Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Cristiano Ronaldo speelde bijna bij Ajax: ‘Maar ja, ik had geen contacten’

Laatste update:

Cristiano Ronaldo staat al jaren aan de top van het profvoetbal. De aanvaller verwierf bekendheid bij Sporting Portugal en werd na een wedstrijd tegen Manchester United vlot naar Engeland gehaald, op voorspraak van een fors deel van de spelers van the Red Devils. De rest is geschiedenis en de meeste verhalen over CR7 zijn bekend, maar nieuw is dat hij bijna in Nederland terecht was gekomen.

/

In 1997, toen Ronaldo pas twaalf jaar was, kwam hij na een korte proefperiode terecht bij Sporting. Zijn peetvader Fernão Sousa zegt nu dat hij de piepjonge Ronaldo graag naar de Nederlandse velden had gebracht, om preciezer te zijn: naar Ajax. Sousa zegt in NUsport dat hij al voor zich zag hoe zijn protégé het zou gaan maken in Amsterdam. De jeugdopleiding van Ajax stond toen al goed bekend.

Bovendien was Ronaldo’s peetvader groot fan van Oranje, dat in de jaren zeventig bijzonder veel indruk op hem had gemaakt. “A maguina laranja, de beste ploeg die ik ooit heb zien voetballen. Maar ja, ik had geen contacten bij Ajax. Cristiano maakte het verder niet uit naar welke club we gingen. Hij wilde profvoetballer worden, net zoals de meeste jongetjes van twaalf jaar.”

Was Ajax ook een goede plek geweest voor Cristiano Ronaldo, om zichzelf te ontwikkelen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Haha dit soort nieuws altijd, wordt je toch moe van..

28 augustus 2013 om 15:17

Ik raad jou het dan aan om het niet te lezen en niet op te reageren

28 augustus 2013 om 16:43

Ik mag toch geïnteresseerd zijn en na het lezen van het artikel mijn mening uiten? Wat is dit voor gekkigheid?

28 augustus 2013 om 16:54

@isco1 Ik raad het jou aan zijn reactie niet te lezen en er niet op te reageren.

28 augustus 2013 om 20:00

@monaldo88 Ik raad jou aan om je met je eigen zaken te bemoeien en niet op isco1 te reageren.

Ronaldo is overigens nog steeds welkom in Amsterdam mits hij zich wil schikken aan het salarisplafond.

29 augustus 2013 om 01:39

@ Clckwrkorang

Voor hem mag dan wel een uitzondering worden gemaakt, dat moeten we dan toch wel goed kunnen maken met de verkoop van merchandising.

28 augustus 2013 om 15:22

Ja precies. Paar maanden terug was het ook "Messi naar Ajax".

28 augustus 2013 om 15:56

Messi en Ronaldo... dan was Ajax gewoon wereldtop(als ze dezelfde ontwikkeling hadden meegemaakt)
Of anders enorm rijk haha.
Over 15 jaar blijkt dat Neymar bijna voor Feyenoord had gespeeld, etc etc.

28 augustus 2013 om 15:59

nee, dat was iniesta.
dat ging erover dat een scout een aantal jaar geleden had gezegd van een jongen van 9 jaar: die moeten jullie halen ajax!
maar hij wilde toen zijn geluk beproeven bij barcelona.
rara wie was dat? Iniesta

28 augustus 2013 om 16:01

Nee Ndisdenaam, Feyenoord moet het doen met namen als Fred, Howard en Michel Bastos.

28 augustus 2013 om 16:08

Zijn ook niet de minste namen vriend. Geeft toch aan dat Nederland een soort 'walhalla' was als het om jeugdopleiding ging. Nu regeert het geld en is het nog slechts een utopie om te denken dat dit soort talenten in de rij staan om naar Nederland te komen.

28 augustus 2013 om 16:10

@ Seppa

Messi heeft stagegelopen bij Ajax en mocht ook komen. Maar Ajax wilde de groeihormonen niet betalen voor Messi die door Barcelona wel betaald zijn. Messi heeft serieus meegetraind bij Ajax in de jeugd.

28 augustus 2013 om 16:11

@afc Ajaxfan

Jouw verhaal ken ik niet. Ik weet niet of dit echt zo is of dat je het verzonnen hebt, maar laatst stond hier dat Iniesta juist een aantal jaren geleden naar Ajax kon (rond 2008 dacht ik) toen hij 22 was. Henk ten Cate wilde hem toen meenemen naar Ajax, maar Iniesta wilde liever op de bank zitten bij Barca en wachten op zijn kans.

28 augustus 2013 om 18:39

Ik had ook al eens gelezen dat messi in verband werd gebracht met een verhuurperiode naar psv.

28 augustus 2013 om 19:28

@nisdenaam..
Dan had Man Utd hem (ronaldo) op 18 jarige leeftijd van Ajax gekocht en had een club als Barca Messi op 17 jarige leeftijd opgepikt.. Je hebt als Nederlandse club toch geen kans, ook niet als je in potentie de beste spelers van de wereld hebt..

28 augustus 2013 om 19:34

Falcao, Pepe, Coentrao klinkt inderdaad beter...

28 augustus 2013 om 20:02

@ goodlife92 Vandaar dat talenten als Eriksen, Fischer, Andersen, Bakkali, Maher, Rekik, Chaldi, Tadic etc op de Nederlandse velden rondlopen/liepen zeker?

29 augustus 2013 om 01:42

@ AFC Ajaxfan

Volgens mij was dat Ten Cate die hem mee wilde nemen toen hij naar Ajax ging.

29 augustus 2013 om 10:16

Deze opmerking raakt kant noch wal. Je noemt hierbij een aantal spelers op die al jaren hier spelen en ook nog in een periode kwamen waar opleiding belangrijker was dan geld. Dit zijn daarnaast bijzondere spelers, aangezien ze allemaal al een voorcontract hadden getekend voor een lange periode, waardoor ze niet weg konden gaan voor hun 16e.

29 augustus 2013 om 12:57

Ja want die Eriksen en Chadli enzo zijn van hetzelfde niveau als de Ronaldos en de Messis op die leeftijd hadden :s

Een aantal Nederlandse clubs hebben zeker goede opleidingen maar hebben niet de financiële middelen om echt grote toppers vast te houden. Ze kunnen ze wel opleiden maar als die spelers het dan laten zien in 10 wedstrijden dan zijn ze zo weg omdat de clubs die met grof geld kunnen inzetten ze dan graag afkopen. Eigenlijk moeten Nederlandse clubs dus zoveel mogelijk van doe toppers op te leiden en voor veel geld te verkopen. Wanneer ze dat geld dan goed investeren zullen ze misschien wel ooit zelf het geld hebben om die toppers ook echt te houden. Het is een lange weg en is meer een droom maar wie weet

28 augustus 2013 om 15:22

Van het meeste nieuws word je erg moe, daarom kijk ik het journaal niet meer.
Ik kijk hier voor voetbal nieuwtjes en vind dit soort dingen erg leuk om te lezen.
Blijkbaar heeft het Oranje van de jaren zeventig erg veel indruk gemaakt, ook in het buitenland.
Zelfs het beste team dat hij ooit heeft zien spelen en dan kijkt hij zelfs naar Barca.
Ik heb zelf dat Oranje nooit zien spelen en als ik het vraag aan mensen die ze wel hebben zien spelen is het antwoord dat het niet te vergelijken is.
Als je lekker de belangrijke dingetjes wilt lezen, lees je toch nu.nl.

28 augustus 2013 om 15:49

Dit is hetzelfde als dat van "heerenvenn wilde messi huren" en dacht ook dat ze mikel wilde...weetje, ik geloof hier niet in.

28 augustus 2013 om 20:28

Er is toch echt een duidelijk verschil in spraken van een huur of koop, dan een peetvader die een verhaal verteld.

Of ben jij van mening dat dit ook door de 'media' is verzonnen. Misschien ben je wel anti-Ajax en zit je een beetje te haten.

Ik vind het maar raar als mensen zeggen dat ze hier niet in geloven

On: erg jammer voor Ajax natuurlijk

28 augustus 2013 om 15:50

Haha ja, en Messi was bijna naar Psv. Was een mooi idee geweest eigenlijk

28 augustus 2013 om 18:21

Messi was juist bijna naar Ajax

28 augustus 2013 om 19:16

Ook bijna naar Psv. In 2005. Alleen door de werkvergunning die alsnog kwam bleef hij bij Barca.

28 augustus 2013 om 21:16

Ajax had dus bijna een voorhoede met Messi - Ronaldo - Suarez gehad.

28 augustus 2013 om 16:19

Haha nogal moe inderdaad.
Ik vind trouwens dat het geen goede ontwikkelplek was geweest.
Is toch heel ander spel en bovendien mindere spelers om zich heen en een minder coach. Nu had hij bij Man United echt een stabiele omgeving..

Daar hebben we nu niets aan. Tenzij z'n peetvader een nieuwe Ronaldo naar Ajax kan brengen vanwege zijn 'contacten'!

Pijnlijk, maar hij had nooit lang bij Ajax gespeeld dat weet ik dan wel zeker.

28 augustus 2013 om 16:27

Maar wel lang genoeg om hem een product van de wereldbefaamde jeugdopleiding van Ajax te kunnen noemen.

ach, zo achteraf kun je zeggen dat de keuze die toen gemaakt is nou niet echt slecht voor hem heeft uitgepakt

Ach, er zijn wel meer topspelers die bijna bij Ajax of een andere Nederlandse club hadden gespeeld.

"bijna bij Ajax" Omdat zijn peetvader fan was van Oranje en Ajax goed te boek stond destijds? Wat een sensatietitel. Als er nou contact en onderhandelingen waren geweest...

Messi ook bijna bij ajax ronaldo bijna bij ajax. Als ze die beide gehad hadden. Waren ze wel wat vaker kampioen geworden.

28 augustus 2013 om 15:19

Zat Messi niet bijna bij psv? Maar vlak voordat het rond kwam kwam barca ofzo?

28 augustus 2013 om 15:23

Nee hij had al een voorcontract getekend bij Veendam maar die konden achteraf zijn salaris niet betalen.

28 augustus 2013 om 15:45

Hij liep voordat naar barcelona ging stage bij ajax. Toen hij net in het eerste kwam van barcalona. Toen frank rijkaard trainer was wilden ze hem verhuren aan psv.

28 augustus 2013 om 16:05

Ajax wilde Messi hebben, maar Messi was zo klein dat hij groeihormonen moest nemen. Deze wilde Ajax niet betalen, omdat er grote risico's aan zaten. Barcelona waagde de gok wel.

Ik snap dat Ajax er niet aan is begonnen, maar achteraf kunnen je toch balen.

Toch vind ik dit soort berichten juist wel leuk. Spelers die nu in de wereldtop spelen hadden zo maar een geschiedenis in Amsterdam kunnen hebben. Dat is pech hebben, maar anderzijds zijn er ook genoeg succes verhalen, gelukkig.

28 augustus 2013 om 16:05

Hahah markdragie +1 lol

28 augustus 2013 om 17:43

Mesut Özil speelde bijna voor Nac Breda.
Helaas trok Nac zichzelf terug.

28 augustus 2013 om 19:29

Die waren beide of voor hun debuut of na 1 jaar al gekocht door een Europese topper.. Veel zou je er niet mee opschieten.. Misschien financieel..

Bijna Messi (huur) en bijna Cristiano. Waar is het toch misgegaan........

28 augustus 2013 om 15:26

Iniesta in 2006 ook al

28 augustus 2013 om 15:34

Hoezo?
Ajax heeft Bojan nu toch?

28 augustus 2013 om 15:47

Ja, ze hebben bojan.. Waar is het toch misgegaan?

28 augustus 2013 om 15:57

Messi zou geen huur zijn, Messi zou verhuurd worden aan Psv.
Ajax zou hem dan moeten hebbe gekocht, maar toen kwam Barca.

Gelukkig ging die niet naar Ajax.
Anders hadden we nu dagelijks er mee te maken dat Ajax Ronaldo had grootgebracht.

28 augustus 2013 om 15:25

Wat een vreemde opmerking van jou, het zou juist heel mooi zijn geweest als hij naar Ajax was gekomen.

28 augustus 2013 om 15:32

Je logo zegt al genoeg .
Maar VZ plaatst graag dingen over Ajax merk ik, zelfs dit onzin bericht.
Doen ze toch ook niet bij Feyenoord? Feyenoord had Michel Bastos, Fred en Howard kunnen hebben, maar omdat het Ronaldo + Ajax is moet er een topic van gemaakt worden.
En er wordt lekker weer vermeld dat de jeugd van Ajax oh zo goed is, ja talentvolle Denen scouten is Ajax goed in.

28 augustus 2013 om 15:35

ligt ook wel een aardig verschil toch tussen Bastos, fred en het kaliber ronaldo?

28 augustus 2013 om 15:39

Ja Ronaldo is van een ander kaliber.
Maar er staat nergens dat Ajax interesse had, de vader van Messi kan ook wel roepen dat zijn zoon bijna naar RKC ging omdat vader Messi gecharmeerd is van het Hollandse voetbal...

28 augustus 2013 om 15:49

Ja maar dat roept ie niet, vogel

28 augustus 2013 om 15:56

Denen.. dan noem je eigenlijk het land op, dat altijd werd genoemd als voorbeeld die Nederland op zou gaan als het niveau heel erg omlaag zou gaan.
Dus in feite zijn de toppers uit Denemarken gelijk aan de mindere spelers van Nederland, en dat die Denen nu zo'n beetje de spelers zijn die het verschil maken in nederland zegt genoeg over het niveau waar we als competitie naar toe zijn gegaan.

28 augustus 2013 om 16:06

Bij wijze van, vogel

28 augustus 2013 om 16:09

Ja ik bedoel gewoon de Ajax spelers.
Geen 1 Deen maakt het verschil in de Eredivisie, vooralsnog zijn dat alleen een Ijslander, Italiaan, Serviër en een Nederlander. (finnbogason, Pelle, Tadic en Siem de Jong).
Het niveau van Nederland daalt omdat vooral jonge jongens worden weggekaapt door Chelsea enzovoort.
Zie Aké en Bruma.

28 augustus 2013 om 16:12

Niet zo janken joh. Als het niet wilt lezen, dan sla je het toch over?

Het is algemeen bekend dat Bastos bij Feyenoord had kunnen voetballen. Dat heb ik op voetbalzone gelezen.

28 augustus 2013 om 16:21

Ik lees het en vervolgens geef ik mijn mening, meer niet.

Dat van Bastos heb ik net al vermeld, tja hij was destijds niet goed genoeg.
Vanwaar dat 'niet zo janken joh'? voelt de Ajax-fan zich aangevallen?.

28 augustus 2013 om 16:41

Toen jij voor het eerst ging fietsen flikkerde je ook steeds op je bek. Je ontwikkeld je net zoals de denen. Het valt wel mee met onze competitie. De kleine clubs zijn gewoon beter dan vroeger.

28 augustus 2013 om 18:31

Niekhengelo........wat is je probleem joh. Zit niet zo uit te lokken.

29 augustus 2013 om 12:01

ajaxdude,
Ik zeg gewoon waar het op staat, meer niet.

28 augustus 2013 om 15:32

Valt mee, we horen dat ook niet dagelijks over Suarez en Ibrahimovic, ook niet de minste.

28 augustus 2013 om 15:36

Het verschil is dat Suarez en Ibra al wat ouder waren, en al speelden bij clubs (FC Groningen en Malmö).
En het ging over een 12-jarige Ronaldo die zogenaamd naar Ajax kon...
Er staat eigenlijk ook nergens dat Ajax een aanbieding deed ofzo.

28 augustus 2013 om 15:56

Waar deze artikelen wel goed voor zijn is alle Calimero's op VZ eruit te pikken.

Beste niekhengelo zowel Michel Bastos als Fred waren "al van Feyenoord". Fred ging dan weliswaar naar een andere club alsnog, maar Feyenoord had al een overeenkomst waardoor ze een schadevergoeding kregen. Bastos speelde in de jeugd van Feyenoord en later ook nog eens verhuurd aan Excelsior. Bijna elke keer als Bastos in het nieuws komt wordt er wel verwezen naar zijn verleden bij Feyenoord.

Is toch trouwens mooi dat een Portugees zo vol over Oranje en Ajax spreekt? De laatste tijd botert het namelijk niet zo tussen beide landen op voetbalgebied.

28 augustus 2013 om 16:05

Poeh poeh, Calimero's, wat is dat voor een onzin.
Voor Fred hadden ze 10% transferrechten, maar hij ging weer terug naar Brazilië.
Ze kregen Magrao er voor terug.
Dat van Bastos klopt, Bastos was destijds niet goed genoeg, en moet je hem nu zien...

Hij spreekt over jaren 70 NL, 2 WK-finales en Ajax rond 97, 2 keer de CL daarvoor (95 en 96 dan wel verloren maar goed).
Logisch dat hij dan lof heeft voor Nederland.
En voor een goede jeugdopleiding mag hij wel een stukkie zuidelijker kijken op de landkaart.

29 augustus 2013 om 01:54

@ niekhengelo

"en voor een goede jeugdopleiding mag hij wel een stukkie zuidelijker kijken op de landkaart. "

Hoezo moet hij daarvoor ietsjes zuidelijker kijken ? Omdat het er naar uitziet dat ze zo'n beetje voor het eerst een goede lichting jeugdspelers hebben ? Dit in tegenstelling tot Ajax die in haar bestaan een veelvoud van succesvolle jeugd exponenten heeft voortgebracht. Begrijp me niet verkeerd, ik juich de ontwikkelingen bij Feyenoord en PSV toe maar het is niet zo dat zij nu opeens gelijkwaardig zijn en ineens dezelfde (internationale) reputatie hebben als Ajax qua opleiden.

Daarnaast moeten die lichtingen zich ook nog bewijzen (waar ik opzich wel vetrouwen in heb). Naast het sportieve aspect heb je ook nog het financiele rendement wat Ajax uit haar opleiding heeft weten te halen. Daar komen de nieuwkomers (qua opleiden) voorlopig bij lange na nog niet in de buuurt.

Met je laatste alinea ben ik wel helemaal met jou eens. Normaal heb ik echt een spuughekel aan wanneer men spreekt "als klein landje...." maar in dit geval is dat toch iets waar we als Nederlanders trots op mogen zijn. Totaal voetbal komt uit Nederland maar ook het Europees mee reizen van supporters komt uit Nederland (feyenoord), we hebben toch met zijn allen hier een mooie stempel op het (internationale) voetbal gedrukt.

29 augustus 2013 om 12:09

De reputatie van Ajax is een giga mediahype, Feyenoord heeft meer jeugd erin staan dan Ajax (alleen doelman en de 2 backs).
En achter deze groep staat de A1, landskampioen, dus die kunnen ook wel wat.
Feyenoord staat al jaren bekend om hun jeugdopleiding, maar kozen een paar jaar ervoor om ouwe rotten te halen (makaay enzovoort).

Natuurlijk moeten ze zich nog bewijzen, alhoewel Boetius en Vilhena er wel meteen stonden, geldt ook voor Fischer, basisplek.
Sommigen hebben meer tijd nodig, zoals Kongolo en Klaassen.

Nederland blijft toppers ontwikkelen, maar dat heeft tijd nodig.
Maar Nederland heeft weinig andere keus dan de jeugd, het geld is op.

29 augustus 2013 om 15:02

Ik kon het niet laten om hier even op te reageren omdat niekhengelo mij mateloos op de lachspieren werkt.

"reputatie van ajax is een giga mediahype... en achter deze groep staat de A1, landskampioen, dus die kunnen ook wel wat"

Ajax waarvan de kroonjuwelen het A1 dat daarvoor 2 maal op rij landskampioen werd en totaal het Eredivisie 12 keer wat dus 2 keer zoveel is als Feyenoord is "een giga mediahype".

Maar als Feyenoord A1 een keer wint dan is het van "dus die kunnen wel wat hoor"

Beseft niekhengelo trouwens dat Schaken, Lamprou en Goossens allemaal van Ajax afkomstig zijn? Welke andere oud-speler van Feyenoord speelt net zoals RVP bij een gerenommeerde Europese topclub? Je weet wat er nu komt, maar om je een plezier te doen zal ik het rijtje ex-Ajacieden maar niet opnoemen voordat ik je een depressie aanpraat.

28 augustus 2013 om 16:02

Weet je wat je ook gewoon kan doen als die topics/reacties je niet bevallen?
Er gewoon niet op reageren, dat scheelt jou,mij en een hoop andere mensen op voetbalzone een hoop moeite .

Ach hij is er niet slechter van geworden Sporting is ook een club met een uistekende jeugd opleiding maar een wereldspeler als Ronaldo zou altijd bij de top terecht zijn gekomen omdat die eenmaal ontiegelijk veel talent heeft.

Iets met Nederlandse journalisten en domme vragen?

Tja als ik een zoontje had die de nieuwe Ronaldo of Messi kan worden zou ik hem naar Bayern of Barca brengen, wel jammer dat ik daar geen contacten heb dus kom ik niet verder dan de parkeerplaats.

28 augustus 2013 om 15:24

Je mag mijn clubkaart wel even lenen?
Als je maar niet vergeet wie je toen geholpen heeft..

Wat een onzin en Ozil speelde zeker ook bijna bij fc oss.

28 augustus 2013 om 15:25

Hoezo onzin...? toch een mooi compliment voor het nederlandse voetbal?

28 augustus 2013 om 15:59

Met alle respect maar in 97 stond na 2 cl finales op rij de jeugdopleiding van ajax bekend als de beste van europa. FC oss heeft nog nooit een eredivisiespeler voortgebracht.

28 augustus 2013 om 16:02

Ach..dit is wel een leuk bericht om te zien hoeveel haatreacties er ontstaan van andere supporters. Jaloezie, afgunst..ik geniet er wel van.

28 augustus 2013 om 16:09

Nouja ben geen ajacied, verre van zelfs. Maar in 95 hadden ze gewoon een eige opgeleid team met eigen talenten. Nu doen ze gewoon wat elke grote club doet en dat is jongen gastjes uit alle windstreken halen. Het stomme is dat Ajax graag nog steeds wil doen alsof ze enorm veel eigen talent hebben en elke scandinavier na 3 weken in Amsterdam eigen jeugd noemt.

29 augustus 2013 om 02:26

@ Stretfordend

Ajax verschilt toch nog wezenlijk van de grote Europese clubs, iedereen weet dat er gat in de opleiding van Ajax zat. Dat gat moest toch opgevuld worden, daarnaast richt zo'n beetje elke Nederlandse club zich nu op jonge talentvolle spelers. De Nederlandse talentenvijver word dus steeds drukker bevist. Door de opkomst van een aantal provincie clubs is het ook niet meer zo dat automatisch alle Nederlandse talenten naar Ajax gaan.

Dus opzich is het helemaal geen gek idee dat Ajax dat gat heeft proberen op te vullen met buitenlandse talenten. Zo ie zo moet je het niet nalaten als je een buitenlands talent kunt binnen halen. Geloof me er zitten genoeg Nederlandse jongens in de opleiding die eraan komen, dus in de toekomst zal het weer meer in balans zijn. Overigens is het harstikke mooi als je alleen maar goede kwalitatieve Nederlanders hebt maar zoiets is meer een streven en lijkt mij ook onmogelijk omdat als "hard" doel te stellen.

Over het algemeen is wel zo dat Ajax in Nederland meestal wel de club is die het grootste aantal eigen jeugd (nederlanders) in het eerste elftal heeft staan. Dit in tegenstelling tot de overige clubs, dus als het een keertje onverhoopt niet het geval is wil dat nog niet zeggen dat het iets structureel is zoals jij het volgens mij bedoeld.

Daarnaast is het helemaal niet zo dat elke Deense speler binnen drie weken als eigen jeugd worden bestempeld door Ajax of het merendeel van de Ajacieden(natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen). Dit is vaak een " overdrijving" van andere club supporters die dat ervan maken, dat zijn eigenlijk altijd de gebruikelijk namen die zo ie zo nooit iets positiefs over Ajax kunnen zeggen.

28 augustus 2013 om 16:00

Zijn vader zegt het toch?!
Dus geen onzin, wat jij zegt is onzin.

28 augustus 2013 om 16:40

Mootje189,

Lees gewoon even het artikel. Dan kom je erachter dat jouw reactie onzin is.

Ronaldo had nooit in Amsterdam gespeeld, want eeen speler moet 16 zijn voordat hij hier een contract kan tekenen. Daarnnaast heeft Ajax nooit ouders met jobgarantie naar Amsterdam gelokt, zoals enkele topclubs wel doen.

Typisch weer zo'n 'er is geen nieuws dus plaatsen we maar dit' gevalletje van de media..

28 augustus 2013 om 16:45

Iets van ik heb niks te melden maar doe het toch? Zoals jij nu doet.

En Messi speelde 10 jaar geleden bijna bij Psv.

28 augustus 2013 om 16:01

Op huurbasis ja, zijn vader wilde hem graag bij Ajax stallen maar dat werd hem ook niet(dan praat ik over een contract, niet huur of iets dergelijk.)

En zo speelde Messi bijna bij Heerenveen.... Het is alle als, daar heb je in het voetbal niks aan, over 10 jaar is het: Bale ging bijna naar Real, koos 2 jaar later voor Man U...

Jammer dat je vaak dit soort verhalen achteraf hoort, had natuurlijk geweldig geweest !.
En moet toch zeggen dat dit toch weer een mooi compliment is voor Nederland Voetbal opleidings- land.

He jammer..maar nu kunnen we hem wel "bijna eigen jeugd" noemen

28 augustus 2013 om 16:04

Hij is indirect onze jeugd. Aangezien wij in zijn jonge jaren de beste van de wereld waren, gingen clubs ons na doen. Men leerde veel van onze manier van opleiden. Natuurlijk zag Cristiano het frisse spel van onze jonkies en ging het kopieren. Vandaar dat hij nu zo fantastisch voetbalt. Omdat Ajax in de jaren 90 zo geweldig was ...hehe

Dus omdat de peetvader van CR7 fan van oranje was en graag naar Ajax zag gaan speelde hij bijna bij Ajax. Sensatie titel ten top! Er is nooit contact geweest tussen CR7 en Ajax.

28 augustus 2013 om 16:03

Er staat ook niet in het artikel dat er contact is geweest, meer lezen dan alleen de titel...
Daar is namelijk een titel voor, interessant doen.

28 augustus 2013 om 16:16

Dan betekent het nog steeds niet dat Ronaldo bijna bij Ajax had gespeeld. Waarschijnlijk had Ajax hem niet eens gewild want je gaat niet zomaar iedereen op stage nemen als de ouders dat willen.

28 augustus 2013 om 16:45

Ndisdenaam, snap jij mijn reactie wel? Dit is gewoon een sensatie titel. Er word in de titel gesuggereerd dat CR7 bijna bij Ajax speelde, wat dus totaal niet het geval was.

was gwn ziek geweest hoor al was ronaldo bij ajax geweest

Dus omdat zijn vader hem graag bij daar graag had zien spelen, speelde Cristiano Ronaldo bijna bij Ajax? Er zijn wel meer vaders die hun zoon graag ergens zien spelen.

Oeii.. had Van Gaal dit toch bijna op zijn CV kunnen bijschrijven, haha

Dat hij bijna bij Ajax speelde is dus overdreven.. Hij had geen contacten en heeft nooit geprobeerd. Maar Ajax-supporters willen dit lezen en daarom staat het hier op deze manier..

Haha. Meer realistisch verhaal is dat de andere Ronaldo bijna bij Willem II heeft gevoetbald. Piet de Visser, toen nog in dienst van Willem II, had hem al 3 jaar eerder gescout dan Psv. Iemand van Willem II is toen nog gaan kijken, maar vond het maar niks.

Ben ik eve blij dat dat niet doorgegaan is ..hadden wij ook met Ariel Ortega bij Feyenoord..ook geen kleine jongen..ach,het had zo mooi geweest

Hij zou vast wel naar meerdere clubs hebben kunne gaan, maar uiteindelijk draait het (bij de meeste) toch om een ding: geld.

28 augustus 2013 om 15:50

scouting niet maar het toeslaan van de spelers daarin tegen :P

28 augustus 2013 om 23:02

Weg met die Falcao, we hebben Pelle toch !

Dat soort verhalen hoor he dus ALTIJD!

Ik had geen contacten vandaag.

Niet toevoegend bericht, roept weinig discussie op en is geen nieuwtje.

Nou, Arsenal was er ook dichtbij

Toen hij de verdediging van United destijds vaker uitelkaar speelde, liepen enkele spelers naar SAF toe met de urgente boodschap om deze jonge tiener te tekenen. The rest is history.

28 augustus 2013 om 16:06

En dat terwijl Fergie hem toen al lang vast had liggen voor het jaar erna, maar hem toen direct heeft laten komen.

Ja, ik ging ook bijna naar Ajax.. Had helaas ook niet de contacten en niet het talent..
Wat moet je nou met zo'n verhaal..

Met een titel alsof Ronaldo zelf dit gezegd zou hebben. Had leuk geweest als hij er wel had gespeeld, maar nu een vrij weinig toevoegend bericht.

Jammer dat zijn peetvader blijkbaar niet wist dat Ajax ook gewoon aan talentendagen doet, net zoals iedere andere club. Dat is volgens mij speciaal voor jonge spelertjes wiens familieleden geen of nauwelijks contacten hebben bij Ajax en op die dagen zich bewijzen kunnen.

Ik ging ook bijna naar Ajax...kon..kan niet voetballen dus ging het niet door!! jammer!!

niet toevoegend bericht!! Daagggggg

Suk pakt het vliegtuig en vraagt of hij mag meetrainen. Als je zo'n groot fan bent, dan ga je toch langs? Beetje slap verhaal, maar goed...

Snap niet dat iedereen zo negatief doet hier. Waarom zou het niet gekund hebben. Volgens mij speelden Ronaldo en Romario bij PSV en Zlatan bij Ajax. of gaan jullie nu ook allemaal ontkennen dat dat geen grote spelers waren/zijn.

Iedereen moet ergens beginnen. en dat is niet altijd meteen bij een grote club. Juist Nederland is vaak geschikt voor de ontwikkeling en als doorstroomland voor de grotere competities.

28 augustus 2013 om 16:07

Misschien eerst lezen? Het gaat er hier om dat het wel erg ver gezocht is. De peetvader van C.ronaldo wilde hem graag bij Ajax zien, maar hij had heen contacten... Ook was hij fan van oranje. Er is dus nooit contact geweest tussen C.ronaldo en Ajax...

best grappig, geeft een interview aan nederlanders en noemt de club ajax waar hij bijna bij speelde..

1 geeft hij een interview aan de bild was hij bijna van bayern? want hij was fan van duitsland?
2 als ronaldo daadwerkelijk ooit bij ajax kwam was hij dan ooit zo goed geworden? ik denk het niet, ronaldo was een stukje klei wat erg goed kon voetballen, sir alex heeft van dat stuk klei een wereldvoetballer gemaakt!

Waarom is dit onzin? In 1997 was Ajax één van de sterkste ploegen van Europa. Ajax stelt nu misschien niet meer zoveel voor en aangezien de gemiddelde leeftijd op VZ een jaar of vijf is weet niet iedereen het meer, maar vroeger waren Nederlandse clubs wereldtop.

28 augustus 2013 om 16:25

Inderdaad Migi84, de opmerking dat in 1997 de jeugdopleiding van Ajax "al" bekend stond getuigd niet van veel kennis uit die tijd. Aangezien Ajax op dat moment tot de Europese top behoorde en juist de ploegen uit Portugal het moeilijk hadden....ik durf zelfs met volle overtuiging te beweren dat de jeugdopleiding van Ajax in die tijd vele malen beter was dan nu. Het team wat in 1995 de CL won bestond uit voornamelijk eigen jeugd aangevuld met ervaren spelers als Danny Blind en Frank Rijkaard en toptalent uit het buitenland (kanu, Finidi George)

28 augustus 2013 om 19:42

Ik begon ook al te lachen dankzij het woordje ''al''. En de jeugdopleiding wás ook vele malen beter dan nu. Toen was er bijna constant doorstroming, tegenwoordig mogen we blij zijn met een Siem de Jong. Prima speler overigens, maar niet van het kaliber wat Ajax gewend is/was.

Dat van Falcao en Feyenoord klopt idd..die is nog op proef geweest in de kuip..

Wat ik altijd grappig vind, is dat er clowns bestaan die zich niet interesseren over een bepaald artikel, maar toch gaan lezen en vervolgens gaan melden dat ze het artikel niet interessant vinden. En als men er iets van zegt, wordt er gezegd dat de titel zo misleidend was.

Laat het even duidelijk zijn dat het mij en vele anderen totaal niet interesseert wat men van een artikel vindt. Dat men dit artikel niet interessant vind kan mij een worst wezen. Ik ben Ajacied en ik vind alles interessant wat over Ajax gaat. Ik lees het wel graag en velen anderen ook. Dus wees niet zo egoïstisch en gun anderen wel gewoon zo'n artikel.

Mij interesseert ook vele artikels niet en soms ga ik het wel lezen omdat een titel bij mij anders overkomt, maar ik heb vanaf dat ik lid ben van VZ nog nooit en te nimmer geklaagd dat ik zo'n artikel niet interessant vind, want ik weet dat anderen het wel interessant zouden vinden. En als zo'n titel mij misleid heeft...... So what.

Net als dat Feyenoord en River Plate akkoord waren voor 5 miljoen over Falcao. Falcao zelf wilde graag naar de Eredivisie maar echter ook nog een jaartje blijven en vertrok daarna voor 3,9 miljoen naar Porto ;;;;;;

Feyenoord had pepe ook bijna.

Maar goed dat hij niet naar Ajax is gegaan. Ze hadden hem leren kaatsen en zijn individuele actie in de koelkast gestopt.

Toen het speelde WAS Ajax wereldtop dus tja wellicht had het gekund. Dit vind ik overigens wel anders dan met Messi. Destijds werd volgens mij gemeld vanuit een scout dat Messi er bijna gespeeld had nu komt het vanuit de spelers hoek (vind ik toch anders overkomen)

dit is een gebrek aan spannender nieuws. Waar hebben we het over het speelde blijkbaar in 1997, 16 jaar geleden.

ze zeiden ook dat di maria bijna bij az speelde geloof er echt geen bal van

Zo werken die dingen. Als Cruijff niet bij Ajax maar bij FC Amsterdam naar binnen was gewandeld dan had hij nu liften verkocht. Je opleiding is net zo goed als de jongens die zich aanmelden. Jammer.

Mijn pa was fan van Italie 2006 en Juventus.. Maarja hij had geen contacten.
Ongeveel net zoveel nieuwswaarde als dit bericht. Nog altijd komkommertijd op VZ. Tijd dat internationale voetbal echt op gang komt.

ronaldo bijna naar ajax, messia bijna naar ajax en psv, pato bijna naar psv......hebt er geen donder aan

Weer zon broodje aap verhaal. zucht...

28 augustus 2013 om 17:29

En hoe kom jij daarbij dat het allemaal onzin is? Ken jij dan persoonlijk de vader van Ronaldo?

Ik kan ook wel met een leuk verhaal komen, een paar jaar geleden wou Martin Jol Gareth Bale naar Ajax meenemen, Bale wou destijds zelf wel komen (ook omdat er weinig kans op speeltijd was) echter stak Spurs daar een stokje voor... En zo zullen er de komende jaren nog meer als-dan verhalen komen

Sporting was beter voor hem, dichter bij zijn ouders en daar kende hij de taal.

Hij kan ze carrière er wel afsluiten...

Özil speelde bijna bij Nac Breda.
Helaas trok Nac zich terug.

28 augustus 2013 om 17:41

Ozil.

leuk deze verhalen, zo ken ik oa ook 2 spelers die psv heeft laten lopen: roberto carlos & nedved in de jaren dat ze nog onbekend waren..

Nedved wilde zelf steeds niet..weet nog wel dat dat ter sprake was.

"beste none,

Een reactie van jou in dit document is verwijderd door een moderator.
De opgegeven reden: Provoceren
Het gaat om de volgende reactie:
Ik denk dat als hij hetzelfde bij Ajax kon verdienen als dat hij bij Real verdient dolgraag bij Ajax zou spelen, zeker dit jaar met die roze shirtjes. Ook denk ik dat hij dolgraag in Oranje had gespeeld, had hij tenminste een goed excuus om mee te mogen met de gayparade.

Gevolg van deze beslissing is dat je automatisch 1 niveau-punt in mindering krijgt. Daarmee kom je op een totaal van 130 punten.

Indien je het niet eens bent met deze beslissing kun je reageren op dit bericht of een e-mail sturen naar moderator@voetbalzone.nl met een uitgebreide uitleg.

Noot: Dit is een automatisch gegenereerd bericht."

Hallo, heeft voetbalzone iets tegen homo's ofzo?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren