Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Live meepraten op het EK Onder-19: Nederland - Portugal

Laatste update:

Europees Kampioenschap Onder-19
Groepsfase, tweede wedstrijd

Stadion: Alytus Stadion, Alytus
Aanvangstijdstip: 15.30 uur
Scheidsrechter: Michael Oliver (Eng)

Opstelling Nederland: Van der Hart; Tete, Van Beek, Kongolo, Woudenberg; Chacon, Basacikoglu, Ayoub; Achahbar, Mahi en Vloet.

Opstelling Portugal: n.n.b.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
23 juli 2013 om 15:05

Ben benieuwd wat ze er van maken, wordt dit uitgezonden?

23 juli 2013 om 15:07

Eurosport 1

23 juli 2013 om 15:58

@ Mo-070 (een reactie van je andere reactie, maar die is weg lijkt wel..)



Helemaal mee eens vriend.
Meeste mensen begrijpen niet dat veel mensen met buitenlandse afkomst hier gewoon geboren zijn. De tijd is voorbij dat je alleen maar melkflessen in de basis van het Nederlands elftal zag. De Duitsers hebben veel Turkse en Poolse afkomst, de Fransen hebben weer de Afrikaanse afkomst en wij hebben Antilianen en Marokanen.
Prima toch!

Ik lig er in ieder geval niet wakker van.

23 juli 2013 om 16:00

Natuurlijk is dat juist wel racisme. Je maakt onderscheid tussen Van Beek, Van der Hart en Woudenberg enerzijds en Ayoub, Achahbar en Kongolo anderzijds, waarbij je liever meer van de eerste categorie ziet spelen dan van de tweede. Allen zijn in Nederland geboren. Toch vind je het belangrijker dat er 'echte' Nederlanders spelen dan dat de beste spelers spelen. Dan maak je dus onderscheid op ras.

Ek onder 21, ek onder 20, ek onder 19....laten we dit maar gewoon doortrekken en voor elke leeftijd een Ek of Wk laten spelen.

Verrassend geen Darri, maar wel Vloet..weet iemand wat Portugal-spanje werd?

23 juli 2013 om 15:07

Spanje won met 1-0

23 juli 2013 om 15:08

3-1 voor Portugal.
Darri is geblesseerd geraakt tijdens de warming-up

23 juli 2013 om 15:11

3-1 of 1-0?
Oh dat verklaart waarom Darri niet speelt schat hem hoger in dan Vloet.

23 juli 2013 om 15:14

Spanje won met 1-0

23 juli 2013 om 15:16

Het werd 1-0 voor Spanje. Denk dat die 3-1 zijn voorspelling is voor vandaag..

Ben heel benieuwd hoe Basacikoglu en Chacon het gaan doen, toch wel 2 pareltjes uit de jeugdopleiding van Heerenveen.

3feyenoord verdedigers netjes hoor

23 juli 2013 om 15:52

vergeet niet de ajax verdediger en keeper heook netjes

23 juli 2013 om 16:14

Idd samen domineren we achterin 😉

23 juli 2013 om 17:15

Nog steeds zo tevreden? Spelen alles behalve netjes... Drama verdediging..

23 juli 2013 om 17:16

Afgang...

Heeft Eurosport ook een live stream ? Ben benieuwd als nl hier 2e overwinning haalt.

23 juli 2013 om 15:22

Volgens mij alleen via een (ipad/iphone) app en zit een betaald abonnement aan vast.

23 juli 2013 om 15:24

kwam ik idd achter dat het betaald is. balen.

die Kongolo is een groot talent.

23 juli 2013 om 15:22

absoluut, Koeman is ook zeer onder de indruk van hem

23 juli 2013 om 15:24

als deze jongen de juiste keuzes maakt en geen blessure pech heeft zie ik in hem een toekomstige wereldtopper.

23 juli 2013 om 15:27

Dat kan je zeggen over elke Feyenoord-verdediger op dit moment.

23 juli 2013 om 15:32

Kongolo viel mij ook op begin van het seizoen in Feyenoord 1 kan zeker een topper worden.

23 juli 2013 om 15:55

elke feyenoord verdediger pff nouvalt wel mee jeugd ek gezien?vielen er paar aardig door de mand?prima clubvoetballers?geld ook voor blind env rhijn overigens hoor worden ook geen wereldtoppers

23 juli 2013 om 15:58

De Vrij was wisselvallig, sommige wedstrijden slecht (vooral in het begin) maar heeft ook goede wedstrijden gespeeld. Vooral tegen Italië was ie uitstekend.

Martins Indi heeft over het algemeen een goed EK gespeeld.

En natuurlijk zijn niet alle Feijenoord verdedigers grote talenten maar wel veel. Oud Feijenoord Rekik, Bruma en Ake waren/zijn grote verdedigende talenten (ake kan daar spelen, ook op het middenveld). Nu heeft Feijenoord met De Vrij, Martins Indi en Kongolo weer grote talenten.

23 juli 2013 om 15:28

Ben ik wel met je eens (zijn broertje schijnt ook een goede te zijn) maar werd even flink in de luren gelegd bij de 2-2 in het vorige potje. Goede voetballer, maar moet resoluter zijn op sommige momenten. Die linker centrale verdediging positie is enorm bezet bij Nederland in de toekomst. Denswil, Hendrix, Rekik, Kongolo, BMI om er een paar te noemen. Aké kan er ook uit de voeten.

@constantijn

Een beetje onzin wat je verkondigd. Als ik jouw opvatting begrijp, dan vind je het nationale elftal van Duitsland zeker ook geen "nationaal" elftal. Daar zijn veel spelers met niet puur Duitse bloedlijnen. Belangrijk? Nee, toch? De beste voetballers verdienen toch die plekken?

Zie jij ook de spelers zeker graag op rechts of extreem rechts spelen.... ;-p Of moeten ze allemaal Jans(s)en heten?

Leuke opstelling met toch aardig wat talent... ben benieuwd!

Speelde die donkerw portugees met blonde haar niet op het wk u20?
Speler van barca goede speler heeft een drukke zomer

Portugal beschikt normaal net als Nederland altijd over grote talenten, ookal heeft Nederland de laatste tijden wat net-niet talenten die het in het buitenland niet redden ben ik toch benieuwd.

Jammer dat er niemand met het volkslied meezingt dat hoort eigenlijk wel.

23 juli 2013 om 15:35

Dit ben ik absoluut met je eens, wees trots op je land

23 juli 2013 om 15:37

Heb er wel een paar horen zingen hoor, weet niet precies wie het waren, maar vd Hart iig wel!

Marokkaanen die de Nederlandse volkslied moeten zingen?

23 juli 2013 om 15:42

Waarom niet?
Ze vertegenwoordigen Nederland toch ,zou je iig de tekst van het volkslied moeten kennen vind ik.. Ze hoeven het van mij persoonlijk niet mee te zingen, iedereen bereid zich op z'n eigen manier voor op de wedstrijd, maar zou het wel mooi vinden. Volgens mij zingt Maher ook mee als hij voor oranje uitkomt..

23 juli 2013 om 15:45

Marokkaanse Nederlanders kunnen die geen eens van Marokko laatstaan dat ze die van Nederland gaan leren. Een Marokkaan in een Nederlandse Shirt zal zich altijd eerst een Marokkaan voelen dan Nederlands. Dat hij voor Nederland heeft gekozen heeft veder niks te maken met zijn of haar afkomst.

23 juli 2013 om 15:51

Tja, ik ben dan wel Nederlander, met ergens heeeel lang geleden een voorouder uit Portugal (oma van m'n opa ofzo) maar ik moest gewoon het volkslied op kunnen schrijven bij het vak Nederlands op de middelbare school.. Is weliswaar al een tijdje geleden, maar dat doet er niet zo veel toe.
Als dit niet verplichte kost is bij Nederlands, dan wel maatschappijleer, vind ik dat het opnieuw ingevoerd zou moeten worden..
Iedereen die in wilt burgeren en een Nederlands paspoort wilt hebben, moet dit toch ook leren?

23 juli 2013 om 16:09

@trodat4030.
Waarom moet dat? Is het niet overdreven dat iemand het volkslied van een land moet kennen, om te kunnen verblijven? Goed gedrag en inzet in de vorm van arbeid lijkt me genoeg.
Al brengt het misschien iets van gemeenschap, is dit niet zoiets dat een burger zelf moet bepalen?

23 juli 2013 om 16:26

Hoort (vind ik!) bij je maatschappelijke ontwikkeling.

Is verder gewoon mijn mening, je hoeft het niet met me eens te zijn. Die punten die jij aanbrengt horen er wat mij betreft ook zeker bij, maar het 1 hoeft het ander niet in de weg te staan. En nee, ik vind het niet overdreven om 8 regeltjes te leren van het volkslied, je wilt toch deel uitmaken van het volk?

23 juli 2013 om 15:43

Is dat een probleem?

23 juli 2013 om 15:45

Iedereen in het team zou dat wel moeten doen, als je iig trots bent om de kleuren van ons land te mogen dragen

23 juli 2013 om 15:47

Zingen dat je van Duitse bloed bent terwijl je uit Marokko komt.. Ja heel logisch..

23 juli 2013 om 15:57

Zingen dat je van Duitse bloed bent als Nederlander is ook niet echt logisch, behalve dat koning Willem 1 van Duits bloed was (nassau ligt in Duitsland), dáárom wordt dat vermeld in het volkslied..

23 juli 2013 om 15:58

Dat flut volkslied met Duitsen bloed en Koning van Hispanje?

Hoewel ik weet waar het vandaan komt, krijg ik het mijn bek niet uit hoor.
Totaal niet meer van deze tijd.

@trodat4030, nou, volgens mij ligt dat toch anders hoor...
Toen het volkslied geschreven werd (16e eeuw) betekende 'duits' iets anders.
('diets' wordt ook wel eens gebruikt) Toen betekende het gewoon Nederlands of iets in die trant, Duitsland en Nederland waren in de Middeleeuwen ook 1 rijk.

23 juli 2013 om 16:03

Jullie moeten eens wat doen aan historisch besef.

Het "duitsen" in het Wilhelmus heeft net zoveel te maken met Duitsland als mijn schoenzolen.
" Duits " betekent hier " Diets " ofwel Nederdiets ofwel Nederlands en is in zijn oorspronkelijke betekenis synoiniem met "eigen volk".

Toen het Wilhelmus geschreven werd in 1570 (het oudste volkslied ter wereld) bestond Duitsland niet eens als staatkundige eenheid.

23 juli 2013 om 16:04

Duitse bloed betekende in de 16e eeuw zowel Duits als Nederlands. In de Middeleeuwen waren Nederland en Duitsland namelijk één groot rijk.

23 juli 2013 om 16:14

Oleg, je maakt een foutje.
1570 is helemaal niet zeker, hoewel tussen 1568 en 1572 gemiddeld 1570 is klopt het niet helemaal natuurlijk...

(melodie was er naar verluid al 1568, het daadwerkelijk gecomponeerde Wilhelmus ging niet verder dan 1572)

Tenminste, als ik me dat goed herinner hoor :P

23 juli 2013 om 16:28

Die 1572 van de geschreven tekst is theorie.
Zelfs de auteur is niet voor 100 procent vast te stellen (marnix van St. Algdegonde of Coornhert)
Voor de muziek wordt 1568 aangehouden, maar dit is ook theoretisch.
Eigenlijk is de muziek een stuk plagiaat van een Frans spotlied van katholieken tegen protestanten.

Vandaar dat 1570 als richtlijn wordt aangehouden.... wise guy...

23 juli 2013 om 16:29

@ Oleg en dj,

Dan heeft mijn leraar het mij verkeerd uitgelegd.. Jammer..

23 juli 2013 om 16:34

Ik houd liever de theorie aan dan.
Maar goed, zoveel maakt het ook weer niet uit hoor :P

Heerlijke controleur die ayoub is beter als kali

23 juli 2013 om 15:43

Die Ayoub kan dit seizoen wel het grootste talent van de Eredivisie worden, hij heeft echt een geweldige controle en zijn passen zijn zo hard en zuiver dat je gelijk door kan rennen met de bal. Hmm dat hij nu beter is weet ik nog niet, maar op termijn wordt hij wel beter zijn beetje dezelfde type voetballers.

Hoop Nederlandse namen in de selectie........ Logisch dat niemand het volkslied heeft meegezongen.

Ik lees maar 4 Nederlandse namen.

Nu maakt het mij niet veel uit hoor als ze over 9 jaar ons naar de wereldtitel helpen, vind ik het niet erg.

Ze spelen goed op dit moment.

Pfoew, weinig grote talenten. vd Hart, Kongolo en Achahbar hebben veel potentieel maar de rest ken ik niet of durf ik m'n geld niet op inzetten.

Grappig gegeven: in de jeugd van Ajax speelt ene Joe van der Sar en in de eerste ploeg speelt vd Hart.

23 juli 2013 om 15:45

Voeg Ayoub daar maar aan toe, verder zijn er stuk of 10 talenten niet gekomen i.v.m voorbereiding met hun club meemaken of ze zijn geblesseerd, dus het is moeilijk inschatten of er grote talenten zijn bij oranje onder 19

23 juli 2013 om 15:46

wat is er grappig aan dan ??

23 juli 2013 om 15:46

Ik kan je zeggen dat Tete ook een geweldig talent is.

Daarbij vind ik Ayoub ook uitstekend.

23 juli 2013 om 15:49

Crazydj07

zag Tete toch net een foutje maken... maarja zegt wel iets 17 jaar en dan basis -19

23 juli 2013 om 15:52

Ach, één foutje op een ek wil nog niet zeggen dat je geen groot talent bent. Bij Ajax heeft hij afgelopen jaar laten zien dat het een erg goede speler is. En wat je zegt, 17 jaar pas.

23 juli 2013 om 15:53

Messi maakt ook foutjes...
Ronaldo ook, iedereen.

Maar ik baseer mijn mening gewoon op wat ik gezien heb van hem over een heel seizoen bij de jeugd bij Ajax.
Hij blinkt erg vaak uit.

23 juli 2013 om 15:55

Dat is ook zo, anders zou Frank de Boer hem niet bij het 1e gehaald hebben in de voorberreiding

23 juli 2013 om 15:49

De echte talenten mogen niet mee doen van hun club. bijvoorbeeld Vilhena en volgens mij mocht depay zelf mee doen.

Ik wil niet gemeen klinken maar ik zie hier echt weinig gebeuren een zeer lage tempo.. Zelfs de Mediteraanse U19 spelen was beter..

Dit U19 team van Nederland heeft potentieel niet veel talent.

23 juli 2013 om 15:46

Elke land heeft Pontentieel.. Heb je de Afrikkaanse U19 gezien? Dat noem ik nou voetbal.

Tot zover steekt Ayoub er met kop en schouders boven uit.

23 juli 2013 om 15:54

waar speelt die Ayoub?

23 juli 2013 om 15:55

FC Utrecht

23 juli 2013 om 15:57

dank u
wel een beest speler :D

Edgar Ieeeeeee!!!!!!!

Hmm dit wordt de eerste echte test voor Nederland.

Nu we de namendiscussie hebben gehad, kan iemand iets over de wendstrijd melden (voor de werkers onder ons)?

23 juli 2013 om 16:01

Portugal de betere. Maar beide niet echt grote kansen gecreëerd.

En werkse nog!

23 juli 2013 om 16:09

Thanks!

23 juli 2013 om 16:01

Nederland voorlopig achter de feiten aan en zeker als er moet worden geschakeld

23 juli 2013 om 16:09

En u ook thanks!

Raar dat een land met zo een super A-selectie zulke slechte jeugd-spelers heeft

23 juli 2013 om 16:00

Vilhena, Depay, Ake, Locadia spelen niet. En dan vergeet ik nog een groot aantal waarschijnlijk

23 juli 2013 om 16:01

Nog steeds slecht in vergelijking met Spanje, Ivoorkust, Marokko en nog een groot aantal waarschijnlijk.

23 juli 2013 om 16:04

Sorry hoor lizzio maar nl heeft denk wel eenvan de ggrotere kweekvijvers kwa jeugd

23 juli 2013 om 16:13

Wat een grap... Marokko alleen de zwakste land van de 3 heeft meer dan 5 jeugd-spelers bij Barca, 2 bij Real, 2 Bij dortmund, 1 Bij Inter, 1 bij Ac, 5 bij Anderlecht, 2 Bij Psv en dan heb je nog een hele lijst van Franse Marokkaanen en de lokale talenten die allemaal intresse hebben van clubs als City, United en zo kan ik door gaan. Zelfs Marokko U17 zou de Nederlandse u19 Oprollen met spelers als Jaadi, Bakkali, Sakhi, Enfatti, Khalou.

23 juli 2013 om 16:18

''zelfs Marokko U17 zou de Nederlandse u19 Oprollen met spelers als''

Als ik het zo hoor dan ben je niet erg objectief.

23 juli 2013 om 16:22

Marokko stelt niks voor, dat zeg ik als Marokkaan.

23 juli 2013 om 16:23

En als het puntje bij het paaltje komt en men moet kiezen voor de A ploeg dan kiezen ze allemaal voor het "2e paspoort" (dus Bakkali voor Nederland enz.) en voetballen ze niet voor de A ploeg van Marokko.

23 juli 2013 om 16:25

Bakkali is dacht ik een belg.

23 juli 2013 om 16:41

Bakkali is een belg en komt ook uit voor Belgie-17.

23 juli 2013 om 19:53

Marokko heeft zogezegd altijd zoveel talent, maar daar zie je in het nationaal elftal nooit iets van terug. Blijkbaar ontbreekt het hen oftewel aan kwaliteit oftewel aan de juiste mentaliteit. Oftewel zijn ze slim en kiezen ze voor het land waar ze zijn opgegroeid en hun ouders van de sociale zekerheid hebben mogen profiteren en waar ze wél ooit mee op een Ek/wk zullen staan.

23 juli 2013 om 16:01

Over welk land heb je 't precies?

23 juli 2013 om 16:04

Nederland.

23 juli 2013 om 16:06

Driekwart van de basis hebben afgezegd.

23 juli 2013 om 16:10

Over de talentvolle jeugd hoeft NL niet te klagen hoor. Komt een mooie lichting aan. Dat ze het nu niet goed doen, ligt aan de vele afwezigen.

23 juli 2013 om 16:22

Ik denk niet dat ze de top gaan halen met deze jeugd ook al zouden de afwezige erbij zijn.

Doelpunt Portugal.. Zeer matig verdedigd

23 juli 2013 om 16:05

Maar het begint op het middenveld waar de bal niet eens aangenomen kan worden.

23 juli 2013 om 16:07

Alleen Ayoub is een fatsoenlijke speler daar, zei het de vorige pot ook al, verder is het zeer middelmatig.

Slecht verdedigd en slecht gekeept. Portugal op 1-0 voorsprong.

Golazo portugal, verdediging zit nog in Ibiza.

Wat staat die Van der Hart daar te doen? Blijf gewoon staan kun je hem oppakken!

1-0 achter, wat was die vd Hart aan het doen dan? Deed niet eens zijn best om overtuigend over te komen haha

Ben ik niet gewend van van der Hart.
Jammer. (al moet men nu niet de ogen sluiten voor de dramatische verdedigende acties voor hem hè :P )

23 juli 2013 om 16:08

Uiteraard. Te beginnen bij het makkelijke balverlies.

Portugal speelt spelletjes met Nederland

Naaaah .. Die Chacon is slecht

Oke die Chacon moet eruit. Die loopt alles voor ons te verprutsen. Zijn balverlies zette ons op achterstand. Ik ben ook niet te spreken over Vloet en Mahi. We moeten het middenveld gaan controleren en dat gaat niet met deze speler.

Goed zo Tete, zo wil ik het zien.

Dat haar van Woudenberg lijkt gewoon wit.

23 juli 2013 om 16:11

lijkt gewoon met zn haar in bleekwater te hebben gezeten xD

23 juli 2013 om 16:17

bij Edgar Ie is het ook zo opvallend XD

En Basacikoglu heeft te weinig snelheid voor een buitenspeler. Goede voorzet, maar snelheid is net zo belangrijk. Een topper moet beide hebben.

23 juli 2013 om 16:11

Volgens mij was Beckham ook niet ontzettend snel maar Beckham gaf gewoon heel snel een voorzet. Volgens mij had Basacikoglu tegen Litouwen 2 assists dus het kan prima.

23 juli 2013 om 16:21

Van elke kleine centrale verdediger is men er ook met de kippen bij om de lengte van Puyol en Canavaro te vermelden. Ja het kan, maar dit zijn vaak allemaal uitzonderingen en ligt de bewijslast wat mij betreft bij de jeugdspeler. Naar mijn mening is scepsis op zijn plaats. Basacikoglu's gebrek aan snelheid is gewoon een probleem voor de top. De U19 van Litouwen is geen graadmeter naar mijn mening. Ik ken trouwens een oud Heerenveen speler die een bijna even goede voorzet had als Beckham: Yildirim. Heeft uiteindelijk ook niet de top bereikt.

23 juli 2013 om 16:24

Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar ik bedoel: Als ie de juiste mentaliteit heeft dan zou ie de top kunnen halen. Hij heeft namelijk al een goede voorzet. Iemand zoals Slory toen de tijd bij Feijenoord kan wel erg snel zijn maar vaak missen zij de overzicht of een goede voorzet om een goede buitenspeler te zijn.

Ik denk dat als ie zulke voorzetten kan blijven geven dat ie voor veel clubs van waarde kan zijn. Alleen de voorzetten moeten dan redelijk snel worden gegeven zodat de tegenstander het niet kan blokken.

Geniale tackle van Kongolo op de bal.

Kongolo verdedigd zeer sterk!

Goed verdedigt van Kongolo, prima op de bal!

Toch zie je dat Nederland geen aanspeelpunt heeft voorin met Achahbar. We worden terug gedrukt, maar komen er met hem ook niet uit via een counter. Heeft ook niet de pure snelheid. Zeer technisch, maar mist belangrijke andere dimensies.

Toch wel jammer dat er zoveel spelers niet zijn.
Alleen dat middenveld al, oef.
(alleskunner Bazoer wordt zelfs vergeten door mensen hier als afwezige naast Vilhena, Depay etc. volgens mij)

23 juli 2013 om 16:14

Dat vroeg ik me dus af waarom Bazoer niet mee genomen is...

Depay & Locadia mochten beide ook mee d8 ik

23 juli 2013 om 16:15

Nee Depay en Locadia mochten niet mee aangezien PSV volgende week voorronde CL speelt tegen Zulte.

23 juli 2013 om 16:17

bedoelde meer ze hadden mee gekund als PSV niet voorronde o.i.d zouden spelen

23 juli 2013 om 16:16

Waar wil je Bazoer precies neerzetten dan? Verdediging ziet er op zich wel redelijk uit. Middenveld vind ik erg matig.

23 juli 2013 om 16:18

Ben je nog steeds niet op de hoogte van het feit dat Bazoer niet als verdediger gezien wordt bij Ajax en keer op keer op het middenveld speelt? :P (wat hij overigens keer op keer ook uitstekend doet)

Nou, bij deze dan... (overigens zette ik er ook niet voor niets 'alleskunner' bij, aldus Frank de Boer)

Al zet je hem in de spits, die jongen is echt het allergrootste talent van Nederland voor zijn leeftijd denk ik, daar ben ik echt van overtuigd.
Hij is zoveel beter dan zijn leeftijdsgenoten (en ook spelers die een paar jaar ouder zijn) dat je hem zowat overal kunt zetten.

Ik denk zelfs dat we hem kunnen bewonderen bij het 1e van Ajax dit seizoen mochten er wat pijntjes zijn hier en daar.

23 juli 2013 om 16:21

Haha laten we 't maar op een zonnesteek houden

Ben trouwens benieuwd of iemand de sterkste line up van Nederland eens neer kan zetten. Ik weet bijvoorbeeld de grote namen wel zoals: Ake, Rekik, Vilhena, Depay, Locadia, Boetius maar weet eigenlijk niet de rest. Weet jij dat toevallig?

23 juli 2013 om 16:26

Die stomme zonnesteken ook altijd, grrrr.

Ik denk dat je al een groot deel hebt.
Alleen de linksback zou ik niet echt weten al heb je Willems natuurlijk.
Misschien nog wel het beste met zijn ervaring.

Maar iets als:
van der Hart, Tete, Ake (of Rekik, kies maar of je moet Ake rechtsback zetten en Tete niet in de basis), Kongolo, Willems, Ayoub, Bazoer, Vilhena, Boetius, Locadia, Depay lijkt me wel redelijk sterk toch?

23 juli 2013 om 17:00

Locadia is van 1993, dus die kan al niet meer met 019 spelen. Maar op z'n sterkst heeft Nederland toch een behoorlijk team. Deze generatie heeft ook niet voor niets twee keer achter elkaar het ek onder 17 gewonnen

23 juli 2013 om 16:20

Heb jij Bazoer ooit in onder -19 zien spelen?

23 juli 2013 om 16:22

Wat wil je daarmee zeggen?

Hij kan gewoon meedoen als je zou willen als coach zijnde hoor... (en als Ajax toestemming zou geven)

23 juli 2013 om 16:26

Daarmee wil ik zeggen dat hij niet wordt gemist als afwezige, gezien hij nog nooit voor onder -19 heeft gespeeld. Voorlopig zal daar ook geen verandering in komen.

23 juli 2013 om 16:30

Muah, afwezig houdt bij mij in: niet aanwezig.

De voorwaarde dat je eerder bij de selectie zou moeten zitten om relevant te zijn is er niet bij mij.
Vind ik ook ietwat vreemd maar goed.

Hij kan met gemak mee op dat niveau, sterker nog, ik denk dat we hem al bij Ajax in het 1e gaan zien mochten er wat blessures zijn of zo.

Basacigoklu heeft een geweldige trap.

Moet er geen aanvallende middenvelder erin als je met 3 voorin speelt?

Ayoub met eindelijk een schot..

waarom lopen de minuten niet mee, heel irritant

Laatste minuten toch wat gevaarlijker !

23 juli 2013 om 16:32

Het is maar wat je gevaarlijk vindt.. vond aardig veel van de highlights toch richting het Nederlandse doel gaan!

Het ziet er op zich wel steeds redelijk veelbelovend uit maar het eindigt allemaal in 'net niet'.

Kom op Nederland! Ook al ben ik een Marokkaan hoop dat Nederland wel wint..

Kongolo komt er wel hoor.

23 juli 2013 om 16:50

Zekers, links centraal zit het wel goed de komende jaren met Kongolo en Denswil.

Maar dan moet Denswil binnenkort wel echt de kansen krijgen bij Ajax, Kongolo zal wel gewoon de vervanger worden van Mathijsen neem ik aan? (of gaat Indi nog vervelend doen?)

23 juli 2013 om 16:51

Indi speelt linksback hé en zal minimaal een jaar nog blijven denk dat Kongolo volgend seizoen pas echt veel gaat spelen.

23 juli 2013 om 16:56

Ja maar ik vraag het omdat Indi al vaak aangegeven heeft centraal te willen spelen.
Dus mijn vraag houdt eigenlijk in, zou hij daar nog vervelend over gaan doen als Mathijsen weggaat/niet kan spelen of blijft hij er vrede mee hebben als linksback zijnde?

23 juli 2013 om 17:02

Indi heeft dat aangegeven ja maar moet de keuze van de trainer accepteren en dat doet die ook.

23 juli 2013 om 17:06

Als Mathijssen niet kan spelen dan verwacht ik Martins Indi gewoon centraal. Martins Indi zeurt momenteel minder maar reken maar dat ie ontevreden is op de linksback positie en dat ie de eerste back-up is voor de centrale positie.

Daarom hoop ik eigenlijk dat Martins Indi wordt verkocht. Nelom wordt dan de linksback, Mathijssen blijft centraal staan en Kongolo wordt dan de eerste back-up. Feijenoord kan van het geld van Martins Indi zich versterken met een aanvallend ingestelde speler.

23 juli 2013 om 17:10

Dan vrees ik dat Denswil (met Moisander) en Kongolo (met Indi dan mocht dat gebeuren wat ik dus ook beetje vrees) 2 prima talenten zijn maar ook talent zullen blijven de komende jaren terwijl het beter voor hun is om in de basis te spelen.

Groot voordeel nu is de JL natuurlijk waar ze prima kunnen ontwikkelen maar toch hè.

Wtf hoe is dat geen overtreding?
Of het is een hoekschop of een overtreding maar niet een doeltrap en geen overtreding hè.
Dramatische beslissing...

23 juli 2013 om 16:45

snap er ook niks van

Pffff, die moet er gewoon in jongens...

Pff die moet erin oranje verdient het om gelijk te maken

het valt me echt tegen met zo n team moet je toch gewoon dik winnen

Ayoub, daar zit muziek in. Ga hem volgen bij Utrecht.

Lekkere actie van Ayoub zonde dat Achahbar hem over schiet

Imo zijn kongolo ayoub vd hart achabaer eredivisie waardig de rest NOG niet

23 juli 2013 om 17:01

Op basis van deze wedstrijd is vd Hart nog niet Eredivisie waardig.

23 juli 2013 om 17:04

Klopt maar ik zeg je dat hij een prima 2e keeper bij Ajax zou zijn als Cillessen verhuurd wordt op basis van een heel seizoen

Nederland gaat steeds beter spelen, beter scoren ze nog ff.

Waarom speelt die Ayoub niet bij Utrecht? Tot nu toe 2 invalbeurten in de Eredivisie lees ik op transfermarkt. Waarom krijgt hij niet meer een kans?

23 juli 2013 om 17:07

Hij was een tijd geblesseerd ,hij had een kuit beenbreuk

23 juli 2013 om 17:15

Hij had kali voor hem iedereen in utrecht is er van overtuigt dat Ayoub beter is of word dus hoop en verwacht dat dit het jaar van Ayoub word

Achah boy maait nog maar eens over de bal. Dat zijn juist de ballen waar ik verwacht dat een bal kunstenaar als hij iets mee doet.

Echt zonde. Ik schakel van de 36e minuut in en Nederland is zeker niet slechter dan Portugal.

23 juli 2013 om 16:59

Belachelijk die wissel. De enige speler die bijna alles goed doet. Wat is dat van,trainer.

Halen ze één van de beste, misschien zelfs de beste speler Ayoub eraf .. Haal dan Chacon eruit die sowieso niet zo heel sterk speelt.

Van der Zwam wat doe je

Ayoub beste van Nederlandse zijde eraf en Darri (vitesse) erbij...

O ja lekker logisch, haal 1 van de beste spelers eruit...

Zucht...
Cor Pot 2 hebben we als coach hoor...

Lol, waarom gaat de beste man uit het veld naar de kant? Geblesseerd? Wat een rund van een trainer anders.

Waarom is El Alouchi niet mee van NAC. Deze jongen is tweede geworden in de lijst van beste spelers 2013 A-jeugd

23 juli 2013 om 17:00

Wat één belachelijke trainer nogmaals.

Heeft wel power zeg die Kongolo.

Tja dat zat erin. Ayoub hield het nog tegen, maar die werd naar de kant gehaald. Ongelooflijk deze coach.

Pffff, dramatisch.

van der Hart erg zwak deze pot, ongebruikelijk.
Maar ook hier staat Nederland ook niet erg handig in balbezit hè, ook de anticipatie kon wel beter en van der Hart had die bal misschien ook niet eens moeten krijgen.

Maar goed, blijft dramatisch :P

Slechter dan Cor Pot. Hoe dom kun je zijn.

Goedzo man ! ongelooflijk!

Wat een droeftoeter die van der Hart.. zei iemand hier dat ie eredivisie waardig was?

23 juli 2013 om 17:03

Hoewel ik diegene niet was ben ik wel degene die een paar keer gezegd heeft bij de Cillessen-vermeer topics dat van der Hart een prima 2e keeper zou zijn als Cillessen verhuurd wordt.

Daar blijf ik echter ook gewoon bij want ik baseer dat op meer dan 1 potje...

23 juli 2013 om 17:16

Met alle respect maar dit zijn echt kinderlijke fouten, die maak ik zelfs niet meer en ik keep toch echt op een lager niveau dan vd Hart..

Wederom dramatisch gekeept van van de Hart.

Tegen de verhouding in komt portugal op 2-0. Fout keeper..... Goed ingeschoten.

Tja inderdaad als je de beste spelers wisselt krijg je vanzelf een keer de 2-0 om je oren. Waarom wisselen bijna alle oranje trainers zo stom.

23 juli 2013 om 17:09

Dat die één van de betere spelers wisselt is één ding, maar om dit nou gelijk als aanleiding voor de 2-0 te zien is wel erg kort door de bocht. Als Ayoub erin had gestaan, had die 2-0 nog steeds gevallen na zo'n dramatische pass van de keeper.

23 juli 2013 om 17:17

Maar kan ook toeval zijn dat nederland zwakker werd na de wissel vond dat nederland 2e helft de wedstrijd onder controle had en na de wissel was nederland nergens meer . Kijk wel door een utrecht bril moet ik toegeven daarom vind ik jullie reactie,s belangrijk

Wat een dramatische keeper en achterhoede heeft oranje onder 19 toch..

Omg, van der Hart. Je kan 'alles voetballend willen oplossen' ook overdrijven. Heeeeel zwak gedaan.

Iemand verstand van de tactiek van nederland -19? Al die lange ballen doen pijn aan mijn ogen.
Lijkt me niet echt bevorderlijk voor de spelers die we hebben. Zeker als je kijkt naar de spits. Enig idee wat deze coach in gedachten heeft? 0 druk zetten, op positie blijven zonder balbezit..

23 juli 2013 om 17:05

Met zo'n zwak middenveld is het misschien wel verstandig om dat over te slaan :P

23 juli 2013 om 17:09

Fair enough,

Ze hebben nu de nederlandse Bulykin ingebracht. Maakt wat meer sense nu.

Middenveld kan me niet overtuigen inderdaad, ayoub speelde goed, maar iets te controlerend...

23 juli 2013 om 17:13

Naja die Nederlandse Bulykin van je speelt bij Ajax als verdediger (was vroeger spits maar was hij niet goed genoeg voor, op zich wel prima verdediger nu) dus echt heel erg logisch is het voor mij nog niet :P

23 juli 2013 om 17:19

Klinkt niet logisch nee. Maar goed welke andere kopsterke speler hebben we nog voor de spitspositie mee?

Wauw wat een goal o.o

23 juli 2013 om 17:21

Ik denk dat we gewoon niks beters meer hebben.
Niet bij deze selectie, erg jammer dat er zoveel afwezigen zijn wat dat betreft

Eerste helft niet gekeken maar vind Portugal nou niet zo denderend. Slechte bal van de keeper maakt deze pot game over.

Alle jeugdelftallen worden overgehypt in Nederland.. Geweldige talenten dit en dat maar op elk toernooi is het niks..

Hey Gravenberch, van Ajax.

Maar wtf? Als spits?

Ja, wat een flut coach zeg...
Hij was spits bij Ajax maar is niet voor niets omgeturnd tot centrale verdediger, volgens mij zelfs een jaar geleden al, kom op zeg...

Hebben we dan echt niks beters meer? Brrrrr, hij deed het prima als verdediger bij Ajax in de voorbereiding maar als spits heb ik weinig vertrouwen in hem hoor...

23 juli 2013 om 17:09

Komt grotendeels door z'n fysiek.

23 juli 2013 om 17:12

Zijn sterke punt is zijn fysiek.
Hij komt techniek te kort etc. om als spits te spelen.
Dat zien ze bij Ajax prima maar dan vind ik het wel erg vreemd dat hij dan nu als spits gebruikt wordt.
Als je alles of niets wil spelen, kun je hem wel brengen als breekijzer maar laat dan Achahbar er gewoon omheen spelen of zo.

23 juli 2013 om 17:09

Naja die Bacacoglu kan niets anders dan alleen voorzetten geven. Dan is het beter om Gravenberch in de spits te hebben dan Achabar

Gravenbergh lijkt wel erg op Akinfenwa haha.

Nederland mist afmakers (echte killers), een middenveld dat kan dribbelen en een goede verdediging.

23 juli 2013 om 17:12

Een heel elftal dus zo'n beetje...

23 juli 2013 om 17:15

Eerlijk gezegd wel maar als ik kritiek op Nederland heb krijg ik duimpjes omlaag.

23 juli 2013 om 17:17

Onzin, mag, nee, moet gezegd worden! Dit ziet er toch niet uit! Zijn nu al uitgeschakeld...

Waarom speelt nederland op de voorzet als annas 1.70 is. dan moet via de grond spelen

Mensen bitchen op vd Hart, maar hij had die bal nooit moeten krijgen. Er stond een Portugees bij em op 5 meter afstand. Hij is niet voor niks keeper, geen spits ofzo

23 juli 2013 om 17:11

Inderdaad, hij is geen 'voetballer' dus moet hij die bal gewoon weg peren. Maar soms zijn wij zo verblind om alles maar voetballend op te lossen dat zelf keepers dit soort dramatische ballen geven. Dat hij de bal nooit had moeten krijgen is natuurlijk onzin. Als die de bal weg had geschoten was er niks aan het handje geweest en hadden we het nooit over deze situatie gehad.

Zit Van Beek net als bij de eerste goal toch helemaal mis.

23 juli 2013 om 17:13

Klopt. Maar daar ging balverlies van Chacon aan vooraf. Beide zaten fout.

Het belangrijkste is wat wij fans kunnen doen is onderkennen dat coaching onderdeel uitmaakt van het team. Niet die twee dingen splitsen: "ja we hadden kunnen winnen als de coach niet zo'n domme wissel maakt". Blijkbaar is dit slechts het niveau dat wij voor een groep kunnen zetten. Het is dus niet goed gesteld met het totaalplaatje. Cor Pot was ook al een drama.

Sinds de wissel van Ayoub is NL niets meer..

23 juli 2013 om 17:14

Wat ook een neveneffect van die wissel is (of althans dat meen ik waar te nemen) is dat Kongolo meer rushes naar voren maakt. Is vrijer gaan spelen.

Vind die v. Beek ook maar een zwakke schakel. En van die hoge ballen in de 16 word je ook helemaal moe van.

Wederom van Beek weer nergens te bekennen, 3-0 dus nu.
van der Hart kansloos, kon hij niks aan doen.

De zwakste schakel is toch wel echt van Beek hoor, brrrrrr.
Dan kun je daar dus echt gewoon beter Gravenberch neerzetten (ja die 'spits' die erin gekomen is)

Ik denk dat Van Beek een brilletje nodig heeft. Zijn mannetje stond bij de eerste goal helemaal vrij, net ook al en nu weer. Portugal 3-0 Nederland.

Dit is toch niet te geloven??

van Beek, Woudenberg en Tete bakken er helemaal niets van.

Was dat ook niet Tete die daar zo laconiek liep te doen? Houd ik totaal niet van. Schouders al laten hangen voordat de voorzet gegeven is. Walgelijk.

0-4 gaat lekker zo

4-0 haha

Schandalig!!

Van beek. Dit ga je toch niet menen. Oke, je kan nog jong zijn maar zoveel persoonlijke fouten in één wedstrijd is echt triest en slecht.

4-0, hoppa.
En waar was het centrale duo weer? (van beek????)
Juist, Nergens.... (en die lcv? waar was die? (niet Kongolo want die speelt nu als verdedigende middenvelder volgens mij))

wauw de hype van de Nederlandse jeugd elftallen is zo goed als weg 0-4!!

23 juli 2013 om 17:18

Dit slaat nergens op. 3 van de 4 goals waren fouten van Van Beek. Als alle goede voetballers konden spelen dan was Van Beek nooit geselecteerd.

Van Beek kan er niet zo veel van..

Die Ayoub wissel was echt zo dom. Alles pleurt nu in elkaar.

Sjonge jonge man waarom staat Gravenberch gewoon niet achterin met Kongolo dan heb je gewoon een beest centrum , en je haalt Ayoub eruit serieus ?? en je speelt lange bal terwijl je team gemiddeld 1.70 is. Nouja het is wel heel triest met de trainers en nu ik dit typ is het 4-0

4-0 en dan zeggen ze dat Nederland echte jeugd-talent heeft.. kom op zeg de meeste spelen in de Eredivisie terwijl die van andere landen gewoon bij top-clubs spelen in verschillende competities zoals Barca, Porto, Real, Milan, Juventus.

Nederland kan geen sneijders, van persies meer produceren.

23 juli 2013 om 17:19

Ze worden gewoon overhyped

23 juli 2013 om 17:20

Dit is puur scorebord journalistiek. Nederland speelde niet slecht maar een paar spelers komen gewoon duidelijk te kort. Als iedereen kon spelen dan waren spelers zoals Van Beek nooit geselecteerd (betrokken bij 3 van 4 tegen goals).

23 juli 2013 om 17:23

Sorry maar Portugal speelde ook slecht, ik weet niet of je U19 voetbal volgt maar ik heb zo veel beter gezien dit was een hele matige westrijd van beide kanten. Met 4-1 verliezen heeft niks met scorebord journalistiek te maken het heeft met feiten te maken en dat is dat de verdediging, keeper en afmakers er niet zijn.

23 juli 2013 om 17:39

Het is moeilijk een wedstrijd winnen als de keeper 2 fouten maakt en de verdediger 3. Jammer dat zoveel spelers hebben afgezegd want dan was Van Beek bijvoorbeeld nooit geselecteerd. Je ziet aan alles dat ie momenteel de kwaliteit mist.

23 juli 2013 om 17:24

Haha weet wel dat de beste spelers niet mee zijn he. Die spelen bij Chelsea, Man City en Arsenal(of nu Twente) en Geblesseerde Rechtsback en ook Depay dus wij missen onze sterspelers de echt talenten van deze lichting dus dit zegt helemaal niks.

Zo @lanvin nu komt de mentaliteit van de heren toch echt duidelijk boven drijven he wat een inzet tonen ze !

Nee ze zetten Nederland weer voor joker!

Die Gravenberch is toch rechter centrale verdediger bij Ajax? Zet die dan naast Kongolo.

23 juli 2013 om 17:18

Moet die coach ook gewoon doen.

Maar die heeft er weinig verstand van volgens mij.
Eerst de beste speler eruit halen, dan een verdediger in de spits zetten en in de basisopstelling mogen enkele prutsers er ook wel uit ja (van beek dus)

23 juli 2013 om 17:19

Was toch gewoon een aanvaller?

23 juli 2013 om 17:20

Met de nadruk op was.

Al een jaartje of zo verdediger en dat doet hij echt niet onaardig kan ik je zeggen.
Dit seizoen in de voorbereiding bij Ajax 1 zelfs prima.

Pfoe Nederland krijgt ze nu wel erg makkelijk om de oren, Portugal heeft een interessante spits die ze afmaakt. Beetje geflatteerd maar dan nog, 4-0 zonde..

Wat een geweldige goal van Vloet!

wereldgoal Rai Vloet 1-4 mooie treffer zeg

4-1, prima goal.
Lekkere knal van Vloet, bam!

Maar goed, dat is de troost bij deze wanprestatie...

Ah wel een prachtige goal als eredoelpunt! Wat een knal, ik blijf erbij Nederland had dit niet hoeven verliezen hm.

23 juli 2013 om 17:21

Gewoon de hele wedstrijd te slap, lijkt net of Portugal net een stapje meer doet steeds, en dan kun je spelen wat je wilt, maar win je nooit.

23 juli 2013 om 17:28

Iets dat je bij alle Nederlandse elftallen vaak ziet helaas, de passie van de zuid europese landen is altijd net iets meer waardoor ze meestal net dat stapje extra lopen. Ik doelde op de kwaliteit in het algemeen, ondanks dat dit niet eens het sterkst u19 team is dat is samengesteld, logisch ook met de filosofie van het vroege doorschuiven. Dat vond ik aan Jong Oranje weer zo jammer, allemaal A-internationals oproepen. De ervaringen die nu worden opgedaan nemen ze mee als extra bagage. U19 zouden de nog niet doorgebroken talenten bij moeten zitten en de uitzonderlijke talenten die ook in jongere klasses kunnen spelen. Dan ontwikkelt de jeugd zich beter waar ze later profijt van hebben als de stap naar het eerste wordt gezet.

Nog eentje en je hebt nog kans op de volgende ronde !

Krijgt Nederland even een lesje voorzetten op maat geven... Nederland heeft meer voorzetten gegeven dan Portugal maar Portugal heeft er meer ingekopt dan er van Nederland uberhaupt zijn aangekomen... Verder levert die Woudenberg echt meer dan de helft van zn ballen zo maar in. Portugal is Technisch, tactisch, fysiek en qua creativiteit en effectiviteit gewoon superieur aan dit B-elftal waar Nl-u19 helaas mee moet spelen.

23 juli 2013 om 17:22

Ach vond het allemaal wel mee vallen. 2 van de 4 waren fouten van de keeper, 3 van de 4 waren fouten van Van Beek. Als aanvallers niet fatsoenlijk worden gedekt dan is het makkelijk scoren.

23 juli 2013 om 17:37

Dat is waar, maar aanvallend hebben ze ook amper echt een kans gehad, dus om alles op de verdeging te schuiven vind ik ook overdreven. Achahbar kwam er totaal niet aan te pas en de buitenspelers gaven voorzetten op de verdedigers van Portugal in plaats van op medespelers. Verdedigend was het inderdaad ook niet veel, dat ben ik wel met je eens.

mooie goal maar alsnog dieptriest, tegen spanje wordt het waarschijnlijk nog erger.

afgelopen onder -19 heeft een pak slaag gekregen

Echt beschamend die 3-0 en die 4-0 achter elkaar.

Ja Vloet scoort, maar dat is zand in de ogen gooien. Die jongen is qua veldspel een probleem voor Nederland hoor. Bakt er niets van.

Slechtste man in Nederlands team? De coach Wim van Zwam. Dom centraal duo, haalt beste man van het veld en kan geen lijn aanbrengen in de aanval. Wellicht nog slechter dan Pot.

Hoe komt het toch dat die Nederlandse gasten met Marokkaans bloed in de jeugd van die geweldige talentjes zijn en daarna, op een enkele uitzondering, door de mand vallen. Een internationale topper komt er bijna nooit. Is dit mentaliteit? Gemakzucht? Of...?

23 juli 2013 om 18:07

Heb meer Nederlandse 'jeugd-spelers' door de mand zien vallen dan de Marokkaanse in deze wedstrijd.

Het blijft een 1 jarig contract aangezien hij pas verlengd als de transfer periode afgelopen is

Bahaha hij heeft alleen aangegeven met iemand als Messi voor je moet je je wel gaan concentreren op andere positie's en daar maak jij dit van echt lachwekkend

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren