Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV verkoopt ook Pieters en heeft al 22 miljoen binnen

Laatste update:

Erik Pieters maakt met onmiddellijke ingang de overstap van PSV naar Stoke City, zo meldt de club uit Eindhoven vrijdag. De 24-jarige verdediger heeft zich voor vier seizoenen aan de Premier League-club verbonden. nadat hij vijf jaar voor PSV heeft gespeeld. Na Jeremain Lens en Dries Mertens is Pieters de derde PSV-speler die naar het buitenland vertrekt. In totaal toucheerde PSV al 22 miljoen euro.

/

"Een transfer naar Engeland speelt voor hem al langer, maar dit is nu een mooie stap voor hem", claimt technisch manager Marcel Brands via de officiële kanalen. "Gezien zijn contract waren wij in de situatie om hem te verkopen. We verliezen in Erik een goede speler met een goed karakter, maar voor hem is dit in zijn carrière een nieuwe stap. Hij heeft vijf jaar bij PSV gespeeld is nog steeds pas 24 jaar."

Met de transfer sluit Pieters, die PSV circa 3,5 miljoen euro oplevert, een roerige periode af. Pieters kwam sinds 15 oktober 2011 nauwelijks in actie na twee voetbreuken en een door hemzelf veroorzaakte armblessure. "Het is altijd een droom van me geweest om in de Premier League te spelen, daarom is dit een prachtige mogelijkheid. Ik ben erg blij met deze kans", zegt de Oranje-international zelf.

Van PSV naar Stoke City is een sportieve verbetering

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooie club voor een volgende stap. Veel succes Pieters!

28 juni 2013 om 20:48

Vind ik ook. Hopelijk voor Pieters kan hij met een schone lei beginnen bij een club en competitie die helemaal bij hem past wua speelstijl.

Voor PSV hoop ik dat zij nu de verdediging verder kunnen versterken met een rechtsback en een centrale verdediger, Mochten die twee en Maher komen dan is PSV klaar voor het komende seizoen om weer met de top te strijden om de titel(:

28 juni 2013 om 21:01

@ Zinedane,

Dit is zeker een mooie stap voor Erik Pieters en daar zal hij inderdaad weer met een schone lei beginnen bij een nieuwe club en ook bij een competitie die wel bij hem past.

PSV heeft Jeffrey Bruma en Florian Jozefzoon al binnen en de komst van Adam Maher zal waarschijnlijk ook niet lang meer duren, dan zou ik als PSV zijnde een nieuwe rechtsback halen en misschien nog een centrale verdediger halen.

Als PSV geen centrale verdediger haalt, dan zal Zanka waarschijnlijk 'n kans krijgen bij Psv.

Als nieuwe rechtsback, hoop ik, voor PSV op Santiago Arias van Sporting Lissabon of Gino Peruzzi van Vélez Sarsfield en Kelvin Leerdam lijkt mij ook een goede optie voor de rechtsback positie, aangezien hij transfervrij is.

Maar Leerdam zal waarschijnlijk naar Vitesse of FC Twente vertrekken, dus dan lijken Arias of Peruzzi mij twee uitstekende kandidaten voor PSV en PSV zal vast wel wat geld hebben nu ze Pieters hebben verkocht en ze zullen ook nog wel 'n kleine deel van de opbrengsten van Jeremain Lens en Dries Mertens overhebben.

Verder zullen ze ook nog aardig verdienen aan Ola Toivonen, dus geld genoeg om een nieuwe rechtsback te kopen.

Zoet
Aankoop
Zanka
Bruma
Willems
Wijnaldum
Strootman
Maher
Narsingh
Matavž/Locad
Depay
28 juni 2013 om 21:10

@rochester

Manolev zal waarschijnlijk terugkeren dit seizoen. Vind hem niet echt een degelijke verdediger, maar als Fulham hem al niet wil, na een huurperiode, zal PSV hem wel moeten behouden en dan zal hij misschien moeten banken, als er een nieuwe rechtsback word gekocht.

28 juni 2013 om 21:13

Nicky Viergever van AZ halen en ze hebben met Jeffrey Bruma een nieuwe CV bij PSV Eindhoven.

On: Vorige jaar kon hij geloof ik naar Newcaslte United, maar ze kozen toen des tijds voor Debuchy van Lille geloof ik? Maar naar Stoke City gaat er wel een wens in vervulling voor Erik Pieters.

Goodluck pieter!

28 juni 2013 om 21:34

@ Gentleman23,

Dat klopt, maar voor z'n verhuurperiode aan Fulham zat hij ook al op de bank, want toen kreeg Atiba Hutchinson de voorkeur op de rechtsback positie, alleen is Hutchinson transfervrij vertrokken.

En Manolev zal desondanks toch geen basisplaats krijgen, als hij blijft.

29 juni 2013 om 02:14

Manolev zal wanneer hij niet verkocht of verhuurt wordt geen basisplaats krijgen. En Rochester ik ben het volledig met je mening eens! Sterker nog ik heb bijna precies eenzelfde reactie laatst op een ander artikel van VZ geplaatst!

Wat de rechtsback positie betreft hoop ik op Peruzzi. Zijn marktwaarde wordt geschat op 3 miljoen. Maar hij heeft het al wel op internationaal niveau laten zien. Als rechtsback deed hij niet eens veel onder voor Zabaleta van Manchester City en dat voor een 20-jarige jongen. Dit terwijl Arias het alleen bij Colombia -21 heeft laten zien.

Wat de nieuwe verdedigers betreft hoop ik op de komst van een wat meer ervaren kracht voor binnen de selectie. Talent heeft PSV genoeg met Bruma, Zanka, Hendrix en Koch dus wat PSV nodig heeft is naast Bruma die kan opbouwen en kan leidinggeven een ervaren krachtpatser als Alex (al is hij helaas onmogelijk om terug te halen) die niet vies is om een duel in te gaan. Ik hoop daarbij niet op een jongen uit Nederland. Ik zag alleen potentie in Van Dijk maar die is helaas al weg. Zelf hoop ik op de komst van een Braziliaan als Réver die al jaren ervaring heeft opgedaan en over veel kwaliteiten beschikt.

Ik ben erg benieuwd naar volgend seizoen!

Zoet
Peruzzi
Bruma
Réver
Willems
Wijnaldum
Strootman
Maher
Narsingh
Locadia/Mata
Depay
29 juni 2013 om 18:23

Ja voor Pieters een nieuwe kans en ook fijn voor PSV om zo n onbenul kwijt te zijn.

28 juni 2013 om 23:03

Ik hoop dat PSV het geld nu ook goed gaat besteden en niet Maher voor 10 á 15 miljoen binnen zal halen (is Belhanda voor 8 miljoen geen goede optie? PSV lijkt me toch wel beter dan Al-jazira)

29 juni 2013 om 00:03

Met alle respect voor psv maar van montpellier naar psv is geen sportieve verbetering volgens mij.(mijn mening)

29 juni 2013 om 18:29

Nou een topper als Maher binnen te halen voor slecht 10 miljoen lijkt me heel wat slimmer dan
8 miljoen uit te geven aan een ene Belhanda ( nooit van gehoord) (dat is bijna net zo veel
en heb je veel minder kwaliteit.)

30 juni 2013 om 00:12

Is van Montpellier naar Al-jazira dan wel een sportieve verbetering?

Tyton
Zanka
Bruma
Marcelo
Willems
Maher
Belhanda
Wijnaldum
Narsingh
Toivonen
Depay
29 juni 2013 om 00:54

Zeker mooie stap. PSV kan die 22 ook wel gebruiken, want als ze die centen van de grond echt moeten terugbetalen zijn ze nog niet jarig... Maar voorlopig doen ze goede zaken in Eindhoven!

Haha Stoke, waar beginnen jullie toch aan. Die lijken een degradatie wens te hebben of zo.

Nou, goede zet van Psv, nu levert deze matige speler toch wat centjes op. Ik wens hem het beste daar.

28 juni 2013 om 21:34

Dit is voor Pieters gewoon een droomstap hoor? En ik weet niet of je het al merkte maar tegenwoordig gaan er geen Eredivisie spelers meer naar topclubs.. Het is allemaal middemoot of er net boven. Het opleidings niveau van de Eredivisie is al lang al niet meer wat het is net als in de tijden van Ibrahimovic bij Ajax.

Ik vind Stoke City wel een leuke team om naar te kijken, ik schat ze in als de middemoot en ik denk wel dat Pieters daar gaat passen. Of hij daar aan speelminuten komt weet ik niet dat zien we wel.

28 juni 2013 om 22:27

Natuurlijk is dit een droomstap voor Pieters, ik had het ook wel geweten als ik hem was. Ik vind het alleen geen goede aankoop vanuit Stoke's perspectief.

29 juni 2013 om 00:15

Prima stap voor Pieters al zal het misschien niet direct een sportieve verbetering zijn. Ik vind Stoke city geen leuk voetbal spelen maar goed het is PL.

Ik concludeer zelf wel dat Pieters eigenlijk niet veel goeds voor PSV heeft gedaan behalve veel heeft gekost. Gelukkig levert hij nu nog wat op.

Het had nog wel een goede kracht kunnen zijn dit seizoen want hij kan prima voetballen...maar nu was zijn verblijf bij PSV gewoon een afgang.

29 juni 2013 om 03:45

Ga je niet erg ver in de tijd terug Lanvin?
Van vorig seizoen kan ik me nog Verthongen herrinern (afgelopen seizoen in het PL elftal van het jaar) en het seizoen daarvoor Suarez.
Maar het lijkt inderdaad dat de frequentie aan het dalen is. Hopelijk kan Ajax (en de rest van de eredivisie) dat toch weer omdraaien.

28 juni 2013 om 22:29

Ach jongeman noem jij s een voetballer uit de eredivisie die een grotere stap heeft gemaakt de afgelopen jaren? Dit is werkelijk een toptransfer voor Pieters, en ik heb er vertrouwen in dat hij het dubbel en dwars gaat maken daar!

28 juni 2013 om 22:32

Een back van Vitesse?!

28 juni 2013 om 22:43

Goodoldfredje, ik spreek ook niet tegen dat dit een hele mooie stap voor Pieters is, integendeel. Voor Stoke vind ik het een mindere transfer. Ik heb er niet veel vertrouwen in dat hij daar daadwerkelijk wat gaat toevoegen. Maar goed, hij mag mijn ongelijk gaan bewijzen, ik gun het hem ook wel na zo'n klote periode bij Psv.

28 juni 2013 om 22:57

1)suarez naar Liverpool, 2) Buttner naar Manchester United, 3) Mertens naar Napoli, 4) Vertonghen naar Tottenham, 5) van der Wiel naar Psg, 6) Castaignos naar Inter 7) Ola John naar Benfica...

Als je er nog een aantal wilt, dan hoor ik het wel want dit is alleen van de afgelopen 3 jaar...

29 juni 2013 om 00:26

Behalve Suarez en Mertens zijnhetbwel allemaal bankwarmhoudertjes he. Of je voorbeelden zo gelukkig zijn weet ik niet....

29 juni 2013 om 00:34

Ja he, want Vertonghen heeft ook niet bijna het hele seizoen gespeeld bij Tottenham en is als bankzitter opgenomen in het elftal van het jaar in de PL :`

Ook Ola John heeft het grootste deel van het seizoen gespeeld, in het begin niet maar daarna werd hij steeds vaker opgesteld en bleef hij ook in de basis spelen

Prima boor zowel Pieters als PSV. PSV ontvangt een leuk bedrag en Pieters speelt in zijn favoriete competitie. Ik denk dat hij het wel waar kan maken bij stoke.

28 juni 2013 om 21:52

Doet PSV toch weer goed. Zeker leuk bedrag 3,5 miljoen voor een speler die afgelopen jaar nauwelijks 10 hele wedstrijden heeft gespeeld. Met nog een 1 jarig contract is dit een heel goede transfersom. Ook best bijzonder dat Feyenoord zoveel minder krijgt voor haar talenten. PSV heeft laatste 5 jaar ook weinig gepresteerd in Europa. Toch weten zij spelers tegen de hoofdprijs te verkopen! Bij ons komen biedingen binnen van 5 miljoen voor een speler met nog 2 jaar contract dat tevens onze aanvoerder is...... -L-

28 juni 2013 om 22:31

Zou dat dan toch, ik zou het niet weten namelijk, de invloed van Marcel Brands zijn? Is die man toch daadwerkelijk een goede td?

28 juni 2013 om 22:41

Een goede TD zorgt -in goed overleg met andere partijen binnen een club- ook voor een goede samenstelling van een selectie. Ik kan niet ontkennen dat Brands spelers goed verkoopt maar het gaat uiteindelijk om het samenstellen van een selectie om vervolgens goed voetbal en prijzen pakken tot gevolg te hebben.

Dus nee, Brands is zonder enige twijfel, geen goede TD. Wel een goede zakenman, maar daar pak je (blijkbaar) geen prijzen mee..

29 juni 2013 om 08:00

Das een goeie reactie, dankjewel!

Geen woorden maar daden! Het kopen kan beginnen!

28 juni 2013 om 21:09

Brands en co. schijnen inmiddels rond te zijn met Ben Rienstra als vervanger. Hij moet in de loop van de tijd opvolger worden. Wordt morgen waarschijnlijk gepresenteerd!

28 juni 2013 om 21:11

Alleen een echte Psv'er kan dat zeggen

On: Goede vervolgstap voor Pieters. Dramatisch seizoen gehad, dus hij mag blij zijn. Nu moet hij het laten zien.

28 juni 2013 om 21:22

Gemeente ook blij ?

28 juni 2013 om 21:36

Haha jij moet het nieuws een beetje volgen. Feyenoord = gemeentegeld.

28 juni 2013 om 21:40

De gemeente Eindhoven zal blijer zijn dan de gemeente Rotterdam inderdaad want R'dam heeft z'n centjes nog steeds niet terug. In het geval van de gemeente Eindhoven gaat het alleen om een garantstelling en geen lening. Maar als je dat nu nog steeds niet begrijpt dan hoor je echt tot de categorie Lom-mavo hoor!

28 juni 2013 om 23:09

Gemeente R'dam geeft 63M voor nieuw stadion.. Hypocriet..

29 juni 2013 om 07:04

Al zou het een garantstelling zijn, waarom was het ook alweer nodig? O ja anders was psv falliet. Nadat psv het geld kreeg is dit in grote nieuwe aankopen gedaan. Hoe komt dat psv in deze problemen kwam omdat als psv geld heeft direct weer uitgeeft. Waarom gemeente nou blij zijn? Die gaan in de problemen komen en psv heeft nu nog 22 miljoen, maar dat is ook zo weer weg. Dus als ze sstraks wel terug moeten betalen. Zitten ze weer nee wat dat betreft erg goed bezig. Ook al verkoop je mooi, al vind ik nou ook niet echt dikke winst 3 miljoen op mertens op toivonen wordt ook geen dikke winst gemaakt. Dus of brands nou eecht een goede handelaar is nee.

29 juni 2013 om 07:51

63 miljoen voor een nieuw stadion, waar staat dat ?

Ik hoop dat hij zijn oude niveau weer gaat halen, afgelopen 2 seizoenen PSV wel erg ongelukkig maar potentie heeft hij zeker

28 juni 2013 om 20:48

Zijn oude niveau? Ik hoop toch voor hem dat hij een hoger niveau zal halen dan zijn oude niveau.
Zo slecht als Willems was hij niet maar echt goed was hij ook niet.

29 juni 2013 om 08:13

Hij was gewoon de vaste linksback van het Nederlands elftal hoor. Nou moet ik zeggen dat daar niet al te veel soeps rondliep toentertijd (nou nog steeds niet eigenlijk), maar hij was wel de beste Nederlandse linksback die er was.

Ik had hem er nog graag bij gehad, maar een nieuwe start voor beide partijen is goed nieuws.
PSV blij me het geld en Pieters met de transfers.

Pieters, veel succes in Engeland.

Benieuwd wat na Bruma nu komt om de defensie te versterken.

28 juni 2013 om 20:51

Ik hoop op een rechtsback en nog een extra centrale verdediger! Hoorde dat er langzaam aan ook wat belangstelling komt voor Derijck voornamelijk uit Belgie en Duitsland en volgens Voetbalzone zou Marcelo bij Lyon in beeld zijn (...)

Zou mooi zijn als naast Brenet, Bruma, Hendrix, Zanka, Willems en Tamata PSV nog een extra centrale verdediger en een rechtsback zou kunnen halen!

28 juni 2013 om 21:43

Een goede rechtsback en een extra centrale verdediger zijn inderdaad nog nodig voor Psv. Ik denk persoonlijk dat ze Derijck ook wel kwijt raken, gezien de lichte interesse hier en daar.

Het bericht van Marcelo heb ik ook gelezen en daar was ik behoorlijk door verrast. Ik las net alleen net wat tweets van Rik Elfrink van het Eindhovens Dagblad, dat we dat met een korrel zout kunnen nemen. Het was ook te mooi om waar te zijn haha, dus ik denk dat het nog een hele klus voor Brands wordt om Marcelo kwijt te raken.

Over die jonge spelers ben ik vooral benieuwd naar Hendrix. Ik heb hem nog nooit zien spelen, maar hoor ongelofelijk positieve verhalen. Zou mooi zijn als hij in de luwte kan rijpen achter Bruma en nog een centrale verdediger die er al gelijk staat, zodat hij hier en daar wat minuten mee kan pikken en geleidelijk aan kan gaan spelen.

Toch goed gedaan door Brands, een matige speler die amper heeft gevoetbald voor dit bedrag te kunnen verkopen.

Haha die dwaas ook echt bij schopploeg stoke,
Wel goed van Psv al 22 mil.

28 juni 2013 om 20:54

Ik zie het meer als een kracht-team wat ook wel zijn typisch Engelse charmes heeft hoor! Zoals de 'super-inworp' die door Delap bij Stoke City voor het eerst als wapen gebruikt werd of de geweldige lucht-duels die dit jaar werden uitgevochten tussen de verdedigers van de engelse clubs die tegenover jongens als Kenwyne Jones en Crouch kwamen te staan.

Ik ben eigenlijk wel een fan van Stoke City gewordne júíst omdat ze niet het standaard mooie voetbal spelen wat clubs als Barcelona, Arsenal en Mancity zo erg nastreven. Lekker op zijn oud Engels vechtvoetbal! Past Pieters ook perfect bij;p

28 juni 2013 om 21:09

Wat dacht je van Shotton zijn inworpen lijken wel corners.

Stoke wil met Hughes nu goed voetbal leveren en niet zoals in de jaren met Pulis. Alleen zal ervoor Hughes veel werk klaar staan. Bij bijvoorbeeld het centrale duo Shawcross en Huth. Beide zijn twee beesten in de achterhoede die goeie mandekkers zijn maar kunnen totaal niet opbouwen. Ook het middenveld is zeer mager, met name de controleurs.

28 juni 2013 om 20:55

Stoke heeft wel leuke voetballers hoor, het is juist vanwege Pulis dat ze zo atypisch speelden. Verwacht komend seizoen een compleet ander Stoke

Na zo'n matig seizoen is het hem zeker gegund! Veel succes in Engeland Erik!

Weinig winst gemaakt, maar in elk geval geen verlies. Jammer van zijn blessures, ik geloof nog steeds in deze speler als hij een keer een seizoen vol kan maken.

Zijn daar goed bezig bij PSV op het gebied van verkoop tenminste. Allemaal spelers die je beter maar nu kan verkopen. Met die 22 miljoen kunnen ze genoeg versterkingen halen om de selectie weer kampioenswaardig te maken. De kans dat Maher wordt gehaald is nu wel heel groot.

Wordt ook wel tijd dat Brands eens goed gaat zoeken naar een verdediger. Van Dijk is al vertrokken terwijl die niet zo'n hoog prijskaartje heeft.

28 juni 2013 om 20:51

Bruma is al gehaald. Er moet wel een back bijkomen, maar er wordt dus wel degelijk ook naar de verdediging gekeken. En er zijn volgens mij ook wel twijfels rondom van Dijk.

28 juni 2013 om 20:59

Kan Brenet niet doorschuiven dan? Desnoods nog een seizoen met Manolev spelen, dat is toch niet zo'n matige back als iedereen wil geloven. Het is echt geen hoogvlieger, maar ik kan me nog herinneren dat in zijn eerste seizoen er ineens enorme kritiek op Manolev ontstond en toen bleek dat van de ongeveer 20 tegengoals over de flanken van PSV toen er maar 2 via Manolev waren gekomen en 18 via de bewierrookte Pieters. Heeft door Gijp de schijn gewoon tegen, maar dat zou toch wel een prima optie moeten zijn om de tijd te vullen tot Brenet klaar is om het stokje over te nemen?

Zou voor de LB kijken of je Buttner kan huren (het is te riskant om dit seizoen op Willems te gokken, daarvoor heeft hij dit seizoen echt te slecht gespeeld) en als LCV proberen Viergever op te pikken zodat je in elk geval veel voetballend vermogen hebt van achteruit - want dat schortte er dit seizoen ook nogal aan

28 juni 2013 om 21:15

anolev houden lijkt me een prima oplossing. Bij fulham en Bulgarije speelt hij goed en het publiek vermaakt zich met manlevje.

28 juni 2013 om 21:16

@gl,

sorry hoor, maar ik ben niet echt onder de indruk van Bruma. Ik vind hem nou niet een goede verdediger, maar dat is mijn mening. En Met Bruma alleen red je het niet. Marcelo, Bouma, Zanka en Pieters zien we sowieso niet meer terug, dus aan 1 versterkking heb je niet genoeg.

Ik hoop dat PSV een spijkerharde verdediger haalt, bijvoorbeeld Alex. Daar mogen ze wat mij betreft ook best wel wat voor uitgeven. Ik neem aan dat ze in Eindhoven niet nog een keer de titel willen mislopen door een falende verdediging.

28 juni 2013 om 22:23

Hoezo zien we Zanka en Marcelo niet terug??

28 juni 2013 om 22:26

Steven..

Je hebt gelijk. Bruma heeft nog nooit ergens indruk gemaakt. In 5 seizoenen heeft hij 55 wedstrijden gespeeld. En dan niet alleen voor Chelsea (4), nee, vooral bij Leicester City (11) en bij HSV (40). Waar hij overigens niet echt kon slagen.

Ik snap werkelijk niet waar de optimistische houding m.b.t. Bruma vandaan komt van deze beste jongen heeft echt nog he-le-maal niets laten zien. En dat moet dan het hart van de verdediging -die al zwak was- gaan vormen en sturen. Succes...

Prima uitverkoop in Eindhoven op deze manier. Tijd om de nieuwe visie nu ook tot uiting te brengen met een Depay op de plek van Mertens en Locadia wellicht in de spits. Maher als grote aankoop binnenhalen en als outsider meestriiden om de titel.

28 juni 2013 om 20:44

Bruma//maher dan moet je gewoon weer strijden om titel. Ze hebben nu als Maher komt al 13 miljoen uitgegeven.

28 juni 2013 om 20:48

Als Bruma zijn talent gaat etaleren en er nog een goede verdediger naast komt te staan zullen ze vast meedoen maar dan nog is het afwachten of de nieuwe voorhoede goed genoeg is.

28 juni 2013 om 20:48

beetje te simpel. kampioen wordt je samen niet door bruma en maher

Goed bedrag voor een speler die al zo lang kwakkelt met blessures en (nog) niet heeft laten zien zijn oude niveau weer te halen. Hoeveel heeft Utrecht destijds voor hem gekregen? Hopen voor Pieters dat hij met zijn nieuwe start alle narigheid achter hem kan laten. PSV ziet er straks wel totaal anders uit zeg.
Van Bommel, Lens, Pieters, Mertens, Bouma, Engelaar. Zijn overigens stuk voor stuk ook dure jongens in het salarishuis. Scheelt een hoop.

Wel als PSV nu geen 10 miljoen voor Maher wil betalen?

Sorry hoor, maar van PSV naar Stoke City is echt geen sportieve verbetering. Maar ja, jammer dat je zo vaak geblesseerd bent geweest, en bedankt voor al het goede wat je hebt geleverd!

28 juni 2013 om 20:54

Klopt, maar financieel waarschijnlijk wel. En je speelt in een grote competitie he. Dat zijn wel verbeteringen.

28 juni 2013 om 23:45

Ja, maar ik had het over een sportieve verbetering. Als je het bekijkt vanuit dat je tegenstanders 10x beter zijn dan is het wel een sportieve verbetering, maar ik bekijk het vanuit de eigen ploeg.

28 juni 2013 om 20:54

Zou ook liever bij een echte cultploeg in de premier league spelen dan bij PSV in de eredivisie en vermoedelijk de Europa League.. Daarnaast zal die ook niet verkeerd verdienen..

28 juni 2013 om 22:05

Sorry, maar als je een matige linksback als Pieters, die in de afgelopen 2 seizoenen een handje vol wedstrijden heeft gespeeld voor 3,5 miljoen verkoopt, dan heb je het geweldig gedaan.

Op dit moment is Psv goud. Geen idee waarom, maar alle spelers lijken het absolute maximum op te brengen. Ongelofelijk, maar ook erg knap van Psv.

Wat eenjarig heeft die gozer gehad. Eerst die blessure, is hij genezen krijgt die rood en slaat die een ruit kapot. Dan nog die cruciale fouten tegen o.a Aiax en loopt hij ook nog eens te schutteren in Jong PSV met ook eigen doelpunten..3,5 miljoen is een goed bedrag. Kan hij lekker bij de statische reuzen gaan voetballen.

Hij zal het daar moeilijk krijgen want hij heeft het in de Eredivisie niet laten zien.
Ik denk dat ze nu wel genoeg geld hebben om Maher en een top verdediger te halen.

Dit is absoluut niet te geloven in principe...

25 jaar, niet dat dat oud is, maar goed
de laatste 1,5 jaar in principe nog minder gepresteerd als spelers als Breuer enzo
Was nooit een topper, wel een uitstekende back en international.

Ik vind 3,5 miljoen óntzettend goed voor pieters!! met een een jarig contract!!

Willems, Tamata, Heesakkers zijn nu 3 opties, maar of het genoeg is?

28 juni 2013 om 20:54

Willems en Tamata lijkt me wel redelijk bezetting. Ben niet kapot van Willems, maar hij hoeft ook niet op de bank. Is ook gehaald om vertrek Pieters op te vangen op termijn.

Linksback lijkt me urgenter in elk geval.

28 juni 2013 om 22:25

Dat wel maar ik ben ook niet kapot van Tamata. Hoe doet Heesakkers het in de jeugd??

Raar van Stoke city Pieters te kopen maar een matige speler mooi dat PSV er toch nog 3,5 miljoen aan verdiend en totaal nu al 22 miljoen heeft

Rare keus om naar zo'n matige ploeg te gaan..pieters is best degelijke speler die mits fit is toch een stapj hoger aankan dan Stoke City.

28 juni 2013 om 22:18

Daarom speelde Pieters ook zo sterk als hij speelde ? Ik noem een wedstrijd tegen Ajax ... Dit is het juiste niveau voor deze knul.

Aderlating voor PSV want is mits fit toch gewoon een goede linksback.
Psv is in gesprek met AZ om Maher maar zou ook Nick Viergever erbij kunnen nemen voor samen 10 miljoen.

Zoet
Manolev - Bruma - Viergever - Willems
Strootman - Wijnaldum - Maher
Narsingh - Locadia - Depay

28 juni 2013 om 20:55

Viergever zal wel lastig worden en Manolev zie ik liever niet meer, maar verder vind ik het een elftal met veel potentie.

29 juni 2013 om 02:28

Maar toch mis je een echte leider a la v.Bommel of iemand met pit a la Toivonen. Opstelling is gewoon iets te aanvallend waardoor de verdediging het knap zwaar kan gaan krijgen, mits er een echte leider bij komt natuurlijk.

28 juni 2013 om 20:57

Ik zou deze opstelling echt top vinden omdat het bijna alleen maar Nederlanders zijn dus is het ook goed voor het Nederlands voetbal alleen een goede Nederlandse rechtsback is wel schaars te vinden.

29 juni 2013 om 00:45

Manolev wordt hopelijk Peruzzi/arias.. Dan heb je een talentvol en leuk team!

goedzo Psv. ik vind Pieters echt niet zo goed als werd gezegd , was altijd wel een goed talent maar ik zag er niet echt in wat er zo goed aan is , beetje dreiging heeft hij wel . maar juist verdedigen kon hij niet zo goed terwijl hij toch wel een verdediger is. nu maar eens gaan kijken wat er nog van verdedigers rondloopt en eens zoeken naar een goede versterking , ik zou alleen niet weten en wie ik zou moeten denken. iemand ideeën?

Opgeruimd staat netjes, nu nog toivonen, manolev, marcelo, derijck en bouma weg en dan ben je al een eind

28 juni 2013 om 20:55

Bouma is al weg, zijn contract werd toch niet verlengt

oke, als we kijken naar de verdediging van psv. lv: die van sparta
centraal: bruma marcello zanka
rv: manolev Hutchison

Wat worden de back ups uit de jeugd en welke positie nog aankoop?

ik dacht cv erbij en rv erbij. verder jeugd

28 juni 2013 om 22:40

Die LB* is namelijk al wel een international? Heb je het EK gezien of lag je onder een steen? Hutchinson is namelijk al transfervrij vertrokken..

29 juni 2013 om 00:48

Ga jij eens gauw terug onder je steen..

Gewilde spelers, van Psv. Waren dit eigen jeugdspelers geweest, dan had PSV echt niet weer een nieuwe lading klaarstaan, dat is gewoon niet mogelijk. Daarom moeten ze kopen. En daarom heb ik vanaf het eerste moment gezegd dat de hele voetbalfilosofie over eigen jeugd, een filosofie voor de korte termijn is van 3 tot 4 jaar. Het kan niet zo zijn dat je een heel blik eigen jeugdspelers klaar hebt staan om de weggekochte spelers weer op te volgen. Dan koop je, om op niveau te blijven en die gekochte staan dan de ontwikkeling van de eigen jeugd weer in de weg. Die worden dan weer pissig dat ze geen kans krijgen en uiteindelijk is het hele verhaaltje weer rond. En dan maakt het niet uit of je PSV of Ajax heet, maar let op mijn woorden, zo gaat het. ...... Nou , nu krijg ik zeker een bak met ellende over me heen;

28 juni 2013 om 20:53

als je dit ook voor bij ajax stelt zou je best een bak ellende over je heen kunnen krijgen want daar hebben spelers als nog een kans

Succes erik bij stoke dus is goed nieuws voor me clubbie krijgen we weer wat geld in het laatje

Nu ben ik echt benieuwd of PSV ook echt hun beleid gaat uitvoeren of dat ze weer zo gek gaan doen om grote miljoenen uit te geven aan spelers.

Het is nu kwestie van oppotten en sporen op goedkope talenten en eigen jeugd kweken.
Eventueel een ervaren rot transfervrij binnenhalen in de rol van van Bommel die de ploeg moet sturen.

Maar ik gok op bedragen van een 8 a 10 mil voor Maher

28 juni 2013 om 20:58

Ik denk wel dat wij een "ervaren rot" nodig hebben.
Het oogt allemaal wel heel erg jong straks, wat ervaring kan geen kwaad.
Maar zoals je al mooi aangeeft, niet met miljoenen smijten

28 juni 2013 om 21:11

De wijze waarop qua spelers weet ik niet echt, dan ga ik ook met fantasiegeruchten beginnen.

Schaars in de rol van een Poulsen (ajax) en dan binnen het salarisplafond
Boulahrouz, centraal/rechts als een type Ooijer in zijn Ajax dagen
*mits deze spelers willen zullen ze ook binnen het beleid moeten passen

Bel hassani van Sparta halen en eventueel bij een Cambuur of GAE stallen en anders jong Psv, dit is een kleine financiële gok maar die jongen heeft wel potentie

28 juni 2013 om 22:28

Liever niet.. Dan halen ze spelers binnen met een te hoog salaris. Van mij mogen ze alleen komen als ze een speelminuten contract krijgen. Anders maken ze dadelijk dezelfde fout als Feijenoord een paar seizoenen geleden.
Wel ben ik het met je eens dat ze in jonge getalenteerde spelers een gok kunnen wagen, ze hebben inmiddels een mooi transfer bedrag bij elkaar geharkt.

28 juni 2013 om 23:37

@ Jeron ...

Ik weet niet of we echt een meerwaarde gaan hebben in Schaars.
Hij zou vast veel Salaris kosten, en weet niet of hij ons echt "beter" gaat maken.
Misschien als Strootman vertrekt dat hij wel handig is om die positie over te nemen.

Boulahrouz, tsja kost ook veel salaris en denk niet dat je dat moet inversteren in hem, heeft nooit echt indruk achter gelaten vindt ik.

Voor de RB toch gewoon Manolev neerzetten of die Peruzzi/arias halen.
Mocht je manolev verkopen probeer dan Leerdam als back-up te halen, hij is transfer-vrij en ook nog wel instaat om veel te groeien.

Verder proberen Viergever te halen, die kan in de verdedeging en op het middenveld, dus los je op een goedkope manier een aantal problemen op.

Ervaring wordt in dat opzicht dan toch het moeilijkst want het team is dan zo super jong.

''we verliezen in Erik een goede speler met een goed karakter'' Ow goed karakter, is zeker vrij normaal om na een rode kaart de ruiten in te slaan in Eindhoven.
Niets is te gek in Brabant blijkbaar.
PSV krijgt 22 miljoen en spaart ook op facilitaire delen, zoals minder nieuwe ruiten aan te brengen in het Philips stadion.
Goede deal inderdaad.
Nu mag PSV de gehele verdediging vervangen, want met puber Willems, Zanka en de onbezette rechtsback positie kan PSV Champions League voetbal voorlopig vergeten.
Maar daar zijn ze in Eindhoven nog niet achter gekomen. Die krijgen interesse in dure overbodige spelers zoals Assaidi.

28 juni 2013 om 20:57

Pieters heeft vind ik wel een goed karakter. Hij heeft in elk geval alle hoon geincasseerd als een kerel.

Verdedigend hart met Marcelo en Bruma zit redelijk in elkaar lijkt me. Een rechtsback is geen overbodige luxe.

28 juni 2013 om 20:59

Kom op, je gaat toch echt niet menen dat je Marcelo nog in de verdediging wilt zien van psv?
Geef Zanka maar een kans, iedereen schrijft hem al af terwijl hij nog net 5 wedstrijden heeft gespeeld.

28 juni 2013 om 21:03

Ik denk dat het heel moeilijk was om verdediger te zijn in het team van Advocaat. Mertens, Lens en Gini die om de haverklap de bal verspelen op de gekste plekken terwijl jij net inschuift. En een van Bommel die net zo vaak te laat als op tijd was.

28 juni 2013 om 21:06

Zanka wordt niet afgeschreven op 5 wedstrijden, maar ook op trainingen en wekelijkse wedstrijden in Jong PSV. Hopelijk zorgt hij voor een verrassing, maar ik heb weinig vertrouwen in hem!

28 juni 2013 om 23:02

Ik heb wel vertrouwen in Zanka hoor.
Hij is nog jong en in Denemarken en het nationale elftal was hij een beest.
Dit is echt nog niet weg.
Ik denk dat we na aankomend jaar pas echt kunnen zeggen of Zanka iets is.
Voordeel is wel dat hij toch transfer-vrij was dus geen geld gekost heeft (op de salaris kosten na dan.
Maar kom op zeg, aub geen Marcelo meer, die glijd al uit als er een bal in zijn buurt komt.
Enige manier waarop hij kan dekken is als hij aan zijn tegenstander vast gelijmd zit.
Nu Pieter verkocht is zou ik Maher en Viergever voor zo'n 10 miljoen proberen te halen.
Viergever is op meerdere posities te plaatsen.

29 juni 2013 om 08:07

haha ga je mond is wassen,marcelo?
Hoop dat die vent zo snel mogelijk weg is.
Ik wil Zanka nog wel het voordeel van de twijfel geven.

28 juni 2013 om 20:58

Wat is dit voor onzin?
PSV heeft helemaal geen interesse in Assaidi, niet alles dat op internet staat klopt.

28 juni 2013 om 23:59

Hebben we ook absoluut niet nodig ....

Narsingh - Josefzoon - Overbeek

en de andere vleugel : Depay - Bakkali, met het voordeel dat Josefzoon op beide vleugels kan spelen, en wijnaldum ook nog op RV

29 juni 2013 om 02:19

Klopt, ik denk alleen niet dat Van Overbeek ooit het niveau gaat halen. De vleugels zijn inderdaad wel goed bezet, de komst van Assaïdi (wat uiteraard niet zal gebeuren) is wat mij betreft het einde van tijdperk Brands.

28 juni 2013 om 21:43

Assaidi komt niet naar Psv, denk je echt dat een Nederlandse clubs zijn salaris kan betalen. Maak je niet druk PSV heeft nog tijd zat om een verdediger te halen.

28 juni 2013 om 22:31

Ik hoop het voor ze. Voordat de voorrondes van de Champions League begingen moet PSV ieder geval ze verdediging rond hebben om nog een beetje kans te maken.
Feyenoord maakte vorig jaar dezelfde fout door Pellé bijvoorbeeld pas te halen toen ze Europees al klaar waren in Augustes als nummer 2 van Nederland.
Feyenoord had zoveel kansen nodig maar ze hadden geen echte spits. Met Immers braken ze geen potten.
En PSV heeft juist zwakte zitten in hun verdediging!

29 juni 2013 om 00:54

Jesus man overdrijf niet zo !! Als het een deur was geweest in plaats van een raam was het niet eens opgevallen !!

Zo'n seizoen en laten vertrekken voor 3,5 miljoen, veel te weinig. Minimaal voor 10 miljoen moeten gaan. Brands maakt weer een fout, ik wordt echt gek van die man.

Een hele opruiming voor PSV en Pieters zal ook niet de laatste zijn.
Denk dat Toivonen en Strootman ook nog wel zullen gaan. Nu zal Maher wel definitief gehaald worden.

Zo dat zal het onderhandelen met AZ er niet eenvoudiger op maken. Die hebben bloed ( lees geld) geroken.

3,5 is een prima bedrag. Of ik blij ga zijn met deze transfer hangt wel f van de ontwikkeling van Willems en wt hem betreft zie. Ik dat nog niet zo zitten.

OT: Het is wel erg stil rondom de vermeende, al in kannen en kruiken zijnde, transfer van Strootman naar Manu. Althans als we de Engelse bookmakers mochten geloven was dat allemaal al rond en zou dat na het EK -21 bekend gemaakt worden.

Come on, nu nogmaals proberen Karim Rekik te halen om naast Bruma te spelen.
Daarnaast Maher en voor mij is het rond (of nog een rechtsback). selectie met grotendeels jonge Nederlandse toptalenten.

Is het gek maar willems heeft het dit jaar niet goed gedaan hoor ik had toch verwacht dat pieters een van beter factoren achterin zou blijven. Zou hij het voor het geld gedaan hebben?

28 juni 2013 om 21:05

Wou je zeggen dat pieters dit jaar goed heeft gespeeld ?
Bij Zwolle thuis een verschikking en tegen ajax thuis rond uit lachwekkend.
Ik denk dat psv hier goed aan gedaan heeft, wordt tijd om schoon schip te maken, we zijn goed bezig zo.
Who s next ? Toivonen ?

Als je als Psv alle vertrouwen in Willems, dan is het een goeie zet om Pieters te verkopen als je dan ook nog eens 3,5 miljoen voor hem toucheert dan doe je hele goeie zaken heeft een 1jarig contract laatste jaren meer in het ziekenhuis dan op het veld gezeten dus prima gedaan.

Dit is een mooi bedrag voor PSV en een mooie transfer voor Pieters. PSV kan met de inkomende bedragen aan transfers verder versterken nadat Bruma en Jozefsoon zijn gekomen. In de achterhoede zou er nog een RB moeten komen en misschien nog een Cv.

Voor Pieters mooi dat hij toch naar de Premier League kan gaan. Nadat Newcastle niet doorging kan hij nu mooi naar Stoke dat met Hughes goed voetbal wil neerleggen. Centraal zie ik hem geen plaats veroveren vanwege het duo Huth en Shawcross maar als linksback kan hij zeker een basisplaats veroveren.

Vind ik niet zo'n slimme keus van hem. Hij had voor z'n kans kunnen gaan als Lcb, wat toch z'n eigenlijke positie is, ook voor het NL elftal. Kan hij eventueel volgend jaar nog de stap maken maar dan beter dan Stoke (met alle respect.)

Snap niet waarom zoveel mensen zeggen dat psv een koopclub heeft, sommige clubs hebben niet zoveel talent in de jeugd. Dan gaan ze het anders doen, dan kopen ze spelers en verkopen ze het met winst zo je nu ook kan zien. Nu zullen er ook aankopen gedaan worden omdat je natuurlijk niet een heel team kan vaststellen met jeugdspelers. Je moet ook wat kopen met 22 Miljoen.

Prima zaken gedaan door Psv. Hoop dat ze gaan nu hun selectie invullen met de juiste aankopen vooral in de verdediging. Maher lijkt me nu definitief naar PSV te gaan. Mooie transfer voor Pieters. Succes!

22 miljoen binnen. Daar gaat ongeveer 4 miljoen weer vanaf gezien Bruma 3,5 en Jozefzoon 400.000 kost. Dan blijft er dus rond 18 miljoen over voor de rest! Prima bedrag om het elftal van vers bloed te voorzien.

Pieters nu dus ook vertrokken. Hopelijk gaat hij het goed doen bij Stoke City. Oranje kan wel wat concurrentie gebruiken op de linksback positie.

Nog twee aankopen achterin en Maher. Dan is PSV wel klaar voor het seizoen 2013/14 denk ik.
Achterin naast Bruma mag Zanka ook wel een echte kans krijgen. Het zou echter geen kwaad kunnen om voor die positie nog iemand achter de hand te hebben.
Op de positie van Maher zou Hiljemark ook kunnen spelen. Maher zou dan op de "10-positie" kunnen spelen in plaats van Wijnaldum. De voorbereiding is daarvoor om uit te testen wat het beste is. Op de vleugels hoop ik dat Depay zijn kans krijgt en ook grijpt en dat Narsingh goed terugkomt van zijn blessure.
In de spits lijkt Matavz me de eerste keuze. Wel hoop ik dat Locadia veel meer minuten krijgt dan het geval was onder Advocaat afgelopen seizoen.

Iedereen die Stoke als een sportieve stap vooruit ziet kan ik niet serieus meer nemen . Man U/man C/chelsea en Arsenal zijn sportieve verbeteringen !! Liverpool Tottenham en Everton zijn gelijkwaardig, de rest is beduidend minder dan PSV .

28 juni 2013 om 21:24

Maar hij heeft wel beduidend meer kans om bij stoke zich in de kijker te spelen bij clubs zoals Man U en Chelsea dan bij Psv.

28 juni 2013 om 22:10

Liverpool gelijkwaardig aan psv?! En tottenham en everton? Ga snel je mond spoelen, als er 1 club in de buurt komt is het ajax en dan zeg ik in de buurt en psv al helemaal niet.

28 juni 2013 om 22:30

Hmmmm correct me if i'm wrong , volgens mij heeft Ajax in 1 seizoen gewonnen van United en City !! Het Engelse voetbal is al lang niet meer wat het geweest is !!

28 juni 2013 om 23:06

@ Sonnydo

en één zwaluw maakt nog geen zomer.

29 juni 2013 om 09:09

@sonnydo
Tottenham en Liverpool zijn gelijkwaardig???? PSV vriend, jij zou een ban moeten krijgen hier.zulke domme opmerkingen kunnen echt niet. Prachtige clubs met historie, aanhang en een budget daar kan die bedrijfsvereniging van jouw nooit aan tippen. Neem jouw dus niet serieus!!

Veel geld voor in mijn ogen een hele beperkte verdediger. Sterker nog, in mijn ogen kan hij er niets van. Maar dat geldt ook voor Willems eigenlijk. Als je dan nog 3,5 miljoen toucheert, mag je in je handen klappen.

Mooie stap van pieters van dat geld kan psv maher en nog een goeie verdediger halen want dat hebben ze echt nodig

Nu alleen Toivonen en Tim Matavz nog verkopen, Een fitte Pieters is en blijft gewoon een goede Lb.
3.5 miljoen met de duur van 1 jarig contract mag je gewoon heel te vrede zijn. Wat mensen niet moeten vergeten is dat het vrij lastig is om buitenlandse spelers aan te trekken die PSV direct beter maken vooral op de rechtsback positie. Ik ben benieuwd hoe de verdediging er voor aankomend seizoen voor staat.

Erik Pieters, wat moet ik hier nou weer over zeggen.. Stoke City is natuurlijk een zeer bijpassende club voor deze lompe houthakker Erik. Zag hem voor z'n doorbraak bij PSV geregeld voetballen bij de beloften hier hakte ie als het ware als een hakbijl op verschillende benen in, kreeg talloze keren de rode prent te zien.. Zal waarschijnlijk ook de inworpen van dhr. Delap geregeld binnen 'rousen'

Als straks Lens, Toivonen, Mertens, Pieters, Zoet, Waterman, Marcello, van Bommel, Strootman, Bouma, Engelaar, Hutchinson, de Rijck en Manolev allemaal weg zijn.... ik denk eerlijk gezegd dat Maher zich nu wel even achter de oren krabbelt. Die komt in een PSV in opbouw terecht met een onervaren trainer. Ik zou behoorlijk flippen als PSV supporter. Heeft dan niemand door dat het best een puinhoop is bij Eindhoven?

28 juni 2013 om 21:55

Blijkbaar niet, ik durf gerust nu al te voorspellen dat ze om de plaatsen 3-4 gaan spelen, onervaren trainer idd, die er al niet veel van bakte toen hij Rutten moest opvolgen vorig jaar. Teveel ervaring weg, met Bruma, Depay moet je nog maar zien of ze verbeteringen zijn, teveel nieuwe spelers kost gewoon te veel tijd om aan elkaar te wennen, vrees dat zelfs CL een brug te ver is zo

29 juni 2013 om 11:15

Ja, ik snap de goede stemming in Eindhoven ook nog niet helemaal. Verleden jaar is PSV gered door een sterke aanval die nu verkocht is. De verdediging wordt versterkt met een jochie die de afgelopen jaren eerder achteruit is gegaan in zijn ontwikkeling en er is een rechtsbuiten voor de tribune gehaald. Van Bommel, Hutichinson en Bouma zijn niet de beste maar waren wel de beste die PSV had afgelopen jaar. Geen vervangers. Alle hoop lijkt gevestigd op een 19 jarige Maher. Waar dat vertrouwen vandaan komt is me een raadsel.

Goed nieuws. Toivonen nog verkopen, linksback erbij, Maher kopen, nog een centrale verdediger en PSV is helemaal klaar voor aankomende seizoenen. Dit team kan met de juiste trainer aan het roer nog flinke stappen maken en het Ajax enorm lastig maken in de Eredivisie en het heeft veel potentie ook Europees gezien. Het is dan wel de vraag hoe lang Strootman bij PSV wil blijven.

28 juni 2013 om 21:36

Voor alsnog is ajax een team met spelers op een positie (geheel) en is PSV nog wat losse individuen maar ik denk dat cocu er wel een mooi geheel van kan maken. Geef het de tijd!

Heeft Stoke wel goed gekeken? De andere linksback, Willems, heeft een superverre ingooi en niet Pieters! :P

28 juni 2013 om 21:58

Willems???

Willems heeft in Nederland nog zat te leren, die is nog lang niet klaar voor het buitenland. En je denkt toch niet dat Stoke city een speler gaat halen, omdat hij super ver kan ingooien.

een echte win win situatie, Pieters begint bij een nieuwe club in een andere competitie en PSV toch lekker wat geld in het laatje opgebracht. goed om te zien.
veel succes Pieters bij je nieuwe club!

Heeft Stoke zich al verzekerd voor ruitschade?

Pfff niet te hopen voor PSV dat ze met Willems linksachter het seizoen door moeten. Wat heeft die gozer slecht gespeeld het afgelopen seizoen. Alweer een speler kwijt en het geld stroomt binnen. Geld om misschien eens de tekorten in te korten maar nee niet Psv, die gaan meteen weer kopen kopen kopen. Dacht toch echt dat het roer omging en dat heel veel jeugd de kans zou krijgen, eigen jeugd. Maar als ik al die berichten weer lees en namen van mensen die worden binnengehaald dan haal ik mijn schouders op en denk ik Oh ja het was Psv, die hopen ooit weer eens een kampieonselftal bij elkaar te kopen.

Ongelooflijk wat een blinde paarden bij stoke city haha. Psv lacht in zijn vuistje hiermee.

Geweldig om te lezen hoe geld geil ze allemaal zijn in Eindhoven, einde van de rit zal het weer een teleurstelling zijn voor de lampkes. Elk jaar kopen, kopen, kopen, maar geen resultaat, beetje jammer.

28 juni 2013 om 22:06

Sorry, maar dit doen ze helaas goed. Alle drie zijn voor een maximaal verkocht. Wat wil je nog meer?

28 juni 2013 om 23:08

@ Jamestheman ...

Volgens mij is het tot nu toe nog alleen maar verkopen, verkopen, verkopen geweest.
En je kan niet alleen maar jeugd de kans geven, je hebt mensen nodig die er straks ook staan.
Anders eindig je tussen plek 5 t/m 9

Kan me niet voorstellen dat Psv kampioen gaat worden wel veel wijzigingen. Lijkt me niet dat Cocu daar snel een goed draaiend team van kan maken. Ze verkopen een hoop doelpunten.

28 juni 2013 om 23:10

@ Freakyboy ...

Psv "moet" ook geen kampioen worden.
Mocht dit wel het geval zijn is dat natuurlijk meegenomen.
Psv zit in een nieuw proces, en met veel nieuwe spelers die komen, en oude die gaan zal het ook wel tijd kosten om daar een patroon in te krijgen.
Is ook niet erg, één stapje terug om straks meerdere vooruit te maken.

PSV kan hier tevreden mee zijn. 3,5 miljoen vangen is niet mis. Met Willems heb je toch een goede linksback die nog veel kan groeien. Ik hoop dat ze met dit geld een goede verdediging kunnen kopen.

PSV heeft nog aardig wat spelers nodig.
Linksback (vervanger Pieters)
Centrale verdediger (vervanger Marcelo)
Rechtsback (vervanger Hutchinson)
Centrale middenvelder (vervanger Van Bommel/engelaar)
Eventueel aanvallende middenvelder (vervanger Toivonen)
Linksbuiten (vervanger Mertens)

Ik weet niet of ze dat gaan redden met 22 miljoen, als 1/3 al aan de vervanger van Van Bommel (maher) wordt uitgegeven.....

28 juni 2013 om 22:45

Linksback (willems)
Centrale middenvelder (hiljemark)
CAM (maher)
Linksbuiten (depay)

28 juni 2013 om 22:49

Ja, dan wordt de spoeling wel erg dun he, gaan ze er wel erg op achteruit.
Willems, Hiljemark en Depay waren er al, dus nu 3 spelers minder in de selectie?
Ze zullen toch nog een verdediger en een aanvaller erbij moeten halen..

28 juni 2013 om 23:03

Dat betekent niet dat ze minder zijn. Als je duur betaalde spelers als Mertens en Lens heb moet je ze ook laten spelen. Zou namelijk zonde zijn als je ze op de bank laat zitten. Depay is naar mijn mening nu al beter is dan mertens. Kijk maar eens een filmpje op youtube van hem. Volg die jongen al jaren en die heeft zo'n potentie, alhoewel hij zijn ''rapcarriere'' toch stop zal moeten zetten. Hiljemark is inderdaad nog maar te zien. Willems heeft de laatste 1,5 jaar gewoon basis staan. Die moet je nu niet weg doen.

28 juni 2013 om 23:19

Josefzoon kan op links en rechtsbuiten als stand in.
Narsingh is straks terug dus heb je de vleugels dubbel bezet met een Bakkali/depay en Narsingh/josefzoon ...

Ik denk dat we moeten proberen Viergever te halen in combi met Maher.
Viergever is op meerdere plekken inzetbaar, dus een "extra slimme aankoop" die meerdere problemen zou kunnen oplossen.

Ik zou in het centrum Bruma-zanka-viergever zetten/laten uitvechten.

Mocht strootman blijven moet je hem als een verdedigende mid. gebruiken met Maher en Wijnaldum voor hem als creatievelingen.

Ik zou zeker nog een RB proberen te halen en anders Manolev daar neerzetten, zo slecht is hij ook weer niet, het ziet er alleen "lomp" uit als je al die beelden achter elkaar plakt.
Aan inzet ligt het zeker niet.
Misschien nog verder polsen bij die Peruzzi en/of Arias?

Zou dan zo spelen:

Alleen de vleugels iets meer naar buiten, en Locadia meer echt in de punt.

Zoet
Manolev?
Bruma
Zanka/Vier.
Willems
Strootman
Wijnaldum
Maher
Locadia
Narsingh
Depay

In totaal 22 miljoen, wauw.
Daar kun je een hoop stadiongrond voor kopen.

Het is en blijft een ordinaire koopclub! P$V

28 juni 2013 om 22:45

Huh, heb je het bericht wel gelezen?

28 juni 2013 om 23:21

@ Snooze

Ik zal het maar als een compliment zien

En nu alles meteen opmaken! Kopen kopen kopen!

De glaszetters in stoke.zullen blij zijn er zal wel.dubbel gewapend glas.besteld zijn.

Veel succes. Vond hem niets toevoegen aan Psv.

PSV is lekker aan het cashen zeg.
Veel succes in Engeland.

bruma en jozefzoon gehaald voor 3.4m
pieters verkocht voor 3.6m
goede zaken brands!!

En dan zeggen de meeste hier dar vitesse een koopclub
Is?

28 juni 2013 om 23:23

@ blackyellow.

Volgens mij hebben we nog altijd veeeeel meer verkocht dan gekocht, dus klopt het niet echt wat je zegt.
Al zou Maher komen hebben we nog altijd meer inkomsten dan uitgaven, maar leuk geprobeerd.

Oh nee.. Die van Stoke zagen hem dat raampje inslaan en dachten dat het precies de agressie was die ze nodig hadden.

Ze kunnen cashen wat ze willen bij PSV maar er is heel wat mis daar, de beer komt nog wel los.

28 juni 2013 om 23:22

Frustratie dat je het nu geen koopclub meer kan noemen? Wat is er mis hier? (-;

28 juni 2013 om 23:24

Laten we hier van genieten ....
Wij zijn altijd een koop-club geweest, en dat maakt me geen zak uit.
Blijkt toch een soort van jaloezie te zijn denk ik dan zo.
Is ook moeilijk om te accepteren dat het zo lekker loopt met de bedragen die binnen komen (op dit moment dan)

28 juni 2013 om 23:31

Zolang we kopen en met winst verkopen maakt het ook geen zak uit. Mertens en Lens hebben ons een mooi bedrag opgeleverd en als Toivonen niet moeilijk doet verdienen we daar ook nog 1.5 miljoen op. Lijkt me prima.

28 juni 2013 om 23:40

Precies ... en dan maakt een aankoop die flink wat moet kosten (zoals maher in dit geval) ook niet uit, als je de rest maar op een slimme manier doet en niet met miljoen smijt

29 juni 2013 om 00:37

Inderdaad. Ben wel tevreden met de nieuwe weg die PSV nu inslaat.. Volgens mij hebben we volgend jaar een hele goede selectie.

Ik ben erg blij dat Pieters vertrokken is. Ik vond hem altijd een beetje overschat en een beperkte verdediger. En na zijn lange blessure heeft hij alleen een rooie kaart gepakt , ruit ingeslagen en een enorme blunder begaan tegen Ajax. Dus ik denk dat dit voor beide partijen erg mooi is. Psv verdiend nog wat centen aan hem en Pieters gaat de mooiste competitie ter wereld spelen.

Prima club voor Erik Pieters. Een andere omgeving en een mooie uitdaging om je weer te tonen aan de buitenwereld. Als Ola Toivonen ook nog naar Engeland verkast dan heeft Marcel Brands het uitstekend gedaan. Jozefzoon is ideaal om erbij te hebben en Bruma is echt goede stopper voor Eredivisie begrippen. Als PSV nu Viergever en Maher haalt in een 'package' deal van de - 11 miljoen ben ik helemaal blij. Heb je gelijk de vervangers van Pieters en Toivonen. Daarnaast hoop ik nog binnen enkele weken op een vertrek van Manolev. Derijck, Marcelo en Ritzmaier (verhuren of eventueel Jong Psv). En daarna een rechtsback halen in de persoon Arias en middenvelder Schaars als een leiderstype en als soort routinier. Dan is de selectie al redelijk op orde en kan je gaan kijken of de jeugdspelers goed genoeg zijn de komende weken. Mooie klus voor Philip Cocu en zijn stafleden.

Aankopen:

Zoet (was verhuurd aan Rkc) is al gearriveerd 0 €
Tamata (was verhuurd aan Roda JC) is al gearriveerd 0 €
Manolev (was verhuurd aan Fulham FC) doorverkoop 0 €
Bruma (chelsea FC) is al gearriveerd ± 3.000.000 €
Jozefzoon (rkc) is al gearriveerd ± 400.000 €
Maher (az) is in onderhandeling ± 8.000.000 € (?)
Arias (sporting Portugal) kandidaat rechtsback ± 2.000.000 € (?)
Viergever (az) prima alternatief voor Pieters ± 3.000.000 € (?)
Schaars (sporting Portugal) ervaring en leider ± 2.000.000 € (?)
=
Totaalbedrag aankopen ± 18.400.000 € (?)

Verkopen:

Lens (dynamo Kiev) opgevangen door Jozefzoon ± 9.000.000 € (?)
Mertens (s.s.c. Napoli) opgevangen door Bakkali ± 9.500.000 € (?)
Pieters (stoke City) opvangen door Viergever ± 3.600.000 € (?)
Toivonen kan naar het Engelse Norwich City ± 5.600.000 € (?)
Manolev is afwachten op aanbiedingen ± 1.000.000 € (?)
Derijck is afwachten op aanbiedingen ± 1.000.000 € (?)
Marcelo is afwachten op aanbiedingen ± 1.500.000 € (?)
Ritzmaier is aan PSV zelf; verhuur of Jong PSV ± 0 € (?)
Engelaar is transfervrij vertrokken ± 0 € (?)
van Bommel is gestopt ± 0 € (?)
Bouma is transfervrij vertrokken ± 0 € (?)
Waterman is transfervrij vertrokken ± 0 € (?)
Hutchinson is transfervrij vertrokken ± 0 € (?)
Vukovic is transfervrij vertrokken ± 0 € (?)
=
Totaalbedrag verkopen ± 31.200.000 € (?)

PSV selectie 2013/2014 (alle posities dubbel bezet; 23 spelers) :

Doelmannen: Tyton, Zoet en Bertrams
Rechts achter: Arias en Brenet
Rechter centrale verdedigers: Bruma en Zanka
Linker centrale verdedigers: Viergever en Hendrix
Links achter: Willems en Tamata
Rechts centrale middenvelder: Wijnaldum en van Ooijen
Centrale middenvelder: Strootman en Hiljemark
Links centrale middenvelder: Maher en Schaars
Rechts voorin: Narsingh en Jozefzoon
Centrumspits: Matavz en Locadia
Links voorin: Depay en Bakkali

De testspelers of ze goed genoeg zijn Bertrams, Brenet, Hendrix, Tamata, van Ooijen en Bakkali.
Hopelijk trainen in de voorbereiding ook andere talenten mee. Zoals Koch en van Overbeek aangezien Narsingh nog herstellende is van een blessure en achterin zijn er veel testspelers.
Je zou ± 13.000.000 € winst kunnen maken op verkopen - aankopen. En je past jeugd in en er staat een gretige selectie aan de aftrap. Er zijn nog enige twijfels over Tamata en van Ooijen of ze nog verhuurd worden en eventueel verkocht. Daarnaast wilt Tyton 1e doelman worden en als hem dat niet lukt bij PSV wilt hij deze transferperiode vertrekken (± 2.500.000 €). Dat is ook logisch anders staat hij 2 jaar stil in zijn ontwikkeling. Wat PSV dan moet doen is Gomes halen of een ander betrouwbare sluitpost met Eredivisie ervaring voor weinig geld. En als Strootman vertrekt moeten we dat per direct vervangen met een allround middenvelder met gif. Neem aan dat Strootman een kleine 15.000.000 € kost, anders altijd afwijzen. Het is namelijk een belangrijke schakel en is tevens de nieuwe aanvoerder. Daarnaast kan Matavz nog wel eens in beeld komen bij andere clubs in het buitenland, aangezien Locadia een potentiële basisspeler is. Hopelijk maakt Cocu een duidelijke afweging wie de centrumspits word en hopelijk komen Maher, Arias en Viergever binnenkort richting PSV en Schaars als ervaren kracht. Dan staat er weer een sterke selectie met potentie en Nederlands bloed die goed genoeg is om tot de laatste snik mee te strijden om de titel en de beker van Nederland en hopelijk bereiken we groepfase van Champions League zou mooi begin zijn van Cocu's tijperk in Eindhoven.

28 juni 2013 om 23:48

Ik kan me grotendeels wil vinden in wat je allemaal zegt.
Ik denk alleen dat we Schaars moeten halen als Strootman vertrekt, want hij kost denk ik veel salaris, en waar wil je hem gebruiken als strootman blijft?
Ik denk niet dat Schaars genoegen neemt als een reserve speler.

Verder zou ik wel graag een ervaren spelers erbij hebben (tegen en niet te dure prijs/salaris)
Want het oogt relatief jong allemaal.
RB is prima, Manolev, mocht hij weg gaan kan je Arias/peruzzi proberen te halen, mocht dit niet lukken misschien Leerdam ?
Hij is jong, transfer-vrij en er zit absoluut nog rek in.

Misschien zo spelen dan :

Zoet
Man/Aankoop
Bruma
Zank/Vier.
Willems
Strootman
Wijnaldum
Maher
Locadia
Narsingh
Depay

Lekker seizoen heeft die kloot gedraaid

Ben blij dat ie weg is, had hem nooit een goede verdediger gevonden.

Kunne ze eindelijk de gemeente iets terug betalen belachelijk hoeveel de gemeente investeerde

Ongelooflijk goede deal gezien het aantal wedstrijden Pieters heeft gespeeld dit seizoen. Over het algemeen ben ik erg benieuwd wat PSV precies van plan is. Veel ervaren spelers zijn vertrokken en ik vraag me af of het nu niet te jong wordt. Waarschijnlijke middenveld: Strootman, Maher & Wijnaldum. Aanval: Depay, Locadia en Narsingh. Allemaal erg jong maar wel goede talenten met veel potentie. Vind het trouwens positief dat er veel Nederlanders naar PSV worden gehaald.

Pieters was het grootste verdedigende talent van Nederland, maar heeft een ongelukkige twee jaar achter de rug. Hopelijk kan hij hetbten goede draaien bij Stoke.

Met de oorlogskas Maher en BMI ophalen en de transfervrije Leerdam. Dan doe je goede zaken.

Willems is nu het grote jonge talent. Laat hem dus maar lekker staan. Europees voetbal is de doelstelling, dus dat moet wel lukken.

Ik denk dat het een erg spannende wedstrijd wordt bijvoorbeeld als Spanje in de aanval is of andersom wordt mooie onderlinge duels denk ik zelf

Uitstekende transfer voor PSV want met de zwakke Pieters achterin win je de oorlog niet. Dit gaat hem ook het WK kosten. PSV moet Viergever ophalen en nog een goede back.

vooropgesteld heeft brands een prestatie neergezet door 3,5 miljoen te vangen voor een speler die de afgelopen twee jaar nauwelijks iets bewonderingswaardigs heeft laten zien op het veld. Een speler met een jaar contract die zichzelf niet in de hand heeft. Daarvoor gemeende complimenten naar brands. Verder vind ik dat je voor iedere vorm van beleid van een club respect moet hebben. Echter wat door cocu en het management van psv naar buiten toe werd gecommuniceerd is geheel in strijd met wat ze nu dus doen. Niet eerst kijken naar wat er voor kwaliteit en talent in de opleiding rondloopt maar weer de transfermarkt op voor nieuwe spelers. Ik begrijp best wel dat je voor de vervanging van Mertens en lens echt buiten de opleiding moet kijken maar als je dan interesse hebt in viergever en ene arias (die blijkbaar al twee jaar nauwelijks heeft gespeeld dus blijkbaar kan deze niet aanhaken). dan vraag ik me af of er echt niets rondloopt in verdedigend opzicht in de jeugd. Het lijkt mij dat psv net als de afgelopen pakweg 30 jaar, ervoor kiest om snel spelers te kopen. Op zich is daar niets mis mee maar communiceer dat dan niet naar buiten toe dat je het over een andere boeg gooit. Psv is een koopclub en geen opleidingsclub en daar is niets op tegen. Maar zo zorg je wel voor verontwaardiging bij jeugdspelers die nauwelijks of geen kansen krijgen

Huh, dit haalt Ajax toch altijd binnen na verkoop van één topspeler?

Ik begrijp dat PSV ook echt niet trouwens..het ene jaar kopen ze voor recordbedrag middelmaat in om het jaar daarop enig talent voor veel te weinig van de hand te doen aan degredatieclubjes in 'topcompetities'. De PL wordt hier al jaren overschat. Geld is niet alles menschen. Ajax-mancity, Man.utd-ajax (c-garnituur) zijn twee mooie maatstafen hiervoor.

3,5 nog veel geld voor deze matige speler.
Denk niet dat ie het gaat redden in de PL.

Weer een nieuwe coach, weer een nieuw elftal en waarschijnlijk weer een boel geld in omloop binnen de club.
Ben benieuwd wat het wordt met cocu en psv dit seizoen.
Ook al zie ik Cocu wel dezelfde potentie als in Frank de Boer, toch denk ik dat het voor een beginnend coach moeilijker is om te starten met een transferperiode.
Ik denk dat het een mooie strijd wordt met feyenoord om de 2de plaats.

Het geld brand in de zakken, iedere euro die binnenkomt gelijk uitgeven!!!!!!!. p.s. Mertens gekocht voor 6 miljoen euro + 1 miljoen salaris per jaar... totaal 8 miljoen aan kosten. Binnen 9 miljoen. Laten we die 9 miljoen dan gelijk weer uitgeven aan een speler, wat maakt ons het uit!!, we moeten CL spelen!

Toivonen gekocht voor 3 miljoen, verkocht voor 5, maar wel 1 miljoen salaris per jaar. Dus break even. Als je zijn transfersom gebruikt voor het halen van spelers kost je dat dus geld, je hebt het niet!!!!!

22 miljoen klinkt leuk, maar wat hebben die spelers je gekost en wat hebben ze opgebracht??!!!

Het is niet 22 miljoen binnen, dan ook 22 miljoen te besteden.

Mensen zijn dom, media is dom, media wil nieuws, media wel opwinding!!!

29 juni 2013 om 04:13

Ik lees ook bovenstaande mails en zet mijn vraagtekens. Lens (3,5 miljoen), Pieters (2,5 miljoen) en Mertens (8,5 miljoen) hebben in totaal 14,5 miljoen gekost (bron transfermarkt.co.uk).

Zet dit af tegen de 22 miljoen aan inkomsten en je houdt een positief bedrag over van 7,5 miljoen waarover belasting, afschrijvingen en opleidingsvergoedingen van betaald moeten worden. Dus zo ziet het financiële plaatje (en wat PSV te besteden heeft) er toch anders uit!

3,5 miljoen voor een speler waar ze een jaar geleden nog bijna 8 voor wilden betalen is natuurlijk erg laag. Pieters heeft een rot seizoen achter de rug, maar is in potentie een uitstekende back die
nog veel kan groeien. PSV had hem een jaar geleden moeten verkopen of verlengen. Dan lees ik
dat brands het goed doet??? Waarom...omdat er clubs zijn die spelers willen kopen? Daar heeft Brands weinig aan gedaan, en de bedragen worden niet door hem bepaald. Dat zijn de bedragen die zowat meteen geboden zijn door de kopende clubs. Al met al verlies je 3 hele goede spelers en het
is nog maar de vraag of je dezelfde kwaliteit terug krijgt. Strootman zal ook niet happy zijn......
Ola tja...zelfde verhaal als Pieters...net voor zijn blessure werden er bedragen genoemd van 14 miljoen.
Als dat al betaald zou worden...meteen doen want dat zou je er nooit meer voor krijgen.

Al met al ben ik niet zo lyrisch. Het zou goed zijn als men niets investeert en bouwt met de jeugd.
Dat zal in het begin moeilijk zijn, maar soms moet je eerst zaaien om vervolgens te kunnen oogsten.
Brands riep 2 jaar geleden toch zo hard dat PSV geen koopclub zou zijn??
Ze moeten net als Ajax de talenten overal vandaan halen en bouwen. Nu zijn die talenten niet zo happig om naar PSV te komen omdat de kans op speeltijd niet groot is. Als je DAT kunt veranderen komen de talenten graag, want het blijft toch een club met een fantastische uitstraling

Psv zal niet alles uitgegeven en misschien hebben ze niet heel winst geboekt als je de transferkosten er van aftrekt voor deze jongens maar wat veel mensen vergeten is dat de tranfersomen die betaald zijn voor deze spelers allang zijn afgeschreven, dit gebeurt net las bij de meeste clubs met een bepaald bedrag per jaar. Dus Mertens heeft zeg even 7 miljoen gekost als je dan 1,5 miljoen per jaar afschrijft op je begroting voor ze transfersom heb je nu dus een ''boekwinst'''van zoon 6 miljoen ofzo ( weet niet precies wanneer mertens gekocht is) . Dus die vergelijkingen met tranferskosten aftrekken van opbrengsten gaat niet helemaal op.

Mooie transfer voor zowel Pieters als Psv. Ik neem aan dat er buiten Bruma nog een verdediger komt? Jammer dat van Dijk al weg is echt hartstikke jammer. Van der Hoorn, Viergever, BMI of een buitenlandse (routenier)? Ik ben benieuwd. Ze kunnen ook een beetje creatief zijn en kijken wat er te huren valt op dat gebied.. Talenten op komst namelijk.

Ik hoor hier veel mensen roepen knap van Brands en/of knap van psv,
maar wordt een speler niet gewoon verkocht door een zaakwaarnemer..

29 juni 2013 om 06:22

en wie doet er onderhandelingen en handelt het af voor psv.
Een zaakwaarnemer handelt juist in het belang van de speler, die heeft niks met het bedrag te maken wat beide clubs overeenkomen

29 juni 2013 om 06:50

Dat lijkt me dus wel, een speler wordt aangeboden door hun zaakwaarnemer
of dacht jij dat geadventeerd word door de club.

29 juni 2013 om 22:44

Volgens mij informeert een club bij een zaakwaarnemer (en club) als er interesse is in een speler, anders kan iedereen gaan "soliciteren" bij Barca en Madrid of ajax - psv in nederland

Al twee seizoenen pech gehad met blessures en alles en nog maar een contract voor één jaar. Dan is 3,5 miljoen heel netjes gehandeld van Brands. Ik wens Erik alle succes in Engeland, niet zo'n mooie club m.i. maar zeker een prachtige competitie en waarschijnlijk financieel ook wel een stapje vooruit.

Hoor iedereen over een rechts back, maar jullie hebben een links back Nu nodig. Willems kan "helemaal niets en is iemand die je niet in je selectie wil hebben. Blaaskaak eerste klas. Waar gaat Manolev eigenlijk naartoe?? Wel lachen als die 2 er gewoon de eerste wedstrijd in staan. Ga je weer meteen de mist in,net als vorig jaar bij Rkc! Pieters heeft dus nu ook afscheid van het WK genomen,gaat het niet redden daar. Stoke speelt ook nog eens lange halen snel thuis voetbal.en daar heb een goede lange pass voor nodig. Bruma heb ik te weinig zien spelen om daar een oordeel over te hebben,maar er zal toch echt nog wat aan de achterhoede gesleuteld moeten worden. Schaars en Maher halen allemaal prima,maar een elftal opbouwen doe je altijd bij het begin: de Achterhoede

29 juni 2013 om 09:25

Een back is een vrij onbelangrijke positie. Ajax werd zelfs kampioen met blunderaars Blind en Van Rhijn.

Ik zie liever dat ze BMI halen: een sterke as, daar gaat het om.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren