jou een held is, dat is hij voor veel mensen. Maar wat een hoop geld zijn ze kwijt aan hem!! Ik vraag me af of hij dat ooit kan terugverdienen in truitjesverkoop, want dat zullen ze wel weer beweren uiteraard.

Zeer verdiend, de beste speler ter wereld hoort ook het meeste geld binnen te krijgen

16 september 2013 om 00:18

Wederom; hij mag in een dag 30x zoveel verdienen als een normale Spanjaard in een maand?
je bent niet helemaal lekker volgens mij... én een beetje Ronaldo geil. Geeft niet! Maar ieder zo zijn mening over de beste voetballer...

30x*

16 september 2013 om 03:10

Raar dat Messi dan niet het meeste verdient

16 september 2013 om 07:19

Mwah, officieel is Messi de beste ter wereld, dus dat klopt niet wat je zegt. 17 miljoen is in vergelijking met andere salarissen van voetballers natuurlijk wel terecht. Maar ik vind het eigen apart dat hij zoveel wilt verdienen terwijl hij al zo'n 35 miljoen verdient.

En zo helpt ons geleende geld indirect toch weer de spaanse schatkist

16 september 2013 om 00:19

En die leningen zijn geen leningen of wat?

16 september 2013 om 00:20

Maar wel doodleuk zo'n 500 miljoen tot een miljard aan schulden heeft....
Je naam verklapt overigens al teveel. Beetje teveel Ronaldo geile mensen hier.
Ik ben van mening dat een voetballer niet meer mag verdienen dan iemand die over een land regeert óf iemand die mensen hun levens kan redden.... Die Verdíenen het! Ronaldo krijgt het....
Abnormaal, dat geld overigens voor de meeste topspelers in de Spaanse competitie.

16 september 2013 om 00:21

Volwassen reactie op iemand die gewoon een goed punt maakt. Waar jij gelijk in hebt is dat real qua financiën de boel redelijk op orde aan het krijgen is. Waar @StretfordEnd gelijk in heeft is dat er nog wel een grote schuld is die medegefinancieerd wordt door de banken.

16 september 2013 om 00:22

En toch jaarlijks weer miljoenen leent bij de Spaanse banken. Volgens mij heb jij het verschil tussen omzet en winst niet helemaal door.

16 september 2013 om 00:28

500 tot 1miljard schuld hoe kom je erbij real heeft minder schulden dan barca tis werkelijk belachelijk wat voetballers verdienen en dan heb ik het mi alleen over de toppers de gemiddelde pl speler verdient 300,000 plusminus in een week aan de andere kant betalen de rijke meer belasting maja het leven is nooit eerlijk geweest

16 september 2013 om 00:36

Ow.. heeft Real dat?
Dat maakt mij geen reet uit, ze hebben beiden een belachelijke 'schuld' omdat ze geld blijven lenen van de Spaanse banken. Moet tijd worden dat die clubs kunnen leven van hun eigen verdiende centen! Dit is toch bizar?

16 september 2013 om 00:38

@ronaldo, omzet zegt dus helemaal niks he.

Bakker Piet heeft jaarlijks een omzet van 100 euro. Maar hij heeft net een nieuwe broodmachine gekocht waardoor hij 110 euro aan het eind van het jaar kwijt is. Hij moet dan dus 10 euro lenen bij de bank.

Leuk he economie?




Overigens vind ik dat een onderneming met een omzet van 'slechts' 500 miljoen op jaarbasis, die een speler koopt van 100 miljoen echt riskant bezig is. Als een normaal bedrijf 20 van haar omzet in een nieuwe werknemer besteed wordt de verantwoordelijke bestuurder meteen op straat gezet.

16 september 2013 om 00:44

Vorig jaar is er aan oorlogen over heel de wereld vooral door de VS, Europa en Midden-Oosten zo'n 8 miljard dollar uitgegeven.

Alsjeblieft, zeik niet op de mensen die wel genoeg moeite hebben gedaan het systeem te ontgroeien die ons allemaal arm houdt.

Heb het liever over de echt machtige personen in de wereld.

En daarbij bedoel ik de 1 van de wereld die meer dan 50 van al het geld in de omloop op de wereld bezitten.

Jullie moeten nog veel leren over de wereld als je dit soort reacties neergooit.

16 september 2013 om 05:47

jepla nog iemand die het onderscheid tussen omzet winst niet kent...winst real was ergens tssn 30-60m dus duie astronomische omzet heeft best wel wat gekost

16 september 2013 om 07:21

Geleend geld inderdaad. Dus dat wordt terugbetaald met rente erover heen.

16 september 2013 om 09:06

@fcutrecht000

Echter zijn voetbal spelers geen werknemers, maar producten.... Dus in dat geval is het wel logisch. Ronaldo is geen werknemer van madrid, maar een product die de naam R.madrid vertegenwoordigt en verkoopt. Echter vindt en blijf ik deze salarissen belachelijk vinden.

16 september 2013 om 09:20

Gast, laat ik het zo zeggen, als jij een bedrijf gaat starten, en er is markt voor het product maar je hebt het geld niet om een vrachtwagen te kopen om je geld rechtstreeks mee terug te kunnen verdienen, dan zegt de bank momenteel: zorg maar dat je grootste gedeelte zelf op tafel legt dan praten we verder. Dus geen geld, niks kunnen kopen. Waren zouden voetbal clubs dit dan wel mogen?

16 september 2013 om 12:13

93 miljoen schud is anders dan 500

Ik geil niet op Ronaldo eerder op je moeder

16 september 2013 om 00:34

Volgens mij klopt dit niet, aangezien Real Madrid in staat is rente plus aflossing te betalen van hun leningen. De reden dat ons geld naar de Spaanse banken gaat is vanwege verliesgevende leningen en investeringen (in onder meer vastgoed), dus partijen die niet in staat zijn hun rente plus aflossing aan de bank te betalen waardoor de bank in geldnood komt. Real Madrid valt niet in deze categorie en is op dit moment volgens mij wel een kredietwaardige partner.

16 september 2013 om 00:48

Blijven jullie je maar lekker druk maken over jullie geld. Dat vind ik wel mooi. Niks aan de hand, maar toch maken jullie je zorgen haha

De opbrengst bepaalt of de investering het waard is. Ook als het gaat om tientallen of honderden miljoenen.

16 september 2013 om 00:16

Dit dus. +1

16 september 2013 om 00:26

Je hebt vanuit een marketingtechnisch oogpunt natuurlijk gelijk. Maar zowel Ronaldo als Real hebben een maatschappelijke functie. Op dit moment is de jeugdwerkloosheid in Spanje hoger dan 25 procent. Het zou ze sieren als ze daar rekening mee zouden houden

16 september 2013 om 00:45

60 miljoen euro aan belasting aat rechtstreeks de kas van Spanje in.

Mooi toch?

16 september 2013 om 00:50

Ik weet niet precies hoe het in Spanje zit, maar in Nederland kun je als bedrijf iig een gedeelte van de belastingen terugkrijgen. Real heeft vast goede belastingadviseurs en dus kan Ronaldo misschien wel als investering of bepaald soort kostenpost op de balans worden geplaatst. Ik weet het dus niet precies maar het is te makkelijk om zomaar te zeggen dat het geld rechtstreeks in de kas van de spaanse overheid vloeit

16 september 2013 om 01:16

Salarissen zijn inderdaad belachelijk geworden, maar hoezo moet Ronaldo rekening houden met wat hij verdient? Er zijn acteurs, en tig andere sporters(waaronder ook Messi 16 mil) die ook veel verdienen.

Nogmaals ik vind sowieso de salarissen abnormaal hoog zijn geworden, maar men moet niet nu 1 persoon of 1 club schuld gaan geven, het is de hele voetbalwereldje dat nu zo is!

Hij heeft all miljoenen binnen gehaalt voor madris

Pff teveel geld daar in Madrid, hoe ze het doen weet ik niet maar ze zullen er wel goed over nagedacht hebben. Een goede zaak voor Madrid aangezien ze zonder Ronaldo in mijn ogen echt een pak minder zouden zijn, nu ben je ervan verzekerd dat hij nog jaren rond zal lopen in Madrid. Dit houdt het tenminste spannend tussen Barcelona en Real, zonder Ronaldo zou Messi echt geen tegenstand meer hebben. Madrilenen gefeliciteerd met het verlengen van jullie beste voetballer.

Prachtig gaat dat geld uiteindelijk toch nog een keer de goede kant op

Eerlijk, hangover 3 is kapot grappig

16 september 2013 om 00:18

Speelt Ronaldo of Perez daar ook in?

16 september 2013 om 03:12

Waar kan ik hem downloaden? Liefst blue ray kwaliteit.

16 september 2013 om 10:10

Dat is echt een belachelijk slechte film, serieus, daar is niets grappig aan.

On: ik vind vooral het salaris van Ronaldo kapot grappig, maar dat is nu eenmaal hoe de markt de laatste tijd draait. Als spelers op hun terugweg al 20 miljoen per jaar kunnen vangen, of als een Bale voor 101 miljoen wordt gekocht, dan is er iets grondig mis. Maar goed, iedereen weet hoe het komt dat de markt zo kapot is gegaan, maar de persoon die verantwoordelijk is doet gewoon lekker voort. Daarom haat ik Perez ook zo hard, maar goed, uiteindelijk is het sportieve aspect natuurlijk het belangrijkste.

93 miljoen schuld npg betalen alles netjes terug niet huilen

Geweldig hoe het voetbalwedeldje de "normale" mens te kakken zet. Wat een belachelijk salaris in tijden van crisis. Maar goed elke topsporter krijgt helaas veels te veel betaald..
Neemt niet weg dat het voor real geweldig dat hij langer blijft, sportief gezien.

Zo'n hoog bedraag aan belastingen maakt het bijna nog moreel verantwoord ook.

Tja, dat geld geen rol speelt bij Real is inmiddels wel duidelijk, dus dit is ook totaal niet schokkend. En het is al helemaal niet vreemd dat het wordt uitgekeerd aan de beste voetballer op deze aardkloot.

Hij verdient het wel zo'n verhoging alleen is het wat aan de hoge kant. Nu komt er natuurlijk nog meer kritiek vanuit Spanje voor hem en Real Madrid. Mja haters gonna hate!

Weet iemand hoeveel messi nu eigenlijk verdiend?

16 september 2013 om 00:25

Ik dacht 16 miljoen netto.

Clubs als Real Madrid, Psg, Monaco, Man City, Chelsea en PSG verzieken de markt nog verder met hun salarissen en transferbedragen die zij neerleggen voor hun spelers. Het wordt tijd dat de Uefa actie onderneemt.

16 september 2013 om 00:26

Messi dan die verdiend toch ook dikke salaris waarom hoor ik je daar niet over, maar nee je gaat door met haten, overigens verdiend Messi dit salaris ook.

16 september 2013 om 00:26

Volgens mij was het toch echt Barcelona dat veruit het hoogste percentage van de omzet uitgeeft aan salarissen hoor.

16 september 2013 om 00:32

Dat rechtvaardigt de punt niet die ik wilde maken. Door het toedoen van de koopclubs verdient bijv. Walcott 6,5 miljoen euro op jaarbasis, te gek voor woorden.

16 september 2013 om 00:40

Is Barcelona dan gene koopclub, doe nou niet zo hypocriet man.

16 september 2013 om 00:54

Nee hoor.

16 september 2013 om 00:31

De clubs die je nu opnoemt behalve Madrid, hebben geen schuld. Als daar een eigenaar rondloopt die niet op de centjes hoeft te letten, is het verantwoord en daar zal een Fifa of Uefa niks aan kunnen veranderen, en terecht. Die clubs hebben gewoon het geluk dat ze kunnen teren op een geldschieter.

16 september 2013 om 00:59

Als een club zijn gang kan gaan dan wordt de markt nog verder verziekt. Het geld moet de clubs geen vrije doorgang geven.

16 september 2013 om 00:37

Barcelona trouwens ook, die leggen vrolijk 60 miljoen neer voor een speler met slechts een jaartje contract bij een bijna financieel gesloopte club. Weet niet wat erger is als ik heel eerlijk ben.

16 september 2013 om 01:42

@ Rmadridcf

Jij bedoelt voor diezelfde speler als waar jouw club meer geld voor neer wilde leggen?

Juist jouw club dreef de prijs zo op dat Barca meer geld voor hem moest neerleggen. Hij was simpelweg zo duur omdat Santos dat kon vragen omdat heel de wereld achter hem aanzat. Dan kun je hem niet voor een prikkie komen halen he, hoe graag hij zelf ook naar Barca wilde.

16 september 2013 om 01:42

@ Rmadridcf

Jij bedoelt voor diezelfde speler als waar jouw club meer geld voor neer wilde leggen?

Juist jouw club dreef de prijs zo op dat Barca meer geld voor hem moest neerleggen. Hij was simpelweg zo duur omdat Santos dat kon vragen omdat heel de wereld achter hem aanzat. Dan kun je hem niet voor een prikkie komen halen he, hoe graag hij zelf ook naar Barca wilde.

Geweldig salaris! Hij verdient het! Nu al een an de grootste sporters aller tijden.

Ik vind het echt belachelijk hoeveel spelers zoals ronaldo en messi verdienen. Dan kunnen ze wel zo goed zijn, dan nog vind ik het te veel voor ze

Dit gaat toch helemaal nergens meer over... 35 miljoen bruto, voor dat bedrag zou je een redelijk grote speler kunnen halen. Toen Illarramendi(32 miljoen) en Isco(30 miljoen) werden gehaald, vond ik dat hoge bedragen voor jonge spelers. Maar blijkbaar is dat gewoon een jaarsalaris die ze uitkeren aan Ronaldo. Bizar dat ze zo een bedrag jaarlijks kwijt raken aan één speler. Het maakt ook niet uit hoe goed hij is, dit is gewoon veel te veel.

16 september 2013 om 00:35

35 miljoen is geen maandsalaris... HAHAHAHHAHA het zou wat zijn

16 september 2013 om 00:38

Over een paar jaar als iedereen 200 per maand gaat betalen voor foxsports/sport 1 is dat gewoon een normaal maandsalaris.

16 september 2013 om 00:51

@ac_milan22

Bwahahaha, heb ik dat even verkeerd gelezen zeg. Ik stond er al helemaal versteld van, hehe. Maar goed, 35 per jaar is alsnog veel. Al zijn veel bruto salarissen aardig hoog. De hoge belasting in Frankrijk en nu in Spanje dwingt de clubs meer te betalen, aangezien de spelers niet minder willen verdienen.

Dit soort bedragen los je bepaalde crisis mee op!

16 september 2013 om 00:40

Met een groeiende omzet in crisistijd doet Madrid het gewoon goed. Real heeft niets te maken met de Spaanse crisis. Ze hebben ook niets te maken met de crisis in Nederland.

16 september 2013 om 01:47

"real heeft niets te maken met de Spaanse crisis"

Hahaha zelden zo'n domme reactie gelezen. Weet jij eigenlijk wel hoe Real aan die omzet komt? Dat geld komt van de werkende man zoals jij en ik (maar in dit geval vooral in Spanje). Dus ze hebben wel degelijk iets met de crisis te maken.

Feit blijft wel dat de werkende man toch wel blijft betalen, omdat we het spelletje nu eenmaal veel te leuk vinden. Dus ja, dan kunnen ze dit soort bedragen veroorloven.

Tja... Het is belachelijk veel maar deze bedragen zijn nu eenmaal zo de laatste jaren en als dit dan toch zo is,., vind ik CR7 het wel verdienen

Er zijn een paar voetballers op de wereld die de best betaalde voetballer horen te zijn, daar is Ronaldo er zeker 1 van. Dat het bedrag zo hoog moet uitkomen, heeft dan ook meer te maken met de rare bedragen die clubs als PSG, Monaco en Manchester city uitkeren aan haar spelers die het totaal niet waard zijn om zo'n hoog bedrag te ontvangen. Mensen kunnen nu wel gaan haten, maar Real moet wel dergelijke bedragen gaan uitkeren voor haar beste speler omdat anders een kansloze club uit Rusland komt met een salaris van 20 miljoen netto..

Ik zal het niet zeggen dat hij het niet waard is en ze zullen er ook vast wel wat geld aan verdienen met merchandising maar het blijft belachelijk zeker in deze zware tijden voor de Spanjaarden. Real moet nu heel veel extra gaan betalen aan de belastingen nu die flink omhoog gaan, kortom ze gaan hun gigantische schuld nu heel fors uitbouwen.
Het gaat een keer ophouden op deze manier met die gigantische bedragen die steeds maar hoger worden en de prijzen blijven maar stijgen, als ze niet inzien dat het zo niet meer gaat net als Nederland dat heeft ingezien dan blijft er niks meer over van de mooie topclubs en gaan straks alles topspelers naar clubs die gerund worden door de oliesjeiks

Paar shirtjes verkopen, wat geld lenen van Duitse banken en geld is weer terug no problem !

Dit is toch de vrije markteconomie waar de Westerse wereld voor heeft gekozen? Nou zo gaat dat dus in z'n werk..

Wanneer alle sportieve successen uitblijven spat deze zeepbubbel uit elkaar. Real Madrid zal als een gevallen koning alleen in geschiedenisboeken te lezen zijn.

16 september 2013 om 01:49

Haha dat zou zelfs ik (anti-real) jammer vinden. Het is toch een club die moet blijven bestaan.

16 september 2013 om 09:10

Resultaten van wanbeleid. Grote financiële risico's nemen en prijzen opdrijven. Denk je dat het normaal is alle salarissen? Alles wordt kunstmatig hoog gehouden door zaakwaarnemers/aandeelhouders en de meeste real retards Hierboven geloven ook echt dat het de gewoonste zaak van de wereld is

Vindt de discussie of het belachelijk veel is of niet altijd zo raar. De mensen die hierop reageren kijken vast zijn wedstrijden neem ik aan. Daarmee betaal je ze ook indirect. De clubs verdienen zoveel aan tv geld kaartjes en weet ik veel wat dat ze dit zichzelf kunnen veroorloven.
Vindt dat Ronaldo het ook verdiend, in mijn ogen een van de beste ter wereld

16 september 2013 om 01:04

oninteressant verhaal

Ik las vandaag ergens dat een bokser na een boks partij van 12 rondes 43 miljoen dollar had binnen gesleept plus ook nog eens een gouden riem als bonus. Daar moet Ronaldo 2 jaar over doen ! Ja Ronaldo ik denk toch dat je het verkeerde beroep hebt gekozen

16 september 2013 om 03:16

Denk niet dat die Bokser op zijn 50ste nog met veel plezier kan genieten van zijn oude dag hoor.

16 september 2013 om 07:15

Een bokser heeft een nog kortere carriere en meestal na het boksen is het ook klaar met het lichaam

Wat een hypocriete figueren hier allemaal. Brandweer mannen, verplegers, soldaten etc zouden meer moeten verdienen. Maar ondertussen wel op een voetbalforum gerageren. Shirtjes kopen, wedstrijden kijken, kaartjes kopen.

Wat Ronaldo kan kunnen er maar weinig. Een soldaat, verpleger of een brandweer man is niks speciaals. Wel een veel grotere maatschappelijke waarde, maar niks unieks.

Ronaldo verdiend dat aangezien hij de beste voetballer ter wereld is, buiten dat verdiend Madrid het gewoon terug door dat jullie die shirtjes blijven kopen en wedstrijden blijven kijken

16 september 2013 om 03:16

Hahahaahhhaha de beste voetballer ter wereld hahahaahahah

16 september 2013 om 05:31

Ja Ronaldo is de beste ter wereld. Zonder twijfel. Of wil jij soms beweren dat die verkiezigen zo betrouwbaar zijn. Vind je Ribery dan ook werkelijk beter dan Messi en Ronaldo? Ik zie al aan je logo waar je voorkeur ligt.

16 september 2013 om 09:15

Wat is er zo uniek aan Ronaldo dan? Dat hij tegen een bal aan kan trappen, en dat daar toevallig veel mensen geintreseerd in zijn? Kijk het is en blijft vraag en aanbod. Als niemand keek zou hij niet zoveel verdienen. Logisch. Maar het gaat hier om het principe, en als je zulke bedragen per jaar verdient, dan zou ik me schamen. Heel erg schamen, dat ik zoveel geld verdien en helemaal niks zou inversteren in de maatschappij en erbij zou lopen van kijk mij is grote meneer zijn. Deze lui denken als te kunnen, maar zou ik je het zo zeggen. Als die mensen in Madrid door de crisis, niet meer zouden kunnen komen naar de stadions en daar wegblijven, dan zou Ronaldo niet voor Real kunnen voetballen. Momenteel gaat het er erg slecht aan toe in spanje en De kleine man zorgt ervoor dat hij z'n geld blijft verdienen. Ik zou als Real die-hard supporter van Real madrid helemaal niet blij zijn met deze ontwikkelingen die gaande zijn momenteel. Bale, en nu dit slaris bedrag. Be-la-che-lijk!

Ronaldo, of moet ik zeggen 90% van de voetballers die goed presteren of grote namen zijn , eisen jaarlijks of om de 2 jaar salaris verhoging, en laten desnoods blijken dat ze niet zullen bijtekenen of willen vertrekken als er niet op in wordt gegaan. Dus met andere woorden gaat hij tegen 2015 nog meer verdienen, en als hij zijn carriere werkelijk hier gaat uitdoen gaat hij nog extreem veel verdienen. Zelfs voor Ronaldo (de beste speler), gaat dit toch te ver?

zal wat zijn als CR7 nu gaat janken dat zoveel geld naar belasting gaat en zo weinig(voor ons is dat ziek veel geld) over houdt.

gewoon normaal doen...geen enkele speler is dergelijke salarissen waard

Zo gaat dat nu eenmaal. Hoe minder je over straat kan, hoe meer je verdient. Een soort van compensatie. Het is niet omdat hij zo goed kan voetballen. Dat gebruiken zijn die hard fans als excuus. Neen, het is gewoon een marketingproduct dat goud waard is voor de zakenwereld, en dan vooral de sportwereld. Nike, Coca-Cola, Kfc, Konami, Motorola enz. Ze willen hem allemaal hebben.

Maar wat het meeste respect verdient is zijn donaties. Hij helpt de mensen in Gaza om scholen te bouw voor de kinderen. Als je dat kan doen moét je wel een groot hart hebben, ongeacht hoeveel je verdient. Wie zijn wij om daarover te beoordelen eigenlijk, iedereen zou dat geld aannemen. Zolang je het maar goed spendeert!

Als je het goedkeurt wat die topvoetballers krijgen aan salaris dan ben je ook niet van deze wereld. Een wereld waar zoveel armoede is en waar mensen sterven van de honger. Dat heeft niets te maken met moraalridder te zijn; het is gewoon debiel dat we dit toelaten. Een verpleegkundige met veel verandwoording moet zich uit de naad werken voor een paar stuivers. En die idiote van voetballers weten niets eens wat ze met hun geld moeten doen..meer EN Meer Doet me denken aan de donkere voetballer die van Feyenoord naar Madrid ging en een meisje vroeg om een handtekening. Toen werd er een beetje gemorst op zijn t shirt. wat ging die mafkees te keer. Gewoon te zielig voor woorden.

Vreselijk dat ze zo heel verdienen een brandweerman zet alle dagen zijn leven op het spel voor mens en dier. Deze zou dan het dubbele moeten verdienen.

Laat ik even iets uitleggen, want er zijn hier toch een partij mensen met rare reacties. Een voetballer speelt voetbal, zijn shirtjes worden gekocht, mensen kijken naar hem in een stadium en hij wordt op tv uitgezonden. Door dit allemaal is het MOGELIJK dat hij zoveel geld verdien. Als voetballer ga je natuurlijk het geld opeisen, omdat je weet dat het deels door jou komt. Een brandweer man heeft geen team waar hij speelt, heeft niet elke week een wedstrijd wat duizenden mensen kijken en gaat niet elke week in een stadium brand blussen. Dit mogen ze wel doen, maar daar kijken mensen waarschijnlijk niet naar. Overigens koopt niemand een brandweer jack met "Henk" erop. Hetzelfde geldt voor doktoren etc. Ja, eigenlijk zijn dat soort banen in principe belangrijker, maar zo werkt de wereld nou gewoon niet.

Ronaldo genereert belachelijk veel geld. Niet meer dan logisch dat hij ook veel geld krijgt als salaris.

Onrealistische vergelijkingen met brandweermannen, politici of Afrika zijn irrelevant, omdat, om het droog te zeggen, zij niet boeien. Ik vraag me af hoeveel zeurende mensen hier daadwerkelijk geld uitgeven aan Afrika. Hoeveel van jullie zeiken niet op politici dat ze teveel verdienen, omdat hun beleid jou niet bevalt? Hoeveel zijn naar de kazerne gegaan afgelopen week om die brandweermannen te bedanken voor hun harde werk, want ze hebben het zo moeilijk nu Ronaldo 17 miljoen gaat verdienen. Hebben wel wat steun nodig.
Niemand doet dat hier. Zullen misschien wel een enkeling reageren van ik wel, maar het is vooral napraten om een beetje verontwaardigd te voelen. Leuk, maar doe dat niet over de rug van zaken zoals Afrika, wat je in werkelijkheid toch niks kan schelen.

16 september 2013 om 15:01

Stop, stop stop stop. Wie bepaald wat wat waard is. Als het aan mij ligt dan verdient de beste voetballer ter wereld (ronaldo of messi) max 100,000. Waar die bedragen nu heen gaan, dat gaat nergens over.

De hele Spaanse en Engelse competitie staan ongeveer bij elkaar 6 miljard in de schulden. En wij betalen overigens al die bedragen aan de Spaanse banken die ze moeten lenen,

Dat hele buitenlandse voetbal is ontspoort met die bedragen, 100 miljoen voor Bale, stop.

Dus Ronaldo verdient op een dag waar de gemiddelde Spanjaard ongeveer 2 jaar moet voor werken.

Die verhoudingen zijn natuurlijk wansmakelijk maar als je er over nadenkt, dan is het pure marktwerking.

Bij Ronaldo (in tegenstelling tot Bale) kan ik me wel voorstellen dat een deel via merchandising gerecupereerd wordt, echter zeker niet deze volledige som. Bovendien is de kans op prijzen met Ronaldo (en de desbetreffende inkomsten) groter met dan zonder Ronaldo.

Via zijn salaris en de belastingen die er op geheven worden draagt CR ook bij tot het indijken van de crisis, dus dat is alleen maar goed.

Het blijft echter een vreemde wereld ; economisch is het dus heden ten dage te verantwoorden om een dergelije som te besteden aan iemand die bovengemiddeld op een bal kan trappen. Bij mij alvast zijn de Romeinen en hun leuze brood en spelen dan nooit ver weg.

Dat mensen dit normaal vinden hier, de wereld is helemaal de weg kwijt.

Tuurlijk hij kan iets wat jij en ik niet kunnen en er gaan veel knaken in die wereld om maar mensen kom op, en vanavond staan ze weer voor mijn deur van de k***stichting voor een paar euro, nee de mensheid moet eens van instelling veranderen dit is echt schandalig.

Nooit geweten dat Ronaldo een bril droeg, anyway, ik verklaar ze volledig voor gek, maar beaam tegelijkertijd dat hij het schijnbaar wel verdient, want ze maken nog altijd winst op hem.

Verder moet ik wel zeggen dat ik voorstander ben van wat flatter tax.
52% van je inkomsten naar de belastingdienst? Dat is toch op zijn zachtst gezegd lichtelijk overdreven?

Wow 45k per dag, das niet mis! Gelukkig is Ronaldo de slechtste niet en gaat een deel van zijn inkomsten naar goede doelen! Mag ook wel natuurlijk met een dergelijk salaris.

Verder verdienen voetballers natuurlijk buitenproportioneel veel, maar dat is logisch als voetbal de belangrijkste bijzaak is in de wereld.

Is toch altijd fijn om te horen dat 1 iemand zoveel geld krijgt, terwijl gisteren op het nieuws was dat de werkloosheid in Nederland zal stijgen. Hoe hypocriet is de voetbalwereld, waar blijft de financiel Fairplay regel??!!

Ja en wat verdient real Madrid in die seizoenen aan Ronaldo dan?? Nu lijkt het alsof Ronaldo alleen maar geld kost. Geloof mij nou maar Ronaldo levert real Madrid veeel en veeeeel meer geld op.

Haha, stelletje hypocrieten hier die er totaal geen verstand van hebben. De Spaanse banken houden Real helemaal niet overeind, ik zou zeggen haast eerder andersom. Met alle rentes die ze ontvangen. Afgezien van dat, heeft Real een schuld van minder dan 100 miljoen en zullen ze binnen 2-3 jaar schuldenvrij zijn. Onderzoek iets eens voor je wat lult zou ik zeggen.

Afgezien van dat, 52% naar de belasting. Denk dat de overheid dat wel kan gebruiken. Daarbij gebruikt Ronaldo het meeste van zijn geld tegenwoordig voor donaties e.d. Bouwt scholen e.d. in de Gaza-strook, geeft het aan ziekenhuizen etc etc.

17.000.000 per jaar
46.575 per dag
1.940 per uur
32 per minuut
0,53 per seconden

Tja van het dag salaris mag de gewone Nederlander al van dromen!

16 september 2013 om 12:07

Hmmm 0,53 cent per seconde ...
Ik zou als Ronaldo was dit salaris niet serieus nemen

16 september 2013 om 12:23

Ik had ingezet om een euro per seconden. Klikt veel beter.

Er gaat nou eenmaal gigantisch veel geld om in de voetballerij, waar wij met zn allen vrolijk aan meebetalen, ik vind het dan ook niet meer dan terecht dat degene die verantwoordelijk zijn voor de inkomsten ook meeprofiteren van dit geld. Het zijn uiteraard bizarre bedragen maar ik denk dat Ronaldo dat geld voor Real gewoon waard is omdat hij veel inkomsten creeerd voor Real madrid.

Ik zou zeggen de fifa of uefa moet hier wat aan doen stel een verantwoord salarislimiet in voor alle clubs met de optie een mooie bonus bij uitzonderlijk presteren.
Er moet iets gedaan worden tegen dit soort belachelijke salarissen. Het is triest dat mensen dit nog normaal vinden ook.

16 september 2013 om 12:47

Precies, met de bonuscultuur hebben we namelijk geen slechte ervaring gehad.

Terwijl het land Spanje naar de klote gaat geven we als Real Madrid zijnde nog maar wat meer geld uit. Geld trouwens voor die hele Spaanse competitie.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2698/sport/article/...
3,5 miljard met ze alle in de schulden.
TOP beleid.

16 september 2013 om 18:27

Als ze nou minder salaris betalen houden ze jaarlijks meer over om de schulden af te betalen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren