Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Benfica gaat na verkoop Cardozo vol voor Matavz'

Laatste update:
/

Tim Matavz mag van PSV niet vertrekken, maar in Portugal wordt de aanvaller gezien als de ideale opvolger van Óscar Cardozo bij Benfica. Laatstgenoemde staat op het punt om naar Fenerbahçe te vertrekken en volgens onder meer Record moet de Sloveens international de vrijgekomen plek in de selectie innemen.

"Je kunt hem misschien wel transfereren voor een bedrag dat gelijk ligt aan de transfersom die wij betaald hebben, maar daarvoor vind je op korte termijn geen gelijkwaardige vervanger", claimde algemeen directeur Tiny Sanders onlangs. De sportbestuurder claimde dat een Matavz in vorm goed is voor 20 à 25 treffers. De aanvaller werd al vaker met Benfica in verband gebracht.

Matavz, die eerder aan Lazio werd gelinkt, werd in 2011 voor circa zes miljoen euro van FC Groningen naar Eindhoven gehaald. Benfica wil Cardozo graag van de hand doen, voor ongeveer vijftien miljoen euro. De aanvaller leeft in onmin met trainer Jorge Jesus, met wie hij zelfs een handgemeen had.

Speelt Tim Matavz komend seizoen voor PSV?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Laat ze maar bieden dan als ze hem echt graag willen. Wij willen hem niet kwijt dus alles eruit halen wat erin zit.

21 juli 2013 om 12:20

Hij is niet eens het niveau van Benfica, laat Benfica maar gaan scouten in Zuid-amerika waar ze veel betere spelers dan Matavz gaan vinden en ze later weer voor tientallen miljoenen kunnen verkopen.

21 juli 2013 om 12:25

Hij zou moeiteloos bij Psv in de spits kunnen staan en er elk seizoen 30 inschieten. helaas dacht Advocaat er anders over.
Benfica is misschien wel een iets hoger niveau maar zeker een spits die ze in de competitie goed kunnen gebruiken.

21 juli 2013 om 12:47

gewoon afzetten die lui;d
zoals ze dat zelf ook zo goed kunnen

21 juli 2013 om 19:16

Matavz komt dit seizoen beter tot zijn recht bij PSV denk ik. Cocu zal het niet accepteren dat mensen voor zichzelf spelen ipv voor het team.

Maar wanneer Benfica met een belachelijk bedrag over de brug komt voor Matavz dan kun je het natuurlijk neit maken om hem niet te laten gaan. Wanneer je winst kunt maken moet je winst maken!

23 juli 2013 om 01:11

Ik hoop dat Matavz blijft, ik zie in de ideale aanvalsleider voor dit seizoen. Een spits die er gewoon 25-30 kan inleggen wanneer hij vertrouwen krijgt.

Wanneer hij toch verkocht wordt dan voor een zeer groot bedrag en ook snel want dan moet er ook weer een spits bij.

Toch opvallend hoe veel spelers er verkocht worden of nog mogelijk verkocht kunnen worden bij Psv. Als al deze spelers echt zo goed zijn begint het toch steeds vreemder te worden en treuriger dat het vorig jaar niet is gelukt om kampioen te worden.

Hopen dat er nu weer een sterk nieuw elftal zal ontstaan.

Matavz en Sulejmani, wat zijn die gasten daar van plan? : alle mislukte voetballers van de Nederlandse topclubs ophalen?
Kan me niet anders voorstellen dan dat dit gewoon wat aankopen voor de breedte zijn. Benfica is een prima club met ambities dan moet je niet met dit soort spelers aankomen zetten.

21 juli 2013 om 11:35

Matavz is allesbehalve mislukt, en iedereen weet dat Sulejmani over ongelofelijk veel talent beschikt..dat zijn perfect logische aankopen. Matavz is in eerste instantie voor de breedte lijkt mij, cardozo stond er ook niet altijd in, maar sulejmani is gewoon basismateriaal hoor.

21 juli 2013 om 11:37

Ik zie je nu in 2 posts reageren over Sulejmani alsof het een geweldenaar is. Iedereen weet dat die niks meer dan een talent is gebleven.

21 juli 2013 om 11:40

Precies. Sulejmani kan geweldig voetballen. Maar moet wel juist gebruikt worden. Dat is bij Ajax niet gebeurt. Ik denk dat deze jongen lekker in de zon in een juist systeem helemaal opbloeit

21 juli 2013 om 11:50

Matavz voor de breedte, maar Sulejmani voor de basis? Denk het niet.

21 juli 2013 om 12:11

Sulejmani heeft bij een topclub en europees meer laten zien dan matavz. Dus je sulejmani basis en matavz niet.

21 juli 2013 om 12:50

Het is niet voor niets dat Benfica en verschillende Italiaanse clubs geïnteresseerd zijn in Matavz. Juist in internationaal verband heeft hij zich goed gepresenteerd.

21 juli 2013 om 16:04

Sulejmani is de grootste transferflob vsn de eredivisie met machlas. Ik denk dat sulej bij benfica ook geen basisplaats gaat krijgen vanwege ze buikje en de concurrentie

22 juli 2013 om 00:55

Hij is voornamelijk zo'n grote flop omdat er zo belachelijk veel geld voor hem betaald is, daarnaast is een buikje iets wat eenvoudig weg te werken is met de goede instelling: deze is in een nieuwe, goede omgeving makkelijk op te brengen

22 juli 2013 om 00:56

Ik zeg gewoon letterlijk dat Sulejmani 'over ongelofelijk veel talent beschikt' Daarnaast is hij in vorm gewoon de beste flankspeler van de eredivisie

22 juli 2013 om 02:12

Matavz scoorde wel mooi een hattrick tegen Napoli.

21 juli 2013 om 11:35

Matavz is niet zo mislukt als Sulejmani hoor.,. Matavz is gewoon een degelijke spits en maakt altijd zijn doelpunten, Sulejmani heeft totaal niets laten zien sinds zijn transfer naar Ajax. Niet te vergelijken ook qua positie.

ON: Ik hoop dat ze een goed bod doen, ik zie liever Locadia in de spits.moet dan wel een spits bijgekocht worden.

21 juli 2013 om 11:40

Een hele degelijke spits ja kom op man. Matavz laat echt bar weinig zien. Sulejmani heeft net zoveel laten zien bij Ajax dan Matavz bij Psv. Sterker nog, Sulejmani heeft belangrijkere doelpunten gemaakt bij Ajax dan Matavz bij Psv.

Kortom, ze hebben allebei veel te weinig laten zien en zijn allebei niet geslaagd om van de subtop van Nederland in de top van Nederland te slagen.

21 juli 2013 om 12:10

Matavz schoot er zo maar 3 in tegen Napoli met Cavani, dat hebben ze in Portugal ook gezien, Tim moet op de juiste manier aangespeeld worden en Benfica heeft schijnbaar wel die spelers die Tim als afmaker kunnen aanspelen zoals Tim wilt. D. Advocaat kon geen elftal smeden om Tim heen met de spelers die voorhande waren. Bij Benfica wel, ik denk dat Sulejmani dat kan.

21 juli 2013 om 12:13

Matavz in een goed systeem, maakt er heel veel. Bij PSV had hij alleen ego's om zich heen. Ik denk ook dat de reden is geweest dat PSV geen kampioen is geworden, te veel spelers die voor de actie en eigen succes zijn gegaan. Als je spelers hebt die naar binnen trekken i.p.v. een voorzet geven, of een Toivonen die de bal voor zichzelf wil houden i.pv. in de voet of in de loop van een speler zoals Matavz.....dan haal je niet het meeste rendement uit je spits. PSV had Tim nooit moeten halen. Dat was echt een laatste "paniek" aankoop op dat moment. Als je team in dienst van een dergelijke spits speelt zoals bij onze FC Groningen, dan haal je het meeste rendement uit dergelijke spelers.

21 juli 2013 om 12:24

@ Afca_g

Die twee kun je toch niet vergelijken zeg, kom op. Matavz is ook bij PSV in de 16 dodelijk geweest, als hij de bal kreeg. Toivonen, Lens en Mertens gaan echter allemaal voor eigen succes, dus hij heeft gewoon 0,0 aanvoer gehad. Ik zie Matavz dan ook graag blijven, want ik denk dat hij gaat renderen wanneer Narsingh weer speelt. Locadia is vanwege zijn potentie mijn lichte favoriet, maar het scheelt niet veel en ik wil Matavz eigenlijk niet kwijt.

Zoveel bankzitten en toch afgetraind blijven en scherp zijn wanneer je moet spelen. Sulejmani zag eruit alsof hij iedere nacht 3 uur sliep en een dieet van broodjes döner volgde. Die jongen verdiende een schop onder z'n reet, totaal geen profmentaliteit.

21 juli 2013 om 12:27

@arnoudjansen
Precies! Voor een spits als Matavs is het een ramp om te spelen met spelers als Mertens en Lens op de vleugels, en dan kreeg hij er als klap op de vuurpijl ook nog Toivonen als diepste middenvelder bij. Matavz is een spits die bedient moet worden en de spelers die hem hadden moeten bedienen waren allemaal spelers die in de eerste plaats voor hun eigen succes gingen.

Wanneer hij niet bedient wordt heb je er verder ook niet zo heel erg veel aan want het is geen jongen die gaat lopen sleuren of eens lekker de beuk erin gooit. Dit wisten ze bij PSV toch van tevoren neem ik aan. Met goede vleugelspitsen die zo nu en dan eens een fatsoenlijke voorzet geven legt hij er bij een club als PSV gewoon een stuk of 25 voor je in.

21 juli 2013 om 13:13

En die heeft PSV volgend seizoen wel bedoel je? Op rechts komt Narsingh weliswaar terug en staat waarschijnlijk Jozefzoon er tot Luciano weer fit is, maar op links staat toch echt Depay die ook veel voor de actie zal gaan. Dat is weliswaar meer aanvoer dan vorig seizoen, maar het is niet zo dat PSV in een traditionele 4-3-3 speelt met 2 echte vleugelspelers ala Narsingh en Boerighter bijvoorbeeld die veel voor de voorzet gaan.

21 juli 2013 om 23:13

sulejmani heeft niks gedaan bij ajax of bedoel je belangrijke doelpunten in het 2e dat zou kunnen.
matavz heeft in de bekerwedstrijd tegen twente nog 2x gescoord waardoor we die wedstrijd nog wonnen om maar even een voorbeeld te noemen.

ON: laat ze maar een mooi bedrag geven voor matavz zijn we daar ook weer vanaf

PSV doet er verstandig aan een hoge transfersom te vragen (min. 10 mln)
Verder zou het jammer zijn, denk dat Matavz met Narsingh volgend seizoen (vanaf oktober) een superduo zou zijn (voor Nlse begrippen)

21 juli 2013 om 11:48

Locadia kan dat ook prima invullen. Zelfde type spits als Matavz.

21 juli 2013 om 13:06

In mijn ogen is Locadia nu al beter dan Matavz.

21 juli 2013 om 12:31

Ja zou er iets moois voor vragen, 10 tot 12 mil. En dan aankloppen bij wolfsburg voor basje dost. Denk dat Dost en Narsingh het ook wel kunnen ^^

Onbegrijpelijk. Ik vind Matavz zelfs een ramp voor Psv, laat staan voor Benfica. Misschien dat Matavz afgelopen seizoen(en) niet gepresteerd heeft door een gebrek aan voorzetten, maar nee, hij heeft PSV niet echt geholpen.

21 juli 2013 om 11:52

Matic overtuigde hier ook niet echt, maar in Portugal speelde hij echt sterk. Van Wolfswinkel deed het hier aardig, maar deed het daar (zeker in het begin) fantastisch. Het competitieniveau ligt waarschijnlijk een stuk(je) lager. Enkel bij de grote clubs Porto en Benfica ligt het niveau hoger, maar als hij bij Benfica komt te spelen dan is enkel de wedstrijd tegen Porto misschien van een te hoog niveau voor Matavz. Als hij er in de overige wedstrijd 25 inschiet dan is zijn waarde direct 35 miljoen.. Zo gaat dat in Portugal

21 juli 2013 om 13:22

@de toekomst, helemaal met je eens. Daarbij is matavz echt niet zo slecht als sommige mensen hier willen doen geloven. Matavz die het vertrouwen krijgt is gewoon een prima spits voor psv. Ik vind ook dat hij steeds meer meevoetbalt en veel kaatst waardoor andere kunnen scoren of in scoringspositie komen. Hij heeft een goed schot in de benen en met de juiste aanvoer zie ik hem er wel 20 scoren dit seizoen. Het enige wat die jonge mist is uitstraling. Door zijn houding denken mensen gauw hij kan er niks van maar ik denk dat psv er goed aan doet om matavz vertrouwen te geven. Mocht hij verkocht worden is dat jammer, dan hebben we gelukkig locadia achter de hand maar daarvan weet je ook niet of die een heel seizoen goed presteerd.

21 juli 2013 om 13:50

@ march

Daarom. Matavz is niet zo'n verkeerde spits en als hij het vertrouwen krijgt kan hij zomaar topscorer worden in de Eredivisie komend jaar, maar als PSV er nu een een goed bedrag voor kan krijgen zou ik het ook overwegen.

Zelf heb ik vertrouwen in Locadia. Die zal komend jaar geen topscorer worden, maar het jaar daarna kan hij zomaar echt doorbreken. Echter moet er dan inderdaad wel iemand bij..

21 juli 2013 om 15:13

Mocht matavz idd verkocht worden dan moet je locadia eerste spits maken en dan een sterke grote aanvaller erbij halen als breekijzer, een type Sibon / vennegoor of hesselink maar ja das makkelijker gezegd als gedaan. Ik denk dat we op dit moment een prima alleen erg jonge selectie hebben. Opzich niets mis met jeugdigheid maar ben er een beetje bang voor dat je in de toppers die ervaring gaat missen. Er zal niemand met een kampioenschap bezig zijn en dat is ook niet realistisch met een ongeveer compleet nieuw team maar hoop toch stiekem wel weer top twee te kunnen halen met deze selectie

21 juli 2013 om 13:58

Een ramp voor PSV?
Jij hebt er duidelijk weinig van begrepen.
IK als Ajacied schijt echt 20 kleuren in me broek voor Matavz volgend seizoen.
Hij ziet er ontzettend lam uit en hij sjokt ook maar een beetje door het veld, maar hij kan van een 1/5 kans nog een goal maken.
Dat is de beste kwaliteit wat een spits kan bezitten.
En in tegenstelling tot vorig jaar heeft hij daar nu de perfecte aangevers voor.
Als PSVer zou ik vurig hopen dat hij blijft, maar als Ajacied hoop ik dat hij vertrekt.

Nou dit kan er dan nog wel bij voor Psv. Alhoewel ze de laatste wedstrijden wel lekker spelen en ook zonder Matavz.

ik zeg minimaal 10 miljoen.. Als (en ik zeg áls) ze dat willen betalen, is het geen houden aan... En voor dat bedrag kan je nog wat leuks terughalen..
Anders gaan wij gewoon van hem genieten!!

21 juli 2013 om 11:44

Ik geloof er niks van.
Chadli is voor 7 miljoen naar Tottenham(volgens Sudpresse) en dan 10 miljoen vragen voor Matavz en die 20 miljoen voor Strootman,daar zet ik ook een groot vraagteken bij.
Geloven is goed maar niet geloven is veeeel beter.

21 juli 2013 om 12:02

Wat geloof je niet aan de transfer van strootman? Weet je dat hij verkocht is? Wat valt er dan niet aan te geloven ? En ik zou ook zeggen 10 miljoen of misschien wel 12. Hij hoeft niet weg maar als iemand hem perse wil hebben mogen ze betalen. Simpel.

21 juli 2013 om 12:55

Je vergeet dat Chadli een contract heeft dat volgend jaar afloopt. Dat drukt de verkoopprijs natuurlijk behoorlijk. Matavz zou gewoon een goede spits zijn voor Benfica of een Italiaanse club. Het is geen Romario, Van Basten of Ronaldo maar hij pikt wel zijn doelpunten mee.

21 juli 2013 om 22:32

dat bedoel ik!!

Waarom gaat Cardozo naar Fenerbahce? Ik vind het een klasse spits die wel hoger kan als Benfica / Fener.

21 juli 2013 om 11:36

Volgens mij had de speler een conflict met de trainer en wilde weg. Fenerbahce zal wel als enige hebben wil voldoen aan de financiële eisen van speler en club.

21 juli 2013 om 11:55

Inderdaad. Benfica trainer Jesus ziet het steeds meer zitten in een Portugese spits. Die speelde vorig jaar dus ook al vaker ten koste van Cardozo. Dat kon Cardozo niet waarderen, dus vandaar het conflict

21 juli 2013 om 16:20

Nee hoor, Cardozo was het niet eens met Jorge Jesus na de verloren bekerfinale, waardoor een ruzie ontstond. Daardoor wil hij weg. Die gast heeft vorig jaar meer dan 40 keer in de basis gestaan. Heeft denk ik absoluut niets met speeltijd te maken.

Ik zou het wel jammer vinden als ook Matavz nog zou vertrekken. Volgens sommige zal hij misschien mislukt zijn, maar ik vind hem een prima speler om erbij te hebben. Of hij nou wel of niet in vorm is, hij kan altijd en overal scoren. Dat hij ook zijn minpunten heeft is duidelijk en ik had gehoopt dat hij op dit moment verder zou staan. Maar ik zou hem er toch erbij proberen te houden. Pas vanaf tien miljoen zou ik een verkoop overwegen, en dan nog eerst maar eens een vervanger regelen.

Triest, de Nederlandse voetbal teams worden leeggeroofd. Toch een verschraling van de competitie

21 juli 2013 om 12:07

Voor de betere voetballers is Nederland nooit een eindstation geweest, dus om nu te gaan klagen over het vertrek van onze smaakmakers is rijkelijk laat. Al vanaf de jaren zeventig wordt de Eredivisie stelselmatig afgeroomd door de clubs uit de grote competities. Niets nieuws onder de zon.
In feite is het zelfs zo dat er van een grote uitloop tot op heden nog helemaal geen sprake is. Zowel Ajax als Feyenoord zijn nog zo goed als compleet en onze subtoppers worden vooral geplukt door hun collega's uit de eigen competitie. Alleen PSV heeft op dit moment meer weg van de Bijenkorf tijdens de drie dwaze dagen dan van een voetbalclub.
Ondertussen doen de clubs er juist alles aan om een verschraling tegen te gaan door in het buitenland gebruik te maken van onze goede reputatie als opleidingsland. Jonge buitenlandse voetballers zetten graag hun handtekening onder een Nederlands contract in de wetenschap dat ze veel aan spelen toe komen in een competitie waar de blik altijd naar voren is gericht en waar zelfs de degradatiekandidaten aanvallend voetbal prediken.
De koopwoede van de buitenlandse clubs is bovendien een prima stimulans voor de Nederlandse clubs om werk te maken van hun jeugdopleiding. En zo wordt onze competitie een voorproefje voor wat je over een aantal jaar in de grote competities aan het werk ziet. En het is nog spannend ook.

21 juli 2013 om 13:01

Ja en nee, het is lang geldend dat ik spelers voor zulke bedragen heb zien gaan (als Matavs verkocht wordt dan haalt PSV alleen al bijna 50 mil. op, terwijl het hele team maar voor 25 op de begroting stond)
Als je voor die bedragen weer beter talenten kan halen (liefste in NL zelf) dan groeit het niveau van de hele competitie hier door.

Als je echt veel geld zou kunnen krijgen, moet je het doen. Dan wel een spits erbij huren, soort Guidetti.
Of Pedersen voor 3m overnemen van Vitesse. Jammer dat Psv niet meer de ingangen heeft in zuidamerika. Daar lopen nog genoeg pareltjes rond.

Als Matavz gaat ben je gewoon bijna 9 basis spelers kwijt. Niet normaal meer. PSV moet gewoon zeggen 12mil en geen cent minder.

Jaaaaaaaa, gewoon 10/11 miljoen vragen. Hard spelen, met 8/9 miljoen ook gewoon genoegen nemen. Je krijgt er waarschijnlijk niet meer meer voor. Maar misschien wilt Benfica dat bedrag ook wel betalen (10/11 miljoen) En zijn vervanger staat al klaar :D

Zoet
Arias
Bruma
Rekik
Willems
Maher
Hiljemark
Schaars/Gini
Narsingh
Locadia
Depay
21 juli 2013 om 13:21

jij neemt deze opstelling serieus?

locadia en depay die beide vorig seizoen met invalbeurten hebben moeten doen gaan nu een vol seizoen spelen en sterker nog (kampioen worden?)

weet niet of schaars al bij psv zit maar met maher en wijnaldum op het middenveld spelen vind ik ook wel erg aanvallend en gaat ook echt serieuze problemen zorgen tegen de top en suptop van de eredivisie

21 juli 2013 om 13:30

Tuurlijk is dit wel een goede opstelling, eerst klaagt iedereen altijd over het gebrek aan jeugd in de basis. Nu staan er 3 jongens uit eigen jeugdin en is het nog niet goed! Hoop niet dat matavz verkocht wordt zodat hij dit seizoen basis kan spelen, verder hoop ik nog op verdediger Fabian Schar van fc basel. Is en verdediger met heel veel potentie

21 juli 2013 om 13:54

Locadia en Depay zijn gewoon 2 toptalenten die bij bijna elke Eredivisieclub vorig jaar ook al in de basis hadden gestaan.
Ze hadden alleen de pech dat ze 2 internationals voor zich hadden, maar dat ze enorm veel kwaliteit hebben is wel duidelijk.
Neemt niet weg dat er een vervanger gehaald moet worden als Matavz weg gaat, je kunt het seizoen niet met 1 spits beginnen, gewoon een jonge spits ergens weghalen die alle tijd krijgt om te rijpen achter Locadia.

Ach kom op deze jongen is niets meer dan een ééndagsvlieg, typies Nederlands. Een spits heeft een goed seizoen bij een subtopper, hij word gekocht door een topclub in de Eredivisie en mislukt. Dat gebeurt al jaren en ook soms met succes maar het grootste aantal flopt.

Ik snap ook helemaal niet wat Benfica in spelers als Sulemani en Matavz ziet. Ze halen het Nederlandse top niveau bij lange na niet en dan denken de mensjes bij Benfica dat ze het wel even gaan maken. Erg opmerkelijk.

21 juli 2013 om 12:18

Matic kon zich bij Vitesse niet eens onderscheiden toen ze tegen degradatie speelden en die is daar nu een sterspeler. Het kan soms raar lopen en de eredivisie is wat dat betreft een heel rare competitie

Matavz komt bij PSV niet uit de verf, ik zou hem nog wegdoen.

Wat moet Finnbogason eigenlijk kosten? Die zou ik graag willen zien bij Psv.

Of Locadia met een stand-in uit de jeugd.

21 juli 2013 om 12:11

Dat was Muzaqi, maar die is nu naar 1 of andere Belgische club. Dan heb je daarachter nog Dani van der Moot,, maar die is volgens mij net 16 en kan diestap denk ik nog niet maken, alhoewel het wel echt een ijskonijn is.

Dan moet PSV goed gaan nadenken. Matavz is een doelpuntenmachine, maar is geen speler die lekker mee voetbalt. Locadia in eerste instantie ook niet, maar hij is nog jong en kan zich daarin nog ontwikkelen.

Als er miljoenen geboden gaan worden zou ik het overwegen. Met dat geld kan PSV misschien gaan voor Assaidi, Dost of misschien zelfs Luuk de Jong (al moet er dan waarschijnlijk wel bijbetaalt moet worden).

21 juli 2013 om 13:56

PSV gaat echt geen miljoenen betalen voor een spits terwijl ze Locadia al hebben. ik denk dat als Matavz weg gaat, ze een relatief goedkope jonge vervanger zullen aantrekken als back up voor Locadia.

21 juli 2013 om 14:24

Grappig, de meeste mensen denken dat Matavz niet zo'n goede meevoetballer is. Dat is hij wel. Kaatst veel, loopt veel, geeft passes. Toch roept iedereen dat het alleen een afmaker is, maar je moet maar een keer goed naar hem kijken. Hij is completer dan je denkt.

Verkopen en dan finnbogason terug halen

21 juli 2013 om 11:56

Weer een niet erg meevoetballende spits die veel gaat kosten en dus perse ook veel moet spelen? Schuif dan Locadia door en haal een ander type spits erbij dat er nog gevarieerd kan worden in de manier van spelen..

dat cardozo daar weg gaat, en dan wel voor fener.
bij mij stond benfica altijd gelijk aan beesten van verdedigers, aimar en cardozo. verbaast mij toch, was dan naar de spurs gegaan.

zo wordt het wel heel jong bij psv, want ben nog niet echt overtuigd van locadia. zo jong kan nooit een heel seizoen goed gaan.

off: wie is de aanvoerder van psv

21 juli 2013 om 11:56

Tot op heden Hiljemark. En die maakt een sterke indruk.

21 juli 2013 om 11:58

tragisch voor psv. ik zou persoonlijk hiljemark het liefst op de bank zetten, want ik acht hem niet goed genoeg

schaars - maher- wijnaldum

hiljemarkt werkt hard maar heeft geen talent. wel sneu dat een brookie van 22 (dacht ik) een aanvoerder moet zijn van psv omdat ze werkelijk waar iedereen verkopen. schaars moet aanvoerder zijn puur op routine

21 juli 2013 om 12:21

Hiljemark speelde zaterdag tegen tem Bommel erg sterk, eerst op middenveld en later als cv, goede samenwerking met Maher en sturend in het veld. Je oordeel is wat te negatief en/of je hebt Hiljemark niet echt aan het werk gezien.

21 juli 2013 om 13:01

Hiljemark heeft veel meer talent dan Schaars. Schaars heeft enkel routine, dat had Engelaar ook. Schaars kan natuurlijk wel meer strijd leveren dan Engelaar maar ik zou toch liever een middenveld zien met Hiljemark in plaats van Schaars.

21 juli 2013 om 13:04

dat vond ik ook. Soms wat slippertjes zoals een bal recht in de voeten van een tegenstander spelen maar hij werkte hard en had vrel slimmigheden.

21 juli 2013 om 13:04

PSV gaat met de punt naar achteren spelen volgens Cocu, waarbij Hiljemark de concurrentie met Schaars aan gaat als lijdende man voor de verdediging.

Maher - Hiljemark/schaars - Wijnaldum

21 juli 2013 om 11:58

Waarom niet? Bij Feyenoord ging het vorig jaar ook erg lang goed met jonge spelers. Natuurlijk af en toe ging het ietsje minder, maar dat kan ook met oudere spelers. Iedereen heeft wel eens een mindere dag.

21 juli 2013 om 12:00

ik persoonlijk geloof er niet zo in. feyenoord heeft ook geluk gehad dat ze zich staande hielden. daar had toch ook niemand dat verwacht. maar ik laat me graag verassen, echter zie ik het somber in voor psv.

en maher had denk ik ook wel een andere beeld toen hij tekende, die zal ook wel effe achter zijn oor krabben

21 juli 2013 om 13:29

Het is allemaal nog afwachten hoe het gaat lopen natuurlijk maar van wat ik tot nu toe heb gezien van psv spelen ze echt leuk fris en ook al behoorlijk goed voetbal. Er zal niemand hier het woord kampioenschap in de mond nemen want daar is een goed ingespeeld team als Ajax te sterk voor maar ik denk echt dat psv gaat verassen dit seizoen. Ik zal de eerste zijn die toegeeft ernaast te zitten maar op dit moment loopt het middenveld met maher en hiljemark echt als een trein. Ik verwacht dat hiljemark gewoon basisspeler wordt en nog veel mensen gaat verbazen.

Normaal zou het geen probleem zijn om Matavz voor bijvoorbeeld 10 miljoen te verkopen, zulke geweldige jaren heeft die niet gedraaid bij Psv.. Maar PSV is al zo veel spelers kwijt dat ik toch niet zou verkopen eerlijk gezegd om nog wel wat spelers over te houden van de basis van vorig jaar en dan ook de redelijk goede basisspelers van vorig jaar waar je Matavz wel onder kan reken. In een goed draaiend team waarin hij zich alleen op doelpunten hoeft te richten maakt die er wel 20 denk ik.

matavz is dodelijk voor de goal, heeft niet veel kansen nodig!
en matavz is gewoon verkeerd gebruikt, je ziet nu met maher een super koppel!!
Cocu gaat ook gewoon starten met Matavz met veel beweging erom heen.
Depay en Bakkali (narsingh) op de flanken zal meer aanvoer betekenen voor Matavz buiten lens en Mertens die altijd naar binnen kwamen
En tja, als er daadwerkelijk rond de 10 miljoen wordt geboden zal het wel gebeuren, maar voor 10 miljoen koop je geen goeie spits terug.
een goeie spits is veel geld waard, dus mss verstandig om matavz te houden aan zijn contract!!
met een goed seizoen is hij het dubbele waard

Toivoinen als hij blijft denk ik. Anders zou ik Hiljemark of Schaars aanvoerder maken.

pieters 3,5 strootman 17 mertens 9 lens 9= 37mln. Wellicht nog zoet en of matavz en toivonen weg.
Psv loopt helemaal binnen deze zomer Als ze het slim spelen krijgen ze een geweldige selectie en houden ze veel geld over.

21 juli 2013 om 12:02

Geweldige selectie is overdreven, tenzij je de lat laag legt. Wel is het een hele talentvolle selectie met veel potentie. Spelers als Bruma, Rekik, Arias, Willems, Hiljemark, Zoet en Depay hebben allemaal talent, maar moeten nog bewijzen dat het daadwerkelijk geweldige spelers zijn.

21 juli 2013 om 12:13

Het hoeven niet allemaal geweldige spelers te zijn als er maar een echte vriendengroep en team ontstaat.dan zijn er vele dingen mogelijk.

21 juli 2013 om 12:21

@ stratumseind

Dat is weer iets heel anders. Een team dat voor elkaar wil vechten kan ook veel bereiken, maar dan hoeft het geen geweldige selectie te zijn.. PSV had vorig jaar een geweldige selectie met veel kwalitatief ontzettend goede speler voor onze competitie. Nu hebben ze zeker een goede selectie met veel potentie, maar geweldig? Dat is nu nog niet te zeggen..

Wel kan het een groep worden die voor elkaar door het vuur gaat en hierdoor in het eerste jaar zich goed kan ontwikkelen en presteren. Als ze zich hierdoor bewijzen in hun eerste jaar en PSV de selectie intact weet te houden dan kunnen we spreken over een geweldige selectie. Vooralsnog is het een goed team.

21 juli 2013 om 13:18

Pieters 3,5 Strootman 16,5-20, Mertens 9,5-10, Lens 9

Ik denk ik zeg het maar even . Overigens lijkt het me zeer sterk dat Zoet vertrekt, die andere 2 lijkt me wat waarschijnlijker

21 juli 2013 om 16:01

Ga bij Strootman er maar vanuit dat het 20 miljoen is/wordt.

De prestatiebonussen zijn zo eenvoudig te realiseren dat je gerust van 20 mag uitgaan.
Slechts in het geval Strootman 5 jaar lang op de bank zou belanden dan kan dat 2 miljoen schelen (bron TS)

Inpakken en weg wezen voor 8 miljoen. Van duinen aantrekken als 2e spits achter locadia.
Ik zou zo gaan spelen
Zoet
Arias Bruma Hendrix rekik
Toornstra maher schaars
Wijnaldum locadia depay

Tyton
Brenet koch zanka heesakkers
Horsten hiljemark vloet
Bakkili duinen josefzoon

21 juli 2013 om 12:04

En Narsingh en Willems dan? Ook Marcelo en Manolev zijn nog niet vertrokken.. Zelfde geldt voor Toivonen (al zou ik die niet meer opstellen tenzij hij verlengt).

Narsingh en Willems horen zeker bij de eerste twee elftallen. Die horen geen derde keus te zijn.

Laat ze maar komen , je weet dat ze 15 miljoen in hun binnenzak hebben zitten.
Nooit voor minder dan tien de deur uit doen.

Nu toivonen nog voor een miljoen of 5-6

De hoop dat iemand zich meld voor manolev en marcello heb ik al lang opgegeven.

21 juli 2013 om 12:49

Die M en M's zijn aan diverse clubs aangeboden.
Op dit moment maakt Brands overuren om Marcelo te transfereren en een vervanger hebben ze al op het oog.

21 juli 2013 om 13:21

Wie zou die vervanger dan zijn? Als Marcelo weg is dan hou je 4 centrale verdedigers over als je Hendrix even mee telt. Het zou juist ideaal zijn als na vertrek van Rekik volgend seizoen Hendrix een plaatsje door kan schuiven, maar als er een kwalitatief sterke vervanger komt dan zou dat nog wel eens moeilijk kunnen worden.

21 juli 2013 om 14:26

Hendrix is al doorgeschoven.
Voor Marcelo is PSV van plan om een jonge verdediger aan te trekken met doorgroeipotentie.
Naam is wel bekend maar nog niet vrijgegeven (bron TS en niet Re; dat scheelt in waarheidsbevinding).

21 juli 2013 om 15:11

Okee, bedankt voor de informatie.

En ik weet dat Hendrix is doorgeschoven, maar zoals het er nu uitziet is de kans toch groot dat hij wedstrijden in Jong PSV gaat spelen ipv PSV 1. Rekik-bruma zal wel het vaste duo zijn met Zanka er net achter en bij vertrek van Marcelo zou de 4e verdediger dan die speler zijn waar jij het over hebt.

Ben zeer benieuwd met wie ze aan gaan komen dan, hopelijk is het geen Nederlander.

21 juli 2013 om 13:06

Toivonen zou je juist nog als vervanger van Matavz kunnen gebruiken. Ik zie hem in ieder geval liever als spits dan als middenvelder. In dat geval heb je nog een jaar de tijd om een nieuwe aanvaller te zoeken en hoef je geen overhaaste beslissingen te nemen.

Voor elk bedrag met een strik er om heen verkopen. Niks laten zien en psv casht ermee. Lijkt me simpel

onderschatte voetballer die matavz bij velen. Vergeet ook niet dat hij niet zoveel ballen van mertens en lens heeft gehad die vaak voor eigen succes gingen.
Ik heb hem wel geniale acties zien maken. Ogenschijnlijk is hij niet actief, maar zoals een topspits sust hij zo de verdedigers in slaap.
Voor mij de spits voor volgend jaar. Minimaal 12 miljoen voor vangen en niet minder.
PSV moet niks verkopen, dus lekker kijken waar het op uitkomt.

offtopic. Eigenlijk wel opmerkelijk dat zoveel PSV zo populair zijn in tegenstelling tot bijvoorbeeld spelers van Ajax waar nauwelijks interesse voor is.

Minstens 15 miljoen anders niet doen. Hiermee wil ik niet zeggen dat hij dat waard is, maar anders gewoon lekker houden en samen met locadia het seizoen spelen.

Volgens het Portugese Record.............. ja ja...

Voorlopig nog een broodje aap verhaal want Benfica heeft tot nu toe geen contact opgenomen met Psv.

Maar de transferperiode duurt nog lang..

Matavz is een gevoels jongen die nooit het vertrouwen van Dick gevoeld kan hebben.
Daarnaast is hij soms te lief voor de topsport denk ik. Hij kan zeker voor de Eredivisie een prima spits zijn daar ben ik van overtuigd! Maar het lijkt mij zwaar klote om bij PSV in de spits te staan.
Met een Mertens die maar blijft lopen (en jij maar 1x een loop actie kan maken) constant naar binnen trekt voor eigen succes net zoals aan de andere kant Lens.
Daarachter Van Bommel/strootman die verliefd zijn om geregeld van afstand te schieten. Nee je zal constant het gevoel hebben dat je overal in de weg loopt. Matavz is veel te weinig bediend en heeft ondanks weinig vertrouwen of veel aanvoer nog best een goed aantal gemaakt. En dan ook in de Europese wedstrijden was hij 1 van de weinige die een meerwaarde was zo maakte hij tegen de Turkse en Italiaanse clubs mooie en belangrijke goals. Nee Matavz is een prima spits die op de verkeerde plek zat. Als hij blijft met een Narsing/maher om hem heen heb je er al veel meer plezier van. Enige waar ik Benfica niet in begrijp is het verschil tussen die 2 want Cardozo was dan ook een heerlijk aanspeelpunt dan was ik eerder voor een type Bony gegaan.

Zowel Matavz als Sulejmani zijn type spelers zoals Niklas Machlas vroeger was. Bij Vitesse scoorde Machlas aan de lopende band en bij Ajax kwam hij niet uit de verf. Matavz en Sulejmani kunnen beide veel doelpunten maken, maar dan moeten ze in stelling worden gebracht door de vleugels. Bij PSV gingen Lens en Martens voor eigen succes, bij Ajax was het niet anders. Daarom dat zij niet uit de verf komen. Zowel bij PSV als bij Ajax moeten de spelers meevoetballen en zelf de kansen creëren, en dat zijn deze net niet de spelers voor. Zowel PSV als Ajax spelen graag over de vleugels en een behendige spits die zelf ook kansen creëerd. Ajax (De Jong) en bij PSV op dit moment (locadia).

21 juli 2013 om 13:11

Waarom vinden mensen Matavz mislukt? Als die een kans krijgt scoort ie. Je kan hem een hele wedstrijd niet zien, maar hij scoort gewoon. PSV had afgelopen seizoen zeer veel scorend vermogen. Dan is je spits toch niet slecht wanneer hij niet hoog op het topscorerslijstje staat? Haal idd ook maar even 1 2 3 een vervanger voor hem als hij weg gaat.

21 juli 2013 om 14:48

Ben ik met je eens.
Als matavs vorig seizoen alle wedstrijden in de basis was gestart,dan had hij minimaal 22a23goals gemaakt ,zo niet meer.
Maar dat geldt ook voor locadia.........laat je hem heel het seizoen staan,maakt hij er geheid 20a25.

Ik vind Matavz op dit moment een betere spits dan Locadia en hoop dat hij blijft voor Psv. Cocu heeft duidelijk gemaakt dat hij veel liever een type Matavz heeft dan een Locadia.

21 juli 2013 om 14:45

Beide zijn het goede spitsen en alsze vertrouwen krijgen zijn het topspitsen.
En beide hebben ze een neusje voor de goal,al vind ik locadia meer een afmaker pur sang.
Schiet met links net zo makkelijk als met rechts.
Matavzs is een prima aanspeelpunt en ook een neusje voor de goal,maar wel meer afhankelijk van voorzetjes.

On topic: als benfica meer als 10milj biedt dan kan je verkoop overwegen,mits dat psv direct een opvolger kan/gaat aantrekken. Anders is locadia de enige spits na verkoop van matavzs+lens.

PSV lijkt wel een supermarkt iedereen is te koop en iedereen koopt ze, maar gelukkig gaan die slechte verdedigers ook langzamerhand weg.

Alleen voor de hoofdprijs weg en dat is in mijn ogen rond de 15 miljoen euro. Er zijn al teveel spelers vertrokken. Als Matavz ook nog vertrekt dan blijven alleen Marcelo, Willems en Wijnaldum / Toivonen over van de basis 11 van vorig seizoen. Waarvan je je kan afvragen hoeveel wedstrijden Marcelo en Toivonen nog in het shirt van PSV zullen spelen en of dat Willems vorig seizoen basisspeler zou zijn geweest als Pieters fit zou zijn geweest.

21 juli 2013 om 15:44

Je kunt ervan uitgaan dat Toivonen, Marcelo(!!), Manolev en hoogstwaarschijnlijk Matavz aan het eind van deze transferperiode geen deel meer uitmaken van Psv.

Eveneens mag je ervan uitgaan dat PSV nog (minimaal) drie spelers aantrekt, een verdediger, middenvelder en een of twee aanvallers.

PSV ondergaat dus een complete metamorfose die nog nooit vertoond is en zal de competitie ingaan met een gemiddelde leeftijd tussen de 20 en 21.
PSV denkt ook een batig saldo transferinkomsten te halen van ongeveer 30 miljoen waardoor het eventueel missen van de CL groepsfase niet desastreus is.
Begroot is overigens EL en niet Cl.

Ben toch blij dat ik een seizoenskaart heb voor Cocu en zijn jonge honden en ik verwacht in ieder geval een stuk meer beleving van deze spelersgroep in vergelijking met afgelopen seizoen.

Misschien is el hamdaoui wel een goede opvolger? Goede bewegelijke spits en ik denk dat fiorentina niet teveel vraagt.

21 juli 2013 om 15:53

Aan de voetballende kwaliteiten van Hamdaoui twijfelt niemand en de financiele haalbaarheid is waarschijnlijk ook wel in orde.
De grote vraag is of hij met zijn persoonlijkheid en niet-coachbaarheid wel past in een team dat praktisch geheel uit jongelinge bestaat.

Het zou mij zeer verrassen als Hamdaoui een optie zou zijn omdat Brands zich richt op talentvolle (jonge) spelers met doorgroeipotentie.

Of toivonen gebruiken als spits. Hij kan de bal goed vasthouden, kopsterk, goed schot. Maar ik verwacht veel van locadiaa.

Met Locadia en Matavz hebben we 2 echte centrumspitsen.
Bakkali en Toivonen kunnen er ook wel spelen.

Maar als Matavz verkocht wordt, dan moet PSV wel een nieuwe spits huren/kopen.

Ik heb Matavz er graag bij, maar als het bedrag boven de 10 miljoen is, moet PSV hem uiteraard van de hand doen.

Het lijkt momenteel een heel oostblok enclave te worden daar bij Benfica. Je levert toch wel veel goals in als je Matavz voor Cardozo haalt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren