Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Het was met respect voor Messi, ik wil niet iemand expres blesseren’

Laatste update:

Lionel Messi zat duidelijk niet goed in zijn vel, tijdens de eerste wedstrijd om de Super Cup tussen Barcelona en Atlético Madrid (1-1). De dribbelaar liet zich nauwelijks zien, wandelde veel en wreef meerdere malen over een pijnlijke spier. Dat had Atlético-verdediger Diego Godín ook gezien en de mandekker leek ploeggenoot Miranda aan te sporen de superster eens flink aan te pakken.

/

In Spanje spreekt men schande van de actie van Godín, maar de Uruguayaan is zich van geen kwaad bewust. “Het zijn gebaren van het voetbal. Als je zelf speelt weet je wel wat ik bedoel”, laat de verdediger weten aan A Fondo. “Ik zag dat hij last had en ik maakte een gebaar naar mijn ploeggenoten dat we er kort op moesten zitten. Bij Atlético spelen we iedere bal alsof het onze laatste is, dat heeft ons al veel opgeleverd.”

“Uiteraard was het met het diepste respect voor Messi”, vervolgt hij. “Ik stap niet het veld in om iemand expres te blesseren en ik zou mijn teamgenoten ook nooit vragen om dat te doen. We moeten echter wel op de tegenstander letten, omdat we er alles aan doen om te winnen. Er zijn gebaren om de tegenstander vast te zetten, om er kort op te zitten. Het is een finale en we moeten op de limiet spelen, maar er is geen kwaadaardigheid in het spel.”

Oordeel zelf:

Denk je dat Diego Godín het plan had om Lionel Messi expres te blesseren?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

messi moet eens fantsoenlijk de tijd krijgen om te herstellen van zijn blessure. want door die steeds te vroeg te brengen maak je het alleen maar erger.

23 augustus 2013 om 16:24

tja...best wel triest dat hij afgelopen zomer niet gewoon 6 a 8 weken rust kreeg toen er toch niet serieus gevoetbald werd.
nee...barcelona moest geld verdienen in azie
en argentinie moest geld verdienen met oefenwedstrijden
terwijl ze beiden baat hebben bij een fitte messi.
barca dit seizoen, argentinie op het wk straks.

t resultaat is nu al zichtbaar. eeuwig zonde

23 augustus 2013 om 16:34

babymongo

Ik snap je volledig, maar denk je niet dat Messi oud en wijs genoeg is om te zeggen : ik kan het niet.. of ik heb pijn?

23 augustus 2013 om 16:34

Messi heeft zelf in de zomer ook nog wedstrijden gespeeld. Hij kon veel meer rust pakken maar hij wou zelf ook wedstrijden spelen.
Met de wedstrijden bedoel ik Friends Messi tegen een ander vriedenteam.

23 augustus 2013 om 16:41

Mooie wedstrijd tussen Messi en Neymar. Had genoten!

Maar het is wel zo, hij moet zelf ook aangeven dat hij wel of niet fit is en zelf inzien dat hij beter kan gaan banken totdat hij weer 100% fit is. Nu heeft ie steeds pijntjes etc, dan kan die niet 100% rendement leveren. Zonde

23 augustus 2013 om 16:37

Juist, er is aan het einde van het vorig seizoen als bruut roofbouw gepleegd op Messi omdat hij koste wat het kost een paar belangrijke wedstrijden voor de CL moest spelen terwijl iedereen kon zien dat hij niet fit was en ook eigenlijk niet kon.
Men is te afhankelijk van Messi naar mijn mening.

Atletico heeft het goed gedaan door agressief te spelen. Zo pak je Barca aan.

23 augustus 2013 om 16:19

Juist ja, en in de tweede helft er helemaal doorheen zitten waardoor Barcelona tal van kansen creëerden en eigenlijk ook de wedstrijd met 1-2 had kunnen winnen.

23 augustus 2013 om 22:14

Wat een tering viezerik is hij tering pussy. Eerst aanpakken en daarna alsof hij van niks weet . Wat een tering voetballer pls pepe trap hem dood voor deze ene keer ook al ben ik geen real fan

24 augustus 2013 om 03:28

Zucht, jij maakt jezelf zo belachelijk elke keer met al dat schelden.

Tja .. Godins gebaar is wel heel opvallend..

Maarja , Messi heeft wel veel pijntjes en dingetjes het laatste half jaar !

Gewoon tijdelijk even rusten die mannen spelen niet normaal veel wedstrijden en als je dan ook nog eens met een dikke voorsprong op het veld moet blijven staan is ook niet altijd fijn.

Martino haalde hem gelukkig wel naar de kant tegen Levante , hij snapt het .

Elke voetballer raakt wel eens geblesseerd, ook Messi. Gebeurt gewoon in het heetst van de strij!

23 augustus 2013 om 16:59

Ronaldo niet

23 augustus 2013 om 17:08

Behalve als boularouz er ook loopt

23 augustus 2013 om 17:09

Hhhhh ronaldo is niet van vlees en bloed toch..... hij is van staal en olie hhhhhhhhh
Idioten reacties soms hier.
Haal he merengue bril af en probeer beetje objectief te blijven aub.
Je haalt het nivo vz naar beneden kereltje

23 augustus 2013 om 17:10

2009/2010 lag Ronaldo er toch best een tijdje uit.

23 augustus 2013 om 17:10

Ps @ ldw1337

23 augustus 2013 om 17:18

@officer waarschijnlijk keek hij nog geen voetbal toen if voir het gemak ff vergeten.
Ik kan me wel voorstellen hoe frustrerend het is voir een Madrista op dit moment.
Al jaren de duurste selectie ter wereld de meeste aankopen elke zomer de duurste trainers en ga zo maar door, maar helaas nog steeds geen noemenswaardige succes.
Daarentegen gaat het met Barca van een leien dakje.
Het ene succes na het andere en men speelt ook nog eens mooi voetbal. Tjah ik kan me voorstellen dat je als madridfan helemaal gek word van dit alles, maar probeer er ook van te genieten dat deed ik ook met Zidane en co . Wij mogen blij zijn dat we zo een ploeg zien spelen die zo tot de verbeelding spreekt. Zo een ploeg gaan we niet gauw weer zien dus geniet ervan zolang het duurt.
Visca Barca visca Catalunya vamos a ganar todo

23 augustus 2013 om 18:53

Je suggereerd van allerlei dingen die ik niet gezegt hebt en die je niet kan weten. En begin maar niet over iemand zijn "niveau" als je het woord niet eens kan spellen. Voortaan niet zo happen joh kleuter.

Had nooit moeten spelen als hij echt zo'n last had dat hij er (al is het maar een paar keer) aan zit te wrijven.

Trieste actie, atleti speelt sowieso ver over het randje. Ben daar echt geen voorstander van. Zit heel weinig voetbal in alles is op agressie en vechtlust gebaseerd, als dat wegvalt blijft er heel weinig over

23 augustus 2013 om 17:49

Over het randje? Omdat ze niet zoals die lamlullen van Levante en andere Spaanse clubs verdedigen die een kabouter als Messi of Jordi Alba aanpakken alsof ze een kind zijn? Werd eens tijd dat er een club in Spanje kwam die met pit verdedigt. Als je dit over het randje vindt vraag ik me af hoe jij het verdedigen in Italie vindt, dan vind je iedere tackle vast poging tot moord. Ik vind dit wel een smeirge actie van Godin, maar verder is er niks aan te merken op de manier van verdedigen van Atletico.

23 augustus 2013 om 18:09

inderdaad want voetballen kunnen we niet

Haha kom op zeg. Als ik vroeger zag dat mijn tegenstander niet lekker in zijn vel zat gaf ik 'm ook extra tikjes zodat ie niet in zijn spel zou komen. Nu wordt er een heisa van gemaakt omdat het Messi is...voetbal moet niet nog softer worden hoor jongens...

23 augustus 2013 om 16:51

Het zal me een zorg wezen dat het om Messi gaat. Als je een teamgenoot aangeeft waar je een tegenstander moet raken om hem te blesseren ben je gewoon een leeghoofd. Dom gedrag wat op geen enkel niveau ook maar iets met voetballen te doen heeft. Dat heeft niets te maken met mannelijk spel of iets dergelijks. Gedrag van mensen die niet helemaal lekker sporen.

24 augustus 2013 om 00:20

Gaat helemaal nergens over.
Godin geeft in die 2 gebaren alleen maar aan dat Messi loopt te trekkebenen en dat ze er dus kort op moeten blijven zitten.
Nergens spoort Godin aan tot geweld. Heisa om niks.

23 augustus 2013 om 17:44

Goedzo dat is ook het manier van voetballen als je voetballend niet van ze kan winnen, uit de wedstrijd trappen. Aka Real Madrid en Feyenoord filosofie.

Zo zo, gevaarlijke jongen was jij dan. Je mag niemand blesseren op het veld. Klaar punt uit, ik snap niet wat jij goed praat met deze actie want dit is smerig en tegen de regels.

Je ziet duidelijk dat hij met opzet messi uit de wedstrijd wilt spelen,schandalig dit gewoon.

Het gebaar van Godin is voor mij duidelijk. Onbegrijpelijk en ook erg hypocriet om anders te beweren. Al zou het natuurlijk raar zijn als hij toe zou geven. Moet hij gewoon niet doen.

Bovendien vind ik het opvallend dat Messi weer/nog steeds een blessure heeft. Zal dit het begin van het einde van Messi zijn? Zal zijn lichaam al op zijn?

23 augustus 2013 om 16:18

Het is net hoe je ernaar wilt kijken.. Hij geeft naar mijn idee het gebaar van "kop op, hard aanpakken die kerel". Dat is iets wat overal in het voetbal gebeurd.. Maar er is een verschil tussen iemand stevig of hard aanpakken en iemand bewust de wedstrijd uittrappen..
Veel te voorbarig dit..

23 augustus 2013 om 16:22

Tim101, met dat gebaar is niks mis mee, echter het gebaar daarvoor. Dat doet het hem. Hij wrijft over zijn eigen hamstring en balt dan de vuist.

23 augustus 2013 om 16:28

Ja, ik heb nog een keertje bekeken.. Had het gewrijf over de hamstring in eerste instantie gemist.. Snap nu in ieder geval dat het een item is..

Maar toch weet je niet of hij bedoeld dat hij hem eruit moet trappen..

Ik bedoel het kan ook zo: Messi is de beste van de wereld en dus de gevaarlijkste speler in een finale waar Atletico een kans krijgt om een prijs te winnen.. Ik kan me voorstellen dat zo'n verdediger, die normaal gesproken doodsbang is voor Messi, zoiets zegt van, "hij is geblesseerd, kom op man je kan hem hebben".
Het kan ook best zijn dat hij zegt: "hij heeft al last trap zijn hamstring in drieën" maar ik ga uit van het positieve in de mens

23 augustus 2013 om 16:54

Beste Tim, fijn dat je van het positieve uitgaat. Maar het is hier wel heel duidelijk dat Godin aangeeft Messi een tik op zijn hamstring te geven. Er zijn, ook in Spanje, andere gebaren om elkaar op te peppen of aan te geven kort op de man te zetten. Dat Godin dit nog goed praat geeft eigenlijk wel aan om wat voor persoon het gaat.

23 augustus 2013 om 19:09

'toch weet je niet of hij bedoeld dat hij hem eruit moet trappen'???

hij geeft daarna nog een teken met zijn vuist van: pak hem lekker aan....

23 augustus 2013 om 16:19

ga toch weg man, "zal zijn lichaam al op zijn"
Messi is 25 man, z'n beste jaren moeten nog komen.
Hij moet gewoon is de tijd nemen om helemaal te herstellen, begint gewoon steeds weer te vroeg!

23 augustus 2013 om 16:21

Lichaam op zijn? Het is niet omdat hij hormonen kreeg voor zijn lengte en dat hij nu opeens paar blessures heeft achterelkaar dat het betekent : eind Messi..

Elk normaal voetballer heeft een tijdje last van blessures.. En Messi heeft amper genoten van zijn vakantie gezien zijn fotos op facebook en twitter.. telkens ging hij arm landen bezoeken.. terwijl Ronaldo ( ja ik ben een Madridista) op vakantie was lekker aan het zonnen.. Messi heeft ook aan zichzelf te danken.

23 augustus 2013 om 16:24

Natuurlijk heeft elke speler wel eens te kampen met blessures, echter geef jij zelf ook een oorzaak aan. Messi neemt nooit rust. Hij is dan weliswaar nog jong, maar hij vraagt wel het uiterste van zijn lichaam, maar geeft zijn lichaam geen tijd om te herstellen. Hij zal niet de eerste wereldster zijn die op relatief jonge leeftijd al veel last krijgt van blessures.

23 augustus 2013 om 16:31

Nee ik ben het met je eens.. maar gewoon jou punt kwam wat raar over met " zal zijn lichaam al op zijn ".. Dat kwam heel raar over haha!

Nou dit gebaar heeft natuurlijk niks met het er kort op zitten te maken maar gewoon van erop beuken. Mogen ze van mij gewoon een schorsing voor geven. Kort opzitten doe je de handen naar elkaar, geen stompbeweging.

Gejank om nikssss. Messi heeft wat last en Godin maakt inderdaad een gebaar dat ze hem moeten aanpakken. De scheids bepaalt verder hoever iemand daarin kan gaan. Zal allemaal wel meegevallen zijn.

23 augustus 2013 om 16:56

Domme opmerking dat laatste. De scheidsrechter kon dit namelijk helemaal niet waarnemen. Om op basis daarvan te beweren dat het wel mee gevallen is slaat dus helemaal nergens op.

23 augustus 2013 om 17:28

Moet je zo'n gebaar waarnemen dan? Hij moet waarnemen of Messi hard geschopt is of niet, schijnbaar is dat niet gebeurd, aangezien beide heren geen kaart hebben gekregen.

Edit: En wat moet de scheidsrechter doen dan als hij he had waargenomen? Moeten zeggen, rustig aan doen met Messi, want hij heeft last en is dus beperkt in zijn doen en laten?

De Spaanse voetbalbond moet hier toch ingrijpen.. dit is duidelijk iemand expres blesseren.. Iemands gezondheid expres kapot maken verdient een schorsing.

Messi heeft last zijn tegenstanders zijn zo bang van hem dat ze hem harder aanpakken om hem eruit te krijgen hoe laf ben je dan.


Edit : Messi heeft het ook een beetje te danken aan zichzelf hij moest niet tijdens zijn vakantie en blessure gaan voetballen voor Argentinie..

23 augustus 2013 om 16:22

haha.. Wat is hier dan expres blesseren? Je ziet hem een gebaar maken van "kom op, pak hem stevig aan". Iemand stevig aanpakken is wat verdedigers doen in Spanje, Engeland, Italie, Duitsland etc... Is niks bijzonders...
Of ga je mij vertellen dat de bewuste speler vervolgens vol de noppen op de hamstring van Messi heeft geparkeerd? Nee, he? Is dus eigenlijk helemaal niets gebeurd..

23 augustus 2013 om 16:30

Hij maakt wel toevallig dat beweging wanneer hij ziet Messi voelt hem slecht..
Waarom deed hij dat niet eerder? Nee.. zijn doel was Messi er uit te krijgen het maakte hem niet uit hoe of dat met een blessure was of dat zijn trainer hem er uit zou halen zodat zijn oude blessure niet erger zou worden.

Neen, je kan me niet wijs maken dat dit niet express is.. natuurlijk is hard aanpakken iets wat verdedigers vaak doen.. maar je bent en blijft een mens je kan ook niet harteloos zijn wanneer je ziet dat je tegenstander zich minder voelt expres nog harder trappen. Dat is onbeschoft en respectloos.. daar verdiend een schorsing in mijn ogen.

23 augustus 2013 om 19:11

dit bericht typte je zeker voordat je hierboven typte dat je 'na de beelden nog een keer bekeken te hebben' toch ziet dat hij hem expres wil blesseren.

24 augustus 2013 om 12:07

er staat een tijd bij, dus je vraag is overbodig.. En lees die reactie nogmaals, want dat staat er niet..

het is belachelijk hoe dat anti barca fans het accepteren dat tegenstanders over de randje gaan inzake fysieke agressie en qua voetbal niks op de veld brengen dan 3 defensieve lijnen en counter aanvallen , als barca de tegenstander is, is dat allemaal acceptabel van topclubs om dit te doen en wordt dat als een eervolle tactiek bezien, maar wanneer hun eigen ploegen daarmee worden geconfronteerd met dergelijke tegenstanders dan roepen ze zelf moord en brand.

Ik vind dit gewoon vies. Hij mag wel een schorsing hiervoor krijgen. Dit is aanzetten tot 'geweld'.

Dit gebeurt wel vaker, maar nu is er bewijs hiervoor en is een schorsing op zijn plaats. Maar het zal wel niet gebeuren...

Spijtig dat Messi geblesseerd is, maar wel zijn eigen schuld. In plaats van te rusten tijdens de zomer, speelde hij vriendschappelijke wedstrijden. Hij moest gewoon 2 maanden geen bal raken!

23 augustus 2013 om 16:58

Als dit aanzetten tot geweld is dan kunnen we beter gaan stoppen met voetballen.
Elke coach of speler roept wel eens in woord en/of gebaar naar een teamgenoot om zijn tegenstander 'hard' aan te pakken.
Als dat al 'aanzetten tot geweld' is dan wordt het wekelijks nummertje trekken bij de tuchtcommissie.

23 augustus 2013 om 17:09

Hard aanpakken gaat gepaard met veel overtredingen en dat hoort helemaal niet tot voetbal. Spelers worden hierdoor sneller geblesseerd, tempo van spel verlaagt,...

Hij vraagt Miranda om Messi hard aan te pakken omdat hij een blessure heeft. Wat zou zijn bedoeling dan zijn?

23 augustus 2013 om 18:24

Hij wijst naar de hamstring, ga toch weg man met je 'we kunnen anders beter stoppen ' dit is gewoon walgelijk gedrag, klaar.

23 augustus 2013 om 17:25

Aanzetten tot geweld? Hahahahahahaha. Ik zie het al voor me. Gewoon Messi opwachten tot na de wedstjd, terwijl hij in pak en al naar de bus loopt hem blijven schoppen op zijn hamstring. Hahaha wat een opmerking. Aanzetten tot geweld. Hahahaha

Waarom moet hij een schorsing krijgen? Omdat hij bij zijn teamgenoot aangeeft dat Messi last heeft van zijn hamstring en hij hem 'hard' moet aanpakken? Dat is toch juist slim?

23 augustus 2013 om 17:44

Ik zei dan ook aanzetten tot 'geweld'.

Natuurlijk is het belachelijk volgens jou, het gaat om Barca. Toen dingen gebeurde bij Real met onder andere Diego Costa was het wel erg en vies... Toen was het niet "slim".

23 augustus 2013 om 17:53

Costa mag best allerlei dingen roepen, maar doen is wat anders. Zelfde verhaal als Godin. Heeft hij of Miranda, Messi expres hard aangepakt? Ik dacht het niet. Het is juist slim om iemand die geblesseerd is op dat moment harder aan te pakken. En als ze dat doen, dan is de arbiter daar om er tegen op te treden.

Mag de trainer voor de wedstrijd ook niet roepen dat iemand extra hard aangepakt moet worden?

23 augustus 2013 om 18:06

Het is inderdaad geen overtreding wat Godin doet en dus kan de scheids weinig doen. Maar het is wel onsportief gedrag dus kan wel een schorsing krijgen (zie voorbeeld Adriano goal Shakhtar).

Als de trainer dat zegt dan doet hij dat in de kleedkamer, niet tijdens de wedstrijd waar iedereen het kan zien. Nu is er bewijzen dat Godin dit zegt en dit is gewoon vies.

Jij kan het slim noemen, maar waarom is het dan niet slim wanneer bv. Alexis iemand een kaart (onterecht) bezorgt. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het allebei vies en daarvoor mogen ze van mij beide bestraft worden.

23 augustus 2013 om 19:16

Wat is er onsportief aan om iemand instructies te geven iemand hard aan te pakken? Misschien wil Godin wel dat Miranda hem harder verdedigt. Daar is toch niets mis mee? Ik zie het probleem niet.

Stel de spits van de tegenstander loopt er niet okselfris bij omdat hij ergens last van heeft, dan pak jij toch juist die persoon extra hard aan of zou jij hem op het gemakje laten herstellen en als hij aangeeft er weer tegenaan te kunnen ga je weer hard de duels aan?

Wat betreft je verhaal over Alexis. Het is heel simpel omdat voor een schwalbe geel staat. Voor het geven van instructies om iemand hard aan te pakken staat geen straf, althans bij mij bekend.

Nogmaals, wanneer Godin of Miranda hem nou na dit incident expres op zijn hamstrings hebben geschopt, kan ik erin vinden om ze aan te pakken, maar dat is niet gebeurd, dus waarom dan straffen? Vanwege voorbedachte rade?

Barca(fans) denkt altijd dat iedereeen ze maar het voetballen zo comfortabel mogelijk moet maken..

Ik weet nog een week lang gezeik over te hoog gras in san siro.. voetbal gewoon een keer zonder gezeik. Gek genoeg hoor je dit soort gemekker alleen als het niet loopt zoals ze willen.

Messi moet dan eens in de BPL gaan voetballen en daar bedoel ik geen Arsenal mee ..

23 augustus 2013 om 17:02

Wat een onzin. Wees gewoon eens objectief. Barcelona is hier zelf helemaal niet mee gekomen. Dat ze mekkeren om kaarten, over het hoge gras, schwalbes maken en om kaarten vragen heeft hier ook helemaal niets mee te maken. Het gaat over een achterlijke malloot die zijn teamgenoot aangeeft waar hij een tegenstander het beste kan raken om hem geblesseerd te schoppen. En dat gaat mijn inziens ver over het toelaatbare heen. En die dingen gebeuren absoluut niet in de Bpl. Daar wordt een stuk mannelijker gespeeld, maar zijn ze juist absoluut vies van zulke gluiperige streken.

23 augustus 2013 om 17:33

Ik ben objectief.

Het is gewoon hetzelfde.

Ik voetbal ook en ik hoor bijna elke wedstrijd pakkk die lange (ikke) .. zelfs trainer gebruiken die taaal.. kom op harder aanpakken !!!! weet je wel.

Messi klaagt ook over de staat van het veld (zegt de commentator van het filmpje in het arabisch) .. altijd gemekker bahhhh !!!!!!

het is gewoon altijd zo geweest.. als barca moeitte heeft,komen ze met onzin smoesjes (hun krant doet dat).

23 augustus 2013 om 19:13

of het nou barca is of ajax of united, als je aangeeft, bijvoorbeeld de jong is net door zijn enkel gegaan, dus schop hem zo keihard op zijn enkel, das toch gewoon niet netjes?

Nou als dat het gebaar is van dicht op de speler staan weet godin niets af van voetbal gebaren

Vieze speler..
En dan nog met zo'n domme reactie komen aanzetten, hiermee maakt hij zich helemaal belachelijk..

Geef Messi gewoon 2 weken extra rust, ook als hij helemaal fit is, dan heb je tenminste een Messi op 100% in de belangrijke wedstrijden, niet zoals vorig jaar dat hij dan op die momenten geblesseerd was.

Hyprocriet van de barca fans om deze man te veroordelen zeg.
Als dit bij ronaldo gebeurt juichen ze. Dit gebeurt in elke tak van het voetbal.
Als de beste speler van de tegenstander last heeft dan ga je toch ook wel daarop letten?
Dan zeg je als je een sliding moet maken....

23 augustus 2013 om 19:21

als ze dit bij ronaldo doen is het ook een vuile actie zeg ik als barca fan. zulke voetballers wil je altijd zien spelen.

bij wat voor speler ze dit ook willen doen, tis niet netjes.

23 augustus 2013 om 19:43

Niet netjes maar er gaan miljoenen om in het voetbal. Een wedstrijd gewonnen kan alles uitmaken.
Als zo'n gast denkt een betere kans te maken door messi een tikkie te verkopen... ja ik kan het hem niet kwalijk nemen eerlijk gezegd.

23 augustus 2013 om 20:23

maar als je dat zo duidelijk laat merken. op zon manier, dan ben je toch niet sportief.

Jammer dat het zo wordt opgeblazen. Dit zijn dingen die gebeuren gewoon in een wedstrijd en zijn slimmigheidjes. Natuurlijk moet je niet iemand hard willen blesseren, maar ik denk ook niet dat dat de bedoeling was. Hij zal uitgebeeld willen hebben dat hij wat last hebt, en geef er dan inderdaad maar een paar tikjes op dat hij gewisseld wordt. Toch een manier om de beste speler van de tegenstander uit de wedstrijd te helpen, zonder dat je hem daarvoor flink hoeft te blesseren.

Daarnaast gebeuren er wel meer 'smerige' dingen op het veld. Wat dacht je van even knijpen als iemand te dichtbij staat. Op de tenen stappen bij een corner waardoor iemand even uit zijn concentratie is, en zo zijn er genoeg.

23 augustus 2013 om 19:23

je ziet tcch duidelijk dat hij de beweging van messi nadoet, en daarna een gebaar geeft van pak hem maar aan?

dat beeld hij toch gewoon uit?

24 augustus 2013 om 02:04

Dat beeld hij zeker uit en daarmee zal hij zeker bedoelen om een keer een tik op zijn bovenbeen te geven, maar dat betekent nog niet meteen dat je iemand doormidden wilt trappen om te zorgen dat hij er een half jaar uit ligt.

Ik ga er vanuit dat hij bedoelt om hem inderdaad een keer een tik uit te delen op die plek, maar niet om hem er voor een half jaar uit te schoppen.

Mag je deze man best een maandje voor schorsen, maar goed, dat zal natuurlijk niet gebeuren. Trieste manier van handelen.

00:25, Messi voelt hele tijd aan zijn hamstring en Godin laat dat aan Miranda zien en geeft aan hard aanpakken daar die gast!

Gewoon een walgelijke onsportieve speler.

23 augustus 2013 om 16:53

Maar iemand hard aanpakken wil nog niet betekenen dat ie in tweeën geschopt wordt?
Gewoon de fysieke duels opzoeken, zeker als hij last van zijn hamstrings krijgt en er dan ook nog eens zo openlijk op gaat staan te wrijven tijdens de wedstrijd is vragen om hard aangepakt te worden.
Maar goed, het is Messi en dan mag je kennelijk niks meer doen tegenwoordig zo lijkt het.

23 augustus 2013 om 16:56

Kijk, hij geeft bewust aan van hij heeft last ervan trap hem erop, hoe is dat sportief?
Heeft niks met Messi te maken, ik vind dit net zo onsportief als toen Ramos hem die doodschop gaf of Pepe die op zijn hand stampte.
Dat is absoluut niet hetzelfde als een goede harde tackle of duw, dat moet gewoon kunnen.
Dit zou net zo onsportief zijn bij elke andere speler imo.

23 augustus 2013 om 17:00

Dus een gebalde vuist staat synoniem voor hard trappen?

23 augustus 2013 om 17:42

@decorner

is vragen om hard aangepakt te worden? Er zit duidelijk een steekje bij je los.

Iemand hard aanpakken is prima. maar niet met het gebaartje naar zijn hamstring. Want is het een bewuste plek opzoeken (hamstring van Messi). Waarom zou je je tegenstander harder aanpakken als hij last heeft? Een "bewussie" dus. Als je maar wint toch? eerlijk of niet eerlijk.....

Maar goed, als ik op het veld sta en ik voel aan me hamstring dan vraag ik er dus om om aangepakt te worden.

Meisje met korte rokjes vragen er zeker ook om

Edit: Dat Messi een risico neemt door te blijven staan is zijn verantwoordelijkheid, maar de tegenstander hoeft hem hierdoor niet extra hard aan te pakken zodat ze hem de wedstrijd uit schoppen. Gebalde vuist is prima, maar niet met dat gebaartje erbij.

23 augustus 2013 om 18:27

Dit is inderdaad vragen om hard aan gepakt te worden door je tegenstander.
Dat is gewoon de reactie die je kan verwachten als een tegenstander dit ziet.
Het probleem wordt echter opgeblazen omdat het nu bij Messi aan de orde is geweest en dus vind vooral de media die op de hand van Barça is dat hier iets verschrikkelijks is gebeurd maar dit gebeurd wekelijks op de velden.
Verder heeft de coach ook boter op zijn hoofd.
Als je speler al een tijdje aan zijn hamstring staat te wrijven dan haal je hem er uit, het is niet verantwoord om dan door te spelen lijkt mij.
Ik heb zelf ook al een paar keer mijn hamstrings gescheurd en dat is geen pretje.

23 augustus 2013 om 17:20

Wat moeten ze dan? Omdat hij last heeft van zijn hamstrings, hem het goal laten benaderen tot 5 meter en hem dan pas aanpakken, want anders kan hij wel eens last krijgen van zijn hamstring? Hou toch op joh. Als hij er te veel last van heeft, moet hij er maar uit. Doet hij het niet, des te slimmer om hem op zijn pijnlijke punten te pakken.

Voetbal is een contact sport. Geblesseerd worden, iemand de lappenmand in schoppen bedoeld of onbedoeld overkomt iedere speler wel 1 of meerdere keren in zijn carriere.

Waarom praten mensen dit goed onder het mom van voetbal is een contact sport? opzettelijk aangeven om iemand uit de wedstrijd te schoppen is zwaar onsportief en had zo een Xabi Alonso move kunnen zijn.
Het heeft niks met voetbal te maken.
Als Ramos, Puyol, Silva of Terry dit zou doen was het net zo onsportief geweest, er is een groot vercshil tussen voor elke tackle fluiten of iemand de bewust willen blesseren.

23 augustus 2013 om 17:13

Waar maakt hij het gebaar om hem uit de wedstrijd te schoppen?
Hij balt zijn vuist nadat hij eerst over zijn hamstring wrijft, dat kan je ook interpreteren als 'kom op aanpakken die gast, die is niet meer fit'.

23 augustus 2013 om 17:21

Dit idd, hij ziet dat messi last heeft en laat dat aan de directe tegenstander van messi weten. Daarbij zegt ie dat ie er strak(of hard) op moet zitten. Als je strak op een geblesseerde messi zit is de kans vele malen kleiner dat ie scoort. Niet meer dan logisch, als messi er niet tegen kan moet ie er maar uitgaan.

Ik snap het gezeik hier niet. Ja hij hoort het niet zo uit te drukken, is ongelukkig en ondoordacht. Maar om te beginnen stampt niemand van Atlètico Messi uit de wedstrijd en er wordt geen immens zware tackle op Messi gemaakt. Zoals gewoonlijk weer eens ophef om niets hier op VZ. Iedereen reageert hier op een filmpje van 1 minuut terwijl misschien nog niet eens drie kwart van wat hier reageert de wedstrijd heeft gezien.

Zoals sommige hier boven ook al aangeven zijn de Barça supporters inderdaad weer eens lekker hypocriet, maar hun mogen ook niet zeiken want ze zouden dit ook doen als het over hun eigen club ging, maar iedereen zal toch wel beweren van niet. Ik persoonlijk zou in ieder geval ook zo reageren als het om een van de beste, zo niet de beste, speler van het team zou gaan.

Wat een gezeik hier. Dit is toch gewoon slim van Godin? Als hij zoveel pijn heeft, moet hij niet blijven spelen. Iemand die niet fit is mag je niet aanpakken? Wat een kansloze gedoe. Juist omdat Messi niet fit oogt moeten ze hem harder aan pakken.

Ik zie het probleem niet.

Jeetje wat een onnodige ophef hier zeg!!

Zullen we Messi voortaan maar niet meer verdedigen want stel je voor dat hij zijn enkel verzwikt als je naast hem loopt. Geef hem maar de vrije ruimte dan weetje zeker dat hij niet geblesseerd raakt!!


Het lijkt wel of iedereen het alleen maar makkelijker voor hem wil hebben. Nog even en de CL finale moet verplaatst worden omdat Messi hem anders dreigt te missen.

Echt ongelooflijk hoe deze voetballers zo'n selectief geheugen hebben. Je maakt zo'n gebaar niet voor niets, als mensen die wedstrijd kunnen herinneren kunnen ze vast ook die irritante overtredingen herinneren van o.a. Felipe Luis, deze knaap en Diego Costa.

Geef het op z'n minst toe. Lelijke leugenaar.

Echt triest, en dan nog lopen ontkennen.
Hij wees juist precies naar de plek waar Messi pijn heeft en niet om kort te dekken.
Naar de plek wijzen heeft totaal niets te maken met kort dekken.

Wat hoop dat Messi niet speelt tegen Málaga en deze schoften er uit knikkert in de return.
Dan heb je nog die triest man Diego's Costa er nog lopen.

Tja het is Godin.niet de eerste keer dat die man lelijke fratsen uithangt.bij elke derby tussen real en Atletico werkt hij zo hard op mijn zenuwen.wat een idioot.

Je moet het ook niet groter maken dan het is, hij geeft alleen maar aan dat Messi aangepakt moet worden, wat is daar nou mis mee?

Ja, als je iemand niet de ruimte moet geven is het Messi wel en als hij geblesseerd is kan je hier alleen maar van profiteren als tegenstander. Het zou dan ook dom zij als ze het niet zouden doen. Godin daarentegen is ook niet het type speler die zijn been binnenboord houd.

Ach als dit soort gebaren al niet meer kunnen en zoals sommigen hier zeggen zelfs een schorsing voor moeten geven kan je beter ophouden met voetbal. Hij is verder ook niet de wedstrijd uitgeschopt door wie dan ook. Voor hetzelfde bedoelde Godin dat Messi nu is een keer kort gedekt kan worden omdat hij wat last heeft en minder bewegelijk zal zijn als normaal.

lekker uitleg als je de beelden ziet, let op, hij is geblesseerd, pak hem maar effe daar op die plek aan. nee, das niet opzettelijk, lachwekkende de reactie van die man.

dat gaat zo in de voetbalwereld, maar het is niet netjes, das gewoon met voorbedachte rade een voetballer dusdanig een blessure erger maken.

wel grappig voor al de mensen die messi afkraakten dat hij niet goed speelde, hij was gewoon geblesseerd en niet fit en dus speelde hij niet goed. het verhaal dat hij niet goed was maar wel fit kan dus ook de prullenbak in.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren