Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Koeman baalt nog altijd van mislopen Krkic: 'Wie moet je dan geloven?'

Laatste update:

Ronald Koeman baalt nog altijd van het feit dat Bojan Krkic niet voor Feyenoord, maar voor Ajax gaat spelen. De coach van Feyenoord onthulde eerder dat hij al een jaar in contact stond met de vader van de aanvaller, die hem zelf na zijn mislukte avontuur bij AS Roma al graag naar de Eredivisie had gelokt. Woensdagmiddag uitte de oefenmeester zijn frustraties over de gang van zaken.

/

Nadat bekend werd dat AC Milan niet door zou gaan met de eenmalig Spaans international, zocht Koeman contact met het management van Krkic. Dat verzekerde hem ervan dat nog niemand anders contact had gezocht, maar later kwam Koeman ter ore dat Ajax ook al een jaar bezig was met de komst van de Barcelona-huurling. “Wie moet je dan geloven?”, vraagt hij zich af in NUsport.

“Ik probeer altijd een open boek te zijn, maar in dat wereldje van die managers gebeurt dat niet. Uiteindelijk begrijp ik zijn keuze”, herhaalde Koeman zijn eerder woorden. Hij zei er begrip voor te hebben dat de speler heeft gekozen voor de rivaal, aangezien hij in Amsterdam de mogelijkheid heeft om zich te tonen in de Champions League.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het was al lang bekend dat Ajax er ook al een hele tijd achteraan zat. Ook voordat Bojan naar Italie ging!.
Wake up Ronald!

10 juli 2013 om 18:50

Ik wordt we wel moe van dat Koeman zo geïrriteerd is over de rest van wereld elke keer. Hou je bij jezelf en je eigen team, en ga niet links en rechts zitten vitten!

10 juli 2013 om 19:11

Precies, hij is zelf toch ook voetballer geweest. Alsof zijn makelaar/manager altijd eerlijk geweest is.

En waarom zou zijn vader tegenover hem open zijn met dat soort info (dus dat er ook nog andere clubs Bojan willen huren).

10 juli 2013 om 19:14

Janwander leer eens lezen, hij begrijpt de keuze van Bojan, maar dat zaakwaarnemers niet eerlijk zijn naar Koeman toe, dat verbaasd hem. Hij is open en eerlijk t gesprek ingegaan, Bojan's zaakwaarnemer niet, daar is Koeman verbolgen over, mag dat??? Niet om t feit dat Bojan naar de rivaal is gegaan... Dat is jammer maar begrijpelijk!!!

10 juli 2013 om 19:20

Tussen wie moet hij kiezen? Hij zegt wie moet je geloven? Enige die wat gezegd heeft is de zaakwaarnemer.

10 juli 2013 om 18:57

Inderdaad, 3 jaar geleden wilde Ajax hem al huren maar hij ging voor een kans bij Barca.

10 juli 2013 om 21:26

een 15 jarige huren?

10 juli 2013 om 21:38

3 jaar geleden was Bojan 19 jaar

10 juli 2013 om 22:11

Dat waren geruchten en tevens al een flinke tijd terug (paar jaar). Dan hecht ik toch meer waarde aan een gesprek met Krkic zijn management, maar blijkbaar zijn die niet te vertrouwen.

Jammer dat hij niet is gekomen, had hem erg graag erbij gezien. Heeft in mijn ogen nog steeds veel talent!

10 juli 2013 om 18:48

Inderdaad jammer voor Feyenoord, maar het is ook niet realistisch om te denken dat je spelers van een club als Barca kan huren. Zolang je geen CL speelt, zullen dat soort spelers altijd voor Ajax of Psv kiezen en anders een club in een topcompetitie. Vitesse heeft geluk dat ze verbonden zijn met Chelsea.

10 juli 2013 om 19:03

En waarom kan een simpele middenmoot club als Roda dan ook spelers huren van Chelsea. En sorry hoor, maar het maakt Barca denk ik niet veel uit. Ze hebben goede contacten met Ajax dus is het voor Ajax makkelijker. Voor de speler is het leuk dat Ajax CL speelt want dan kan ie zeggen dat hij daar heeft gespeeld. Maar voor de clubs waar ze vandaan komen niet. Die 6 wedstrijdjes in CL stellen niet zoveel voor en het is ook niet zo dat een speler daar nou plots beter wordt. Denk dat ze nog eerder kijken naar de trainingsfaciliteiten en die zijn bij sommige clubs, zoals bij ajax dan weer uitstekend

10 juli 2013 om 19:10

Denk dat het voor Barça ook meespeelt dat Ajax een vergelijkbaar spelletje speelt. Daar hebben vooral de aanvallende spelers meer aan dan bijvoorbeeld bij een Spaanse club uit de onderste regionen steeds op de counter te moeten spelen.

10 juli 2013 om 19:10

dat is echt totale onzin! oke dat een speler de voorkeur heeft voor ajax vanwege vadertje cruijf en CL voetbal is logische praat. maar niet denken dat feyenoord een voetstoeltje is voor jullie want zoveel verschil is er niet tussen ajax, feyenoord en psv.
als je reageert zorg dan wel dat je erover nadenkt, einstein

10 juli 2013 om 19:19

Is niet helemaal onzin, natuurlijk zit er geen groot verschil tussen Ajax en Feyenoord al hanteren ze wel beide een hele andere manier van voetballen. Bij Ajax staat het positiespel altijd centraal terwijl Feyenoord vooral met erg veel power en pressing speelt. Dan zou je Ajax meer kunnen vergelijken met Spanje en Feyenoord met Duitsland (de nationale teams).

Ik vind het beide mooi om te zien, maar snap wel dat jongens met een Spaanse en dan vooral een Barcelona achtergrond zich eerder thuis voelen in het Ajax spelletje.

Ik ben in elk geval blij dat Bojan voor Ajax heeft gekozen en begrijp ook dat Koeman het jammer vindt dat Bojan niet naar Feyenoord is gekomen. Ik hoop voor hem dat hij Assaidi kan huren van Liverpool, ook een prima speler voor Feyenoord.

10 juli 2013 om 19:22

Noem dan eens een voorbeeld waarbij een speler Feyenoord boven Ajax of Psv gekozen heeft die van een wereldclub afkomt. Daarnaast hebben we het over Bojan, niet zomaar de 34e middenvelder van Chelsea II wat Roda eens gehaald heeft of Nec bij United. Het is niet om Feyenoord af te branden, maar ik noem gewoon de feiten op. Eerlijk gezegd dacht ik dat het een grote grap was dat Bojan naar Ajax gaat. Maar als je dan hoort dat hij wel interesse in Nederland heeft dan is het logisch dat hij Ajax boven Feyenoord kiest. Of denk je dat Bojan vroeger met een Feyenoordpyjama sliep

10 juli 2013 om 19:38

Dat is onzin. Het kan hoogstens de voorkeur bepalen. Zo stond Barcelona enkele jaren geleden ook niet onwelwillend tegenover een verhuur van Messi aan Heerenveen (echt waar).

10 juli 2013 om 19:42

Naast Bojan, wie koos Ajax nog meer boven Feyenoord dan?

10 juli 2013 om 19:49

@ Frtorres

Jammer dat je er niet bij vermeld dat toen die spelers naar Amsterdam kwamen Ajax toen een heel ander spel speelde. Ajax is weer terug gekeerd naar haar roots, uiteraard aangevuld met wat nieuwe methodes. De spelers van Ajax maar gaven al aan dat weer te herkenen vanuit de jeugd maar ook Cuenca gaf aan het prettig te vinden omdat hij in die zin al bekend was met de werk en speelwijze. Iets wat Krkic ook aangaf als prettig te ervaren.

10 juli 2013 om 20:05

Omdat er bij die topclubs ook een kwaliteits verschil is in de talenten.
De spelers die bv een club zoals Roda huurt van Chelsea is het soort club waar een club zoals Ajax niet naar kijkt omdat ze gewoon niet goed genoeg zijn.

10 juli 2013 om 23:07

Alderweireld gaat toch ook misschien naar norwich city. Soms doen spelers in onze ogen rare dingen. Verder..koeman moet niet zo zeuren, zo werkt de voetbalwereld nu eenmaal, en de zakenwereld niet anders.

Koeman moet niet zoveel zeuren !! Krkic leuke speler maar veel ste veel salaris ! Hopen op miyaichi dan maar!

10 juli 2013 om 16:42

Hoeveel gaat hij bij Ajax verdienen?

10 juli 2013 om 18:43

@ Leprechaun

Volgens mij zag ik voorbij komen dat Ajax rond de 1.2 mil salaris betaald, en Barcalona de rest. Tevens is hij akkoord gegaan met een salaris verlaging.

Dit is wat ik heb gelezen dan.

10 juli 2013 om 18:51

Liever Assaidi als ik moet kiezen, heeft toch meer bewezen dan Ryo.

10 juli 2013 om 19:01

ik denk dat ryo veel beter voor feijenoord zou zijn, kent het legioen en heeft daar veel krediet bij bovendien heeft hij zich al eerder bewezen bij feijenoord, assaidi heeft zich ook alleen bewezen bij heereveen

als ajacied zou ik in ieder geval veel liever ryo zien dan assaidi bij ajax als zij die keuze zouden moeten maken.

10 juli 2013 om 19:21

in 11 wedstrijden heeft Ryo de eerste 3 goed gespeeld, daarna kwam er al minder rendement
Spelers gingen korter op hem verdedigen en toen was het minder
Geef hem de ruimte dan is hij snel en effectief, maar over het hele seizoen zou m.i. Assaidi beter renderen omdat die gevarieerdere speelstijl heeft

10 juli 2013 om 21:46

Ryo heeft het laten zien als Feyenoorder. Heeft daarnaast meer wedstrijden in Engeland gespeeld dan Assaidi. Assaidi heeft op 1 hele goede jaar in Heerenveen helemaal niet veel laten zien (ja nog 1 goede wedstrijd tegen Twente). Ryo krijgt mijn voorkeur. Ook boven Bojan!

Dan had je in de trein moeten stappen om hem persoonlijk te halen!

On:

Tja, het gaat tegenwoordig om zoveel geld.. je kan er niet meer van uit gaan dat iedereen de waarhed spreekt (hoe triest dat ook is).

Verder een prima reactie van Koeman, sportief om te zeggen dat hij zijn keuze respecteerd.

Ajax heeft gewoon 10x betere banden met Barca? En er lopen veel meer oud spelers rond van Barca dan bij Feyenoord?

10 juli 2013 om 18:51

Tja.. zowel Koeman als Cruyff zijn legendes in Barcelona..

10 juli 2013 om 18:53

Koeman en Van Bronckhorst worden nog op handen gedragen in Barcelona, nog meer dan de broertjes De Boer, al doet dat helemaal niet terzake hier. Die band van Ajax met Barcelona wordt vaak groter gemaakt dan die is. Ajax speelt CL, dat gaf de doorslag, niet die zogenaamde goede band of dat er meer oud-spelers van Barca bij Ajax rondlopen.

10 juli 2013 om 19:04

Je kan het blijkbaar niet hebben dat Ajax en Barca wel degelijk een dikkere band hebben dan andere nederlandse clubs. Ajax en Barca zijn al jaren goed met elkaar. En dan kunnen Koeman en v Bronckhorst nog zo populair zijn in Barcelona. Cruijff staat daar mijlenver boven en de similaire speelstijl van Ajax en Barcelona helpt ook ontzettend mee.

10 juli 2013 om 19:10

Ajaxdude,

waarom die kinderachtige opmerking hij zegt toch niets hatelijk of irritant....

Bojan heeft zelf te kennen gegeven aan Koeman dat hij enkel en alleen voor Ajax heeft gekozen omdat ze CL, wat jij en wat andere ajacieden zeggen is dat als Feyenoord CL had gespeeld hij ook voor Ajax zou kiezen omdat de band zo goed zou zijn......pffff

10 juli 2013 om 19:12

@ Sjempjesliek

De contacten doen wel degelijk ter zake, overigens word die band helemaal niet overdreven. Als je naar verschillende intervieuws kijkt van verschillende beleidsbepalers door de jaren heen bij Barcelona bevestigen ze allemaal de bijzondere band met Ajax. En dat zijn echt niet allemaal reportages van Ajaxtv.

Om nog even terug te komen op die contacten, de vader van Krkic heeft nauwe banden met Ajax omdat scoutings verkzaamheden voor Ajax heeft verricht en als het goed is nog steeds 1 van de scouts van Ajax is. Last but certainly not least hebben we nog Johan Cruijff die nog steeds gigantisch veel invloed daar heeft. Die man heeft een status aparte in Barcelona in vergelijking met de spelers die jij zojuist allemaal opnoemde.

Natuurlijk speelt de Champions League een belangrijke rol maar er zijn meerdere aannemelijke reden waarom hij voor Ajax koos naast het Champions League voetbal.

10 juli 2013 om 19:14

Haha hou alsjeblieft op met 'similaire speelstijl'. Mag toch hopen dat je het 'tiki-taka' van Barcelona niet gaat vergelijken met Ajax? Die band tussen Ajax en Barcelona wordt door Ajacieden zoals jij veel te vaak geromantiseerd. Welk profijt heeft Ajax er van gehad de afgelopen 10 jaar? Dat Cruijff af en toe een kopje muntthee drinkt met Laporta zie jij als een goede band tussen beider clubs? En Cruijff is een absolute legende in Barcelona, terecht ook, maar Ajax speelt CL. Als David Endt had gebeld kwam Bojan nog.

10 juli 2013 om 19:16

Een goeie band?
die jongen gaf nog aan dat hij de voorkeur gaf aan ajax voor CL voetbal. That's it
Dat jullie dezelfde speelstijl hebben als barcelona is ook telegraaf geroddel. het spel van barcelona is uniek en alleen hun kunnen dat. ajax spelers kunnen leuk een balletje tikken naar elkaar maar daar houdt het op , vriend
jullie prijzenkast is gegroeid maar jullie ego ook

10 juli 2013 om 19:51

@ Sjempjesliek

Lees nou eens wat ik schrijf man, ik reageer alleen op jouw stelling dat die "band tussen Ajax en Barcelona wel meevalt". Ik heb voor de rest geen woord gerept over hoe succesvol of onsuccesvol het plaatsen van spelers is geweest in verleden of het heden. Dus het is compleet zinloos dat je dat erbij haalt.

10 juli 2013 om 19:54

Frotterdam010. Misschien even een geschiendenislesje volgen over de speelstijl van Barca. Wie stond er aan de basis van het huidige Barca-voetbal? juist ja, ene Johan Cruijff. Dat heeft zich verder ontwikkeld onder met name Guardiola, ook omdat Barca meer budget en betere spelers dan Ajax heeft. Maar de basis is exact hetzelfde als die Ajax hanteert.

10 juli 2013 om 20:01

Ja en daarom zijn de banden met ajax beter dan die met feyenoord. Ajax speelt al jaren vaker in de CL dan feyenoord dus als er uberhaupt spelers vanuit spanje naar nederland komen kiezen ze bij voorhand dus vaker voor ajax, logisch. Ajax en Barcelona hebben dus al vaker zaken gedaan met elkaar en kennen elkaar door en door. Daarnaast moet je zeker niet vergeten dat het spelletje wat Barcelona nu speelt een directe afspiegeling is van het ajax/cruijfsysteem. Dit totaalvoetbal hebben de spanjaarden aan ons te danken en is in de loop der jaren verfijnd met spaanse temperament en techniek.

Dit vergeten veel mensen. Barcelona heeft ontzettend veel respect voor ajax. Dat zie je met onder andere terug in internationale toernooien van ajaxjeugdteams waarbij Barcelona altijd aanwezig is. Ik kan nog ene tijdje verder gaan wat betreft het wederzijdse respect en kameraadschap tussen ajax en Barca maar mijn mooiste voorbeeld schuilt in de oefenwedstrijden. Ik vind het altijd Prachtig om te zien met hoeveel respect Barca speelt in deze wedstrijden tegen ajax. Tuurlijk is barca de betere maar de uitslag is heel erg beschaafd.

Barca en Ajax friends forever

10 juli 2013 om 20:27

@ Afca Leeds Reactie was bedoeld voor ajaxdude.

10 juli 2013 om 19:10

Cruijff, Overmars en Frank vs Bronck en Koeman.
Johan is nu eenmaal de levende legende van Barcelona, kun je niet tegen op.

Goede speler maar gaat wel ten koste van andere spelers en hij kost aardig veel voor 1 jaartje. Het is wel een speler die je kampioen kan maken en daardoor weer 11 miljoen rijker kan maken. Maar grijp je net naast de titel is het zonde wand Ajax heeft meer goede spelers. Feyenoord kan niet aan Ajax of PSV tippen die 2 clubs wil je liever naar toe dan Feyenoord.

10 juli 2013 om 18:55

Ajax heeft meer goede spelers inderdaad, maar toch niet op de rechtsbuiten?

Met Bojan heb je op iedere positie een sterke speler staan.. (voor eredivisiebegrippen).
Die 1,2 miljoen per valt reuze mee hoor.. Ik bedoel dat kost iemand als Mathijsen ook bij Feyenoord en een van Bommel bij PSV ook..
Zo erg veel is het niet..
Daarnaast kan hij ook in de CL voor extra opbrengsten zorgen.. Door wedstrijdjes te winnen, gelijkspelen en/of rondje verder te komen..

Krcic had een publiekslieveling kunnen worden. Maar ik begrijp zijn keuze voor Ajax wel. Zij spelen CL en Feyenoord helaas niet. Anders was het natuurlijk een makkelijke keuze geweest.

10 juli 2013 om 19:01

Bojan kan nog steeds een publiekslieveling worden, alleen niet in Rotterdam Voor jou zijn die keuze misschien makkelijker geweest zijn maar om nou te stellen dat Bojan dan liever naar Rotterdam had gegaan is ook alleen maar gebaseerd op gebakken lucht. Bij Ajax speelt hij ook nog is in een voor hem bekende speelstijl.

Het is natuurlijk wel erg naïef van Koeman om te denken dat alleen feyenoord zich zou melden voor die jongen. En zeker in het voetbalwereldje moet je alles met een korreltje zout nemen. Tel daarbij op dat Ajax hem al in een veel eerder stadium ook al wilden binnen vissen.

10 juli 2013 om 20:03

De enige reden dat meneer voor Ajax gekozen heeft is het feit dat hij zeker is van CL voetbal. Die zogenaamde speelstijl heeft er niks mee te maken.

Had PSV CL gespeeld was hij naar Eindhoven gegaan.
Had Feyenoord CL gespeeld was hij naar Rotterdam gegaan.

10 juli 2013 om 20:58

Als is verbrande turf. Wie zegt dat hij naar rotterdam was gegaan.. Het enige wat je kan zeggen is dat hij nu bij Ajax speelt!

10 juli 2013 om 19:03

Bojan kan bij Ajax geen publiekslieveling worden?

Ik heb het idee dat Koeman zijn banden met Barca een beetje overschat. Hij mag dan nog steeds een grote naam daar hebben, maar die weegt natuurlijk niet op tegenover die van Cruyff.

10 juli 2013 om 18:52

Ik vraag me af of dit de reden is...
Zelf zou ik eerder denken aan het sportieve aspect, zoals het spelen in de CL.

10 juli 2013 om 19:00

Cruyff heeft daar niets mee te maken, de enige reden is CL, dat heeft hij zelf gezegd in een SMS naar Koeman en ik begrijp die keuze wel hoor.

10 juli 2013 om 19:16

Cruijff heeft hier wel degelijk wat te maken. Tuurlijk is Cl voetbal ook van belang geweest, maar Bojan zijn goede band met Cruijff en de goede verhalen van Cuenca over Ajax zijn zeker net zo belangrijk!! Lees de column van Simon Zwartkruis in de nieuwe VI

10 juli 2013 om 19:24

wat bijna elke ajax supporter nu eigenlijk zegt is dat als Feyenoord CL had gespeeld hij alsnog voor Ajax zou hebben gekozen???

De speler zelf mag ook gewoon kiezen en hij heeft zelf tegen Koeman gezegd dat de enige reden is dat Ajax CL speelt.

10 juli 2013 om 19:31

Dat denk ik ja. Niet omdat ik voor Ajax ben, maar wat Simon zwartkruis zegt (altijd erg goed geïnformeerd betreft Ajax) is dat Cruijff een belangrijke rol speelde en dat dit mede bepalend was. Ik quote: "krkic zijn oor bij Cruijff te luister heeft gelegd voordat hij zijn keuze maakte tussen Ajax, psv , feyenoord en Betis. Zijn zaakwaarnemer bevestigde: De speciale band van Bojan met Cruijff en het feit dat Ajax verzekerd is van deelname Cl zijn doorslaggevend geweest." I rest my case... jammer voor jullie Feyenoorders.

10 juli 2013 om 19:35

Best Justbecause,

Ik raad je aan om even Bojan en "cruyff gaf de doorslag" te Googelen.

10 juli 2013 om 19:39

" en het feit dat Ajax verzekerd is van deelname Cl zijn doorslaggevend geweest."

" I rest my case" ??? lol

Als Feyenoord CL had gespeeld was er gezegd "koeman heeft een goede band met hem en zijn vader en het feit dat Feyenoord CL speelt heeft de doorslag gegeven"

Doen jullie niet zo uit de hoogte, zo'n speler wil zich op het hoogste niveau laten zien en dat is Cl!!!

Het is idd jammer voor ons had hem er graag bij gehad, maar toch veel plezier met hem en dat meen ik ook echt.

10 juli 2013 om 19:48

En heb je het al Gegoogeld?

Cruyff gaf de doorslag is toch heel wat anders dan "de enige reden is Cl" wat je steeds gepredikt hebt hier of niet?

Ajax en Barca hebben een samenwerkingsverband. Cuenca had het zo naar zijn zin dat hij zelfs terug wil komen. Bojan zei dat Cuenca lovende dingen te vertellen had over Ajax. Ajax speelt hetzelfde speelstijl als Barca.

Ajax is 3 keer achter elkaar kampioen geworden. Je moet 30 jaar teruggaan in de tijd om op datzelfde aantal te komen bij Feyenoord. Hoeveel redenen heb je nog meer nodig?

10 juli 2013 om 19:50

pfffff ik word hier moe van. Jij zegt bij elke post die je plaatst dat Cruijff er niks mee van doen heeft. dus ik laat zien dat Cruijff ook ene rol speelde! idd net als Cl deelname!!! maar (lees dit nu wel goed ) ook Bojan zijn band met Cruijff speelde een rol. Bojan schijnt een rol te spelen bij de Johan Cruijff Foundation. combinatie van factoren dus.... niet enkel Cl deelname!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

10 juli 2013 om 19:56

ik hoef niet te googelen om te weten wat er over werd gezegd.

Bojan wil veel spelen en op het hoogste niveau en dat is CL, dit is ook wat hij tegen Koeman heeft gezegd, als Ajax voorronde EL had gespeeld en Feyenoord CL dan had hij zeker voor Feyenoord gespeeld.

Maar goed blijven jullie maar denken dat Cruijf hier beslissend in was en niet CL, maakt mij verder niet uit.

Axel,

Koeman heeft ook een goeie band met zijn familie en met hem, maar als jij je eigen wil profileren op het hoogste niveau is dat niet de belangrijkste reden, het zal zeker meespelen maar als je kan kiezen tussen 2 clubs waar je van weet dat er mensen rond lopen die kent en mag en waar je tegen op kijkt kies je voor de club die CL speelt als je Cl wil spelen.

Zo moeilijk is het toch allemaal niet.

Maar ik hou er mee op want hier worden we het toch niet over eens!

Ben ieder geval blij voor jullie en ik kijk er naar uit om te zien of deze jongen echt zo goed is als iedereen zegt/denkt.

11 juli 2013 om 10:58

Justbecause waarom zo koppig? Volgens mij besef je niet eens dat AS Roma ook geen CL speelde toen hij daarnaar toe trok?

Op het laatst ging het volgens de Spaanse media tussen Betis Sevilla en Ajax dus zowel Feyenoord en PSV vielen toen al af. Wat dus betekent dat ook Betis een grotere kans maakte dan Feyenoord.

Laat ik het nog duidelijker voor je schetsen. Het ging tussen Ajax en Betis, maar blijf jij maar geloven dat Feyenoord echt kans op hem maakte.

Koeman moet niet zeuren en doorgaan.
Als een Cruijff die jongen gaat bellen om over te halen ben je kansloos dat weet je.
Cruijff heeft iets magisch voor elke Catalaan en dus ook voor Bojan
Tuurlijk zal CL en ajax iets meer salaris bieden maar dat dankzij Cruijff de banden met Barca sterker zijn met Ajax is een feit

10 juli 2013 om 18:56

ze salaris is ongeveer 2,5 mil zou fey dat echt betalen dan?

10 juli 2013 om 19:00

Ja want Cruijff staat op het trainingsveld en geeft aanwijzingen. Bojan kiest de beste weg voor zijn ontwikkeling, al belde Pietje Puk van Ajax.

10 juli 2013 om 19:05

Ja maar om Cruijff nou te vergelijken met pietje puk zegt wat over jou kijken over Cruijff en Catalonië

10 juli 2013 om 19:20

Bij wijze van. Om nou te zeggen dat je kansloos bent als Cruijff je belt, je kan het ook overdrijven. Cruijff is de grondlegger van het succes van Barcelona, maar dat zegt niets over een eventuele huur van een speler die voor zijn ontwikkeling komt, niet voor een handtekening van El Salvadore.

11 juli 2013 om 17:49

tja en blijkbaar benoemt hij het alsnog in het interview met Ajax TV hoe belangrijk Cruijff voor hem is. Voor een Catalaan is Cruijff gewoon belangrijk dat is een feit

10 juli 2013 om 19:04

Cruijf heeft er niet veel mee te maken, de enige reden, en dat heeft hij zelf gezegd, is dat Ajax CL speelt en meer niet.
Daar komt bij dat ook Koeman op handen gedragen word door de Catalanen net zoals Van Bronckhorst.

10 juli 2013 om 19:10

Hahaha kom op Koeman en van Bronckhorst zijn geen Cruijff in Barcelona.
Dat Cruijff hem belde heeft zeker wel wat extra's gegeven.
Haha snap dat het voor veel anti ajacieden moeilijk te verkroppen is maar Cruijff is nog altijd Nederlands voetballer allertijden laat staan wat hij in Barcelona betekent.
Waar Koeman op handen word gedragen wordt Cruijff in vergelijking met dat aanbeden. Dat zal elke ras Barcelona fan beamen..

10 juli 2013 om 19:16

@ Justbecause

Cruijff heeft hier weldegelijk mee te maken, die man is een goede familie vriend van de familie Krkic . Daar komt nog bij dat Cruijff nog steeds heel veel invloed heeft in Barcelona ook al willen sommigen in Nederland dat graag anders zien/niet geloven.

10 juli 2013 om 19:18

Ga voor de grap maar eens rond vragen, tuurlijk staat Cruijf hoger op die lijst, maar het punt is dat dit voor Bojan niet de doorslag heeft gegeven, ik vind het vrij arrogant om te zeggen dat geen enkele club kans maakt als de almachtige Cruijf gaat bellen!!!!

De enige reden is CL en dat zijn ze eigen worden!!!!!!

10 juli 2013 om 19:35

Afca Leeds,

Koeman is ook vriend van de familie en Cruijf heeft dan nog wel aanzien, maar als Bojan nou zelf aan Koeman laat weten dat hij deze keus heeft gemaakt omdat Ajax CL speelt, wie zijn jullie dan om dat te ontkennen en te zeggen dat het komt doordat Ajax en Barca zo op elkaar lijken en dat Cruijf zo belangrijk is en weet ik het wat allemaal.

Geloof me nou maar, als Feyenoord CL had gespeeld, had je Bojan volgend jaar in een Feyenoord shirt zien spelen!!!

10 juli 2013 om 19:58

@ Justbecause

Omdat Bojan dat letterlijk gezegd heeft deels op de website van Ajax maar ook door wat Ajax verteld heeft aan Simon Swartkruis (ajax volger van Vi). Uit die twee betrouwbare bronnen (zo noem ik het maar even) geeft hij aan dat hij voor Ajax koos vanwege het contact van Cruijff, Champions League voetbal en vanwege de vergelijkbare train en speelwijze. Dat hij een een korte verklaring afgeeft aan Koeman kan ik voor de rest weinig aan doen, maar dat betekend niet dat hij nog meer gezegd kan hebben tegen Ajax, wat hij dus ook gedaan heeft. Dus ik basseer het niet op gebakken lucht.

10 juli 2013 om 20:33

We zullen het nooit weten. Hij heeft het inderdaad zelf gezegd maar wel in een bericht aan Koeman. Lijkt me logisch dat hij tegenover hem alleen de CL als reden noemt ook als er eventueel andere redenen meespelen. Dat Cruijff een doorslaggevende factor was heeft hij namelijk ook weer zelf gezegd.ik snap dat wel. Hij is een jonge vent die vanuit 3 verschillende clubs benaderd wordt door bekende oud-spelers van Barcelona.

De verbazing van Koeman snap ik alleen niet zo goed. Iedereen die het voetbal een beetje volgt, weet dat Ajax al enkele jaren klaar staat om Bojan binnen te halen.

10 juli 2013 om 21:11

Jari,

Ik kan hem wel begrijpen, in het intervieuw zegt hij ook dat hij een al een poging waagde voor hij naar Milaan ging, toen was Feyenoord de enige nederlandse club, echter toen Milaan kwam was de keuze logisch.
Ook nu snapt hij de reden en geeft hem nog gelijk ook, alleen wat hij vervelend vind is dat zijn management zei dat Feyenoord de enige club was die intresse toonde wat achteraf niet waar lijkt te zijn en dat leugentje irriteert hem.
Niet dat er het er iets mee veranderd maar het is gewoon een ergernis naar zijn management en meer niet.

In dit stuk staan trouwens maar weer een paar zinnen uit een groter stuk waardoor het idd een beetje vreemd over komt van Koeman maar goed dat is vaker op VZ

De keuze is echt simpel als Feyenoord 3de eindigt en Ajax CL speelt.

Krkic kiest nou eenmaal niet voor plan B he?

10 juli 2013 om 20:01

wat zal ik lachen als deze bojan zwaar door het ijs zakt net zoals bij ac milan
heeft tot nu toe niks laten zien alleen in de jeugd

10 juli 2013 om 22:45

Stel je nou eens voor dat hij zwaar de pannen van het dak gaat spelen.
Dan ga je dus huilen, dat gaat wat worden zeg....

Ik denk dat het wel goed gaat komen hoor. Voorhoede met Bojan-sightorsson-fischer.

Zou ik als tegenstander zeker van gaan huilen ;

Koeman maak je club niet groter dan dat ze is. Naar de eredivisie is al een stap terug en als hij dan ook nog eens naar Feyenoord gaat die sinds 2002 geen prijs meer hebben gewonnen dan is dat nog een stap terug.

Die Bojan is ook niet gek. Ajax is de plek waar je moet zijn om je goed in de kijker te spelen.

10 juli 2013 om 19:14

Onzin, de enige reden voor Bojan is CL, zijn ze eigen worden!!!

10 juli 2013 om 19:22

En jij gelooft dat CL zijn enige reden is? Hij stuurde naar Koeman een sms ja dat Ajax CL speelt.. Maar dat hoeft nog niet zijn enige reden te zijn.

10 juli 2013 om 19:30

ja hij stuurt een berichtje met alleen "ajax speelt Cl" hahaha

"hij is een correcte jongen en heeft mij een bericht gestuurd waarin hij zegt te hebben gekozen voor Ajax omdat zij Champions League spelen."

Maar blijven jullie maar geloven in je eigen verhaal hoor en niet wat de betrokken zelf zegt

10 juli 2013 om 19:34

Maak er nou niet een hele show van hier, interessant gedoe. Of heb je Bojan op je Hyves en weet jij meer? Ajax de enige plek om je in de kijker te spelen? Volgens mij zijn er bij Feyenoord ook aardig wat spelers opgeroepen voor Oranje en hebben huurlingen als Ryo en Guidetti zich aardig kunnen laten zien in de Eredivisie.

10 juli 2013 om 19:55

Misschien heeft hij wel meer gezegd...weet jij veel en doet het Koeman zoveel pijn dat hij het alleen op CL gooit in de media. Maar wanneer Bojan zelf een interview zal geven...zullen we de ware waarheid horen.

Overigens blijft Koeman weer hangen... Typisch Feijenoord gedrag. Huur toch lekker Assaïdi en ga lekker verder...dit gehuil is zo zinoos. Je bereikt er alleen maar lachers in Amsterdam mee en hoofd schudden Feijenoorders.

Wees een vent en stroop je mouwen op.

Koeman....je hebt verloren....face it!

10 juli 2013 om 19:20

nou nou jij hebt je krat met pilsjes nu al op he?
schei toch uit man! lees je eigen reactie eens terug. als ik op visite was bij jou en jij zei dat recht in mn gezicht dan was ik gelijk het huis uitgelopen

10 juli 2013 om 19:24

Huh? Ga je ook nog iets inhoudelijks zeggen of zeg je alleen dat je wegloopt? Geef dan maar is argumenten waarom je voor Feyenoord zou kiezen in plaats van Ajax.

10 juli 2013 om 20:03

Nou veel plezier met lopen dan, want hij heeft volkomen gelijk. Het is een veel grotere stap terug naar Feyenoord dan naar Ajax.

10 juli 2013 om 19:26

''die Bojan is ook niet gek. Ajax is de plek waar je moet zijn om je goed in de kijker te spelen.''

Ik denk dat Man City en Arsenal daar anders over denken. Miyachi en Guidetti hebben bij Feijenoord toch goed gepresteerd.

Edit: '' Naar de eredivisie is al een stap terug en als hij dan ook nog eens naar Feyenoord gaat die sinds 2002 geen prijs meer hebben gewonnen dan is dat nog een stap terug. ''

Je vergeet de beker van 2008.

10 juli 2013 om 19:32

Goed gepresteerd is iets anders dan je in de kijker spelen voor goede Europese clubs. En daar ging mijn stelling ook over. Niet of ze wel of niet goed presteren.

10 juli 2013 om 19:32

Goed gepresteerd in een omgeving waar het halen van Europees voetbal al voldoening gaf is wat anders dan kampioen moeten worden en in de CL de knock-outfase halen een doelstelling is.

Neemt niet weg dat Guidetti en ook Miyachi zich uitstekend hebben ontwikkeld bij Feyenoord en dat Krikic dat ook had kunnen doen. Mijn persoonlijke mening is alleen dat Krikic beter bij Ajax´ speelwijze past dan bij die van Feyenoord.

10 juli 2013 om 19:37

Volgens mij was Malaga (pellegrini) geïnteresseerd in Guidetti nadat ie bij Feijenoord een top seizoen heeft gespeeld. Hij heeft zich dus bij Feijenoord in de kijker gespeeld.

10 juli 2013 om 20:37

Afca_godenzoon,

Je vergeet dat Feyenoord qua kwaliteit op dat moment erg achter liep op Ajax en daarbij ook nog eens de sterkhouders vertrokken waren. Tel daarbij op dat ze door financiële problemen, ja ik weet dat die zelf gecreëerd zijn, ook nog eens geen spelers van kaliber aan konden trekken en toch zo presteren. Dat vind ik knapper dan kampioen worden met Eriksen, de Jong, Alderweireld en dergelijke in je team.

10 juli 2013 om 20:48

3x een reactie die nagenoeg aansluit bij wat ik zeg. Bedankt!

Haha word een beetje schijtziek van die ajaxieden hier. Dat je club 32 titels heeft en 3x op rij kampioen is geworden gefeliciteerd gasten!

Gelukkig ken ik genoeg ajaxieden en buren die een scc hebben van ajax, waar de arrogantie niet vanaf straalt .. Ik zeg succes met jullie Bojan!

Enige prestatie die ajax levert is Frank de Boer die fantastisch werk aflevert en altijd eerlijk is richting de pers wanneer iets niet goed gaat of beter kan.

10 juli 2013 om 19:15

Waarom altijd terug kijken naar het verleden en niet naar nu? Altijd alleen maar terugwijzen naar hhet verleden. Beetje jammer..

10 juli 2013 om 19:48

Dat men soms het verleden aanhaalt is gewoon pure trots (je koopt er immers verder niks voor)! Het verleden bepaald uit eindelijk ook wie en wat je nu bent! Uiteraard niet in alle opzichten maar op bepaalde vlakken blijft dat altijd meespelen.

Misschien zou je het jezelf makkelijker maken als je niet zo zwaar tilt aan wat men allemaal op internet zegt. En met succes krijg je er automatisch meer "arrogantie" bij, zo zijn mensen nou eenmaal. Dat is niet alleen zo bij Ajax Laat hun lekker arrogant zijn, wat kan jou dat schelen?

Jammer dat je die geweldige prestatie als "enige" betiteld, ik weet niet wat je nog meer zou verwachten? Maar 3 jaar op rij is gewoon een geweldig! Meer kan je bijna niet vragen, op een Europese prijs na. Wat helaas door het verziekte voetbalwereldje gewoon heel moeilijk is geworden.

10 juli 2013 om 23:35

Ik ben een Feyenoorder in hart en nieren.. en hoewel de haat tussen ajax en feyenoord heel groot is vind ik het fantastisch wat Frank bij jullie heeft neergezet.

Bouwen met de jeugd en kampioen worden. Er is toch niks mooiers? Als ik het iemand gun buiten Feyenoord is zijn jullie het wel, zolang het maar met de jeugd gebeurt.

Enige waar ik me aan irriteer is dat heel voetbalzone supporters (lees: ajax fans)
die wss nog nooit de Arena van binnen hebben gezien, maar hier een zo arrogant komen lopen doen.

Hoe lang is Koeman nu al actief in het voetbalwereldje? En hij is er nu pas achter dat managers niet op hun woord te vertrouwen zijn? Dat is dan rijkelijk laat. En dat hij zelf zo'n open boek is mogen we allemaal wel met een flinke korrel zout nemen, want met zo'n houding kom je niet ver in het betaald voetbal.
Hij had beter even op z'n tong kunnen bijten en deze frustratie binnen boord kunnen houden. Nu komt hij wel erg over als een slechte verliezer.

En straks scoort ie drie keer in de klassieker... dat zou toch wel een heerlijk gegeven zijn.
Hoop dat Bojan zich kan hervinden in onze competitie en eigenlijk kan hij er onmogelijk slechter van worden bij Ajax. De begeleiding is wereldtop en de spelers zijn even getalenteerd en sommige zelfs getalenteerder.

10 juli 2013 om 20:48

Het mooie is dat er al zoveel druk op de schouders van Krkic rust, dat doe jij ook... en druk komt hem juist niet ten goede. Dat heeft hij de laatste seizoenen wel laten zien. Bakte er een paar seizoenen niet veel van en hoopt hier weer aan het voetballen te komen. Voor hem te hopen dat hij met ajax ver komt in de Cl..... maar dat is de laatste jaren niet vaak gelukt.
En begeleiding is wereldtop, vraag het eens aan Sulejmani en el Hamdaoui....
Sommige spelers zijn zelfs getalenteerder......dat is werkelijk zo' n onzin. Jij zegt dus dat sommige ( is meer dan 1) spelers meer getalenteerd zijn dat die van Barca?
Geweldig... kom maar weer naar aarde terug.

Vind het niet zo erg, ik zie liever Ryo of Assaidi komen. Denk dat één van deze spelers beter bij Feijenoord past. Ben trouwens wel benieuwd hoe Kkric bij Ajax gaat presteren.

10 juli 2013 om 19:30

Waarom denk je dat één van die twee beter bij Feyenoord past? (gewoon nieuwsgierig)

10 juli 2013 om 20:40

Omdat Feyenoord geen spits nodig heeft maar een echte buitenspeler. Bojan kan wel op de flank uit de voeten, maar is van origine toch een spits. Assaidi en Ryo zijn op de flank veel beter dan Bojan.

Zoveel mensen zeggen dat bojan alleen voor c l naar ajax gaat maar je gaat mij niet vertellen dat als een russische club gekomen zou zijn die cl spelen dat ie daarheen gegaan zou zijn.
Ik denk eerder dat het aan het totaal pakket ligt dan puur aan 1 ding.

+ feyenoord heeft als nadeel dat ze niet veel prijzen pakken
Niet dat ajax niet zo'n soort periode heeft gekend maar ajax bleef wel altijd meespelen om de titel en feyenoord doet dit sinds kort pas weer.

Mooi om te zien hoe Koeman dan reageerd, Hij deed net alsof hij al voor Feynoord had gekozen. Daar zou die jongen nooit heen gaan. Ik ben heel benieuwd wat hij kan laten zien bij ajax, zeker een leuk spelertje en altijd goed voor de eredivisie. Kijk al naar augustus uit.

Mensen reageren hier alsof Koeman de media opzoekt om dit te zeggen, maar waarschijnlijk is hem dit gewoon gevraagd en hij geeft daar zijn mening over! Overigens kan ik me herinneren dat te zijner tijd Krkic via via in beeld werd gebracht bij Feyenoord maar dat een jaar geleden Ajax echt nog niet in beeld was. Misschien kan iemand mij het tegendeel bewijzen :P. Maarja boeien het kwaad is geschiedt, het is alleen maar goed als de pareltjes naar de eredivisie komen.

10 juli 2013 om 20:18

Het was een groot interview met nusport na de wedstrijd tegen Horst, het eerste kleine stukje ging over Bojan waar VZ een paar zinnen uithaalt en hier neerzet lol
Verder klopt het idd, voordat hij naar Milan ging waren ze al in gesprek met elkaar maar toen Milaan in beeld kwam was zijn keus logisch, ook dit keer begrijpt Koeman de keuze van Bojan alleen vind hij het jammer dat zijn management niet eerlijk is geweest tegen hem.

Ik hoop dat ze Guyon Fernandez verkopen, en dan een echte goeie cam halen. Want Immers heeft niet echt een goeie indruk gelaten, hij kan het Bijvoorbeeld! beste naast Clasie spelen. Als het aan mij lag zou ik ook Cisse en Mitchell te Vrede verkopen, En dan een 'echte' goeie vervanger halen.

Zo'n technisch goede voetballer vind ik niet passen tussen de werkpaarden en het werkvoetbal van Feyenoord. Snap best dat hij voor Ajax heeft gekozen, dat toch een beetje de speelstijl van Barca nastreeft.

Ik had deze speler ook graag bij Feyenoord willen zien. Ik denk dat hij echt het verschil had kunnen maken in de strijd om het kampioenschap. Deze jongen was zo verschrikkelijk goed. Ajax heeft jammer genoeg gewoon een klasse bak in huis gehaald. Ik verwacht veel van hem.

Ik begrijp best dat Koeman er de pest in heeft, hier lopen we toch een groot talent mis en de manier waarop is niet bepaald chique, maar dat is nou eenmaal niet anders. Ik hoop dat Feyenoord meer geluk heeft als het om Assaidi gaat. Dat is een fantastische speler die zich al heeft bewezen in de Eredivisie. Een voorhoede met Assaidi, Pelle en Boëtius bezorgt een hoop verdedigers nachtmerries. Ondanks dat Bojan naar Ajax is ga ik hem toch volgen, ik ben zeer benieuwd wat dat supertalent van Barcelona nou daadwerkelijk in huis heeft

sneeuwvlokje zou meer naar zichzelf en zijn club moeten kijken dan altijd te zeuren over anderen...

frustratie denk ik dat hij bij geen enkele andere club geslaagd is, tja hij doet het enkel goed omdat hij het geluk heeft van een goede jeugdlichting

- offtopic: Breaking news!! Leefbaar Rotterdam Partij cancelt het eventuele nieuwe stadion van Feyenoord! Hun hebben een beslissende stem en de voorman van die partij maakt nu net bekend op Nl1 dat hij er tegen is!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren