Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: ‘Ik ben niet met Ajax in gesprek, Elia blijft bij Werder Bremen’

Laatste update:

Volgens De Telegraaf is Ajax momenteel in onderhandeling met Rodger Linse, de zaakwaarnemer van Eljero Elia, over een terugkeer van de buitenspeler in de hoofdstad. Hij was daar actief als jeugdspeler, maar redde het er niet en maakte elders zijn profdebuut. Frank de Boer zou echter hebben aangegeven er een vleugelaanvaller bij te willen hebben en de keuze lijkt nu gevallen op Elia.

/

De 26-jarige Elia debuteerde negen jaar geleden bij ADO Den Haag in de Eredivisie. Van zijn dertiende tot zijn vijftiende jaar maakte hij deel uit van de jeugdopleiding van Ajax, maar hij ging terug naar Den Haag toen Ajax besloot dat hij niet meer kon blijven. Na drie seizoenen in de hoofdmacht pikte FC Twente hem op en vervolgens ging het snel. Elia blonk wekelijks uit en verdiende een transfer naar Hamburger SV.

Daar werd de aanvaller international van Oranje en speelde hij 28 interlands: hij deed mee in vier wedstrijden op het WK 2010. Na een mislukt avontuur bij Juventus haalde Werder Bremen hem terug naar Duitsland, maar daar werd Elia niet zo gelukkig. Hij kreeg wel vertrouwen van de technische staf, maar scoorde niet en kwam negatief in het nieuws met straatraces. Zijn contract in Bremen loopt nog drie jaar door.

Onduidelijk is of Ajax de rappe aanvaller nu wil huren of kopen van Werder. De Amsterdammers lieten deze zomer Derk Boerrigter (Celtic), Miralem Sulejmani (transfervrij) en Jody Lukoki (SC Cambuur, verhuurd) vertrekken en het aantal vleugelaanvallers is niet zo groot meer. Elia zou trainer De Boer meer armslag geven in offensief opzicht. Op dit moment staan Viktor Fischer en Bojan Krkic op de flanken. “Elia is een mogelijkheid”, bevestigt De Boer aan de ochtendkrant.

Update 19.07 uur - ‘Ik ben niet met Ajax in gesprek, Elia blijft bij Werder Bremen’
De Telegraaf meldde maandagmiddag dat Ajax in onderhandeling is met Rodger Linse, de zaakwaarnemer van Eljero Elia. Linse zelf laat aan Voetbal International weten dat het niet het geval is. “Ik ben níet met Ajax in gesprek over Eljero Elia. Hij blijft bij Werder Bremen”, zegt de belangenbehartiger. Ajax-trainer Frank de Boer zei juist nog dat Elia ‘een mogelijkheid’ is.

Eljero Elia zou een serieuze versterking zijn voor Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zou het erg vet vinden om Elia weer te zien in de Eredivisie, heeft bij Twente echt leuke acties laten zien! Ik had wel gedacht dat hij het zou maken in het buitenland, zeer talentvolle speler maar op de 1 of andere manier is het niet gelukt.

2 september 2013 om 18:41

Hij heeft het te druk met houseparties geven en dure auto's in de prak rijden. Daarom heeft hij gefaald in het buitenland. Het is een garantie voor onrust in de selectie, dus ik zie hem graag naar Ajax gaan.

2 september 2013 om 18:43

Misschien ligt dat wel niet aan hem maar aan de combinatie met Arnautovic en andere ploeggenoten bij Werder? Ik denk dat de sfeer in de selectie van Frank hem goed zal doen.

2 september 2013 om 18:51

Hallo johan derksen 2.0. Elia is niet gek, als hij nu de kans krijgt bij een club als ajax, waar discipline en orde van uiterst belang is, gaat hij echt geen gekke dingen meer doen. Op el hamdoui na zijn er weinig spelers de afgelopen jaren die zich misdragen hebben en voor onrust hebben gezorgd binnen de selectie. Als elia terugkomt gaat hij een bedreiging vormen voor elke back in de eredivisie en ook die van jouw clubje psv. Dus ik zie hem net zo graag gaan naar ajax als jij.

2 september 2013 om 19:06

Discipline komt ook vanuit jezelf en niet alleen vanuit de club. Hij zal zichzelf toch ook goed in de spiegel moeten kijken en zich gaan gedragen. Als het niet in hem zit had hij zich bij Werder ook beter gedragen en zou hij niet met volk als Arnoutovic omgaan.

2 september 2013 om 19:08

sja,

Elia kon bij Twente excelleren door een goede aanpak destijds van Fred Rutten, die goed met de moeilijke jongens kon omgaan, ik denk dat dat bij ajax niet gaat lukken zie ook El Hamdaoui en Theo Jansen.

2 september 2013 om 19:10

Vz meldt net op twitter dat Ajax helemaal niet in gesprek is met de zaakwaarnemer van Elia...

2 september 2013 om 19:36

Zou overmars nog wel aan het werk zijn of zou hij net als van der boog toen al bij de Chinees zitten?

2 september 2013 om 22:47

@hansje
Heerlijke opmerking. Ongelooflijk dat Ajax zo rustig is in deze transfer window periode. Het lijkt net of Ajax tot aan de winterstop op 15 punten achterstand wil komen en dan pas in december zal gaan winkelen.

2 september 2013 om 18:43

Ja, Het is volgens mij nogal een moeilijke jongen maar dat neemt niet weg dat hij speciale kwaliteiten heeft die voor Ajax heel belangrijk kunnen zijn. Ik juich zijn komst dan ook toe

2 september 2013 om 18:52

Leg mij uit wat is nou een moeilijke jongen.. elia is moeilijk lens is moeilijk labyad is moeilijk.. waarom zijn dat moeilijke jongens?

2 september 2013 om 18:55

Omdat ze een allochtone achtergrond hebben, dat soort jongens worden door velen als "moeilijk" gezien. Ik denk overigens dat Elia een hele aardige jongen kan zijn mits je hem goed behandeld en geen idiote opdrachten meegeeft.

2 september 2013 om 19:00

Maar dat slaat toch NERGENS op.. dat is iets wat ik nooit zou begrijpen nooit. Door de allochtonen achtergrond.. en ik val jou niet aan maar het gaat gewoon nergens over.

2 september 2013 om 19:19

Drenthe, Quincy, Labyad, Elia, El Hamdoui en dan zou er geen tendens zijn..

2 september 2013 om 19:22

Grappig dat je sneijder vergeet. Want dat is ook gewoon een moeilijke jongen. Maja hijs blank he.

2 september 2013 om 19:23

Ja want die is echt gefaald?

2 september 2013 om 19:24

Barton, rooney, rodney sneijder, mertens, strootman, van bommel, robben, busquets, etc. Dit zijn ook allemaal spelers die zich of vaak structureel misdragen, of veel te agressief zijn, een verkeerde instelling hebben, vuile streken uithalen op het veld of een veel te groot ego hebben. Dit zijn geen allochtonen slechtekont. En nu jij weer.

2 september 2013 om 19:30

Oh dus als je faald ben je dus een moeilijke jongen.. gozer wat is punt eigenlijk..

2 september 2013 om 19:25

Ik las net dat de transfer van Elia mischien niet door gaat.
Dus ik hoop dat het Quincy Owusa abeyie word.

Lijkt me een super aankoop voor Ajax! Zeer goede buitenspeler die altijd op momenten iets kan brengen als je het niet verwacht!

2 september 2013 om 18:44

Ik vind hewt maar een blind renpaard. Ik zou eerder voor de Ridder van Utrecht gaan. Echt een speler waar je voor naar het stadion komt. Altijd mooie acties.

Voor achterin zou ik voor Sergino Greene gaan. Een jongen uit Amsterdam. Hij kan met zijn Ajax hart een waarde zijn voor Ajax. Hij kjan Messi en Neymar dan stoppen in de Uefa Champions League./

2 september 2013 om 18:50

Hahahahahaha Greene.... Haha die gozer is slechter dan Breuer

2 september 2013 om 18:53

Manolev, Demouge en Verhoeven er ook nog bij?

On; Elia is een goede buitenspeler en ik hoop dat hij zijn oude vorm terug kan halen in Nederland. Vond het vroeger altijd een groot talent.

2 september 2013 om 18:53

Oke, meen je dat eerste serieus of heb je wat gedronken? Ik ben bang dat jij de enige op de hele planeet bent die de ridder beter vind dan elia. Op kracht na, is elia op elk front beter.

2 september 2013 om 18:53

Altijd als ik de naam Breuer hoor vallen schiet ik in de lach. Ongelofelijk, wat is die slecht...

En die Greene troll, laat hem lekker.

2 september 2013 om 18:53

Sarcasme...

2 september 2013 om 18:56

Wat heeft Elia bewezen in de afgelopen jaren wat de Ridder niet heeft bewezen? Hij was de publiekslieveling bij de Graafschap en nu bij Utrecht. Elia is overal geflopt. Wat zou hij toevoegen aan Ajax. En club die wil spelen in de Champions League.
Greene is een jongen uit de Bijlmer. Hij kan met zijn Amsterdamse hart spelen en iedereen doen versteld staan. Fysiek en zowel technisch sterk./

2 september 2013 om 19:06

Ajax moet Antony lurling halen

Zou prima zijn.. Fischer op de plek van Eriksen.

2 september 2013 om 18:39

Fischer op de bank bedoel je denk ik

2 september 2013 om 18:40

Precies, Fischer gewoon op de bank. Een talent zijn betekent niet meteen dat dat je voorrang geeft op een basisplaats. Niet presteren = bank.

2 september 2013 om 18:46

Fosher moet verkockt worden. Hij brengt niks meer in vind ik. Ik zou hem nu verkopen aangezien hij een aardig seizoen heeft gehad vorig jaar. Nu kan je cashen voor zo'n jongen. Dan de Ridder van Utrecht kopen echt een heel goede speler. Of Castelen halen ook zo'n speler met acties op zak

2 september 2013 om 18:53

Fisher gaat echt nog wel meer opbrengen als je een jaar of 2 wacht...

2 september 2013 om 18:57

Nee hij is over de top. Loopt nasst zijn schoenen en is kaal. Ik zou hem nu verkopen voor twintig miljoen als het ff kan. En dan de Ridder van Utreg halen. Zeker niet minder dan Fisher in deze vorm. Altijd paraat voor leuke acties.

2 september 2013 om 19:02

Haha hou jij het maar lekker bij Fifa ofzo.
Allereerst: Fisscher is erg jong en ontzettend gedreven. Je ziet altijd dat dit soort jongens een terugval gaan krijgen en even een stap achteruit moeten gaan doen om vervolgens weer te kunnen vlammen.

Daarbij komt dat de Ridder en Castelen ongelooflijke matige voetballers zijn. Allereerst heeft Utrecht net de Ridder zelf gekocht en verkoopt hem niet meteen weer. Castelen als feyenoorder met een lichaam van oud glas lijkt mij helemaal onzin

2 september 2013 om 19:07

Ajax heeft behoefte aan spelers met acties op zak. Fisher heeft gewoon amper goeie acties. Ik zou dus spelers van het kaliber castelen of de ridder houden. Die weten hoe ze acties moeten maken. Dit is waar het Amsterdamse publiek op wacht.

2 september 2013 om 19:16

Dus een paar weken ruk voetballen en hij moet direct verkocht worden?
Is maar goed dat jij het niet voor het zeggen hebt bij een prof club want dan zou elke transfer periode het halve elftal mogen vertrekken.

Nog een vleugelspeler erbij?

2 september 2013 om 18:38

nog een?

2 september 2013 om 18:41

Ajax heeft heel weinig vleugelspelers, misschien alleen Sana. De rest die nu als vleugelspelers gebruikt worden zijn meer vooruitgeschoven aanvallende middenvelders.

2 september 2013 om 18:46

Fischer en Bojan zijn toch vleugelspelers, ik heb Fischer nog nooit op 10 zien spelen?

2 september 2013 om 18:48

En wat als er dan 1 geblesseerd raakt?

2 september 2013 om 18:48

Hij was spits in de jeugd of speelde er net achter als aanvallende middenvelder. Op het laatst hebben ze er bij Ajax een vleugelspeler van gemaakt.

2 september 2013 om 18:51

Bojan vleugelspeler? Jij snapt er niet zoveel van of wel? Bojan is spits of een zwervende spits, geen vleugelaamvaller. Net als het feit dat Sana links hoort en niet rechts.

2 september 2013 om 18:51

Fischer en Bojan zijn geen vleugelspelers. Je ziet het elke wedstrijd gebeuren: omdat het geen vleugelspelers zijn trekken ze continu naar de as van het veld waar ze beter tot hun recht komen. Op de flanken moet je snelle spelers zetten die een goeie actie in huis hebben, geen spelverdelers.

2 september 2013 om 18:59

Ik ging er vanuit dat Frank geen zwervende middenvelders/spitsen op de vleugels zet, mijn fout.

Ontopic: Elia kan dan best handig zijn, alleen als hij zijn oude topniveau weer haalt. Dan kan die misschien nog wel Lens uit de basis spelen. (basis van nederlands elftal)

2 september 2013 om 19:07

Wie kent Quincy Owusu Abeyie nog !!!!

2 september 2013 om 18:50

Lijkt mij wel nuttig. Op dit moment zijn Fischer en Bojan normaal gesproken de basisspelers voor op de vleugels. Als we dan kijken wat daarna komt:

-Sana komt wat mij betreft te kort. Had tegen Groningen echt zijn kans moeten pakken en liet weer helemaal niets zien. Ik wil iemand niet te snel afschrijven, maar hij heeft nu al wel aardig wat tijd gehad en nog niets laten zien. In ieder geval op dit moment nog lang niet goed genoeg.

-Andersen: Jong talent, voorlopig heb ik een positieve indruk van hem. Lijkt me een degelijke backup optie.

-De Sa? Speelt eigenlijk bij Jong Ajax en komt op dit moment nog niet echt in aanmerking voor een plek op de vleugels.

Dus dan moet je eigenlijk al gaan rotzooien met middenvelders als Duarte en Schone op de vleugels, word ik ook niet heel erg vrolijk van. Als je Champions League, bekervoetbal en competitie gaat spelen denk ik dat je wel iets ruimer in je opties op de flanken mag zitten. Nu is Fischer uit vorm en kan je daar eigenlijk niets aan doen.

2 september 2013 om 18:54

Er zijn er VIJF weg... Hebben nu alleen nog maar naar binnentrekkende (buitenspelers)

(Lukoki, Boejaka, sjoemelani, cuenker, babel)

2 september 2013 om 18:58

Hahaha, ik ga echt helemaal stuk om Sjoemelani en Cuenker :D

Maar inderdaad, Ajax is er veel te veel kwijt geraakt, tijd om wat terug te halen.

Zou echt blij zijn met zn komst eindelijk gevaar vanaf de flanken.
Maar zie ook liever nog een versterking op het middenve

Zal vast beter zijn dan die op gehypete Spanjaard

Is dit het nieuwe Ajax beleid: we halen spelers die overal mislukt zijn, Bojan Elia

2 september 2013 om 18:39

Hoezo zou dat een probleem zijn? Bergkamp, Henry en Vieira waren mislukt in Italie, bij Arsenal werden het gewoon topspelers. Dat hoeft dus niet altijd iets te zeggen.

2 september 2013 om 18:41

Elia was een hele goede voetballer. Helaas dateert zijn laatste fatsoenlijke wedstrijd al van jaren geleden volgens mij. Maar wie weet kan hij hier in de eredivisie weer wat van zijn talenten tonen. Want de laatste jaren is hij niet bepaald positief in het nieuws gekomen om zijn voetbal prestaties. Hij is nog jong genoeg om zijn carrière weer wat nieuw leven in te blazen.
Hij was in zijn Twente tijd en bij HSV een fantastische linksbuiten.

2 september 2013 om 18:49

Elia is toch niet overal mislukt? Dan hadden ze net zo goed Kaka kunnen halen. Die heeft ook niet zijn topniveau bij Real gehaald :P

2 september 2013 om 18:57

Bij Werder Bremen en Juventus is hij gewoon mislukt dus ja hij is overal mislukt behalve bij Twente.

2 september 2013 om 18:51

Ik denk dat je dat wel mag concluderen na het aantrekken van het grootste aantal van twee spelers ja. Goed gezien!

2 september 2013 om 18:54

Boelykin, Babel. Wil je er nog meer?

2 september 2013 om 18:59

Voor elke oudere, transfervrije speler die als selectieopvulling gehaald wordt kan ik 2 jonge talenten opnoemen die gehaald zijn. Begin deze zomer werd Ajax nog bekritiseerd omdat het ieder's jeugd leegkocht, dus ik denk dat het beleid daar op gefocust blijft.

2 september 2013 om 18:52

Kan soms goed uitpakken kijk maar naar Pelle maar ja Bojan raakt ook geen pepernoot dus je hebt ook wel gelijk

absoluut goed idee:
zo wordt ajax optimaal sterk.
voegt heel veel toe aan ajax, jammer dat hij al nee gezegd heeft, of heb ik dat verkeerd?

Cillessen
Ligeon
v.d. Hoorn
Moisander
Boilesen
Duarte
Poulsen
Serero
Andersen
Bojan
Elia
2 september 2013 om 18:52

Fischer?

2 september 2013 om 18:57

Ja wat is er met fischer? Die hoort gewoon op de bank hoor! Je kan wel talent hebben, maar op drie a vier hele goede wedstrijden na heeft hij veel te weinig laten zien. En wat voor boerrigter geld, geld ook voor hem. Lang niet presteren = op de bank of foetsie.

2 september 2013 om 19:07

normaal gesproken zou hij erin staan, maar hij krijgt rust van ajax.
normaal gesproken staat de jong er ook in: klaplong

2 september 2013 om 19:11

Optimaal sterk is dat je goedste Nederlands? Maar je hebt wel gelijk

Dat zou ik minder vinden

Supertalentje, heeft een strakke hand nodig, dan komt het helemaal goed. Kopen graag, niet huren.

2 september 2013 om 18:58

Ik ben me vrij zeker dat Werder Bremen ook liever verkoopt dan verhuurt (ze zijn alle rommel eruit aan het zetten).
Maar het probleem is het salaris. Elia verdient bij Bremen een flink stuk meer dan wat Ajax wil betalen.

Dus hij zal moeten inleveren.

Hier zat ik al op te wachten. Mijn 1e keus was ook elia! Hoop dat ie komt

Zou een goeie aankoop zijn hoop dat hij komt zodat hij misschien weer in beeld komt bij Nls11tal welke club speelt hij nu

Zou ook goed zijn voor die jongen denk ik, kan hij zich toch weer wat makkelijker in de picture spelen en vertrouwen krijgen

Fischer of Bojan op Eriksen zn plek.. tot aan Siem weer terug is...dan Siem op de plek van Eriksen Bojan als valse spits en fischer en Elia op de flanken

2 september 2013 om 18:44

Wie moet er rechts spelen? Fischer?

2 september 2013 om 18:49

Nee zeg, alsjeblieft geen Fischer. Die heeft zijn kruit nu toch wel een beetje verschoten. Zet dan beter Sana erin, die maakt tenminste nog de indruk iets toe te voegen aan dit Ajax.

Dan kan die Sana oprotten. Wat een clown is dat zeg. Bojan heeft nog iets van klasse, maar Sana totaal niets.

De Elia die we van Twente kennen is ook voor Ajax een versterking. Echter, de Elia v an de laatste jaren is het amper voor Rkc. Elia heeft het na twente nergens meer laten zien. Ben benieuwd hoe het word..

Blessure gevoelig, en vaak weinig instelling. Maar wie weet wil hij schoon schip maken en zijn carriere weer boosten met een transfer naar Ajax. Een beetje een dubbel gevoel heb ik hierover - maar het niveau kan hij zeker aan, dus waarom niet!....

Onvoorstelbaar moet je hier tot de laatste uren van transferperiode mee wachten om tot dit inzicht te komen. Goeie ex-voetballers blijken dus niet de slimste bestuurders.

Halen, en heel snel.

We hebben net zo'n speler nodig, type Ryan Babel: snel, balvast met acties in huis. Deze jongen heeft veel ervaring wat ook een voordeel is voor onze jonge spelers voor aankomende CL wedstrijden.

Hij zou dan op de linksbuiten positie moeten spelen. Fischer mag verhuizen naar de bank of linkshalf.

Als hij komt, dan is dit mijn opstelling:

Dit moet je gewoon zien als 4-3-3 met een 10.

Cillissen
Van Rhijn
Moisander
Denswil
Boilesen
Serero/schon
Poulsen
Sana
Bojan
Elia
Sigthorsson
2 september 2013 om 18:43

vervang sana met duarte (en misschien blind met poulsen) en ik ben het ermee eens. Dan kan je daarna weer bojan op links of rechts doen en de jong op tien.

2 september 2013 om 18:48

En Elia dan? Die man moet spelen. (ik ging er van uit dat hij kwam zegma)

Oke als Siem de Jong terugkeert, dan zal Ajax zo moeten spelen want ik heb altijd gelijk en mijn opstelling is altijd de beste van de wereld.

Cilissen
Van Rhijn
Moisander
Denswil
Boilese
Siem de Jong
Poulsen
Duarte
Sana/Anderse
Bojan
Elia
2 september 2013 om 18:53

ja wanneer siem fit is, gaat bojan terug naar de flanken en mag duarte de concurrentie aangaan op het middenveld
en ja je hebt altijd gelijk, ben een grote fan

2 september 2013 om 18:46

Ben het volledig met je eens, behalve je opstelling. Ajax zal bijna nooit met de punt naar voren spelen. Wellicht zet de Boer Victor op de plek van Chris en speelt hij 'makelijke' wedstrijden Duarte op de DF positie.

2 september 2013 om 18:50

Zie mijn opstelling hierboven.

2 september 2013 om 19:03

Perfect! Fischer met Duarte/elia wisselen want hij is ons grootste talent...

2 september 2013 om 18:49

Ik neem aan dat je onze aanvoerder per ongeluk vergeten ben?

Cillissen
v Rhijn
Moisander
Denswil
Boilesen
Poulsen
Blind
Elia
de Jong
Bojan
Sigthorsson
2 september 2013 om 18:49

Sana? Ben je wel wijs (met alle respect)? Dat is echt zo een ramp die jongen, komt nog tekort voor Sparta. Dat kan echt niet hoor. Gewoon Bojan daar neerzetten en Fischer op de plaats van Bojan.

2 september 2013 om 19:02

Ik ben niet wijs.

Dit wordt dan de eerste fatsoenlijke en logische aankoop van dit seizoen

Lijkt me beter om hem te huren met optie tot koop. Even aankijken of hij past in dit Ajax systeem.

Ben helemaal niet zo blij als dit doorgaat. Na Twente overal mislukt, showboat, egocentrisch en gaf heel veel af op Ajax (was altijd al voor Juventus en bla bla bla). Vraag me af of hij zijn ego wel in check kan houden bij Frank de Boer.

2 september 2013 om 18:44

de boer moet leren met moeilijke jongens omgaan als hij echt een toptrainer wilt worden. In de europese top heb je heel veel egocentrische jongens

Staat bekend als een lastige jongen, weet niet of dit wel een goede keus is voor Ajax,
is een verwend rotjong met z'n Bentley, oorbelletje , tattoo , arrogantie , en voelt zich voor
veel zaken te groot, sfeer verpester , enz enz,
Je haalt een gangsta rapper ettertje binnenboort , niet goed voor de motivatie binnen je team.

2 september 2013 om 18:46

Precies maar de andere optie labrador is niet veel makkelijk. Denk wel dat laatst genoemde beter kan voetballen

2 september 2013 om 19:04

Hou oud ben jij, 80? Vandaag de dag hebben alle voetballer een dikke bak, de duurste sieraden en kleding, tattoo's, etc. Echter, dit wil nog niet zeggen dat ze geen verstand hebben of dat ze allemaal zogenaamde gangsters zijn en nooit meer een knop om kunnen zetten en zich 100% kunnen geven voor de club.
Daarnaast praat je over hem alsof je hem persoonlijk kent. Dit is niet het geval, dus doe niet wijs.
Onder toezicht van de boer is er de laatste jaren op mounir na geen voetballer geweest die zich heeft misdragen en ik weet zeker dat elia deze nieuwe kans (als het doorgaat) met twee handen aangrijpt.

2 september 2013 om 19:10

je vergeet dat het twee kanten op kan gaan natuurlijk.. hij staat bekend vanwege het feit dat het een lastige jongen is, arrogant, oorbelletje, tattootje, bentleytje enz enz.

Maar de jongen zal zich echt wel realiseren dat hij als hij er wat van wil maken, en nog kans wil maken om een keertje echt mee te doen op een WK (hoeveel opties heb je aan die linkerkant) dat hij het dan nu moet laten zien.

Dat hij techniek heeft is een ding dat vaststaat. En als het dubbeltje echt aan de goeie kant valt dan kan dit ajax natuurlijk nog veel meer opleveren dan alleen een goeie flankspeler:
Dan heb je een jongen die ook door een diep dal gegaan is erweer bovenop geholpen, credits voor ajax. En kan hij tegelijkertijd in zowel positieve zin (door echt doorzettingsvermogen te laten zien), als in negatieve zin een voorbeeld zijn voor de jongere jongen ("tough guys" die denken dat ze er al zijn. En dat feesten en beesten ook niet zaligmakend hoeft te zijn)

Het is natuurlijk een risico. Maar Ajax begeeft zich op dit moment wel in een positie waar ze het, als je het mij vraagt, echt wel kunnen wagen. Wordt het niet, zonde investering. Wordt het wel wat ben je in meerdere opzichten spekkoper.

Mooizo kan Bojan opflikkeren wat n slechte speler is dat -,-
Ajax zelfs k als PSV supporter zeg dat dus doen (wel opschieten )

2 september 2013 om 19:25

Er zijn pas een paar wedstrijden gespeeld, ik weet ook wel dat Bojan niet best is op dit moment maar om spelers zo snel af te schrijven vind ik maar triest. Tegen Groningen was Bojan zo slecht helemaal niet. Ja hij moest die bal gewoon aan Schone passen maar goed, Bojan hoort ook alle kritiek over hem wel dus hij was er op gebrand om te scoren. Kijk hoe Wijnaldum nu speelt en kijk hoe uit vorm Wijnaldum speelde in het begin bij PSV. Ik heb nog vertrouwen dat het goed gaat komen met Bojan. En bij Bojan kan je ook zien dat hij moeite heeft met communiceren tijdens een wedstrijd, en daar werkt hij ook hard aan.

En over Elia, ik zie hem ook graag komen maar ook hij is geen garantie op succes.

Elia heeft het altijd al in zich gehad vind ik. Alleen die rare fratsen moet ie gewoon achter zich laten, en 100% concentreren op het voetbal. Maar ik denk dat Frank de Boer en zijn staf dat wel voor elkaar krijgt.

2 september 2013 om 19:19

Tijdens Wk 2010 toen was Elia echt in topvorm.
Ik hoop dat hij deze vorm terug kan vinden,
dan zou hij best van toegevoegde waarde kunnen zijn.

Momenteel is elke buitenspelers een aanwinst. Mooi op tijd gesignaleerd dat er een buitenspelers moet komen.
Hebben we na Mido eindelijk ook weer een coureur in huis

Zou een fantastische ontwikkeling zijn.

Je creeert met deze transfer opeens veel meer opties. Victor kan je proberen op de plek van Chris, of je laat ze afwisselen.

Elia heeft op dit koment alles wat Ajax mist, diepte en een actie. Wanneer hij in vorm komt maakt hij zeker kans om bij de selectie van Nederland te komen. Hopelijk kunnen ze hem huren met optie tot koop.

Zet m op Marc!

Ik denk dat ie bij ajax wel weer tot bloei komt...hij was echt goed in de Twente tijd. Zal ie vast niet zijn verleerd.

Goede speler voor Ajax, mits hij zijn vorm van een aantal jaar geleden weer terugvindt. Ook zou ik hem niet huren, omdat Elia op die manier dan toch weer een speler zal zijn waar je na de huurperiode niks meer aan hebt. Liever kopen, en hoop dan ook dat Werder geen hoog bedrag vraagt. 5 miljoen ofzo lijkt me prima, al had Ajax dan beter Narsingh kunnen halen voor 4,5 milj.

Ik hoop dat dit door gaat. Hopelijk haalt hij zijn oude niveau dan kunnen we nog veel plezier aan hem beleven.

Van deze naam word ik nou blij als Ajacied. 10x beter als Labyad met respect voor Zakaria, ookal is Elia ook niet altijd een lieverdje geweest. Ben toch altijd wel gecharmeerd geweest van zijn acties, ook op het wk 2010 vond ik hem geweldig! Na zijn transfer naar Juventus helemaal in een dal terecht gekomen.. Misschien dat hij Babel heeft gesproken dat het alleen maar goed voor zn carriere zou zijn om weer even een stap terug te doen en bij Ajax zichzelf weer in de kijker spelen.. En voor Ajax zou het helemaal gunstig zijn, Fischer op de plek van Eriksen met de Jong en Poulsen op het middenveld met als back ups Schöne,serero en Duarte, Elia op links, Bojan rechts met Sana en Andersen als back ups..toch hoop ik stiekem dat ze ook nog Heitinga terug weten te halen.. Ervaring kan geen kwaad!! Ik hoop dat halverwege het seizoen iedereen op elkaar is ingespeeld en dat deze opstelling dan er mag zijn..

Cilliss/Verm
Rhijn/Ligeon
Hoorn/Heit
Moisan/Densw
Blind/Boiles
Jong/Duarte
Poulsen/Scho
Fischer/Sere
Bojan/Sana
Sigth/Hoesen
Elia/Anderse
2 september 2013 om 19:22

Nou, ik kan het niet vaak genoeg horen en ben ook positief gestemd. Nu alleen nog Johnny terughalen! Ik zie maar weinig mensen hier op VZ voor zijn komst, maar altijd fan van gebleven.

Nee het is geen Frank de Boer of Jaap Stam maar zeikte nooit, verstandige rustige jongen en gewoon een hele degelijke verdediger met een prima pass. Wat mij betreft ook altijd een betere verdediger geweest dan Alderweireld met alle respect.

Zijn er nog geruchten over Heitinga bij Everton? laatste wat ik hoorde is dat ie daar bankzitter zou worden en misschien richting Turkije zou gaan.

2 september 2013 om 19:28

Heitinga zal niet komen. Frank wil de doorstroom van talenten als Denswil, Veltman en van de Hoorn niet blokkeren

Lijkt me wel wat voor Elia om naar Ajax te komen. Heb hem regelmatig in Amsterdam gezien patserig doen met zn Bentley. Als hij zich nu nog normaal kan gedragen dan zou dit goed nieuws zijn voor Ajax. Zeker een goede versterking op de flanken.

Paniekvoetbal in Amsterdam.
Kan me een uitspraak van Ajax-trainer Jol over Elia nog wel herinneren...
Ik zou een jongen uit de jeugd nemen. Bovendien, Elia is geen man voor de strakke voorzetten, hij is geen klassieke buitenspeler en die heb je nodig als je de Ijslander in de spits hebt.
Nou is A mijn club niet, maar ik ga nou echt twijfelen aan Overmars.. Over wie had hij het 4 weken terug ook al weer met zijn 'take it or leave it' fooi van 0.4 miljoen? (goed gedaan Heracles, pluim ervoor!!)

2 september 2013 om 18:52

Als het niet jouw club is maak je dan ook niet zon zorgen over Overmars. Die zal wel weten wat hij doet en dit gaat allemaal in overleg met het technisch hart en rvc dus iedereen staat erachter. Denk maar aan projecten als van de beurs afgaan of het stadion kopen. Ze zijn ergens mee besig en daar ben ik zeer benieuws naar. Beter dan het geld blind uitgeven voor niks

inderdaad fischer op de plek van eriksen en elia links. prima toch

2 september 2013 om 19:32

Of Fischer even laten voelen dat ook hij niet zeker hoeft te zijn van een basisplaats, en lekker op de bank zetten om hem alleen maar meer te motiveren nog harder te gaan vechten voor een basisplaats.

Een vertrouwbare bron heeft mij verteld dat dit toch niet doorgaat. Maarja dit is wel leuk eindr van de transferwindow. Er zit tenminste spanning in.

Liever Elia bij Ajax als Labyad.

Volgens diverse bronnen:
Eleja huur met optie tot koop
Cuence huur met optie tot koop
Enoh verkoop

2 september 2013 om 18:54

welke bronnen dan?

2 september 2013 om 18:56

Ja ik las ook op internet (433.nl) dat er 2 (top)clubs Demy De Zeeuw willen halen. Dat zou Ajax best kunnen zijn!

Hmmmm gevaarlijke aankoop vind ik persoonlijk. Heeft al jaren niets laten zien, lang leve de lol, doet rare dingen en dan zou Frank hem ineens in het gareel kunnen krijgen. Goede wedstrijden in het verleden is geen garantie voor nu. Maar ja volgens mij staat Markie Overmars met de rug tegen de muur en is dit een paniekgevalletje. Hoop dat ie het waar kan maken als ie komt, ik heb mijn twijfels, net zo een gevalletje als Cuenca.

Miskoop, hij heeft al 4jr geen goede wedstrijd laten zien.

Dit zou de ideale versterking zijn voor ajax!
Elia kan een mannetje passeren en sigtorsson van goede voorzetten voorzien.

Overegens snap ik niet dat ajax niet Maduro haalt. Goeie speler die ajax kent.

2 september 2013 om 19:03

Tja, Maduro, inderdaad een goeie... maar die moet dan wel 2/3 van zijn salaris inleveren en dat zal hij vast niet willen.

Pff paniekaankoop. Is na twente overal geflopt en komt meer in het nieuws met negatieve dingen buiten het veld. Ik begin me af te vragen of overmars wel de juiste man is voor ajax.

Met dit team worden we kampioen.

Vermeer
Rhjijn
Moisander
Blind
Boilesen
De Jong
Poulsen
Fischer
Krkic
Sigi
Elia
2 september 2013 om 19:12

Waarom geen van der Hoorn en Blind gewoon op links? Moet eerlijk zeggen nog niet veel van Boilessen gezien te hebben maar afgelopen seizoen was Blind ijzersterk op links, moet nog maar zien hoe hij het doet als CV. Fischer vind ik eerlijk gezegd nog te licht. maakt veel fouten en balverlies. Ajax doet er goed aan hem rustig te brengen maar wie zet je dan in de basis. Krikic vind ik eerlijk gezegd zwaar tegenvallen. Voor hoe hij gebracht werd dacht ik echt dat het een versterking zou zijn maar ik kan geen meerwaarde in hem zien voor Ajax. Van Elia moet ik nog maar zien of hij zijn oude niveau kan terugvinden, deze is hij toch al een aardig tijdje kwijt. De overige spelers zijn kampioen waardig maar een zekerheidje is het zeker niet. Wat dat betreft vind ik dit elftal voor Ajax begrippen ver onder de maat. Maarja ze hebben wel 73 miljoen op de bank staan. Word er soms gespaard om een keer voor europees succes te gaan en dan een aantal toppers aan te trekken? Of gaan ze weer van de beurs en is dat geld daar voor nodig?

Het risico op een mislukking is met deze speler minstens net zo groot als de kans dat het wel wat wordt. Ajax zou dus alleen door moeten zetten als ze hem voor een koopje kunnen krijgen. Spelers die falen als gevolg van hun instelling zijn over het algemeen moeilijk weer op het rechte pad te krijgen.

Verrassend veel enthousiasme voor de komst van Elia naar Ajax, zeg. Eljero Elia heeft nogal wat kansen gehad om 'het' te laten zien, maar vooralsnog is het er na zijn topseizoen bij FC Twente nooit uitgekomen. Zit naar mijn idee geen goeie kop op en op 26-jarige leeftijd, na 5 á 6 jaar sterralures, frictie, blessures en teleurstellende prestaties lijkt mij dit onherstelbaar. Bovendien, als ze er ergens achter zijn gekomen dat één zwaluw geen zomer maakt is het bij Ajax wel. Zijn jeugdrecords op La Masia ten spijt, beleeft men in Amsterdam toch weinig plezier aan Krkic...

2 september 2013 om 19:27

Mooi geformuleerd, én ik ben het met je eens.

Aan de andere kant: Ajax kan nog wel een buitenspeler gebruiken. Elia is in ieder geval beter dan Sana en Bojan, en Fischer kan misschien centraal zo nu en dan spelen wanneer Elia komt.

Als elia zijn oude niveau terug kan krijgen een topper, maar das natuurlijk de vraag na zoveel seizoenen niet veel te hebben gespeeld, daarnaast super arrogant.....

Alle zeikerds die hem liever niet bik Ajax zien, staan straks op de banken als hij waardevol voor Ajax is.
Frank heeft goed nagedacht, in de CL heeft hij kwaliteit nodig om de tegenstand te kunnen bieden. Elia is een speler die kansen creëert en een doelpunt kan maken.

Elia staat al twee jaar stil in zijn ontwikkeling, ik begrijp de euforie dus niet zo goed. Het is daarentegen wel een echte buitenspeler, in tegenstelling tot Fischer en Bojan.

Ben de laatste tijd niet zo kapot van Schone en Poulsen en Bazoer laat toch wel regelmatig zijn klasse zien. Het gebeurd niet maar zo het zo wel mooi vinden.

Cillesen
Rhijn
Mois
Denswil
Boilesen
Siem
Bazoer
Andersen
Elia
Sigt
Fischer

Exclusief | Eljero Elia Niet naar Ajax. Dat weet 433.nl. Werder Bremen wilde verkopen, Ajax wilde huren + optie tot koop.

2 september 2013 om 21:28

twittert talentje

@vi_nl: Zaakwaarnemer Rodger Linse: 'ik ben níet met Ajax in gesprek over Eljero Elia. Hij blijft bij Werder Bremen.' #ajax #werderbremen

Ajax moet zo langzamerhand wel ten einde raad zijn als men het nu zoekt in de categorie spelers met vlekken. Het was ook een enorme verrassing dat Eriksen en Alderweireld op het laatste moment vertrokken, net een dag of 2 voor de deadline van de zomertransferwindow. Dit hadden ze ècht niet kunnen zien aankomen. Dikke vette pech!

Overmars is ongeschikt voor zijn functie lijkt het. Ajax heeft kwaliteit als maher en tadic nodig geen afdankertjes en middelmaat.

2 september 2013 om 19:10

Maher is miskoop kan je nu al zien, heeft zich totaal niet laten gelden. Zelfde verhaal als Bojan.

2 september 2013 om 19:13

Wat denk je nou? Dat een 18 jarige gelijkt de sterren van de hemel speelt? En dat in een paar weekjes. Laat hem ff wennen, die komt er echt wel.

2 september 2013 om 19:14

Ja Maher kan natuurlijk helemaal niks

2 september 2013 om 19:27

20 jaar maar ik snap wat je bedoeld

2 september 2013 om 19:11

Ajax wilt geen grote bedragen uitgeven, dan zijn spelers als Maher en Tadic bij voorbaat al uitgesloten. Hoe kun je iemand ongeschikt vinden voor z'n functie als je niet weet hoe hij en het technisch hart willen opereren?

2 september 2013 om 19:19

ajax geeft wel moeiteloos een salaris van 1 miljoen+ aan een speler als Bojan. Zo dicht zit die knip dan blijkbaar ook niet.

2 september 2013 om 19:23

Ajax wilde aan Van Ginkel wel grote bedragen uitgeven, dus als ze het echt in een speler zien zitten willen ze het blijkbaar wel.

Ik vind het een beetje dubbel. Ik ben in elk geval blij dat Ajax een tijdlang niet met grote bedragen over de brug kwam voor spelers. Er waren niet zo lang geleden tijden dat voorzitters van clubs grapjes maakten over hoe makkelijk je kon cashen als Ajax langskwam. Clubs vroegen altijd hoger als Ajax kwam omdat ze wisten dat Ajax vaak toch wel zou betalen. In dat opzicht is het goed dat Ajax geen grote bedragen meer aftikt.

Aan de andere kant baal ik er wel van dat Narsingh vorig jaar en Maher dit jaar niet naar Ajax kwamen, op dit moment is de selectie op sommige plekken echt karig. Middenveld is niet geweldig, maar op de vleugels is het helemaal krap.

2 september 2013 om 19:23

En daarom wel 7.5 miljoen op v. Ginkel bieden? Voor hoeveel haalde PSV Maher binnen?

Huntelaar en Suarez bv waren ook behoorlijk prijzig, maar we maakte daar flinke winst op. 15 miljoen voor Tadic is te veel idd, en moet Ajax ook niet doen. Maar er zijn soms echt wel spelers waar je tot +/-10 kan gaan, om er alsnog een goede winst over te maken. Maher was er zo 1.

2 september 2013 om 19:26

@vilian #141
Salaris en transfersom komen toch niet uit hetzelfde potje?
Tenminste dat werd de afgelopen weken constant kenbaar gemaakt wanneer niet Ajacieden het hadden over winst met betrekking tot een transfer.

2 september 2013 om 19:26

@ Jordy

Als je Maher nu ziet spelen bij PSV stelt het toch ook niet zoveel voor. Ik ben blij dat ze hem niet gehaald hebben. Natuurlijk zijn er uitschieters waarvoor Ajax meer wilt betalen, maar behalve een buitenspeler vind ik de selectie wel goed zo.

2 september 2013 om 19:32

ewoud,

Dat ajax niet meer voor iedere boerenlul die tegen een bal kan trappen miljoenen op tafel legt snap ik volkomen. Dat voorbeeld zou iedere club moeten volgen. Echter weet je ook dat wanneer je spelers als Maher en Van Ginkel haalt voor bedragen tot zo'n 7,5 miljoen, dat je dan topspelers binnen haalt (voor Nederlandse begrippen) en je investering dubbel en dwars terug gaat verdienen, zowel financieel als in prestaties. Ook dit is iets wat Nederlandse clubs moeten doen. Zo houd je de Nederlandse competitie op een wat hoger niveau.

Spelers als Finbogasson, Djuricic, Narsingh, Dost, Van Ginkel, Maher, Tadic, Suarez (beiden in groningen tijdperk), Van Dijk moeten niet van Nederlandse subtop/middenmoot naar het buitenland gaan. Nederlandse topclubs moeten in dit soort spelers durven te investeren. Kan je uiteindelijk wel weer geld besparen op de Jorgensens, Manolevs, Plets, Castaignos', sightorssons van deze wereld.

2 september 2013 om 19:33

Q_asd,

Dat het uit een ander potje komt, betekent toch niet dat het een vrijbrief is om over de balk te gooien? Uiteindelijk komt het van dezelfde club en kan je het maar 1 keer uitgeven

2 september 2013 om 19:41

@villian #187
Maar blijkbaar heeft Ajax dus wel ruimte in haar salarishuis om dat geld uit te geven.
Volgens mij is het niet mogelijk om de ruimte die je in jouw salarishuishouding begroot hebt aan te wenden voor een transfer.

En Ajax geeft helemaal niet zomaar 1 miljoen aan salaris. Dat is juist het plafond.

2 september 2013 om 19:45

@villian #186
Ajax wilde Van Ginkel halen en Van Ginkel wilde best naar Ajax gaan maar Vitesse weigerde zelfs de telefoon op te nemen.
Djuricic wilde zelf al naar een andere competitie.
Daarnaast noem jij nog een aantal spelers die daadwerkelijk bewust een "tussenstap" maken binnen Nederland voordat ze naar een buitenlandse (vanuit Nederlands oogpunt buitenlands) (top)club gaan: Suarez heeft dat gedaan en Narsingh/ Maher/ Tadic doen dat ook.

Tegenwoordig verkopen de Nederlandse subtop/middenmoot liever hun spelers aan buitenlandse clubs omdat ze vaak meer kunnen vragen. Dus het ligt niet alleen aan de Nederlandse topclubs.

2 september 2013 om 19:53

q_asd,

als ajax niets uit potjes kan verschuiven mogen ze wel een andere financiele man aannemen.

Verder klopt het dat uit mijn rijtje sommige mensen wel een tussenstap maakte. Djuricic wilde niet persee naar het buitenland, maar stond ook open voor Twente, dus vast ook wel voor ajax.
Verder doen de namen er niet zo toe, maar meer de algemene strekking. Topclubs moeten in topspelers durven te investeren. Bij sommige spelers weet je gewoon dat ze in waarde zullen vermeerderen en sportief wat toe kunnen voegen.
Helaas wordt er nog veel te veel geinvesteerd in jongens waarvan de toekomst een stuk onzekerder is. Dit soort spelers moet je juist voor prikkies ophalen of aan je voorbij laten gaan.

2 september 2013 om 20:05

@ Villian

Djuricic stond niet open voor Ajax. Hij vond zichzelf niet passen bij de tactiek, aangezien we geen klassieke nummer 10 gebruiken.

2 september 2013 om 20:11

ah. dank voor de update setto. Was ook maar een aanname van mij

2 september 2013 om 20:24

@villian #220
"als ajax niets uit potjes kan verschuiven mogen ze wel een andere financiele man aannemen. "

Lijkt me stug dat binnen een beursgenoteerd bedrijf zomaar met potje verschoven kan worden. Kan me vergissen.

2 september 2013 om 21:12

lijkt mij geen enkel probleem, mits je het kan verantwoorden tegenover de aandeelhouders.

Zitten er nog goede vleugelspelers uit de jeugd aan te komen zodat die het stokje over een jaar (of twee) kunnen overnemen?

2 september 2013 om 19:11

Nee!

2 september 2013 om 19:20

De Sa en Meleg, maar die laten het voorlopig nog niet zien in de Jupiler.

2 september 2013 om 19:25

Muah, de Sa is prima bezig hoor...
Groenendijk zei dan ook niet voor niets dat de Sa vrij dicht tegen het 1e aan zit, die doet het gewoon prima.

2 september 2013 om 19:28

Speelt Andersen niet ook vaak op de vleugel (als een soort Fischer, maar dan aan de rechterkant)?

2 september 2013 om 19:34

Jawel, Andersen kan prima op de vleugel spelen. Ik noemde hem niet omdat hij al bij de eerste selectie zit, maar ik zie liever Andersen op de vleugel dan Sana persoonlijk.

Pff even word je blij, gelijk weer een teleurstelling.. Weet niet meer wat ik moet verwachten vandaag.. We zien het wel rond 12e

Elia was erg goed bij Twente. Was na zijn transfer naar HSV de revelatie van de bundesliga. Toen raakte hij zwaar geblesseerd. Toch verdiende hij een transfer naar Juve dankzij zijn sensationele start in de bundesliga.
Echter heeft Elia nooit meer echt goed gespeeld sinds die zware blessure. Het medische team van HSV had het goed gezien, Elia komt nooit meer op zijn oude niveau.

Wat ruik ik daar toch in Amsterdam? Volgens mij zijn ze daar druk bezig met het bakken van peren

2 september 2013 om 19:19

Denk eerder dat de media ook erg goed is in het bakken van lucht...

2 september 2013 om 19:30

Is weer eens wat anders dan die mestlucht in de provincie.

Neemt niet weg dat het peren bakken inderdaad voorspoedig gaat hierzo. We gaan zien of er nog wat gedaan kan worden, anders begint Ajax met een matig team aan het seizoen (niet te slecht om kampioen te worden).

Edit: twee leuke woordgrappen hierboven

aaiii.. dit is niet best voor Ajax.. Elia komt dus niet.. Denk dat ze Labyad nu uit de hoge hoed zullen gaan toveren.

Dat blijft toch elk jaar hetzelfde liedje met die transfers die niet doorgaan. Vaak komt het dan alsnog goed met Ajax, maar wie moeten nu de kar trekken? De Jong ok, maar wie heeft dat in zich. Afgelopen wedstrijd tegen Groningen bleek wel dat het allemaal te graag wil maar (nog) niet goed genoeg is.

Ajax moet echt kappen met het huren van spelers die ze niet kunnen krijgen.
Trek gewoon je portemonnee open en koop een waardige speler! Ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan maar het is Ajax zijn eigen schuld dat ze het lieten komen t/m de laatste dag!
Echt wat amateuristisch! Het zal me niet verbazen als er helemaal niemand komt, behalve dan iemand van het niveau FC bal op het dak!

2 september 2013 om 19:20

Als jij spelers van Champions League-niveau weet die minder dan 4/5 miljoen kosten en in het salarishuis van Ajax passen mag je het zeggen.

Bovendien zie ik Serero en Denswil graag spelen, en verwachten dat Ajax met dit beleid spelers haalt die direct uitblinken is niet logisch.

2 september 2013 om 19:28

Dan waarom achter spelers gaan die meteen zullen uitblinken? Waarom in hemelsnaam Chadli willen halen dan of van Ginkel? Of je doet het goed of je doet het niet. Met 4 miljoen haal je niks van waarde, je zult gewoon mee moeten gaan met de tijd en dik moeten dokken wil je je selectie echt versterken.
Met dit beleid is dat inderdaad niet mogelijk, wees dan gewoon als Ajax staf eerlijk en meld dat je niemand van plan bent om te gaan halen. Ga niet interesse tonen in spelers terwijl je al weet dat je maar tot een vriendenprijsje gaat.

2 september 2013 om 19:34

Volgens mij zijn ze daar al eerder eerlijk over geweest, en dat er geen klappers a la Sulejmani meer worden gemaakt. Verder denk ik dat ze de selectie nagenoeg als klaar beschouwen, desondanks kun je altijd even rondkijken of er wellicht nog een interessante speler beschikbaar is. Ik zou het Overmars en Co eerder kwalijk nemen als ze blijven informeren bij clubs en zaakwaarnemers.

2 september 2013 om 19:44

*Ik zou het Overmars en Co eerder kwalijk nemen als ze blijven informeren bij clubs en zaakwaarnemers*.

Hier stoor ik me dus echt aan, geen aankopen meer is geen aankopen meer. Hoezo dan nog steeds rondneuzen? Blijkbaar zijn ze zelf nog niet overtuigd van de kwaliteit van 't elftal.

2 september 2013 om 20:07

Excuus, daar moest het woordje 'niet' tussen staan. Ik zou het ze eerder kwalijk nemen als ze niet zouden informeren. Ook al heb je je selectie rond, een buitenkansje is nooit mis.

2 september 2013 om 20:11

Oke niet geschoten is altijd mis maar nu lijkt het er echt op alsof ze overal naast grijpen, ik vind het zielig om te zien. Al die pogingen voor Nada.

2 september 2013 om 20:19

Uiteraard, ik zou ook liever zien dat elk shot raak was. Alleen is de positie van Ajax vergeleken met die van '95 ten opzichte van de top enorm veranderd. We kunnen nou eenmaal niet de allerbeste spelers hebben momenteel, maar ik geloof wel dat De Boer, Overmars, Bergkamp en de rest hun uiterste best doen om een zo hoog mogelijk niveau te halen. Meer kan ik niet van ze vragen.

2 september 2013 om 19:22

Komt inderdaad niemand meer. Denk en hoop toch echt niet dat ze Labyad gaan huren. Laat het dan maar lekker zo en dan zien we wel hoe het gaat. Ajax is niet echt een geschikte club (lees beleid) om de juiste spelers te kopen die er meteen staan.

2 september 2013 om 19:29

Nog een paar uurtjes, het wordt zeer lastig om iemand nu nog te contracteren maar niets is onmogelijk!

Het zal wel al rond zijn met Elia.
We zagen nl net Sana in een poenerige mercedes met nog poeneriger zakwaarnemer wegrijden bij parkeerterrein van ons Rkc....zwitsers kenteken uiteraard. Er wordt beleurd met resthandel.

Elia naar ajax zou eindelijk gevaar op de flank brengen

2 september 2013 om 19:18

Ja indd maar hij komt niet. Helaas!

Ik word hier helemaal gek van!!!!!! Let maar op straks komt er helemaal niemand!!!! Kom op Ajax!!

2 september 2013 om 19:38

Inderdaad, ik ben er ook bang voor. Gisteren was het Ola John, nu Elia. De laatste dagen op de transfermarkt kunnen zo leuk zijn. Maar ook heel frustrerend

2 september 2013 om 19:50

Dat met Ola John nam ik al niet serieus. Hij pakt gewoon wedstrijden mee met Benfica, dus waarom zou hij een stap omlaag doen?

Gelukkig blijft hij in Bremen, helaas Ajax.

2 september 2013 om 19:27

Och och een beetje stoken. Waar wij het liefst de vloer aanvegen met een fit en compleet Psv. Hoop jij op een uit vorm zijnde Ajax. Zegt wel wat over de instelling van de gemiddelde Psv'er!

2 september 2013 om 19:44

Hoezo stoken? Ik mag toch blij zijn als er zo;n goede speler niet naar een concurrent gaat?

2 september 2013 om 19:48

Wellicht iets minder summiere reacties plaatsen, voorkomt een hoop ellende. Agh als ik jou was had ik liever Elia bij Ajax gezien dan een jeugdexponent die vrijwel uitstekend heeft gespeeld in het eerste van jouw club.

2 september 2013 om 19:57

Ongenaakbaar,

Elia in vorm zal hij één van de beste vleugelaanvallers van de eredivisie kunnen worden. Dan is het toch logisch dat een PSV-er bang wordt als zo'n speler naar Ajax gaat? Ik baalde ook toen Maher naar PSV ging, omdat ik gewoon wist dat PSV met zo'n speler veel sterker zou gaan worden. Dus het heeft totaal niets met stoken te maken.

Overmars snapt er gewoon geen ene hoer van. Maher hebben we niet meer nodig want Eriksen blijft. 1 September ja kut Eriksen weg dan maar 5e keus duarte halen. Een buitenspeler hebben we niet nodig dus doen we boerigter ook maar weg want bojan en fischer zijn gewoon Top. 2 september ooh wacht kut bojan is eigenlijk gewoon verrekte slecht en fischer zit niet in zijn vel hmmm wat nu. Elia uuuuh nee, john uuuh ga weg overmars labyad dan tjaa ga toch weg kut transfer beleid altijd en ook de transferwindow klopt geen kont van. Competitie begonnen is geen aankopen of verkopen meer klaar!!

2 september 2013 om 19:23

@afcagoirle #146
Het is niet Overmars die in zijn eentje bepaald wie er gehaald wordt maar volgens mij de hele technische staf. En die hebben al heel snel duidelijk gemaakt dat Maher niet gezien zou worden als opvolger van Eriksen. Van Ginkel was de beoogde opvolger voor Eriksen.

En dat hele verhaal over buitenspelers is mij een beetje te onduidelijk...

2 september 2013 om 19:23

Dus als Boerrigter en Maher nu bij Ajax zouden spelen was er niks aan de hand? Boerrigter is drama en Maher speelt nu ook slecht bij Psv, waarom zou je die willen hebben.

2 september 2013 om 19:31

Maher was te duur en blijkt vooralsnog bij PSV zijn geld niet waard. Boerigter heeft 2 jaar bij ajax gespeeld en niet bewezen van toegevoegde waarde te zijn. Niet verkopen van Eriksen en Aldewereld wil iedereen, maar een jaar later ze transfervrij de deur uit lopen en ajax kan die 20 miljoen toch aardig goed gebruiken....heeee kijk nou eens, die Overmars is zo dom niet, gelukkig is hij technisch directeur en niet jij.

2 september 2013 om 19:43

Maher niet nodig omdat Eriksen blijft???? Ga geen dingen lopen verzinnen man!

Zou zo'n goede aankoop zijn! Elia is erg erg erg goed met de juiste begeleiding. Maar helaas zal dit niet gebeuren...

2 september 2013 om 19:29

Lees net dat Ajax Nathan Kabasele wil aantrekken.

2 september 2013 om 19:32

Even voor mijn info: wie is dat ??

2 september 2013 om 19:40

Waar heb je dat gelezen ? Ik hoop het niet kon ook niet doorbreken rsca

2 september 2013 om 19:41

Sorry... wie?

2 september 2013 om 19:51

Hij is al gehuurd aan de graafschap

2 september 2013 om 19:41

Niemand met dit karige beleid. Bij Ajax wilt men niks kopen maar slechts huren. Als het even meezit heeft Frank de komende vijf jaar niet drie spelers die ingepast moeten worden maar 11. Overmars heeft geen enkel respect voor de supporters. Anders had hij al enkele voorcontracten ondertekend en met visie spelers aangetrokken. Het is huillie huillie. Dat we twee jaar zijn weggekomen met de verkoop van sterkhouders zonder een noemenswaardige speler terug te halen betekend niet dat het een derde keer lukt.

2 september 2013 om 20:01

Ik weet wel dat Lazovic en Kalou de enige buitenspelers zijn die onder contract staan van SP International waar Linse voor werkt. Linse zegt wel dat hij niet in gesprek is over Elia, maar hij ontkent niet dat hij wel degelijk met Ajax in gesprek is. Hij zegt alleen niet over welke speler.

misschien moet ajax Rommedahl maar weer eens proberen...

2 september 2013 om 19:32

Laten we dan ook meteen Urzaiz halen nu Sigtorsson uit vorm is.

2 september 2013 om 19:44

Nou kom op zeg. Rommedahl heeft het prima gedaan bij Ajax.

2 september 2013 om 19:53

Ik zat meer te denken aan Luque en Charisteas. Daarnaast missen we Atouba, wat die gozer allemaal met de bal kon als hij opstoomde. Nee ik verwacht eigenlijk weer een Scandinavische Neymar die uiterst sympathiek is en soms leuke dingen doet maar geen enkele toegevoegde waarde heeft.

Wat rommedahl betreft was een prima speler ja! Maar heeft die kerel ondertussen geen rollator?

2 september 2013 om 20:04

Nouja prima. Wel aardig ja. Maar nu is het niet veel meer, neem ik toch aan.

Volgens elfvoetbal is ajax wel degelijk in verregaande onderhandelingen met elia.

2 september 2013 om 19:29

Zaakwaarnemers nooit op voorhand geloven, zeker niet als ze iets ontkennen.
Pas na twaalf uur vannacht weet je of een zaakwaarnemer de waarheid heeft gesproken.

2 september 2013 om 19:39

Ja, maar die bron citeert nu net weer de bron die door Linse wordt tegengesproken (televaag). Oftewel, elfvoetbal loopt een beetje achter misschien.

jammer zag Elia graag komen. Een échte buitenspeler met snelheid en passeertechniek.
Zal het dan Emanuelson worden (als linkshalf) ??

Duarte naar rechtsbuiten en Bojan naar links ?

Voor de goede orde, niet mijn voorkeur.... maar ik ben bang dat er zoiets uit de hoge hoed zal komen...

Haha hier komt echt niemand meer bij hoor. Ajax is lekker aan het klojoën. Maar een matig elftal bij elkaar.

Ik hoop dat die patserige paljas met z'n Bentley lekker daar in Bremen blijft.

Nou Marc...wat heb je nog meer op je lijstje staan? Je hebt immers 2 maanden de tijd gehad, dus er zal vast nog wel iemand op staan...toch??? Of ga je ons serieus vertellen dat je er niet op gerekend had? Dat Labyad, Elia en John pure wanhoop waren?

2 september 2013 om 19:56

Ja inderdaad, want Marc Overmars bepaalt alles in z'n eentje bij Ajax. Genie.

Ik vrees het ergste voor Ajax... ben echt benieuwd of er nog iemand bijkomt of niet.

2 september 2013 om 19:45

Waarom krijgt Overmars de schuld. Hij bepaald niet in zn eentje wat er allemaal gebeurt. Daar beslist een hele groep over man!!

2 september 2013 om 20:07

@ricking08
Ik geeft je gelijk in dit geval. Ajax hoort gewoon te lopen op talenten uit de jeugdopleiding + een aantal aangekochte spelers die wat toevoegen en het niveau omhoog krikken. Overmars heeft pas 1 speler voor de basis gehaald die voldoet en dat is Moissander. Verder is het echt om te janken. Ajax had gewoon Maher moeten kopen voor 6,5 miljoen en had al in een veel eerder stadium een buitenspeler moeten kopen, gisteren was de eerste dag dat ik er iets van hoorde. Aan de andere kant komt het geld met bergen binnen (50 miljoen winst op transfers over de afgelopen 2,5 jaar), je hoeft niet alles te kopen wat er een beetje bovenuit springt in Nederland, maar áls je iets koopt, moet dat iets toevoegen en daar mag je best wat voor neertellen.

2 september 2013 om 19:50

3e keer? Hij is pas sinds juli vorig seizoen in dienst bij Ajax...

2 september 2013 om 19:50

Het lijkt erop dat men bij Ajax in paniek is geraakt en nu van gekkigheid niet meer weet welke spelers men zou moeten halen. Of men denkt dat iedere speler wel even voor Ajax wil gaan spelen. Wat mij betreft kunnen Overmars en Frank de Boer niet meer serieus genomen worden. De transfermarkt is nog 3 uur open en men heeft alleen Duarte binnen. En wat het vertrek van Alderweireld en Eriksen betreft, daar had men inderdaad wel eerder op kunnen inspelen, want het was immers al tijden bekend dat deze 2 spelers zouden vertrekken.

2 september 2013 om 19:51

Spelers die geen bal kunnen geven, of willen geven? Speelt Bojan gewoon die bal naar Schone dan win je de wedstrijd. Onze buitenspelers, Bojan en Fischer, zijn gewoon te egoïstisch.

Jammer dat Elia niet komt, ookal presteert hij al een aantal jaar niet. Dan hadden we tenminste nog een echte buitenspeler. Dan zou Fischer of Bojan naar het centrum kunnen

Overmars die zit al lekker thuis op de bank te wachten op een nieuw seizoen gtst.

Jammer, was een bruikbare speler geweest voor Ajax. Ben wel benieuwd wie er bij komt of zitten ze echt op het geld te broeden !!

Pure armoede dit, 70 miljoen in kas en een miljoentje of 3 uitgaven. Terwijl iedere transfer op voorhand al duidelijk was. Sterker nog overmars heeft mazzel dat de Jong een jaar wilde blijven, als ook hij vertrokken was, was het een nog groter zootje geweest. Ik denk dat mijn Ajax-hart en -ogen tijdens de champions league zullen gaan bloeden. Ik zie het somber in. Wij zouden wel eens het lachertje van de CL kunnen worden.

Ha prachtig. Boerrigter, Lukoki, Sulejmani, Ebecilio of Özbiliz maar eens terughalen? Vast niet slechter dan Elia.

Jammer dat hij alleen maar aan geld denkt en niet aan het sportieve kant. Had hem graag naar ajax zien gaan.

Echt opvallend om te zien hoe kritisch veel ajacieden zijn (ik ook). We worden altijd voor arrogant uitgemaakt, maar het is maar weer eens te meer duidelijk dat er iets heel anders aan de hand is: wij verwachten heel veel. Vaak kunnen we die verwachtingen uiten en zijn we positief, omdat er een goed team op de mat staat, dan worden we arrogant genoemd. Maar dit jaar valt het team wat tegen en dan is het tegenovergestelde het geval: we zijn super negatief, dan hoor je opeens niemand over die zogenaamde arrogantie.

Wat een gefaal... Iedereen weet dat een speler met nog een 1jarig contract vertrekt en Ajax presteert het met nog 4 uur te gaan de selectie Niet rond te hebben.. Schandalig! Amateurisme eerste klas! En niet gaan roepen dat Eriksen en Alderweireld eventueel nog konden bijtekenen want het is tot op de dag van vandaag nog nooit gebeurd dat een speler met een 1jarig contract in de zomer bijtekende. Dus Marc Overmars, nu ga ik even iets heel raars zeggen... Volgend seizoen vertrekt Siem de Jong! Ja echt, hij tekent niet bij in de zomer maar vertrekt! Net zoals alle andere spelers van de kampioensploeg van drie jaar geleden die al zijn vertrokken.. Iedereen weg en pure middelmaat terug. Nou vooruit, ik geef Moisander het voordeel van de twijfel en Cillissen is prima maar zit, onbegrijpelijk, op de bank.. Wat een rampseizoen wordt (is) dit...

2 september 2013 om 20:26

Dat de selectie niet rond is een aanname van jou, niemand van Ajax heeft gezegd dat er nog spelers bij moeten. Ze kijken alleen wat er allemaal mogelijk is, lijkt mij best professioneel.

2 september 2013 om 20:31

als je op de laatste dag nog een speler wil aantrekken voor op de vleugels, dan ben je veel te laat. De Boer heeft zelf gezegd dat er een speler bij moet. Logisch ook aangezien Boerrighter, Babel en Sulejmani zijn vertrokken deze zomer... De laatste 3 jaar is het team steeds zwakker geworden.. Er is alles behalve een stijgende lijn te zien.

2 september 2013 om 20:38

Ze hadden er graag nog iemand voor op de vleugels bij gehad, dat vind ik wel iets anders dan dat er per se nog een speler bij moet.

Ajax had ook niet kunnen voorzien dat er plotseling 3 vleugels van Benfica geblesseerd zou raken, waardoor ze John niet konden halen. Dat je dan op de laatste dag kijkt of er nog iemand te huren valt vind ik niet raar.

Dat ze niet eerder in actie zijn gekomen geeft voor mij aan dat de nood niet zo hoog is. Er zijn in principe genoeg opties.

Opportunisme ten top hier. Zeuren, janken en huilen over zaken waar niemand nog het fijne van weet. Misschien komt er wel niemand meer, maar dan maakt Ajax nog steeds kans op het kampioenschap. Dat is de afgelopen jaren wel gebleken, toen waren dezelfde geluiden te horen en stond met in Mei met de schaal in handen.

Marc Overmars laat weten dat Ajax geen versterkingen meer haalt na afketsen transfers Elia en John

Het zou Ajax sieren als ze gewoon Tadic voor 12 miljoen ophalen in Enschede. Serieus, ik weet niet waar ze voor aan het sparen zijn in de Arena, maar 3 jaar achter elkaar je beste spelers verkopen, daar budgetkwaliteit voor terughalen leid tot een kaalslag, waardoor je je doelstellingen niet meer haalt. Waarom heeft Ajax uberhaupt zijn selectie nog niet rond?? Waar komt het idee van een buitenspeler ineens vandaan, dit weet je toch al een maand?? Alleen maar geld op de bank in de Arena en B keus op het veld. Wanbeleid van Overmars dit!

2 september 2013 om 20:39

Misschien komt het idee van de recente slechte prestaties van de vleugels? Is maar een gokje.

2 september 2013 om 21:04

Je ziet het toch van een kilometer aankomen dat je weinig overhoud op de vleugels?? Je gaat ook niet een Elia of John halen omdat Bojan toevallig 3 wedstrijden staan te kloten?

2 september 2013 om 21:24

Bojan gaat nog wel beter spelen, daar ben ik van overtuigd. Denk dat het meer gaat om de ontwikkeling van andere spelers daarachter, zoals een Sana, of een De Sa.

Ajax moet gewoon de Arena kopen, omdopen tot Sjakie Wolffs Stadion of Bobby Harms Veste, er alleen nog maar rode en witte stoeltjes in plaatsen, al het grijze beton rood schilderen en we zijn spekkoper. En een strakke kunstgrasmat erin graag!

Volgens geruchten komt Elia niet omdat Ajax wilde huren maar Werder verkopen.. Als dat zo is dan heb ik helemaal genoeg van dat zuinige gedoe daar bij Ajax. Er zijn grenzen, want hoeveel moet die Elia op een zijspoor nou eenmaal kosten??

Misschien een last minut shot wagen bij Amrabat, als hun Bruma halen gaat Amrabat niet spelen, heeft zich toch flink ontwikkeld en is zeker een toegevoegde waarde voor Ajax

En weer worden wij bij ajax te laat wakker je zag 1 jaar terug al dat eriksen en toby weg zouden gaan en siem de jong nog een twijfel geval zou worden of hij weg zou gaan. 2 maanden terug serveren ze maher af of hij er niks van kan en staren zich blind op van ginkel die bij vitesse zat en vitesse is chelsea dus dar had je ook weinig kans. ik vind gewoon dat ajax vooruit moet kijken en keer gok moet nemen ook voetbalt eriksen nog voor ajax en dan gewoon maher kopen voor 6.5 miljoen vergeet niet dat maher liefst naar ajax wou.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren