Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Boze Willem II-supporters halen verhaal bij rood aangelopen Zanka

Laatste update:

Jong PSV kreeg zondag met 2-0 klop van Willem II en de ploeg van Darije Kalezic heeft nu vier wedstrijden op rij verloren. De ploeg had de voorbije wedstrijden moeite met de discipline en ook in Tilburg ging het weer helemaal mis. In een wedstrijd met negen gele kaarten spande Mathias Zanka Jörgensen de kroon: de verdediger liet zich de hele wedstrijd provoceren en liet zich in de slotminuut helemaal gaan. Een rode kaart was het gevolg.

/

Na afloop van de wedstrijd kwamen de supporters van Willem II verhaal halen bij de mandekker. Volgens PSV-clubwatcher Rik Elfrink van het Eindhovens Dagblad werd er met bier gegooid en werd de 23-jarige Deen uitgescholden. Zanka, die zelf in een reactie heeft gezegd dat het ‘niet slim’ was, vluchtte onder begeleiding van een bodyguard de bus in.

Trainer Kalezic was na afloop niet te spreken over Jörgensen, zo tekende Elfrink op. “Voor dit soort dingen is geen plek bij PSV of Jong PSV.” Het verhaal krijgt mogelijk een staartje voor Jörgensen, want het voorval wordt nog besproken met de technische staf van de hoofdmacht.

Mathias Zanka Jörgensen is een miskoop

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Actie van Willem II supporters is nog dommer dan de actie van Zanka...

Vind trouwens wel dat Zanka hier definitief zijn kansen heeft verspilt.. Als je als routinier (want dat was hij vandaag op papier) uitgedaagd wordt door wat WII supporters en je je dan nog laat gaan.. Tjah.. Wat doe je dan nog bij een club als Psv?

8 september 2013 om 20:18

'klikken' zo heet dat niet, dat heet provocerend gedrag reporten... dat staat zelfs in de policy.
En Joennes, je komt niet bepaald slim over.
Jij hebt het over ''in dit geval'' echter is dit een individu, hij generaliseert juist... hij scheert iedereen over een kam....
Dus hij is 2x fout bezig.
Kan je wel voor hem opkomen, waarschijnlijk omdat ik Ajacied ben...
Zo ken ik je namelijk.

8 september 2013 om 20:20

Want dat er geen klassieker met uitfans meer is, is alleen de schuld van Ajax?
Allright... jij ziet ze vliegen.

8 september 2013 om 16:07

El Ferarri Ruben Andrade werd helemaal gek van die Zanka, steeds die arm in zijn gezicht, vervelende rot schoppen en idd verhaal halen bij de scheids, omdat Zanka niks had gedaan (poeslief) Schei toch aub uit zeg! kinderlijk gedrag.

8 september 2013 om 19:45

Als je alleen dit artikel zou lezen zou je inderdaad kunnen constateren dat Willem II supporters dom zijn. Het is alleen heel anders gegaan en ik was er bij dus ik kan het weten in tegenstelling tot al die PSV supporters die de moeite namen om naar Tilburg te reizen, wat zijn ze toch een toevoeging voor de Jupiler League. Zanka was al de hele wedstrijd bezig om spelers te torpederen en de Kingside uit te lokken. Had al veel eerder rood moeten krijgen (messaoud ook trouwens) Ook was hij bij vrije trappen of ingooien altijd bezig om te kwallen en het spel te vertragen. Vind je het dan gek dat supporters een dikke sik van hem krijgen? Als je dan ook nog is met rood van het veld gestuurd word weet ik wel wie hier eencellig is. En dan zielig doen omdat je een paar voetbalsupporters niet onder ogen kunt zien als je die luttele 2 meter naar de bus moet lopen. Vervolgens wel je middelvinger uitsteken in de veilige spelersbus met een glimlach van kijk die simpele apen nou ik verdien tenminste goed. Dan vraag ik me toch echt af wie hier nou eencellig is...

8 september 2013 om 20:47

Je kan die Zanka toch niets kwalijk nemen..., die heeft vorig seizoen gewoon heel goed op het gedrag van de Psv'ers uit het 1 elftal gelet. Die jongen heeft gewoon een verkeerd beeld hoe je PSV 1 bereikt.

Wat Zanka deed is triest maar vind dit nog triester..

Zanka kunnen we nu definitief als miskoop beschouwen. Niet goed genoeg voor het eerste, het tweede en is mentaal ook niet klaar. Wat ik toch erg jammer vind heb hem des tijds een aantal keer bij Kopenhagen gezien en daar speelde hij erg sterk.

8 september 2013 om 16:58

Je weet toch al als je een speler haalt met de naam Zanka, het gewoon niks kan worden.

Ik lach me nog steeds rot om al die psv'ers die hem in de basis wilde zien ipv Bouma. En bij Kopenhagen goede wedstrijden spelen, indrukwekkend zeg, het niveau daar ligt even hoog als in de Jupiler League.

Snap niet waarom PSV deze jongen gehaald heeft, vorig jaar leek hij me een prima CV voor Bouma of Derijck, maar toen speelde hij nooit. Dit seizoen geef ik hem geen kans met het centrale duo Bruma en Rekik.

8 september 2013 om 15:59

Brands vond hem aantrekkelijk omdat hij gratis kon komen, basisspeler was bij Kopenhagen en ook in het nationale elftal speelde. Toen kreeg hij een blessure en blijkbaar is hij sindsdien geen schim van wat hij was. Geloof niet dat hij dat niveau nog kan bereiken, als je op Jupiler League niveau de pan uit flipt.

8 september 2013 om 16:10

Hij was zelfs naar mijn weten ook captain bij kopenhagen. Hij ontwikkelde zich daar stormachtig en was een grote belofte die een gouden toekomst werd voorspeld. Hij moet het voetbal toch niet verleerd kunnen zijn?

8 september 2013 om 16:34

Jij snapt niet wrom psv hem gehaald heeft maar je zegt zelf dat het een prima CV leek. Aparte opmerking

8 september 2013 om 16:49

Ik snap niet waarom PSV hem gehaald heeft en vervolgens nooit laat spelen, niks aparts aan lijkt me?

Schandalig ook van die Willem 2 fans, echt diep triest volk daar. Constant hem uitjouwen om niks de hele wedstrijd lang en zijn moeder uitschelden en dan ook nog hem opwachten. Stadionverbod voor het leven geven aan zo'n figuren.

8 september 2013 om 20:35

Ze jouwen hem toch uit vanwege zijn gedrag?! Dat is nou de wisselwerking met het publiek, als die jongen daar niet tegen kan moet hij geen profvoetballer worden. Hiermee praat ik het gedrag van de desbetreffende willem II supporters niet goed maar zo is het leven (helaas) van een profvoetballer.

8 september 2013 om 20:38

ik ben het met je eens dat het tegewoordig nog zo gaat hier met voetbal

Wat een ongelofelijke stumperd is Zanka toch ook zeg. Afgelopen seizoen liet hij bij Jong PSV al zien totaal geen idee te hebben hoe te moeten instappen of duels in te gaan, een echte nonchalante lafaard. Ik snap niet dat hij zó veel slechter is geworden na zijn blessure, al was het al een watje bij Kopenhagen, volgens de scoutingsrapporten. Alleen zó onzeker en dom qua timing en instappen had ik niet verwacht.

De reacties van de Willem II-fans zijn wel overdreven. De spelers van Willem II zelf waren ook net zo goed aan het trappen. Daarvan hadden er ook twee met rood het veld mogen verlaten. Net als PSV trouwens.

8 september 2013 om 16:02

Al een watje bij Kopenhagen volgens de scoutingsrapporten? Lijkt me vreemd dat je dan alsnog zo'n speler binnenhaalt. Zeker als het om een verdediger gaat.. Dat zou duiden op het meest belachelijke transferbeleid alle tijden. Ik ken Zanka overigens als een degelijke verdediger in zijn tijd bij Kopenhagen. Benieuwd wat er met hem gaat gebeuren..

8 september 2013 om 16:07

"al was het al een watje bij Kopenhagen, volgens de scoutingsrapporten"

Dit is natuurlijk klinkklare bullshit.. was altijd een sterke verdediger, die interesse genoot van de grootste clubs uit Europa.. en dan zou het altijd een watje zijn geweest? Dat geloof jezelf toch niet mag ik hopen?

8 september 2013 om 17:02

Waarom is hij dan bij PSV beland, als hij gratis weg mocht bij Kopenhagen en er interesse was van de grootste clubs uit Europa?

8 september 2013 om 17:04

"want? Hij is groot, wendbaar, goed atletisch, vrij snel en supersoft, een watje en een slaper."

Samenvatting van de speler Zanka door insider Vljbpdv, al voor zijn komst. Voor de duidelijkheid: Vljbpdv is een scout in dienst van oa. Liverpool die ook op Feyenoordnetwerk en Ajaxnetwerk post onder verschillende namen. Duidelijk dus.

8 september 2013 om 20:58

@jaredporin

Hij mocht niet gratis weg bij Kopenhagen, als in, hij ging weg, Kopenhagen wou verlengen. Er was interesse van de grootste clubs uit Europa voordat hij geblesseerd raakte.

Mooi om te zien dat die 'mindere clubs' het de jeugdteams van de 'grote clubs' zo moeilijk kunnen maken.

De frustratie van Zanka is tekenend, dit was blijkbaar het enige wat hij nog kon doen.

Zanka verdient nu al geen plek in het 1e elftal.

Willem II gewoon dikke vette boete geven,misselijk volk daar,wat Zanka deed is niet goed te praten maar die dingen gebeuren op een veld,maar wat de supporters deden kan echt niet,ik zeg 5 thuis wedstrijden zonder eigen publiek. !!

8 september 2013 om 16:10

Stel je niet zo aan zeg, moraalridder. Is ie gewond geraakt? Nee. Ze kwamen verhaal halen. Weet verder niet wat ie deed. Maar weet wel hoe de emoties soms oplopen bij de supporters. 5 wedstrijden zonder publiek en een boete... Doe normaal zeg.

8 september 2013 om 17:31

Heb je de video gezien?
Zanka doet niets verkeerds(bij het verlaten van het stadion), hij liep naar buiten, kreeg meteen leuzen over wederom zijn moeder naar zijn kop toe geslingerd en vervolgens bier.
Dat stelletje aso's fokte daarna elkaar op en gingen 'stoeien' met de stewards....
Diep triest gewoon.

Domme actie van beide. Zanka doet iets wat gewoon oerdom is en wat in mijn ogen gewoon een goede schorsing verdient. Wat de Willem II supporters doen is iets wat tegenwoordig heel normaal is, maar wat eigenlijk nergens op slaat. Ik snap dat je als supporter zijnde soms boos bent op een speler, scheidsrechter of bestuurder, maar het mag nooit zo zijn dat er iets van fysiek geweld wordt gebruikt. Kijk als een paar supporters wat roepen, so be it. Maar het moet nooit fysiek worden of tot bedreigingen overgaan.

Wat is die Zanka een zeer irritante kerel.. Heel de wedstrijd loopt hij te rotzooien, het publiek te provoceren, tegenstanders onnodig schoppen en blokken. En dna tijdnes de wedstrijd ook nog handgebaren.
De actie van onze supporters is niet goed, maar deze vent maakt zich volkomen belachelijk en kan hoog opgelopen emoties goed voorstellen. Zeker als je Matthieu zonder enige reden volle bak onderuit schoffelt en bedreigt.

8 september 2013 om 16:27

Je kan de emoties van de supporters wel voorstellen maar niet die van Zanka? Triest ventje, het is iets van 1000 dronkelappen tegen 1 speler. Ik snap best dat je boos kan zijn maar er zijn ook grenzen voor supporters.

9 september 2013 om 13:13

Ik hoop maar dat je het niet over mij hebt met triest ventje, anders zegt dat genoeg over jou als persoon. Plus begrijpend lezen blijft moeilijk he, ik zeg in mijn reactie hierboven dat ik de actie van de supporters ook niet goed keur..

9 september 2013 om 13:22

Ik noem je wel triest, want je noemt Zanka irritant? Hoezo is hij irritant terwijl supporters over zijn moeder lopen te lullen? Je noemt de actie van de supporters niet goed, maar wel met een dikke 'maar' in de richting van Zanka.

Je reactie kan net zo goed zijn:
'de actie van Zanka is niet goed, maar deze supporters maken zich volkomen belachelijk en kan Zanka's hoog opgelopen emoties goed voorstellen.'

Maar daar kies je dus bewust niet voor omdat je schijnbaar voor Willem II bent?

9 september 2013 om 13:41

Is begrijpend lezen nou echt zo moeilijk of.. ? Het gaat allemaal een beetje traag bij jou blijkbaar. Is het zo moeilijk om het verband te zien?
Zanka loopt te schoppen, te slaan, te duwen, vast te houden, noem het maar op. Hij zoekt ruzie om niks, nou vervolgens reageren de supporters daarop. Hij maakt het er dus zelf naar. Ik zeg precies hoe het gegaan is. In elk stadion zou er zo gereageerd zijn, dus ook bij ons. Dus die maar is volkomen terecht.

Edit: lachwekkenda dat je hieronder als argument de holocaust erbij haalt hahaha, jij spoort echt niet.

Vind het jammer voor die jongen dat hij niet heeft kunnen brengen wat er verwacht werd van hem

Heb de overtreding gezien, maar het was geen doodschop ofzo ?

Waarom wind iedereen zijn eigen er zo over op. Hij had rood ? wat willen die supporters nog meer ?

Of heb ik iets gemist ?

8 september 2013 om 16:12

Ze denken lekker de frustratie van het toelaten van jeugdelftallen te kunnen botvieren op Zanka. Diep en diep triest. Dat het tegen een jeugdelftal is, maakt het alleen nog erger.

Ik heb de overtreding van Zanka niet gezien, want ik had na 75 minuten wel genoeg van de wedstrijd, maar als ik zo de verschillende geluiden hoor, dan gaat PSV daar nog tegen optreden.

Edit: Messaoud moet trouwens blij zijn dat Zanka die overtreding nog kon maken aan het eind van de wedstrijd. Hoe die Messaoud inkwam in de eerste helft, was ook niet normaal. Als Zanka zijn standbeen op het laatste moment niet van de grond had kunnen halen, had hij nu meerdere maanden niet kunnen voetballen.
Onbegrijpelijk dat die, zeer beperkte, scheidsrechter daar niet eens geel(ik heb er spelers rood voor zien krijgen) gaf en 1 minuut later wel Bretancourt geel gat voor iets wat daar niet eens bij in de buurt kwam.

Het ergste is, is dat PSV na het halen van stumpert Marcelo, vervolgens deze stumpert in huis haalt.. en vervolgens ook nog eens die clown Arias haalt... Misschien andere scout voor de verdediging aanstellen?

8 september 2013 om 16:14

Eigenlijk was het toen niet eens zon gek idee, die jongen was echt goed.

Helaas blijken sommige voetballers in andere competities zwaar tegen te vallen

8 september 2013 om 16:18

toevallig zijn dat dezelfde scouts die ook Bruma, Rekik, Willems en Brenet hebben gehaald. En Zanka deed het bij Kopenhagen gewoon erg goed, niet alleen in de Deense competitie, maar ook in de Cl(tegen Barca en Chelsea) was hij de beste speler aan de kant van Kopenhagen.

8 september 2013 om 16:22

Iedereen die wat verstand van voetbal heeft kan die Bruma en Rekik toch scouten?

En het valt me dan ook op is dat de namen die jij noemt alleen uit Nederland komen.. de laatste buitenlandse verdedigers die bij PSV geslaagd zijn is uit het tijdperk Alex en Lee...

8 september 2013 om 16:28

Mee eens, Bruma en Rekik zijn gescout met het bord op de schoot voor de TV. Die werden zo´n beetje door de heren van VI aan tafel al naar voren geschoven als nieuwe centrale verdedigers. Dat noem ik geen scouten.

8 september 2013 om 16:44

Wel makkelijk praten achteraf. Ik weet nog toen PSV een half jaar geleden in verband werd gebracht met Bruma en ongeveer 75% van VZ hem niet goed genoeg vond. Niet eens een basisspeler in de duitse middenmoot. Bijna niemand hier zag hem graag komen.
Hetzelfde bij Rekik deze zomer, bijna niemand hier snapte waarom je een 18 jarige zou halen. Hij zou (nog) niet goed genoeg zijn.
Als ze toen echt zulke voor de handliggende keuzes waren, waarom waren ze dan niet eens mee naar het jeugd Ek?

Verder zijn Brenet en Willems nou ook niet bepaald uit de eredivisie gehaald, dus komt ook zeker scouting aan te pas.

Wat is, in de eredivisie, eigenlijk de laatste acceptabele verdediger die is gescout buiten Nederland? Ik kan alleen Douglas en Bjelland bedenken.

8 september 2013 om 17:20

jij moet toch ook wel snappen dat je tegenwoordig moeilijker buitenlandse talentvolle verdedigers haalt met al die topclubs die ze al wegkopen op zn 16e , maakt het er iig niet makkelijker op ook al heb je gelijk dat er geen buitenlandse verdediger meer is geslaagd na tijdperk Alex en lee.

8 september 2013 om 17:43

Ik zou ook niet al te trots zijn op het scouten van Willems hoor. Maar ik ben het met je eens, Zanka had veel potentie, maar ook dat kan soms verkeerd aflopen. Hoort erbij.

8 september 2013 om 20:23

Dat was ook geheel logisch, was bij HSV niet bepaald een succes, en PSV is met alle respect beter dan Hsv, het is dan logisch om te denken dat hij bij dat stapje hoger(qua club)mensen gaan denken dat hij het niet red.
Persoonlijk denk ik toch dat Rekik meer het mannetje achter in is.

8 september 2013 om 16:20

Rekik en bruma noem je even niet? Arias zit er net bij man.. praat even wat minder poep

8 september 2013 om 23:39

Een huurspeler scouten, is niet zo moeilijk... Gewoon afdankertjes van grotere clubs..

9 september 2013 om 02:46

Schijnbaar toch wel want tot nu toe bakt die bojan er ook niet veel van voorin.

Zanka is geen miskoop want hij kwam transfervrij dacht ik. Ik vond hem vandaag inderdaad erg irritant en hij mocht veel eerder rood krijgen als het aan mij lag. Deze actie van die supporters is wel overdreven en onacceptabel, je hebt net gewonnen dus waarom ga je niet lekker feest vieren denk ik dan.

8 september 2013 om 16:20

Dat vind ik altijd zo'n kul argument, tekengeld, opleidingskosten voor Kopenhagen, plus fee voor zijn zaakwaarnemer dan zit je al snel aan de miljoen in totaal

Reacties van beide kampen gaan gewoon helemaal nergens over. Hoe zanka zich tijdens en na de wedstrijd als klein kind profileerde en zich volledig liet kennen door de provocaties van de net zo kinderachtige desbetreffende willem twee supporters. Mensen, waar is onze beschaving anno 2013 gebleven? Weten we nog wat normen en waarde inhouden. Iedereen die zich vandaag schuldig heeft gemaakt aan idioot gedrag op zowel het veld als de tribune mag zich eens flink achter de oren krabben.

8 september 2013 om 16:13

Voetbal is een uitlaat klep geworden van de maatschappij waarin we leven. Ik zie de normaalste mensen zich idioot gedragen in het stadion en maandag weer braaf keihard aan het werk.

8 september 2013 om 16:25

Precies ^

Het was niet slim van Zanka, maar zo over de schreef gegaan is hij ook weer niet hoor. Die supporters moeten lekker naar huis gaan en genieten van de punten.

Dat Zanka het mikpunt was de supporters is tot daar aan toe, dat hij er aan toegeeft door in de 93e minuut alsnog rood te pakken is dom maar de actie van supporters als de spelers willen vertrrekken en Zanka wederom het mikpunt te maken terwijl het ze in de wedstrijd al gelukt is vind ik totaal onnodig en debiel.
De wedstrijd is gespeeld, laat het gaan.

8 september 2013 om 16:20

Wat heeft hij precies gedaan dan, want ik heb het namelijk niet gezien. Maar voordat het op psv.nl staat duurt nog 2/3 dagen en zolang heb ik het geduld niet

Waarom is nergens te lezen dat Zanka tijdens de wedstrijd een middelvinger richting het publiek op stook? En dan niet in de richting de 0 uit-supporters...

8 september 2013 om 16:24

Tja tombola, als je moeder voor hoer wordt uitgemaakt en je steekt dan je middelvinger naar de supporters op, dan is dat wel een heel heftige reactie he. Die supporters hebben een grote bek achter het hek en als ze meet veel man zijn. Ik denk dat er niet een van is, die tegen wie dan ook het lef heeft om buiten het stadion tegen een wildvreemde te zeggen dat zijn moeder een hoer is. Waarschijnlijk krijg je dan wel wat meer dan een middelvinger. triest volk die kruiken....

Pff emotie hoort bij het voetbal maar om na de wedstrijd nog iemand op te gaan staan wachten dat is wel heel erg min die jongen had het toch al zo moeilijk de hele wedstrijd.

8 september 2013 om 17:33

Dat is toch des PSV! Heertjes Lens, van Bommel , Willems en Strootman hebben zich vorig jaar meermaals laten gelden. Blijkbaar is het een PSV probleem want het hele seizoen staat het 1e divisie elftal al belachelijk voor paal met al die kaarten

8 september 2013 om 18:05

Het is typisch PSV dat WII supporters na de wedstrijd een PSV speler opwachten?? Die mag je me uitleggen!

9 september 2013 om 02:47

Haha ik heb in lange tijd niet zo'n belachelijk rare reactie gezien. Vertel hier eens wat meer over beste man.

Triest van die supporters je moet een speler gewoon met rust laten dit kan je echt niet maken! Ik hoop dat ze een wedstrijd zonder publiek moeten spelen. En Zanka is gewoon een top verdediger jammer dat zoveel mensen hem onderschatten.

8 september 2013 om 16:29

Helemaal mee eens, als Willem 2 supporter moet je allang blij zijn als je een wedstrijd wint. Dan moet je niet zo triest gaan doen!

8 september 2013 om 18:07

7000 supporters straffen voor 10 onbenullen?

Tjah als je de supporters loopt uit te dagen kan je een reactie verwachten. Een bierdoushe en een scheld cannonade koelt hem mischien wel af. Ben geen W2 supporter

8 september 2013 om 16:25

Zo te zien aan je reactie ben je helemaal geen supporter VI-Rules, anders zou je dit niet normaal vinden.

8 september 2013 om 16:29

Dus jij vindt dit normaal gedrag? Dit kan toch niet ze moeten gewoon een boete geven aan de club want dit gedrag moet je niet accepteren.

8 september 2013 om 20:50

Tja, je bent dus geen voetballiefhebber kan ik uit reactie opmaken.

Ik heb totaal niet genoten al wonnen we mee 2-0 ... Maar het enigste vind ik dat er een paar hersen loze daar een bus op wachten. Mijn dochter van 8 maanden geeft meer verstand . Zal het wel fout zien. Ik weet wel in mijn. Tak van sport als we op het ijs een potje hadden gevochten , vatte we na de tand gewoon een pilsje. Alleen vind het het gewoon jammer dat dit soort team mee doen, PSV staat gewoon heel de wedstrijd te schoppen en lomp te gedragen. Puur omdat ze voor spek en boon mee doen.

Alsof roepen over Zanka's moeder zo normaal is.. Leipe gasten bij Willem II zeg.

8 september 2013 om 16:29

Lul niet man . Waar gebeurt dat niet . Of kom je nooit in er stadion. Viel wel mee . Vond wat hij deed veel erger . En het is in het voetbal altijd het zelfde clubje

8 september 2013 om 16:38

ik ben naar vele voetbal wedstrijden geweest in Nederland, maar anders nog nooit gehoord en nee ik heb geen gehoorprobleem. Tuurlijk worden er dingen geroepen, maar dat is gewoon naar speler zelf gericht... maar wtf... mega zielig en kansloos om over iemand zijn moeder te beginnen.

8 september 2013 om 23:44

Nog nooit gehoord??? Dan ben jij denk ik niet verder geweest dan Emmen tegen telstar met gemiddeld aantal toeschouwers van 3, maar dit gebeurd overal hoor kijk alleen al naar de haat tegen Lurling die zn moeder volgens heel Nederland een hoer is

9 september 2013 om 12:03

Barryballs, dan bezoek jij zeker ook geen thuiswedstrijden van jouw favoriete club uit Eindhoven? http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/psv/2130...
Dus of je gaat niet naar voetbalwedstrijden, of je hebt echt gehoorproblemen.. Jullie beginnen zelfs over de moeder van iemand die net overleden is.. over zielig en kansloos gesproken..

Daarnaast is het natuurlijk niet goed te praten en doe ik niet aan deze onzin mee.

9 september 2013 om 13:26

Het gebeurt overal.. ja, dat is een geweldig argument. Overal in Duitsland werden vroeger joden vernederd en vermoord. Alsof het opeens okay is als het overal gebeurt??!

9 september 2013 om 14:58

Jij begint meteen met "leipe gasten bij willem II zeg". wat ik wil aangeven is dat deze leipe gasten overal zitten, ook bij jou op de tribune. Jouw argument is een beetje leip door dit te vergelijken met de vernedering en het vermoorden van de joden..

Weet niet wie hier nu een leipe gast is.

"er met bier gegooid" beetje zonde ik bedoel maar, drink het op en ga lekker feest vieren! jullie hebben toch gewonnen of niet dan

8 september 2013 om 16:27

Vindt ik ook . Smaakte wel

Tevens hoor ik gelukig niet bij de hersenloze en heb respect voor iedere club... Jammer dat die gasten en die zanka der club geen eer aan doen. Zanka was 90 min aan het solliciteren voor rood. Iemand opzettelijk een bal in gezicht trappen. Blij met 3 punten. Support your local

8 september 2013 om 17:56

Bent u een buitenlander of dyslectisch? U zegt van alles door elkaar en al uw reacties zijn niet te lezen.

Ik hoop dat uw dochter de Nederlandse taal beter gaat beheersen.

9 september 2013 om 02:51

Ik hoop dat jij in de toekomst niet zo zielig doet, want als je enigszins begrijpend kan lezen dan weet je wat er staat. En als je hier zo'n moeite mee hebt en niet over voetbal kan praten kun je vast wel ergens terecht om over de Nederlandse taal te discussiëren.

On: het valt mij wel op dat jong Psv heel veel rode kaarten pakt. Daar mag de trainer wel tegen optreden, maar ik heb me twijfels bij deze trainer.

Zonder het goed te praten heeft Zanka hier wel een beetje om gevraagd. Wat een irritante gast zeg. Steeds goed wegkomen bij overtredingen (waardeloze scheidsrechter), continue lopen zuigen, publiek provoceren en zich laten provoceren. Hij was soms meer met het Willem II publiek bezig (psv publiek was er niet!) dan met het voetbal.

8 september 2013 om 16:30

Heheh gij kunt het goed verwoorde . Toch 3 punten

8 september 2013 om 16:46

Ik vind het knap hoe je "het publiek provoceren en zich laten provoceren" kan noemen als 2 punten die tegen hem spreken.
Dan kan je net zo goed zeggen over de Wll supporters dat zij "de speler provoceerden en zich lieten provoceren".

8 september 2013 om 17:09

Ja, knap he? Maar je hebt gelijk, andersom geldt hetzelfde. Maar dat gaat toch bij iedere club zo. Als een speler steeds door een (zeer) slechte scheidsrechter onbestraft blijft gaat het publiek zich roeren. Als je daar als speler op reageert door je middelvinger naar het publiek op te steken, wakker je dat vuurtje alleen maar op. Sla vervolgens een tegenspeler in het gezicht en je hebt rood te pakken.

9 september 2013 om 00:35

Daar heb je gelijk in, maar het was meer dat het vaak vanuit 1 kant wordt gekeken(dus uitdagen en uit laten dagen). Zo staat er in dit bericht ook niets over het provoceren van Zanka.

Dus wat moet er nu gebeuren? De Knvb kan voor Zanka een gepaste schorsing bedenken en de trainer geeft al aan dat het voorval vanuit PSV ook nog een staartje gaat krijgen.
Daarnaast hoop ik dat zo Willem 2 als de Knvb de supporters van Willem 2 goed aanpakt. Emoties moeten kunnen, maar je moet ze ook kunnen beheersen. Verhaal halen, zeker bij een speler van de tegenstander kan niet. Zou zeggen minimaal 1 wedstrijd zonder thuis publiek. Supporters onderling vind ik nog tot daar een toe. Maar dit hoort niet in het voetbal thuis en dat moeten ze ook maar laten merken.

8 september 2013 om 16:44

Het valt allemaal wel mee . Stond echt niet mee als man of 40. Er gebeuren ergeren dingen in het voetbal !!! Denk dat de KNVB wel weer moeilijk doet want het is iemand van de topclubs. Als dit gebeurdt tegen een minderen club loopt het met een sisser af. Het punt is dat die belofte. Gewoon niet in de Jupiler thuis horen ... Die zanka is een gefrustreerde !! Meer niet . Doet zijn team de das om. Die beloftengeqoon er uit gooien volgend jaar

8 september 2013 om 16:58

Ben het met je eens dat belofte teams niet thuis horen in JL. In ieder geval zoals het nu georganiseerd is. En dat er ergere dingen gebeuren in het voetbal is ook zeker waar.
Maar dat is natuurlijk geen excuus om dit wel te accepteren. Juist omdat er te weinig ingegrepen word op dit soort momenten denken supporters dat ze zoiets kunnen maken. Belachelijk natuurlijk. Diefstal is ook erger dan moord, dus diefstal dan maar niet bestraffen?

Willem 2 supporters die zich botvieren op een speler van een jeugd elftal. Wat een ontzettende onbenullen daarin Tilburg. Ik kan het sowieso moeilijk begrijpen waarom je je bezig zou houden met het uitschelden van de tegenstander ipv je eigen team aan te moedigen. Maar goed, Tilburg..

8 september 2013 om 16:48

Waarom niet tegen jeugelftallen maar wel tegen 'senioren'? Dan moet je ze niet in onze competitie zetten!

8 september 2013 om 17:20

Zeg ik ergens dat ze het wel tegen senioren mogen?

9 september 2013 om 00:55

mag

9 september 2013 om 10:00

Op een speler van een jeugdelftal.. Je bent schijnheilig aan het doen, want dit gebeurt niet alleen in Tilburg maar ook in Amsterdam. Ik ben volledig met mijn mede supporters oneens trouwens.

wat een stelletje mietjes die willem 2 nep suporters in eindhoven moete ze stoer doen losers durve ze wel tegen een ventje gatver damme mietjes

8 september 2013 om 18:01

Zouden we wel willen , maar die burgemeester doet het in zijn broek en laat uitsupporters van maar liefst 7 ploegen niet toe.

Hoe Zanka zich gedroeg en liet beïnvloeden is niet goed te praten, maar die semi-mongolen op de tribune van Willem 2, wat een grap zeg! Ik hoop echt dat jullie nooit, maar dan ook nooit meer terugkeren in de eredivisie stelletje nepsupporters! Schaam je!

8 september 2013 om 16:51

Ik ben een trotse willem II . Vind dit ook niet kunnen. Maar ik had me semi mongole broer bij. Een vrolijke jonge met syndroom van down heeft maar wel voor jouw clubje is .( En die ik iedere wedstrijd in Eindhoven afzet. Die vond dat de rode kaart al wel eerder getrokken mocht worden. Tevens kwam messaoud ook goed weg

9 september 2013 om 11:56

Nep supporters omdat er 10 man voor de grap begint te duwen en 2 man bier gooit? Volgens mij heb je het dan over nog geen 0,25 van het publiek.

En als we het dan over nep supporters hebben, waar waren de uit supporters? Waar zijn sowieso bij PSV (niet eens jong Psv) de grote aantal uit supporters? Wil de statistieken er graag voor je bij pakken maar als we procentueel het aantal supporters gaan vergelijken met de uit supporters van afgelopen jaar staat Willem II hoger op deze lijst dan Psv, procentueel gezien niet in aantallen. Aantallen is namelijk appels met peren vergelijken.

Verder zitten er bij PSV ook een hoop semi-mongolen op de tribune zoals bij elke voetbalclub: http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/psv/2130...
I rest my case.

Lachwekkend om te zien hoe sommige (lees; sommige) internethooligans reageren op dit artikel.

OT: Ook ik ben Willem II supporter, zit in een normaal vak met normale mensen om me heen. Ik denk dat 7000 mensen in het stadion merkte wat voor irritante gozer die Zanka is, maar de irritante mensen gaan zo'n jongen opwachten. Ik schaam me diep voor mijn mede'supporters' die zich als kleine kinderen gedragen. Wat er op het veld gebeurt heeft na het fluitsignaal geen belang meer, de 3 punten zijn binnen en we kunnen weer op naar de volgende tegenstander. Trotse Willem II supporters, waaronder ik, zullen zich schamen voor de debielen die zich laten gaan. Grow up.

8 september 2013 om 16:52

Eindelijk. Iemand die het goed uitlegt

Dit zou wel een boete worden of een wedstrijd zonder publiek, supporters die de tegenpartij gaan opwachten en dan willen aanvallen/met bier gooien kan gewoon niet. Misch is het niet aanvallen maar als er in een keer 50 man op je af komen voelt het wel als aanvallen.

8 september 2013 om 17:01

Niet zo overdrijven met 'aanvallen'. Er zijn twee (plastic) glazen bier door de lucht gevlogen, da's alles. Brabants Dagblad maakt een hoop ophef hier over, wat klakkeloos overgenomen wordt. Zoveel was er niet aan de hand.

Stelde niks voor bij de bus werden 2 bekertjes met bier gegooid en een bietje getrek en geduw omdat de stewards wouden weten wie dat Bier gooiden en als willem II hier een boete voor krijgt zijn ze helemaal gek geworden in Zeist.

Knvb maffia !

8 september 2013 om 17:07

Tuurlijk doe de knvb er wat aan denk dat ze in eindhoven niets doen als de knvb er niets aan doe

Ach ja het is maar bier. Zanka heeft het zelf opgezocht. Zeker nadat hij nog even een hand gebaar na het publiek maakten. Ben wel benieuwd of Willem II voor gestraft word.

Blijkbaar werd hij ook de hele wedstrijd toegezongen? Dan snap ik die scheidsrechter ook niet: je hoeft maar één keer over zíjn moeder te beginnen en de wedstrijd wordt al stilgelegd. Maar een speler 90 minuten lang negatief toezingen mag wel?

8 september 2013 om 17:17

Hij is alleen helemaal op het einde toegezongen. Daarvoor wel veelvuldig uitgefloten omdat al zijn overtredingen onbestraft bleven. Dat heeft hij beantwoord met een middelvinger naar het publiek, waardoor er gezongen werd en hij vervolgens door het lint schiet.

Ben het met je eens scheids had al kang moete ingrijpe ben benieuwd naa4 zijn reactie ook

Nou nou, wat een paniek zeg... Hij is een keer uitgescholden en er is een beker bier een meter naast hem beland... Pleur op, niks aan de hand. Uitslag boeit vrij weinig, wordt einde seizoen waarschijnlijk toch geschrapt.

Ach ja Zanka speelt nu ruim een jaar in het tweede en Willem II stelt ook niks meer voor. Logisch dat beide gefrustreerd raken. Niet te veel aandacht aan besteden.

Je kunt wel zien dat iedereen maar praat hier zonder er iets van af te weten.

Supporters stonden alleen maar bij de hoofdingang te zingen waar is die zanka nou en er is een biertje voor zn voeten gevallen.

Maar volgens sommigen moeten die mensen jaren stadionverbod krijgen.

8 september 2013 om 17:23

Hoe kan er een bietje voir ze voete vallen en dat zinge over ze moeder dan lijp ga nu niet zegge dat dat notmaa is

8 september 2013 om 23:46

Is je toetsenbord stuk of heb je te dikke vingers voor je scherm? Wat jij zegt begrijpt helemaal niemand

Vind Willem II supporters gewoon triest, altijd al gevonden. deze actie onderbouwd het voor me.
vraag me het niet te onderbouwen want het is gewoon een gevoel dat ik die Kingside maar kansloos vind.

Dat bier gooien begint een beetje standaard te worden in Tilburg, ze lusten het zelf blijkbaar niet. Er zit daar volgens mij een behoorlijke groep kanslozen op de tribune. Ze kunnen zich beter richten op het steunen van hun club, het voetbal is echt nog niet geweldig.

Kansloos die Tilburgers!
Vorig jaar ook dat geouwehoer gehad toen ik met NEC daar op bezoek kwam, heb volgens mij na de wedstrijd zeker nog een uur in het vak gezeten omdat sommige daar kortsluiting hadden.
Er werd gegooid met bier en vuurwerk en een paar dachten dat ze ook door een wand heen konden slaan.
Voelen zich heel wat met zo'n 'kingsize' groepje, ze kunnen zich beter druk maken om hun eigen team.
Drama dat Willem II

8 september 2013 om 19:06

kan me een jaar of tien geleden nog herinneren dat de stenen in de uitwedstrijd naar nek bij ons door de ramen vlogen ......

9 september 2013 om 14:48

Precies, stoeptegels door de busramen naar binnen krijgen is wel normaal zeker? En het uitvak alleen uitmogen met politiehonden en extra bescherming?
Ik word zelfs in Nijmegen uitgescholden door bejaarden mensen als ik met een willem II sjaal fiets in de winter. Dus zo kunnen we nog wel even doorgaan..

Weer behoorlijk wat ophef om niets, ja het is inderdaad niet nodig wat er gebeurd is. maar ik zou tegen iedereen zeggen, kijk het filmpje even op youtube. er worden 2/3 bekers bier omhoog/richting de bus gegooid. En dan is er een beetje duw en trek werken tussen 5/6 man en wat stewards. zoals wel vaker is er dan ook nog een groep die erbij staat en er naar kijkt (sensatiezoekers)

Weet niet precies wat er na de wedstrijd gebeurd is, maar hij werd zeker niet de hele wedstrijd uitgefloten,alleen op het laatst kwamen er van een klein groepje wat foute teksten. Uitgefloten werd hij wel, maar daar maakte hij het wel zelf naar door irritant gedrag, overtredingen en zeuren bij de scheids. Daarmee is ook meteen de man genoemd die de hele Eedstrijd uit de hand heeft laten lopen. Wat een aanfluiting. Een wedstrijd zonder publiek, jou op zeg, dan straf je 7000 supporters voor een tiental onbenullen. Gewoon die onbenullen aanpakken.

Wel zielig dat ze een speler gaan opwachten. Maar Zanka is toch echt een miskoop gebleken gelukkig heeft hij niks gekost. Hopen dat hij in de winter een leuke club vind

Zanka is weer eens flink door de mand gevallen. We mogen hem onderhand wel als complete miskoop beschouwen. Kwam voor nop naar Psv, maar het is nu al sonde van het niet geringe tekengeld en salaris.

Een beetje zielig om na de 3 punten zo'n speler op te wachten. Ga lekker feesten met die 3 punten op zak en drink dat bier op !

logisch als je je zo misdraagd in de wedstrijd, laat het een wijze les voor Zanka en andere spelers zijn .
misdragen moeten ze maar in hun eigen stadion doen en niet als je ergens te gast bent.

hoor dan haha lijpers mietjes haha waarschuwing haha

Aah de Willem Ii'ers hebben eindelijk weer een beetje aandacht te pakken! Ik woon zelf dicht bij Tilburg en ga naar school in Tilburg maar ik vind Willem II een walgelijke club.

Kom op mensen. Overdreven nieuwsbericht, overdreven overtredingen en overdreven provocaties. Voetbal is emotie en ik heb nog nooit een club gezien met supporters zonder emotie.

Bij elke club hangen er mensen rond met wat minder fatsoensnormen en die zich meer laten gaan dan een ander. Dat ze bij Willem II misschien vaker samen zitten kan ik me heel goed voorstellen, maar om dan hier iedereen over een kam te scheren en de CLUB Willem II meteen aan de schandpaal te nagelen, zegt ook genoeg over het niveau van sommigen hier.

Stel je ook maar eens voor dat er na jaren sportieve zooi nog steeds bijna 10.000 man zit in Tilburg. Zouden veel clubs jaloers op zijn wanneer zij in die situatie zouden belanden.

Kom op mensen. Overdreven nieuwsbericht, overdreven overtredingen en overdreven provocaties. Voetbal is emotie en ik heb nog nooit een club gezien met supporters zonder emotie.

Bij elke club hangen er mensen rond met wat minder fatsoensnormen en die zich meer laten gaan dan een ander. Dat ze bij Willem II misschien vaker samen zitten kan ik me heel goed voorstellen, maar om dan hier iedereen over een kam te scheren en de CLUB Willem II meteen aan de schandpaal te nagelen, zegt ook genoeg over het niveau van sommigen hier.

Stel je ook maar eens voor dat er na jaren sportieve zooi nog steeds bijna 10.000 man zit in Tilburg. Zouden veel clubs jaloers op zijn wanneer zij in die situatie zouden belanden.

neem aan dat je mietjes bedoeld en waarschuwing

Tjah wat moet je als willem2 supporter anders? Het voetbal is niet om aan te zien,je speelt in de competitievervalsings league en als klap op de vuurpijl is willem2 zover weggezakt dat iedere voetbalsupporter deze club alweer vergeten is.je moet wat dus ga je je maar afreageren op de tegenstander. Dit met kansloze liederen en gooien met bier. Deze actie is nog lager dan wat de desbetreffende speler heeft gedaan. Ik wens het bestuur van deze Bvo's veel sterkte met het in stand houden van deze club en daarnaast haar eigen niveauloos deel van het publiek.

PSV kan maar beter het contract van Zanka afkopen en hem laten gaan, want dat wordt niks meer. Vorig seizoen had ik al niet zo'n beste indruk van hem, maar Jong PSV - Jong Ajax afgelopen maandag sloeg echt alles. Ik heb serieus, zonder overdrijven, nog nooit een betaald voetballer zo slecht zien spelen.

Maar goed, Zanka zal ook niet opzettelijk slecht spelen en ongetwijfeld zal hij meer balen van deze hele situatie dan wie dan ook. Met een hele groep supporters één speler aanvallen is sowieso sneu. En na de wedstrijd moet het echt klaar zijn. Vroeger had je nog de erecode dat supporters buiten de wedstrijden om de spelers met rust lieten, wat er ook gebeurde. Triest dat zo'n regel niet eens meer gerespecteerd kan worden.

Willem II wordt weer eens in een slecht daglicht gezet. Zanka loopt heel de wedstrijd naar de supporters te provoceren en schopt de tegenstander zonder reden onderuit en slaat nog een Willem II-er in het gezicht. Vervolgens staan er bij de de bus hooguit 20 mensen waarvan er 2 een beker bier richting de bus gooien die niet eens in de buurt van Zanka komen. Waarna hij in de bus vrolijk verder gaat met provoceren.

De teletekstsupporters hier op VZ lopen elkaar weer eens ouderwets na te ouwehoeren

8 september 2013 om 22:52

Jij kan als w2 supporter ook niet objectief kijken naar de situatie. Hij kreeg wel meer dan 2 bierglazen naar zn hoofd gegooit en er stonden zon 80 man hem op te wachten. Daarnaast probeerden de stewarts de media weg te houden van t incident. Die tilburgers mogen van mij hard aangepakt worden, paar wedstrijden zonder supporters. Al dat zou niet veel uitmaken met de normale stadionvulling in tilburg.

9 september 2013 om 01:00

Kijk even naar het filmpje. Ik zie denk ik meer suppoosten, beveiligers als supporters. En er gingen drie halen glazen bier de lucht in. Niet goed te praten, maar de zaak wordt door dit soort opmerkingen erg opgeklopt

9 september 2013 om 01:03

Voor JL behoorlijke toeschouwersaantallen. Hoeveel zaten er bij Jong PSV tegen Excelsior?

9 september 2013 om 16:54

Teunteun die over objectief kijken praat. Ik val bekant van me stoel.

Mensen, mensen, wedstrijden zonder publiek omdat een gefrustreerde speler een glaasje bier krijgt aangeboden van een gefrustreerde supporter, die het per ongeluk uit zijn handen laat vallen. Laat jezelf nakijken!
Bovendien hebben we al een wedstrijd zonder publiek opgekregen van de Eindhovense burgemeester: net zoals 7 andere ploegen zijn wij niet welkom bij de thuiswedstrijd van psv jong. Hoezo competitievervalsing???

8 september 2013 om 20:30

je brengt het mooi geloof je het zelf ook nog

8 september 2013 om 20:33

Jij niet dan???

8 september 2013 om 22:08

Uit zn handen laat vallen. Jij hebt de lagere school zeker nooit afgemaakt want gravitatie werkt niet omhoog.

9 september 2013 om 09:40

Dit is tenminste een reactie van niveau, chapeau (rijmt ook nog)!

Tja, wordt er niet beter op voor Zanka zo.

Bij PSV-Cambuur heb ik zo eens naar hem zitten kijken tijdens de warming up (toen had ik net de opstelling gehoord, warin niet Rekik speelde maar Hendrikx). Zank heeft de gehele warming up Niks gedaan. Hij heeft letterlijk met zijn handen in zijn zij gestaan en heeft gekeken hoe de anderen de warming up deden. Ik lees uit zijn lichaamstaal gewoon dat hij niet meer op zijn plek is in dit Psv.

Dit soort dingen verwacht je niet bij een gezellige volksclub als Psv.

Je kan wel zien dat willem 2 thuis hoort in de JL. Spelers en supporters die zich als kleine kinderen laten proveceren door nog kleinere kinderen van PSV. Nu ze niet meer tegen het grote PSV mogen voetballen, moeten ze het maar laten zien tegen de tieners. Lekker met zn allen zanka uit lopen schelden, dat maakt je alleen maar zwakker als supporter en een goede speler wordt daar alleen maar sterker van. Van mij mogen ze in sTilburg een dikke boete krijgen voor het bier gooien en de spreekkoren. Misschien dat we dan eindelijk van die trieste calimeros af zijn.

9 september 2013 om 14:17

haha komische reactie dit, weetje wat: de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet betekent?
Die liederen van jullie over ajax en joden gaan veel en veel te ver. Daar hoor je jullie natuurlijk nooit over. Ik snap dat je gefrustreerd bent hoor als je al zo lang geen kampioen bent geworden en ook jong psv voor geen meter meekomt in dit niveau. Maar toch chapeau dat je blijft dromen van prijzen! Toch leuk dat je dit allemaal zo goed kan beschrijven terwijl je niks van voor, tijdens of na de wedstrijd hebt gezien..

9 september 2013 om 15:03

Misschien moeten jullie betere spelers scouten aangezien Zanka er door het provoceren niet sterker van werd.. En ja poeeee het grote PSV met hun fanatieke aanhang die zich wekelijk sin grote getalen laten zien bij uitwedstrijden poepoe.. Altijd zeuren over de straffen vanuit de Knvb, over calimero's gesproken.

Over een storm in een bierglas gesproken, o o o.. die reacties hier zijn weer geweldig vermaak. Dank allen! Enkele supporters die een biertje gooien richting Zanka aangezien hij de gehele wedstrijd provoceert en zijn middelvinger opsteekt richting de fanatieke aanhang. Dit zou je eens moeten flikken bij Feyenoord. Geen een supporter is daar toch van gediend en daarmee lok je spreekkoren uit, kom op. Wees blij dat er geen sprake was van racisme wat bij andere club veelal gebeurd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren