Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

FC Twente houdt ontvangen Fer-miljoenen op zak en wil 'gaten dichten'

Laatste update:

FC Twente gaat het geld dat het ontving voor Leroy Fer niet gebruiken om de spelersgroep te versterken. De naar verluidt ruim vijf miljoen euro zal volgens voorzitter Joop Munsterman worden ingezet om ‘gaten te dichten’. De Enschedeërs speculeerden afgelopen zomer op het vertrek van een aantal dragende krachten, die vervolgens toch bleven.

/

“We hebben vorig jaar Tadic gekocht omdat Chadli zou weggaan, we hebben Bjelland gekocht omdat Douglas weg zou gaan, maar beiden zijn gebleven”, legt Munsterman uit op RTV Oost. Het betekende dat de salarislasten fors omhoog gingen. “Het is dus niet zo dat we zo maar een aantal miljoenen kunnen spenderen, zeker niet zelfs.”

Naast Douglas en Fer bestaat de kans dat FC Twente voor september ook nog afscheid neemt van Nacer Chadli. De Belgisch international staat in de belangstelling van een aantal clubs, met name uit Engeland, maar concreet is de interesse nog altijd niet. Pas wanneer de buitenspeler wordt verkocht, zullen de Tukkers serieus de transfermarkt opgaan.

FC Twente moet zich nog flink versterken

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het komt over alsof Twente pas op de plaats moet maken. Met de huidige selectie zal Twente voor Europees voetbal kunnen strijden, maar geen rol spelen in het kampioenschap.

16 juli 2013 om 10:38

Dat heeft Munsterman ook al vaak aangegeven.

Duidelijke verklaring hier en logisch. Wat je niet hebt, kun je niet uitgeven.
Liever zo dan rare sprongen als de grond onder het stadion verkopen, te laat saneren waardoor continuiteit echt in gevaar komt of een aandelen emissie.

16 juli 2013 om 10:51

Stout, hoor, die steken onderwater naar de traditionele top 3. Grondverkoop(psv), te laat saneren(psv, Feyenoord) en aandelen emissie(ajax).

Eerlijk is eerlijk, je hebt gelijk dat Munsterman een goede boekhouder is, want hij heeft het destijds te laat sanerende Twente uit het slop getrokken, en nu maakt hij na enkele spectaculaire aankopen ook weer pas op de plaats. Ik vraag me allleen af of hij niet teveel hooi op zijn vork neemt m.b.t. het aankoopbeleid, want daar lijkt hij niet teveel kaas van gegeten te hebben. Ik weet dat Twentesupporters anders beweren, maar hij wekt de indruk te bepalen wie er binnenkomen en wie mogen vertrekken.

16 juli 2013 om 11:01

Hoezo steek onder water, is toch bekend en iedereen met een beetje inhoudelijke kennis snapt dit?

Aankopen blijven altijd gevaarlijk, soms maak je een voltreffer, soms niet. Zolang Twente geen bedragen van 10 a 15 miljoen afschrijft op 1 speler (ja weer een steek onder water) is er nog niet zoveel aan de hand. De verkoopbalans is positief. Nu een pas op de plaatst maken is helemaal niet erg, volgens mij doen alle clubs dat op dit moment. Alleen PSV heeft goed verkocht, waardoor ze nu grote aankopen kunnen doen, vorig jaar waren dat Twente en Vitesse en volgend jaar zal dat Ajax weer zijn. Ik zeg je dat de top groter wordt en dat Ajax, PSV en Feyenoord echt niet zover voor lopen op de rest, de begroting is daarin een erg goede graadmeter!

16 juli 2013 om 14:00

Ben ik niet helemaal met je eens Okydoky. Zolang er bij Ajax en Feyenoord jeugd blijft doorstromen die vervolgens voor leuke bedragen verkocht kunnen worden en die echt top eredivisie waardig zijn (clasie, fisher etc.) dan hebben deze clubs wel degelijk een voorsprong.

Ik vind dat Twente altijd relatief veel geld betaald voor pure middelmaat. Je maakt wel een steek onder water naar Ajax mbt Sulejmani, maar die jongen was gewoon puur top op dat moment. Natuurlijk loop je door het hoge bedrag een groter risico, maar na de verkoop van enkele spelers was dat goed te verantwoorden.

Twente haalt jongens als Castaignos ook voor hun doen voor erg veel geld. Hier komt net zo weinig uit. Ga je dat vergelijken met de inkomsten die de clubs hebben uit transfers de afgelopen jaren dan is die klap voor Twente net zo groot. Probleem is gewoon dat Twente rust op een 2 of 3 toppers en de rest veel te middelmatig is. Met zo'n selectie ga je geen top 4 eindigen het komend jaar.

16 juli 2013 om 10:50

FC Twente is een goede subtopper maar alleen topclubs kunnen elk jaar om te titel meestrijden. Ajax, Feyenoord en PSV zijn de topclubs van Nederland en AZ, FC Twente en Vitesse zijn goed functionerende subtoppers. Hopelijk kan FC Utrecht de komende jaren net zo presteren als afgelopen seizoen en heeft de Eredivisie straks drie topclubs die elk jaar voor de titel meestrijden en vier subtopclubs waarvan elk seizoen in één of twee serieus om de titel meestrijden. Dat zal het niveau van de Eredivisie op termijn erg goed doen.

16 juli 2013 om 11:43

Er is maar 1 club die dit seizoen kampioen kan worden en hoe zeer met het ook doet om dat te zeggen. Dat is ajax. Psv heeft teveel verkocht en de gedane aankopen. Moeten zich nog bewijzen. Feyenoord zal bovenin meedraaien, maar zal naar mijn mening geen kans maken op de titel.

16 juli 2013 om 11:59

Laten we de transferperiode nog even afwachten. Er is nog anderhalve maand te gaan en Ajax kan zomaar Alderweireld, de Jong en Eriksen verliezen. Dan ontstaat er een volledig open competitie.

16 juli 2013 om 12:30

Er is nu maar 1 topclub en de rest doet niet veel voor elkaar onder . PSV is een nieuw elftal aan het bouwen , Vitesse de twee beste spelers verkocht , Feyenoord moet veel meer wedstrijden spelen en Twente is een nieuw elftal aan het bouwen . Als Twente 1 gerichte aankoop ( balvaste spits) doet dan zijn ze nog een gevaarlijke klant voor de tweede plaats .

Natuurlijk goed om dit te doen, maar ik vrees voor komend seizoen. Ik heb de indruk dat dit niet een pas op de plaats is, maar eerder een terugval.

16 juli 2013 om 11:07

Ik denk dat het gaat meevallen, we hebben vorig seizoen veel pech gehad met blessures (nu weer trouwens) maar de basiself van Twente is op dit moment echt niet slechter dan Feyenoord, AZ of Vitesse. Ik vind alleen dat de selecties van PSV en Ajax er nu bovenuit steken, maar ook daar is het maar afwachten wat er gebeurd, PSV heeft een nieuw team en bij Ajax kunnen nog enkele dragende krachten vertrekken.

Kampioenschap zie ik niet zitten, maar top 5 (met aanvallend voetbal) moet zeker goed haalbaar zijn en dan is dat zeker geen terugval.

“We hebben vorig jaar Tadic gekocht omdat Chadli zou weggaan, we hebben Bjelland gekocht omdat Douglas weg zou gaan, maar beiden zijn gebleven”,

Douglas gaat toch naar rusland?

Gaat twente dit seizoen voor het kampioenschap of voor een top 5 klasserring?

16 juli 2013 om 10:29

Munsterman heeft het over afgelopen seizoen, niet over het komende seizoen.

16 juli 2013 om 11:27

Weet je dat heel zeker.
Ik zie op verschillende sites dat hij naar dynamo Moskou vertrekt?

On: begrijpend lezen is nog weleens lastig ik dacht dat het over dit seizoen ging.

16 juli 2013 om 10:30

De kwestie is dat Douglas vorige zomer weg zou gaan, en dat toen Bjelland als vervanger werd gehaald. Toen bleef Douglas echter, waardoor ze dubbele salariskosten hadden dit seizoen. Nu gaat Douglas inderdaad naar Rusland.

16 juli 2013 om 10:31

dat zorgt alleen voor een verlichting op het gebied van het salarishuis; ze ontvangen er immers geen transfersom voor, wat vorig jaar wel was gebeurd als hij weg was gegaan.

16 juli 2013 om 10:55

Tja dat Douglas Twente geld heeft gekost is wel duidelijk, daarom ook dat verhaal over die 'leuke' zaakwaarnemers van hem. Maargoed Twente is wel goed bezig, Fer nu verkopen is prima, de opvolgers zijn er al en voor Douglas geldt hetzelfde.

16 juli 2013 om 11:11

Ik zou niet direct durven te beweren dat Douglas alleen geld heeft gekost. Hij was ook één van de grote sterkhouders bij de winst van de beker, 2x JC schaal en het kampioenschap (met CL inkomsten al gevolg).

16 juli 2013 om 11:23

Bedoelde het eigenlijk in de context van deze topic. Twente ging er vanuit dat hij zou vertrekken, en dus heeft Twente dat salaris en een transfersom gekost.

Douglas is zijn salaris dubbel en dwars waard geweest voor Twente, geen twijfel mogelijk en gun hem het allerbeste.

16 juli 2013 om 11:40

Denk dat die Bulykin ook wat gekost heeft om op de bank te zitten

16 juli 2013 om 12:12

En langdurig geblesseerd te wezen.

Twente heeft met Ebicilio ook al een speler binnengehaald die als hij zich goed ontwikkelt prima in de rol van Fer kan groeien.
Al verbaast het me wel dat Twente zo weinig te besteden heeft. Vindt het verhaal van Munsterman wel realistisch, maar dacht ook dat diezelfde Munsterman altijd riep dat elke euro die er uit gaat eerst binnengekomen moet zijn. Anticiperen op vertrekkende spelers die dan toch blijven past daar dan niet helemaal in.

16 juli 2013 om 10:40

Daarom hebben ze eerder ook al duidelijk aangegeven dat niet meer te doen, en überhaubt geen grote uitgaven van etterlijke miljoenen te doen. Momenteel gaan ze ook pas echt actie ondernemen als Chadli weg is. Vorig jaar hebben ze risico's genomen, en dat heeft slecht uitgepakt. Gezien het feit dat Tadic en Bjelland schijnbaar al als extra op de loonlijst van Twente staan, en intussen ook al Ebecilio en Stevens zijn aangetrokken lijkt het me niet meer dan logisch dat Twente nu na Fer nog niet direct gaat handelen. Als onnodige spelers als John, Plet, Gyasi en Cabral dan ook nog op korte termijn van de hand kunnen worden gedaan ontstaat er weer wat ruimte in de salarishuishouding, het benodigde geld voor transfers moet natuurlijk komen van Chadli. Hopelijk maakt hij een keer een keuze, kan Twente ook verder.

Ik denk dat dit definitief betekend dat Twente voorlopig niet meer meedoet om de titel. Vorig seizoen was al niet best en in mijn ogen is de selectie er alleen maar op achteruit gegaan. En als ze nu ook al aangeven niet te investeren dan kan het in mijn ogen ook niet veel beter gaan. Daarnaast heb ik zo mn twijfels over Schreuder als trainer.

16 juli 2013 om 10:40

Ik heb inderdaad het zelfde idee. Ze zijn naar mijn gevoel wat opportunistisch geworden na het kampioenschap en hadden voor (te) veel geld potentiële sterke spelers gehaald (fer,castaignos etc) die uiteindelijk behoorlijk tegen vielen. Komt de uitbouw (en instorting) van het stadion bij en je hebt zo een te grote lastenpost. Dus ik snap wel dat ze pas op te plaats maken.

Direct Europees gaat heel moeilijk worden voor Twente. Als er niets bij komt hebben ze echt geen denderende selectie.

16 juli 2013 om 11:26

Toch denk ik dat Europees voetbal er wel in moet zitten voor Twente. Hoewel ik het met je eens ben dat de selectie tot nu toe niet van het niveau is dat Twente nastreeft, denk ik toch dat0het met de kwaliteit die ze in huis hebben toch mogelijk moet zijn om Europees voetbal veilig te stellen dit jaar.

16 juli 2013 om 12:57

Ik denk inderdaad ook dat Twente na het kampioenschap een verkeerde inschatting heeft gemaakt. Het beleid van twente was op zich goed, echter hebben ze de rol van het bbeleid in het kampioenschap overschat. Naar mijn idee is de titel slechts aan een iemand toe te schrijven: Bryan Ruiz.

Door zijn fantastische prestatie is twente kampioen geworden en heeft twente een reuze sprong gemaakt, een sprong waar ze in hun ontwikkeling als topclub naar mijn idee nog niet aan toe waren.

16 juli 2013 om 14:04

Ja idd, want het hebben van de beste verdediger vd comptitie (douglas), de beste middenvelder (janssen) en beste aanvaller (ruiz) maakt niets uit, het hangt alleen af van de topscorer... Ook bewezen kwaliteit in dat team trouwens met internationals als Boschker, Wisgerhof en Brama, Ronnie Stam, Stoch, Nkufo etc

16 juli 2013 om 15:01

Dat Ruiz het verschil maakte (want dat deed ie wel degelijk) kon ook alleen maar omdat de rest van het team gewoon bijzonder sterk speelde dat seizoen. Zeker Janssen!
Het seizoen erna speelde Twente overigens ook gewoon heel sterk, alleen had het pech dat Ajax (en in mindere maten PSV en Feyenoord) na jaren van wanprestaties zich eindelijk weer herpakte(n).
Twente heeft daar vervolgens wat opportunistisch op gereageerd en zich daar wat in verslikt (zoals ik hierboven al aangaf).

Ook niet heel vreemd ,want zoals men ook wel zegt: aan de top blijven is moeilijker dan aan de top komen. Een club als AZ ondervindt wat dat betreft hetzelfde.

Kostte Fer niet ongeveer hetzelfde bedrag, ~5 miljoen, toen hij overkwam van Feyenoord?

Dan heeft Twente dus weinig of geen winst gemaakt op deze transfer en lijkt het me ook vrij logisch dat ze dit geld niet gelijk weer uitgeven.

16 juli 2013 om 10:39

Mij ontbreekt de logica. Wanneer je een speler koopt met 5 miljoen en verkoopt voor 5 miljoen, dan kun je dit geld toch weer gebruiken om een nieuwe speler van 5 miljoen te kopen? Ze geven het alleen niet uit omdat ze gaten in de begroting willen dichten.

Salariskosten e.d. moeten uit de standaard begroting kunnen worden betaald.

16 juli 2013 om 10:46

De logica is dat de financiele situatie van Twente nu wat anders is dan toen Fer even voor vijf miljoen werd aangetrokken. Als ze hem nou met een paar miljoen winst hadden verkocht, dan had die winst weer geinvesteerd kunnen worden.

Maar in dit geval en met het nieuwe beleid dat Twente wil gaan inzetten is het niet meer dan logisch dat deze transferinkomsten niet gelijk weer worden uitgegeven aan een nieuwe speler.

16 juli 2013 om 10:42

Ja volgens mij was dat ook rond de 5 miljoen. Vind 5 miljoen voor Fer nu ook best wel weinig eerlijk gezegd. Weet niet hoelang zijn contract nog doorloopt, maar imo kan je wel meer vangen voor zo'n speler. Twente fans moeten rekening houden met een teleurstellend seizoen denk ik, als dit geld niet gebruikt wordt valt de selectie echt tegen. De enige topper die ze hebben is Tadic op het moment..

Als Chadli verkocht wordt en Mihaylov ook zal er met dat geld nog wat gebeuren. Vind het logisch dat dit geld niet in spelers wordt gestoken daar er al een vervanger is gehaald (ebecilio). Zijn ook genoeg andere middenvelders als je het mij vraagt die dit op kunnen vangen.

16 juli 2013 om 11:53

Klopt helemaal. Daarnaast wil twente dit geld gebruiken om de hypotheek extra af te lossen die ze op het stadion hebben. Voordat ik reacties krijg: elke club met een eigen stadion heeft een hypotheek.

Ze willen 12 miljoen aflossen dit jaar. Dit doen ze omdat ze dan de komende jaren 2 miljoen minder lasten hebben die ze dan weer willen investeren in de selectie. Dus ik denk dat Twente dit jaar gaat gebruiken om in de toekomst dubbel zo hard terug te komen.

Dan is mij nu dus ook ineens duidelijk waarom Twente van categorie 3 naar categorie 2 is gegaan. Ze hebben destijds de gok genomen en moeten daar nou 'de wonden voor likken'. Maar als die gaten dicht zitten en ze geen gekke dingen doen, zullen ze de volgende keer 'gewoon' weer in categorie 3 komen.

16 juli 2013 om 10:44

Zo'n categorisatie is een momentopname.
Twente is naar categorie 2 gegaan, omdat een transferbedrag van ettelijke miljoenen een paar dagen na balansdatum binnenkomt en de liquiditeit en daarmee de score zeer tijdelijk negatief wordt beoordeeld.
Als ik me niet vergis betreft dit het transferbedrag van Ola John die te laat binnenkwam.

Twente heeft niet als doelstelling het kampioenschap, maar de eerste 4. Munsterman en overige beleidsbepalers willen ieder jaar Europees voetbal spelen.

Er zal echter nog wel wat bij moeten komen als Chadli vertrekt. Ook als Michailov vertrekt zal er nog een veldspeler bij komen. De selectie is nog te smal en helemaal als je kijkt dat spelers als Brama, Tadic en Schilder nog geblesseerd zijn. Overigens is het bij Brama en Schilder ook nog afwachten hoe lang nog.

16 juli 2013 om 10:45

In de krant van vanochtend stond dat die verwachting van top 4 is bijgesteld naar top 5.
Dit door de (financiele) groei die Vitesse doormaakt.

Twente voorlopig in ieder geval wel afgehaakt voor de titel. Wel verstandig van Musterman want stel dat hij doorgaat met die 'ratrace' kun je erop wachten dat Twente over een paar jaar in financiele problemen komt. Nu 1 stap terug om er straks 2 vooruit te doen..

Alleen jammer dat hun jeugdopleiding zo stil heeft gelegen tijdens de Mclaren jaren..

Weet iemand toevallig welke "gaten" dit zijn?

16 juli 2013 om 11:00

Geen idee, misschien boete omdat ze de lening voor het stadion willen herfinancieren. Verder staat in de tekst dat ze wat meer kosten hebben gemaakt door onder andere het niet vertrekken van Douglas en Chadli.

16 juli 2013 om 11:00

Het gat wat ontstaan is door het aanblijven van enkele dure spelers. Dus ze hebben voor Chadli en Douglas een jaar langer loon moeten betalen en Douglas heeft qua transfer ook niets opgebracht. Komt bij dat ze schijnbaar de hypotheek geherfinancierd hebben zodat ze 2/3mjn per jaar meer overhouden. Op zich logisch verhaal dus. Hopelijk wacht Chadli niet te lang zodat ze nog wat kunnen op de transfermarkt, maar ik ben er bang voor.

ze hebben vorig jaar luuk de jong en ola john verkocht voor 25 miljoen..en 20 miljoen uitgegeven aan nieuwe spelers..dus wat hebben tadic en bjelland hiermee te maken???

Stiekem hoop ik nog op een transfer van Chadli naar Ajax. Ik zou het zonde vinden om afscheid te moeten nemen van zo'n geweldenaar.

Je kunt niet eeuwig van 1 miljoen 4 miljoen maken, van 2 miljoen 6 miljoen maken en van 5 miljoen 15 miljoen maken. Dat gaat ooit ergens een keer fout natuurlijk en dit is niet het beleid dat je kunt voeren om op langer termijn succesvol te zijn. Wat de club wel goed heeft gedaan is om niet al het geld gelijk weer te steken in nieuwe spelers, maar het geld ook goed gebruiken om de club te laten groeien. Dat is ze iets van 7 jaar op rij gelukt, maar afgelopen seizoen en het huidige seizoen zullen voor een stilstand zorgen en misschien is dit wel het maximale voor FC Twente.

Wat ze gelukkig wel op tijd door hebben gehad, is dat ze gelijktijdig ook investeren in de jeugdopleiding. Ze hebben die Portugees van 17 jaar aangetrokken en die Duister die er al zat heeft ook een contract getekend (namen vergeten). Mij lijkt het op dit moment veel verstandiger om de B en A selectie te versterken met buitenlandse talenten en misschien is het wel mogelijk om wat talenten te huren van Duitse ploegen. Hoe dan ook zijn ze natuurlijk niet verkeerd bezig bij FC Twente, maar ze moeten niet te veel afhankelijk gaan worden van het aan en verkoopbeleid. Het is wel een club die gewoon voor plaats vier moet gaan en het liefst langdurig. De laatste 25 jaar zijn er ontzettend veel schommelingen geweest bij de uiteindelijk eindstand in de competitie, maar het huidige Twente moet eigenlijk geen 8ste meer worden en 6de is dan toch echt wel de limiet.

Sjongejonge niets erbij? gaat mooi seizoen worden dan!! hopelijk kunnen we met deze selectie linkerrijtje halen pffff

16 juli 2013 om 11:14

Dat zegt hij niet. Het is meer een aankondiging dat niet zomaar miljoenen meer worden uitgegeven (zoals voorheen toch elk jaar meerdere grote aankopen werden gedaan).
Op zich niets mis mee, maar ik hoop dat de scouting dit keer wel hun best gaan doen..

Ik zou zeggen...twente grijp je kans en haal De Roon als opvolger van Fer. Goede jonge voetballer, met behoorlijk wat groeipotentie. Verder zouden ze Viergever kunnen halen als vervanger van Douglas...maar voorin zou ik niet weten wie ze zouden moeten/kunnen halen als Tadic en Chadli weggaan. Ik ben op zich wel gecharmeerd van Foor.

Munsterman heeft met twente boven zijn stand geleeft. Door aankopen te doen, die voor twente begrippen. Veel te duur zijn. In de hoop om spelers later voor veel geld door te verkopen. Hij heeft dus met geld gespeeld, dat hij eigenlijk niet had. En dat voor een saneerder, die onze trots goed gesaneerd heeft. Maakt hij de fout wat veel voorzitters hebben gedaan. Door met geld te spelen, wat je eigenlijk niet hebt. En daardoor kunnen we nu geen aankopen worden gedaan. Terwijl je eerst wel verkodigde aankopen te doen als een speler verkocht zou worden. Niet dus. Ik vind het prima, eerst je schulden betalen. Kampioen worden is niet mijn belangrijkste eis. Ik wil gewoon aanvallend voetbal zien. Het gevoerde beleid van de laatste jaren was niet goed en ik hoop daar een verbetering in te zien.
Anders zal het wel saai worden om elk jaar psv en ajax kampioen zien te worden.

Twente heeft de voorgaande seizoenen gewoon sterk afgeweken van daarvoor zeer verantwoorde beleid. Het valt mij op dat ze risico’s zijn gaan nemen om bij de top te blijven, hadden beter gewoon nuchter kunnen blijven en Tadic, Fer en Castaignos laten zitten voor wat het was. Twente moet terug naar af en afvallers van de top (perez, Aissati, Elia b.v), een onbekend talent (douglas, guttierez?, Arnautovic, Ruiz), toppers van de subtop (wisgerhof, t. janssen, l. de jong) en eigen jeugd (brama, John, Holscher) halen. Je zult dan misschien niet altijd boven in de top meedoen, maar hebt zeker kans op een uitschieter naar boven en allicht een kampioenschap en CL voetbal.

16 juli 2013 om 13:43

Het aantrekken van Fer leek zelfs een prestigestrijd. Bewijzen dat Twente bij de grote jongens meedeed door een basisspeler van Feyenoord over te nemen. Heeft uiteindelijk niet weten te brengen wat er qua potentie in zit.

Die praatjes van een van de gezondste clubs waren dus ook larie, het gaat hard achteruit bij mn cluppie, hopelijk kan de jeugd dit seizoen de ban doorbreken.

16 juli 2013 om 12:14

Nee, nergens staat wat er precies wordt bedoeld met gaten dichten. Dit is de interpretatie die de Tubantie hieraan geeft. Die krant staat nou niet echt bekend zijnde een expert op het gebied van financiën.

16 juli 2013 om 12:19

Nja het lijkt er op dat men aanzienlijk minder te besteden heeft dan eerder. Zou ik ook niet raar vinden want er zijn een paar aankopen niet zo goed uit gepakt als de bedoeling aan de andere kant goede spelers verkocht voor veel geld als John en de Jong.
Maar bedankt voor de positieve toevoeging, hopelijk is het beter dan de intepretatie van de tubantia!
In ieder geval volgende seizoen aanvallend voetbal met lef en inzet en daar ben je geen geld voor nodig

16 juli 2013 om 13:05

Dat niet alleen. Ze zijn onder andere ook bezig met een hele jeugdaccomodatie op te zetten in Apeldoorn.
Verder zijn ze de hypotheek van de Veste aan het herfinancieren waardoor er tussen de 2 en 3 miljoen euro meer in het voetbalbedrijf moet kunnen stromen.

Twente betaalde destijds € 5,5 miljoen voor Fer. Dus een verlies gemaakt!!

16 juli 2013 om 13:11

Klopt, tel daarbij op een dik salaris, tekengeld en de bijna vijf procent opleidingsvergoeding die Twente nu aan Feyenoord moet betalen. Het mag duidelijk zijn dat Twente hier niet best weggekomen is.

Beetje vreemd verhaal van Joop.
Twente heeft vorig seizoen alleen al voor John en De Jong 24M ontvangen (9 M en 15 M). Het financiële verval is niet echt te rijmen en dat baart grote zorgen bij oa supporters
Het sportieve verval daarentegen was wel redelijk logisch , als je in elke linie een sleutelspeler langdurig mist (myghalov, bjelland, fer en chadl) en vele andere blessures hebt.

Dit is het zoveelste lul-verhaal van Munsterman tijdens de voorbereiding. Twente heeft namelijk met de verkoop van Ola John (eigen jeugd) en Luuk de Jong (1mln) gewoon 18 tot 20 mln aan inkomsten gekregen.

Twente is nu geld van transfer inkomsten in de exploitatie aan het stoppen om de begroting maar op peil te houden en daarmee geen verlies te draaien aan het einde van het jaar. Daarmee probeert Munsterman de wanprestatie van zichzelf en de commerciële afdeling te verbloemen. Ook bij Twente zeggen veel sponsoren op en is men de afgelopen jaren niet in staat gebleken het sportieve succes in nieuwe subsponsoren uit te drukken. De sponsoren die er recent zijn bijgekomen zijn géén extra sponsoren maar vervangers van bv sligro/emte ipv C1000.

Zo snel als Munsterman de club heeft weten op te bouwen zijn ze nu heel snel bezig om het fundament af te breken. De man roept maar steeds dat "niemand groter is dan Twente" maar daar is hij het zelf niet mee eens: de belangrijkste man is namelijk Joop. En als Joop jou niet mag wordt er géén zaken gedaan. Ook al is dat niet in het belang van de club. Voorbeeld? Ja hoor. Het stelselmatig weigeren om Fred Rutten weer binnen de club te halen. Alleen maar oud-wegener vriendjes binnen de club halen (en natuurlijk bij zijn Sepagreen). Het bewust slachtofferen van Van Halst mbt het Burrda debacle waar Joop ook bij betrokken was.

Het is een wanprestatie wanneer je de 3e begroting hebt van Nederland en géén fatsoenlijkse selectie op de been kunt brengen. En het is te triest voor woorden, wanneer je dan loopt te janken in de pers. Dit is alleen maar het gevolg van het ego-spel tussen Munsterman en Van der Laan. Beide heren denken verstand te hebben van voetbal, maar zijn de afgelopen 2 jaar door het ijs gezakt.

Waarom? Omdat verstand van zakendoen alleen niet genoeg is in het betaalde voetbal. Je moet ook oog hebben voor het spelletje. Heb je dat niet, dan zoek je uitstekende mensen om je heen. En dat is nu juist het grote probleem!

16 juli 2013 om 14:46

Waarom leg je deze woorden in de mond van Munsterman. Jij trekt allemaal voorbarige conclusie en doet alsof Munsterman dit allemaal letterlijk heft gezegd. Dan is dus bullshit. Dit is allemaal intepretatie van de redacteur.

Mijn bange vermoedens zijn uitgekomen. Op het moment dat Twente Ola John verkocht was dit een onlogische actie. Je verkoopt geen groot talent uit eigen opleiding als er niets aan de hand is. Ola wilde helemaal niet weg en Twente heeft geen moment geaarzeld bij het eerste de beste goede bod. Twente heeft liquiditeitsproblemen...dat is overduidelijk! Dat betekent overigens niet dat Twente niet gezond is, maar het betekent wel dat Twente een pas op de plaats moet maken en de tering bij de nering moet zetten. Het gevaar is dat Twente in een negatieve spiraal terecht komt. Minder toeschouwers en langzaam aan afhakende sponsoren....... Nu komt het aan op goed management! Ben benieuwd hoe het bestuur onder Munsterman hier mee omgaat..............!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren