Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Guardiola meldt zich in jacht op Thiago: ‘Ja, ik wil hem hebben’

Laatste update:

Josep Guardiola heeft donderdag tijdens een persconferentie van Bayern München aangegeven Thiago Alcántara te willen aantrekken. De 22-jarige spelmaker was op het EK Onder-21 in Israël de grote ster van Spanje en wil graag aan spelen toekomen in het nieuwe seizoen. Of dat bij Barcelona kan, is de vraag. Thiago heeft al een enorme aanbieding op zak van Manchester United.

/

The Red Devils willen Thiago dolgraag hebben, maar de zoon van de Braziliaanse legende Mazinho heeft nog geen ‘ja’ gezegd. Wel liet hij Real Madrid al officieel weten niet naar die club te zullen gaan. Hij vindt dat hij dat niet kan maken, ook al is Florentino Pérez gek van hem en beloofde de voorzitter zelfs een terugkoopclausule voor Barcelona in te bouwen in een eventueel contract.

Nu meldt Bayern zich dus echter ook aan het front. Verslaggevers vroegen hoofdtrainer Guardiola of ook hij belangstelling heeft voor Thiago, die hij in mei 2009 liet debuteren bij Barcelona. Pep antwoordde positief. “De geruchten kloppen, ja, ik heb Karl-Heinz Rummenigge en Matthias Sammer gevraagd of ze hem willen halen. We moeten afwachten of het ook zal lukken. Ik ken Thiago erg goed. Ik denk niet dat een middenvelder extra een probleem zal vormen. Thiago is de enige speler die ik op dit moment wil.”

Thiago Alcántara kan het beste...

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waar moeten ze hem in godsnaam kwijt? Die selectie is overdreven breed.

11 juli 2013 om 12:29

Je hebt dan wel een extreem fitte selectie. Je zag hoeveel power ze vorig seizoen hadden.

11 juli 2013 om 12:41

Een thiago persoon zou echt niet passen bij Bayern. Middenveld is al overbezet en dit zou dus voor de bayerns talenten weer een tegenvaller zijn.

Bayern heeft 1 van de beste jeugdopleidingen. Meestal halen ze 1 goede speler per seizoen erbij en betalen gewoon netjes de afkoopsom, de rest word opgevuld met talenten uit de eigen jeugdopleiding.

Perfect geregeld daar en dat moet je niet gaan verstoren met een thiago, die het alleen maar koud zal hebben

11 juli 2013 om 12:56

Munchen is Zuid-duitsland, met 2 uur ben je in Italie... Dus dat zal nog wel meevallen met de kou..

11 juli 2013 om 13:01

Gisteren het bericht gemist van Neymar? Bayern koos voor gotze omdat ze ervaring hebben met zuid amerikanen. Heel veel aanpassing nodig door de kou - taal - cultuur.

Noord - Italie is in de winter nog steeds verrektes koud hoor

11 juli 2013 om 13:03

Guardiola ziet Martinez meer als verdediger en denkt Thiago goed te kunnen gebruiken op het middenveld.

11 juli 2013 om 13:11

Dan komt Martinez bij al 3 goede verdedigers in het rijtje? Hij was buitengewoon als controleur, waarom zou je dit gaan veranderen. Door hem te zien als verdediger, dat vind ik dan een beetje onzin van Guardiola.

Doet me denken aan Mascherano die verdediger speelde bij Barcalona. En song ook als ik me niet vergis. Bij Arsenal en Liverpool waren ze world-class en ze kwijnen weg bij Barca.

11 juli 2013 om 12:37

Ik denk dat het er wel eens zo kon gaan uitzien in het gros van de wedstrijden. 433 met de punt naar achteren. Thiago en Götze als de architecten van het nieuwe Bayern. Gewaagd nieuw middenveld, maar voor het spel wat Guardiola ongetwijfeld wil gaan spelen is zo'n tweede aanvallende middenvelder wel belangrijker dan een tweede controleur. Of Schweinsteiger het in z'n eentje op 6 kan weet ik verder niet, maar Götze en Thiago zou ik graag in 1 elftal op het middenveld willen zien.

Ook Robben kon overigens zomaar nog een flink aantal wedstrijden spelen. In Fifa zou je dan Müller in de spits gooien, maar ik denk dat er nog wel iemand wordt aangetrokken voor die positie.

Neuer
Lahm
Martinez/Boa
Dante
Alaba
Thiago
Schweinsteig
Götze
Müller
?
Ribery
11 juli 2013 om 12:46

Dan zet je robben, Toni kroos en Martinez op de bank, door een thiago? Ik schat alledrie de spelers hoger in dan thiago. Martinez was brilliant en toni kroos en robben hebben de rechterkant al goed bezet.

Mandzukic in de spits. Verkeerd geschreven maar je weet wie ik bedoel

oh ja en muller speelde op 10/spits toch? Muller speeld lelijk maar hij is oh zo goed - beter dan gotze op 10. Muller is ook een mr duracell.

11 juli 2013 om 12:47

Jouw team zou totaal overlopen worden. Volgens mij mag hij ook niet plots heel het systeem omgooien. Vorig jaar speelde ze 4-2-3-1 en dat moeten ze nu terug spelen, zeker met Götze op de 10. Thiago lijkt mij totaal overbodig aangezien ze nog ene Toni Kroos hebben rondlopen. Hij kan ook cm of cam en zit nu al naar mijn mening te vaak tussen bank en basis. Javi Martinez zal gewoon spelen, hij zal dezelfde rol krijgen als Busquets bij Barça. Schweinsteiger wordt de nieuwe Xavi, en Götze de nieuwe Iniesta. Maar dan iets hoger.

11 juli 2013 om 12:49

Het zou dood zonde zijn dat Bayern zou imploderen onder haar eigen koop drang. Je had met Kroos, Müller, Martinez, Shaq, Robben, Ribery en Gustavo al meer dan genoeg keuze over je gehele as op het middenveld. Nu komt daar dus Götze al bij en heel misschien Thiago. Dan kan Shaq het sowieso al schudden en vrees ik ook voor Toni mits hij de strijd van Robben weet te winnen. Een erg brede selectie is een vloek en een zegen.

11 juli 2013 om 12:55

Pep heeft al aangegeven dat indien Thiago komt hij overweegt Martinez als verdediger te gaan gebruiken en er dus een plaatsje náást Götze vrij komt voor een speler als Thiago. Kroos is gewoon een flinke slag minder en zou terecht op de bank moeten plaatsnemen. Cruciaal is de vraag of Schweinsteiger in dit collectief de rol van controleur kan innemen. Martinez zou daar uiteraard ook gewoon kunnen spelen indien dat niets wordt.

11 juli 2013 om 13:06

Müller zou ook op rechts kunnen spelen. Ik denk ook dat Kroos en Martinez beter zijn dan Thiago. Hij kan dan ook beter naar Manu gaan. Of hij moet zò graag voor Guardiola willen spelen dat hij op het tweede plan een groot deel op de bank wil plaatsnemen

11 juli 2013 om 13:06

@viking

Kroos minder? Thiago is een overbelicht goed talent - Kroos is een bewezen goed talent, is duits en heeft een betere motivatie.

Voor thiago al die verschuivingen maken in het elftal, die vorig jaar voor geen team te zwak was? Lijkt me de grootste fout die een trainer kan maken. Never change a winning team....much

Martinez als controleur - beter krijg je bijna niet. Puur genot als je hem zag spelen. Kan elke nummer 10 domineren en laten ' verdwijnen'.

11 juli 2013 om 13:43

Kom op maxcorre, Kroos is echt niet minder.

Hij speelde gewoon geweldig op dat middenveld van Bayern voor zijn blessure en als hij niet geblesseerd was geraakt dan was de kans dat Robben terug bassispeler zou zijn geworden toch veel kleiner geweest zijn.

11 juli 2013 om 19:34

Haha Kroos minder! Vandaar dat hij tot zijn blessure de vaste nummer 10 was en onder andere Robben op de bank hield.

Niet alleen bij Bayern maar ook bij Duitsland is hij de eerste invaller op het middenveld en dan bedoel ik voor de 10 positie. Löw heeft soms zelfs Özil op rechts gezet puur om Kroos op 10 te zetten.

De enige echte nummer 10 van topklasse op de bank zetten. Gelukkig ben jij niet de trainer van Bayern.

11 juli 2013 om 13:05

Ik begrijp in de eerste plaats niet waarom hij absoluut verkocht wil worden.
Versta me niet verkeerd, ik begrijp de wens van een speler om speelminuten te krijgen maar iedereen in Barcelona is het erover eens dat Thiago de toekomst is en dat ze graag met hem willen verdergaan.

Zoals ik het begrijp zou ook Thiago het liefst bij Barça willen blijven maar gewoon vaker spelen dus waarom niet in aanloop van het WK 2014 kiezen voor een uitleenbeurt naar een Cl-deelnemer zoals Atletico, Arsenal, Tottenham ed. waar hij constant zou spelen in plaats van naar een club te gaan waar er ook een grote kans bestaat dat het Barça-scenario zich zal herhalen, zoals bij FC Bayern met al hun topmiddenvelders.

Hij kan dan na het Wk2014 nog amtijd de knop doorhakken om definitief Barça te verlaten moest hij nog geen garanties krijgen op speelminuten. Ik zou hem het liefst zien blijven want als hij zijn spel simpel houdt is hij in potentieel één van de beste Cm's ter wereld.

11 juli 2013 om 13:29

Guardiola is een uitstekende coach maar je moet maar eens kijken naar de spelers die onder zijn bewind zijn aangetrokken. De meesten van hen waren niet extreem succesvol. Daarmee doel ik met name erop dat de man geen goed overzicht heeft van wat het team echt nodig heeft als directe versterking. Dat is bij Bayern niet echt een middenvelder

Iedereen wil zo'n talent wel hebben. Ik denk dat Bayern een voordeel heeft aangezien hij Guardiola al kent.
Ik hoop overigens nog steeds dat ie gewoon blijft wat nog mogelijk is zolang ie nergens heeft getekend.

11 juli 2013 om 12:25

Ze hebben een streepje voor, maar waar zou hij moeten spelen dan? En wie zou er moeten wijken voor hem? Ik zie bij Man Utd meer speeltijd in het verschiet voor Thiago.

11 juli 2013 om 12:30

Hoop dat hij bij Barca blijft, maar als hij toch weg wilt dan naar Man Utd! Bij Bayern krijgt hij echt minder speeltijd dan hij krijgt bij Barca.

11 juli 2013 om 12:43

Het ligt er allemaal aan hoe Guardiola bepaalde spelers wil neerzetten. Schweinsteiger is in mijn ogen onomstreden maar hij gaf zelf ook al aan dat hij Martinez meer als CV ziet. De vraag is wat Guardiola met Kroos gaat doen; ziet hij hem als een CAM of als CM net zoals v. Gaal bij Bayern speelde.

Dat word nog bijzonder lastig voor Guardiola om het middenveld te bepalen met spelers als Götze, Müller, Kroos, Schweinsteiger, Martinez, Gustavo en misschien ook nog Thiago.

Dat wordt een verdomt druk middenveld.

ik ben heel erg nieuwschierig naar wat bayern allemaal gaat doen op de transfermarkt dit jaar. ik zou dit een erg goede aankoop vinden ook met het oog op de toekomst.

11 juli 2013 om 13:33

Thiago zou weg willen bij barcelona omdat hij daar te weinig speeltijd krijgt. Op den duur is hij de opvolger van xavi. waarom zou hij naar bayern gaan om daar de toekomst te zijn? Hij zou daar de opvolger worden van schweinsteiger, maar die is nog een stuk jonger dan Xavi. de rest van het middenveld is allemaal onder de 23 nog.

Als die voor de toekomst zou kiezen, dan komt die nog steeds bij Barcelona sneller aan de bak dan bijbayern.

ik verwacht eigenlijk gewoon dat hij bij Barcelona blijft. Xavi speelde 60 wedstrijden vorig jaar, maar speelde ze bijna geen van alleen helemaal uit. Ga er dus maar vanuit dat dat dit jaar weer minder wordt en hij weer meer aan spelen toe zal komen. De enige reden dat hij nu goedkoper is, is omdat hij te minder wedstrijden dan verwacht heeft gespeeld en dat komt door een blessure waar hij 12 wedstrijden sowieso door heeft gemist. Als je dan ziet dat hij nu in 26 wedstrijden binnen de lijnen is geweest, zouden dat er ook 28 geweest kunnen zijn.

Denk dat die gewoon wel blijft.

Zou het onbegrijpelijk vinden als Thiago in de jacht op speelminuten naar Bayern München vertrekt, waar het middenvelder al bijna overvol is. Tito Vilanova heeft trouwens met Xavi gesproken over het mogelijk verminderen van speelminuten en dus Thiago meer speelminuten te kunnen beloven, ik verwacht dat er nog in ieder geval een aanbieding van Barcelona voor een contractverlenging komt. Hopelijk blijft Thiago!

Nog even een kleine toevoeging; de kosten van Thiago zullen hoger zijn dan de eerder genoemde 18 miljoen euro. De VAT (belasting in Spanje) zou de totale som naar zo'n 24 á 25 miljoen euro tillen, Barça wil dat de geïnteresseerde partij die som betaald. Hopelijk schrikt dat Bayern af!

11 juli 2013 om 12:31

Kun je iets meer vertellen over die belasting of heb je een artikel?

Ik kan het niet echt vinden, maar in Spanje moet je dus ook belasting betalen over transferbedragen?

11 juli 2013 om 12:34

Op mijn profielpagina heeft Dreaming een uitstekend artikel geplaatst daarover, interessant om dat even te lezen. Het legt uit waarom het zo lang duurt voordat er een besluit is en welke opties een buitenlandse club heeft om Thiago binnen te halen.

11 juli 2013 om 13:05

Holy fuck dat is een interessant stuk zeg! Een van de betere Ce's die ik in lange tijd heb gelezen haha! Maar denk dat United dat extra geld misschien wel betaalt. Die hebben namelijk geen type thiago. Terwijl Bayern net 37 mil heeft uitgetrokken voor Gotze

11 juli 2013 om 13:15

Dank! Ik vond het verrassend interessant om te lezen. Ben benieuwd wat er uiteindelijk uit gaat komen.

11 juli 2013 om 12:33

Haha bayern legt als het moet 30 miljoen neer.. Snap echt niet dat er niets aan wordt gedaan door het bestuur.. En we weten allebei dat vilanova liever xavi en iniesta opstelt dan thiago inirsta of xavi en thiago..

Barca speelt nu echt met vuur, want als je 2 grootste talenten weg willen/lopen met thiago en muniesia, dan krijgt het een ander gezicht met het slechte transfer beleid de afbelopen jaren, zal de aantrekkingskracht van barca enorm verminderen.

Zou je direct de kop moeten indrukken, maar ik zie.dat vreemd genoeg niet 123 gebeuren..

11 juli 2013 om 12:38

Het is inmiddels wel duidelijk dat er één groot toneelstuk wordt gespeeld door Sandro Rosell, die Thiago liever geen hoger salaris had gegeven. Maar nu er met het vertrek van David Villa een behoorlijke salarispost (7,5 miljoen euro) is vrijgevallen verwacht ik dat Barça hem in ieder geval een aanbieding zal gaan doen met de belofte van speelminuten als Xavi akkoord gaat met een mindere rol.

Maar goed, ik kan Rosell nu wel schieten inderdaad. M'n favoriete spelers vertrekken op zo'n schandalige manier bij de club, dat dreunt nog wel even door. Muniesa, Thiago en eerder al Bojan (al keert hij hopelijk nog terug).

11 juli 2013 om 12:46

Rosell gebruikt Barca als ordinair prestige stukje. De 100 punten moesten gehaald worden ten koste van de tevredenheid van de jeugd. Thiago moest zelfs in die pauper potjes op de bank plaats nemen.

11 juli 2013 om 12:47

Tsja nu moet je maar hopen dat hij niet beledigd is of vind dat hem tekort is gedaan, maar ik zou jet wel begrijpen. Hoe schat je het in? Bayern heeft een extreem goede selectie maar als thiavo komt, denk ik dat shaquiri (zoiets) de weg teruggaat.. Je moet immers vervanging halen..

Zijn namelijk.niet veel middenvelders die.xavi zo kunnem vervamgen..

11 juli 2013 om 12:51

Ik zou m'n geld zetten op een contractverlenging bij Barcelona. Dat zeg ik niet alleen omdat ik dat het liefst zie, maar ook omdat er achter de schermen hard gewerkt wordt aan de voorwaarden die Thiago stelt aan een langer verblijf. Bayern en United lijken de twee clubs waar hij ook naartoe kan waarbij United de enige is die hem een garantie op speelminuten kan geven, waar Mazinho eigenlijk op uit is.

Maar oké, wie zou Thiago dan moeten vervangen? Ik heb werkelijk geen flauw idee, het zal wel weer een miljoenenaankoop worden. Ik wordt schijtziek van ons transferbeleid en van die clown van een Rosell!

11 juli 2013 om 12:53

Als Thiago komt is het exit Shaq. Kan niet anders. Speelde vorig seizoen ook al relatief weinig.

11 juli 2013 om 13:18

Mja, het probleem is dat je Vilanova totaal niet betrouwbaar is. Als hij al niet eens een simpele clausule kan nakomen, waarom zou je hem dan geloven als ie zegt volgend seizoen meer te mogen spelen? Vilanova neemt totaal geen risico's in zijn team en durft niet (i.t.t) Guardiola door te selecteren.

Hij kan zowel naar United, Arsenal, Bayern, Milan (mits ze verkopen dan) en misschien zelfs wel Napoli (al lijkt me dat onwaarschijnlijk).

Wie thiago moet vervangen, je komt dan toch gauw uit op Romeu die Barca heb ik begrepen graag terug wil hebben, uitzichtsloze situatie bij Chelsea, jeugdproduct en nog altijd een lieveling geloof ik..

11 juli 2013 om 13:24

Compleet met je eens, althans het eerste deel. Wat trouwens in het achterhoofd gehouden moet worden is dat Thiago de eerste maanden van het seizoen geblesseerd was waardoor hij niet aan de zestig procent kwam. Dat Jordi Roura zegt niet op de hoogte te zijn van een dergelijke clausule is werkelijk amateuristisch, te beschamend voor woorden.

AC Milan zijn al afgewezen door Thiago zelf, dus dat is geen optie meer. Manchester United, Bayern München of blijven bij Barça; dat zijn de opties.

Oriol Romeu staat niet meer in de belangstelling van Barcelona, hij zou hooguit als versterking voor Barça kunnen komen. Al denk ik niet dat Barça miljoenen gaan betalen voor een niet functionerende aankoop voor het tweede elftal. Een Spaanse middenmoter zal waarschijnlijk zijn bestemming zijn deze zomer!

11 juli 2013 om 12:34

Ben het helemaal met je eens, goede aanvullende informatie ook! Weet jij toevallig ook hoe Guardiola nu wilt spelen met Bayern. Aangezien het ernaar uitziet dat Lewa pas volgend jaar komt (dat is althans het laatste nieuws). Gaat Gotze misschien niet de Messi-rol bekleden (lijkt me niet dat Guardiola Mandzukic in z'n basiself zet) en J. Martinez een linie naar achteren. In dit geval komt er natuurlijk wel wat ruimte vrij op het middenveld. Vooral wanneer Muller op de rechterflank blijft.

11 juli 2013 om 12:43

Heb buiten Borussia Dortmund bar weinig gezien van het Duitse voetbal, dus misschien kan deze opstelling niet helemaal kloppen; ik verwacht dat Pep met een voetballende verdediger naast Dante gaat spelen. Eerlijk gezegd denk ik dat het er een beetje als volgt uit gaat zien met Thiago erbij, al verwacht ik dat hij gewoon bij Barça blijft.

Götze verwacht ik niet in een centrale rol, maar kan eigenlijk geen andere variant bedenken waar iemand anders in de spits staat. Müller lijkt namelijk op rechts z'n plaats wel te behouden.

Neuer
Lahm
J. Martinez
Dante
Alaba
Schw''steige
Thiago
Kroos
Müller
Götze
Ribery
11 juli 2013 om 13:24

Ja ik verwacht dus dezelfde opstelling, alleen dan wel met de punt naar achteren op het middenveld die dan wordt ingenomen door Schweinsteiger met daarvoor Thiago en Kroos. Hopelijk wordt er toch nog een spits aangetrokken waardoor Gotze misschien weer naar het middenveld zakt. Dat is denk de enige redding om Thiago nog in Barcelona te houden.

Ik denk niet dat hij bij Bayern veel meer als bij Barca zal spelen.
Thiago kangewoon het best bij Barca blijven.

11 juli 2013 om 13:05

Hoezo zou die dat doen? Die man is in mijn ogen nu al drie jaar een enorm talent, zo niet het grootste talent wat er rond loopt op het middenveld. Als je dat vergelijkt met de speeltijd die hij gekregen heeft, is dat bar weinig. Een vertrek is het slimst voor hem.

11 juli 2013 om 13:16

Zoals jij redeneert, dan moet elke speler die op de bank zit vertrekken naar een andere club.
Thiago heeft onder Guardiola veel gespeeld, en vorig seizoen was hij ook heel lang geblesseerd.
Trouwens Xavi zal veel minder gaan spelen.
En het belangrijkste is dat Thiago opgegroeid is met het Barca spel, hij kan daar de grote man worden.

11 juli 2013 om 13:39

Niet vergeten dat Thiago zelf de eerste maanden gewoon absoluut niet inzetbaar was en daardoor zeker 12 wedstrijden niet heeft kunnen spelen. Daarnaast is die 26 wedstrijden binnen de lijnen gekomen in de competitie en nog wat in de CL.
Hij zal in de toekomst de onbetwiste man op het middenveld worden, waarschijnlijk de aanvoerder van Barcelona. Echter, en dat weet thiago zelf ook, loopt de beste spelverdeler van de wereld op zijn plek.
Als die geduld kan opbrengen, dan blijft hij gewoon. Maar weggaan naar Bayern gaat hem ook niet veel meer opleveren, aangezien het middenveld daar nog meer bezet is dan bij barca.

11 juli 2013 om 13:51

Kan die ook bij een andere club worden. Dus waarom per se wachten tot je speelt?

En begrijpend lezen blijft lastig, ik zeg letterlijk dat een man met zoveel talent moet spelen. Niet elke bankzitter moet vertrekken. Maar zo getalenteerd, dan moet je gewoon onbetwist basis staan.

11 juli 2013 om 20:11

Nou het beste... als men kijkt naar dat wat hij wil.. namelijk speelminuten..

Kan men gewoon stellen dat de beste optie voor hem Man U is...

Bayern en Barca zijn zo vol van topmiddenvelders.. waardoor kans op speeltijd erg klein is.. Maar als Pep nu zelf zegt dat hij hem wil hebben dat heeft hij wellicht nog een of andere plannen met hem.. Kan zijn dat hij hem de voorkeur geeft boven Kroos of wie dat ook..

Ik zou het persoonlijk wel jammer vinden.. Maarjah..

Pfff, zo zonde dit. Lijkt me dat Thiago direct zijn koffers pakt en naar Bayern gaat. Al lijkt mij de concurrentie bij Bayern vele malen heftiger dan bij Barca. Ik zou hem zo graag bij United zien, ik ben ervan overtuigd dat hij daar de meeste kansen krijgt en dat hij zich daar ook zal profileren tot een van de topspelers van de Premier League.

Ik hoop dat Moyes & co sterk zijn met onderhandelingen en dat ze Thiago kunnen strikken.

11 juli 2013 om 12:28

Doe geen moeite. Die vertrekt naar Bayern, 100 procent. Zonde maar hè we hebben Anderson nog.

11 juli 2013 om 13:37

Anderson was nog zieker dan Thiago maar op een één of andere manier heeft jou club er voor gezorgd dat Anderson meerdere van zijn techniek moest inleveren, dus beter voor Thiago om niet naar United te gaan.

11 juli 2013 om 13:43

Geen onzin vertellen Milo. Het klopt deels dat Anderson een andere positie moest innemen. Echter, hij is nooit fit, nooit in vorm en constant geblesseerd. Dat ligt niet aan Utd. Bovendien maak je de denkfout door te stellen dat Thiago een 10 is? hij is een cm die multifunctioneel is.

11 juli 2013 om 13:53

Waar zeg ik dat Thiago een nummer 10 is? Anderson zou net zoals Thiago goed kunnen functioneren op de cm positie (aangezien United ook nooit met een 10 speelt), alleen werd Anderson compleet misbruikt zijn rol was namelijk a lá Fletcher een balafpakker, wat natuurlijk de omgekeerde wereld is.

11 juli 2013 om 14:04

Oh, dus je dacht dat Utd van Thiago een techniekloze balafpakker zou maken? absolute nonsens. Thiago zou de creatieve rol op zich nemen zodat Carrick zich als beschermer van de back-four kon opstellen (ook de rol waarin hij het beste floreert). Anderson heeft genoeg kansen gehad in die 6 jaar (ook in andere rollen), maar hij heeft zijn kansen nooit benut.

Beetje raar als hij daar heen gaat want hij wilt speeltijd maar het middenveld van Bayern is al zo onzettend druk en denk nog beter dan van Barca ,dusja neem je tijd Thiago en wacht op Xavi ben je beter denk ik af

Ik vindt het een goed besluit dat hij niet naar de rivaal gaat.
Dat zegt wel hoeveel respect hij heeft.

Thiago is een hele goede voetballer.
En hij zal het niveau ook goed aankunnen bij Bayern

Maar achteraf had hij goed kunnen wachten.
Xavi zal toch minder speelminuten maken volgend seizoen.
En dan zal Thiago de kans krijgen om zich nog meer te laten zien.
Dan zou het goed kunnen dat Xavi wegvalt.

Maar hij zal het waar dan ook goed doen.

Als je naar speeltijd kijkt heb je bij Bayern net zo weinig kans als bij Barcelona. Het beste voor hem zelf is gewoon naar Manchester United gaan, daar kan hij waarschijnlijk een basisplaats veroveren op CM naast Carrick.

Dus eerst Götze halen, dan Thiago er nog bij, waar moet iedereen gaan spelen?

Als guardiola het lukt.om hem aan te trekken krijgt bayern echt een ziek middenveld... Martinez, kroos, schweini, gotze en thiago.. Damn, zon middenveld is.ren combi van alles..

Tito vilanova gaat niet lang bij barca zitten denk ik, dit kan je toch niet accepteren? Verdegiging is nog steeds prut, silva mag niet, luiz wil niet, kompany wil niet, hummels wil niet, Vertonghen dan maar? ik weet het anders ook niet..

Ik kan best begrijpen dat Guardiola hem wilt hebben, een geweldige voetballer.. Ik snap ook dat Thiago weg wilt bij Barca om meer te spelen.. Maar wat ik echt niet zou snappen is dat hij voor Bayern Munchen zou kiezen.. Niet zozeer omdat het geen sterke en geweldige ploeg is, maar omwille van het aantal spelers.. Toni Kroos, Muller, Shaqiri, Gotze, Robben, Ribery, Schweinsteigher, Luis Gustavo & Martinez voor 5 plaatsen en dan nog eens hem erbij? Dat lijkt me echt een beetje te veel van het goede.. Hij zou voor echt veel speelminuten beter voor een club zoals Manchester United kiezen..

11 juli 2013 om 12:55

Thiago is cm, dus op de plek van Ribery, Robben, Muller, Shaqiri, Luis Gustavo en Martinez zal die niet spelen.
Dan hou je 2 spelers over die eventueel daar kunnen: Schweinsteiger en Kroos (die beter is op de cam). Er is zeker plek voor Thiago. Natuurlijk maakt hij meer kans bij Mutd omdat zij geen Schweinsteiger hebben, maar bij Bayern zal hij ook vaker aan spelen toekomen vooral omdat Bayern nu ook tiki taka/op balbezit wilt gaan spelen.

11 juli 2013 om 12:58

"“i want this player. Either Thiago – or nobody. Thiago is a super, super player; he can play in 3, 4, 5 positions - a very good worker, very good in 1-to-1, very good in midfield."

Hij is dus meer als een CM.

11 juli 2013 om 13:11

Met 3 of 4 positions bedoelt hij dat als hij 4-2-3-1 wilt gaan hanteren (zoals Jupp) dat Thiago op de "2" kan spelen. Als hij met 3 verdedigers wilt gaan spelen, 3-4-3, dan kan Thiago op de "4" spelen. Als hij in een 4-3-3 wilt gaan spelen dan kan Thiago weer als een van de 3 middenvelders spelen, et cetera.

Bij een 4-2-3-1 bijvoorbeeld, moet je als middenvelder van de "2" beter kunnen verdedigen dan een middenvelder van de "3", omdat de ruimtes groter zijn. En dit kan Thiago dus ook wel: omdat hij hard werkt et cetera.

Guardiola liet Thiago altijd alleen maar als Cm spelen.. Zulke dingen zegt hij om het bestuur te overtuigen Thiago te halen.

11 juli 2013 om 13:28

Ach dat zal dan wel, heb te weinig van Barca gezien om daarover te oordelen. Blijf het hoe dan ook een nutteloze aankoop vinden. Voor iemand die bij zijn eerste persconferentie blij de club nog doodleuk zei dat hij niet zo veel wilde gaan veranderen lijkt het er wel op dat hij het allemaal om gaat gooien.

In een 4-2-3-1 opstelling zouden Thiago-schweinsteiger met daarvoor Ribery-gotze al zeker zijn van een basisplaats, Thiago en Gotze zouden nooit naar Bayern vertrokken zijn als ze niet wisten dat ze zouden gaan spelen, dat zou dan al betekenen dat Mandzukic, Pizarro, Muller, Kroos, Robben & Shaqiri het zouden moeten uitvechten voor de overige posities.

Zelfde voor Lewandowski, hij zou BVB niet zomaar verlaten voor Bayern als hij niet vrij zeker was van speelminuten bij Bayern. Zelfs met veel rouleren zullen veel spelers niet tevreden zijn met het aantal minuten dat ze maken en is het wachten totdat ze naar het bestuur gaan om te vertrekken (kroos & Robben hebben een contract t/m 2015, zie hun dan voorlopig ook geen nieuw contract ondertekenen)

Willen ze 1-2-6-1 gaan spelen ofzo? met de middenvelders kroos, muller, gotze heb je toch al zat in huis? op de flanken robben, ribery en shaqiri. muller en gotze kunnen ook op de flanken. Totaal nodige aankoop zal dit zijn vind ik.

Ik hoop dat Rummenigge dit tegenhoud. Het middenveld is meer dan goed bezet. Schweinsteiger en Martinez hebben het fantastisch gedaan afgelopen seizoen, dus waarom zou hij daar iets aan gaan veranderen.
Daarnaast zal de komst van Thiago dus altijd ten kosten gaan van een speler uit de eigen jeugd.

11 juli 2013 om 12:56

Raar dat een niet Bayern fan je dit moet vertellen, maar Guardiola liet al weten dat hij Martinez als CB zal gaan gebruiken.

Gotze was pas een onnodige aankoop, want daar heb je Kroos, Muller etc etc voor die positie..

Bayern heeft enkel Schweisteiger voor de CM positie (en mssn Kroos). Luis Gustavo is een DM. Martinez is zo als gezegd een CB in de ogen van Guardiola.

11 juli 2013 om 13:02

Hij heeft nergens gezegd hoe hij spelers gaat gebruiken, hij heeft gezegd dat Martinez ook als centrale verdediger zou kunnen spelen maar nergens heeft hij gezegd dat hij dat zou doen.

Bayern heeft voor de CM positie al Schweinsteiger, Kroos (vooral nu Gotze er is) en Højbjerg, voor de DM positie heeft Bayern nu dus Martinez, Gustavo en Can.

11 juli 2013 om 13:05

Ik weet at hij Martinez als verdediger wil gaan inzetten, maar hier sta ik ook kritisch tegenover. Ik moet het nog zien met Guardiola, maar mijn twijfel begint toe te nemen. Hij wilde eigenlijk liever Neymar halen in plaats van Gotze, nu weer deze spaanse jongen.
Ik heb het idee dat hij de cultuur van de club niet helemaal begrijpt, of dat het hem niet zoveel interesseert.
Maar goed voordeel van de twijfel voorlopig nog maar.

11 juli 2013 om 13:06

@ Simic
Tegen een Spaanse zender zei hij dat hij Martinez meer als een CB ziet!

@ Rens

Precies.. jij weet het ook wel dat hij Martinez als verdediger wilt gaan zetten.. Verder klopt je reactie gewoon hoor.

11 juli 2013 om 13:15

Dus nergens gezegd dat hij hem ook zo gaat gebruiken.

11 juli 2013 om 13:18

Dude, als een coach zoiets zegt, dan betekent het dat hij die speler ook nergens anders zal laten spelen dan in de verdediging, omdat hij vindt dat hij betere opties heeft op het middenveld. Enkel als iemand geblesseerd raakt kan hij zijn plannen wijzigen, zoals toen Busquets en in de verdediging moest spelen. Of Mascherano die een CDM is, maar die daar nooit mocht spelen omdat Guardiola zei dat Mascherano een verdediger is in zijn ogen (net als bij Martinez dus).

"Ik zie hem meer als verdediger": Dus hij zal in de verdediging gaan spelen, aangezien hij beter is dan Boateng en die ene geblesseerde.

11 juli 2013 om 13:20

Paulista 7

Heb je een bron? want zoals Isimic zegt heeft zich Guardiola nog over helemaal niks en niemand uitgelaten. Hij zei dat hij de komende periode optimaal zal benutten om de spelers beter te leren kennen.

isimic

Ik denk dat het bestuur zich toch laat verleiden, aangezien ze echt alles doen om Guardiola op zijn gemak te stellen lijkt het. Mocht Thiago daadwerkelijk komen dan zal Gustavo helaas vertrekken vrees ik. Echter kan je wel een mooie prijs voor Gustavo vangen na zo een geweldige CC. Persoonlijk zou ik het betreuren.

11 juli 2013 om 13:33

Dan heb je alsnog met een speler te maken, als ik mij niet vergis was 1 van de redenen dat Martinez naar Bayern kwam omdat hij daar als centrale middenvelder mocht spelen, zou best kunnen dat Guardiola het zo wilt, maar als Martinez dan ontevreden is is het nog maar de vraag hoe het uitpakt.

Wanneer heeft Guardiola dit precies gezegd? Is dat geweest toen hij al bij Bayern zat of daarvoor? Nvm, heeft dat net ook gezegd.

11 juli 2013 om 18:10

Of hij het nu gezegd heeft of niet, de geruchte gaan in ieder geval rond. Ik zou het persoonlijk betreuren als hij Martinez van de plaats afhaalt waar hij het heel goed heeft gedaan. Het zou jammer zijn als Gustavo vertrekt, een harde werker die niet zeurt, die heb je ook nodig.

Overigens wil denk ik niet dat het handig is om een Spaanse enclave te beginnen in Munchen. Zoiets pakt zelden goed uit.

Nu hopen dat het bestuur verstandig is en hem niet besluit te halen. Nog een middenvelder is niet nodigen zou ten koste gaan van andere spelers.

11 juli 2013 om 12:38

Maar dat is toch Bayern. Het interesserd ze helemaal niet wie ze al hebben. Als ze van mening zijn dat er een betere speler of een goede zaak te doen is, doen ze het gewoon.

De overbodige speler wordt verkocht of gaat banken. Was nog nooit anders met Bayern

11 juli 2013 om 12:39

Dit komt puur van Guardiola af, niet van Bayern.

11 juli 2013 om 19:11

Guardiola is Bayern!

11 juli 2013 om 22:56

Nee natuurlijk niet.

12 juli 2013 om 09:54

Klopt, had het even mis, hij is de trainer van FC Augsburg

11 juli 2013 om 13:41

Hoezo? Als je zou moeten kiezen tussen Kroos en Thiago dan weet ik het wel!

11 juli 2013 om 13:47

Kroos idd.

11 juli 2013 om 13:56

Buiten zijn schot en tweebenigheid is het niet zo veel, uit Thiago valt er zoveel meer uit te halen.

11 juli 2013 om 14:00

Zeker niet.

Tja, als hij bij Barca weg wil omdat de concurrentie daar te hevig is moet hij natuurlijk al helemaal niet naar Bayern gaan.

11 juli 2013 om 12:43

Lijkt mij dat gewoon wordt afgesproken hoeveel wedstrijden hij in het seizoen zal vaan spelen en daarbij zal hij guardiola stuk betrouwbaarder vinden dan vilanova...

Ik denk dat thiago het best had aan gedaan om naar een arsenal te gaan of ac milan, maar goed, guardiola liet hem debuteren, als iemand hem kan overhalen is hij het wel...

Zeer groot talent, der is enkel nog minder plek voor hem bij Bayern dan bij Barca.

Hij heeft naar mijn idee meer kans op speeltijd bij Barca dan bij Bayern..

Bij Bayern hebben ze al een "probleem" dat of Muller of Kroos of Schweinsteiger of Gotze niet op kunt stellen.. Waarschijnlijk zelfs 2 van hen niet. (Of je moet Robben eruit halen, maar dat is echt 1 van je beste vind ik).

Nou nou, dit wordt dan wel verschrikkelijk druk daarzo.

Spits: Pizarro - Mandzukic - (muller)
RW: Robben (shaqiri) - (muller)
LW: Ribery - Shaqiri
Cam: Gotze - Kroos (muller)
Cm/cdm - Javi - Luiz - Bastiaan - Emre- (kroos)

Waar in hemelsnaam ga je Thiago dan zetten gvd?? Gotze eruit halen of Schweinsteiger... zeg het maar. Hij wilt toch weg ivm met te weinig minuten. Lol, dan is dit de meest dome keuze die je kan maken als speler.

11 juli 2013 om 12:49

Helemaal mee eens - dan maak je bij Barcalona nog meer kans op minuten.

Bij Man utd moet je concurreren met Valencia en uhhh Nani? Een stuk makkelijker lijkt me, maar daar hebben ze ook spelers als kagawa etc lopen.

11 juli 2013 om 13:46

Thiago is een cm/cam, dus zijn directe concurenten zijn niet Nani en Valencia.
Carrick, Anderson, Fletcher, Cleverly,nick powel, Giggs,rooney en Kagawa zijn zijn dierecte concurenten op uitzonderingen bij rooney dan want die kan ook gewoon als spits spelen.

Anderson, Fletcher gaan denk ik vertrekken ivm minuten en fysieke problemen.
Nick powel gaat vrijwel zeker verhuurd worden denk ik.
Rooney gaat ook weg denk ik.

Dan hou je over, Cleverly, Carrick, Kagawa en Giggs over,
Waarbij alleen Kagawa als echte cam gebruikt can worden maar vooral op Lm heeft gespeeld.

Ik zie het zo voor me ivm met meer speeltijd: 1.united
2.barca 3.bayern

11 juli 2013 om 17:03

Het is me al een keer uitgelegd Lil Durk...... sorry voor mijn foutje. Dat gezegt hebbende; je voegt niet echt iets toe.....

@koezo123

Je hebt gelijk en ben ik met je eens. Zelf minder kans op speeltijd bij Bayern dan zijn huidige club

Dan moet het wel betekenen dat er een middenvelder vertrekt bij Bayern, anders is er echt geen plaats voor hem. Dan kan hij nog beter blijven bij Barcelona.

Maar goed, dit geweldige talent is voor iedere club natuurlijk een zeer aangename toevoeging, ook bij Bayern.

Waarom wilt Bayern hem ? ze hebben op zijn positie al Kroos,muller,gotze en Shaqiri.daar zal Guardiola het moeilijk zat krijgen dit seizoen.

Bij Bayern zou zijn vraag naar minuten niet zo snel toenemen. Op het middenveld van Guardiola lopen er zat goeie middenvelders die nog lang meekunnen. Voor op de CM: Schweinsteiger, Martinez en Kroos. Laat staan op 10 waar je: Gotze, Kroos en Muller kan neerzetten.

Thiago is een geweldige speler die over ontzettend veel potentie beschikt. Daarom zou ik kijken of de belofte van Vilanova wel echt is, dan kan hij gewoon bij Barcelona blijven. Mocht hij aan een vertrek denken dan zou ik hem het liefst zien vertrekken naar United. Daar is de concurrentie niet zo heftig en de ploeg van Moyes kan een creatieve speler goed gebruiken voor op het middenveld.

Thiago is nou eenmaal onder Guardiola gedebuteerd en heeft redelijk wat minuten gemaakt, dus het zou niet eens zo'n rare overstap zijn.
Bayern mag dan wel over veel middenvelders beschikken, als Guardiola Thiago wil en Thiago wil naar Bayern, zal Thiago kunnen rekenen op speeltijd.

Ik hoop dat hij blijft, maar ik zie het erg somber in. Speeltijd is voor hem natuurlijk belangrijk en ik zou het liefst zien dat Barcelona hem die kan garanderen, maar met de concurrentie die aanwezig is op het middenveld lijkt me dat er niet in te zitten.

Ik snap echt niet dat deze jongen zo graag weg wil..
ja oke meer speelminuten..??
maar ben van mening dat hij dit ook zeker zal krijgen als hij blijft bij Barca..
en dan okee dan wilt ie alsnog weg..dan ook nog een kiezen voor Bayern?die logica snap ik al helemaal niet..
met al die spelers daar al?
zou het heel verstandig vinden van hem als hij niet zo ongeduldig was..en t zal zonde zijn als deze man dan naar een andere club gaat (bijv bayern) en dan haast niet aan spelen toekomt..mocht dit wel gebeuren is het best aardig zijn eigen schuld..
maar goed als hij echt vertrekt dan zal bayern denk ik wel de beste papiertjes hebben vanwege pep..

Slim hoor Guardiola. Je laat Thiago niet spelen als je nog bij Barça zit, daarna nog een jaartje nasudderen, en dan is hij precies ontevreden genoeg om hem weg te kunnen kapen. Well played.

Bayern krijgt dan een selectie dat richting het niveau van Spanje gaat. Vrij bizar. Wel gek als hij naar het drukst bezette middenveld van Europa gaat om meer speelminuten te maken... Beste zou zijn als hij naar United vertrekt, die kunnen hem goed gebruiken.

Edit: @ VZ, mobiel reageren werkt niet soepel!!

Hij gaat het maken. Daar ben ik van overtuigd

Als hij voor Bayern kiest, tekent hij z'n eigen doodvonnis. Hij wil zo nodig minuten maken en dan gaat hij naar een selectie die minstens even breed is op het middenveld als Barcelona. Met Martinez, Schweinsteiger, Kroos, Luiz Gustavo, Müller en Götze zijn de drie posities al flink bezet en dan zouden eventueel ook Shaqiri en Ribery nog op '10' gezet kunnen worden.

Ik hoop dat het bestuur verstandig handelt. Er zijn dit jaar al 2 middenvelders definitief bij de eerste selectie toegevoegd. Can en Højbjerg. En zoals het er nu naar uitziet worden dat nog meer uit de jeugd.

Aan de andere kant denk ik van ja hij is op zijn positie één van de beste spelers van zijn leeftijd. Maar garanties kan hij ook niet bij Bayern krijgen. Mocht Thiago inderdaad overstappen naar Bayern, dan verwacht ik dat Gustavo helaas vertrekt. Voordeel daarvan is dat de waarde van Gustavo flink is toegenomen na een geweldig CC. Dus je kan er waarschijnlijk een mooie prijs voor vragen. Vooral aan clubs als PSG en City, die zijn gek op Braziliaanse internationals. Ik persoonlijk zou een vertrek van Gustavo betreuren, vind het wel een sympathieke jonge bij de groep en hij heeft het bij vlage geweldig gedaan.

Ik hoop dus echt dat dit niet doorgaat. Het middenveld van Bayern is nu al extreem goed bezet dus nog een extra middenvelder is echt overbodig. Mocht Thiago dan toch komen dan zal dat waarschijnlijk het doodvonnis zijn voor Ribery/robben wat dood zonde zou zijn want beide zijn uitstekende spelers die echt al een hele tijd bij de club zitten. Hopelijk lukt het Bayern niet om Thiago binnen te halen en vertrekt hij naar een andere club zoals bijv Man Utd.

11 juli 2013 om 13:22

Ribery zal nooit vertrekken joh. Die heeft het zo naar zijn zin. Bovendien is het de beste speler van Bayern. Hij heeft dit seizoen ook de prijs voor beste speler van de Bundesliga gekregen, dus geen rede voor vertrek. Hij heeft onlangs zijn contract verlengd. Je moet Ribery zien als Lahm en Schweinsteiger, die zijn onaantastelijk

11 juli 2013 om 17:16

Ik weet ook wel dat Ribery onaantastbaar is maar Guardiola heeft Ribery al verteld dat hij meer een 10 in Ribery ziet. Ribery zal dus waarschijnlijk niet meer vanaf zijn huidige positie spelen en het is nog maar afwachten of Ribery daar blij mee zal zijn.

11 juli 2013 om 20:28

@ Thespy

Zover ik weet heeft hij Ribery alleen gevraagd of hij ook op de 10 kan spelen.. Om zo het een en andere uit te proberen.. Ik denkt niet dat Ribery straks ook daadwerkelijk op de 10 zal spelen.. Dat zal denk ik eerder de positie van een Gotze worden

Waarom dan Gotze wegplukken van Dortmund als je toch Thiago wilt? Top hoor, Guardiola. En dan is er ook nog Toni Kroos.

11 juli 2013 om 15:13

Gotze en Thiago zijn toch twee totaal verschillende spelers... En Kroos speelt ook niet op de plek van Thiago.

11 juli 2013 om 15:22

Zijn alledrie een #10. Spelen op dezelfde plek.

11 juli 2013 om 15:30

Thiago is geen 10 hoor..

ik vraag me af wat Barcelona dan nog overhoudt, ik zie velen weggaan maar niemand binnenkomen

Zou niet heel erg logisch zijn dit. Hij wil weg bij Barca omdat hij geen uitzicht op een basisplek heeft en gaat dan naar een club die voor zijn posities Gotze, Robben, Ribery, Schweinsteiger, Muller, Kroos en Martinez hebben lopen.

Bij Barca heeft ie alleen Iniesta en Xavi echt voor zich normaal gesproken (fabregas en Thiago vind ik al niet eens meer zo heel ver uit elkaar liggen) en het is nog maar de vraag hoelang Xavi het allemaal nog volhoudt.

Nee 1 bank verlaten om op de andere bank te zitten is veel vooruitgang. Voor wie mot ie in de plaats in basis? Schweini? Kroos? Muller? Martinez? Gotze? Mafkees...alsie naar bayern gaat. Denk eerder dat ie bij Man United of een Liverpool meer kans maakt op speelminuten dan bij Bayern.

Ik denk dat Rumminige zijn verzoek gaat weigeren. Hij ziet ook wel in dat Thiago niet per sé nodig is.

Thiago speelt op de plek van Schweinsteiger en hij is een onbetwiste basisspeler. Thiago zal ook bij Bayern niet veel minuten maken tenzij Guardiola hem op een andere plek posteert.

Ook een beetje respectloos dat Guardiola een speler van Barcelona wilt halen.

11 juli 2013 om 15:28

onrespectovol?

Logisch toch?

Barcelona is zijn oude werkgever en de club waar hij van houdt. Door Thiago, het grootste talent van Barcelona, weg te plukken bij Barcelona verzwakt hij ze...

Als je respect hebt voor je ouder werkgever dan laat je haar spelers met rust en al helemaal gezien de situatie bij Barcelona en de gentleman die Guardiola is.

11 juli 2013 om 16:12

Jij snapt het niet helemaal he?

Wat boeit het dat het zijn oude werkgever is? Daar gaat het juist om..

Het is logisch dat je die speler wil maar je haalt hem niet. Dat is respectloos.

Javi Martínez, Luíz Gustavo, Toni Kroos, Mario Götze, Bastian Schweinsteiger.... volgens mij heeft Bayern genoeg middenvelders. Met Franck Ribéry, Xherdan Shaqiri, Arjen Robben en Thomas Müller zijn ook de posities aan de zijkanten goed gevuld... waar moet je Thiago Alcántará nog neer zetten?

Ik las hierboven de optie om Javi Martínez een linie te laten zakken, maar daar heb je met Jérôme Boateng, Dante, Holger Badstuber en Jan Kirchhoffs ook een overbezetting. Iedereen wil met het oog op het WK spelen...

11 juli 2013 om 20:26

Je kan het zo zien..

CM: Schweinsteiger.. Martinez.. Gustavo..

Cam: Gotze.. Kroos.. evt. Muller..

Flanken: Ribery.. Robben.. Shaqiri.. evt. Muller

Het zijn veel middenvelders maar als men ze over bepaalde posities verdeeld waar ze ook strikt op spelen dan lijkt het wel mee te vallen...

Persoonlijk zie ik het allemaal wel zo zitten hoe het nu is.. En het maakt niet uit hoe geweldig de spelers die een (nieuwe)coach heeft.. Misschien ziet hij het niet zitten in Kroos ofzo.. Ik noem maar wat.. Ookal heeft Martinez veel gekost daar heeft Pep nu in principe ook niets mee te maken hij kan hem net zo goed laten banken.

Het lijkt erop dat hij toch wel iets van plan is met Thiago als hij hem dan al wil.. En Martinez terug zetten.. Omdat hij misschien niet tevreden is met Boateng of wie dan ook.. Badstuber zullen we pas weer over 9 maanden ofzo op het veld zien..

Maarjah

Het zou teleurstellend zijn als hij naar Bayern gaat. Ik dacht dat hij al ja had gezegd tegen United. Ik hoop dat Thiago een goeie keus maakt , om naar United te gaan. Daar heeft hij 100 procent een basisplaats en bij Bayern niet.

Thiago moet gewoon geduldig zijn. Het klinkt raar, maar juist bij Barca heeft hij de meeste kans van slagen, met name door zijn speelstijl en het feit dat Xavi op z'n retour is. De meeste middenvelders zijn nou eenmaal laatbloeiers...

Nou.. ik dacht gisteren dat het nog een gerucht was maar nu blijkt de interesse toch waar te zijn..

Pep wil hem graag.. de man die hem zelfs liet bebuteren.. En als ik het goed heb is zijn zaakwaarnemer zelfs de broer van Pep.. Dus een heleboel spreekt dan voor Bayern..

Maar eerlijk is eerlijk het maakt niet uit hoe geweldig hij wel niet is.. Bayern heeft zelf al meer dan genoeg middenvelders en nog 1 erbij zou best wel overbodig zijn.. Tenzij er moet nog iemand vertrekken.. Of Pep heeft opeens andere plannen met bijvoorbeeld Martinez die ook CV zou kunnen spelen..

Zoals ik al zei.. ik vind hem overbodig.. maar ik denk dat Bayern wel een bod uit gaat brengen.. Puur en alleen omdat dit toch wel een spelers is die Pep graag wil hebben.. Wellicht de eerste aankoop die puur en alleen van Pep zijn kant uit komt..

11 juli 2013 om 20:56

Tja, jij vond Lewandowski al overbodig, en, gelijk heb je.

Maar dat is Bayern. Ze zijn voor mij prima herkenbaar. Het maakt helemaal niet uit wie ze al in huis hebben, en het gaat natuurlijk ook erom deze fantastische speler niet de prooi van Manu te laten worden.

trouwens, ik denk dat die transfer al rond is, of, tenminste bijna. Ik ga ervan uit dat je ook de Duitse vak media volgt. Het verhaal zal weer een gefrustreerde Duitse international opleveren.

Hij is de wensspeler van Guardiola, en ik denk dat het Baern bestuur ook niet anders kan als op deze wens in te gaan. Is het oude Höness beleid: Liefst Duitse internationals nu ook beeindigd?

11 juli 2013 om 21:47

Nou nou..

Bayern heeft in de afgelopen jaren over het algemeen gezien toch alleen maar toekomst gerichte aankopen gedaan.. Als het erom ging dat Thiago niet het prooi van Man U zou worden dan had Bayern hem toch al eerder benaderd..

Ik denk dat Pep hem gewoon wil hebben omdat hij minstens iemand van Barca aan wil trekken waar hij in het verleden mee samen heeft gewerkt.. Die zijn systeem wel kent en het gelijk om kan zetten..

Zoals ik al zei Bayern heeft zeker geweldige spelers op alle posities persoonlijk vind ik dat sommige beter kunnen (of het nodig is kan men over discussiëren).. Maar ze hebben nu ook een nieuwe trainer.. en die ziet het zoals ik al zei wellicht niet in iedereen zitten..

Kijk bijvoorbeeld naar van Gaal.. toen hij kwam stuurde hij gelijk Lucio weg.. (de grootste en domste fout die Bayern ooit had kunnen maken).. Hij wou niets met Luca Toni te maken hebben.. En hij zei Gomez zelfs niet eens nodig te hebben (die hem later zijn kop heeft gered bij Bayern).. In het midden van het seizoen stuurt hij ook nog eens van Bommel weg..

Allemaal sleutelspelers die weg werden gestuurd en wie werd daarvoor in de plaats aangetrokken..? Pranjic en Braafheid..........wensspelers van van Gaal... Wat denk je dat ik toen dacht?

Dat de transfer rond zou kunnen zijn ben ik wel met je eens.. Ik las ook ergens dat het voor maandag bekend moet worden gemaakt voordat de voorbereiding van Barca begint.

Wat de Duitse internationals betreft.. Ze hebben er nu ook wel genoeg.. zowat elke Duitser in dat team is ook International of U-international.. Maar het team kan onmogelijk bestaan uit alleen maar Duitse internationals..

12 juli 2013 om 09:52

Ja, prima. Zie eigenlijk geen tegenstrijdigheid in beide teksten.

Ik denk dat Bayern al lang bezig is Thiago aan te trekken, anders waren ze nog niet zo ver. Met al die ingewikkelde juristische clausules in de Spaanse spelers contracten.hebben de advocaten veel tijd nodig.

Mijn mening ivm de Duitse internationals wil ik graag nog even benadrukken. Höness heeft meervoudig laten weten: "het is de plicht van Bayern elke Duitse international te contracteren."

Het is alleen weer een voorbeeld van zijn "grossmannssucht" (moeilijk te vertalen, dictator komt in de buurt.)

2 dingen wil ik nog aangeven: 1. De komst van Thiago zal onrust creeren. 2. De spelers vragen zich momenteel af: Hoezo moeten we alles veranderen? We hebben toch de triple gehaald! Ik ben benieuwd wat er gebeurt als de resultaten niet meteen kloppen.

Wat ik wel leuk vind, is dat de Duitse top inmiddels spelers kan aantrekken, die een paar jaar geleden uiteraard naar Engeland of Spanje verhuisden. De BL is inmiddels ook voor internationale top spelers een fijne adres.

Haha Thiago naar Bayern, Bayern word sterker. Door deze transfer is volgens de geruchten Gundogan top target voor Manchester United, Nani plus cash word er nu geschreven. Dortmund dus zwakker. Bayern word zo wel heel makkelijk kampioen. En ik als Man United supporter ben zeker tevreden met Gundogan!!

Zoals hierboven al gezegd wordt, vind Thiago eigenlijk onnodig want als je spelers als Kroos, Götze, Shaqiri en Müller hebt lijkt me Thiago overbodig.

Zoals het er nu naar uitziet, het akkoord over Thiago lijkt aanstaande. Het is jammer maar helaas wordt één speler hiervan het slachtoffer!

Ik hoop als Bayern-fan dat Guardiola ons verrast met mooie voetbal….

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren