Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Barcelona dankt Valdés en wint eerste prijs van het seizoen

Laatste update:

Barcelona heeft de Spaanse Super Cup op zijn naam geschreven. Het team van Gerardo Martino kwam in de nacht van woensdag op donderdag weliswaar niet verder dan een doelpuntloos gelijkspel tegen Atlético Madrid, maar dat was na de remise in het Vicente Calderón (1-1) voldoende om de eerste prijs van het seizoen op te eisen: 0-0. Barcelona had liefst 74 procent balbezit, terwijl Atlético liefst 26 overtredingen beging. Het was veelzeggend over hoe de teams elkaar bestreden.

/

In een zeer intense eerste helft domineerde Barcelona, maar was Atlético levensgevaarlijk op de counter. Het team van Martino kreeg in de eerste tien minuten reeds twee kansen op een vroege openingstreffer. Filipe Luis en Thibaut Courtois hielden Lionel Messi van het scoren af en daarna liet Alexis Sánchez na om een fout van de doelman af te straffen. Bij Atlético waren Arda Turan en Diego Costa een plaag voor de Catalanen, al waren de bezoekers eigenlijk pas in het laatste kwartier voor rust echt gevaarlijk. Victor Valdés had geen moeite met een matige inzet van Koke, maar enkele minuten voor rust verrichtte de sluitpost van los Azulgrana een magistrale redding op een inzet van Arda.

Na de onderbreking was Atlético daadkrachtiger in offensief opzicht en moest Valdes na een klein uur spelen in actie komen op een geplaatst schot van David Villa. Na een periode waarin beide ploegen weinig oog meer hadden voor tactiek slaagde Barcelona erin om het duel te controleren en was Atlético zichtbaar vermoeid. Courtois hield zijn ploeg voortdurend op de been, maar na de rode kaart voor Filipe Luis was het over en sluiten voor los Colchoneros. De linksback liet zich intimideren door Daniel Alves en zijn knietje werd bestraft. Laatstgenoemde was vervolgens de pineut.

Het duel werd onvriendelijker: Diego Costa kreeg geel voor een duw jegens Alves, die niet veel later de noppen van Diego Godin op zijn rug voelde. De verdediger ontsnapte aan een prent. Zelfs vanaf elf meter was Barcelona niet in staat om te scoren. Na een charge van Miranda op Pedro wees de dienstdoende scheidsrechter naar de stip. Messi ging achter de bal staan en mikte het leer op de lat. In de slotminuten kreeg de reeds gewisselde Arda nog een rode kaart van de leidsman.

Barcelona heeft verdiend de Spaanse Super Cup gewonnen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Messi speelde vandaag weer heel matig.
Waarom ze hem dan ook een penalty laten nemen vraag ik mij echt af.
Geef die jongen eens een keer rust je zie gewoon dat hij last heeft.
Gelukkig nog aan het eind wat spektakel voor de rest was de wedstrijd niet echt veel aan.
Gelukkig wel weer een prijs er bij

29 augustus 2013 om 01:01

Neymar was echt dramaa

29 augustus 2013 om 01:04

Ben helemaal niet onder de indruk van Barca.
Ik vond vooral Neymar heel slecht spelen en Messi was ook niet op zijn best en mist dan ook nog eens een penalty!
Scheidsrechter was weer een partijdig zoals altijd bij Barcelona!
De enige prijs die Barca verdiende was een prijs voor hun acteerprestaties.

29 augustus 2013 om 01:04

Inderdaad, vond hem heel matig spelen. Gleed de hele tijd uit. Enige pluspunt was dat hij de bal telkens weer veroverde nadat hij em kwijt was

29 augustus 2013 om 01:08

Haha gast lag je te slapen Atleti moest eigenlijk nog meer rood krijgen als ze echt geel kregen waar het terecht was.

Ze hadden op gegeven moment dubbel zoveel overtredingen dan barca en barca had dubbel zoveel kaarten beetje scheef of niet, je bent zelf nu aan het acteren jankerd.

29 augustus 2013 om 01:12

Scheidsrechter partijdig?
Welk wedstrijd heb je nou gezien?
Heb je al de aangeslagen op spelers van Barça gemist ofzow. Hoeveel schoppen kreeg Messi nou niet-_-'

29 augustus 2013 om 01:16

Ik heb de wedstrijd Barcelona - Atletico Madrid gekeken.
Welke ''aangeslagen''? jij trapt met je open ogen in het acteer werk van de Barcelona spelers!

29 augustus 2013 om 01:17

Wedstrijd niet gezien maar 26 overtredingen in 90 minuten is inderdaad achterlijk veel.

29 augustus 2013 om 01:17

@fcbrm
Ja tuurlijk had Atleti meer overtredingen omdat de scheids partijdig is! Die statestiek zegt helemaal niks over de wedstrijd.
De scheids zou al bijna fluiten als een speler van Atleti zijn veters strikt!

29 augustus 2013 om 01:19

Geef Neymar de tijd, die jongen is daar pas.

29 augustus 2013 om 01:21

Hij zal zich misschien wel beetje moeten aanpassen!
Maar het Spaanse voetbal is niet van heel hoog niveau en het is fysiek ook niet erg zwaar.
Maar voor 60 miljoen had hij er eigenlijk al moeten staan.

29 augustus 2013 om 01:34

@fcbrm volgens jullie catalanen moet altijd heel het veld rood krijgen en willen jullie alleen tegen een keeper spelen.

29 augustus 2013 om 01:40

@ "voetbalexpert" (zo kom je niet over)

Heb je wel dezelfde wedstrijd gezien? Die lui van atletico maaktte er een bokswedstrijd van joh. Gabi die na 8 overtredingen pas geel kreeg (na klagen waar hij totaal geen recht op had). Verder had Godin al van het veld moeten zijn.

on:
Blijf het wel jammer vinden als liefhebber van het spelletje dat iedereen zo dramatisch doet bij een tikkie (vooral de barca spelers), tis zo zonde, je krijgt de overtreding echt wel mee maar toch nog even zielig doen.

29 augustus 2013 om 01:42

@nouhronaldo

Het was deze wedstrijd gewoon een feit dat er meer rode kaarten hadden mogen vallen.
Gabi heeft denk ik de helft van de overtredingen op zijn naam en verdiende 3x geel. Godin die op de rug van Alves gaat staan.

Blijf aub objectief en bestempel niet alles van Barca meteen als negatief omdat je een Real supporter bent, beetje kinderachtig.

29 augustus 2013 om 01:44

Barcelona verdiend alles maar vorige week verdiende Atletico een penalty waar David Villa werd getackeld in de 16 meter.

29 augustus 2013 om 01:45

"maar voor 60 miljoen had hij er eigenlijk al moeten staan."

Doet hij toch ook? Vorige week nog de 1-1 gemaakt.. en nu wint Barcelona deze prijs dankzij zijn goal? ofniet?

29 augustus 2013 om 03:00

Acteerprestatie???

29 augustus 2013 om 03:19

Ik mis de echte Neymar die d.m.v individuele acties zijn tegenstander voorbij gaat. Het lijkt alsof hij weerhouden word om zijn acties uit te voeren. Als dat het geval is, is het wel jammer voor zo'n talentvolle speler.

29 augustus 2013 om 03:58

Zijn acties lukken niet in een competitie waar er fatsoenlijke verdedigers zijn. Hij moet zich nog ontwikkelen als moderne speler.

29 augustus 2013 om 07:16

Als een speler van Atletico mijn veters zou strikken weet ik ook niet direct wat ik zou doen. Dus dan is fluiten een goede optie.

29 augustus 2013 om 08:01

@hrich ben met je eens.. Dit gebeurde ook bij alexis, hij was zo leuk om naar te kijken voor hij bij barca kwam.. Ik vrees dat we de oude neymar nietmeer zullen zien.. Passen en nog es passen dat zullen we hem zien doen de komende jaren..

29 augustus 2013 om 08:02

Jullie doen net of de Braziliaanse competitie zo dramatisch is.. Nou ga die competitie is volgen en je zult zien dat er in Spanje echt niet beter word verdedigd dan in Brazilië

29 augustus 2013 om 08:03

Nee. Ondanks zijn matige prestatie wint Barca. Niet dankzij Neymars goal. Nu impliceer je dat Barca zonder hem onmogelijk had kunnen winnen.

29 augustus 2013 om 09:29

Inderdaad zeg en alhoewel de cup met 0-0 in de zak zat mocht Neymar in de laatste minuut eigenlijk ook nog de 1-0 binnen schieten maar werd er afgefloten terwijl er in de 4 minuten blessuretijd ook nog een supporter het veld in kwam wat dus eigenlijk ook nog bijgeteld diende te worden maargoed.

29 augustus 2013 om 01:02

Nee, de voetbalgoden hebben Messi verboden ooit tegen Chelsea te scoren, maar dat hij in alle andere wedstrijden mag en kan schitteren wanneer hij daar zin in heeft Helaas, je kan als speler nou niet eenmaal alles hebben

29 augustus 2013 om 01:07

Hij heeft geen pingel gemist voor Barca sinds tegen Chelsea in april 2012 en nu wederom flashbacks met Courtois hier.
Verpest mijn toto mooi ermee, bedankt Leo!
Nog even stressen op het eind.

29 augustus 2013 om 01:10

Hahaha, zorg er voor dat je nooit meer tegen Chelsea speelt en alles komt goed

29 augustus 2013 om 01:17

Sowieso nog een keer wraak nemen voor die verschrikkelijke wedstrijd, maarja met Mourinho erbij nu zal het dan weer zo moeilijk zijn minimaal.

29 augustus 2013 om 01:22

Haha, wat mij betreft staan we quite;p De rivaliteit is ontstaan door die wedstrijden in London met Hiddink toen nog.. Sindsdien haatte we Barca, maar wat mij betreft als fan is dat gewoon weer rechtgezet en ik enkel lichtelijke afkeer vanwege sommige uitspraken/spelers en dergelijke maarja niets persoonlijks, heb ik ook bij United/spurs en QPR

Maar jullie zijn altijd welkom voor revanche haha

29 augustus 2013 om 01:37

Die wedstrijd herinner ik me nog wel ja. Ballack die de scheids bijna omver loopt met zijn handbewegingen voor een niet gegeven penalty. Drogba die het na de wedstrijd heeft over 'disgrace' voor het voetbal. Essien met een prachtige volley! Heerlijke CL duels destijds.

Cech blijft een angstgegner voor Messi. Zelfs wanneer hij een penalty krijgt en Cech ook nog eens passeert, brengt de lat redding ; ).

29 augustus 2013 om 02:50

Courtois keepte die wedstrijd in april 2012 toch niet?

29 augustus 2013 om 06:12

Die rivaliteit was volgens mij ver daarvoor al toen Mourinho voor de eerste keer als coach terugkeerde naar Barça en hij geschokt was, omdat iedereen in Barcelona en "de vertaler" bleef noemen. Sindsdien heeft hij echt oneindig veel haat voor Barça en is Barça - Chelsea steeds een onzinwedstrijd waarin vorm niks uitmaakt en Chelsea steeds op een of andere manier de wedstrijd veel te spannend kan maken of zelfs wint.

29 augustus 2013 om 02:34

Dit is gewoon onverdiende beker die barca pakt , 2 gelijk spellen , die regeling van 2 wedstrijden moet gewoon 1 wedstrijd worden die het direct bepaald wie die bekerwinnaar is

29 augustus 2013 om 02:56

Of bij gelijk doelsaldo spelen tot je er dood bij neervalt! :D

Helden van Barca, ze zijn zo vaak getrapt dat ze deze prijs verdienen.

Barca speelde matig. Echter mochten zij wel hun kansen benutten. Atletico is trouwens echt een luizenploeg. Vooral die idioot Turan op het eind met zijn pistool gebaar. schorsen voor een half seizoen. Valdes keepte trouwens echt geweldig.

1e prijs is binnen. maar men moet echt effectiever worden In Barcelona.

29 augustus 2013 om 01:02

Barcelona speelde alles behalve matig hoor, ze speelde echt goed spel, ze hadden veel combinaties, het Tiki-Taka is toch echt terug aan het komen, er werd goed druk gezet alleen had Atleti een brilliante verdedegings tactiek.

29 augustus 2013 om 01:06

Briljant? Sinds wanneer is schoppen en ellebogen briljant verdedigen? Ze speelde constant op het randje. Er zijn niet voor niets een shitload aan kaarten gevallen waaronder een terechte rode voor atletico en een Pingel.

Ik vond ze matig spelen omdat de effectiviteit weer ver te zoeken was. ipv een schot op doel wordt er weer eindeloos afgelegd op een mede speler en alweer speelde Neymar alsof hij te verlegen is om de bal aan te raken. Ik hou van barca hoor, maar als je tegen een geparkeerde bus speelt moet je effectief zijn. tegen een Real was deze pot sowieso een verloren zaak geweest.

29 augustus 2013 om 01:40

Arda maakt idd geen pistool gebaar... maar een beweging in de richting van omkoperij of iets dergelijks, leek ook op afstandbediening, waar hij de scheidsrechter vraagt om stil te zijn of zo..?

29 augustus 2013 om 19:13

Oke, misschien gaat brilliant een beetje ver, maar ze hebben wel Barca 90 minuten afgestopt weliswaar door te schoppen en onderuithalen, maar ze hebben het geflikt.

Ik ben ook van mening dat er meer van afstand wordt geschoten sinds Tata er is.

Ik denk ook dat Real ons keihard onderuit zou hebben gehaald (helaas), daarom is een CV ook zo hard nodig.

29 augustus 2013 om 01:03

Ja dat mag ook wel eens gezegd worden natuurlijk!

Valdes pakt de beker voor Barca vandaag!
Messi hadden ze gewoon nog een wedstrijd moeten laten rusten natuurlijk.

A. Madrid daar spelen echt een paar idioten zeg want die mochten van de scheids echt alles terwijl Fabregas voor niks een gele kaart kreeg en Gabi 6x overtredingen maakte waarbij hij wel de man raakte zonder kaart!

29 augustus 2013 om 01:03

Zou eerst de beelden maar terugkijken voordat je iemand een idioot noemt. Arda maakte een gebaar van een afstandsbediening richting de scheidsrechter en niet die van een pistool.

29 augustus 2013 om 01:07

Ja hoor. een afstandsbediening. Wat wou ie daarmee bereiken dan? Het was een pistoolgebaar. Maar aangezien het een mede turk is staak ik de discussie al voor ie begint want er kan weinig op tegen jullie haast bezeten chauvinisme.

29 augustus 2013 om 01:14

Daarmee wou hij duidelijk maken dat hij vond dat de scheidsrechter niet objectief was en met een afstandsbediening bestuurd werd.

Wel lekker makkelijk om elke turk over 1 kam te scheren, Terwijl ik hier probeer om zo objectief mogelijk te zijn en je op iets te wijzen wat je misschien verkeerd hebt gezien.

29 augustus 2013 om 01:15

Toon mij de pistoolgebaar van arda met een afbeeldind dan. Ik kan wel bewijzen dat Arda iets anders deed dan een pistoolgebaar.

29 augustus 2013 om 03:13

Huuuuuhhh, je maakt een nogal zware beschuldiging (dat Arda een wapenlustige gek is) en vervolgens zeg je ook nog eens dat je geen uitleg wil omdat Turken toch chauvinistisch reageren. Passen er wellicht nog meer vooroordelen in reactie?

Het gebaar van Arda leek in de allerverste niet op een pistool? Volgens mij moet je daarvoor je duim en wijsvinger in een hoek van 90 graden houden. Arda maakte inderdaad een gebaar van een afstandsbediening, wat in het Turks zoveel betekent als dat je op een afstand, dus door derde partijen, bestuurd wordt.

29 augustus 2013 om 11:16

Omkoperij? atletico mocht blij zijn dat het bij 2 rode kaarten bleef. niks omkoperij, de scheids floot erg coulant voor de madrilenen. Vandaar dat julie afstandsbediening argument ( ) totaal onzinnig overkomt.

overigens een melding gemaakt van mijn reactie, zie ik. Toont maar weer eens aan hoe gevoelig jullie zijn voor kritiek

29 augustus 2013 om 01:09

Turan maakte helemaal geen pistoolgebaar maar het leek er wel een beetje op haha.
Maar dat gebaar maakte hij ook pas nadat hij rood kreeg, waar kreeg hij nou precies rood voor?

29 augustus 2013 om 01:12

Geen idee. Maar de scheids liep langs simeone en die bleef gewoon stilstaan. Dus zelfs simeone wist hoe laat het was voor Turan. hij werd ook tegen gehouden door 5 man. zal wel de scheids hebben uitgescholden ofzo, of iemand anders.

29 augustus 2013 om 03:44

Het was geen pistool gebaar lieve schat, maar "yusuf yusuf" gebaar. Zo heet het tenminste in het Turks, ik weet niet exact wat de Nederlandse versie ervan heet.

29 augustus 2013 om 10:51

En wat stelt dat "yusuf yusuf" gebaar voor?

On: Een extreem fel Atletico heeft Barcelona echt 90 minuten onder druk gezet, waardoor dit echt een geweldige wedstrijd werd om te kijken. Barcelona kreeg af en toe ruimte om te combineren, maar de afstelling was nog niet helemaal super. Atletico daarentegen counterde soms echt briljant. Enige minpunt van de avond was Busquets, man man wat kan die man acteren, zo'n exceptionele voetballer heeft dat echt niet nodig.

Trouwens positief verrast door de instelling van Neymar, verdedigde echt met hart en ziel, ondanks dat hij zelf slecht in de wedstrijd zat.

29 augustus 2013 om 13:36

pistool gebaar?

was gewoon een knijp gebaar ( iets in de aard van kontje knijpen als deze utdrukking bestaat in het nederlands)

in de betekenis van: schrik om onpartijdig te fluiten scheids?

pistoolgebaar moet je ookuw duim en wijsvinger gebruiken bij mijn weten

Geweldige wedstrijd met alles erop en eraan.

Petje af voor Atletico's felheid!

Barcelona de verdiende winnaar!

29 augustus 2013 om 13:57

Je hebt deels gelijk. Dat komt ook door Simeone. Dit gebeurde ook al in mindere mate tegen Real Madrid.

Al zijn ze meer dan een schop ploeg. Ze bakken er wel degelijk iets van. Ze hebben enkel deze wedstrijd de bus geparkeerd. Vorige wedstrijd tegen Barcelona was dat al niet zo om maar een voorbeeld te geven. Atletico speelt normaal gezien voetbal van een aardig hoog niveau. Daarom zijn ze ook de nummer drie van Spanje.

Al dat geschop zul je echt niet terug zien in andere wedstrijden. Enkel wanneer ze tegen Barcelona of Real Madrid spelen en Simeone hen opfokt.

Tot de slotfase waarin het gedrag van de spelers van Atletico Madrid richting het onacceptabele ging moet ik toch respect opbrengen voor de manier waarop het equipe van Simeone heeft verdedigd en gevochten voor een beter resultaat. Barcelona had het ontzettend lastig en had het geluk dat Victor Valdés één van z’n beste wedstrijden keepte, anders had Atletico met misschien wel twee doelpunten verschil voorgestaan. De wedstrijd had eigenlijk alles; twee ploegen die het beste probeerden te geven, een rode kaart, een gemiste strafschop. Kortom, ik zat op het puntje van m’n stoel! Toch wint de minst gevaarlijke ploeg over twee wedstrijden gezien de Supercopa, een prachtige prijs om het seizoen mee te starten!

Aub echt serieus doe wat aan jullie titels

29 augustus 2013 om 01:02

Het is toch waar.atletico had die match al lang op slot moeten zetten met al die kansen in zowel de vorige als deze match.

29 augustus 2013 om 01:09

Nou nou der was maar 1 ploeg die wou en kon voetballen, iedereen loopt nu wel leuk mee met atleti, maar als ze zo tegen een andere ploeg hadden grspeeld dan sprak iedereen schande want dit is geen voetbal.

29 augustus 2013 om 01:17

Haha ik ben een Real Madrid supporter.atletico kan mij gestolen worden.ze hadden hier zelfs niet mogen staan.

29 augustus 2013 om 03:42

@realzidane22

haha kijk eens, de jaloezie druipt er vanaf.

Volgens mij kijkt Real en zijn supporters al een paar jaar met een schuin oog naar Atletico.

Zowel door Aguero en Falcao als het feit dat Atletico het steeds beter en beter doet met zo weinig middelen.

Ik denk dat als 1 speler van Real bij Atletico zat ze al 2e waren geworden en dan maakt het niet eens uit welke speler.

Al zat Di Maria of Coentrao bij Atletico, dat is dus het kleine beetje extra wat nog mist bij Atletico om Real achter zich te laten.

29 augustus 2013 om 08:56

Vriend, hij probeert hier een punt te maken. Lees de vorige reacties. Afgezien daarvan, wanneer kwam Atletico voor het laatst ver in de CL, hilarisch dat fans zo overenthousiast kunnen worden omdat ze vorig jarig maar met 7 punten ofzo achter stonden op Real. Geloof mij, het gaat nog jaren duren voordat Atletico Real langs gaat. Maar met het zwakke en mooie spel dat we nu spelen weet ik het nog niet zo zeker.

29 augustus 2013 om 01:07

Wat is er nou weer mis met deze titel? Aan wie hadden ze hem dan te danken? Niet aan Messi of Neymar. Ook niet aan Piqué of Alba.. Barcelona was matig en Valdes heeft ons gewoon gered, tot 2 maal toe! Vond de scheids ook niet goed moet ik zeggen. Off: Sierd de Vos, gefeliciteerd met je verjaardag en bedankt voor je commentaar, soms toch nog om je moeten lachen!

29 augustus 2013 om 01:20

Neymar doelpunt bezorgde toch de supercup hoor alleen Messi speelde niks klaar al heeft valdes Barca op de been geholpen

Lekker penalty moet ik zeggen.

29 augustus 2013 om 01:03

Hahahahahah moest je zo lang op zo een penalty wachten jongen.

29 augustus 2013 om 01:11

Valt mee denk ik, Barca krijgt ze best vaak.

29 augustus 2013 om 01:12

Ai nee wie we hier hebben..het was een goede penalty en dat weet je zelf ook.en zolang hebben er nu toch ook niet op moeten wachten.penalties komen wel vaker voor bij jullie

29 augustus 2013 om 01:24

Oh sorry, volgens mij scoorde vorig jaarven jaar daarvoor Ronaldo meer uit penalty's dan Messi. Ken jouw feiten.
Volgens mij hebben echt zo lang geen penalty's gekregen

29 augustus 2013 om 01:28

Ronaldo kreeg geen penalties bij beslissende wedstrijden zoals deze Messi wel maar zelfs dan maakt hij er geen gebruik van hahaha.

29 augustus 2013 om 01:45

Hahah nog mooier, want dan kunnen sommigen zielige mensen als jij niet spreken van goedkoop winnen.
Neymar bezorgde Barcelona de eerste prijs. Geweldig om de super cup te winnen van een ploeg Deinze genaamd de koninklijke hebben verslagen in bernabue met een selectie van half miljard

Ik heb de wedstrijd niet gekeken, maar via Twitter kun je alles volgen. ;-). Was neymar echt zo slecht?

29 augustus 2013 om 01:04

Neymar was echt drama "60m" faill

29 augustus 2013 om 01:14

Een fail waarvan de doelpunt ons prijs heeft gebracht. Echt een fail ja. ga huilen aub.

29 augustus 2013 om 01:15

wtf praat je? Dankzij Neymar heeft Barca deze prijs gewonnen (met zijn goal in the first leg). Achhhh.

29 augustus 2013 om 03:17

Juan Mata vraagt hoe Neymar in deze wedstrijd speelde, niet de vorige -_-

First leg = heenwedstrijd trouwens

29 augustus 2013 om 01:04

Alles mislukte.hier en daar wel eens iets oké maar niet om van naar huis te schrijven

29 augustus 2013 om 01:05

Neymar was er bij vlagen heel goed.. Maar hij was niet zo denderend nee. Maar geef die jongen tijd, Oscar was in zijn 1e jaar ook niet goed genoeg etc en kijk hem nu.. Laat die jongen ff wennen en in zijn spel komen, dan ga je snel genoeg zien wat ie kan

29 augustus 2013 om 01:10

Van een 60m speler verwacht je toch echt meer dan eentje van 10/20m

29 augustus 2013 om 01:12

Oscar was 30 volgens mij, maar vind dat niet eerlijk hoor. Beide jongens kunnen er niks aan doen dat de kopende partij die waarde aan hun geeft..

Neymar is de dupe van zowel de media als zijn transfersom..

Het is een jochie die net komt kijken op topniveau.. Just wait.. ondertussen lekker genieten van Messi en Iniesta

29 augustus 2013 om 03:08

tuurlijk niet, als je salaris hoog is dan word je transferclausule ook hoger

29 augustus 2013 om 01:08

Hij gleed constant uit. Eens hij niet uitgleed ging hij wel eens zijn mannetje voorbij. Je kan niet zeggen dat hij goed was, maar echt slecht was hij ook niet.

29 augustus 2013 om 01:10

Hij was gewoon slecht. Hij gleed vaak uit, maar als dat niet gebeurde kwam hij wel eens zijn mannetje voorbij. Je probeert als oorzaak van zijn slechte spel het uitglijden te noemen?lol

Als hij niet uitgleed was hij ook slecht. De uitblinker bij Barca was Valdes imo.

29 augustus 2013 om 01:16

De uitblinker was inderdaad Valdes (met daarachter Dani Alves). Maar Neymar had wel gewoon goede momenten in de wedstrijd. Het was wat te vergelijken met Messi, alleen met meer uitglijden. Niet goed, maar ook niet slecht. Gewoon een 5/10 of zo.

29 augustus 2013 om 01:30

Nee niet 'zo' slecht, gewoon ongelukkig in z'n acties. Maar slecht zijn is voor mij totaal wat anders. Mensen kunnen de grens niet trekken tussen slecht spelen en ongelukkig zijn in je acties. Neymar vocht voor elke bal, iets wat me aangenaam heeft verrast. Ik heb er alle vertrouwen in dat Neymar zich nog meer kan ontwikkelen als hij blijft spelen zoals hij nu doet. Mensen denken dat hij zoals bij Santos ff naar de zijlijn gaat om vervolgens 10 seconden tegenover z'n tegenstander te gaan staan: vergeet het.

29 augustus 2013 om 01:39

Hij heeft erg slecht gespeeld en viel constant

Supercup-koplopers.

Met 11 eindoverwinningen is Barça de ploeg die de Spaanse Supercup het vaakst heeft gewonnen. Kort erachter volgt Real Madrid met 9 eindoverwinningen, hoewel wel gezegd moet worden dat Madrid ooit de Supercup won zonder te spelen, omdat ze zowel competitie als beker wonnen. Toen Barça enkele jaren later competitie en beker won, werd die regel opeens afgeschaft en moest er wél een wedstrijd gespeeld worden. Sommige dingen zijn erg toevallig.

De wedstrijd werd om 11u ’s nachts geplaatst, zodat zo min mogelijk Catalanen aanwezig konden zijn en Barcelona 30.000 euro aan de metrodienst moest betalen om die draaiende te houden. Maar ook dat stopte de Catalaanse voetbalmachine niet af. Heerlijke overwinning. Atlético maakte het Barça erg moeilijk, vooral door overtredingen. Slechts twee rode kaarten, waar Gabi, Costa en Godín er ook af hadden gemoeten. En fin, het maakt nu niet meer uit, de Supercup is binnen! Verder nog complimenten voor Valdés, door de Spaanse pers vaak afgemaakt, maar pakt hier een prijs voor zijn ploeg.

29 augustus 2013 om 01:03

Hahah al die samenzweringen, geweldige kerel jij.

29 augustus 2013 om 01:05

Hahahaha...

Het tekent jou ook wel dat je altijd loopt te janken richting realzidane22 maar dat je niet het fatsoen hebt om die internethooligan aan te spreken op z'n gedrag.

29 augustus 2013 om 01:12

Haha kneus, ontcijfer het cynisme.

29 augustus 2013 om 01:15

Dat verandert niets aan mijn post jongen.

Wees eens consequent.

29 augustus 2013 om 01:11

Het verschil is als Real hem wint is het wel een belangrijke prijs dus een discussie is niet nodig hé!

Prijs is een prijs!

29 augustus 2013 om 01:11

Visca Catalunya!

Ondanks dat ik geen moer geef om deze prijs ben ik toch wel blij dat ie binnen is. Echter hou ik me hart nu al vast voor aanstaande clasico. want dit Barca met een effectiviteit van 0 zal echt niet winnen van Madrid.

29 augustus 2013 om 01:13

De woorden onafhankelijkheid, apartheid, Franco, sjoemelen, Catalaanse soldaten etc etc etc ontbreken? Kan je hem nog even aanpassen, zodat het compleet wordt?

29 augustus 2013 om 01:21

Die Periodista mag zo ongelooflijk veel provoceren he. Hij heeft honderden provocerende reacties. Waarom heeft hij geen definitieve ban?

29 augustus 2013 om 01:24

Hij is een soldaat van Catalonië! Blijkbaar houden sommige ordemakers van VZ daarvan?! Zulke leden verhogen de temperament op VZ, da's goed voor de hits.

29 augustus 2013 om 01:35

Deze Catlaan blijft altijd netjes in zijn berichten en geeft gewoon zijn mening. ik denk dat dat de reden is dat hij nooit geband wordt. ze kennen hem moeilijk bannen omdat ie zo achter catalunya staat.

29 augustus 2013 om 01:46

Je krijgt een ban voor provocerende reacties. Hij heeft er honderden. Dat hij 'netjes' blijft doet er niet toe. Het is mij een raadsel waarom hij nog geen definitieve ban heeft.

29 augustus 2013 om 08:03

Provoceren? Als je feiten opnoemen al provoceren vindt, dan is het erg gesteld. Wat zegt hij hier verkeerd? Ik snap dat je als Madridfan niet altijd even graag zijn posts leest, maar ik zie er nooit iets provocerend aan.

Een defban krijg je als je gewoon zinloos onzin zit te verkopen, en zit te schelden over wie nu net op mannen valt en toevallig heel hard kan lopen en schieten. Of over het beroep van iemand anders zijn moeder beginnen.

Trouwens, Periodista zit hier wel verkeerd, het is de Uefa die ervoor zorgt dat deze wedstrijd om 23u moest gespeeld worden. De Spaanse geheime dienst heeft er ( voor één keer ) niets mee te maken. Ik geniet echt van de reacties van Periodista, ik hoop echt dat hij nooit een ban krijgt!

29 augustus 2013 om 01:20

Elke dag opnieuw wakker worden en achter elke boom een vijand zien. Hoe frustrerend moet het voor je zijn dat Barcelona altijd achter Real Madrid zal blijven. In plaats van dat feit te incasseren als een vent, zoals vele Barcelona supporters wel doen, zoek je naar excuses gravend in het verleden en bij de Spaanse staat. Waar Catalonië ook onder valt.

Wees toch gewoon blij met de prijs, het is een uitstekende manier om het seizoen te beginnen.

On: Valdes heeft het uitstekend gedaan vandaag, bij een matig Barcelona. Neymar heeft een seizoen nodig om te wennen aan het Spaanse voetbal waar het niveau duidelijk hoger ligt dan in zijn Brazilië. Messi is, net zoals Ronaldo bij Real, matig aan het seizoen begonnen. Als Atletico druk blijft houden op de twee grootmachten door hun wedstrijdjes te blijven winnen moet ik eerlijk zeggen dat ik voor het eerst sinds jaren het gevoel heb dat zij wel eens tweede zouden kunnen eindigen. Zowel Real als Barcelona gaan mij dit seizoen niet overtuigen.

" Scheidsrechter helpt Barcelona " zou een betere titel zijn geweest.
Het was een leuke wedstrijd waar ik van heb genoten tot de 2de helft begon. Ik had het al verwacht want na de eerste helft waren Messi en Xavi aan het klagen bij de scheidsrechter waarschijnlijk hebben zij hem erg beinvloed.
En alweer een beker in de prijzenkast van Barcelona door behulp van de arbiter. Luiz krijgt rood, Arda Turan krijgt rood daarna krijgt Messi nog een penalty en zelfs dan scoort hij niet? Barcelona speelt nog in" de hel van Camp Nou " waar ze 78 !! balbezit hadden maar toch konden ze niet winnen zelfs met de hulp van de arbiter niet. Atletico was gewoon beter en verdiende het om te winnen en onrespectvol dat de supporters van Barcelona een held als David Villa uitfluiten toen hij werd gewisseld.

29 augustus 2013 om 01:03

clini-clown?

29 augustus 2013 om 01:04

dien maar klacht in bij de spaanse bond...

29 augustus 2013 om 01:08

@ Tipi09 ik kan moeilijk een klacht indienen bij de Spaanse bond als ze zelf voor Barcelona zijn

29 augustus 2013 om 01:10

Toch niet zo erg als bij Franco time

29 augustus 2013 om 01:12

Ik weet niet in welke fantasiewereld jij leeft, maar in de echte wereld is de Spaanse bond pro-madrid.

29 augustus 2013 om 01:14

indd iedereen is voor Barca.
niet moeilijk de beste ploeg.
toen Atletico in de finale tegen Real ging schoppen, waren jullie aan het klagen, en tegen Barca is het normaal.
zelfs de gele kaart van Cesc is voor de Real fans terecht.
maja wat maakt het uit wat jullie denken, Barca heeft die beker, de rest is niet belangrijk

29 augustus 2013 om 01:20

Grappig hoe je dit kan verdedigen onterechte kaarten en een onterechte penalty, Xavi en Messi hebben de scheidsrechter ontzettend hard beinvloed na de eerste helft direct huilen bij de scheidsrechter waarom hij geen penalty/rode kaarten al had gegeven.

29 augustus 2013 om 01:26

Gefrustreerd, omdat Real Madrid de super cup niet haalde?
Sorry dan moeten jullie maar volgende keer jullie best doen

29 augustus 2013 om 01:29

Ben je echt blij met de super cup? Vorig seizoen toen Madrid de supercup won zeiden jullie dat wij geen bekers hebben gewonnen maar nu doen jullie alsof dat jullie de WK hebben gewonnen, zielig.

29 augustus 2013 om 01:36

Penalty was terecht, rode kaart was twijfelachtig, maar het feit dat Godin ook eraf gestuurd had moeten worden compenseert dat. En jij bent de laatste die het over huilen mag hebben, want jij loopt al meer dan twee uur te janken.

29 augustus 2013 om 02:00

Het verschil tussen Barca en Madrid is dat wij kleine prijzen niet vieren zo als sommigen clubs doen bij het winnen de copa del rey. Stad toer organiseren hahaha hoe zielig kan je zijn. Haha

29 augustus 2013 om 02:30

Die penalty was absoluut niet terecht. Rode kaart was terecht, maar Alves moest dan ook rood krijgen. Godin moest er ook af met rood. Fabregas zijn kaart was onterecht. Er moest op bepaalde moment wel een kaart worden gegeven en op andere momenten weer niet.

Kortom, de scheidsrechter floot slecht en niet consequent genoeg.

29 augustus 2013 om 01:04

Hou jij je maar bezig met Real en je Ronaldootje. Objectiviteit is een beetje ver te zoeken bij je, dwaas.

29 augustus 2013 om 01:16

Hun Ronaldotje heeft nog geen eentje gescoord met zoveel kansen dit seizoen hahaha

29 augustus 2013 om 01:24

Wat heeft Ronaldo hiermee te maken? Gelieve onn topic te blijven. Wij zijn te minste niet afhankelijk van Ronaldo zoals jullie van Messi. Vorig seizoen scoorde Ronaldo pas na zijn 4de wedstrijd en heeft uiteindelijk heel veel gescoord en werd top scorer van de grootste competitie 12 doelpunten tegen grote ploegen zonder één penalty. ( Messi 14 doelpunten, 6 penalty, 1 penalty gemist, doelpunten tegen bate, viktoria, leverkussen, .. )

29 augustus 2013 om 01:50

Romansanchez wat doe jij hier eigenlijk nog op VZ? Ga Naruto kijken dan je Madara verder bewonderen, verander je profielfoto aub dit is een voetbalpagina.

29 augustus 2013 om 01:55

Grappig want Barca pakt deze beker wel zonder een doelpunt of assist van Messi. Tegen Malaga speelde hij niet eens dus..?

29 augustus 2013 om 01:05

Je denkt toch niet dat iemand jou reacties serieus neemt wanneer jij reacties plaatst, ofwel?

29 augustus 2013 om 01:11

@ Nasri4life Dat is toch normaal als ik zie dat alle personen die hierop reageren een foto hebben van Barcelona

29 augustus 2013 om 01:05

Ik ben het maar met 1 ding eens en dat is het uitfluiten van Villa. Al de rest is onzin. Atletico maakte aan de lopende band overtredingen en kreeg niet eens geel, terwijl Barca dat wel kreeg. En wat exact wil je zeggen met jouw 78% balbezit? Is zelfs dat negatief? De rode kaarten zijn 100% verdiend en Godin had er ook een moeten krijgen voor het trappen op de rug van Alves. Jij denkt gewoon niet na door je haat tegen Barcelona en gebruikt de gewoonlijke, absurde argumenten.

29 augustus 2013 om 01:05

Boos dat Atletico van Real wel kon winnen in Bernabeu en niet in Camp nou van barca? Ga huilen man hahahah. Over 2 wedstrijden gezien verdiend gewonnen, maar het waren 2 wedstrijden om snel te vergeten.

29 augustus 2013 om 01:06

Hahahahahah jongen ben je echt zo jaloers.
Scheidsrechter heeft Barcelona niet geholpen. Ath Madrid spelers die zijn schopspelers.
Je komt ech zo frustrerend over.

Oh had niet Real Madrid moesten spelen ipv Ath Madrid. Won de Ath Madrid niet de finale in bernabue?

Ga gauw slapen. .

29 augustus 2013 om 01:07

Schei toch uit man klein kind. Die rode kaart van luiz was meer dan terecht. Daarbij had hij zijn tweede gele al eerder moeten hebben door de overtreding op alves.

Verder speelde atletico gewoom heel compact. Een soort chelsea tactiek uit de halve finales CL. Deze overwinning lag echt niet aan de scheids. Dat die turan zich niet kan beheersen. Verder had godin er ook nog afgemoeten. Wat een smeerlap.

Vond de scheidsrechter helemaal niet slecht fluiten. Gaf barca zelfs geel voor mekkeren. Wat moet die dan. Doordat ze zo dominant spelen krijgen ze veel overtredingen te verwerken. Ik vind dat ze de spelers ook wel mee mogen beschermen. Het is een contact sport, geen vechtsport. En daar lijkt het soms wel naartoe te gaan!

29 augustus 2013 om 01:14

Real Madrid had te minste gewonnen zonder de scheidsrechter met een eerlijke doelpunt van Benzema. De scheidsrechter heeft jullie 100 kansen gegeven zelfs een penalty maar Barcelona benut het niet.

29 augustus 2013 om 01:09

Ik vraag me af hoe ge het vol houdt met deze zever? Alles is gelogen, geprovoceerd, en anti- barca. Er zijn toch betere dingen dat ge kunt doen op 1 uur in de nacht?

29 augustus 2013 om 01:09

Nepmadridista en gloryhunter, want een echte fan zou nooit opkomen voor Atletico.

29 augustus 2013 om 01:15

Ik heb meer sympathie voor Atletico dan voor Barcelona zij winnen te minste eerlijk en gaan niet huilen bij de scheidsrechter voor kaarten.

29 augustus 2013 om 01:19

Ze gingen juist heel vaak huilen

29 augustus 2013 om 01:26

Ik zag er juist 11 catalanen huilen bij de scheidsrechter voor een rode kaart en een penalty. En wij Madrid vroeg niet om kaarten, Atletico vroeg om kaarten en Ronaldo kreeg een rode kaart.

29 augustus 2013 om 01:10

lol godin stond vol op de rug van alves hopenlijk word dat ook nog gestraft!
verder mocht gabi 100x een overtreding maken en zelfs protesteren. terwijl fabre terecht protesteerd omdat hij de bal raakte. en die krijgt wel meteen geel! net als busquets.
vond het niet meer dan logisch dat de scheids spelers van atletico van het veld stuurde.
verder nog felipe luiz die een paar tikken uitdeelt terwijl er niet eens een bal aan te pas kwam.
volgens mij ben je blind of heel dom.

29 augustus 2013 om 01:11

Vuile schoft dat je er bent. Je loopt alleen maar Barcelona fans te trollen en zeer subjectief bezig. Ik hoop dat je een ban krijgt walgelijke provocerend kind.

29 augustus 2013 om 03:54

Barça kreeg hulp van de arbiter? Dus omdat hij Gabi en Godin er niet afstuurde hielp hij Barcelona? Is dat jouw logica?

29 augustus 2013 om 08:08

Serieus, jij bent de grootste grappenmaker van het stel hier. Haha wat een figuur! Die scheidsrechter heeft zich zeker laten beinvloeden door het feit dat Messi en Xavi vorige week bij een andere ( ja het was niet dezelfde ) scheidsrechter aan het klagen waren. Ha Ha!

Trouwens, als dit geholpen is door de scheidsrechter, dan wil ik het niet zien wanneer ze tegengewerkt worden. Ah wacht, dat zullen we snel genoeg zien, wanneer ze nog eens op bezoek mogen bij Pepe en Co.

Zet nu maar je mooie witte schelp op je hoofdje en ga nog wat Calimero spelen. En als je dacht dat ik het meende over tegengewerkt worden door de scheidsrechter in Bernabeu, dan ben je echt in staat om water te laten aanbranden.

Geweldige wedstrijd, Aletico was een goede waardige tegenstander. Barca heeft verdiend de cup gewonnen, ook over 2 wedstrijden gezien.

29 augustus 2013 om 13:44

hoe kan je verdiend de cup gewonnen hebben met 2 gelijkspelen?

een 1-1 en een 0-0

je kan afkomen met reacties als: ja maar barcelona heeft buitenshuis wel kunnen scoren drm dat ze het verdienen ( wat ik maar een nutteloze regeling vind in de voetbal). wel ja Atletico heeft er voor gezorgd dat barcelona thuis niet heeft kunnen scoren iets wat atletico wel gelukt is.

gwn verderspelen tot iemand de wedstrijd wint ( ofwel houden op 1 finale ipv een heen en terug)
Atletico deed niet veel nder voor barcelona over de 2 wedstrijden

Toto is weg door Messi

29 augustus 2013 om 01:10

Dat heeft hij gedaan om jou te kloten!

valdes speelde goed en alves ook ! messi wel matig , godin moes nog rood krijgen omdat hij even over alves zijn run liep.

29 augustus 2013 om 01:07

Verwijderen

29 augustus 2013 om 01:14

hou je mond gerben.

Hele matige wedstrijd met wat vuurwerk op het einde. Eerste en laatste prijs voor Martino.

29 augustus 2013 om 01:10

En de titel en de cl zeker voor een club die het erg moeilijk had bij Granada

29 augustus 2013 om 03:40

Titel wel, de CL doe ik geen uitspraken over, nog veels te onvoorspelbaar.

29 augustus 2013 om 03:51

Hahaha meen je dat, de titel wel, droom maar lekker verder mattie. Volgens mij droom je ook dat chabab alhoceima ook de titel gaat pakken

Balies man of the mach. Deze man keepte echt een geweldig wedstrijd.
Ath Madrid kwam totaal niet om te winnen. Jammer van al die schoppartijen. Beiden ploegen hadden geen zin in.
Messi, totaal nog net fit. Neymar moet no zijn draai vinden.
Hup naar Valencia. Zwaar wedstrijden voor Barcelona deze week.

Respect voor Ath Madrid die bleven ten minste op het veld en gingen niet als zieligers na de fluitsignaal de tunnel in.
Echt respect.

29 augustus 2013 om 02:23

Ze stonden in principe 1-0 achter. Verder, zag je hoe fel ze waren? Tuurlijk kwamen ze wel om te winnen..

29 augustus 2013 om 03:49

Ik heb niet gezien dat ze kwamen winnen met 10 man achter de bal

29 augustus 2013 om 04:00

Denk je dat Chelsea de CL niet wou winnen vorig jaar?

Bizarre wedstrijd... barcelona veel en veel sterker en atletico allemaal maar met 11 man op de 16meter schandalig.. en dan nog de beste kansen krijgen ook.. Arda moeten ze voor een heel seizoen schorsen, maar het is natuurlijk ongelofelijk dat die felipe gabi diego costa etc nog op het veld stonden.. 100 overtredingen en die scheids trekt geen 1x geel. klaagt busquets 1x en gelijk geel.. ook fabregas keurige tackle op de bal en krijgt ook geel... verder saaie pot gebeurde niet veel. Messi? duidelijk nog niet in vorm. Neymar? valt niet mee wat ik tot nu toe van hem gezien heb

Weinig spectaculaire dingen gezien, alleen de laatste 10 minuten waren wel leuk. We hebben wel verdient gewonnen en de eerste prijs is binnen. Denk dat barca de wedstrijd ook gewoon uit wilde spelen zonder veel energie in de wedstrijd te steken.

Veel werk aan winkel voor meneer Tata.

Ik vond de 1e helft echt matig.
Valdes keepte inderdaad erg goed.

Redelijke wedstrijd van Barca, ze zijn duidelijk nog niet op hun beste niveau.
Atletico speelde goed, maar ze zijn ook goed weggekomen met al die overtredingen, de scheids liet ze maar doen, pas op het einde greep hij in.
Goding en Costa hadden ook rood moeten krijgen.
Maja de 1ste prijs is binnen, al is dat niet zo'n grote prijs.
Ben vooral blij dat er geen blessures zijn, en dat Messi de volledige wedstrijd heeft kunnen spelen.
Barca zal stilaan beter en beter worden.

29 augustus 2013 om 02:35

Alves moest zeker geen rood krijgen he, wat een subjectieve dwazen zijn Barca fans. Die slaat het eerst

Messi speelde slecht en neymar was dramatisch. Neymar moet sterker zijn of anders zal pedro zijn plaats innemen

29 augustus 2013 om 01:14

Dramatisch is een beetje overdreven. Hij had nog een goede eerste helft gespeeld.

29 augustus 2013 om 01:19

Dramatisch is misschien overdreven, maar een speler met een waarde van 57 miljoen moet Veel beter spelen. Of niet?

29 augustus 2013 om 01:53

Ja zeker, hij moet en kan en zal beter spelen, maar zelfs een speler van 200m heeft tijd nodig? Of niet. Zelfs Messi, de beste van de wereld, was ongelukkig (zoals bijna heel Barcelona), maar Neymar moet natuurlijk weer afgekraakt worden... Hij zal monden snoeren zoals tijdens de conf cup. Ik blijf maar rustig....

En die man van 57, heeft Barcelona deze prijs bezorgd. Zijn goal tegen Atletico was dus super belangrijk gebleken, of niet?

29 augustus 2013 om 02:06

Die man is 21, die 57 mil zal hij denk ik wel uitbetalen. Kwestie van z'n plekkie vinden. Of is het toch het "2 kapiteinen 1 schip " verhaal van Cruyff?

Die Arda mogen ze van mij wel voor 5 seizoenen schorsen. Schietgebaren naar de scheids doe je gewoon niet. Die is niet helemaal 100 in zijn hoofd.

Verder weer veel onnodige en lompe overtredingen gezien en een slechte Messi. Lijkt wel alsof hij Neymar de bal niet gunt. Verder is het een wonder dat er niet meer rode kaarten zijn gevallen.

29 augustus 2013 om 01:05

kerel overdrijf nog erger, ga slapen ofzo doe iets nuttigs

29 augustus 2013 om 01:11

@jaja,

Die reacties van jou zijn wel nuttig? Volgens mij ben jij toch echt degene die moet gaan slapen. Je kan niet eens fatsoenlijk een zin typen.

29 augustus 2013 om 01:23

Heb je een bewijs dat Arda een pistoolgebaar deed ?

29 augustus 2013 om 03:13

Genoeg filmpjes op Internet.

29 augustus 2013 om 03:20

Oke geef me een link dan

29 augustus 2013 om 01:07

Lijkt idd alsof Messi Neymar de bal niet gunt ja. Dat zei ik ook tijdens de live-meepraten.

29 augustus 2013 om 01:15

@Blink182

Messi is bang dat Neymar het stokje overneemt zoals hij bij Ronaldinho deed alleen Tata houd Neymar tot nu toe tegen

29 augustus 2013 om 01:22

Man, schei toch uit met die wilde speculaties. Neymar moet gewoon beetje inkomen, volgens mij is het zijn eerste wedstrijd waarin hij in de basis staat - denk ik -. Geef die jongen tijd.

29 augustus 2013 om 01:15

Als het een schietgebaar was mogen ze hem van mij net zolang schorsen als ze willen maar het was een gebaar van een afstandsbediening volgens mij.

29 augustus 2013 om 01:24

Volgens mij deed hij 'yusuf Yusuf gebaar ' Zelfde situatie als die van Meireles

29 augustus 2013 om 03:25

Het was gen schietgebaar -_- hoe vouw jij je handen in godsnaam als jij dat gebaar maakt?

Wat Arda deed was een afstandsbedieningsgebaar. Dat betekent in Turkije dat je op afstand bediend wordt. Arda bedoelde dus dat de scheidsrechter partijdig was - door Barcelona bestuurd.

Ja ze verdienen de prijs zeker. Als je 75% balbezit hebt, niet normaal eigenlijk. Ik vond de vorige wedstrijd veel beter en mooier. Deze wedstrijd was echt bikkelhard, Atletico trapte alles onderuit wat blauw en rood was. Ze vertikten het om mee te voetballen, terwijl ze dat echt wel kunnen. Eigenlijk verdiende deze wedstrijd geen doelpunt. En Barca houdt de 0 weer, heel opmerkelijk en mooi om te zien.

29 augustus 2013 om 01:09

Younes,

Nog even terug op je reactie in de live topic.

Nee man, vind Alves al sinds zijn Sevilla-tijd een aansteller van de bovenste plank. Hij provoceert snikkie en smeert zijn tegenstanders kaarten aan. Gaat vervolgens zonder problemen verder. Een gewoonte inmiddels.

29 augustus 2013 om 01:14

Ja ok, dat het een aansteller is weten we wel ondertussen. Maar kijk, 99,99% van alle voetballers zijn aanstellers. Dus waarom verbaast je dat nog steeds? Je gebruikt wat je kan op zo'n veld, en Atlético schaamt zich ook niet hoor. Waarom zeg je niets over die slag van Felipe, of Godin die z'n voet plant op de rug van Alves? Zo'n dingen zijn pas schandalig en iedereen zwijgt!

29 augustus 2013 om 01:19

Heb ik wel gedaan hoor:

Over Godin:

Bkorkmaz329 augustus 2013 om 00:43
''godin? Is die gek man, haha?''

Over Filipe Luis:

'' Wat Luis doet is niet goed te keuren, maar die dorpsidioot van Alves is zeker niet de onschuldige. Bah, bah.''

Dus dat heb ik zeker gedaan, vond Atletico op een gegeven moment overdrijven in de felheid. Dat resulteert zich ook meteen in rode kaarten en concentratieverlies, maar Alves blijft vrijwel iedere wedstrijd 90 minuten lang irriteren met zijn hoogstaand theater-acting. Dat is mijn punt, over de rest heb je gelijk en daar heb ik ook een opmerking van gemaakt.

Interessante en vooral een harde pot met heel veel Zuid-Amerikaanse taferelen. Ik had Atletico de beker gegund. Kijk graag naar Simeones vechtvoetbal met heethoofden als Diego Costa, Arda en Felipe Luis. Barca speelde echt niet zoals gewend. Atletico liet vooral Messi niet aan spelen komen. Makkelijk gegeven pingel trouwens, gerechtigheid was op zijn plaats.

Sierd de Vos, wat een held trouwens! 'trek de fles maar zo open want uw commentator is straks jarig'. Haha geweldig, echt een genot als hij de commentator is.

Neymar en Valdes bezorgen Barca de supercup

Ik ben een Real fan dus voor mij is het lekker om te zien hoe Barcelona aangepakt wordt, hehe. Maar wat werd Atletico bevoordeeld joh! Ja, het was geen penalty (imo dan). Het was eerder zeer slecht gedaan door Pedro. Maar Atletico moest 3 keer rood hebben gehad en niet alleen maar 1 (ik tel Arda niet mee). En dit zeg ik zonder te overdrijven. Gabi en Godin moesten ook rood hebben gekregen, maar okay.

Ondanks de 0-0 was dit toch een heerlijke wedstrijd voor de neutrale supporter.

29 augustus 2013 om 01:08

De penal was iets makkelijk gegeven maar in principe kan je hem wel geven hoor. Geloof me ik ben ook echt geen Barca fan, maar Athletico heeft zich hier zichzelf in de voet geschoten (als je dat zo spreekwoordelijk zegt xd).. Het was echt heel goed wat ze deden en Barca kwam er gewoon moeilijk doorheen.

Maarja die rode terechte kaart...

29 augustus 2013 om 01:12

Atletico is een heerlijk team. Ze verdedigen heel goed. En dit noemen een paar mensen "anti-voetbal"? Het is echt heerlijk hoe ze spelen. Real had het ook moeilijk vorig seizoen. Atletico gaat het zeker maken in de CL.

29 augustus 2013 om 01:16

Tsja.. tegenwoordig is verdedigen verboden en is het alleen besteed aan clubs die minder dan een begroting van 10 miljoen hebben..

Ik vond het ook genieten... dit was een echte wedstrijd vol spanning, strijd kansen en alles erbij. Ik zei het vorig jaar ook al, Chelsea heeft in de CL toch echt voor voetbal geweldig reclame gemaakt.

Als je 1-0 voorstaat en je gaat naar Camp Nou omdat te verdedigen, Terry krijgt rood, Messi mist een penalty, goals van Ramires en Fabregas? en dan scoort Torres ook nog eens in de laatste minuut.. dan is het toch een geweldige vermaak..

Maar goed, wij kijken anders naar de zaken

29 augustus 2013 om 01:17

Volgens mij slikken ze massaal steroïde. verdedigend gezien zijn ze ijzersterk en ze hebben real madrid achtige counters. Wat nou waardeloze ploegen in spanje op barca en real na.

29 augustus 2013 om 01:22

@zola: ga je nou dat verschrikkelijke voetbal van Chelsea verdedigen. Het was werkelijk waar om te janken zo laf als ze speelde. Zelfs Atletico liet het overkomen als een stel strijders met Passie die wel willen voetballen. Chelsea heeft in dat CL Seizoen maar 1 ding gedaan, en dat is vooral Niet voetballen.

Defensief spel kan inderdaad mooi zijn. Zoals Atletico dat deed en Madrid dat deed. Maar Chelsea? Ik zou me als fan de ogen uit de kop schamen en nog geen eens dood gevonden willen worden in dat blauwe shirt.

29 augustus 2013 om 01:30

json030

Ga niet meer in op provocerende reacties, tijdverspilling.

29 augustus 2013 om 01:14

Volwassen reactie ondanks dat je voor de rivaal bent, klasse!

29 augustus 2013 om 01:18

Als je niet tegen ze speelt is het een geweldig team om naar te kijken, alles is geoorloofd voor de winst. Ik kijk al uit naar de wedstrijden tegen Real. Een Bale weet niet wat hem overkomt, Stoke city mag dan wel hard spelen, maar nergens wordt viezer gespeeld dan in Spanje.

29 augustus 2013 om 01:19

Atletico deed het inderdaad goed en ook al hadden ze meer rode kaarten kunnen en moeten hebben, ik ben al blij met de prijs want gemakkelijk ging het niet.

Als mede braziliaan lette je waarschijnlijk wel op Neymar. Dramatisch was hij niet zoals mensen beweren, maar hij kan veel beter. Hij gleed veel uit waardoor z'n acties mislukten maar voor de rest speelde hij wel 'ok', niet veel bijzonders.

Wat Messi betreft, ik denk niet dat hij Neymar de bal niet gunt. Ze gaan buiten het veld goed met elkaar om en lijken vrienden. Als je goed oplet zie je ook dat Messi vaak de bal naar hem speelt wanneer hij naar binnenkomt, zoals in de eerste helft, alleen werd die bal onderschept. Ik denk dat het meer heeft te maken dat Messi graag wilde scoren dan dat het met Neymar te maken heeft.

29 augustus 2013 om 01:30

Neymar kan veel beter ja. Als dit Sanchez was, dan zou men zeggen dat hij goed gespeeld heeft, maar je van Neymar mag je wel meer verwachten ja en dat is normaal.

Idd, dramatisch was hij niet Ik vond hem nog aardig combineren met Fabregas en Alba (eerste helft). Alle gevaar kwam vanuit de linkerkant.

29 augustus 2013 om 03:50

Gabi en Godin hadden rood moeten hebben, maar dan nog zie ik Troll Football de ene na de andere Uefalona-afbeelding posten. Echt niet normaal. Atlético had zo vier rode kaarten hebben.

valdes man of the match

Eerste prijs is binnen maar daar is dan ook alles mee gezegd. Zaten heel kort op Messi, al dan niet foutief. Weinig diepgang, geen dreiging... Vond Neymar ook niet echt meevallen.
Xavi valt me dit seizoen al helemaal tegen. Nog geen enkele goede wedstrijd gespeeld. Het enige positieve is dat Valdes eindelijk eens wat ballen kan pakken.

Verder wel smerige fouten van Atletico, Filipe al heel de wedstrijd opgenaaid en gaat dan wat catchen met Alves, terecht rood.

Smerige overtreding van ... die op Alves zijn rug gaat staan. Echt ronduit laag.

Dan Talibarda die vanop de bank wat pistoolgebaren gaat uiten tegen de scheids. Aard van het beestje weliswaar.

Teleurstellend Barcelona, hoop dat ze dit oppikken

29 augustus 2013 om 01:19

Ik vond het wel mooi om te zien hoe Neymar voor elke bal vocht. Bij balverlies ging hij terug de bal halen, dat is chic van zo'n speler die het moet hebben van zijn techniek.

Het valt me op hoe weinig mensen praten over die fout van Godin, op de rug gaan staan. Dit moet nog bestraft worden want dat is zó schandalig. Dit hoort niet op een voetbalveld, was absoluut een rode kaart waard. Ik zeg het niet vaak maar de scheidsrechter viel dik tegen.

off: Simeone moet echt wat doen aan zijn kapsel. Lijkt wel een seriemoordenaar zo.

29 augustus 2013 om 01:22

Moet ik hem inderdaad nageven, vecht zich wel altijd terug bij de bal

29 augustus 2013 om 03:46

Zucht... Hoe is dat een pistoolgebaar? Kijk je goed, of zie je gewoon wat je wil zien zodat je überslechte dingen als talibarda kunt zeggen?

Wat betekent 'aard van het beestje'? Wat probeer je te impliceren?

Het was geen pistool, maar een afstandsbediening. Kijk nog eens goed.

Beetje dom van de trainer van Atletico om Arda uit te halen. Je zag aan zijn gezicht dat die dat niet zo leuk vond. Daarbij begonnen ze minder te voetballen. Dit resulteerde natuurlijk tot agressie op het eind

Barca had het zeer lastig en Valdes heeft ze toch een aantal maal gered. Atletico verdedigde goed, counterde goed en toonde strijd. Aan het eind ging deze strijd te ver en was het gedrag onacceptabel. Met name Arda Turan gedroeg zich als een idioot met zijn pistoolgebaar. Helaas zal zijn schorsing alleen gelden voor de Super Cup en niet voor de competitie, want hij verdient eigenlijk een zware schorsing. Toch verdient Atletico wel een compliment. Barca had weliswaar het meeste balbezit en was ook wel beter, maar het tempo was veel te traag en ze kwamen niet door de verdediging. Messi was matig en bij Neymar lukte helemaal niks. Verder wil ik er nog aan toevoegen dat het respectloos was om Villa uit te fluiten. Gefeliciteerd Barca fans!

Wat een spel van atletico hoe kun je met zo een intentie spelen. Hele idee van voetbal verdwijnt dan bij mij, ik zie 1ploeg die wil vowtballen en 1 die alleen aan afbreken denkt.
Kom op zeg laat s wat zien, ze zullen nu wel trots zijn maar dit heeft niet veel weg van voetbal, ik denk dat een gemiddelde rugbier aardig meekan daar. Wat een drama zeg

Geweldige wedstrijd zo op de woensdagavond. Ben benieuwd naar de volgende ontmoetingen in het seizoen. Er lopen een paar bij Atletico waar je liever niet tegen wil voetballen, wat een felheid. Een elleboog hoort echter niet op het veld. Weet iemand waarom Arda eraf is gestuurd?

29 augustus 2013 om 01:28

Maakt een vreemde gebaar tegen de scheidsrechter, maar dit deed hij na de rode kaart. Je kan het checken op Youtube typ, 'arda Turan red card and nervous reaction Hd'.

29 augustus 2013 om 01:05

Pistoolgebaar richting de scheidsrechter en hij wilde hem zowat aanvallen.

29 augustus 2013 om 01:08

Jezus.. Hoe laag kan je zijn :

10 wedstrijden wegwezen.

29 augustus 2013 om 01:11

Zeker zeer triest en schandalig. Hoewel ik hoop dat Arda een zeer zware schorsing krijgt voor de competitie, vrees ik dat de schorsing alleen zal gelden voor de Super Cup. Een rode kaart in de Super Cup geldt namelijk niet voor de competitie. Dit is echt respectloos van hem.

29 augustus 2013 om 01:15

Het was niet een pistoolgebaar, leek mij meer op een afstandsbedieninggebaar. Hij tikt met zn duim tegen zijn geboden wijsvinger aan (check t maar op youtube ''arda Turan red card and nervous reaction Hd''.
Bovendien maakte hij dit gebaar pas nadat hij rood had gekregen, weet iemand waar hij nou rood voor kreeg?

29 augustus 2013 om 01:18

Oow dus het ws toch een Pistoolgebaar! Ik wist het.. !

29 augustus 2013 om 01:21

Ik denk dat het misschien een omkoopgebaar is. Het teken leek alsof ie met flappen geld bezig was.

29 augustus 2013 om 01:22

Afstandsbedieninggebaar? Dat klinkt niet logisch.... Maar okay.

29 augustus 2013 om 01:23

Het was gewoon een pistoolgebaar hoor in mijn ogen. Hij bewoog zijn hand ook nog op een zodanige wijze dat hij dat pistool wilde afschieten. Verder was zijn hele reactie niet goed te keuren: als de mensen van Atletico hem niet tegenhielden, dan had hij de scheidsrechter gewoon klappen gegeven. Hij kreeg waarschijnlijk rood omdat hij iemand uitschold. Aan de reactie van Simeone kon je wel zien dat de rode kaart terecht was.

29 augustus 2013 om 01:25

@madridista,

Wat wil Arda dan met dat afstandbediening gebaar zeggen?

29 augustus 2013 om 01:31

Nee joh, hij deed een Wii controller gebaar, ''ik versla je vanavond met Mario Kart'. Dat zulke figuren bij zulke clubs terecht komen is mij een raadsel. Wel terecht rood overigens.

29 augustus 2013 om 02:01

Volume zachter doen van de scheidsrechter dat bedoelde hij met afstandsbediening maar het was meer een omkopingsgebaar wat ik best kan begrijpen na wat Messi samen met Xavi hebben besproken na de eerste helft.

29 augustus 2013 om 03:50

Het was geen pistoolgebaar! Jezus mensen wat voor misvormde pistoolgebaren maakten jullie toen jullie klein waren?

Het was een afstandsbediening. Wat in Turkije zoveel betekent als "je wordt op afstand bestuurd (dus door een derde partij)". Arda bedoelde hier dus mee dat hij de scheidsrechter partijdig vond (dus op afstand bestuurd door Barcelona).

Kijk eens goed zonder elkaar na te praten. Je ziet dat ie een gebaar maakt van knopjes indrukken.

29 augustus 2013 om 08:29

Ag kijk toch eens goed, ik begin echt te twijfelen of jij wel echt weet hoe een pistool word afgeschoten, en of je de beelden ook echt hebt gezien. Uit al je reacties blijkt dat je de leden op VZ verkeerd informeert. Of je wilt heel graag een pistoolgebaar zien, dat kan natuurlijk ook. Maar beste, ik zal je moeten teleurstellen want het word geen lange schorsing, geloof me. Ten slotte nog het woord respect in je reactie, doe het zelf.

29 augustus 2013 om 11:23

Alle Turken vinden het op een afstandsbediening lijken.. Ik snap jullie nationale trots hoor, maar is er ooit 1 turk geweest die het het aandurft om tegen de stroming in te zwemmen. Het begint haast lachwekkend te worden hoe jullie als schapen allemaal over hetzelfde hekkie zitten te springen de hele tijd. Je reinst klapvee.

afstandsbediening mijn ass. als je op de bank zit en dan nog een rooie krijg ben je gewoon te ver gegaan. en madrid mocht al van geluk spreken die match. en hij bewoog volgens mij ook zijn indexvinger. dus of turken hebben een anders soort afstandsbediening, of deze wordt geleverd in de vorm van een pistool.

29 augustus 2013 om 11:31

@ Sarrafoglu, kijk hierboven naar mijn reactie en je ziet dat ik de hele wedstrijd heb gezien. Ik heb zelf sympathie voor Atletico en hoop elk weekend dat zij winnen. Weet bijna zeker dat ik vaker kijk naar Atletico dan jou. Het is toch wel opvallend te noemen dat alleen de Turken zeggen dat het een afstandbediening is en alle anderen zeggen dat het een pistoolgebaar is. Ook in Spanje zeggen ze dat het een pistoolgebaar is. Ik ga hier niet meer over discusseren want we worden het toch nooit eens. Één ding is zeker: Arda krijgt gewoon een zware schorsing, puur om zijn reactie op de scheidsrechter. Ook heeft hij een fles met water richting de vierde official gegooid, Dat wordt daar niet getolereerd hoor.

29 augustus 2013 om 12:59

En terwijl je een afstandbediening op de TV richt ,of in dit geval op de scheidsrechter, maak je ook altijd een beweging dat je je afstandbediening laadt alsof je een schot lost?

Dit was echt geen afstandbediening gebaar. Kijk naar z'n woede, denk je nou echt dat je uit woestheid een afstandbedienig-gebaar gaat maken haha kom nou. Als je Arda een pistool had gegeven had hij gewoon een schot gelost, dit was duidelijk een pistoolactie

Ik denk dat hij minimaal 5 wedstrijden schorsing zal ontvangen, hier houden ze in Spanje niet zo van.

edit: Ik heb net nog eens de beelden op youtube gezien en ook een stuk duidelijker. Het lijkt er inderdaad op dat hij een afstandbediening vasthoudt, maar waarom maakt hij dan zo'n 'pew pew gebaar' ? Arda is volgens mij geen troublemaker dus ik geef hem 't voordeel van de twijfel hehe

29 augustus 2013 om 01:07

Het schandaal is hier wat exact? Het enige schandaal is dat Atletico niet genoeg bestraft werd.

29 augustus 2013 om 01:13

Alves moet rood krijgen omdat hij voor Barcelona speelt? Laat maar, het heeft geen zin om jou serieus te nemen. Al schoot Courtois Messi neer, zou je nog schwalbe en 'schandaal' roepen.

29 augustus 2013 om 01:13

Omdat het geen rood was!

Geel had gekund maar rood ga weg man!

29 augustus 2013 om 01:20

Verdiend rood. Godin had nog rood moeten krijgen omdat hij op de rug van Alves stapte. Dat laat je er trouwens ook uit he? Penalty verdiend. Ik denk eerlijk gezegd dat sommigen zo antibarca zijn, dat wat er ook gebeurt, Barca er uitkomt als de slechterik. Deze wedstrijd is er een voorbeeld van.

29 augustus 2013 om 01:13

Jij bent zeker 17 jaar

29 augustus 2013 om 01:14

Jammer dat jullie geen prijzen kunnen kopen he?

29 augustus 2013 om 02:55

Jammer dat jullie scheidsrechters kopen.

29 augustus 2013 om 09:39

Hahaha ik snap je jaloezie wel. Positiespel wat wij kunnen spelen zullen jullie in geen 100 jaar spelen. Ook al hebben jullie nu er de juiste spelers voor, het zal er nooit van komen.

29 augustus 2013 om 12:16

Maar toch kunnen jullie al 7 wedstrijden achter elkaar niet van ons winnen en met Bale en Isco zal dat verder uitbreiden.

Valdes held, wordt zo vaak onterecht afgekraakt terwijl hij gewoon een topkeeper is. Helpt ons vandaag aan de cup ten koste van die agressieve Madrilenen.

Messi onzichtbaar, Neymar ongemakkelijk, Alves theatraal, Valdes fenomenaal, Arda psychopathisch, Luis gestoord en Diego Costa eindbaas.

Mooie wedstrijd met veel strijd aan de kant van Atletico. Ze hebben de kans gehad om op voorsprong te komen - heel dichtbij met Arda en Villa, maar het mocht niet baten. Atletico heeft heel goed verdedigend werk verricht en heeft genoeg kansen gecreëerd.

Barca viel vies tegen, ik ben zeer benieuwd naar een volle Messi en Neymar. Want je ziet al tekens dat Messi niet blij is met nog zo een beslissende speler (waar men op hoopt). Hij kijkt bozer dan ooit, niet dat hij vroeger veel lachte. Echter is dit wel een dieptepunt.

Slechte wedstrijdleiding, mooie beelden en een strijdend Atletico, terwijl Barca stagneert in haar spel. Elke goede tegenstander zal het Barca moeilijk maken, dus Valencia formaat en wat erboven valt.

29 augustus 2013 om 01:17

Haha die Diego Costa is inderdaad een baas of niet. Geweldig die scheidsrechter nog boos aanstaren na die gele kaart. Die arme man deed het stiekem vast in zijn broek!

Dat van Arda was echt onnodig en te krankzinnig voor woorden. Maar ik heb zo mijn vermoedens. Probeert Turan de Man een transfer af te dwingen? Zou me niks verbazen..

29 augustus 2013 om 01:23

Dat zijn echt twee breinen maar één gedachte. Eerste wat ik dacht: een transfer forceren! Hij deed het echt opvallend en na zijn wissel zag je al hoelaat het was. Daar ben ik het zeker met je eens, goed en scherp opgemerkt hoor.

Maar die Diego Costa. Die gast is echt onvermoeibaar en echt sterk. Haha, die scheidsrechter was inderdaad bang, hij durfde hem ook niet meer aan te kijken, whahah. Hij is soms irritant, maar is wel een prachtige voetballer om ernaar te kijken!

29 augustus 2013 om 01:37

True that bro. Ik vind Diego Costa echt een sierlijke voetballer. Een vechter, een bijter, een winnaar en vooral nuttig voor het hele team. Beresterk en bovendien zeer snel voor het fysiek wat hij heeft. Het mooiste is dat hij gelijk paar man bezig houdt. En geloof het of niet, als deze man er niet was geweest had Falcao vorig seizoen niet zo gemakkelijk zoveel ingeschoten. Deze jongen laat het hele team draaien en is op gewenste situaties een pest voor de tegenstanders, ideaal om je rivalen uit hun spel te halen.

Groot fan van Diego Costa breur!

29 augustus 2013 om 01:37

Noem Sierd de Vos een gek die constant door de wedstrijd heen kakelt, maar soms zegt hij hele goede dingen. Hij noemde Diego Costa een kopie van de Simeone die hij was als voetballer: hard, gemeen en doet alles om te winnen. Zet daar de talentvolle Adrian tegenover en je hebt een te lieve Spanjaard.

29 augustus 2013 om 01:42

Ja precies ik zeg het al vaker, Sierd de Vos vind ik geniaal. Laatst noemde hij het vechtteam van Simeone een straatbende met Diego Costa als bendeleider haha, geniaal toch. Zijn achtergrondinformatie maakt een wedstrijd extra vermakelijk. Vooral als het tikkie takkie van Barca je inderdaad gaat vervelen op een gegeven moment.

29 augustus 2013 om 01:51

F-F

Een perfecte beschrijving, beter had ik het niet kunnen doen. Hij is een ideale speler met een grootse mentaliteit gemixt met voetbalkwaliteiten. Hij is een stabiele stoorzender die constant de verdediging van de tegenpartij laat janken. Een krachtpatser, ben ook een fan in de groei! Zo een speler moet elk team hebben bro, vooral bij onze clubs waar veel show-voetballers aanwezig zijn, hehe.

29 augustus 2013 om 01:55

Koni

Heb de nadagen van Simeone meegemaakt en Sierd heeft in dit geval zeker gelijk. Simeone was ook van de gemene, stiekem geplande acties. Hij ging door het vuur voor zijn team om resultaat te boeken. Zo is Diego Costa ook. Zulke spelers zijn vrij schaars, ze hebben gewoon een prachtige winnaarsmentaliteit (imo). Teveel van die Adriantjes zorgt voor een team als Barca, waar ze meestal huilen om de kleinste dingen. Dat moeten we niet hebben, gewoon beuken!

29 augustus 2013 om 03:53

Waarom zou hij tot 5 dagen voor het sluiten van de transfermarkt wachten met het forceren van een transfer? Hij had ook agressief kunnen doen in de twee competitiewedstrijden. Denk dat ie oprecht woedend was.

29 augustus 2013 om 01:35

Ik vond het nou niet echt een mooie wedstrijd eerlijk gezegd. Het is best vermoeiend om naar dat eindeloze getik van Barca te kijken, maar dat is iets wat ik al langer roep. Atletico vond ik, zoals jij al zegt, echt heel goed georganiseerd verdedigen. Het kan mij weinig schelen dat mensen dit antivoetbal noemen, want verdedigen is nou eenmaal een onderdeel in het vak die de verwende voetballers uitvoeren. Ik begreep echt niet waarom Simeone Arda(wat ben ik trouwens blij dat hij er weer uitziet zoals de Arda die ik ken) eruit haalde, want in mijn ogen was hij de man van de creativiteit. Alle gevaarlijke aanvallen gingen via hem.

29 augustus 2013 om 01:44

Ik vond het ook raar. Arda speelde een goede pot, zowel in verdedigend als aanvallend opzicht. Hij kwam goed uit kleine ruimtes en hield de bal in het spel. Vond hem weer na paar matige wedstrijden inderdaad op de oude Arda lijken. Alleen zijn baard is nu wel overdreven, hehe.

Atletico stond als een blok en het belangrijkste is dat ze aanvallend ook wat toe te voegen hadden. Vele Barca-fanaten kunnen dit niet hebben, omdat Barca zelf vrijwel niets heeft kunnen creëren. Er zit totaal géén diepgang bij Barca. Het is meer hopen op een opgefokte, kwaliteitsarme, snel gekwetste ploegen die zich meteen overgeven (de Levante's van het huidige voetbal).

Er werd constant door gedekt bij Atletico, minstens twee man liep op de man met balbezit op. Eigenlijk vond ik alleen het spel van Atletico mooi. Ze spelen heel fel - op het randje, temporiseren goed en maken nuttig gebruik van hun krachten. Ze weten wat ze wel en niet kunnen en mogen doen.

Mooi dat Barca de eerste prijs binnen heeft.. Maar het is echt onzin dat die Spaanse Supercup over 2 wedstrijden gaat... Het is een "finale" en je verliest het met een gelijk spel...

Het blijft belachelijk.. Het enige leuke is dat men wel vaker 2 in potentie mooie wedstrijd kan zien.. Maar vaker zijn die wedstrijden alleen mooi qua naam op papier.... Ook deze 2 wedstrijden waren echt niet een "genot" om naar te kijken..

Het was een spannende wedstrijd hier in Camp Nou, en ik denk dat deze wedstrijd ook de historieboeken in zal gaan, want na de 0-0 tegen Sevilla in 2011, met toen de held Javi Varas, is er in Spaans verband geen 0-0 meer voorgekomen in Camp Nou. Barça probeerde tevergeefs de muur van Atletí te breken, die in het begin nog goed verdedigde maar op het eind het compleet kwijt was. Ik vond het gedrag van de verdedigers van Atletí in de slotfase werkelijk abominabel, maar het paste wel bij een heerlijke avond voetbal. De gemiste strafschop geeft dan nóg iets extra's aan de wedstrijd, voor mij de spannendste 0-0 die ik heb mogen aanschouwen. Jammer dat Villa niet in het spel voorkwam, ik gunde hem een mooi optreden in Camp Nou. Aan Catalaanse kant was Cesc erg sterk met zijn loopacties en inspeelpasses en natuurlijk mogen we ook niet de man van de wedstrijd vergeten, Victor Valdés, die vandaag misschien wel het begin van een revolutie ontketende door vooraf geen handen met preses Sandro Rosell te schudden, onze gekke voorzitter. Valdés keepte ook nog eens fenomenaal, hij sleepte persoonlijk de Supercopa voor ons binnen. Op vele vlakken dus een heugelijke dag, en Barça in ware voetbalgevechten winnaar van de Supercopa d'espana!

Pff wat een verschrikkelijke wedstrijd. Ik weet niet wat Atletico van plan was, maar echt voor de overwinning gaan deden ze niet (het 'harde' spel daargelaten). Misschien dachten ze dat ze wel even in de laatste minuut gingen scoren ofzo, maar na die rode kaart was het sowieso klaar. Barca zelf deed ook niet veel goeds, Messi sowieso weer niet gezien (en dat hij dan die pingel mist, daar kijk je dan ook niet van op).

Dat Godin met z'n noppen ff in de rug van Alves gaat staan is natuurlijk achterlijk, maar die reactie van Alves, een driedubbele salto, is gewoon een grap. Maar zo liepen er wel meer rond. Erg vies en sneu hoe spelers tegenwoordig op duwtjes en andere overtredingen reageren (en vooral Barca weet dat in belangrijke wedstrijden perfect uit te buiten)....jammer dat voetbal een sport voor mietjes is geworden.

Zo jammer dat een geweldig elftal als barcelona, wat zo mooi kan spelen zich verlaagt tot duikelen, aanstellen, en manipuleren van de scheidsrechter om tot een goed resultaat te komen in mindere wedstrijden.

Vooropgesteld dat de scheidsrechter waardeloos naar beide kanten was, en atletico op het randje speelde, was dit gewoon opvangen van een speler, en kun je dit met hoogstens geel oplossen.

Er zijn wedstrijden waarop het lijkt alsof drie of vier barcelona spelers op meerdere plaatsen botten breken, half dood geslagen worden, waarna ze vervolgens weer vrank en vrij over het veld huppelen. Dat, samen met een storm van spelers die zich rond de scheidsrechter verzamelen bij iedere mogelijkheid die zich opdient, stoort voetballiefhebbers.

Het zou ze sieren om daar eens mee op te houden, en gewoon een voetballende oplossing te zoeken.

In deze tweeluik vond ik atletico beter voor de dag komen. In mijn ogen de best georganiseerde ploeg van spanje op dit moment.

Zo was het doelpunt van Neymar in de vorige wedstrijd genoeg voor de eerste prijs.

Valdes keepte geweldig alleen Messi viel toch tegen ook mist hij de penalty terwijl Neymar hem ook had kunnen nemen ik denk zeker dat Tata Neymar ook vrijetrapen aan de linksrkant en penalty's moet laten nemen

Vond Barca maar matig spelen en had meer verwacht van 'de nieuwe superster Neymar'. Als ik Neymar was zou ik eerst wat uren maken in de sportschool voordat ik weer zou spelen want ik begon het wel sneu te vinden voor hem

Verder vond ik het spel van Atletico heerlijk om te kijken, ze zijn weer de grootste kandidaat om de 3e plek in te nemen. Enige wat ze missen is een extra spelmaker naast Arda. Hoop daarom nog steeds dat Diego komt net zoals een paar jaar geleden.

Ik vond Mascherano verdedigend echt een held! Zoveel ballen onderschept vandaag. Alleen moet hij van te voren kijken wat hij er daarna mee gaat doen!!

Voor de rest matige pot. Atletico speelde als vanouds keihard maar op het randje. Scheidsrechter had inderdaad wat vaker een kaart mogen geven maar deed dat niet. Gelukkig maar anders hadden we na 60 minuten kunnen kappen. Hopen dat Barça het spel weer gaat spelen zoals tegen Levante. Hoog tempo en zuivere passing

Het is duidelijk dat deze wedstrijd geen schoonheidswedstrijd verdient, maar een prijs is een prijs. Atletico hield zich goed staande wn creeerde af en toe wat maar gelukkig stond Valdes goed te keepen. Vond het niet een al te goede wedstrijd van Barcelona. Busquets was goed, vooral eerste helft, heb op hem gelet en hij heeft veel weg gehaald. Messi niet op z'n normale niveau maar hield zoals altijd wel 2/3 man bezig. Neymar was ook niet voldoende, gleed veel weg waardoor z'n acties een beetje ongelukkig waren, maar het komt wel goed met die jongen.

Kreeg bijna een deja vu door de penalty van Messi (Chelsea), gelukkig kostte deze penalty Barcelona geen prijs.

Nu op naar Valencia!

De wedstrijd zoals gewoonlijk gezien en Barca's spel is weer vanouds zoals in de tijd van Pep, maar Messi had nog niet moeten spelen vind ik alleen ben ik niet de gene die dat bepaald. Messi zou ook zelf wel hebben aangegeven dat hij weer kan, want de medische staf kan wel zeggen dat ie fit is, maar Messi zou het zelf wel beter weten. Valdes speelde vandaag en dat al een paar wedstrijden heel erg strak en dat met zn Casillas reddingen. Persoonlijk vond ik Neymar niet zo heel slecht spelen, maar hij had veel pech met het uitglijden elke keer. Alexis speelde af en toe iets te veel met de bal, alleen wat kan deze man hard werken en meters dat hij pakt. Wat mij heel erg opviel is dat ze Messi vandaag veel moesten hebben en die eerste rode kaart was terecht alleen had Alves ook 1 moeten hebben en het was geen penalty, dus was er gerechtigheid met de gemiste penalty van Messi. Als Barca-fan heb ik me prima vermaakt, want ging mooi op en neer, maar ook lekker hard voetbal. Barca in mijn ogen wel verdiend gewonnen.

Arda vond de rode kaart onzin, en liet dat ook zien met zijn gebaar. Zijn intentie was om de scheidsrechter te sussen, door middel van een afstandsbediening, hij drukte zogenaamd op de volumeknop, want de scheidsrechter praatte onzin. Hij had zoiets van, wees stil, want je kraamt alleen maar onzin uit. Helaas wordt het door sommige verkeerd geïnterpreteerd.

29 augustus 2013 om 08:11

Of door sommige goedgepraat!

Ik denk dat ik gelijk heb!

Wat een waardeloze gasten toch altijd die lui uit Madrid, proberen altijd de grote jongens uit te hangen met hun onnozele agressieve acties als ze zien dat er toch niks meer te halen valt. Voor de rest leuk dat deze prijs binnen is en mooi dat Valdés weer eens aan de wereld heeft laten zien dat hij op 2 of 3 keepers na de beste keeper ter wereld is.

Barcelona heeft op 20 minuten na de hele wedstrijd gedomineerd. In het begin leek de wedstrijd ouderwetse vorm te krijgen, een gretig goed spelend Barcelona dat er bovenop zat bij balverlies, veel beweging bij balbezit en strakke ballen in de voeten. Heerlijk. Jammer dat de geweldige steekpass op Messi niet beloond werd met een doelpunt, de inzet van Messi werd goed verdedigd.

Dat was dan ook bijna het enige moment dat Messi ook maar iets vooruit kon ondernemen. Structureel werd hij neergehaald, zelfs door twee man en ook van achteren. Het werd allemaal oogluikend 'beloond' met slechts een miezerige vrije trap.

Arbiters in Spanje zijn echt knettergek. Hoe halen ze het in hun kop om in een verhouding van één op vijf een gele kaart te trekken voor overtredingen waar je een gele kaart kunt begrijpen. En bij iedere overtreding trappelden er ook nog eens vijf tot zes spelers van Atleti als een idioot om de arbiter heen, driftig aangemoedigd door een hevig geëmotioneerde trainer.

Messi laat zich helaas ook meeslepen door deze armenzwaaiende, shirtjestrekkende, schoppende en trappende spelers. Zijn frustratie sprak boekdelen en de verdedigers wisten dat hij daarmee in de tas zat. De arbiter liet hun hun gang gaan en daar hebben ze dankbaar gebruik van gemaakt. Dat er in de laatste 10 minuten dan toch nog wat kaarten vallen, maakt het optreden van deze dramatische arbiter nog niet half goed. Messi toonde zijn frustraties en had daarom ook niet de penal moeten nemen.

Neymar oogde onwennig, struikelde wel 4 maal en was duidelijk niet op z'n gemak. Gelukkig mocht hij erin blijven en kan hij zo steeds meer wennen. Opvallend is wel zijn drang om te herstellen na balverlies. En dat lukt hem ook aardig, wat is hij snel zeg. Het schandalige optreden van de arbiter werd dan ook nog eens bekroond door de pot af te fluiten op het moment dat Neymar alleen op de goal af gaat. Typerend.

De kwetsbaarheid van de combi Mascherano en Pique werd ook weer pijnlijk duidelijk. Maar over de verdidiging in het algemeen geldt: peer die bal eens fatsoenlijk weg op z'n tijd. Ongelooflijk hoe een verdediging het zichzelf lastig kan maken zeg. Uiteraard zat er ook enig vernuft van Atleti bij die aardig combineerde op momenten. Maar echt uit hun schulp durfden ze niet te komen. Jammer dat er nog steeds vooral anti voetbal tegen Barcelona gespeeld wordt. Uiteindelijk staat Atleti gewoon met lege handen terwijl er met ietwat aanvallender ingesteld voetbal echt wel meer in had gezeten.

Ik ben redelijk tevreden over het geheel. Met name de eerste helft was duidelijk beter dan de heenmatch. Neymar komt hopelijk steeds meer op dreef en daarmee wordt hopelijk Messi meer ontlast. Er ging al de nodige dreiging van hem uit.

De eerste prijs in Spanje is alweer vergeven, en de prijs gaat naar Barcelona. Mooi gegeven en hopelijk smaakt het de heren goed en maakt het ze hongerig voor dit seizoen.

29 augustus 2013 om 01:28

Ik vond Mascherano in tegenstelling tot Pique wel goed spelen. Pique's positiespel en handelingssnelheid is ver onder de middelmaat.

Ik mis de tijden dat clubs normaal voetbal speelden tegen Barca ipv altijd die vervelende geparkeerde bus.
Atletico speelde heel erg hard en Barca was te zwak om er doorheen te komen, nog een hoop werk voor de winkel.
Messi nog niet 100%, Neymar nog niet volledig aangepast, enige echte goede was Valdes.
Op naar Valencia!

Messi speelt al een tijd heel slecht, zou die morgen in monaco toch die prijs pakken?

29 augustus 2013 om 02:09

Waarom niet? Zolang Uefalona kan hij dat altijd.

Zo, zelfs van dit spel van Barca krijgt Sierdje een harde plasser.

Bedankt voor je commentaar sierd, objectiviteit is ver te zoeken.

29 augustus 2013 om 01:28

Voordat je iets roept hier moet je wel weten dat Sierd een Atletico Madrid supporter is!

Dus je reactie raakt kant nog wal!

29 augustus 2013 om 01:51

En hoe weet jij dit, als ik vragen mag? Zag bijna zijn erectie door mijn beeldscherm heen.

Oh en trouwens, als je spreekwoorden gebruikt, wil je dan zo aardig zijn om ze niet totaal te verkrachten?

Raakt kant NOCH wal.

29 augustus 2013 om 08:10

Hoogstaande reactie weer dit zegt genoeg over jou!

En blijkbaar volg je voetbal niet zoveel dus!

Het is inderdaad geen pistoolgebaar van Arda. Hij drukt met zijn duim en er is totaal geen uitdrukking van pistool zichtbaar.

29 augustus 2013 om 01:50

Maakt een pistool gebaar en let op uw duim...

(wel een pistoolgebaar waarbij je wijsvinger op de 'trigger' zou zijn en niet waarbij uw wijsvinger de schietbuis is. )

29 augustus 2013 om 03:58

Helemaal niet gast. Een trigger trek je, daar druk je niet op. Arda drukte een paar keer met zijn duik op zijn wijsvinger. Dat betekent, scheidsrechter, u bent partijdig. U wordt als een tv op afstand bestuurd (door Barcelona, voor de duidelijkheid).

He gevoelige mensen,

Typ 'red Card to Arda Turan ( Barcelona 0 x 0 Atletico Madrid) op youtube en bekijk de video na de 11de seconde.

Iedereen ziet dat Arda een 'afstandbediening' gebaar maakt om de volume van de scheidsrechter te sussen. Lieve direct concluderende en vooroordelen hebbende mensen!

29 augustus 2013 om 01:38

Mijns inziens lijkt het meer op een ''wii controller gebaar''.

29 augustus 2013 om 01:49

Logisch, andere mensen zouden hun wijsvinger op hun lippen zetten (sussende gebaar), maar niet Arda want hij wilt origineel zijn...

29 augustus 2013 om 01:51

Arda is een trendsetter.

Ik vind het een rare manier om je emotie te uiten.

29 augustus 2013 om 01:57

Ik ook. Ik zeg niet dat het waar is wat hij heeft gedaan.

Maar Bkorkmaz3 doet alsof hij zeker is en dat de rest onwetend zijn.

Niemand weet voor 100 procent wat Arda hiermee bedoelde, behalve Arda zelf.

29 augustus 2013 om 01:57

Dat klopt inderdaad, maar de beelden laten overduidelijk zien dat Arda aan het ''dempen'' is. Hij is temperamentvol, maar niet gek. Zo een gebaar wordt door miljoenen gevolgd. Misschien is hij ook buiten het veld een creatieve Turk, hij is overigens een sympathieke gast, dus het verzinnen van moves valt wel onder zijn branche!

29 augustus 2013 om 02:04

Een sympathieke persoon maakt niet zulke gebaren en laat zich niet zo gek maken. Volgens mij heb jij een andere woordenboek in huis.

29 augustus 2013 om 02:05

Ik geef hem voordeel van twijfel. Altijd uit gaan van goede van een mens. Ik hoop ook dat hij het niet zo bedoeld heeft, maar we gaan het waarschijnlijk nooit zeker weten. Laten we houden voor wat het is.

29 augustus 2013 om 02:15

Kurdishcule

Volgens mij ben jij het dieptepunt van het woord dieptepunt.

Zit je nu te grappen, te provoceren of probeer je een nieuwe gedragsvorm te ontdekken?

Hoe kan een persoon in één klap zijn sympathieke karakter verliezen? Ken jij het verschil tussen incidenteel en systematisch? Ik zou dat even opzoeken in jouw woordenboek die uit een kaft en achterzijde bestaat. Kans is klein dat je het verschil uit dat woordenboek kan opmaken, maar ik geef je toch een kans.

Arda is een sfeermaker, zoek het maar op internet. Hij ligt goed in de groep. Hij is redelijk sympathiek en maakt redelijk vaak grappen waar je om kan lachen. Deze gast heeft jaren voor mij club gespeeld, dus ik heb zeker een goed beeld over hem. Dat hij één keer door het lint gaat, zal de werkelijkheid niet veranderen. Integendeel, de uitzondering bevestigt de regel.

Doe niet bijdehand, als je niet kan opboksen tegen inhoudelijke reacties, kan je liever stil bijven oftewel zwijgen a la Charlie Chaplin!.

29 augustus 2013 om 02:24

Het is amuserend en aandoenlijk tegelijk dat je zijn gedraging wilt bagatelliseren. Dat jij jezelf zo laat gaan in jouw reactie, zegt genoeg over jouw beredenering van zijn gedrag.

29 augustus 2013 om 03:48

@bkorkmaz

Of hij gangmaker is of niet, een pistool gebaar moet je gewoon niet doen.

Gelukkig maar dat het ook geen pistool gebaar was, maar yusuf yusuf gebaar.

29 augustus 2013 om 04:03

Ooit weleens bij stilgestaan dat gebaren andere betekenissen kunnen hebben in verschillende culturen? De afstandsbediening is echt typisch Turks. Ik denk ook niet dat Arda de scheidsrechter wilde sussen (de scheidsrechter zou vrij weinig), maar dat Arda impliceerde dat hij op afstand bestuurd werd. In het Turks klinkt dit allemaal veel logischer, geloof me. Het is een ontzettend rijke taal, als je iets wil zeggen kan dat met 20 werkwoordsvormen. Dus het is niet raar dat Arda in the heat of the moment dit gebaar gebruikt. Die jongen is niet gek, het is een sympathieke gozer. Pistoolgebaren zou hij echt niet maken.

29 augustus 2013 om 08:08

Was jij ook niet degene die het deze week probeerde goed te praten dan ze die speler tot huilens toe van het veld pesten?

Juist, Arda gewoon straffen voor 10 wedstrijden met zijn gebaren van andere culturen!

29 augustus 2013 om 13:49

iedereen zit te zagen dat het een pistoolgebaar is. bij mijn weten heeft een pistool ook een loop..

of is het een wapen uit de 45ste eeuw ofzo? die nog moet gaan komen.

ik weet niet of het een afstandsbediening gebaar was van sussen ofzo lijkt me een beetje onorthdox

maar als turk zijnde had ik de indruk dat het meer een gebaar van "billen knijpen" was. scheids durf je niet tegen de grote barca te fluiten? beetje onpartijdig zijn?

Echt zielig om te zien hoe jongens als Godin, Filipe en Arda zich zo laten opfokken door hun coach Simeone. Deed me terugdenken aan Marcelo, Ramos, enz. Alves is geen heilige, maar wat Godin en Filipe uitstoken met hem verdient een schorsing van een wedstrijd of vijf elk.

Oppassen voor Arda, want volgens mij was dat geen pistool maar een ontsteker.

En dan schreeuwen er enkele idioten in de live stream "uefalona" terwijl de ref alles toelaat van Godin en Gabi. xD Lelijke wedstrijd om naar te kijken dit, heeft niets met voetbal te maken.

29 augustus 2013 om 13:53

Neymar mocht arda en felipe gwn achtervolgen met zijn schwalbes.. niet om aan te zien...

Als je 1-1 en 0-0 speelt dan verdiend je de super cup niet. Barca heeft gefaald en atletico ook. Eigenlijk moet er een 3e wedstrijd komen op neutraal terein.

29 augustus 2013 om 01:43

Volgens de regels verdient Barça hem. Een 3e wedstrijd? Meen je die? Het mag van mij een echte finale worden met een wedstrijd.

29 augustus 2013 om 03:29

Ja volgens de regels maar ik vind dit bagger je hebt inprincipe niet gewonnen. Denk dat de super cup een 1 wedstrijd moet worden net als de copa del rey dan maar penaltys nemen maar dan heb je tenminste "gewonnen".

29 augustus 2013 om 13:10

niemand verdiend die prijs na gisteren

het was niet om aan te zien

Atletico heeft echt een goed team met goede spelers.
Maar deze wedstrijd speelden ze alleen maar vechtvoetbal en heb ik op geen enkele moment de wil om te winnen kunnen ontdekken.
Het leek bij vlagen of ze meer bezig waren met provoceren, en ik begon me af te vragen of het zwaarder gewicht van het uitdoelpunt van Barcelona was afgeschaft.
Barcelona was matig vandaag, en het rouleersysteem van Tata komt de flair van het team niet ten goede. Neymar heeft wat tijd en zelfvertrouwen nodig, dan komt deze getalenteerde speler makkelijk weer op niveau.
Messi heeft een penalty gemist. Tja, ik kan je ook tientallen andere cruciale situaties voorleggen waar hij ze wel gemaakt heeft, en het was niet eens beslissend. Daarom vind die vergelijking met de Chelsea wedstrijd nutteloos. Iedereen, ook Messi mist weleens een strafschop.
Ben benieuwd hoe de vorm van Barca zich gedurende het seizoen zal ontwikkelen. Als Tata blijft gokken en Roulette spelen met het team maak ik me zorgen.

Ik ben erg laat met reageren, maar lees hier vrijwel overal dat Barcelona niet best was , en dat Valdes de enige reden is dat barcelona niet verloor.

Maar in het stuk hierboven staat dat Courtois Altletico voortdurend op de been hield.
Wat mij het idee geeft dat barcelona wel degelijk de bovenliggende partij was die dus ook kansen genoeg kreeg.

Iemand die me kan helpen?

29 augustus 2013 om 09:50

Atletí was de betere ploeg en de verdedigingstactiek van Simeone had tot het einde van de wedstrijd zijn uitwerking. De counters waren erg goed georganiseerd en Valdés hield Barça wel degelijk in de wedstrijd. Ik kan me zelf geen een spectaculaire redding van de Belg herinneren, de verdediging van Atletí stond als een huis. Als ze in de slotfase niet zo door het lint waren gegaan dan had Simeone veel lof gekregen, door idioten als Godín en Luis die slaan en staan op Alves krijgt Atletí niet alle lof die ze verdienen, en laat ik nog niet eens beginnen over het pistoolgebaar van Arda Turan...

wat een wijfen bij barca altijd maar vallen en duiken en kaarten aansmeren. en die scheidsrechter zwaar partijdig. maarja ga maar niet verder voordat ik door die zogenaamde barca fans word aangevallen. ps. een voetbalzone barca fan 90 procent ervan is pas fan geworden door de recente succesen en messi blabla ook zijn het pubers die niets weten over de geschiedenis van de club en haten automatisch cr7 en daar ga ik niet op lopen reageren .. pubertjes weten niet eens wie een bv el pistolero was bij barca en nadat ze dit gelezen en daarna gegoogled hebben reageren op dit dat ze het wel wisten hahaha

29 augustus 2013 om 09:40

Je reageert er anders aardig op door 90% van de voetbalzone barcelona fans over 1 kam te scheren.

29 augustus 2013 om 09:55

Ik vind het vrij ironisch hoe jij presteert met minachting het woord ´pubertjes´ weet te gebruiken, maar zelf de spelling heeft van een zesjarige. Wat dacht je van betere interpunctie, hoofdletters? Om inhoudelijk in te gaan op je reactie, want inhoudelijk was het ook al onzin, David Fernandéz was inderdaad zeer partijdig vandaag. Mannen als Godín en Luis mochten Messi schop na schop geven, en Cesc krijgt voor een perfecte tackle op de bal een gele prent. Jij hebt het over de zogehete ''gloryhunters'', maar je moet niet alle fans over 1 kam scheren, er zijn genoeg échte fans op deze site te vinden, en met Guaporta, Jamesmark, Grandepulga, Inmessionante, Ainiesta8, Periodista, Kurdish_cule heb ik er volgens mij al genoeg opgenoemd?

Atletico mag veel hebben geschopt, maar er mag ook best gezegd worden dat ze heel lang de beste kansen hadden om dexe wedstrijd te winnen.

Wat een saaie match met een walgelijk Atletico, werkelijk waar 1 van de smerigste ploegen die ik recentelijk aan het werk zag. Verder was Barca echt saai om naar te kijken, en wetende dat ze dus 71 balbezit hadden was het bijgevolg een saaie match. Neymar heef thet duidelijk moeilijk met deftige verdedigers en Messi zit volledig uit vorm. Martino heeft nog we wat werk aan de winkel als ze Europees niet weer van de mat getikt willen worden.

Hmm.. Vreemde wedstrijd was het gisteren.

Neymar lijkt echt verlegen om een actie te doen en staat precies constant onder druk. Lijkt wel een gevalletje Sanchez, ik hoop echt dat dit niet in die richting uitdraait. Hij vervoverde de bal wel steeds mooi terug. Hij was fel en wou zich echt wel bewijzen.

Ook viel zijn gedrag mij op. Klaagde nooit als ze hem hard aanpakte, viel nooit theatraal, een fout was gewoon fout stond op en deed verder.

Nee, zoals ik al zei hij was wat timide en leek schrik te hebben om zijn gedachte te zeggen. Hij mist bog wat zelfvertrouwen denk ik.

Kortom het was zijn dagje niet.

Trouwens misschien moeten ze dat veld nog wat harder besproeien dan kunnen ze in het vervolg al zwemmend de val rondtikken. Echt achterlijk, hoe die spelers voortdurend uitgleden.

Haha Atlético pleegt moordaanslag op moordaanslag en pas eind tweede helft wordt het eindelijk bestraft, en dan heeft Barcelona de scheids mee? Zegt maar weer hoe ontzettend vooringenomen de meesten hier zijn tegenover Barcelona. Gabi beging iets van 9 overtredingen, voor hij eindelijk op de bon werd geslingerd (wegens schelden tegen de scheids), Godín gaat vol op de rug van Alves staan etc. Die penalty was wellicht wat licht gegeven, maar het spel lag om de 5 seconden weer stil door een overtreding van Atléti: 'genieten'.

Barca is gewoon de terechte winnaar.. Die klote Atletico speelt gewoon vechtvoetbal.. Het is niet om aan te zien!! Ze schoppen alles wat beweegt.. Het is duidelijk waar het vandaan komt: de trainer Simeone
Hij was echt een vieze speler Pepe in het kwadraat..

Vooral de optreden van Arda Turan vind ik echt belachelijk.. Die gast is echt ontspoord.
Prutser.. Ik wil nooit weer terugzien bij galatasaray. Ik jaag hem persoonlijk weg

ik snap dat mensen duels wllen zien in een wedstrijd, maar die mensen kunnen onmogelijk genoten hebben gisteren.

het was niet om aan te zien

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren