Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Zulte Waregem eerste horde PSV op weg naar Champions League

Laatste update:
/

PSV stuit in de derde voorronde van de Champions League op het Belgische Zulte Waregem. Het team van coach Francky Dury eindigde vorig jaar verrassend als tweede achter landskampioen Anderlecht, dat in de kampioenscompetitie ternauwernood twee punten voorsprong behield op Essevee. De club uit het West-Vlaamse Waregem komt eerst op 30 of 31 juli naar Eindhoven; een week later vindt de return in België plaats.

Wanneer de Eindhovenaren erin slagen om over twee duels af te rekenen met de zuiderburen, volgt voor de ploeg van Phillip Cocu nog een laatste tweeluik. Pas als PSV ook daarin het sterkst blijkt, mag het zich opmaken voor de groepsfase van de Champions League. Zulte Waregem, waar onder meer Davy De Fauw (voormalig Sparta en Roda JC) onder contract staat, zal naar verwachting echter een taaie opponent blijken. De enige keer dat de Belgen stuitten op een Nederlandse club in Europees verband, was in 2006. Ajax bleek toen met 0-3 te sterk.

Tijdens de loting werd in de zogeheten ‘League Route’ het Russische Zenit Sint-Petersburg gekoppeld aan het Deense FC Nordsjaelland, dat vorig seizoen verrassend doordrong tot de poulefase van het kampioenenbal. Fenerbahçe, dat ondanks een eerder uitsluiting voorlopig gewoon mee mag doen, stuit op Red Bull Salzburg uit Oostenrijk. Het PAOK Saloniki van Huub Stevens krijgt te maken met Metalis Kharkiv uit Oekraïne, terwijl Olympique Lyon de strijd aangaat met het Zwitserse Grasshoppers.

Volledige loting:

League Route
Nordsjælland (Den) - Zenit St Petersburg (Rus)
Red Bull Salzburg (Oos) - Fenerbahçe SK (Tur)
PAOK FC (Gri) FC Metalist Kharkiv (Oek)
PSV Eindhoven (Ned) - Zulte Waregem (Bel)
Olympique Lyon (Fra) - Grasshopper Club (Zwi)

Champions Route, groep 1
FC Basel (Zwi) - Gyori ETO (Hon)/Maccabi Tel-Aviv FC (Isr)
Sligo Rovers (Ier)/Molde FK (Noo) - The New Saints (Wal)/Legia Warszawa (Pol)
Slovan Bratislava (Slw)/ Ludogorets Razgrad (Bul) - FC Shirak (Arm)/ Partizan (Ser)
Dinamo Tbilisi (Geo)/ EB/Streymur (Far) - Steaua Boekarest (Roe)/ Vardar Skopje (Mac)
APOEL (Cyp) - Birkirkara FC (Mal)/NK Maribor (Slv)

Champions Route, groep 2
Celtic (Sch)/ Cliftonville (N-Ie) - Elfsborg (Zwe)/FC Daugava Daugavpils (Let)
BATE Borisov (W-Ru)/ Shakhter Karagandy (Kaz) - Neftçi (Aze)/KS Skënderbeu (Alb)
Austria Wien (Oos) - FK Ekranas (Lit)/FH Hafnarfjördur(IJs)
HJK Helsinki (Fin)/ Nõmme Kalju (Est) - Viktoria Plzen (Tsj)/FK Željeznicar (Bos)
Fola Esch (Lux)/GNK Dinamo Zagreb (Kro) - FC Sheriff (Mol)/FK Sutjeska (Mon)

Gaat PSV doordringen tot de play-offronde?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Psv - Zulte Waregem geen onaangename loting! Bij Zulte Waregem zijn er een aantal goede spelers vertrokken. Dit doordat Zulte vorig seizoen erg goed heeft gevoetbald. Psv kon slechter loten, ik zie ze de volgende wel bereiken.

Uiteraard is het wel van belang dat het team van Cocu goed op elkaar ingespeeld is voor eind juli. Potentie hebben ze zeker, alleen nu nog een hecht team worden!

Zou erg mooi zijn als we dit jaar met twee teams de Champions League kunnen vertegenwoordigen!

Off: Hoe is het dit jaar geregeld met het TV geld. Als Psv in de Europa League gaat spelen, krijgt Ajax dan weer een bedrag van nabij de 9 miljoen euro?

19 juli 2013 om 14:00

Nou als PSV met deze verdediging de CL in gaat wordt het elke wedstrijd 5 om de oren hoor.

19 juli 2013 om 14:16

Ik hoop dat psv zo gaat spelen want ik wil toch wel wat meer ervaring zien en spelers van een hogere leeftijd, hoewel ik geen fan ben van schaars maar willems enorm matig vind spelen. Het is vrij onrealistisch maar ik vind bakkali 10 x dreigender en constanter dan depay wie ik ook redelijk laks vind. En als narsingh weer fit is zal hij natuurlijk spelen ipv jozefzoon

Z oet
Arias
Zanka
Bruma
Rekikschaars
Wijnaldum
Hiljemark
Maher
Jozefzoon
Locadia
Bakkalli
19 juli 2013 om 14:58

Er zijn bij ons nog niet veel spelers vertrokken. Alleen Delaplace is naar Lille vertrokken voor de rest is de kern nog compleet. En we hebben een aantal nieuwe talenten die dit jaar zeker gaan doorbreken.

19 juli 2013 om 15:56

Ajax speelde paar jaar geleden ook tegen Zulte Waregem en toen moesten we in het stadion van AA Gent. Ik weet niet wat nu het geval is? maar volgens mij hebben zij geen groot stadion en zullen ze ergens anders willen spelen om meer fans toe te trekken tegen PSV Eindhoven.

(kortom) Zulte Waregem - Ajax (13-12-2006) werd toen 0-3 in het voordeel voor de Amsterdammers. De goals: 2x Huntelaar en een wondergoal van John Heitinga voor de eindstand.

Dit is een mooie loting. Nederland - Belgie, dicht bij huis voor beide en het is te doen voor Psv. Als ze deze ronde doorkomen, zijn ze verzekerd van groepsfase EL, dat is al mooi meegenomen. Na deze ronde wordt het namelijk waarschijnlijk enorm lastig. Als alles normaal verloopt in deze 5 wedstrijden, treft PSV namelijk Zenit/lyon/arsenal/schalke/ac Milan. De enige manier om alsnog bij de geplaatste ploegen te komen in de play-offs (na deze ronde) en dus toch niet een van deze vijf sterkte tegenstanders te loten, is als Lyon of Zenit wordt uitgeschakeld in deze ronde.

19 juli 2013 om 12:37

Wordt tijd dat er 2 ploegen in de CL gaan spelen in Nederland...... Met een beetje gunstige loting weet je het maar nooit. Ajax de laatste keer tegen Kiev hadden ook weinigen gedacht dat ze het zouden redden.

19 juli 2013 om 12:41

@jc

Dat wordt inderdaad tijd. Al ben je voor Psv, Ajax, Feyenoord of wie dan ook. Het is altijd mooi om twee clubs op het hoogste Europese niveau actief te zien. Tegelijkertijd wordt dat steeds lastiger als je kijkt naar de financiële regels in andere landen in vergelijking met Nederland. Om over de verschillen in inkomsten zoals Tv-geld maar te zwijgen.

19 juli 2013 om 12:55

Echt he. Ik vond het echt tof toen zowel Twente als Ajax in de CL acteerden. Geeft toch een beetje het gevoel alsof het nederlands voetbal er nog toedoet. Volgens mij haalde dat jaar alle 4 de ploegen Europees redelijk wat punten.

Ideaal zou zijn; 2 ploegen in CL en 3 in EL (er vanuit gaande dat sowieso 1 ploeg de groepsfase niet haalt) maar ik denk dat dat te veel gevraagd is.
Het wordt eerder 1 CL en 3 EL ben ik bang.

19 juli 2013 om 12:56

Tijd wordt het zeker, probleem is alleen dat mochten ze doorgaan er clubs als Arsenal instromen. Als Zenit/flyon verliest dan ontlopen ze die grote clubs alsnog. Wordt dus ook spannend wat daar gebeurt!

19 juli 2013 om 13:13

Van mij mogen PSV en feyenoord er lekker zo snel mogelijk uitvliegen, gun ze niks. Geef Ajax het Cl-geld maar

19 juli 2013 om 13:17

Wat een zielige reactie. Dat mensen op Europees niveau alleen maar aan hun eigen club denken blijf ik niet begrijpen, maar blijkbaar wil Ibracadabra dat over 3 jaar onze kampioen nog voorronde moet spelen voor ze CL spelen.

19 juli 2013 om 13:18

@ibracadabraa

En als Ajax een keer geen titel haalt wel janken zeker??!

Onze club heeft de laatste jaren de financien op orde gebracht, er is visie, er is rust,...... dus nu mag ook de rest profiteren

19 juli 2013 om 13:24

Psv-bayern, Ik herinner me nog hoe PSV vorig jaar in de Europa league speelde. Die hebben echt niets te zoeken in de Champions League.
Voor Ajax en Nederland beter als PSV Europa league speelt aangezien ze daar veel meer punten kunnen verzamelen.

19 juli 2013 om 13:53

@shikamaru

Knap, hoe mensen op één wedstrijd kunnen zien of een club iets te zoeken heeft in de Champions League. Wat een enorm zwaktebod.

Ajax speelde tegen Steaua ook niet zijn beste wedstrijd. Maar betekend dat automatisch dat zij niet in de Champions League horen? Integendeel.

19 juli 2013 om 13:55

Ik wist nog hoe Ajax werd afgedroogd tegen de amateurs van Boekarest. EL is beter voor Ajax en voor Nederland.

19 juli 2013 om 14:12

En vervolgens in de poule des doods laatste eindigen.

19 juli 2013 om 14:36

ik ''wist'' nog hoe Ajax city wegspeelde tot 2x toe, hoe ze in Dortmund knap overeind bleven , hoe ze dat jaar daarvoor door een omkoopschandaal de volgende ronde niet hebben gehaald. ''wist'' jij dat ook nog??

19 juli 2013 om 14:48

Ibracadabraa...

Ik ben ook 100% Ajacied maar ik vind dat je Europees en Nationaal los van elkaar moet zien. Ajax zal er nu -financieel- baat bij kunnen hebben dat PSV uitgeschakeld wordt, maar over het langer termijn zouden wij daar ook last van kunnen krijgen.

Los van voor welke club je bent, ben je allemaal Nederlander en zou je moeten hopen dat je als land ook hogerop komt en weer op de kaart gezet wordt..

19 juli 2013 om 16:07

Lyon is ook geen Lyon meer met onder anderen Juninho, Karim Benzema, Hatem Ben Arfa, Florent Malouda, Fred, Lloris, Aly Cissokho, Lisandro López, Michael Essien, Mahamadou Diarra, Éric Abidal, Sylvain Wiltord ect ect..

Natuurlijk lopen er nu aardig nog wat spelers rond als Michel Bastos en Bafétimbi Gomis (plus) de jeugd wat ze nu moeten moeten gebruiken. Ik zie hun wel ten onder gaan tegen de Grasshopper.

19 juli 2013 om 13:01

Ik zou ze niet onderschatten, vorig seizoen bijna kampioen in België, en PSV heeft daarentegen nog helemaal niks bewezen. Ik denk dat ze bij Zulte ook niet helemaal ontevreden zijn.

19 juli 2013 om 13:12

@ben1983
jij heb helemaal gelijk. PSV heeft vorig jaar pakslaag gehad in de EL en dit jaar staat er een heel nieuw team dat nog nix heeft bewezen. Zulte waregem heeft minder kwaliteit op papier maar zijn denk ik als team wel sterker. Ik zie psv het knap lastig krijgen.

Maar als psv al niet van zulte kan winnen tja .dan hoor je niet eens in de EL.

Moet te doen zijn, maar ook zeker niet onderschatten

Geen appeltje eitje maar ja het blijft de Champions league, denk wel dat PSV de klus gaat klaren hier

Die bedragen van de Champions league zijn echt niet normaal:

Wint PSV in Cl-voorronde drie, dan is de club sowieso tussen de 3 en 4 miljoen euro rijker.

19 juli 2013 om 12:39

Ze wilden toch ook dat de EL financieel aantrekkelijker word?
Zou wel goed zijn,dan nemen de club's het misschien wat serieuzer.

19 juli 2013 om 12:42

Volgens mij blijven de bedragen hetzelfde. Ze boden alleen een Cl-ticket aan , aan de winnaar van de EL. Alleen weet ik niet of dit wel ingaat of niet.

19 juli 2013 om 15:11

Volgens mij is dat dit seizoen al.

19 juli 2013 om 12:41

Lijkt me toch niet dat het zo snel gaat!? Groepsface is 12 miljoen maar in ronde 4 zitten betekent geen 4 miljoen toch? Ik kan me vergissen maar dat gaat wel heel erg snel dan!

19 juli 2013 om 12:43

edit: Reactie wordt bij de verkeerde persoon geplaatst.

Overigens, het is geen 4 miljoen, maar rond de 2. Als ze de volgende ronde winnen dan krijgen ze een miljoen of 8/9 plus een miljoen extra voor elke gewonnen wedstrijd.

lekker dichtbij, das eens een verassing

Zou mooi zijn als PSV hiervan wint. Hoop ook dat ze doorstromen naar de groepsfase. Goed voor het Nederlandse voetbal en natuurlijk voor de ontwikkeling van de jonkies.

19 juli 2013 om 13:26

Ik zie niet in waarom het goed is voor het Nederlandse voetbal.
Als je pech hebt gaat PSV gelijk naar huis waar ze in de Europa league wel een kans hebben om te overwinteren. PSV moet een stapje terug doen en is momenteel niet klaar voor Champions league

19 juli 2013 om 13:35

In de Champions League speel je tegen betere ploegen, meer geld, meer publiek.. Met een goeie loting kun je best overwinteren.

19 juli 2013 om 14:54

Shikamaru..

Omdat in de CL meer punten voor de coëfficiëntenlijst te verdienen zijn?

PSV en Ajax kunnen, zoals Johnnie al aangeeft, bij een gunstige loting gewoon overwinteren en dan stromen de punten binnen. Dan blijft Nederland de Russen -ten minste de komende tijd- nog voor..

19 juli 2013 om 15:24

Als FC Kopenhogen, Apoel Nicosia, FC Basel en Galatasary de 2e ronde kunnen bereiken, waarom zou PSV dat niet kunnen?

Gunstige loting voor psv want ze horen gewoon te winnen
En dan maar hopen dat ze naar de groepfase van de cl gaan want dar zou goed zijn voor het Nederlandse voetbal

Volgens mij was dit de best denkbare tegenstander. Relatief het zwakste uit het rijtje en bijna letterlijk om de hoek. Volgende ronde wordt zwaarder, beste Psv'ers. Maar succes... twee ploegen in de CL is altijd beter dan één.

19 juli 2013 om 12:39

Ik denk dat de zwakste Grasshoppers is

19 juli 2013 om 12:43

Zou best kunnen hoor. Weet het niet zeker, maar gunstig was deze tegenstander zeker. Ik weet alleen van Zulte Waregem dat daar de broer van Hazard speelde vorig seizoen.

19 juli 2013 om 13:02

En dit seizoen.

19 juli 2013 om 13:28

Nee, man, Paok of Salzburg zijn veel minder dan Grasshoppers.

19 juli 2013 om 15:01

Zulte speelde vorig jaar het beste voetbal van allemaal. Heeft iedereen toegegeven zelfs Vdb. Nu onze jonge spelers als Hazard, Malanda en Verboom al wat meer ervaring hebben denk ik dat je toch eens op Zulte moet letten.

Moet lukken voor psv thuis moet gewoon ruim gewonnen worden!!!

Vergeet niet dat de wedstrijd in het stadion van Anderlecht wordt gespeeld he. Voor de rest een mooie affiche,zal ervan afhangen hoeveel spelers er nog gaan vertrekken bij Waregem want zonder bv Delaplace,malanda en Berrier zal het veel minder zijn. Maar daar kan PSV wel van meepraten...

Stugge ploeg, echt een compact team. Hebben het Anderlecht zeer moelijk gemaakt afgelopen seizoen, geloof 2x van ze gewonnen waarvan 1x op Anderlecht?

Maar goed, PSV is misschien wel (te) nieuw, maar wel sterker en individueel beter.

Kortom, individu tegen collectief, kan best spannend worden!

Als PSV wint en Zenith (tg. FC Nordsjaelland) óf Lyon (tg. Grasshoppers) struikelt, ontloopt psv in Cl-voorronde 4 Milan, Schalke en Arsenal

19 juli 2013 om 12:40

Als PSV wint en Lyon of Zenit vliegt eruit ontlopen ze Milan Schalke en Arsenal
Fenerbahce heeft coefficienten van 44 ongeveer

19 juli 2013 om 12:47

Toppie aangepast

19 juli 2013 om 14:15

En toch wint Fenerbahce makkelijk van Psv.

19 juli 2013 om 12:57

Wat zou dat mooi zijn zeg. Ik gun het PSV om weer in de CL uit te komen. Zou goed zijn voor het nederlands voetbal.

19 juli 2013 om 13:30

Het zou inderdaad wel weer eens heerlijk zijn om dinsdag avond PSV te zien en woensdag avond Ajax. Goede ouwe tijd

19 juli 2013 om 15:04

Inderdaad. Voor welke club je ook bent, 2 Nederlandse clubs in de CL blijft, in mijn optiek, het leukst om naar te kijken...

19 juli 2013 om 13:35

Het ontloopt dan Ac Milan, Schalke 04, Arsenal, Valencia en Lyon/zenit afhankelijk van wie er wordt uitgeschakeld.

Wie dan wel de tegenstanders zijn weet ik niet, maar ze zijn sowieso van een lager niveau.


goed te doen maar zeker niet onderschatten.
is eigenlijk bekend welke tegenstanders PSV krijgt in de eventuele volgende ronde met beschermde status ?

19 juli 2013 om 14:22

Als PSV deze ronde door komt, en Lyon en/of Zenit worden uitgeschakeld krijgt PSV de beschermde status en ontloopt het Arsenal, Schalke, Milan (valencia weet ik niet). Maar ik weet niet wie de ploegen zijn die ze dan wel tegenkomen.

19 juli 2013 om 15:29

Valencia speelt geen eens voor CL voetbal, in spanje is dat Real Sociedad geworden.

Prima loting voor Psv al ging iedereen en gaat iedereen er wel vanuit dat deze ronde sowieso overleefd zou/zal worden.
Niet te ver, tegenstander die gewoon te doen is, kan bijna niet beter lijkt me.

Moet PSV zeker kunnen hebben, maar het zal niet makkelijk worden. We moeten allemaal ook nog maar zien hoe goed PSV daadwerkelijk is sinds het vertrek van Mertens, Strootman & Lens.

Voor de fans zal het niet zo lang reizen zijn, dus dat is wel lekker.

Maar ik ga er vanuit dat PSV niet veel moeite zal hebben met de Belgen, ze zijn sterker geworden met aankopen en er is veel in de defensie geïnvesteerd. Zulte zal geen probleem moeten zijn voor Psv.

Natuurlijk wel mazzel als je kijkt wat voor tegenstanders ze konden treffen.

19 juli 2013 om 13:26

Naast Zulte konden ze deze loten:

Red Bull Salzburg
Nordsjælland
Paok Fc
Grasshopper Club

Que niveau niet zoveel verschil.

19 juli 2013 om 13:49

Waarom konden ze alleen die teams loten? Heb ik iets gemist?

19 juli 2013 om 13:29

Ik moet nog maar zien of PSV er sterker op is geworden. Ze hebben wel geïnvesteerd maar in m spelers die zich eerst nog maar eens moeten bewijzen voordat ik zeg dat het goede investeringen zijn. En natuurlijk moet het team daarnaast ook nog op elkaar inspelen wat een tijdje duurt. Ik moet het allemaal nog zien.

19 juli 2013 om 15:04

Zulte werd nipt tweede na Anderlecht. Sorry maar moest je Anderlecht hebben gehad dan ging je zeggen dat ze het heel moeilijk gingen hebben. Daarbij komt nog eens dat Zulte meestal punten laat liggen tegen de kleinere ploegen en veel punten pakte tegen de grote. Onze trainer is echt zeer tactisch en ik denk wel dat hij al een plannetje zal hebben klaarliggen. Zou Zulte nog niet direct afschrijven

In Mei heb ik geroepen dat Zulte de makkelijkste tegenstander zou zijn, omdat die ploeg leeggekocht zou worden, maar dat bleek te voorbarig te zijn geweest. Zulte is voorlopig vrijwel intakt gebleven, alleen Jonathan Delaplace is vertrokken, wat een aderlating voor Zulte is, maar Thorgan Hazard heeft aangegeven te willen blijven, terwijl o.a. Anderlecht aan hem trekt. Ik denk daarom dat Zulte een zware dobber wordt, want het heeft een ingespeeld team dat goed combinatievoetbal speelt, al vind ik ze voorin toch niet zo sterk. Ze scoren moeizaam. Al met al zie ik PSV als favoriet, maar de CL droom kan over 3 weken zomaar over zijn. Niet onderschatten, die ploeg.

19 juli 2013 om 12:44

Junior Malanda is toch ook weg ?

19 juli 2013 om 13:27

Malanda is weg? Daar was ik niet van op de hoogte. Ik lees dat hij zijn contract heeft laten ontbinden, via de wet van '78. Ik heb die wet opgezocht en die wet stelt sporters in staat hun lopende contract eenzijdig op te zeggen tegen een vergoeding ter hoogte van het loon dat ze zouden ontvangen in de resterende tijd dat het contract nog loopt. Kortom, Zulte heeft Malanda duidelijk te weinig betaalt en te kort vastgelegd.

Hij traint nu mee met Roeselare. Wel vreemd dat hij nog geen nieuwe club heeft. Je zou verwachten dat ze clubs in de rij staan voor deze geweldenaar. Twente en Ajax werden vorig seizoen nog aan hem gelinkt.

19 juli 2013 om 15:08

Malanda gaat misschien toch bij Zulte blijven. Ze blijven contact hebben. Malanda heeft inderdaad geen al te zwaar contract maar dat komt omdat hij vorig seizoen pas is overgekomen van Lille als 18-jarig jongetje. Die ga je natuurlijk niet direct een vet contract geven. Hij had nog nooit op het hoogste niveau gespeeld dusja. Hij speelt zijn eerste seizoen verrassend goed en dan doet hij direct zoiets. Is gewoon ondankbaar dat hij de club zoiets flinkt.

19 juli 2013 om 12:47

Malanda is er (voorlopig) ook niet meer en dat was vorig seizoen toch de man die het middenveld vaak domineerde.
Dat ze Hazard terug konden huren is natuurlijk fantastisch en er waren geruchten dat ze Musonda Jr ook proberen te huren maar dat lijkt me niet te gaan gebeuren.

Die gaan verliezen Psv. Hebben een heel nieuw team en dat betekend wisselvalligheid. Tegen Hannover was het goed, maar dat kan zo weer overslaan in een slechte wedstrijd. Zulte daarintegen is ingespeeld.

19 juli 2013 om 12:45

Dat denk ik dus ook, ookal heeft psv veel meer kwaliteit dan Zulte. Als we het van de andere kant bekijken was dit voor Zulte in mijn ogen namelijk ook de best mogelijke loting.

Oppassen dat we ze niet gaan onderschatten.we hebben het altijd wel lastig tegen belgen dus verwacht ook geen makkelijke wedstrijd.

Met alle respect moet dit niet teveel problemen opleveren voor Psv, als ze het maar niet onderschatten! Als ze deze verliezen, komen ze dan in de Europa League? of vanaf welke ronde is dat?

19 juli 2013 om 12:50

Dan moeten ze de EL playoffs in voor een plek in de EL poules

19 juli 2013 om 13:38

Deze ronde verliezen betekend instromen in de laatste rond play offs EL, de volgende ronde verliezen betekend instromen in de groepsfase en in de groepsfase CL 3e worden betekend instormen in de knock-out fase, 16e finale, van de EL

Ik vind nog wel dat PSV wat versterking moet halen op het middenveld, want ik vind dat ze een te magere selectie hebben voor de Champions League mochten ze dit willen overleven.

Voor dit PSV vind ik de CL toch wat hooggegrepen. Vooral met zo'n jonge ploeg. Het zou goed zijn als ze in de EL wat ervaring op doen en volgend jaar zo de CL bestormen. Hoe dan ook wens ik ze succes.

19 juli 2013 om 13:01

Voor dit psv zeg je , maar heb je psv überhaupt wel zien spelen dit seizoen.
Snap dat je geen psv fan bent maar vind dit beetje een mening zonder een goeie onderbouwing.

19 juli 2013 om 13:05

Wat is dat altijd voor gezeik over onderbouwing? HIj geeft toch aan dat PSV een erg jonge ploeg heeft, en dat hij denkt dat ze beter eerst wat ervaring op kunnen doen in de EL? Wat moet je daar verder nog aan onderbouwen?

19 juli 2013 om 13:13

Hoe kan je die mening hebben als je ze nog niet gezien. Zeg niet dat hij ongelijk heeft maar je kan er niks van zeggen als je ze nog niet gezien hebt .en die oefen potjes zagen er leuk uit maar zegt helemaal niets.

19 juli 2013 om 17:46

Est.1913,

Hoe kan jij nou denken dat Gentleman23 niets heeft gezien van Psv? Misschien woont hij wel om de hoek, maar dat weet jij natuurlijk niet.

Een leuke affiche, maar veel mensen onderschatten zulte zoals ik het hier lees.
Psv heeft ook veel kwaliteit ingeleverd en als psv net als jullie hun ook onderschat kunnen ze zich nog eens flink bezeren! Zulte heeft enkele leuke spelers als thorgan hazard, leye, de zeer technische berrier,en malanda als die terug komt.

Ik zie nu al een paar mensen reageren met moet te doen zijn.

Maar ik denk juist dat Zulte Waregem een soort van darkhorse is. Ze speelde afgelopen seizoen erg goed en hebben door pech net niet het kampioenschap gewonnen.
Ik weet nu niet of ze zijn leeg gekocht, maar als dit niet het geval is dan wordt het mijn inziens gewoon een 50/50 wedstrijd.

Iedere geval erg leuk dat het een Nederland/belgie is.

19 juli 2013 om 13:08

Ze zijn Delaplace kwijt geraakt aan Lille.
En dan Malanda is een rare zaak maar zou zijn contract hebben ontbonden.

Voor de rest is iedereen denk ik gebleven. Hazard is weer een seizoen geleend van Chelsea en er zijn nu ook nog geruchten dat ze Musonda willen lenen ( wat een heel groot talent is) van Chelsea.

19 juli 2013 om 21:31

oww dus toch iets verzwakt als ze Delaplace en Malanda.
Alsnog denk ik wel dat ze goed gaan spelen.

Word lastig voor Psv.

Moeilijk in te schatten nu, ken Zulte Waregem helemaal niet, maar dat zegt verder niets over hun sterkte of zwakte..
Het gaat er meer om hoe sterk of zwak PSV uit hun metamorfose komt, afgaand op de laatste 3 jaar, was bij PSV alles mogelijk, maar het PSV van nu staat totaal los van het PSV 3 maanden geleden..

Ik vind dat iedereen zulte hier onderschat. Ik heb de kampioenswedstrijd tegen anderlecht gezien en ze speelden bijna 90 minuten lang dominant voetbal icm goed positiespel en verdienden het om te winnen. Hun enige probleem is dat ze niet makkelijk scoren maar met de individuele klasse van hazard kunnen ze ook als het moeilijk hebben onverwachts een doelpunt maken. Ik zie het dus 50/50 in.

Komaan Zulte. Het had erger gekund. Als Malanda toch bij Zulte blijft dan zijn de kansen gewoon 50/50 om door te gaan. Maar ook als Malanda beslist om niet te blijven denk ik dat Dury wel met een plannetje zal kunnen komen. Ik hoop alleszins dat ze doorgaan.

Zulte Waregem is met Jonathan Delaplace een smaakmaker kwijt terwijl andere smaakmaker Junior Malanda weigert te verschijnen op training. Met Thorgan Hazard en Franck Berrier (als hij er zin in heeft tenminste) zijn ook prima spelers maar de kern van vorig seizoen is toch verzwakt. Ze hebben geen groot budget zoals andere ploegen en PSV is zeker de favoriet in deze confrontatie.

Wel gingen er geruchten rond dat ze naast T. Hazard ook Musonda Jr. zouden lenen van Chelsea en nog straffere geruchten dat ze Bruma van Sporting Lissabon willen huren als Chelsea die zou kopen. Die geruchten zijn met een korreltje zout te nemen.

19 juli 2013 om 13:00

Denk ik ook. Feit is wel dat ze bij Chelsea zeer tevreden zijn over de ontwikkeling van Thorgan Hazard en dat diezelfde Thorgan dat vooral toeschrijft aan Dury.
Het is dan ook niet ondenkbaar dat ZW dus wel een lichte voorkeur zal genieten bij Chelsea.

Heerlijk die onderschatting. Mensen vergeten dat Psv veel basisspelers kwijt zijn en de rest niet op elkaar ingespeeld zijn. Let maar op dit gaat nog zwaar worden.

De beste loting die Zulte kon krijgen lekker dichtbij huis en minst sterke tegenstander. Al zie ik toch nog 65 -35 in voordeel van Psv.

Met verlies van Delaplace en Malanda( indien hij toch niet terug komt) word het er wat moeilijker op. Hopelijk komt Malanda er terug bij en Musonda dan zie ik de kans al iets groter worden.

Hopelijk een stuntje van Zulte Waregem maar ze gaan al geluk daarna toch al zeker naar EL voorrondes.

De wedstrijd in België word trouwens in stadion van Anderlecht gespeeld

19 juli 2013 om 13:23

Waarom in Stadion van Anderlecht?
Is die van Zulte te klein voor dit podium?

Maar dan zal Zulte toch niet een echt thuisvoordeel hebben?

19 juli 2013 om 14:25

@peskends-psv

Zeker weten van wel dat Zulte een thuisvoordeel zal hebben, er zullen evengoed erg veel Zulte-fans op af komen. En ik denk dat er ook veel Anderlecht-supporters komen, want die willen denk ik ook zoveel mogelijk ploegen uit België in de CL zien.

Mensen die denken dat dit een makkie word, hebben het denk ik toch mis. Dit is wel voorronde Cl. Zulte werd bijna kampioen van België en hebben een ingespeeld team. PSV heeft alle sterkhouders verkocht en alleen Maher en Schaars als echte versterkingen gehaald. De rest is veelal jeugd. Komt nog bij dat het team nog niet is ingespeeld. Ik moet het nog zien gebeuren.

Ik hoop eigenlijk dat psv niet door de voorronde cl komt. Levert ajax weer meer miljoenen op.

Enige vervelende voor PSV is een team dat misschien nog niet genoeg op elkaar is ingespeeld. Voor PSV wordt dit de eerste serieuze wedstrijd met waarschijnlijk 10 andere basisspelers vergeleken met de meestgebruikte elf van vorig jaar. Tegen een Zulte Waregem waar (vooralsnog) weinig is veranderd, kan dat lastig voetballen zijn.

Over de kwaliteit van de spelers kunnen we duidelijk zijn, dan is het elftal van PSV een stuk sterker. Leye is een aardige voetballer en pikt zijn goaltjes wel mee, Thorgan Hazard en Junior Malanda zijn goede voetballers, maar de rest van het team is echt ontzettend matig. Spelers als Colpaert, d'haene, Conté, Delaplace en ga zo maar door zouden bij geen enkele Nederlandse topclub in de basis staan.

19 juli 2013 om 14:13

Dan onderschat je Jonathan Delaplace. Misschien niemand met zo'n schitterende actie als Hazard of zo opvallend als Malanda maar dat was vorig seizoen dé motor van Zulte Waregem en misschien wel de meest constante speler. Ik ken supporters van Genk en Standard die Delaplace er graag hadden bij gehad.

Maar Delaplace zal sowieso niet tegen PSV spelen want die was transfervrij na afgelopen seizoen en heeft een contract bij Franse subtopper Lille gekregen.

Als Belg denk ik dat PSV zeer eenvoudig doorgaat, Zulte zal veel zwakker zijn dan vorig seizoen.

Ik denk dat Zulte Waregem voor PSV geen probleem hoeft te zijn. PSV is kwalitatief veel sterker dan Zulte, en ik verwacht geen probleem voor Psv.

Mooie loting voor zowel als Psv en/als Fenerbahçe, zodra we ze niet onderschatten, plaatsen zij zich gewoon voor de volgende ronde.

(ik zeg we, omdat ik ook natuurlijk het Nederlandse voetbal 'steun' )

Mooie wedstrijd voor beide lijkt mij.
Lekker dicht bij huis.
Natuurlijk jammer dat er maar 1 van deze 2 door kan gaan.

Zulte heeft al wel wat bepalende spelers verloren, zelfde geldt voor PSV natuurlijk.

We moeten ze zeker niet onderschatten, maar ik verwacht wel dat PSV uiteindelijk wint over 2 wedstrijden.

niet onderschatten?

als psv dit niet met twee vingers in de neus oprolt dan hebben ze helemaal geen moer in de champions league te zoeken!

19 juli 2013 om 13:36

Ik hoop dat Zulte doorgaat, alleen omdat hier sommige mensen denken dat PSV al door is.
DE WEDSTRIJD MOET NOG GESPEELD WORDEN!

Gelukkig geen Paok geloot maar Zulte is als nummer 2 van België ook zeker niet te onderschatten. Belangrijk voor PSV om thuis direct een goed resultaat neer te zetten.

PSV weliswaar favoriet voor deze confrontatie, maar onmogelijk is deze loting nu ook weer niet voor Waregem.
Ik ken maar 2 spelers van Psv; Mertens en Strootman en die zijn ze beiden kwijt, dus het team zal wel redelijk verzwakt zijn.

Wat een goal van Johnny heitinga in het Jules Ottenstadion destijds tegen ZW. Ik vind het een leuke tegenstander voor beide ploegen is tenminste iets anders dan tegen een 1 of andere ploeg spelen uit het hol van pluto!

Psv, een team in opbouw. Ik vrees dat dit wel eens heel lastig kan worden. Voor het NL voetbal zou het wel goed zijn als ze in ieder geval de EL groepsfase halen.

Geen hele makkelijke tegenstander maar ook zeker niet onmogelijk. PSV moet wel goed spelen om door te gaan maar ik heb er vertrouwen in.

Leuk weerzien met Hans Gillhaus, voormalig psv-speler. Werkt nu als TD bij Zulte.

Dit wordt een makkie, zulte is een vrij matig team en met dit jonge gretige psv met een enorm sterke verdediging die durft mee aan te vallen kan het makkelijk 5-0 worden

Hopelijk weer eens 2 Nederlandse clubs in de Champions leauge , dat is inmiddels alweer 3 a 4 jaar geleden .

PSV is favoriet.
Maar Zulte-waregem onderschatten is dodelijk!

Beste speler is bij wijze van spreken de trainer daar, die maakt echt gewone speler stukken beter.
is in 2de jaar dat zulte waregem in eerste klasse speelde naar EL gegaan en hebben daar als eerste in de groep overwinterd.

en zoals het er nu naar uitziet zal inderdaad Mesudi jr nog geleend worden van chelsea (samen met kleine hazard) (gerucht doet ook de ronde dat Chelsea Bruma gaat kopen van Lisabon en deze automatisch uitlenen aan zulte waregem)
Habibou is ook terug na jaartje uitgeleend te zijn in uk.
eenigste wat ze echt zouden nodig hebben is een nieuwe defensieve middenvelder.
voor de rest denk ik dat ze nog sterker zijn dan vorig seizoen.

en van de 4 matchen die anderlecht er tegen speelde, heeft zulte waregem ze er 3 gewonnen.

wat allemaal niet wil zeggen dat zulte waregem zal winnen, maar onderschat ze echt niet.
(voor belgisch voetbal zou onderschatten natuurlijk wel goed zijn )

Prima loting voor PSV lijkt me. Natuurlijk moet je Zulte niet onderschatten maar gezien het feit dat ze ook Zenit, Lyon en Kharkiv konden loten lijkt het me prima. Het is misschien niet de lichtste loting mogelijk maar zeker niet de zwaarste.

En laten we eerlijk zijn Nederlandse clubs presteren altijd redelijk tot goed tegen Belgische clubs.

Lastige opgave voor Psv.
Zulte is een goede ploeg met goeden spelers zoals Harzard en De Fauw doet het goed in de achter hoeden.
Zulte is al een team en op elkaar in gespeeld en dat heeft PSV met zoveel jongelingen nog niet.
Ik hoop voor het nederlandse voetbal dat PSV wint maar dat word heel lastig.

Veelste veel mensen onderschatten zulte!

Moet geen probleem zijn voor PSV.
Kan iemand mij vertellen, wie hun eventuele tegenstanders zijn als ze deze ronde overleven?

Als ik heel eerlijk ben, dan kan ik niet zeggen dat ik hier nu heel blij mee ben. Ik had toch liever gezien dat PSV Grasshopper of Nordsjælland had geloot, ook al zijn ze tegen zulte waregem gewoon favoriet.

zulte lijkt me best een sterke tegenstander als zal ik ze ook niet overschatten . als PSV een redelijk niveau haalt zal het moeilijk worden maar ik denk dat PSV licht favoriet is , ik hoop alleen dat ik vuur zie en een goed aanvallend Psv. hoop ook dat de verdediging nu een keer goed staat! zou geweldig zijn om weer CL te voetballen.

Zowel PSV als Zulte Waregem zijn heel wat belangrijke krachten kwijt maar PSV heeft het voordeel dat hun jeugd ongelofelijk sterk is en dat allemaal kan opvangen. Denk toch dat PSV tweemaal zal winnen met een doelsaldo van in totaal 5 of meer.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren