Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Mourinho klaagt steen en been: 'Mijn relatie met de UEFA in een notendop'

Laatste update:
/

José Mourinho was vrijdag weer ouderwets op dreef. Na de na strafschoppen verloren finale om de Europese Super Cup tegen Bayern München (2-2) suggereerde de coach van Chelsea dat hij en zijn werkgevers altijd het slachtoffer zijn van samenzwering binnen de UEFA. Mourinho was namelijk ziedend over de uitsluiting van Ramires en benadrukte dat de dienstdoende scheidsrechter de wedstrijd daardoor kapot had gemaakt. Het was volgens Mourinho een typisch voorbeeld van zijn persoonlijke ervaringen met de UEFA.

Vier minuten voor tijd kreeg Ramires een tweede gele kaart voor een grove charge op Mario Götze. In de verlenging leek de 1-2 van Eden Hazard doorslaggevend, maar twintig seconden voor tijd sloeg Javi Martinez toe. In de strafschoppenreeks pareerde Manuel Neuer de vijfde strafschop van Romelu Lukaku. "Het beste team heeft verloren", zo concludeerde Mourinho na afloop. "Maar helaas heeft mijn geschiedenis met de UEFA de doorslag gegeven. Dit is al lange tijd zo. Ik heb een geweldige ervaring met het afwerken van UEFA-wedstrijden met tien voetballers. Daardoor kon ik reageren."

/

"Ik wist hoe mijn spelers te coachen en de manier te vinden hoe we zelfs met tien zeer vermoeide spelers goed tegenstand konden bieden en een doelpunt konden maken", vervolgde Mourinho. "In de slotfase hebben ze werkelijk alles gegeven. Ik denk dat mijn ervaring met het spelen van wedstrijden van tien man daarin een belangrijke rol heeft gespeeld." Over de uitsluiting van Ramires was Mourinho duidelijk. "Mensen die met voetbal hun brood verdienen weten dat er een zeer belangrijke regel is: passie. Als je van voetbal houdt, dan maak je een finale niet kapot door zo'n tweede gele kaart te geven."

"Je maakt een finale gewoon niet kapot. De scheidsrechter had veel meer gele kaarten kunnen geven, maar dat deed hij niet. Voor mijn neus maakte Dante een overtreding toen hij al geel op zak had, maar hij kreeg geen tweede gele kaart. Een goede scheidsrechter uit Engeland zou het duel hebben stilgelegd en Ramires hebben verteld: 'Kijk, je hebt nu niemand geblesseerd, maar je moet dat niet meer doen'. Of aan de spelers van Bayern vertellen: 'Ga niet zo snel naar de grond. Probeer dat en provoceer niet. Speel eerlijk.' Als je naar de regels kijkt was het inderdaad een tweede gele kaart. Maar je moet niet bij elke overtreding de regels toepassen. Maar goed, dit is allemaal niet nieuw voor mij."

"Ik heb twee tot drie keer met tien man tegen Barcelona gespeeld", vervolgde Mourinho. "Met Inter stond ik in een halve finale van de Champions League een uur lang met tien man tegen Barcelona. Met Real Madrid speelde ik in een halve finale van de Champions League ook met tien man tegen Barcelona. Nu keer ik terug naar Chelsea en gebeurt precies hetzelfde. Bestudeer de situaties maar en trek je conclusies. Ik heb gewoon geen geluk, meer niet. Mijn relatie met de UEFA in een notendop", besloot de eeuwige rivaal van Josep Guardiola op sarcastische wijze.

"Ik ben teleurgesteld, want mijns inziens heeft het beste team verloren. En dat is mijn mening, daar kan ik geen straf voor krijgen. Het team dat verdiende te winnen heeft verloren. Maar dat gebeurt in het voetbal. Niet altijd het beste team, het team dat het meer verdient, wint een wedstrijd. Dat is voetbal."

De scheidsrechter heeft de wedstrijd verziekt

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ok wat een onzin, ramires verdiendd direct rood, 2x keer was eigenlijk nog te mild. Al kan ik mij inderdaad ook een overtreding ban Dante herinnneren. We hebben gewoon pech gehad en ik vind ook dat we onverdiend hebben verloren.

31 augustus 2013 om 07:08

Waarom onverdiend? De hele tweede helft werd Chelsea helemaal zoek gespeeld, laat staan in de verlenging. Ik vond het bijna beschamend.

31 augustus 2013 om 12:45

bayern had veel meer de bal dan chelsea
chelsea had veel betere kansen dan bayern . bayern had 18 kansen waarvan er 12 afstandschoten waren van buiten de box van de doelman bayern had evenveel uitgespeelde kansen als chelsea dus begin niet te zeggen dat bayern chelsea zoek speelde want met 70 procent balbezit win je geen wedstrijd de eerste helft was voor chelsea de 2de helft was voor bayern dan was de eerste helft van de verlengingen weer voor chelsea en de 2de helft was dan voor bayern en telkens in de helft waar de ene ploeg de betere was toen viel er een goal, ramires heeft rood gekregen ( die hy verdiende ) maar dan moest dante ook zyn 2e gele kaard krijgen maar dat gebeurde niet mandzukic kreeg niet eens geel terwijl hij dat wel verdiende maar 1 ding is duidelijk het was een echte topmatch bayern heeft verdiend gewonnen en chelsea heeft onverdiend verlore na zon geweldige match moet er altijd iemand verliezen spijtig was het dit keer chelsea

31 augustus 2013 om 07:27

als je steeds op de rand van het toelaatbare speelt moet je niet verschieten dat je uiteindelijk in de prijzen valt !!! ik was vroeger ten tijde van Hasselbaink een fan van chelsea maar die afbraakvoetbal van mourinho terwijl je over de beste talenten beschikt in de wereld is gewoon niet acceptabel, ik vind verdedigend voetbal ook haar charmes hebben maar enkel wanneer dit te combineren is met een doelkans per 10 minuten van een wedstrijd en niet enkel 5 minuten voor en na de eerste helft en de laatste 10 minuten van de wedstrijd komaan man daar betaal je die man toch geen 15 miljoen euro voor of vergis ik mij.

3 september 2013 om 19:00

Jullie zijn echt stom. Door het feit dat Bayern meer balbezit en en een paar meer kansen had concluderen jullie dat Bayern beter was? Jullie kennen kennelijk de countertactieken van Mou niet. Zou je ze wel kennen dan zou je heel goed weten dat het begrijpelijk is om minder kansen en balbezit te hebben als je met Mou's tactiek speelt. Get your facts right punks.

31 augustus 2013 om 07:27

Fijn toch dat Mourinho terug is bij Chelsea? Wat ben ik blij dat deze beroepsidioot weg is bij Real. Altijd alleen maar zeuren en klagen maar ondertussen wel zichzelf een hele kip in zijn reet stoppen ('het was mijn expertise blablabla). Die rode kaart voor Ramires was volledig terecht.

31 augustus 2013 om 09:02

Haha, ik hoor hier precies onze Louis van Gaal in.. "Ik heb een geweldige reputatie opgebouwd" , "Ik wist 20 vermoeide spelers zo te prepareren en ze te laten scoren"...

Bleghhh.. Tuurlijk had die rode kaart invloed, maar het doelpunt van Hazard was absoluut individuele klasse (en natuurlijk geluk dat Neuer even miszat)
Mourinho blijf lekker klagen, ik lach me dood

31 augustus 2013 om 10:08

Mourinho word langzamerhand gewoon irritant. Altijd maar klagen en janken. Bayern heeft het gewoon dikverdiend, Chelsea moet eens gaan voetballen en niet met 10 man in de eigen 16 staan..

31 augustus 2013 om 11:00

Mou heeft hier wel degelijk een punt! De scheids was zeer kwistig in kaarten trekken voor Chelsea, maar de spelers van Bayern mochten echt duidelijk meer. Waarom moest de scheids zolang laten overspelen? Hij kon al lang hebben afgefloten! Nee Mou is iemand die het durft zeggen dat de hele Uefa samen met Pep en Uli 1 corrupte boel is. En als jij kan lezen en begrijpen wat Mou hier zegt ontkent hij de fout en kaart niet, maar het gevoel van een wedstrijd hebben. Iets wat Webb wel had bij de fout van De Jong in Zuid Afrika.

31 augustus 2013 om 12:55

Triest dat Real een pak slag heeft gekregen van Bayern en dat Chelsea met al die "kinderen" op het veld wel tegenstand kan bieden..

31 augustus 2013 om 13:15

Wanneer heeft real een pak slaag gekregen van bayern? Barca zeker

31 augustus 2013 om 14:11

@ Blink182

Het is triest dat jij op basis van jouw achtergrond Steeds Mourinho blindelings steunt. Ik geloof dat jij Mourinho nog nooit hebt bekritiseerd hier. Werkelijk een schande hoe jij je gedraagt.

Vind jij het niet goor van Mourinho dat hij steeds maar de schuld neerlegt bij de scheidsrechters? Vind jij het niet schandalig dat Mourinho weer veren in zijn eigen reet steekt?

31 augustus 2013 om 14:26

Pff zoveel haters hier op voetbalzone terwijl ik enkel juiste dingen hoor van Mourinho.

En iedereen die hier aan het zeiken is over 'afbraakvoetbak', get a life!

Tot de 2-1 waren het wij die de beste kansen creëerden! Bayern kwam er helemaal niet uit! Pas nadat we met 10 man stonden en de 2de goal scoorden begonnen we massaal te verdedigen, wat natuurlijk logisch is als je niet 7 goals tegen wilt krijgen..

Maarja op basis van de laatste 20 minuten trekken al die haters hier conclusies.. Das het leven zeker, wij Chelseafans moeten het gewoon accepteren en doorgaan want na wat ik gisteren gezien heb ben ik ervan overtuigd dat onze toekomst rooskleurig is me Mourinho aan roer!

31 augustus 2013 om 16:26

@blink182

Voor zover ik weet heeft Real nooit een pakslaag gekregen van Bayern. Het was een gelijk opgaande strijd dat op penalty's eindigde. Chelsea daar in tegen werd vernederd door Real Madrid.

Het zou natuurlijk ook kunnen dat je je spelers wat minder moet opfokken voor een wedstrijd Mou.

Wat een fantast. Mazzel dat je überhaupt met 10 eindigt, Torres had er van mij ook wel af gemogen. Overigens was die van Ramires ook wel direct rood "als je de regels toepast".

31 augustus 2013 om 08:11

Inderdaad die wraakactie op Martinez was ook een rode, expres op de voet stappen. Heeel vies, vond ik nog erger dan de aktie van ramires.

De scheidsrechter maakte ook een grove fout. Het was namelijk in 1x donker rood! Mourinho maakt zich volkomen belachelijk dat hij dit nu zegt.

Geef die man een pleistertje en een pakje kleenex. Wat heeft die arme man het toch zwaar dat Pep van hem gewonnen heeft. Jose moet niet zeuren dat die tweede kaart niet direct rood was, want dat had ook nog gevolgen voor de CL. Al was een rode kaart misschien juist wel goed, want dan had Ramires zijn zoveelste lesje geleerd. Het is nog te vroeg om zijn statistieken te bestuderen, maar volgens mij heeft hij al meerdere malen zijn team zwaar gedupeerd met zijn lompe acties. Uiteindelijk een zeer terechte overwinning voor Bayern.

Allemachtig wat is dit een walgelijke vent altijd pochen over wat hij heeft bereikt en dat mag hij, maar als het even tegen zit door een fout van hunzelf dan wijst hij snel met zijn vingertje naar een ander want het ligt nooit aan hem. Walgelijk!

31 augustus 2013 om 07:23

Precies, vorig jaar gaan ze door door Rood Nani. Daar hoor je hem nu niet over.

31 augustus 2013 om 12:57

Hij zei toen dat het geen rood was en dat de beste ploeg verloren heeft?! Ton kreeg hij ruzie met Ramos!!

Ik vond het geen rood, waarom? Ten eerste Götze speelde de bal te veel vooruit en Ramires gaat gewoon een duel aan. Götze integendeel ging niet vol erin. Een van de eerste dingen die je leert in het voetbal is dat je 100 in een duel moet gaan anders raak je geblesseerd. Ten tweede als je goed naar de beelden kijkt, raakt Ramires de bal en doordat de bal een bepaalde richting opgaat, raakt Ramires Götze. Dus inderdaad

31 augustus 2013 om 07:31

als die gotze zijn voet niet van de grond had gehaald had hij een open been breuk opgelopen, als je wilt houthakken dan zit je in de verkeerde sport vriend

31 augustus 2013 om 08:00

Doe aub die blauwe bril af, het was gewoon een smerige! Rood rood en nog eens rood! Bovendien valt mou voor mij definitief door de mand altijd een grote mond maar elk voetbalteam dat hij traint gaat zeer defensief spelen, terwijl hij zat middenveldersheeft met splitende passes in de benen en super aanvallers. Mou gaat wederom niets halen dit jaar !

31 augustus 2013 om 10:25

ik zie de overtreding net voor het eerst, hij gaat toch gewoon vol op de enkel staat met zijn noppen vooruit.

het maakt niet uit wie van welk team et doe, dit is gewoon rood

'De verloren SuperCup finale tegen Barcelona'. Heb ik wat gemist?

31 augustus 2013 om 11:17

Ja!

ik blijf het zeggen mourinho mag van mij 10 champions leagues winnen , ik zal er geen ene van herinneren puur omwille van zijn speelstijl , ik wil voornamelijk voetbal zien !!!

Nou Chelsea was echt de mindere deze wedstrijd. Dus onverdiend verloren dat was het niet.
Die 2de gele kaart was ook wel te gek voor woorden hoor. Dat gaat natuurlijk nergens over.... Direct rood was meer op zijn plaats geweest. Cech heeft jullie gewoon lang in de wedstrijd gehouden en tegelijkertijd kon die doelman het eerste doelpunt zich zelf kwalijk nemen en mogelijk ook wel het 2de doelpunt.

31 augustus 2013 om 12:57

volgens mij is het de bedoeling dat keepers een bal moet redden zodat de tegenpartij niet kan scoren dus als cech alles pakt dan doet hij zijn werk uitstekend want hij word volgens mij voor iets betaald of niet soms ??? jij zag bayern al voor de wedstrijd met 9-0 winnen maar de chelsea verdediging is niet de verdediging van barca en cech is niet valdes

31 augustus 2013 om 14:59

Dat heb jij fout want ik wou dat Chelsea won ^^
ik had staan 3-3 en dat Chelsea won met straf schoppen.

31 augustus 2013 om 15:29

dan heb jij dat ook fout want het was 2-2
jgij prate alsof je by bayern stond

De charge van Ramires was gewoon rood waard. Ongelofelijk dat hij dat nog probeert goed te praten.
Het zal vast een geweldige vent zijn voor zijn spelers, alleen dat zoeken naar oorzaken die altijd van buitenaf komen blijft triest.

Chelsea speelde goed tot de rode kaart. Dus Mourinho heeft hier wel gelijk echter was 2x geel gewoon op zijn plaats, en laten we nu niet overdrijven met direct rood. Bayern vergat alleen te scoren met een man meer, maar dat was onderdeel van de goede positionering van de Chelsea 10. Ze wisten het alleen net niet over de streep te trekken. Jammer dat sommigen van jullie hier niet spreken van Voetbal, want het begint in het voetbal toch echt met een stabiele verdediging.

31 augustus 2013 om 07:48

Het blijft toch ongelofelijk dat spelers deze Mourinho steeds weer serieus nemen? Zoals hij langs de lijn stond te gesticuleren op het eind van de wedstrijd en zoals hij dan na de wedstrijd alle credits aan zichzelf geeft. Het voetbal wat hij steeds weer speelt is gebaseerd op het ontregelen van de sterkere tegenstanders door over het hele veld steeds weer overtredingen te maken, zodat het ritme van de tegenstander gebroken wordt en bij iedere overtreding met meerdere spelers protesteren en dan maar hopen dat ze met elf op het veld blijven. Gelukkig voor het voetbal lukt dat meestal niet. Helaas voor het voetbal heeft hij er flink wat prijzen mee gewonnen, dus hij zal zo nog wel een tijd door blijven gaan. Raar blijft dat volwassen voetballers deze man serieus nemen.

31 augustus 2013 om 07:50

Waarom gaat chelsea nooit voor een coach die wel zijn ploeg laat voetballen ipv trainers die steeds aeen negatieve spelstijl hanteren, dat steeds gepaard gaat met hard fysieke spel dat net op het randje van het toelaatbare bevindt, maar waar de spelers uiteindelijk toch door het lint gaat omdat ze gewoon tot een niveau worden opgepept waar hun verstand het werk niet voor de volle 90 minuten naar behoren kan doen en waardoor ze uiteindelijk hun harde verdedigende inspanningen zien verloren gaan door accumulatie van kaarten doorheen de wedstrijd. voetbalfans hebben geen sympathie voor dergelijk voetbal , zij kiezen namelijk voor de voetballende ploeg die wel durft risico's te nemen en zowel hun zwaktes als sterktes gebruiken om wedstrijden te winnen.

31 augustus 2013 om 09:23

Omdat zij snel die bedragen die zij besteden in de markt liever in de middag willen terug verdienen dan pas in de volgende dag. Wat zij niet weten is dat je een ploeg moet opbouwen voor langere termijnen.

31 augustus 2013 om 13:05

vraag dat dan aan de heer abramovich

Wat een man toch? Ik snap niet dat hij zich serieus kan nemen na zo'n persconferentie vol gezeik en gejank. Al die keren dat hij met 10 man eindigde op het veld waren gewoon terecht.
Ja met Inter tegen Barcelona was een terechte rode kaart, ja die van Pepe tegen Barcelona was donkerrood en deze van Ramires was ook weer gewoon overduidelijk.

Die man zou echt bij elke persconferentie een grote witte schelp op zijn hoofd moeten zetten, het zou het allemaal leuker maken, want Calimero zonder witte schelp is toch niet hetzelfde!

Ohja, het is ondertussen wel al 12 - 1 in de onderlinge duels tussen Pep en Mou denk ik, blijft toch echt zijn zwarte beest, haha! Wat een held die Guardiola!

31 augustus 2013 om 08:22

Ik ben bang dat de mogelijke beschuldigingen van acteren, doping en omkoping door FCB nu ook ietwat minder snel serieus genomen worden. Het is een dejavu en ik voorspel een bewogen Europees optreden dit jaar, maar ook in Engeland zal de pers de nodige messen aan het slijpen zijn.

Ik hoop dat Mourinho geen enkele prijs pakt en langzaam, pijnlijk en van top tot teen gefileerd wordt door de Britse media. Dat ze al zijn snode plannen (die de hele wereld inmiddels wel zou moeten herkennen) een voor een in het daglicht trekken en de onnozelheid van deze nare man verduidelijken voor het grote publiek.

31 augustus 2013 om 09:53

Rode kaart met Inter terecht? Ga alsjeblieft fietsen joh.

31 augustus 2013 om 10:23

Was een gele kaart waard voor een slaande beweging naar achter. Dat Busquets daar belachelijk gaat overdrijven verandert hier absoluut niets aan. Het was een gele kaart, hij had er al één, dus of hij nu rood of geel kreeg, hij moest er toch af.

Ik heb trouwens niet veel zin om te fietsen, is lopen of vissen ook goed voor jou?

31 augustus 2013 om 17:53

Voor de overtredingen die Pepe heeft gemaakt zou Mourinho voortaan zijn gehele carriere met 10 man moeten spelen.

Mourinho naait zijn spelers helemaal op en bedenkt een tactiek die niets meer is dan counteren en beuken en we zien wel hoever we komen. Echt een jankert die schitterende selecties weet te verneuken.

Tjonge jongen wat een loser zeg. Die Ramirez moeten ze voor minimaal vijf wedstrijden schorsen, wat een smerige overtreding was dat. En er was maar 1 ploeg dat voetbalde en verdiende te winnen en dat was Bayern

Als Mourinho een man was geweest had hij Ramires op zijn laser gegeven voor het maken van zo een domme overtreding. Maar hij laar weer eens zien dat hij een verwend klein kind is en gaat als een kleuter zitten janken over een terechte beslissing. Ongelooflijk dat zo een goede trainer zich weer zo verlaagd en eigenlijk alleen maar zichzelf voor schut zet.

Wat een schoft is het ook zeg. Z'n eigen spelers worden áltijd en alleen maar het veld in gejaagd om het voetbal zoveel mogelijk af te breken. Liefst rond de middellijn en als het hier en daar mogelijk is met 1 of 2 gestrekte benen. Of door op andermans handen en of benen te trappen als ze op de grond liggen. Of, zoals ook wel vaker gezien, door met 2 man een speler naar de grond te zagen.

Mourinho is de grootste schoft onder de trainers aller tijden. Probeert met zijn schijnheilige gedrag anderen te intimideren. Hoopt daarmee dat er zoveel mogelijk scheidsrechters terughoudend zijn bij het bestraffen van zijn slaafse spelers.

Zo ook gisteren, het had donkerrood en een wedstrijd of 2 schorsing in de CL moeten zijn. De arbiter gaf 'slechts' een tweede gele kaart. En eerder kwam Torres ook in volle vaart boven op de achilles van een Bayern speler, had ook donkerrood moeten zijn. José heeft niets te klagen, maar doet alsof hij bestolen is. Hij zou zich kapot moeten schamen met zijn waslijst aan wedstrijden waarin hij meer dan 4 gele en minstens 1 rode kaart krijgt.

Wat is het toch fijn dat er in de laatste seconden een trofee aan z'n neus voorbij gaat. Heerlijk, echt een overwinning van het voetbal in z'n algemeenheid.

Hopelijk treedt de Uefa eens een keer fatsoenlijk op tegen de schoft Mourinho. Een schorsing van 8 CL wedstrijden op rij ofzo. Ik zou het volkomen begrijpen.

Gelukkig heeft Mourinho weer de klop gekregen van Pep want dat zit hem ondertussen het meeste dwars natuurlijk en we kunnen hem nu ondertussen wel wegstrepen als beste coach want dat is hij al lang niet meer

16 gespeeld onderling
3 gewonnen door Mourinho
8 door Pep
Rest gelijk spel

Goals voor Mourinho 18x
Goals voor Pep 28x

Trouwens qua prijzen haalt Pep hem zo in!!!!
Pep : 15 titlels in 5 jaar
Mourinho : 20 titlels in 13 jaar
(komen er in die 8 jaar die hij achterloop nog wel wat meer bij)

The best team won and the outrageous team lost!

Wat een triest schopvoetbal speelt Mourinho toch zeg!

31 augustus 2013 om 12:34

Ja pep had Barcelona voor zoveel titels je hebt in spanje 1 concurrent Real madrid
Pep is zo laf om naar Bmunchen te gaan helemaal geen concurentie Dortmund en beetje
Logisch dat Pep meer titels heeft mourinho behaalde titels in Portugal , Italie , Spanje , Engeland
En Pep Spanje en dan nog wel met Barcelona .

Onverdiend veloren?????????????
Chelsea heeft geen reet laten zien!
Mourinho moet niet zo janken hij komt altijd met 10 man te staan omdat hij van al zijn teams gewoon lompe schopploegen maakt!
Mourinho heeft maar 1 speelstijl en zeker tegen de wat zwaardere teams en dat is afbraakvoetbal!
Niet om aan te zien!
Antivoetbal met 10 man achter de bal en 16 lompe controleurs op t midddenveld die alleen maar schoppen naar alles wat in de beurt komt!
Bij porto was t zo
Inter was niet om aan te zien
Ze noemen in Engeland chelsea niet voor niets boring chelsea!
En met real was t tegen de topprs ook altijd het zelfde liedje! Anti voetbal een schande voor elke club is hij

Ramires had direct rood moeten krijgen.

Maar Mourinho verpest het zelf door hun beste speler " Mata " niet te gebruiken.
Dan wil je ook niet winnen.

Hij heeft wellicht het beste elftal selectie om mee te werken, maar toch weer verdedigend spelen.

31 augustus 2013 om 10:06

Mata kan niet meeverdedigen, dus die wordt niet zo gewaardeerd als bijvoorbeeld een Oscar. Maar goed, hij was ook nog niet helemaal fit volgens de Chelsea fans.

Verder had Ramires inderdaad wel rood mogen krijgen. Mourinho maakt zichzelf belachelijk door te stellen dat het wél geel was, maar hij hem niet had moeten geven.

Mourinho als je t zo ervaart, stop dan met coachen want wat je nu zegt is; omwille van je gedrag verliezen al je teams. Dus je benadeeld een hele club, sportief / financieel gezien. Of ga in therapie ? Het is geen toeval meer dat n team van je 7x geel en 1x rood pakt, je f*ckt zelf je spelers op. Eerder bij Chelsea, toen bij Inter, Real en nu weer bij Chelsea. Tel maar op hoeveel gele en rode kaarten je spelers hebben gepakt..

Hij heeft deels toch wel gelijk, los ervan dat het zeker een rode kaart, krijgen scheidsrechters instructies om niet te snel kaarten te trekken in verband met zenuwen. Deze scheids heeft dat totaal niet toegepast, vele van jullie vinden het meer dan terecht, laat ik terug gaan naar de Finale in 2010 Spanje - Nederland, die actie van Nigel de Jong dat was donker paas, en die krijgt geel..

31 augustus 2013 om 09:07

t gaat natuurlijk nergens over wat hij zegt. de scheids maakt de wedstrijd niet kapot dat doen de spelers. Als je zo schopt als de Jong of als ramirez vraag je gewoon om rood. stel dat je in de eerste minuut van de wk finale opzettelijk messis been breekt (want dat kon met deze actie) dan krijg je ff geel omdat t de eerste minuut is maar je verpest de finale wel Door de beste speler van t veld te trappen. Dan wordt de veroorzaker dus gespaard. gaat nergens over

31 augustus 2013 om 09:08

Hèhè eindelijk iemand die het begrijpt. Hij zegt dat ondanks dat het een terechte kaart was hij dat zonde vind van de finale! Hij zegt het alleen op z'n Mourinho's.

Vond het knap hoe Chelsea stand hield, in de verlening. Op die 2 reddingen(kopballen) van cech na, kwamen ze er niet echt doorheen. Alleen zonde dat er niemand voorin bleef staan. Elke bal die weggewerkt werd komt dan net zo hard weer terug..

Nu wordt het langzamerhand een klein, zielig mannetje!

Beweren dat het betere team verloren heeft is totaal belachelijk. Ja, en iemand moet met hem vertellen dat met dit soort commentaren geen nieuwe vrienden te winnen zijn buiten je eigen supporters. Sterker nog, als je jaar in jaar uit blijft roepen "mijn team word benadeelt", kan het op een gegeven moment structureel worden. Jose is niet slim bezig.

Die Mourinho is de meeste zielige verliezende coach die ik heb gezien. Waardigheid en voorkomendheid zijn hem volledig vreemd. Hij bereikt hier alleen maar mee dat nog meer mensen zich van zijn teams vervreemden. Ondanks de op zichzelf mooie clubs die hij heeft getraind. Nare, zure etter.

Ze hadden evenveel kansen, dat wel. Maar het was gwn direct rood voor Ramires! Wat een smerige overtreding zeg! Dat Mou durft te beweren dat het geen tweede gele kaart was.

Zeikerd Mourinho. Erken gewoon jouw verlies en erken je zelf in Guardiola.
Ik weet dat je dacht yes ik heb gewonnen en de hele stadion ging vragen om te klappen. Daarna werd je de mond gesnoerd. Je had het nooit zien aankomen.

Het doet je gewoon erg pijn. Zwaarste klap voor Mourinho in zijn loopbaan is ontvangen door Guardiola

Is dit nou "the Special One" waarover zoveel mensen (ook op deze site) zo hoog opgeven?

31 augustus 2013 om 10:10

Ja.

Mis ik iets of wat?

Hoe kan hij Chelsea beter vinden dan Bayern Munchen gister? Ze werden van links naar rechts getikt en werden gedwongen met alle spelers achter de bal te spelen. Dit soort uitspraken sieren zo'n toptrainer niet.

Wat betreft de scheidsrechters, het aantal rode kaarten die je team heeft gekregen in het verleden wil niet zeggen dat je altijd het pispaaltje van de Uefa bent: het kon voor hetzelfde geld allemaal terechte rode kaarten zijn.

mourinho zei toch dat hij was veranderd toe hij bij Chelsea terugkwam.

zou die man nooit eens denken: misschien heb ik het verkeerd gedaan?

Het beste team heeft verloren?

Het best verdedigde team heeft verloren. Waarom speelt mourinho met zulke spelers zo angstig?

puur om geen tegengoal te krijgen? hij moet een de spelers gebruiken voor een systeem, niet zijn systeem voor een speler.

ik snap niet dat mensen deze nog serieus kunnen nemen.

Eerst zegt hij voor de wedstrijd op een persconferentie dat hij het niet over barca enz wil hebben, en nu gaat inconsequent tegen zichzelf in..... pffff

"maar je moet niet bij elke overtreding de regels toepassen"

Natuurlijk Mourinho, bij vreselijke overtredingen van jou team niet. Dit was donker rood netzoals die andere vuile overtreding van Torres die niet gezien is

Mourinho in een notendop.

Voor mensen die deze Portugees niet kennen, is het mogelijk zijn aard en kern te begrijpen door de wedstrijd te zien en dan deze persconferentie te bekijken. Onterecht klagen, zeuren, mensen beledigen en de schuld altijd bij een ander leggen. En smerig en verdedigend voetbal voor het grootste gedeelte.

Typerend ook dat hij op de persconferentie heel schijnheilig zegt dat hij er alleen zit om over Chelsea te praten en niet over zichzelf of Barcelona, maar dat hij dat beiden nu wel doet. Ongelooflijk vervelende vent, die niet voor niets bij clubs beland die zijn gedraag bewonderen. Dat zegt veel over bepaalde clubs. Hopelijk wordt hij dit seizoen definitief onttroond.

Ik zie hier mensen zeggen dat het geen rood is, maar wat is het dan wel.

al doen 80 andere spelers dit, noppen vooruit vol op de enkel staan.

Het was weer het bekende spelletje tussen deze twee heren, die allebei een Barça verleden hebben. Mourinho speelde weer met zijn laffe tactiek tegen Guardiola, met zijn allen verdedigen en hopen dat de tegenstander een fout maakt. Met zo'n selectie verwacht je toch meer van een trainer die zich The Happy One noemt, al was hij gisteren niet zo happy.

Het is een eer voor Mourinho dat hij deze finale - die hij dankzij Benitez mocht spelen - van Guardiola mocht verliezen. Guardiola pakt zo zijn eerst prijs met Bayern en Mourinho mag zich gelukkig prijzen dat het ten koste van zijn team gaat. Hopelijk wordt deze uitslag door Mourinho wel erkend.

Dat eeuwige gejank ook, Ramires maakt gewoon een smerige overtreding, valt niet over te twisten..

Ontzettend sneu dit.

Voorafgaand het niet willen hebben over eerdere ontmoetingen en nu ineens erover begint als het zogenaamd in je "voordeel" werkt.

Typisch Mou.

Heeft Mourinho geen videobeelden gezien na de wedstrijd? Het is minimaal een tweede gele kaart en eigenlijk gewoon rood.

Kan deze man niet gewoon stoppen? Dit is gewoon een reactie van iemand waarbij een steekje los is. Doet het voetbal meer kwaad dan goed.

Daar gaan we weer. Wat een held, die Mourinho.

Oke het was inderdaad rood en Mourinho overdrijft hier wel. Maar eerlijk is eerlijk Dante had dan ook rood kunnen krijgen. Ook als je kijkt naar bv de eerste kaart van David Luiz enz, als je daar geel coor geeft, moet je dat aan de andere kant ook doen. Toen bv Robben te laat kwam en een overtreding op cole maakte was het geen kaart....

Uiteindelijk heeft Bayern wel gewoon verdiend gewonnen dus Mou kan over sommige dingen zeiken maar hij hoeft niet zo te overdrijven.

Grappig dat alle Mourinho fanboys niet eens reageren na deze ongelofelijke onzin.

Mourinho moet in zijn kinderjaren een ongelooflijke bewondering gehad hebben voor Calimero. Dat een vent van 50 jaar zo in de rol van het verongelijkte kuikentje kruipt, het wijst op een bijna devote bewondering voor het kuikentje met het eierdopje.

Serieuze mensen kunnen die Mourinho toch echt niet ernstig meer nemen ? Altijd weer is het een externe factor waardoor zijjn club verliest, nooit ligt het aan hem, nooit begaat hij een vergissing.

Om er maar een paar te noemen : je laat geen jonge gast zoals Lukaku de laatste penal trappen en al helemaal niet als die jongen (lukaku) geen technisch wonder is. Wanneer je over spelers als Mata, De Bruyne, Hazard en Oscar beschikt, dan ga je niet leunen, dan probeer je zelf het heft in handen te nemen.

Maar het is sterker als hem zelf ; leunen en reactievoetbal spelen is zijn tweede natuur en als hij dan toch verliest, dan is het de schuld van Uefa. Dan komt dat jeugdtrauma met Calimero weer bovendrijven.

Mourinho verliest steeds meer glans. Chelsea speelde niet alleen agressief, wat goed is, maar ook gefrustreerd. Dat wordt zo langzamerhand het prototype van zijn teams, veel te agressief.

Dit was natuurlijk een rode kaart, eigenlijk al direct. Gestrekt been met de noppen vooruit. Op de middenlijn, dus ook nog oerdom.

Mourinho pakte ooit veel prijzen, maar zou Kraay jr. dat ook niet hebben gedaan bij al die top-topclubs?

Tactisch maakte Mourinho gisteren een dikke fout. Bayern kwam er niet doorheen maar Jose ging het voetbal uit zijn team halen en met de kont in de 16 hangen. Blunder a la Advocaat in zijn jonge jaren.

Mourinho is de koning van de complottheorie. Op zich best vermakelijk. Aad de mos heeft ook altijd dit soort beschouwingen. Alleen moet Mourinho zijn extreme uitspraken wel beantwoorden met resultaten en aansprekend voetbal. En daar begin steeds meer de schoen te knellen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren