Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Overmars: ‘Ook toen hij klein was, was Ajax zijn club hoorde ik’

Laatste update:

Marc Overmars en Frank de Boer hebben beiden een verleden bij Barcelona en maken daar gebruik van bij Ajax. De directeur voetbalzaken en hoofdtrainer maakten succesvolle tijden mee in Catalonië, maar willen nu met Ajax stappen blijven maken. Nadat in de tweede helft van het seizoen 2012/13 Isaac Cuenca al werd gehuurd van los Azulgrana, is het nu de beurt aan Bojan Krkic.

/

De 22-jarige aanvaller, zoon van een Spaanse moeder en Servische vader, zal het gehele komende seizoen op huurbasis in de Eredivisie spelen. Er waren meerdere clubs voor hem in de markt; behalve Real Betis ook Feyenoord en PSV en een club uit Italië. Overmars en De Boer gebruikten hun contacten in Camp Nou echter intensief en wisten ook dat Bojan zelf graag naar Amsterdam wilde komen.

“Ajax speelt Champions League en een speler wil op het hoogste niveau voetballen”, geeft Overmars aan op de clubwebsite. “Ook toen hij klein was, was Ajax zijn club hoorde ik. Dat is een voorsprong die Ajax heeft. Bovendien hebben wij snel gehandeld, zijn direct naar Barcelona gevlogen om het rond te maken. Het is natuurlijk ook wel handig dat Frank en ik Barcelona kennen en dat alles rond Isaac Cuenca perfect was geregeld.”

“Zo kreeg Barcelona elke week een medisch rapport hoe hij ervoor stond. Dat zijn weliswaar details, maar voor een club wel belangrijk”, weet Overmars. Cuenca kwam geblesseerd binnen en speelde uiteindelijk maar een handvol wedstrijden voor de Amsterdammers. Toch zou hij graag opnieuw aan Ajax uitgeleend worden, zei hij woensdag. Als het kan al deze zomer, en anders opnieuw vanaf januari.

Ik denk dat er na Isaac Cuenca en Bojan Krkic nog meer spelers van Barcelona naar Ajax gaan, de komende jaren

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit soort berichten komt natuurlijk alleen naar buiten nu hij voor Ajax getekend heeft. Toch is het best mogelijk, aangezien hij een jaar of 4/5 was, stond Ajax twee keer op rij in de Cl-finale, dus zijn eerste echte herinneringen zullen wel het mooie spel van Ajax zijn en dan wordt je al snel een beetje fan van een club.
Benieuwd hoe hij zal presteren als a-typische rechtsbuiten. Toch heb ik het gevoel dat hij er 20 inschiet dit jaar, hopelijk komt dat ook uit

11 juli 2013 om 16:44

Tuurlijk maar het is natuurlijk niet raar. Hij is 22 dus komt uit 1990. Rond de tijd dat hij in staat was bewust iets mee te krijgen van voetbal domineerde het Ajax van Van Gaal Europa. Je ziet bij heel veel voetballers van die leeftijdscategorie dat Ajax toch een soort grandeur over zich heeft, net zoals het Franse nationale elftal bij mij altijd een soort grootse bijklank zal hebben (kom uit 1992, terwijl Frankrijk in 1998 en 2000 respectievelijk het WK en EK won). Als je dan vervolgens mij Barcelona komt, waar Cruyff een mythische status heeft en waar de speelstijl en de plaats van de opleiding veel overeenkomsten vertonen met Ajax dan wil ik serieus wel geloven dat Ajax bij hem een streepje voor heeft t.o.v. bijvoorbeeld Betis, Feyenoord of Psv. Ajax voelt dan gewoon groter aan, zeker als de grootsheid van Ajax een van de eerste dingen is die je mee hebt gekregen.

Maar natuurlijk speelt het feit dat hij bij Ajax speelt nu wel mee in dit bericht :P

11 juli 2013 om 16:46

Gast, jij weet echt niks meer van toen je vijf was en voetbal keek hoor.

11 juli 2013 om 17:11

Ik was 6 en kan het mij nog wel herinneren, bovendien kwam Ajax toen vaak in Egmond aan Zee trainen.

11 juli 2013 om 17:15

@ snarf666 "vooral psv die mooie dingen liet zien"

Ga toch weg man.
Psv kwam 1 keer in de halve finale en voor de rest zijn ze in die tijd nooit ver gekomen.
Ajax is in die tijd een keer in de kwartfinale gekomen en gingen ze er in de laatste minuut pas uit tegen de later CL winnaar Milan.
Op basis van die periode zouden er amper buitenlandse supporters fan van een Nederlandse club zijn geworden.

11 juli 2013 om 17:15

Mijn eerste echt herinneringen komen uit 98 toen was ik 9, heb echt nauwelijks herinneringen aan bijvoorbeeld ajax daarvoor. Maar ajax heeft natuurlijk wel een link met spelers en speelstijl met barca dus kan me goed voorstellen dat hij ajax een mooie club vindt.

11 juli 2013 om 17:16

@ snarf666

In zijn geval zou het best weleens kunnen maar niet vanwege de glorie jaren van weleer. Zijn vader is ook als scout actief geweest (volgens mij nog steeds) vanr Ajax. Dus die connectie gaat dus wel wat dieper. Net zoass wij onze club voorkeur vaak van onze vaders meekrijgen zou dat bij hem dus ook het geval kunnen zijn met de achtergrond van zijn vader met Ajax.

De reden waarom ik denk dat hij wel slaagt is omdat nu bij een club komt te spelen waar hij als type speler echt past. Net zoals sommigen Nederlandse talenten kiezen ze vaak een buitenlandse club op de naam zonder echt te kijken of ze het type speler zijn voor het spel wat die club speelt.

11 juli 2013 om 17:19

Ik denk dat het ook vooral te maken heeft wat je ouders je rond die leeftijd vertellen. Al maakt Bojan die beelden zelf niet bewust mee, wordt er toch over gepraat. Waar Bojan de beelden na een aantal weken weer vergeet blijven zijn ouders dergelijke overwinningen van Ajax herhalen. De overwinning op Real Madrid bijvoorbeeld zal (waarschijnlijk) nog lang zijn herhaalt binnen het huis. Ik denk dat de voorkeur voor een club op zo'n leeftijd ook niet wordt bepaald door het voetbal dat je ziet, maar wat er om je heen wordt geroepen. Daarom denk ik wel degelijk dat Bojan een hoge pet op heeft van Ajax.

11 juli 2013 om 17:53

Mooie dingen? Haha, Psv speelde destijds heel zakelijk voetbal waarmee ze met een beetje geluk de halve finale hadden gehaald. Voor de rest zijn ze nooit ver gekomen en het was zeker geen mooi voetbal.

11 juli 2013 om 17:55

@freddy etc

Nee duh het gaat niet om de sterkste herinneringen, het gaat om eerste herinneringen. Die zijn bepalend voor hoe jij je de rest van je leven ontwikkeld. Het zijn de ervaringen uit jr kindertijd die onbewust altijd een sterke rol zullen spelen. Iemand die bij zijn eerste ontmoeting met een hond gebeten wordt zal altijd diep van binnen een angstige connotatie bij honden houden, ook al zjjn al zijn volwassen herinneringen sterker en positief. Als je onderschat hoe belangrijk een eerste indruk is, dan begrijp je niets van de menselijke geest

En het kan idd ook negatief zijn. Wanneer je voor het eerst ajax zier en je vader brandt ajax compleet af, dan zal je altijd die negatieve onderbewuste houding tov ajax houden.

11 juli 2013 om 19:20

@snarf66 PSV mooie dingen laten zien? Met saai solide voetbal 1 keer halve finale gehaald wat iedereen allang vergeten is.

Dat Ajax net aan de halve finale niet haalde door een doelpunt in de laatste minuut in Milaan zit dan nog beter in het collectieve geheugen omdat dat elftal fris en mooi voetbal speelde.

Ajax is en blijf een grote naam in Europa, alleen is het op dit moment meer gebaseerd op resultaten uit het verleden.

11 juli 2013 om 19:13

Ja, ik weet inderdaad nog dat alle jongens bij mij op school voor Borussia Dortmund waren toen ze de Champions League wonnen in '97, haha! Wat een onzin dit, zeg.

Krkic is een Catalaan en in '94 stond Barcelona nog in de Champions League-finale. Ik denk eerlijk gezegd dat Barcelona eerder 'zijn club' is.

Zouden jongens op de basisscholen in buitenlanden nu ook van Ajax gehoord hebben? En Ajax nu ook als hun favoriete club hebben?

11 juli 2013 om 16:42

Waarschijnlijk niet nee, maar vroeger was Ajax een stuk bekender dan nu natuurlijk

11 juli 2013 om 16:44

Natuurlijk niet, omdat Ajax (net zoals andere clubs in Nederland) in Europa niets meer voorstellen.

11 juli 2013 om 16:49

ajax, heeft het toch mooi gedaan in de champions league gewonnen van city dat kan psv anders nooit daar zijn jullie te zwak voor en hebben jullie de spelers er niet voor wanneer wordt het eens een succes met psv valek?..

11 juli 2013 om 17:00

Basel heeft van Man United gewonnen, denk niet dat er veel jongens met een Basel-shirt boven hun bed slapen.

Om het maar even te relativeren

11 juli 2013 om 17:05

Klopt, maar waar was jouw Cluppie?..

11 juli 2013 om 18:15

Waarom dit nou weer? Valek heeft gewoon gelijk en ik vind het nog netjes dat hij erbij zegt dat geen enkele nederlandse club nog goed werk verricht in europa, zo geeft hij aan dat hij niet alleen specifiek ajax bedoeld, toon een beetje respect. Ikzelf, als ajacied, vind niet dat psv te zwak is om ook met 2-1 van een city of united te winnen.

11 juli 2013 om 19:27

Niets voorstellen is heel overdreven...
Nee tegen de grootmachten en de daar onder hangende clubs ga je niet winnen.
Maar daaronder heb je gewoon kansen!

En van alle Nederlandse clubs heeft Ajax vanzelfsprekend(niet arrogant) de meeste aantrekkingskracht en uitstraling.
Vraag aan willekeurige mensen in Europa die voetbal volgen(zoals jij en ik) wie of wat Ajax is en dan weten ze dat.

11 juli 2013 om 16:46

ik geloof er weinig van, maar dat ajax vooral toen populair was is wel zeker...alleen was Bojan pas 6 jaar ofzo toen ajax de cl won.

het kan natuurlijk wel zo zijn dat zijn ouders ofzo fan waren van ajax zoals veel mensen nu fan zijn van Barcelona of arsenal en hij dat meekreeg

11 juli 2013 om 16:48

In Denemarken wel.

fijn dat ik dit ook even weet

Kom op Voetbal/ajaxzone, het is geen Margriet hier he. Wat een onzinberichten dit weer allemaal.

11 juli 2013 om 16:51

Nog steeds boos? dat hij niet naar PSV gaat, en terecht Ajax is gewoon DE Club van Nederland, zal psv nooit worden :D als hij naar PSV was gegaan zou jij deze berichten helemaal niet plaatsen haha.

11 juli 2013 om 16:52

Ja heel leuk die opmerkingen altijd. Voetbalzone is toch gewoon een commerciele site (dat bedoel ik niet negatief). Je houdt dan gewoon rekening met je doelgroep. In dit geval de voetbalfans in Nederland en in mindere maten Belgie (schat ik). Laat ik nou Ajax supporten en dit wel nuttig vinden. Elke keer dat nutteloze commentaar op berichten die je niet aanstaan (niet alleen jij). Je bent toch helemaal vrij om te bepalen wat je leest. Ik geef toe de titels kunnen beter en zijn misleidend, maar dat is ook te begrijpen aangezien er bij elke click naar een artikel ook adverteerders bij komen kijken wat weer gunstig is voor Voetbalzone. De kunst is om redactioneel en commercieel in balans te houden.

11 juli 2013 om 17:21

Valek,

Deze week zijn genoeg berichten over PSV geplaatst, maar als ik in jouw profiel kijk dan heb je een week lang alleen maar op Ajax-berichten gereageerd en geen ene reactie gegeven op berichten over Psv. Dus wel zeer dom van jouw om dan Voetbalzone uit te maken voor Ajaxzone.

Maar dan zie je wel weer dat zelfs berichten over Ajax voor Psv-supporters interessant zijn en daarom worden nou eenmaal veel berichten over Ajax geplaatst. Ajax is gewoon hot bij de meesten, zelfs bij jouw.

11 juli 2013 om 17:43

haha

Lekker scherp Hootch!

11 juli 2013 om 17:47

1-0 voor hootch...

11 juli 2013 om 23:28

Klopt. Op ajaxzone staan onzinberichten of berichten om Ajax op te hemelen. Kan ik niet zo goed tegen. Gewoon feiten noemen op je site en niet je voorkeur betreft voetbalclub. Daarom reageer ik zo veel. En als jij blij wordt bij de gedachte dat ik Ajax hot vind, heb je mijn zegen.

12 juli 2013 om 08:10

Waarom reageer je dan niet op berichten over Psv? Mertens, Lens, Van Bommel en Pieters zijn allemaal vertrokken. Daarbij gaat Strootman wellicht weg en Toivonen wilt weg en wilt sowieso niet bijtekenen. Vervolgens komen er berichten dat Zoet gaat vertrekken en wellicht Gomes daarvoor terug komt terwijl PSV al 3 jaar roept dat ze wat meer met hun jeugd willen gaan doen terwijl er alweer voor 11 á 15 miljoen euro aan nieuwe spelers zijn gehaald. Dan moeten jouw vingers toch gaan jeuken om je mening met je andere mede-supporters te gaan delen?

Nee, maar meneertje wilt alleen maar gaan klagen over Voetbalzone dat ze in jouw ogen teveel "onzin"-berichten plaatsen over Ajax, terwijl jij juist diegene bent die nu onzin-berichten plaatst.

12 juli 2013 om 08:16

Dat zijn geen onzinberichten. Ik voel me geroepen om vooral op die onzinberichten te reageren omdat die werkelijk nergens op slaan.

12 juli 2013 om 15:03

Voetbalzone is bedoelt voor mensen die graag met anderen willen discussiëren over een bepaald onderwerp. Als een onderwerp jou niet aanstaat of niet interessant genoeg voor je is dan kun je ervoor kiezen om gewoon je mond te houden en verder niet gaan reageren. Of je stuurt een berichtje naar Voetbalzone zelf met jou mening over het plaatsen van nieuwsberichten. Anderen vinden het n.l. totaal niet relevant om te weten of jij een bericht wel of niet leuk vindt.

Laten we zo zeggen: Nieuwsberichten die door Voetbalzone worden geplaatst nodigt geïnteresseerden (vetgedruk onderstreept) uit om daarop te reageren. Vervolgens kom jij met een reactie van dat het jou niet interesseert. Begrijp je nu wat ik bedoel?

11 juli 2013 om 17:50

Jaloezie is een slechte zaak..

On:
Ajax doet gewoon goede zaken, Bojan kiest voor Ajax, Veel teleurgestelde supporters van andere clubs en veel blije gezichten bij Ons aller Ajax!!

Jullie kunnen blijven zeuren over Ajax, maar stiekem is dat allemaal jaloezie vanwege de oud voetballers bij Ajax, en het prima beleid!

Deal with it lady's!!

11 juli 2013 om 18:54

@Valek
Ik snap dat je jaloers bent op de successen van Ajax en dat ze daardoor zoveel aandacht krijgen. Geen schande hoor, jaloezie is niet meteen slecht.

11 juli 2013 om 23:33

100 procent gelijk valek, niets zeggende onzin dit bericht wat zomaar thuis hoort in de linda.
Maar ja de site moet vol

Kunnen al die spelers dit soort onzin niet gewoon een keer achterwege laten? Je hebt bij Ajax of welke club dan ook getekend. Dat heb je niet voor niets gedaan, want je wilt óf meer aan spelen toekomen óf je wilt meer geld verdienen óf je wilt bij een grotere club spelen. Niet omdat het 'altijd' al 'jouw' club was. Dat is misschien een reden voor een routinier als Theo Janssen, maar bij Bojan geloof ik er geen snars van.

11 juli 2013 om 16:47

Waarom zal je er niks van geloven, het kan toch waarom niet. Boilesen had vroeger ook een Ajax shirt aan en toen was hij des tijds 8. Waarom zal je niet fan kunnen zijn, als het Ajax is dan kan het ineens niet meer zeker. Heb het gevoel dat nog steeds Feyenoord supporters het jammer vinden dat hij naar is gegaan.

11 juli 2013 om 16:55

Laat ze, als die naar Feyenoord was gegaan en hij zei dit. Hoorde je hem zeggen: logisch. Typisch reactie van een....

11 juli 2013 om 16:59

Feyenoord was nooit echt een optie. Als Ajax het niet was geworden was het gewoon een Betis geworden. Tenzij Feyenoord de voorronde van de champions league had gehaald was er misschien een hele kleine kans dat die naar ons was gekomen. Ik en vele Feyenoorders zijn denk ik juist blij dat een speler van het kaliber Bojan in de eredivisie te bewonderen zal zijn. Ik hoop ook voor Nederland in het algemeen dat Ajax en Bojan het goed gaan doen in de champions league. Er is helemaal geen haat of jaloezie.

Maar dit soort berichten reiken wel altijd een beetje naar 'ik was altijd een grote fan van praatjes' die elke speler bij de club waar ze komen even moeten melden. Dat kan af en toe echt wel even wat minder. Maar gezien de Barca-ajax connectie en het dominante ajax van de jaren '90 zou ik het niet eens zo raar vinden als het bij Bojan wel waar is.

11 juli 2013 om 16:59

Ik vind het helemaal niet erg dat hij niet naar Feyenoord is gekomen. Waar zou hij moeten spelen? Een interessante speler, dat zeker, maar ik heb de interesse van Koeman in hem nooit begrepen. Maar dat is ook helemaal mijn punt niet, mijn punt gaat verder dan deze transfer. Waar Bojan heen gaat moet hij lekker zelf weten, maar dit soort uitspraken, al doet hij deze niet zelf, geloof ik nooit zo erg.

Natuurlijk kan het, maar als hij naar PSV was gegaan, heb ik sterk vermoeden dat hij vroeger altijd in een Psv-shirt met Ronaldo of Romario liep.

Makkelijk om te zeggen nu.
Een Spanjaard die bij Barcelona speelde, die vindt dat Ajax zijn club is...

11 juli 2013 om 18:09

Is wel moeilijk hè om te begrijpen wat er gezegd wordt? Of heb je het artikel niet gelezen?

Maar vooruit dan maar, om het jouw makkelijk te maken: Van Real Betis, Psv, Feyenoord en die enen club uit Italië is Ajax zijn club, want Ajax speelt Champions League.

Verder was Bojan 9 jaar toen hij naar Barca ging en aangezien Ajax de jaren daarvoor ook in Europa wat te zeggen had, kan ik mij best wel voorstellen dat Bojan toen een Ajax-piyama droeg in zijn Servische bed.

11 juli 2013 om 21:05

op Ajax TV staat het interview hier vertelt hij het zelf... uit zijn mond met met zijn woorden klinkt het al een stuk geloofwaardiger.

Marc Overmars beste technische directeur voetbal zaken van heel Nederland. Als je ziet wat hij telkens binnen haalt mag je daar trots op wezen. Misschien niet te vergelijken met andere ploegen, maar wel met de top5 van Nederland.

11 juli 2013 om 16:51

Op het moment vind ik ook dat die bij Roda JC het heel erg goed doet. Heeft nog niks uitgegeven qua transfersaldo en wel al wat binnen gekregen. Daarnaast grootverdieners transfervrij laten gaan en talentvolle en goede spelers transfervrij gehaald!

Ook van Geel heeft veel goed werk verricht bij Roda JC destijds en tegenwoordig ook heel goed werk bij Feyenoord! Dus dat Marc Overmars de beste technische directeur voetbal zaken van heel Nederland is, is misschien wat overdreven

11 juli 2013 om 16:54

Nou ik vind het dat hij het goed doet, een Krkic naar Ajax is een groot compliment. Een Hoorn toch een fantastische verdediger. Daarnaast ook diverse jonge talenten. Ook Schone en Poulsen weten te strikken. Voor Poulsen was een hele goede, dat had de groep op dat moment nodig. Ook Babel weten te over halen en voor een laag salaris laten spelen. Het talent in Danny Hoessen zien en wat uit eindelijk er ook echt in zit. Diverse jeugdige talenten ophalen bij andere clubs, die later het verschil kunnen maken.

11 juli 2013 om 19:48

Iedereen kan een goede technisch directeur zijn als er nu eenmaal wat meer geld te besteden is. Daarbij heeft Ajax een flinke streep voor omdat zij poulefase Champions League spelen. Of was Leonardo een fantastisch td omdat hij Zlatan en Thiago Silva naar PSG haalde? Ik denk meer dat dat kwam omdat ze daar lekker veel geld te besteden hadden.

Poulsen is van Overmars een hele goede zet geweest, maar voor de rest? Dat blijkt pas over een aantal jaren, als een aantal van die twintig zestienjarigen die ze laatst gehaald hebben zijn doorgebroken.

Overigens absoluut geen aanval richting Ajax of Overmars, maar je werkt gewoon makkelijker als td zijnde wanneer je geld te besteden hebt.

11 juli 2013 om 16:52

Oh, wat heeft Overmars binnen gehaald dan waar Ajax nou zoveel beter van is geworden?

11 juli 2013 om 16:56

Schone, Poulsen, Sana in de mindere maat, Hoorn, Krkic, Cuenca, diverse talenten die nu bij Ajax spelen (bazoer, Leyder, Ijslandse spits). Danny Hoessen wat voor mij een hele verassing is geworden.

Hij weet gewoon een hele goede mix samen te stellen. Hij weet wat Ajax nodig heeft en dat bespreekt hij met Frank. Je zag duidelijk dat Ajax een speler als Poulsen afgelopen seizoen erg nodig had. Maar ook dat we een creatieve middenvelder als Schone nodig hadden. Die kon zowel op de flanken als centraal tot aanvallend. Daarnaast vond ik het prachtig dat hij toch Babel wist terug te halen. Hij kon ook ergens anders geld verdienen.

Vind jij het niet dat hij het goed doet?

11 juli 2013 om 17:15

@ahjacied
Lasse Schöne is niet binnengehaald door Overmars, Schöne tekende een contract op 18 April 2012 bij Ajax en Overmars was pas technisch directeur begin juli 2012.

11 juli 2013 om 18:10

Sana heeft precies laten zien??
Van der Hoorn heeft laten zien? (behalve die gigantische blunder op het jeugd-ek)
Cuenca heeft wat precies laten zien?
''diverse talenten'' hebben tot nu toe bewezen .... ? (invullen op de puntjes aub)

Kom op man, Schone en Poulsen voegen wel wat toe aan de selectie van Ajax, maar halen het niveau niet omhoog en zullen in de toekomst niet miljoenen opleveren voor Ajax.

Heeft Overmars niet gefaald in het binnenhalen van o.a. Assaidi, Dost, Narsingh, Maher en van Ginkel? Babel heeft helemaal niets laten zien bij Ajax vorig seizoen en is nu weer vertrokken, zonder dat Ajax er ook maar een klein beetje profijt van heeft gehad.

Dit soort berichten zijn toch ook weer jeukberichten. De hele wereld was zeker voor Ajax toen ze klein waren. De eerste bewuste dingen die dit jochie meemaakte, gingen niet over Ajax. Ajax had in 95 en 96 een goede lichting, maar toen dit jochie 10 jaar oud was, was die lichting voornamelijk transfervrij vertrokken en stond er bij Ajax een weinig bijzonder elftal wat in Europa nu allang weer vergeten is.

11 juli 2013 om 17:17

Voor een TD van de club met het meeste budget komen er juist verrassend weinig aansprekende namen naar Ajax. Het is grotendeels budgetshopping en graaien op de kinderafdeling.

Als hij nou Sneijder, Heitinga en pakweg Neymar had gehaald...

11 juli 2013 om 17:22

Tja het zogenaamde nieuw beleid noemen ze dat daar.
Wel op iedereen bieden en intersse tonen, alleen werken de clubs niet mee haha.

In Denemarken hebben ze volgens mij een abonnement

Naar het schijnt heeft Overmars toen gezegd dat hij ook altijd klein is gebleven, ehhh, voor Ajax is gebleven.

Beetje slijmerig. Ajax is daar te klein voor. Bojan heeft in de jeugd van Barcelona gespeeld en dat is een topclub. Ajax niet. Kampioen van de kleuters. De grote jongens zitten niet in Nederland. Dus een beetje onzin wat Overmars beweert.

11 juli 2013 om 16:52

.

11 juli 2013 om 17:28

Jij bent een zielig ventje, je loopt alleen maar te provoceren en reacties uit te lokken met ajax is DE club. Ajax is idd een grote club. Maar het komt door jou soort reacties dat mensen er een hekel aan krijgen. Overigens vind ik het knap hoe ajax dit aanpakt.

11 juli 2013 om 16:55

Maar vergeet niet dat toen Bojan klein was, Ajax de baas was in Europa onder Van Gaal. En daarbij helpt de goede connectie tussen Barcelona en Ajax door o.a. Van Gaal en Cruijff daar ook bij. Dus ik kan me zeker voorstellen dat Bojan Ajax een mooie club vond, naast Barcelona.

11 juli 2013 om 19:38

'toen' was Ajax een topclub in Europa.
Nu niet nee.

RTL Boulevard / Sbs6 Shownieuws is er niets bij! Wat een onzin nieuws...

Waar heeft die gast het over. Ik snap het niet............ was Ajax zij favo club of zo............
Hoop dat Bojan zich verder kan ontwikkelen, hij is een ( Bijna ) verloren talent;

Ajax is 99% van de jeugd hun favoriete club..

Logisch, twintig jaar geleden was Ajax best goed.

Nee hoir, gebruikelijke slijmprietpraat natuurlijk.

Mooie warme club, lekker gras, fijne kantine, gaan mooie dingen gebeuren etc. Etc. Jaja, bootje, nu eerst met min zes graden naar RKC uit en hollen voor je centen.

Hij heeft alleen maar gezegd dat hij al lang naar deze club wilde..

Hahaha yeah right

Nu die getekend heeft ja .

Allemaal leugens. Hij had vroeger posters van RBC boven zijn bed hangen. Pas toen die failliet gingen is hij overgelopen naar Ajax.

Ik vind het erg mooi dat Ajax ondanks de mindere Europese prestaties van de laatste jaren, nog steeds zo groot is in het buitenland. Dat niet alleen, spelers hebben het blijkbaar ook fijn in Amsterdam.

Spelers die onder contract staan bij het beste team ter wereld die als ze toch verhuurd moeten worden, graag naar Ajax gaan en er zelfs willen terugkeren, het zij helaas voor de verhuur. Mooi toch?! Tuurlijk speelt het wel mee dat Ajax Champions League speelt, want indien we dat niet deden had ik nog maar moeten zien of beide spelers alsnog wilden komen.

Cuenca heeft nauwelijks gespeeld bij Ajax, hoeft niet perse verhuurd te worden van Barcelona, maar heeft aangegeven dat hij graag bij Ajax terugkeert indien beide partijen daar ook iets in zien. Nou laat ik even in het midden of Cuenca gehuurd moet worden, maar ik heb zo'n vermoeden dat Cuenca maar vooral Bojan ook bijvoorbeeld naar een Bor. Dortmund konden, of een Engelse ploeg als Arsenal of Liverpool.

Geen wonder dan dat hij zo slecht speelde bij Barcelona en bij AC Milan. Hij saboteerde de boel, omdat hij per se naar Ajax wilde, zijn lievelingsclub

11 juli 2013 om 19:14

Precies, het mysterie is eindelijk opgelost. Gelukkig bestaat echte clubliefde toch nog!

Waarrom zijn zoveel mensen voor Ajax ook buiten Amsterdam wat is dat toch???? Zijn het gloryhunters? Meelopers? Kan iemand mij dat vertellen ? ????

11 juli 2013 om 18:08

Waarom gelijk gloryhunters? Misschien omdat Ajax vroeger echt wereldtop was. En waarschijnlijk veel mensen gewoon fan geworden door de ouders net zoals mijn pa mij mee nam naar het Olympisch stadion en De Meer. Ik was gelijk verkocht. Maar inderdaad er zitten ook genoeg gloryhunters bij. Mensen die beweren voor Ajax te zijn maar nog geen 5 spelers kunnen noemen. Kan ik mij ook wel aan irriteren maar daar hebben ook wel meer clubs last van. Ik hou in ieder geval van het aanvallende voetbal waar Ajax voor stond in die tijd, en de stad Amsterdam. Maar ik woon zelf in Apeldoorn maar het is hier aardig gemixt volgens mij tussen Ajax,feyenoord,psv

11 juli 2013 om 19:16

Dezelfde reden waarom veel mensen buiten Barcelona voor Barcelona zijn (wat ik ook niet volledig begrijp). Ik denk dat mensen graag bekend willen staan als iemand met 'goede smaak' en dus een club die zogenaamd het mooiste voetbal speelt willen steunen. Ajax en Barcelona hebben allebei die reputatie.

Ik, als Ajacied, heb niet zo'n behoefte aan al dat soort supporters, al moeten ze het zelf weten. Als Ajax catenaccio zou spelen in de kelder van de Jupiler League zou ik nog steeds Ajacied zijn. Het is gewoon iets waar ik mee ben opgegroeid en dat vergroeid is met de liefde voor mijn stad.

11 juli 2013 om 19:43

Gloryhunters? typisch dat provincieclubjes gepiep en tevens een calimero uitlating.
Ajax is een landelijke topclub met landelijke uitstraling.
Wat kunnen veel mensen er aan doen dat ze voor Ajax zijn?
Ik ben net als 99 van de andere zo opgevoed met Ajax.
Ik kom zelf ook niet uit Amsterdam, maar zou dat betekenen dat ik niet voor Ajax mag zijn ondanks
dat ik er om de hoek woon?!
Zonder mensen/fans en sponsoren van buitenaf was jou clubje al lang failliet.
Want ga mij niet vertellen dat alle Utrecht fans en sponsoren uit de stad Utrecht komen.

Volgens mij is dit pure jaloezie.
Mensen zijn zo opgevoed, zo niet zijn ze voor Ajax vanwege het toen nog fantastische voetbal en grote namen.
Successupporters heb je overal, Ajax, Feyenoord, PSV en zelfs FC Knudde.
Zonder succes was je namelijk nooit in de Eredivisie gekomen en speelde je ergens in de 5e klasse... ga mij niet vertellen dat je dan fan van je FC was.

11 juli 2013 om 22:00

Waar ik woon is geen betaald voetbal club. Toen ik klein was, was Ajax absolute wereldtop en speelden er helden als Litmanen en Overmars. Daarom ben ik voor Ajax geworden. Je zou het gloryhunter kunnen noemen, maar kan je dat een kind van 6 jaar kwalijk nemen?

Grappig dat Ajax fans een erg korte termijn geheugen hebben. Een paar gelukkige kampíoenschappen en ze lopen weer met stropdassen met enen erop rond en bazuinen over internationale uitstraling.

Feit (dus geen mening) is dat Ajax in het buitenland vooral bekend staat als de club die de laatste 10 jaar het niet kon bolwerken tegen clubs zoals Kopenhagen, Boekarest etc. Kortom : een derde categorie club en zeker geen grootmacht.

Het is een beetje Calimero gedrag om tegen beter weten in jezelf op de borst te kloppen. In zoverre past Bojan prima bij Ajax. Praatjes heeft hij genoeg.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren