Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax zet vier onervaren tieners op deelnamelijst voor Champions League

Laatste update:
/

Riechedly Bazoer maakt mogelijk al op zeer jonge tijd zijn debuut in de Champions League. De pas zestienjarige verdediger, ex-speler van PSV, is door Ajax op de spelerslijst gezet voor deelname aan het Europese miljoenenbal.

Bazoer maakte tijdens afgelopen seizoen de overstap van PSV naar Ajax. Hij mocht vanwege de regels van de KNVB echter enkel geen officieel duel voor de club uit Amsterdam afwerken. Hij trainde in de voorbereiding al mee met de A-selectie.

Als Bazoer in één van de zes Champions League-duels minuten maakt, dan is hij de jongste speler sinds de start van het toernooi in 1992, zo vond het Algemeen Dagblad uit. Stanislav Lobotka, Dejan Meleg en Marvin Höner wachten ook nog op hun debuut voor Ajax 1, maar zijn al wel op de CL-lijst gezet.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Speelt al 1.5 jaar als controlerende middenvelder. Ook de positie waar hij zal blijven spelen want dat doet hij erg goed.

Denk niet dat hij zal gaan spelen. Iemand enig idee of Enoh ook is ingeschreven?

5 september 2013 om 08:15

Ja Enoh staat ook op de A-lijst.

5 september 2013 om 08:22

Klopt idd dit is de lijst die is ingeschreven :

Doel: Kenneth Vermeer, Jasper Cillessen

Verdediging: Ricardo van Rhijn, Niklas Moisander, Daley Blind, Mike van der Hoorn en Riechedly Bazoer

Middenveld: Christian Poulsen, Lerin Duarte, Siem de Jonge, Lasse Schöne, Thulani Serero, Eyong Enoh, Stanislav Lobotka en Dejan Meleg

Aanval: Viktor Fischer, Kolbeinn Sigthórsson, Bojan Krkíc, Lucas Andersen, Tobias Sana, Danny Hoesen en Marvin Höner

Ik zie sommige posts van mensen die beweren dat Bazoer heel stom is geweest met de overstap van psv naar ajax omdat hij bij psv "nu al in de basis had gestaan" slaat helemaal nergens op eigenlijk omdat hij gewoon een verschrikkelijk groot talent is maar wel pas 16! De wedstrijden die hij nu sws al speelt in de jupiler ligue is al van grote waarde voor hem.

En elke minuut die hij in Ajax 1 maakt en/of in de champions ligue zullen gewoon mooi mee genomen zijn hij is nog jong hij komt er wel. Ik denk dat deze jongen een grote toekomst tegemoet gaat! Evenals Meleg.

5 september 2013 om 08:27

Ik mis een verdediger op je lijstje!!?

5 september 2013 om 08:27

Waarom staan Boilesen, Ligeon en Denswill er niet bij? Sowieso wel heel weinige verdedigers. Maar één linksback, één rechtsback en twee Cv's. apart..

5 september 2013 om 08:29

Omdat die vanaf hun 16e al 2 jaar bij Ajax spelen en zodoende al speelgerechtig zijn voor de CL. Hetzelfde geldt voor Mickey vd Hart

5 september 2013 om 08:35

Bizar eigen jeugd zeggen ze dan? Bazoer weghalen bij PSV vind ik echt een zeer slechte situatie.

Zo ga je als clubs onderling toch niet met elkaar om? Ajax kan dit dus ook terug verwachten en raakt zo geïsoleerd.

Je ziet dat al aan clubs die geen spelers meer willen verkopen. Samenwerken is wel het laatste wat men overweegt nog!!!

5 september 2013 om 08:38

EN geld dat niet voor vermeer blind van rhijn enz?

5 september 2013 om 08:43

Als je het verhaal nooit gevolgd hebt moet je er ook niet over beginnen @cl_fctwent.

5 september 2013 om 08:47

Die zijn al boven de 21 en dan moeten ze weer ingeschreven worden..

5 september 2013 om 08:48

@cl_fctwent

Onzin. Ik las gister in het stukje van Art Langeler over dat 'gentlemens agreement' dat Psv eerder in 2010 ergens al een jeugdspeler van Ajax had overgenomen en zij konden het dus in principe terug verwachten, wat dus ook gebeurd is.

Daarbij denk ik dat Ajax zich niet zo'n zorgen hoeft te maken, dat de 'goede' jeugdspelers naar een andere topclub in Nederland verkassen. Die zien namelijk ook wel dat één van de grootste kansen om door te breken bij Ajax zelf is.

En als laatste: zo'n gentlemens agreement is grote onzin. Jeugdspelers moeten lekker zelf weten waar ze gaan ballen.

5 september 2013 om 08:50

Twente? Eigen jeugd? Wie zegt dat? Hij komt uit de jeugdopleiding dat wel.

5 september 2013 om 08:51

@CL_Fctwent: deels heb je gelijk, maar vergeet niet dat de andere clubs in Nederland hetzelfde spelletje spelen als Ajax. Bij alle 'grotere' clubs in Nederland zie je dat ze talenten weghalen bij de concurrent of wat 'mindere teams'. Daarom begrijp ik jou frustratie ook niet. Daar komt nog bij dat Bazoer zoals hij zelf al meerdere keren aangaf op het moment van de overstap naar Ajax geen perspectief bij Psv zag.

5 september 2013 om 08:57

Bazoer had naar het buitenland moeten gaan dan? Want bij PSV wilde hij niet blijven. Wees blij dat zo'n jongen in NL blijft voetballen en dat hij Ajax boven ManC verkoos.

5 september 2013 om 09:14

Bazoer had die wedstrijden in de Jupiler League had ie bij PSV ook wel gekregen.
Dus dat is echt een onzin reden.

5 september 2013 om 09:20

Rik Schouw ging vorig seizoen van Ajax naar Psv en Bazoer koos zelf voor om zich bij Ajax aan te melden

5 september 2013 om 09:22

@dennis1105

Waarom begin je nou weer specifiek over Bazoer. Kunnen we die jongen niet gewoon lekker met rust laten. Is pas 16 maar heeft al zo veel te verduren gehad.
Laat die jongen gewoon lekker voetballen, kan hij zijn voeten laten spreken en sommige mensen hier de mond snoeren.

5 september 2013 om 09:23

Ik denk dat als de ontwikkelingen zo doorgaan en Ajax jeugdspelers afserveert of in de jupilerleague stalt en vervolgens spelers als Sana, Boerrigter, Cuenca, Schone, Duarte, Bojan en Van der Hoorn haalt ze toch wel gaan inzien, dat het verleden niet het heden is.

5 september 2013 om 09:23

@CL_Fctwent: En waarom vind je het weghalen een zeer slechte zaak of wilde je gewoon wat te brullen hebben?

On: Ajax zal deze talenten niet voor niets op de lijst hebben geplaatst, de verwachting bij mij wordt opgewekt dat deze spelers hun minuten dit seizoen in Ajax1 gaan krijgen. Al dan niet in de CL.

5 september 2013 om 09:23

Beetje kortzichtige reactie. Bazoer was ontevreden over de gang van zaken binnen psv, en terrecht. Advocaat is nu niet de trainer die talenten laat debuteren. En dat was de cultuur binnen PSV tot het begin van dit seizoen ook niet. Logisch dat hij weg wilde, en Ajax heeft daar op ingespeeld.
Clubs die niet willen verkopen aan Ajax, daar doel je op Vitesse gok ik? Vitesse of te wel chelsea2 zal zich zelf voor de nederlandse voetballers steeds meer issoleren. Want getalenteerde spelers zullen vitesse eerder overslaan als tussen station en veel sneller kiezen voor bijvoorbeels AZ, Heerenveen, Groningen, Heracles om vervolgens een stap te kunnen maken naar de nederlandse top. Aangezien ze die kans bij vitesse niet krijgen. Kijk naar van Ginkel wilde dolgraag naar Ajax zit nu de bank warm te houden. Om vervolgens met de winterstop verhuurt te worden. Vitesse heeft het veel te hoog in hun bol gekregen.

5 september 2013 om 09:24

Als je het hele verhaal rond Bazoer niet kent dan zou je er ook niet op moeten reageren! Of is dit weer een poging om te provoceren?

5 september 2013 om 09:35

Wie zegt dat Bazoer eigen jeugd is? Volgens mij zeg jij dat alleen.

5 september 2013 om 10:05

@steef71
Wat bazzel je nou? De namen die genoemd worden zijn amper 17/18 jaar oud en niet langer dan 1 seizoen in dienst ( behalve Bazoer) op die leeftijd moet je veel spelen om je te kunnen ontwikkelen. In de JL kunnen deze jongens met goede tegenstand hun ontwikkeling voortzetten en rustig een kans krijgen. Zet ze nu in het eerste en de druk maakt ze kapot dan gaan ze net als Foscher niet vrij in het hoofd voetballen! Btw de namen die jij opnoemt zullen allen beslissend blijken als ze dat niet al waren! (boerigter bij het eerste kampioenschap, cuenca deels afgelopen seizoen al was hij wel geblesseerd en schone is gewoon een zeer nuttige speler. Duarte,boja en vander hoorn hou ze in de gaten!)

5 september 2013 om 10:21

Hoe bedoel je bizar? PSV heeft de gehele jeugdopleiding van Sparta leeggeroofd. Hit is pas bizar als iedereen zijn hele (jeugdige)leven zou moeten blijven bij de club waar hij ooit begonnen is.

5 september 2013 om 10:42

@steef

Dat hoop jij. Ajax serveert helemaal geen jeugdspelers af, als je kijkt hoeveel jeugdspelers er of in de basis staan of daar dicht tegenaan. Kun je niks ander concluderen dan dat jij onzin verkondigd.

Nog mooier is, Boerrighter, Cuenca spelen helemaal niet meer bij ajax.
Vermeer, van der Hart, van Rhijn, Ligeon, Tete, Veltman, Bazoer, Sporkslede, Denswil, Gravenberch, Kuipers, Boilesen, Blind, Vissers (a1), Klaassen, de Jong, Andersen, Meleg, de Sa, Hoesen, Hendriks, Honer, Lazic, de Bondt, Fischer zijn allemaal jeugdspelers die bij de eerste 33 horen of grote kans hebben op speelminuten. Enoh en Serero zijn overigens door ajax ct opgeleid, een ajax filiaal.

De JL is juist een mooi podium om op te acteren, daar leer je meer dan in de beloften competitie. Ajax trekt ook wel wat ‘ervaren’ spelers aan, Cillessen, van der Hoorn, Moisander, Poulsen, Schone, Duarte, Bojan, Sana, Sigthorsson zijn de enige niet jeugdspelers die gehaald zijn, 9 van de 33 en dat uitgestreken over meerdere jaren.

5 september 2013 om 10:55

Cl_fctwent

Aub, start deze onzin discussie nu niet weer op. Wanneer een groot talent te kennen geeft dat hij wil vertrekken bij zijn club, is het toch niet zo raar dat je als Ajax zijnde die jongen opneemt. Want zo is het gegaan.
Ajax heeft hem niet weg gelokt of iets dergelijks.

5 september 2013 om 12:02

en vergeet niet dat de gotere clubs uit de grotere competities aan alle talenten in Nederland trekken. Het is 1 grote jungle.. :-)

5 september 2013 om 12:06

wat een onzin, dit jaar heeft PSv een paar grote verkopen gedaan maar gebruikelijk komt de transfer markt in Nederland op gang doordat Ajax iemand verkocht en dat geld hier weer uitgaf..
Daarnaast staat het een speler vrij om te voetballen waar hij wil, alsof Ajax hem heeft weggeroofd. Daarnaast heb ik het idee dat jij niet het hele verhaal achter Bazoer kent...
quote: Na zijn 16e verjaardag startte Marcel Brands, namens Psv, onderhandelingen over een profcontract. Tijdens deze onderhandelingen, waarbij Bazoer zich liet bijstaan door het sportmanagementbureau Forza Sports Group, bleken ook Manchester City en AFC Ajax de jonge speler te willen vastleggen. In november 2012 tekende hij, tot ontsteltenis van Psv, een contract bij concurrent Ajax. PSV verweet Ajax achter hun rug om gehandeld te hebben en Bazoer dat hij deze beslissing buiten de club om had genomen en zelfs zijn trainers Phillip Cocu en Chris van der Weerden niet te hebben ingelicht. Ajax gaf echter aan dat de speler zelf van club wilde wisselen en dat zij hierdoor vrij waren hem te contracteren. Bazoer gaf aan enkel om sportieve redenen de overstap te hebben gemaakt.[2] Ajax betaalde PSV uiteindelijk slechts de opleidingskosten, die gesteld werden op 75 duizend euro, 12,5 duizend euro per genoten opleidingsjaar.[3]

|plus dat PSV net zo goed ajacieden wegplukt.

5 september 2013 om 12:38

Leuk om te lezen maar geen enkele speler die zo uniek zijn is zelf opleid wat ik jammer vind.
Want gisteren wilde Ajax zich spiegelen aan de jeugd opleiding van Barcelona (tenminste volgens Ronald de Boer) maar eerst echt gaan opleiden in Nederland en spelers opleiden die vanaf jongst af al in de opleiding spelen.
Probeer eerst maar te spiegelen aan de Kakkies en dan pas aan barcelona. Tuurlijk kan je zeggen bij Feyenoord komt het door een tekort aan geld etc. Maar dan is het nog steeds een feit dat het hun blijkbaar wel lukt om spelers aan de top te brengen en ons niet meer de laatste 3 jaar. De talenten die we (opleiden) worden op jonge leeftijd benaderd of door een (zaakwaarnemer) aangeboden en in mijn inziens is dat kinderhandel! En ja, een speler heeft een eigen keuze om te kiezen maar waarom moet hij kiezen ??? Inderdaad omdat Ajax het mannetje achterna zit ! Dat geldt voor Fischer, Eriksen, Alderweireld, Boilessen, Vertonghen, Andersen, Meleg, Toivonaki, Lobotkna, Lang, Karlson, Cerny, de Bondt, Bazoer, Vissers, Peeters, Janssen, Lazic, Marinkovic, Nennely, Hakimzadeh, van Kessel en Walian.
Spelers die door Ajax zijn benaderd of door een zaakwaarnemer. Tjah je doet het om geld te besparen maar ik vind dat je bij jezelf te raden mag gaan waarom je het zo moet doen ipv zulke spelers zelf te kunnen opleiden. Aan het gebrek aan talent ligt het niet in Amsterdam als je ziet dat landelijk Dsg, Afc, Zeeburgia en DWS het erg goed doen met de jeugd. Ook is de regio al 5 jaar het sterks tijdens het knvb regionaal toernooi . Daar spelen teams van alle regio's tegen elkaar en de regio West 1 (amsterdam) wint al 5 jaar dus. Maar ipv dat Ajax hier aandacht aan besteed blijkt het dat West 2 (rotterdam) en Zuid 1 (brabant/gelderland midden) hier spelers veelal vandaan halen en deze jongens zo goed kan trainen tot gewaardeerde krachten en spelers die een toegevoegde waarde zijn voor de competitie!
Het is bullshit dat Ajax deze spelers moet halen het begint bij opleiden en laat ik het zo stellen als Ajax niet deze spelers hadden gehaald erg middelmaat was !
Ik ben erg benieuwd hoe de selectie van Ajax eruit had gezien zonder deze aangekochte spelers en gehaalde kinderen?
Leuk zo'n jongen op de lijst maar het doet mij als Amsterdammer pijn ! Ik mis de echte jongens uit Amsterdam!

5 september 2013 om 12:52

Bazoer wou zelf vertrekken bij PSV aangezien hij weinig perspectief zag. Ik denk niet dat er veel spelers de overstap van Ajax naar PSV maken overigens.

PSV haalt de spelers weer weg bij clubs als NAC bijvoorbeeld, Feyenoord van Sparta en Excelsior en zo gaat het door. Ik heb liever dat een speler naar een andere club in Nederland gaat dan dat ie naar het buitenland gaat waar de kans op mislukken stukken groter is.

5 september 2013 om 13:37

Daar geef ik je grotendeels gelijk in! Alhoewel ik het ook een beetje wil nuanceren, want Van der Hoorn is wel gehaald, maar sluit achteraan in de rangorde, achter jongens uit de eigen opleiding Denswil en Veltman. En spelers van buiten aftrekken is helemaal niet erg, maar spelers van het kaliber Cuenca, Sana en Schone moeten inderdaad uit de eigen opleiding kunnen komen.

5 september 2013 om 15:46

Als hij wat meer geduld had gehad en wachtte tot Cocu hoofdtrainer zou worden dan weet ik 100% zeker dat hij minuten in het eerste zou maken dit seizoen..

Maarja ik wens hem veel geluk bij Ajax

5 september 2013 om 17:01

CL_Fctwent...... Dat heeft PSV andersom toch ook gedaan. Ook gewoon een speler uit de jeugd van Ajax geplukt!! Niks mis mee als de spelers zelf willen moeten de clubs niet zeiken!

5 september 2013 om 17:58

Zucht gaan we weer... Definieer ze dan even, graag met naam...

5 september 2013 om 11:04

Weet je wat ik niet begrijp van ajax ( overmars) , waarom ze mokhtar niet hebben gehaald van pec.
Ze hebben ook niet geinformeerd naar hem denk ik . Twente heeft een bedrag van wel 650.000 euro voor hem moeten betalen . Ik denk dat alle sub en top clubs hebben liggen slaaaaaapen !!!

5 september 2013 om 12:39

Ajax heeft Meleg, Honer en nog wat aanstormende talenten op links.. misschien dat ze het nog niet in mokthar zagen, kan echt wel wat worden daar niet van.

Mooizo, Meleg, Bazoer en Lobotka kunnen wel eens de verassingen (en de redding) van het komend seizoen worden!

5 september 2013 om 08:25

Tja echt heerlijke spelers ja! Ben zelf ook echt erg benieuwd naar de talenten die hun zullen gaan opvolgen zoals menig en acolatse. En ik hoop dat Frank de Boer Danzell Gravenberch een kansje ggunt ik ben een groot fan van deze jongen! Wat een beer van een verdediger!

5 september 2013 om 09:12

@dennis1105

Hij is inderdaad een beer, maar daarmee is ook alles gezegd. Hij staat positioneel heel slecht, en heeft veel te veel ogen voor de bal waardoor hij zijn man telkens kwijtraakt. Die is er echt nog lang niet klaar voor.

5 september 2013 om 09:24

Klopt maar dat komt omdat hij eerst een spits was.

5 september 2013 om 12:24

Klopt ja zoals @lee112 al zegt hij was eerst spits.

Ik denk zeker dat hij het wel in zich heeft veel beter worden hij is idd positioneel niet erg goed maar wat ik wel leuk vind van zijn voetballende kwaliteiten wat hij toen iig al in een oefenwedstrijd liet zien. Is dat hij gwn verschrikkelijk sterk is hij liep gwn met de bal de helft van tegenstanders op en passeerde gemakkelijk 3 man op kracht.

Hij is een speler die gemakkelijk de bal kan komen brengen.

5 september 2013 om 08:49

Zeker Meleg en Bazoer, die kunnen wat mij betreft snel hun kans krijgen, want Poulsen en de buitenspelers van dit moment stellen bizar weinig voor. Lobotka heb ik nog niet veel van gezien moet ik zeggen, maar wat ik gezien heb vond ik niet echt bijzonder.

5 september 2013 om 09:31

Grappig, ik heb juist het tegenovergestelde beeld; Lobotka speelt sinds zijn komst bij Ajax juist constant goed tot zeer goed, en Meleg, die werd gehaald als een gigantisch talent, heeft voor de wedstrijd tegen Jong PSV juist te weinig laten zien. Maar goed, kan natuurlijk aan mij liggen.

Ik ben sowieso voor om deze jongens allemaal een kans te geven in het eerste. Meleg als concurrent van Fischer, Bazoer voor Poulsen, Lobotka voor Duarte/serero, en dan ook De Sa voor Bojan, Lesley is erg goed op dreef in de JL tot nu toe. Is een soort Lukoki, maar heeft i.t.t. hem wél het overzicht.

Die Höner trouwens, ik weet niet waarom, maar ik ben wel gecharmeerd van hem. Toen ik hem voor het eerst zag spelen dacht ik 'waarom heeft Ajax hem in vredesnaam gehaald'. Maar toch, nu ik wat meer van hem heb gezien zie ik het wel wat meer in hem zitten; wat is die gast onverwacht snel zeg.

5 september 2013 om 09:39

Ja idd... Tegen Emmen en tegen jong PSV was Lobotka 1 van de betere spelers... Meleg speelde tegen PSV verdienstelijk, maar tegen Emmen dramatisch... Toch zijn deze 3 de talenten van de toekomst.

5 september 2013 om 10:40

usofdude heeft duidelijk meer van jong ajax gezien dan galasekthebest. meleg heeft tot jong psv een poging gedaan het wereld record slechte aannames te verbreken en was verre van indrukwekkend. nou ben ik er niet voor om jonge spelers snel af te schrijven, maar heb me geregeld afgevraagd waarom ajax zoveel moeite deed hem te halen, dat was compleet onduidelijk. los van die 3 was de sa was geregeld uitblinker, die staat er dan weer niet bij. wellicht omdat fischer en krkic de pannen van het dak spelen... allemaal hoe dan ook nog geen champions league materiaal, gewoon weer een jaartje vrijuit voetballen en met wat geluk de 3e plek in de poule. focus hoe dan ook op de competitie houden.

5 september 2013 om 11:57

@mano

De Sa is als ik het goed heb één van de spelers die nog steeds in aanmerking komt voor de CL, net zoals Veltman, Denswil, Ligeon, Boilesen en Van Der Hart. Iedereen die vanaf hun 16e minimaal 2 jaar bij Ajax spelen én jonger zijn dan 21 komen daarvoor in aanmerking.

Wel helemaal mee eens overigens, al heb ik dit jaar toch minder vertrouwen in een landstitel dan de afgelopen jaren. Ik heb tot nu toe niemand gezien die gaat opstaan, waar ik dat vorig jaar in ieder geval van Eriksen verwachtte. Hopelijk Fischer, maar die is teveel met zichzelf bezig. Maar goed, de concurrentie is ook minder vind ik dus we zullen zien!

5 september 2013 om 13:34

Dat geef ik inderdaad toe, ik beperk mij tot nog toe vooral tot samenvattingen van Jong Ajax. En in die samenvattingen is Lobotka mij niet of nauwelijks opgevallen, maar nu jullie zo collectief positief over hem zijn, zal ik zeker eens gaan opletten!
En De Sa gaat de komende weken wel zijn kans krijgen denk ik, als invaller, of wellicht in de beker

5 september 2013 om 08:52

Ja voor de competitie. Als je die jongens twee wedstrijden (en mogelijk ook nog jong ajax dus 3) in de week laat spelen heb je na n maand helemaal niets meer aan ze. Ze zijn gewoon te jong en de enige reden dat ze nu meegaan is puur uit armoede.

5 september 2013 om 09:45

Fredje,

Denk je nu serieus dat ze deze jonge jongens 3 wedstrijden in de week laten spelen? Ze zijn natuurlijk niet op hun achterhoofd gevallen en er staan achter deze lichting alweer andere spelers klaar om door te stromen.

De enige reden waarom ze meegaan is omdat Ajax een nieuwe weg in is geslagen en de jeugd (ik zeg niet eigen jeugd want dat is verboden) snel(ler) een kans geven. Puur op kwaliteit gekozen dus.

Overigens een vraag aan jou; weet jij hoe oud Patrich Kluivert was toen hij zijn debuut maakte voor Ajax? En van der Vaart? En Sneijder? Zoek dat anders even op en vraag jezelf nogmaals af of Ajax spelers uit armoede brengt of omdat ze simpelweg veel kwaliteit bezitten...

5 september 2013 om 10:45

Dat heet beleid, geen armoede. Armoede is er bij PSV en Feyenoord, die noodgedwongen moeten kiezen voor de jeugd en er dan achter komen dat ze ook gewoon goed kunnen voetballen. Ajax wil jonge spelers de kans geven, ik denk dat deze jongens nog wel minuten gaan maken dit seizoen.

5 september 2013 om 11:40

Psv heeft 40 miljoen in kas. Das geen armoede stumpert. Ajax koopt voor miljoenen aan spelers noemt het dan 'zelf opgeleid' en 'jongens die in onze filosofie passen'. En geeft ze dan een 'kans' ha ha. Een kans, spending money ja.
De super talenten van ajax van een paar jaar geleden spelen nu voor roda etc. En het enige fatsoenlijke Nederlandse talent komt van PSV.

Pomp er nog maar wat geld in overmars!!

5 september 2013 om 12:09

Psv..

Jij hebt mijn dag weer goed gemaakt. Wat een grappen op een rij.

Jeugdspelers liepen weg omdat ze bij PSV geen perspectief meer zagen. Gelukkig voor jullie -fans- zijn ze daar nu zelf ook achter gekomen en kiezen ze voor dezelfde weg als die Ajax bewandeld. PSV heeft inderdaad een aantal leuke talenten maar die moeten zich nog over een langere periode bewijzen. Ajax bewijst keer op keer met eigen (en gekocht) talent dat het een geweldige opleidingsinstituut is. En dat al tientallen jaren lang.

Er hoeft dus geen geld ingepompt te worden door Overmars want we hebben de spelers al in huis..

5 september 2013 om 12:13

gelukkig heeft Ajax heel wat meer in Kas(130 miljoen), en dankzij het grandiose spel van PSV in de voorronden zijn we nog zeven miljoen rijker geworden..
dus vergeleken met de club uit de hoofdstad is PSV nog steeds niet erg rijk...stumpert..
en noem eve de supertalenten die Ajax door de jaren heeft gebracht en de supertalenten van Psv...right, i rest my case..

leuke club voor de brabanders maar in vergelijking met Ajax ligt PSV mijlenver achter.
kom maar op met de reacties..

5 september 2013 om 12:44

@psv

Oei, Oei het zit diep.. PSV kan goed creatief boekhouden, dus ik ben benieuwd naar de aanstaande cijfers.. Volgens mij hebben ze dik veel geld gekregen maar is dat eigen vemogen al weer verminderd. Doordat ze bv. vorig jaar DIK verlies hebben geleden en niks hebben gepresteerd, ook geen CL.

De spelers worden ook opgeleid, dus volledig correct. Fischer, Eriksen, Boilesen zitten eerst een paar jaar in de Opleiding. Super talenten? Daar hebben we juist een tekort aan en daarom is de fluwelen revolutie ingezet en wordt er van buitenaf wat aangetrokken.

Er wordt juist er weinig geld gespendeerd, de jeugdopleiding daar gaat wel veel heen en dat moet ook.

Ik dacht dat in het 3e jaar het doel was om een keer te overwinteren. Dat ga je echt niet redden met deze spelers. Daarom snap ik ook niet dat Ajax geen waardige opvolgers heeft gehaald. Ben bang dat het nog wel eens pijnlijk kan worden om naar te kijken. Maar we zullen zien, succes in iedergeval.

5 september 2013 om 08:29

Gaat moeilijk.

Ik denk/vind dat Ajax op zijn hoogtepunt was (zou moeten hebben gepiekt) in het laatste jaar toen Vertonghen er nog was, dan beschikte je nog over Vdwiel/eriksen/siem/toby... etc. en na zijn vertrek en nu na het vertrek van Aldeweireld en Eriksen ben je 'compleet leeggehaald'.

Dit jaar is en zou een overgangsjaar moeten zijn waar veel talenten aan spelen toe komen. Hopelijk realiseert De Boer zich dit ook.

5 september 2013 om 08:44

Natuurlijk realiseert hij zich dit. Dit heeft hij zelf ook gezegd. Als zij vertrekken gaan we niet kosten wat kost nieuwe spelers halen, maar misschien moeten we dan de doelstellingen maar wat bijstellen.

En even serieus, vergeleken bij vorig seizoen ben je 2 spelers kwijt en er wordt gedaan alsof je hele elftal vertrokken is. Vorig jaar ging vertonghen weg met anita en dat zou dramatisch zijn. Ajax haalde Moisander en Poulsen en dat was stukken minder vond iedereen. We zijn derde geworden in 1 van de zwaarste poules in de CL ooit en kampioen geworden. Nu zijn eriksen en alderweireld weg, Duarte en vd Hoorn zijn ervoor terug gekomen. Het loopt nu even niet, dat is duidelijk, maar je mist dan ook 3 van je bepalende spelers.

Voor mijn gevoel is het kwestie van gewenning.. En niet zo verschrikkelijk als de kromme en de rechte en de dwarrel allemaal beweren. Stel je voor dat je dit jaar niet kampioen wordt.. wat een hel... pfff..

5 september 2013 om 09:44

@shorty84 Ben het echt volledig met je eens...het team heeft aan kwaliteit ingeleverd, maar het heeft ook gewoon een beetje tijd nodig....ik zie genoeg aanknopingspunten.

Als Bojan in vorm komt en Siem is terug scheelt het al de helft. Verder heeft Fischer vormcrisis, maar die heeft het ook echt wel in zich om beslissend te worden dit seizoen.

Ook over Serero en Andersen ben ik gewoon benieuwd hoe ze het gaan doen als ze wat meer wedstrijden gaan spelen en ritme krijgen.

Ik zou wel Sigthorsson slachtofferen voor Hoessen...

5 september 2013 om 08:33

Ajax zal er met de verkoop door Eriksen en Alderweireld niet direct op vooruit gaan, maar aan de andere kant riepen een heleboel mensen dat ook vorig jaar na de verkoop van onder andere Vertonghen, Anita, Janssen en vd Wiel.

Helaas is dit gewoon ieder jaar een terugkerend fenomeen. Vorig jaar waren bijvoorbeeld een Blind en Fisher de mensen die onverwacht opstonden en haakte Moisander verrassend goed in. Ook dit jaar zullen er door de ruimte die Eriksen en Alderweireld achter laten weer ruimte komen voor andere spelers om hun neus aan het venster te drukken.

5 september 2013 om 09:44

Die mogelijkheid zie ik zeer zeker ook wel. En ik verwacht ook wel dat het gaat gebeuren dat deze plaatsen redelijk goed worden ingevuld. Maar stappen vooruit maken is het niet, het is nu redelijk stabiel op het zelfde niveau. Met de huidige strategie zul je dus niet snel de ambities bereiken (overwinteren in CL) die je voor ogen hebt. Daarvoor zul je toch ook wat duurdere aankopen moeten doen.

5 september 2013 om 10:08

Duidelijk is dat het niet achteruit gaat en dat de schulden die de afgelopen 15 jaar opgebouwd zijn in behoorlijk tempo afgebouwd worden.
Ajax kan al bijna van de beurs af en hierdoor kunnen ze op elk niveau sneller reageren en een hoop onzinbaantjes die nu verplicht zijn aan de kant schuiven.
Over nog een aantal jaar (aannemende dat alles loopt zoals het de afgelopen 3 jaar verliep) kan Ajax de Arena misschien ook overkopen en daarna kunnen ze echt beginnen. Voorlopig doen ze het precies hetzelfde als Bayern Munchen dat ook deed. Eerst op elk gebied gezond worden en vervolgens de absolute top bereiken.
Johan Cruijff wees Ajax jaren en jaren geleden al aan als voorbeeld (op een moment dat Barcelona alleenheerser was dankzij de jeugdopleiding van Cruijff) en zie nu wat er met Bayern gebeurd is.

5 september 2013 om 11:11

Heeft nog nooit iemand de uit de zorg komende term '2 stapjes vooruit, 1 achteruit' gehoord? Zo gaat het met alles en is overigens op het hele leven toe te passen.

We hebben nu een stapje achteruit gedaan, dit wordt opgevuld en heeft tijd nodig. Geef het een jaar met FdB en aan het eind van het seizoen zijn er nieuwe spelers opgestaan waardoor je weer 2 stapjes vooruit hebt gezet. Zomer 2014 gaan Siem en mogelijk Fischer en wellicht nog wel wat weg, doe je weer een stapje achteruit. En dan bouw je weer verder.

Dat ongelofelijke geouwehoer dat Ajax geen schijn van kans meer maakt. Serieus, het loopt even niet (dat is duidelijk) en hebben pas 1 wedstrijd zonder de twee sterkhouders gespeeld en er worden nu al conclusies getrokken.

Mensen, heb geduld! Dat geld voor iedere ploeg!!

5 september 2013 om 08:40

Ajax wil een bepaald beleid voeren en met dat beleid een team hebben wat overwintert in de CL. Niet bij vertrek bepalende spelers of bij minder kwaliteit in de selectie nieuwe spelers kopen om te overwinteren. Dat is totaal in strijd met je huidige beleid.

Je logica is dan ook echt ver te zoeken. Een doelstelling 3 jaar geleden gesteld waarin werd gezegd over 3 jaar overwinteren. Dat ajax geen opvolgers heeft gehaald is misschien vervelend voor nu, maar dat loopt wel los, zoals het eigenlijk altijd wel doet.

Mooi, kunnen die jongens alvast een beetje sfeer snuiven.... ik hoop dat Bazoer en Meleg wat minuten kunnen gaan meepakken!

5 september 2013 om 08:25

Mooie contaminatie , die ben ik nog niet eerder tegen gekomen

5 september 2013 om 21:35

Ja dat snuiven kunnen ze wel aan Reis vragen

Volledige CL selectie:
Vermeer, Cillessen

Van Rhijn, Moisander, Blind, Van der Hoorn, Bazoer

Poulsen, Duarte, De Jong, Schone, Serero, Enoh, Lobotka, Meleg

Fischer, Sigthorsson, Krkc, Andersen, Sana, Hoesen, Honer

Opvallende afwezigen:
Boilesen, Denswil, Veltman

5 september 2013 om 08:28

Vooral achterin en op het middenveld wel heel erg matig. Met dit team speelt Ajax voor EL, maar gaat dat nog erg lastig, want Celtic vlamt in de CL ook!

5 september 2013 om 08:48

Ondanks de beperkte namen denk ik wel dat Ajax niet onder doet voor Celtic. De derde plaats moet haalbaar kunnen zijn vind ik.
Daarnaast heb je gelijk over de EL. Ajax vindt momenteel ook niet dat zij een huishouding hebben die CL hoort te spelen. Ze begroten alles op EL voetbal zodat ze geen verliezen draaien als er een jaartje geen CL wordt gehaald. Zo kan er eerst een goede financiele basis gelegd worden om door te groeien.

5 september 2013 om 08:28

Zeker opvallend dat die 3 er niet bij zijn. Wat zal daar de reden voor zijn? Want als ik de lijst bekijk niet ruim in de verdedigers.

5 september 2013 om 08:37

Als je onder de 21 bent, en al twee jaar voor Ajax speelt, dan hoef je niet op de A lijst te worden ingeschreven. Vandaar dat Bazoer (nog geen twee jaar in opleiding) wel op de lijst staat en Denswil, Veltman en Boilesen (langer dan twee jaar bij Ajax) niet.

5 september 2013 om 09:25

Ik dacht altijd dat er een aparte selectie werd aangewezen voor CL en EL wedstrijden.

5 september 2013 om 08:35

Is niet opvallend, mits je de regels kent.

Die drie spelen vanaf hun 15e minstens 2 seizoenen onafgebroken bij Ajax. Deze spelers hoeven niet ingeschreven te worden en staan op een zogenaamde B-lijst. Ze mogen dus gewoon in actie komen.

5 september 2013 om 08:35

Voor wat betreft afwezigen: ik weet niet de precies regels maar jeugdspelers hoeven niet op de lijst te staan en kunnen altijd worden opgeroepen (iets met: minimaal 3 jaar bij de club en jonger dan leeftijd X).

5 september 2013 om 08:36

Boilesen, Denswil en Veltman (en vele anderen) spelen al langer in de jeugdopleiding waardoor ze op de B-lijst plaats mogen nemen. Ze zijn dus gewoon inzetbaar in de Champions League

5 september 2013 om 08:44

Ik las gisteren nog hier, dat Bazoer bij Ajax als vm gebruikt ging worden.

5 september 2013 om 09:13

Dat wordt hij ook..

5 september 2013 om 08:54

Ik vind een derde keeper toch wel de meest opvallende afwezige.

5 september 2013 om 09:12

Ook vd Hart is een jeugdspeler die langer dan 3 jaar bij Ajax zit én nog
Onder de 21 is, staat dus ook op de B-lijst.

Geen Boilesen???

Veltman begrijp ik wel, is geblesseerd en ook nog erg onervaren...

Verdediging ziet er magertjes uit hoor....

5 september 2013 om 08:34

Boilessen enso staan op de b lijst. Dat is een lijst voor spelers die jeugd zijn en al 2 jaar bij de club spelen.bazoer is bijvoorbeeld wel jeugd maar nog geen 2 jaar daarom staat ie op de a lijst. Zo is het ongeveer weet niet of het precies klopt. Maar nu begrijp je het wss. A en B mag je gwn beiden openen in je selectie dus ze zitten er gwn bij

5 september 2013 om 08:36

Klopt. Spelers die vanaf hun 15e jaar tot hun 21e 2 seizoenen op rij bij een club hebben gespeeld én geboren zijn na een bepaalde datum (dit jaar 1 jan 92 dacht ik) mogen op de B-lijst gezet worden.

5 september 2013 om 08:48

Oke gelukkig, daar vallen dan de Sa, Klaassen, van der Hart, Veltman, Boilesen, Ligeon, Sporkslede allemaal onder?

Geen Denswil...of Boilesen?!?!?! opvallend!!

Voor de rest leuk dat de jonkies erbij zijn.

5 september 2013 om 09:27

Volgensmij als je onder de 21 bent in 2 jaar onafgebroken in de jeugdopleiding heeft gespeeld. Dat geld wel voor Denswil, Boilesen, Vetman en v.d. Hart.

Nou Ajax bereiden jullie je alvast voor op de 4de plaats want dit wordt natuurlijk 6 keer niks tegen Barca, Milan en Celtic.

Ajax moet gewoon de Uefa bellen en zeggen dat ze niet mee willen doen, zodat ze de krachten kunnen sparen om volgend jaar in ieder geval EL voetbal te halen.

Voor Nederland is het oh zo jammer dat PSV niet door is gegaan, want met dit Ajax gaan we echt een modderfiguur slaan in Europa.

5 september 2013 om 08:39

Ja joh lekke zeggen dat we niet mee doen. Dan word je direct voor 5 jaar uitgesloten van Europees voetbal. Nog maar te zwijgen over al het geld dat je misloopt

5 september 2013 om 08:51

@jimmy

Dat zeg je terwijl notabene PSV door Milan is uitgeschakeld. Als ze echt zoveel beter waren dan ajax, hadden ze Milan ook wel even kunnen verslaan toch? Ik ken de verhalen van vorig jaar nog wel, ajax slaat al 3 jaar geen modderfiguur in de CL!

5 september 2013 om 08:56

Ze hebben 3 x achter elkaar niet weten te overwinteren, dus hoe kom je erbij dat ze al 3 jaar lang geen modderfiguur slaan?

Maar voor dit jaar vrees ik echt het ergste. Vorig jaar speelden ze nog wel leuke wedstrijden tegen City bijvoorbeeld maar dat zit er dit jaar echt niet in. 0 uit 6 voorspel ik.

5 september 2013 om 10:39

Geoverwinterd? De enige die iets voor schut zet, ben je zelf! Kneus.

5 september 2013 om 10:50

Als jij vindt dat niet overwinteren (in de CL) een modderfiguur slaan is, tja, dan hoeven we er ook weinig waarde aan te hechten. Ajax heeft een wereldprestatie geleverd door 3de te worden in de meest zware poule mogelijk; kampioen van Duitsland, Spanje en Engeland.

Daarvoor zijn zeer ongelukkig op het laatste moment uitgeschakeld door Lyon en had man utd de grootste moeite met ajax. En dat jaar ervoor haalde ajax 8 punten in een poule met Auxerre, Milan en Real. Ook zeker niet slecht.

Een modderfiguur sla je met 0 punten en een doelsaldo van -25.

5 september 2013 om 10:51

@olivier

Twente of AZ? Kijk naar de europese ranking, waar staan deze clubs? Ajax heeft de meeste punten voor NL gehaald de laatste jaren op de huid gevolgd door Psv.

5 september 2013 om 08:55

Hahaha ja hooor... Lekker pessimistisch weer. Dat zei vorig jaar ook iedereen voordat we het Dortmund in 1 wedstrijd erg lastig maakten en tegen City 4 punten pakten. Alsof Celtic niet te verslaan is. En wacht nou maar lekker even af of PSV wel zoveel beter is want de afgelopen seizoenen kwam Ajax ook wel op gang uiteindelijk. Daarbij verspeelt PSV ook gewoon punten tegen Cambuur.

Waarschijnlijk ben je een jaloers, want Uefa bellen om niet mee te doen is natuurlijk het lachertje van de dag.

5 september 2013 om 08:56

PSV heeft zelfs moeite om tegen relatief zeer laag geclasseerde clubs te winnen. En dan had PSV nog de makkelijkste programma van de Nederlandse topclubs.

Boilesen komt natuurlijk terug van een slepende blessure. Het kan zijn dat Boilesen speeltijd krijgt in de competitie en dat Blind alle CL duels speelt.

5 september 2013 om 08:48

Boilessen staat op een B lijst omdat hij jeugd is en twee jaar onafgebroken bij Ajax 'speelt'. Net als Denswill en Veltman.

Ik zie heel veel mensen zich afvragen waarom bepaalde spelers afwezig zijn dit heeft te maken met dat je als jeugdspeler al 2 jaar bij de club speelt en na 1992 geboren ben sowieso mag deelnemen aan de CL dan hoef je niet op deze lijst ingeschreven te staan..

Wie Bazoer, Meleg én Lobotka tegen Jong PSV zag spelen, begrijpt deze actie van het technisch hart.

Dat Ajax nog een flankspeler wilde halen/huren in het weekend was puur op het intensieve programma van de komende maanden gericht.
De jeugd kan nog geen hoog niveau aan 2x per week.
Het leert nu in de Jupiler League 1x per week daaraan gewend te raken.

In die zin zou Ola John of Labyad een wenselijke aanvulling zijn geweest.

Bazoer maakt binnenkort z'n opwachting in het 1ste team met meer invalminuten.
Serero deed het uitstekend tegen Groningen en is vooralsnog de 1ste vervanger van Eriksen. Duarte moet zijn concurrent worden. Maar gaat zeker komende maandag in de basis met Jong Ajax starten.

Andersen zit er nog dichter op, net als Hoesen en ook Sana die veel sterker is dan vorig seizoen.
Fischer heeft al maanden een terugval en Bojan duidelijk teveel scoringsdrift en te weinig oog voor medespelers op het moment dat het erom gaat.
Sigthorsson valt voetballend wat tegen, maar is en blijft een pure spits.

Het gevallen gat sinds de klaplong van De Jong is nog niet goed opgevuld, kan ook niet gezien alles wat er heen en weer beweegt.
Het komt echt wel goed, daarvoor zijn alle vereisten aanwezig maar helaas nog even te onevenwichtig. Kwestie van tijd, meer niet !

Houd vertrouwen, is zo ongelooflijk belangrijk !!

5 september 2013 om 09:30

Ik heb het niet gezien maar begrijp het wel. Bazoer is een beer, kan echt een hele goede worden. Lobotka ken ik niet, wat is zijn positie? Meleg is ook een klasbak word ook een hele goeie.

Boilesen denswil en vd hart zijn gewoon ingeschreven.
Maar omdat ze nog jong zijn en al 2 jaar bij ajax zitten mogen ze op de B lijst staan waardoor je weer andere spelers op de A lijst kan zetten.
Kortom zei zijn gewoon speelgerechtigd in de CL!

In 1995 pakte het ook goed uit dus bla bla bla....
Eerlijk, dit wordt een rampjaar in de CL.

5 september 2013 om 08:59

waar reageer je op.. in 1995 pakte het ook goed uit dus...???

Hoezo wordt een het een rampjaar.? omdat je van Milaan en Barcelona zou verliezen.. dat kan elke club gebeuren toch.
En waarom is Celtic opeens beter geworden dan Ajax. omdat ze vorig jaar de groepsfase overleefden en van Barcelona wonnen?

Hoe kan je nou van een rampjaar in de CL spreken voor een nederlandse club. Je hoeft niets, verdient al 20 miljoen om alleen maar aanwezig te zijn en je speelt met een piepjong elftal tegen de mooiste club van spanje, italie en schotland.

Wat een rampjaar zeg.

5 september 2013 om 09:43

Ach joh, niet zo pessimistisch. Vorig jaar zei iedereen dat van te voren ook. Toen deden we ook gewoon leuk mee en werden derde voor City. Al dat ge-azijnzeik daar heeft niemand wat aan. Waarschijnlijk wordt het een gevecht om de derde plek met Celtic, nou prima toch. Die miljoenen plus ervaring pakken ze dan gewoon weer mee.

Allemaal leuk en aardig dit, maar gaan ze ook mee naar de wedstrijden? Of zijn ze alleen reserve van de reserves? Zijn alle vier wel goede aankopen geweest en ik begrijp dan ook niet dat met name Meleg nog iedere week in de jupiler league mag opdraven ipv bij Ajax1 te mogen spelen.

5 september 2013 om 08:54

Het is net zo als in de eredivisie dat frank voor elke wedstrijd gewoon een wedstrijd selectie moet doorgeven.

5 september 2013 om 08:58

Men mag 25 spelers op de lijst zetten, dus ja, reserves van de reserves. Dat gaat al tig jaren zo.

5 september 2013 om 09:00

Als ze alleen maar ervaren spelers erop hadden gezet, dan was het lijstje ongeveer 10 namen korter geweest.

Nou Frank de Boer wilt zo'n breed mogelijke selectie denk ik. Maar die spelers zijn wel heel jong.
Wel geweldig voor die jongens natuurlijk.
Maar soms zegt leeftijd niets. Bakkali bij PSV kan op zijn 17e ook zo met dat niveau mee.

Wat vinden jullie, zou Ajax intresse moeten hebben in (voor 1 jaartje) Khalid Boulahrouz.

Het is waar dat de Kanibaal al een tijdje niet meer speelt en hij is op leeftijd maar toch..

Seedorf en Vanenburg en van Basten waren ook 16 of 17 bij un debuut.
Als je goed bent kom je snel.

5 september 2013 om 10:13

Die laatste zin is zeker waar. Ook wat betreft voetbal overigens.

Vermoed niet dat Ajax zal overleven, ik gok zelfs dat zij de Europa League niet gaan halen. Het is gewoon een feit dat heel Nederland kwaliteit in heeft geleverd, en Ajax al helemaal. Wij in Nederland verliezen een Eriksen, Bony, Djuricic, Van Ginkel, Aldeweireld en Chadli. Om nog maar te zwijgen over PSV (mertens, Strootman, Lens) Wij krijgen er een Bojan voor terug, maar die laat tot op heden weinig zien (alhoewel ik als ongeveer enige Nederlander denk dat dat nog wel komt).

Wij hebben veel kwaliteit ingeleverd en zullen dit jaar weinig klaar kunnen maken in Europa. Ik had van een Ajax MET De Jong/aldeweireld/eriksen nog veel verwacht. zonder hen is het gewoon Europese middelmaat. Het is hopen dat de jonkies zo uit gaan pakken, zoals het uitpakt in Eindhoven, maar die kans acht ik niet heel groot. Is ook geen schande overigens, want er is gewoon momenteel geen Nederlandse club die het tegen hen op kan nemen. Ik zie een Twente of PSV het niet beter doen dan een Ajax tegen die clubs in ieder geval, om over Feyenoord nog maar te zwijgen

Leuk om te lezen maar geen enkele speler die zo uniek zijn is zelf opleid wat ik jammer vind.
Want gisteren wilde Ajax zich spiegelen aan de jeugd opleiding van Barcelona (tenminste volgens Ronald de Boer) maar eerst echt gaan opleiden in Nederland en spelers opleiden die vanaf jongst af al in de opleiding spelen.
Probeer eerst maar te spiegelen aan de Kakkies en dan pas aan barcelona. Tuurlijk kan je zeggen bij Feyenoord komt het door een tekort aan geld etc. Maar dan is het nog steeds een feit dat het hun blijkbaar wel lukt om spelers aan de top te brengen en ons niet meer de laatste 3 jaar. De talenten die we (opleiden) worden op jonge leeftijd benaderd of door een (zaakwaarnemer) aangeboden en in mijn inziens is dat kinderhandel! En ja, een speler heeft een eigen keuze om te kiezen maar waarom moet hij kiezen ??? Inderdaad omdat Ajax het mannetje achterna zit ! Dat geldt voor Fischer, Eriksen, Alderweireld, Boilessen, Vertonghen, Andersen, Meleg, Toivonaki, Lobotkna, Lang, Karlson, Cerny, de Bondt, Bazoer, Vissers, Peeters, Janssen, Lazic, Marinkovic, Nennely, Hakimzadeh, van Kessel en Walian.
Spelers die door Ajax zijn benaderd of door een zaakwaarnemer. Tjah je doet het om geld te besparen maar ik vind dat je bij jezelf te raden mag gaan waarom je het zo moet doen ipv zulke spelers zelf te kunnen opleiden. Aan het gebrek aan talent ligt het niet in Amsterdam als je ziet dat landelijk Dsg, Afc, Zeeburgia en DWS het erg goed doen met de jeugd. Ook is de regio al 5 jaar het sterks tijdens het knvb regionaal toernooi . Daar spelen teams van alle regio's tegen elkaar en de regio West 1 (amsterdam) wint al 5 jaar dus. Maar ipv dat Ajax hier aandacht aan besteed blijkt het dat West 2 (rotterdam) en Zuid 1 (brabant/gelderland midden) hier spelers veelal vandaan halen en deze jongens zo goed kan trainen tot gewaardeerde krachten en spelers die een toegevoegde waarde zijn voor de competitie!
Het is bullshit dat Ajax deze spelers moet halen het begint bij opleiden en laat ik het zo stellen als Ajax niet deze spelers hadden gehaald erg middelmaat was !
Ik ben erg benieuwd hoe de selectie van Ajax eruit had gezien zonder deze aangekochte spelers en gehaalde kinderen?
Leuk zo'n jongen op de lijst maar het doet mij als Amsterdammer pijn ! Ik mis de echte jongens uit Amsterdam!

5 september 2013 om 12:53

@jouses

Je hoeft helemaal geen spelers opleiden die van jongs af aan bij de club zitten. Doet Barcelona ook niet, neem Messi.

Spiegelen aan Feyenoord? Eerst bijna failliet gaan en dan noodgedwongen jeugdspelers inpassen en dan bijna de hele 20ste eeuw geen kampioenschap meer winnen? Nee dankje.

Wij hoeven ons niet ten rade te gaan, maar ik ben zeer blij met dit beleid. We leiden die jongens op en kunnen ze inpassen en hebben zo de beschikking over goede spelers voor weinig geld.

5 september 2013 om 13:48

Stan, Je weet het allemaal zo goed maar jij bent als Ajax fan trost op dat wij met 9 buitenlanders spelen?
Geen enkele speler zelf kunnen opleiden mits ze een paar jaar in een ander land of club hebben gespeeld.
Daar ben jij trots op!
De grootste succes van Ajax behaalde wij met Amsterdamse jongens ! Jaren 70 en 90 !
Maar dat is iedereen weer vergeten! En ja liever geen kampioen dan een vreemdelingen legioen !
In Rotterdam hebben ze tenminste baat bij de opleiding bij ons kunnen ze deze opdoeken! En gewoon spelers kopen! Inmiddels al 20 miljoen verloren aan het aantrekken van dit soort spelers en pas 34 miljoen opgehaald.... dit is exclusief kosten salaris, zaakwaarnemer, wonen...
Maar Als echte Ajax man durf ik tenminste te zeggen dat wij gewoon middelmaat hebben!
En het is geen uitspraak van mij het spiegelen van Barca maar die van Ronald de Boer....

Tevens weet ik niet wat zwaarder weegt Europees succes in de 20ste eeuw of een paar keer kampioen van Nederland.
Of hofleverancier zijn van Oranje zijn... Of al 5 jaar de beste opleiding van Nederland...spelers in het 1ste waar je echt geen knaak aan hebt uitgegeven! Want wees toch eerlijk man,,,zonder het geld was Ajax dus degradatiekandidaat! Stel je voor als er iets geks gebeurd dan kunnen wij nergens op terugvallen in Rotterdam blijkbaar wel...

5 september 2013 om 20:30

Maakt mij geen reet uit jouses. Overigens zijn het er in de basis 4-5 (vermeer, van Rhijn, Veltman/van der Hoorn, Blind, de Jong). Het gaat om kwaliteit, Fischer heeft kwaliteit, Eriksen heeft kwaliteit, Andersen heeft dat..

Dat waren echt niet allemaal amsterdamse jongens; van der sar, de boertjes, blind, litmanen, kanu, george, overmars allemaal geen amsterdammers.

In Rotterdam baat? Ze presteren noppes, leuke talenten maar in mijn ogen springt er nog niet eentje echt uit. Een waarvan je zegt, dat wordt de nieuwe sneijder bv. misschien dat Vilhena het inzich heeft, maar ik zie nog te weinig van hem.

Je bent vrij negatief en ik ben het eigenlijk nergens met je eens.

5 september 2013 om 13:13

Ben het merendeels wel met jou eens.
Als je als Ajax zijnde alleen maar jongens uit Amsterdam en omgeving haalt, hoef je niet eens op te komen dagen voor de CL, dan ben je bij voorbaat als kansloos.
Ik zeg niet dat ze nu een kans in de CL maken, maar met alleen nederlandse talenten ga je het niet redden in de top.

5 september 2013 om 13:41

Hahaha kansloos CL met alleen maar jongens uit Amsterdam.... Jeetje ben jij een Ajax fan of ben jij het super elftal van 1995 en jaren 70 vergeten?

Kluivert, Cruijf, Rijkaard, Davids, Swart, Keizer, Groot, Krol, Bergkamp, Seedorf, de boertjes, Witschege, Roy, Winter, Vink...

Je haalt het echt wel met deze jongens alleen als je goed opleid!

5 september 2013 om 13:51

Of ben jij vergeten dat er in 1995 geen spelers voor honderden miljoenen werden verkocht/gekocht?

5 september 2013 om 14:30

Mmmh ben je vergeten dat ???

Bogarde 15m, Davids 20m, Bergkamp 10m, Seedorf 15m, Roy 9m, Witschge 8m en kluivert 17,5m voor in totaal 94 miljoen hebben opgebracht!
guldens en tjah toen hadden de clubs ook nog niet zoveel te besteden als nu

5 september 2013 om 14:54

Ja maar dat staat nog steeds niet in vergelijking met wat er tegenwoordig betaald word voor spelers, en qua salaris al helemaal niet.
Ik probeer alleen te zeggen dat je tegenwoordig als Nederlandse clubs niet tegen het geld uit het buitenland opkan.
Vandaar mijn reactie dat je het met alleen talenten(regio A'dam) niet gaat redden.
Als jij dat wel denkt prima, meningen verschillen.

5 september 2013 om 14:57

Waarom werkte het toen wel en nu niet?
Er zit 20 jaar tussen en het werkte je kan me moeilijk wijs maken dat je spelers niet zo goed kan maken als toen!

5 september 2013 om 15:07

Haha als jij het het wel weet mag je het zeggen, is voor mij ook een raadsel.
Het liefst zie ik ook allemaal Nlse spelers bij Ajax, en dan ook uit de omgeving Amsterdam.
Maar op dit moment is het talent daar heel schaars, misschien over een paar jaar lopen er weer een paar toppers rond op de Toekomst niveau V Basten enz, deze generatie in ieder geval (nog)niet.

5 september 2013 om 17:11

Uit ervaring kan ik je vertellen dat er gigantisch veel talent in Amsterdam rond loopt alleen is de opleiding van Ons Ajax gewoon te slecht om zulke spelers klaar te stomen voor het eerste!
Je kan me niet wijsmaken dat er in rotterdam spelers als uit het niks ineens zoveel rondlopen en hier in het mooie Amsterdam niks!
Het probleem ligt in de opleiding ze zijn gewoon niet goed genoeg! Middelmaat in Nederland!

Zou mooi zijn voor die jonge, bij psv had hij nooit deze kans gekregen op zo'n jonge leeftijd. Alhoewel er nu in het nieuwe beleid meer plek is voor jeugspelers.

kan me nog herinneren dat lazic en castillion op de lijst stonden. geen minuut gespeeld.

Als je als ajax zijnde genoodzaakt bent om een 16 jarig knulletje in te schrijven voor de CL, moet je jezelf toch echt eens gaan afvragen wat je fout gedaan hebt.
Hieruit blijkt maar weet dat je op het verkeerde moment hebt verkocht, en dat overmars totaal geen vooruitziende blik heeft.

5 september 2013 om 10:43

Overmars is ongeschikt , hij denkt teveel aan de financien en onderschat het verlies van Eriksen. Dit elftal komt kwaliteit tekort om weer kampioen te worden.

5 september 2013 om 12:56

Fout? Hahaha.. jij weet de zaken mooi om te draaien. Ten eerste is ajax niet genoodzaakt, maar heeft het nu de optie. Ten tweede geeft dat aan hoe een groot talent wij erbij hebben, als je goed bent, kun je er jong ook staan. En dan praat jij over wanbeleid, het is super dat wij Bazoer hebben gecontracteerd, voor een paar duizend euro. Dat getuigd juist van een vooruitziende blik..

Wat een talenten! Lobotka..ik ben erg gecharmeerd van deze jongen. Fantastisch om hem te zien spelen. Dan Bazoer..ook een topper! Zat tegen Telstar in de Arena en het leek wel alsof ie al 10 jaar ervaring erop heeft zitten. Meleg was tegen Jong Psv zo nu en dan geniaal. De 2-3...heerlijk doelpunt. Deze 3 jongens zijn zeker een versterking voor het 1e. Vorig jaar hadden we Fischer als opvallend talent. Nu 3(!).

'als Bazoer in één van de zes Champions League-duels minuten maakt, dan is hij de jongste speler sinds de start van het toernooi in 1992, zo vond het Algemeen Dagblad uit.'

Dit is niet waar... Bazoer wordt in oktober 17, de jongste deelnemer is nu Halilovic met 16 jaar en 4 maanden. Kortom, dat kan Bazoer nooit verbreken.

5 september 2013 om 10:59

Er is zelfs nog een jongere debutant, Celestine Babayaro van Anderlecht. Was 16 jaar en 87 dagen.. de desbetreffende man/vrouw van het AD heeft zijn/haar huiswerk niet zo goed gedaan..

5 september 2013 om 11:30

Ja klopt idd! Die vond ik later ook... Ouwe gekke Nigeriaan die Babayaro

5 september 2013 om 18:23

Nigerianen van 16 blijken in de praktijk al 20 :-).
Maar wat maakt het nou uit of Bazoer wel of niet de jongste in de Cl is, lekker belangrijk.

5 september 2013 om 18:37

Haha
Nee, maakt ook allemaal niets uit. Feit is wel dat als een speler debuut maakt op zo'n leeftijd de marktwaarde/belangstelling flink omhoog schiet. Tenzij hij er meteen drie in eigen goal schiet natuurlijk

Dat team van Ajax heeft toch helemaal niets te zoeken in de Champions league? Kom op nou, ze hebben echt niet de spelers voor Champions League niveau.

5 september 2013 om 11:49

Real koopt een speler voor 100 miljoen. Die speler is misschien wel meer waard dan alle spelers van Ajax bij elkaar. Als Real niet goed genoeg voor de Champions League is dan is het een afgang. Die status hebben ze gekocht en dat kan Ajax niet aan de andere kant, heeft Ajax niet sowieso Champions League niveau omdat ze meedoen? Of speelt Real liever Champions League tegen een stuk of 3 andere clubs?

Ajax alleen maar verbazen en enthousiasme opwekken in de CL. Als David tegen Goliath. Jong, jeugdig en barsten van talent tegen de grote teams ter aarde. Niets is mooier als Ajax wel een keer doorkomt tegen topteams.

5 september 2013 om 11:55

Weet je zeker dat Real Madrid zijn status gekocht heeft? Real is al decenia's lang de succesvolste club ter wereld. Dat Florentino Perez zijn Galactico's terug wilt en met geld weer strooien is zijn probleem, maar je kan nooit zeggen dat Real madrid zijn status gekocht heeft.

5 september 2013 om 13:58

Ik kan het altijd zeggen maar ook nog eens onderbouwen. Als je zoveel geld aan transfers en salarissen uitgeeft dan zou het toch een schande zijn als je geen CL speelt?

Jij zegt dat Ajax niet het niveau voor de Champions League heeft. Ik ben dan benieuwd tegen welke teams je dan zou willen spelen? Minder teams in de Champions League? Alleen teams met een bepaald budget? Geen team meer uit Nederland? Wat wil je?

--> woordje 'ook' vergeten.

5 september 2013 om 18:27

Real Madrid moet verbannen worden van de Europese velden met hun achterlijke smijten met geld tijdens een wereldwijde crisis en ook nog eens in een land wat geen geld en werk heeft en heel Europa financieel tot last is. Corrupte zooi daar bij de Uefa dat ze dit blijven toestaan en ook zeker de opzet van de CL die dit verschil in prestaties promoot door clubs met megaschulden ook nog eens te beschermen!

5 september 2013 om 20:48

Gast Real Madrid is de club met 's werelds grootste omzet, die kunnen dat soort bedragen zich veroorloven . Dat het waanzin is, ben ik met je eens. En ik weet niet eens waarom jij vind dat ''real Madrid'' verbannen moet worden, het zou eerder Florentino Perez moeten zijn.

6 september 2013 om 16:17

Om de redenen die ik heel duidelijk in mijn post zette. Schandalig en buitensporig gedrag op financieel gebied in tijden van economische crisis en hoge werkeloosheid in een land dat goeddeels falliet is.

De bedoeling van het beleid van Ajax is dat steeds meer jeugdspelers van hoog niveau doorbreken. Als ik Arie Vink mag geloven dan staan er nu drie potentiele toppers te wachten in de jeugd en was vorig jaar alleen Fischer het opvallende talent.

Hoe talentvoller de aanwas vanuit de jeugd is, hoe meer Ajax1 daarvan gaat profiteren. Ik ben rouwig om het vertrek van Eriksen en Alderweireld maar juich in volle glorie het beleid toe. Gaan we wat bereiken in de Champions League? Misschien niet maar we zijn er wel weer bij, spelen tegen de wereldtop met een piepjonge selectie en groeien op de achtergrond.

Ik houd niet van de uitspraak dat meedoen belangrijker is dan winnen. Meedoen is een voorwaarde om te winnen. Ajax is de enige Nederlandse club die meedoet in de CL.

Bij het Algemeen Dagblad maar eens goed hun werk doen, denk ik. Bazoer wordt volgende maand 17. Deze spelers zijn sowieso jonger gedebuteerd:

Celestine Babayaro
16 years 02 months 25 days

Alen Halilovic
16 years 04 months 06 days

Charalampos Mavrias
16 years 07 months 27 days

Kenneth Zohore
16 years 08 months 20 days

Bryan Cristante
16 years 09 months 03 days

Aleksandr Pavlenko
16 years 09 months 11 days

Roman Wallner
16 years 10 months 05 days

Anthony Vanden Borre
16 years 10 months 21 days

Jack Wilshere
16 years 10 months 24 days

En als speler met een Nederlands paspoort is Aissati de jongste met 17 jaar en 2 maanden. Dus Bazoer zou dat kunnen verbreken als ie dit jaar speelt. Wellicht dat het AD dat bedoelt.

real madrid is een eerste klasse koop club als ajax zo veel geld kon uit geven dan had ajax al lang 20 keer de champions league gewonnen .

zoveel geld uitgeven en dan niet de europa cup 1 winnen

over een paar jaar is ajax weer terug in de top van europa .

Tsja, als je goed genoeg bent ben je oud genoeg en niet andersom.

Haha ja ja psv dit psv dat.
Het is gewoon waar wat ik zeg. Kunnen jullie wel meteen psv attaqueren. Maar feit blijft dat er geen zelf opgeleid talent door komt terwijl dat het speerpunt van ajax is.

Het grappige is dat feyenoord psv en twente gewoon meer en betere Nederlandse talenten hebben. Ipv dat vreemdelingen legioen.

En het verleden terughalen. Nieuw seizoen

5 september 2013 om 17:31

Euhm Bakkali komt uit de jeugdopleiding van Standard Luik, dus dat telt niet En daarnaast past jouw reactie wel voor iemand uit Brabant. Altijd dat calimero-gedrag. Leer dat een keer af en wees realistisch.

Ajax moet gewoon een goede ervaren verdediger kopen

Jij komt net onder je steen vandaan? De beste loopt bij Ajax.

Ben eerlijk gezegd wel klaar met bazoer dit dat, wilt voetbalzone het nog paar jaar in blijven wrijven ofso? Bakkali is op 12de al bij psv gekomen dus behoort zeker tot eigen jeugd ja.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren