Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV maakt melding van komst City-huurling Rekik

Laatste update:

PSV heeft de defensie voor het aankomende seizoen versterkt met Karim Rekik. De Eindhovenaren maken via de officiële kanalen van de club melding van de komst van de verdediger, die voor een seizoen gehuurd zal worden van Manchester City. Rekik gaat bij PSV spelen met nummer 3 op zijn rug: vorig seizoen speelde de inmiddels vertrokken Wilfred Bouma nog met dat rugnummer.

/

De achttienjarige Rekik is de derde aanwinst van PSV voor het aankomende seizoen, na Adam Maher en Florian Jozefzoon. PSV is ook rond met Chelsea over Jeffrey Bruma, maar hij is (nog) niet door de medische keuring gekomen. Bij Rekik kwamen er geen problemen aan het licht en daardoor kon hij woensdagochtend voor een jaar tekenen in het Philips Stadion.

De Nederlands jeugdinternational is afkomstig uit de jeugdopleiding van Feyenoord, maar vertrok al op jonge leeftijd naar Engeland, om voor City te gaan spelen. Rekik speelde tot dusver een duel in de Premier League voor the Citizens, die de verdediger al eerder verhuurden aan Portsmouth en Blackburn Rovers. Nu mag Rekik ervaring gaan opdoen bij PSV.

"Ik ben hartstikke blij met PSV", reageerde de jongeling op de website van zijn nieuwe club. "Ik ben enorm goed ontvangen, en ga er alles aan doen om met PSV de landstitel te winnen. Ik wil bij PSV bovendien een betere voetballer worden. We hebben een fantastische trainer en talentvolle spelers. Ik heb er veel zin in."

Karim Rekik is een aanwinst voor PSV

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Naar dit soort nieuws kan ik alleen maar met jaloezie kijken...
Mooie aanwinst voor PSV

10 juli 2013 om 10:39

En ik met afschuw. Vind het verschrikkelijk om te zien dat dit soort talenten al op hele vroege leeftijd voor het grote geld en competitie kiezen. Om daarna paar jaar later weer op de nederlandse velden te zien zijn, maar bij de verkeerde clubs!

10 juli 2013 om 10:51

Dan is het toch juist goed dat ze de beslissing nemen alsnog terug te komen. Beetje te laat, maar onder het motto: beter laat dan nooit lijkt het mij alsnog prima nieuws.

Hoop dat mannen als van aanholt, rekik, bruma andere jongens kunnen overhalen niet te vroeg de stap te maken!

10 juli 2013 om 10:52

@ibiza

Je kan zeggen wat je wil maar hij heeft tot 2x toe een stap hoger opgedaan.
Eerst naar een grotere competitie en nu als (vermoedelijk) basis naar de op een na succesvolste Nederlandse club.

Ik snap dat je het jammer vindt vriend, maar neem aan dat je die jongen ook wel begrijpt toch?
En als je heel eerlijk bent, tot nu toe doet hij het gewoon goed.

Ik wens deze jongen veel succes. Zou je sieren als jij dat ook deed (en vele andere op deze site) in plaats van haatdragende reacties!
Ik ben ook geen psver, maar hoop voor hem en nederland dat hij het goed gaat doen

10 juli 2013 om 10:57

nouja laat... hij is pas 18 jaar. Zou hij anders nu in de basis hebben gestaan in de eredivisie (ervan uitgaande dat hij dat nu wel gaat staan bij Psv)? Ik weet het niet hoor, misschien is het in zijn geval wel goed, al is het jammer voor de eredivisie en vooral Feyenoord. Nu komt hij wel binnen als het talent van Man City, waardoor hij misschien sneller in de basis gezet zal worden.

10 juli 2013 om 11:13

@afa020
Ik denk dat jij het niet snapt. Hoe zou jij het vinden dat de grootste talenten uit jullie opleiding op 15 jarige leeftijd weggaan naar grotere competities? Is dan toch ook stap hogerop? En dat je ze daarna bij psv, twente, vitesse ziet ballen...
Dit soort jongens komen nooit aan bak de grote internationale clubs, waar alleen maar gekocht wordt. En dat je daarna zegt dat psv ook nog weer een stap hogerop is dan Feyenoord...dat siert jou dan weer.

10 juli 2013 om 11:24

Staat nu ook al op jonge leeftijd in PSV en had miss ook bij Feyenoord nu in 1 gestaan, maar staat er nu wel met een vette bankrekening en dat had hij niet bij Feyenoord gehad. Dus net zover en geld in de knip.

10 juli 2013 om 11:24

PSV is toch ook een stap hogerop dan Feyenoord, op dit moment? Daar kunnen we toch wel eerlijk over zijn?

10 juli 2013 om 11:34

Ibiza, je stelt je erg aan. Hoe denk je dan dat ik me zou moeten voelen (volgens jouw redenatie) als supporter van Nec. Kan je precies hetzelfde zeggen. Psv, Ajax en Feyenoord plukken talenten weg, en vervolgens worden ze daar weggestuurd naar pak m beet FC Zwolle. Maar daar hoor ik je vast niet over klagen.

Nee alleen als spelers voor een andere club dan Feyenoord kiezen is de wereld te klein. Beetje realiteitszin in Rotterdam kan geen kwaad.

10 juli 2013 om 11:37

@ibiza

Niet lullig bedoelt maar mocht dat ooit voorkomen. Bij welke Nederlandse club ze dan ook belanden is dat een stap lager.
En ja voor sommige jongens is dat goed geweest en gebleken.
Neem bijvoorbeeld Lens, Amrabat of Goossens.

Kijk die gaan het via andere kanalen proberen en zijn op hun manier goed terecht gekomen.

En wat die rekik betreft zoals ik zei: hij is 18 (ofzo?) en kan basisspeler worden bij na Ajax de succesvolste club van nederland. Dan doe je het toch gewoon goed en dat is knap en hij speelt hoger dan wanneer hij bij feyenoord had gebleven omdat een aantal met oogkleppen denken dat dat zo hoort. Dan had hij lekker net als de "topper" isoufi bij feyenoord moeten blijven.... en dan? Die jongen hoor je nooit meerwat van. Rekik en Bruma bereiken door hun keuze wel nog iets.
Ik vind het kortzichtig gedacht.

Bij Ajax tijdje terug hadden we ook een goed talent Bouy en die ging naar Juventus. Maar dat kwam omdat hij bij ons niet onomstreden was en nu zie je dus dat die jongen uiteindelijk ook in Italie niet goed genoeg blijkt.
Wie weet komt hij er met een omweg ook. Dat hoop ik voor hem.
En al zou die bij feyenoord belanden zoals Goossens of Biseswar eerder. Nou en. Gun het zo iemand.

Maar goed als Ajacied is dat misschien ook wel makkelijker praten.

10 juli 2013 om 11:38

Mooi gesproken Cd89!
Slaat inderdaad nergens op!

10 juli 2013 om 11:39

Waarom? PSV en Feyenoord hadden afgelopen seizoen net zoveel punten. Het jaar daarvoor had Feyenoord zelfs meer punten... De seizoenen daarna is voor zowel Feyenoord(mario Been met Wijnaldum, van Beukering etc.) als PSV (zonder geld van de verkoop van de grond) een heel andere tijdperk.

Daar komt bij dat de selectie van Feyenoord helemaal bij elkaar is gebleven en dus kunnen groeien. Psv is leeg gekocht, en het is nog maar afwachten wat de nieuwe aankopen gaan doen.

Rekik had beter bij Feyenoord kunnen blijven zodat hij rustig gebracht kon worden. Net als jongens als Vilhena. Die heeft inmiddels al in de selectievan Oranje gezeten.

10 juli 2013 om 11:41

@e.s.v.

Klopt en niet alleen op dit moment.
Dat is al decenia het geval.
Eigenlijk vanaf dat psv met Kieft, Vanenburg, Lerby, Arnesen etcetera de Europacup 1 pakte.

10 juli 2013 om 11:45

Nou, heel simpel. Omdat de kans van slagen bij een topclub in de eredivisie veler malen groter is dan slagen bij een bv Man City, waar de elk seizoen 20 talenten binnenhalen.

10 juli 2013 om 11:52

Man City haalt ook grotere talenten weg bij clubs dan Feyenoord en Ajax bij weer kleinere clubs, dus het is maar relatief.

10 juli 2013 om 11:54

PSV vind ik de laatste 2 jaar ook niet meer de onbetwiste topclub van weleer hoor. Feyenoord heeft de laatste 2 jaar minstens net zoveel gepresteerd en zal het komende seizoen ook niet onderdoen voor PSV. Qua historie en faciliteiten is het verschil ook niet aanwezig dus om nou te zeggen dat het een stap hoger op is, nee. Het is een beetje nodeloos provoceren van jullie kant tegen een Feyenoord fan die zegt het te betreuren dat de zelfopgeleide jongens voor andere clubs kiezen. Doe dat dan met argumenten ipv alleen te zeggen dat je die club beter vind, nu word het hier zo'n dagelijkse wellus nietus strijd..

10 juli 2013 om 12:07

Natuurlijk is het erg jammer dat ze zijn weggegaan. Aan de ene kant gun ik ze een geweldige carrière, omdat dat beter is voor het Nederlands elftal. Aan de andere kant hoop ik dat ze over twee jaar bij een middenmoter in de Eredivisie spelen. Dit zou dan een goed voorbeeld zijn voor de andere jongens van Feyenoord die worden benaderd door een Engelse topclub. Die zullen wel twee keer nadenken voordat ze ja zeggen tegen die tonnen uit Engeland.

10 juli 2013 om 12:11

hey! niet zo denigrerend over '' fc '' zwolle he!? haha

maar ik geef je gelijk, beetje overdreven reactie...

10 juli 2013 om 10:40

De mensen die jaloezie moeten hebben zijn de Feyenoorders, leiden grote talenten terwijl ze naar het buitenland vertrekken en komen niet eens terug naar de plek waar ze vandaan komen. Tuurlijk had Feyenoord geen bod uitgebracht op Rekik, maar het is wel zonde. Nog alleen een rechtsback en de hele achterhoede van PSV is Rotterdams.

Feyenoord moet de spelers in de opleiding ook loyaliteitstraining gaan aanbieden want zo kan het niet verder..

10 juli 2013 om 10:48

@lanvin

Dat zal waarschijnlijk wel een reden hebben dat spelers vertrekken, niet bijtekenen of terugkeren.

Ik zou niet weten wat, maar het gebeurd bij feyenoord wel erg vaak in mijn optiek.
Nu weer jeugdspelertje kongolo en eerder in het jaar al met leerdam (die overigens schandalig behandelt is maar dat ter zijde)

Er moet in elk geval een reden voor zijn

10 juli 2013 om 10:51

Weetje waar ik me het ergst mee stoor? Dat zijn oudere broer Terrence Kongolo, Rodney niet even wat advies geeft. Terrence Kongolo moet toch gezien hebben dat een overstap naar Manchester City fataal kan zijn voor zijn carriere?

Ik denk gewoon dat de spelers willen vertrekken omdat ze denken het in het buitenland te kunnen maken, terwijl er al 100 voorbeelden zijn van spelers die mislukken.

10 juli 2013 om 10:58

Ik ben het helemaal met je eens!

Dit kan echt niet zo verder. Best wel zielig eigenlijk van Psv. Maarja ze hebben zelf gewoon een hele slechte jeugdopleiding.

Feyenoord is ook niet echt snugger bezig. Ze moeten voortaan bepaalde opties in het contract zetten zodat zulke spelers in de toekomst niet verhuurd kunnen worden aan een concurrent maar eerder aan Feyenoord zelf.

Zonde , zonde , zonde. Maar het zegt eigenlijk ook wel genoeg over de jeugdopleiding van Feyenoord, die is gewoon top.

10 juli 2013 om 11:20

@lanvin:

Het is nog helemaal niet zeker dat Kongolo naar City gaat, niet alles geloven wat er in de kranten staat voor er daadwerkelijk iets getekend is..

10 juli 2013 om 12:04

@kritisch

De opleiding is misschien aardig, de begeleiding is ruk.
Er zijn te veel incidenten met vroegtijdig vertrekkende spelertjes en ook rare fratsen zoals met Leerdam of het weigeren van Fernandez?
Feyenoord is op dat gebied erg zwak en zelfs amateuristisch als je het mij vraagt.

Maar wat de opleiding van feyenoord betreft:
Hoezo is die top?
Welke echt door feyenoord opgeleide spelers waren er de afgelopen 10 jaar actief in de Europese top?
feyenoord heeft (momenteel) veel spelers die doorkomen maar het is middelmaat die vervolgens niet de top haalt.
Dat is niet lullig maar een feit. Feyenoord heeft de afgelopen 15 jaar alleen jeugdspeler van persie bij de top weten te krijgen en Eigenlijk (van persies eigen woorden) is dat de verdienste van Arsenal en dan vooral Bergkamp.
Maar goed hij komt uit de feyenoord jeugd.

Als je daar psv tegenover zet hebben die de afgelopen jaren als eigen jeugd product gewoon affelay bij barca gekregen.

Ajax heeft de afgelopen 15 jaar bijvoorbeeld Van der Vaart, Vertonghen, Vermaelen, Sneijder, Emanuelson, Maduro, Van der Meyde, Heitinga, Stekelenburg, Van der Wiel en ga zo maar eindeloos door afgeleverd bij clubs als

Inter Milan
AC Milan
Atletico Madrid
Real Madrid
Arsenal
Roma
Spurs
Psg
en nog legio van internationale (top)clubs.

Zoals onafhankelijk onderzoek uitwees heeft Ajax de meeste jeugdspelers lopen op de internationale velden.
Dus ja als jij het hebt over top.... wanneer ben je voor jou dan al top?
Je kan misschien wel een eerste elftal hebben met vooral jeugdspelers. Maar diezelfde selectie zorgt ervoor dat je geen prijzen hebt gewonnen en al jaren geen europees voetbal speelt.

Dus je kan wel veel opleiden maar het gaat in mijn ogen ook om rendement toch?

Dus ik wil graag weten wat jouw defenitie van "top" is dan.

Hoor graag van je vriend

10 juli 2013 om 12:05

@ Kritisch-

Feyenoord moet voorwaardes in hun contract zetten? Rekik was 16 toen hij vertrok en had geen contract bij Feyenoord. Dus men kan uberhaupt niets in zijn contract zetten.

PSV heeft zijn jeugdopleiding geherstructureerd en wil daar in de toekomst de vruchten van plukken. Echter heeft dat wel een paar jaar nodig. Alleen verwachten figuren als jij dat als je iets veranderd dat je er ook direct de vruchten van plukt. Kortzichtig gedrag en roeptoeteren voor de bühne waar je mee bezig bent.

10 juli 2013 om 10:42

Ik ben er niet eens zo heel blij mee. Investeren in talenten is slim, als die investering zich op ten duur terugbetalen. Met het huren van zo'n talent investeer je in hem(jaarsalaris), maar bij een goed seizoen zie je niets terug van de verhoging van de transferwaarde.

Zo'n jongen moet je wat mij betreft alleen kopen, niet huren. Desondanks hoop ik natuurlijk dat hij het goed gaat doen dit seizoen.

10 juli 2013 om 20:27

Ik denk dat hij er vanaf het begin zal staan. Over een jaar is hij weer weg en dan kan Hendrix mooi zijn plaats in nemen.

10 juli 2013 om 10:46

Hoezo jaloezie??? Nieuwe trend van onze topclubs, om spelers te huren, bij de echte topclubs?? Deze jongen heeft zich nog helemaal niet bewezen, maar moet al wel beter zijn dan de huidige verdedigers van Psv?

Ga nou eigen jeugd opleiden en zorg dat deze bij je blijven, bied ze een topsalaris, maar laat ze niet op 16 jarige leeftijd vertrekken naar een kansloze club in Engeland, waar ze nooit zullen door breken. En beloon ze dan al helemaal niet door ze een paar jaar later terug te huren?! en als nog een kans te geven.

Slecht beleid, maar dat is blijkbaar normaal in de voetbalwereld

10 juli 2013 om 11:10

Als Feyenoorder zijnde ben ik mans genoeg om te zeggen dat ook ik jaloers ben. Als Aké naar Vitesse gaat is de cirkel rond, ''onze'' gouden lichting 94/95 die op deze leeftijd al bij andere clubs in Nederland speelt.

Het ergste is dat ik heel stiekem nog hoop dat ze het goed doen ook.. (ebecilio, Rekik, Aké).

10 juli 2013 om 13:07

Ik niet.. in mijn ogen kun je beter Hendriks inzetten..

Ben benieuwd hoe het uitpakt met Bruma en Rekik als centrale duo. Hulde voor de aankoop / huur voor wat betreft kosten. Denk echter dat ze damen te weinig leeftijd en wedstrijden in de benen hebben om PSV het kampioenschap te geven. We zullen zien.

10 juli 2013 om 10:42

In mijn ogen hebben ze zich weer zeer onzorgvuldig versterkt voor de verdediging. Daar moeten echte kerels staan. Ook al is deze jongen talentvol, het is onmogelijk om van hem te verwachten dat hij op deze leeftijd in een jaar tijd even de kar achterin gaat trekken voor Psv. Ik vond Bruma wel een goede aankoop, maar deze jongen niet.

Die jongen is talentvol maar wat zijn de doelstellingen van Psv voor volgend jaar ? Direct plaatsing voor de Europa League ? Psv heeft er meer baat bij met een ervaren verdediger en als Bruma alsnog komt heb je wel een heel jonge verdediging. Maher zou dan steevast met zijn mannetje moeten meelopen daar houd hij niet zo van. Kortom ik ben zeer benieuwd hoe Brands de selectie nog gaat versterken.

10 juli 2013 om 10:38

Ik neem aan dat Schaars word gehaald en Arias en dan denk ik dat ze nog een breedte aankoop doen.

10 juli 2013 om 10:53

Doelstelling is meespelen voor het kampioenschap, maar een must is het niet.

10 juli 2013 om 10:57

@psv-bayern,

Laat je niet gek maken en graaf je niet in: PSV moet meespelen voor de titel en het begint zo wel een must te worden.

10 juli 2013 om 12:47

Een must??? Als je meer als de helft van de spelers die vorig jaar in de basis stonden hebt verkocht/zijn weggegaan dan is het echt geen must zeker als Strootman nog vertrekt en met een opstelling zoals deze:
---------------------zoet-----------------------
Arias--bruma--------rekik------Willems--
-------------------------schaars--------------------wijnaldum---maher------------------
Narsingh----------locadia-----Depay----
Gaat het heel moeilijk worden om überhaupt in de top 3 te komen

10 juli 2013 om 12:55

Ik zeg alleen wat er is uitgesproken door de directie en de technische staf. lijkt me ook logisch als je ziet hoeveel goals er voorin zijn ingeleverd en wat er aanstaande is te vertrekken. Dan kan je niet anders. Stel: Ajax verkoopt: Eriksen, De Jong, Fisscher, Sigthorsson, Alderweireld en Poulsen stopt. Je haalt er niet heel veel voor terug. Vangt veel op met jeugd. Of Feyenoord verkoopt, de Vrij, Indi, Clasie, Boetius, Vilhena en Pelle. Dan zou het niet realistisch zijn om te zeggen: kampioenschap is een must. Alleen dat telt!

Lekker nieuws dit! De gewenste versterking is binnen! Mooi om te zien dat de centrale verdedigers er nou zijn (las op nu.nl dat Bruma zeer waarschijnlijk goed word gekeurd)!

10 juli 2013 om 10:41

Maar een verdediger van 18 en weinig ervaring gaat PSV toch niet kampioen maken? Er mag nog wel een ervaren kracht bijkomen hoor!

10 juli 2013 om 10:52

Klopt, maar het is zeker een versterking ten opzichte van vorig seizoen. Rekik is een enorm talent die ondanks zijn leeftijd zeer volwassen oogt in zijn spel. Het is niet voor niets dat hij verhuurd word van City. Zie in hem wel degelijk een aanwinst voor komend seizoen. Bruma is geen zekerheid net als Rekik maar aangezien ze allemaal Nederlands zijn en waarschijnlijk Zoet op doel staat. Denk ik dat er een veel betere defensie staat dan vorig seizoen. Hoop dat ze de defensie nog versterken op de RB en LB. Tamata acht ik niet goed genoeg voor het eerste en Willems is te onervaren om alles te spelen. Manolev is niet ideaal op RB en Brenet is nog niet klaar.

ben erg benieuwd naar deze spelers!

dat is verdediger nummer 1 :D

Rekik is een groot talent, en zal zeker een meerwaarde zijn voor Psv, maar toch heb ik mijn twijfels. Moet deze man de hele achterhoede op sleeptouw nemen? Als 18jarige lijkt me dit geen fijne opdracht. De achterste linie is met Bruma en Willems (en nog een eventuele rechtsback) heel erg jong. Ben benieuwd!

10 juli 2013 om 11:18

Ze hadden eigenlijk iemand van ongeveer 28 jaar op moeten halen met veel ervaring die een team kan leiden , want ik zie dit persoonlijk niet goedkomen

Als het zo blijft heeft PSV drie jonge talenten ( Willems , Bruma & Rekik ) en Manolev in de verdediging staan. Op papier allemaal leuke spelers waarvan Manolev de oudste is die totaal geen leidende rol kan vertolken vanwege de taalproblemen en ook nog eens omdat hij een back is. Zet daarachter nog eens een keeper neer zoals Zoet die nog niet veel ervaring heeft en het wordt een schiettent bij Psv.

Wat moet psv met rekik als ik vragen mag?
Een 18 jarige maakt je geen kampioen, maar slechter dan afgelopen seizoen kan niet natuurlijk.

Wat heeft huren van een onervaren jonge verdediger voor zin voor dit psv? Geef dan gewoon de jeugd de kans. Weet iemand of er mogelijk een optie tot kopen is ingelicht?

10 juli 2013 om 10:50

Ik denk het niet, aangezien ze bij city ervan uitgaan dat hij binnen 1-2 jaar een vaste waarde in de defensie zou worden. Misschien met terugkoop clausule zou kunnen, maar denk het helaas niet

Ik weet niet of deze jongen goed is. Maar zolang het verdedigers zijn die naar Eindhoven komen is het altijd goed voor Psv.

Leuk die 3 sterren trouwens op het shirt van city. Voor de sier lijkt me :P ?

Verwacht een hoop van deze jongen ben heel benieuwd succes in Eindhoven

Hoe zit het nou met Bruma, daar heb ik al een tijdje niets meer over gehoord. Gaat dat nog door? Of is het Rekik die in plaats van Bruma komt?

10 juli 2013 om 10:40

Nee, ze zijn nog steeds bezig met Bruma. Ze zijn een extra medisch onderzoek gestart maar vooralsnog ziet het er goed uit en lijkt hij naar Eindhoven te komen. Staat ook vermeld op Nu.nl

10 juli 2013 om 10:46

Wel zeer jammer dat Bruma al een 1,5 week de voorbereiding moet missen weet iemand of hij nu bij Chelsea zijn conditie op pijl houdt ? Want over 3 weken moet psv vol aan de bak.

10 juli 2013 om 10:53

Het lijkt me wel maar zeker weet ik het niet. Inderdaad jammer dat hij er niet vanaf het begin bij is, maar denk dat het niet lang meer zal duren. Ben ook benieuwd hoe ze samen spelen allemaal!

Lekkerrrrrr! Ben ik blij mee! Hopelijk maakt hij de belofte waar. Mooi hoor, hopelijk is er ook snel positief nieuws over Bruma.
Hopelijk zit er ook een optie tot koop in, maar ben bang van niet.

Laat ik voorop stellen dat ik het absoluut prachtig vind dat al deze jongens naar Nederland komen. Nu kunnen wij Nederlanders er een jaar van genieten. PSV is echter zo'n drastisch andere weg ingeslagen dat er heel veel jeugdige Nederlanders rondlopen waardoor ik denk dat het kampioenschap voor volgend seizoen een utopie is.

Daargelaten dat ik ga smullen van Rekik, Ake, Bruma, Aanholt en Ebecilio.

Zeer goed nieuws voor PSV. Ik vind het wel apart dat vorig jaar de achilleshiel de verdediging was. Nu heeft PSV zich daar op geconcentreerd.. Vergeet niet dat de aanval nu flink is verzwakt..
Niet zo slim naar mijn mening... Je versterkt de ene linie en de ander verzwak je.
Zo zal het niet opschieten..

10 juli 2013 om 10:44

Ik denk dat het allemaal wel meevalt. Depay zal naar mijn verwachting moeiteloos Mertens doen vergeten en Locadia stond er afgelopen seizoen al wel eens in. Narsingh is ook gewoon een bruikbare speler, zo niet een goede speler, voor psv. Het middenveld is met de aankoop van Maher ook niet overdreven verzwakt. Dus ik ben het niet met je eens. Maar al met al is het eigenlijk nog te vroeg om de balans op te maken en zullen we nog even moeten wachten tot het einde van de transferperiode.

10 juli 2013 om 10:54

Dat kan, maar wat hebben depay en locadia bewezen.
Ik heb het over kwaliteit die je op dit moment inlevert. Een Mertens, een lens, een toivonen(waarschijnlijk) die stonden er al meteen. Locadia en depay moeten nog naar dat niveau toegroeien. Het zijn wel 2 geweldige talenten.. Alleen ze staan er nog niet. Dat bedoelde ik te zeggen..

10 juli 2013 om 10:56

Precies, ik denk pas dat je van een verzwakt PSV kan spreken als Strootman word verkocht. Hij is wel het puzzelstukje die precies past bij de huidige selectie. Zonder hem leveren ze wel veel kwaliteit in, omdat er geen vervanger staat die beter is dan hem. Zoals 6eshet al zegt de andere posities hebben allemaal sterke vervangers of jeugd. Bakkali traint ook mee en is echt een diamant.

Die Zanka is dus ook afgeschreven binnen Psv. Je zit nu alleen wel met een overschot aan verdedigers. + dat mensen als hendrix en koch er ook nog achter zitten. Ik zie nog niet per sé het nut in van deze aanwinst tenzij je zeker weet dat je marcelo en derijck kwijt raakt.

10 juli 2013 om 10:45

nou ja overschot is ook ietwat overdreven.

Rechtsback: Manolev
Centraal: Zanka, Marcelo, Rekik, 'bruma' (die niet zeker is nog) en Derijck (maar die lijkt weg te gaan)
Linksback: Willems, Tamata

Dat zijn dus 8 verdedigers voor 4 posities, waarbij Manolev, Derijck ook nog kunnen vertrekken. Een overschot valt dus wel mee.

10 juli 2013 om 10:55

8 Verdedigers waarvan 5 voor de centrale posities. En dan tel je hendrix en koch nog niet eens mee. Dat is er dus 1 of 2 teveel, als je het mij vraagt. Ik bedoelde met een overschot aan verdedigers eigenlijk alleen de centrale posities. Op rechts kan er nog wat bij.

10 juli 2013 om 10:59

Precies, en Rekik kan eventueel ook nog linksback. Ze missen alleen een backup voor de rechtsback. Of beter gezegd, een basisspeler, want Manolev mag op de bank van mij.

10 juli 2013 om 10:59

Zanka is een talent nog steeds die moet je nog niet afschrijven, Denk dat hij gaat rouleren met Bruma en Rekik. Marcelo moet je gewoon afschrijven en als verlies nemen. Derijck zie ik wel verhuurd of verkocht worden. Dan houd je 4 centrale verdedigers over. Geen overbodige luxe lijkt me. Hendrix en Koch zijn nog niet klaar voor het eerste. Die worden of verhuurd of gaan in de JL bij PSV spelen. Dus denk dat het uiteindelijk mee gaat vallen met het overschot

10 juli 2013 om 11:01

@6ishet, Koch en Hendrix worden door PSV zelf (op hun eigen website) niet eens tot de eerste selectie gerekend. Dus die mag je daar niet bijzetten. Daar heeft men in Eindhoven kennelijk helemaal geen vertrouwen in als je het zo ziet.

10 juli 2013 om 12:10

Ik zeg niet dat ík zanka afschrijf maar dat ik denk dat dat binnen PSV gebeurt. Het getuigt toch niet van bijster veel vertrouwen als je 2 nieuwe verdedigers haalt.

''hendrix en Koch zijn nog niet klaar voor het eerste. Die worden of verhuurd of gaan in de JL bij PSV spelen''
Ik snap niet dat nu jong psv in de jup gaat spelen iedereen het ineens ziet als een apart team. Volgens mij kan je dat gewoon combineren hoor, de ene week op de bank bij het eerste en de andere week in de basis bij jong psv.

10 juli 2013 om 13:07

laat dat laatste nou net niet mogen van de knvb

Nu nog de backposities invullen. Willems mag even op de bank geparkeerd worden, is te veel met zichzelf bezig en speelde dramatisch.
Vraag me alleen wel af of beide Cv'ers voldoende kunnen opbouwen, want dat was vorig seizoen ook een probleem waardoor de ballen moesten worden opgehaald vanuit het middenveld. Als een van beide CV kan opbouwen, hoeven we niet meer met de punt naar voren te spelen en kunnen Wijnaldum en Maher beide rand 16 spelen. Zou mooi zijn.

Geweldig zeg, om dit soort talenten een paar jaar geleden naar Engeland te zien vertrekken, en als slagroom op de taart nu bij de concurenten te zien, zonder dat ze zelfs maar 1 minuut in onze kuip hebben gespeeld :s

Over Bruma zie ik op Nu.nl staan:
PSV optimistisch over Bruma
Technisch manager Marcel Brands van PSV verwacht dat Jeffrey Bruma snel aansluit bij de selectie.

Bij de 21-jarige verdediger, die overkomt van Chelsea, werd een hartafwijking geconstateerd door de doktoren van Psv.
Sindsdien is er overleg gevoerd met verschillende artsen, ook met die van Chelsea. "ik heb goede hoop dat het goedkomt", zegt Brands in De Telegraaf.

Het zoveelste bewijs om niet te vroeg voor het geld te gaan,ben wel benieuwd of hij het waar kan maken.

Het lijkt er toch op dat ze deze jongen halen als basisspeler en daar kijk ik wel een beetje van op. Hij mag dan in de ogen van velen zeer getalenteerd zijn, de verdediging gaan leiden van een gloednieuw team lijkt mij een zware taak voor een jongen met zo weinig ervaring. Daar komt nog bij dat hij er vrijwel direct zal moeten staan, want hij blijft maar een jaar. Geen tijd dus om in deze rol te groeien.

Ik vraag me af of dit wel goed gaat met alle onervaren spelers en onervaren trainer. Er is totaal geen leider in de ploeg aanwezig. Er zou minimaal 2-3 ervaren spelers moeten komen.

Bruma, Rekik, Willems. Allemaal broekjes. Ben benieuwd hoe dit zonder ervaring gaat lopen.

uhm, Een grote domper voor die 'grote' talent van Psv? Naam even kwijt. En wie gaat er leiden? Bruma of Rekik die samen bijna meer dan 2 jaar weinig tot niet heeft gespeeld?

Het moet toch wel een geruststelling voor dit soort jongens zijn dat wanneer ze veel te vroeg naar het buitenland gaan ze altijd nog bij Twente, Vitesse en PSV terecht kunnen mochten ze mislukken. Goed bezig.

10 juli 2013 om 10:56

Ja PSV gaat de Twente-toer achterna met ex-feyenoorders contracteren. Valt mij op dat Ajax dat nooit gedaan heeft bij of was dat nou een Gentleman's Agreement?

10 juli 2013 om 11:01

Ajax heeft dat niet nodig en doet dit dus ook niet. Dat stookt ook niet met hun eergevoel waarschijnlijk.

10 juli 2013 om 11:33

Niet nodig jaja, want de huidige jeugd van ajax is zo goed dat ze afgelopen jaar geen verdediger uit de jeugd van psv hoefden te stelen?

PSV krijgt zo volgend seizoen wel een erg jonge verdediging:

Rekik - 18
Bruma - 21
Willems - 19
Zoet - 22

Vraag me toch ten zeerste af of je met zo'n onervaren defensie Europees iets kunt behalen. In de ED kan je in fiks wat duels er wel mee wegkomen, maar zodra de tegenstand wat serieuzer wordt mag en kan je niet verwachten dat zij het wel 'ff' doen.

10 juli 2013 om 10:50

En dan nog een vraag, wie gaat de verdediging leiden? Bruma en Rekik hebben totaal geen ervaring met dat. Ze hebben samen volgens mijn meer dan 2 jaar weinig tot niet gespeeld.

10 juli 2013 om 12:01

Denk eerlijk gezegt dat als er iemand gaat leiden het rekik is, zover ik weet is hij altijd in alle jeugsteams en nationale jeugdelftallen aanvoerder geweest, zal wel van nature voortouw willen nemen denk ik. Zie de rest van de verdediging het sws niet doen

10 juli 2013 om 10:58

Bovendien melden diverse Engelse kranten dat Newcastle United haar vizier gericht heeft op Jeroen Zoet. Dus dan zal Tyton eerste keeper worden.

10 juli 2013 om 11:01

Welke kranten melden het allemaal dan?? Volgens mij was er maar een roddelkrant die dat vermeld heeft..

10 juli 2013 om 11:20

@T. Alavez

Nu meld Rik Elfrink het ook via Twitter. Newcastle heeft 2 miljoen geboden, maar dat is dus afgewezen door Psv.

10 juli 2013 om 11:35

Ah, oke! Thanks voor de info! Best een lachwekkend bod dan eerlijk gezegd. Erg getalenteerde keeper die ook vaste keeper is bij Jong Oranje. Hoop dat PSV hem zeker niet weg gaat doen!

10 juli 2013 om 11:46

Zoet die blijft gewoon bij Psv, die gaat niet op deze leeftijd al naar het buitenland!
dit wilt zich eerst hier bewijzen en zichzelf op deze manier richting het grote oranje toe werken!

heb ik vernomen uit zeer betrouwbare bronnen!

Mooie aanwinst voor Psv.. geeft de jeugd nog even de kans om langzaam naar het niveau toe te groeien. Rekik is ook nog erg jong, maar heeft wel in Engeland al de nodige ervaring opgedaan.

Hoop/ denk dat het positief kan uitpakken voor Psv!

Wat kijk ik hier met een hoop afschuw naar! En dan niet naar Psv,want voor PSV is het gewoon een mooie aanwinst. Maar naar jongens als Bruma en Rekik. Gaan eerst voor het grote geld naar het buitenland, dan in een wat interviews roepen dat als ze verhuurd willen worden aan een Nederlandse club, alleen aan Feyenoord. Vervolgens gaan ze naar Psv. Feyenoord is de laatste jaren ook gewoon aan het opleiden voor PSV en Twente bijzonder irritant. Zodra ze het in het buitenland niet redden(vrijwel altijd dus) vind je ze in Enschede of Eindhoven terug...

10 juli 2013 om 11:28

heeft feyenoord wel interesse getoond dan? bij mijn weten niet..

10 juli 2013 om 11:56

Nee dat klopt. Feyenoord heeft ze ook helemaal niet nodig. Maar dat is mijn punt niet, geef PSV groot gelijk dat ze ze halen als dat kan. Mijn punt is, dat ze dat soort dingen niet moeten gaan roepen om een wit voetje te halen bij Feyenoord supporters. Ook erger ik mij er enorm aan dat deze jongens totaal geen loyaliteit bezitten( maar dat zie je tegenwoordig overal weinig inderdaad). Jongens die nu Bij Feyenoord in het 1e zitten uit de eigen jeugdopleiding bezitten dat Wel. maar een Siem De Jong bij Ajax bijvoorbeeld ook. Bruma en Rekik bewijzen hiermee als mens leugenachtig, onloyaal en scheinheilig te zijn. Vind ik nogal nare eigenschappen.

10 juli 2013 om 12:17

@ Boys-san

Je bedoeld dat het domweg gewoon broodvoetballers zijn? Jongens/mensen die voetballen voor hun geld?

Loyaliteit? Die is er niet in de voetballerij. Dat is uitgestorven op een uitzondering na. Overigens is De Jong van Ajax ook gewoon weggekocht bij de Graafschap.

Ze krijgen de kans om bij een topclub in nederland aan voetballen dus ontwikkeling toe te komen, daar is gewoon helemaal niks op tegen. Wie zegt dat ze bij Feyenoord nu niet op de bank hadden gezeten? Immers daar hadden ze De Vrij, Bmi, Vlaar voor zich.

Garanties krijg je niet in topsport (voetbal). Je zult het allemaal moeten bewijzen elke keer weer, elke dag weer, elke wedstrijd weer.

Blijf het apart vinden om zo'n jonge verdediger te huren van 18 jaar voor 1 seizoen. Zou je er echt wat aan hebben? Verdedigers die wat toevoegen zijn toch meestal minimaal 22 jaar. Die Rekik zal er ongetwijfeld wel beter van worden na een jaar maar of PSV er nou wat aan heeft gehad.

Hier moet ik toch wel om lachen. Bruma halen die overal mislukt is, met daarnaast een 18 jarig broekie die nog weinig ervaring heeft en die moeten de verdediging gaan vormen met een willems en manolev op de backposities. Dat worden weer veel tegendoelpunten.

Beetje laat. Staat nu op het trainingsveld. Wat vooral opvallend aan hem is dat hij vrij klein is. Overal wordt aangegeven dat hij 1,87 lang is. Dat is hij lang nie! Maar ja lengte maakt niet veel uit, maar beschrijving groot en sterk kan weggekruist worden bij hem.

Als PSV hun verdediging wilt baseren op jonge spelers die stuk voor stuk domme keuzes maken, moet je dat vooral doen. Er staan nu tenminste 2 gozers die zo dom waren om veels te vroeg te vertrekken bij een club met een zeer goede jeugdopleiding. En dan staat er ook nog iemand bij die niet kan verdedigen maar wel kan aanvallen. En straks komt Manolev er misschien ook nog eens naast.

Nou psv, lachen gieren brullen met jullie. En dan het Brands ophemelen, vergeten wat hij vorig seizoen heeft geflikt, of beter gezegd, helemaal niets heeft geflikt terwijl hij het zou moeten doen. Verkoopt er een paar voor wat leuke bedragen en het is weer helemaal ok met die gozer. Nog steeds wanbeleid daar, maar dat roept de rest ook wel eind van het seizoen, ik kijk er al naar uit!

Aan het eind van het jaar vertrekt ie dus weer. Ik vraag me echt af wat we hier dan aan hebben. Als ie gekocht was zou ie kunnen groeien en beter worden en dan had PSV er nog wat aan. Maar aan één jaartje schieten we niet heel veel op.

10 juli 2013 om 12:18

Inderdaad, like Bojan, Cuenca etc.

Zo lang je spelers niet koopt, is het gewoon heel moeilijk om de investering waar te maken.

10 juli 2013 om 16:19

@ kroef

Met 1 jaar kunnen Koch en Hendrikx wel klaar zijn voor de stap naar PSV 1. Waar ze dat nu nog niet zijn. Vergeet niet dat Rekik al met de echt grote jongens heeft gespeeld en getraind. Die jongen is gewoon verder in zijn ontwikkeling in de topsport.
Mede door de financiële middelen van Man City.

Dus is maar de vraag of dat 1 jaartje overbruggen geen achterliggende gedachte heeft. Vergeet niet dat de supporter vaak een heel ander beeld heeft dan een voorzitter of TD. Immers die kijken ook naar de langere termijn en weten vaak veel meer wat er bij spelers en in hun club speelt.

Op zich mooi. Wel vraag ik me af of de verdediging zo niet heel jong wordt, maar kan goed uitpakken.

Ik vraag me af of deze jongen nú al een versterking kan zijn voor Psv.
18 jaar is wat aan de jonge en onervaren kant lijkt me. Vooral voor een verdediger.
We zullen zien. Wel zuur voor alle Feyenoorders inderdaad.

10 juli 2013 om 12:34

Mwa, ik snap jouw oogpunt, maar geloof me. De meeste Feyenoorders lachen zich driedubbel. Zulke spelers zijn simpel. Ze zijn doorsnee jongetjes die aangeboren talent hebben. Voor de rset hebben ze totaal géén extra competenties, kwaliteiten of pluspunten. Laat staan dankbaarheidsgevoel. Feyenoord heeft dankbare, eerlijke en oprechte spelers nodig die niet na 8 jaar jeugdopleiding via de achterdeur vertrekken.

Het is allemaal nog maar afwachten of het wat wordt met de verdediging bij Psv,ik vind Rekik een talent maar nog niet meer dan dat en als dit de enige versterking wordt in defensief opzicht dan vrees ik het ergste.
Bruma is nog niet goed gekeurd en ook al wordt hij goed gekeurd hij moet het ook nog maar laten zien,wat ik van hem gezien heb gaat mijn hart niet sneller van kloppen.
Psv doet er beter aan een ervaren man in de verdediging te zetten met naast hem 1 van de jongelingen.

Rekik een groot talent, maar niet veel gespeeld de afgelopen jaren bij Blackburn, Portsmouth en Manchester City. Het is maar afwachten of het wat wordt met de PSV verdediging erg jong en Bruma is sowieso niet veel na wat ik gezien heb van hem

Ik zou niet weten waarom je hier als Feyenoorder jaloers op zou moeten zijn. De talenten die bij ons in de verdediging staan, staan in ieder geval bij ons onder contract en spelen in het NL elftal.

Rekik heeft alleen maar in het tweede van City gespeeld, dus het is maar afwachten hoe hij het doet. Al is hij ongetwijfeld een groot talent.

Zeer zorgwekkende aankoop. Marcelo en Zanka zullen aanblijven. Ik zie dan Rekik niet gelijk in de basis. Anders hebben we een piepjonge verdediging.

10 juli 2013 om 16:25

@ Boba

Misschien je iets meer verdiepen Rekik wordt gehuurd en niet eens gekocht. Daarbij kan hij centraal uit de voeten en ook op de linksback positie. Dus kan hij gewoon ook gebruikt worden om Willems te stimuleren om vol voor zijn beroep (voetballer) te gaan. En hem daar scherp op houden.

Marcelo wil zelf graag weg. Zanka kwam bij PSV nog in de revalidatie na zijn kruisbandblessure. Die jongen heeft baat bij veel speeltijd. Die jongen moet in duels angsten kwijt raken en weer vertrouwen krijgen dat die knie gewoon ok is. En dat doe je hoe gek het ook klinkt niet in trainingen. Immers daar gaan spelers net iets vriendelijker met elkaar om. In wedstrijden worden de beentjes niet teruggetrokken in duels, in trainingen juist wel. En laat Zanka nu gewoon heel weinig wedstrijden op topniveau (lees PSV 1) hebben gespeeld dus is ook de weerstand minder.

Afgelopen seizoen gelijk aantal punten, seizoen ervoor onder Feyenoord geëindigd. Dit jaar met een compleet nieuw elftal aan de slag denk dat Feyenoord er sportief beter voor staat. Financieel niet natuurlijk aangezien PSV flink aan het cashen is deze transferperiode.

Ben het met je eens dit zijn nog jongens die zich in de Eredivisie wel staande zullen houden, maar Europees weggespeeld zullen worden.

10 juli 2013 om 11:56

ik betwijfel of ze zich in de eredivisie al goed staande kunnen houden bij een club als psv, tegen een spits als boymans mischien wel maar tegen een speler als pelle of eventueel nog bony vallen ze toch echt zwaar door de mand denk ik

Dus psv speelt volgend seizoen zo? Zoet - tamata/brenet/zanke/ manolev - bruma/zanka-rekik-willems/tamata -wijnaldum/hilemark -strootman -maher -wijnaldum/narsingh/jozefzoon - locadia/matavz- depay/bakkali? Lijkt me te jong en niet constant genoeg om de eredivisie mee te winnen.

10 juli 2013 om 12:11

Inderdaad, het lijkt bijna wel een onder 21 team. Het is natuurlijk goed dat PSV gaat verjongen, maar dit is wel een beetje overdreven. Je moet ook ervaring en stabiliteit in je team hebben.

Enorm veel jong bloed achterin. Zoet op doel misschien? Dan heb je een defensie met Bruma - Rekik en op de flanken dan of Arias(aankoop) of Brenet en links Jetro Willems! Is toch wel een erg jonge defensie en dat lijkt mij niet te gaan gebeuren. Misschiendat Rekik op de LB positie gaat spelen af en toe?

Vindt echt dat er nog ervaren spelers en leiders naar PSV moeten komen. Zeker wanneer Toivonen en Strootman vertrekken. Dan ben ik ook benieuwd wie aanvoerder wordt?

Gelukkig houdt PSV Zanka Jorgensen wel! Ben onder de indruk van hem als Rcb. Daar meto hij ook echt een kans krijgen! Beter dan Marcelo en Dereijck!

Ik weet niet wat je hiervan moet denken.

Rekik is ongetwijfeld een groot talent, maar net als in het geval met Ajax en Bojan is het slechts een tijdelijke oplossing. In het geval van een tijdelijke oplossing moet je iemand zoeken die er direct staat en waarvan je weet dat hij je direct beter maakt. Die kans lijkt bij een 18-jarige centrale verdediger vrij klein. Er zijn er maar weinig die op die leeftijd ergens doorbreken en er direct staan (wil niet zeggen dat Rekik het niet kan).

Ik begin hier inmiddels schijtziek van te worden. Enorme talenten worden al rond hun vijftiende/zestiende weggehaald bij Feyenoord door Engelse grootmachten. Daar komen ze nooit aan bod en worden ze uiteindelijk maar verhuurd aan een Nederlandse club, maar dan niet aan Feyenoord. Zo wordt Ebecilio van Arsenal aan Twente verhuurd, Aké van Chelsea aan Vitesse verhuurd, Bruma van Chelsea aan PSV verhuurd en nu dus ook al Rekik van Manchester City aan PSV verhuurd. En waarschijnlijk hebben we over een paar jaar weer een paar van deze talenten die hetzelfde pad kiezen. Kongolo lijkt nu één van deze jongens te worden.
Ik snap niet dat ze niet in zien dat als ze bij Feyenoord blijven dat ze daar speeltijd krijgen en zich makkelijk kunnen ontwikkelen. Leeftijdgenoten van hen spelen nu zelfs in Oranje.

10 juli 2013 om 12:18

Ebecillio en Bruma zijn verkocht, niet verhuurd. Verder ben ik het helemaal met je eens: blijf gewoon lekker in Nederland!

10 juli 2013 om 12:23

Tsja wat zou je zelf doen als je opeens veel meer kan verdienen dan hier ?

10 juli 2013 om 12:32

@ Lukasboy35

Correctie Bruma wordt gekocht.

Spelers zijn broodvoetballers. En laat Feyenoord in het verleden nou ook niet zo'n beste trackrecord hebben qua instromen van jeugd in de selectie. Voor deze generatie (De Vrij, Bmi) was het ook mondjes maat hoor.
Pas sinds Stanley Brard zich met de opleiding ging bezig houden zijn de talenten gaan doorstromen.
Dat er nog steeds jongens zijn die het "oude angstbeeld" nog voor ogen hebben en dus hun heil ergens anders zoeken is niet vreemd.
En tel daarbij dat van een aantal jongens hun familie misschien wel werkeloos zijn en die bij een club als Manchester City gewoon op de loonlijst komen en dus ook werk hebben telt ook mee. Dit soort jongens zijn ook nog eens heel loyaal naar hun familie toe. Dus vreemd nee.

Je iets meer verdiepen in de achtergrond van bepaalde spelers zal je al kunnen verklaren waarom een aantal van dit soort spelers de stap richting de engelse topclubs maakt.

10 juli 2013 om 12:40

The Ref

Je brengt de situatie zodanig over alsof Feyenoord elk moment failliet verklaard kan worden en dat Manchester City hem een miljoenencontract heeft aangeboden.

Als de ouders van Rekik werkloos waren (wat zo kan zijn), kon Rekik best even met het bestuur aan tafel om de mogelijkheden op een rijtje te zetten (die gasten daaro hadden zeker een baan gevonden, aangezien die jongen zelf een goudmijn kan zijn, op den duur).

Vooral in zo een periode bij Feyenoord is niks eenvoudiger dan doorbreken in het A-team, vooral als je wordt bestempeld als een groot talent. Jongens van zijn garde (of net één of twee jaar ouder) hebben allemaal een kans gekregen. Vervolgens hebben ze de stap naar het nationale elftal gemaakt.

Rekik is gewoon ondankbaar in mijn ogen. 8 seizoenen lang geprofiteerd van de jeugdopleiding om vervolgens via de achterdeur te kunnen vertrekken.

10 juli 2013 om 13:01

@ Bkorkmaz3

Dan zou ik je even in het verleden van Feyenoord gaan verdiepen en dan met name in wat de VVF hebben gedaan. Ja, als die niet waren ingestapt had Feyenoord een levensgroot probleem gehad. Zo eerlijk moet je gewoon zijn. Door hun overname van de schuld heeft Feyenoord het hoofd boven water gehouden.

Hoeveel speler kunnen er uiteindelijk spelen? Rekik zal buiten zijn kansen afgewogen te hebben ook een veel riantere aanbieding hebben gehad van Man City. Tel daarbij op dat dit soort clubs ook de complete familie mee laten komen en die ook op de loonlijst zetten is de keuze niet zo moeilijk. Dat is iets wat Feyenoord nooit had gekund. Daarbij als hij geblesseerd was geraakt en niet meer had kunnen voetballen is de goudmijn wel weg. Maar heeft zijn familie wel die tijd een inkomen genoten.

Dit gebeurd al jaren of denk je nou echt dat alle spelers die ooit in de Feyenoord opleiding hebben gezeten allemaal amateur zijn geworden? It's part of football my friend.

Geld heerst overal.

Jij gaat ook weg als je ergens 2000 euro per jaar meer kan verdienen. Waarom zou dit voor een voetballer niet gelden, omdat wat hij verdiend misschien bedragen van andere orde zijn?

Ik zou zeggen doe je oogschelpen even af.

10 juli 2013 om 13:29

The Ref

Ik heb mij voldoende verdiept in Feyenoord, VVF en m.n. Pim Blokland (daar kan je vanuit gaan). Ik weet dat Feyenoord gered is door een heldendaad van de laatstgenoemde heer. Als Rotterdammer ben ik hem en de andere gasten dankbaar, want een club als Feyenoord hoort gezond te zijn (lees voortbestaan).

Echter vond de overname voor het Rekik-incident plaats. Juist door deze broodnodige overname kregen jongens als Rekik een volle kans, omdat het geld niet aanwezig was voor aankopen. Door de nieuwe weg kon je heel veel makkelijker doorbreken bij Feyenoord. Dus de crisis pakte juist goed uit voor talenten.

Over blessure-argument. Dat is een drogreden. Als we zo gaan beredeneren moet elke jeugdspeler (talent) voor het grote geld kiezen, omdat ze elk moment geblesseerd kunnen raken door een Pepe-doodschop. Als we het zo gaan bekijken, is elke speler in gevaar.

De aanbieding van Man. City kan zeer aantrekkelijk zijn geweest, maar als je een goede carrièreplanning hebt, kom je geheid aan veel geld (met je aangeboren voetbaltalent). Je kan nu een lucratief contract binnentrekken, zonder jezelf te ontwikkelen, maar op den duur zal je steeds minder waard zijn. Terwijl je door een goede ontwikkeling alleen maar kan stijgen in je waarde.

Natuurlijk is geld een krachtig middel, daar valt niet over te twisten. Echter moet je eerst kijken naar je aangeboren talent en de mogelijkheden bij je club. Rekik zou in alle opzichten de kans krijgen bij Feyenoord. Vooral na zo een crisisperiode waarin je in de jeugd moet investeren.

Over je laatste voorbeeld. Als een bedrijf in mij zou investeren door een traineeship aan te bieden en mij constant in de gaten te houden door mij kansen te geven om hogerop te raken (vergelijking met Rekik: 8 jaar jeugdopleiding). Geloof me, door die gastvrijheid, moeite en geduld, zou ik zeker iets terug willen doen om al die dingen terug te betalen. Ik zou zeer zeker niet weggaan nadat het bedrijf zoveel moeite heeft gedaan. Trouwens, een bedrijf die zoveel moeite doet voor mij, zal het salaris in verhouding samenstellen, dus dat zou zeker goed komen.

10 juli 2013 om 14:06

@bkorkmaz3

Feyenoord is niet gered door een heldendaad van alleen Dhr Blokland. Pim Blokland is ook 1 van de deelnemers van de ooit zo verguisde talentenpools. Blokland is 1 van de initiatiefnemers achter de Vvf. Maar aan zijn motieven kun je ook twijfelen. Wat ik overigens niet wil doen. Want de man heeft heel veel vermogen in Feyenoord zitten op dit moment. Maar vergeet niet dat Blokland en andere VVF vooral zakenmensen zijn die resultaat willen op hun investeringen. Echter verschilt de groep (vvf) op 1 groot punt van andere investeerders, ze willen niet op de korte termijn resultaat zien. Als ze hun geld over 5 jaar hebben is het ook goed. En dat is prijzenswaardig.

De periode dat het zo slecht ging met Feyenoord is rond de periode dat ook Rekik naar Man. City verhuisde. Namelijk zomer 2011. Als je factchecking doet doet het dan ook goed zou ik zeggen. Want je vertelt continue maar een half verhaal.

Ik heb je al aangegeven dat het geen zekerheid is dat Rekik en Bruma nu basisspelers van Feyenoord zouden zijn. Immers had/heb je daar Vlaar, Bmi, De Vrij lopen. Alles valt en staat met het feit of je het vertrouwen van trainers krijgt.
Ik weet waar ik over praat heb zelf ook een BVO doorlopen. En een trainer kan je maken of breken. Vergeet dat niet. Hoeveel voetbaltalent je ook hebt. Als je de kansen niet krijgt houdt het op. En op talent alleen kom je er niet.

Geloof me voor de meeste voetballers is het doorlopen van een jeugdopleiding het doel om in het betaald voetbal te komen. Zeker in een wereld waar het grote geld regeert. Daarom haalde ik het voorbeeld aan. Het is bij zoveel clubs bekend dat gearriveerde aankopen vaak dik meer verdienen dat eigen jeugd opgeleide spelers. Men gaat er bij clubs te vaak vanuit dat ze de club toch wel trouw blijven om de redenen die jij schetst. Sorry maar als ik me salaris met een kwart kan verhogen bij een andere werkgever ben ik gewoon verdwenen. Hooguit krijgt mijn huidige werkgever de mogelijkheid om het bod te evenaren. Doet hij dat niet is het game over en dan sluit ik de deur achter me kont.

Money makes the world go round.

Haha, de nieuwe generatie aan voetballers hebben nog nooit gehoord van het woord 'identiteit en karakter'. Eerst hadden jongens als Fer en Wijnaldum nog (enigszins) moeite met een overstap, maar deze jongens denken alleen aan hun ''ontwikkeling''.

Gewoon de club die jou maakt, verlaten. Terwijl je genoeg talent hebt om door te breken in het A-team. Vooral in een voetballand als Nederland krijg je heel veel aandacht en kansen om door te breken. De coaches van het nationale elftal houden je altijd in de gaten. Geld ga je altijd nog verdienen.

Vervolgens kom je terug om je toch maar in die ''eredivisie'' te ontwikkelen, zodat je alsnog kan slagen in de Europese top. Toch maar weer furore maken in de competitie van het land die jou heeft gemaakt. Maar dan nog eens in de kleuren van de aartsrivaal.

Ondankbaar.

Is deze jongen nu voor de basis gehaald?? Zo ja dan begrijp ik deze transfer totaal niet. Je hebt nu met Bruma al een jonge gast achterin die eigenlijk ook nog veel moet leren en dan nog zo'n jong baasje met nog minder ervaring ernaast is wel heel risicovol. Ik had als ik PSV was niet deze gast aangetrokken maar iemand met ervaring die er meteen staat. Geld hebben ze nu zat.

10 juli 2013 om 12:40

Sinds wanneer is het beleid van PSV te begrijpen dan?

Als deze jongen een goed seizoen speelt bij PSV kan die zomaar meegaan naar het WK. Schijnt een zeer groot talent te zijn.

Hoop dat hij het waar kan maken voor psv. Maar het is een blijft een talent, dus zal nog veel moeten leren en zal nog de nodige foutjes maken.

Succes

Ik ben blij dat deze jongen komt, al was een ervaren iemand ook handig geweest.

De opstelling heb ik gemaakt met Strootman, en zonder eventuele aankopen of mensen die vertrekken.

Zoet/Tyton
Manolev
Bruma
Rekik
Willems
Maher
Wijnaldum
Strootman
Narsingh
Matavz/Locad
Depay

Is denk ik inderdaad een groot talent deze Rekik. Maar of het echt een goede aankoop is voor het volgende seizoen moet ik nog maar eens zien. Deze jongen heeft toch nog weinig ervaring, als hij zo 2 wedstijden in de week moet gaan spelen, betwijfel ik of hij het al aan kan

Rekik is echt een beer geworden, die jongen is breder dan Marcelo en groter dan Hendrix. Hij is misschien nog maar 18 maar heeft wel al basis gespeeld bij City. PSV kan hij zeker aan samen met Bruma centraal.

Met het transferbeleid van PSV deze zomer ga je toch nooit om het kampioenschap spelen. Een verdediging die grotendeels nieuw is, heeft ten eerste de tijd nodig om op elkaar ingespeeld te raken. Daarnaast moet de jonge Bruma die in het buitenland door de mand is gevallen, de leider worden van de defensie met deze Rekik naast zich, die nog alle fouten van een piepjonge verdediger zal maken. Tel daarbij op dat je geen van Bommel en zeer waarschijnlijk Strootman voor je neus hebt die vorig jaar nog een hoop konden verbloemen van een matige verdediging en de balans is in verdedigend opzicht volledig zoek.

Maar daarbij nog het aantal goals dat PSV in aanvallend opzicht heeft ingeleverd, kun je niet al te veel verwachten. Misschien weet PSV nog twee of drie goeie verrassende aankopen en valt met veel geluk alles op zijn plek, maar dat PSV al moeite krijgt om zich te plaatsen voor Europees voetbal sluit ik ook niet uit.

Dat een jongen als Karim Rekik een groot talent wordt genoemd, okay...

Maar dat je als PSV een 18-jarige jongen gaat huren??. Dan met waarschijnlijk de bedoeling dat ie basis speelt??.
Talent hebben is belangrijk, maar als je in een eerste elftal speelt hoor je bij een favoriet voor de prijzen ook wel wat extra mee te brengen, zoals ervaring. Dat wordt wat moeilijk, zeker als zijn maatje naast ehm, Jeffrey Bruma nu ook weer niet overloopt van ervaring en ook pas 20 jaar is.

De statistieken van Rekik (volgens voetbalzone):
2012/2013 Manchester City 1 0 0 0
2012/2013 Blackburn Rovers 5 0 2 0
2011/2012 Manchester City 0 0 0 0
2011/2012 Portsmouth 8 0 1 0

En hierin zitten wedstrijden verwerkt die ook invalbeurtenm waren van een aantal minuten.
Van de 6 officiele wedstrijden in seizoen 2012-13 stond ie bij City niet in de basis en viel ie 1 keer in. Bij Blackburn stond ie 4 keer in de basis en werd ie daarvan 2 keer voortijdig naar de kant gehaald en kwam ie 1 keer als invaller voor een paar minuten in het veld.

De statistieken van Bruma (volgens voetbalzone):
2012/2013 Hamburger SV 18 1 2 1
2012/2013 Hamburger SV II 3 1 2 1
2011/2012 Hamburger SV 22 2 2 0
2010/2011 Leicester City 11 2 3 1
2010/2011 Chelsea 2 0 0 0

Van de 18 officiele wedstrijden in het eerste bij HSV van seizoen 2012-13 speelde hij 10 keer als basisspeler en speelde de volle 90 minuten. De andere 8 wedstrijden werd hij ingebracht en speelde hij een aantal minuten.

Wanneer de tegenstanders in de Eredivisie het een beetje slim uitspelen dan valt er echt wel wat te halen tegen deze verdediging. Potentie hebben is één ding, dat hebben de boys zeker wel, maar om een zo jeugdig koppel de verdediging te laten leiden is vragen om problemen. In principe schiet je er dan tov afgelopen seizoen per definitie weinig mee op.

10 juli 2013 om 16:31

@ Rodenski

Als PSV koopt is het niet goed. Als PSV alleen maar jeugd koopt is het niet goed. Als PSV na het verdwijnen van het halve basiselftal talentvolle spelers haalt is het niet goed.

Wanneer is het wel goed?

En heb jij een glazen bol waarin je al kan zien dat de verdediging nog harder gaat falen dan vorig jaar? Volgens mij is de transfermarkt nog een kleine 2 maanden open. En loopt er bij PSV niet heel veel meer wat nog verkocht kan worden. Er kan hooguit het nodige bij gekocht gaan worden.

In tegenstelling tot een Feyenoord/ajax/twente die allemaal gekscherend nog helemaal leeggekocht zouden kunnen worden. PSV weet waar het aan toe is in een vroeg stadium van de transferperiode, de andere clubs moeten maar afwachten hoe het balletje gaat rollen.

10 juli 2013 om 18:34

@the ref

Ohw maar dan begrijp je mij niet geloof ik. Ik vind het beleid helemaal top tot op heden. En volgens mij lees je nergens bij mij, dat ik me uitlaat dat kopen niet goed is, zeker als het jeugd betreft.
Waar ik me wel vraagtekens bij stel is de mate waarin men vol voor jeugd gaat, daar waar je hetw el over je eerste team hebt en waar dus op deze manier de volledige balans weg is..... en dus helemaal nu ook Strootman vertrekt en Toivonen ook nog op de nominatie staat.
Dan kan je jeugd kopen, maar zal je ook wat routiniers erbij moeten hebben.......

Daarom had het goed geweest als je misschien Schaars naast Strootman zou hebben. Maar nu lijkt het vertrek van Strootman naderend en zou met de komst van Schaars (is ook nog afwachten) niet veel veranderen aan de situatie, misschien ga je er zelfs op achteruit.

Dus het idee achter het beleid vind ik goed, maar de namen, die men haalt, daar zet ik me vraagtekens bij. Niet zo zeer omdat ze geen potentie zouden hebben (want dat hebben ze wel), maar gewoon meer omdat ook ervaring gewenst en vereist wordt als je wil spelen om de prijzen.

Met zo'n jong team zal je vaker dan anders tegen inzinkingen van de jongeren aanlopen. En dat gaat geheit punten kosten, dat weet eigenlijk iedereen wel. Je ziet hoe het gaat bij Feyenoord, bij Ajax, als voorbeelden met jongere spelers.....ook die hebben mindere perioden en knallen dan gelijk door de ondergrens......bij Feyenoord zag je eind van het jaar dat ook dsara al te weinig 'ouderen' rondlopen, die dan alsnog de boel op sleeptouw kunnen nemen. Bij Ajax loopt er in vergelijk wat meer ervaring rond, die dan wel degelijk de kar gaan trekken......

En die kant zie ik met de huidige aankopen en de vermoedelijke opbouw van de nieuwe selectie dus gebeuren dat men eventuele inzinkingen niet of nauwelijks te boven komen......en dus op termijn moeten gaan afhaken.

Wat ik dus mis bij de aankopen van PSV zijn spelers die kwa kwaliteit en ervaring de balans bewaren.

10 juli 2013 om 19:16

@ rodenski

Dat is dus wat ik bedoel. Je vind het beleid goed maar tegelijk heb je er kritiek op. Er is heel duidelijk gecommuniceerd door Brands als Cocu dat de titel dit jaar geen prioriteit heeft (dit was al voor een evt. vertrek van Strootman).

De spelers die gehaald zijn (koop of huur) weten allemaal wel wat de klappen van de zweep zijn. Immers die hebben hun minuten al in topcompetities al gemaakt (rekik en Bruma), dat wij er niet tevreden over zijn of onze twijfels hebben is een supporters ding.
Met alle respect waren de aankopen van Mertens en Strootman en Matavz 2 jaar terug ook een gok. Van de Nederlandse subtop naar de Nederlandse top. Voor Strootman en Mertens heeft die stap tot uitbetaling geleid (mooie transfersommen, ja ik ga er vanuit dat Strootman vertrekt). Matavz moet het nog steeds laten zien.

Laat jonge spelers maar door de ondergrens knallen. Laat ze maar minuten maken. Immers ervaring kun je alleen maar op doen door te spelen en niet door op een bank te zitten of in PSV 2 te spelen.
Kijk naar de gemiddelde leeftijd bij Ajax, en dan kom je ook tot de ontdekking dat die schrikbarend laag is. Dus het kan blijkbaar wel.

Rekik heeft bij City al bewezen dat hij mee kan. Immers had men hem al van de hand gedaan. Sterker men wil hem niet eens verkopen. Dus men ziet dus wel degelijk toekomst en wil dat hij minuten gaat maken.
Bruma is weleens waar gekocht maar met een terugkoopclausule in het contract. Dus ook Chelsea heeft Bruma nog niet compleet afgeschreven en hoopt dat hij in Nederland bij PSV het weer oppakt en zijn belofte toch waar gaat maken. Vergeet niet dat deze jongens op cruciale plekken spelen in een elftal en dat iedere fout genadeloos wordt afgestraft in top competities. In Nederland is het allemaal net iets minder scherp, zou wel eens de ideale situatie zijn om hun talent maximaal te laten groeien.

En als ze dan eens compleet overlopen worden en door de ondergrens knallen is er een trainer die dit moet analyseren met hun, en hun op hun tekortkomingen moet wijzen. Punt is dat je bij ploegen als City, Chelsea en HSV die kansen domweg niet mag maken. Dan sta je er naast zeker als jongere speler.

Daarbij is de transfermarkt nog een kleine 2 maanden open en kan PSV nog flink investeren. Immers er is geld genoeg binnen gekomen en er is maar minimaal uitgegeven. En ik verwacht eerlijk gezegd ook nog wel een paar aankopen. Minimaal 1 RB (mag met Manolev gaan concurreren), Schaars verwacht ik ook nog wel, mits men er uit komt qua salaris.

Overigens heeft Schaars een berg meer ervaring dan Strootman. Zowel nationaal als internationaal. Daarbij was hij in het kampioenselftal 1 van de dragende spelers achter dat kampioenschap. Dus de man weet dondersgoed hoe hij met druk dient om te gaan.

Talentvolle speler. Ik heb hem al eens met Nederland o19 zien spelen tegen Schotland. Dan zie je wel dat het een grote, brede gast is in vergelijking met zijn leeftijdsgenoten. Hij heeft alleen amper ervaring. Dat is op zich niet erg, maar psv begint zo wel heel onervaren te worden. Met alleen maar talenten wordt je sowieso geen kampioen...als Strootman ook nog eens vertrekt, dan heb je nog amper spelers die ervaring hebben om voor een topclub uit te komen.

Geen voorstander van deze transfer, je gaat er als club helemaal niks op vooruit, deze jongen is 18 jaar, ik mag hopen dat dit niet de man wordt die naast Bruma komt te spelen, dit neemt niet weg dat het een groot talent is, maar huren moet voor als een club als PSV geen optie zijn (uitzonderingen daargelaten, denk aan Afellay bijvoorbeeld).

Jammer dat er geen koop in zit.zo jong nog die gaat zijn geld wel opbrengen later.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren