Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Locadia wil meer speeltijd: ‘Strijd met Matavz, kijken wie beter is’

Laatste update:
/

Jürgen Locadia kan zich in de voorbereiding op het nieuwe seizoen in de Eredivisie in de kijker spelen bij hoofdtrainer Phillip Cocu. De negentienjarige aanvaller was vorig seizoen voornamelijk invaller bij PSV, maar de Emmenaar mikt voor het nieuwe seizoen op meer speeltijd. “De strijd aangaan met Tim Matavz, kijken wie de beste is”, zegt hij tegen Omroep Brabant.

De 1 meter 91 lange Locadia speelde vorig seizoen 15 competitiewedstrijden en daarin scoorde hij 6 keer. Hij kwam liefst elf keer als invaller binnen de lijnen daar onder anderen Matavz vaker de voorkeur kreeg van trainer Dick Advocaat. “Ik ben nog jong en ik heb nog veel tijd, maar als het komt, dan komt het. Ik ga gewoon mijn best doen om te zorgen dat ik ga spelen”, zegt Locadia. De voorhoedespeler maakte zaterdag in de oefenwedstrijd tegen DOSKO een hattrick.

Cocu gaf ook de talenten Zakaria Bakkali, Jorrit Hendrix en Mohammed Rayhi een kans tegen de amateurs uit Bergen op Zoom. In tegenstelling tot Locadia speelt dat drietal komend seizoen waarschijnlijk voor Jong PSV. “Voor een speler van zestien jaar uit de A-jeugd is meteen doorgaan net het eerste een grote stap. De Jupiler League gaat een belangrijke tussenstap zijn. Het maakt de aansluiting wat makkelijker”, zegt Cocu.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij verdient meer speeltijd. Dit is echt een groot talent en PSV moet serieus nadenken over deze jongen eerste spits maken, zelfs wanneer Matavz op dit moment nog als de beste keus word gezien. Deze jongen kan heel veel op gaan brengen in de toekomst, maar dan moet hij komend seizoen stappen zetten en niet weer een beetje aanmodderen.

7 juli 2013 om 15:42

Hij moet gewoon de concurrentiestrijd aan gaan met Matavz, is Matavz beter dan moet je Matavz erin zetten. Van concurrentie wordt hij alleen maar beter. En meer speeltijd dan vorig jaar zal hij sowieso krijgen omdat Lens weg is.

7 juli 2013 om 15:47

Dat sowieso ja, maar zo'n groot talent verdient voorrang. Als hij speeltijd krijgt zal hij ook nog een stimulans zijn voor andere jeugdspelers van PSV en nogmaals, ik verwacht dat Locadia meer speeltijd geven positiever uit pakt dan Matavz op de lange termijn. Zowel qua prestaties als wat hij financieel op gaat leveren.

7 juli 2013 om 15:53

Nou als Matavz beter en effectiever is moet je die opstellen. Het sportieve belang staat toch gewoon voorop. En Locadia zal heus wel aan zijn speelminuten komen dit seizoen, daar ben ik van overtuigd. En financieel gezien is natuurlijk ook ongunstig om Matavz die 6 miljoen heeft gekost op de bank te zetten, dan ga je dat bedrag echt niet terug krijgen.

Maar goed eerst maar gewoon kijken wie de beste indruk maakt in de voorbereiding, gisteren was dat in ieder geval Locadia.

7 juli 2013 om 15:56

Groot talent voorrang? Alleen maar omdat ie een groot talent is? De beste moet gewoon spelen....punt!

7 juli 2013 om 16:00

@ Ajaxdude

Zoiets gaat alleen op bij een nationaal elftal vind ik. Misschien is Matavz nu iets beter, maar het is haast een garantie dat Locadia gewoon een geweldige spits gaat worden. En hoe eerder dat gebeurd, hoe beter voor Psv. Laat hem dus maar gewoon vaak spelen en ik kan je garanderen dat die sneller beter gaat worden dan dat je hem nog een jaar af en toe laat invallen.

7 juli 2013 om 16:40

J040

Ja, misschien heb je ook gelijk en moet Matavz nu nog opgesteld worden, maar eigenlijk is het sowieso zonde wie er ook op de bank beland..

Normaal gesproken zou een technisch directeur op de hoogte moeten zijn van wat er in het eerste en het hoogste jeugdelftal rondloopt/aan zit te komen zodat hiermee rekening gehouden kan worden met het doen van aankopen.

Misschien had de discussie die wij nu voeren vermeden kunnen worden als Matavz niet gehaald werd, maar dat is allemaal achteraf praten.

Ik wil de discussie wat betreft Locadia of Matavz dan ook afsluiten met; moge de beste spelen en de nummer 2 zich ook goed ontwikkelen/profileren in de wedstrijden die hij speelt zodat degene die de concurrentiestrijd verliest ook niet afgeschreven word.

7 juli 2013 om 18:28

De beste speelt. Ik vind Locadia een groot talent maar Matavz zie je misschien niet, maar hij legt d´r altijd één in. Ik denk dat dit een spannende strijd gaat worden.

7 juli 2013 om 19:55

Onzin, matavz werd gehaald toen locadia 16 of 17 was. Daar ga je geen rekening mee houden. Verder is/was het de bedoeling om matavz na 2 a 3 jaar met winst door te verkopen waarna er weer iemand anders de kans krijgt, dat zou locadia kunnen zijn. Enige fout kan zijn dat matavz niet de juiste spits was in een systeem met buitenspelers als mertens en lens die vooral naar binnen komen en zelf gaan, maar welke spits is daar wel geschikt voor?

7 juli 2013 om 20:43

Ja en Matavz heeft veel gekost en moet dus ook straks wat opleveren anders ben je de 'eventuele' miljoenen winst van Locadia kwijt aan de 'miskoop' Matavz.
Laat ze lekker strijden met elkaar wie de eerste spits is en wie de 2de en daar worden ze beiden beter van. Daarnaast kan je het ook gewoon per wedstrijd bekijken wat voor type spits er beter past bij de tegenstander want volgens mij zijn het gewoon twee verschillende type spitsen.

Matavz is sowieso beter. Jammer dat hij niet in de tijd dat hij bij het mooie Groningen naar Napoli is gegaan. Bij PSV wordt het

Ik denk dat het een probleem voor PSV is dat Matavz veel heeft gekost. PSV kan hem dus moeilijk op de bank zetten want dan wordt ie steeds minder waard en kan je hem bijna onmogelijk met winst verkopen.

Locadia is een heel groot talent, is klaar voor een basisplek en PSV zou hem normaal gesproken over een aantal jaar voor veel geld kunnen verkopen.

Ik denk dat ik naar een andere spits zou zoeken die eventueel bereid is om op de bank te zitten. Zou ik Locadia eerste spits maken en Matavz proberen te verkopen. Volgens mij is/was Lazio Roma geïnteresseerd. Lijkt me een mooie club voor Matavz.

7 juli 2013 om 15:57

Als psv matavz verkoopt blijft er echt een kinder elftal over er is al zoveel ervaring vertrokken dat ik matavz niet zou verkopen. Locadia zal waarschijnlijk meer speeltijd krijgen aangezien hij vorig seizoen 3e keus was achter lens en matavz nu lens weg is schuift locadia een plekje naar voren.

7 juli 2013 om 16:00

Ja, dat is inderdaad zo.

7 juli 2013 om 16:31

Dat maakt toch niet uit? Psv wilde toch bouwen aan de toekomst verspreidt over 5 jaar? Dan hoeft er nu echt nog geen kampioenselftal te staan...iets wat Brand wel probeert.

7 juli 2013 om 20:02

Weet niet of ze dat gezegd hebben maar lijkt me onwaarschijnlijk. Psv gaat altijd voor de titel en ze weten echt wel dat je in Nederland niet 5 jaar aan een elftal kan bouwen. De topclubs in Nederland zijn al hun beste spelers na 2 a 3 jaar wel weer kwijt. Elke paar jaar staat er een compleet ander elftal. Alleen beleid kun je opbouwen, waar psv ajax en feyenoord nu hard mee bezig zijn

Het probleem bij PSV zal zijn dat als Locadia de concurrentiestrijd wint en een sterk seizoen speelt, dan voorzie ik een vertrek van zowel een teleurgestelde Matavz als een Locadia met veel belangstelling van grote clubs. Als Matavz de strijd wint, zie ik Locadia nog wel blijven om zich verder te kunnen ontwikkelen,

7 juli 2013 om 16:33

Locadia zal toch niet na 1 seizoen Psv verlaten? Volgens mij heeft hij net bijgetekend. Laat Locadia eerst maar Matavz uit de basis spelen.

Ik zou altijd met Matavz beginnen en Locadia veel invaltijd proberen te geven.

7 juli 2013 om 17:09

1 sterk seizoen met 25 doelpunten en hij staat volgend seizoen als 20 jarige potentiële topspits meteen in de belangstelling van de Europese top en subtop. Dan is hij echt niet meer te houden.

7 juli 2013 om 18:11

Ik weet het niet...dost...bony...gaan naar blijkt nou niet echt naar de Europese top/subtop, of wel?

Kan goed dat ie niet meer te houden is, maar als dit soort clubs Locadia zouden kopen,dan is het niet goed. Locadia heeft meer in zijn mars, dan met alle respect Wolfsburg en Swansea.

7 juli 2013 om 20:07

PSV is een grotere club dan Heerenveen en Vitesse, dus als je daar speelt val je meer op. Bovendien is Locadia jonger dan Bony en Dost toen zij hun topseizoen hadden.

Maar ik denk ook niet dat hij snel vertrekt nee, hij heeft volgens mij een contract tot 2017 dus PSV zal de hoofdprijs voor hem willen.

Locadia komt niet in de basis daar staat Matavz, misschien komt Locadia in beker wedstrijden tegen kleine tegenstanders.

Veel zal afhangen van de intensies van Cocu. Als hij serieus van plan is om via een drastische verjonging te investeren in de toekomst van Psv, dan zal Locadia veel speeltijd krijgen. Maar als de druk toeneemt om toch dit jaar maar weer eens kampioen te worden, zal ook hij terugvallen op de ervaring van Matavz zoals Advocaat dat deed.

Als hij Matavz niet uit de basis kan spelen kan ie zich beter laten verhuren.

Want een goede jonge talent als Locadia kan die zombie van een Matavz toch wel eruit spelen neem ik aan.

Jongen, grijp je kans! Je kan winnen van Matavz, en speel je niet. Dan ben je er zelf bij, de concurrentie is niet groot.

Als ik Cocu was, zou ik ze laten rouleren. Anders is het kapitaalvernietiging, of verspilling van het talent van Locadia.

Matavz verkopen nu. Want met de concurrentie van een Locadia speelt hij minder wedstrijden....en eenmaal op de bank zijn er weinig kooplustigen, altans voor een mooie prijs.
Psv moet maar eens kiezen, komend seizoen toch gn kampioen.

Een topclub heeft gewoon 2 goede spitsen nodig en dat is wat PSV nu heeft. Bij schorsingen/blessures/mindere vorm kan de ander het zo overnemen.

Ik zie veel mensen roepen dat Locadia eerste spits moet worden omdat hij een geweldig talent is. Is dat alles om boven Matavz verkozen te worden? Mensen onderschatten Matavz ook wel hier. Die man heeft een geweldig rendement en kan het dit seizoen met de nieuwe type spelers om hem heen eigenlijk alleen maar beter doen. Hij heeft ook aardig leren meevoetballen. Verder is hij gekocht voor 6 miljoen en als je Locadia meteen boven hem opstelt omdat hij een geweldig talent is en op den duur een grote transferwaarde kan opleveren dan heb je de 6 miljoen van Matavz zo door de wc gespoeld. Terwijl het meest ideale scenario is dat Matavz er tegen de 25 in prikt dit seizoen (zeker haalbaar), daarna doorverkoopt en Locadia het kan overnemen als eerste spits. Alles verandert echter als Matavz een slechte seizoen draait.

Verder ben ik echt zeer gecharmeerd van Locadia. Hij heeft zeker nog genoeg te leren maar het talent druipt er nu al vanaf. Ik ken geen twijfel dat hij binnen niet al te grote termijn de eerste spits van PSV wordt en stiekem op den duur ook van het Nederlands elftal. Die potentie heeft hij absoluut en daar mogen wij als Psvers blij mee zijn na jarenlang mindere spitsen (lazovic, Berg en Koevermans).

Edit: Cocu heeft niet al te lang geleden laten weten dat Matavz zijn eerste spits is.

Deze jongen barst van het talent en de voordeel is nog dat hij heel jong is, alleen heeft hij de kans nooit gehad om zichzelf te bewijzen. Ik weet niet hoe zijn omgang was met Advocaat, maar hij kwam niet echt aan spelen toe onder leiding van hem. Moest meetsal als invaller zijn klusje klaren, en bewees zichzelf ook. Maar moest het vaak doen als invaller, waar deze jongen toch echt een basisplaats verdiende. Kijk uit naar deze jongen.

2 goeie spitsen die psv beide nog heel hard nodig zal hebben.aan cocu de keus wie zijn eerste spits wordt.
Aan spelen komen ze beide wel toe door het seizoen heen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren