Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Eriksen hoopt Thiago op te kunnen volgen bij Barça'

Laatste update:

Borussia Dortmund en Liverpool worden maar niet concreet, maar Christian Eriksen baalt daar niet van. Thiago Alcántara staat namelijk in de belangstelling van Manchester United en Sport weet dat Eriksen hoopt dat hij bij een transfer van de Spanjaard in beeld komt als opvolger. Volgens de Spaanse krant hoeft de middenvelder van Ajax echter nergens op te rekenen.

/

Barcelona is in eerste instantie op zoek naar een nieuwe centrumverdediger en heeft de financiële middelen hard nodig bij een poging voor Thiago Silva van Paris Saint-Germain. Tito Vilanova denkt niet dat het nodig is om een opvolger voor Thiago te halen, omdat de coach het wel ziet zitten in Sergi Roberto. Hij kwam in het afgelopen seizoen nog niet verder dan een invalbeurt in een competitiewedstrijd van het eerste, maar zou volgend jaar meer aan bod moeten komen.

De scouts van Barcelona zijn positief over de 21-jarige Eriksen, maar de Deens international is op het moment simpelweg niet nodig bij de landskampioen van Spanje. De vraag is nu of hij Ajax nog wel zal gaan verlaten: Eriksen heeft nog maar een contract voor een jaar en wil graag naar het buitenland, maar vooralsnog speelt er niet veel rondom de technicus. Borussia Dortmund en Liverpool zijn weliswaar veelvuldig met Eriksen in verband gebracht, maar lijken zich toch te richten op andere spelers.

Eriksen heeft er drieënhalf jaar in het eerste elftal van Ajax opzitten en speelde 109 competitiewedstrijden voor de Amsterdammers, waarmee hij driemaal kampioen van Nederland werd. Frank de Boer houdt rekening met een vertrek van een van zijn betere spelers en hoopt Lerin Duarte van Heracles Almelo te kunnen strikken als opvolger.

Christian Eriksen is goed genoeg voor Barcelona

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Is dit niet meer iets voor 'in de wandelgangen'? Het lijkt me niet heel realistisch dat Eriksen naar Barcelona gehaald wordt, aan dat niveau zit hij nog lang niet.

28 juni 2013 om 13:55

Nieuws creëren is dat. Alles wat over Ajax gaat, elke poep en scheet, wordt gepost als nieuw bericht. Dit om zoveel mogelijk bezoekers te krijgen.

Dit zeg ik trouwens als Ajax fan hoor, voordat ik weer van alles over mij heen krijg.

28 juni 2013 om 14:01

Aan dat niveau zit hij inderdaad niet, maar zou hij daar niet naartoe kunnen groeien tussen al die sterren? Desalniettemin lijkt het me een onwaarschijnlijke transfer, en zal dit gerucht wel uit de duim zijn gezogen.

28 juni 2013 om 14:04

Niet alleen over Ajax hoor, gisteren stond er nog met koeienletters dat Assaidi naar PSV gaat terwijl ondertussen de Eindhovenaren Jofefzoon aan het vastleggen waren.

28 juni 2013 om 14:08

ha! je zei poep!

ot: ik denk dat chris het niveau wel degelijk aan zou kunnen. trainen en spelen in barcelona zal hem naar een hoger niveau tillen. chris is goed genoeg!

28 juni 2013 om 14:08

Is toch logisch, ajax, feyenoord, psv dat trekt gewoon meer mensen dan andere clubs. Tuurlijk maak voetbalzone daar gebruik van en waarom zou dat niet mogen?

28 juni 2013 om 14:14

Echt he, heel hinderlijk dat elke poep of scheet of Ajax als nieuwsbericht wordt getoond. Kunnen ze het niet beter pas als nieuwsbericht tonen als er echt iets concreets is? Dat zal wel niet omdat vz vieuws wilt...

On topic:barca is nog te hoog gegrepen voor Eriksen. Hij zou er zeker naar toe kunnen groeien alleen bij Barca hebben ze nu (en in de toekomst) genoeg middenvelders. Volgens mij zou Eriksen daar pas nodig kunnen zijn over 5/6 jaar of zo...

28 juni 2013 om 14:41

Klopt maar dat vond ik ook van Affelay toen hij naar barca ging. Maar die zag je meteen een stuk beter worden. Ik denk dat, mocht Eriksen wel gaan, hij in zijn eerste jaar zó veel beter wordt door de trainingen met spelers als Messi en Iniesta, dat hij in het tweede jaar voor een basisplaats kan gaan.

28 juni 2013 om 14:58

@stam

Erikssen speelt prima positiespel bij Ajax maar lijkt echt totaal niet op een Spaanse voetballer als Xavi of Iniesta.
Hij voetbal niet simpel genoeg, maakt nog vaak de verkeerde keuzes wat resulteert in balverlies.
Zijn opportunistische spel past meer bij Dortmund, niet bij Barcelona.

28 juni 2013 om 14:59

Inderdaad, vaak zie je dat een speler het niveau wel aankan maar dat op zijn huidige niveau niet hoeft te tonen. Dan kun je dus ook niet oordelen wat hij wel of niet zou kunnen. In de Championsleague zag je bij vlagen, tegen sterkere tegenstanders dat Christian een hoger niveau wel degelijk aan kan. Alleen kan hij dat niet tonen in de Eredivisie omdat dat niveau daar simpelweg niet nodig is.

28 juni 2013 om 15:10

Heldenreactie en het is nog waar ook!
Damn, wordt eens tijd dat voetbalzone het niveau omhoog gaat halen.

28 juni 2013 om 15:11

@ superman

Heb je misschien wel een punt... Toch denk ik wel dat hij op het middenveld bij barca de gevraagde taken moeiteloos moet kunnen uitvoeren. hij weet z'n medespelers vaak blind te vinden en in de voeten aan te spelen. bovendien heeft ie veel loopvermogen en zal dus altijd vrij staan voor z'n medespelers voor de kaats.

28 juni 2013 om 19:30

Affelay was volgens velen goed genoeg voor Barcelona en dan is Eriksen dat ook.

Wat een wanbeleid bij Barcelona. Thiago voor slechts 18 mil verkopen terwijl wanneer hij iets vaker gespeeld had 40 mil zou kosten.
Nog erger is dat ze Thiago Silva nu willen kopen, dat is praktisch onmogelijk, terwijl hij voor de overstap naar PSG goedkoper en makkelijker te halen was.

Vertonghen zou een uitstekende verdediger voor Barcelona zijn. Zeker nu hij aangetoond heeft de PL aan te kunnen. Maar was vorig seizoen een koopje en nu veel duurder. Een stuk jonger dan Thiago Silva en nog meer potentie gezien z'n leeftijd en het gemak waarmee hij in z'n eerste seizoen in de PL speelt.

28 juni 2013 om 14:06

Nope maar je moet toch wat berichten over ajax transfers. Dat zijn extra kliks.

On: Eriksen topper. Hij is bij dortmund 3e keus. Bij Liverpool ook. En een openlijke mislukte sollicitatie bij Barca. Pijnlijke affaire, mischien rusland doen?

28 juni 2013 om 16:14

Nee Oekraine heeft zn voorkeur

28 juni 2013 om 14:14

Zelden zo'n onzin bericht gelezen. Dit is toch geen nieuws?

Er staat dat Eriksen naar Barcelona wil (duhh, wie niet van Ajax...), dat Barcelona liever een centrale verdediger koopt omdat een middenvelder erbij geen prioriteit geniet. Volgens mij is Thiago ook nog niet verkocht, dus ook dat is nog maar afwachten. En als klap op de vuurpijl staat er dat Vilanova vertrouwen heeft in Sergi Roberto.

Zo kan ik ook nieuws maken...

28 juni 2013 om 14:31

Dat niveau gaat hij ook nooit halen wat een overschatte speler is hij zeg...

28 juni 2013 om 14:50

En dat zegt iemand met de meest overschatte talent van nederland als plaatje.

28 juni 2013 om 14:56

Misschien vind ik Willems ook wel een overschat talent?

28 juni 2013 om 14:58

Het beste plaatje en woordgrap op voetbalzone bedoel je.
Eriksen is gewoon niet goed genoeg voor dit niveau. Subtop of clubs met een vergelijkbaar niveau als Ajax dat kan hij aan.

28 juni 2013 om 15:42

Ik denk dat Eriksen behoorlijk te kort komt voor dit niveau.
Hij is een prima voetballer maar laat hem eerst maar eens wekelijks uitblinken bij Ajax

28 juni 2013 om 15:55

Retro ik denk dat Eriksen zelf wel weet hoor dat hij (nog) niet goed goed genoeg is voor Barca. Dit is gewoon een gerucht denk ik, die de media weer vergroot. Totdat Eriksen het zelf niet zegt, geloof ik er geen snars van!

28 juni 2013 om 16:07

Retro Willems hahahaha geniale naam

opvolger als bankzitter.

28 juni 2013 om 14:00

Daar zit Affelay al. Ik denk niet dat Eriksen bij Barcelona wil spelen enkel voor zijn ego. Hij zal wel naar een subtopper gaan, dit is gewoon prietpraat.

28 juni 2013 om 15:30

Moet je na gaan; affelay is goed genoeg om op de bank te zitten bij barca. Eriksen vinden ze niet eens goed genoeg voor een plekje op de bank. Zwaai als ajax maar een contract verlenging onder zn neus, tenzij AS Monaco nog een plek op de bank vrij heeft.

28 juni 2013 om 14:05

Zullen wel mensen tegenin gaan maar je hebt gewoon gelijk dat niveau heeft Eriksen nog niet. En dat hoeft ook niet hij is pas 21 jaar. Hij moet nu gewoon elke week 90 minuten aan spelen toekomen.

Al denk ik wel dat het spel van Barcelona perfect voor hem is.

28 juni 2013 om 14:06

Precies, je kan wel leuk naar Barcelona gaan, maar dan beland je inderdaad op de bank. Mooie voorbeeld is van onze landgenoot Ibrahim Afellay.

Beste gewoon bij Ajax speelminuten maken, dan het hele jaar invalbeurten/banken.

28 juni 2013 om 14:08

Neeeee joh, hij speelt Xavi en iniesta even snel uit de basis, geen probleem.
Natuurlijk zou hij dan bankzitter worden, zoals bijna elke middenvelder ter wereld dat zou zijn bij barca. ga ergens anders provoceren man.

Verkopen voor 10 miljoen en dan een jaar uitlenen aan Ajax + nog een rechtsbuiten...

28 juni 2013 om 14:26

10 miljoen?! Hahaha ben blij dat jij geen directeur bij Ajax bent vriend

20 of bij laten tekenen

Opvolger van Thiago? lekker bankhangen dus...

Bij Barcelona zijn ze het spoor langzamerhand aan het kwijt raken.
Die Rosell......

Denk niet dat dat de juiste stap is. Hij is goed maar zo goed gaat hij nooit worden. Ik denk dat Barca wel betere spelers kan vinden op die positie.

Is wel een typische barca-speler. Alleen zal hij de komende jaren puur als invaller worden gebruikt en moet hij dus niet doen.

28 juni 2013 om 16:11

Ik vind hem meer op ozil lijken (real madrid). Ook heel beweeglijk en op zoek naar de steekpass.

Het voetbaltechnische spel van Barca heeft hij wel onder de knie. Kaatsen, op balbezit spelen etc.
Alleen zijn nonchalance en handelingssnelheid moeten beter/sneller en daardoor denk ik dat het nog te vroeg is voor Barca.
Over enkele jaren zie ik hem daar wel spelen, mensen vergeten dat hij pás 21 jaar is. Hij heeft nog een aantal jaren om zich volledig te ontwikkelen.

Waar wordt dit gerucht op gebaseerd, heeft Eriksen hier zelf wat van gezegd?

28 juni 2013 om 13:57

Dit gerucht is gebaseerd op "sport" een krant schijnbaar. slaat kant nog wal. Aangezien ze hem zien als opvolger maar daarnaast ook niet nodig hebben.

Lijkt me geen goede stap. Bij Barca zal hij niet snel basisspeler worden terwijl hij juist op een leeftijd is dat hij alles moet spelen.

Tuurlijk zou Eriksen dat wel willen. Maar in de tekst staat duidelijk dat Barcelona hem niet wil. Ze hebben Sergi Roberto al. Eriksen is overigens niet goed genoeg voor Barcelona.

Ook al is hij nog lang niet klaar voor Barcelona gedraagt hij zich wel als een echte Barcelona speler.

Zoekt weinig contact op met de man, houdt van tiktak voetbal en over een paar jaar zie ik hem serieus tussen Xavi en Iniesta lopen.

Misschien een vervanger voor Busquets?

28 juni 2013 om 14:07

Busquets is een heel ander soort speler dan Eriksen. Busquets is een DM, Eriksen is een aanvallend ingestelde middenvelder, het is misschien allebei op het middenveld, maar het verschil tussen de aanvallende rol en de verdedigende rol is heel groot.

Voor de rest wel met je eens, Eriksen past gewoon heel goed in Barca's spelletje, alleen is nu (nog) niet goed genoeg. Wat mij betreft zou hij nu al de stap naar de (sub) top kunnen maken, maar als hij nog 1 à 2 jaar bij Ajax blijft kan hij de stap naar de top in een keer maken denk ik.

Off topic: Eriksen zou toch verlengen als er niks concreets zou komen in Juni? Of was het Juli?

28 juni 2013 om 14:35

Busquets hoort bij de beste spelers van de wereld op zijn positie, is pas 24 jaar oud en speelt al 4/5 jaar 50 wedstrijden per jaar en hij oogt (bijna) nooit moe. Hij heeft echt geen vervangen nodig, en als hij even niet kan spelen staat song klaar

Lijkt me niet een goede stap voor hem, hij moet gewoon nog lekker twee jaartjes blijven en tegen die tijd kan die zeker naar een topclub. Barcelona lijkt me sowieso onhaalbaar voor hem.

Ik had hem echt graag bij Dortmund gezien. Grote kans gehad om basis te spelen in een geweldig team. Barca is nog te vroeg al zou hij daar voetbaltechnisch goed passen. Het zou voor hem een mooie transfer zijn maar niet de beste die hij kan doen voor zijn eigen ontwikkeling.

We zullen zien waar Eriksen terechtkomt. Het zal vast geen probleem worden. Het niveau van Barcelona is op dit moment te hoog. Op het moment dat Eriksen het waar gaat maken bij een buitenlandse subtopper dan kijken we wel verder. Ik denk deze overstap al pittig genoeg zal zijn.

Hij moet niet te snel willen gaan, ik denk dat een tussen stap als Newcastle of Marseille eerst aan de orde moet komen voor hij naar Barcelona gaat ( Als die dat niveau uberhaupt ooit haalt )

Was Thiago het hulpje van de ballenjongen dan?

droom lekker verder jongen, als jongens als er niet eens aan jongens zoals isco wordt gedacht moet je je wel heel diep in de gedachten van barca zitten.

Ruilen voor affelay!

28 juni 2013 om 14:03

Liever niet. Ajax mag wel wat meer krijgen voor deze speler.

28 juni 2013 om 14:15

@ Hammo1977

Ten eerste is Eriksen beter dan Affelay voor het type voetbal wat Ajax speelt en daarnaast denk ik dat Eriksen nog steeds stappen kan en gaat maken. Daar komt nog bij dat ik niet vergeten ben hoe hij over Ajax denkt, alleen daarom zou ik hem never nooit niet in het mooiste shirt (in mijn ogen) van de wereld willen zien. Dan heb ik het nog niet eens over die verrotte mentaliteit van die jongen die alleen maar de goede team spirit zal vervuilen.

Zucht, moeten de leden van Voetbalzone het werk van de redacteurs weer doen? Sport is één groot geruchten netwerk dat louter bestaat uit domme verzinsels. Verplaats maar naar de Wandelgangen.

Als Sport gelijk zou hebben gehad speelde Muniesa, Tiago, Sergi Roberto allemaal al bij Ajax en had Eriksen allang bij Barcelona gespeeld, dit gerucht is namelijk al een jaar oud en komt nu de transfermarkt weer open is weer bovendrijven.

Eriksen komt tekort voor het niveau van Barcelona, hoewel hij wel een stuk vaardiger is dan Afellay toen hij vertrok bij Psv, ook Eriksen kan dat niveau niet aan. Eriksen is nog hartstikke jong, hij is pas 21-jaar gewoon een tussenstap maken of nog even bij Ajax ontwikkelen.

Als Ajacied hoop ik op een jaar blijven en 1 jaar verlengen van zijn contract. Voor Eriksen is de stap naar een subtopper waar hij elke week speelt in de beste competities van Europa de beste optie.

Waarom zou barcá Eriksen willen aantrekken, dan kunnen ze beter Thiago houden..

28 juni 2013 om 14:03

Ze willen Thiago ook wel houden, alleen heeft hij een clausule in zijn contract waar United blijkbaar aan wil voldoen.

28 juni 2013 om 14:15

Weet ik maar volgens mij heeft dat niet alleen met die clausule te maken maar ook met het feit dat hij komend seizoen weinig uitzicht heeft op een basisplaat bij Barca anders zou hij wel blijven denk ik..
Vandaar lijkt het me dat Eriksen ook niet in aanmerking zou komen voor de basis..

Een broodje aap verhaal . Ten eerste kan hij dat niveau niet aan en ten tweede barca zit helemaal niet te wachten op dit lichtgewicht. Zijn nu bezig in verdedigend opzicht versterking te halen. Middenveld en voorin is het prima bezet. Wat verder word opgevuld door eigen jeugd.

Alsjeblieft zeg..
Zon overschat talent als opvolger van het grootste talent op het middenveld ter wereld?
Laat Eriksen maar hopen op een club van zijn niveau..

28 juni 2013 om 14:47

pogba en wilshere behoren echt tot zelfde categorie als lucas, isco en gotze. Alleen spelen zij wat controlerend

28 juni 2013 om 18:06

Wat een redenatie... Pogba: pas 20 jaar. 1x landskampioen, CL-ervaring, smaakmaker en aanvoerder Frankrijk u-20 normaal gesproken Frans international. Eriksen 3x landskampioen, CL-ervaring, ek ervaring (onbetwiste basisspeler bij Denemarken). Als je het zo bekijkt is Eriksen misschien wel de beste talent. Je staart je beetje blind op je eigen voorkeuren, prima maar slecht beargumenteerd. Neymar, Isco, Gotze, Thiago, Wilshere, Pogba, VARANE(ben je helemaal vergeten), Oscar, Hazard, Lucas, Courtois behoren tot de grootste talenten ter wereld met namen als Verratti,Ter Stegen, Maher en vast wel nog een paar die zeker net zo goed kunnen worden.

Barca is voorlopig uit beeld en geen serieus gerucht lijkt mij. Maar bedankt voor weer een berichtje in transferland. Is Marcelo niet iets voor Barca?

Tuurlijk ziet ie Barca wel zitten, maar is nog lang niet zo ver. Ik zou nog gewoon 2 jaartjes in Amsterdam blijven en dan als basisspeler een stap naar een echt grote club maken

Dit gaat nergens over. Eriksen wil Thiago wel opvolgen bij Barcelona. Ja, dat wil ik ook wel.. Eriksen staat, zo ik hier lees, niet in de belangstelling van Barca, dus dan is het ook niet nodig om te zeggen dat je er wel voor openstaat. Iedereen staat daar voor open lijkt me.

Gaat gauw weg, jeetje minne hoe durft ie , zeg als Thiago al weg gaat via de achterdeur , dan zal Eriksen wel effe de lakens daar gaan uitdelen.

Zelfs tegen Armenie was Eriksen voledig onzichtbaar.
Hij kan goed voetballen maar voor Barca , op dit moment zeker niet, eerder voor de Spurs, Sevilla, Valencia, Schalke.

28 juni 2013 om 14:07

Spurs zou inderdaad een hele goed stap voor hem zijn.

Verbazingwekkend dat zoveel mensen nog op eens drukken bij de poll.. Ook al ben je fan van hem, ook al is het een kind van je club, deze jongen is zeker (nog) niet opgewassen voor het niveau Barcelona. Dortmund vind ik ook te hoog gegrepen voor deze jongen. Ik kan het mis hebben, maar een Sneijder, Suarez enz. waren absoluut de beste speler van de competitie. Ze waren overduidelijk het niveau ontstegen en dan kan je zeggen deze jongen is klaar voor een topclub. Ik heb dat gevoel niet bij Eriksen.. bij geen 1 speler van de eredivisie. Misschien Strootman als nummer 6 bij een Engelse club, omdat hij zich altijd makkelijk weet aan te passen aan het niveau. Maher kan daar komen, heeft nog 1 jaartje nodig vind ik. Aldeirwereld is iets minder overtuigend dan Vertonghen en Vermaelen destijds, maar kan zeker in de subtop bij de Engelse competitie. De Vrij/bmi nog te magertjes vind ik, het moet beter voor de top. Chadli zou bij een voetballende ploeg heel leuk passen Malaga en Arsenal ook wel.

Ik denk dat Eriksen nog een jaar bijtekent. Dat zou voor iedereen het mooiste zijn, en met Ajax schitteren in de CL is voor Eriksen belangrijk... Anders weet ik niet of ie wel klaar is voor de volgende stap

Grappig dat mensen meteen op Eriksen reageren terwijl je toch duidelijk kan lezen dat dit artikel verzonnen is. Er is geen 1 aanleiding of iets waaruit blijft dat degene die dit artikel heeft geschreven ook daadwerkelijk met Eriksen hier over heeft gesproken. Sorry, maar dit is echt een heel slecht speculatief stukje tekst.

Alsof Eriksen iets te zoeken heeft bij Barcelona. Zelfs voor op de bank komt hij kwaliteit tekort.

28 juni 2013 om 14:27

Denk dat het een aardige bankzitter zou zijn eigenlijk, alleen heeft het weinig nut om hem daar voor te halen als je ook talenten als Sergi hebt rondlopen.

Lijkt me niet realistisch. Als Thiago daar al tekort komt dan heeft Eriksen daar helemaal niks te zoeken.

Als Eriksen bijtekent bij Ajax veranderd dat wel iets. Ik denk dat Ajax dan heel heel erg lastig te verslaan wordt door Eredivisiegangers. We zullen zien.

28 juni 2013 om 15:27

Het is elke keer weer gebleken dat Ajax in feite niets voor stelt, gezien het verloop van de afgelopen 3 jaar tijdens de competitie. Eerste seizoens helft was elke keer het echte Ajax te zien, duidelijk minder dan Psv. daarna was het totale gebrek aan een sgoede verdeding bij PSV dat PSV punten ging verspelen, Ajax werd in feite niet beter maar PSV had zulke koekebakkers achterin staan, Ajax in feite niets hoefde te doen en de schaal in de schoot geworpen krijgen.
Nu zal dat anders gaan worden, PSV zal weer over een sterke verdedigign hebben, en de spelers die weg gaan, kunnen makkelijk opgevangen worden in deze uitermate zwakke competitie.

28 juni 2013 om 16:45

Wat een slechte verliezer ben jij. Ajax was twee keer tegen Psv de baas, om niet te zeggen heer en meester. Lachwekkend dat het 'echte' Ajax in de eerste seizoenshelft was te zien, terwijl iedereen kan zien dat ze in de tweede seizoenshelft duidelijk beter spelen.

Maar je hebt voor de rest gelijk...alles draait om Psv.

28 juni 2013 om 17:41

Volgens mij heb jij dan een andere eredivisie gevolgd als ik, want je loopt uit je nek te kletsen.

Ajax heeft niets moeten doen? Volgens mij moet je over 34 wedstrijden de meeste punten halen om kampioen te worden. Iets wat jou club al een jaar of 5 nalaat.

Maar ik feliciteer je met Bruma, daar zullen alle defensieve problemen mee zijn opgelost voor komend seizoen. Geloof je hetzelf?

Helaas voor Barcelona is hij te duur om hem er zomaar bij te nemen. In het geval van Affelay was het anders. Die koste zowat niks en die kon je voor veel meer geld doorverkopen. aangezien Ajax heel veel geld voor hem vraagt gaat een club als Barcelona hem voor dat geld niet erbij nemen ondanks dat hij wel degelijk over veel talent en potentie beschikt. maar als een geweldenaar als Thiago al geen vaste basisspeler is bij Barca dan zie ik niet in waarom Eriksen dat wel zou zijn.
Zou ook niet goe dzijn voor zijn ontwikkeling om een of meerdere seizoenen op de bank te zitten bij Barcelona. Daarbij komt nog dat Barcelona uit hun eigen opleiding spelers als Eriksen kan halen die ongeveer op een vergelijkbaar nivo zitten.
Wij vinden Eriksen allemaal geweldig maar in het buitenland kijken ze daar toch wat anders tegenaan. Over de hele werled zijn vergelijkbare talenten te vinden die ook nog eens vele malen goedkoper zijn. En dan erbij, uitblinken in de eredivisie is nog geen garantie dat je een echte topper bent.

28 juni 2013 om 15:37

Duur is allemaal relatief, 100 miljoen voor Ronaldo of Messi is pas duur, maar er is 1 verschil, deze spelers verdienen dat terug, 1, of 2 miljoen uitgeven aan Erikssen en er uiteindelijk niets aan hebben is dan pas echt duur, laat staan dat je er 10 miljoen aan uitgeeft, dat is echt het domste wat barca kan doen, verdienen ze nl nooit meer terug. Zelfde idd met Affelay, maar die kwam ook tekort en werd van te voren door de kenners ook al voorspeld.

Die stap is te groot voor een Eredivisie speler, ook voor Eriksen.

Barcelona heeft eerder een luxeprobleem met de middenvelders, zeker als je de talenten nog mee mag rekenen.
Eriksen is dus absoluut niet nodig.

Eriksen moet het niet willen. Hij zal geen echte kans krijgen. Natuurlijk zal hij wat B wedstrijden spelen, maar als hij die wedstrijden niet met kop en schouders uit steekt zal hij verder geen kans krijgen. Eriksen is nog jong, als barcelona zijn droom is, moet hij gaan vlammen bij bijv. valencia, atletico madrid, bilboa etc. Als hij daar een grote meneer is zal hij bij barcelona als een serieus iemand gehaald worden.

zou mooi zijn als we 15 mil krijgen!

Ik heb het gevoel dat Eriksen nog minimaal een jaar blijft. Echt concrete interesse is er blijkbaar niet.

Mag de schoenen van Thiago niet eens poetsen. Dat Barça dan maar Sergi Roberto en Rafinha meer kansen geeft.

Het ziet er na uit dat hij gewoon nig een jaar bij Ajax blijft. Snap in deze Dortmund niet zo goed. Zullen hem wel weer transfervrij willen oppikken volgend jaar.

Toch vrij matig dat Ajax vrijwel niets lijkt te verdienen deze zomer. Ben benieuwd of het " op de bank zetten" beleid dan doorgevoerd gaat worden.

Eriksen is een "talentje" in vergelijking met Isco, Gotze en Thiago. goede speler voor ajax omdat ajax meestal het spel bepaalt maar als hij voor Denemarken speelt is het 3 x niks.

Ik denk dat Barcelona geen goede stap zou zijn mocht die zich voordoen. Ja, je traint met de beste spelers en daar word je beter van. Maar voor Eriksen is het voorlopig beter om wedstrijden te spelen, en zoveel mogelijk. Dat hij nog maar 21 is joh, zo jong nog steeds. Dortmund zou de perfecte stap zijn.

Ik weet wel zeker dat Barcelona geen goede stap is. Om eerlijk te zijn vind ik Eriksen zo'n overschatte voetballer. Ik denk dat bijvoorbeeld een Serero niet voor hem onder doet.
Sinds dat hij aanvoerder is geworden bij Ajax zijn de prestaties van Eriksen ook niet veel vooruit gegaan! Dus lekker doorleren bij Ajax of verhuurt worden aan bijv. een Utrecht of Heerenveen..

Clubs zijn enorm stom als ze zich niet melden voor Eriksen. Hij is 21 jaar, enorm talentvol en heeft het in zich om uit te groeien tot een wereldtopper. Daarnaast snap ik niet dat zoveel mensen hem overschat vinden. Kijk naar zijn statistieken, zijn spel. In het buitenland wordt hij constant vergeleken met spelers als Isco en Thiago, terwijl hij door coaches van clubs all over the world werd gekozen tot vijfde talent van de wereld. Ik denk dat Eriksen enorm veel teams zou kunnen helpen.

thiago opvolgen?
dus eriksen wil de nieuwe bankzitter worden

28 juni 2013 om 15:12

hahah, eriksen wordt niet eens bankzitter die gaat meedoen met het Barca B. Als thiago al op de bank zit what the hell gaat eriksen daar doen.

Moet Eriksen niet doen, speeltijd is voor hem nu het belangrijkst. Maar als Eriksen toch wil lijkt mij 10 miljoen + Sergi Roberto of Cuenca een mooie deal voor alle partijen.

Samen met Marcelo naar Barca. Zie je wel dat Eredivisieclubs nog goede spelers voor de absolute top kunnen leveren

28 juni 2013 om 16:49

Marcelo kan niet voetballen. Eriksen wel, al komt ie voor Barcelona duidelijk te kort op dit moment.

Erikssen naar Barca? dat moet een grap zijn.., om de bank warm te houden? Komt compleet te kort voor Barca en het niveau wat Barca nastreeft. Leuke speler voor NL eredivsie, maar voor een topcompetitie is die te 'licht'. Moet gewoon lekker z'n carriere bij Ajax afmaken, leuke club voor deze speler.

28 juni 2013 om 16:30

// Moet gewoon lekker z'n carriere bij Ajax afmaken, leuke club voor deze speler.\\

Mag die van mij best doen, komen er nog een heleboel prijzen bij in Amsterdam

Eriksen naar Barcelona lijkt met een spijkerharde leugen, maar ik sluit helemaal niets uit.

Christian Eriksen is een type Barcelona speler, die veel loopacties maakt en een goed inzicht en pass heeft. De vraag is dan of hij al die elementen naar het Barcelona-niveau kan toewerken, ik denk naar de loop van tijd wel maar op dit moment helemaal niet.

Het is een uitstekende speler, maar bij Barcelona eisen ze meer techniek en snelheid van je. En je moet ook de duels kunnen winnen in Spanje, dat kan Eriksen (nog) niet.

Misschien over 2-4 jaar, maar nu zeker niet.

Hahahaha grap van het jaar! Thiago heeft al moeite een basisplaats te bemachtigen.

''en ik hoop Eriksen te kunnen opvolgen bij Ajax''

Ben ik met je eens, je ziet regelmatig dat zijn medespelers hem niet begrijpen waardoor hij een moeilijkere oplossing moet zoeken. Denk dat hij op een hoger niveau snel stappen kan maken, zou een mooie club zijn voor hem.

Laat me niet lachen. Niemand gaat mij vertellen dat als een speler als Fabregas het niveau van Barca niet aankan, dat Eriksen het wel kan. Men onderschat het niveau echt. Het tempo ligt drie tandjes hoger en het positiespel en veldbezetting is ook van een hoger niveau. Het middenveld op Barcelona is de moeilijkse positie, omdat je onder een extreme druk voetbalt. Ik denk dan ook niet dat hij het zou redden in Catalonië,

Ja als Thiago daar niet aan spelen toekomt komt Eriksen dat zeker niet.

Al is Eriksen voor de toekomst zeker een versterking voor Barca , meer dan Neymar

28 juni 2013 om 16:19

nee is heel erg logisch wat je nu zegt.

Ik denk dat veel mensen hier Eriksen onderschatten. Ik vond hem bij Ajax het afgelopen jaar de belangrijkste speler. Hij is zo ontzettend belangrijk in het positiespel en dat beheerst bij beter dan wie dan ook in Eredivisie. Vandaar dat het mij niet zou verbazen dat hij er bij Barcelona positief op zou staan. Of hij het hogere niveau aankan blijft natuurlijk altijd de vraag.

Overigens vind ik het ook onbegrijpelijk dat Barca Thiago laat gaan want dat vind ik echt een geweldenaar.

28 juni 2013 om 16:51

Dat doet iedereen die niet voor Ajax is. Maar eerlijk is eerlijk, Eriksen is nog helemaal niet klaar voor een club als Barcelona. We zullen zien.

Volgens mij komen ze qua niveau niet eens bij elkaar in de buurt, maar goed. Ik kan potentie niet zo goed inschatten als mensen met meer expertise.

Waar ik vanuit ga en wat ik mooi zou vinden is als Thiago gewoon blijft. Het lijkt erop alsof hij de club gewoon een beetje wil laten zweten en hiermee meer speeltijd probeert af te dwingen. Barcelona wil hem volgens mij dolgraag behouden en is zich kapot geschrokken toen ze geattendeerd werden op het eigen geblunder. Volgend seizoen zullen ze meer beroep op hem doen denk ik, een ezel stoot zich immers niet twee keer aan dezelfde steen. Als Thiago zich nu compleet koest had gehouden en had geaccepteerd dat hij een bijrol had dan hadden ze die situatie wellicht zomaar laten doorgaan, terwijl Thiago logischerwijs gewoon wil spelen. Met het ouder worden van Xavi is dat overigens alleen maar welkom, Thiago speelt nu over het algemeen al ruim voldoende. Hij moet de foutjes uit zijn spel halen, maar is al stukken verder dan Xavi en Iniesta op die leeftijd waren. Enkel Busquets was op jongere leeftijd al beter, maar hij is dan ook uniek. Cesc is moeilijk te vergelijken, hij schitterde in een compleet andere competitie en heeft bij ons de grootste moeite.

Volgend jaar moet het gros van de wedstrijden gewoon worden gespeeld door Thiago, Busquets en Iniesta. Cesc kan als vierde man genoeg minuten maken op de posities van Thiago, Messi en vooral Iniesta, terwijl Xavi gewoon de belangrijke duels moet spelen. We spelen die man helemaal leeg op deze manier, terwijl hij fit en in goede doen nog steeds de beste speler ter wereld in zijn rol kan zijn. Iniesta gaat ook al richting de dertig en het lijkt me verstandig om hem niet meer telkens te gebruiken tegen Celta, Getafe en Bate Borisov. Desnoods stel je een maximum aantal wedstrijden per seizoen of per periode in, een die past bij de fysieke gesteldheid van de speler in kwestie en een die een bepaalde marge voor noodzakelijke optredens bewaakt. Enkel op die manier komen anderen zoals Thiago en Cesc aan genoeg minuten om stappen te maken en enkel zo heb je aan het eind van het seizoen nog wat aan je beste spelers.

Ik zou het een domme keuze van Eriksen vinden als hij nu al naar Barcelona zou gaan. Ga dan eerst naar een club waar je tenminste wel gegarandeerd speelminuten krijgt.

Eerst Marcelo die naar Barcelona wil, nu Eriksen. Wat hebben die Catalanen de wereld toch misdaan?

Onze Christian heeft het een beetje hoog in z'n bol na een paar redelijke seizoenen in onze Mickey Mouse competitie, heeft hier niks te zoeken naar mijn mening. Christian 'het eeuwige talent' à la Romano Denneboom

Wahahahahahahahahaaha!!!!!

Woow wat een bericht zeg.... Deze is echt grappig

Ik wist niet dat humor ook een onderdeel was van deze website. Een soort comedybericht om de bezoekers ff te laten lachen zeker.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren