Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

United en Chelsea houden gelijke tred in eerste kraker

Laatste update:
/

Manchester United en Chelsea hebben elkaar maandagavond in evenwicht gehouden. Op Old Trafford eindigde de topper in een doelpuntloos gelijkspel (0-0). David Moyes slaagde er dus niet in om José Mourinho voor het eerst in zijn carrière te kloppen. The Blues leden het eerste puntverlies, maar blijven aan kop gaan in de competitie. United staat nu op vier punten uit twee wedstrijden. Robin van Persie deed de hele wedstrijd mee en vormde een duo met de veelbesproken Wayne Rooney. Marco van Ginkel keek negentig minuten toe.

De messen waren geslepen voor de eerste kraker van het Premier League-seizoen. Mourinho gaf herhaaldelijk aan dat hij Rooney wil kopen en op Old Trafford werd dat uitgelegd als dat the Special One de wedstrijdvoorbereiding van de opponent wilde verstoren. De man op wie alle ogen gericht stonden, Rooney, begon in de basis. De fans hoopten op een voetbalshow, maar zagen in de eerste helft weinig spectaculairs. Het eerste kansje was voor de bezoekers, maar Oscar plaatste de bal in de handen van David De Gea. United, dat drie van de laatste vier maandagwedstrijden verloor, had het betere van het spel, maar maakte het Petr Cech zelden moeilijk.

/

Robin van Persie, die in de laatste twaalf officiële wedstrijden voor United negen keer scoorde, ramde na een kwart wedstrijd in het zijnet. Chelsea, dat met André Schürrle als valse spits speelde, loerde op de counter, maar bij balverlies schakelde de gastheer snel om het leer terug te winnen. Rooney, die door beide supportersgroepen werd toegejuicht, kreeg na een halfuur een mogelijkheid, maar zijn inzet met links was te vriendelijk. Beide partijen speelden niet dwingend genoeg om serieuze kansen te creëren in het Theatre of Dreams. United zette in de tweede helft een tandje bij.

United voerde het tempo op en kreeg na 55 minuten een grote kans, maar Danny Welbeck profiteerde niet van het wegglijden van John Terry en besloot over. Vanaf het uur kregen de Londenaren meer grip op de wedstrijd en dat leidde tot hun eerste mogelijkheid na rust; De Gea pakte een hard afstandsschot van Gary Cahill klemvast. Even later raakte Schürrle de lat, maar er was al gefloten voor buitenspel. United beklaagde zich na ruim een uur spelen bij scheidsrechter Martin Atkinson, toen hij weigerde om de bal op de stip te leggen nadat Tom Cleverley de bal tegen de arm van Frank Lampard had geschoten.

/

Chelsea schreeuwde na zeventig minuten eveneens om een strafschop, maar Ashley Cole ging te gewillig naar de grond. De wedstrijd golfde meer op en neer en Mourinho hoopte met Fernando Torres, die na een uur was ingevallen voor Kevin De Bruyne, de wedstrijd te kunnen beslissen. De beste en laatste kans was echter voor hoofdrolspeler Rooney, die van afstand op de vuisten van Cech vuurde. Beide ploegen konden uiteindelijk leven met een puntendeling. Nu zal de transfersoap van Wayne Rooney waarschijnlijk zijn vervolg krijgen. Chelsea zou na dit duel een bod willen uitbrengen.

Wayne Rooney speelt ook na 2 september nog voor Manchester United.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een zaad wedstrijd van Manchester United. Ik vind dat David Moyes waardeloos aan de gang is en de lijn van Sir Alex Ferguson helemaal niet door trekt. Kawaga niet laten starten vind ik al schandalig, Valencia wel in de basis? echt onbegrijpelijk

Weg met hem, stuur hem lekker terug naar Everton! Meulensteen is van mij van harte welkom!

Glory Glory Man United!

26 augustus 2013 om 22:55

Feguson speelde ook bijna nooit met Kagawa en allemaal leuk en aardig maar Kagawa is ook niks aan de flanken. Valencia moet echt eruit voor Zaha..

26 augustus 2013 om 23:12

Gareth Bale word zelfs genoemd bij Man United? en dat op het advies van Ryan Giggs. Ik zou dat een uitstekende speler vinden in deze groep, alleen dat geld he

27 augustus 2013 om 00:38

Hoe kan Kevin de Bruyne trouwens zo hoog scoren? Die val voor mij helaas vandaag echt door de mand. Ik ben een groot fan van hem, maar wat was hij slecht vandaag zeg. Alles ging te traag geen goede pass gegeven, werd terecht gewisseld en Chelsea ging daarna zelfs beter spelen

27 augustus 2013 om 00:38

Zal wel beoordeeld worden op naam en niet eens op wedstrijd beeld..

27 augustus 2013 om 08:18

De Bruyne was inderdaad niet zo best vandaag. Maar het is zijn eerste topper, kan gebeuren.

Man van de Match voor mij was Terry. Blijft heerlijk die te zien verdedigen. Weer helemaal de oude.

26 augustus 2013 om 22:55

Ferguson zelf speelde ook altijd saai en controlerend hoor, man utd heeft de spelers er niet voor..

26 augustus 2013 om 22:56

Ja laten we hem anders al afschrijven na 2 wedstrijden waaronder een topper tegen Chelsea...

26 augustus 2013 om 23:03

Ja en een 4-1 overwinning tegen Swansea, toch niet de makkelijkste ploeg om tegen te spelen...

26 augustus 2013 om 23:15

Tuurlijk, daar heb je groot gelijk in. Kijk, ik ben totaal geen fan van zijn manier van spelen, tactiek en zijn systeem rondom dit elftal. Bij Everton zat hij op zijn plaats en was zijn lat als trainer, Man U vind ik wat te hoog begrepen voor hem.

26 augustus 2013 om 22:56

Kagawa niet laten starten is juist in de lijn van Ferguson.

26 augustus 2013 om 22:57

United speelt in toppers altijd saai en behoudend. Dat was helaas ook al zo onder Ferguson. Trouwens niet eens alleen in toppers, bijna altijd gewoon. Ze zijn gewoon zo oerdegelijk daar ligt hun kracht. Om Moyes nu al weg te sturen lijkt me wat raar.

26 augustus 2013 om 22:58

1-4 tegen Swansea vorige week. Volgens mij speelde juist Chelsea vandaag behoudend en is dat het handelsmerk van Mourinho.

26 augustus 2013 om 23:03

Mourinho kwam overduidelijk voor een punt. Manchester United mist toch creativiteit op het middenveld en de vleugels.. een 0-0 is dan helemaal niet vreemd.

26 augustus 2013 om 23:26

@ Frikx & Thereddevil.
United mist creativiteit, maar zet Kagawa op de bank.. Dat is toch hun eigen keuze? United houdt er zelf ook gewoon van om heel behoudend te spelen, zeker hun topwedstrijden zijn zelden leuk om te bekijken. En omdat ze vorige week 1-4 winnen zijjn ze ineens een leuk voetballend team Frikx? Ga weg hoor, United is al jaren het toonbeeld van saaiheid, maar ook degelijkheid en topproffesionals.

27 augustus 2013 om 00:56

United had 7 schoten op doel tegen Swansea waarvan 4 goals. Helemaal niet zo overtuigend als je het mij zegt, die uitslag zegt dan ook niks over het spelbeeld. Alleen daar ligt de kracht van United, het is altijd een 6 of een 7 en met een uitzondering een 8 of hoger, gewoon heel degelijk naar niet overtuigend spel, maar ze weten hun wedstrijden die ze moeten winnen wel altijd te winnen. Zo verloor Tottenham laatst met 3-1 (2011-2012) terwijl United helemaal niet echt veel beter was of zo.

26 augustus 2013 om 22:57

Geef Moyes is de tijd joh. Hij heeft toch niet verloren en was gewoon de betere. Bovendien vond ik het van beide kanten een zaadwedstrijd.

26 augustus 2013 om 22:58

Meulensteen? Diezelfde Meulensteen kon met Anzhi al geen autoriteit uitstralen met een toen nog geweldige ploeg. En dat moet dan de grote baas van Man United worden? Gelukkig zit jij niet in het bestuur van Man United, want sir Alex Ferguson begon moeizaam toen hij voor het eerst trainer werd bij United en die hebben zij ook meteen op straat gezet.

26 augustus 2013 om 22:58

Moet je eens voor de gein naar Sky Sports kijken, die mensen geilen gewoon op Valencia. "die jongen heeft zoveel inzet, veroverd zoveel ballen!", wij Nederlanders kijken naar hem en zien een incapabele rechtsbuiten die enkel hard kan rennen.

Sowieso een opstelling die niet in balans is, twee superspitsen met Van Persie en Rooney (die fit oogde trouwens), maar dan met enkel renners achter hem die geen steekpass in huis hebben. Hoewel Cleverly vandaaag goed speelde, zie ik daar toch liever een type Fabregas, Gundogan, enz. Over de vleugels Valencia/wellbeck nog maar niet gesproken te hebben.

26 augustus 2013 om 23:00

Het enigste wat ontbrak bij United was het creëren van 100 kansen. Het ging zowat bijna gelijk op maar United had net wat beter van het spel.
Weg met Moyes dat roep je nu al na 2 wedstrijden? Pfff, weg met jou bedoel je ...

26 augustus 2013 om 23:04

Ja want onder Ferguson was het altijd zo geweldig en die maakte nooit keuzes waar je kritiek op kon hebben... Lekker opportunistisch.

26 augustus 2013 om 23:05

Volgens mij heb je heel wat wedstrijden van united gemist de afgelopen jaren. Moyes is juist goed bezig en heeft zowat het grootste probleem van de afgelopen jaren goed aangepakt.

Het was altijd vrij eenvoudig om tussen de linies te lopen tegen united, waardoor het middenveld vaak werd overlopen.

Ze missen wat creativiteit maar dat weet ie zelf ook. (Fabregas)

Voor de rest deed de wedstrijd me denken aan die tussen chelsea en liverpool met mourinho en benitez. Ze hielden elkaar in evenwicht.

26 augustus 2013 om 23:13

Haha, wat een bizarre post. Eerst en vooral kan je op twee wedstrijden niks beslissen. En die twee wedstrijden waren uberhaupt al niet slechter dan de gemiddelde wedstrijd van de afgelopen 5 jaar onder Ferguson. Integendeel, ik vond het zelfs beter gaan (vooral tegen Swansea dan) dan vele wedstrijden onder Ferguson.

En Meulensteen?

26 augustus 2013 om 23:35

@king Eric,

Dat dachten ze bij Anzhi ook toen ze hem aanstelden. Ze hebben hem op tijd weggedaan in ieder geval, want hij straalde totaal geen autoriteit uit naar de spelersgroep van het toen nog goede Anzhi.

26 augustus 2013 om 23:47

Bij SAF startte Kagawa niet echt vaak in de basis hoor.

26 augustus 2013 om 23:55

@ Vd vaart , heb je de wedstrijd wel gekeken? Valencia was een van de beste op het veld aan United zijde , man wat heeft die man een energie . Verdedigend ontzetten nuttig en er gaat dreiging van hem uit door zijn snelheid . Met elf pianospelers win je de oorlog ook niet en Valencia is een uitstekende pianodrager! Verder blijf ik erbij dat RVP pas kan renderen als hij een nummer 10 om zich heen heeft die houdt van de pass en niet zelfzuchtig is . Een Kagawa of van der Vaart laat RVP veel beter spelen dan een Sneijder en Rooney die continu voor eigen succes gaan . Ik zou zeggen verkoop die ontevreden multi miljonair Rooney en bouw het team helemaal om van Persie heen !

27 augustus 2013 om 02:14

Besef jij wel dat Moyes een erfenis heeft gekregen van een trainer die daar 27 jaar werkzaam was? Als je een beetje geschiedenis van United kent dan had je geweten dat Ferguson in zijn eerste vijf jaar niks had gewonnen. Dus laten we rustig blijven vooraleer we gaan oordelen na 2 officiële wedstrijden, denk je niet?

Ik zeg alleen maar dat Rooney deze wedstrijd maar eens terug moet kijken, en dan moet hij durven zeggen dat hij niet belangrijk wordt bevonden door United. Wat was hij geweldig vandaag..

26 augustus 2013 om 22:55

Rooney moet naar Chelsea - daar wordt hij de sterspeler.

26 augustus 2013 om 22:57

Hij is al de ster speler van United. Als je dat niet heb gezien dan moet je lenzen kopen.

26 augustus 2013 om 23:02

De meesten hebben Van Persie inderdaad de ster van United gemaakt, maar je moet voor de gein eens een wedstrijd met en zonder Rooney bekijken. En een wedstrijd met en zonder Van Persie. Dan zal je zien dat Van Persie beter te vervangen is dan Rooney. Geen speler in de wereld zal dat gat kunnen opvangen, terwijl er toch genoeg topspitsen rondlopen.

26 augustus 2013 om 23:02

Sinds vpersie bij Manu kwam, werd hij gedwongen naar de achtergrond; hij moest ook soms genoegen nemen als wisselspeler. Hij kreeg een basisplaats tegen Chelsea want hij is een doelwit van Chelsea en Moyes wil Mourinho gewoon irriteren.

26 augustus 2013 om 23:06

Denk je nu echt dat Moyes hem alleen maar opstelt om Mourinho te irriteren? Ik ben aan het twijfelen of jij de match hebt gezien vandaag want Rooney kreeg een zeer belangrijke rol in de aanval en deed dat ook uitstekend(de enige die eigenlijk op niveau speelde offensief gezien).

26 augustus 2013 om 23:07

Ooh ja en verklaar dan ook ffe waarom United Rooney niet wilt laten gaan. Toch niet om Chelsea te irriteren hè?

26 augustus 2013 om 23:09

Moyes heeft Rooney op de bank gezet tot de wedstrijd tegen Chelsea. Natuurlijk, Rooney is een geweldige speler daarom moet hij naar Chelsea waar hij wordt gewaardeerd. Hij wordt daar de sterspeler want hij is echt een sterspeler.

26 augustus 2013 om 23:10

Ik denk dat iemand je account heeft gehackt. Want voor iemand met een volle groene balk ben je redelijk aan het raaskallen.

26 augustus 2013 om 23:10

Manu wil natuurlijk niet Rooney naar een concurrent laten gaan. En dat is gewoon frustrerend voor Rooney.

26 augustus 2013 om 23:11

Rooney is publiekslieveling nummer 1. Van Persie heeft het goed gedaan en het zou gek zijn hem geen waardering te geven, maar hij zal van de fans nooit de status krijgen die Rooney wel heeft. Hij is en blijft een ex-Gunner..

26 augustus 2013 om 23:13

@frikx Ik zeg gewoon de waarheid. Als je geen goede commentaar kan geven, dan shut up. Je hoeft mij niet af te kraken. Je bent diegene die maar aan het rasskallen is.

26 augustus 2013 om 23:58

De ster speler van United ? Ik vind Rooney echt een overschatte speler , het staat buiten kijf dat hij wel over de voetbaltechnische kwaliteiten beschikt, maar mentaal schiet hij absoluut tekort . Het liefst maakt hij zelf de opstelling en het zou me niet verbazen als hij RVP dan laat banken , heb me mateloos geïrriteerd aan zijn egoïsme vandaag , waarbij hij vooral RVP bewust leek over te slaan .

26 augustus 2013 om 22:57

helemaal mee eens. ik vond hem niet alleen de beste vandaag aan de kant van United, maar hij werkte ook nog eens het hardst van allemaal. Ook al is hij volgens sommigen niet meer de beste, de op een na beste is hij sowieso

26 augustus 2013 om 23:00

Hij ís de beste, hij is de meest complete speler die wij rond hebben lopen, en hoe Van Persie ook opgehemeld blijft worden, Rooney is veel beter. Van Persie is imo veel makkelijker op te vangen dan Rooney.

26 augustus 2013 om 23:02

Hoe kun je nou zeggen dat Rooney veel beter is dan Van Persie. Op welk gebied is hij dan zoveel beter, behalve dan werklust.

26 augustus 2013 om 23:05

Vond Rooney cruciale verkeerde keuzes maken.
Had 2 keer van Persie kunnen vrij zetten voor de keeper maar schoot zelf van 25 meter..
Zijn werklust is prima en speelde voor de rest ook een goede wedstrijd maar wat word van Persie toch weer slecht bediend. Giggs kwam erin en zocht meteen van Persie. 1 van de weinige spelers die hem begrijpen. Zijn loopacties zijn geweldig maar er word toch vaak gekozen voor de optie breed en wat waren de voorzetten slecht vandaag. Erg matige wedstrijd en Mourinho ging voor een gelijkspel en kreeg hem ook.

26 augustus 2013 om 23:06

Zijn overzicht, zijn teamspel, loopacties, crosspasses en behalve werklust heeft hij een goed verdedigend vermogen en is hij tweebenig. Daarnaast is Rooney al jaren de motor bij United.

26 augustus 2013 om 23:07

Rooney beste complete speler. Sorry dan heb je er geen kaas van gegeten. Weet jij hoeveel foute passen hij heeft gegeven? Van persie vind ik niet 1 klasse beter! Zegt natuurlijk niet niks hè dat hij vorig jaar bij één andere trainer natuurlijk ook al veel minder speelde! Maar Ronney speelde vooral voor zichzelf.

26 augustus 2013 om 23:09

En zelfs dan heeft hij een betere wedstrijd gespeeld dan Van Persie. Begrijp jij trouwens wel wat ik bedoel met completer, want ik leg het je graag uit..

26 augustus 2013 om 23:13

Ja hoe zou dat komen, dat je Rooney meer gezien hebt? Omdat hij van Persie niet wou aanspelen 3 keer over. Had hij dat wel gedaan dan had manchester gewonnen! Je hoeft het niet uit te leggen. We worden het daarin toch niet eens.

26 augustus 2013 om 23:14

Crosspasses is niet erg relevant. Een spits geeft niet echt crosspasses. Verder heeft Van Persie van alle spitsen ter wereld misschien wel de beste loopacties en het meeste overzicht. Dat Rooney al jaren de motor is zal best maar ook dat lijkt me niet erg relevant bij een vergelijking?

26 augustus 2013 om 23:17

Maar Rooney speelt niet als spits of wel soms? Rooney is beter omdat met hem erbij heel United beter draait terwijl Van Persie pas draait als heel het team om hem heen speelt.

26 augustus 2013 om 23:18

@jjunited

Van Persie is een veel betere spits als Rooney als is hij een completere speler, dat maakt niks uit.
Zijn loopacties, techniek en creativiteit heeft hij niet voor het goal.
Daardoor is hij zo een goede spits. Met middenvelders achter hem die zijn loopacties begrijpen is hij een ideale spits om te bedienen maar tegelijk is hij ook afhankelijk van zijn bediening en dat probeer je toch eigenlijk te zeggen?
Door de motor van Rooney, meer snelheid en lange ballen kan hij meer energie in het spel leggen en accelereren om zo zelf een schietkans te creëren. Het zijn twee totaal verschillende spelers en in van Persie zie ik een echte spits en in Rooney net als Moyes een valse spits.
Het gaat er niet om of een spelers completer is maar welk nut hij heeft op een positie...

Moet Dito ook gelijk geven en dat heb ik al eerder gezegd dat hij paar keer cruciaal van Persie "over het hoofd had gezien".

26 augustus 2013 om 23:20

Ik denk inderdaad niet dat we het daarover eens zullen worden maar dat is het verschil tussen Rooney en Van Persie, de een speelt in dienst van het team en de ander heeft het team dat in dienst van hem speelt.

26 augustus 2013 om 23:25

Maar ik heb ook nergens gezegd dat Rooney een betere spits is of wel soms? Ik zeg wel dat het een betere speler is omdat hij belangrijker is voor United dan Van Persie. Zet Chicharito daar neer en hij zal ook doelpunten maken (misschien niet zo veel als Van Persie maar ik probeer aan te geven dat Van Persie makkelijker op te vangen is). Zet Kagawa neer op de plek van Rooney en je bent 20 zwakker. Niet dat Kagawa zo slecht is, maar met Rooney heb je een aanvaller, een middenvelder en een verdediger in je team.

Met dat laatste gedeelte ben ik het wel met je eens. Rooney is een ''valse'' spits terwijl Van Persie een ''echte'' is..

27 augustus 2013 om 00:04

Hier ben ik het niet met je eens. Hij werkt hard maar wat koop je daarmee. Man U speelt met 4 ijzersterke verdedigers en dan nog een zeer strerk verdedigebd blok op het middenveld. Dat hij helemaal naar achteren rent om te gaan verdedigen voor de 16 is sympathiek maar in mijn ogen niet noodzakelijk. Hij maakt zich op die manier wel populair bij de supporters natuurlijk want die zien dat hij keihard werkt. Maar waar Man U behoefte aan heeft is iemand die Van Persie in stelling kan brengen. Hij heeft 3 keer geprobeerd om Van Persue te bereiken maar gaf de bal 3 keer fout. Vervolgens gaat hij ook nog eens 2 keer voor eigen succes terwijl Van Persie er duidelijk beter voorstond. Was 1 van deze 5 ballen goed gevallen voor Van Persie hadden ze zeker gescoord.

27 augustus 2013 om 01:24

Naja laten we het houden op ieder zijn voorkeur dan. Het zijn in ieder geval beide fantastische spelers en ze spelen gelukkig ook samen en niet tegen elkaar

27 augustus 2013 om 14:23

In dat opzicht maak je wel een punt, dat elke speler zijn waarde heeft op zijn plek. Je zegt dat het systeem om van Persie gebouwd moet worden maar ik vind juist het hele systeem op Rooney gebouwd. Door met 2 controleurs te spelen en Rooney daarvoor geef je hem de ruimte om vrij te voetballen en overal de ruimtes in te duiken. Het liefst zie ik een United met Kagawa.
Ik vind dat echt een geweldige speler. Je zout ze moeten laten samen spelen.
Als jij zegt dat Rooney ook verdedigd dan kun je theoretisch gezien Kagawa, Carrick en Rooney laten spelen met van Persie daarvoor.
Zoiets?

bla
bla
bla
bla
bla
Valencia
Carrick
Kagawa
Nani
Rooney
v.Persie
26 augustus 2013 om 23:03

Publiek heeft zich laten horen & niet zo'n beetje ook. Zijn naam werd genoeg aantal keren gezongen / geroepen dat zij nog van hem houden.

Hij is duidelijk motm, speelde echt geweldig!

26 augustus 2013 om 23:09

Waar blijkt het aan dat hij de beste man was van het veld? Werklust had hij wel! Maar verder speelt voor zichzelf en hij heeft veel fouten gemaakt in zijn passen!

27 augustus 2013 om 00:01

Ik ben het helemaal met je eens.

Iedereen loopt Rooney de hemel in te prijzen. Oké zijn werklust was heerlijk om te zien maar hij heeft toch minstens 6(!) keer de verkeerde keuze gemaakte en heel dom balverlies geleden. Dat is te vaak voor topper in de EPL. Ik vond Cleverley beter.

Verwachtte meer van deze wedstrijd, in mijn ogen verdiende United de 3 punten.

Mourinho is terug in Engeland en gaat gelijk voor een punt in een topper...jammer, het heeft de wedstrijd verpest. United moet echt een goed cm halen naast Carrick en een vleugelspeler want die voorzetten zijn dramatisch.

26 augustus 2013 om 22:56

Het heeft de wedstrijd verpest? Als United beter had gespeeld hadden ze hier gewoon dik gewonnen, maar aanvallend waren er veel te veel miscommunicaties.

26 augustus 2013 om 23:00

Ik vind die Valencia & Carrick helemaal niets. Dat is toch geen United materiaal? 13 in een dozijn is dat. Ze moeten eens de knip trekken voor wereldsterren op het middenveld. Bijvoorbeeld Modric.

26 augustus 2013 om 23:08

Dan heb jij vorig jaar niet gekeken jongen. Carrick was met afstand de beste middenvelder van de PL, hij heeft geen grote naam maar is vergelijkbaar met een Xabi Alonso of Busquets. Valencia is 3x niks.

26 augustus 2013 om 23:14

In ieder geval de middenvelder met de meeste balletjes breed en terug. Je kan niet ontkennen dat hij de rust bewaart, maar daar houdt het ook wel bij op. Goede middenvelder, maar vind dat men niet moet overdrijven. Zeker als je dan Cleverley er naast zet, is er een enorm gebrek aan creativiteit vanuit het centrum.

26 augustus 2013 om 23:26

Modric naast Carrick zou ideaal zijn. Verder is Carrick een van de beste middenvelders ter wereld. Hij is niet spectaculair en mist de grote reputatie maar was afgelopen seizoen voor het team wel net zo belangrijk als Rvp.

Ik zie Chelsea in deze wedstrijd als de winnaar.. Zij hebben een puntje gepakt die zij niet hebben verdiend.

De verliezer is in mijn ogen Moyes. Zet Valencia en Young in tegen een geparkeerde bus. Dan zet je toch creativelingen in zoals Kagawa die in kleine ruimtes kunnen spelen?

Verder zal iedereen wel zeggen dat Rooney goed speelde... ben ik het mee eens, maar was toch wel gierig. Had wat mooie ballen kunnen/moeten afgven

26 augustus 2013 om 23:02

Voordat ik deze discussie aanga wil ik er bij vermelden dat ik alleen de tweede helft heb gezien.
Maar wat me opviel is dat iedere aanval over de flanken liep. Er werd totaal niet gevoetbald op het middenveld behalve als er een counter was. Erg jammer daardoor werd het spel van United meer een schaakspel.
Rooney was imo motm. Alleen al hoe fanatiek hij meeverdedigde; mooi om te zien.
Daarnaast had de scheids de bal best op de stip kunnen leggen bij die handsbal van Lamperd.

26 augustus 2013 om 23:19

Er werd via de flanken gevoetbald omdat Chelsea steevast met 7 mannen geconcentreerd in het centrum stond. Voor de kleine ruimtes hadden we alleen Rooney. Ik had daarom liever gezien dat kagawa ipv Cleverly werd opgesteld.

Overigens hebben we echt een buitenspeler nodig. Valencia werkte vandaag hard en verdedigde fantastisch, maar die jongen voegde aanvallend bijna niets toe. Vreselijk.

26 augustus 2013 om 23:25

Heb je gelijk in. Maar hoe zit t nu met Nani?

26 augustus 2013 om 23:36

Volgens mij is die geblesseerd. Moyes heeft al eerder aangegeven dat hij het jammer vond dat hij nog niet met Nani heeft gewerkt in de voorbereiding. Hij heeft daarna wel een wedstrijd gespeeld. Speelde geweldig maar raakte daarin geblesseerd. Ik weet niet zeker of hij nog geblesseerd is maar ik denk het wel.

Als Benitez Chelsea op deze manier had laten spelen en 5 minuten voor tijd Mikel had ingebracht om een 0-0 veilig te stellen en in de laatste 30 seconden ook nog eens een rechtsback, was hij door het slagersmes gehaald door de Chelsea-fans. Wedstrijd is doodgemaakt door die idioot. Wat je hem moet nageven is dat hij Carrick goed uit de wedstrijd liet spelen door Oscar waardoor United niet aan voetballen toekwam, maar als je op een gegeven moment voor 200 euro aan zes voorsten op het veld hebt staan, mag je denk ik wel iets meer voetbal verwachten. Ongelofelijk laffe bedoening.

Ramires and Cleverley, lever je kicksen in.

26 augustus 2013 om 22:57

Hahah dusdat.. Ik vind dit ook belachelijk van Mourinho. Aan de andere kant weet hij misschien wel hoe belangrijk de rol van Mata is in de wedstrijden, op safe spelen is dan misschien beter..

De Bruyne is overduidelijk niet klaar, en Hazard is 10x niks als hij moet mee verdedigen. Vrijheid is wat deze spelers nodig hebben.

26 augustus 2013 om 22:58

Cleverley was een van de betere op het veld man.

26 augustus 2013 om 23:04

De Bruyne is nog niet klaar voor toppers als deze. Moet eerst een 10 à 20-tal wedstrijden voor Chelsea op zijn conto hebben. Hazard was nergens, telkens die bal afleggen voor iemand anders... waarom doet hij dat....

26 augustus 2013 om 23:19

Cleverley was foutloos vandaag

26 augustus 2013 om 23:21

Klopt, speelde een hele goeie wedstrijd. Enkel Rooney was beter.

26 augustus 2013 om 23:29

Ben gelukkig niet de enige. Was echt onder de indruk van zijn spel vandaag...eindelijk weer n keer. Vond constant de vrije man en zat er in de omschakeling ook goed op.

Rooney was de man vandaag...je zag wel dat hij nog wat wedstrijdritme/snelheid miste, maar dat camoufleerde hij goed met zijn werklust vandaag

26 augustus 2013 om 23:33

Hij speelde inderdaad opvallend goed vandaag. Ik hoop dat hij deze lijn kan voortzetten want hij kan belangrijk zijn voor ons.

26 augustus 2013 om 23:51

Je hebt helemaal gelijk, maar ik vond Cleverley nog goed spelen.

Draak van een wedstrijd, beide ploegen onder niveau met slecht spel. Misschien nog wel erger dan Spurs vs Swansea gister. Maar gelijkspel is wel het gunstigste resultaat voor Arsenal, dus ik ben tevreden.

Had er meer van verwacht. Vond het een slechte wedstrijd.

United zou gek zijn dat ze Rooney laten vertrekken, verruit de beste en compleetste speler op het veld vanavond.

26 augustus 2013 om 23:03

Nou ik vond dat Rooney opvallend vaak een vrije Van Persie oversloeg en zelf schoot. Is hij jaloers ofzo? Als dit een voorbode is voor de rest van het seizoen dat kan ie maar beter vertrekken.

26 augustus 2013 om 23:16

Waarom zou iemand jaloers worden om een speler die minder dan hem is.

26 augustus 2013 om 23:25

Jij hebt van voetbal geen kaas gegeten he vriend ??

26 augustus 2013 om 23:26

Van Persie is knapper.

Daarnaast als voetballer niet minder dan Rooney.

26 augustus 2013 om 23:51

Van Persie is vele malen beter dan Rooney. Dat zeg ik zelf als een United en Rooney fan. Als Rooney vandaag bijvoorbeeld een steekvlam gaf op Rvp ipv vanzelf schoot rond de 35 e minuut dan had je deze wedstrijd gewonnen.

Saaie wedstrijd waar United de betere was. Terry speelde geweldig. Rooney als een echte vedette. Verder blij dat beide puntenverlies lijden.

26 augustus 2013 om 23:03

Rooney speelde inderdaad bij fc Rooney vandaag verschrikkelijk

26 augustus 2013 om 23:14

Blij dat beide puntverlies lijden? Haha je denkt toch niet dat aarsenal kampioen kan worden he..

26 augustus 2013 om 23:36

Weet ik nog niet. Pas na volgende week kunnen we oordelen. Maar dat terzijde, als we strijden om plek 4 zal of United of Chelsea een concurrent zijn. Dus dit puntenverlies is hoe dan ook welkom.

Wat een verschrikkelijke wedstrijd was dit. United verdiende het meer om te winnen maar echt wat een belachelijk laag niveau. Chelsea kon geen 2 minuten de bal vasthouden en United mist gewoon belachelijk veel creativiteit op het middenveld..

26 augustus 2013 om 22:58

Dat er op het middenveld weinig creativiteit is maakt niet zoveel uit zolang het er op de vleugels maar is. Helaas is het daar ook niet. Valencia was vandaag een van de beteren maar is gewoon niet creatief. Het lijkt dat het wachten op Nani wordt en hopen dat hij weer een goed seizoen gaat spelen.

26 augustus 2013 om 23:00

Waarom gaat United Di Maria niet eens polsen?? Oke is hij vergelijkbaar met Nani maar dan speel je met allebei..

26 augustus 2013 om 23:04

Hebben ze al gedaan als je de geruchten mag geloven.

26 augustus 2013 om 23:10

Nani en di Maria, beide fit en in vorm op de flanken. Dat lijkt mij wel wat. Toch heel anders dan Valencia/young/welbeck.

26 augustus 2013 om 23:16

Dreaming

Oh, haha netjes. Dat zou een zware verbetering zijn zoals theredevil al zegt. 2 flankspelers die in vorm de beste techniek hebben, mannetje kunnen passeren en geweldige voorzet kunnen geven.

26 augustus 2013 om 23:25

Waarom bracht hij ook niet gewoon Nani of Zaha? Bedoel puur op snelheid met die andere 2 is ook niet alles aangezien A Cole dat ook wel heeft.

26 augustus 2013 om 23:29

Nani is volgens mij niet fit en zat niet bij de selectie. Zaha was gepasseerd en zat ook niet bij de selectie meen ik. Hopelijk kan Zaha binnenkort wel zijn debuut gaan maken. Zou wel tegen Crystal Palace worden. Moyes vindt hem blijkbaar nog niet goed genoeg voor Chelsea en ook tegen Swansea kwam hij er niet in het veld. Dan ligt een debuut op Anfield ook niet in de lijn der verwachting.

26 augustus 2013 om 23:56

O dat wist ik niet dacht dat ik Nani op de bank zag zitten namelijk.
Hmm jammer van Zaha want volgens mij zou je zo jongen in zo wedstrijd best wel is voor de leeuwen kunnen gooien want die kon bijna niet minder brengen dan Valencia/young. Maar goed wel lekker als je al zoveel opties hebt voor 1 flank haha.

26 augustus 2013 om 22:59

Ik heb vrede met een punt want ook United creëerde niks. Kan aan de speelstijl van Chelsea liggen. Ik snap iig niet waarom iedereen Chelsea en City boven United heeft geplaatst aan het begin van het seizoen. Waarschijnlijk door de aankopen maar op het veld is het...

26 augustus 2013 om 23:03

Nee komt omdat de verwachting van Mazacar heel hoog is. Iedereen heeft (tenminste Chelsea-volgers) kunnen zien waar die 3 toe in staat zijn. Belangrijk detail is wel dat Mata keyplayer hierin is en dat zonder hem, het hele elftal gewoon zwaar terugvalt.

We zijn afhankelijk van Mata.. Daarom denk ik ook dat Mou De Bruyne een keyrol net als Oscar wil geven, zodat we gewoon op meerdere spelers in aanvallend opzicht terug kunnen vallen. Want vooralsnog is Hazard helemaal zijn vorm van vorig seizoen kwijt(komt omdat hij moet wennen aan het mee verdedigen) en is Oscar nu wel een zeer bekwame 10 alleen als je blijft spelen in pivot met Lampard en Ramires wat echt een kut duo is, dan verpest je Oscar op de 10, moet zich teveel laten zakken zodat die 2 erover heen kunnen gaan.

Het ligt aan veel dingen, maar de belangrijkste is de afwezigheid van Mata.

26 augustus 2013 om 23:09

Aanvallend zijn die heel wat maar je mist wel kracht met die 3 in de PL en dat ziet Mourinho wel. Je gaat gewoon punten verliezen een keer als de machine niet loopt. Die kracht heeft United wel als ze een middenveld met Cleverly en Carrick hanteren maar die creativiteit niet.

26 augustus 2013 om 23:13

Ja maar Mata had ook niks kunnen doen, geloof mij. Chelsea speelt gelijk (en speelt slecht) en iedereen schreeuwt moord en brand. Tegen City of Arsenal zullen ze misschien domineren met dezelfde spelers en wat zal er dan gezegd worden?

Toen City zijn eerste wedstrijd heeft gewonnen was iedereen Pellegrini dit Pellegrini dat. En de volgende wedstrijd hebben ze nog slechter gespeeld dan Chelsea en dan wordt Pellegrini (city) ineens weer belachelijk gemaakt.

Mata is niet fit en deze wedstrijd kwam te vroeg voor hem. Ik heb meer verwacht van Chelsea. Vooral van Hazard Oscar en de Bruyne. Maar dit is pas de 3e wedstrijd. Maak je niet zo druk.

26 augustus 2013 om 23:14

Klopt, het zijn lichtgewichten haha Daarom moet Mikel ook gewoon in de basis staan. Desnoods stop je Essien naast Ramires/mikel/lampard maar in iedergeval een speler met wat jij zegt, wat power en kracht.

Zei het van te voren al, zonder Mikel word het middenveld gewoon overlopen.

Blink

Je ziet zelf toch ook wel dat het gewoon niet loopt. De rol van Mata in combi met Hazard is heel groot en vooral de looplijnen van Mata zonder bal zijn ontzettend belangrijk. Iets wat de Bruyne niet beheerst.

Ik schreeuw overigens geen moord en brand, ben gewoon gefrustreerd dat we geen enkele ruggegraat hebben op het middenveld, dan speel ik nog liever met Mikel en dan maar geen pivot die kan aanvallen..

Vorig seizoen zag je al hoe belangrijk het was om Mikel als DM te hebben, je kan het gewoon niet hebben als ploeg om als 1 formatie te verdedigen en aan te vallen..

Verbindingspeler.. Alonso, Modric, .. dat is wat we nodig hebben.

en een spits haha, Torres mag van mij part gratis vertrekken , wat die vandaag heeft gedaan zou Hilario nog beter doen.

26 augustus 2013 om 23:22

Ik denk dat jij niet helemaal lekkerbent ....

26 augustus 2013 om 23:32

Ik ben het volledig eens met Zola.

Lampard-Ramires is een kutduo.. Het moet of Mikel-Ramires of Mikel-Lampard zijn.

Persoonlijk zou ik kiezen voor Mikel-Ramires omdat Ramires met een Mikel naast zich veel meer vrijheid krijgt en veel beter gebruik kan maken van zijn loopvermogen!

Mikel daarentegen is een echte 6, een echte stofzuiger. En hij loopt Oscar niet in de weg (wat Lampard wel doet).

Maar ja, een Lampard kun je niet zomaar op de bank laten zitten, dat zal veel kritiek opleveren.

26 augustus 2013 om 23:37

Razmo

Ik denk het niet, veel fans hebben vrede als hij dit jaar niet veel gebruikt zou worden omdat hij zijn doelpunten record heeft, daar ging het vorig jaar voornamelijk om. Dat hij aan dat aantal zou komen en die heeft hij gehaald.

Denk zelf dat dit het laatste jaar is en dat hij dan gewoon even gaat relaxen.

In principe had je idd nu Mikel moeten opstellen, helemaal als je wou counteren met Ramires, was perfect geweest.. Maar goed, ben blij dat het zo is gelopen, uit bij United 1 puntje meegenomen, dan thuis maar 3 punten pakken

26 augustus 2013 om 23:46

De pivot is ook de enige wat ik ook zou aanpassen/veranderen hoor.. maar meer ook niet. Lampard, hoe geliefd hij ook is, kan niet alle wedstrijden spelen. Hij laat Ramires (die geen DM is) de hele tijd alleen. En hij is altijd op de 10 positie te vinden en dan moet Oscar zich laten zakken en hierdoor kan Ramires ook niet naar voren. Dit gebeurde vorig jaar ook, vaak genoeg..

Maar voor de rest, het is nog te vroeg om conclusies te gaan trekken. Cfc gaat zoiezo beter spelen. Het kan gewoon niet anders. Niet vergeten dat Willian ook gekocht is .
Met Willian, Oscar, Kdb, Mata en Hazard heb je genoeg opties.

Ik kopieer en plak een stukje van de reactie die ik paar dagen geleden heb geplaatst:

Ja, Willian was geen prioriteit (ik denk dat de meerderheid het ook wel beseffen), maar ik kan niet zeggen dat ik niet blij ben met deze transfer.

Vorig jaar bijvoorbeeld. Vele Cfc fans zeiden: Wissel die Oscar of Mata of Hazard. Ze zijn slecht aan het spelen, ze hebben wat rust nodig, ik ben niet overtuigd van hun kwaliteiten etc etc. En wie moest erin gebracht worden: Moses, Marin en Benayoun.

Nou nu heeft Chelsea een goede bench zoals een topclub hoort te hebben. Alleen zo kan je strijden om alle beschikbare prijzen. We hadden de wedstrijd tegen Real Madrid kunnen zien. Dit is duidelijk een step up.
-----------

Zien jullie nu wat ik bedoelde met mijn reactie? Het gebeurde dus sooner than expected. Mensen die zeggen zo iets van: De Bruyne is niet klaar voor toppers. Hazard speelde slecht, hij moest eerder gewisseld worden. Oscar is geen 10. Schurrle kan je niet vertrouwen, blah blah blah. Dezelfde mensen zeiden dat Willian "overbodig" is. Nou niet dus.

Straks maakt Cahill een foutje en "cfc mist David Luiz"... Soms word je gek van.

nou cole, die kan weleens de schwalbe van het jaar krijgen..

on:
ik vond het een teleurstellende wedstrijd, vooral de 1e helft was erg matig.
jammer maar helaas.
zin in het weekend, liverpool - manchester united en arsenal - spurs

Weet iemand waarom v. Ginkel vanavond op de tribune zat??

26 augustus 2013 om 22:57

Omdat Essien en Mikel beter zijn misschien?

Van Ginkel viel 2 keer kort in maar verspeelde te vaak zijn bal toen.

26 augustus 2013 om 22:57

Omdat het een topwedstrijd is en Van Ginkel daar niets te zoeken heeft.. Mourinho gooit liever een monster als Mikel erin.

26 augustus 2013 om 22:57

omdat Cheslea maar middenvelders blijft kopen.

26 augustus 2013 om 22:58

Omdat Chelsea 64 middenvelder in de selectie heeft denk ik.

26 augustus 2013 om 22:58

Te veel concurrentie denk ik, zal wel weer uitgeleend worden.

26 augustus 2013 om 22:59

Dit is een hele belangrijk wedstrijd dus Mourinho koos voor spelers met EPL ervaring. vginkel moet eerst maar genoegen nemen met invalbeurten en trainingen. Hij heeft nog genoeg tijd om zich bij Chelsea te ontwikkelen.

26 augustus 2013 om 22:59

Hij zal niet goed genoeg bevonden zijn door mourinho. Er zaten dan ook al 2 cvm op de bank met veel meer ervaring.

26 augustus 2013 om 23:10

Nou, omdat bijvoorbeeld Hazard, De Bruyne, Schürrle, Essien, Mikel, Ramires een stuk beter zijn. Ik denk dat v. Ginkel verhuurd moet worden, ook het beste voor hem.

26 augustus 2013 om 23:20

Omdat hij de belangrijkste speler van Chelsea is.

wat mij betreft heeft rooney vandaag bewezen nog steeds van grote waarde te zijn voor united. Ik vond hem de hele wedstrijd de gevaarlijkste man aan onze kant.
Ook liet hij zijn niet vuil te zijn van wat meeverdedigen, wat toch enigzins toewijding laat zien aan het team. John terry overigens motm denk ik

26 augustus 2013 om 23:01

We vergeven hem geloof ik geteld 5 foutieve passen!

26 augustus 2013 om 23:04

Die vergeven we hem inderdaad, want als je in deze wedstrijd als enige wat actie in de aanvallen weet te brengen, dan kun je hem een foute pass vergeven.

26 augustus 2013 om 23:25

Jammer dat hij zijn bril niet op had. Hij gaat deze week naar één nieuwe club, fc Rooney!

Wat een zaadpot. Hele week naar uit gekeken, maar buiten de spanning geen leuke wedstrijd om te zien. Chelsea speelde erg verdedigend en dat deden ze goed, maar dat was het dan ook. Man U kwam er gewoon niet doorheen. Rooney speelde erg goed, leuk zich vooral te willen bewijzen, en zonder twijfel de beste op het veld.

Duel is helaas nooit echt op gang gekomen. Mourinho kwam voor een punt en United was niet bij machte om door de blauwe muur te breken. Wellicht dat ze nog een strafschop hadden moeten hebben, maar 0-0 lijkt me een terechte eindstand.

Hopelijk is de North-London Derby dit weekend een pot met iets meer spektakel.

26 augustus 2013 om 22:59

In de NLD spelen twee aanvallende ploegen tegen elkaar, er is altijd spektakel

26 augustus 2013 om 23:05

Ik zie het ook wel goed komen. Gok weer op een 5-1, wat jij?

26 augustus 2013 om 23:20

Wie gaat die doelpunten maken dan? Giroud? Hahahaha.

26 augustus 2013 om 23:21

vorige keer was 5-2 toch?

26 augustus 2013 om 23:35

Giroud heeft er anders net zoveel in liggen als die 'superspits' van de Spurs die voor 30 miljoen is gehaald en die alleen maar pingels heeft gemaakt.

27 augustus 2013 om 08:18

Giroud is geen topspits, maar ook geen middelmaat zoals veel mensen hem doen overkomen. Heb liever Giroud voor 12 miljoen dan Soldado voor 30. Ben er van overtuigd dat Giroud minimaal zoveel scoort als Soldado.

5-2 was het inderdaad, beetje te optimistisch van mijn kant dan

en dit chelsea loet kampioen worden. sorry maar met mourinho aanvallend spelen gaat niet lukken, chelsea wordt vernedert als ze zo spelen tegen bayern

Nou, de saaiste wedstrijd van dit Premier League-seizoen hebben we alvast gehad.

Echt een drama-pot. Ben op zich blij met het resultaat. Nu verliezen twee potentiële concurrenten van Arsenal punten. Ik zeg potentiële concurrenten omdat ik dat laat afhangen van eventuele aankopen die Arsenal nog kan doen deze week.

Gauw verder naar het volgende weekend, Arsenal-Spurs! Dat belooft ongetwijfeld meer spektakel.

26 augustus 2013 om 22:59

Maak je maar geen zorgen over het puntenverlies, dat wordt wel weer ingehaald

26 augustus 2013 om 23:03

met dit voetbal? Ik hoop het voor je. Maar goed, het is ook moeilijk spelen tegen een ploeg met 10 man voor het doel.

26 augustus 2013 om 23:06

Met dit voetbal ? Tegen Swansea was het aantrekkelijk en vandaag was het spelen tegen een handbalverdediging

26 augustus 2013 om 23:14

Zoals ik al zei Misschien was mijn eerste zien wat ongelukkig verwoordt.

slechte wedstrijd van de beide ploegen.. wat een zaadpot was dit zeg pfff dramatisch.

mourinho kwam volgens mij voor die 0-0 score.

slechte scheids zeg twee penalty

Zo verheug je je op maandagavond op twee mooie potjes en het werd drie keer niks.in engeland niet en in granada ook niet.balen ik had hier veel meer van verwacht.

Niet de wedstrijd die iedereen verwacht. Rooney is terug, dat kunnen we nu wel zien na vandaag. Apart moment van Mourinho die bij laatste corner en kus gaf aan een kruis ketting Al met al zullen beide ploegen tevreden zijn met en punt. United heeft na 2 wedstrijden ook meer punten als vorig seizoen.

Wat een extreme tegenvaller was dit. Mourinho is weer terug in de PL hoor met zijn bus in het goal tactiek.
United zou misschien Schaken kunnen halen als vervanger van Valencia, want die is nog gevaarlijker. Valencia moet lekker bij Postnl gaan werken.
Rooney rende rond als een soort Dirk Kuyt, maar hij moet hem op twee momenten gewoon meegeven aan Van Persie, het is echter wel pijnlijk duidelijk dat Rooney liever niet wil dat Van Persie weer een wedstrijd beslist. Wel leuk van het publiek dat ze hem zo onverwaardelijk liefhebben, want dat verdient hij niet echt naar mijn mening.

26 augustus 2013 om 22:59

Valencia was helemaal niet slecht vandaag.

26 augustus 2013 om 23:05

Sja, daar verschillen we dan in van mening denk ik Hij haalt zovaak de vaart uit het spel door veel te lang met de bal te lopen. Af en toe heeft hij een prima actie, maar om nou te zeggen dat het een buitenspeler voor een topclub is. Ik weet het niet.

26 augustus 2013 om 23:08

Oh nee, hij is zeker geen wereldtopper. Hij is nuttig en heeft zijn momenten maar moet het van hard werken en snelheid hebben. Hij heeft bij lange na niet het talent van een Nani.

26 augustus 2013 om 23:16

Valencia had er in de 1e helft al met rood af moeten gaan .

Slechte/saaie wedstrijd. Maar een gelijkspelletje pakken op OT is lekker meegenomen.

Rooney, wat een baas!

Wat een gaap wedstrijd, en dan te bedenken dat deze gasten miljoenen per jaar betaald krijgen...

Hazard was nergens vandaag, ik blijf hem een momentvoetballer vinden, De Bruyne was ongelukkig maar heeft imo meer talent dan hazard, komt wel goed met die gozer.
Rooney motm

Jammer dat Mourinho mijn voetbalavond en die van vele anderen heeft verpest. Word dit dan weer zo’n seizoen voor Chelsea dat ze alleen maar gaan verdedigen en op de counter gaan loeren? Kan me toch herinneren dat Chelsea de laatste jaren veel aanvallender heeft gespeeld op Old Trafford.

United had natuurlijk meer balbezit maar kon niet door dat verdedigende blok van Chelsea komen en dus ook niet veel kansen creëren. Jammer. Hele matige pot. Met Nani en Kagawa hadden we deze pot gewonnen. Valencia was weer slecht zoals altijd. Heeft 1 goed seizoen gehad maar is gewoon niet goed genoeg voor United.

Verder was Rooney geweldig en speelde ook Cleverley een sterke pot. Maar er was maar 1 motm vandaag genaamd Vidic. Hij lijkt weer helemaal terug te zijn. Wat een geweldige pot speelde hij zeg. Haalde alles eruit.

27 augustus 2013 om 00:31

Wauw, van alle reacties de enige die het goed ziet (in mijn ogen dan). Rooney speelde helemaal niet zo geweldig, Vidic was veruit de beste op het veld.

27 augustus 2013 om 01:13

Vidic had vrij weinig te doen, en wat hij deed, deed hij goed. De aanval van Chelsea was ook matig. ( Torres bijvoorbeeld speelde zichzelf voorbij ) Rooney was de man van de wedstrijd, al was het ook zo dat alle ogen vandaag op hem gericht waren. Alles wat hij vandaag heeft gedaan is twee keer zovaak opgehemeld als gewoonlijk. Dat maakt indruk op de toeschouwer. Voor mijn part ook mede de oorzaak dat vrijwel iedereen hem de motm vindt.

Rooney en Cleverly vond ik de beste op het veld. Ik kan wel een Terry gaan noemen of een Vidic of Ferdinand. Maar Vidic en Ferdinand hadden het relatief makkelijk en Terry had 10 andere spelers op een meter van hem afstaan en verloor zelfs een kopduel van Rooney...

26 augustus 2013 om 22:58

Rooney verloor anders ook een fysiek duel van lichtgewicht Oscar Die redenatie is beetje zwak. Ben het met je eens dat Rooney als een koning speelde

26 augustus 2013 om 22:59

Rooney had wel de wedstrijd kunnen beslissen. Als hij de bal wat vaker af speelt...

26 augustus 2013 om 23:03

In een wedstrijd als deze zou ik eerder een minst slechte speler aanwijzen dan een beste speler

Wat een draak van een wedstrijd. Wel opvallend: vorig jaar was Chelsea tegen Manchester United altijd leuk, nu Mourinho coach van Chelsea is, is het niet meer om aan te zien.

26 augustus 2013 om 23:01

Heb je Chelsea vs Utd 2005/2006 gezien? Of was je toen nog niet geboren?

Zeer teleurstellend. Mourinho kwam duidelijk voor een punt naar Manchester en Man Utd was niet sterk genoeg om iets te kunnen creëren, daardoor was het maar een matige wedstrijd. Ik snap wel dat Mourinho blij is met een punt uit tegen Man Utd, zeker in deze drukke periode voor Chelsea.

Net als tegen Villa had Chelsea nu weer een penalty tegen moeten hebben. Het lijkt erop dat de FA wilt dat Chelsea zo lang mogelijk om het kampioenschap meespeelt. Ipv van de 7 punten die ze nu hadden moesten het eigenlijk 4 zijn. United als vanouds weer zwak en voetballend kwamen ze er nauwelijks doorheen. Een draak van een wedstrijd.

26 augustus 2013 om 22:59

Lul niet zo. Atkinson is een Chelsea-fan, maar dat Valencia de wedstrijd heeft uitgespeeld, is waanzin.

26 augustus 2013 om 23:04

Chelsea een penalty? haha United had een penalty moeten krijgen

26 augustus 2013 om 23:07

Hij zegt tegen moeten hebben.

26 augustus 2013 om 23:08

Hij zegt dat ze er eentje tegen hadden moeten hebben, dus inderdaad eentje voor United. Echter lees je er inderdaad snel overheen.

26 augustus 2013 om 23:07

Heb je de Mourinho hater weer hoor. Waarom ben jij tot nu toe de enige die vind dat het een penal moest zijn? Waarom zegt zelfs Frikx notabene dat een gelijkspel verdiend is, in mijn ogen het lid dat zo subjectief als de pest kan zijn als het moet??

Maar goed blijf in je FA theorrieen geloven, net als dat United FA heeft omgekocht toch

26 augustus 2013 om 23:12

United heeft niet 1 kans bij elkaar gevoetbald. Net als Chelsea, terecht gelijkspel dus.

Maarja, United mistte duidelijk Webb

26 augustus 2013 om 23:16

De scheidsrechter had hem echter wel kunnen geven. Lampard zijn hand hoorde daar namelijk niet. Kan echter ook wel begrijpen dat hij niet gegeven werd zonder een complot theorie te verzinnen.. daarvoor moet je bij Arsenal zijn.

De theorie was volgens mij dat Ferguson de FA onder druk had, niet United maar Ferguson persoonlijk. Nu er geen penalty werd gegeven zijn er vast ook mensen die zeggen dat er met Ferguson wel een was gegeven. Daaruit blijkt dan dat de theorie klopt en dat alle resultaten van de jaren onder Ferguson vanwege de 'omgekochte' FA waren.

26 augustus 2013 om 23:23

Marre123

True maar ik vond die knal van Rooney wel het meest lijken op een kans Cech maakte een goede save.

Thereddevil

Hahahahahahahahhaahhahaha als we zo gaan redeneren kan ik ook zeggen dat er geen leven na dood is, want de doden vertonen wetenschappelijk gezien geen enkele vorm van leven

Bizar ..

26 augustus 2013 om 23:29

Haha die theory slaat nergens op inderdaad.
En wat moest Lampard dan doen met zijn hand. Als je zelf voetbalt(de) weet je dat dit een onnatuurlijke beweging is om de bal te stoppen met zijn been/buik.

Zijn arm was ook al in die positie toen die trapte.

26 augustus 2013 om 23:43

Grootste aandachtstrekker van VZ Zola, een gelijkspel is ook terecht, maar de bal had op de stip gemoeten en dan had Van Persie wel gescoord. Duidelijke handsbal.

26 augustus 2013 om 23:48

Dat weet je niet, fysiek niet, mar spiritueel ? dat kan men niet bewijzen

27 augustus 2013 om 00:33

@ Reddevil

Is natuurlijk ook zo. Met Ferguson aan het roer had Atkinson nooit deze wedstrijd gekregen. Nu heeft Chelsea monopoly op calciopoli-praktijken.

27 augustus 2013 om 02:06

@zola#

inderdaad, ik wordt langzamerhand ook moe van deze Manchester United en scheidsrechters theorieën. Men doet er goed aan om meer op de wedstrijd te focussen en eigen team dan hele tijd excuses proberen te zoeken.

Had meer verwacht van deze wedstrijd op de maandag avond. Stonden twee gedisciplineerde teams waarvan ik vooral Chelsea fantastisch vond verdedigen. Volgende week geweldige wedstrijden. Arsenal-Spurs en Liverpool - United. Hopelijk Liverpool ''on top of the table''

Er wordt gezegd dat Rooney belangrijk is voor Man U maar ik denk dat het beter is als hij vertrekt. Dan moet er wel een nieuwe nummer 10 gehaald worden. Wat ik niet begrijp is dat Van Persie in de punt van de aanval bleef spelen terwijl niemand hem in stelling kon brengen. Waarom is Rooney niet juist naar de spits positie geschoven met Van Persie daarachter.

Ik vond het echt een heerlijke potje ,maar beide ploegen gaven echt weinig weg er waren niet heel veel kansen .

Gelijkspel is op zich wel terecht maar we hadden echt een penalty moeten krijgen.

Rooney denkt zeker door de beste speler niet aan te spelen een transfer te forceren.

Saaie wedstrijd en de schuld ligt bij beide kanten. De beste speler op het veld was Rooney, voor de rest was het matig. Geen speler kon hier verandering inbrengen en of je nou Young in het veld brengt of Kagawa, dat doet de stand geen deugd. De wedstrijd werd namelijk dood gespeeld. Had meer verwacht van Chelsea. Jammer. Daarnaast vond ik van Persie onopvallend.

26 augustus 2013 om 23:29

Ja klopt onopvallend hij kreeg ook veel bruikbare ballen
Van Rooney.

Heel de dag naar uitgekeken naar deze wedstrijd. Samenvatting: Nix gezien!

Typische Engelse topper, teveel fysieke controlerende spelers om het een leuke pot te maken. Het is wachten op een goal vanuit de omschakeling of uit een standaardsituatie, want van voetballen in de kleine ruimte hebben ze daar niet gehoord.

26 augustus 2013 om 23:01

Nou, ik kan je zeggen dat de Merseyside derby en North London Derby bijna altijd spektakel te bieden hebben. Over vandaag, tja, tis Chelsea, verwacht niet veel zou ik zeggen.

26 augustus 2013 om 23:03

Daar is dan ook geen Mourinho trainer van één van de teams...

26 augustus 2013 om 23:04

Ik denk dat ik wedstrijden van Chelsea voorlopig maar laat schieten inderdaad, al wil ik de ontwikkeling van Van Ginkel wel in de gaten houden. Die zal echter niet heel veel spelen ben ik bang.

26 augustus 2013 om 23:20

In topwedstrijden kan je Chelsea dan beter overslaan want dan gaat Mourinho waarschijnlijk weer voor de defensieve tactiek. In wedstrijden tegen mindere tegenstanders komt de oude Mourinho tactiek dan waarschijnlijk tevoorschijn. Behoudend spelen maar niet zo ultra defensief als vandaag en na 60 minuten een of meerdere van zijn aanvallende toppers wisselen voor een van de aanvallende toppers op de bank.

26 augustus 2013 om 23:12

@ verdedig

de eerste pure 'fysiek controlerende speler' kwam er pas in 87ste minuut in.
En de pot werd zo saai, omdat er verdedigend door beide ploegen super hard gewerkt werd, waardoor er weinig energie voor de aanval over bleef.

Niet om aan te zien, echt een vreselijke partij. Ook de Belgen deden het niet goed.

Beide ploegen konden geen fatsoenlijke aanval in elkaar steken, slechte passes all over the place. Had ook het gevoel dat Chelsea vooral speelde om niet te verliezen.

Nou nou, wat een topper. Zeer matig van allebei de kanten. Manchester kon niet goed, en Chelsea wilde niet, leek het op.

United wel iets beter maar Chelsea stond defensief gewoon goed. 1 van beide ploegen had een makkelijk gegeven strafschop kunnen krijgen maar uitgespeelde kansen waren er niet.
Eigenlijk wel een terechte uitslag al vond ik United wel meer wil tonen en kwam Chelsea pas na de rust een beetje uit zijn schulp. Achteraf gezien wel een waste of time want het viel gewoon vies tegen.

26 augustus 2013 om 23:07

Scheidsrechter had hem gewoon kunnen geven. Was niets van te zeggen dan, Lampard maakte gewoon hands want zijn hand hoort daar niet. Cleverley schoot echter vanaf 1 meter afstand en Lampard keek niet naar de bal dus het was zeker niet bewust van Lampard. Kan wel met de beslissing leven daarom... ben immers ook geen Arsenal supporter. Wat ik dan wel weer grappig vond was dat Oscar kort daarna hands maakte volgens de scheidsrechter terwijl hij hem op zijn schouder kreeg.

Het viel inderdaad tegen maar een United zonder al te veel creativiteit tegen een Chelsea van Mourinho dat overduidelijk voor een 0-0 kwam. Het resultaat is niet vreemd daarom.

26 augustus 2013 om 23:12

Klopt leek een goedmaker want die met Oscar kon hij helemaal niet zien en het geval van Lamperd stond hij perfect voor. Maar goed ook A Cole werd heel ligt aangeraakt maar o o wat ging hij makkelijk naar de grond. Eigenlijk wel goed dat hij geen 1 gegeven heeft en als ik zou moeten stemmen kwam idd die van Lampard het meest in aanmerking want dat was een duidelijk blok (en bewust of niet bewust tet niet meen ik).

Klopt het is weer typisch Moruinho qua verdedigen echt een team staan die zeker wel op dicipline resultaat kan spelen. Maar eigenlijk hebben ze veel te mooie spelers om in zijn style te spelen. Zo Mata ook is gewoon voetbal verkrachting het zou niet moeten kunnen.

Voor United hoop ik eigenlijk dat ze een pure spelmaker kopen het liefst zie ik Ozil en anders een Modric er graag bijkomen. En zelf zou ik Kagawa terug verkopen aan Dortmund want ik zie in hem niet een topper voor United. Maar goed beloofd een leuk seizoen te worden en blijf bij mijn mening dat United het beste team heeft.

27 augustus 2013 om 00:36

Tja, Arsenal is toch wel weer de enige ploeg die flink benadeeld is door de scheidsrechter in 2 tot 3 wedstrijden. Je kan zeggen wat je wil...

Chelsea gematst, Liverpool gematst, Spurs gematst... maar Arsenal - Villa was weer zo bizar (tenzij je Shearers slappe gelul gelooft natuurlijk).

27 augustus 2013 om 00:43

Al was het niet slap gelul. Z'n knie haalde hem neer. Dat is het risico van een tackle maken. Het was gewoon een penalty.

27 augustus 2013 om 01:56

Behalve die penalty mocht Villa 4x zoveel doen voor een kaart.

Maar het is natuurlijk zo dat in 95 procent van de tackles eerst de man en dan de bal geraakt wordt. En die tackles worden ook regelmatig geroemd door Motd.

27 augustus 2013 om 07:09

Liverpool gematst door de scheids? Dan heb ik dat waarschijnlijk gemist, maar het zou leuk zijn als alles wat vorig jaar, vooral in de eerste seizoenshelft, niet mee kreeg nu wel allemaal meekrijgt. Dan staan we in de winter waarschijnlijk op dezelfde plek als nu...

27 augustus 2013 om 09:28

Zeker, of was jij niet van mening dat Villa een strafschop had moeten krijgen toen Toure een duidelijke overtreding maakte in de zestien.

Premier League begint de syndroom van Serie A te krijgen... jezus mina ik viel echt in slaap,...hele weekend wachten op zo een wedstrijd en dan niks meer dan een saai 0-0. volgende keer beter naar Serie A toppers kijken... dat leek nergens meer op.. hoge ballen en dan weer naar de andere kant... zonde voor de tijd....

Ik ben blij dat chelsea willian gaat halen a is pas een speler niet zo'n speler als ramires die amper kan voetbalen vervanger is dan wel willian een echte braziliaan

Saai man, echt saai. Valt niets over te vertellen. Niemand blonk uit. Chelsea mist een topspits en Man U naast Carrick een wereldtopper die wat creativiteit kan toevoegen.

Zeer matig met een laffe Mourinho lekker de boel dicht spijkeren en loeren op een counter wat een schijtcoach zo'n goede selectie en dan zo spelen bah.manchester ook niet veel gecreeerd maar Rooney wel erg strek aan de bal hoop maar dat hij blijft .

Tactische wedstrijd waarin beide manager niet wilden verliezen.
Hierdoor krijg je dan een saaie, inspiratieloze match.
De verdedigers hadden de aanvallers in hun pocket, bij beide ploegen.
José kwam overduidelijk voor dit gelijkspel.

Was wel grappig dat Rooney door beide supportersgroepen werd aangemoedigd toen hij de bal had.

Wat valt er allemaal te vertellen over deze wedstrijd?

Na ja, niks eigenlijk. Saai en een terechte uitslag. Rooney was de enige man op het veld die mooie dingen liet zien. En ook hij zond bij momenten ook dramatische passen uit. Ik hoop toch dat ie blijft...

26 augustus 2013 om 23:04

Vond je het geen handsbal van Lampard? Hij had hem (in mijn ogen) best kunnen geven, al was de intentie er niet.

26 augustus 2013 om 23:08

Tja, wordt soms gegeven, maar vaak genoeg ook niet. Niet echt bewust (gezien de bal van te dicht werd geschoten), maar hij haalt er wel voordeel uit natuurlijk.

Andere dingen behandelde hij ook niet streng genoeg, zoals die tackle van Valencia, maar al bij al vond ik hem wel goed fluiten. Zeker gezien zijn geschiedenis.

26 augustus 2013 om 23:11

Dat wel... had niet geklaagd als jullie hem hadden gekregen. Maar man heb me dood verveeld haha, ik had echt gehoopt op een gekke wedstrijd met veel spectakel. Niet normaal hoe afhankelijk Chelsea van Mata is.

En ja hij floot zeker goed, des te irritanter is het dat beide ploegen zon dramatisch niveau hebben gehaald. Nu had je gewoon lekker vrijuit kunnen spelen.

26 augustus 2013 om 23:26

De wissels van Mourinho waren ook dramatisch vond ik. Torres brengen terwijl je met de lange bal speelt. Lukaku toonde aan tegen Villa dat hij de bal kan bijhouden en zo de rest kan laten bijsturen.

Dan Mikel veel te laat gebracht, die gelukkig wel fit blijkt te zijn.

26 augustus 2013 om 23:28

Ja vond hem juist wel consequent bij die tackle want die behandelde hij gelijk als de tackle van A Cole op Van Persie dus in mijn ogen beide zeker een kaart verdiend maar vond het wel goed dat hij consequent bleef en verder heeft hij het idd gewoon goed gedaan.

Ik begrijp echt niet waarom Moyes niet met Kawaga begint.. Zo een creatieve speler is echt nodig op het middenveld.
Maar de keuze die hij moet maken is Kawaga of Rooney of 1 van hun zal als een valse buitenspeler moeten gaan spelen en dan een aanvallende ingestelde back en die er vaak over heen gaat wanneer het moet

Bedroevende wedstrijd waarbij met name de spelopvatting van Chelsea mij tegenviel. Natuurlijk speel je uit bij Manchester en ben je wellicht de underdog maar met spelers als De Bruyne, Hazard en (in mindere mate) Lampard moet je toch niet verdedigend willen spelen?

Verder werkelijk waar een dramatische scheidsrechter die een aantal overtredingen die geel (of meer zoals Valencia) waard waren afdeed met een babbeltje en voor onzin dingen ineens een kaart trekt. Ze hebben daar toch wel wat beters rondlopen zou je zeggen...

Edit:
Rooney's ijver viel in positieve zin op; en hij maakte meer indruk dan bijvoorbeeld Wellbeck

26 augustus 2013 om 23:06

Hij heeft 2 kaarten getrokken en zoveel was er bij die andere momenten nou ook weer niet fout. Ik vond juist dat hij goed floot. Ondanks dat ik vind dat United een strafschop had moeten hebben. Normaalgesproken krijg je misdragingen in dit soort wedstrijden maar nu was iedereen keurig.

26 augustus 2013 om 23:09

Twee kaarten voor futiliteiten...die schop van Valencia in de eerste helft was zeker een kaart waard en ook de overtreding van Cole op Van Persie in de eerste helft sloeg nergens op. Dat je het een en ander toelaat prima, maar je als je dan ziet waar Torres geel voor krijgt...?

26 augustus 2013 om 23:10

Die tackle van Valencia was natuurlijk overduidelijk geel en je hebt er scheidsrechters tussen lopen die er rood voor geven. Vervolgens geeft hij Torres voor een heel lichte overtreding geel. Het geven van kaarten sloeg vandaag in ieder geval nergens op. Verder viel het wel mee. Penalty had gegeven kunnen worden, maar bij soortgelijke gevallen wordt hij ook vaak niet gegeven. Daar moet je dan net een beetje geluk mee hebben.

26 augustus 2013 om 23:30

Juist consequent! Jij noemt die tackle van Valencia maar daarvoor had Cole er 1 op Van Persie en hij kon het niet maken om Valencia wel te boeken en als hij dat gelijk gedaan had bij Cole was het een kaarten festijn geworden misschien. Nee vond dat hij de wedstrijd zeer goed aanvoelde en gefloten heeft. Maar ja als je niet over het voetbal kan praten want dat was er amper moet je wel over de scheids lullen haha.

Je verwacht toch wel wat meer passie en geniepigheid in een elftal van Mourinho. Ze missen echt Luiz. Normaalgesproken staan de onderlinge wedstrijden schots en scheef van vreemde momenten en goals. Nu is het een saaie bedoeling met 2 gele kaarten.. Penalty had gekund voor United maar ik ga me niet verlagen tot de .oorsnede concurrent om daarmee Chelseafans aan te vallen.

In dit soort wedstrijden mag Moyes Van Persie er trouwens ook wel gewoon afhalen hoor. Speelde niet echt lekker. Gewoon Rooney in de punt zetten en Kagawa erachter zetten.

26 augustus 2013 om 23:06

Misschien als Rooney de bal een keer aan van Persie geeft...

26 augustus 2013 om 23:06

Kansloze reactie snap je toch wel?

26 augustus 2013 om 23:12

Sorry Van Persie Fanboys dat ik jullie gekwetst heb. Ik ben ook een fan van hem maar als hij slecht speelt mag ook hij gewoon gewisseld worden. Rooney bewees vandaag dat hij de beste speler van United is.

26 augustus 2013 om 23:17

Rooney had de bal meerdere keren af kunnen/moeten spelen op van Persie , maar hij ging liever voor eigen sucses !!

26 augustus 2013 om 23:17

Rooney, bewijs vandaag dat hij beter weg kan gaan. Je speelt voor de fans, niet voor fc Rooney

26 augustus 2013 om 23:23

Dat overkomt iedere voetballer.. in de toekomst blijkt pas of hij het bewust doet. Daarnaast was zijn schot op dat moment ook gewoon heel erg goed. Tegen Swansea had hij bijvoorbeeld nog wel 2 assists.

26 augustus 2013 om 23:28

Van Persie heeft genoeg wedstrijden in de laatste minuten van een wedstrijd beslist. Moet je er gewoon niet uithalen.

26 augustus 2013 om 23:46

Vandaag bewezen dat is 1 wedstrijd Robin heeft al punten binnen gehaald.
En daarnaast vind ik ze beide van klasse en moet je er geen welles nietes spelletje ervan maken en gewoon hopen dat ze beide fit en in vorm komen want ze hebben dan wel een goede klik, Vandaag was Robin niet super maar hij was ook een eindstation en Rooney had hem 2x moeten bedienen. Toen Robin terug zakte had hij paar goede acties maar werd wel 3x neer gelegd.

26 augustus 2013 om 23:12

Mwah, ik zou Van Persie juist altijd laten staan. Bij uitstek een speler die uit het niets een wedstrijd kan beslissen.

26 augustus 2013 om 23:21

Waaruit kan jij de van persie fanboys, uitleggen waarin hij niet goed speelde? Van persie kreeg geen bal al helemaal niet van Rooney! Wat van persie kon doen deed hij goed. Rooney vandaag in de spits had je ook niet gezien, want er kwamen geen ballen. Maar nogmaals hoe bedoel je hij speelde niet echt lekker?

Waardeloze wedstrijd. Om te janken zo slecht en pover was het.

Rooney de beste maar wel egoïstisch..wilde iets bewijzen denk ik. Had twee keer af moeten spelen op Persie. Ik zeg verkopen aan Chelsea en bale kopen.

Enige lichtpuntjes waren John Terry en Nemanja Vidic, 2 beesten achterin.

United heeft recht op penalty's gehad, Robin van Persie moest z'n handen thuislaten. Valencia had donkerrode kaart moeten krijgen.

26 augustus 2013 om 23:15

Ze hadden het dan ook erg gemakkelijk...

26 augustus 2013 om 23:25

Vidic had het makkelijk aangezien Mourinho niet wou aanvallen. John Terry heeft gewoon moeten werken en deed dat (helaas) erg goed. Heb van Persie niet gezien namelijk.

26 augustus 2013 om 23:31

Die hele verdediging van Chelsea stond erbij wanneer United aan de bal was, al met al viel het erg mee. Een makkelijk avond, United creëerde ook geen 1 grote kans. Puur te danken aan het feit dat de flanken niet doordrukten op de verdediging, althans, niet zoveel doordrukten als zou moeten. Dat van Persie tamelijk onzichtbaar was, was te danken aan het feit dat de flanken niet optimaal functioneerden. Daarnaast nam Rooney het hef liever in handen dan dat hij bijvoorbeeld de bal kant-en-klaar af kon leggen op van Persie.

Sowieso valt het erg mee wanneer je kan rekenen op een verdedigend blok van 7 mensen, dan hoef je namelijk zelf niet alles te doen.

Wat een bedroevend niveau in de premier league als dit de kampioenskandidaten moeten voorstellen. Damn wat enorm veel fouten. En dan nog Chelsea dat gaat tijdrekken om een gelijkspel over de streep te trekken. Als ze enige ambities hebben dan proberen ze te winnen. Er gaat dit jaar weer geen champions league winnaar uit engeland komen denk.

2 zeer goede verdedigingen tegen mekaar en de rest was flut (behalve Rooney misch), resultaat: saaie match. Valencia was echt verschrikkelijk, en gewoon over het algemeen hoeveel slechte passes er gegeven werden...niet normaal.

Wel genoten van Ashley Cole die echt zeer goed speelde, in mijn ogen motm.

Wat een ontzettend slecht voetbal was dit !! Kan de verkeerde passes deze wedstrijd niet eens op 10 handen tellen .

Opzich een wedstrijd die je had kunnen verwachten, niemand durfde een groot risico te nemen in een poging de drie punten te pakken.

Manu verdedigde de eerste helft enorm sterk, enorm compact, volgde chelsea's spelers goed (vooral valencia met 6! tackles). Chelsea's passing was niet goed genoeg om hier mee om te gaan en united had zelf kansen op de counter. Daarnaast waren ze nog redelijk gevaarlijk over de flanken, constant een man meer door ofwel rooney die naar de vleugels uitweek of weer de backs die constant over chelsea's aanvallers heen kwamen.

Maar zoals verwacht kon manu dat spel nooit een hele wedstrijd volhouden. Een snelle score bleef uit en een risico werd er niet genomen. 0-0 lijkt me terecht

Gatver wat een opportunistisch spel van Mourinho. De eerste 3 keer dat Chelsea de bal kreeg werd hij naar voren gerost en dan kon Schurrle er wel even achteraan rennen.. Snap dat je misschien op het eind dat ene punt veilig wil stellen maar begin dan niet zo al aan een match..

The special one heeft zijn oude strijdwijze weer opgepakt : In de 16 met zijn allen!!!!
Ze mogen zelfs meer dan 1 keeper opstellen zo blijkt want hij had hem bijna klemvast.
Een lachertje van de allergrootste orde dat daar geen pingel gegeven werd.

Dit Chelsea is echt belachelijk matig. Nu al de 3e wedstrijd waar Chelsea niet heel overtuigend heeft gespeeld en dan ook nog een speler als Mata gewoon 90 minuten op de bank houden.

26 augustus 2013 om 23:21

Die was volgens mij nog niet helemaal fit. Binnenkort Willian samen met Schurlle op de bank denk ik. Of Hazard ipv Willian op de bank natuurlijk. Luxeprobleem toch.

26 augustus 2013 om 23:34

Slaat gewoon helemaal nergens op. Teams als Chelsea maken het voetbal kapot door fantastische spelers op de bank te zetten.

27 augustus 2013 om 00:39

Spurs speelt meer dan een seizoen niet overtuigend en iedereen zegt dat ze beter worden.

27 augustus 2013 om 00:44

Bedoelde je vorig seizoen? Probeer jij maar goed te spelen zonder spits.

27 augustus 2013 om 01:56

Deden we toch ?

Mourinho: "this must be a very special club because in every [other] club in the world, when a player wants to leave they don’t support him"

Aan zijn interview te zien, heeft hij het opgegeven met Rooney. Terecht, zoal Rooney speelde vandaag zal hij een belangrijk waarde zijn in de Moyes era.

26 augustus 2013 om 23:23

Hij heeft goede acties maar daar heb je niet veel aan als je als team er niet beter van wordt. Hij staat op nummer 10 dus het is zijn voornaamste taak om de spits in stelling te brengen dat is hem niet gelukt vandaag. Op nummer 10 positie zou ik als Man U iemand anders halen.

Heb deze wedstrijd helaas niet kunnen kijken, maar volgens mij heb ik niks gemist? Hoe speelde de Bruyne en Schurrle?

26 augustus 2013 om 23:33

Bruyne was heel matig. Die meot overduidelijk nog winnen.. met vlagen zie je zijn pasing van hoog niveau maar het is nog niet wat hij bij Werder heeft laten zien. Schurrle matige 1e helft maar een goede tweede vond ik, werkte hard.

26 augustus 2013 om 23:46

Thnx! Gaat wel goed komen. Zit een slimme kop op en is heel zelfbewust.

de bruyne was en schurlle niet echt maar wat een saaie wedstrijd de titel van vz slaat nergens op met eerste kraker het was geen moment een kraker.
goed dat mooi een gelijkspel alleen beter voor arsenal kunnen ze tottenham een pakslaag geven zondag.

Dit was echt slecht spel van beide ploegen..man utd was iets beter maar ook niet wat je zegt een kampioen ploeg en chelsea wae gewoon niet aan te zien was superslecht saaie westrijd!!!danke!

zola bruyne matig en shurrle tweede helft goed heb je de wedstrijd wel gezien pannekoek de bruyne was gewoon goed en shurlle was matig.
morgen arsenal-fener ik hoor die fener fans niet meer voor de wedstrijd waren ze stoer nu zie ik er geen een meer vreem.

De keepers hebben wel een doel schoon gehouden enigste positieve wat ik te zeggen heb over deze wedstrijd wat een saaie wedstrijd zeg

Mou is weer op zijn plek .daar kan hij tenminste rustig het spelletje vermoorden door met zo veel goede spelers gewoon met zijn allen voor de pot te gaan liggen .
En in londen zijn ze er nog blij mee ook.

Ik snap niet dat ze niet zo spelen. Rooney blij, want dan staan ze met zijn 2en in de spits. Kagawa eindelijk erin voor meer creativiteit. Je hebt 3 flankspelers, waarvan 2 zowel op links als rechts kunnen, dus kunnen concurreren met elkaar met zijn 3en. Carrick als Cdm. Verdediging kan je makkelijk met 3 goede Cv's rouleren, vooral omdat Ferdinand oud begint te worden, Rafael kan er makkelijk in tijdens makkelijkere wedstrijden, zodat die veel mee naar voren kan. Alleen Cleverly word geofferd als ik naar de opstelling kijk, want van hem weet ik niet of die wel als CAM uit de voeten kan. Owja, Wellbeck ook, maar miss dat die ook kan concurreren voor de flank-positie en/of spits-positie.

Ik denk dat dit aanvallend geweldig zou zijn en ze op deze manier veel meer kansen zouden krijgen en ook automatisch veel meer zouden scoren. Maar aan de andere kant zou het wss ook meer tegentreffers opleveren, omdat je aanvallender speelt en omdat dan Kagawa erin staat voor Cleverly en ook aanvallender zal spelen.

Het heeft te maken met lef denk ik, maar vandaag heeft Man U het toch aardig gedaan. Gewoon de wedstrijd gecontroleerd, alleen te weinig gecreëerd en dus ook niet gescoord.

De Gea
Jones/Rafael
Ferdin/jones
Vidic/jones
Evra
Carrick
Young/Valenc
Kagaw/Clever
Nani
Rooney
V. Persie

Wat zitten mensen hier te zeiken. Vond het prima zo. Gelijkspelletje is mooi meegenomen!
De Mourinho haters hebben dus weer grote mond gekregen totdat Chelsea weer goed gaat spelen tegen een topteam en dan zullen ze weer verdwijnen. Het leven is mooi!

27 augustus 2013 om 11:01

ik ben geen fan van beide ploegen, maar als je ziet wat voor voetballers er op het veld stonden, ishet toch een schande dat ze de bal geen 3 keer konden overspelen. ik keek heel het weekend al uit naar die wedstrijd. grote kraker, en dat krijg je geen een uitgespeelde kans..

heb jij zitten genieten? want je kijkt toch om te genieten neem ik aan?

Wat een saaie wedstrijd zeg. Chelsea kon totaal de bal niet vasthouden, terwijl Man Utd amper creativiteit had. Chelsea miste een aanspeelpunt en een sterke spits, zodat zij langer de bal konden vasthouden. De Bruyne is duidelijk ook nog niet klaar voor de echte topwedstrijden: hij stond telkens stil en verloor alleen maar de bal. Rooney was de enige die wel redelijk goed speelde en liet zien dat hij gewoon een enorm belangrijke speler van Man Utd is. Man Utd is gek als ze hem verkopen. Bij Chelsea speelde Terry wel sterk.

26 augustus 2013 om 23:59

Chelsea mist het niet want heeft dat met Lukaku gewoon op de bank zitten.
En De Bruyne ach ja ik kan er met me kop niet bij dat je Mata zo hard negeert echt onbegrijpelijk!

27 augustus 2013 om 00:05

Ik bedoel ook dat Chelsea in deze wedstrijd een aanspeelpunt miste. Ik weet ook wel dat we Lukaku hebben. Mourinho moest Lukaku ook brengen en Torres op de bank houden. Torres is enorm slecht in de onderlinge duels en kan de bal nooit bij zich houden, terwijl Lukaku beresterk is en de bal amper verliest. Dit zorgt ervoor dat het middenveld kan aansluiten en Chelsea de bal beter kon houden.

Mata is trouwens niet fit genoeg om een hele wedstrijd te spelen. Hij was in de voorbereiding geblesseerd, heeft geen wedstrijdritme en is dus niet fit. Ik ben het wel met je eens dat hij gewoon moest invallen.

27 augustus 2013 om 00:07

Excuus dan had ik het even verkeerd gelezen maar idd dan zijn we het eens dat hij nooit Torres had moeten brengen. En het beter was geweest om op de combie Mata/lukaku te gokken al wist ik niet dat Mata niet 100% was.

27 augustus 2013 om 00:14

Geen probleem! Ik ben het inderdaad met je eens dat Mourinho zowel Mata als Lukaku moest inbrengen. Lukaku zorgt ervoor dat Chelsea langer de bal vasthoudt en is sterk. Dit zorgt ervoor dal Mata dan goed kan aansluiten en goede steekpasses kan geven, zodat Lukaku eventueel weer gevaarlijk kan worden. Sowieso speelt Mata altijd goed tegen Man Utd en scoort hij ook vaak tegen hen. Mata is de belangrijkste speler van Chelsea en zonder hem loopt het altijd minder op het middenveld.

ik begrijp jullie niet de bruyne speelde gewoon een goeie wedstrijd schurlle was slecht niet de bruyne

Juta mata niet pfffffh daroom gelijk verhuur moses, de bruyneen zet William altijd erin hij is een speler die alles kan

Saaie wedstrijd met weinig echte kansen. Beide ploegen wat angstig en afwachtend, al gin United meer voor de winst dan Chelsea. Heb me lopen ergeren aan Ramires en Torres vandaag, op de VM positie hoort een speler te staan die het spelletje leest en zonodig versneld/vertraagd. Zie bij United Carrick en Cleverley die speelden beide een fantastische en foutloze wedstrijd! Daardoor draait het hele elftal beter.
Terry speelde aan Chelsea zijde een prima wedstrijd, heerste in de lucht en stond vaak goed gepositioneerd.

Hopelijk kunnen Valencia en Young dit jaar weer overtuigen. Het zijn geweldige spelers, die of in een dip zitten of geblesseerd zijn geweest. Moyes gaat ze heus wel een kans geven

Is dit dan de Engelse top? Als het zo is ben ik echt teleurgesteld.

Ik probeerde mij de hele wedstrijd te motiveren met het feit dat hier wereldspelers van 2 top ploegen werkzaam zijn. Ben benieuwd hoe het verder gaat met de voetballende kwaliteit van deze 2 ploegen.

Kan Ajax van Ginkel niet huren? Want die jongen wordt dus het grote
slachtoffer dit seizoen. Daar gaan we weer met al die verhalen, Mourinho had zelf gebeld, maar ondertussen is v Ginkel 9e keus. Zat gister ook niet bij de wedstrijdselectie en dan is Willian nog niet eens beschikbaar.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren