Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Wenger: ‘Uiteraard is de komst van Özil naar Arsenal een statement’

Laatste update:

Arsenal-trainer Arsène Wenger wil zijn team zo goed mogelijk laten presteren, dit seizoen. Het laatste eremetaal dat de club verzamelde dateert uit 2005, toen de FA Cup werd gewonnen. Sindsdien leven de fans in de magere jaren, maar de komst van Mesut Özil heeft hoop gebracht. De Duitse technicus kan het niet in zijn eentje, maar alom is er nu optimisme dat Arsenal weer ‘iets’ kan brengen.

/

De laatste jaren besloot Wenger in de laatste dagen vaak nog een paar spelers te halen, maar niemand hield deze zomer rekening met de mogelijkheid dat Özil zou komen. “Ik zag er nogal eenzaam uit, toen ik zei dat ik optimistisch was gestemd over de komst van een grote speler. Maar rond de wedstrijd tegen Tottenham Hotspur (1 september) was ik er behoorlijk zeker van”, zei Wenger donderdag.

“Uiteraard is de komst van Özil naar Arsenal een statement. We bevinden ons nu in een sterkere positie in de Premier League. We stonden open voor de komst van nog één of twee spelers, maar dat lukte uiteindelijk niet. Özil is nu op de juiste leeftijd, hij is al enorm goed en er is hier ruimte voor hem om dominanter te worden en de leiding te pakken”, voorziet Wenger. Hij telde vijftig miljoen euro uit aan Real voor de Duitser.

Arsène Wenger moet in januari nog een grote naam aantrekken

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tuurlijk is Ozil een geweldige speler maar wenger denkt dat hij nu ditect een wereldelftal heeft. Ik denk dat ze als ze niet versterken in de winter nog steeds niks bereiken.

12 september 2013 om 15:40

Precies, ze moeten op meerdere posities wat betere spelers hebben...
Ik vind dat er laatst extreem veel over Ozil wordt gepraat in de media etc. laat hem nou eerst voetballen en een succes worden bij Arsenal ga dan pas over titelkansen praten...

12 september 2013 om 17:54

Klopt, een Spits en een Keeper sws!

12 september 2013 om 15:41

Dat zegt Wenger toch helemaal niet. Het was prioriteit nummer 1 dat Arsenal een goede voetballer zouden. De laatste jaren kwalificeerde ze met een matig elftal toch voor de Champions League! Dat zegt toch wat over die club.

12 september 2013 om 16:09

Maar de prioriteiten lagen toch elders. Namelijk in de spits en achterin. Als je dan een speler als Özil haalt hoef je niet per se een Suarez oid te halen, maar niks halen gaat me dan ook wat ver...

12 september 2013 om 16:49

Het enige alternatief voor de lijn achter Giroud is op dit moment Gnabry...

12 september 2013 om 17:41

Zoeen:

Het valt mij op hoevaak jij op artikelen van Arsenal reageert, en hoevaak jij ernaast zit.

Gnabry, the OX, Rosicky kunnen daar spelen. In geval van nood zijn ook Ramsey, & Wilshere daar op te stellen. Standaard zullen Cazorla Ozil en Wallcot er spelen. Lijkt mij meer dan voldoende om daar op te stellen. Tevens is er ook nog de geblesseerde Podolski.

Het probleem is vooral de rechtsback en de spits positie. Maar zelfs daar valt nog wat te schuiven. Zo kan Wallcot in de spits zoals vorig jaar meermaals het geval was.

Oftewel, je hebt verre van gelijk.

12 september 2013 om 18:09

Eh lol. Rosicky en Chamberlain zijn beiden niet beschikbaar momenteel en die andere twee zijn spelers voor diepere posities.

12 september 2013 om 18:51

Arsenal is geen Real dat bij tijdelijke afwezigheid 3 nieuwe spelers aantrekt. Het gaat erom dat er genoeg spelers zijn.

12 september 2013 om 19:24

De perfect 2-benige Cazorla op een diepere posities zetten dan die Ozil gaat bekleden?? Denk dat je Cazorla nu beter wat kan laten zakken achter Ozil... Samen met Wilshere zit je dan wel goed. Rosicky inderdaad ook nog ergens op de tribune zitten dus dat komt wel goed daar op het middenveld. Hopen dat Giroud deze vorm behoudt... Koscielny en Vermaelen hun werk op niveau doen en die pool een leeg doel houdt... Kan je zo weer een keer 1e of 2e worden..

Maarja Wenger heeft pech... Want als je kampioen wil worden heb je een selectie zoals Chelsea en Manu nodig... Verbaas me nog steeds als ik hun selecties voor me heb... Wat een kwaliteit...

12 september 2013 om 15:42

Het begin is er. De reputatie van arsenal was er een van goedkope (franse) talentjes geworden. Misschien zijn er nu weer grote namen die graag een tandem met ozil willen vormen en daarom naar arsenal komen.

Ik moet het allemaal nog maar zien. Ozil is inderdaad een goede aankoop, maar toch heeft het team nog veel zwakke plekken. Ik had zeker nog een topaanvaller verwacht.

Het is inderdaad een statement, maar met Ozil erbij redt je het op het moment nog steeds niet. In het team is te weinig diepte en er wordt een spits en breker gemist. Een echte verdediger had ook neit misstaan.

De kans dat Arsenal nu boven Tottenham eindigt is wel een stuk groter geworden, wel een fantastische aankoop is dit!

12 september 2013 om 16:11

Echter zijn de voorzetten bij Arsenal ondermaats. Een voetballende spits had niet misstaan.

12 september 2013 om 15:32

Waarom heeft iedereen het altijd over verdediging? Die vind ik juist heel goed. De backs vallen mee maar tegenwoordig heb je weinig echt goede backs. Maar centraal staan ze als een huis.

12 september 2013 om 15:35

De verdediging is top, maar een verdediging kan geen 50 wedstrijden per seizoen spelen. Er valt gegarandeerd een speler weg, als je kijkt naar het blessure verleden.

12 september 2013 om 15:37

Maar zeg je dan ook hetzelfde over liverpool,Barcelona en manchester city? Als daar verdedigers wegvallen blijft er ook niets meer over.

12 september 2013 om 16:12

Liverpool heeft Agger, Skrtel, Touré en Sakho. Dat zit dus wel snor.

12 september 2013 om 17:15

En Llori/wisdom

12 september 2013 om 17:15

Liverpool heeft Touré, Agger, Sakho, Skrtel, Ilori, Johnson, Wisdom, Enrique, Kelly voor de verdedigende posities, dus dat zit wel goed.

12 september 2013 om 15:34

Koscielny behoort tot de wereldtop, terwijl mertesacker en vermaelen ook stabiel zijn... gewoon goede verdedigers.

12 september 2013 om 15:53

Vermaelen is al jaren een ramp bij Arsenal.

12 september 2013 om 15:55

Er zijn weinig clubs met een betere back up, dat hij niet zo goed meer is als eerst kloot wel.

12 september 2013 om 15:59

Koscielny behoort niet tot de wereldtop. Hij is een sterke verdediger en kan goed voetballen, maar hij is zeker geen wereldtop. Kompany is wereldtop, maar ze zijn zeker niet te vergelijken qua niveau.

12 september 2013 om 16:09

Kompant behoort tot de top 3, koscielny tot de top 10, maar blijft dus gewoon wereld top.

12 september 2013 om 16:13

@yoji9
Volgens mij zou je wat vaker naar de Premier League moeten kijken en dan speciaal naar Arsenal. Ik kan me anders zo'n reactie niet voorstellen, Bij Motd hoor je regelmatig lovende kritieken omtrent Koscielny . Kijk daar maar eens naar als je het zelf moeilijk kunt beoordelen
Mooi duo zou dat zijn: Kompany en Koscielny! Maar dan moet Kompany naar Arsenal verhuizen want bij zo'n club als Mancity wil je toch niet spelen

12 september 2013 om 16:15

Jaren een ramp? Ik weet dat je voor Tottenham bent, maar laten we niet gaan overdrijven. Hij heeft gewoon een matig seizoen achter de rug en de voorkeur gaat nu uit naar twee verdedigers die het zeer goed doen.

Nu Vertonghen het leuk doet bij Tottenham denken ze daar gelijk dat hun verdediging wereldtop is. Toch is Vertonghen de enige die bij Arsenal in de basis zou staan.

Het feit dat Wenger 50 miljoen uitgeeft geeft eigenlijk al aan dat er weinig tot niets aan mankeert, er moet overal wel een groen vinkje achterstaan op zijn lijstje anders geeft de man niet dit soort bedragen uit.

We gaan het zien, nog maar twee daagjes om hem te mogen zien schitteren. Kan niet wachten!

12 september 2013 om 15:56

Me 2 love the gunners

12 september 2013 om 17:50

Lars Bender zou top zijn ja, maar maak me net even wat minder druk van voorheen om die positie. Ramsey in zijn hudige vorm doet het nabehoren als balveroveraar, Arteta kan het en daar bovenop komt Flamini nog.

frank-lfc wat lul je nou arsenal is gewoon titelkanditaat dat weet jij dat liverpool niet meedoet kan ik niks aan doen altijd jij met die opmerkingen.

12 september 2013 om 17:40

Haha, titelkandidaat. Champions League kwalificatie kandidaat .

12 september 2013 om 19:54

Hoezo zijn we CL kwalificatie kandidaat? Zijn we dat niet al zo'n 15 jaar op rij dan?

Raar.

Zal nog een spits moeten halen in de winter. Daarnaast lijkt mij een CDM ook héél erg bruikbaar en een extra CB als Vermaelen niet snel fit en goed begint te worden.

Keeper moeten we nog maar afzien hoe Viviano het zal doen.

Ik ben blij voor Arsenal, maar toch niet elke dag weer artikels over Ozil. Zelfde geldt voor Bale en Neymar. Een dag gaat niet voorbij zonder een artikel over die 3.
Er zijn ook andere spelers. Spijtig dat Balotelli niet veel gekke dingen meer doet.

On.: Goede aankoop voor Arsenal, ik kan niet wachten op zijn eerste wedstrijd.

12 september 2013 om 15:35

Je bedoelt zeker spijtig dat engelse roddelbladen niets meer over hem schrijven?

12 september 2013 om 15:41

Dus je bedoelt dat hij nog steeds gekke dingen doet, maar dat de media uit Engeland daarover gewoon niets meer schrijft?

Ik bedoelde daar echt niets mee, gewoon een grapje. Ik begrijp dat je het irriterend vind dat iemand (in dit geval ik) een speler van je favoriete club zonder reden 'aanvalt'. Mijn excuses.

12 september 2013 om 15:48

Nee hoor, ik vind het niet erg, dat is nou eenmaal het beeld dat gecreëerd is van hem. Daar komt hij nooit meer vanaf. Als hij blijft schitteren voor milan is er niets aan de hand.

12 september 2013 om 16:57

Euh..dat is vooral het beeld wat hij zelf heeft neergezet he!
Doe nou niet alsof de media het allemaal bedacht heeft!
Hij ging zelf met een ipad spelen in de dug out toen er een wedstrijd gaande was van Italie.

Hij heeft zelf met vuurwerk een appartement in de hens gestoken, met een AC Milan shirt naar een tv-uitzending gaan terwijl je voor Inter speelt.
Om maar een paar dingen te noemen.

12 september 2013 om 19:58

Nee dat is het beeld wat de media heeft neergezet.

Net als dat hij dartpijltjes naar jeugdspelers gegooid zou hebben, pure bullshit. Als hij dat echt had gedaan was hij wel opgepakt of zouden die ouders opgepakt moeten worden voor het niet aangeven van Balotelli.

Alles, wat jij en de rest hier over Balotelli kennen is wat de media heeft geschreven.

Onderschat de media niet. Zonder de media zou je al niet op deze site zitten over Balotelli te praten omdat je anders vrijwel nooit wedstrijden zou zien of foto's of wat dan ook.

12 september 2013 om 15:39

Komt vooral bij Ozil omdat het een wereldaankoop is, en daarnaast hij vandaag zijn shirt op het trainingsveld heeft geposeerd met Wenger voor de foto en een persconferentie met Ozil en Wenger is geweest!

12 september 2013 om 15:45

Ik begrijp dat allemaal en ik heb helemaal niets tegen Ozil, Wenger en Arsenal. Integendeel ik ben een fan van hun, maar laatste tijd zijn het allemaal gewoon zelfde artikels. Ozil gaat het maken bij Arsenal, Neymar wordt een grote, 100 miljoen Bale, Casillas op bank,....

Heb de twee compilaties van Özil ook gezien, van beide interlands, en damn, wat is ie goed! Zoveel rust, zoveel vertrouwen, zoveel klasse. Hij maakt ook onzettend weinige foute beslissing en als er iets misgaat zijn het vaak de medespelers.. zonder overdrijven, dit maak ik op uit zijn meest recente wedstrijden.

12 september 2013 om 15:39

Haha piss off man. Doe nou niet alsof Arsenal hem ontdekt heeft. Deze kwaliteiten heeft hij al heel lang en simpelweg alleen maar omdat hij nu voor Arsenal speelt word hij door jullie helemaal de tering in geprezen.

12 september 2013 om 15:40

Misschien werd er door hun weinig Liga Bbva gekeken? Dat hij goed is weet iedereen, maar misschien verbaasd Arsenaladdict zich nog over bepaalde facetten. Weet jij veel. Je hoeft niet meteen iemand zo aan te vallen!

12 september 2013 om 15:41

Hij kijkt ook vast nooit naar de Champions League zeker? Daarnaast is er zat beeldmateriaal op internet.

Als je nu pas achter de kwaliteiten van Özil komt heb je onder een steen gelegen de afgelopen jaren.

12 september 2013 om 15:46

lol, lezen is lastig hè. Tuurlijk volg ik hem nu ineens op de voet en ik insinueer nergens dat wij hem ontdekt hebben. Ben je er nog steeds niet bovenop? Arme jongen.

Even een schepje erbovenop: Özil is naar mijn mening de enige beschikbare speler waar je zonder nadenken 50m voor neerlegt.

12 september 2013 om 15:47

C.L viel Ozil erg tegen vond ik, en ook in de Laliga tegen kleine teams werd hij al overbluft, ach laten ze Ozil maar ophemelen, op waarde word hij niet geschat.

12 september 2013 om 15:52

@ arsenaladdict je hebt gewoon gelijk hoor.. bovendien is de ozil van Duitsland ook een klasse beter dan die van real madrid, mensen hebben altijd wat te zeuren, je moet daar niet op letten. Van mij part steek je elke week duizend veren in zijn kont.

12 september 2013 om 15:54

In grote wedstrijden staat hij er idd NOG niet, daar zal hij zeker aan moeten werken.

12 september 2013 om 16:02

Arsenaladdict

Het lijkt net of Ozil jullie verlosser is als ik jou zo hoor, ik vidn het niks meer dan normaal dat Arsenal eens een topper aan kan trekken. Ozil is een fantastische speler, maar United, Liverpool, Chelsea en City hebben allen een speler rondlopen van gelijkwaardig niveau. Dus het is nou niet zo dat jullie in een keer de beste speler van de PL hebben.

Hij is een verbetering voor jullie team, maar was gene prioriteit. Met Cazorla heb je precies dezelfde speler maar dan een klasse minder. Vraag me of hoe dat samen gaat, willen beide graag de bal hebben.

12 september 2013 om 16:07

Proest, gelijkwaardig niveau haha.

Niemand van hen heeft een spelmaker van het kaliber Özil, dat kan je arrogant vinden, of overdreven, maar dat is gewoon zo. Enkel bij Barcelona loopt een spelmaker van die grootte rond.

12 september 2013 om 16:08

@ Isco

Precies. En nu is Ozil ineens beter dan Fabregas voor de Gunners, terwijl ze nog een paar maanden geleden zeiden, dat Fabregas veel beter was etc. Zo zie je maar weer hoe krom iemands brain is.

12 september 2013 om 17:19

Zo zie je alleen maar hoe snel meningen kunnen veranderen.
Er daar is toch niks mis mee? Het is gewoon logisch. Ik ben bijvoorbeeld niet voor Arsenal of Real en heb Özil ook niet gevolgd, maar nu die wat 'dichterbij' (dus in de PL speelt, ben ik hem ook wat meer gaan volgen. (momenteel in de film van YT filmpjes dus )

12 september 2013 om 17:42

Arsenaladdict

Dat klopt, maar Arsenal heeft ook geen spits als de andere Liverpool, United, Chelsea en City hebben.

Het is gewoon tegenover elkaar afzetten, maar qua nummer10 doet Mata en een Silva die weer beter in zijn spel lijkt te komen er niet heel erg veel voor onder. Rooney is een ander soort speler, maar op 10 is hij ook geen overbodige luxe.

12 september 2013 om 17:48

Als je alles bij elkaar neemt legt Arsenal het natuurlijk af ja, maar pak je puur de spelmakers, dan winnen wij ruim. Maar goed, dat is een logische conclusie met de beste spelmaker in de gelederen.

12 september 2013 om 15:43

Om te kotsen die Arsenal fans die hemelen hem overdreven op... Het bekent dat het een goede speler is, maar dat op hemelen alsof hij Messi is.

12 september 2013 om 15:47

Haha, grappig Óf het zijn Spuds, Óf het zijn Madridista's.

12 september 2013 om 15:48

Niet straks gaan janken mocht Ozil tegen gaan vallen en na 45 minuut er doorheen zit omdat hij vaak opstap gaat en nooit fit is.

12 september 2013 om 15:50

Nee hoor, mij hoor je niet janken.

12 september 2013 om 15:55

Wenger is de beste people manager die actief is. Hij heeft te maken gehad met alcoholisten en halve criminelen en smeedde daar een kampioensteam van; Ozil op vrijdagavond thuis houden moet denk ik geen probleem zijn.

12 september 2013 om 16:26

@Bale-Renpaard
Ik hoorde enkel de Madid-fans janken omdat Ozil nu kiest voor Arsenal (een club met geschiedenis, passie en klasse), en voor een competitie waar iedere wedstrijd een echte strijd is. La liga: pppfff competitie waar slechts 2 clubs de dienst uitmaken.

12 september 2013 om 19:29

a.t.

Hoeveel clubs maken de dienst uit in de PL? Juist. Twee.

Liverpool, Tottenham, Arsenal en City zijn niet de absolute topclubs van de PL. Dat zijn enkel Man United en Chelsea geweest de afgelopen 8 jaar. Wellicht dat daar verandering in gaat komen met City dit jaar of volgend jaar, maar dan valt er een andere club weg( Man United of Chelsea) en zo heb je weer maar twee clubs die strijden om de titel.

City heeft na 3 jaar honderden miljoenen uitgeven de PL gewonnen maar daarna weer afgezwakt. Dat noem ik nog geen topclub die de dienst uitmaakt.

Özil is slechts de eerste van de grote aankopen vermoed/hoop ik. Met een naam als Özil in je ploeg moet er toch ook nog een spits van wereldklasse willen komen, zeg nou zelf welke spits wil niet Özil achter zich hebben! Wat zal Robin zuur kijken zeg. Giroud kan rekenen op toevoer van Cazorla/wilshere/özil/ramsey. Waar Robin het nu moet doen met Cleverly/fellaini/carrick achter zich.

12 september 2013 om 15:39

Vergeet je Kagawa/valencia/nani/young/rooney/welbeck/giggs niet?

12 september 2013 om 15:44

Kagawa wordt op de vleugel geposteerd (moyes you fool)

Valencia, nee daar wordt je vrolijk van.

Rooney, tja oke, maar zal liever voor eigen succes gaan als die bal afleggen

Welbeck, is spits

Giggs, is nu toch ook echt op zijn retour.

Nani, persoonlijk niet zo'n fan van. Echt toch echt klasses minder dan Özil en Cazorla.

12 september 2013 om 15:48

Kagawa speelt meestal op de vleugel idd (dom ja van moyes) maar komt veel naar binnen op zoek naar de spits. Denk dat je hem kan spiegelen aan Cazorla

Valencia, laatst nog een goede assist :P. En he, het is aanvoer, de kwaliteit zeg ik nix over.

Rooney is gewoon van wereldklasse! Durf wel te zeggen dat hij beter is dan Cazorla, en minstens zo goed als Ozil

Wellbeck, speelt meestal van de zijkant.

Giggs, is echt nog goed

Nani, speel om apparte redenen gewoon nooit maar is gewoon een klasse voorzetter.

Ik zou ook het liefst voetballend kijken en Ozil en Cazorla hebben, die kunnen fantastisch dribbelen en passen. Maar de aanvoer bij Manu is toch vaak minstens net zo gevaarlijk, en ze hebben meer spelers die het kunnen.

Ik denk dat een echt goede verdediger en controleur belangrijker zijn dan een spits op dit moment. Giroud loopt al 3 uit 3 en met Cazorla, Ozil en Walcott in zijn buurt moet hij er wel 15-25 gaan maken.

Mesut Özil is misschien wel de beste middenvelder op dit moment !

12 september 2013 om 15:39

Özil

12 september 2013 om 15:40

Oke dan schijf ik wel ozil

vereiste: spits en een verdediger.

ik ben ontzettend blij met de komst van ozil, maar het is zonde dat de beste van arsenal twee nummer 10's zijn. laten we hopen op een goed seizoen van giroud, maar een wereldspits wordt hij nooit. qua kwaliteitsinjectie zouden ze naast een spits en centrale verdediger ook een linksback nodig hebben. monreal en gibbs, leve de middelmaat.

12 september 2013 om 20:00

Vereiste: spits en verdedigende middenvelder

Spits die je kampioen maakt en verdedigende middenvelder die het middenveld in balans houdt. Dan bedoel ik niet een breker/stofzuiger, maar een een type Busquets, Xabi..

13 september 2013 om 10:46

Laat ze Xabi halen! Die ziet het ook niet meer zitten bij Real Madrid.

Lewandowski halen! Ik zie het wel gebeuren, Lewandowski heeft al paar keer aangegeven dat Arsenal zijn favoriete club is en Henry zijn idool. Nu hij weet dat Arsenal de beschikking heeft over spelers als Ozil, Cazorla, Wilshere en in mindere mate Wallcot/arteta/ramsey. Kan Wenger hem zeker wel overtuigen, en zeker een garantie van juiste aanvoer.. dus veel doelpunten voor hem.

12 september 2013 om 17:43

Ik heb ook ooit gelezen dat Liverpool zijn favoriete ploeg is. Hij zal gewoon naar Bayern gaan, en anders naar het team dat het meeste betaald.

Als ik me niet vergis heeft Arsenal in 2013 wel het meeste punten gepakt van alle teams. Natuurlijk was toen de achterstand al te groot maar het geeft wel aan wat voor potentie er in het team zit. De enige plekken waar ik een versterking mis is in de spits en toch nog een verdedigende middenvelder. Ik durf niet te zeggen dat Arsenal meteen de titel kan pakken maar als straks Arteta en Vermaelen terug zijn en Özil er bij is moeten ze toch op z'n minst mee kunnen doen. Het is niet alsof City en United nou zo geweldig ogen.

Ozil is natuurlijk een geweldige aankoop, maar ik blijf erbij dat als er een positie was waarin ze zich niet hoefde te versterken, dan was het wel de aanvallende middenvelders positie. Het enige wat er nu gaat gebeuren is dat goede spelers zoals Rosicky, Arteta, Ramsey en Wilshere op de bank gaan belanden of in het geval Cazorla uit positie moeten spelen. Op zich niks mis mee om een sterke selectie te hebben, maar Wenger maakt het aanvallende middenveld ijzersterk, terwijl de rest van het elftal wordt genegeerd.

De keepers-positie blijft zwak, die Italiaan die ze gehaald hebben is ook niet veel. Achterin had er vooral centraal ook nog wel iemand bij mogen komen. Flamini vind ik nou ook niet echt het antwoord voor de verdedigende middenveld positie en Giroud is natuurlijk ook geen geweldenaar voorin. Ten slotte heb je door de blessure van AOC ook geen echte snelle, typische buitenspeler meer buiten Walcott om. Natuurlijk kan je Podolski en Cazorla op de linkerflank opstellen, maar voor de breedte was het toch handig geweest als je nog een type Walcott had gehad.

Wanneer spelers van het kaliber Ozil naar de Premier League verkassen dan is dat alleen maar positief, omdat het de engelse competitie meer glans geeft en aantrekkelijker maakt. Om kampioen te worden zal Arsenal moeten gaan opboksen tegen Chelsea, United en City. Vervolgens heb je een uitdaging tegen Tottenham en Liverpool.

Persoonlijk denk ik dat een top 3 finish er in zit. Het is even afwachten hoe City het gaat doen met Pelligrini, want die hebben een sterke selectie die in vorm mee kunnen doen om een titel. Het Chelsea onder Mourinho mag men niet onderschatten, want het blijft een geniale gek van een manager en tot slot zal ook United zijn weg moeten vinden dit jaar met een nieuwe manager.

Al met al zal het dit jaar hopelijk een spannend jaar gaan worden in de PL. (wederom kampioen worden met 11 punten voorsprong, dat zou ook prima zijn )

12 september 2013 om 17:45

Die laatste uitspraak van jou zal niet nog een keer gaan afspelen. Een achterstand van minder dan 11 punten zou al prima zijn .

12 september 2013 om 20:36

Bleh, die uitspraken horen we al decennia lang

Can't win the league with kids, Russian money will take over, the Arab owner is taking over. Noem ze allemaal maar op. Resulteerde in 5 titels in 7 jaar en long may it continue.

12 september 2013 om 23:14

Ik weet niet of je vergeten bent dat toen Ferugson op de troon zat. Nu hebben jullie met een andere schotse bastard te maken die iets minder is...

Ozil is natuurlijk een geweldige aanwinst voor Arsenal maar het neemt niet weg dat het transferbeleid werkelijk om te huilen is. Je hebt vrijwel geen verdedigende middenvelder, er moest nog een spits bij en achterin zit je ook vrij krap en dan haal je alleen Ozil voor vijftig miljoen terwijl je nou juist voor die positie al een wereldtopper hebt genaamd Cazorla.

Nogmaals, die kunnen gerust samen spelen en het blijft een heerlijke aanwinst, maar er is totaal geen lijn te bespeuren in het transferbeleid.

12 september 2013 om 16:06

Je moet het natuurlijk wel relativeren. In het begin van de transferperiode was Arsenal duidelijk opzoek naar een spits, Suarez en Higuain werden dagelijks gelinkt. Wenger vond beide spelers te duur voor de kwaliteiten die ze bezitten, dat is zijn goed recht en ik denk dat menig kenner het hierrmee eens is. Bovendien had noch de aankoop van Suarez noch die van Higuain een statement afgeleverd.

Er is een DM gehaald. Dat iedereen bij voorbaat Flamini al afschrijft, daar kan Wenger niet veel aan doen. Deze aankoop geeft geen signaal naar de buitenwereld af, dat klopt, terwijl de tranfser van Lars Bender dat bijvoorbeeld wel had gedaan. Maar Flamini doet in vorm niets onder voor de Mikels, Capoues, en de Carricks van deze wereld. Wenger weet altijd het beste in zijn spelers naar boven te brengen, ik denk dat Flamini een sterke aankoop is. Flamini was een van de betere en slimmere Dm's toen hij samen met Fabregas een geweldig centrum vormde.
Achterin zitten we net zo krap als elk ander team, op United na. 2 Rb's, 2 Lb's en 4 centrumverdedigers.

Ik ben het met je eens dat er een goede spits bij moest komen, maar dat is niet gebeurd dankzij externe factoren. Daarnaast staat er gewoon een erg gebalanceerd en talentvol team. In principe komen Wilshere, Ramsey, The Ox en Gibbs nog maar net kijken. Als Arsenal het vertrouwen kunnen vasthouden dan denk ik dat dit nog wel eens een leuk jaar voor Arsenal kan gaan worden.

Szczesny
Sagna
Mert
Kos
Gibbs
Wilshere/Ram
Ram/Flamini
Walcott/Ox
Ozil
Cazorla
Giroud
12 september 2013 om 16:15

@ vp10arsenal

Je hebt ook wel gelijk, het ligt inderdaad wel iets genuanceerder dan hoe ik het schets. Maar feit blijft wel dat drie posities prioriteit hadden en Ozil kan die niet bespelen. Maar als je Flamini als aanwinst ziet dan is één van die drie posities opgevuld. Wie is trouwens de 4e CV dan?

@zoenn

Klopt. Ik weet ook niet hoe goed die nog is, maar ik doelde misschien meer op een grote sterke breker. Ook al is Flamini dan een verdedigende middenvelder, de gemiddelde lengte wordt er niet beter op.

12 september 2013 om 16:52

Lol, noem je Flamini nu ongeschikt omdat hij 10 centimeter mist? Dat is bespottelijk.

12 september 2013 om 17:47

Tomtom18

Lengte maakt niks uit, als balafpakker moet je een fenomenaal spelinzicht hebben en weten wat de tegenstander gaat doen. Een Lucas van Liverpool die per wedstrijd gemiddeld de meeste afpakt van de PL is ook maar 1.79 terwijl Flamini 1.78 is. Lengte zegt niet alles, het is wel handig maar het is niet nodig om een goede verdedigende middenvelder te zijn.

12 september 2013 om 16:06

Flamini is een verdedigende middenvelder.

Met Ozil erbij zal Arsenal nog niet kampioen worden, maar wel zeker sterker. Aanvallend gezien zijn er geen of vrijwel geen ploegen die beter zijn. Met Ozil, Wilshere en Cazorla heb je wereldspelers en Ramsey, Walcott en Arteta zijn ook klasse spelers. Giroud vind ik ook niet slecht, maar het is geen wereldspits nee.
De spits positie zou nog sterker kunnen en achterin mag er nog wel iets bij. Voor de rest is het gewoon een sterk team. Wenger haalt altijd meer uit zijn spelers dan dat iedereen verwacht, dus ik denk dat dit een erg goed seizoen voor Arsenal kan worden.

In de winter moet er trouwens echt nog veel aan de breedte worden toegevoegd. Te weinig spelers die blessures kunnen opvangen.

12 september 2013 om 16:15

Inderdaad, Arsenal heeft een goed team, nu met Özil hebben ze weer een wereldtopper erbij!
Maar de selectie is inderdaad nog een beetje dun. Als ze een aanvaller en een verdediger halen in de winter zie ik ze als een echte titelkandidaat. We moeten maar zien waar ze zullen staan in de winter, misschien staan ze wel 1e, misschien 5e. Misschien liggen ze wel uit de CL, of worden ze gewoon eerste in de groep en presteren ze uitstekend. In dat geval zal ik mijn mening bijstellen en vind ik niet dat Arsenal veel versterkingen nodig zou hebben, misschien voor de bank. Maar ik zie in ieder geval een goed seizoen tegemoet komen voor Arsenal. ik wens ze veel succes

12 september 2013 om 16:23

Jaa precies, heb ook echt geen idee wat ik kan verwachten maar ik zie het wel met goede hoop tegemoet.
Voor de bank hebben ze idd wat nodig. Als je ziet wat er nu op de bank zit is dat echt lang niet goed genoeg. Natuurlijk zijn er wat blessures, maar die hoor je dus op te vangen met andere goede spelers en niet met 2 redelijke spelers en de rest klasses minder of pas 17 jaar.

Eigenlijk had Arsenal nog een topkeeper zoals Begovic moeten halen en dan waren ze denk ik goed genoeg geweest om voor de titel te strijden. Misschien ook een spits als Giroud geblesseerd zou raken. Vind Giroud het trouwens niet slecht doen. Toch al 4 goals gemaakt in 5 wedstrijden.

Nederland heeft een Özil nodig om het tij om te keren.

waarom zijn julie arsenal fans negatief arsenal doet gewoon mee om de titel met of zonder ozil simpel.

Ik word nu wel een beetje moe van al die artikelen over Özil. Jezus zeg, die man heeft nog niet eens een seconde gespeeld. Elke dag minstens 2 artikelen hierover.

Ik snap niet waarom mensen nu niet geloven in een prijs voor Arsenal. Ik denk dat ze zeker om de titel meestrijden tot het eind, en een FA of League Cup zit er denk ik wel in. Ze speelden zonder Özil in mijn ogen hartstikke leuk voetbal, en nu heb je de een middenveld met Özil, Cazorla en Wilshere. Dan heb je ook nog Arteta en Ramsey, en dan ook nog Rosicky. Allemaal gewoon ontzettend goede voetballers en ik weet niet hoe het middenveld van Arsenal er precies uit gaat zien, maar ik weet zeker dat er enorm veel voetbal in zit. En het middenveld is imo de belangrijkste linie en het enige wat je dan voorin nodig hebt is een Giroud in vorm.

Haal Gundogan dat is een speler gemaakt voor Arsenal zou een geweldig duo vormen met Ozil !!!

Ik kan het niet geloven dat neymar duurder dan ozil heeft gekost

'toen ik zei dat ik optimistisch was gestemd over de komst van een grote speler.'
'we stonden open voor de komst van nog één of twee spelers'

Er zouden spectaculaire versterkingen komen,het werd er maar 1,en hij was spectaculair,maar niet de spits die ze het hardste nodig hebben.
Ondanks het aantrekken Ozil vind ik toch dat Wenger gefaald heeft in de transferperiode.

Wat is de statement dan van Wenger? Dat je met extreem veel salaris iemand binnen kan halen? Als je maar betaald, dan komen ze wel?

12 september 2013 om 19:11

Nee, dat Arsenal nu ook grote aankopen kan doen, geen spelers die nuttig zijn laat vertrekken en dat Arsenal qua financien gewoon mee kan doen met de top.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren