Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Casillas-loos Real Madrid heeft aan één doelpunt voldoende

Laatste update:

Real Madrid heeft maandag ook de tweede competitiewedstrijd van het nieuwe seizoen in winst omgezet. Net als in het thuisduel met Real Betis (2-1) dwong het team van Carlo Ancelotti in en tegen Granada wederom een minimale overwinning af: 0-1 Karim Benzema maakte in Los Cármenes het winnende doelpunt. Ancelotti koos wederom voor Diego López onder de lat; het gezicht van Iker Casillas op de bank stond negentig minuten lang op onweer.

/

Real Madrid domineerde in het eerste bedrijf en nam na tien minuten reeds de leiding. Na een pass van Ángel Di Maria kon Cristiano Ronaldo het leer niet controleren, maar schoot Benzema het leer alsnog achter Roberto: 0-1. Het team van Ancelotti, met Di Maria als uitblinker in de eerste 45 minuten, drukte door en had pech dat een rake inzet van Mesut Özil
werd afgekeurd. Aan de andere kant van het veld was Diego López belangrijk, door een inzet van Youssef El-Arabi met zijn voet te keren.

Richting de rust liet Real Madrid het tempo zakken, maar het ontbrak bij Granada aan kwaliteit om de bezoekers in moeilijkheden te brengen. Alleen Yacine Brahimi zorgde zo nu en dan voor gevaar. Na de onderbreking legde Granada wat meer risico in zijn spel. Het team van Lucas Alcaraz ontsnapte na een uur spelen aan een tweede tegentreffer. Na een individuele actie zag Isco hoe zijn inzet via Roberto tegen de paal ging.

Ancelotti koos na ruim een uur spelen voor het inbrengen van Nacho Fernández en Casemiro. Laatstgenoemde was de vervanger van Mesut Özil, die duidelijk niet te spreken was over zijn wissel en naar de kleedkamer ging. Real Madrid zocht naar de bevrijdende 0-2, maar stuitte op Roberto of faalde in de afwerking. Vijf minuten voor tijd vroeg Granada om een penalty na een duel tussen Diego Buonanotte en Casemiro, maar het was de aanvaller die geel kreeg voor een vermeende fopduik. In blessuretijd kon Pepe net voorkomen dat Riki alsnog voor de 1-1 zorgde.

Wordt Real Madrid landskampioen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

1 naam Di Maria

vond het een slechte wedstrijd , het begon aardig maar werd al snel slecht bij real !

Ozil ook een goede wedstrijd

26 augustus 2013 om 22:59

En juist de twee beste van het veld worden gewisseld. Özil krijgt echt te weinig waardering in Madrid, in mijn ogen na Ronaldo de beste speler in de selectie.

26 augustus 2013 om 23:03

Is dat in de mode of zo? Dat 'krijgt te weinig waardering'? Altijd als iemand even op de bank zit krijgen we dat naar ons toegegooid. Vond Özil onzichtbaar en zeker geen goede wedstrijd voor zijn kunnen.

26 augustus 2013 om 23:03

Ronaldo de beste speler in de selectie? Nou nee.. Ozil, Benzema, Di Maria & Isco vind ik allemaal betere voetballers. Ronaldo is denk ik wel de beste afmaker in de selectie. Maar meer niet. Vandaag zag je ook, dat hij te weinig oog voor zijn medespelers heeft.. Ronaldo gaat nog steeds te vaak voor eigen succes. Real kon allang de 2-0 maken, maar Ronaldo wou de bal maar niet afgeven..

26 augustus 2013 om 23:07

So true dit, echter speelt heel Real Madrid na de voorbereiding dramatisch speelt.

26 augustus 2013 om 23:07

@shar
Benzema, Di Maria en Isco beter dan Ronaldo? Ga toch fietsen.

26 augustus 2013 om 23:08

Wat heb ik me geërgerd aan Ronaldo... steeds maar de bal of niet afgeven of slecht geven. Hij had Benzema 3 keer 1 op 1 kunnen zetten.

26 augustus 2013 om 23:09

@isco
Heeft niets met "in de mode" te maken. Özil word vaak gewisseld en lijkt nooit echt het volle vertrouwen te krijgen.

26 augustus 2013 om 23:13

Tja, maar de ballen die hij wel op Benzema gaf verprutste de Fransman, dus ik kan het ook wel ergens begrijpen.

26 augustus 2013 om 23:15

Isco,

Welke dan?

26 augustus 2013 om 23:28

Slecht spelen en winnen dat deden we onder Mou niet. De 2de keer al.
Laat staan als we goed spelen!

26 augustus 2013 om 23:32

Ben het eens. Waardering zie je terug in de vormen als salaris en ook speeltijd.
Dit is een wedstrijd waarin Ronaldo gewisseld had moeten worden en omdat ik weet dat sommige mensen dat niet zullen begrijpen zal ik dat verder toelichten.

Ronaldo speelde zeer egoistisch en had de score via hem minimaal kunnen verdubbelen omdat er meerdere spelers tot twee of drie keer toe vrij stonden.
Nadat Benzema in de tweede helft na een pass van Ronaldo die bal niet terugkreeg sprak zijn hele houding en reactie boekdelen.

Ancelotti had hier sterk moeten zijn om hem te wisselen. Ozil was de hele wedstrijd aanspeelbaar en creeerde kansen en scoorde vervolgens ook nog. Hij is absoluut een speler die wel vaker verdient om de 90 minuten vol te maken. Het is in zijn geval geen kwestie van conditie.

Niet alleen Ronaldo maar ook Isco vond ik meerdere keren veel te lang dralen met die bal waardoor hij een aantal schoppen kreeg. Persoonlijk vind ik dat die schoppen wel harder mochten als hij het niet leert. Want na een wedstrijd als deze is de selectie van Ancelotti echt nog niet klaar. Klaar om te winnen van Barcelona en klaar om prijzen te winnen.

Dat terwijl er zoveel meer potentie in zit. Overigens mis ik wel de aanwezigheid van Alonso en Varane. Er zit dan zoveel meer voetbal in de ploeg. Waar Modric als spelmaker steeds naar de bal toe gaat is Alonso iets statischer maar zorgt ervoor dat spelers als Ozil en Ronaldo de ballen eventueel ophalen. Met spelers als Isco, Ozil, Ronaldo en Benzema heb je wel erg veel spelers die graag de ballen in hun voeten hebben. Dat zorgt voor een lagere tempo.

26 augustus 2013 om 23:54

Bertos,

Je kan dit Real en Ancelotti nog niet oordelen. Er zit nu een lijn in het spel. Iets wat miste onder Mourinho. Nu kan Real wedstrijden winnen terwijl het slecht speelt. Nu kan Real hele wedstrijden controleren. Allemaal door het positie spel en het combineren. Het enige wat dit Real nodig heeft is tijd. Ze zullen ongetwijfeld een machine worden als er niks mis gaat. Zoals het halen van Bale...

Het gemist van Varane was overigens niet te zien deze wedstrijd. Ramos en Pepe verdedigden goed en geconcentreerd. Maar ik ben het met je eens dat Varane snel terug moet keren. In de wedstrijd tegen Betis miste je zijn rust en positionering.

Xabi zou goed in dit systeem passen. Maar Modric net zo goed. Het is in principe een keuze tussen aanvallend en verdedigend. Xabi is de leider op het veld maar het is nog maar afwachten of hij zijn oude niveau kan halen na zijn blessure. Verder denk ik niet dat wanneer hij terug is dat hij een basisplaats kan afdwingen. Tegen die tijd is er een vaste elf die ingespeeld zijn op elkaar. Modric moet aanvallender spelen naar mijn mening. Deze wedstrijd kon dat natuurlijk niet omdat er geen verdedigende middenvelder aanwezig was, maar wanneer die er wel is moet hij meer naar voren durven spelen. Dan kan je de tegenstander steeds verder naar achter laten lopen en vast zetten.

Ik ben het met je eens dat Isco de bal veel te lang bij zich houdt. Hij probeert iets te forceren door middel van zijn dribbel terwijl hij gemakkelijk kan passen. Özil en Benzema doen dat echter minder. Ronaldo is het toppunt daarvan. Zoals ik zei; geef het tijd en de tempo versnelt vanzelf.

26 augustus 2013 om 23:57

Özil komt niet uit de verf in Ancelotti's spelysteem. De frustratie spat er gewoon vanaf...ancelotti gaat hem niet veel goeds doen vrees ik. Hetzelfde geldt voor Ronaldo..die nieuwe positie past totaal niet bij hem. Hij is een stuk minder dreigend nu. Alsof je een leeuw van zijn vlijmscherpe gebit hebt ontdaan. Nee jongens, dit is al de tweede wanvertoning in La Liga en Ancelotti is er nog lang niet. De mensen die menen te zegge dat Real beter speelt nu onder leiding van Ancelotti en fris en mooi voetbal spelen, houden alleen zichzelf voor de gek. Zowel nu als in de voorbereiding vond ik er niets speciaals aan.

27 augustus 2013 om 00:15

Stevestifler,

Ronaldo heeft geen nieuwe positie. Het systeem is enkel veranderd. Hij speelt nog steeds vanaf links met een vrije rol. Ronaldo presteert het best in een counter systeem. Daar heeft Real afstand van gedaan en daardoor is hij inderdaad minder dreigend.

Real speelt beduidend beter voetbal nu dan onder Mourinho. Als je dat niet kan zien dat ben je echt blind. Dit is pas de tweede officiële wedstrijd van Ancelotti. Je kan het nog lang niet oordelen. Geef het tijd. Er is een nieuwe coach, nieuwe spelers en bovenal een compleet nieuw systeem.

27 augustus 2013 om 00:26

Waar heb je het over? Ronaldo speelt nu juist dichter bij het 16 metergebied met twee man in zijn rug. Waar heb jij hem vandaag sprintjes zien trekken over de flanken zoals hij dat bij Mourinho gewend is? Hij maakt veel minder meters, is niet gewend om met twee man in zijn rug te spelen...afstandsschoten zoals dat vroeger het geval was zijn ook moeilijker uit te voeren vanuit die positie. Kortom, hij is een stuk minder dreigend..dit systeem doet hem gewoon niet veel goeds vrees ik. Of dit zo blijf of niet...hij zal niet meer zo goed zijn als onder Mou waarbij het systeem echt om hem heen werd gebouwd.

Beduidend beter voetbal? Oh ja? Heb jij ook maar één fatsoenlijke aanval gezien vandaag of tegen Betis? De opbouw is dramatisch...er wordt slap verdedigt..geen balans...geen inzicht...gene plan of idee. Er werd maar wat dood rondgetikt...en zelfs balbezit konden ze niet eens fatsoenlijk houden. Na 5 pasen verloren ze de bal alweer door pressiewerk van een klein clubje als Granada. Ik heb nergens gezegd dat het zal mislukken, ik geef Ancelotti de voordeel van de twijfel. Het is nog te vroeg om er wat over te zeggen, maar tot zover ben ik absoluut niet gecharmeerd van het spel van Real. Het is nog even inspiratieloos als onder Mourinho.

27 augustus 2013 om 00:41

Heb je mijn reactie wel volledig gelezen? Ik zeg toch ook dat Ronaldo minder dreigend is. Ik heb ook al uitgelegd waarom.

Ik heb genoeg fatsoenlijke aanvallen gezien vandaag. Bekijk de wedstrijd nog eens terug en jij zult het ook zien.

Er wordt niet dood rond getikt. Er zit nu juíst een idee achter. Onder Mourinho was het inderdaad inspiratieloos maar dit Real kan kansen creëren door op te bouwen en te combineren.

Zoals ik vaker heb gezegd; geef het tijd en alle mankementen verdwijnen.

27 augustus 2013 om 01:11

Jij hebt ze niet helemaal op een rijtje als je dat echt meent mister shar

27 augustus 2013 om 01:18

Hij heeft gewoon gelijk. Qua inzicht, techniek, balgevoel komt Ronaldo niet in de buurt van Özil, Isco, Benzema, Modric. Dat wordt er bedoeld met 'voetballend'. Ronaldo is echter een dodelijke, sluwe afmaker. Vandaar zijn fenomenale statistieken.

27 augustus 2013 om 01:21

@isco
Als jouw Isco een paar wedstrijden op de bank zit, dan zult ge ook met hetzelfde aankomen.

Echter deel ik jouw mening dat Ozil geen denderende wedstrijd speelde, maar zeker wel een betere eerste helft speelde dan Isco. Ozil had betere loopacties zonder bal. Isco moet zonder bal veel beter gaan spelen (ook verdedigend). Dit gaat in grote wedstrijden ons punten kosten.

Kort over de wedstrijd
Ronaldo heeft volgens mij (zeker in de eerste) bijna al zijn ballen verspeeld, zelfs zijn assist was eigenlijk een verkeerde aanname.. Maar van alle Real spelers werd hij wel het kortst gedekt.

Modric.. mensen zijn vaak zo lyrisch over hem, maar ik ben van mening dat de tempo van zijn passing haast altijd te traag is. Hij speelt bovendien lang niet altijd zuiver en verdedigend is hij oke, maar ook geen beest. Ik ben dan ook van mening dat er met deze opstelling van vandaag Real van geluk mag spelen dat het tegen een Granada speelde.. ik ben totaal niet onder de indruk van dit Real aan de bal, en al helemaal niet van dit Real zonder bal..

Benzema.. Het liefst zou ik hem vandaag nog willen verkopen. Ik vind zijn mentaliteit op het veld 10x niks. Elke wedstrijd heb ik bij hem minstens 3 a 4 momenten waarbij ik denk deze bal had je kunnen halen.. Dat hij een fantast is weet iedereen, en dat het klikt met Ozil ook, maar zijn inzet is belabberd. Hij moet meer laten zien dan af en toe een leuke kaats..

Positief:
Naast Di Maria was Sergio Ramos vandaag de beste man op het veld. Hij speelde verdedigend een uitstekende wedstrijd en zijn corsspasses van rechts naar links waren a la Xabi Alonso schitterend op maat.

Met Di Maria weten we het alleen nooit. Vandaag een klasse wedstrijd gespeeld.. volgende week kan hij opeens de slechtste man op het veld zijn..

De andere spelers hebben een redelijke wedstrijd gespeeld, maar dan ook niet meer dan dat.

Dan over Casillas
Ik ben van mening dat Ancelotti eerlijk met Casillas moet zijn. Als hij voor Lopez kiest, dan moet Iker de kans krijgen om deze transferperiode al elders te verkassen. Want een fitte Casillas op de bank zien is pijnlijker dan hem bij een andere club tussen de palen te zien uitblinken.

@gutihaz
Als ik dit Real zie voetballen, heb ik het idee dat er nog heel wat moet gebeuren willen zij dit jaar in Europa de prestaties van de afgelopen jaren evenaren.. laat staan overtreffen.

Maar jah.. ben nooit fan geweest van de tacticus in Ancelotti, eerder van zijn wijze hoe hij een team smeedt..

Ik deel btw absoluut niet jouw mening dat Real vandaag met ideeen voetbalde. Er was 1 speler die met ideeen voetbalde, en dat was Di Maria.. en de rest deed met zijn spel mee. Ik ben van mening dat Isco, Ozil, Modric en Benzema niet meer dan een matige tot redelijke pot hebben gespeeld.

Tot slot deel ik ook niet jouw mening over Ronaldo.. Er is tijdens deze wedstrijd geen een keer het spel van links, op dezelfde wijze door een Arbeloa of Pepe geopend, zoals Ramos of Marcelo dat steeds richting DI Maria deden. Bijna al Reals gevaarlijke momenten waren via een crossopening richting een vrijstaande Di Maria.. Ronaldo werd continu aangespeeld als hij gedekt stond. Real countert nog wel, alleen gebruiken ze Ronaldo niet, omdat ze simpelweg niet de speler hebben die vanaf links op hem opent.. dat had Modric veeeel meer moeten doen, maar dat durft hij niet. Hij speelde te sober.

27 augustus 2013 om 01:29

Jij zegt dat hij nog steeds op links speelt met een vrije rol. Ja, op papier misschien. In de realiteit niet. Hij speelt niet meer op de flanken, hij zwerft nu meer rond het 16 metergebied met twee man in zijn rug. De flanken afdenderen met zijn enorme snelheid, dat doet hij niet meer onder Ancelotti. Naar binnen snijden, pasen, afstandschoten...dat ga je nauwelijks tot niet meer zien. En dát maakt hem minder dreigend.

Oh? Noem een moment uit de wedstrijd dat er vanaf de opbouw goed werd gespeeld en dat ze vanaf daar weer op een voetballende wijze door de verdediging kwamen en een kans creëerde? Ik zie totaal geen lijn in hun spel...het is nog even inspiratieloos als onder Mourinho. Dat het tijd nodig heeft roep je nu al tig keer, maar je hebt mij dan ook niet iets anders horen zeggen. Ik ben ook van mening dat het tijd nodig heeft...mijn huidige mening is gebaseerd op wat ik nu zie..en tot zover ben ik niet gecharmeerd van het Real van Ancelotti.

27 augustus 2013 om 01:48

Guttihaz

Eindelijk iemand van Madrid die eerlijk en objectief reageert. Ik ben het helemaal met je eens dat men daar in Madrid wat respectvoller met Casillas moet omgaan. Ik zie iderdaad casilkas liever ergens anders tussen op doel bij madrid op de bank.

Ben je het ook met me eens dat dit een bevel van bovenaf is ipv een keuze van de trainer. Ik bedoel who the fuck is Lopez naast een Casillas of Buffon of Neuer of Chech of vd Sar. Zet lopez tussen dit rijtje en je weet al wie er niet thuis hoort.
Of ben ik nou gek??????

27 augustus 2013 om 01:50

Ps @ diegopeladona

27 augustus 2013 om 02:16

Diegopeladona,

Real speelt absoluut wel met een idee maar de uitvoering ervan is niet van niveau omdat het allemaal nog nieuw is. Di Maria geeft altijd alles en forceerd kansen omdat hij zo dreigend is. Dat betekend niet dat hij wel met een idee voetbalde en de rest niet.

Ik ben het met je eens dat Ronaldo minder vaak werd opgezoekt dan voorheen. Ik ben ervan overtuigd dat ze dit express doen. Dan bedoel ik Özil en Benzema. Zij ergeren zich altijd aan Ronaldo en deze wedstrijd weer. Het spel werd vooral vanaf rechts gemaakt. Dat is niet zonder reden.

Het spel draait nu niet meer om Ronaldo. Hij moet daar mee leven.

Stevestifler,

Ronaldo speelt met een vrije rol vanaf links. Daarom zie je hem overal in de aanval. Maar wel nog steeds vanaf links. Het systeem is veranderd waardoor hij nu ook moet meevoetballen. Daarom zie je hem ook rond de 16 meter gebied. Hij kan simpelweg niet meer alleen op de flanken spelen.

Dat hij minder dreigend is weet ik wel. Dat hoef je niet nog een keer te vertellen.

Hoe kan het nou nog even inspiratieloos als onder Mourinho zijn? Dat was letterlijk inspiratieloos. Onder Mourinho was het 'doe maar wat' letterlijk zonder enig lijn in het spel. Heb je wel goed gekeken? Je zag het positiespel toch wel? Dat het nog van laag niveau is veranderd niet dat er wel positiespel wordt gespeeld.

27 augustus 2013 om 02:23

Prachtig dat je nu al die Ronaldo fans nergens meer hoort na een heel slecht optreden van Ronaldo, deze man is nog steeds geen teamspeler en dat zal hij ook nooit worden.

27 augustus 2013 om 02:29

@ Gutihaz

Ik wil twee opmerkingen plaatsen namelijk over je reactie op mijn bericht en die van daaronder op Stevestiftler (real speelt beter voetbal of niet).

Natuurlijk ben ik het met je eens dat dit Real Madrid tijd nodig heeft. Echter is de competitie al begonnen en dat fine tunen, het elftal perfectioneren daar is eigenlijk de voorbereiding voor. Als je het mij vraagt, dan meer wedstrijden en minder commerciele wedstrijden puur voor inkomsten.

Dat Pepe en Ramos goed staan te verdedigen klopt maar Varane biedt echter veel meer dan 'ook' goed verdedigen. Bijna al zijn ballen die hij naar voren trapt, zelfs onder druk bereiken een teamgenoot. Ook zijn de overtredingen van Varane vaak minder klungelig dan Pepe. De gele kaart die hij pakte vond ik echt niet nodig zeker gezien hoeveel steun hij in zijn rug had. Daar waar Varane altijd keurig speelt en zijn tackles zijn perfect. Enkel op foutive beslissingen zag ik hem gele kaarten daarvoor pakken. Goed dat ter zijde.

Modric vertraagt inderdaad vaak het spel omdat ook hij graag dribbelt. Hier verschilt hij met Alonso omdat die de ballen stil legt en vervolgens zeer strak en op maat inspeelt, kort en/of lang. Nogmaals met Modric, Isco, Di Maria, Ozil, Ronaldo heb je teveel dribbelaars en ook Benzema heeft de bal graag in de voeten. Niet iedereen zal het er mee eens zijn maar het systeem van Mourinho (counter) zorgde ervoor dat Elke speler niet meer dan drie tot vijf keer die bal raakte omdat alles op snelheid ging. Het ziet er voor sommige liefhebbers minder mooi uit dan de bal 100 keer rondspelen voor je scoort maar als je na 6 passes binnen 10 seconde scoort vind ik dat ook geweldig.

Dan op je reactie die jij gaf op Steve Stifler (gutihaz).
Persoonlijk vind ik dat Real Madrid nog niet mooier of beter speelt dan onder Mourinho. Tuurlijk zag je dat in het derde jaar zeker de laatste maanden de vlam verdwenen was maar tot die tijd goed ook na een volle seizoen. Toen zag het Real Madrid er wel heel goed uit. Daarmee ben ik het ook weer dus niet eens me Steve Stifler in een iets latere post hierboven dat het inspiratieloos was onder Mourinho (alsof het altijd zo was geweest lijkt het te suggereren).

Natuurlijk weet ik dat er veel nieuwe spelers bij zijn, nieuwe trainer nieuwe tactieken maar ook mij valt het wel degelijk op dat Ronaldo inderdaad dieper speelt. Het vast een nieuwe rol waardoor die linkerflank inderdaad voor Bale zou moeten zijn. Dat betekent dat Benzema wellicht een zeer sterke concurrent krijgt in de vorm van Ronaldo. Goed het is mijn mening en dat zal altijd verschillen met die van anderen en wellicht ook jou.

Dat Real Madrid tijd nodig heeft is een gegeven maar... zoals ook diegopeladona aangaf er moet nog heel wat gebeuren.

27 augustus 2013 om 03:20

De voorbereiding was er om het nieuwe systeem te introduceren en uit te voeren. Fine tunen gebeurt de komende maanden. Het kon ook niet anders. Bayern zit met een vergelijkbare situatie.

Ik deel compleet dezelfde mening als jij over Varane. Je hoefde niets uit te leggen ; )

Mooi voetbal is een mening. Jij vindt het ene mooi en ik vind het andere mooi. Maar het gaat er vooral om dat er nu positiespel wordt gespeeld. Dit is altijd iets positief. Deze wedstrijd is er een perfecte voorbeeld van. Real speelt belabberd maar toch hadden ze controle over de hele wedstrijd en wonnen ze. Dat was onder Mourinho compleet anders. Vooral vorig seizoen. Het spel was middelmatig maar door individuele kwaliteiten werd het verbloemd. Vandaar dat Real ook 3 seizoenen op rij faalt in de echte grote wedstrijden (halve finale Cl). Je kan toch niet serieus een andere mening hebben hierover?

Tuurlijk speelt Ronaldo anders. Dat is het gevolg van het spel. Maar hij speelt nog steeds vanaf links. Hij speelde totaal niet als spits.

27 augustus 2013 om 12:08

@gutihaz

Je stelt de hele tijd dat Real goed positiespel vertoont en dat er een nieuw systeem wordt geintroduceert en dat er een visie is etc..etc etc

Echter zijn er heel veel haken en ogen aan jouw stellingen. Allereerst Ancelotti een goed aanvallend positiespel is bijna een vloek. Ancelotti's teams spelen altijd op de rem.

Gebrek aan visie komt helemaal naar voren door de wijze waarop Ronaldo misbruikt wordt. Ik probeerde duidelijk te maken dat Ronaldo door de wijze waarop hij steeds ingespeeld wordt, eigenlijk door de eigen spelers uit de wedstrijd wordt gespeeld. Hoe kan je stellen dat hier een visie achter zit? Di Maria kreeg crossballen wanneer hij zo vrij stond als een vogel, hij mocht aannemen, zelfs in meerdere instanties de bal onder controle nemen, kijken, en had voldoende tijd om iets te bedenken. Vanuit rechts werd het spel nimmer richting Ronaldo geopend wanneer hij WEL vrij stond (a la Di Maria), die momenten waren er wel. En neen dit is niet omdat hij werd overgeslagen, maar gewoon simpelweg omdat er een gebrek is aan visie!! bij de andere spelers. Van een Mordic verwacht ik veel meer (iedereen loopt al jaren met hem weg.. nou ik zie echt niet wat hem zo speciaal maakt), hij moet het spel kunnen verplaatsen, hij moet veel strakker de bal inspelen... ik heb heel erg gelet op de balcirculatie van Modric en in mindere mate Ozil. Maar de slappe tempo waarmee hij de bal speelt (en dan heb ik het niet eens over het dribbelen) is gewoon triest. Door zijn slappe passjes, stond de wederpartij altijd goed. Ook Ozil had er een handje van.. Dit zijn basisdingen.

Naar mijn mening liepen alle spelers voorin maar wat te doen, behalve Di Maria. En ik ben geen fan van deze jongen (vanwege zijn wisselvalligheid). Hij zette keer op keer mensen voor de goal terwijl Ozil en Benzema uitblonken in het missen van de (halve) kansen.. Het is een gebrek aan visie als je deze 2 spelers zo dicht bij de goal laat spelen. Prachtige techniek, maar wat heb je aan ze voor de goal?

In mijn wereld maak je binnen een team gebruik van de beste kwaliteiten van je teamspelers en je camoufleert de minste kwaliteiten van diezelfde spelers. De wijze waarop Real speelt op dit moment is het beste te omschrijven als: het team benadrukt met haar spel de zwakste punten van de meeste van haar spelers en camoufleert de kwaliteiten van de haar beste spelers. Als dit nou geen geweldige visie is.. dan weet ik het niet.

Als klap op de vuurpijl, de toekomstige aankoop van Bale. Wat Real nodig heeft is een echte spits. Een spits die sterk is aan de bal, maar die ook de combinaties kan aangaan. Een spits die ook weet hoe die moet scoren. Een spits die hard werkt voor het team.. en geen Benzema.

Het spitsenprobleem van Real is sinds Pellegrini niet opgelost.

27 augustus 2013 om 13:32

Diegopeladona,

Ik stel niet dat Real goed positiespel speelt. Ik stel dat ze positiespel spelen. Dat het nog niet soepel loopt betekent niet dat er géén positiepsle wordt gespeeld.

Over Ancelotti heb je gelijk. Real speelt nu ook een tikkeltje defensief. Maar vergeet niet dat hij niet de enige trainer is. Zidane is er ook nog. En ook nog andere trainers. Ancelotti kan zijn team misschien niet positiespel laten spelen maar Zidane of anderen misschien wel. Zij zullen daar ongetwijfeld invloed in hebben gehad.

Nogmaals; het spel draait niet meer om Ronaldo, hij moet daar maar mee leren leven.

Mourinho haalde het beste uit de spelers door middel van te counteren. Maar dan ook echt enkel tijdens het counteren. Dus misschien maar 5 minuten van de 90 minuten. Betekent dit dat hij visievol was omdat hij gebruik maakte van de beste kwaliteiten van de spelers? Nee. Bij Mourinho was er totaal geen visie. De spelers konden als het zelf de bal had niks creëren en werden enkel gevaarlijk tijdens de counter. Met zo'n tactiek kan je niet voor altijd overleven in de Europese top. In de CL werd dit op de harde manier duidelijk. Drie jaar achter elkaar. Neem vorig seizoen in de competitie als voorbeeld. Elke wedstrijd werd er dramatisch voetbal gegespeeld en werden ze enkel gevaarlijk tijdens de counter. Dit resulteerde in teams die konden domineren tegen Real en zo konsen konden creëren. Zelfs teams uit het rechter rijtje.

Vergelijk het voorbeeld boven eens met nu. Real had controle over heel de wedstrijd. Ook al was het niet mooi of aanvallend. Dit komt door het positiespel en dus de visie. De kwaliteiten van de spelers komen zo beter tot uiting. Enkel die van Ronaldo niet tijdens balbezit op de helft van de tegenstander. Het counteren is er niet uit gegaan, dus zo wordt alsnog de beste kwaliteiten van de spelers( Ronaldo) benut.

Modric is ook niet de beste speler voor dit systeem. Xabi of Illarramendi zou beter passen. Maar dan heb ik het enkel over deze wedstrijd. Hier had Xabi het goed gedaan als hij speelde. Modric moet je niet als enkele controleur opstellen. Hij moet voor een verdedigende middenvelder. Aanvallend heb je heel veel aan hem, alleen is hij niet het beste als controleur. Dan kan je beter Xabi of Illarramendi daar neerzetten. Het beste zou zijn Modric naast één van hen.

Voor zo ver ik het weet speelde Özil als 10 deze wedstrijd. Dus ja hij komt wel eens dichtbij het doel. En Benzema speelt in de spits dus ook dichtbij het doel. Wie kan hij anders in de spits zetten? Dat is geen gebrek aan visie.

Deze wedstrijd wou Ancelotti wat uit proberen aangezien hij van opstelling veranderde. Dus chill..

Benzema is sterk aan de bal, combineert altijd, weet ook wel hoe hij moet scoren, maar de andere punt die jij noemt faalt hij in. Dit heeft zijn redenen natuurlijk, maar dat verandert het feit niet. Als je zo'n spits zoekt dan kan ik maar aan 3 spitsen denken; Van Persie, Rooney, Lewandowski. Enkel Rooney zou misschien haalbaar zijn. Dus we moeten gewoon vertrouwen hebben in Benzema en Morata.

27 augustus 2013 om 16:59

@ Gutihaz
Laat ik beginnen met waar je eindigt. Ik kan leven met die 3 namen. Alle 3 kosten ze minder dan Bale. Een bod van 50 miljoe op Lewandowski gaat Dortmund zonder meer accepteren. Een bod van 60 miljoen op Rooney misschien ook wel. Ook Suarez zou niet misstaan, maar dat is een andere discussie.

Het punt is dat Ozil en Benzema geweldige spelers zijn maar niet beschikken over dat ultieme waardoor een team in een doorslaggevende fase van de competitie op ze kan vertrouwen.

Tegenwoordig heb je voor een goede balans van een elftal 4 aanvallend ingestelde spelers binnen een team nodig. Vijf spelers is teveel, tenzij deze spelers zich uit de naad werken in dienst van het elftal. Als je 2 van je spelers ook nog eens een matige scoringsvermogen hebben.. wat moet je dan? En dan heb je 1 speler die wel over dat scoringsvermogen beschikt.. en wat doe je? leg je hem volledig lam.

Real speelt nu met Di Maria, Ronaldo, Ozil, Benzema, Isco en Modric.. dat zijn er 6 spelers die aanvallend denken. Modric op de rem.. maar zoals je zelf aangeeft, hij is niet geschikt voor die rol.

Een trainer met visie zou dit doen.. het overbeladen middenveld met ongezonde concurrentie zou je moeten uitdunnen. Twee van deze 3 spelers moeten weg (kaka, Ozil, Modric). Daarna had Real 2 spelers moeten halen. Een multifunctionele aanvallende middenvelder die overal inzetbaar is (bijvoorbeeld een Willian) en een spits (lewandowski).

Willian zou dan met Di Maria en CR moeten rouleren voor de flanken. Isco zou dan samen met een Ozil of Modric moeten rouleren voor de positie achter de spits. Benzema zou als standin van Lewa moeten worden gebruikt.

Irralamendi, Khedira en Xabi Alonso zouden de posities centraal op het middenveld moeten invullen. Ik ben van mening dat er voor deze positie bij Real (voor de balans) nog een speler ontbreekt.

Een dergelijke selectie zou veel meer in balans staan dan de huidige selectie van Real. Spelers zouden dan meer tot hun recht komen.

Over Ancelotti en positiespel. Je overschat de rol van Zidane. Ancelotti is diegene die straks ontslagen kan worden als Real niet functioneert. Zidane is er bij qua gezicht van Madrid, maar Ancelotti speelt behoudend, of het nu Ac Milan, Psg, Chelsea of Real is. Ancelotti gaat nooit voor Galary Play.. Achterin en op het middenveld moet het goed staan.

Je kunt mijn reacties over Mourinho en Real wellicht nog terugvinden. Ik ben absoluut niet onder de indruk van Mourinho's Real. Je vergist je bovendien door te stellen dat Mourinho de sterkste punten van zijn spelers gebruikt om zijn team te laten functioneren. Tenminste, als je stelt dat Mourinho dat op voetbaltechnisch gebied doet. Mourinho is een psycholoog die een team voorbereidt voor een oorlog, niet voor een voetbalwedstrijd. Het voetbal is ondergeschikt aan het heilige doel, namelijk DE Vijand Verslaan. Hoe de bal erin gaat is niet relevant. Wel relevant is dat die niet in jouw doel binnen gaat, en dat je als winnaar uit het veld stapt.

Mourinho heeft met zijn spelwijze eigenlijk het voetbalsport voor blok gezet. Als je zijn ploegen soms ziet ploeteren tegen middelmaat, en met moeite 3x een bal over ziet spelen.. maar toch aan het einde van de rit vaak met een prijs vandoor gaat.. dan kun je je afvragen of je voor het spelletje wat Mourinho speelt wel voetballers nodig hebt? Het zou mij niet verbazen dat Mourinho een kampioenschap zou winnen met een team wat enkel bestaat uit enkel een paar goede verdedigers en een keeper.. aangevuld met sporters (niet eens voetballers) die een over mijn lijk mentaliteit hebben en fysiek topfit zijn.

Maar als je nu even naar het wedstrijd van gisteren kijkt.. tegen met alle respect Granada.. dan kan ik je zo ook wedstrijden aanwijzen onder Mourinho waarin Real veel beter voetbal speelde. En niet alleen maar counterend. Met andere woorden, jij kiest de meest belabberde wedstrijden van Real onder Mou, en je vergelijkt ze met een 1-0 overwinning op Granada.. die ook niet uitstekend was. Maar gewoon oke meedeed.

Als Real gisteren tegen een topploeg had gevoetbald.. dan waren ze met diezelfde opstelling en instelling weggespeeld.. gok ik.

27 augustus 2013 om 18:15

Dortmund zou dat bod accepteren maar Lewandowski is heel duidelijk geweest; hij wil naar Bayern. Real heeft overigens al geprobeert om Lewandowski binnen te halen maar hij heeft geweigerd. Lewandowski, Van Persie, Rooney, Suarez zie ik allemaal graag komen in plaats van Benzema, maar het is niet allemaal realistisch. Real heeft het al geprobeerd met drie van hen en de ander is onhaalbaar( Van Persie). We moeten echt vertrouwen gaan hebben in Benzema en Morata.

Over Benzema en Özil ben ik het met je eens. Het zijn luie spelers op het veld. Vooral omdat ze niet volledig leven voor het voetbal. Jammer, want het zijn wereldspelers. Al is Benzema wel volledig gemotiveerd als hij mag invallen in bijvoorbeeld grote wedstrijden. In de CL is hij ook gemotiveerd. Dat blijkt uit de statistieken; hij staat in de top 15 meest waardevolle spelers aller tijden van de CL. Enkel Messi en Van Nistelrooy hebben een hogere moyenne. Als hij deze lijn door trekt dan gaat hij binnen 5 jaar Raul(!!) voorbij, de nummer 1 op de lijst. Maar dat verandert niet dat hij in het algemeen een luie speler is. Real heeft een spits nodig met de instelling van Mandzukic nodig, die zich kapot werkt voor het team. Özil mag een voorbeeld nemen aan Isco's instelling op het veld. En Ronaldo maak ik maar geen woorden vuil aan...

Over het balans in de team; Real speelde enkel deze wedstrijd met 6 aanvallend ingestelde spelers. Normaal gezien heb je Benzema, Ronaldo, Özil, Isco en Modric. Dus eigenlijk 4 en een half aangezien Modric niet aanvalt zoals hij bij Tottenham wel deed. Xabi of Illarramendi in plaats van Modric zou goed zijn, maar ik zie Ancelotti dat niet doen. Ondanks dat hij zo verdedigend is. Raar.

Ronaldo's kwaliteiten komen nu minder tot uiting, maar wat wil je dan? Dat Real express slecht gaat voetballen zodat ze maar kunnen counteren? Ronaldo moet zich maar aanpassen aan het systeem. Dat heeft de rest al gedaan. Ancelotti heeft echt geen andere keus. Hoe wil jij dan dat Real gaat voetballen zodat de beste kwaliteiten van Ronaldo worden benut?

Kaka mag niet weg van Perez. Hij verdient gigantisch veel aan hem. Dat heeft hij aangegeven. Ancelotti kan niet zomaar spelers weg doen. Daar heeft hij de macht niet voor en bovendien; waarom zou hij wereldspelers als Özil weg doen? Het middenveld zal pas volgend jaar uit gedund worden. Xabi vertrekt dan waarschijnlijk en Kaka misschien ook wel.

Over Zidane's positie als assistent; Ik heb Milan en PSG geen positiespel zien spelen onder Ancelotti. Real doet dat nu wel. Zidane kan hier wel degelijk een grote rol in hebben gespeeld aangezien hij een middenvelder was met veel voetbalintelligentie. Ancelotti is dan wel de hoofdtrainer en coach maar hij zal ongetwijfeld niet in zijn ééntje de keuzes hebben gemaakt over het spel en opstelling.

Mij gaat het niet om het resultaat. Het gaat mij puur en puur om het voetbal. Het maakt niet uit welke wedstrijd je onder Mourinho pakt, er zat geen lijn in het spel. Dat begint er nu wel in te komen bij Ancelotti. Tuurlijk heeft Mourinho niet alle wedstrijd gecounterd. De meeste wedstrijden het eerste en tweede jaar had Real de overhand in de wedstrijden. Maar dat kwam enkel en alleen door de kwaliteiten van de spelers. Vorig seizoen was kwam het pijnlijk boven water. Real verliest weer in de CL, verliest de finale van de Copa, 'verliest' de competitie. Als er een lijn in het spel had gezeten dan had Real vorig seizoen echt niet zoveel punten verspeeld in de competitie.

Real zou zeker hebben verloren als het tegen een topploeg speelde gisteren. Al kun je dat niet helemaal zeker zeggen want in een grotere wedstrijd zouden ze gemotiveerder zijn en zou er met een andere opstelling zijn gespeeld. Nogmaals; gister experimenteerde Ancelotti waarschijnlijk omdat hij opeens 4-3-3 speelde in plaats van het eerdere 4-2-2-2.

Ancelotti heeft nog heel veel werk te doen, dan weet ik. Maar ik heb er vertrouwen in.

27 augustus 2013 om 19:58

@gutihaz
Voor mij is een Ancelotti na een Mourinho een verademing. Maar niet per se voor het spelbeeld. Enkel voor eerherstel en het herstellen van de imagoschade.

De diepe wonden die Mourinho in de selectie heeft achtergelaten, zouden Ancelotti ertoe moeten bewegen om de selectie te verversen. En daarmee bedoel ik niet enkel het vertrek van 1 of 2 spelers en het toevoegen van de 4 aankopen.. neen, in de kleedkamer van Real moet meer rust komen. Er zijn nu teveel spelers die met vraagtekens rondlopen. Daarom was dit seizoen het juiste geweest voor een schoonmaak.

Fijn om te lezen dat ook jij de mening deelt dat het teveel van het goede is om met 6 zulke spelers aan een wedstrijd te starten. Ik zie dit dan ook niet als een serieuze opstelling. Dit was absurd.. en juist daarom speelde Real zonder visie.. het team was niet in balans.

Betreft jouw stelling dat wij nu met de volgende 4 spelers het voorin moeten doen: Bez, CR, en Ozil en Isco.. dit is juist mijn probleem. Samen met Isco is enkel CR een goede afmaker. Benz en Ozil kun je niet op rekenen. Als je vervolgens CR lamlegt, verlies je te veel stootkracht voorin.

Real hoeft helemaal niet in dienst van CR te spelen, Real moet alleen gebruik maken van de kwaliteiten die CR heeft. Net zoals ze dat doet van de kwaliteiten die DI Maria heeft. Wanneer je als Real de bal op rechtsachter/midden vasthoudt en even daar met elkaar de korte combinaties met elkaar aangaat, dan trekt het spel van de wederpartij ook daarnaartoe. Hierdoor ontstaat er op de linkerflank wat meer ruimte en vrijheid.. wanneer een speler van Real over de kwaliteiten beschikt om de bal van rechts achter/mid naar linksmid/voor te verleggen met een fraaie op maat gegeven crosspass.. dan heeft Ronaldo net dat ene seconde meer om de bal te beheersen en de ruimte in te duiken. Dit maakt Real juist meerdimensionaal.
Gisteren werd hij aangespeeld telkens wanneer hij kortgedekt was. Hij is hierdoor geen enkele moment in de wedstrijd gekomen.

CR is mijn favoriete speler niet. Maar als je zo een speler in jou team hebt, en je stelt hem op... dan is het idioot om hem zo te gebruiken. Zowel Di Maria als CR zijn veel effectiever nadat het spel van de ene kant naar de andere kant van het veld in wordt verlegd.. dan kunnen ze op snelheid de tegenstander voorbij rennen. Dat hoeft geen counter te zijn, dat is gewoon handig gebruik maken van het veld door het spel steeds goed te verleggen. Utd was hier onder leiding Scholes een kei in..

Btw, ook Isco heeft gisteren zijn niveau bij lange na niet gehaald. Hij was bovendien zeer slecht in de omschakeling. Di Maria daarentegen heeft echt een uitstekende wedstrijd gespeeld. Zowel aanvallend als verdedigend. Zijn inzet verbloemde Real's spel. Hij heeft meerdere tegenaanvallen van Granada vroegtijdig verstoord..

Ik denk dat wij het in grote lijnen het eens zijn. Behalve over Benzema.. alleen zijn aanwezigheid op het veld al is een bron van irritatie. Het is altijd afhankelijk van zijn bui.. Ik had echt grote verwachtingen van deze jongen, maar sinds zijn transfer naar Real heeft hij nimmer de passie vertoond die hij in Frankrijk wel wekelijks tentoonstelde.

Ik vind het trouwens heel amusant dat jij zijn prestaties in de CL weet te verbloemen. Benzema had vorig jaar tot de laatste kwartier van de halve finale van de CL maar 3x gescoord. Gemiddeld heeft hij er bij Real 3 doelpunten per CL seizoen gescoord. Als dat de topscorer van Real moet worden dit seizoen..

Over Lewandowski, Real heeft geen serieuze pogingen ondernomen. Lewa is bij lange na niet uit met Bayern. Als Real zich serieus meldt, en 50 mil aanbiedt, plus een vorstelijk salaris, dan tekent Lewa deze zomer nog. Er zijn echt barweinig spelers die Real afwijzen. Ook Suarez en zelfs Rooney zijn naar mijn mening haalbaar. Echter weet ik dat Engelsen niet snel in een Spanje (of elders aan het vaste land) zullen acclimatiseren. Dat zou dan toch te risicovol zijn.

Over Kaka, dat hij veel geld binnenbrengt, geloof ik graag, maar hij is ook duur. Bovendien is het gewoon niet goed voor een team als je 4 topspelers hebt voor 1 positie. Dat is ongezonde concurrentie. Ik vind het een gemiste kans om je als club de hele zomer met Bale bezig te houden en niet die energie hebben gestoken in het opschonen van de selectie.

Niemand verwacht nu al dat Ancelotti een uitstekend en goed geoliede machine zou neerzetten. Maar tot op heden kan ik niet spreken van duidelijke automatismen.. of een visie.. alles lijkt naar mijn mening nog steeds intuïtief plaats te vinden. Ik deel wel jouw mening dat er geprobeerd wordt de bal rond te spelen. Maar meer ook niet. Behalve Sergio Ramos en Di Maria, heeft gisteren niemand van de veldspelers meer dan een 6 gehaald bij mij.

27 augustus 2013 om 20:17

@lektami76
Ik twijfelde of je op mij reageerde of op Gutihaz
Het is de vraag hoe Mourinho zijn falen om de CL binnen te halen bij de bestuurders heeft verklaard. Was het de media? Was het de stoorzender Casillas?

Het probleem is dat wij te weinig weten. Maar waar ik mij over verbaas is dat mensen nu opeens doen alsof Casillas maar een gewone keeper is. Dat we zelfs dat niet meer weten.. is echt idioot.

Los daarvan, Diego Lopez doet het uitstekend. Alleen als trainer moet je snel keuzes maken. Ancelotti had Lopez het beste direct kunnen vertellen dat Iker zijn nummer 1 wordt en dat hij niet moeilijk zou doen als Lopez naar een mooie club zou verkassen.

26 augustus 2013 om 23:01

Klopt maar ik denk niet dat Real kampioen word zo met dit spel,
Als ik Casillas was zal ik echt vertrekken naar Barca om tegen Ancelotti en Real te vechten, hij geeft zijn hele leven aan Real en wat doet Real die looost hem ze hebben niet eens vertrouwen in hun aanvoerder, ze hebben vertrouwen in iemand die nog maar 1 jaar bij Real speelt,

Ik zal naar Barca gaan want anders verlies je ook je plek in het Nationaleteam op het Wk.
Casillas je hebt echt speelminuten nodig om het WK te redden!

26 augustus 2013 om 23:05

Ik word zo moe van de Casillas discussie. Diego Lopez doet het gewoon fantastisch en is duidelijk de keeper in vorm. Dus waarom zou je dan Casillas op goal zetten wanneer je andere keeper het beter doet?

26 augustus 2013 om 23:13

Heb nooit gelezen dat Real Madrid hem persé niet wil laten gaan, en er zijn ook nooit clubs geweest die een bod hebben uitgebracht op Casillas.

In potentie is Casillas natuurlijk de betere keeper, maar hij moet zijn vorm zien te herpakken en wanneer hij zijn kans krijgt zijn wereldklasse laten zien.

Maar ben het met je eens dat het voor hem belangrijk is om weer aan spelen toe te komen als hij in de basis wilt spelen op het WK.

26 augustus 2013 om 23:15

Wel Arsenal, United en Barca

26 augustus 2013 om 23:17

Dan moet dat allemaal gebeurd zijn in de week dat ik op vakantie was, maar geloof niet dat alle 3 clubs daadwerkelijk een officieel bod hebben uitgebracht. Heb het niet alleen over interesse.

27 augustus 2013 om 10:12

Del Bosque heeft gezegd dat hij bij het Spaanse elftal nog altijd de nummer 1 is.

26 augustus 2013 om 23:40

Ozil is met Ronaldo misschien de beste speler van Real.
Met Isco op het middenveld heb je wel een sterk middenveld, dat merk je al meteen.

Real Madrid mag echt blij zijn met Isco, wat een geweldige speler!

wat een draak van een wedstrijd, nu al gaan roepen om Mourinho zou overdreven zijn maar dit was echt slecht...

27 augustus 2013 om 02:26

Heeft Carlo überhaupt ooit een club mooi voetbal laten spelen?
Dit is toch te voorspellen als je zo'n type coach binnenhaalt.
Hij is alleen resultaat gericht en bij Madrid wordt meer verwacht.

Ancelotti heeft derect de verkeerde stap gezet om Casillas op de bank te doen, De fans willen Casillas onder de lat bij Real.

Hij word nu al gehaten door de Fans van Real

26 augustus 2013 om 22:59

Wat een onzin, Carlo heeft hier vast een goede reden voor. Het is nu afwachten voordat ook Del Bosque zo een keuze maakt.

26 augustus 2013 om 23:00

Del Bosque moet uiteindelijk die keuze maken als Casillas op de bank blijft... Onbegrijpelijke keuze van Ancelotti.

26 augustus 2013 om 23:01

Nee, Del Bosque gaat dat niet doen. Hij selecteert de spelers op basis van naam. Daarbij is Casillas is één van zijn favorieten, dus Casillas ga je bij het nationale elftal niet snel op de bank zien.

26 augustus 2013 om 23:03

Hij heeft net z'n redden als Mourinho hij werd gwn als een ezel weggejaagd dat gaat ook gebeuren bij Carlo als hij zulke beslissingen blijft doen!

Del Bosque wil een keeper die in vorm is en die fit is voor op het WK, Casillas laat nu niks zien wie zegt dat hij geen Valdes of een ander keeper onder de lat wil op het WK misschien zelfs Lopez wie weet wat er in de gedachten van Del Bosque zit,
En Casillas heeft zelf gezegt hij moet spelen om op het WK onder de lat te komen te staan bij Spanje

26 augustus 2013 om 23:15

Casillas is DE link tussen de spelers van barcelona en real madrid samen met Xavi. Del bosque gaat hem er niet uit halen, alleen al om de sfeer in de groep goed te houden. En dan zjin we nog geeneens bij de discussie wie van de 2 beter is.

26 augustus 2013 om 23:58

Mourinho heeft zichzelf weg gejaagd door bewust voor een andere keeper te kiezen, wat betreft Casillas ik weet niet wat er gebeurd is maar ik neem aan dat er intern iets gebeurd is dat ze op deze manier hem willen pakken ofzo

27 augustus 2013 om 01:44

@paci Pensioner
Het is natuurlijk onzin dat Ancelotti voor Lopez kiest omdat hij beter is.

De pech die Casillas heeft is dat Lopez de hele voorbereiding heeft meegetraind en alle oefenwedstrijden die hij heeft gespeeld geen steekje heeft laten vallen.. Dan kun je deze jongen gewoon niet op de bank plaatsen.

Casillas is later erbij gekomen en heeft veel minder met het team gedraaid.

De keuze van beide trainers voor Lopez is niet omdat Lopez de betere keeper is, maar simpelweg omdat Lopez de kans kreeg en deze niet loslaat. Dan kan Casillas wachten tot een paar blunders of een blessure, of hij moet eieren voor zijn geld kiezen en naar een andere club verkassen. Want op basis van de trainingen gaat Ancelotti niet van doelman wisselen, als Lopez zo blijft keepen.

27 augustus 2013 om 01:54

Puur kijken naar afgelopen jaar, vind ik Lopez sowieso beter. Hij heeft inderdaad meer kansen gehad, maar men kijkt er blind doorheen omdat wij het over Casillas hebben. Maar ik vind dit niet meer dan terecht, niemand is groter dan de club en ik heb respect voor Mourinho en Ancelotti die zo een dergelijke keuze hebben gemaakt terwijl er een hoop kritiek heeft.

Neem niet weg dat Casillas geen top keeper is, maar hij kan beter een nieuwe club gaan zoeken.

27 augustus 2013 om 11:43

@paci Pensioner
Ik ontken helemaal niet dat Diego Lopez fantastisch heeft gekeept. Maar het verschil tussen mijn analyse en de analyse van de mensen die jouw mening delen ligt hem in het feit dat jullie de mindere prestaties van Casillas toeschrijven aan een gebrek aan kwaliteit. Er wordt door meerdere mensen gesteld dat Casillas niet meer de keeper is van bijvoorbeeld 2 jaar geleden. Jij stelt bijvoorbeeld dat een De Gea of Lopez Casillas hebben voorbijgestreefd.

Ik ben van mening dat er in het afgelopen jaar de prestaties van Casillas negatief zijn beïnvloed door de wijze waarop Mourinho met Real en haar normen en waarden is omgesprongen. Wanneer je als speler je eigen trainer niet meer kunt luchten, maar wel op het veld zijn smakeloze ideeën/visie moet uitdragen, maakt dat dat je het plezier in je spel verliest. Natuurlijk heeft dat invloed op de prestaties van een keeper. Casillas kon zich niet meer geheel op het voetbal focussen. Mourinho is een roofdier.. normloos, enkel zijn doelstellingen en belangen gelden. Dat is zijn successleutel, maar mensen met normen en waarden wijken daarvoor. Die kunnen dit niet accepteren.

Ancelotti had direct bij aankomst de open wonden binnen de selectie moeten reinigen, en clubiconen hun waarde teruggeven. Real is niet zomaar een club, het is dan ook idioot dat een Mourinho aan zoveel knoppen heeft mogen sleutelen..

Het is van der zotte om te stellen dat een Casillas op zij 32 minder is geworden. Dit is een grap. Voor een keeper zijn dit jouw beste jaren om uit te blinken.

Casillas moet nu gewoon 10 wedstrijden achter mekaar keepen. Daarna zullen mensen zoals jij zich alweer herinneren wat voor een klasbak deze speler is. Maar na zo een lange periode afwezig te zijn tussen de palen, moet hij zo snel mogelijk weer gaan spelen. Een keeper put 90 procent van zijn vertrouwen uit het feit dat hij telkenmale in de basis staat.

Hoe spijtig het ook klinkt, maar een Casillas hoort niet op de bank, ook niet in Madrid. Lopez doet het uitstekend, hem kun je niet zomaar op de bank zetten. Maar 1 van de twee moet weg, en als het dan Casillas is die Real moet verlaten, dan is dat maar zo. Voor mij is het nog altijd pijnlijker om hem op de bank te zien, dan te zien uitblinken voor een andere club.

Barca zie ik echter niet als optie. Dat zou respectloos zijn jegens Valdes. Barca heeft hemel en aarde bewogen om Valdes dit seizoen bij de club te houden, dan kun je het gewoon niet maken om dan Casillas te contracteren. Bovendien verplaats je dan het probleem van Real naar Camp Nou. Dat zou echt stupide zijn. Jouw voorstel (elders) dat hij weleens een optie kan zijn voor Arsenal kan ik volledig mee inkomen.

27 augustus 2013 om 14:03

Ik denk dat jij mijn reactie verkeerd hebt gelezen. Ik zeg, op dit moment zijn De Gea en Diego Lopez beter dan Casillas, of heb ik het mis?

Ik vind het jammer dat jij mij onder het categorie ''jullie'' plaatst omdat dat niet reden voor mij is wat betreft Casillas (de analyse vergelijking), maar dat jij het voor mij invult. Je moet niet meteen iedereen door een kam scheren terwijl ik nooit heb getwijfeld aan de kwaliteiten van Iker.

Ik heb nooit gezegd dat Casillas veel minder is, echter dat ik De Gea & Diego Lopez momenteel beter vind. Kijk uiteindelijk weten jij en ik niet wat er allemaal gebeurd in de kleedkamer en hoe de trainingen eruit zien. Casillas is ook een keeper die hoort te spelen, maar als een andere keeper die het volgens 2 top trainers op dat moment beter doet en ook daarna zijn kansen niet verspeelt, zie ik niet in waarom hij dan niet moet blijven staan.

Het is niet fair voor Lopez als hij na zijn goeie prestaties plotseling op de bank wordt gezet, dat kun je niet zomaar maken. Bovendien lijkt het mij toch wel duidelijk dat na Mourinho ook Ancelotti er voorlopig voor kiest om Diego Lopez in de basis te houden.

Mag ik vragen of jij een Real Madrid supporter bent? In dat geval is het natuurlijk emotioneler omdat hij een club icoon is en dat snap ik wel. Echter moet Casillas voor zijn plaats knokken en als Ancelotti vindt dat hij verdiend te spelen en het beter doet dan zal dat gebeuren, tot die tijd moet je gewoon houden aan Lopez. Gezien de kwaliteiten van Casillas zal hij waarschijnlijk een uitzondering krijgen en makkelijker worden opgesteld dan normaal. Maar dan moet hij ook zijn kansen pakken.

Voor de rest denk ik dat als Casillas het echt niet naar zijn zin meer heeft en niet speelt, hij moet verkassen naar Arsenal aangezien zij de enige top club zijn die een topkeeper mist.

26 augustus 2013 om 23:01

En als Diego Lopez gewoon beter is? Het is geen toeval meer dat 2 wereldtrainers kiezen voor Diego.

26 augustus 2013 om 23:08

Ja maar Del Bosque vind dat niet die heeft Casillas liever onder de lat bij Spanje dan Lopez maar als Casillas niet meer speelt dan kan het zo zijn dat Del Bosque ook net als Carlo en Mourinho liever Lopez of Valdes hebben op Goal

26 augustus 2013 om 23:17

Dan maar liever Valdes inplaats van Lopez haha

26 augustus 2013 om 23:53

Lopez is beter als Valdes

27 augustus 2013 om 00:07

Diego Lopez is 4e of 5e keus dus dat gaat 'm niet worden. Met alle respect voor hem hoor maar Spanje heeft betere keepers.

27 augustus 2013 om 00:17

Lopez is alleen 4e of 5e keus omdat Del Bosque selecteert op basis van naam. Als hij objectief was dan stond Diego Lopez of De Gea wel op goal.

27 augustus 2013 om 01:46

@gutihaz
Del Bosque heeft Casillas in zijn Real-periode ook al op de bank geplaatst. Dus Casillas is niet per se de favoriet van Del-Bosque. Hij verkiest Casillas omdat hij hem de beste keeper vindt en omdat Casillas belangrijke pilaar is van het Spaanse elftal.

27 augustus 2013 om 01:54

Amen diegopeladona

27 augustus 2013 om 01:55

Yeah right betere keepers, keep on dreaming. Lopez & De Gea zijn momenteel de beste keepers van Spanje.

26 augustus 2013 om 23:03

inderdaad belachelijk.... Casillas op de bank zeg dat een jaar geleden en je wordt voor gek verklaard....

26 augustus 2013 om 23:42

Diego Lopez is ook een topkeeper en keept goeie wedstrijden. Ik vind het inderdaad zonde voor Casillas.

Wat was het een slechte wedstrijd. Met maar enkele spelers aan Real kant dat goed waren. Het waren Di Maria (veruit de de beste), Pepe en Ramos. Ronaldo en Benzema waren veruit de slechtste, waarom Ancelotti hun niet wisselde is mij een raadsel.

26 augustus 2013 om 23:07

Daarom snap ik de frustratie bij Ozil heel goed! Ben je als 1 van de weinige nog een speler die een goede voldoende haalt moet je er nota bene af. Vind hem een gruwelijke mooie spelers die wel vaker ondergewaardeerd word. (stiekem hoop ik dat hij of Modric nog naar United verkast).
En ook hoop ik dat Iker Casillas gewoon nog een transfer pakt want zo grootheid en sympathieke wereld keeper verdiend meer dan een plek op de bank! Niks ten nadele van die andere keeper die het wel gewoon altijd goed gedaan heeft.

26 augustus 2013 om 23:10

Wanneer was Özil gefrustreerd? Heb ik wat gemist?

26 augustus 2013 om 23:14

Ozil die in plaats van de bank geirriteerd gelijk naar de kleedkamer op zocht naar zijn wissel.

26 augustus 2013 om 23:16

bij zijn wissel leek hij boos, maja dat is logisch, elke speler wilt spelen.

26 augustus 2013 om 23:19

Serieus? Dat heb ik niet gezien.

Özil speelde naar mijn mening helemaal geen slechte wedstrijd. Hij had nauwlijks balverlies en combineerde goed. Hij kwam alleen weinig aan de bal. Ik vond het ook onbegrijpelijk dat hij eruit werd gehaald voor Casemiro. Real moest snel de 2-0 maken zodat de winst zeker was. Dan ga je toch geen aanvallende middenvelder eruit halen voor een verdedigende middenvelder. Maar het heeft gelukkig goed uitgepakt.

26 augustus 2013 om 23:23

Ja dat is zwart-wit gezien maar als jij mensen in je team heb die gewoon zwaar! ondermaats zijn en je speelt zelf behoorlijk. Zou ik helemaal pist zijn om eraf te moeten.

27 augustus 2013 om 00:10

Zoo, ik heb dus veel gemist. Ik ga de wedstrijd zo bekijken. Ik ben benieuwd wat ik allemaal gemist heb.

Ik zeg je toch, Real coachen is niet makkelijk!

27 augustus 2013 om 00:35

Je hebt niet veel gemist,
Isco was geweldig bezig,
Ronaldo egoïstisch en drama.
Granada 1000% penalty ontnomen.

27 augustus 2013 om 00:37

Gutihaz,

Vandaag heb ik hem niet gezien, maar tegen Bêtis liep hij gefrustreerd hè veld af. Was echt niet blij.

27 augustus 2013 om 00:44

Isco was niet geweldig. Maar dat kwam vooral omdat hij vandaag niet op zijn eigen positie speelde.

Het loopt nog niet echt lekker bij Real Madrid. Vorig weekend ook maar nipt gewonnen van Betis met 2-1. Nu weer een 0-1. Maar goed, ze hebben wel 6/6. Ik zie liever Real Madrid kampioen worden dan Barcelona.

Geen leuke wedstrijd om naar te kijken. De goal van Özil werd trouwens afgekeurd, omdat Di Maria tijdens de vrije trap de bal niet had stilgelegd.

Enige goede speler aan Real's kant was Di Maria. Heeft hard gewerkt. Verder jammer dat Ronaldo nog steeds niet zijn draai heeft kunnen vinden.

26 augustus 2013 om 23:01

Diego Lopez en Ramos hebben ook goed gespeeld.

26 augustus 2013 om 23:05

Pepe ook niet vergeten.. Hij heeft de 3 punten echt gered op het laatst..

26 augustus 2013 om 23:07

Verdedigend goed, maar wat levert hij ongelofelijk veel ballen in man. Hoop dat Varane snel weer in vorm is.

26 augustus 2013 om 23:21

Pepe mag wel leren van Ramos en een keer de bal naar voren durven te spelen.

26 augustus 2013 om 23:12

Vergeet Arbeloa niet. Vond hem vandaag zeer sterk spelen, vooral in aanvallend opzicht een lust voor het oog. Ancelotti moet hem echt vertellen vaker mee naar voren te gaan, omdat hij zoveel toevoegt. Verder lijkt het me ook niet slecht hem een keer als rechtsbuiten op te stellen, want ik denk dat hij op die positie nog wel eens het doelpuntenaantal van Ronaldo kan overtreffen.

26 augustus 2013 om 23:32

Sarcastisch natuurlijk, maar Arbeloa was vandaag helemaal niet slecht. Sterker nog, hij speelde beter dan normaal. Hij liet niemand er langs en viel meer mee aan dan normaal.

Onnodig zeiken dit.

27 augustus 2013 om 00:36

Dit is inderdaad sarcastisch, maar ik vond hem vandaag ook verrassend goed spelen. Ik denk alleen dat jij ook wel weet dat er van een rechtsback van Real Madrid meer wordt verlangd als Arbeloa in zijn mars heeft.

Real begon heel scherp. De eerste 20 minuten was Real fel bezig, had het veel balbezit en daaruit werden er kansen gecreëerd. Er werd mooi gecombineerd en iedereen liep goed mee met het positiespel. Echter begon het met de minuut minder te worden. De tweede helft was werkelijk dramatisch. Real had hier gemakkelijk 5-0 kunnen winnen als ze scherp bleven. Granada had letterlijk niets in te brengen maar Real profiteerde er niet van.

Motm: Di Maria.

26 augustus 2013 om 23:04

Ik hoop dat Real nu ziet dat Di Maria beter dan Bale is en ze hem niet halen. Blij dat we de 3 punten binnen hebben maar we moeten beter spelen.

26 augustus 2013 om 23:08

Euforie noemen we dat. De volgende 5 wedstrijden speelt Di Maria weer als een natte krant, zo gaat dat altijd bij hem.

26 augustus 2013 om 23:22

Daarom moet je hem ook geen basisplaats geven. Ik zou hem als supersub gebruiken rond de 65e minuut wanneer de tegenstander moe is.

Pff gelukkig de 3 punten gepakt. Totaal onnodig spannend gemaakt laatste 10 minuten. Beide ploegen hadden overigens nog wel een penalty moeten krijgen.
Jammer dat Ronaldo voor zijn eigen doelpunt ging op t einde, kon beter in belang van het team denken.

Was dat ff slecht vandaag , billen knijpen tegen granada tjonge jonge

26 augustus 2013 om 23:03

Onzin. Het was alleen billen knijpen in de aller laatste minuut. Real had 92 minuten lang controle over de wedstrijd.

26 augustus 2013 om 23:08

Onzin?? wil jij met droge ogen beweren dat ze het gemakkelijk gehad hebben vandaag??
Het was bedroevend net als de week er voor. Maar ja 6 punten maakt zelfs in madrid veel goed.
Ozil heeft het ook zichtbaar naar de zin, ronaldo die nog geen pepernoot fatsoenlijk raakt en benzema die van de honderd en drie kansen er af en toe 1 in prikt.
Wil je prijzen gaan winnen dit jaar dan moet het echt een paar klasse beter.
Hopenlijk gaat ze dat lukken want het wordt tijd dat real als team weer eens gaat vlammen .

26 augustus 2013 om 23:08

Dat wel, maar de momenten dat Granada een penalty wilde zat ik echt in spanning af te wachten hoor.

26 augustus 2013 om 23:12

Ja het is onzin dat het billenknijpen was. Ondanks dat Real matig was, hadden ze de gehele wedstrijd onder controle. Granada had letterlijk niets in te brengen.

Real verdiend gewonnen, maar vond ze niet overtuigend spelen.
Had wat meer verwacht van die aanvallende opstelling.
Maja Ancelotti probeert anders te spelen, en dat is moeilijk voor Real, ze hebben al 3 jaar onder Mourinho met een ander systeem gespeeld.

Was wel degelijk een fopduik op het einde. Real speelde echt ondermaats! Isco was weeral één van de uitblinkers aan de kant van Real. Ronaldo oogde ongeconcentreerd en de blik van Casillas sprak boekdelen. Dit moet anders willen we La Liga winnen.

Benzema heeft dan wel gescoord maar speelde echt slecht, deze pot werkt niet in zijn voordeel ben ik bang

26 augustus 2013 om 23:13

Benzema is weer op stoom geraakt sinds hij vertrouwen heeft gekregen van ancelotti

26 augustus 2013 om 23:21

Benzema begint wel te scoren, maar zijn spel is zo slecht geworden. Passjes van 3 meter die niet aankopen, anderen die hij in de weg loopt. Hij loopt het hele veld rond en is bijna nooit waar hij moet staan, voor het doel... Moet echt iets gaan veranderen in z'n koppie anders wordt het niks meer met hem

27 augustus 2013 om 00:47

Zijn spel slecht geworden? Nee, zijn spel is juist beter geworden met de jaren. Hij speelt alleen nonchalant waardoor hij balverlies kan lijden. Maar dat hoort bij zijn spel.

Heel raar wisselbeleid van Ancelotti.. Waarom Jese er niet ingekomen is om die tweede goal te kunnen maken is mij een raadsel. Benzebuitenspel was weer present, Ronaldo zeer ongelukkige wedstrijd.

Ook duidelijk geworden dat je niet de juiste spelers hebt voor een 4-3-3. Gewoon 4-2-2-2 blijven hanteren naar mijn mening, dat werkt het beste.

Ook jammer dat Ancelotti Ronaldo te erg verwent. Je ziet gewoon dat Ronaldo geen enkele verdedigende taken heeft. Ook niet voorin. Zo kun je natuurlijk nooit domineren aangezien je dan met zijn allen druk moet zetten om zo snel mogelijk de bal weer te hebben.

26 augustus 2013 om 23:09

Hij had Ronaldo eraf moeten halen en Jesé erop.ik vond Ronaldo echt matig tot slecht

26 augustus 2013 om 23:13

Slecht tot dramatisch.

26 augustus 2013 om 23:25

@Guthiaz

Het probleem bij Ronaldo is dat wanneer het niet loopt hij dingen gaat forceren wat 9/10 vreselijk irritant is. Overigens vond ik hem in de laatste 15/10 vrij goed spelen, alleen wou niet afgeven (wat eigenlijk wel begrijpbaar is aangezien Benzema alles verprutste).

Motm: Di Maria

26 augustus 2013 om 23:34

Wat heeft Benzema allemaal verprutst dan?

27 augustus 2013 om 00:14

Ancelotti heeft gezegd dat hij Ronaldo niet gaat vragen om te verdedigen.

Weetje nog toen Mourinho ruzie kreeg met Ronaldo omdat hij Ronaldo gevraagd heeft om meer te verdedigen? Hij zei: Ronaldo, je laat je ploeggenoten in de steek. En Ronaldo werd boos.

En toen Mourinho geinterviewd werd door Punto Pelota (mourinho's laatste interview in Madrid trouwens), zei Mourinho het komt omdat Ronaldo denkt alles beter te weten..

Real Madrid coachen is niet makkelijk he... Heynckes, Pellegrini, Cappello al die wereld trainers konden niet met Real Madrid.

27 augustus 2013 om 00:48

Ronaldo is gewoon een gigantische egoïst. Daar kan je niet omheen.

27 augustus 2013 om 00:53

En hij zal nooit veranderen denk ik. Hij is al bijna 29.

27 augustus 2013 om 01:04

In dit systeem rendeert hij niet optimaal dus het is het beste dat hij volgend jaar vertrekt. Dan kan je er nog 70 miljoen uit halen. Anders loopt hij gratis de deur uit als hij nu niet bijtekend. Hij voelt zich al niet gewaardeerd in Madrid en dat zal nog erger worden met de komst van Bale. Ook als hij dit seizoen minder presteerd zullen de supporters hem niet meer zo steunen als normaal, want zo zijn de Real supporters.

27 augustus 2013 om 01:15

Helemaal met je eens!

27 augustus 2013 om 03:21

Off: Je hebt wel gelijk; Özil is degene die telkens gewisseld zal worden.

Het gaat lastig om kampioen te worden als we zo blijven spelen. Erg jammer dat Jese niet heeft gespeeld en dat Ozil eraf moest.

ze spelen wel aanvallend real Modric Isco en Ozil op het middenveld werkt dat. wel rare opstelling waar is Varane Casillas Carvjal Khedira en Alonso.

26 augustus 2013 om 23:02

Varane is geblesseerd
Iker, Carvajal op de bank
Khedira niet fit
Alonso 3 maanden out

Gelukkig gewonnen.
Vorige jaar speelde we de 1ste wedstrijd gelijk en verloren we van Granada ... dus 6 punten!
Op naar volgende week tegen Altetic?

Twee wedstrijden als coach erop zitten, en nu al een boze Casillas en Özil, ben benieuwd hoelang dit huwelijk op deze manier stand gaat houden..

Real wint niet meer met grote cijfers , denk dat de tactiek van Mourinho effectiever is voor Real .
Maar heb ze vandaag niet zien spelen dus weet niet of ze vandaag ook veel kansen weg gaven ?

26 augustus 2013 om 23:06

Je hebt nog eens niet gekeken.mourinho zijn eerste wedstrijden met Madrid eindigden op 0-0,0-1,0-0,2-0.

Madrid had vandaag geluk net als tegen Betis. Granada had een penalty moeten krijgen.

26 augustus 2013 om 23:15

Geluk is een groot woord, en Ozil dan, en ronaldo tegen de paal, benzema met talloze kansen...

praat objectief of praat niet.

27 augustus 2013 om 00:19

Hewa Dammen!

Gelukkig zijn de drie punten binnen maar wat een domme actie van Casemiro op het laatst, de scheids had zo voor een penalty kunnen fluiten. Jammer dat Real de genadeklap niet kon uitdelen. Hopelijk komen er zondag meer doelpunten.

Er gaat dit seizoen nog veel meer onrust komen in dit elftal heb ik het idee..

26 augustus 2013 om 23:04

Waarom da?veel geen ruzie proberen zoeken zou ik zeggen

Ozil zijn goal was alles behalve buiten spel.

Hebben we een fout gemaakt om Higuain te laten gaan of hebben een fout gemaakt om geen nieuwe spits aan te trekken?er is op dit moment niemand die voor de goals zorgt.ronaldo is zo ver van zijn normale doen dat hij gewoon vervelend word.wat heb ik mij geërgerd aan hem vandaag.ik had hem gewisseld voor Jesé.maar ja dan krijg je in Spanje weer Marca en As die er een hele Hollywood film van gaan maken.eerste 30 min was goed,maar erna werd het gewoon sloppy en veel te veel kansen verspeeld.maar ja 3 punten binnen,dat is het belangrijkste

26 augustus 2013 om 23:10

Ozil zijn goal werd niet afgekeurd wegens buiten spel, maar omdat Di Maria de vrije trap gaf, terwijl de bal rolde.

26 augustus 2013 om 23:36

Tipi09

Ieder Real fan met verstand, had kunnen zien waarom die goal is afgekeurd.
Men probeert en wilt zeggen dat de scheidsrechters tegen Real zijn. Terwijl het anders om is.

26 augustus 2013 om 23:47

@ Messi_neymar

Wat jij met je voortdurende haat berichten richting Madrid hebt wel verstand of wat.wat voor irritant vent ben je of zo.

26 augustus 2013 om 23:54

Ik ben niet irritant jij als Real fan hoor je gewoon te weten waarom die goal werd afgekeurd. Tenzij je alleen de wedstrijd volgt via live mee praten.
Kom op man, is jouw voetbal kennis zo laag. Niet verwacht van jou.

27 augustus 2013 om 00:35

Maar hij zegt toch niks verkeerd man, serieus hang niet de sentimentele uit. Het woord 'haat' komt mij de oren uit. Je kan geen post meer plaatsen op Vz of het komt al tevoorschijn. Dat doelpunt was gewoon ongeldig, als je goed had gekeken.

26 augustus 2013 om 23:13

Benzema ook niet te vergeten. Hij weet hoe dan ook toch vaak zijn goal mee te prikken, maar elk balcontact was dramatisch. Wordt tijd dat Morata meer kansen krijgt.

26 augustus 2013 om 23:13

Het was niet buitenspel.. Maar het was Di Maria die de bal niet stil heeft gelegd.. Hij had het in eerste instantie wel gedaan.. Maar een speler van Granada ging ervoor staan en hij zag Ozil lopen.. Toen tikte hij de bal een beetje aan de kant om zo snel, om de speler van Granada heen te kunnen schieten.. En hij schoot toen de bal nog aan het "rollen" was.. Had hij dat niet gedaan kon hij Ozil ook niet zo aan spelen..

Daarom floot de scheids af.. Het was een mooie goal van Ozil maar helaas niet volgens de regels.. Dus terecht afgekeurd.. Hoe jammer het ook is..

26 augustus 2013 om 23:17

Real Madrid is bezig een grote fout te maken door alleen op Bale te concentreren. Real heeft geen echte 9. Benzema is geen 9 maar meer een schaduwspits. Suarez staat te trappelen om naar Madrid te gaan. Als ze geen spits kopen moeten ze tenminste Moratta of Jese Rodriguez een kans geven.

26 augustus 2013 om 23:18

Hahaha vreselijk inderdaad hoe die Spaanse media van een mug een olifant maken. Ik had Ronaldo ook gewisseld voor Jesé en Benzema voor Morata. Maar ja als je dat doet dan sta je weer op de voorpagina van Marca met als tekst: Ronaldo niet blij met wisselbeurt en wil weg

Er vielen mij een paar dingen op. 1: Jammer dat we weer geen Casillas in actie zagen. 2: Het is nog steeds wachten op Ronaldo's eerste goal. En 3: volgens mij was Ozil niet zo blij met zijn wissel.

Ancelotti is slim, hij wil dat Italië de wereldbeker pakt. Als hij Lopez in doel zet en Casillas op de bank zal Del Bosque eerder geneigd zijn om Valdés in het doel te zetten. xD Als Jesé al niet speelt, waar moet Bale dan spelen? Denk dat Perez Ancelotti nog zou durven ontslaan als hij Bale niet opstelt De galacticos moeten spelen, voor de Pavones is er geen plaats meer. Tenzij je naar de invallers kijkt vandaag.

Real was echt heel matig. In de aanval meer precisie nodig. Paar goede paasjes en ronaldo of benzema staat voor de goal. Ronaldo kwam niet echt in zijn spel laatste kwartier ging het beter, maarja dat is te laat.

Ik weet niet wat er aan de hand is met Real maar dit slaat werkelijk nergens op..

Eerste helft begon met lekker goed had men hier en daar wel wat combinaties etc. Het was niet allemaal perfect maar het leek tenminste nog ergens op. Maar dan de 2e helft.... niet om aan te zien. Er werd gespeeld in een slakken tempo...

Benzema heeft een half uur nodig om te kiezen hoe hij een bal op doel wil schieten en uiteindelijk komt er een schotje vanaf dat helemaal nergens over gaat. Over die aannames van hem wil het nog niet eens hebben.
Ronaldo vandaag ook te traag in zowat alles. Gewoon slecht.. Had gewisseld moeten worden maar dat zou denk ik geen enkele trainer durven te doen..

De "scherpte" ontbrak ook totaal. Ze hadden nog 2 dagen door kunnen spelen maar scoren zouden ze echt niet.

Ik was alleen maar aan het wachten op een 1-1 die gelukkig niet viel. Vorig seizoen hebben ze in de eerste wedstrijden de competitie op dezelfde manier verspeeld. Niet kunnen scoren en dan altijd zo'n lullig tegendoelpunt incasseren.

De enige verbetering ten opzichte van vorig seizoen is dan ook dat de tegenstanders maar niet kunnen scoren. Maar dat ligt ook ergens aan de tegenstander en niet echt aan Real. Voor de rest heeft Real nog niet laten zien dat ze erop vooruit zijn gegaan in vergelijking met het begin van vorig seizoen.

Nu zijn 3 punten alsnog binnen wat ik het belangrijkste vind.. Maar het spel moet echt veel en veel beter..

26 augustus 2013 om 23:22

Het was idd slecht, maar het is simpel en dat zie je telkens weer.

Een team dat wil voetballen moet ervoor zorgen dat iedereen daaraan meedoet. Zodra er 1 iemand verzaakt, dan valt het gehele gedachte weg. En dat gebeurd bij Real helaas met een Ronaldo in het team (ook al is hij geweldig).

Zijn style van spelen kan niet meegaan met het voetbal waar een Isco, Modric, Ozil voor gemaakt zijn (flitsend combinatie voetbal) en omdat Ronaldo gewoon een baas is, zal het er nog niet van komen.

Waarom niet? Kijk naar Higauin, moest op een gegeven moment gewoon plaats maken, hij en Ronaldo hadden vaak botsingen in het veld en omdat Ronaldo gewoon de betere is, moest Pipita plaats maken.

Iig, wil je wat individueel krachtiger zijn voorin, dan moet Bale idd komen. Dan maar geen heerlijke teamplay voetbal, maar gewoon leunen op de individuele kwaliteiten van Ronaldo en Bale.

En Benzema heeft er ook niet echt zin meer in (wat ik wel kan begrijpen). Hij is spits en wil bediend worden, maar zovaak komt de bal bij Ronaldo aan en gaat ie voor eigen succes.

Maar gelukkig winnen we de eerste twee wedstrijden wat het belangrijkste is, zodat we niet gelijk punten verspelen en weer gaan achterlopen.

26 augustus 2013 om 23:29

Ja vorig seizoen heeft RM dan ook een horror seizoen gehad.je gaat mij toch niet zeggen dat je liever het RM van vorig seizoen had.alsjeblieft man.ik begrijp niet dat mensen nu al verwachten dat RM hier meteen de pannen van het dak gaat spelen.mourinho speelde in zijn eerste 4 wedstrijden met RM twee maal 0-0 om dan enkele weken later 5-0 op zijn doos te krijgen tegen Barcelona.zijn eerste wedstrijden in Madrid waren ook niet hoogstaand.en toen had je ook een hoop Madridista's die aan het klagen waren.het was veel te verdedigend,er werd niet gescoord en zo voort en zo voort.

Mourinho had zijn spel zelfs moeten aanpassen.maar toen was het nog niet goed volgens sommige.

hoe kan je nu al gaan oordelen als we nog maar 2 officiële wedstrijden hebben gespeeld?goed voetbal krijg je niet zomaar.mourinho heeft er 3 jaar over gedaan en nog vond ik ons voetbal niet om aan te zien.

Natuurlijk moet het voetbal veel beter,maar dat zal wel komen.ongelooflijk hoe dat Madridista's soms zo ongeduldig kunnen zijn.heb toch een beetje vertrouwen.maar ja dat is iets dat we in Madrid precies niet echt kennen.vertrouwen

"ze hadden nog 2 dagen door kunnen spelen maar scoren zouden ze echt niet.." Dat is een probleem die we al 2 jaar hebben.

27 augustus 2013 om 01:04

Ik zeg toch nergens dat ik het Real van vorig seizoen wil zien?

Ik zeg alleen dat ik nog (let vooral op: nog!) geen vooruitgang zien t.o.v. (het begin) van vorig seizoen.. Bij sommige teams is dat wel te zien.. En ik vind dat men dat best mag zeggen.. Want met alle respect voor Granada maar die moeten op worden gerold.. Of Real moet op z'n minst zo spelen dat het niet tot aan de laatste minuut "billenknijpen" is..

Daar irriteer ik me gewoon kapot aan.. Want ik krijgt meteen die flashbacks van vorig jaar.. Iedereen kent die wedstrijden wel waarin Real 100 kansen per wedstrijd wist te verprutsen en de eerste beste en meest lullige kans voor de tegenstander zit er meteen in.. En dan loopt men weer achter de feiten aan..

Natuurlijk ga ik er ook vanuit dat het met de tijd goed komt en beter gaat lopen.. Als ik naar Bayern kijkt dan lijkt het daar ook nog allemaal zo min of meer nergens op.. In vergelijking met vorig seizoen..

Maar goed.. Ik wil Real gewoon niet zo belabberd zien spelen tegen een tegenstander die ze normaal met een B-elf met 2 vingers in de neus af moeten maken..

Sommige speler zitten gewoon te slapen op het veld.. Tonen totaal geen inzet.. Lijkt alsof ze gewoon niet willen.. En dat is gewoon onacceptabel..

Ik oordeel over wat ik hier vandaag heb gezien en ik kan daar echt niet een mooi verhaal van maken hoe schitterend het wel niet was.. Want dat was het (op een paar momenten na) gewoon niet..

Maar zoals ik al zei 3 punten zijn binnen dat telt en is voor mij het belangrijkste..

27 augustus 2013 om 01:23

Hoe kun je geen vooruitgang zien ten opzicht van vorig seizoen?

27 augustus 2013 om 04:14

@ Gutihaz

Simpel.. Vorig seizoen begon met op dezelfde manier als nu.. Het enige verschil is dat men nu wel (nipt) punten pakt.. Terwijl men ze vorig jaar liet liggen..

In het begin van het seizoen werd het kampioenschap verspeeld.. En toen was ik het nog goed aan het praten.. Men had net als nu ook een heleboel kansen om een wedstrijd fatsoenlijk te winnen.. Maar men liet de kansen allemaal liggen.. Vervolgens kreeg men op de domste manier een tegendoelpunt tegen.. Wat resulteerde in een gelijk spel of soms een verliespartij.. Tegen de "kleine" tegenstanders..

Real heeft in deze 2 competitie wedstrijden niet overtuigend weten te winnen.. 2x was het billenknijpen tot aan de laatste minuut.. Tegen tegenstanders waarvan men met alle respect wel makkelijk zou moeten kunnen winnen..

Kijk het is mijn mening.. Misschien vinden andere mensen dat Real over de laatste 2 wedstrijden geweldig speelde.. En zijn ze er tevreden mee.. Ik ben tevreden met de punten.. Maar niet met de manier waarop.. Paar leuke combinaties of een acties veranderen daar niets aan..

Speel de volgende keer zo en het kan je punten kosten.. Dat kon vanavond ook gebeuren in de slotfase.. Er hing eerder een 1-1 dan een 2-0 in de lucht.. Maar goed het liep goed af..

Ik hoop dat ze de volgende wedstrijd dan ook eens echt beginnen te vlammen..

27 augustus 2013 om 13:43

Het verschil zit hem in de feit dat er nu positiespel wordt gespeeld en vorig seizoen niet. Dat is de vooruitgang. Vorig seizoen was het 'doe maar wat', dus logisch dat Real het moeilijk had en zo punten verspeelde. Nu is er echter positiespel. Dat verandert de hele zaak. Real had het niet totaal niet moeilijk deze wedstrijd. Het enige moeilijke was het scoren, maar verder was er controle over de wedstrijd. Granda werd enkel tijdens corners of counters gevaarlijk. Dit was maar een paar keer. Vorig jaar was het omgedraait. De andere team had controle over de wedstrijd en Real moest counteren om gevaarlijk te worden.

Ik vind ook niet dat er geweldig wordt gespeeld maar ik zie wel positieve dingen.

Ancelotti probeerde wat uit aangezien ze met 4-3-3 speelden in plaats van het 4-2-2-2. Dus tuurlijk ging het moeizaam.

Ronaldo gaat het nieuwe seizoen niet veel scoren zo te zien.

26 augustus 2013 om 23:28

Was vorig seizoen ook het geval. Wist niet in de eerste twee of drie wedstrijden te scoren en dan boem: derde of vierde wedstrijd hattrick.

26 augustus 2013 om 23:28

Was vorig seizoen ook het geval. Wist niet in de eerste twee of drie wedstrijden te scoren en dan boem: derde of vierde wedstrijd hattrick.

27 augustus 2013 om 00:39

Moeilijk te zeggen na twee wedstrijden, de echte vorm ontbreekt misschien? En ach, twee wedstrijden niet scoren was 5 jaar geleden nog toelaatbaar. Zelfs al was je een diepe spits. Nu ben je gelijk uit vorm. Vind het raar.

27 augustus 2013 om 00:50

Het heeft er vooral mee te maken dat Ronaldo niet optimaal rendeert in dit systeem. Verwacht maar niet al te veel doelpunten van hem dit seizoen.

27 augustus 2013 om 01:20

Voorlopig zal er niet snel 2 per match maken, maar denk dat hij wel anders zal moeten spelen. En hij kan zich aanpassen als hij dat wíl, als zijn air hem niet in de weg staat.

En daarom vind ik het frappant dat het bestuur van Real Madrid nog steeds Bale probeert aan te trekken. Dan heb je twee sneltreinen op de flanken en kan je er niks mee omdat je spelers als Modric, Özil en Isco hebt die het moeten hebben van combinatievoetbal.

27 augustus 2013 om 01:28

Ronaldo moet zich aanpassen aan het systeem. Dat gaat nog wel een tijdje duren. In ieder geval langer dan de rest want hij past simpelweg niet in het systeem. Maar hij komt er wel en gaat nog wel zijn doelpunten maken. Alleen minder dan onder Mourinho want nu draait het spel niet meer om meneer Ronaldo. Nu komen zijn tekortkomingen ook allemaal boven water.

Geen hoogstaande wedstrijd. Ik vond het spel niet heel goed, vooral in de tweede helft ging het zo langzaam. Maar desondanks waren we wel de bovenliggende partij. Qua kansen en balbezit waren we beter dan Granada, alleen jammer dat we dit niet in de score wisten uit te drukken. Want zo'n magere 0-1 voorsprong is toch altijd wel even spannend. Want je hoeft maar een scheidsrechter te hebben die bij zo'n vermeende handsbal van Arbeloa hem op stip legt en het staat weer 1-1, om maar eens een voorbeeld te noemen.

Het spel van de voorbereiding komt er nog niet helemaal uit, dat is jammer want in de voorbereiding speelden we toch leuk voetbal. Aanvallend spel met snelle combinaties, dat was nu ook wel maar in mindere mate.

0-1 is een magere uitslag als je kijkt naar de statistieken, maar de drie punten tellen gewoon voor vol mee en dat is dan ook wat nu telt. Naarmate het seizoen vordert denk ik dat de automatismes ook erin zullen komen en dan kunnen we ons spel gaan perfectioneren.

Off: Jammer dat Casillas weer niet meedeed. Natuurlijk gun ik het Diego Lopez ook, en zeker nadat hij ons vorig seizoen in de belangrijkste fase van het seizoen door het vuur heeft gesleept, maar het toch doet het pijn om een echte Madridista daar zo zien weg te kwijnen op de bank. Ik hoop dat hij blijft en dat hij binnenkort misschien weer een kansje krijgt van Ancelotti om te laten zien dat hij kan concurreren met Diego Lopez maar hij zal het wel zelf moeten doen...het is een moeilijke periode voor hem maar hij kan er nu voor kiezen om te gaan óf nog één laatste poging wagen. Ik hoop op het laatste maar zou het vanuit zijn oog punt ook snappen als hij anders beslist...het zou mij en veel andere fans in ieder geval wel pijn doen.

27 augustus 2013 om 00:14

Ik hoop eigenlijk dat hij verhuurd wordt aan een Arsenal of zo. Je kunt nou eenmaal geen 2 top keepers in een selectie hebben en dat heeft behalve Real geen enkele club.

Ook dit soort wedstrijden moeten gewonnen worden en 3 punten zijn 3 punten!

Wat mij is opgevallen, dat gisteren een Real fan de boel kwam zeiken een in een Barca topic. Vandaag Iris hij onzichtbaar in Real topic. Omdat hij zich schaamt te reageren. Hahahahahah wat een prutser.
Hij overtuigend dat Real vandaag met grote cijfers gaat winnen en Ronaldo een stuk ofn3 er in zal schieten. Nou vandaag heeft Real echt geluk dat Granada een terechte penalty niet kreeg.

Ik wil het niet hebben over Ronaldo hoe slecht hij was. Messi 1 wedstrijd 2 goals en Ronaldo 2 wedstrijden en 0 goals. Thja als het zo door gaat dan kan hij in december die beste speler van Europa vergeten.

Zelfs een gebelesseerd Messi blijft een graad beter.

26 augustus 2013 om 23:38

Ja want Messi was zo goed tegen Atletico.en als je het verschil niet ziet tussen een Real Batis of een Levante.tja dan ligt het meer aan jouw dan aan Ronaldo.ga je bedje in zou ik zeggen.veel nuttig komt er toch niet echt uit je mond.

26 augustus 2013 om 23:44

Oh ja natuurlijk vriend, alleen wanneer Ronaldo onzichtbaar is ligt het aan de tegenstander.

Bêtis was beter, Granada was beter iedereen is beter op eens. Miljoenen selectie tegen klein budget. Geeft gewoon toe vriend dat hij duidelijk twee wedstrijden drama is.
Messi was en is geblesseerd tegen Ath Madrid. een fitte Messi is altijd 2x beter dan Ronaldo. Messi hoef alleen aanwezig te zijn en het is een nachtmerrie voor de tegenstanders. Iets wat jij niet kan zeggen over Ronaldo. Messi heeft vaak Barcelona n zijn eentje geholpen. Helemaal wanneer hij fit is.

Ga jij maar slapen onder jouw Ronaldo en Real dekens.

26 augustus 2013 om 23:50

Zal hij dan toch gaan wanneer Bale komt? Laren we nog maar even afwachten.. Ronaldo heeft de kwaliteit om de volgende 3 wedstrijden beslissend te zijn. Maar inderdaad het is tot nu toe matig.

26 augustus 2013 om 23:57

Ik denk niet dat hij weg gaat. Geloof mij maar. Real Madrid is de enige plek voor hem waar hij eventueel nog de beste kan worden. In England gaat niet meer lukken. En dit jaar is zijn enige kans, aangezien Messi niet meer zo veel aan spelen toe komt door blessure.

Hij kan zeker beslissend zijn, en hij is ook vaak beslissend geweest. Maar het loopt op dit moment gewoon niet. Ligt het aan het spel en tactiek ban Ancelotti?
Een ding weet ik zeker. Ronald zonder snelheid is echt 10 x niks. Dus Ronaldo in de spits zitten en in kleine ruimtes is echt niks. Alleen als het om kop ballen komt.

26 augustus 2013 om 23:58

@ Messi_neymar

Wat een onzzzziiiiiinnn.facepalm!! Barcelona verloor in 2010 met 3-1 tegen Real Betis en hoeveel miljoenen denk je dat er in Barcelona zit?of was je toen nog geen Barcelona supporter?het was nogtans hun beste jaar

"messi hoef alleen aanwezig te zijn en het is een nachtmerrie voor de tegenstanders. Iets wat jij niet kan zeggen over Ronaldo. Messi heeft vaak Barcelona n zijn eentje geholpen. Helemaal wanneer hij fit is."

Ja want Ronaldo heeft vooral nog niets betekend voor Real Madrid.waar was Messi tegen Chelsea?waar was Messi tegen Bayern?waar was Messi tegen Real Madrid in de voorbije 3 a 4 Clasico's?nee hoor Ronaldo heeft nog niets weten doen voor Real Madrid.hij is dan wel de gene die voor meer dan 60 van de goals zorgt in Madrid.maar ik neem aan dat een hater als jij dat niet inziet.

27 augustus 2013 om 00:00

Inderdaad, Ronaldo moet de vrijheid op links krijgen en met het gezicht naar de goal spelen, dan is hij het sterkst. Ik denk dat de groep nog moet wennen aan de trainerswissel en de verandering van spelopvatting.

27 augustus 2013 om 00:49

Hahaha grapjas, als je het op deze manier wilt doen dan zeg ik, waar was Ronaldo tegen Bayern, waar was Ronaldo tegen Dortmund, waar was Ronaldo tegen Barca in de cl en noem maar op. Waar is de cl gebleven sinds Ronaldo er is. Hoe lang speelt Ronaldo bij Real, waar zijn dan zo veel titels...moet ik nog verder gaan?

Maar goed, ik be geen hater,ik zeg waar het op staat.

27 augustus 2013 om 00:42

Onze vriend S-madrid bedoel je? Ach onschuldig supportertje dat nog veel te leren heeft, laat hem gewoon lekker doen

laten we nog even afwachten? die gaat echt wel zijn draai weer vinden.

Hoop dat ozil vertrekt naar united , als Anchelotti hem steeds gaat wisselen dan verliest hij zijn zelfvertrouwen en is hij dadelijk ook nog zijn basisplaats kwijt bij die mannschaft en dat zou echt pure zonde zijn voor die jongen

26 augustus 2013 om 23:49

Ozik verkopen zou echt dom zijn en dat doet real niet, ozil hoort gewoon 90min te spelen, benieuwd als bale komt

Ik blijf het zeggen sinds dat die Florentino Peres, Vicente Del Bosque en Claude Makelele heeft uitgewaaid is die president vervloekt.

27 augustus 2013 om 02:31

Bij Real verwachten ze te veel. De supporters willen dat Benzema er meer in schiet maar ze zien niet in dat elke assist van hem ook een goal is. Ze zien niet in dat hij geweldig bijdraagt aan het spel. Hij is dé aanspeelpunt in de aanval. Hij is balvast en gaat altijd de combinatie aan. Hij is het tegenovergestelde van egoïstisch en houdt altijd overzicht. Aan de bal vind ik hem één van de mooiste voetballers die er is. Gelukkig zien alle niet Real fans dit wel. Het zijn enkel de Real fans die hem niet waarderen.

Met je laatste zin sla je de spijker op de kop. Niemand had het beter gedaan.

27 augustus 2013 om 14:25

Inderdaad. Benzema staat in de top 15 meest waardevolle spelers aller tijden van de CL. Enkel Messi en Van Nistelrooy hebben een hogere moyenne. Als hij zo door gaat in de CL dan kan hij binnen enkele jaren voorbij spelers als Henry, Del Piero, Inzaghi, Figo..

Real fans zijn verwend. Ze willen de beste spelers ter wereld en dus ook de beste spits ter wereld. Jammer voor hen, maar niet alles is te krijgen. Irritante fans zijn het. Alleen maar haten op hun eigen spelers.

Kan iemand mij uitleggen waarom Benzema zo n nichtenkapsel heeft?

Di Maria de beste. Ik vind het een gewaagde keuze van Ancelotti. Lopez is geen topkeeper, Casillas is dat (nog) wel. Ik zal graag de redenen willen horen

casillas is veel beter dan lopez. die lopez moet je op de bank zetten

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren