Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Tottenham legt dubbel bod van zeventien miljoen neer bij Ajax'

Laatste update:

Christian Eriksen en Toby Alderweireld spelen dit seizoen wellicht samen, maar mogelijk niet in het tricot van Ajax. Volgens diverse Britse tabloids heeft Tottenham Hotspur een formeel bod van circa zeventien miljoen euro op de middenvelder en verdediger van de Amsterdamse club uitgebracht. Beide spelers hebben een contract tot de zomer van 2014 en prevaleren een buitenlands avontuur boven een nieuw contract met Ajax.

/

Eriksen en Alderweireld werden eerder al via a double swoop met de Premier League in verband gebracht. Enkele weken geleden had Liverpool naar verluidt interesse om het tweetal van Ajax over te nemen. De Merseyside-club is momenteel echter niet van plan om Luis Suárez van de hand te doen en zodoende heeft Tottenham het voortouw genomen in de strijd om de 21-jarige Deen en de 24-jarige Belg.

Tottenham versterkte zich eerder al met Paulinho, Nacer Chadli en Roberto Soldado. De kans is groot dat de club binnen 24 uur de komst van Etienne Capoué aankondigt. De middenvelder van Toulouse was zaterdag op White Hart Lane aandachtig toeschouwer bij het oefenduel met Valencia. Afgaande op de berichtgeving staat de interesse in Alderweireld en Eriksen los van een eventuele verkoop van Gareth Bale aan Real Madrid.

Spartak Moskou heeft een formeel bod op Alderweireld uitgebracht, maar de voorkeur van de verdediger gaat uit naar de Premier League. De Belgisch international, die circa acht miljoen euro moet kosten, werd door Tottenham bekeken in het duel met Roda JC Kerkrade (3-0). Eriksen mag naar verluidt voor ruim negen miljoen euro uit de Amsterdam ArenA vertrekken.

Ajax moet een dergelijk bod accepteren

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Voor Alderweireld 8 en Eriksen 9 ..... Denk niet dat dit de juiste verhoudingen zijn.

Voor Eriksen zal toch echt rond de 15 betaald moeten worden, anders gaat hij niet weg. Maar goed, 17 is een leuk openingsbod....

Diverse clubs hebben nu daadwerkelijk deze 2 in het vizier. Dus we gaan het weer mee maken, dat Ajax eind augustus weer aan het verkopen gaat.

11 augustus 2013 om 08:17

Ik ben bang, dat we daar ook niets aan kunnen veranderen. Ajax is er immers niet tegen op gewassen.

Ben wel van mening, dat dit bedrag niet voldoende zal zijn. Negen miljoen voor Eriksen, dat komt bij mij niet geloofwaardig over.

11 augustus 2013 om 16:56

Tottenham gaat ook totaal geen 15 miljoen betalen voor een speler die een een jarig contract heeft. 10-12 miljoen moet genoeg zijn.

11 augustus 2013 om 08:23

Als ze een langer contract hadden, ja. Maar het is 17mln voor 1jr.

11 augustus 2013 om 09:40

Inderdaad wel een contract voor 1 jaar maar de afspraak is dat ze gaan verlengen als er deze zomer niets komt. Dat houdt in dat Eriksen volgend jaar ook weer met een 1- (of misschien wel langer?) jarig contract op te halen is.

11 augustus 2013 om 09:47

Maar er zijn daadwerkelij wel clubs geweest, het kan ook nog zo zijn dat eriksen niet bijtekent als hij weg had gewild naareen van deze clubs, zelfde geld voor alderweirld

11 augustus 2013 om 10:13

Eriksen wees deze clubs zelf af.

11 augustus 2013 om 10:25

17 mil is te weinig. Als een Strootman voor 20 mil wordt verkocht dat zouden deze 2 spelers minimaal 25 miljoen moeten opbrengen!

11 augustus 2013 om 10:33

@ibra

Het gaat er noujuist omdat ze een eenjarig contract hebben.. En dat volgend jaar ook het geval blijft.. Als Ajax 15 miljoen gaat vragen voor een speler met een eenjarig contract worden ze denk ik niet echt serieus meer genomen.

11 augustus 2013 om 10:39

Dat ze bijtekenen als ze niet verkocht worden betekend eigenlijk een 2-jarig contract. 1 jaar contract is meestal goedkoper omdat ze anders transfervrij weglopen maar dat geld in dit geval niet.

11 augustus 2013 om 10:48

het is wat de gek ervoor geeft en Strootman had een langer doorlopend contract

en Alderweireld is een verdediger en die zijn veelal minder waard

Beide prima spelers maar ook geen geweldenaars, ze zijn prima in de Eredivisie, internationaal waren ze aardig maar niet meer dan dat

11 augustus 2013 om 11:41

Omdat ze anders transfervrij weglopen... Maar er is toch afgesproken dat als ze deze zomer niet worden verkocht krijgen ze een nieuw contract. Dus dit speelt geen rol. Minimaal 25 miljoen.

11 augustus 2013 om 12:03

Ja... Voor 2 spelers he! Jan brengt in totaal 12 miljoen op... Dan moet toby toch echt rond de 7 opleveren. Daarnaast moet eriksen al heeft hij een 1-jarig contract gewoon 14 miljoen opleveren! Als ajax deze spelers verkoopt zit ik voor spek en bonen in de arena. Ondanks dat jij je club steunt is het toch een stuk minder om maar te kijken dan.

11 augustus 2013 om 12:06

Was strootman dat niet ook? Aardig maar niet meer dan dat?! Eriksen speelde heel lang goed voor denemarken... Alleen die laatste wedstrijd waar iedereen slecht was niet. Het punt is dat eriksen en toby al internationale ervaring hebben inclusief wk, ek, cl en 3 kampioenschappen. Eriksen talent van het jaar zilvere en bronze schoen.

11 augustus 2013 om 13:01

@ndisdenaam:
Strootman in een Nederlander, een speler van Oranje. Die zijn altijd meer waard dan een Deense internationaal. Nederlandse spelers hebben gewoon een veel beter naam internationaal, gebaseerd op de successen die verschillende clubs hebben geboekt met Nederlandse spelers in het verleden.

Bijvoorbeeld, Als over 5 jaar een Deense top spits rondloopt bij Ajax en een Nederlandse top spits bij Feyenoord, dan zal de Nederlandse spits de voorkeur krijgen van een Manchester United of Arsenal vanwege het succes die ze hebben geboekt in het verleden met een Robin van Persie, Ruud van Nistelrooy of een Denis Bergkamp.

11 augustus 2013 om 13:23

@kaito

Dat vind ik wel een hele domme redenering. Je betaalt voor een speler om zijn kwaliteiten. De duur van het contract speelt ook mee.

Eigenlijk stel je ook dat Bale niet duur kan zijn omdat hij uit Wales komt ?? Dat is gewoon onzin. Eriksen is een zeer groot talent en ook nog eens een veel betere speler dan Strootman. Uit welk land ze komen speelt geen rol.

11 augustus 2013 om 13:37

@matthijs

En jij denkt dat die jongens eeuwig blijven verlengen als ze kansen worden ontnomen als de Spurs, die een prima bod neerleggen voor 1 jaar? Jij ziet het echt helemaal verkeerd. Die jongens willen niet gratis de deur uit hebben ze gezegd, maar als er 9 miljoen geboden wordt en Ajax weigert dit zal Eriksen zich nog wel eens achter de oren krabben wat bijtekenen betreft.

11 augustus 2013 om 14:57

Jij kijkt met en ajax bril. daarom is iedereen van een andere club dan ajax een minder goede voetballer. strootman drager van psv reserve aanvoerder van het nederlands elftal. zeer zeker niet minder en misschien zelfs wel beter dan eriksen. zowieso betere voetballer dan aldewereld..

11 augustus 2013 om 15:02

eriksen is zogenaamd al 5 jaar een tallent nog steeds geen club die hem wilt die zo noemenswaardig is dat je kunt zeggen ja hij is een toptallent wat die of die wilt hem hebben. eriksen is niets meer dan een goede eredivisie voetballer en daar zal het bij blijven over. overschat net al suljemani!!

11 augustus 2013 om 15:44

@toni9: Zo werkt het wel in voetbal. Als je niet ziet wat voor bedragen wordt betaald voor flut speler alleen maar omdat ze uit een bepaalde land komen dan snap je niet zo veel van. Ik vind ook best wel belachelijk, maar zo werkt het wel. Niemand gaat 20 mil neerleggen voor Eriksen in deze transfer window.

Bale is een uitzondering.. Er zijn nog wel een par anderen.

11 augustus 2013 om 16:09

Dus? Dat verandert niet de feit dat Eriksen en Toby eenjarige contract hebben.

11 augustus 2013 om 08:26

17 miljoen voor deze twee gaat nooit gebeuren, je mag eerder ri4nd de 12 verwachten en dat accepteert Ajax 100%.

11 augustus 2013 om 10:08

12 voor Eriksen en Alderweireld? Alleen Alderweireld moet 7-8 miljoen kosten. En als Tottenham hem echt wilt, dan gaan ze die ook betalen, omdat Spartak ook in de markt was. Dus dan zou Eriksen volgens jou theorie 4-5 miljoen moeten kosten? Je bent een 1 vergeten. Eriksen zal zo'n 14-15 miljoen moeten kosten.

Dus Tottenham zal zeker met meer dan 20 miljoen over de brug moeten komen, anders blijven zij gewoon nog een jaar in de eredivisie.

11 augustus 2013 om 11:27

Jammer dat hij een 1 jarig contract heeft he dan kan je geen 15 mil vragen ik denk dat Ajax In de handjes mag klappen voor 17 mil want als Ajax ze deze mooie transfer door de neus boort weet ik nog niet zo net of ze gaan bijtekenen

11 augustus 2013 om 11:36

Eriksen kost geen 15 miljoen. Hij heeft een 1jarig contract, wil zelf weg, en steekt niet met kop en schouders boven de rest van de eredivisie uit. Geen reden toe, dan wacht iedere club nogwel een half jaartje

11 augustus 2013 om 12:04

@kevink

Als je er geen verstand van hebt hou dan gewoon je gezicht, want een m*** ben jij zeg, 12 miljoen, daar krijgen ze eriksen misschien net voor, proveceren zielig mannetje, ga maar snel trg op de bank zitten met een kommetje chips langs mama en papa eredivisie kijken

11 augustus 2013 om 12:06

Beetje provoceren?

11 augustus 2013 om 12:09

Goodoldfredje

Jij volgt pas sins een week voetbal en de rest van je leven was jij in to the korfbal.. Want je hebt er de balle verstand van, eriksen en ook onze belg tekenen allebei BIJ als ze niet verkocht worden, dat is al weken bekend, dus elke club kan volgens jou een half jaartje wachten maar dan heeft die nog een anderhalf jaar contract. Slimheid van een ezel..

11 augustus 2013 om 12:10

Eriksen wilt helemaal niet weg. Natuurlijk heeft iedere speler zijn ambities maar je doet nu overkomen alsof hij pleite moet. Hij tekent net zo graag bij. Dus in die zin heeft hij een 2 jarig contract alleen niet formeel. Daarnaast steekt hij er zeker bovenuit! Kan geen betere speler op zijn positie noemen die ook nog eens zo belangrijk is voor zijn club als Eriksen

11 augustus 2013 om 12:11

Dat klopt dan toch? Eriksen voor 12 miljoen en Alderweireld er gratis bij. Wat een matige speler is dat.

11 augustus 2013 om 15:05

Afca3stars...

jij kijkt met een ajax bril!! coclusie is en blijft dat eriksen is overschat net als suljemani. als hij nu niet deze kans neemt zal hij nooit in een betere competitie terrecht komen en zo simpel is het.

12 augustus 2013 om 20:05

@afca3stars
Volgens mij ben jij degen met een steekje los met je provocaties.. Op basis waarvan is Alderweireld meer dan 45 miljoen waard? Verdedigen kan hij niet echt, opbouwend is het een drama. Het verschil met een Marcelo is maar minimaal!

En over Eriksen kan je snel klaar zijn, niet echt indrukwekkend, steekt er nooit bovenuit bij Ajax dus is hij ook nog lang niet klaar voor een stap naar de Europese subtop.

Probeer je trouwens serieus een opmerking over iemand zijn intelligentie te maken met het woord slimheid?

11 augustus 2013 om 08:41

@fcbogarde 15 miljoen voor Eriksen meet een 1 jarig contract. Dat geloof je toch zelf niet. 17 miljoen is een prima openingsbod en met goed onderhandelen kom je op 20 met wat clausules. En dat is voor deze 2 in deze situatie de absolute hoofdprijs.

11 augustus 2013 om 09:51

Ik zou best akkoord willen gaan met een bod van 17 miljoen voor deze 2 maar dan een doorverkoopclausule in contract van erikesen van 25%.

11 augustus 2013 om 10:15

@ korenaar
Kijk naar wat ze voor het 1 jarige contract van verdediger Vertonghen betaalden. Dan is dit niet echt een realistisch bedrag voor Eriksen.

11 augustus 2013 om 10:20

Tuurlijk jongen, sinds wanneer bepaal jij hier de waarde van een contract? Ajax mag ervoor vragen wat zij willen, en aangezien Eriksen een belangrijke speler is laat je hem dus niet voor een prikkie gaan. Ook al heeft hij nog maar en eenjarig contract. Waarschijnlijk had je dit niet gezegd als het om Twente zou gaan.

11 augustus 2013 om 10:36

@futures Tuurlijk jongen. Iedereen mag hier zijn reactie geven op de waarde van deze 2 spelers behalve Korenaar. Tuurlijk jongen zo lang de berichtjes in het straatje van Futures passen dan mogen ze hier geplaatst worden maar als het meneer niet aanstaat dan mag dat niet en dan moet iemand op zo´n manier benaderd worden. Tuurlijk jongen misschien is het je ontgaan dat dit een discussie site over voetbal is en mensen hier hun mening mogen geven, schijnt vrijheid van meningsuiting te heten maar daar heb jij kennelijk noch nooit van gehoord. Tuurlijk jongen mogen Ajacieden wel hun mening geven over iets wat er bij een andere club gebeurd en tuurlijk jongen mogen fans van andere clubs vooral niets over Ajax vinden. En tuurlijk jongen mag Ajax vragen wat ze willen maar misschien moeten ze eerst even vragen of Futures het wel goed vind.

11 augustus 2013 om 10:41

Beetje gefrustreerd? Misschien in het vervolg maar onderbouwen waarom een 1 jarig contract zo bepalend is volgens jou betreft de prijs? Naar mijn mening spelen zijn voetbal kwaliteiten toch wel een belangrijkere rol daarin. Hij is gewoon niet zomaar te vervangen, en dan mag je inderdaad wel die 15 miljoen vragen voor hem.

11 augustus 2013 om 10:45

@futures. Dat kan ik beter aan jou vragen gezien de manier waarop je het bericht aan mij begint.

11 augustus 2013 om 11:10

@futures een contract is altijd leidend.. Je kan zo goed zijn als Messi bij een club als Excelsior en ontzettend belangrijk zijn voor het team, maar als je contract is verlopen dan zal Excelsior er niets voor krijgen.

11 augustus 2013 om 11:31

Je tuurlijk jongen knop blijft hangen.

11 augustus 2013 om 11:37

Als jullie Brands hadden was dat misschien nog wel gelukt! Maar 25procent is niet realistisch, sorry

11 augustus 2013 om 12:21

Het contract zal niet verlopen, ze tekenen bij als ze niet weggaan.

Verder is het contract een onderdeel waar naar gekeken wordt, maar niet bepalend. Kijk maar naar een Neymar voor 57 miljoen met een eenjarig contract die in Europa nog niets heeft laten zien.

Al met al denk ik dat een bod van 21 miljoen best realistisch is. 14 voor Eriksen en 7 voor Toby.

11 augustus 2013 om 15:12

Er wordt geen geld geleend bij de gemeente we hebben het stadion gronden verkocht (want wij hadden een eigen stadion) kan ajax niet zeggen volgens mij. maar goed de meeste hier kijken allemaal met een ajax bril en valt er weinig te discusieren omdat jullie niets aanemen. wel gek dat dit alleen met ajax supporters is daar waar je met andere supporters gewoon goed kunt discusieren en zij ook dingen aanemen. jij ruikt zeker je eigen scheten ook als je ze gelaten heb zelf ingenomen bastard.

11 augustus 2013 om 09:46

Negen miljoen voor een éénjarig contract. Prima bedrag voor hem hoor..

11 augustus 2013 om 10:22

dat gezeik over een 1 jarig contract!!
Eriksen is met een contract van 1 week nog meer waard dan 9 miljoen!!!
Is op dit moment gewoon de beste middenvelder in de eredivisie met een schat aan ervaring in Europa al op zijn 21ste.
Dat hier een paar anti ajax supporters roepen dat hij dat niet waard is, is het toppunt van calimero gedrag!!

11 augustus 2013 om 10:34

Wat heeft dit nou weer met calimero gedrag te maken?

11 augustus 2013 om 10:42

Inderdaad Bram. Eredivisie!! Eén van de meest zwakke competities In Europa. Of ben je de veegpartijen tegen Dortmund en Real vergeten. Dan heb ik het nog niet eens over Utrecht en Vitesse dit jaar in de voorronde EL.

11 augustus 2013 om 10:49

veel geld voor deze aardige spelers, we moeten de kwaliteiten van Eriksen en Alderweireld met alle respect hoor, niet gaan overschatten. Er zijn betere spelers bij Ajax de laatste jaren weggegaan

11 augustus 2013 om 11:31

@bram1282

Kagawa kostte iets van een 15 à 17 miljoen euro met een eenjarig contract. Hij had zich al bewezen op het allerhoogste niveau, namelijk de Bundesliga. Eriksen heeft dit nog niet gedaan. Daarbuiten is hij niet altijd even constant in één van de kleinere competities uit Europa. Dus hij is geen garantie voor Spurs. Volgens mij is 7 voor Alderweireld en 10 voor Eriksen een prima bedrag.

11 augustus 2013 om 11:32

Veegpartijen tegen real en dortmund....gek hea daar zou tottenham ook een veegpartij van krijgen hoor! ik snap niet dat mensen daar altijd zo negatief over zijn. We hebben het hier over de absolute top van europa die dan met 3, 4-0 wint van Ajax dat is toch niet zo raar?

On: 17 Miljoen is te weinig dat is gewoon zo. Ik denk dat 20-22 miljoen in de buurt komt en ik denk dat Ajax ze niet zal laten gaan voor 17 mil. Anders zijn ze echt gek geworden als ze dat accepteren! Daarbij komt dat erkisen en alderweireld het wel moeten willen natuurlijk!

11 augustus 2013 om 11:47

Heb jij niet meegekregen ofzo dat als Eriksen en Aldeweireld niet vertrekken dat ze hun contract verlengen zodat ze dan niet transfervrij weglopen. Alleen omdat ze anders transfervrij weglopen is dat ze minder betalen bij een eenjarig contract. Maar dat is hier dus niet het geval.

11 augustus 2013 om 12:16

Ze hebben gewoon een 2 jarig contract... Niet formeel maar ze hebben het wel. Ze gaan namelijk bijtekenen als ze niet vertrekken dus ik denk dat Ajax op zich zat ruimte heeft om te onderhandelen.

11 augustus 2013 om 12:27

Waarom tekenen ze nu niet al bij dan? Ik snap daar niets van. Als ze een maandje of twee bijgetekend hadden kon je nu de hoofdprijs vragen, ik moet nog zien of ze daadwerkelijk bijtekenen als ze niet verkocht worden. Ze zullen sowieso alles op een transfer zetten nu.

11 augustus 2013 om 10:38

@fc Bogarde

15 miljoen voor een speler met nog maar een 1 jarige contract, ff serieus blijven 9 miljoen voor een speler met een aflopend contract mogen ze hun handen dicht knijpen, vind trouwens 8 miljoen wel erg overdreven voor een matige verdediger als alderweireld

11 augustus 2013 om 11:33

Openingsbod? haha en zijn afgelopen periode veel betere spelers verkocht als deze beide heren tegen aanmerkelijk lagere bedragen.. ik denk niet dat The Spurs zover gaan als hierboven beschreven.
Die matige Belg is niet meer dan 4 miljoen waard, Eriksen een speler met 1 jarig contract is still blijven staan in zijn ontwikkeling, zal niet meer dan 7 miljoen opleveren.

11 augustus 2013 om 13:16

Vergeet niet dat norwich al 8mil over had voor "Die matige belg" waar je het over had. Daarnaast zal Eriksen gewoon 12 tot 15 miljoen opleveren..

11 augustus 2013 om 15:18

Mensen we gooien hier maar met bedragen over wat een speler waard is. laten we eerlijk zijn, dat kun je tegenwoordig niet meer schatten het is tegenwoordig neit meer wat de speler waard is maar wat de club ervoor wilt geven. neem bijv Bale meer dan 100mil das onmogelijk wanneer bijv rooney maar 48 moet kosten. of kijk naar barcelone, Villa verkocht voor 5 mil. dat is minder dan Lens of mertens terwijl Villa volgens mij toch even NET iets beter is. vind de voetbal wereld een beetje doorgeslagen. rare bedragen en beredeneringen.

11 augustus 2013 om 11:43

voor een speler met een contract van nog maar 1 jaar daar krijg je echt geen 15 miljoen voor 9 is opzich te wijnig voor een speler zoals eriksen

11 augustus 2013 om 11:44

Laat ze maar lekker verkocht zijn voor volgend weekend.

11 augustus 2013 om 11:51

Voor Eriksen 12 en voor Alderweireld 5 mil.
Dat zijn hele normale bedragen voor dit niveau spelers en zelfs nog een beetje hoog.

11 augustus 2013 om 11:57

Tuurlijk, voel ff aan je voorhoofd ofzo! Contract dat nog minder dan een jaar doorloopt en jij denkt Ajax 15 miljoen moet krijgen voor Eriksen.. Wat een fantasie!!!

Je moet als je voor die twee totaal 17 miljoen krijgt.. Heeeel snel zorgen hun koffers gepakt worden

11 augustus 2013 om 12:19

Ze verlengen toch als ze niet weg gaan dus hebben ze nog een 2 jarig contract in principe... Ajax hoeft niet te verkopen, dus gewoon niet doen.

11 augustus 2013 om 12:56

Waarom zijn alle Ajaxieden in godsnaam zo naïef. Als een Eriksen en Alderweireld na afloop van hun contract aan het einde van het jaar zo kunnen binnen wandelen bij de Spurs gaan ze voor geen goud bijtekenen. Houdt er even rekening mee dat deze jongens hun geld in 10-15 jaar bij elkaar moeten krijgen.

9 miljoen voor Eriksen?? zijn ze gek geworden ofzo? minstens 15!
Verder snap ik ook niet waarom Eriksen gehaald moet worden, ze hebben daar met Holtby, Sigurðsson en Dembéle toch al genoeg aanvallende middenvelders bij de Spurs?

Ik denk overigens wel dat Toby een goede aankoop zou zijn voor de Spurs, weer samen met zijn maatje Vertonghen achterin centraal.

11 augustus 2013 om 09:04

@bananensap, volgens mij verlangt Ajax rond de 9 miljoen voor Eriksen, dus wat is er dan mis met dit bod?

11 augustus 2013 om 10:25

volgens mij telt niet in een discussie, dus zeg dan niets.
ajax vroeg 17 miljoen voor eriksen, dus hij zal niet weg mogen voor minder dan 15.
Bovendien is dit een koopje net als vertonghen vorig jaar, ze zullen namelijk dikke winst op hem maken!!!!

11 augustus 2013 om 11:35

Vertonghen hebben ze veel te makkelijk laten gaan inderdaad voor 9. Alderweireld 8 miljoen is dan niet slecht. Eriksen laat dit bestuur ook weer veel te makkelijk gaan als ze 9 vragen.
Weer een stap dichter bij de beurs exit zullen ze denken.
Ik denk, weer voor het zoveelste jaar achter elkaar een stap terug. Stel de doelstelling maar weer naar beneden bij

11 augustus 2013 om 11:38

15 miljoen haha grapjas 1 jaar contract, stil blijven staan in zijn ontwikkeling, geen ervaring op een hoger niveau (tel aub niet de verloren CL wedsrijden mee waar hij door de mand viel tegen betere tegenstanders)

11 augustus 2013 om 12:20

Jan ging voor 12 miljoen. 8 mil direct en 4 variabelen.

11 augustus 2013 om 12:24

Die 6 cl wedstrijden per jaar dus in 3 jaar tijd 22 (incl 4 voorronde wedstrijden in 2010) en vergeet het affiche Ajax - united en vice versa niet. Toldos calimero doe is normaal. Ook strootman zou tegen real etc door de mand vallen en die leverde ook 20 miljoen op... Dus dat zegt helemaal niets!!! Gewoon vasthouden aan 14 klaar!

11 augustus 2013 om 12:28

Prachtige vergelijking, Strootman tot 2016 contract en totaal andere positie dan meer Eriksen. Eriksen is maximaal 10 miljoen waard en daar mogen jullie (in mijn opinie) heel blij mee zijn.

11 augustus 2013 om 12:52

Maar dat is ook de makke van dit beleid. Zodra spelers een beetje op niveau zijn gaan ze voor weinig weg. Dat houd je toch. Maar Ajax doet toch niets met het geld dus waar maken we ons druk om of het nou 15 of 20 miljoen wordt. Ze lopen toch weg en er komt geen vervanging.

11 augustus 2013 om 12:05

Omdat Holtby en Sigurdsson er verrekte weinig van kunnen en Dembele vaak nog iets verder naar achteren speelt.

11 augustus 2013 om 12:16

Norwich was toch al akkoord met Ajax over 6 miljoen? Ik denk dus eerder dat Alderweireld 6 miljoen is en Eriksen 11 miljoen. Nog steeds duurder dan bv. Mertens en Lens. Bony ging voor 14 miljoen de deur uit, en die was de beste speler van de Eredivisie. Dan is Eriksen met een eenjarig contract voor 11 miljoen een mooi bedrag

11 augustus 2013 om 12:25

Klopt maar die speelde in de spits. Eriksen is de beste op zinn positie in Nederland.

Beetje weinig, ik denk eerder aan een miljoentje of 22, 23..
9 voor Toby en 14 voor Eriksen. Ben benieuwd of de deal er gaat komen..

11 augustus 2013 om 09:49

9 voor alderweireld met en 14 voor Eriksen? Met een eenjarig contract lijkt me dat toch niet erg realistisch. 5,5 en 10 had ik reëel gevonden want het zijn goede spelers (vooral de Deen) maar eenjarige contracten gaan niet de deur uit voor meer denk ik.

11 augustus 2013 om 09:52

Hoezo niet realistisch? Vorig jaar verkochten we vertonghen met een eenjarig contract voor volgens mij 12 a 14 miljoen en eriksen is toch wel van een ander kaliber.

11 augustus 2013 om 10:11

''toch wel van een ander kaliber''

Vertonghen was de absolute uitblinker bij Ajax, en was het niveau van Ajax al ver ontstegen. Eriksen heeft veel potentieel, maar is nog niet zo belangrijk voor Ajax als dat Vertonghen dat was. Dat kan hij wel worden, maar nu nog niet. Vertonghen is nu al een van de beste verdedigers in de PL.

11 augustus 2013 om 10:51

Vertonghen was een klasse beter dan een Alderweireld of Eriksen hoor, ik vind Eriksen een prima voetballer, maar hij wordt ook wat gehypt

Is hij zo'n geweldige sterspeler die Ajax iedere week aan de hand neemt en ook internationaal super speelt? Nee toch?

Vind dat een beetje weinig , vind 22 ml. wel een mooie prijs voor hun allebij.

Dus meer dan honderd miljoen euro verlangen voor Bale, maar dan wel ''maar lielfst'' zeventien miljoen euro max. willen uitgeven voor twee sterkhouders van Ajax? Als Ajax dat doet, kunnen ze de titel trouwens wel vergeten.

11 augustus 2013 om 12:09

Tja ze kunnen het bieden, want Vertonghen liet Ajax ook voor 9 miljoen gaan. Alderweireld is veel minder dan Vertonghen.
Maar ik vraag me af of als deze twee weg zijn of we nog wel titel kandidaat zijn. Ieder geval niets meer in de CL te zoeken. Weer verzwakt ten opzichte van vorig jaar want er komt geen vervanging

Dit lijkt me nou een prachtige droomclub voor beiden en een mooie stap. Als deze club daadwerkelijk komt hebben ze hun gelijk gehaald door te wachten en de nodige clubs af te wijzen. Wel pittig om er een basisplek af te dwingen maar Eriksen zou het op termijn zeker lukken. jammer voor Ajax als dit doorgaat maar het is me wel duidelijk er op de transfermarkt nog wat bommen gaan ploffen, dus ga er vanuit dat ze beiden toch nog wel elders belanden. Tottenham mag alleen iets meer geld meebrengen, als Alderweireld 8 moest kosten voor Norwich, lijkt me dat nu niets minder geworden. En Ajax moet voor Eriksen inzetten op 15.

11 augustus 2013 om 08:07

Mooie club wel, maar voor die bedragen moeten we Tottenham wel wegsturen. Als we hiermee akkoord gaan, dan hebben we meteen de normen gesteld voor toekomstige transfers. En dat in een wereld waar de transferbedragen al zo belachelijk zijn. Alleen al op basis van dat principe moeten ze het niet doen. Jammer voor Chris en Toby dan, want dit is zeker een club die wel leuk kan uitpakken voor die twee. Marc en co. Zullen hier ook wel een stokje tussen steken alsmer uberhaubt iets van waar is.

11 augustus 2013 om 08:48

Ik denk niet dat eriksen dit doet. Hij heeft al aangegeven dat hij Ajax alleen voor een absolute topclub wilt verlaten. Tottenham speelt geen CL, denk dat dat een minimale vereiste is van Eriksen. Ondanks dat PL een sterke competitie is en Tottenham in potentie een topclub is. Dan gaat hij liever volgend jaar.

11 augustus 2013 om 09:17

Tottenham in potentie een topclub? Ze hebben geen fanbase van een topclub, geen omzet van een topclub, geen selectie van een topclub, geen stadion van een topclub, geen jeugdopleiding van een topclub, geen historie van een topclub... ze schreeuwen wel veel, dat wel.

11 augustus 2013 om 09:27

Tottenham is ook geen buurman van een topclub. ;-)

Zou een mooie transfer zijn voor de heren!

11 augustus 2013 om 09:54

Als Bale blijft kunnen ze dit jaar zomaar bij de laatste vier eindigen hoor

11 augustus 2013 om 10:04

@persiangooner

Iedere club kan een topclub worden. Zolang er geld en macht aanwezig is en een afzetmarkt voor het product (goed voetbal) is het overal mogelijk een topclub te creeëren.
Je argumenten slaan natuurlijk kant nog wal.

De selectie zit momenteel heel dicht tegen de top van Engeland aan.

Er komt een nieuw stadion. Bovendien was Arsenal geen topclub in het laatste tijdperk op Highbury?

De jeugdopleiding wordt steeds beter. U-21is ook nog eens in de finale van de play-offs gekomen nadat ze 2 keer de regelurie competitie hadden gewonnen.

Het complete complete trainingscomplex vernieuwd / verhuis en ziet het er echt uit als één van de mooiste die ik ooit gezien heb.

Fanbase, nee niet zo groot. Maar dat komt (helaas) vanzelf met succes. Dat is overal zo.

Historie, nee ook niet zo supergroot. Maar doet dat iets af aan de potentie?

11 augustus 2013 om 10:12

Heb jij een vriendin persiangooner?

11 augustus 2013 om 10:54

Tottenham speelt top 5 in de PL, topstad, topbegroting en volgens mij speelde Arsenal in hun vorige stadion ook niet voor meer dan 40.000 toeschouwers

Tottenham is groter dan een Ajax of PSV hoor

11 augustus 2013 om 11:52

Is dat een verkapte aanzoek mr torres?

@ Joelovic

Het is sindsdien wel enorm snel gegaan. Geld speelde ten tijde van Highbury niet zo'n grote rol als nu. In die tijd haalden PSV en Ajax ook gewoon de halve finale CL weet je nog.

Er is nu een soort van super elite in de voetballerij en het is enorm lastig om daar tussen te komen op de normale manier. Zelfs Arsenal heeft daar moeite mee en dat is de 4e meest waardevolle club ter wereld.

@ Jawis

scherp

11 augustus 2013 om 12:01

@persiangooner.

Is Arsenal wel een topclub dan? 8 jaar geen prijs meer gewonnen en al 9 jaar vast op hetzelfde niveau. Tottenham is een club die teminste een beetje progressie maakt terwijl Arsenal elk jaar juicht omdat ze 4e geworden zijn. En volgens mij weet jij ook niet wat potentie betekend of wel? De fanbase komt met succes, omzet komt met het nieuwe stadion, selectie komt met de nieuwe omzet (al vindt ik de selectie van Tottenham op bijna elke positie beter als van Arsenal maarja wat jij wil) en dat van de jeugdopleiding slaat gewoon simpelweg helemaal nergens op (vorig jaar O21 finale en eerste geworden in de competitie). Dan nog de historie, inderdaad niet veel titels maar wel een rijke history aan met de eerste Engelse club die een Europese titel heeft gepakt en de eerste Engelse club die de dubbel heeft gepakt. Voordat je gaat haten op iets moet je misschien eerst eventjes nadenken de volgende keer.

11 augustus 2013 om 12:07

De selectie van Spurs staat gewoon verder dan die van Arsenal. Ze hebben gewoon ontzettend goed ingekocht al.

11 augustus 2013 om 14:09

@ Marre123

Ik denk dat Arsenal meer afstand gaat nemen juist. Ze mogen van mij zoveel defensieve middenvelders halen als ze willen, maar daarmee los je de problemen niet op.

@ Dantethfc

Tottenham gaat op korte termijn geen successen boeken (tenzij een rijke arabier inspringt). Het duurt ook jaren voordat ze de vruchten kunnen plukken van een nieuw stadion. U21 is de minstzeggende jeugdlichting... echt goede spelers van die leeftijd zijn immers al doorgebroken.

Progressie? Arsenal boekt op de achtergrond meer progressie dan welke club ook. Het vertaalt zich nog niet in een betere selectie maar jullie zijn ook van Vdvaart naar Holtby gegaan en van Modric naar Dembele. Lijkt me geen vooruitgang.

Tottenham is zogenaamdop iedere positie beter dan Arsenal, heeft zogenaamd de beste speler uit de competitie in de gelederen en zogenaamd ook de beste verdediger... en nog eindigen ze onder Arsenal, knap hoor.

11 augustus 2013 om 10:01

Tottenham een droomclub? Waarom in vredesnaam? Bepaald geen grote club in Engeland en Europa, 50 jaar geleden voor het laatst kampioen geworden en 22 jaar geleden voor het laatst de FA cup gewonnen. Vorig jaar maar liefst 5de in de PL. Inderdaad voor elke voetballer zonder enige ambitie een droomclub!

11 augustus 2013 om 10:57

ik speel liever in de top 5 in Engeland dan in de top 2 van Nederland, hoezo heb je dan geen ambitie?

Qua voetbal, competitie, geld, beleving, leven qua stad ga je op alle fronten vooruit en kan het ook nog een springplank zijn naar nog grotere clubs.

Zou juist van ambitie getuigen dat je als voetballer realistische stappen neemt dan in 1x naar een te grote club gaat met kans dat je op de bank komt of net niet kan aanhaken en een net niet voetballer blijft, daar zijn legio voorbeelden van.

En voetballers leven nu en in de toekomst, wat heb je dan aan een club die prijzen in het verleden gewonnen heeft?

12 augustus 2013 om 13:05

Manodedios heeft het over een "prachtige droomclub"! Ik heb in je post geen redenen gelezen waarom de Spurs een prachtige droomclub voor Eriksen en/of Alderweireld zou zijn!

11 augustus 2013 om 10:36

Holtby lijkt me wel een heel goede concurrent, maar Eriksen zou het wel moeten lukken om een basisplaats af te dwingen, als je Alderweireld haalt, dan zou je hem toch ook naast Vertonghen in de basis zetten, toch?

Als Overmans zijnde zou ik gewoon meteen 30 miljoen vragen. Die Levy vraagt ook onrealistische bedragen. Als dat de norm is van Levy, hem daar dan lekker aan houden. Ik snap dat Levy zijn beste speler niet kwijt wilt, maar Overmars toch ook niet?

Tottenham denkt echt dat het al haar koopjes bij Ajax kan halen. Mou mooi niet. Niet weer een Vertonghen die voor 12 wordt aangetrokken en voor 27 of meer naar Barcelona zou vertrekken. Tottenham wil ook het maximale uit Bale persen maar voor een dubbeltje op de eerste rang bij Ajax zitten. Alderweireld is wel 7 a 8 miljoen waard en Eriksen 13 tot 15 miljoen. Ik zou als ik Ajax was wel Alderweireld laten vertrekken, vd Hoorn is er tenslotte. Alleen Eriksen met een jaar verlengen. Misschien wil hij dan wel een gelimiteerde transfersom in zijn contract van 12 miljoen.

11 augustus 2013 om 07:49

Waarom zou je als speler zijnde akkoord gaan met een nieuw contract met een verkoopsom van 12 miljoen erin als je weet dat er voldoende belangstelling voor je bestaat en je, wanneer je contract over een jaar afloopt, de clubs voor het uitzoeken hebt wanneer je transfervrij bent? Je zou in dat geval bovendien een flink bedrag aan tekengeld weggooien.

11 augustus 2013 om 07:56

Omdat het maar de vraag is of men volgend jaar nog interesse heeft in een speler die een jaar op de bank heeft gezeten (of zelfs op de tribune als je kijkt naar het aantal spelers in de selectie van Ajax) en daarnaast heeft hij een mondelinge overeenkomst om bij te tekenen als hij niet vertrekt deze transferperiode.
Dit is al zeker 20x uitgelegd, dus snap niet waarom je deze vraag überhaupt nog stelt.

11 augustus 2013 om 08:02

Omdat Eriksen Ajax niet transfervrij wilt verlaten, dat moge onderhand wel duidelijk zijn..

Verder lijkt het me wel een goed idee. Jaar langer bij Ajax, goed spelen en dan leggen clubs echt wel 12 miljoen op tafel. Tevens lijkt me 17miljoen voor Toby en Christian beetje weinig. Tegenbod van 25 en uitkomen rond 22/23 lijkt me dan beter. Bale moet ook voor het uiterste verkocht worden, dus deze twee sterkhouders ook.

11 augustus 2013 om 08:07

Dan gooi je dus misschien wel een miljoen weg, loop je het risico dat je volgend seizoen weer niet weg komt vanwege een (te) hoge transfersom (in het geval van de genoemde 12 miljoen) en laat je je chanteren door je club. Ik kan me voorstellen dat je als club je speler niet voor ieder bedrag verkoopt, maar maak dan ook gewoon gebruik van zo'n speler in zijn laatste contractjaar. Anders heb je er als club immers ook niets meer aan. Een goede Eriksen kan Ajax immers weer het kampioenschap opleveren. Ik kan me ook nog wel voorstellen dat een speler toch bijtekent, maar dan wel voor een hoger salaris en een lagere geclausuleerde transfersom.

11 augustus 2013 om 08:13

Er zal zeer zeker wel interesse zijn voor Toby en Chris, ook al zitten ze een jaar op,de bank. Kijk maar naar Mickey die nu bij Benfica balt.
De vraag is of Toby en/of Chris wel op de bank willen zitten met het WK in zicht. Nou ja, Chris gaat er waarschijnlijk niet heen Het hangt toch grotendeels af van waar Marc en kompanen tevreden mee zullen zijn. Zal toch aardig wat meer dan 17 moeten worden met tweederde van de transferperiode al achter de rug.

11 augustus 2013 om 08:33

In deze reactie kan ik me helemaal vinden. Als je je contract verlengt ben je een jaar later weer afhankelijk van de wensen van Marc en kompanen.

11 augustus 2013 om 09:16

Je verlengt nu je contract met een jaar en zit volgend jaar in exact hetzelfde schuitje als nu. En dat is een eenjarig contract te gaan en een hoge transfersom.

11 augustus 2013 om 09:58

Denken jullie nu echt dat de zaakwaarnemer geen zekerheid gaat inbouwen? Als hij verlengd wordt er gewoon een vaste transferbedrag afgesproken.

Haha 9miljoen voor de beste speler van de eredivisie. Tottenham wil net als vorig jaar het koopje van de transfer periode weer bij ajax op halen. Ajax moet gewoon 20voor Eriksen vrage, en anders gaat hij maar niet weg

11 augustus 2013 om 10:07

Zit Tottenham nu al achter Bakkali en Maher aan dan

Ik denk dat ze hun gewoon willen hebben omdat ze een jaarcontract nog hebben en niet eens zo nodig voor de basis, ze denken hun mooi even voor een prikkie te kunnen halen en een jaar later zijn ze het dubbele waard! als ze echt intresse hebben dan betalen ze wel 23 / 25 mil.en anders lekker ergens anders shoppen

De laatste 3 weken voor het afsluiten van transfers zijn ingegaan en meteen schijnt het raak te zijn bij Ajax.
Niet Liverpool maar Tottenham klopt aan de deur, met een ondermaatse prijs, maar toch....

Diverse Britse tabloids brengen het nieuws schijnbaar, zegt niets, de een kopieert de ander.

Eerst van Overmars zelf horen of het klopt. Zo ja, is de kans heel groot dat ze gaan, maar zeker niet onder de 25 miljoen in totaal.
Ajax gaat hoog inzetten en terecht, recent sprak Strootman dat Eriksen zeker het geld waard is dat voor Strootman betaald werd. Dit los van hun nog lopende contractduur.

Ben heel benieuwd, laat beide spelers in ieder geval nog tegen AZ en Feyenoord meedoen, zou ik zeggen.

11 augustus 2013 om 08:12

Liverpool komt wel dat is helemaal geen vraag. Suarez gaat daar echt zijn excuses niet aanbieden, die weet ook wel dat als hij zijn poot stijf houdt en Rodgers 'm niet meer opstelt Liverpool niet meer dan 10 a 15 voor 'm gaat vangen.

Ajax moet meer vragen voor deze twee spelers. Niet alleen komen de Spurs nu redelijk laat met dit bod maar gezamenlijk moeten deze spelers wel meer dan 20 mio op kunnen leveren, aflopend contract of niet. Hopelijk kan Overmars er nog een beetje een lekker prijs uit onderhandelen.

Voor de Eredivisie natuurlijk jammer dat er weer goede spelers vertrekken, maar zoals we nu bij PSV zien staat er altijd wel weer iemand anders op om die plek in te nemen en dat is maar goed ook!

11 augustus 2013 om 08:21

E bijn jij grappig zapperboy. Oh, mijn mening niet onderbouwd? Nou ja, die van jou ook niet.
Maar goed, ga jij maar weer lekker stoken op Ajax topics. Dat is nou eenmaal zaligmakend voor jou zielige levensstijl.

On: zelfs Chris en Toby zouden zich beledigd moeten voelen met zo'n bericht. Ik geloof uberhaubt niet dat dit volledig waar is. Misschien is er wel over gesproken en plakt er weer een ander voor de gein een bedrag van 17M aan en ziedaar: een nieuwe roddel is de wereld in geholpen.

Edit:
Ik denk dat zapperboy zijn opmerking al verwijdert is want nu zie ik het niet meer.

Kzie ze wel graag komen. Maar niet meer dan 20 mil. EN Eerst WEG MET Adebayor. En waarom kochten ze soldado kzag liever benteke of aubameyang komen ( pure goalgetters ).

11 augustus 2013 om 08:27

Voor minder dan 20 miljoen gaat Ajax niet akkoord. Alderweireld is de beste verdediger van de eredivisie en hij kan bij de spurs weer een gouden duo vormen met Verthongen. Moet hij wel Kaboul uit de basis spelen, maar dat zie ik wel gebeuren. Eriksen is de beste middenvelder van de eredivisie en daar kan Tottenham erg veel plezier aan beleven.ze missen na het vertrek wel een echte spelmaker en ik denk dat Eriksen die rol perfect kan invullen.

20/25 miljoen is echt een koopje voor deze twee spelers.

11 augustus 2013 om 09:15

Heeft Ajax veel te willen in deze? Ik ben er niet zeker van! Ze hebben beide nog een 1-jarig contract.. Eriksen wil weliswaar wel bijtekenen, maar hier zal wel een transferclausule in opgenomen worden. Ik ga ervanuit dat beiden voor 21milj incl bonussen vertrekken. 30 miljoen legt niemand neer voor Eriksen en mocht er een club echt concreet zijn hadden ze allang 20miljoen geboden!

11 augustus 2013 om 10:19

Als Eriksen wilt bijtekenen dan heeft Ajax wel wat te willen ja. Want de clausule voor Eriksen in zijn nieuwe contract gaat natuurlijk nooit 9 miljoen euro zijn...dan zou Ajax er geen baat bij hebben als bij bijtekent. De clausule zal een mooi bedrag voor Ajax moeten zijn, en voor Eriksen een bedrag waarvan hij weet dat de grootste clubs het zullen betalen. Ajax heeft met Eriksen betere kansen in de CL, betere kansen op de titel, dat samen is alleen al makkelijk 9 miljoen euro waard. Voor 9 miljoen euro laat Ajax hem nu echt niet gaan.

En hoe vaak gebeurt het wel niet dat er juist in de laatste paar dagen opeens clubs concreet worden? Dat is bij Sneijder en Zlatan ook zo gegaan.

Alderweireld mag vertrekken, van der Hoorn is al binnen.

11 augustus 2013 om 11:38

Haha kaboul uit de basis spelen. Dat gaat nog wel ff duren. Ik vind Dawson zelfs nog beter dan toby. Eriksen is daarnaast ook niet zeker van zn plaats met zoveel middenvelders.

11 augustus 2013 om 12:28

Kaboul speelt al weinig... Dus uit de basis spelen is een makkie. Daarnaast is dawson echt niet beter als toby! In ben naast Ajax ook spurs supporter en probeer 1 of 2 wedstrijden per jaar te bezoeken in london... Geloof je zo goed zijn dawson kaboul niet

Ik denk als Tottenham water bij de wijn doet en uiteindelijk tussen de 20-25 mil betaald voor Toby en Christian dat Ajax dit niet kan weigeren. Ze zouden overigens zeker niet misstaan bij Tottenham.

voor het duo is dit echt te weinig hoor. eriksen is 2 x zoveel waard als alderwiereld, dus dan zijn ze samen zeker 24 mio waard...

Tijdverspilling, bied dan toch minstens 1,5 keer zoveel, dan mag je komen praten, maar nog steeds niet kopen eigenlijk.

11 augustus 2013 om 10:44

Alderweireld zou wat mij betreft wel weg mogen, maar de blessure van Veltman komt op een vervelend moment, ik zie liever hem dan Van Der Hoorn.

11 augustus 2013 om 11:41

Ik zie van der hoorn liever dan veltman. Van der hoorn heeft tenminste al seizoen ervaring bij het spelen met de grote jongens. Veltman is een kuikentje dat net komt kijken

11 augustus 2013 om 12:24

Oh, misschien las ik het verkeerd, als ze met deze titel bedoelen dat er twee keer 17 miljoen wordt neergelegd kan Alderweireld misschien wel verkocht worden voor een dergelijk bedrag, maar Eriksen zou ik gewoon houden als ik Ajax was, die is namelijk met afstand veel meer waard.

12 augustus 2013 om 08:43

7/8 miljoen is een prima bedrag voor Alderweireld

bod richting de 20 miljoen weten te krijgen, strik erom heen en verkopen lijkt me :P

Mooi bedrag.... Voor alleen Eriksen, maar als ze Toby erbij willen, moeten ze echt nog wel een miljoentje of 7 a 8 meer neerleggen!

Als Alderweireld komt en Vertonghen blijft dan zal eerst genoemde gewoon een groot gedeelte moeten gaan banken. Hij gaat echt niet Kaboul of Dawson zomaar uit de basis spelen. Natuurlijk heeft Alderweireld potentieel maar er kan niet gespeeld worden zonder een centrale verdediger met een paar jaar Premier League ervaring.
Eriksen is natuurlijk een versterking maar zouden er niet eerst eens wat middenvelders verhuurd en verkocht kunnen worden. Het aantal centrale middenvelders begint absurd te worden.

11 augustus 2013 om 10:46

Sigurdsson ofzo kan wel verkocht/verhuurd worden, want anders heb je voor de CAM positie Eriksen, Holtby, Dembélé en ook nog Sigurdsson (of hoe je het ook schrijft), 3 lijkt me wel genoeg (volgens mij kan Chadli er in noodgevallen ook nog spelen, maar weet t niet zeker)

11 augustus 2013 om 10:55

Aankomend seizoen gaat Tottenham naar alle waarschijnlijkheid 4-3-3 spelen met een echte nummer 10. Zowel Holtby en Dembele lijken zich moeten te richten op een verdedigende rol maar kunnen evt. ook op 10.
Maar ik zal even het rijtje middenvelders uit de selectie opnoemen; Huddlestone, Parker, Paulinho, Dembele, Sigurdson, Holtby, Livermore, Sandro, Carrol. En dan kunnen Bale en Chadli evt. ook nog op 10 spelen. En kan Vertonghen evt. als verdedigende middenvelder spelen. Dat is toch volledig belachelijk voor 3 posities.
Sigurdson zou ik trouwens niet verkopen hoor, daar zit heel veel potentie in. Vorig jaar moest hij vaak op linksbuiten spelen omdat daar niemand voor in de selectie zat maar hij heeft bewezen over geweldig inzicht en schot te beschikken.

12 augustus 2013 om 08:35

Dan moet je misschien Livermore en/of Carrol verhuren/verkopen

Die Levi is erg goed in het uitknijpen van Madrid en zijn werknemers, maar Ajax zou toch minimaal 15 voor Eriksen en 7 voor Alderweireld moeten vangen.

Even ter vergelijking.
Afellay ging weg voor 3.5 miljoen met een contract van een half seizoen
En affelay was in zijn topdagen nog steeds 5 klasse beter dan wat eriksen nu in zijn topdagen laat zien.
en al helemaal meer waard voor een elftal dan een alderwereild.
Als ik ajax was zou ik het bod meteen accepterenn
.

11 augustus 2013 om 08:24

Even voor de duidelijkheid.

Afellay was zeker niet beter dan Eriksen. Ik weet niet, waar je dat op baseert.
En verder was (en is) Afellay een blessuregevoelige speler.

Tot slot, dat PSv genoegen nam met die fooi, moeten zij zelf weten. In Amsterdam doen we hieraan niet mee. Hiermee zijn de betreffende spelers het ook eens !

11 augustus 2013 om 08:26

Zijn ook lekker te vergelijken he , en affelay 5 klasses beter ? Ga maar weer snurken jij

11 augustus 2013 om 08:33

Rentree, jij bent zeker de grappenmaker thuis. Zowiezo zullen spelers van Ajax meer opbrengen die bij Ajax hebben gespeeld. Dit is niet om te stoken hoor. Het is gewoon een feit. Spelers met een eenjarig contact bij Ajax leveren geregeld nog meer dan 10M op. en jij loopt over Affelay te pochen? Wat heeft die internationaal nou gepresteerd. (ja. Ik weet ook wel dat hij een lullige blessure heeft opgelopen bij Barcelona, maar bij Schalke heeft hij nou ook niet veel,betekend).
Verthongen bv wordt meteen opgesteld in het Premier League elftal van het jaar. Als je van Ajax overkomt dan weten clubs dat de kans groot is dat zo'n speler in ieder geval niet hoeft te wennen aan de druk van een grote topclub. Daarom slagen ze ook vaker. Ja, niet alle Ajacieden slagen, maar het percentage ligt wel heel wat hoger dan dat van de andere clubs. Nogmaals, dit is niet stoken, maar feiten gebruiken om mijn opinie te onderbouwen.

11 augustus 2013 om 10:48

Inderdaad, zie Suárez, Ibrahimovic, Vertonghen, Sneijder, Huntelaar, etc.

11 augustus 2013 om 11:44

Ik schaar alderweireld en eriksen niet in de categorie vertonghen zlatan suarez sneijder etc

11 augustus 2013 om 15:26

Dat is gewoonlijk bij jullie. Jullie lopen steeds maar achter de feiten aan. heeft waarschijnlijk meer te maken met het beruchte gun factor.
Dat werd ook over Vermaelen, Verthongen gezegd. Zelfs over Suarez die door die stevige PL verdedigers wel overhoop geschopt zou worden want de eredivisie verdedigers waren toch wel 10 klaasen minder. Kijk maar wat die nu hebben gedaan het eerste jaar na hun transfer.

11 augustus 2013 om 12:30

Uit welk nest ben jij (head first) gevallen? Je kraait onzin uit!

Spurs zou voor Eriksen de perfecte club zijn. Net iets onder de absolute top zodat hij zich hier goed kan doorontwikkelen om later alsnog die stap te maken. Een veel betere keus ook dan Liverpool omdat er naar mijn mening bij de Spurs veel gerichter word gewerkt om de aansluiting met de echte top te krijgen. Bij Liverpool is het veel opportunistischer en met minder visie. Zelfs wanneer Bale zou vertrekken blijf ik erin geloven dat Spurs voor de Cl-tickets blijft strijden.

Wat Spurs echter met Alderweireld moet ontgaat mij volledig. Alderweireld is echt een niveau minder dan Vermaelen en Vertonghen. Die heeft in de subtop van het Engelse voetbal niets te zoeken. Hautain wees hij Norwich af terwijl dat voor hem niet eens zo´n slechte instap was geweest om zich door te ontwikkelen. Mocht Everton concreet voor hem worden dan is dat wel een betere optie natuurlijk. Het zou ook niet slecht voor hem zijn om nog een jaar bij Ajax te blijven en zich daar verder te ontwikkelen. Maar Spurs is echt veel te hoog gegrepen.

11 augustus 2013 om 10:50

Hij kan toch ook back-up worden, dan heb je wel een hele goede back-up aan hem, hij heeft ook met Jan samengespeeld, dus is eigenlijk al een soort van 'ingespeeld' met opbouwen, enz.

En weer een club die deze 2 spelers allebei willen hebben. Das wel heel toevallig he. Daardoor geloof ik ook dit bericht weer niet.

11 augustus 2013 om 12:27

Het zal wel een beetje zijn als ''groot inkopen, beter af te dingen''. Zeker gezien dit bod willen ze voor een dubbeltje op de eerste rij zitten..

Als dit bericht klopt, dan gaat het wel door. Toby en Christian zien dit wel zitten denk ik. Overmars kan wel hoog in de boom gaan zitten, maar dan voorspel ik toch dat deze spelers moeilijk gaan doen. Ik zeg dat de deal beklonken wordt voor zo'n 20 miljoen.

11 augustus 2013 om 10:22

Overmars gaat dan even snel rekenen: Alderweireld wordt al 8 miljoen op geboden door Norwich eerder. Dat zou 12 miljoen voor Eriksen betekenen. Als Ajax kampioen wordt of een ronde verder komt in de CL dan heeft Ajax al ongeveer dat bedrag te pakken...en met Eriksen is de kans daarop veel groter. Dan stuurt hij Alderweireld in zijn eentje naar Tottenham of Moskou en houdt hij Eriksen lekker een jaar....die heeft ook al aangegeven te willen bijtekenen overigens.

Bied dan niet, 10 meer dan kan je het er nog over hebben.
Maar dit is duidelijk te weinig.

Als je strootman voor 20 miljoen kan verkopen zijn deze 2 minstens 25 a 30 miljoen waard..

11 augustus 2013 om 09:07

Het ontgaat je kennelijk volledig dat Strootman nog een 3 jarig contract had terwijl deze 2 spelers nog maar 1 jaar onder contract staan. Eriksen is een goede speler maar Alderweireld mag dan in de eredivisie wel goed zijn maar is Europees gezien gewoon middelmaat. Spurs is ook veel te hoog gegrepen voor hem. Prima openingsbod en beide spelers zullen Ajax toch echt duidelijk maken dat dit voor hun wel een droomclub is.

11 augustus 2013 om 10:54

Eriksen is de beste middenvelder van de Eredivisie, heeft veel potentie en ervaring (ook in Europa) en is nog erg jong (en jonger dan Strootman) + hij is international.

Alderweireld kan op 2 posities spelen, is nog vrij jong, heeft potentieel (en heeft ook met Jan Vertonghen samengespeeld, wat een voordeel is, en is de beste verdediger van de Eredivisie.
Net als Eriksen, heel belangrijk voor dit Ajax. En ook hij is international, veel ervaring in Europa.

11 augustus 2013 om 12:14

Zijn al jullie Ajax-fans nou zo dom of wat?????
Als je nog niet snapt Ajax niet de hoofdprijs kan vragen voor die 2, dan snap ik ook meteen waarom jullie voor Ajax zijn geworden . Meelopen met de rest zonder zelf goed na te kunnen denken??

Want als je helder nadenkt zou je snappen 17 miljoen al heeeel veel is voor die 2 op het moment

hou mijn hart vast, maar gun het hun tweeen wel, maar 17 mlt samen en 9 voor ariksen, dat is wel wat weinig voor hem, ook al heeft hij no maar 1 jaarcontract.

17 miljoen is veels te weinig. Met die twee hebben ze een redelijke kans op overwinteren in de champions league. Dan heb je ook zo 17 miljoen bij elkaar.

Iets te weinig. 22 miljoen is een mooi bedrag. Meer zijn ze samen ook niet waard denk ik.

11 augustus 2013 om 10:15

Meer zijn ze niet waard??
En Strootman is hij +/-17 Miljoen waard?????

11 augustus 2013 om 12:44

@downvalley

Als je nou even nadenkt dan weet je dat Strootman nog een contract had van 3 of 4 jaar en deze twee spelers maar voor 1 jaar.

11 augustus 2013 om 16:26

Strootman had nog een contract voor een jaar of 4. En deze heren maar voor 1 jaar. Tevens zijn ze echt niet zo goed als veel Ajaxsupporters willen doen geloven, anders waren er wel grotere clubs voor hen in de markt.

Ik geloof dit verhaal niet!
De Spurs hebben een Eriksen helemaal niet nodig en dit zal wel weer wegebben .

Het leek zo heerlijk rustig te blijven bij Ajax maar ik ben echt bang dat we voor de 4e keer achterelkaar de ziel van ons team ( Eriksen) gaan verkopen en we weer moeizaam gaan voetballen en zoeken naar de juiste samenstelling.
Ze zouden bij Ajax voor dat de transferperiode begint een lijn moeten trekken bv 1 augustus en daarna verkopen we niets meer maar ja.........

Je krijgt bijna het idee dat clubs Ajax niet te sterk willen laten worden als team en dan maar de beste spelers wegkopen zonder een echt idee met die spelers te hebben! Alleen Jan heeft het meteen kunnen laten zien!

je kunt niet een strootman vergelijken met eriksen maar als beide spelers nog maar 1 jaar kontrakt hebben vindt ik dat dit een mooi bod is en dan zegen dat dit alleen voor eriksen betaalt moet worden is zeker weer amsterdamse arrogantie ? wat een geld voor zulke spelers zeg zo super goed zijn ze nou ook weer niet en dan maar afwachten of ze in de basis komen

Indien dit waar zou zijn, is het te weinig. Alderweireld kun je kwijt voor ongeveer 8 miljoen. Dat zou betekenen dat het bod op Eriksen 9 zou zijn, al denk ik dat zij Alderweireld minder inschatten op zo'n 6 en Christian op 11. Maar nee, het bod voor beide moet rond de 20 a 21 zijn.

11 augustus 2013 om 12:06

En zelfs dat moet Ajax niet doen, want er is geen vervanging voor Eriksen te halen. En Schone en Serero op die plek is gewoon een stap terug. Wanneer Ajax een rol in Europa wil spelen dan moet het elk seizoen beter worden, niet slechter.

Eden Hazard lijkt hij op. Snel, geweldige techniek, klein en een goed schot.

17 miljoen voor twee spelers met een contract van nog een jaar lijkt niet slecht.
Maar als je even verder kijkt, dan zie je dat het hier gaat om de leider van de defensie en de belangrijkste speler op het middenveld. Indien je deze spelers voor dit bedrag verkoopt, zul je in de komende 3 weken nooit van z'n leven gelijkwaardige ( of hier zelfs maar in de buurt komende) spelers van kunt halen.

Ik denk dat deze transfer ( als hij er van komt), Ajax veel meer gaat kosten dan dat hij oplevert.
Deze transfer, zal het niet makkelijker maken in de CL en ook een vierde opeenvolgend kampioenschap zal een stuk lastiger worden.

Maar ja dit is het lot van de Nederlandse clubs tegenwoordig, met de scheve financiële verhoudingen in het voetbal, zullen ze nog minder in staat zijn hun beste spelers te behouden.

Inderdaad wel een contract voor 1 jaar maar de afspraak is dat ze gaan verlengen als er deze zomer niets komt. Dat houdt in dat Eriksen volgend jaar ook weer met een 1- (of misschien wel langer?) jarig contract op te halen is.

Met dit competitieprogramma mogen ze 'lekker inkomen'. Worden pas over een paar weken getest en tussendoor Milan nog. Straks winter en Europese wedstrijden, dan moet er ook geknokt kunnen worden. Ben erg benieuwd maar ook onder de indruk momenteel

Dat was t 'lullige'. Nac speelde eigenlijk een heel aardig potje. Nu moet ik zeggen dat ik deze vraagstelling niet eens zo negatief vind, maar kan me voorstellen dat je als speler met een ander gevoel het veld afloopt. Je verliest onnodig en krijgt dit soort vragen, dan hoop je ook in de pers wat positivisme terug te horen denk ik

20 miljoen voor Strootman.. Dan is 17 voor Eriksen alleen niet genoeg hoor. Moet je nagaan als Toby ook nog zou gaan voor dezelfde 17 miljoen..

11 augustus 2013 om 09:53

Verschil zit er in dat Eriksen nog maar een jaar contract heeft. Bovendien heeft Roma 16 miljoen betaald voor Strootman, kan wel oplopen door bonussen.

11 augustus 2013 om 12:24

@ vierklau

Ja, maar beide spelers verlengen hun contract als het niet tot een transfer komt deze transferperiode. Je kan het dus net zo goed zijn als een tweejarig contract.

11 augustus 2013 om 13:53

Je zegt het goed: Als. Maar dat neemt niet weg dat er nu maar een 1-jarig contract dient te worden afgekocht. Overigens heeft Overmars inmiddels ontkend dat er een bod van Spurs is binnengekomen.

Voor ajax is het veel erger als alderwereld vertrekt dan eriksen. want eriksen kan opgevangen door schone of fischer, maar wie vervangt alderwereld. Als dat van der hoorn wordt. Dan heeft Ajax straks de langzaamste centrum verdediging van de eredivisie met moisander en van der hoorn.

11 augustus 2013 om 10:31

Van der Hoorn heeft het bij Utrecht uitstekend gedaan en is door de Boer gehaald als opvolger van Alderweireld. Met alle respect voor jouw mening, maar ik denk dat de Boer er toch wel kijk op heeft sinds hij top verdediger is geweest. Denk je niet dat hij prima kan inschatten hoe goed een verdediger is?

Ben benieuwd hoe deze jongens het zouden doen bij spurs zou echt leuk zijn als chadli eriksen dembele vertonghen alderweireld vaak zouden spelen. Zou ook echt blij zijn als Eriksen vertrekt bij ajax zon belangrijke schakel maakt de competitie weer wat spannender.

11 augustus 2013 om 12:05

Ik begrijp dat jij er blij van zou worden, maar dat zegt eigenlijk al genoeg: Ajax moet dit niet doen. 17 miljoen is te weinig om de competitie weer spannend te maken.

Dit gaat toch helemaal nergens over, zo'n laag bedrag voor twee hele goede spelers. Zo zie je maar weer dat ook die buitenlandse clubs Nederland niet serieus nemen vind ik.. In Engeland hadden de clubs zeker 20 miljoen per speler geboden als Alderweireld of Eriksen daar zou voetballen met die kwaliteiten!!

Ik vind dit een heel erg laag bod, sorry hoor Tottenham, maar 230 miljoen vragen voor Bale, en op Alderweireld en Eriksen maar 17 miljoen bieden. Naar mijn mening is alleen Eriksen al meer waard dan 17 miljoen! Schat Eriksen op 21 miljoen en Alderweireld op 8 miljoen, dus herzie je bod Tottenham en bied 29/30 miljoen.

Mocht AJAX met dit waardeloos bod akkoord gaan moet 1 ding afgesproken worden. Als beide spelers ook maar klein beetje ajacied zijn dan tekenen ze pas vanaf 19/08/2013..

17 Miljoen voor Eriksen en Alderweireld, belachelijk, alleen Strootman was al +/-17 Miljoen waard!
Ik denk voor beide spelers dat de Spurs eens richting de 24 miljoen moeten gaan denken.
Maar de meeste clubs denken dat ze spelers hier in Nederland voor een appel en ei kunnen kopen!!
Dit bod van 17 miljoen zou ik dus meteen richting de prullenbak gooien.
Dat beide spelers zullen niet te houden zijn, dat weet iedereen maar wel voor een goed bod.

En dan maar hopen dat Ajax in ieder geval voor Eriksen nog een vervanger haalt, want met Serero, Klaasen en Schöne, ben ik bang dat je het in de Champions Ligea niet gaat redden.
Met vd.hoorn en/of Veltman hebben ze wel een goede vervanger voor Toby Alderweireld.

Prima openingsbod, als Ajax zou ik hier een bod van 24 miljoen tegemoet stellen en dan hopen om op ongeveer 20 miljoen uit te komen.

11 augustus 2013 om 10:32

Gewoon weigeren, kijk wat Tottenham nu voor Vertonghen kan krijgen van Barca. Of wat ze zelf voor Bale vragen. De boom in met ze. Liever Eriksen over een jaar voor nop de deur uit en dit jaar betere kans in de CL en op de titel dan 12 miljoen beuren. Loop je de titel of de 2e ronde CL mis dan ben je dat geld ook kwijt.

Iemand als Brands haalt hier minimaal 25-30 Miljoen uit.
Ajax moet haar poot stijf houden, alhoewel ik me afvraag of Spurs wel die stap is die zeker Eriksen wel wil maken... De Spurs spelen alweer geen CL namelijk.

11 augustus 2013 om 10:48

a ja, de champions league, daar waar eriksen altijd zo goed voor de dag komt.
Schij toch uit. Eriksen is en blijft gewoon een matige voetballer die bij zware tegenstander volledig door het ijs zakt.

11 augustus 2013 om 11:22

Grappig, aangezien juist Eriksen er staat tegen grote tegenstanders.
Zijn matige wedstrijden speelt hij tegen de kleintjes.

Jij kijkt 0 wedstrijden van Ajax en moet gewoon je mond houden.

11 augustus 2013 om 11:45

waar was ie dan in de wedstrijdjes tegen Madrid ?
Je moet zelf je mond houden.

11 augustus 2013 om 11:58

Tegen Man City en Dortmund was i een vd besten.

11 augustus 2013 om 12:04

Reageer gewoon niet op topics over Ajax als je alleen maar wil stoken.

Eriksen is gewoon een groot talent, dat zijn potentie nog niet helemaal heeft waargemaakt, maar die wel de beste creatieve middenvelder in de Eredivisie is, en al twee jaar cruciaal voor het kampioenschap van Ajax.

11 augustus 2013 om 12:05

dat zegt dus meer over de rest.

Prevaleren ze een buitenlands avontuur? Waar heeft deze redacteur taalles gehad? Ze prefereren een buitenlands avontuur of laten een buitenlands avontuur prevaleren. Dit doet pijn aan de ogen. Als je een woord niet kent, gebruik het dan ook niet zou ik zeggen...

Te weinig Ajax moet minimaal 20 miljoen vragen voor de twee samen. 12.5 voor eriksen 7.5 voor toby. Zou wel heel dom zijn als je ze wegdoet voor een appel en een ei.

Ik zou zeggen strik erom en weg ermee, 17 miljoen is een aardig bedrag voor spelers met een jaarcontract en niet echt grote stappen maken, daarom komt de europese top niet bij deze spelers uit. Ik vind het wel jammer als ze gaan, maarja ze gaan liever naar een middenmotor in het buitenland dan dat ze af en toe kampioen worden.
Doorverkoopclausule van 10 procent erop en dan mogen ze ajax blij zijn, meer gaan ze er echt niet voor krijgen.

Eigenlijk belachelijk!! Waar heb je een voorbereiding op een seizoen voor als je toch na 2 speelrondes je 2 beste spelers moet verkopen ,lekker kan je overnieuw begiinen daar waar Psv lekker ingespeeld raakt.competitie vervalsing? dacht het wel!! Waarom beginnen alle competities niet gelijk? Ik zeg nadat de comp is begonnen niks meer verkopen,dit slaat nergens meer op.

11 augustus 2013 om 12:02

Inderdaad. Ajax zou mij zeer teleurstellen wanneer ze dit accepteren. Je verkoopt het kampioenschap voor 17 miljoen.

17 miljoen hahaha... als ajax dit accepteerd, zou ik zeer teleurgesteld zijn. Eriksen mag ajax niet verlaten voor minder dan 25 miljoen. Gewoon niet laten gaan en zoals bij suarez zo lang mogelijk voor ajax laten spelen.

8 voor toby is ok, maar 9 voor chris is denk toch te weinig. Het is wel een prima club waar beide zeker graag willen spelen!

Haha die Engelsen ook.

Eriksen minimaal 15 en Alderweireld minimaal 10. Klaar, haters gaan waarschijnlijk zeggen dat ze minder waard zijn maar zij hebben nergens verstand van. Beiden internationals en sterke spelers met veel potentie.

Tottenham wie is dat dan, spelen geen Champions League, niet om de titel en ook nie voor prijzen. Geen topclub dus die mogen thuisblijven.

Ja ik vind het ook belachelijk met die transferperiode, dat moeten ze echt veranderen. Is ook oneerlijk want als je op het laatste moment je betse spelers kwijtraakt moet je nog wel ff een vervanging regelen. Maar zou mooi zijn voor die 2 in de PL

11 augustus 2013 om 12:01

Daarom moet Ajax dit ook niet doen. Verkoop je deze twee spelers, dan kun je geen vervanging meer halen, en wordt je niet kampioen.

huh? Eriksen naar tottenham ?
Het grootste talent van de afgelopen honderd miljoen jaar naar een Engelse middenmoter ?
Is ie misschien toch nie zo goed niet.

11 augustus 2013 om 11:19

Omdat een speler in de belangstelling van tottenham staat is ie misschien niet zo goed? Kansloos

11 augustus 2013 om 11:47

inderdaad.
niet goed = niet duur = middenmoter
Simpele vergelijking

11 augustus 2013 om 11:36

Middenmoter? Rot toch op man.

11 augustus 2013 om 11:54

Haha het beste talent.

Deze twee zijn veel te belangrijk voor Ajax. Die kun je niet voor een knaak en een bos wortels van de hand doen. Ook al hebben ze een 1 jarig contract, 30 miljoen en ze mogen praten. Zelf moeten ze 100 miljoen hebben voor die draver terwijl een echte ras voetballer als Eriksen niks mag kosten. 17 miljoen alleen voor Eriksen voor al twee 30 en anders zoeken ze maar verder.

11 augustus 2013 om 10:53

kom op zeg, je kan Bale niet met eriksen vergelijken. Die Deen mag zijn schoenen nog niet strikken.

Ik vind die Eriksen goed, maar zo groot als dat ie steeds genoemd word vind ik hem echt neit. Voor Ajax is hij belangrijk maar hij doet geen geweldige dingen. Dit vind ik een mooi bod voor beide spelers. Alderweireld is ook een goede verdediger maar is ook neit meer waard! Het zou wel jammer zijn voor Ajax!

Vind het bod te laag voor beide spelers. Ook al hebben ze nog een 1 jarig contract vind ik 22 miljoen meer markt conform.

Heeft niemand het laatste zinnetje gelezen?
Quote: Eriksen mag naar verluidt voor ruim negen miljoen euro uit de Amsterdam Arena vertrekken.
Dan is 17 miljoen voor beiden een goed bod.

Als Ajax zijnde moet je dit niet doen. 2 van je beste spelers, die allebei nog groeimarge hebben, verkopen voor maar 17 miljoen. Ze hebben beide aangegeven dat wanneer een club niet met het gewenste bedrag opdaagt of wanneer er geen gewenste club komt, dat ze bij zullen tekenen. Dit geeft Ajax een vrij sterke onderhandelingspositie, omdat dit zo ongeveer hetzelfde is als een 2-jarig contract.

Voor Alderweireld lijkt me 8 miljoen een mooi bedrag, aangezien ik hem over de hele breedte wat minder schat als vorig jaar Vertonghen. Ajax heeft al een vervanger aanwezig (veltman en/of v.d. Hoorn), dus ook daar hoeven ze geen geld meer aan uit te geven.

Eriksen is een ander verhaal. Met zijn positiespel en zuivere passing is hij al 2 jaar een van de belangrijkste factoren van dit Ajax. Onopvallend, maar wel heel goed. Ik denk dat Eriksen bij elke topclub met een zelfde tactiek als Ajax moeiteloos mee moet kunnen, ook bij Barcelona. Daarom moet je voor Eriksen toch wel een kleine 17-20 miljoen kunnen krijgen. Zeker nadat hij zich in de kijker speelde tegen City en Dortmund. Vervangers hebben ze wel in huis, maar of ze er direct staan en goed genoeg zijn is nog maar de vraag (serero, Andersen en Schone)

P.s. Als iemand het er niet mee eens, ga ik graag een onderbouwde discussie aan.

Kan me nog de discussie herinneren van Maher of die naar Ajax of PSV moest, en die had ook niet meer een langdurig contract en toen wisten onze vrienden in Amsterdam bij hoog en bij laat te beweren dat Maher veel te duur was voor die prijs gezien zijn lopende contract en nu reageren als door een mug gestoken als men hetzelfde zegt van hun spelers, tiss maar net hoe de wind waait..

11 augustus 2013 om 11:58

Haha als je een beetje oplet doet iedereen dat hier. Ik vind dat altijd erg vermakend

17 miljoen voor 2 spelers met een 1 jarig contract is geen slecht bod. Je kan misschien nog tot een overeenkomst komen van 20 miljoen, Als Eriksen en Alderweireld een overgang zien zitten, dan kunnen ze wel druk uitoefenen op Ajax om dit bod te accepteren. Ze zouden bijtekenen als er geen club kwam, maar de Spurs hebben zich nu gemeld.

Ik hoor nooit veel over de financiele situatie van tottenham, maar kunnen ze echt iets van 100 miljoen uitgeven zonder bale te verkopen?

11 augustus 2013 om 11:54

Ze zijn aan het sparen voor een nieuw stadion dus een deel van dat geld zal daar ongetwijfeld ingestoken worden. Maar Levy zelf springt regelmatig bij dacht ik.

11 augustus 2013 om 12:18

Ok ja ik kon me al niet voorstellen dat zij met alleen voetbalgerelateerde inkomsten op zo grote voet kunnen leven

11 augustus 2013 om 14:05

Nope, rijke eigenaar . Maar de laatste jaren is het transfersaldo positief dacht ik. Ook hun wagebill is echt maar de helft van de topclubs.

Ik zie Ajax nog wel beter worden als Fischer op de plek van Eriksen gaat staan en er een vervanger voor Fischer wordt gehaald. Fischer is veel beter op die positie dan Eriksen, die vrij traag is en elke snelle aanval onderbreekt. Eriksen is ook in elke Champions League wedstrijd door het ijs gezakt, de redelijke resultaten in Europa zijn er ondanks Eriksen en niet dankzij. De kans op de volgende ronde wordt dus volgens mij alleen maar groter zonder Eriksen. Desnoods zouden ze in de Champions League dan met de punt naar voren en Poulsen en Schone controlerend op het middenveld kunnen spelen.

En voor Alderweireld zijn er al 2 vervangers in huis die je allebei niet in de Jupiler League wil stallen, dus dat is helemaal geen probleem.

Gewoon, net als Tottenham twee keer meer dan redelijk vragen. Eriksen alleen is al 15 waard, dus 30. En als ik al die verdedigers voor 20 miljoen van hand tot hand zie gaan, zeg ik 13, dus 26.

Alleen Alderweireld laten gaan voor 9 miljoen. Eriksen is niet meer te vervangen, daar moet dus minimaal 15 miljoen voor worden geboden.

Dit verhaal is al door Overmars ontkracht.

Dit is natuurlijk een openingsbod. Dan kom je uit op 7 voor Aldewereild en 10 voor Eriksen. Daar kan je denk ik nog wel een kleine 20 miljoen uithalen. Dan wordt het dus 7,5 voor Aldewereild en 12 voor Eriksen. Denk dat Ajax daar wel mee akkoord zal gaan. Het zijn niet de bedragen die je eigenlijks wilt, gezien de gekte in de voetbalwereld, maar voor een kleine 20 miljoen moet Ajax t gewoon doen, veel meer zal je er echt niet uitkrijgen ook niet als Aldewereild en Eriksen dit seizoen de pannen van het dak spelen.

Even serieus? Dit wordt nooit geacepteerd, 17 miljoen is toch echt te weinig, rond de 20-25 miljoen wordt het een ander verhaal, wat een onzin, vooral omdat iedereen ook weet dat ze bijtekenen als ze niet verkocht worden.

11 augustus 2013 om 12:18

Overmars heeft al aangegeven dat dit niet waar is. Weer een onzinbericht van de Engelse tabloids.

Tottenham zal denk ik nog 5,6 miljoen meer moeten bieden , dit geld is dan voor transfersom Eriksen. Maar dit is een openingsbod dus de onderhandelingen zijn pas net begonnen, als dit nieuwsbericht tenminste klopt

Ajax gaat natuurlijk veel meer vragen,niks geleerd van het verleden.
Als het dan niet doorgaat,loop je de kans dat die twee ook niet meer willen verlengen,en gaan ze dus in de winterstop voor een schijntje weg.
Als Ajax teveel gaat vragen,bieden ze die jongens gewoon veel tekengeld voor het volgende seizoen,dan tekenen ze helemaal niet meer bij.
Beiden willen (terecht) toch niet naar Rusland ,dus dit is een mooi bedrag voor 2 spelers met een aflopend contract.

Haha, veel en veel te weinig. Nederlanders, en dan vooral supporters van andere clubs, zullen dit misschien een realistisch of zelfs goed bod noemen, maar dit is echt laag.

In Nederland zijn wij geen grote transfersommen gewend, maar jongens; clubs betalen die transfersommen alsof het niks is. Eriksen is minimaal 15 miljoen waard, Alderweireld minimaal 8. En dan zijn het voor zulke clubs nog transferbedragen van niks die ze neerleggen voor deze spelers..

We moeten beseffen dat er veel meer clubs zijn die grote transfersommen kunnen betalen voor spelers. Een club als Norwich legt makkelijk 8 miljoen op tafel voor Alderweireld, omdat 8 miljoen bij dat soort clubs al weinig voorstelt.

Het lijkt soms wel alsof Nederlandse clubs blij moeten zijn met 9 miljoen voor een belangrijke speler (bijvoorbeeld Mertens of Lens bij Psv), terwijl clubs als Napoli, AS Monaco en Dinamo Kiev dat makkelijk neerleggen. Jongens, zelfs clubs als AS Roma, Swansea en Napoli betalen al makkelijk 14 miljoen of meer.

Wij zijn een zuinig land en zijn niet gewend aan hoge transfersommen, maar in Europees verband halen we onszelf naar beneden als we genoegen blijven nemen met zulke transfersommen. Porto en Benfica durven tenminste hoog in te zetten en die krijgen het vaak ook.

Ajax speelt nu enkele jaren Champions League en heeft enkele spelers die meekunnen op dat niveau. Alderweireld en Eriksen zijn daar twee van (in mijn ogen). Bedragen tot 15 miljoen voor spelers die nog jaren meekunnen en het Champions League niveau aankunnen zijn koopjes voor veel clubs..

Het bod ophogen naar 20 miljoen en dan akkoord gaan. Voor Alderweireld is 7 a 8 miljoen euro echt de hoofdprijs met het nog kortlopende contract. Eriksen daarentegen zou ondanks die 1-jarige verbintenis nog zeker 12 miljoen op moeten en kunnen brengen. Dat beiden vertrekken deze zomer lijkt me duidelijk. Nu hebben clubs nog geen echte haast maar tegen het einde van augustus dan barst het gekkenhuis los. Ik zeg 20 miljoen minimaal anders niet.

Een 'dubbel bod' van 17 miljoen lijkt mij prima ;-)

Dat is een beetje te weinig haha voor die 2 moet minimaal 20 milj incasseren

Veel te weinig, daarvoor kun je Eriksen kopen.. Gaat Alderweirld naar Spartak voor 10 miljoen

iedereen van ajax vind het te weinig maar met een aflopend contract is dit een prima prijs.
jullie hebben inderdaad gelijk als deze 2 een langer contract zouden hebben.
dus wil ajax meer cashen zullen ze eerst deze spelers moeten verlengen en dan in de winterstop verkopen of volgend jaar.

2 spelers die gewoon niet goed genoeg zijn voor de absolute top. Hebben nog nix gepresteerd behalve dan in de nederlandse competitie en dat is net echt een goede graadmeter. Als ajax dit niet accepteerd zijn ze echt dom bezig, zeker omdat ze nog maar een 1 jarig contract hebben.

''eriksen mag naar verluidt voor ruim negen miljoen euro uit de Amsterdam Arena vertrekken.''

Dit gerucht kan haast niet kloppen, hier zou Ajax zichzelf heel erg te kort mee doen. 8 voor Alderweireld is prima, maar 9 voor Eriksen slaat nergens op. Creatieve leider van Ajax, enorme groeipotentie. Minimaal 15 voor die gozer. Het zou heel dom zijn als Ajax hiermee akkoord gaat.

Leuk al die geruchten maar volgmens Overmars is er helemaal geen bod uitgebracht door Totenham. Daarbij heeft Overmars ook al aangegeven dat hoe dichter de slotdatum van de transfermarkt nadert , hoe hoger de prijs wordt. Zo zou Ajax de prijs voor Eriksson per 1 augustus al hebben verhoogd naar 20 miljoen. Dus 17 voor beiden gaan ze nooit accepteren.

17 miljoen voor Alderweireld én Eriksen? Op mijn kalender is het 11 augustus, geen 1 april...

17 miljoen voor alleen eriksen samen voor 25 miljoen exl. bonussen

Alderweireld zou voor Spurs een versterking in de breedte betekenen. Centraal achterin, rechtsback. Top voor Tottenham, maar ik denk niet dat Alderweireld dat zelf wil met het oog op het aankomende WK. HIj moet gewoon 30 wedstrijden spelen. Eriksen is een topper, maar Spurs heeft Sigurdsson, Holtby en Carroll, dus overbodige aankoop in mijn ogen.

Voor 17 miljoen strik er omheen en weg voor spelers met een 1 jarig contract

17 miljoen is natuurlijk veel te weinig. Ze proberen Eriksen en Alderweireld opnieuw voor een prikkie op te halen. Zie hoe dat heeft uitgepakt met Vertonghen. Gaat Ajax geen tweede keer doen.

De Boer geeft net bij EL aan dat dit niet klopt , er is geen bod binnen van Tottenham bij Overmars.

Technisch manager Marc Overmars ontkent namelijk dat de Londense club een bod heeft uitgebracht. Dat meldt Simon Zwartkruis, Ajax-watcher van Voetbal International, op Twitter.

Eriksen mag naar verluidt voor ruim negen miljoen euro uit de Amsterdam Arena vertrekken.??? Is dat bevestigd in amsterdam? En 9miljoen is te weinig hoor hoor mensen praten over een 1jarig contract maar hij tekend bij als ie niet vertrekt!dus ja 15 miljoen is een mooi bedrag voor eriksen.

Ik zou zeggen strik erom en weg ermee, 17 miljoen is een aardig bedrag voor spelers met een jaarcontract en niet echt grote stappen maken, daarom komt de europese top niet bij deze spelers uit. Ik vind het wel jammer als ze gaan, maarja ze gaan liever naar een middenmotor in het buitenland dan dat ze af en toe kampioen worden.
Doorverkoopclausule van 10 procent erop en dan mogen ze ajax blij zijn, meer gaan ze er echt niet voor krijgen.

20 mil hand erop en zijn ze van jou levy! Ik zou dan die Adryan uit Brazilië voor Eriksen terug halen en in de naam van Van der Hoorn hebben we al een vervanger in huis voor Alderweireld.

Deja vu......... wederom onze beste spelers tegen het eind van de transfer window kwijtraken en opvolgers zijn beduidend zwakker. En nog voor een redelijk shitbedrag ook. Ajax en zaken doen blijft een dingetje.

Krijgen we dat weer. Ajacieden vinden het bod te laag, anderen vinden de spelers het niet waard. Waar heben we dat eerder gezien (vertonghen, Suarez...). Ook ik vind het te laag, zelfs bij 1-jarige contracten. Voor Toby is al 8M geboden. Dus voor Chris wilt men 9 betalen. Voor Jantje werdt 12 betaald, ook voor een 1-jarig contract. Chris heeft meer potentie. Ook is het tegen het einde van de transferperiode en dan vragt mengebruikeluik ook mer dan in het begin. Suarez en Jan zijn uiteindelijk hun prijs dubbel en dwars (en wel meer) waard gebleken. Eigenlijk vroeg men voor die 2 ook al te weinig. Nu dus weer als je leest wat ze voor die spelers nu vragen. Gewoon je poot stijf houde. Ook dat geklets dat engelse spelers meer waard zijnom hunnatioaliteit, daar heb je als verkopende club toch geen boodschap aan.
Buiten dat begrijp ik niet wat de Spurs met die twee spelers moeten. Teveel middenvelders al en Toby is nu eenmal niet zo goed dat hij dar basiskracht wordt.

Gewoon doen Ajax. Ze hebben een aflopend contract en dit is een schappelijke prijs.

9 miljoen voor Eriksen! Sorry hoor misschien kijk ik een beetje door een Ajax bril maar die jongen loopt één op één en heeft zo ontzettend veel talent. Daar moet je ondanks het aflopende contract minimaal 15 voor weten te vangen als Vertonghen als centrale verdediger door de zelfde club door 12 miljoen is gehaald!

17 miljoen veel ste weinig voor die 2 spelers .. een betere bedrag zoals 20 miljoen is beter

Spurs is een cult iedere voetballer wil op white hart lane spelen en met avb is er eindelijk beleid. Geloof me de sleeping giant awakes. Coys.

Alderweireld was vandaag de beste in de verdediging en Eriksen de beste op het veld. Ajax kan het nog erg moeilijk krijgen zonder die 2..

Ik zou zeggen vraagprijs eriksen: 14 miljoen
Alderweireld: 7,5 miljoen
En dan bieden ze 17 miljoen nou met 21 miljoen voor het duo zou ik die 2 toptalenten pas laten gaan!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren