Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Bayern München verovert Super Cup na fantastisch voetbalgevecht

Laatste update:

In vijftien eerdere ontmoetingen met Josep Guardiola won José Mourinho slechts drie keer en ook vrijdagavond liep het niet goed af voor de Portugees. Na negentig minuten spelen in de Europese Super Cup stond het 1-1, maar in de verlenging leek Chelsea (dat op dat moment met een man minder speelde) toe te slaan via Eden Hazard. Wereldreddingen van keeper Petr Cech en een uitstekende defensieve ingreep van Gary Cahill leken the Blues de beker te bezorgen, maar in de allerlaatste seconde van de verlenging tekende Javi Martínez voor de gelijkmaker. Romelu Lukaku miste als enige een strafschop, waardoor Bayern de beker pakte.

/

Mourinho gunde Fernando Torres een basisplaats en dat bleek al na acht minuten een gouden greep. Guardiola had er vooraf nog zo voor gewaarschuwd: de ploegen van Mourinho zijn ijzersterk in de counter. Dat signaal had zijn elftal blijkbaar niet goed opgepakt, want na een aanval van Bayern München lag de bal ruim tien seconden later aan de andere kant in het net. Eden Hazard zette André Schürrle aan het werk, die op zijn beurt de bal voorgaf op Torres.

Met een heerlijk schot werkte de Spanjaard de bal ineens tegen de touwen en dat betekende weer een treffer in een finale voor Torres: hij heeft nu gescoord in de finale van het EK, in de finale van de Europa League, in de Community Shield en nu dus ook in de Europese Super Cup. Ndat Torres een prima kans op een tweede treffer had gemist (de aanvalsleider schoot centimeters over het doel van keeper Manuel Neuer) werd Bayern München sterker. Franck Ribéry zag een inzet gekeerd worden door doelman Cech, diezelfde Ribéry produceerde een afzwaaier en Thomas Müller vond het zijnet.

/

Direct na de onderbreking zou de gelijkmaker alsnog vallen het was Ribéry, donderdag nog verkozen tot de beste speler van Europa, die hem maakte. De Fransman trok naar binnen, haalde verwoestend uit en sprong uit blijdschap in de armen van zijn trainer Guardiola. Bayern werd sterker en sterker en Chelsea stond met de rug tegen de muur: zo ging een volley van Ribéry rakelings naast en een schot van Robben (die tegen zijn ex-werkgever speelde) over. Bayern had het meeste balbezit en was veelvuldig te vinden op de helft van the Blues, maar bijna sneed der Rekordmeister zichzelf in de vingers. Dante gleed uit en Oscar kreeg vrije doortocht richting Neuer, maar de sluitpost verrichtte een fabelachtige redding met zijn voeten.

Ook daarna kreeg Chelsea nog prima kansen: zo redde Neuer fantastisch op een kopbal van David Luiz en kopte Branislav Ivanovic zelfs op de lat. Vijf minuten voor tijd moest Chelsea met tien man verder, toen Ramires zijn tweede gele kaart kreeg na hard inkomen op Mario Götze. Toch kwam de ploeg van Mourinho op voorsprong en dat gebeurde in de verlenging. Hazard dribbelde naar binnen, liet verdedigers staan alsof ze er niet waren en verschalkte Neuer met een laag schot. Bayern zette alles op alles en kreeg in de tweede helft van de verlenging een groot aantal dotten van kansen. Cech verrichtte wereldreddingen op kopballen van Mandzukic en een vrije trap van Ribéry, terwijl Cahill een uitstekende defensieve ingreep pleegde toen Xherdan Shaqiri in scoringspositie kwam. In de aller, allerlaatste seconde van de wedstrijd tekende Martínez voor 2-2 en in de strafschoppenreeks werd invaller Lukaku de schlemiel door de vijfde en laatste strafschop te missen.

Is Bayern München de verdiende winnaar?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een wedstrijd! Ik heb zeker genoten. En wat een saves van de keepers!

30 augustus 2013 om 23:43

Ze hebben veel te danken gehad aan Cech hoor, en de laatste 20 minuten van de verlenging was het alleen nog maar tegenhouden. Zelfs Neuer stond regelmatig op de helft van Chelsea!

30 augustus 2013 om 23:44

Alle opzichten beter dan Bayern zeg je.
Qua verdedigen alleen ja, maar verder was het Bayern die de hele tijd aan viel.

30 augustus 2013 om 23:47

Was geen buitenspel hoor, Ashley Cole hief het op.

30 augustus 2013 om 23:47

Martinez scoorde trouwens binnen de minuut van de verlenging voor degene die twijfelen

30 augustus 2013 om 23:54

@psver 4 life Chelsea verdiende het helemaal niet. Met alleen verdedigen en een paar goeie counters verdien je niet om een finale te winnen. Het laatste doelpunt was geen buitenspel Martinez stond duidelijk achter de laatste lijn en er waren nog zo'n 14 seconden tot het einde van de 1 minuut extra minuut, dus Bayern heeft verdiend gewonnen

30 augustus 2013 om 23:54

Behalve het lucky doelpunt slaat jouw reactie he-le-maal nergens op. Zelfs niet over het buitenspel.

30 augustus 2013 om 23:58

Buitenspel? Cole stond te slapen scheelde wel 2 meter

31 augustus 2013 om 00:23

De mensen die beweren dat Bayern terecht heeft gewonnen hebben of de wedstrijd niet gezien of gewoon 0% verstand van voetbal. Keep it real guys, ookal zijn jullie anti-chelsea.

31 augustus 2013 om 00:39

Nee hoor de scheids gaf 1 minuut extra tijd bij ivm een wissel. De goal werd op 120:30 gemaakt dus gewoon nog officiële tijd. Maar anyways ik heb maar 1 woord voor de uitslag. Gerechtigheid!!!. Dat negatief laf counter voetbal van Chelsea heeft er gelukkig nog voor gezorgd dat ze niet hebben gewonnen. 10 man achter de bal en met 5 counteren. Totaal geen eigen initiatief tonen. Dus ik ben erg blij dat Bayern de penal series heeft gewonnen. Het voetbal heeft vandaag gewonnen.

31 augustus 2013 om 01:58

Dikke wedstrijd !!!
Guardiola kan het nog steeds Mourinho zal wel balen 12-3 in het voordeel van Guardiola! !!
Die slaapt de rest van de week niet meer hahahaha

31 augustus 2013 om 06:59

Was totaal geen buitenspel. Bayern drukte gewoon door met een man extra.

Chelsea had ook erg veel balverlies laatste 10 minuten.

31 augustus 2013 om 08:56

Guardiola kan het nog steeds? Man, die heeft het beste team van Europa op het moment. Zou schandalig zijn als hij hiermee niet zou presteren. Overdrijven is ook een vak zeg.

30 augustus 2013 om 23:37

Anders ik wel... Vooral Cech had hele enge saves... damn!!!

30 augustus 2013 om 23:50

Abnormaal hoe hij keepte, out of this world gewoon!

Overigens vond ik het toch wel enigszins opmerkelijk dat zo'n jonge speler als Lukaku, hoe ervaren hij ook is en hoe goed hij normaal ook trapt, de laatste penalty mocht nemen. Als er een 5de strafschop komt is deze altijd belangrijk, in elke situatie en dan vind ik het toch opmerkelijk dat je Lukaku als 5de laat schieten ...

Neemt niet weg dat het een terechte overwinning van Bayern is. Man of the match sowieso Cech en op 2 mag van mij ook wel David Luiz, wat die allemaal wegkopte wegschopte en veroverde was ook mega!

30 augustus 2013 om 23:55

Ja dat was idd opmerkelijk... David Luiz neemt ook verschrikkelijk goeie pingels... Hij doet het voorkomen alsof hij geen last heeft van de druk...

31 augustus 2013 om 00:11

Kiezel hard en toch zuiver die penalty van luiz! Daar kan ik echt van genieten. Zelfs al had neuer die hoek gekozen was die misschien halverwege de hoek terwijl die bal er al met een noodgang in lag

31 augustus 2013 om 00:35

De Messi onder de keepers. Damn wat heeft die een pot gekeept.

30 augustus 2013 om 23:38

Zeker weten!

Wel weer jammer dat Chelsea het precies in de 121e minuut moest weggeven. Zo lang vol gehouden met 10 tegen 11 en dan zo'n pech op het einde.

30 augustus 2013 om 23:44

Pech ? Bayern had pech dat het op penalty's aan kwam.

Ze hebben er wel een fantastische wedstrijd van gemaakt. Geeft de supercup toch nog wat kleur.

30 augustus 2013 om 23:47

Tuurlijk is dat pech. Als je zo sterk verdedigd en zelfs op voorsprong komt met 10 man en vervolgens de gelijkmaker in de 121e minuut valt dan noem ik dat wel pech.

30 augustus 2013 om 23:49

Wat een afbraak voetbal speelt dit Chelsea zeg. Man man man, ik heb werkelijk waar niets tegen Chelsea, maar t voetbal wat ze spelen en wederom is de coach Mourinho. Onder Di Matteo kon ik t enigzins begriipen, maar Mourinho? Ok we zijn t gewend, maar noem m aub geen toptrainer, want 11 mensen achter de middenlijn laten voetballen en achter een man en een bal aan laten rennen kan ik ook! Wat een eenzijdige wedstrijd en met oppermachtig Bayern. Bayern is voor mij zonder meer de winnaar van de avond, met of zonder beker.

Mourinho is een top people manager die alle neuzen dezelfde kant op laat staan, maar verder ??? zit er weinig voetbalintelligentie in deze man.

Bayern verdiend alle credits.

Gefeliciteerd Bayern

30 augustus 2013 om 23:56

Wat praat je nou allemaal. Bayern had weliswaar meer Balbezit maar ze deden er niks mee en de aanvallen waren allemaal leuk en aardig tot de 16 meter. Daar stond altijd een Luiz of Cahill in de weg. Bij Chelsea was er bij elke aanval gevaar en gebeurde er tenminste iets als ze aanvielen.

Als je dan nog achter komt te staan tegen 10 man... Pfff dan verdien je het niet eens om te winnen.

30 augustus 2013 om 23:56

Weinig voetbalintelligentie... Mourinho is niet zo dom om aanvallend te spelen tegen de Europese kampioen om vervolgens 7-0 afgeslacht te worden..

Denk nu een beetje na en beslis wie geen voetbalintelligentie heeft, jij of Mourinho..

31 augustus 2013 om 00:00

Deden er niks mee lol. Bayern heeft meer dan 40 schoten afgevuurd. Dan verdedig je gewoon slecht en doe je duidelijk wel wat met het balbezit. Draak van een team dat Chelsea.

31 augustus 2013 om 00:07

Hahahaha je zegt het zelf al. Als je meer dan 40 keer schiet en maar 2 keer scoort dan doe je toch echt iets verkeerd.

31 augustus 2013 om 00:19

Komt gewoon omdat wij geen 100 procent kansen weggeven dat ze moeten schieten vanop afstand.

Tegen Barcelona liepen ze er gewoon door en maakte ze 7 doelpunten. Chelsea moet niet gaan aanvallen want dan krijgen wij er ook 5 binnen.

Sommige mensen snappen toch tacktiek niet in het voetbal. Als je tegenstander dominant speelt moet je zelf niet het spel willen maken zoals Barca en andere vorig jaar deden in de CL

31 augustus 2013 om 00:48

@chafa. Mourinho geen toptrainer? En weinig voetbalintelligentie? Houd op man. Kijk waar chelsea afgelopen seizoen stond en vergelijk dat met bayern wat alles gewonnen heeft en fcbarcelona compleet te kakken heeft gezet. Ik vind het verschrikkelijk knap wat mourinhobhiet geeft gepresteerd. Ze zijn in de laatste seconden van 2uur voetbal onderuit gegaan, 2uur lang keihard gewerkt en verdedigd tegen het beste team ter wereld wat loopt als een trein. Dat vergt enorm veel concentratie en uithoudingsvermogen. Geloof me neuzen naar voren en verdedigen zoals jij het noemt is lang niet zo makkelijk

31 augustus 2013 om 01:09

Ik vind de reacties hierboven wel erg gemakkelijk. Als Bayern net zo zou spelen als Chelsea was het een nog grotere draak van een match... Nu lijkt het alsof Chelsea goed verdedigd heeft, echter als Bayern net zo speelde... Veel succes ermee dan... Ik weet zeker dat Bayer net zo sterk kan verdedigen als Chelsea, alleen kiezen zij voor een tactiek die past bij een bepaalde filosofie zonder je aan te passen aan je tegenstander. Daarom zullen het draak van wedstrijden worden in de PL wanneer de tegenstander zich net zo ingraaft. Ik vind het zonde dat een ploeg met zoveel goede creatieve spelers op zo een manier speelt!!!

31 augustus 2013 om 01:31

Zet je Chelsea bril eens af, achteruit lopen getuigd van intelligentie? Hahahaha

Op de 16 meter staan dan Luiz en Cahill, wow ik zie t al voor me...

Mourinho: luiz en cahill jullie komen niet van je 16 af behalve bij corners en vrije trappen. Lampard en ramires jullie spelen er vlak voor...uhhhmmm doe maar cirkel van je eigen 16 meter. Torres vooral niet jagen, probeer ze maar uit de wedstrijd te trappen. Hazard en Oscar jullie zijn mijn 2 extra backs.

Wow wat een intelligentie, hier laat je je meegereisde fans vanuit London overvaren, een ticket betalen, een kaartje kopen en weer laten vertekken naar London, ik zou op dit spel niet eens trots willen zijn, ik zou heel stil de achterdeur verlaten en mn verlies nemen.

Mourinho neemt niet eens de moeite om zijn team aanvallend te laten voetballen, of in ieder geval t Bayern moeilijk te maken.

Bayern heeft Barca verslagen omdat t durfde te voetballen, druk te zetten en agressief te spelen, aanval is de beste verdediging, barca wilde ook maar kon niet tegen t fysiek en intelligentie van Heynkes op, geen schande hoor, liever zo op je bek gaan dan met t afbraak voetbal van Chelsea onder Mourinho.

Wat een intelligente trainer die Mourinho...

31 augustus 2013 om 04:14

Ja "goed verdedigd" en "als leeuwen gevochten". Kan ik ook wel als alle medespelers maar een paar meter van mij af staan.

1-1 tegen met ruimte in je rug, dat noem ik pas goed verdedigen.

31 augustus 2013 om 15:04

Oke, dus wat jij zegt is dat aanval de beste verdediging is, pakt niet echt goed uit voor barca. 3 wedstrijden: 9-0. Heeft chelsea het een stuk beter gedaan. En verdedigen is een vak. Niet elk team kan dat net zo goed als chelsea. En niks chelsea bril. Ben zelf een barca fan en houd van aanvallend voetbal. Maar dit is realisme en ik kijk door een tactische bril. Niet een chelsea bril.

30 augustus 2013 om 23:44

Inderdaad, hoewel ze bij de goals er beide niet helemaal goed uitzagen (neuer bij die van Hazard en Cech bij die van Ribery) hebben ze zich weer geprofileerd als de beste keepers die er rondlopen. Zeker Cech, alleen al door zijn reddingen in de extra tijd gunde ik Chelsea de cup, hoewel Bayern er qua spelbeeld het meeste recht op had.

Toch weer zo'n Duits doelpunt aan het einde, blijft ongelooflijk.

Ik vond dat Bayern gewoon de winst verdiende, viel de hele tijd aan en Chelsea had de bus weer geparkeerd, verdedigde soms met 11 man gewoon.
En dan scoort Bayern in de allerlaastste minuut, onterecht was het zeker niet. Zo won Chelsea de EL finale by the way
Neuer = held, overigens ook complimenten aan Cech, hield Chelsea op de been.

30 augustus 2013 om 23:37

Moeilijk met elf man parkeren als er nog maar tien opstaan

30 augustus 2013 om 23:39

@henkde Vries

Je zag ook voor de rode kaart dat Chelsea de hele tijd aan het verdedigen was, toen ook met 11 man

30 augustus 2013 om 23:43

Ook met 11 hebben ze de bus geparkeerd vooral eerste helft. Dus ja, Mourinho kennende niets anders dan dat.

31 augustus 2013 om 02:27

Met 11 was Cfc duidelijk de betere en had meer 100 procent kansen dan Bayern. Zelfs Guardiola gaf toe dat Bayern geluk had. Chelsea speelde netals Dortmund: op de counter. Maar als Dortmund het doet dan is het wel leuk :D.

31 augustus 2013 om 02:29

@chafa

Wat praat je nou allemaal? Ten eerste kun je het geen afbraakvoetbal noemen, omdat tactieken nou eenmaal verschillen. En al was het afbraakvoetbal dan heb ik LIEVER met afbraakvoetbal 2-1 verliezen van de CL-titelhouder dan met 7-0 verliezen (over 2 wedstrijden). Ik weet niet hoe het zit, maar het ziet er naar uit dat je slaap te kort hebt of onder invloed bent. Keep it up bro and stay realistic.

31 augustus 2013 om 09:07

Blink

Aub zeg, stil stil. Een bus parkeren en niet eens durven voetballen. Gehele eerste helft alleen maar lopen counteren. Echt zielig

31 augustus 2013 om 09:09

Bayern van 7-0 is totaal niet de Bayern van gisteren.

Ik durf te zweren als Bayern van vorig jaar dit Chelsea tegen kwam dan was het meer dan 5-0 op een wedstrijd

31 augustus 2013 om 12:50

Het Bayern van vorig seizoen was hetzelfde Bayern van 2 seizoenen geleden en Chelsea won toen de CL gekkerd!

Met je glazenbol...

30 augustus 2013 om 23:38

Chelsea stond voor en had ook geen reden om aan te vallen (met 10 man). Daarnaast zorgt de speelstijl van Bayern er ook voor dat de tegenstander wel met de rug tegen de muur wordt gezet.

Heerlijke reddingen van Cech hebben Chelsea lang op de been gehouden maar uiteindelijk trekt Bayern toch aan het langste eind.

30 augustus 2013 om 23:39

Ook toen ze niet voor stonden speelden ze op de counter, maakt verder niet uit.

30 augustus 2013 om 23:41

Maar het was ook zo toen het gelijk stond. En met de kwaliteiten van Chelsea moeten ze gewoon Bayern onder druk kunnen zetten.
Over Cech heb je gelijk, wat een topper.

30 augustus 2013 om 23:44

Bayern heeft betere spelers en het betere positiespel, als je dan als een gek gaat lopen jagen vliegen de counters met Robben en Ribery je om de oren.

Maar goed, snap je punt wel. Geef Mourinho het Spaanse nationale elftal en hij maakt er een counterploeg van.

30 augustus 2013 om 23:40

Eigenlijk zou je het anders moeten zeggen.

Cech = Held, maar ook complimenten aan Neuer

30 augustus 2013 om 23:42

Had ik gezegd omdat hij de penalty stopte, maar achteraf schoot Lukaku hem dramatisch in.
Check is ook een absolute held, 31 jaar en nog zo goed.

31 augustus 2013 om 02:23

31 jaar is juist een goede leeftijd voor een keeper hoor (zeggen veel ex top keepers).

30 augustus 2013 om 23:44

Want het is natuurlijk een schande voor het voetbal als je verdedigend gaat spelen tegen de Champions League winnaar met 10 man. Je maakt jezelf belachelijk.

30 augustus 2013 om 23:46

Zeg ik dat het een schande is?
Zo speelde Chelsea ook de CL finale 2012 en de voorgaande wedstrijden. Zo speelde Chelsea ook in de El.
Vandaag precies hetzelfde, terwijl ze genoeg kwaliteiten hebben om zeer aanvallend te spelen, ook tegen topclubs als Bayern.

30 augustus 2013 om 23:51

Chelsea was vandaag alles behalve slecht. Gewoon een hele, hele goeie voetbalpot gezien van 2 kanten. Jij kan de wedstrijd gewoon niet gekeken hebben.

30 augustus 2013 om 23:54

Ook met elf speelde Chelsea defensief. Het zit gewoon in de genen van die club. Daarom ook dat Mourinho de perfecte coach is voor Chelsea.

Begrijp veel minder dat spelers als Mata en Hazard zich goed voelen bij dat soort voetbal. Zal wel iets met heel erg veel geld te maken hebben denk ik dan zo.

31 augustus 2013 om 09:02

Moet Mourinho dan vol op de aanval spelen? Dan weet ie dat ie afgeslacht word, Chelsea haar kracht ligt vooral in de omschakeling en het verdedigen.


Niet iedereen moet tiki-taka spelen anders is er geen bal aan, beetje balletje eindeloos rondtikken.

270 goede passes in de 1ste helft maar niet 1x gevaarlijk, tegen 70 passes en 0-1 voor.

Als je dat voetbal wil verdedigen moet je gewoon met 11 man in de verdediging en dan hopen op een snelle uitbraak

30 augustus 2013 om 23:45

Je zag gelijk de vieze praktijken van Mourinho in het spel van Chelsea, constant vieze overtredingen van Chelsea en die irritante hoofd van Mourinho aan de zijkant echt niet normaal.
En niet te vergeten die overtreding van Ramires, nog nooit in me leven heb ik hem gehaat en nog nooit speelde hij zo vies, maar vandaag door Mourinho haat ik hem, echt een schandalige overtreding op Götze, dat was gewoon 20x rood ofzo.

Kortom, lekker Bayern, Mourinho en Chelshit gelijk lesje geleerd!

30 augustus 2013 om 23:48

Dat Mourinho nog ging zeuren na de rode kaart, echt niet normaal gewoon. Rode kaart was meer dan terecht.

Wat zielig voor lukaku

30 augustus 2013 om 23:37

Niks zielig aan moet die hem
Niet zo nonchalant nemen gewoon erin knallrn

30 augustus 2013 om 23:38

Als je zo'n slechte aanloop neemt, verdien je niks meer.

31 augustus 2013 om 00:39

Stel je voor , je bent 20, je speelt bij chelsea , UEFA supercup finale 5-4 als je mist verliest je club.. Iedere jonge zou een verkeerde keuze maken.

31 augustus 2013 om 07:31

Lol, iedere jonge zou een verkeerde keuze maken? Wat is dat nou weer voor kul? Waarom scoren andere jonge jongens ( Oscar? ) dan wel?

30 augustus 2013 om 23:39

je zag hem echt twijfelen met tijdens die penalty, zo'n jonge jongen moet je nooit zo'n beslissende penalty laten nemen tegen een ervaren keeper. hij is natuurlijk wel slecht ingeschoten, maar mourinho zou deze druk niet op hem moeten leggen.

30 augustus 2013 om 23:46

Precies, vond ik ook al raar.
Lukaku? Wat is dat voor een domme beslissing van Mourinho. Hij moet beter weten.

30 augustus 2013 om 23:39

Gewoon een verwende kwast, met zijn domme aanloop. Gerechtigheid.

31 augustus 2013 om 00:09

Ben je dom ofzo? Die gast is hartstikke jong en kan nog lang niet omgaan met zulke druk en omstandigheden. Een consequentie van jeugd op het hoogste niveau is dat ze soms domme fouten maken, maar om hem verwend te noemen slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Overigens wel dramatisch ingeschoten natuurlijk.

30 augustus 2013 om 23:39

HIj trapt hem echt ongelooflijk slap in. Bij WBA heeft hij er toch enkele genomen, die trapte hij vloeiend en hard in, had hij nu ook moeten doen.

Ik snap dat hij relatief jong is, geweldige wedstrijd en alles hangt van hem af maar dit had hij gewoon moeten scoren.

31 augustus 2013 om 01:25

Blijkt dat hij nog jong is en punten heeft waaraan hij moet werken. De druk is wel heel groot op zo'n moment. Een Drogba kan dat aan, maar een jongen van 19? Hopelijk leert Lukaku penalties nemen van bijvoorbeeld Lampard, kan hij een hoop van leren. Lamps heeft zeer weinig pingels gemist.

30 augustus 2013 om 23:40

mja, inderdaad... heel jammer.. een jongen met de beste bedoelingen..

voelde het zo aankomen.. maar eerlijk verschiet ik er niet van.. niet al teveel ervaring.. stressfactor.. en mss een fout van mourinho om hem als laatste te laten trappen..

maar ok.. Lukaku had de ballen om het te doen.. mooi zo! en een ervaring rijker...

30 augustus 2013 om 23:40

Nou ja zielig? Hij nam hem enorm slecht gewoon.

30 augustus 2013 om 23:51

Hij moest huilen

30 augustus 2013 om 23:57

Ja, dat verwacht je ook als je een penalty mist in de finale van de Super Cup. Maar hij schoot hem gewoon dramatisch in.

30 augustus 2013 om 23:48

Ik zou juist verwachten van een jongeling dat die niet twijfelt en keihard een hoek kiest. Ook risicovol omdat je dan meestal goed kan zien waar die heen gaat als keeper, echter als je hard genoeg schiet kan het nog best. Hij begon echter heel arrogant met een slap aanloopje en had zijn hoek gekozen. Je zag hem twijfelen aan het eind en daardoor schoot die te slap en had neuer allang door waar de bal heenging.

Precies Fifa!

Het was gewoon echt precies Fifa 2013 op de ps3, de extra tijd. De 121ste minuut en dan Lukaku nog missen, vind het erg sneu voor hem! Zagen jullie David Luiz kon nog wel lachen! Hahaha geweldige speler!

Man man man de ene moment is Chelsea zo goed als zeker winnaar en zie je Mourinho de fans aanwakkeren. Dan scoort Bayern en winnen ze door penalty's.

Wat kan voetbal toch mooi zijn!!

30 augustus 2013 om 23:39

Daarna bleef mou ook de supporters aanjagen en toe te klappen dus wat is je punt?

30 augustus 2013 om 23:47

Mijn punt is dat iedereen (incl. Mourinho en Guardiola) zo goed als zeker was dat Chelsea winnaar ging worden en dan scoort ineens Bayern. Dat voetbal mooi en onvoorspelbaar is.

Voor de rest vraag ik me nog af wat nut en bedoeling van je reactie is.

30 augustus 2013 om 23:48

Niet zo mierenneuken Henk hij geeft aan dat 10 minuten voor tijd Mourinho alle geloof heeft in een goed einde maar dat dan in de laatse 5 seconden de gelijkmaker valt, niet dat Mourinho wel of niet staat te zwaaien.

Heerlijke wedstrijd met een in mijn ogen laf Chelsea. Hazard is een geweldenaar maar veel te goed en attractief voor het saaie spel van chesea. Hoop dat hij ooit bij een voetballende ploeg terecht komt.

31 augustus 2013 om 02:21

Henk, Jamesmark zegt hier niets verkeert hoor. Wat je uit zijn reactie moet halen is dat voetbal onvoorspelbaar is.

31 augustus 2013 om 03:36

Dank u Blink182, ik bedoelde er echt niets mee. Het maakte me echt niet uit wie er won. Ik vond het juist mooi dat Mourinho de publiek erbij wilde betrekken.

on:.als neutrale kijker heb ik toch genoten. Vechtlust van beide teams was geweldig. Je vergat soms dat het 'maar' om de supercup ging.

Cech wat een keeper!! Motm voor mij.

Ik wist dat Lukaku die ging missen.zeker toen hij vertraagde.neuer had al lang door waar hij die ging schieten.die penalty vloek van Anderlecht steekt heel diep bij zijn spelers.met 11 v 11 had Pep nooit gewonnen.wel goede wedstrijd

30 augustus 2013 om 23:40

Met 13 tegen 5 had Mourinho ook nooit gewonnen, niet echt relevant of wel?... Had Ramirez maar niet zo'n harde overtreding moeten maken.

30 augustus 2013 om 23:41

Bij Bayern hadden ze ook al kaartje meer mogen krijgen.dat weet je zelf ook

30 augustus 2013 om 23:42

Heb niemand van Bayern zo belachelijk zien inkomen als Ramirez hoor.

30 augustus 2013 om 23:44

Tuurlijk wel Relevant, als je zag dat Bayern alle moeite van de wereld had en zelfs op achterstand kwam tegen 10 man kan je gerust zeggen dat Chelsea de Supercup had gepakt met 11 man.

30 augustus 2013 om 23:45

Ja, en als Messi en Ronaldo getransfereerd waren naar Bayern had Bayern gewoon.

30 augustus 2013 om 23:47

Toen het 1-1 werd stond Mourinho ook nog met 11.

30 augustus 2013 om 23:48

Natuurlijk had Chelsea die supercup gepakt moesten ze met 11 man 2-1 voor staan en dan nog 5 sec over.het gaat om de laatste seconde.

31 augustus 2013 om 00:29

@ Chelsea075 en Realzidane22

Die extra man had in de verlenging echt niet veel uitgemaakt.. Chelsea zou dan echt niet opeens overnemen van Bayern en het spel proberen te maken..

Zou zouden zich of het nu met 11 of 10 man is.. Gewoon ingraven achterin zoals ze deden in de verlenging en de kansen van Bayern gewoon proberen op te vangen/blokken of wat dan ook.. En natuurlijk hopen dat Cech klaar wakker zou zijn wat hij wel was..

31 augustus 2013 om 01:06

Die extra man had misschien wel de bal weggetrapt voor Martinez zijn voeten. Je weet maar nooit.

31 augustus 2013 om 02:32

@ Guti

Juist!

31 augustus 2013 om 04:04

Dit is toch de wereld op zijn kop! Die man krijgt toch een terechte rode kaart, wat maakt het uit wat Chelsea daarna gedaan zou hebben?

Ja en ALS Ramires niet bijna de enkel van Gotze in tweeën brak, misschien was hij wel doorgelopen en 2-1 gemaakt.. Wat een niveau hier.

31 augustus 2013 om 09:11

Je speelt met een man minder omdat je tekort komt tegen een tegenstander en een overtreding moet maken om te voorkomen dat er gescoord wordt.

Het doet altijd zeer om een underdog nipt te zien verliezen, vooral als ze met zoveel passie een voorsprong hebben geprobeerd vast te houden. Het is dan ook extra zuur dat in de allerlaatste seconde dan toch nog dat tegendoelpunt te zien. Bah bah bah, ook al was Bayern beter, zo’n soort verlies verdiende Chelsea niet, en Cech al helemaal niet, na al dat harde werk dat ze in verdedigen hebben gestopt. Maar ja, het was te verwachten, het blijven Duitsers…

30 augustus 2013 om 23:39

Cech had het zeker verdient maar wat wordt ik toch misselijk van dat defensieve spel van Chelsea. Altijd weer die bus parkeren voor de goal... Terwijl je zulke heerlijke voetballers onder contract hebt staan. Blij dat Bayern alsnog heeft gewonnen, zeker na die schandalige overtreding van Ramires was ik voor de Duitsers. Echt werkelijk waar belachelijk dat die niet direct rood kreeg.

30 augustus 2013 om 23:44

Verdedigen op zich kan heel erg mooi zijn om naar te kijken. Maar ik deel je mening over deze wedstrijd, met z'n tienen een soort muur metselen voor het doel is niet bepaald het soort verdedigen waar ik graag naar kijk, maar het is zeker wel spectaculair! Het spel van Chelsea maakte in voetballend opzicht de wedstrijd min of meer kapot, maar het hield het ook spannend zo tegen het einde.

30 augustus 2013 om 23:53

Jij bent gewoon dom, evenals alle ploegen die tegen Bayern gaan aanvallen met als hoogtepunt Barcelona die 7-0 afgedroogd werd.

En in tegenstelling tot mensen als jou zijn er slimme mensen als Mourinho die hun tactiek veranderen om een kans te maken, en zie het leverde bijna een 2-1 overwinning op Bayern Munchen (een van de weinige treblewinnaars).

30 augustus 2013 om 23:58

Er zit een verschil in verdedigen en de bus parkeren. Het spel van Chelsea is gewoon een schande voor het voetbal. Dat het bijna voor een goed resultaat lijdt, ja dat is waar, maar als voetballiefhebber kan ik er toch niet vrolijk van worden.

En je hoeft me niet meteen dom te noemen hoor, maar goed dat zegt meer over jou dan over mij.

31 augustus 2013 om 00:18

Ik vind het geweldog om naar te kijken en zie het liever dan het barca spel

31 augustus 2013 om 01:24

Dan ben jij een van de weinigen die er niet vrolijk van wordt want naar mijn weten is deze match algemeen bestempeld als een topmatch (zie titel) ..

En jij moet ook niet overdrijven met het 'parkeren van een bus', Voor de 2-1 viel was het namelijk Chelsea die de beste kansen creërde....

En ja met nog 27 minuten te gaan, met 10 man op het veld En tegen de beste club van Europa moet je gaan aanvallen, ja hé ?

30 augustus 2013 om 23:41

Gooi er maar weer een paar clichés tegenaan over Duitsers hoor. Dat afbraakvoetbal van Chelsea is toch niet te geloven als je bijna onbeperkt veel geld hebt en zogenaamd de beste trainer ter wereld. Het is niet alsof Bayern tegen Wigan of Reading speelt. Chelsea is gewoon een miljoenenploeg. Bayern was verreweg de betere partij en hebben verdiend gewonnen. Zo'n supercupje mogen ze dan wel winnen nadat Chelsea volledig onterecht de CL en EL titels heeft gestolen.

Geweldige pot.

1e helft evenwichtig, 2e helft was Bayern sterker met meer kansen. In de verlenging vond ik ze ook beter. Na die terechte rode kaart werd de het een Barça- Chelsea net als met die kaart van Terry. Wedstrijd werd verpest want Chelsea ging met 10 man in de 16 spelen. Jammer van Mourinho, had meer van hem verwacht.

Cech held op het laatst, die man is geweldig.

Man of the Match: Eden Hazard: Als deze knul zo door blijft gaan zie ik hem over een paar jaar vertrekken bij Chelsea.

31 augustus 2013 om 00:35

Als je meer van Mourinho had verwacht en als je het gek vind dat een team gaat verdedigen als ze rood hebben dan heb jij er niet veel verstand van. Allemaal zeer logisch. Hoezo verwacht jij meer van Mourinho? We kennen zijn manier van spelen toch allemaal?

31 augustus 2013 om 09:42

Dat wil niet zeggen dat hij bij elke schaakspel weigert om de wedstrijd in leven te brengen. Ik was doodziek van telkens die lienies in de 16 en daarvoor te zien.

Het was niet om aan te zien, zijn manier van spelen.

31 augustus 2013 om 07:34

Zie je hem over een paar jaar vertrekken bij Chelsea? Er is geen stap hogerop na Chelsea dus waarom zou hij weg moeten?

31 augustus 2013 om 09:39

Geen stap hogerop dan Chelsea? Ik kan zo 2 teams opnoemen die op alle fronten sterker zijn dan Chelsea.

Bayern Munchen, Real Madrid.

Zeer verdiend gewonnen, terechte winnaar van het positiespel tegen de laffe countervoetbal. Goed om te zien.

Een van de spannendste wedstrijden van dit jaar, echt een genot om te kijken.

31 augustus 2013 om 00:02

Scheelde maar een paar seconde of Bayern had gewoon 2-1 verloren tegen 10 man. Maar goed, het is maar wat je terecht noemt.

Ik kan echt niet uit over die laatste penalty van Lukaku, Hoe kun je hem nou zo slap inschieten op zo'n moment. Neemt verdomme in ieder geval een aanloop?!

Meer dan terecht. Dacht je vorig jaar dat het weer wat werd met de speelstijl van Chelsea, krijg je deze bende weer. Hoe pik je dit als supporter?

Cech enige pluspunt natuurlijk.

30 augustus 2013 om 23:40

Dacht jij dat Mourinho aanvallend voetbal ging spelen dan? Hah! Wat gaan ze bij Chelsea spijt krijgen van zijn comeback.

30 augustus 2013 om 23:42

Kort door de bocht, het was wel 11 tegen 10 tegen een team dat vorig jaar ongenaakbaar was en barca met 7-0 naar huis stuurde. Dat je daar als opbouwend chelsea niet gelijk van wint is best logisch

Draak van een wedstrijd!!

Het blijven Duitsers he mooie mentaliteit nooit opgeben

30 augustus 2013 om 23:37

Draak van een wedstrijd wilt zeggen dat het een slechte wedstrijd was. Dit was juist een geweldige wedstrijd.

Hazard en Cech de enige lichtpuntjes langs de kant van Chelsea. Voor de rest was het één en al Bayern. Verdiende winnaar! Wel jammer dat juist Lukaku de penalty moet missen.

Gefeliciteerd Bayern, verdiend gewonnen! Ik vond het een leuke wedstrijd om te kijken ondanks het einde

Bayern heeft een topteam, zo fit, zoveel pressie en langzaam maar zeker komt de passing game van Pep er in. Op een gegeven moment 500 passes tov nog geen 200 van Chelsea. Dat gaat echt wel goed komen daar, dan Chelsea. Lachwekkend, dan ben je al geen sympathieke koopclub met 14 middenvelders en haal je ook nog Mourinho terug. Een elftal van een half miljard en ze lekker allemaal achteruit laat hollen. Hoevaak zullen ze net als deze week tegen United zelfs zonder spits gaan voetballen dit jaar? Klasseverschil was echt bizar groot en hij zal straks ongetwijfeld weer zeggen dat ze mooie kansen gecreeerd hebben. Volle prijzenkast , maar dit nare mannetje gaat de geschiedenisboeken in als een vande lafste coaches van deze tijd.
Zowel op Sport1 als bij de NOS kon je ook meerdere malen deze zelfde conclusie horen, de elftallen van mourinho winnen prijzen, maar spelen laf, verdedigend en lopen te treiteren. Ongelooflijk dat die gekke Rus dit weer gedaan heeft.

30 augustus 2013 om 23:39

Je zegt het zelf. Bayern heeft een topteam met veel pressie en voetballend vermogen. Chelsea speelt van nature altijd wat meer terug, dat ga je spelers als Cech, Terry, Cole en Lampard niet meer afleren. Dan is het toch logisch dat Bayern het heft in handen neemt en Chelsea zich in die rol schikt?

30 augustus 2013 om 23:41

Inderdaad, ook zonder Mourinho was dit elftal achteruit gegaan. Ze hebben de laatste jaren niets anders gedaan in Europa. Zou je met dit team vooruit willen spelen en dit direct willen doorvoeren ipv geleidelijk dan had je de verlenging niet gehaald.

Schitterend! Dat verschrikkelijke afbraakvoetbal van Mourinho en Chelsea ben ik nu al flauw van. Mensen zullen wel weer zeggen dat Duitsers altijd laat scoren, maar ja laten we niet doen alsof Chelsea dat niet al 2 belangrijke Europese finales achter elkaar doet. En dan ook nog eens onterecht. De supercup boeit me normaal vrij weinig maar dit is toch een overwinning voor het voetbal.

30 augustus 2013 om 23:59

Chelsea laat anti-voetbal zien, daarnaast belachelijke met hun beleid kopen.. kopen en met 11 op hun eigen zestien meter als resultaat gaan voetballen? gewoon gestoord.

31 augustus 2013 om 07:36

Anti voetbal? Wat is dat nou weer voor onzin? Chelsea heeft tot de rode kaart best veel aanvallen gehad, hebben misschien zelfs de betere kansen gehad.
Dat ze nadat ze met 10 man komen te staan wat verdedigender gaan spelen moet je toch kunnen begrijpen. Of moeten ze net als Barcelona met een 7-0 van het veld lopen?

Spannende wedstrijd maar in de verlenging drong Bayern natuurlijk wel heel erg aan met 11 man en was het al een wonder dat hij niet eerder viel. De verdediging en Cech knapten een hoop op maar helaas niet alles. Penalty´s kunnen natuurlijke alle kanten op maar Bayern nam ze uitstekend. Wel jammer dat Lukaku die laatste moest nemen, niet goed voor z´n vertrouwen natuurlijk.

Neuer van zero naar hero, Cech van hero naar zero.

Heerlijke wedstrijd!

30 augustus 2013 om 23:46

Nou ik zou Cech na deze wedstrijd niet meteen een zero noemen..

30 augustus 2013 om 23:53

Inderdaad, wat een keeper zeg. Ongeloofelijk.
Chelsea heeft zoveel wedstrijden dankzij hem gewonnen.

31 augustus 2013 om 00:07

Is ook wat gechargeerd uiteraard.

31 augustus 2013 om 07:37

Wat mij betreft was Cech de absolute betere van de 2. Heeft fabelachtige reddingen verricht terwijl Neuer juist een enorm blunder (goal Hazard) heeft begaan.

Echt geweldige wedstrijd! terecht naar mijn mening ook dat bayern gewonnen heeft! op zijn duits en 2-2 en dat revanche bij de penalty's ! helaas voor lukaku.. voelde het al aankomen.

Lukaku zal morgen wel meteen worden uitgeleend, arme jongen.

30 augustus 2013 om 23:57

Hopelijk niet aan Vitesse dan haha

31 augustus 2013 om 00:08

Haha nee, Vitesse zou wel heel veel aan hem hebben nu Bony weg is!

31 augustus 2013 om 07:37

Die moet daar toch ook gewoon weg gaan? Heeft Torres duidelijk voor zicht en daarnaast komt Etoo nog.

Belachelijk ingeschoten door lukaku

Martinez speelde erg sterk en beloonde dat met die hele late gelijkmaker, maar ook beide doelmannen verdienen de credits.

lukaku dacht bij die penalty dat hij drogba was nou niet dus terecht uitslag er was maar een team die wou voetbalde en dat was bayern munchen

sneu voor ivanovic, david luiz en cech, die stonden zo geweldig te verdedigen.
En dan uiteindelijk toch verliezen..

Wedstrijd van het jaar! Wat een spanning, goals, tackles, kaarten, prachtige penalty's! Cech is zeker Motm vind ik, hield Chelsea zo vaak in de wedstrijd met absolute wereldklasse reddingen, geweldige keeper!

30 augustus 2013 om 23:45

hoe weetje dat misschien komt er nog een geweldige wedstrijd aan jaar is nog 4 maanden lang

Het blijven Duitsers hé

Lol, bij Bayern hebben de backs gewoon meer dan 60 minuten als centrale middenvelders gespeeld. Haha, dat had ik nog nooit zien.

Verder wel een waanzinnige pot.

Erg jammer. Je kan dit lukaku natuurlijk niet verwijten maar hoe laat je iemand een penalty nemen die dit seizoen nog geen 45 minuten heeft gespeeld. Verder waren het allemaal prachtige penalties, onhoudbaar. Er leuke wedstrijd, gestreden aan beide kanten.

Mooie pot, zeker voor de neutrale toeschouwer. Chelsea goed in de counters. Cech keepte een heerlijke wedstrijd en leek de Motm te gaan worden met zijn reddingen in de verlenging maar helaas..

Gefeliciteerd bayern fans.

Hahaha mijn hemel. Die 1e vier penalty's waren zo prachtig ingeschoten en dan neemt Lukaku die laatste zo..

30 augustus 2013 om 23:41

Nou, Cole had een boel geluk nodig bij die penalty van hem. Maar Lukaku schoot wel heel zwak in. Alsof ie zelf wilde wachten op Neuer en toen te weinig tijd over had om nog fatsoenlijk in te schieten

30 augustus 2013 om 23:46

Ja maar die van cole was dan nog uiterst gemikt in de hoek maar die van lukaku was echt een aanfluiting. Goed voorbeeld van zelfoverschatting. Zo nonchalant, zo geen hoek, zo slap..

30 augustus 2013 om 23:50

Zelfoverschatting, zou kunnen. ik zou zelf eerder denken dat de druk hem teveel werd. Anyway, hij miste. Je zou verwachten dat een ervaren speler die grote druk gewend is die mogelijk beslissende strafschop zou nemen, maar blijkbaar dacht Mourinho daar anders over.

31 augustus 2013 om 07:38

Die van Cole was eigenlijk perfect ingeschoten, beter in de hoek kan je de bal niet krijgen.

30 augustus 2013 om 23:44

Wel opmerkelijk dat Mourinho kiest om zo'n jeugdige speler als laatste te laten trappen, ongeacht of hij het normaal prima doet of niet, de volgorde vond ik toch wel apart.

Mooie pot! Geluk van de 2-2. Waarom Lukaku zooo schoot?

Onterecht! Wat een mazzel heeft Guardiola zeg..

Wat heeft die Cech zijn centen verdiend vandaag zeg. Ongelooflijk. Dat is de enige voor wie ik het jammer vind. Heerlijk Duits gelijkgekomen in de blessuretijd van de verlenging!

Heerlijke wedstrijd.

Heel moeilijk om wat negatief te zeggen over hoe Chelsea gespeeld heeft! Echt zoveel positieve dingen gezien.
Vorige week nog gelijk gespeeld tegen kampioen van Engeland. En vandaag weer het gezicht laten zien tegen het beste team van Europa.

Respect!

30 augustus 2013 om 23:41

Heel moeilijk om wat negatiefs te zeggen over Chelsea? Sommige mensen houden ervan en sommige niet, maar niemand kan ontkennen dat Chelsea vandaag weer verdedigend speelde. Met al die goede spelers op het veld hadden ze misschien wel gewonnen als ze aanvallend hadden gespeeld.

30 augustus 2013 om 23:47

Mwa, Chelsea had de betere kansen tot die domme rood kaart van Ramires hoor (de eerste gele kaart vond ik weer geen gele kaart, maar okay). Bayern schoot alleen maar over of naast. Neuer had ook 2 wereldreddingen in de tweede helft.

Ik ben trots op dat team. Bayern heeft zoiezo meer goede spelers en een betere bank. Maar dat maakt niet uit. Het is prachtig om te zien hoe Chelsea gestreden heeft, zowel in aanvallend als verdedigend opzicht.

Ik kan echt niks negatief zeggen vanavond. Dit Bayern heeft 7-0 gewonnen van Barcelona. Ja dit Bayern is niet het Bayern van Jupp, nog lang niet, maar het is nog steeds een hele goede team. Zelfs Real Madrid speelde niet zo goed tegen Bayern en met Ozil, de zogenaamde beste cam, met Ronaldo, de 2e beste speler ter wereld, met een middenveld bestaande uit Alonso en Khedira, met Marcelo/coentrao... ach, jij weet wat voor spelers Real heeft.

Respect voor Chelsea. Dit Chelsea gaat heeeel ver komen!

Oscar, deze gast heeft een loopvermogen pfff. Luiz heeft goed gespeeld, hij is helemaal terug. Cahill heeft ook goed gespeeld en ze vormen een goed duo, onder Benitez was dit niet het geval en onder RDM ook niet!
Hazard is duidelijk beter geworden. Zowel in aanvallend en verdedigend opzicht. Hij speelt zeer volwassen nu.

Het team spirit was perfect! Dat Bayern door de penalties de cup wint, is mooi voor hun, het is en blijft 50/50, maar tot de penalties was ik al zeer trots op dat team.

30 augustus 2013 om 23:51

Chelsea heeft inderdaad een aantal geweldige kansen gehad en ik vond de voorsprong dan ook terecht. Maar ik was het alleen niet met je eens dat er bijna niets negatiefs te zeggen was. Dat is er eigenlijk bijna altijd wel :D

31 augustus 2013 om 00:23

Ja, zeker. Perfect bestaat gewoon niet. Maar je snapt me punt toch? Na zo'n team prestatie moet je de spelers applaudisseren.

Chelsea heeft niet verloren door Lukaku (of door iets anders). Chelsea heeft verloren omdat Bayern beter was in het nemen van penalties. Dat is hoe ik het zie. Geen reden om in paniek te raken... bedoel ik..

31 augustus 2013 om 00:26

Natuurlijk geen reden tot paniek. Het is tenslotte maar de Supercup.

30 augustus 2013 om 23:50

Moeilijk om iets negatiefs te zeggen over Chelsea ?

Als je over zo een selectie beschikt zou je iets meer moeten brengen dan reactievoetbal. Wat heeft Mata verkeerd gedaan dat hij zijn stek kwijt is ?

Mourinho is nog niks veranderd : leunen en vanuit de organisatie proberen tegenprikken.

Chelsea zou echt wel beter moeten kunnen.

30 augustus 2013 om 23:57

Ts ja, Mourinho is er niet terug bij Chelsea om jij en al die andere mensen die een ander soort type voetbal willen zien, tevreden te houden. Dit zeg ik met alle respect hoor.

Ik bedoel gewoon, what matters is, als de Cfc fans en het bestuur en de owner tevreden zijn. En ik kan je vertellen dat ze het wel zijn, tenminste de meesten. Er is altijd iemand die zegt dat het beter moet. Ik ben Chelsea tv aan het kijken en all die mensen op twitter of de mensen die gebeld hebben naar de show zijn alleen maar lovend over dit Chelsea.

Maar sommigen mensen hierop voetbalzone vooral denken er zo makkelijk over. Je speelt tegen het beste team ter wereld. Het team dat Barca een pakslag heeft gegeven. Ook Dortmund speelt op de counter, netals Atletico en beiden hebben een goed selectie. Maar Moiurinho is altijd degene die shit over zich heen krijgt en eerlijk gezegd... dat boeit me niet meer. Voel je trouwens niet aangevallen..

Mata heeft niks verkeerd gedaan. Maar zoals ik al eerder heb aangegeven.. De enige minpunt van Mata is dat hij niet kan verdedigen. Ik heb het niet perse over "achter de bal aanrennen", maar gewoon druk zetten. Daarom denk ik dat Mata ook niet bij Barca zou passen, als je ziet hoe snel Neymar en Pedro de bal veroveren.. Maar Mata kan dit totaal niet. Ik hou van Mata, en ik denk als hij helemaal fit is zal die zeker veel aan spelen toekomen. Maar Oscar en Hazard hebben zoiezo een voorsprong.

Ze kunnen en willen en zullen ook beter spelen. Dit is de 4e officiële wedstrijd (!) van Chelsea onder Mourinho. Real speelt ook niet zo goed onder Ancelotti. Nog niet. Bayern onder Pep speelde ook niet goed. Dit was hun beste wedstrijd so far onder Pep en het kan zeker beter.. Zo kan ik maar door gaan.

Mourinho wilt ook wel combinatie voetbal spelen en daarom werd Willian aangetrokken.

31 augustus 2013 om 00:03

Die owner ging eerst voor Guardiola en die staat wel voor het voetbal waarvoor Chelsea de selectie heeft.

Om dan vervolgens de antipode van Guardiola voor de groep te zetten... Niet erg logisch wat mij betreft.

31 augustus 2013 om 00:13

Dat zeg jij dus. Jij gelooft blijkbaar alles wat er in kranten staat.
Mourinho wist al heeeel lang dat hij naar Cfc zou gaan. Sinds september 2012 wist ie dat hij naar Chelsea zou gaan.

Zoals ik al eerder heb vermeld. Mourinho wilt combinatie voetbal spelen. Hij zei ook al een keertje dat dit nieuw voor hem is. Dat hij nog nooit met zulke spelers heeft samen gewerkt en dat hij zijn tactiek zal aanpassen aan de spelers die hij heeft. Telkens als hem gevraagd wordt hoe hij wilt dat Chelsea speelt, zegt hij: zoals t eerste half uur tegen Hull City. En ja tegen Hull City was het fantasy football.


Het enige team die aanvallend heeft gespeeld tegen Bayern was Barca en ze kregen 7 goals tegen! Dortmund speelde met Gotze en Lewandoski en Reus en Gundogan en al die spelers op de counter! Maargoed. Ben trost op dit Chelsea en niemand zal dat gevoel weghalen

31 augustus 2013 om 00:25

Haha Blink, als wij counter voetbal spelen tegen Bayern krijg je hier weer een heel gehaat.

Als Dortmund zo speelt in de finale kraaide er niemand om maar vonden ze het geniaal..

31 augustus 2013 om 00:38

@ Marre

Het verschil is dat Dortmund zo niet speelde en dat ze in de CL finale het niet verdienden om te verliezen. Laatst speelde Dortmund Bayern nog weg om de Duitse super cup.

Dortmund heeft minder kwaliteit dan Chelsea maar toch laten ze zien dat kwaliteit niet alles zegt.

31 augustus 2013 om 00:41

Precies. Ow, Atletico Madrid heeft geniaal gespeeld tegen Barcelona (supercup).... las ik nog op voetbalzone. pff

31 augustus 2013 om 00:56

@ Mufc

Laatst (de Duitse super cup) speelde Dortmund weer op de counter hoor. Pak maar de statistieken als je wilt. Dortmund had 35 procent balbezit.

De tu a tu.
Kijk in Spanje zeggen ze: "de tu a tu" spelen. Ik weet niet hoe je dit in het Nederlands moet zeggen, misschien weet je wat ik bedoel?

Nou, als je minder kwaliteit hebt dan je opponent, dan moet je/kan je niet de tu a tu spelen, zoals Simeone ook heeft aangegeven voor de supercup wedstrijd. En dit is wat Dortmund heeft gedaan tegen Bayern. Ook tegen Real Madrid speelden ze op de counter. Real kan dus het spel niet maken (dat was hun probleem).

Dortmund is net als Atletico een counter ploeg. Ze staan heel goed ge organiseerd. Chelsea heeft precies zoals Dortmund gespeeld. Ik heb het niet perse over de CL finale, maar gewoon over het algemeen.

31 augustus 2013 om 01:11

Trouwens, Cfc heeft met 4-1 verloren van Atletico in de Super cup finale. Toen speelde Cfc op de aanval, maar Atletico counterde Cfc van alle kanten.

Na de wedstrijd zei iedereen wat een geweldige ploeg Atletico heeft en dat Chelsea (met al die miljoenen) niks kan doen. Nu dat Chelsea goed gespeeld heeft op de counter zeggen ze, bah, ik haat counter voetbal..

Vroeger maakte ik me druk om zulke onzin posts, maar the fact is dat mensen een hekel hebben aan Chelsea en nu meer omdat Mourinho daar is. Maar who cares..

31 augustus 2013 om 04:20

Leuk man, maar het verschil met Dortmund en Atletico is, dat Chelsea een onuitputtelijke geldbron heeft en daar ook nog eens elk jaar gebruik van maakt.

31 augustus 2013 om 12:47

Wat heeft geld met speelstijl te maken? En voor de allerlaatste keer; Mou speelt hoe hij wilt, en daar heb jij niks over te zeggen. Alleen wat de Cfc fans vinden is belangrijk en de Chelsea fans weet waarom hij het doet. Chelsea speelt niet om jou tevreden te houden, dus interesseert me geen moer.

31 augustus 2013 om 15:52

Ben je achterlijk ofzo? Als ze elk jaar nieuwe aanvallende topspelers bijkopen om zich te meten met andere wereldploegen, dan begrijp je toch wel wat er verwacht wordt van een z'n team?

Ja hij doet het omdat hij een lafaard is en altijd is geweest, alsof alle Chelsea fans insider info hebben en alleen zij erover mogen oordelen. Je lijkt wel een klein kind die zijn zin niet krijgt.

Heerlijke match, maar waarom Lukaku die laatste penalty laten nemen? Als het fout gaat, dan weet je dat die gozer helemaal somber wordt en bijna moest huilen. Ik vond het echt zielig voor hem, zag zijn gezichtsuitdrukking ook...

Maar wel fijn voor Guardiola die nu zijn eerste prijs heeft. Ik heb helemaal niks met beide ploegen, maar was toch lichtjes voor Bayern vanwege Robben en Guardiola. Gefeliciteerd Bayern!

Nep talent Lukaku dacht er wel heel gemakkelijk over. Had ook totaal geen idee wat hij wilde doen. Ik snap die spelers niet die dat soort trucjes proberen uit te halen om de keeper te misleiden. Als je hem gewoon strak in de hoek schiet is de keeper sowieso kansloos, zelfs als hij weet waar je schiet.

Kan het nog steeds niet geloven dat wij destijds geen werkvergunning kregen voor Cech. Al een paar jaar de beste keeper ter wereld. Chelsea wint niet voor niets zo vaak tegen de verhouding in.

30 augustus 2013 om 23:41

Nep talent is nou ook weer wat overdreven haha.

30 augustus 2013 om 23:42

Ik zie het gewoon niet in hem. Begreep ook niet waarom al die CFC-fans zeiden dat ze geen spits nodig hadden en Lukaku de kans moesten geven. Die gast heeft nog een slechtere aanname dan Dirk Kuyt. Vind Benteke nog beter en die is ook overschat.

30 augustus 2013 om 23:45

Oh boy, je krijgt me dalijk toch een lading boze belgen over je heen joh.

Verder was die strafschop natuurlijk belachelijk. Op het moment dat ik zijn aanloop zag sprong ik al bijna de lucht in want toen zag je al dat dat mis zou gaan.

30 augustus 2013 om 23:46

Ik ben het met jou eens Persiangooner, ik snapte ook nooit wat de Chelsea fans in hem zagen. Ik vind hem maar lomp overkomen. Beschikt over vrijwel geen techniek en het is niet meer dan logisch dat Mourinho niet op hem vertrouwt.

30 augustus 2013 om 23:46

Ik zie het ook geen wereldspits worden, maar zo slecht is hij nou ook weer niet. Op je 20e zoveel doelpunten maken in de Premier League doe je niet zomaar. Komt inderdaad wel te kort voor Chelsea. Zal dat niveau ook nooit halen.

30 augustus 2013 om 23:48

@ isimic

Dat dacht ik ook bij de aanloop van Luiz maar die bal ging nog sneller dan zijn aanloop-sprint .

30 augustus 2013 om 23:50

Bij kleinere clubs krijg je veel meer ruimte en kom je vaker 1 op 1 te staan. Maar bij Chelsea moet hij zich redden in een veel kleinere ruimte, omsingeld door tegenstanders.

@ astonvilla1995

Chelseafans hopen dat hij de nieuwe Drogba wordt, maar daar is er maar 1 van.

31 augustus 2013 om 00:03

Aan de andere kant is dat met gerichte training wel heel erg te verbeteren. Natuurlijk krijgt hij niet het natuurlijke balgevoel van 1 van de vele aanvallende middenvelders van Chelsea maar laat hem een jaar trainen met bijvoorbeeld een Meulensteen en het wordt echt wel beter. Door die fysiek heeft eigenlijk iedere verdediger problemen met hem. Leer hem voetballen en het wordt echt een goede.

31 augustus 2013 om 00:09

@thebigshow

Zie wat Persiangooner zegt, tegen mindere clubs krijg je meer ruimtes. Zodra je spits bent bij Chelsea, Arsenal of een Manchester United dan zijn de ruimtes al veel minder.

Waren de verdedigers van de PL zoals die van de Liga Bbva, dan zou Lukaku nu wel een topspits zijn geweest.

31 augustus 2013 om 00:14

Dat snap ik, ik zeg toch ook dat Lukaku te kort komt voor Chelsea.

31 augustus 2013 om 02:38

Er zitten hier echt een paar kinderen tussen heb ik het idee. Jongens kom op. Dat je een vz-account hebt maakt je nog een René van der Gijp of zo. Kom met sterke praat en geen stomme zooi.

30 augustus 2013 om 23:43

Ja jongen sta daar maar in dat stadion.

30 augustus 2013 om 23:46

Slap excuus. Ze staan iedere dag op het veld, dan moet je van 11 meter toch wel een bal in de hoek kunnen schieten?

31 augustus 2013 om 00:03

Als de druk te hoog is, dan had hij tegen Mourinho moeten zeggen dat hij het niet zag zitten. Als je er een neemt, dan moet die bal op zijn minst overtuigend tussen de drie palen gemikt worden, en niet zo lafjes afwachten wat de keeper doet en dan halfzacht inschieten.

Edit: mobiele reactie, autocorrect...

31 augustus 2013 om 00:14

Waarschijnlijk wilde Lukaku de penalty niet nemen, althans dat denk ik. Mourinho liep naar hem toe en vroeg of hij de pingel wilde nemen waarop Lukaku snel knikkend antwoordde. Mijn conclusie is eerlijk gezegd dat die jongen bang was om nee te zeggen en daarmee Mourinho teleur te stellen. Dit is zoals gezegd wat ik denk en het zou zomaar kunnen en niet tot verbazing spreken.

31 augustus 2013 om 00:30

Wie had hem anders moeten nemen??

Cahill,terry,ivanovic,cech en Mikel had je nog. Allemaal pure verdedigers en een keeper. En Mikel, die nooit naar doel trapt en nog nooit had gescoord voor Chelsea.

Daarbij nam Lukaku bij Anderlecht al penaltys(waaronder ook belangrijke) en ook bij Wba heeft hij er een stuk of 4 mogen trappen dus ik begrijp Mourinho wel, maar misschien had hij beter de 4de genomen en Lamps de 5de

31 augustus 2013 om 01:31

Het is heel jammer hoe Lukaku hier afgekraakt wordt.

31 augustus 2013 om 01:51

Hij moet beschermt worden. Hij is groot en lijkt op een beest maar hij is een baby, dat zie je aan zijn manier van zijn, maar okay.

30 augustus 2013 om 23:45

Ach Lukaku... Kreeg zijn opleiding bij Anderlecht dat normaal gezien staat voor technisch verzorgd voetbal. Lukaku is ook wat mij betreft ferm overroepen. Weinig te maken met die gemiste strafschop, na twee minuten al een domme gele kaart en het doet pijn aan de ogen om zo veel technisch onvermogen te aanschouwen op dit niveau.

30 augustus 2013 om 23:47

Touche. Dwong op lager niveau en in de jeugd heel wat af met zijn absurde fysiek, maar om met Hazard, Oscar en Mata te kunnen voetballen moet je wel van een ander kaliber te zijn.

30 augustus 2013 om 23:50

Jullie hebben de nog veel slechtere versie van Lukaku wel, Yaya Sanogo xd

Dat Lukaku nu al Chelsea aan kan, slaat nergens op. Chelsea moet hem nog minstens twee jaar uitlenen, maar dat snapt Mourinho helemaal niet. Hij wou ook Courtois terughalen om op de bank te zetten. Die kortetermijnvisie van Mourinho slaat echt nergens op. Ik hoop dat die gemiste penalty kwaad bloed aanzet bij het bestuur en dat ze hem per direct uitlenen.

30 augustus 2013 om 23:58

Ik betwijfel of hij slechter is. Bij jong Frankrijk zag ik hem tenminste nog fatsoenlijk kaatsen. De enige keer wanneer Lukaku goed kaatst is wanneer hij de bal probeert aan te nemen. Wanneer hij kaatst is het een terugspeelbal naar de keeper.

Chelsea wil gewoon 8349892 spelers hebben, alleen zo kan die winnen.

31 augustus 2013 om 00:46

Technisch is hij veel te weinig, net daarom dat hij moet uitgeleend worden om zich te ontwikkelen. Hij heeft nog acht jaar tijd, Drogba was op z'n 28e een heel andere Drogba dan op z'n 20e. Lukaku is fysiek superieur (snel en sterk) en qua afmaken zit hij ook al op een hoog niveau maar technisch is er nog oneindig veel werk aan. Daar is iedereen benieuwd naar, hoe hij zich daarin zal ontwikkelen. Zal enkel lukken als hij de tijd krijgt om zich te ontwikkelen, m.a.w. speeltijd kan krijgen.

31 augustus 2013 om 00:11

Ik had de wedstrijd niet kunnen zien maar op wat voor manier nam hij de penalty dan?

Wel wist op voorhand dat Lukaku ging missen. De Anderlecht vloek!

Geweldige wedstrijd echt van genoten zo zou elke Europese match moeten zijn!

30 augustus 2013 om 23:54

die zien we dit seizoen geen penalty's meer trappen.

Wederom op een Duitse manier manier winnen. Je zou er toch een keer moe van worden.

30 augustus 2013 om 23:45

precies,, en om nu te zeggen dat het verdiend is? Nee totaal niet.. maar ja dat is voetbal.. De meest gelukkige wint de wedstrijd vaak

30 augustus 2013 om 23:52

Het is wel verdiend hoor. Bayern was de betere.
Chelsea speelde verdedigend, niet dat daar meteen iets mis mee is. Maar Bayern had meer kansen.

Het was echt een geweldige wedstrijd. Ik vond Chelsea trouwens helemaal niet slecht hoor. Alleen vond ik Bayern wel de bovenliggende partijen. Beide ploegen hebben gevochten als leeuwen.

31 augustus 2013 om 00:03

Wederom? Wanneer won Bayern voor het laatste in "last second"? Is behoorlijk lang geleden..

Vorige finale verloor Bayern ook mede door een gelijkmaker in aller laatste seconde van Drogba...

"je zou er een keer moe van worden".. ?

Moe worden van het feit dat bij een team alles spelers een super mentaliteit hebben en tot de laatste seconde dat een wedstrijd duur gewoon door zetten?

Dat is toch juist schitterend.. of had Bayern het 5 minuten voor tijd al op moeten gegeven en genoeg moeten nemen met een verlies?

Wat een heerlijke wedstrijd.voor.mij als neutrale kijker. Verdiende winnaar, ook al gunde ik het Chelsea op de een of andere manier de winst.

Goed geprobeerd chelsea zeker met en team in opbouw en met 10 spelers .
Alleen ik vond b munchen verandert is zo snel tegen de grond gaan
Maar proficiat voor munchen

Tja wat mij betreft geef Jupp maar terug dan Guardiola. Waarom met Lahm bijvoorbeeld als DMF starten? Het was wel zuur, met 10 man kon Chelsea ook niet anders doen. Wat wel scheelde is dat Chelsea toch nog kansen creëerden en je merkt het verschil tussen Mourinho en bijvoorbeeld Di Matteo of Benitez waar Chelsea toch echt alle mazzel van de wereld had. Petr Cech keepte goed, helaas scoorden de Duitsers op z'n Duits.

De eerste prijs voor Guardiola, maar hij heeft nog veel werk te verrichten terwijl ik denk dat Chelsea als het niet dit jaar dan wel volgend jaar een van de gevaarlijkste team zal zijn van Europa met Mourinho.

Het voetbalseizoen is weer begonnen, en hoe..
Lukaku komt nog wel. Hier wordt hij volwassen van.
Bayern en Chelsea komen dit seizoen nog wel tegen in de CL. Mark my words.
Robben weer een prijsje erbij. Chelsea reclame voor countervoetbal. Petje af.

Prachtig de come back van bayern en o zo terecht.
Volgende wedstrijd mou een stokje geven en een billentikker aan trekken en het is net echt.
Wat een mafkees en een prima keus om die laatste pingel uitgerekend door die lukaku te laten nemen.
Die was niet zo maar een klein beetje slecht ingeschoten.
Football wins at last. en gelukkig maar.

Gerechtigheid, zou vervelend zijn als Chelsea weer op zo'n gelukkige wijze een cup zou pakken. Wat zagen Neuer en Cech er trouwens slecht uit bij de goals van Hazard en Ribery. Ik ken keepers die helemaal afgemaakt worden voor zoiets.

Verdiende overwinning voor Bayern al was het wel uitkijken voor de counters van Chelsea.

Zoals wel vaker : de ploeg van Mourinho die leunt en uit de reactie voetbalt.

Motm was Ribery die dan misschien wel minder talent heeft dan Messi of CR maar nog maar eens bewees ook aardig te kunnen voetballen.

Torres had wat mij betreft ook rood mogen krijgen voor zijn gemene fout op Javi Martinez en ik hoop dat Ramirez een serieuze schorsing tegemoet gaat voor zijn beenbrekertje. Hij was dan nog verongelijkt ook terwijl het donkerrood was ipv tweede geel.

En steeds meer duidelijk wordt welke competitie de competitie van Europa aan het worden is . Namelijk de Dutise Bundesliga. En ja , een aantal Olie Sjeiks proberen met man en macht, en met veel oliegeld het tij te keren maar dat is helaas onontkeerbaar. ja deze boodschap ook voor jou Uncle junior met je anti Bundesliga standpunten. maar je gaat je ongelijk gewoon krijgen Uncletje! ! De bundesliga is de competie van Europa. En daar maakt Schalke gewoon deel van als champions league deelnemer

31 augustus 2013 om 00:36

Wat bedoel je precies met 'de competitie van Europa'?

31 augustus 2013 om 08:46

Vroeger gingen alle toppers naar Italie, spanje of Engeland. Gullit, Rijkaard, Basten, Bergkamp, Platini, Boniek (die pool bedoel ik) en ga zo maar door. Nu zie je dat veel toppers voor de bundesliga gaan kiezen ipv Italie of Spanje of Engeland. Natuurlijk zijn er nog steeds veel spelers die in Engeland gaan spelen maar Duitsland hoort er echt bij. Van de Vaart, ,, Raul, Huntelaar, maar ook spelers als Dost en De Jong kiezen voor Duitse clubs waar pak en weg 10 jaar geleden dit soort spelers voor een andere land hadden gekozen

31 augustus 2013 om 11:15

Met alle respect maar dat zijn geen toppers. Engeland is nog steeds de meest aantrekkelijke competitie in Europa. De meeste toppers verkassen dan ook naar de PL. Enkel Bayern heeft de allure die toppers kan aantrekken. Zelfs Dortmund die zich nu kan meten met de absolute top heeft die aantrekkelijkheid niet. De PL zal de komende jare nog steeds de compittie zijn die toppers aantrekt.

Eden voelde zich in z'n sas in z'n eigen stadion, prachtige klasseflits bij beide doelpunten. Maar dan heb je die dekselse Martinez... Hem eruit halen voor Terry was een gok. Wie moest dan de penalty's trappen? De vijfde bijvoorbeeld? Waarom niet de jongste en de enige die sinds zijn 12e voor deze club supportert? Enorm sneu voor Lukaku, dat hij ging missen was ik nog voor het begin van de penaltyreeks zeker van. Cech Motm. Held. Deed alles perfect.

30 augustus 2013 om 23:47

Wat heeft Hazard met het stadion in Praag te maken? Of heb ik iets gemist of verkeerd begrepen?

30 augustus 2013 om 23:53

Het stadion heet toevallig "stadion Eden".

30 augustus 2013 om 23:54

Aha dat wist ik niet, weer iets bijgeleerd op voetbalzone.

Ik vond Bayern niet zo dominant. Ze waren steeds een beetje de weg kwijt als Chelsea ging contouren, maar andersom niet.

Heerlijke wedstrijd zeg, en wat een ontknoping. Fijn om weer eens zo'n finale te zien. En niet een eenzijdige saaie finale.

Mourinho zei nog tegen Lukaku toen Mou hem aan wees: Are you sure? Nou alles behalve sure

De Europese topwedstrijden gaan echt interessant worden, Real Madrid v Chelsea in Miami voelde ook aan als een CL finale.

31 augustus 2013 om 00:38

Haha niet overdrijven. Niemand ging er daar 100% voor. Leek eerder op een oefenwedstrijd.

zonde, deze wedstijd verdiende eigenlijk geen winnaar. maar als je dan uiteindelijk moet kiezen dan toch chelsea.. bayern had heel veel mazzel dat ze in de slotfase de gelijkmaker maakte..

30 augustus 2013 om 23:46

das dan jammer voor je bayern terecht winnaar

31 augustus 2013 om 02:28

absoluut niet terecht maar das mijn mening.. als je eerst al door de scheids wordt geholpen na die duikelpartij van götze. en dan in die slotseconde met een mazzeltje die onverdiende 2-2 maakt..
beide ploegen hebben gestreden, chelsea wat meer dan bayern.

31 augustus 2013 om 02:35

Gotze? Wat dacht je van Mandzukic.. Ze zeggen dat Mou zijn teams hard spelen, maar Pep zijn teams duiken en maken alleen schwalbes! pff.

31 augustus 2013 om 03:26

Hoe kan je die 2/2 in godsnaam onverdiend noemen? In de laatste 10 minuten was het wss 90/10 qua balbezit en 10vs0 qua doelpogingen.

En welke duikelpartij van Gotze? Ik hoop niet dat je het over die horrortackle hebt van Ramires

30 augustus 2013 om 23:53

Ik snap dat nooit? Waarom is het mazzel als een goal in de 90e minuut valt maar is het kwaliteit als de goal in de 60e of 70e minuut valt? ....

Speeltijd is toch gewoon speeltijd, en als je in de 90e minuut goed voetbalt en scoort dan is dat toch ook kwaliteit?...

31 augustus 2013 om 00:40

De goal zelf werd met geluk gescoord. Daar doelt hij waarschijnlijk op.

Heerlijk dit! heerlijk gewoon voor die arrogante Mourinho oh wat vind ik dit heerlijk..
Normaal ben ik zo anti-bayern als de pest maar tegen Mourinho (niet zozeer tegen Chelsea maar wel tegen hun trainer) vind ik dit zo lekker hé dat Bayern toch de wedstrijd heeft gewonnen

30 augustus 2013 om 23:48

Amen ik ben het volledig met je eens

Zeer zeer jammer voor Lukaku, hopelijk zet hij hier zich snel overheen. Natuurlijk zwak getrapt maar aan de andere kant, waarom laat Mourinho een 20-jarige die nog bijna geen minuten heeft gemaakt de beslissende penalty trappen...
Blijkt wel dat ie vertrouwen heeft in Lukaku maar is toch niet slim imo.

Wat een slechte penalty van Lukaku, dacht wel even een mannetje te zijn en m er zo in te schieten. Nou terechte winnaar is Bayern, die bijna de hele wedstrijd genomineerd heeft.

als dante 2 x geel krijgt geeft hij nooit die bal aan martinez
aub kan iemand mij met 1 goed argument komen waarom dante geen geel heeft gekree

31 augustus 2013 om 02:30

omdat dante voor bayern speelt, en die werden de gehele wedstrijd bevoordeelt door de scheidsrechter..
als je ramires 2x geel geeft dan moet je dante zeker 2x geel geven..

Heerlijke reddingen van Cech hebben Chelsea lang op de been gehouden maar uiteindelijk trekt Bayern toch aan het langste eind.

Schitterend spel van beide teams. Chelsea had ook zo zijn aanvallende fases al was Bayern de bovenliggende partij, wat niet gek is want Chelsea speelt vaak verdedigend. Cech overduidelijk man of the match. Die gaat voor de gouden bal als hij dit vol blijft houden.. 😉

Wat rot voor Lukaku. Hoop dat hij goed opgevangen wordt.

Nadat Robben eruit moest kon het mij niet meer schelen wie won. Ginkel was er ook niet bij voor Chelsea. Dat soort dingen vind ik jammer.

Bayern probeerde wat meer het spel te maken, misschien dat je op basis daarvan kunt zeggen dat het verdient was.

Eerste prijs voor Guardiola bij Bayern na de Duitse Cup te hebben verloren. Ben nog niet overtuigd van de effectiviteit van zijn stijl, in het bijzonder op defensief gebied. Teveel goals worden geïncasseerd. Moet beter.

Gefeliciteerd Bayern, jammer Chelsea en knuffel voor Lukaku.

Man of the match; P Chech!

Lukaku stop met voetbal Aub!
Geen toegevoegde waarde voor Chelsea...

30 augustus 2013 om 23:53

Doe even normaal joh!

Had Schweinsteiger ook moeten stoppen na zijn gemiste penalty!
Die jongen is nog 20 die staat daar echt wel zijn mannetje als de tijd daar rijp voor is.

31 augustus 2013 om 00:18

Hij heeft gelijk. Lukaku is niet van toegevoegde waarde voor Chelsea. Zij hebben een beweeglijke spits nodig. Geen statische spits als Lukaku.

31 augustus 2013 om 00:54

Statische spits? Hebben we het over dezelfde Lukaku?

31 augustus 2013 om 01:52

Misschien slecht verwoord, maar het punt is dat hij kwaliteit te kort komt voor de absolute top, waar Chelsea toch naar streeft.

30 augustus 2013 om 23:53

Ik vond Cech wel beter dan Chech om eerlijk te zijn.

30 augustus 2013 om 23:59

hij moet zeker niet stoppen met voetbal, wat praat je? vind wel dat hij beter enkele jaartjes zou spelen bij een subtopper, want voor chelsea komt hij nu (voorlopig) wel wat te kort.

Poeh, je zou Lukaku maar zijn op dit moment. Je team werkt 120 minuten lang. Daarna kom je erin om de laatste minuten te spelen en vervolgens mis je de allesbeslissende trap. Namelijk de laatste penalty. Erg jammer.

30 augustus 2013 om 23:53

Haha net goed kijk hoe hij hem nam hij is geen balotelli

Wat is dit klote verliezen zeg!
Hier word Lukaku in ieder geval hard van.

Bayern heeft dan wel gedomineerd maar had ook vaak de scheids mee, waar chelsea hem juist vaak tegen had!

Jammer voor Lukaku. Moet 2/3 constant spelen bij een subtopper in Engeland. De perfecte vervanger bijvoorbeeld voor Rickie Lambert bij de Saints!

Spreekt Ribery al beetje duits haha?

ben echt 100voor bayern maar wat is die Hazard GOED.

Vond het helemaal geen rood voor Ramires, was n half uur eerder bij de bal en daarna een neutrale botsing. Had eerder die ander nog geel gegeven, maar goed. Bayern speelde wel gewoon beter. Wel ziek verdedigd en gekeept bij Chelsea.

30 augustus 2013 om 23:58

Neen, het was donkerrood. Met zo een gestrekt been inkomen, dan kun je een been breken.

Hopelijk een serieuze schorsing.

31 augustus 2013 om 00:05

En Dante en Ribery dan!

Die komen mooi weg met vieze overtredingen.

31 augustus 2013 om 00:08

Ramires en Torres hadden schandalige overtredingen, als je dat niet ziet ben je blind. Wat Dante en Ribery deden kwam niet eens in de buurt daarvan.

31 augustus 2013 om 02:37

Het is maar hoe je het bekijkt. Het was opzich wel een gele kaart. Maar zijn eerste gele kaart had nooit gegeven moeten worden anders had Dante, Mandzukic en vooral Ribery ook eraf gemoeten.

31 augustus 2013 om 03:58

Het is maar hoe je het bekijkt? Het was op zich een gele kaart? Je vaderlandsliefde heeft je objectiviteit altijd in de weg gestaan, maar dit staat toch echt alles.

Zijn tweede gele kaart zou eigenlijk al donkerrood moeten: met gestrekt been bijna de enkel van Gotze breken.

31 augustus 2013 om 04:10

me vaderlandsliefde ja .. en daarom vraag ik 2x geel voor Dante, want hij is een Belg natuurlijk.....

Ramires raakte eerst de bal en ook had hij de intentie om de bal te spelen, was gewoon geel in mijn ogen.

31 augustus 2013 om 11:32

Excuses.. maar ik blijf achter mijn standpunt dat je niet objectief bent als je de actie van Ramires als zodanig beoordeelt. Bij meeste gevallen is er de intentie om de bal te spelen, maar het gaat risico die hij neemt.

Bovendien beseft hij zelf maar al te goed hoe hij Gotze raakt, maar toch blijft hij maar tegen de scheidsrechter klagen dat het allemaal maar overdreven is. Als het niet zijn intentie was, dan was hij wel even gaan kijken hoe het met Gotze gaat.

Je kan als Mourinho zijnde Lukaka toch niet de laatste penalty laten nemen. Hij is 20 jaar en onervaren in dit soort situaties. De zenuwen werden hem te veel. Dat zag je overduidelijk terug in zijn aanloop en trap.

Verder was het een leuke maar vooral spannende wedstrijd om te kijken. Chelsea was de eerste 15 minuten de betere. Bayern heeft vanaf toen de rest van de wedstrijd gedomineerd. Dus zij verdienen de winst.

Als Guardiola nu nog Martinez niet op het middenveld zet en Lahm niet op rechtsback..dan verklaar ik hem gek.

Hazard was weer geweldig bezig. Ik zou hem graag willen zien bij Real ipv Ronaldo.

31 augustus 2013 om 00:21

ipv Ronaldo? Ik mag hopen dat je bedoelt als ronaldo vertrekt naar manu?

31 augustus 2013 om 00:27

Niet per se. Gewoon in plaats van hem.

31 augustus 2013 om 01:18

omg, dat meen je niet. Kan ronaldo er opeens niets meer van???

31 augustus 2013 om 02:06

Niet opeens. Dat gaat geleidelijk. Hij is alweer 28 jaar oud. Hij wordt puur voetballend met de jaar minder. Hij heeft weliswaar geweldige statistieken maar hij voegt niet veel toe aan het spel. Iets wat van groot belang is bij dit Real. Daar zie ik liever een Hazard of Reus.

31 augustus 2013 om 13:39

Als jij elk jaar de meeste doelpunten en assists levert in je team voeg je wel degelijk iets toe aan het team. Daarnaast is zijn fysiek niet van deze wereld dus die is zo fit dat hij nog wel even door kan. Minder afgetrainde spelers zoals eto o, touré, lampard, gerrard en xavi spelen toch ook nog prima op het hoogste niveau?

Ja een zeer vermakelijke pot als neutrale kijken! En ook mooi om te zien dat er echt een wil is om die prijs te pakken! Felle duels met veel emotie en na de pot toch sportiviteit.
Ene kant knap hoe Chelsea met 10 man voor kwam aan de andere kant voetballen ze toch niet voor het veld overwicht en veranderde er dus niet zo heel gek veel. Wat een ontknoping en iedereen heeft het over Lukaku (begrijp ik ook wel) maar het is ook het zelfvertrouwen van Neuer dat hij blijft staan en keek wat hij ging doen want stel hij gokt net zoals Cech dat deed (die verder geweldig keepte!) dan was die er nog ingegaan ook.

Mourinho kan er soms van genieten en hij gaat in mijn ogen soms over de grens. Maar vanavond had hij groot gelijk door zijn eigen aanhang wakker te schudden..normaal vind ik de fans van Chelsea mooi tekeer gaan maar vandaag leken er wel erg veel dagjes fans te zitten..mooie pot.

walgelijk voetbal van chelsea bah bah bah

gefeliciteerd Cule guardiola

Chelsea heeft straks een lekker teampje op Fifa hoor. Kan je torres, schurle en William ook nog inbrengen. Bayern verdient gewonnen . Leuke wedstrijd.

Geweldige wedstrijd.. Super spannend mede dankzij de penalty's tot op ik zeg maar het laatste schot....

Bayern natuurlijk verdiend gewonnen.. Speelde goed vandaag op een gegeven moment in de wedstrijd ook gewoon super waarin Chelsea helemaal zoek was maar ze wisten wel stand te houden daarna tegen die pressing van Bayern en later ook met 10 man wat behoorlijk knap is.. Maar als een team dat zou kunnen dan is dat wel Chelsea..

In de verlenging speelde mede door die snelle goal van Hazard (schitterende hoe de verdediging aan de kant zette) eigenlijk ook alleen maar Bayern.. Chelsea leunde achteruit maar je staat 2-1 voor.. En je wil niet te veel riskeren.. Toen regende het ook kansen voor Bayern.. maar Cech.. Buitenaardse reddingen..

Maarjah uiteindelijk toch wel gerechtigheid door Martinez in de aller laatste seconde.. En tja dan penalty's waarin alles kan gebeuren.. Ik dacht dat Chelsea daar zou winnen.. Maar dan toch (gelukkig) Bayern die dit keer aan het langste eind trekken..

Maar goed mooi dat Bayern prijs heeft gewonnen alweer de 4e dit jaar en eerste onder Pep.. Is altijd een goed gevoel.. Daarnaast ook het eerste Duitse team dat hem wint..

Wat ook mooi was.. de fans van Bayern daar waren geen seconde stil.. in tegendeel tot die van Chelsea.. Totdat ze Mourinho na 120 minuten wakker heeft geschud..

Mou ook net in een interview "het betere team verliest ook wel eens"... Ik vind hem altijd wel geniaal.. Maar wat een onzin nu...

31 augustus 2013 om 00:00

Acolinho: Duitse competitie is de competitie voor de komende 5 jaar. Geen italie, Engeland of Spanje gaan dat tegenhouden!

31 augustus 2013 om 00:08

Als jij dat zo ziet..

Kijk Italië hoef je van mij part met alle respect niet te noemen ... Spanje is te voorspelbaar.. het is Real vs Barca.. en mede door het feit dat die 2 teams beschikken over absolute wereldsterren.. Maakt dat de competitie "leuk"...

Engeland en Duitsland zijn in mijn ogen ergens identiek.. Super spannend.. kleine teams maken het de grote moeilijk.. Ondanks dat bepaalde clubs super spelers hebben wil het niet zeggen dat ze altijd makkelijk winnen..

Duitsland is in de groei.. en haat een mooi toekomst tegenmoet.. Maar Engeland blijft in mijn ogen gewoon het "mekka" van het voetbal..

31 augustus 2013 om 03:27

Duitsland wordt inderdaad zeer sterker. Met name Leverkusen groeit enorm. Die hebben dit seizoen al zeer mooi voetbal vertoont. Het is afwachten wat die vandaag tegen Schalke doen met waarschijnlijk Boateng in de basis. Dortmund en Bayern geen uitleg voor nodig. Niet voor niets de CL finale van 2013

31 augustus 2013 om 00:03

Acolinho, jij bent een Bayern fan toch? Wat vind jij van het middenveld met Müller en Kroos? Ik vond het voetballend te weinig brengen, vooral Müller kan ik me aan ergeren, ik zie veel liever straks een middenveld van Sweinsteiger - Thiago - Götze, dan kan je pas echt goed tiki-taka spelen

31 augustus 2013 om 00:15

Ja ik ben Bayern fan..

Middenveld: Kroos - Muller vind ik persoonlijk ook niet ideaal.. Ik ze Muller liever van de "flank" komen..

-----Scheinsteiger-----

---Gotze------Kroos---

Dat is in mijn ogen de beste oplossing.. Maar Gotze moet nog wel zijn vorm vinden.. Hij is nog maar net terug.. En Thiago is wel een speler met geniale momenten.. Let op momenten.. Kroos is veel en veel beter.. Het enige voordeel dat Thiago heeft is dat hij het spel dat Pep wil zien al eigenlijk onder de knieën heeft..

Maar hij speelde de afgelopen wedstrijd gewoon vaker slecht dan goed.. Door hem incasseerde Bayern ook wel een paar doelpunten.. Niet direct door hem maar ik zeg maar zo de tegenaanval begon door een "blunder" van hem..

31 augustus 2013 om 00:19

Kroos gaat vaker diep terwijl Thiago wat meer het spel verdeeld als een soort Xavi, maar ik heb te weinig wedstrijden van hem gezien bij Bayern dus ik kan niet over zijn spel nu oordelen.

We zullen zien hoe Guardiola deze puzzle oplost, maar ik vind Bayern nu al erg vermakelijk spelen

31 augustus 2013 om 11:28

Iedere voetbal fan heeft genoten van deze wedstrijd.

Toch denk ik dat bayern zich zelf het leven onnodig zwaar maakt met de 4-1-4-1. De taalrijke kansen van Chelsea waren onder Heynckes nooit tot stand gekomen. Bayern staat heel hoog, en kan dan soms simpel overlopen worden. Heeft ook met het nieuwe positie spel van de verdedigers te maken.

De 2:1 van Chelsea was een behoorlijke blunder van Neuer, die moet die hebben.

Hahahaha. Dat commentaar van Mourinho is geweldig.

Mourinho: The best team lost. By far the best team.

31 augustus 2013 om 00:38

No the best team won the outrageous team lost!

Wat een triest schopvoetbal speelt Mourinho toch zeg!

Die mou met zijn reactie in de pers..................dat kan hij toch niet serieus menen.
Die kerel is echt door de ratten besnuffeld als je het mij vraagt

31 augustus 2013 om 01:43

Nou die uitspraak kan nog wel eens kloppen als men het vanuit het oogpunt van Mou bekijkt..

Ik pak dan even de stats van de Uefa site erbij

Goals: Bayern 2 - 2 Chelsea
Balbezit in (): Bayern 64 - 36 Chelsea
Totaal schoten: Bayen 37 - 14 Chelsea
Schoten op doel: Bayern 19 - 9 Chelsea
Corners: Bayern 15 - 5 Chelsea
Kaarten geel: Bayern 2 - 8 Chelsea
Kaarten rood: Bayern 0 - 1 Chelsea
Overtredingen: Bayern 18 - 23 Chelsea

De laatste 3 punten zijn dan zeer belangrijke.. Want daaruit kan men de conclusie trekken dat Chelsea volgens die filosofie van Mou zonder enige twijfel "het beste team" was..

Ze hebben Bayern les gegeven op het gebied van:
Overtredingen maken
Kaarten pakken
Op de counter loeren
Met 11 man de eigen 16 beheersen

En dat is zoals ik al zei voor Mou de manier waarop voetbal gespeeld moet worden.. Of ze daar in Munchen wakker van zullen liggen...
Mou denkt vast van wel..

31 augustus 2013 om 02:49

Heb de wedstrijd net weer gekeken en ik kan alleen maar concluderen dat Chelsea beter was tot aan die rode kaart van Ramires.
Jullie hebben zoiets van 11/12 shots on target (schoten tussen de palen) toen Ramires een rood kreeg maar daarvoor ging bijna alles ruim naast of erover (met name zeker 6,7 pogingen van Ribery). Cech had niet zoveel te doen.

Ik weet nog, dat iedereen gezegd heeft, dat Chelsea beter speelde (tijdens live-meepraten) en dit waren geen Cfc fans, maar toen Ribery scoorde was Bayern ineens weer de betere.

Chelsea had veel meer 100 procent kansen dan Bayern tot aan die rode kaart. Neuer had nog 2 wereld reddingen verricht. Zulke 100 procent kansen had Bayern echt bijna niet voor de rode kaart. Bijna al die wereldreddingen van Cech kwam pas na de rode kaart.

11 vs 11 was Cfc de betere. 10 vs 11 waren jullie de betere. Maar okay, dit is hoe ik het zie tenminste.

31 augustus 2013 om 03:57

Een wedstrijd duurt niet totdat je een rode kaart pakt. Een wedstrijd duurt totdat de scheidsrechter affluit. Dat je een terechte rode kaart pakt, maakt dat niet anders. Bayern was gewoon beter, voor én na de rode kaart. Chelsea speelde op de counter, Bayern maakte het spel.

31 augustus 2013 om 04:15

Omdat Bayern het spel maakte waren ze beter. Hilarisch ben jij.

Jonge man, ook Dortmund speelde op de counter tegen Bayern en hebben met 4-2 gewonnen. Dus jij komt me vertellen dat Bayern beter was omdat ze het spel hebben gemaakt?

En Jonge man, lees voordat je een reactie plaatst. Er staat: 11 vs 11 was Cfc de betere. 10 vs 11 waren jullie de betere.
Dus komt niet dom doen en zeggen: "een wedstrijd duurt niet totdat je een rode kaart pakt. " want ik heb dat niet gezegd?!

31 augustus 2013 om 09:22

Aub, ga BVB niet met CFC vergelijken. Als je dat doet ken je BVB niet! De bedoeling van het BVB spel is aanvallen, aanvallen en aanvallen.

Het wordt meteen bij BVB na de bal verovering de risico pass naar voren gespeeld. Gaat het mis, wordt door counter pressing probeert op de helft van de tegenstander de bal terug te veroveren. Bij Cfc, daarbij vergeleken, lopen 8 spelers richting eigen strafshop gebied in deze situatie.

31 augustus 2013 om 09:32

haha dus de ploeg die het spel maakt is de beste ploeg? Ik nodig je uit om wat meer voetbal te zien..

31 augustus 2013 om 18:33

@ blink182

En ik concludeer dat Bayern gewoon beter was..

Bayen probeerde er doorheen te komen maar het is altijd lastig tegen een tegenstander die zich verdedigend op stelt.. Ze waren constant bezig om een goede aanval op te zetten/bouwen.. Hadden vaak ook ruimte gecreerd.. Maar die kansen werden slecht benut/ingeschoten.. Was veel meer uit te halen..

Bayern stond vaker met 10 man op de helft van Chelsea dan dat Chelsea dat op de helft van Bayern deed.. Op de counter waren ze gevaarlijk maar dat is juist zo omdat de verdediging van Bayern zo hoog stond.. En daar wouden ze dan van profiteren..

Hoeveel normale (in de zin van géén counter) aanvallen probeerde Chelsea op te zetten? En die 100 kans van Oscar omdat Dante uit glijdt.. Anders had hij die kans niet een gekregen..

Bayern was gewoon beter en heeft meer dan verdiend gewonnen.. Maar okay. zo zie ik het dan tenminste

Prachtige wedstrijd. Zie persoonlijk liever een ander middenveld bij Bayern dan Müller, Kroos, Lahm maar goed blessures enzo.

Wouw, ik word echt misselijk van al die heiligen die het nodig vinden om duizend keer te vermelden hoe 'schandalig' het beleid van chelsea is, en hoe zielig ze hebben gespeeld door alleen te verdedigen. Scroll eens omhoog en aanschouw duizenden reacties die precies hetzelfde vermelden.
En denk even na. Als je tegen de beste ploeg ter wereld speelt ben je gewoon hartstikke dom als je vol op de aanval gaat. Mourinho snapt dit gelukkig wel en heeft het tactisch goed aangepakt. Want het is hem bijna nog gelukt ook!
Ik heb zo'n medelijden met lukaku ondanks dat hij hem dramatisch inschoot.
Bayern gezien het spelbeeld en aantal kansen de terechte winnaar. (helaas)

31 augustus 2013 om 00:42

Ik denk dat mensen dat roepen omdat Chelsea in 9/10 belangrijke wedstrijd zich zo vertoond..

Kijk alleen hun "belangrijke" wedstrijden in de CL de afgelopen jaren.. De EL finale van vorig jaar.. tegen Benfica werd ook min of meer op zo'n verdedigende wijze gewonnen.. CL 2012.. Een wonder dat men op zo'n manier hoe zij speelde 2-3 ronde overleefde en ook nog eens de finale won.. Dat gaat in 100 jaar niemand meer op zo'n manier lukken.. Het is natuurlijk ook een tactiek.. Maar voor een club als Chelsea met zulke fantastische en technisch briljante speler is deze speelwijze die ze nu jarenlang hanteren gewoon een "schandalige" vertoning te noemen..

En daarom reageren mensen ook zo.. want het is zoals ik al zei niet de eerste keer dat Chelsea zich zo presenteert..

Wat Lukaku betreft.. Het is natuurlijk erg voor zo'n jonge speler.. Maar dan moet je ook niet zeggen van ja ik wil hem nemen.. En als je schiet probeer hem er dan gewoon in te rammen.. Maar niet zo als hij dat deed.. bij die aanloop zag men al dat het een belachelijk schotje zal worden.. Het ging nergens over..

Men zou daar eigenlijk geen medelijden mee moeten hebben..

31 augustus 2013 om 03:16

Pff toen Shaqiri klaar stond om de penalty te nemen hield ik het niet meer haha. Gelukkig dat Cech daar even minder was.
Wat lukaku betreft heb je gewoon gelijk Een absurde aanloop op een zeer belangrijke moment.

ik vond dat Chelsea wel verdiende te winnen zo met 10 man, mensen kunnen alles zeggen over Chelsea dat ze veel verdedigen dan aanvallen,chelsea bewijst dat je nooit beter hoef te zijn om iets te winnen, ik denk dat ajax veel moet leren van Chelsea, als je kijk ze komen met 10 man te staan tegen bayern en scoren nog gewoon, tegen barca uit als vroeg in de wedstrijd met 10 man staan en halen de finale van de CL gewoon,deze ploeg heeft wel karakter en hier moet ajax en de rest van nederland maar goed naar kijken,chelsea gaat een goeie seizoen draaien ik tip hun als titelfavoriet nummer 1 in PL

Spannend was het zeker, cech een geweldige keeper. Torres had ook rood moeten krijgen. Daarnaast weer typerend hoe spelers van mourinho de opdracht hebben gekregen om desnoods onreglementairal het voetbal zoveel mogelijk af te breken, liefst op het middenveld. Gelukkig heeft het aanvallende voetbal gewonnen van het afbraak en countervoetbal.

Mooie wedstrijd, heb echt genoten. Na lange tijd weer zo een spannende wedstrijd.
Ribery probeerde teveel. Hij deed precies wat Depay ook doet: Vanuit elke hoek schieten. Na het doelpunt van Ribery zag je Chelsea even aanvallend voetballen en dan vind ik het jammer dat Chelsea voor de rest zo verdedigend speelt want aanvallend gezien zijn ze echt heel sterk. Ik ergerde me wel aan Bayern. Het begon op Barcelona te lijken al die passes. Nu kan je ook weinig anders omdat Chelsea vol ging verdedigen, maar Guardiola komt hier met de schrik vrij. Hopelijk snapt hij nu dat hij niet met elke club tiki taka moet gaan spelen. Bayern was vorig jaar sterk zonder tiki taka. Ze zijn alleen nog maar sterker geworden deze zomer. Om dan te zien dat Guardiola alles om aan het gooien is daar wordt ik niet blij van.

Bayern was beter, maar Chelsea had er meer zin in.

Wel matig verdedigd door Chelsea de laatste 15 minuten. Een goalnkon niet uitblijven.

31 augustus 2013 om 03:12

Ik vond dat ze juist wel goed verdedigden, zeker met name Cahill en Luiz waren zeer goed.

31 augustus 2013 om 14:09

Het laatste kwartier werd er teveel teruggelopen. Onnodig, want Bayern zat niet lekker in de wedstrijd.

Maar als je dertig ballen per minuut in je 16 laat vallen, gaat dat onherroepellijk fout.

Gelukkig heeft Mourinho weer de klop gekregen van Pep

We kunnen hem nu ondertussen wel wegstrepen als beste coach want dat is hij al lang niet meer

16 gespeeld onderling
3 gewonnen door Mourinho
8 door Pep

Goals voor Mourinho 18x
Goals voor Pep 28x

Pep : 15 titlels in 5 jaar
Mourinho : 20 titlels in 13 jaar
(komen er in die 8 jaar die hij achterloop nog wel wat meer bij)

The best team won and the outrageous team lost!

Wat een triest schopvoetbal speelt Mourinho toch zeg!

Wat een geweldige spannende wedstrijd, ik stond op het puntje van mijn stoel ! Ik heb echt van deze wedstrijd genoten. Hazard mooie gedribbeld en een prachtige kans gecreëerd en passeert de bal naar naar Schurrle die veel ruimte had en voor een assist zorgde die heerlijk werd afgemaakt door Torres, die meer scoort in Europese wedstrijden dan in de Premier League zelf. Een mooie doelpunt van Ribery die gemakkelijk ook een tweede had kunnen maken, maar zijn kans niet zo goed heeft afgemaakt. Ramires terecht zijn tweede gele kaart, wel jammer en pech dat Chelsea met 10 man moest spelen tegen zo'n aanvallend Bayern. Waardoor ze daarna ietsje meer begonnen te verdedigen wat logisch is als je met 10 man speelt. Paar minuten daarna een overtreding van Dante die normaal zijn tweede gele kaart had moeten krijgen dus rood. David Luiz zijn kopballen daar kan elke verdediger over dromen, Zijn 2 kansen vandaag kwamen allebei uit een hoekschop die hij had kunnen scoren. Zijn eerste kans was op de deklat en zijn tweede kopbal werd tegengehouden door een geweldige redding van Neuer. Hazard ging er zelf voor en verdubbelde de uitslag met 2-1, ik vind hem één van de meest onderschatte spelers. Na de 2-1 had Mourinho besloten om volledig zijn bus te parkeren dus wisselde hij Schurrle met John Terry. En speelde met een 531 opstelling. Cech en Neuer waren vandaag fenomenaal en zorgden allebei voor prachtige reddingen. Neuer die superman was aan het uithangen en tot de middenveld kwam en een bal weg kopte, gewoon geniaal ! 1 minuut blessuretijd, 1 minuut was voorbij maar de scheidsrechter floot nog niet af ! En helaas voor Chelsea scoorde Javi Martinez. op het laatste moment. Als dit met Real Madrid was gebeurd ging ik vandaag niet kunnen slapen. Zoals ik had verwacht had Bayern de penalties gewonnen, bijna al hun goede penaltynemers zaten op de bank. Ik gunde het Chelsea, dit is echt pijnlijk voor hun, en ik feliciteer Bayern. Wat een Duitse timing ! Maar het Bayern van Heynckes vind ik veel beter dan die van Guardiola, het tiki taka systeem past echt niet. Moest Ramires geen rood krijgen en de scheidsrechter vroeger af fluiten was de wedstrijd anders afgelopen.

31 augustus 2013 om 01:03

Javi scoorde 4 seconden voor het einde.

En Ramires was donker rood.

en hoe kom je derbij dat Hazard onderschat is. die jongen wordt al sinds zijn Lille tijd op een voetstuk gezet.

31 augustus 2013 om 01:39

Volgens mij is Hazard niet onderschat, ik bewonder hem alleen maar. Maar ik vind dat hij word onderschat door de andere mensen.

31 augustus 2013 om 02:27

Er zijn mensen die Hazard niet zo goed vinden. Ik weet zelf totaal niet waarom. Het talent druipt er van af!

31 augustus 2013 om 01:43

Je kan beter de volgende keer beter op puntje van je stoel zitten i.p.v. puntje van je stoel staan..kijkt prettiger :-p

Mooie wedstrijd met uiteindelijk ook wel verdiende winnaar ,
Bayern had na de vreselijke overtreding van ramires het betere van
Het spel . Dus terechte overwinning Bayern !!

Bayern de terechte winnaar!!
Chelsea kon het makkelijk winnen als het in de laatste minuut ging uit tikken, inplaats van de bal naar voren rossen.
Nie slim gespeeld!

Dit was de beste wedstrijd die ik de afgelopen 2 jaar heb gezien .
Ik kijk heel wat wedstrijden en dit gevecht was toch wel de beste.
2 totaal andere visies op voetbal maar een geweldige strijd.

Eerste helft een geweldige Torres die fantastisch speelt met een licht overwicht voor chelsea .
Tweede helft overwicht voor bayern waar chelsea toch wel kansen krijgt.
Ik vond gelijkspel aan het einde volledig verdiend aangezien ze allebei hebben gestreden tot het einde.
Penalties waren zeer spannend met een aantal perfecte pingels. jammer dat 1 dan mislukt.

31 augustus 2013 om 02:12

Barcelona - Atletico Madrid twee dagen geleden gemist? Dat was nog veel meer een strijd.

Ja jammer dat het bij Chelsea zo gaat en niet creatiever gaat spelen met een Hazard, Mata, Oscar of De Bruyne. Maar ik heb het gevoel alsof iedereen Chelsea ziet als

Een team van Mourinho pakt weer 7x geel en 1x rood...en dan niet eens tegen Barca..dus aan hen kan t niet liggen...volgens Mourinho was t voor de" verandering "de scheids die op zn flikker moest krijgen.. was een leuke wedstrijd...en tsja die laatste sec van de verlenging dat Bayern scoort is dikke pech...

Bayern was terecht winnaar!

Het was de enige ploeg die goed aanvallend voetbal speelde en verdient het dus om te winnen. Wat een verschil tussen de eerste helft en de tweede helft voor Bayern en toen Martinez pas inviel ging Bayern steeds beter voetballen. Er werden fouten gemaakt aan de kant van Bayern en hopelijk was dit slechts een momentopname.

Voor Chelsea, eigenlijk is hierboven alles mee gezegd!

Als Bayern zijnde ben ik heel blij dat Martinez terug is en een deel van deze overwinning met dank aan deze Spanjaard.

31 augustus 2013 om 03:02

Dus de team die goed aanvallend voetbal speelt verdient het altijd om te winnen?

31 augustus 2013 om 10:14

Waar zie je ‘altijd’ staan in mijn zin? Lezen is ook een vak!

Ja, het team van Bayern heeft terecht gewonnen en wat wil je hiermee nu zeggen?

@topgear,

Hetzelfde geldt ook voor jou!

31 augustus 2013 om 10:42

Nederlands goed gebruiken is ook een vak.
Als je en ik citeer letterlijk: "het was de enige ploeg die goed aanvallend voetbal speelde en verdient het dus om te winnen." Dan kan je deze uitspraak veralgemenen naar altijd. Op de manier hoe jij het verwoord impliceer je meteen dat wannneer je "goed" voetbal speelt je het ook verdient om te winnen.
Wat is juist "goed" voetbal? Ik vond chelsea gisteren veel beter spelen tot aan de rode kaart. Chelsea controleerde de match en kreeg de gevaarlijkste kansen. Ja bayern tikte de bal rond en had meer balbezit maar buiten zo'n belachelijke schoten van ribery waren ze totaal niet gevaarlijk.
Pas na de rode kaart kwam chelsea onder druk te staan met enkele 100% kansen voor bayern tot gevolg, dus ik vond de gelijkmaker verdiend en penalty's zijn een loterij.
Ik durf dus toegeven dat bayern verdiend is gewonnen, maar ze waren zeker niet superieur zoals jij laat doorschemeren.
De volgende keer alles wat nuanceren jeff

31 augustus 2013 om 21:46

@topgear,

Ik had het allemaal misschien wat beter kunnen formuleren, ik plaatste deze reactie even tussendoor terwijl ik op een andere plek met iets anders bezig was, het onderhoud aan de website. Bij deze!

Je vond Chelsea gisteren veel beter spelen tot aan de rode kaart. Oké, dit is jouw mening.
Ik denk er anders over en nog een laatste reactie wat mij betreft (we kunnen ook niet eindeloos blijven discussiëren)

31 augustus 2013 om 09:37

Wat een kortzichtige reactie.. Een ploeg die dus goed aanvallend voetbal speelt verdient altijd te winnen? Ik ben het totaal niet met je eens. Er zijn nog andere aspecten waar je rekening mee moet houden. Tot aan de rode kaart had chelsea gewoon de grootste kansen! Dat is gewoon heel naïef van bayern..(hoe goed aanvallend ze ook speelden)

31 augustus 2013 om 10:25

Bayern was in alle opzichten beter dan Chelsea, dat lijkt me duidelijk.

31 augustus 2013 om 10:44

Ik ben het hier 100% niet met eens, lees hierboven maar.

maaar bayern blijft een goede club

gelukkig wint de ploeg die wilde winnen.

sommige mensen zeggen weer : guardiola geluk en dat soort flauwekul

ik snap mourinho niet. zoveel goede creatieve spelers en dan niet jezelf aanpassen aan het materiaal, maar gewoon je eigen speelstijl doorvoeren.

Bayern scoort in de laatste minuten wat erg geweldig is maar zeer teleurstellend voor Chelsea

proficiat Bayern

Bayern en Chelsea hebben er voor gevochten, Bayren was dit keer iets beter dan Chelsea ,ribery heeft ook de prijs als beste speler van het seizoen toegekend en dat heeft hij zeker verdient..

proficiat Bayren,. Ribery

Bayern gaat weer een van de beste zijn dit jaar maar de CL prolongeren wordt lastiger. Toch zie ik de ploeg onder Pep nog verder doorgroeien.

Heerlijk al die Chelsea fanboys hier. Geef gewoon toe dat ze afbraak voetbal spelen. Er is geen een aanval geweest die begint bij Cech en eindigt in een goal. Dit gebeurt nooit tot zelden bij het voetbal wat Chelsea speelt..

31 augustus 2013 om 12:47

Sinds wanneer moet een aanval starten bij de keeper?

Pep heeft wel al zijn visie opgelegd zeg. Met 10 middenvelder oneindig lang rondtikken, gaap.

Torres is een echte killer op de counter zag je ook al tegen Benfica en zijn tijd bij Liverpool.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren